Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky ze stejné IP adresy

Nalezeno 79 příspěveků, 3 různá jména: <nic>, MARTin - anonym, MARTin-anonym.

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

22.11.2012 16:22

Rukojmí glorioly holokaustu

Zamyšlení

94.?.?.?

Ano, Izrael v mnohém kašle na mezinárodní právo. Ano, Izrael svou politikou působí utrpení lidí v pásmu Gazy. Ano, Izrael se dopustil teroristických činů. Ano, Izrael má jadernou výzbroj, kterou upírá svým nepřátelům.Ano, Izrael sobecky prosazuje své zájmy a využívá k tomu to, že má větší páky na USA a západ než arabové. Ano, Izrael se snaží využívat USA jak je to možné a to i v jeho neprospěch.

Jenže to z něj nedělá satana a jediný zlý stát na světě.

Izrael a mezinárodní právo

Snad každý stát, který si to může dovolit, do určité míry kašle na mezinárodní právo. Dělá to USA, dělá to Čína, dělal to Sovětský Svaz, dělala to Velká Británie.. Mezinárodní právo bylo vždy o tom, zda ho na agresorovi mohlo vynutit okolí a zda se lidé v té zemi sami zajímali o jeho dodržování.

Izrael a pásmo Gaza

Podobně s pásmem Gazy. USA vs Latinská Amerika, Mexiko, Kuba. Sovětský Svaz vs Čečna a různé další státy kolem. NATO vs Jugoslávie. Čína vs Tibet. Dříve Francie vs Maroko. Belgie vs Kongo. Velká Británie vs prakticky všechny provincie. Turecko a Sýrie vs Kurdové. Ale třeba i Česká Republika vs Sudety v menším měřítku. Vždy jsou zde pro silný celek nějací slabší, nepohodlní nebo naopak vykořisťovaní sousedi, menšiny nebo cokoli jiného. Je to hnus, ale v mezinárodní politice běžná věc.

Kromě toho s pásmem Gaza je ta situace velmi složitá. Bylo součástí Egypta pěkně dlouho (do roku 1967) a samostatnost také nezískalo. Irán přeci ví, že pro lidi v pásmu Gaza nebudou ty vystřelované rakety na Izrael zrovna přínos. A stejně tam rozdmýchává konflikty, jak jen může. Protože poštvávat proti nepříteli někoho třetího a zbrojit ho, to se prostě vyplatí. A tak to dělají prakticky všichni, kdo mohou.

Kromě toho Izrael je opravdu reálně ohrožen svými sousedy, takže má i bezpečnostní motivaci držet pásmo Gaza, Golanské výšiny a východní Jeruzalém pod kontrolou. A samozřejmě snad mimo toho pásma Gaza jde především i o území a zdroje.

279471

22.11.2012 16:24

Rukojmí glorioly holokaustu

Zamyšlení 2

94.?.?.?

Izrael a terorismus / válečné činy

Tak jako mnoho jiných celků, i Izrael byl do značné míry vybudován s pomocí lží, zrad, násilí a teroristických činů. Zni to strašně, ale podívejte se na to, jak bylo třeba kdysi sjednoceno Japonsko. Jak bylo budováno a udržováno impérium Velké Británie. Jak vznikaly USA na úkor původních obyvatel. Nebo co se dělo ve střední Americe. Jak byl budován Sovětský Svaz. Jak bojovalo o nezávislost Irsko. Obvykle je to s použitím lží, násilí a vražd. Jen málokdy se objeví osobnost jako Gándhí a další.

Dá se říct, že pod tlakem mezinárodního společenství a s tím, že má Izrael výraznou převahu, se momentálně chová celkem civilizovaně. Nespustil v pásmu Gazy žádnou cílenou genocidu. A zřejmě si to ani nebude moct dovolit (doufám). Je sice prolhaný, dělá operace pod falešnou vlajkou a podobně, ale to naneštěstí dělají zřejmě všechny strany. Protože prakticky všude se k moci dostanou svině a téměř všude, jsou to právě bezohledné svině, které dokáží dobře bojovat.

Izrael a jaderná výzbroj

To samé s jadernou výzbrojí. Základní princip je přeci získat náskok před soupeřem. Jasně, že by si každý přál, aby on měl jaderné zbraně a soupeři ne. A jasně, že to bude propagovat pod jakýmkoli heslem a vynucovat jakkoli bude možné.

Izrael a manipulace západem a USA

Ano, dělá to. Protože naštěstí pro něj do určité míry může. Jenže právě USA a státy západní Evropy byly a jsou v celé historii jedni z největších a nejproradnějších lhářů a manipulátorů. Když vezmeme v úvahu jak zacházíme s Afrikou a jejími zdroji, jak jsme zacházeli s každou zemí třetího světa, kterou jsme kdy podrobili. Jak se prosazovala katolická víra na úkor pohanství. Jak mezi sebou jednaly jednotlivé státy Evropy. A jak přímo v rámci těch států jednají ti, kdo mají moc s těmi, koho ovládají. Je to odporné a smutné. Izrael ani v tomto není výjimka.

Mimochodem velmoci vždy odporným způsobem manipulovaly se slabšími státy. Války v zastoupení, které mezi sebou hrají, jsou hnus.

