Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané Jirina Kokesova

Nalezeno 49 příspěveků, 6 různých IP adres

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

13.09.2001 04:49

Amerika je ve válce

Pane Stworo,

Jirina Kokesova 128.?.?.?

vetsinou si vazim Vasich nazoru a pozorovani, ale priznam se,
ze jsem vcera po precteni tohoto clanku moc nadsena nebyla.
V dobe, kdy jeste umiraly tisice lidi, napsat, ze si za to
vlastne muzeme sami, se mne zdalo prinejmensim nevhodne. Se
slzami v ocich jsem sledovala televizni obrazovku a puvodne
jsem Vam chtela odpovedet neco daleko ostrejsiho. No ale
vysinuti jsme z toho byli vsichni, a pevne doufam, ze i Vy.
Ze vsech komentaru, ktere jsem si tady precetla, jenom Jarda
projevil urcite pochopeni. Dekuji, Jardo.

326

16.10.2001 01:39

Podzim: 52 obrázků z ontarijské přírody

Nadherne fotky!

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stwora,
Gratuluji! Fotky jsou skutecne pekne a je videt, ze mate rad
podzim! Problem je akorat v tom, ze nevim, kterou si mam
vybrat. Nakonec jsem si vyprala tu prvni.

464

21.12.2001 02:00

Odpověď na Otevřený dopis Jeanu Chretianovi

Poklona

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stwora,
Ja Vas obdivuji. Jak jste prisel na to, prelozit "Right Honourable" jako "dvojctihodny"? To by mne v zivote nenapadlo a lamala bych si s tim hlavu v bezesnych nocich.
Jinak mam takovy dojem, ze predchozich 6 komentaru s Vasim clankem vubec nesouvisi. Jenom doufam, ze jste se Vasim otevrenym dopisem nekde nezapsal do listiny podezrelych.
Moje babicka rikala, ze "dvakrat mer a jednou rez". A take rikala, ze clovek nema ztracet svoje zasady a presvedceni zaroven s barvou vlasu, poctem zubu a jinymi nevyhnutelnymi
priznaky stari. Obdivuji Vas, ze se drzite sveho presvedceni a ze jste za nej ochoten "do ohne prsy dat" (Matuska v pisni Don Diri Don", ale presto si myslim, ze trochu opatrnosti
by Vam neuskodilo. Nemohl jste prece realne ocekavat, ze na zaklade Vaseho dopisu ten zakon neprojde! Chapu, mate dobry pocit, ze jste udelal spravnou vec, ale "vseho moc skodi",
to take rikala nase babicka.

680

28.12.2001 05:03

Mnoho otázek kolem pokusu o explozi v letadle z Paříže do Miami

Ohrozeny clovek

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Kdyz jsem 17. rijna letela letadlem United Airlines z Denveru do Los Angeles,
pilot nam na zacatku letu krome obvyklych informaci o rychlosti a vysce letadla
sdelil zhruba asi toto:
"Vitam vas na palube letadla a jsem rad, ze se v nynejsi situaci nebojite letet.
Chceme vam zajistit prijemny let a k tomu potrebujeme vsechnu pomoc, kterou muzeme
ziskat. Proto bych Vas chtel pozadat, aby jste byli ostraziti a kdyz uvidite neco
podezreleho, nevahejte a snazte se dotycnym osobam zabranit v jejich nebezpecnych
aktivitach. Uvedomte si, ze jich je malo a vas je mnoho, tak se nebojte a nedovolte
nekolika jednotlivcum, aby vam znicili zivot."
No a so na to lidi v letadle? Zacali jasat a tleskat. A rozhodne tam nebyly jenom
stare babicky a male deti, prilis slabe na to, aby nekoho zneutralizovaly. Takze mam
docela dobry dojem, ze teroristi v letadlech ted uz nemaji sanci. Ohrozeny clovek je
skutecne schopen neuveritelnych cinu!

692

03.01.2002 06:04

Rok 2001 - špatný, špatný rok ...

Nejhorsi rok v nasem zivote?

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Rok 2001 byl urcite jednim z nejhorsich v nasem zivote, asi tak jako rok 1968.
Definitivne zmeni nase zivoty tak jako to nam pametnikum ucinil rok 1968.
Ale jsem v podstate optimista, takze doufam, ze rok 2002 bude lepsi, a do tohoto
noveho roku preji vsechno nejlepsi vsem, kteri maji tolik cti v tele, ze se
dokazi pod svymi nazory podepsat: Vladimiru Stworovi, Williamu Jarosovi,
Jaroslavu Borovickovi a take Baronovi, jehoz prispevek na ucet anonymu skutecene
sedi! A take souhlasim s panem Borovickou, ze i kdyz se nam nektere nazory
zdaji ponekud zaujate, zalezi jenom na nas, co si z nich vybereme!
Jen tak mimochodem, za tech par mesicu, co bloudim po strankach Zvedavce (i Psa)
jsem si nemohla nevsimnout, ze autori nejvetsich sprostaren a nesmyslu se vetsinou
nepodepisuji!

726

22.02.2002 06:53

Hledání demokracie III

Hledání demokracie III

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pro Nikolaje Suhaje Loupeznika.

Lide, kteri se poctive snazi najit odpoved na otazku, co s demokracii,
rozhodne nejsou blbci ani hovada. Nic na svete neni dokonale, ani my,
ani ta demokracie. To ovsem neznamena, ze se nemame snazit soucasnou
situaci nejak vylepsit. Rozumne o tom diskutovat rozhodne neni zadna
ztrata casu. Diskuzi na ty tri clanky o demokracii povazuji za jednu
z nejlepsich, ktera kdy ve Zvedavci byla.

956

02.03.2002 02:34

Mohou být muži krásní?

Mohou být muži krásní?

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Tak aby tady nediskutovali jenom muzi, tak se priznam, ze jsem v dobach sveho vice
mene bujareho mladi chodila na zensky i na muzsky striptyz. Byla to velika atrakce
hlavne pro navstevniky z tehdejsiho Ceskoslovenska, vzdor tomu (nebo prave proto),
ze byli vetsinou v duchodovem veku. Jako mladou holku by mne v zivote nenapadlo,
ze pujdu nekdy s tatou na damsky striptyz a s mamou na pansky! Otazka je, libilo
se mne to? Ani nevim, myslim, ze asi ne. Pri damskem striptyzu jsem jednou usnula,
vzdor tomu, ze tam ricela rockova hudba se spustou decibelu. Pansky striptyz mne
pripadal dost smesny, i kdyz uvod k nemu byl docela umelecky. Pri uvodnich tonech
symfonicke skladby Richarda Strausse "So sprah Zarathustra" vhodili do sklenice
s vodou tabletku Alca Saltzer a navlekli na sklenici preservativ. Kdyz predehra
k Zarathustrovi vyvrcholila, preservativ se postavil v plne sile. To se mne
docela libilo, jinak pohled na nakrucajici se krasavce mne nijak nenadchnul. Po
fotkach nahych zen nebo muzu rozhodne netouzim, i kdyz jsem sveho casu kupovala
Playboye, opet pro navstevy z Ceskoslovenska. Na obrazky nahacu jsem se naposled
divala asi tak v 17 letech, kdyz mne muj o 5 let mladsi bracha ukazoval jakesi
fotografie prisernych kvalit, kde byly ruzne polohy souloze.
Takze si myslim, ze muzske akty se na internetu moc nevyskytuji nejspis proto, ze
to dost zen asi nezajima. Ja nejsem zadna svata Inocenca, ale soudim, ze zen s
podobnymi nazory na vec bude asi dost.

1008

09.03.2002 23:45

Napsal mi kamarád...

Napsal mi kamarád...

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stwora,
podle meho nazoru pisete tak jako vetsina novinaru: hlavne o tom spatnem, co se Vam
nelibi, at uz je to v Kanade, v USA, nebo kdekoliv jinde. V soucasnych sdelovacich
prostredcich jsou katastrofy, prusvihy a neuspechy senzaci. O tom dobrem se vetsinou
nejak moc nepise, i kdyz si myslim, ze ctenar novin nebo televizni divak by obcas
uvital clanek ci reportaz o necem pozitivnim. Takze bych Vam to doporucovala take.
Nic ve zlem, ale to Vase ustavicne ryti do USA mne osobne dost urazi, protoze jsem
tady doma uz 32 let, tedy prakticky cely svuj dospely zivot. Zni to mozna ponekud
neuveritelne, ale ja jsem v USA doma a mam tuto zemi rada jako svoji vlast. Jsem
presvedcena, ze kdyby jste chtel, tak by jste tady prece jenom neco pozitivniho
nasel.
Jinak jestli jste levicak nebo pravicak, to je naprosto nepodstatne a v dnesni dobe
i uplne zbytecne rozlisovani.

