Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané MARTin-anonym

Nalezeno 33 příspěveků, 2 různé IP adresy

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

25.02.2013 08:03

Židé Haredi konfrontují zmilitarizovaný sekulární sionistický stát

RE: Jde o širší hnutí a postoje židů k sionistům

MARTin-anonym 94.?.?.?

Jak chcete garantovat bezpečnost 7 mi miliónům židů, obklopeným desítkami až stovkami miliónů muslimů, kteří už své odhodlání zničit Izrael projevili v několika válkách?

285387

03.03.2013 14:46

Diskriminují muži ženy nebo ženy muže?

Ta otázka buď a nebo v názvu článku je špatně

MARTin-anonym 94.?.?.?

Článek jako ospravedlnitelný důvod proč mají ženy nižší plat uvádí, že zaměstnavatel kalkuluje s rizikem, že žena otěhotní a pak bude na mateřské a rodičovské dovolené.

Je jasné, že těhotenství a porod bude vždy na straně ženy, stejně jako starost o dítě v prvních měsících života v průběhu kojení. Dohromady je mateřská dovolená nějakých 28 týdnů.

Mnohem delší období trvá rodičovská dovolená. Až do 4 let dítěte.

Osobně nevidím důvod, proč by na rodičovské dovolené nezůstávali muži (statisticky vzato) stejně často jako ženy. Třeba proč by se neprostřídali stylem prvních pár měsíců života dítěte žena a potom muž.

Naopak vnímám to jako pozitivní věc. Oba si mohou dítě pořádně užít v jeho raném věku a vybudovat si s ním pevné vazby. Oba si vyzkouší jak náročné je se o něj starat a tak si budou oba víc vážit práce toho druhého.

Společnost by měla podporovat, aby se tátové starali o své děti - nejen finančně, ale aby jim byli skutečným tátou. A na to je třeba čas a energie.

Když podaří, aby muži zůstávali častěji na rodičovské dovolené, změní společnost k tomuto přístup. Začne to být více uznávané. A pokud to tak bude, začnou s tím postupně počítat i zaměstnavatelé a zohledňovat to v platu obou partnerů.

285684

04.03.2013 16:04

Diskriminují muži ženy nebo ženy muže?

RE: Ta otázka buď a nebo v názvu článku je špatně

MARTin-anonym 94.?.?.?

Také promiň. To co píšeš je obecný, zjednodušující nesmysl.

Je to jako napsat, že vztah dítěte k matce se v ranném věku nikdy nevyrovná vztahu dítěte a babičky. Nebo dítěte a chůvy. A to je kravina, protože pokud se o to dítě stará babička, vytvoří si dítě silný vztah k ní. Pokud chůva, tak k chůvě. A pokud ta chůva bude muž a dokonce otec, tak ten vztah bude mít prostě k otci.

Samozřejmě že u vztahu k matce je mnohem větší předpoklad, aby ten vztah byl velmi silný a také má být velmi silný. Ale to neznamená, že se o to dítě nemůže převážnou část dne starat babička, chůva, otec...

Jde o nalezení všeobecně akceptovatelného kompromisu pro všechny tři (případně pro celou širší rodinu nebo komunitu). Pokud má matka silnou potřebu realizovat se v práci - třeba je skvělá hudebnice, vynikající vědkyně či lékařka, úspěšná podnikatelka, inspirující politička či manažerka nebo klidně i dobrá kadeřnice, kterou to opravdu baví, není důvod, proč by se své práci a životnímu poslání nevěnovala naplno, jak jen to půjde.

Proč by měl v rodině pracovat muž, který bude dělat třeba prodavače bot s platem 15 000 korun a nebude ho to bavit, když jeho žena přímo touží po tom, aby mohla dělat svou práci špičkové lékařky s mnohem vyšším příjmem, mnohem větším zápalem a větším přínosem pro společnost?

Proč takovou úžasnou ženu uvazovat u dítěte s vědomím, že ona to bude vnímat jako zmařené nejlepší roky, kdy se mohla věnovat své poslání a tak třeba dítě ani mít raději nebude nebo bude nešťastná a to se na dítěti (i manželovi) projeví? A proč tlačit do vydělávání muže jen proto, že ty a další lidé jsou přesvědčeni, že tak je to jediné správné, že tak je to podle nějakých přírodních zákonů (což je naprostá kravina a alibismus - to rovnou můžeš jako zdůvodnění říct, že tak si to přeje bůh).

Malé dítě prospí denně třeba 13 hodin. Když si to žena šikovně skloubí, klidně může chodit do práce a vydělávat (byť si třeba zkrátí dočasně pracovní dobu) a je fajn, když má muže, který se o to dítě rád postará.