Shrnutí

Izrael se dopouští mnoha špatných věcí. Částečně z nutnosti. Částečně protože zrovna může. Ale není nijak výjimečně špatný stát. Nechová se hůř než ostatní. Naopak, zdá se, že se třeba poučil z roku 2009 a z toho, kolik problémů ho stálo nasazení bílého fosforu na mezinárodní scéně a tak to teď neudělal.

Nemá smysl řešit, kdo je v té oblasti na vině. Kdo začal a kdo komu oplácí. Stejně tak to nemá smysl řešit u deset let rozhádaných manželů. Všichni na sebe dělají podrazy, všichni ty ostatní ohrožují. Všichni chtějí přežít a všichni manipulují i jsou manipulováni.

Jediné co se snad dá, je poukazovat na konkrétní velké porušení práva a utrpení a dávat tak najevo, že nám to není lhostejné.

279472

23.11.2012 10:34

Netanyahu zaznamenal Pyrrhovo vítězství

Skvělý článek

94.?.?.?

Tento typ zamyšlení a úvah je přesně tím důvodem, proč na Zvědavce chodím.

279502

25.02.2013 08:03

Židé Haredi konfrontují zmilitarizovaný sekulární sionistický stát

RE: Jde o širší hnutí a postoje židů k sionistům

MARTin-anonym 94.?.?.?

Jak chcete garantovat bezpečnost 7 mi miliónům židů, obklopeným desítkami až stovkami miliónů muslimů, kteří už své odhodlání zničit Izrael projevili v několika válkách?

285387

03.03.2013 14:46

Diskriminují muži ženy nebo ženy muže?

Ta otázka buď a nebo v názvu článku je špatně

MARTin-anonym 94.?.?.?

Článek jako ospravedlnitelný důvod proč mají ženy nižší plat uvádí, že zaměstnavatel kalkuluje s rizikem, že žena otěhotní a pak bude na mateřské a rodičovské dovolené.

Je jasné, že těhotenství a porod bude vždy na straně ženy, stejně jako starost o dítě v prvních měsících života v průběhu kojení. Dohromady je mateřská dovolená nějakých 28 týdnů.

Mnohem delší období trvá rodičovská dovolená. Až do 4 let dítěte.

Osobně nevidím důvod, proč by na rodičovské dovolené nezůstávali muži (statisticky vzato) stejně často jako ženy. Třeba proč by se neprostřídali stylem prvních pár měsíců života dítěte žena a potom muž.

Naopak vnímám to jako pozitivní věc. Oba si mohou dítě pořádně užít v jeho raném věku a vybudovat si s ním pevné vazby. Oba si vyzkouší jak náročné je se o něj starat a tak si budou oba víc vážit práce toho druhého.

Společnost by měla podporovat, aby se tátové starali o své děti - nejen finančně, ale aby jim byli skutečným tátou. A na to je třeba čas a energie.

Když podaří, aby muži zůstávali častěji na rodičovské dovolené, změní společnost k tomuto přístup. Začne to být více uznávané. A pokud to tak bude, začnou s tím postupně počítat i zaměstnavatelé a zohledňovat to v platu obou partnerů.

285684

04.03.2013 16:04

Diskriminují muži ženy nebo ženy muže?

RE: Ta otázka buď a nebo v názvu článku je špatně

MARTin-anonym 94.?.?.?

Také promiň. To co píšeš je obecný, zjednodušující nesmysl.

Je to jako napsat, že vztah dítěte k matce se v ranném věku nikdy nevyrovná vztahu dítěte a babičky. Nebo dítěte a chůvy. A to je kravina, protože pokud se o to dítě stará babička, vytvoří si dítě silný vztah k ní. Pokud chůva, tak k chůvě. A pokud ta chůva bude muž a dokonce otec, tak ten vztah bude mít prostě k otci.

Samozřejmě že u vztahu k matce je mnohem větší předpoklad, aby ten vztah byl velmi silný a také má být velmi silný. Ale to neznamená, že se o to dítě nemůže převážnou část dne starat babička, chůva, otec...

Jde o nalezení všeobecně akceptovatelného kompromisu pro všechny tři (případně pro celou širší rodinu nebo komunitu). Pokud má matka silnou potřebu realizovat se v práci - třeba je skvělá hudebnice, vynikající vědkyně či lékařka, úspěšná podnikatelka, inspirující politička či manažerka nebo klidně i dobrá kadeřnice, kterou to opravdu baví, není důvod, proč by se své práci a životnímu poslání nevěnovala naplno, jak jen to půjde.

Proč by měl v rodině pracovat muž, který bude dělat třeba prodavače bot s platem 15 000 korun a nebude ho to bavit, když jeho žena přímo touží po tom, aby mohla dělat svou práci špičkové lékařky s mnohem vyšším příjmem, mnohem větším zápalem a větším přínosem pro společnost?

Proč takovou úžasnou ženu uvazovat u dítěte s vědomím, že ona to bude vnímat jako zmařené nejlepší roky, kdy se mohla věnovat své poslání a tak třeba dítě ani mít raději nebude nebo bude nešťastná a to se na dítěti (i manželovi) projeví? A proč tlačit do vydělávání muže jen proto, že ty a další lidé jsou přesvědčeni, že tak je to jediné správné, že tak je to podle nějakých přírodních zákonů (což je naprostá kravina a alibismus - to rovnou můžeš jako zdůvodnění říct, že tak si to přeje bůh).