1051

27.03.2002 05:22

Faux pas po americku

Faux pas po americku

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Jak tak ctu tyto komentare, tak zjistuji, ze vubec neznam zemi, kde
uz ziju 32 let. Bud je Amerika hotova Sodoma Gomorra, kde soulozi
kazda 13-tileta holka, nebo je to pomalu zeme celibatu, kde je
soulozeni malem zakazane.
Mohu vas ujistit, ze USA je po teto strance uplne normalni. Je jenom
malo holek, ktere maji deti pred dosazenim 18 let, ale zato se o nich
hodne pise. Vetsina zen ma ted deti az tak kolem tricitky, kdy uz
ukoncila (a zaplatila) studium a je schopna rodinu uzivit. Je pravda,
ze na eventuelniho manzela ci partnera se spolehaji stale mene.
Lide se boji AIDS daleko vic nez tehotenstvi, takze vetsinou soulozeji
s rozumem. Kdy, kde, jak a s kym, to uz je kazdeho soukroma vec a
nam, starym drbnam, do toho uz nic neni.

1243

27.03.2002 05:33

Život po padesátce

Život po padesátce

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Moc pekne!
Az na ty nadrzene panicky. V mnoha pripadech se bez toho lehce,
obejdou, nekdy si treba i ulehcene oddechnou, ze uz od toho maji
konecne pokoj! Ovsem pokud je ta panicka primereneho veku. Kdyz
je o 20 let mladsi, no tak mas, co jsi chtel!

1244

18.04.2002 01:30

Jsou volby pro zahraniční Čechy žádoucí?

Jsou volby pro zahraniční Čechy žádoucí?

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Vaclavuv prispevek celou situaci velice dobre vysvetluje. Prispevek
Jarky P. to vsechno vystizne shrnuje jednou vetou: aby se vlk nazral
a koza zustala cela. S tim vsim naprosto souhlasim. Ale asi jsem
nenapravitelny optimista, nebot se volit chystam, i kdyz na to padne
tyden me dovolene. Prihlasila jsem se postou, v cervnu seberu deti a
vezmu je pri te prilezitosti do Disneylandu (volim v Los Angeles).
Takze souhlasim take s prispevkem atoma, ze jde o prvni pokus a ze to
snad v pristich volbach bude lepsi. Jak rikala moje babicka, lepsi
vrabec v hrsti nezli holub na strese, cili ze nic neni dokonale, ani
ceske volby.
Jihomoravsky kraj byl vybran losem, coz mne z ciste sobeckych duvodu
vubec nevadi, nebot pochazim z Brna. Jelikoz Los Angeles je casove
9 hodin za Prahou, tak budeme volit uz ve ctvrtek a v patek, aby na
nas v Cesku nemuseli cekat.
Nejvetsi problem mam s tim, koho budu vlastne volit, ale to je stejne
pri volbach i tady. V podstate se snazim volit nekoho nebo neco, co
doufejme v budoucnu nadela co nejmene skod, i kdyz to se da dost tezko
odhadnout. Tady je to snad jeste horsi, kazdy pred volbami slibuje
hory doly a po volbach vetsinou skutek utek, jak by to asi vyjadrila
moje babicka.
V Cesku je to spis naopak, strany se pred volbami slozite zamotavaji
do ruznych prusvihu, takze udelat si spravny usudek, ktera strana je
relativne nejmene skodliva, to chce blizky kontakt s nekym v Cesku,
kdo ma vsech pet pohromade a zdravy selsky rozum (koukam, ze to s tou
babickou uz trochu prehanim). Nastesti mam nekolik takovych pratel,
takze uz vim, koho budu volit. A docela se na to tesim, v Ceskoslovensku
jsem diky svemu mladi a brzskemu odchodu do ciziny nikdy nevolila, no
ale tenkrat to byla stejne jenom fraska, takze jsem o nic neprisla.

1464

19.04.2002 02:07

Jsou volby pro zahraniční Čechy žádoucí?

Jsou volby pro zahraniční Čechy žádoucí?

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stwora,
to je velice jednoduche. Jsem sice Americanka, ale jsem take Ceska,
a obe zeme mam rada a zalezi mne na tom, co se v nich deje. Takze
jsem rada, ze ted muzu i v Cesku prispet se svou troskou do mlyna.
Obdivuji Vasi pamet, lepe receno Vase archivarske schopnosti. Jestli
se nemylim, tak jsem se Vas jednou ptala, kterou zemi mate rad Vy?

1470

29.05.2002 10:53

Barbie - to jsou především prsa

Barbie to jsou především prsa

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Hezky clanek! Moje mladsi dcera sbirala Barbie panenky asi tak do 10 let.
Nastesti deti maji jeste zdravy selsky rozum a nepodlehaji radam feministek,
coz jsou vetsinou dost osklive a protivne zenske! V pripade Barbie z nich
nejspis mluvi jenom bleda zavist. Barbie se vesele prodava dal a tento
typ zeny je stale oblibeny i jinde, napriklad v televiznich SF serialech:
Seven of Nine v serialu Voyager a ta divka z Vulcanu v novem Enterprise.

1598

09.05.2002 03:24

Jak poznat Žida?

Jak poznat Žida?

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Vazeni panove,
tato diskuze se svym obsahem zacina nebezpecne podobat Diskusnimu Foru Britskych
Listu. Je zajimave, ze jenom dva z Vas se dokazali podepsat plnym jmenem: Adam
Gorowitz a Milan Peleska. Pokud chceme zachovat slusnou uroven techto stranek,
tak bychom meli dodrzovat aspon dve zakladni pravidla slusnosti: netykat si (nebot
se nezname) a nenadavat si (jsme prece vsichni dospeli, a dokazeme se ovladat, ne?).
Pokud se Vam clanek pana Stwory (nebo kohokoliv jineho) nelibi a nesouhlasite s nim,
vecne argumenty pro a proti jsou podstatne konstruktivnejsi nez hystericke nadavky.
Skutecne hodnotne prispevky do teto diskuze prinesli jiz vyse zmineni panove, kteri
se podepsali plnym jmenen. A take ten Jirka, ktery se tady usilovne snazil vysvetlit,
jak je to s tou IP adresou.

1700

09.05.2002 03:28

Jak poznat Žida?

Jak poznat Žida?

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Oprava: Adam Horowitz. Omlouvam se.

1701

17.05.2002 06:55

Amelie

Amelie

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Film jsem videla teprve v pondeli. Muj syn sice pracuje v kine, kde
Amelie bezi uz pres 2 mesice, ale videl ho teprve minuly tyden a cely
vzruseny mne hned volal do prace, ze ten film musim videt a ze se mne
bude libit. Mel pravdu, Amelie se libila mne i obema mym dceram.
Proc? V prvni rade proto, ze je to naprosto neamericky styl filmu.
Svym jemnym humorem mne pripominal filmy zesnuleho Francoise Troufauta
(jeho jmeno jsem nejspis napsale spatne), na ktere jsem v mezich
americkych moznosti velice rada chodila. A jak tady uz nekdo napsal,
take mne pripominal Pelisky a Saturnina. Take jsem velice rada
poslouchala krasnou francouzstinu, kterou sice neovladam, ale ktera
se mne libi uz od 14 let, kdy jsem vzplala laskou k Jeanu Maraisovi.
Lide ve filmu se sice chovaji svym zpusobem neobvykle, ale kdo nam
dava pravo urcovat, co je normalni a co ne? Delat prijemne veci pro
lidi ve svem okoli muze jenom clovek nenormalni? Nebo je pomahat
lidem ke trose stesti nenormalni? Film je pekny, humorny, zabavny
a mily. A clovek ma po jeho shlednuti rozhodne dobrou naladu a dobry
pocit. Jelikoz jsme se na tomto nazoru shodli jako cela rodina, tak
mam take dobry pocit z toho, ze jsem s tou vychovou deti prece jenom
asi udelala neco spravneho.