Celé je to o dohodě mezi konkrétní dvojicí. A společnost to má v maximální možné míře usnadnit, protože jen šťastní rodiče dělají šťastné dítě. Celý ten společenský tlak jak je to jediné správné, který tu obhajuješ je obyčejný předsudek a působí v konkrétních případech jen potíže a bolest.

285779

Jeden z nejhrůznějších dokumentů, které jsem viděl. I tak se ale kvůli informační hodnotě rozhodně vyplatí shlédnout.

285955

14.03.2013 09:48

Otevřený dopis panu Miloši Zemanovi

Ten otevřený dopis je napsaný drzou a hloupou formou

MARTin-anonym 94.?.?.?

I když obsahuje několik dobrých myšlenek, jeho forma ho zabíjí.

Jako takový není vlastně určen prezidentovi, kde se hodí PODSTATNĚ uctivější forma, už jen proto, že je psán prezidentovi této země.

Autor si přeje, aby pan prezident zvážil jeho názory a připomínky a ideálně jim přizpůsobil své jednání. Zároveň ale v dopise neukazuje ani náznak podobného jednání ze své strany. Jen neúctu a obviňování z vlastizrady (stejné jako u pana Havla a pana Klause).

Upřímně, neumím si představit, že by takto napsanému dopisu vyhověli byť jen na místní radnici nebo v samoobsluze (nevážím si vás, jste podle mně zloději a chci, abyste...).

286285

19.03.2013 08:02

Z amerického snu se rychle stává noční můra

Nepřesnost

MARTin-anonym 94.?.?.?

Zajímavý článek, i když moc krátký na tak obsáhlé téma. Takhle to vypadá prostě jako výběr podivných lokálních zákonů USA a to není nic nového. Vždy se našly místa, kde byly divné zákony (třeba ohledně orálního sexu...).

Úroveň paranoie ve společnosti dosáhla závratných výšek. Nedávno, 17tiletý student Severní Karolíny jménem Ashley Smithwick omylem vzal sebou otce na oběd do školy. Ten měl malý nůž z umělé hmoty, který použil k rozdělení jablka na plátky. Takže - co se stalo s tímto studentem? Škola mu pozastavila činnost pro zbytek roku a policie ho obvinila z přestupku. Tátu zavřeli.

Nepíše se v tom odkazovaném článku náhodou něco jiného? Tedy ne že vzal do školy otce, ale jeho lunch box. Pokud se nepletu, tak podobné "nepřesnosti" působí dost nedůvěryhodně.

286631

19.03.2013 08:39

Otevřený dopis panu Miloši Zemanovi

RE: Ten otevřený dopis je napsaný drzou a hloupou formou

MARTin-anonym 94.?.?.?

Je rozdíl mezi projevováním úcty a padáním na hubu (servilností, podřízeností, podlézavostí...).

Projevit druhé straně úctu, zejména pokud tou druhou stranou je prezident, který je formálním představitelem České republiky, je podle mne naprostý základ. Je to koneckonců i projev úcty vůči samotné republice.

Koneckonců pisatel nepíše Milošovi, který si už druhý týden neodklidil odpadky a do noci dělá kravál na chodbě. Píše prezidentovi zvolenému v přímé volbě , kterému předkládá své postoje a názory a píše mu oficiálně a veřejně.

286635

20.03.2013 07:48

Otevřený dopis panu Miloši Zemanovi

RE: RE forma je pro byrokraty a jejich smernice..my z ulice je nemame...

MARTin-anonym 94.?.?.?

Souhlasím s tím, že zasloužená úcta je cennější a přirozenější. Jenže v praxi je poměrně vzácná.

Vezměte si jiný příklad. Žák školy píše veřejný dopis řediteli co se mu líbí a nelíbí. Přitom jako osoby si toho ředitele neváží, osobně ho považuje za špatného. Měl by psát uctivě? Samozřejmě. Po svých dětech to běžně vyžadujeme. A to formálně je ředitel stejně jako prezident "zaměstnancem nás všech". Jenže zároveň je i představitel školy, kterou ten žák navštěvuje.

Chtít po jiných lidech, aby si nejprve naši úctu zasloužili, než jim ji budeme projevovat je podle mne nešťastné. Vezměte si běžné internetové diskuze mezi "levicí a pravicí" nebo "zaměstnanci a živnostníky". Základní neúcta (a místy i základy slušného chování) tam naprosto chybí.

Ano, je to diskuze na úrovni "ulice a spodiny". A díky tomu pak prakticky není možná domluva. Kdo by chtěl naslouchat argumentům někoho, kdo se chová neuctivě a projevuje pohrdání?

Takže záleží na tom, čeho chtěl pisatel dopisu dosáhnout. Pokud skutečně toho, aby pan prezident zvážil jeho postoje a argumenty, pak zvolil formu, která tu možnost prakticky zabíjí.