Malé dítě prospí denně třeba 13 hodin. Když si to žena šikovně skloubí, klidně může chodit do práce a vydělávat (byť si třeba zkrátí dočasně pracovní dobu) a je fajn, když má muže, který se o to dítě rád postará.

Celé je to o dohodě mezi konkrétní dvojicí. A společnost to má v maximální možné míře usnadnit, protože jen šťastní rodiče dělají šťastné dítě. Celý ten společenský tlak jak je to jediné správné, který tu obhajuješ je obyčejný předsudek a působí v konkrétních případech jen potíže a bolest.

285779

Jeden z nejhrůznějších dokumentů, které jsem viděl. I tak se ale kvůli informační hodnotě rozhodně vyplatí shlédnout.

285955

14.03.2013 09:48

Otevřený dopis panu Miloši Zemanovi

Ten otevřený dopis je napsaný drzou a hloupou formou

MARTin-anonym 94.?.?.?

I když obsahuje několik dobrých myšlenek, jeho forma ho zabíjí.

Jako takový není vlastně určen prezidentovi, kde se hodí PODSTATNĚ uctivější forma, už jen proto, že je psán prezidentovi této země.

Autor si přeje, aby pan prezident zvážil jeho názory a připomínky a ideálně jim přizpůsobil své jednání. Zároveň ale v dopise neukazuje ani náznak podobného jednání ze své strany. Jen neúctu a obviňování z vlastizrady (stejné jako u pana Havla a pana Klause).

Upřímně, neumím si představit, že by takto napsanému dopisu vyhověli byť jen na místní radnici nebo v samoobsluze (nevážím si vás, jste podle mně zloději a chci, abyste...).

286285

19.03.2013 08:02

Z amerického snu se rychle stává noční můra

Nepřesnost

MARTin-anonym 94.?.?.?

Zajímavý článek, i když moc krátký na tak obsáhlé téma. Takhle to vypadá prostě jako výběr podivných lokálních zákonů USA a to není nic nového. Vždy se našly místa, kde byly divné zákony (třeba ohledně orálního sexu...).

Úroveň paranoie ve společnosti dosáhla závratných výšek. Nedávno, 17tiletý student Severní Karolíny jménem Ashley Smithwick omylem vzal sebou otce na oběd do školy. Ten měl malý nůž z umělé hmoty, který použil k rozdělení jablka na plátky. Takže - co se stalo s tímto studentem? Škola mu pozastavila činnost pro zbytek roku a policie ho obvinila z přestupku. Tátu zavřeli.

Nepíše se v tom odkazovaném článku náhodou něco jiného? Tedy ne že vzal do školy otce, ale jeho lunch box. Pokud se nepletu, tak podobné "nepřesnosti" působí dost nedůvěryhodně.

286631

19.03.2013 08:39

Otevřený dopis panu Miloši Zemanovi

RE: Ten otevřený dopis je napsaný drzou a hloupou formou

MARTin-anonym 94.?.?.?

Je rozdíl mezi projevováním úcty a padáním na hubu (servilností, podřízeností, podlézavostí...).

Projevit druhé straně úctu, zejména pokud tou druhou stranou je prezident, který je formálním představitelem České republiky, je podle mne naprostý základ. Je to koneckonců i projev úcty vůči samotné republice.

Koneckonců pisatel nepíše Milošovi, který si už druhý týden neodklidil odpadky a do noci dělá kravál na chodbě. Píše prezidentovi zvolenému v přímé volbě , kterému předkládá své postoje a názory a píše mu oficiálně a veřejně.

286635

20.03.2013 07:48

Otevřený dopis panu Miloši Zemanovi

RE: RE forma je pro byrokraty a jejich smernice..my z ulice je nemame...

MARTin-anonym 94.?.?.?

Souhlasím s tím, že zasloužená úcta je cennější a přirozenější. Jenže v praxi je poměrně vzácná.

Vezměte si jiný příklad. Žák školy píše veřejný dopis řediteli co se mu líbí a nelíbí. Přitom jako osoby si toho ředitele neváží, osobně ho považuje za špatného. Měl by psát uctivě? Samozřejmě. Po svých dětech to běžně vyžadujeme. A to formálně je ředitel stejně jako prezident "zaměstnancem nás všech". Jenže zároveň je i představitel školy, kterou ten žák navštěvuje.

Chtít po jiných lidech, aby si nejprve naši úctu zasloužili, než jim ji budeme projevovat je podle mne nešťastné. Vezměte si běžné internetové diskuze mezi "levicí a pravicí" nebo "zaměstnanci a živnostníky". Základní neúcta (a místy i základy slušného chování) tam naprosto chybí.

Ano, je to diskuze na úrovni "ulice a spodiny". A díky tomu pak prakticky není možná domluva. Kdo by chtěl naslouchat argumentům někoho, kdo se chová neuctivě a projevuje pohrdání?

Takže záleží na tom, čeho chtěl pisatel dopisu dosáhnout. Pokud skutečně toho, aby pan prezident zvážil jeho postoje a argumenty, pak zvolil formu, která tu možnost prakticky zabíjí.