1825

31.05.2002 07:42

Byrokracie vládne

Všichni musíme být stejní

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Moje dcera pracovala nekolik let v Boulder County Humane Society, coz
je mistni varianta utulku pro opustena zvirata. Jelikoz se tady
nachazime na "divokem zapade", v utulku nejsou jenom psi a kocky, ale
take treba poranene srnky, antilopy, myvalove a drive tyrani kone.
Divoka zvirata pochopitelne nejsou nabizena k adopci, ale po uzdraveni
jsou odvezena nekam do lesa a vypustena do prirody.
Psy a kocky, eventuelne i uzdravene kone, adoptovat lze, a zadatel musi
vyplnit podobny formular. Zvirata jsou v utulku rozhodne dele nez dva
mesice, videla jsem tam kocku, ktera tam byla uz rok. U kazdeho zvirete
jsou informace o stari (ktere je u nalezenych zvirat odhadnute), jestli
se snasi s jinymi psy nebo kockami, jak se snasi s detmi, a podobne.
Kazde zvire nabizene k adopci ma povinne ockovani, procez poplatek za
adopci je pomerne vysoky.
Ucelem toho formulare je zjistit, jestli se to zvire dostane do vhodneho
prostredi. Kone nelze adoptovat do domu s malou zhradkou, psa nikomu
nedaji do bytu, kocku, ktera se nesnasi s ostatnimi kockami, neposlou do
rodiny, kde uz kocka je, psa, ktery byl drive tyran detmi, nemuze ziskat
rodina s detmi, a tak podobne. Sterilizace zvirat se doporucuje, ale
nevynucuje. Utulek ma vlastni kliniku, ktera sterilizaci poskytuje za
velice mirny poplatek, o hodne mensi, nez veterinar.
Takze k titulku clanku, "Vsichni musime byt stejni". Nemusime. Utulek
vychazi z potreb zvirat, ne z potreb lidi. Pokud se nekomu libi zvire,
ktere je pro nej z urcitych duvodu nevhodne, tak to zvire jednoduse
nedostane, to ale neznamena, ze si nemuze vybrat zvire jine.
Personal utulku tvori vetsinou dobrovolnici, kteri tam pracuji zadarmo
protoze maji radi zvirata a z ruznych duvodu je nemuzou doma mit
(studenti v kolejich, duchodci ve starobincich, atd.) Soucasti vyuky
personalu je take snaha naucit je trochu odhadnout charakter lidi, coz
je na prvni pohled dost obtizne, ale je mozne usoudit, zda jde o lidi
privetive a obetave nebo treba o lidi nervozni a surove.
Zni to mozna dost neuveritelne, ale v tomto utulku plati zasada: zvire
je prvni, clovek je druhy. Vas clanek neni jenom o zviratech, ale take
o lidech. Myslim si, ze pro nektere lidi je dost obtizne stravit skutecnost,
ze nekde neni clovek prvni.

2055

26.06.2002 02:21

Nebojme se vlastních dětí

Nebojme se vlastních dětí

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Ale panove,
ono to zase nebude tak zle. Clanek je velice vtipny a dobre vystihuje
ledacos, s cim clovek pri vychove deti nepocital, ale nad cim se pozdeji
zasmeje. Mit deti je snad to nejvetsi dobrodruzstvi na svete, nekdy se
to povede, nekdy moc ne, ale skoro nikdy to nedopadne podle nasich
puvodnich predstav. Hlavni je, aby Vas deti respektovaly, coz se take
vetsinou deje. Ovsem respekt si nikdo nemuze vynutit, ani u deti, ani
u dospelych. Takze problem je asi nekde jinde, ne?

2511

28.06.2002 06:13

Honička? Zakázat!

Honička? Zakázat!

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Zajimava diskuze.
Za nejlepsi povaruji postrehy "Nejvetsi nestesti je sebevedomy blb" (VIKI)
a "Zmrdi jsou esenci soutezivosti" (fred). Oba vyjadruji podstatu celeho
problemu. Kdyz se v necem zacne vrtat nejaky blb, tak to take vetsinou
blbe dopadne. A bez zmrdu by byl zivot zase trochu jednotvarny, ne? Nad
zmrdem se vetsinou zvitezi velice lehce. Potiz je ovsem v tom, kdyz
clovek ma tu smulu, ze je sam tim zmrdem! Takze si myslim, ze trochu
pravdy je na obou stranach. Zakazovat honicku ve skolach je nesmysl, i
kdyz to ma zrejme pravni poklad (nejaky blb muze soudit skolu), ale byt
v kuzi toho fyzickymi kvalitami neoplyvajiciho zmrda take neni nic prijemneho.
Ja jenom doufam, ze vyznam slova zmrd spravne chapu, v dobach meho mladi
v Brne ten vyraz neexistoval, myslim si, ze je to neco jako anglicky nerd.
Podle meho syna se kluci na high school (stredni skola) deli na "footbal
players, computer nerds and party animals", tedy fotbalisty (americkeho
fotbalu), pocitacove silence a opilce (asi pul hodiny jsem hloubala nad
tim, jak prelozit "party animals", ale nic lepsiho mne nenapadlo). Na
honicku si uz rozhodne nehraji, ale ja si nepamatuji, ze by si na neco
takoveho tady hrali i mladsi deti, i kdyz na schovku si tady hraji (hide
and seek). A "dodgeball", to je nase vybijena, to se tady hraje dost casto.

2563

28.06.2002 06:26

Začínám cenzurovat příspěvky

Začínám cenzurovat příspěvky

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stworo,
jsem rada, ze jste se rozhodl cenzurovat prispevky. Posledni dobou se to uz
dost zvrhlo. Doufejme, ze ted bude diskuze k clankum zase kvalitni jako drive.
Zajimave je, ze v rubrice Diskuze bylo dlouhou dobu skoro uplna mrtvo. Tam se
totiz kazdy prispivajici musi registrovat, coz se zrejme mnoha lidem nechce.
Jenom si nejsem jista, jestli to bude fungovat s tou IP adresou, nekdo to uz
tady pred casem pracne vysvetloval. IP adresa neni pokazde stejna, i kdyz to
clovek posila porad ze stejneho pocitace. Zalezi na tom, kde je prave volno a
kudy to jde rychleji. Podivejte se treba na moje prispevky, sedim porad na
stejnem miste, ale adresy jsou ruzne.
Jsem rada, ze se budeme moci vyjadrit i k tem kratkym clankum vpravo. Jsou
vetsinou dost zajimave a uz nekolikrat jsem tam chtela prispet se svou troskou
do mlyna.

2564

05.07.2002 04:43

Mám rád svého přihřátého syna

Mám rád svého přihřátého syna

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Na Psu se dnes objevil clanek, v nemz se homosexualni obcan pozastavuje nad tim,
ze vitezna CSSD nehodla podporovat registrovane parnerstvi homosexualu, tak
jak to slibovala v predvolebni kampani. Zajimave cteni, jde o teplouse nikoliv
ve "zvrhle" Kanade nebo USA, ale v Ceske Republice.
Nikdo se tady nezminil o existenci lesbicek. V bance, kde jeste obcas pracuji,
jich bylo nekolik. Musim se priznat, ze kdyz mne jedna holka sdelila, ze je
lesbicka, tak jsem z toho mela malem sok, asi takovy, jako kdyz mne najednou
ujede auto na zledovatele silnici a ja se nezadrzitelne ritim do protismeru.
Podotykam, ze ta holka se mne nesnazila "vojizdet", oni to nejakym zpusobem
vyciti, jestli ma clovek podobne sklony. Ja jsem se tenkrat nezmohla na nic
lepsiho nez se ji zeptat, jak to ty lesbicky vlastne delaji? Musim podtknout,
ze uz jsem byla v pozehnanem veku 48 let! Kupodivu jsem timto dotazem vyloudila
rumenec na tvari lesbicke divky, zamumlala neco o ruznych pomuckach a o par dni
pozdeji mne prinesla nejake knihy, normalni (a dost spatne napsanou) beletrii
ze zivota lesbicek. Nad temi knihami se mne malem zvedal zaludek, ale s dotycnou
divkou jsme dodnes kamaradky. Usoudila jsem, ze mne do toho nic neni, s kym
se vyspi, ja se s ni vyspat nehodlam. Krome toho neni obdarena slepicim mozkem
jako mnoho jinych "normalnich" holek a da se s ni docela rozumne mluvit i o necem
jinem krome drbani o svych bliznich.
Precetla jsem si dosavadni komentare a hodnotim nektere z nich:
Aja: "Svet se posral!" coby reakce k 11. zari. Velice vystizne a strucne!
Ma: Deda mel odvahu verejne se priznat k homosexualnimu synovi. Ruku na srdce,
kdo by mel odvahu se verejne priznat treba k impotenci? No ale proc by to delal?
Jirka: Ceho se vlastne ti, co odcuzuji homosexualy, boji? Ze jsou jini a odlisni?
Bylo mne receno, ze mesto Prowincetown na spicce Cape Codu v Massachussetts je
rajem teplousu a lesbicek. Moc jsem tomu neverila, ale kdyz jsem se tam se svoji
tehdy 10-tiletou dcerou vypravila, tak jsem nestacila zirat. Zenske se libaly
objimaly na lodi, ktera nas vezla k velrybam; dva chlapi se muchlovali vedle nas
na dece na plazi. Bylo to dost nechutne, "normalni" lide se takhle nechovaji na
verejnosti. Dcera si nastesti niceho nevsimla, zajimalo ji hlavne more, k nemuz
se dostaneme tak maximalne jednou za 5 let.
Pred nekolika lety se v mistnich volbach pokouseli uzakonit zvlastni ochranu
pro homosexualy a lesbicky. Neproslo to. Kdyz chteji mit stejna prava jako
ostatni, proc by meli mit zvlastni ochranu, kterou nikdo jiny nema?
Takze abych to shrnula. Proti teplousum a lesbickam nic nemam, pokud mne nechaji
na pokoji a svoji naklonnost si projevuji v soukromi.