Pokud pisatel nevěří, že by to prezident jakkoli zvážil, myslí si, že je to kriminálník a případně neuznává vůbec funkci prezidenta, tak je ta forma v pořádku. Pak ten dopis není ve skutečnosti určen prezidentovi, ale sympatizujícím čtenářům. A tedy není to otevřený dopis panu Miloši Zemanovi - je zneužití toho názvu na získání pozornosti. A tedy to oslabuje ten název a snižuje šanci budoucích otevřených dopisů na úspěch.

286729

23.03.2013 06:57

Chemický útok v Sýrii

Ještě tam chybí:

MARTin-anonym 94.?.?.?

neuznat, že se chemický útok odehrál, protože se jim jeho existence nehodí a nemohou ho věrohodně připsat Asadovi.

286925

29.03.2013 08:34

Amerika: Nová Saúdská Arábie? (1.část)

Nepochopil jsem...

MARTin-anonym 94.?.?.?

V čem je vlastně podle článku těžba plynu z břidlice nafouknutá bublina podobná té internetové z roku 2001... Jediné čeho jsem si jako kritiky té těžby všiml je to, že ta těžba je neekologická a místně ničí životní prostředí.

Ale to přeci neznamená, že to USA skutečně nepomůže k energetické soběstačnosti - dejme tomu za cenu toho, že z určitých oblastí USA bude jedovatá poušť. To z hlediska celých USA stále ještě může být dočasně výhodné.

Doufám, že v další části článku bude víc o tom, proč je ta těžba jen bublina.

287301

31.03.2013 16:49

Byl Stalin horší nebo lepší než Truman a Roosevelt?

Nemám rád podobné články

MARTin-anonym 94.?.?.?

Sypou čísla a zjednodušující věci jak z rukávu bez uvedení jakýchkoli zdrojů a přehltí informacemi. Když si potom jednotlivá tvrzení začnu ověřovat, tak prostě spousta faktů a čísel nesedí. Ve výsledku pak celý článek působí jako manipulující paskvil, který s fakty zachází jak se mu zlíbí (a to na to sám žehrá).

Třeba tohle:
"Jen v Drážďanech, v únoru 1945, zabili spojenci přes 250,000 během tří dnů. Nebyly tam žádné zbrojní továrny. Celé protiletadlové dělostřelectvo bylo posláno na východní frontu – sovětské tanky byly 70 km od Drážďan.
Kupodivu západní propagandisté činí za zabití 250,000 žen a dětí v Drážďanech zodpovědným Stalina."


Na české i anglické Wiki i třeba v článku na Spiegel Online se uvádí odhadovaný počet mrtvých 25 000! To je desetkrát méně!

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bombardov%C3%A1n%C3%AD_Dr%C3%A1%C5%BE%C4%8Fan

http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Dresden_in_World_War_II

http://www.spiegel.de/international/germany/death-toll-debate-how-many-died-in-the-bombing-of-dresden-a-581992.html

287400

31.03.2013 18:38

Byl Stalin horší nebo lepší než Truman a Roosevelt?

RE: Nemám rád podobné články

MARTin-anonym 94.?.?.?

Dejme tomu, že váš argument uznám a pokusím se vycházet z čísel v Guernice. Potíž je, ža samotný počet mrtvých v tomto městě se stal záležitostí propagandy a odhady se zde značně liší.

Guernika měla 7 000 obyvatel. V Guernice byly 26. dubna pravděpodobně trhy, bylo zde přes 10 000 obyvatel (není to jisté). Tedy počet obyvatel v tom dni byl 7000 až 10 000+.

Počet udávaných obětí v Guernice se také značně liší.

Minimální odhady (moderní) činí 126 až 400 mrtvých civilistů.
Současné realistické odhady jsou prý kolem 300 až 400 mrtvých.
Ruské archivy uvádí 800 mrtvých (což nemusí zahrnovat ty, co umřeli na následky bombardování později, než 1. května), ale dost možná se jedná o nejobjektivnější odhad.
Baskická vláda uvedla 1 654 mrtvých.
Britské noviny, snažící se očernit Němce dokonce uváděly 800 - 3000 mrtvých z celkového počtu 5 000 obyvatel!

Celkově tak v Guernice umřelo od 1,2% obyvatel (trhy a nejnižší odhady) do 24% obyvatel (trhy nebyly a umřelo 1654 mrtvých). Osobně považuji za realistické číslo na základě uvedených odhadů 6% - 9%.

Zdroj viz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Guernica

PS: v tom tématu se vůbec nevyznám. Jen prostě nerad přebírám někým prezentované věci jako fakta, pokud jde ve skutečnosti o horní hranici odhadů dělaných spíš na základě politické objednávky (jedné či druhé strany) než nějakého pokusu o serióznost.

Stále trvám na tom, že automaticky v článku argumentovat 250 000 mrtvými v Drážďanech a ignorovat současný výzkum je tendenční a neobjektivní.