Pokud pisatel nevěří, že by to prezident jakkoli zvážil, myslí si, že je to kriminálník a případně neuznává vůbec funkci prezidenta, tak je ta forma v pořádku. Pak ten dopis není ve skutečnosti určen prezidentovi, ale sympatizujícím čtenářům. A tedy není to otevřený dopis panu Miloši Zemanovi - je zneužití toho názvu na získání pozornosti. A tedy to oslabuje ten název a snižuje šanci budoucích otevřených dopisů na úspěch.

286729

23.03.2013 06:57

Chemický útok v Sýrii

Ještě tam chybí:

MARTin-anonym 94.?.?.?

neuznat, že se chemický útok odehrál, protože se jim jeho existence nehodí a nemohou ho věrohodně připsat Asadovi.

286925

29.03.2013 08:34

Amerika: Nová Saúdská Arábie? (1.část)

Nepochopil jsem...

MARTin-anonym 94.?.?.?

V čem je vlastně podle článku těžba plynu z břidlice nafouknutá bublina podobná té internetové z roku 2001... Jediné čeho jsem si jako kritiky té těžby všiml je to, že ta těžba je neekologická a místně ničí životní prostředí.

Ale to přeci neznamená, že to USA skutečně nepomůže k energetické soběstačnosti - dejme tomu za cenu toho, že z určitých oblastí USA bude jedovatá poušť. To z hlediska celých USA stále ještě může být dočasně výhodné.

Doufám, že v další části článku bude víc o tom, proč je ta těžba jen bublina.

287301

31.03.2013 16:49

Byl Stalin horší nebo lepší než Truman a Roosevelt?

Nemám rád podobné články

MARTin-anonym 94.?.?.?

Sypou čísla a zjednodušující věci jak z rukávu bez uvedení jakýchkoli zdrojů a přehltí informacemi. Když si potom jednotlivá tvrzení začnu ověřovat, tak prostě spousta faktů a čísel nesedí. Ve výsledku pak celý článek působí jako manipulující paskvil, který s fakty zachází jak se mu zlíbí (a to na to sám žehrá).

Třeba tohle:
"Jen v Drážďanech, v únoru 1945, zabili spojenci přes 250,000 během tří dnů. Nebyly tam žádné zbrojní továrny. Celé protiletadlové dělostřelectvo bylo posláno na východní frontu – sovětské tanky byly 70 km od Drážďan.
Kupodivu západní propagandisté činí za zabití 250,000 žen a dětí v Drážďanech zodpovědným Stalina."


Na české i anglické Wiki i třeba v článku na Spiegel Online se uvádí odhadovaný počet mrtvých 25 000! To je desetkrát méně!

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bombardov%C3%A1n%C3%AD_Dr%C3%A1%C5%BE%C4%8Fan

http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Dresden_in_World_War_II

http://www.spiegel.de/international/germany/death-toll-debate-how-many-died-in-the-bombing-of-dresden-a-581992.html

287400

31.03.2013 18:38

Byl Stalin horší nebo lepší než Truman a Roosevelt?

RE: Nemám rád podobné články

MARTin-anonym 94.?.?.?

Dejme tomu, že váš argument uznám a pokusím se vycházet z čísel v Guernice. Potíž je, ža samotný počet mrtvých v tomto městě se stal záležitostí propagandy a odhady se zde značně liší.

Guernika měla 7 000 obyvatel. V Guernice byly 26. dubna pravděpodobně trhy, bylo zde přes 10 000 obyvatel (není to jisté). Tedy počet obyvatel v tom dni byl 7000 až 10 000+.

Počet udávaných obětí v Guernice se také značně liší.

Minimální odhady (moderní) činí 126 až 400 mrtvých civilistů.
Současné realistické odhady jsou prý kolem 300 až 400 mrtvých.
Ruské archivy uvádí 800 mrtvých (což nemusí zahrnovat ty, co umřeli na následky bombardování později, než 1. května), ale dost možná se jedná o nejobjektivnější odhad.
Baskická vláda uvedla 1 654 mrtvých.
Britské noviny, snažící se očernit Němce dokonce uváděly 800 - 3000 mrtvých z celkového počtu 5 000 obyvatel!

Celkově tak v Guernice umřelo od 1,2% obyvatel (trhy a nejnižší odhady) do 24% obyvatel (trhy nebyly a umřelo 1654 mrtvých). Osobně považuji za realistické číslo na základě uvedených odhadů 6% - 9%.

Zdroj viz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Guernica

PS: v tom tématu se vůbec nevyznám. Jen prostě nerad přebírám někým prezentované věci jako fakta, pokud jde ve skutečnosti o horní hranici odhadů dělaných spíš na základě politické objednávky (jedné či druhé strany) než nějakého pokusu o serióznost.

Stále trvám na tom, že automaticky v článku argumentovat 250 000 mrtvými v Drážďanech a ignorovat současný výzkum je tendenční a neobjektivní.

To mohou rovnou tvrdit, že v bitvě u Grunwaldu stálo na straně Polsko-Litevské koalice skoro 6 miliónů vojáků proti 11 000 německých rytířů. Bude to podobně objektivní práce s čísly. [mrknutí jedním okem]

287412

31.03.2013 20:35

Byl Stalin horší nebo lepší než Truman a Roosevelt?

RE: na pravou míru

MARTin-anonym 94.?.?.?