2719

04.08.2002 01:01

co mám proti církvi a dalším skupinám

co mám proti církvi a dalším skupinám

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Uz nekolik dni premyslim, jestli mam k tomuto tematu take neco napsat. V hlave to mam jakz takz srovnane, co bych chtela rici, ale vyjadrit to pisemne, to uz je horsi.

V 1. tride jsme meli nabozenstvi povinne cela trida, jenom jedna holka byla od nabozenstvi osvobozena, asi tak jako od telocviku. Pri hodine nabozensvi sedela na chodbe a divala se z okna (skolni rok 1952/53). Od 2. tridy uz bylo nabozenstvi nepovinne, chodilo nas tam odpoledne jenom asi 10 (cela trida mela asi 40 deti). Babicka mne vytrvale kazdou nedeli brala do kostela a ja jsem strasne zavidela klukum, ze mohli ministrovat, a take vsem starsim detem, ze mohly jit k prijimani. Babicka vladla zeleznou rukou a tak jsem se k tomu prijimani prece jenom dopracovala. Do nabozenstvi nas chodilo stale mene, pak uz to bylo spolecne pro nekolik trid najednou. Ve 4. tride si ucitel zavolal matku do skoly a vyhruzne ji sdelil, ze bud budu chodit do pionyra nebo do nabozenstvi, on ze si 100-procentni ucast v pionyru nenecha kazit. Matka se vydesila, pohadala se s babickou, a to byl konec me viry v Boha (skolni rok 1955/56).

Mam dost spatnych vlastnosti, ale pokrytec rozhodne nejsem. V zadneho Pana Boha jednoduse neverim. Ale davna babiccina vychova na mne prece jenom zanechala nejake stopy a tak jsem se rozhodla, ze dam moznost volby verit ci neverit aspon svym detem. Takze jsem se vdavala v kostele a vsechny deti jsem nechala pokrtit. Jenomze tim to bohuzel skoncilo. Katolici v Coloradu neuci deti nabozenstvi v nedelni skole jako jina vyznani, deti se musi naucit verit v Boha doma v rodine, coz jsme jim my coby cesti neznabozi jaksi nemohli poskytnout.

Papez byl v Denveru v roce 1993. To byl jeste zdravy, plny sily a energie. Musim se priznat, ze v obavach pred davovym silenstvim a dopravnimi zmatky jsem si zrovna v te dobe vzala dovolenou a odvezla deti do Britske Columbie. Mozna v tom byly take zbytky babicciny vychovy: na msi se chodi do kostela a ne na Cherry Creek Reservoir. To uz jaksi neni ono, i kdyz msi slouzi sam papez.

Na druhe strane jsem si plne vedoma toho, ze ve jmenu Boha bylo uz napachano tolik svinstva a nasili, ze je to az neuveritelne. Jak mohly pokojne se modlici ovecky z jednoho kostela klidne vrazdit modlici se ovecky z jineho kostela? Pominu ted mohamenadany, staci zide a krestane. Mame jednoho boha, jednu bibli, jedno desatero. Kam se najednou pohodlne vytratila prikazani Nezabijes!, Nepokrades!, Nepozadas manzelky blizniho sveho!, Aniz pozadas statku jeho!? Katolici, protestnti, inqizice, pogromy, svata valka muslimu! Ani Koran vrazdy nedoporucuje, za kradez drive muslimum usekli pravou ruku! Jsou to vsichni pokrytci, neridi se virou v zadneho Boha, zadnymi prikazanimi, ale heslem Ucel sveti prostredky. Zni to povedome?

Takze, pane Stwora, tentokrat s Vami vzdor davne babiccine vychove souhlasim. Fanatici jsou nebezpecni, at uz je to ve jmenu Boha, Allaha, Fuhrera ci Marxe.

3150

08.08.2002 01:35

Holocaust - dojná kráva

Holocaust dojná kráva

Jirina Kokesova 128.?.?.?

O machinacich svycarskych bank nevim nic. O obetech holocaustu uz neco vim: z knih, z filmu, z ucebnic
dejepisu a od lidi, kteri to skutecne zazili, ale velice neradi o tom mluvili. Jestli to byli Zide nebo ne, to nevim.
Jestli jsou mezi mymi prateli Zide, to take nevim. Mne totiz absolutne nezajima, jestli je nekdo Zid nebo ne.
Spis mne zajima, jestli je nekdo blb, snob, sprostak, ozrala ci nasilnik. Od takovych lidi se drzim radeji dal.

3259

16.08.2002 06:44

Televize: na kanadských kanálech se souloží, zatímco na amerických vybuchují bomby...

Televize: na kanadských kanálech se souloží, zatím

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Kdyz jsem prisla v roce 1970 do USA, tak jsem neumela anglicky ani slovo. V televizi jsem se koukala akorat
na hororky, kovbojky a Sesame Street, nebot tomu jsem byla schopna pri pekelnem soustredeni jakz takz
rozumet. Treba takovy serial "6 Million Dollar Man", to uz prevysovalo me anglicke schopnosti. Kdyby tenkrat
jeste bezel StarTrek, tak bych tomu absolutne nerozumnela, ty vselijake vtipky a slovni hricky jsou na tom to
nejlepsi. V 60. letech se nosily minisukne, nosila jsem je tehdy i ja, takze je docela normalni, ze byly i na
StarTreku. Ja osobne povazuji StarTrek - Next Generation za daleko lepsi, Picard je rozhodni sympatictejsi
postava nez Kirk. Ale to uz je vec nazoru. A velice dobra je take vetsina StarTrek filmu, dalsi (a bohuzel uz
posledni) prijde do kin 13. prosince. No a podle mne se v soucasne dobe na beznych televiznich kanalech da
koukat tak maximalne na Simsons nebo na hokej.
Pane Stwora, muzete mne, 56-tilete naivni babe, vysvetlit, jaky je rozdil mezi "tvrdym pornem", "soft pornem"
a "erotickymi filmy"?

3452

21.08.2002 05:39

Ještě jednou k cenzuře ve Zvědavci

Ještě jednou k cenzuře ve Zvědavci

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stwora,
Zvedavec je dobry internetovy casopis a vedete ho dobre. Rozhodne ho nezruste a
pokracujte dal. Na druhe strane je vsak pravda, ze Vase znacne kontraverzni clanky
se nejenom mnoha lidem nelibi, ale take je urazeji. Ja osobne si myslim, ze jsem dost
tolerantni osoba, ale musim se priznat, ze se mne pri mnoha Vasich clancich "otvira
kudla v kapse". Hlavne pokud se tyce Vasi nenavisti vuci USA, Canade, Izraeli, atd.
Ja vim, mam moznost sem prestat chodit a Vase clanky necist, ale celkova kvalita
Zvedavce mne vzdycky pritahne zpatky. Souhlasim s Vasi cenzurou, pokud se tyka
clanku vylozene vulgarnich a sprostych. Ale zakazovat Mikinovi pristup jenom proto,
ze s Vami nesouhlasi a ze Vas urazi, se mne zda trochu silne. Zamyslel jste se nekdy
nad tim, ze Vy sam take urazite dost lidi?

3538

21.08.2002 06:10

Napsal mi pan Ulč

Napsal mi pan Ulč

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Mela jsem tu cest poznat pana Ulce osobne a precetla jsem vetsinu toho, co napsal. Jsou
to nejenom knihy, ale take ruzne clanky, uvahy a komentare. Clanky pana Ulce jsou
zalozeny na faktech, ale velice dobre se ctou, protoze jsou psany dost humorne. Pan
Ulc se dost kriticky vyjadruje hlavne o sve nove vlasti, USA. Uvadi vsak puze fakta,
nikoho pri tom neurazi, clovek se pouci i zasmeje. Ale celkove si myslim, ze se jeho
clanky svym zamerenim do Zvedavce nehodi, ve srovnani se zdejsimi clanky jsou totiz
velice mirumilovne. Ctenarum doporucuji Ulcovi clanky na PSU, kde i pres tu svoji
celkovou nezujatost vyvolaly svym obsahem dost vasnivou diskuzi.

3539

18.09.2002 06:01

Ekonomie internetové společnosti: Zvědavec má finanční problémy

Ekonomie internetové společnosti: Zvědavec má fina

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stwora,
posilam Vam link na pripadne zamestnani: http://www.fin.ucar.edu/hr/careers/careers.html.
Bohuzel, neni to v Torontu, ale v tech Vami "nenavidenych" USA. Jinak souhlasim s Baronem
i s Mikinem.