To mohou rovnou tvrdit, že v bitvě u Grunwaldu stálo na straně Polsko-Litevské koalice skoro 6 miliónů vojáků proti 11 000 německých rytířů. Bude to podobně objektivní práce s čísly. [mrknutí jedním okem]

287412

31.03.2013 20:35

Byl Stalin horší nebo lepší než Truman a Roosevelt?

RE: na pravou míru

MARTin-anonym 94.?.?.?

Velmi zajímavý příspěvek. Rozhodně je zájem, online materiály v ruštině jsou pro mně sice hodně špatně čitelné, ale pokud to bude informačně stát za to, tak se rád doučím a nějak si to popřekládám. [smích]

287422

02.04.2013 10:56

Cenzura českých médií sílí, bojí se mocní revoluce?

Využiji tohoto článku

MARTin-anonym 94.?.?.?

Už dlouhou dobu hledám nějaké ideálně české/anglické aktuální informace o současném dění v Lybii. V době války byla ve středu zájmu médií a sypaly manipulační články a občas i nějaké rozumné informace. Teď je až na osamělé krátké zprávy ticho po pěšině.

Zajímalo by mne: porovnání míry osobních svobod v době za Kaddaffího a nyní, úmrtnosti, životní úrovně a celkově prostě souhrně analyticky psané články o tom, co se tam zhruba děje. Vše co na Googlu nacházím jsou žvásty z roku 2011 a maximálně výkřiky do tmy někdy z první poloviny roku 2012. Když hledám konkrétněji, rovnou nacházím jen věci z roku 2009 a podobně.

Celkově mám pocit, že Google neumí rozlišovat aktuální informace o d těch několik let starých (nebo já to neumím správně hledat).

Kdyby měl někdo dobrý zdroj informací, který by sledoval současnou situaci tam, byl bych moc rád.

287497

11.04.2013 14:53

Indie: Geneticky upravené osivo, zemědělská produktivita a politický podvod

Tento článek jsem nepochopil.

MARTin-anonym 94.?.?.?

Chápu, že je to o výnosech u zemědělských plodin. Chápu, že kritizuje úředníky a agronomy (neporozuměl jsem tomu proč). Chápu, že upozorňuje na rekordní výnosy některých farmářů. Ale celkově nerozumím tomu, o čem ten článek je. Mohl by mi to prosím někdo přežvýkat do pár vět, aby to bylo jasné i mně jako v zemědělství úplnému laikovi? Děkuji.

288012

25.04.2013 14:34

Merkel Evropě: „Připravte se na postoupení své suverenity“

Dá se nějak doložit,

MARTin-anonym 94.?.?.?

že vzdávání se národní suverenity ve prospěch EU je vzdávání se Německu? To rovnítko vláda EU = vláda Německa tam zatím prostě nevidím.

Mimochodem kde by dnes USA byly, kdyby tam zůstaly jednotlivé státy samostatné a nespojily by se?

288798

10.05.2013 12:08

Henry Makow – Nemilosrdná lež

Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

pokud definuje homosexualitu jako: zastavený vývoj, způsobený zmatkem ohledně pohlavní identity, který vyúsťuje v neschopnost udržovat trvalý vztah s představitelem opačného pohlaví a (obvykle) založit rodinu

Tak spousta homosexuálních, trvalých párů není podle této definice homosexuální. Tedy vzal určité slovo, dal mu jiný význam než je obvyklé a na tom založil další argumentaci...

Těmito silami, na kterých stojí naše lidská identita, jsou rodina, rasa, náboženství a národní stát. Mají být zničeny prostřednictvím kampaně za „toleranci“, která vymaže rozdíly mezi nimi. Když všechno přijmete, nakonec z vás nezbude nic.

Opět nesouhlasím. Člověka nedefinuje to, že je například běloch, Čech, křesťan, manžel a muž. To jsou jen role, které v životě přijímá a se kterými se více či méně ztotožňuje. Pokud o toto přijde a má pocit, že ztratil vše, tak to prostě znamená, že se s nimi naprosto ztotožnil.

Pokud lidská bytost ztotožní vědomí vlastního já, své bytí s nějakými pominutelnými věcmi jako je rasa nebo národ, tak mu pak prostě neustále hrozí, že z něj "nic nezbyde". Ve skutečnosti se jen málo věnoval tomu, co je na rase, pohlaví, rodině, náboženství a národu nezávislé, co je skutečně zač i za všemi těmi rolemi.

Takže - i pokud budou lidé připraveni o tyto své role, neznamená to automaticky, že z nich budou beztvaré, snadno ovlivňovatelné, vyprázdněné trosky. Buď si najdou jiné role ke kterým se přimknou (bohatý, zdravý, hezký, doktor, fanoušek Sparty, dárce krve, dobrý soused a člen komunity) nebo se prostě poučí a budou se s rolemi, které hrají ve svém životě méně ztotožňovat.