Velmi zajímavý příspěvek. Rozhodně je zájem, online materiály v ruštině jsou pro mně sice hodně špatně čitelné, ale pokud to bude informačně stát za to, tak se rád doučím a nějak si to popřekládám. [smích]

287422

02.04.2013 10:56

Cenzura českých médií sílí, bojí se mocní revoluce?

Využiji tohoto článku

MARTin-anonym 94.?.?.?

Už dlouhou dobu hledám nějaké ideálně české/anglické aktuální informace o současném dění v Lybii. V době války byla ve středu zájmu médií a sypaly manipulační články a občas i nějaké rozumné informace. Teď je až na osamělé krátké zprávy ticho po pěšině.

Zajímalo by mne: porovnání míry osobních svobod v době za Kaddaffího a nyní, úmrtnosti, životní úrovně a celkově prostě souhrně analyticky psané články o tom, co se tam zhruba děje. Vše co na Googlu nacházím jsou žvásty z roku 2011 a maximálně výkřiky do tmy někdy z první poloviny roku 2012. Když hledám konkrétněji, rovnou nacházím jen věci z roku 2009 a podobně.

Celkově mám pocit, že Google neumí rozlišovat aktuální informace o d těch několik let starých (nebo já to neumím správně hledat).

Kdyby měl někdo dobrý zdroj informací, který by sledoval současnou situaci tam, byl bych moc rád.

287497

11.04.2013 14:53

Indie: Geneticky upravené osivo, zemědělská produktivita a politický podvod

Tento článek jsem nepochopil.

MARTin-anonym 94.?.?.?

Chápu, že je to o výnosech u zemědělských plodin. Chápu, že kritizuje úředníky a agronomy (neporozuměl jsem tomu proč). Chápu, že upozorňuje na rekordní výnosy některých farmářů. Ale celkově nerozumím tomu, o čem ten článek je. Mohl by mi to prosím někdo přežvýkat do pár vět, aby to bylo jasné i mně jako v zemědělství úplnému laikovi? Děkuji.

288012

25.04.2013 14:34

Merkel Evropě: „Připravte se na postoupení své suverenity“

Dá se nějak doložit,

MARTin-anonym 94.?.?.?

že vzdávání se národní suverenity ve prospěch EU je vzdávání se Německu? To rovnítko vláda EU = vláda Německa tam zatím prostě nevidím.

Mimochodem kde by dnes USA byly, kdyby tam zůstaly jednotlivé státy samostatné a nespojily by se?

288798

10.05.2013 12:08

Henry Makow – Nemilosrdná lež

Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

pokud definuje homosexualitu jako: zastavený vývoj, způsobený zmatkem ohledně pohlavní identity, který vyúsťuje v neschopnost udržovat trvalý vztah s představitelem opačného pohlaví a (obvykle) založit rodinu

Tak spousta homosexuálních, trvalých párů není podle této definice homosexuální. Tedy vzal určité slovo, dal mu jiný význam než je obvyklé a na tom založil další argumentaci...

Těmito silami, na kterých stojí naše lidská identita, jsou rodina, rasa, náboženství a národní stát. Mají být zničeny prostřednictvím kampaně za „toleranci“, která vymaže rozdíly mezi nimi. Když všechno přijmete, nakonec z vás nezbude nic.

Opět nesouhlasím. Člověka nedefinuje to, že je například běloch, Čech, křesťan, manžel a muž. To jsou jen role, které v životě přijímá a se kterými se více či méně ztotožňuje. Pokud o toto přijde a má pocit, že ztratil vše, tak to prostě znamená, že se s nimi naprosto ztotožnil.

Pokud lidská bytost ztotožní vědomí vlastního já, své bytí s nějakými pominutelnými věcmi jako je rasa nebo národ, tak mu pak prostě neustále hrozí, že z něj "nic nezbyde". Ve skutečnosti se jen málo věnoval tomu, co je na rase, pohlaví, rodině, náboženství a národu nezávislé, co je skutečně zač i za všemi těmi rolemi.

Takže - i pokud budou lidé připraveni o tyto své role, neznamená to automaticky, že z nich budou beztvaré, snadno ovlivňovatelné, vyprázdněné trosky. Buď si najdou jiné role ke kterým se přimknou (bohatý, zdravý, hezký, doktor, fanoušek Sparty, dárce krve, dobrý soused a člen komunity) nebo se prostě poučí a budou se s rolemi, které hrají ve svém životě méně ztotožňovat.

289464

10.05.2013 13:21

Bankéř a narkoman – symptomy choroby Západu

RE: Jak reguluje příroda

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ten náhled na to, že příroda funguje tak, že silnější sežerou slabší je jakž takž ok, dokud z toho někdo nezačne vyvozovat nesmysly pro fungování lidské společnosti.

Predátoři v přírodě uloví kořist a sežerou ji, aby se nasytili. Když jsou sytí, neloví.

Lidi mají na rozdíl od zvířat ego. Ego se nikdy nenasytí, nikdy nebude mít dost. I miliardář bude mít stále potřebu vyniknout nad ostatní miliardáře - přestože má třeba 1000x víc než potřebuje na své nasycení.