4006

23.11.2002 04:03

Našel jsem sám sebe v jednom šiku - s komunisty

Našel jsem sám sebe v jednom šiku s komunisty

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Uz jsem se ve Zvedavci dlouho neozvala, nebot se (snad podvedome) drzim babiccina
porekadla "Mluviti stribro, mlceti zlato" a kdyz nemam co rici, tak mlcim. Tento clanek jsem si
precetla uz vcera, kdy k nemu byly jenom 2 komentare. Dnes jsem si poctive precetla vsech
60. Jak uz tady napsal esttrader67, tak clanek mne nejprve prekvapil, ba co dim, skoro mne
vyrazil dech. Pak mne nastval a skoro vydesil, a to do te miry, ze jsem k napsani nejakeho
komentare naprosto nemela chut ani odvahu. No a diky svemu "dlouhemu vedeni" jsem ho
pochopila az dnes.
Je to dobry clanek. Zaujal mne hlavne jeho uvod:

"Mnoho let radím sám sebe mezi konzervativce. Jsem pro volný trh, potlacení odborů a
nedotknutelnost soukromého vlastnictví. Jsem proti sociálnímu státu. Jsem proti
pozadavkům různých nátlakových skupin a mensin. Jsem pro tradicní rodinu. To jsou
hodnoty donedávna klasifikovány jako konzervativní. Je také pravdou, ze zít vAmerice
pred dvěma roky, volil bych Bushe pred Gorem. V techto dnech jsem zjistil, zevsechno je
jinak."

a zaver:

"Levice nebo pravice - vzdyt je to nakonec jedno. Důlezité jsou hodnoty, za které bojujeme,
a ne jméno, které lidé dali určitému směru. Jsem rád, ze jsem si to sám se sebou vyjasnil.
Nemekne mi mozek. Zastávám stále stejné hodnoty. K tem, které jsem uz uvedl v prvním
odstavci tohoto clánku, bych ted doplnil ty nejdůlezitejsí. Myslím, ze uz je z predchozího
textu jasné, které: svoboda, právo na sebeurcení (sem patrí napr. právo na výchovu děti
způsobem, kterým chci já) a právo na soukromí. Za tyto hodnoty se budu brát vzdy - a je
lhostejno z kterého tábora a pod kterou vlajkou."

To jsou hodnoty, ktere zastava kazdy slusny clovek. Pan Stwora tvrdi, ze se jich bude drzet i
nadale, at uz je hlasa kdokoliv. Ve vlastnim obsahem clanku pak dokazuje, ze je ted hlasaji
komuniste.
Jenomze v tom je prave ten zakopany pes. Jak rikala moje babicka, "kdyz neco chces, tak
musis nekomu mazat med okolo nosu", cili slibovat lidem to, co chteji. Ac je to s podivem,
i komuniste se poucili a uz nehlasaji to, co hlasali pred 50 lety, ale to, po cem touzi lide dnes.
Ale jak vsichni vime, kdo chce byt zvolen, "slibuje hory doly", ale kdyz je potom zvolen, tak
"skutek utek".
V demokracii pak maji lide moznost zvolit nekoho jineho a doufat, ze se to tentokrat skutecne
zlepsi, a tak dal porad dokola: republikani, demokrati, republikani, .... A jakou ma moznost
clovek v komunismu? Je nekdo opravdu ochoten verit, ze komuniste budou SKUTECNE
podporovat vyse uvedene hodnoty?
Jinak souhlasim s komentari Aji, Barona, Mikina a jednoho z tech Honzu (ne s tim Honzou,
ktery napsal ten 2. komentar). Ahoj!



5973

27.12.2002 05:09

Odložme nenávist

Odlo?me nenávist

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Kdysi davno jsem dostala trojku na maturitni pisemku z cestiny, protoze jsem se "odchylila od
tematu". Mam takovy dojem, ze od tematu puvodniho clanku se nas tady odchylila vetsina,
i kdyz se mne nepodarilo precist vsech 231 prispevku, to bych u toho musela sedet cely den.
Takze zpatky k puvodnimu tematu: "odlozme nenavist emigrantu".
V Babicce od Bozeny Nemcove stoji psano "Neni na svete clovek ten, aby se zalibil lidem vsem".
I kdyz Babicka nikdy nepatrila k me oblibene cetbe (viz ta trojka z cestiny), timto heslem se
ridim asi tak od svych 17 let. Jestli si o mne nekdo mysli, ze jsem zradce a tudiz mne nenavidi,
tak mne klidne muze vlezt na zada, mne je to totiz srdecne jedno. Kamaradi a kamaradky,
ktere znam vetsinu sveho zivota a kteri mne berou takovou, jaka jsem, at uz jsem hubena ci
tlusta, vdana nebo rozvedena, emigrantka nebo normalizovana, jim je to vsechno take srdecne
jedno a jsou to porad moji kamaradi. To je podstata praveho pratelstvi, nelezt cloveku do
soukromi, nekritizovat jeho zpusob zivota, ale mit ho porad rad, at uz udela cokoliv. Rozhodne
se spolu nebavime o tom, kdo je emigrant a proc, kecame o vsem moznem, ale hlavne je
nam spolu dobre. Takove pratele skutecne stoji zato mit a vsichni ostatni si klidne muzou
"trhnout nohou", jak se rikalo u nas v Brne.

7266

01.02.2003 04:33

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

Zpráva o stavu Unie obrovský úspěch?

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Óda pro Áju

Básen od Dusana Jasánka,
bývaleho redaktora závodního casopisu Rudá Vatra.

Vím, ze máte ráda
básne skolních lavic,
pridám vám tu zdarma
jednu malou navíc.

Nad Zvedavcem táhnou
tezké, cerné mraky.
Vysral jsem se na nej
a odtáh jsem taky.

Muze za to Valtr,
posedla ho miza,
z jeho clánku smyslených
padla na mne hruza.

At si radsi maluje,
kdyz se nikdo nedívá,
nekde v tichém koutku
hvezdy, srpy, kladiva.

Odkud ten pán prisel?
Aby tam zas zmizl,
z pisalka se vyklubal
coby obycejný fízl.

Z Pandzábu k nám zaletí
od Nohejla zprávy,
svatí uz tam zustanou
vsichni voli, krávy.

O Albertovi nebudu tu
vésti dlouhé reci,
posílám ho do kouta,
at na hanbe klecí.

Stefan stále neví,
v pravo, nebo v levo,
já ho kladne hodnotím,
má básnický strevo.

Pán Varga uz ztratil
Jánosickou odvahu,
blbosti své krátce
kálel nám tu na hlavu.

Vladimírovi dám do vínku,
at ho práce baví,
denne aspon hodinku
cti jen dobré zprávy.

Ptáte se, proc odcházim?
Je tu hrozná nuda.
Vzplála tu jak nad Kladnem
jasná záre rudá!

Pravopis muj spatný
jen zlý dojem nechá,
je to málo platný,
uz nejsem dobrá Cecha.

Mám to psaný na ruce,
nezdvihejte nosánek.
To vám radí ze srdce
básník Dusan Jasánek.

Básník Dusan Jasánek, bývalý redaktor závodního casopisu ,,RUDÁ VATRA"

8452

13.02.2003 05:29

Patriot Act II

Hrstka zaslepenych amerikanofilu.

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Nemyslim si, ze jsme zaslepeni, a "amerikanovilove" take ne. Nikde na svete neni
vsechno dokonale, pochopitelne ani v USA. I my mame k ledascemu kriticke propominky,
tykajici se konkretnich problemu, ale nase nazory nejsou plne zloby, nenavisti a urazek.
Ackoliv se to zrejme zda mnoha lidem naprosto nepochopitelne a povazuji to za
"zaslepene amerikanofilstvi" a nas za blbce, tak my mame svoji novou vlast radi, jsme ji
vdecni za to, ze nas prijala a ze tady muzeme zit tak, jak chceme my, a ne tak, jak by to
treba chtel nekdo jiny. Nevavistne urazky USA urazeji i nas, a proto se ta "hrstka
zaslepenych amerikanofilu" na Zvedavci stale zmensuje. Skoda. Zvedavec je po
odborne strance vyborny casopis, ale po strance obsahove pripomina supermarketovy
bulvarni platek.

8820

14.02.2003 07:27

Comedia dell´arte americana aneb jak šel čas...

Comedia dell´arte americana aneb jak šel čas...

Jirina Kokesova 128.?.?.?

http://www.osud.cz/cs/index.php

8872

23.02.2003 08:42

Šla Nanynka do zelí

Zpivalo se na melodii jiste budovatelske pisne:

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Sirou stepi, divocinou
sla Nanynka do zeli,
s puskou v ruce, s ohnem v srdci,
natrhala lupeni.

Z hloubi lesa hlubokeho
prisel na ni Pepicek,
a s pomoci eskadrony
rozslapal ji kosicek.

Bohuzel (nebo mozna bohudik), vic si toho nepamatuji. Ale pamatuji se, ze jsem kvuli tomu
mela v 7. tride znacny prusvich a dvojka z chovani byla na obzoru.