289464

10.05.2013 13:21

Bankéř a narkoman – symptomy choroby Západu

RE: Jak reguluje příroda

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ten náhled na to, že příroda funguje tak, že silnější sežerou slabší je jakž takž ok, dokud z toho někdo nezačne vyvozovat nesmysly pro fungování lidské společnosti.

Predátoři v přírodě uloví kořist a sežerou ji, aby se nasytili. Když jsou sytí, neloví.

Lidi mají na rozdíl od zvířat ego. Ego se nikdy nenasytí, nikdy nebude mít dost. I miliardář bude mít stále potřebu vyniknout nad ostatní miliardáře - přestože má třeba 1000x víc než potřebuje na své nasycení.

Něco jiného je na základě přirozenosti umožnit silnějším a schopnějším, aby se nasytili, případně aby se nasytili jako první. A něco jiného je umožnit pár tygrům, aby si zabrali všechno žrádlo v džungli jen pro sebe a to i přes to, že to žrádlo (bohatství) sami ani nesežerou (nevyužijí), ale jen bez užitku shnije.

Stejně tak je nesmysl, aby třeba člověk na základě prohlášení jsem silnější vyhubil záměrně všechny motýly, jakožto slabší tvory. Takové chování už nemá s přírodou nic moc společného.

Spoustu lidského chování nelze automaticky porovnávat se zvířecím. Člověk má mysl, má ego, má abstraktní myšlení, logiku... má mnohem větší možnosti a schopnosti a tím pádem i větší zodpovědnost, než zvíře. Chování, které tolerujete ročnímu dítěti netolerujete dospělému člověku. Chování, které tolerujete zvířeti netolerujete člověku.

289472

10.05.2013 17:43

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

Nesouhlasím. Trvalý vztah s opačným pohlavím je fajn, ale nestojí na něm ani identita jedince, ani identita kolektivu. Nebo aspoň nemusí stát - viz mnišské řády, různá vojenská společenství, námořníky, kteří byly roky na cestách a stejně jim to na lodi nebránilo vytvořit si identitu kolektivu. A obrany všichni schopni byli.

Kromě toho pokud si někdo svou identitu zakládá na tom, že je člen komunity (například protestního hnutí, ekologický aktivista nebo třeba nadšený komunista/anarchista/budhista/člen filosofického sdružení), tak asi těžko bude patřit do atomizované společnosti. A ano, dal jsem to jako příklad role, o kterou ho někdo může připravit a proto není moudré na tom zakládat svou identitu.

289491

10.05.2013 18:00

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ach jo. Takových škatulek, do kterých jste mne stihl vložit. [smích]

Jsem otec a jsem Čech. Jenže od toho se neodvíjí má identita. Byl jsem lidská bytost dřív než jsem se stal otcem a být otcem není smysl mého života (byť je to důležitá role a já ji rád zastávám). Podobně to že jsem Čech na mně sice má vliv, ale není to rozhodující pro to, kdo skutečně jsem.

A i kdybych se narodil jako žena, černoch a nikdy děti neměl, byly by to prostě jen jiné životní zkušenosti, jiné věci k naučení se a jiné role, které bych hrál.

Nevím, proč na základě tohoto mého postoje usuzujete, že bych ochotně vystřídal jednu roli za jinou, pokud by se mi nezamlouvala. Naopak - pokud si uvědomuji, že to co v životě hraji jsou jen role, je těžší mne vystrašit a přinutit abych hrál podle vůle někoho jiného. Ne nemožné, ale těžší.

289493

10.05.2013 22:31

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ok. Možná jsem to podal špatně.

Makow tam zmínil původně čtyři věci, které mají tvořit identitu člověka - rodina, rasa, náboženství a národní stát. Já se ozval hlavně kvůli těm třem posledním.

Rasa podle mne není až tak zásadní (mícháním ras nezanikne identita člověka, míšenci jsou naprosto běžní).

Náboženství v klasické podobě vnímám spíš jako berličku než jako něco, z čeho by měl člověk odvozovat svou identitu. Člověk může být úplně klidně i filosof, mystik nebo mít náboženské cítění, ale neuznávat žádné náboženství organizované.

Národní stát - vznikl spíš uměle, leckde stále není, před pár tisíci lety nebyl ani tady a neřekl bych, že kvůli tomu byli lidi trosky. Národ je fajn, je důelžitý, vlastenectví taky, ale osobně vnímám jako důležitější slovanství, nad tím evropanství, nad tím "člověčenství" nebo "sounáležitost s bytostmi obecně".