Něco jiného je na základě přirozenosti umožnit silnějším a schopnějším, aby se nasytili, případně aby se nasytili jako první. A něco jiného je umožnit pár tygrům, aby si zabrali všechno žrádlo v džungli jen pro sebe a to i přes to, že to žrádlo (bohatství) sami ani nesežerou (nevyužijí), ale jen bez užitku shnije.

Stejně tak je nesmysl, aby třeba člověk na základě prohlášení jsem silnější vyhubil záměrně všechny motýly, jakožto slabší tvory. Takové chování už nemá s přírodou nic moc společného.

Spoustu lidského chování nelze automaticky porovnávat se zvířecím. Člověk má mysl, má ego, má abstraktní myšlení, logiku... má mnohem větší možnosti a schopnosti a tím pádem i větší zodpovědnost, než zvíře. Chování, které tolerujete ročnímu dítěti netolerujete dospělému člověku. Chování, které tolerujete zvířeti netolerujete člověku.

289472

10.05.2013 17:43

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

Nesouhlasím. Trvalý vztah s opačným pohlavím je fajn, ale nestojí na něm ani identita jedince, ani identita kolektivu. Nebo aspoň nemusí stát - viz mnišské řády, různá vojenská společenství, námořníky, kteří byly roky na cestách a stejně jim to na lodi nebránilo vytvořit si identitu kolektivu. A obrany všichni schopni byli.

Kromě toho pokud si někdo svou identitu zakládá na tom, že je člen komunity (například protestního hnutí, ekologický aktivista nebo třeba nadšený komunista/anarchista/budhista/člen filosofického sdružení), tak asi těžko bude patřit do atomizované společnosti. A ano, dal jsem to jako příklad role, o kterou ho někdo může připravit a proto není moudré na tom zakládat svou identitu.

289491

10.05.2013 18:00

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ach jo. Takových škatulek, do kterých jste mne stihl vložit. [smích]

Jsem otec a jsem Čech. Jenže od toho se neodvíjí má identita. Byl jsem lidská bytost dřív než jsem se stal otcem a být otcem není smysl mého života (byť je to důležitá role a já ji rád zastávám). Podobně to že jsem Čech na mně sice má vliv, ale není to rozhodující pro to, kdo skutečně jsem.

A i kdybych se narodil jako žena, černoch a nikdy děti neměl, byly by to prostě jen jiné životní zkušenosti, jiné věci k naučení se a jiné role, které bych hrál.

Nevím, proč na základě tohoto mého postoje usuzujete, že bych ochotně vystřídal jednu roli za jinou, pokud by se mi nezamlouvala. Naopak - pokud si uvědomuji, že to co v životě hraji jsou jen role, je těžší mne vystrašit a přinutit abych hrál podle vůle někoho jiného. Ne nemožné, ale těžší.

289493

10.05.2013 22:31

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Pár poznámek

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ok. Možná jsem to podal špatně.

Makow tam zmínil původně čtyři věci, které mají tvořit identitu člověka - rodina, rasa, náboženství a národní stát. Já se ozval hlavně kvůli těm třem posledním.

Rasa podle mne není až tak zásadní (mícháním ras nezanikne identita člověka, míšenci jsou naprosto běžní).

Náboženství v klasické podobě vnímám spíš jako berličku než jako něco, z čeho by měl člověk odvozovat svou identitu. Člověk může být úplně klidně i filosof, mystik nebo mít náboženské cítění, ale neuznávat žádné náboženství organizované.

Národní stát - vznikl spíš uměle, leckde stále není, před pár tisíci lety nebyl ani tady a neřekl bych, že kvůli tomu byli lidi trosky. Národ je fajn, je důelžitý, vlastenectví taky, ale osobně vnímám jako důležitější slovanství, nad tím evropanství, nad tím "člověčenství" nebo "sounáležitost s bytostmi obecně".

Zbývá rodina. Rodinu uznávám jako důležitou. Jsou i jiné formy jak žít spolu a vychovávat potomky (třeba v komunitě) než jen v monogamii, ale ok, tady je to zavedené, nějak to funguje, proč to měnit. Rodinu akceptuji v současné době nezbytnou pro společnost, pokud má fungovat.

Pohlavní přitažlivost a pudy - to je už přímo jedna ze základních lidských sil a potřeb. To už jsme mnohem blíž člověku jako takovému a kdyby psal jen o tom, tak souhlasím.

To stále neznamená, že bych netvrdil, že být muž nebo žena je jen role, ale možná jsem měl zmínit, že to myslím v dost neobvyklém měřítku, ve kterém celý život jedince je jen hraní role na jevišti světa a není nutné brát samotné své žití a smrt až tak vážně. Je tak jako tak omezené, je to dočasná role.

289508

10.05.2013 22:39

Henry Makow – Nemilosrdná lež

Ještě mi to nedá. :o)

MARTin-anonym 94.?.?.?

Když jsem psal, že být muž, manžel a podobně je jen určitá životní role, tak jsem tím nechtěl říct, že není důležitá.

Jen by podle mne člověk měl svou identitu najít v sobě. A ta by neměla být závislá na tom, zda má nebo nemá ženu, děti, peníze, vlast, pohlaví, ruce, nohy... [smích]

Když ji najde, má pevný bod nezávislý na okolnostech. Když ho má, může snáz navázat pevný, trvalý vztah a neupadnout do závislosti. Protože bude vždy vědět, kdo je a jaká je jeho identita.