9110

21.03.2003 05:56

Jak to vidím já

Jak to vidím já

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Za Mikinovym clankem stojim stoprocentne. Je velice logicky a seriozni, rozhodne bych to
lepe nedokazala vyjadrit. Nemyslim si, ze jsem obeti propagandy, ale i kdyz se to mnoha
lidem muze zdat nepochopitelne, mam na vec vlastni nazor, ktery by se dal shrnout asi takto:
Kdyby nekdo mel v roce 1938 dost odvahy k tomu, aby vletel na Hitlera, tak by svet dnes
vypadal uplne jinak a tuto diskuzi bychom vubec nevedli. Dalo by se predpokladat, ze se lide
z historie pouci, nejde prece jenom o to, co se uz stalo, ale co by se jeste mohlo stat. A i kdyz
si nekdo treba uvedomuje, co by se stat mohlo, tak zase strka hlavu do pisku v blahove
nadeji, ze se to nestane. My ne, a jsem rada, ze ziji v zemi, ktera tu hlavu do pisku nestrka.

10083

22.03.2003 03:25

Arogance moci

Arogance moci

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pan Stwora mne polozil nasledujici otazku:
"Copak se vám nelíbí na projevu senátora Roberta Byrda v clánku Arogance moci? Co vám
vadí na vete "Verím v tuto krásnou zemi."? Anebo snad nesouhlasíte? Velmi me zajímá vase
odpoved."

Robert Byrd je demokratickym senatorem za stat Zapadni Virginie uz 40 let. Je uznavanym
odbornikem v oblasti americke ustavy a historie. V prubehu sveho pusobeni v senatu vzdy
protestoval proti ozbrojenym konfliktum a podporoval "impeachment" (sesazeni) presidentu
(Nixona a Clintona). Blizsi podrobnosti najdete na http://byrd.senate.gov. Sve "stranicke"
linie se drzi stale, procez nesouhlasi s valkou v Iraku. To je jeho nazor, ktery se snazi prosazovat,
coz je nakonec jeho povinnost. Ja jeho nazor respektuji, tak jako respektuji nazor kohokoliv
jineho. To ale neznamena, ze s nim souhlasim. Takze k tem otazkam pana Stwory:
1. Na clanku senatora Byrda mne nevadi vubec nic. Je velice emocionalni a presvedcivy,
osoby s podobnymi nazory doslova chytne za srdce. Ovsem muj nazor to neni.
2. Na vete "Verim v tuto krasnou zemi" mne take nevadi vubec nic, protoze ja "v tuto krasnou
zemi" verim take. V senatorove clanku je jeste jedna krasna veta: "Ale dnes pro svou zemi
placi". Ja osobne jsem pro dve ruzne zeme plakala uz dvakrat, ale dnes tomu tak neni.
3. S obsahem clanku ocividne nesouhlasim, ale respektuji ho jako odlisny nazor.

Jen tak mimochodem, pane Stworo, Vy jste nejen dobry programator, ale take dobry prekladatel.
Nechcete zkusit se temi preklady zivit? Da se to delat doma pres internet. Pokud budete mit
zajem, muzu Vam doporucit kontakt na osobu, ktera se tim zivi a ma prace az nad hlavu.

10187

03.04.2003 06:56

Proč nemůže stát racionálně fungovat

Proč nemůže stát racionálně fungovat

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Kdysi davno jsem cetla jednu "science fiction" povidku, ktera se mela
odehravat v nedaleke budoucnosti. Nadesel 15. duben, tedy den, kdy
se v teto zemi musi vyplnit danove priznani a dluzne dane zaplatit.
Chlapik sedl ke computeru, tam mu vyskocilo, kolik dani dluzi statu,
jakoz i moznost volby, KAM chce ty dane poslat. Moznosti bylo hodne:
podpora ruznych politiku, skauti, alkoholici, prumysl, zemedelstvi,
armada, Cerveny Kriz, hladove deti v Africe, atd. Podstata byla, ze se
clovek mohl sam rozhodnout, kam penize z jeho dani skutecne pujdou.
Krasna utopie, bohuzel, porad jenom utopie.
V dnesni demokracii clovek skutecne nevi, co se stane, at uz voli
kohokoliv. Politici vedou sladke reci, ale po volbach vetsinou
"skutek utek". Z toho plyne take znacne procento neucasti ve volbach.
Lide maji pocit, ze jako jednotlivci toho moc neovlivni. Na toto
tema by se dalo diskutovat, ale bohuzel, je to pravda, aspon ve
velkem, treba celostatnim meritku.
Ale jak je to ve volbach mistnich? Tam je mozne dosahnout ledacos.
Ja osobne jsem zazila situaci, ze pouze 7 matek, ktere se uprostred
snehove vanice dostavily na volebni schuzi, zabranilo skolskemu
odboru, aby posilal jejich deti do skoly az na druhy konec mesta.
O neco vic lidi zabranilo stavbe supermarketu ve svem okoli. Dalo
by se namitnout, ze to jsou celkem nedulezite zalezitosti. Ano,
z celostatniho hlediska jsou banalni, ale z hlediska lidi, kteri
tam ziji, jsou velice dulezite. Takze ono to prece jenom funguje,
kdyz to par lidi vezme do svych rukou a neceka, az to za ne udela
nekdo jiny.

11169

03.04.2003 07:43

Konečně mě odhalili. Jsem mírový štváč!

Konečně mě odhalili. Jsem mírový štváč!

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Precetla jsem si clanek pana Ulce na NP a naprosto s nim souhlasim.
Je logicky, vecny, nezaujaty a dobre napsany. To se, bohuzel,
o mnoha clancich a prispevcich tady na Zvedavci rici neda. Proc
asi?

11170

03.04.2003 08:26

Nejvyšší soud rozhodne o ústavnosti pozitivní diskriminace

RE: Nejvysˇsˇí soud rozhodne o ústavnosti pozitivní di

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Mikine,
naprosty souhlas. Tady u nas mame ve skolach tzv. "bilingual
program", kde se deti teoreticky maji vsechno naucit anglicky i
spanelsky. Rodice si muzou vybrat, jestli tam deti budou posilat
nebo ne, a to jak hispanci, tak ostatni americane. Zije tady
hodne pristehovalcu z latinske Ameriky, tak by se dalo predpokladat,
ze ti se tam masove pohrnou. Ale neni tomu tak. Vseobecna
vzdelavaci uroven v tomto programu je podstatne nizsi nez
v normalnim programu anglickem a i mexicti pristehovalci chteji
pro sve deti jenom to nejlepsi. Jak to vypada v praxi? Ucitelka,
ktera ma teoreticky mluvit stejne dobre anglicky i spanelsky,
mluvi lamanou spanelstinou, jihoamericky absolvent stredni skoly
zase mluvi lamanou anglictinou. Takze mas pravdu, Mikine,
vetsina mexicanu a cernochu zadnou "affirmative action" nechce,
a asiati ji nepotrebuji, ti vetsinou svou snahou a pili prevysuji
vsechny ostatni.
>Tady jde o to, ze se dnes proti tzv. pozitivni diskriminaci stavi
>i mnoho cernochu, hispancu a dalsich mensin.

>Duvod je jednoduchy - schopny prislusnik nejake mensiny ktery
>neceho dosahne vlastni pili a pracovitosti nechce, aby se na neho
>do konce zivota lide divali s despektem a rikali "no jo, on to
>nekam dotahl, ale jen proto ze je cernej"........

11174

17.04.2003 05:02

Zvědavec bude od května za peníze

RE: Čtu to už po třetí a pořád to nechápu

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Stwora,
klidne Vam to prelozim. Uz jsem Vam jednou napsala, ze vetsina
clanku a mnoho prispevku na Zvedavci je plnych nenavisti, ovsem
ten clanek nebyl zverejnen. Mikin, Zdenek, Brnak, Matej a Mila
by mohli napsat neco zajimaveho a rozumneho, ale bohuzel se ve
vetsine svych prispevku musi branit proti te nenavisti, ktera se
na ne hrne ze vsech stran. Velice bych se divila, ze by byl
nekdo ochoten platit za to, aby mu porad nekdo nadaval.

12232

15.05.2003 06:43

Zločin policejního komisaře

Zločin policejního komisaře

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Take jsem musela absolvovat skoleni o sexualnim haraseni, ale
kupodivu to bylo velice zajimave. Zjistila jsem totiz, ze se sexem
jako takovym to celkem nema nic moc spolecneho. Skutkova podstata
sexualniho haraseni totiz spociva v tom, kdyz nekdo zachazi s zenou
jinak nez s muzem. V praxi to znamena, ze pokud je nekdo obvinen
z sexualniho haraseni treba za to, ze pochvalil nejake zene parfem,
tak pokud muze dokazat, ze nekteremu muzi pochvalil treba vodu po
holeni, tak se mu nemuze nic stat, protoze zachazel se zenou stejne
jako s muzem. Zni to dost legracne, ale tak nam to bylo vysvetleno.
Autori techto ponekud podivnych zakonu meli puvodne umysly pomerne
uslechtile. Jeste tomu neni tak davno, co se ruzni sefove snazili
vyuzivat sve sekretarky k ucelum jinym nez pracovnim, no a v dnesni
dobe zenske emancipace i nektere sefky maji take tendence vyuzivat
zamestnance rodu muzskeho ke stejnym ucelum. Pokud objekt takove
pozornosti mel odvahu k odporu, obvykle nasledoval vyhazov. Tyto
zakony necemu takovemu mely zabranit, ale jak je videt, od puvodnich
umyslu se to vsechno dost zvrhlo. Ne nadarmo se rika, ze "dobrymy
umysly je dlazdena cesta do pekla".