Zbývá rodina. Rodinu uznávám jako důležitou. Jsou i jiné formy jak žít spolu a vychovávat potomky (třeba v komunitě) než jen v monogamii, ale ok, tady je to zavedené, nějak to funguje, proč to měnit. Rodinu akceptuji v současné době nezbytnou pro společnost, pokud má fungovat.

Pohlavní přitažlivost a pudy - to je už přímo jedna ze základních lidských sil a potřeb. To už jsme mnohem blíž člověku jako takovému a kdyby psal jen o tom, tak souhlasím.

To stále neznamená, že bych netvrdil, že být muž nebo žena je jen role, ale možná jsem měl zmínit, že to myslím v dost neobvyklém měřítku, ve kterém celý život jedince je jen hraní role na jevišti světa a není nutné brát samotné své žití a smrt až tak vážně. Je tak jako tak omezené, je to dočasná role.

289508

10.05.2013 22:39

Henry Makow – Nemilosrdná lež

Ještě mi to nedá. :o)

MARTin-anonym 94.?.?.?

Když jsem psal, že být muž, manžel a podobně je jen určitá životní role, tak jsem tím nechtěl říct, že není důležitá.

Jen by podle mne člověk měl svou identitu najít v sobě. A ta by neměla být závislá na tom, zda má nebo nemá ženu, děti, peníze, vlast, pohlaví, ruce, nohy... [smích]

Když ji najde, má pevný bod nezávislý na okolnostech. Když ho má, může snáz navázat pevný, trvalý vztah a neupadnout do závislosti. Protože bude vždy vědět, kdo je a jaká je jeho identita.

Takže já chápu, že z pohledu mnohých lidí když někdo přijde o rodinu a o to že je muž, tak se z něj stává beztvárná, vyprázdněná troska - jako by jeho život už ani neměl smysl.

Ale z tohoto mého pohledu to tak prostě být nemusí. A snažím se říct, že kdyby lidé hledali svou identitu tak, aby byla méně závislá na okolnostech, byli by i hůře manipulovatelní, méně ovládaní strachem a podobně.

289510

10.05.2013 23:22

Bankéř a narkoman – symptomy choroby Západu

RE: Jak reguluje příroda

MARTin-anonym 94.?.?.?

Dobrá, máte pravdu. Hodně jsem to zjednodušil.

Zvířata loví i aby se cvičila. Loví pro zábavu. Někdy zabíjí v rámci boje o samici. Někdy vraždí mláďata a podobně, aby zajistili vlastní životní prostor a nebo v rámci reprodukční strategie. A jistě se najdou i jiné příklady.

Jenže - najděte mi v přírodě příklad toho, jak má jedno zvíře 100 000 x víc potravy než sní a tu si hromadí, nebo stejné množství území, které by si hlídalo a naopak na něj dře třeba 10 000 zvířat stejného druhu - prostě proto, že si to silnější a schopnější zvíře nárokuje to území a všichni mu musí dávat tolik, že sami přežijí, ale jsou stále hladoví. A to jedno zvíře leží na stále rostoucí hromadě žrádla, tak velké, že skoro ani nedohlídne na zem a s těma co na něj dřou se už prakticky přes všechno to žrádlo ani nepotká.

Možná se u zvířat najde nějaký takový jev, zřejmě dost okrajově - třeba u hmyzu v nedokonalém přirovnání. U savců podle mne hodně těžko. U lidí to v mnoha společnostech je standart navíc s tím, že když se tomu zvířeti narodí potomek, tak prostě celý život už z té hromady žrádla ani nesleze...

289515

11.05.2013 14:24

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Muze za homosexualitu dlouholete chemicke potraviny?

MARTin-anonym 94.?.?.?

Snažil jsem se toho Vindice najít a nepodařilo se mi to. Jako známé svobodné zednáře jsem na české Wiki našel Alfonse Muchu, Edvarda Beneše, Jana Masaryka, MUDr. Ladislava Syllabu... toho Vindiceho se mi objevit nepodařilo ani na anglické Wiki.

Můžete mne prosím nasměrovat?

289543

11.05.2013 19:53

Henry Makow – Nemilosrdná lež

Rasy určitě nejsou na světě pro nic za nic

MARTin-anonym 94.?.?.?

a mají svůj účel. S tím míšením a degenerací bych to ale neviděl tak černě. [mrknutí jedním okem] Vezměte si, že i v rámci té naší, europoidní rasy existují rasové skupiny - nordická (považovaná v minulosti často za nejlepší, nejčistčí), fálská, baltická, alpínská, mediterámní (jižní typ), předoasijská, indo-afghánská... I tyto skupiny se od sebe viditelně liší a v minulosti byla snaha jednu povyšovat nad druhou nebo bránit jejich křížení, aby nevznikali degenerovaní míšenci. No a přitom - víc než polovina Evropy jsou míšenci a míšenci jsou i prakticky všichni Češi (avarové, keltové, nordická rasa....). Podobně třeba snad půlka Latinské Ameriky jsou rasoví míšenci. A samozřejmě vždy můžete říct - no a podívejme se na nás a na ně, jak jsme zdegenerovaní. [cool]

289555

12.05.2013 12:02

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Rasy určitě nejsou na světě pro nic za nic

MARTin-anonym 94.?.?.?