Takže já chápu, že z pohledu mnohých lidí když někdo přijde o rodinu a o to že je muž, tak se z něj stává beztvárná, vyprázdněná troska - jako by jeho život už ani neměl smysl.

Ale z tohoto mého pohledu to tak prostě být nemusí. A snažím se říct, že kdyby lidé hledali svou identitu tak, aby byla méně závislá na okolnostech, byli by i hůře manipulovatelní, méně ovládaní strachem a podobně.

289510

10.05.2013 23:22

Bankéř a narkoman – symptomy choroby Západu

RE: Jak reguluje příroda

MARTin-anonym 94.?.?.?

Dobrá, máte pravdu. Hodně jsem to zjednodušil.

Zvířata loví i aby se cvičila. Loví pro zábavu. Někdy zabíjí v rámci boje o samici. Někdy vraždí mláďata a podobně, aby zajistili vlastní životní prostor a nebo v rámci reprodukční strategie. A jistě se najdou i jiné příklady.

Jenže - najděte mi v přírodě příklad toho, jak má jedno zvíře 100 000 x víc potravy než sní a tu si hromadí, nebo stejné množství území, které by si hlídalo a naopak na něj dře třeba 10 000 zvířat stejného druhu - prostě proto, že si to silnější a schopnější zvíře nárokuje to území a všichni mu musí dávat tolik, že sami přežijí, ale jsou stále hladoví. A to jedno zvíře leží na stále rostoucí hromadě žrádla, tak velké, že skoro ani nedohlídne na zem a s těma co na něj dřou se už prakticky přes všechno to žrádlo ani nepotká.

Možná se u zvířat najde nějaký takový jev, zřejmě dost okrajově - třeba u hmyzu v nedokonalém přirovnání. U savců podle mne hodně těžko. U lidí to v mnoha společnostech je standart navíc s tím, že když se tomu zvířeti narodí potomek, tak prostě celý život už z té hromady žrádla ani nesleze...

289515

11.05.2013 14:24

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Muze za homosexualitu dlouholete chemicke potraviny?

MARTin-anonym 94.?.?.?

Snažil jsem se toho Vindice najít a nepodařilo se mi to. Jako známé svobodné zednáře jsem na české Wiki našel Alfonse Muchu, Edvarda Beneše, Jana Masaryka, MUDr. Ladislava Syllabu... toho Vindiceho se mi objevit nepodařilo ani na anglické Wiki.

Můžete mne prosím nasměrovat?

289543

11.05.2013 19:53

Henry Makow – Nemilosrdná lež

Rasy určitě nejsou na světě pro nic za nic

MARTin-anonym 94.?.?.?

a mají svůj účel. S tím míšením a degenerací bych to ale neviděl tak černě. [mrknutí jedním okem] Vezměte si, že i v rámci té naší, europoidní rasy existují rasové skupiny - nordická (považovaná v minulosti často za nejlepší, nejčistčí), fálská, baltická, alpínská, mediterámní (jižní typ), předoasijská, indo-afghánská... I tyto skupiny se od sebe viditelně liší a v minulosti byla snaha jednu povyšovat nad druhou nebo bránit jejich křížení, aby nevznikali degenerovaní míšenci. No a přitom - víc než polovina Evropy jsou míšenci a míšenci jsou i prakticky všichni Češi (avarové, keltové, nordická rasa....). Podobně třeba snad půlka Latinské Ameriky jsou rasoví míšenci. A samozřejmě vždy můžete říct - no a podívejme se na nás a na ně, jak jsme zdegenerovaní. [cool]

289555

12.05.2013 12:02

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Rasy určitě nejsou na světě pro nic za nic

MARTin-anonym 94.?.?.?

Podle toho dělení co jsem popsal, by většina slovanů patřila k baltické skupině europoidní rasy.

Slované jako takoví jsou definováni spíš jako etnická a jazyková skupina Indoevropanů, žijící především ve střední a východní Evropě.

Tedy - obviňujete mne z kraviny.

Já osobně asi jako většina Čechů:
Europoidní rasa, přechod mezi různými skupinami - hlavně asi baltická, částečně možná nordická a lehce možná i nějaká ještě východnější skupina. Těžko říct, nikdy jsem se o to z tohoto hlediska nějak zvlášť nezajímal.

289593

12.05.2013 12:14

Henry Makow – Nemilosrdná lež

RE: Rasy určitě nejsou na světě pro nic za nic

MARTin-anonym 94.?.?.?

Ještě jsem se teď na to díval. Je klidně možné, že mám i něco z alpínské skupiny.

Tohle prostě nevím, musel bych si udělat nějaké biologické testy. Je fuk, k jaké rase se hlásím, rasa je biologická danost, ne etnická, kulturní nebo národní příslušnost.

V Čechách se obecně vyskytují asi všechny základní skupiny europoidní rasy.

289594

17.05.2013 06:50

Pozor na brýle Google

RE: Čo to vlastne prináša?

MARTin-anonym 94.?.?.?

Pokud jste si někdy říkal - tohle bych natočil/vyfotil, ale už je pozdě, tak to už se nestane. Už natáčíte.

Pokud někdo při jízdě v autě poruší předpisy a způsobí vám škodu, máte to natočené.