13913

18.05.2003 03:03

Nazýváme-li toto svobodou, tak jak potom definujeme diktaturu?

RE: Nazýváme-li toto svobodou, tak jak potom defin

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Mateji,
dovolim si Te trochu opravit. Prezident Kennedy rekl:
"Don't ask what can my country do for me!
Ask what can I do for my country!"
tedy
"Neptej se, co pro tvoje vlast muze udelat!
Ptej se, co ty muzes udelat pro svoji vlast!"

14034

04.10.2003 06:17

Dopis pro Aňu

Dopis pro Aňu

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Mam kamaradku, ktera ve 2. tride prodelala bud nervovou horecku nebo zanet mozkovych blan, nevim to presne. Nasledkem teto nemoci se jeji mozek prestal v 8 letech vyvijet. Takze porad byla a dodnes je mentalne na urovni osmilete holcicky.
S postupujicimi lety se jeji chovani nemenilo, takze v takove 8. tride jsme si z ni uz vsichni delali legraci. Ja, bohuzel, take. Jeji maminka se s ni doma ucila snad 6 hodin denne, takze holka vysla skolu v normalni 9. tride asi s osmi ctyrkami. Pak chodila do Zvlastni ucnovske skoly textilni a vyucila se v oboru Soukani utku. (Jen tak mimochodem, totez jsem se vyucila i ja na vyrobni praxi na tehdejsi SVVS.)
Dlouha leta pracovala v Brne ve Vlnene, bydlela s maminkou a ted bydli se svoji starsi sestrou. Od te doby, co Vlnena, Narodni podnik, prestala existovat, je bez zamestnani. Na ziskani jineho zamestnani nemela sanci, protoze je pomala, stara a hloupa. Na invalidni duchod narok nema, protoze neni telesne postizena a dusevni postizeni na ni neni videt (neni mongoloidni, a na starobni duchod je jeste moc mlada a nema deti. Ted ji je 57 let, tak se snad toho starobniho duchodu brzy docka, ale bude maly. Kdyz pracovala, tak byla moc pomala moc si nevydelala, a poslednich 10 let nepracovala vubec. Ted se o ni stara jeji rozvedena sestra s dvema vlasnimi detmi na krku. Co bude dal?
Tak tady sice muzu ronit slzy nad tim, za jsem se ji v 8. tride posmivala, ale jak ji to pomuze? Rozhodne neni stastna, ze ji porad nekdo hlida a ze neni schopna se sama o sebe postarat. Cely svuj zivot byla a jeste bude "nekomu na krku".

20292

11.10.2003 03:41

Elektrický Arnold

Elektrický Arnold

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Muj prispevek se tyka puvodniho clanku, nikoliv predchozich komentaru. V clanku jsou otazky, tykajici se konkretnich problemu, a Arnoldovi odpovedi, ktere jsou znacne vseobecne a nejasne. Neposkytuji zadna konkretni reseni. Ja si myslim, ze to je docela normalni. Arnold byl zvolen teprve pred tydnem. Bude mu trvat nejakou dobu, nez se s kalifornskymi problemy dukladne seznami, a jeste dele, nez najde nejake konkretni reseni. Ze to bude delat dukladne a ze njake reseni casem najde, o tom nepochybuji. Rozhodne je to lepsi nez prazdne predvolebni kecy politiku, kteri slibuji hory doly, na vsechno maji libivou odpoved, ale pak vetsinou "skutek utek". Arnold je dost prumerny herec, ale dobry obchodnik, a jsem presvedcena, ze bude i dobrum guvernerem.

20604

11.10.2003 04:00

Odpověď na některé zajímavé příspěvky za článkem "Vymírejme vědecky"

Odpověď na některé zajímavé příspěvky za článkem "Vymírejme vědecky"

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Mikin:
Kdyby me nekdo rekl, ze tuto planetu postupne ovladnou vetsinou prijemni a tolerantni budhiste z Asie, vubec by me to nevadilo......

Bolo:
Ked som vsak dnes precital prispevok od Mikina, ktory aj k tejto teme dokaze napisat provokacny a pritom, nevinne a tolerantne sa tvariaci prispevok, menim nazor. Ak to niekedy veda zisti dopredu, ze sa narodi taky posuk ako je on, tak som za potrat alebo interupciu.

Mikin:
Mas pravdu Siaewe. Ten muj prispevek skutecne muze pusobit provokacne.
Ale jen pro rasisty........

Tak mam takovy dojem, ze ten Mikinuv prispevek ma pres vsechnu tu "provokaci" neco do sebe. Mikin zrejme touzi po "prijemnych a tolerantnich lidech" a ja se mu nedivim.

Videl nekdo z Vas film "Time Machine" (neco jako Casovy stroj)? Hlavni hrdina se tam prenese do budoucnosti, kde jsou vsechny rasy natolik promichane, ze vysledkem jsou lide jakehosi neurciteho nahnedleho zabarveni s obliceji pripominajicim australske domorodce. Ja osobne si myslim, ze k necemu takovemu behem nekolika pristich stoleti dojde a nejaky ten rasismus bude pouze historicky pojem. Jestli vsak budou lide prijemni a tolerantni, to je ovsem otazka.

20606

16.10.2003 04:58

Abychom věděli, odkud vítr vane...

Abychom věděli, odkud vítr vane...

Jirina Kokesova 128.?.?.?

To vsechno by se mohlo shrnout nekolika prislovimi:
Jak se do lesa vola, tak se z lesa ozyva.
Jak si kdo ustele, tak si lehne.
Kdo seje vitr, sklizi bouri.

20810

10.03.2004 04:20

Filipika proti gayům a lesbičkám

Filipika proti gayům a lesbičkám

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Kdyz jsem zacala pracovat v mistni bance, zdala se mne tam jedna pani docela sympaticka. Zacala jsem se s ni kamaradit, pak jsme spolu sly na obed. Pri obede jsem se ji zeptala, jestli ma manzela, deti nebo treba jenom nejakeho pritele. Ona mne odpovedela, ze nema ani manzela, ani deti a ani pritele, protoze ma jiny zivotni styl, ze je lesbicka.
Musim se priznat, ze jsem byla timto sdelenim uplne sokovana. Vypadala a chovala se docela normalne! Jak jsem byla v tom soku, tak jsem zacala neco nesouvisle blekotat o tom, ze sice vim, jak to delaji teplousi, ale ze by mne zajimalo, jak to delaji lesbicky!
Bylo mne to vysvetleno, dokonce mne ta pani pujcila i nejake knihy, ktere vsechno popisovaly tak dokonale, ze mne z toho bylo malem nanic.
S tou pani se kamaradim dodnes. Kdyz jsem se ponekud vzpamatovala z toho puvodniho soku, tak jsem usoudila, ze je mne to srdecne jedno, jestli je lesbicka nebo ne. Zalezi na tom, jaky je clovek, jestli si mame o cem povidat, jestli je mne sympaticka. Jeji sexualni zivot je jeji soukroma vec, zrovna tak jako muj, a na nase pratelstvi to zadny vliv nema.