Podle toho dělení co jsem popsal, by většina slovanů patřila k baltické skupině europoidní rasy.

Slované jako takoví jsou definováni spíš jako etnická a jazyková skupina Indoevropanů, žijící především ve střední a východní Evropě.

Tedy - obviňujete mne z kraviny.

Já osobně asi jako většina Čechů:
Europoidní rasa, přechod mezi různými skupinami - hlavně asi baltická, částečně možná nordická a lehce možná i nějaká ještě východnější skupina. Těžko říct, nikdy jsem se o to z tohoto hlediska nějak zvlášť nezajímal.

289593

12.05.2013 12:14

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Rasy určitě nejsou na světě pro nic za nic

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ještě jsem se teď na to díval. Je klidně možné, že mám i něco z alpínské skupiny.

Tohle prostě nevím, musel bych si udělat nějaké biologické testy. Je fuk, k jaké rase se hlásím, rasa je biologická danost, ne etnická, kulturní nebo národní příslušnost.

V Čechách se obecně vyskytují asi všechny základní skupiny europoidní rasy.

289594

17.05.2013 06:50

Pozor na brýle Google

RE: Čo to vlastne prináša?

MARTin-anonym 94.?.?.?

Pokud jste si někdy říkal - tohle bych natočil/vyfotil, ale už je pozdě, tak to už se nestane. Už natáčíte.

Pokud někdo při jízdě v autě poruší předpisy a způsobí vám škodu, máte to natočené.

Recepční na vás byla nepříjemná - odkaz na video dáte na Tripadvisor / Booking / cokoli jejich stránky a oni si to příště rozmyslí.

Prodavač sahal holýma rukama na salámy? Ovoce bylo plesnivé? Máte video.

289865

22.05.2013 15:12

Absurdita západní politiky

RE: Konecne...!

MARTin-anonym 94.?.?.?

Souhlasím, výborný článek.

Přesně takový, jaký mohu poslat někomu, kdo má o téma zájem, zajímá ho, co se vlastně zhruba děje, ale nemá načteno pár desítek jiných článků, ze kterých si to sám poskládá.

Normálně se nezajímám, kdo co napsal, ale tímto článkem si Mojmír Babáček u mne získal pozornost. [smích]

290115

27.05.2013 16:19

Globální Blitzkrieg signalizuje největší geopolitické přeuspořádání od druhé světové války

RE: Takže už ne Velký Žid??

MARTin-anonym 94.?.?.?

Díky za příspěvek. Doufám, že sem bude psát čím dál víc lidí, snažících se aspoň o jakž takž vyvážený pohled, místo ideologického boje.

290312

28.05.2013 06:44

Proč desinformace fungují

Skvělý článek!

MARTin-anonym 94.?.?.?

Podobné levo/pravé, vidění světa se projevuje i v ČR. Jen tady díky tomu lidé nevěří vládním prohlášením, spíš na ně kolektivně nadávají.

To je ale ve svém výsledku skoro stejně špatné - pokud někdo nadává programově na všechno, tak se jen těžko najde něco konkrétního, co ho pak skutečně nadzvedne natolik, aby jednal. Podobně pokud někdo neustále používá vulgarismy, použitím dalšího vulgarismu těžko svému okolí vyjádří, že toto už ho naštvalo doopravdy.

I zde dávají lidé masivně přednost tomu, aby si z informací co dostávají vytáhli pár drobků a těmi podpořili svůj často zjednodušený pravicový / levicový / anti ruský / anti USA postoj, místo aby se pokoušeli o vyvážené vidění světa.

Dokonce je v diskuzích často vidět, že mnoho lidí ani pořádně nečte, co ostatní píší. Jen sledují klíčová slova, podle toho si pisatele zařadí do předem připravené škatulky a podle toho na něj souhlasně / nesouhlasně reagují.

A je velmi snadné tyto obecné tendence lidí zjednodušovat si život, spokojit se s povrchním poznáním a následovat názor skupiny, se kterou se ztotožňují, zneužívat.

Také se to běžně děje. V reklamě. V politice. V médiích.

290347

31.05.2013 15:32

Lež na vašich stránkách

Odnesl jsem si z toho to,

MARTin-anonym 94.?.?.?

že dění v Evropské unii, hlasování, komise, zprávy - to vše je velmi složitý, nepřehledný, byrokratický mechanismus, který se nedá snadno zjednodušit pro lidi, kteří se jím dlouhodobě nezabývají (pro mne).