26428

16.04.2004 13:37

Propuštěn po sedmadvaceti letech

Propuštěn po sedmadvaceti letech

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Hrdlicko,
to je velice zajimave. S kanadskymi skolami nemam zadne zkusenosti, ale myslim si, ze se od tech americkych moc lisit nebudou. Ovsem to je dost nepresne tvrzeni, americke skoly se hodne lisi mezi sebou, a nemusi to byt treba Harlem versus Beverly Hills, staci dva sousedni skolske obvody. V jednom deti nesmeji v skolnim autobuse ani mluvit, v tom sousednim si v skolnim autobuse prodavaji drogy.
Docela by mne zajimalo, kde jste ucil, jak velka to byla skola, jestli meli zaci moznost vyberu ruznych stupnu obtiznosti v matematice. Je pravda, ze "remedial Mathematics" je hluboce pod urovni ceskych skol, ale na druhe strane zase dost deti studuje Calculus treba uz v 10. tride. Jake stupne matematiky jste ucil?
Zaci Vas zrejme meli radi, i kdyz jste je obcas "placnul". Ale dost se divim, ze Vas kvuli tomu "placani" nevyhodili uz driv! To je na zdejsich skolach absolutni tabu, at uz je uroven skoly jakakoliv!
Take bych rada vedela, jak jste v ramci vyuky matematiky a telocviku dokazal byt "politicky nekorektni". Mluvite o feminizaci skolstvi, v tom mate pravdu, to je ale hlavne otazka ekonomicka. Jeden z vybornych ucitelu (telocviku), ktere znam, neustale tvrdil toto: "Jsem rad, ze si muzu dovolit byt ucitelem, protoze moje zena je pravnicka a vydelava 3x vic nez ja!"
Ja jsem puvodne ucitelka matematiky a fyziky. Po prichodu do USA jsem se ocitla v miste dost podobnem Harlemu. Kdyz jsem videla ty deti okolo sebe, tak jsem se rozhodla povesit ucitelovani na hrebik a vrhla jsem se na computery. Mam 3 deti, ktere prosly skolami v Boulderu, Colorado, a za tech 18 let jsem ty skoly poznala dost dobre. S jejich urovni jsem spokojena, ale ucit bych na nich nechtela. Zpusob vyuky je uplne jiny nez jsem byla zvykla a myslim si, ze bych to nezvladla. Brnensky "pajdak" mne to rozhodne nenaucil, ve chvilich uzkosti jsem se ridila metodami svych byvalych dobrych ucitelu, a to by tady rozhodne neslo.

27918

18.04.2004 03:50

Propuštěn po sedmadvaceti letech

RE: Ted trochu na jine tema

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Prevazna vetsina Americanu jsou docela normalni lide. Ja jsem hrda na to, ze jsem jednou z nich, tak se to pokusim trochu shrnout:
1. Na prvnim miste je u nas rodina, pro tu udelame vsechno: dluhy, dvoje zamestnani, setrime detem na vysokou skolu a sobe na duchod. Ve dnech volna se venujeme detem a pecujeme o svuj domek, ktery nenazyvame "house", tedy dum, ale "home", cili domov. Rozhodne vsak kvuli tomu vsemu "nejdeme pres mrtvoly", ale "makame jako sroubi", tak do 65 az 70 let.
2. Stejne dulezita je pro nas vlast. Jsme patrioti v tom pravem slova smyslu. Lasku k vlasti skutecne citime a prozivame, coz je lidem vychovanym v socialismu naprosto nepochopitelne. I ja sama jsem se kdysi davno divila tomu, ze na svete existuje obrovsky narod, ktery lasku k vlasti bere smrtelne vazne a ne jenom jako nejakou otrepanou frazi.
3. Kdyz je nekdo schopen pochopit tyto dve skutecnosti, tak snad pochopi i podstatu naseho chovani a narodniho charakteru. Na domov a vlast si sahnout nedame!
4. Rozhodne si nemyslime, ze vsechno zname a ze jsem ve vsem nejlepsi. Uzname svoje chyby a ucime se z nich, prakdicky cely zivot, treba az do tech 70 let.
5. Gangstery a jejich kulturu rozhodne neobdivujeme, nasim cilem je normalni, klidny a spokojeny zivot. Rozhodne nezijeme tak, jak je to videt v tech druhoradych americkych filmech, na ktere tady nikdo nechodi a proto se lacino prodavaji do celeho sveta.

27997

19.04.2004 10:01

Propuštěn po sedmadvaceti letech

Propuštěn po sedmadvaceti letech

Jirina Kokesova 128.?.?.?

Pane Hrdlicko,
trochu jsem o tom Vasem pripade premyslela a napadlo mne jeste par veci.
Byl jste propusten po 27 letech, 2 mesice pred odchodem do penze. Predpokladam, ze jste mel tzv. definitivu. Na mistnich skolach muze jit ucitel s definitivou do plne penze uz po 25 letech. Nemcinar me starsi dcery tak k memu udivu ucinil uz ve svych 47 letech, ale to souhlasi. "Teachers College' skoncil v 22 a pak mel oduceno 25 let, vsechno na Boulder High School. Jen tak mimochodem, nemecky umel vyborne, ale ucitel byl dost mizerny. Zaci by si ho rozhodne nezvolili za "oblibeneho ucitele". Presto nebyl propusten. Z definitivy se ucitel nepropousti za nedostatecne ucebni vysledky a ani za neoblibenost u zaku, to by tech ucitelu moc nezbylo. A take ne za "politickou nespolehlivost", nejsme v komunismu. Ostatne soukrome politicke a nabozenske presvedceni se tady nedoporucuje probirat na jakemkoliv pracovisti, aby nedochazelo k zbytecnym nesvarum mezi zamestnanci. Z definitivy se propousti jenom za hrube porusovani ucitelskeho "code of conduct", tedy za neco, co ucitel absolutne nesmi delat. Mam na mysli treba opilstvi, drogy, nedochvilnost, spatnou dochazku, sikanu, biti a sexualni obtezovani zaku.
Vy jste na rozdil ode mne vystudoval "Teachers College" v Canade. Predpokladam, ze i tam je soucasti ucitelskeho vzdelani pusobit coby "student teacher" jeden semester na nejake skole pod dohledem zkuseneho ucitele. Dale predpokladam, ze Vas tam naucili zpusobu vyucovani na kanadskych skolach, ktery je urcite hodne rozdilny od skol ceskych. Takze porad dost dobre nechapu, proc a v cem jste se mel problemy se "prizpusobit". Pisete, ze vas pozorovali uz od roku 1984, to je uz 20 let! Definitivu jste uz mel, ta se ziska po 5 letech. Tak co jste tam teda vyvadel? Za iniciativu naucit zaky neco vic nez je predpsano se nevyhazuje, pokud se ovsem tem ostatnim ucitelum porad nepredhazuje, ze to delaji spatne a ze jsou blbi! Bylo to neco takoveho?

28082

Káva pro Zvědavce

65

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 97 čtenářů částkou 19 539 korun, což je 65 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Chorvatská diplomatka spáchala ideozločin a byla následně vaporizována20.08.19 16:42 Chorvatsko 0

To snad není možné! Prosím vás, řekněte, že se mi to zdá!19.08.19 09:09 Česká republika 10

Do Španělska kobylky nepovezeme, vzkázali pašeráci z lodi Open Arms19.08.19 08:37 Neurčeno 2

Radostné hýkání mainstreamu o 5G na stadionech, čtenáři vyjadřují spíše obavy16.08.19 20:02 Česká republika 4

Policie vláčí děti v poutech do pěstounské péče. Skandál? Ne. Běžná norská praxe16.08.19 16:12 Norsko 2

Ministerstvo podle Orwella 201916.08.19 02:05 Česká republika 4

Jak si drazí černouškové představují svůj život v Evropě15.08.19 17:44 Neurčeno 2

Chcete pastu bez fluoru? Zaplaťte!15.08.19 11:28 Česká republika 5

Jeffrey Epstein měl doma obraz Clintona v modrých šatech a červených lodičkách15.08.19 10:05 USA 0

Pašování okupantů do Evropy běží naplno14.08.19 11:20 Evropská unie 2

Za Soukupovu nevyváženost. TV Barrandov dostala pokutu 400 tisíc korun14.08.19 11:18 Česká republika 3

Polský premiér a moratorium na 5G sítě: Podepsal nebo nepodepsal?13.08.19 11:30 Polsko 0

Čtyři čluny za čtyři dny: Pašeráci zmnohonásobili transport okupantů do Evropy12.08.19 23:33 Neurčeno 1

Středočeský kraj dal na setkání vlastenců v Příčovech 50 tisíc, teď je chce zpět12.08.19 22:15 Česká republika 1

Neviditelný pes na straně konspirátorů? Epstein pracoval pro Mosad12.08.19 16:42 Česká republika 1

Rudý mor nahradil duhový. Občas má církev pravdu11.08.19 19:25 Polsko 2

Babiš boduje: Narovnání podnikatelského prostředí11.08.19 01:00 Česká republika 2

Epstein se zasebevraždil a satanisté podpořili LGBT, mozaika se zaplňuje10.08.19 16:44 USA 2

Satanisté podpořili LGBT komunitu. Nic jako tradiční rodina neexistuje, hlásali na náměstí v Praze10.08.19 15:09 Česká republika 6

Akcie firmy Bayer vyskočily o 11 % poté, co právníci dohodli odškodné za RoundUp10.08.19 11:53 Německo 3

Měnové kurzy

USD
23,26 Kč
Euro
25,80 Kč
Libra
28,26 Kč
Kanadský dolar
17,44 Kč
Australský dolar
15,76 Kč
Švýcarský frank
23,75 Kč
100 japonských jenů
21,87 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,92 Kč
100 maď. forintů
7,88 Kč
Ukrajinská hřivna
0,92 Kč
100 rublů
34,92 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 962,85 Kč
1 unce stříbra
397,97 Kč
Bitcoin
249 319,25 Kč

Poslední aktualizace: 20.8.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 47 848 054