Tedy - nechce se mi, ale budu si to muset nastudovat pořádně.

290550

18.10.2017 22:06

Google nebo Ústřední Politbyro?

Chyba není na straně Googlu

MARTin-anonym 109.?.?.?

Řekněme, že dáváte na internet fotku ženy s dítětem. Jak ji pojmenujete?

"woman with child" zkuste to zadat do vyhledávání a najdete dost bílých žen s bílým dítětem. Bílá je totiž brána jako základ, norma.

"white woman with child" pojmenuje fotku jen někdo, kdo chce poukázat na nějakou abnormalitu - tedy obvykle to bude "white woman with black child" a protože google prohledává popisy těch fotek a hledá slovo white, tak výsledkem budou smíšené páry a fotky žen s černými dětmi nebo obráceně.

To samé s tím párem. Když někdo dává na internet fotku bílého šťastného páru, jak ji pojmenuje?

"happy couple" - zadejte do vyhledávání a většinou jsou to běloši

Jaké fotky najde Google, když bude v pojmenováních hledat fotky s "happy american couple"? No přeci fotky "happy afro-american couple". Protože opět, bílá se bere jako norma, jako základ a není důvod ji pro bělochy zmiňovat.

Stejné je to s hledáním (afro) "american inventors", byť tady uznávám, že ten výsledek není v pořádku ani pro "us inventors" nebo "inventors" obecně. Ale zase to bude spíš o tom, jak lidé ty fotky pojmenovávají.

To, že to není manipulace ze strany Googlu si můžete snadno ověřit, když zkusíte hledat na bing.com, yahoo.com, duckduckgo.com a dokonce i ruský yandex.ru, tak výsledky budou dost podobné.

Jediné, kde při hledání white couple a white woman with white child dostanete obrázky bílých, je baidu.com - čínský vyhledávač. Protože pro ně to je neobvyklé a tak mají důvod dávat na to white zvláštní důraz, protože norma je u nich Asiat.

360541

Káva pro Zvědavce

30

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 78 čtenářů částkou 10 574 korun, což je 30 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Večer rebelů v Řeporyjích20.01.20 21:58 Česká republika 0

Zemřel Jaroslav Kubera, politik, který nikomu nevadil20.01.20 16:36 Česká republika 1

Události v Říši18.01.20 23:17 Evropská unie 2

Praha 3 má nové logo. "Umělec" se chechtá a poplatníci pláčou18.01.20 11:13 Česká republika 12

Jakl dostal pokutu 1000 Kč za to, že byl napaden, znát trest druhého útočníka nesmí18.01.20 10:59 Česká republika 3

Cena dobíjení elektromobilů letí závratně vzhůru17.01.20 22:54 Evropská unie 3

Brexit prý bude Brity stát tolik, co jejich členství za 47 let, tvrdí eurohujeři v iDěs16.01.20 21:50 Británie 5

Neuvěřitelné: Čtyři soutěže královny krásy -- všechny vítězky barevné16.01.20 18:07 USA 5

Další krok k likvidaci národních států: žádné vlaječky poslanců16.01.20 16:28 Evropská unie 2

Vyvadil podal trestní oznámení na Novotného14.01.20 22:31 Česká republika 2

Perfektně organizovaná štvanice na Válkovou. I Soukup si přihřál polívčičku14.01.20 15:20 Česká republika 2

Britský Independent označil Kotlebovce za neo-nacisty14.01.20 15:16 Slovensko 6

A nedá pokoj a nedá. Téma "sirotků" opět na stole. Zrůda Šojdrová je neúnavná14.01.20 14:52 Česká republika 2

Vztahy Ruska a Německa se mění (i otevřeně)13.01.20 17:02 Rusko 10

Škola v Británii povzbuzuje chlapce, aby nosili sukně09.01.20 19:05 Británie 3

Opilá Britka nabízela mužům v letadle sex, dostala šest měsíců09.01.20 15:07 Británie 6

Ministr Vojtěch: Kdo se neočkuje, má si výlohy za léčbu hradit sám09.01.20 15:00 Česká republika 2

Somálský okupant zavolal policii na chlapa, který se příliš bránil napadení09.01.20 14:49 Německo 3

V Íránu spadlo letadlo ukrajinských aerolinií. Nikdo nepřežil08.01.20 10:47 Írán 3

Írán zaútočil na americké základny v Iráku08.01.20 10:25 Írán 0

Měnové kurzy

USD
22,61 Kč
Euro
25,10 Kč
Libra
29,43 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
15,52 Kč
Švýcarský frank
23,37 Kč
100 japonských jenů
20,56 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,50 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,68 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 423,47 Kč
1 unce stříbra
410,27 Kč
Bitcoin
195 865,65 Kč

Poslední aktualizace: 21.1.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 49 892 984