Recepční na vás byla nepříjemná - odkaz na video dáte na Tripadvisor / Booking / cokoli jejich stránky a oni si to příště rozmyslí.

Prodavač sahal holýma rukama na salámy? Ovoce bylo plesnivé? Máte video.

289865

22.05.2013 15:12

Absurdita západní politiky

RE: Konecne...!

MARTin-anonym 94.?.?.?

Souhlasím, výborný článek.

Přesně takový, jaký mohu poslat někomu, kdo má o téma zájem, zajímá ho, co se vlastně zhruba děje, ale nemá načteno pár desítek jiných článků, ze kterých si to sám poskládá.

Normálně se nezajímám, kdo co napsal, ale tímto článkem si Mojmír Babáček u mne získal pozornost. [smích]

290115

27.05.2013 16:19

Globální Blitzkrieg signalizuje největší geopolitické přeuspořádání od druhé světové války

RE: Takže už ne Velký Žid??

MARTin-anonym 94.?.?.?

Díky za příspěvek. Doufám, že sem bude psát čím dál víc lidí, snažících se aspoň o jakž takž vyvážený pohled, místo ideologického boje.

290312

28.05.2013 06:44

Proč desinformace fungují

Skvělý článek!

MARTin-anonym 94.?.?.?

Podobné levo/pravé, vidění světa se projevuje i v ČR. Jen tady díky tomu lidé nevěří vládním prohlášením, spíš na ně kolektivně nadávají.

To je ale ve svém výsledku skoro stejně špatné - pokud někdo nadává programově na všechno, tak se jen těžko najde něco konkrétního, co ho pak skutečně nadzvedne natolik, aby jednal. Podobně pokud někdo neustále používá vulgarismy, použitím dalšího vulgarismu těžko svému okolí vyjádří, že toto už ho naštvalo doopravdy.

I zde dávají lidé masivně přednost tomu, aby si z informací co dostávají vytáhli pár drobků a těmi podpořili svůj často zjednodušený pravicový / levicový / anti ruský / anti USA postoj, místo aby se pokoušeli o vyvážené vidění světa.

Dokonce je v diskuzích často vidět, že mnoho lidí ani pořádně nečte, co ostatní píší. Jen sledují klíčová slova, podle toho si pisatele zařadí do předem připravené škatulky a podle toho na něj souhlasně / nesouhlasně reagují.

A je velmi snadné tyto obecné tendence lidí zjednodušovat si život, spokojit se s povrchním poznáním a následovat názor skupiny, se kterou se ztotožňují, zneužívat.

Také se to běžně děje. V reklamě. V politice. V médiích.

290347

31.05.2013 15:32

Lež na vašich stránkách

Odnesl jsem si z toho to,

MARTin-anonym 94.?.?.?

že dění v Evropské unii, hlasování, komise, zprávy - to vše je velmi složitý, nepřehledný, byrokratický mechanismus, který se nedá snadno zjednodušit pro lidi, kteří se jím dlouhodobě nezabývají (pro mne).

Tedy - nechce se mi, ale budu si to muset nastudovat pořádně.

290550

10.06.2013 09:14

Existuje vůbec recept na řešení nezaměstnanosti?

RE: Nepodmíněný příjem

MARTin - anonym 94.?.?.?

Lidé potřebují jistý příjem, ne práci.

Na tu myšlenku základního příjmu + strukturální změnu daně jsem narazil v podstatě až včera a zpočátku jsem měl mnoho výhrad + mi to připadalo jako levičácká utopie.

Po shlédnutí tohoto filmu mám sice stále 3 námitky/pochybbosti, ale i tak si myslím, že ta myšlenka je skvělá a že by to skutečně mohlo fungovat za určitých okolností, či to alespoň stojí za bližší zkoumání a každý by se s tím měl seznámit.

Vynikající film k tématu, doporučuji poctivě shlédnout celý:

http://youtu.be/2mP3b86zVvo

291043

12.06.2013 14:48

Existuje vůbec recept na řešení nezaměstnanosti?

RE: Nepodmíněný příjem

MARTin - anonym 94.?.?.?

To byla jedna z prvních myšlenek, které mne napadly - něco ve stylu, že je to levičácký blud a utopie.

Jenže na druhou stranu - to, že má člověk vůbec nějaká základní práva daná narozením je přeci také tím, že v určité fázi vývoje dali lidé přednost nárokovému systému proti zásluhovému. Vždyť čím si narozeném miminko "zasloužilo", aby mělo vůbec nějaká práva?

Čím si třeba černoch zasloužil, aby se s ním nejednalo jako s dobbytčetem (doslova), a čím si třeba konkrétní žena zasloužila, aby měla právo volit. Nebo čím si 95% populace na západě zasloužilo, aby mělo právo cestovat a vlastnit majetek? Ničím. Prostě na základě historického vývoje a většinou činů jejich předků, uznáváme jejich nárok. Dříve to samozřejmé nebylo, dnes je.

Tedy to, že lidé upřednostnili v konkrétních věcech nárokový systém oproti zásluhovému mohlo sice vést ke kolapsu nebo válce, ale to neznamená, že je to špatné. Pokud tedy za dobro nepovažujete stav, kdy většina populace nemá žádná práva, protože si je "nezaslouží".

Takže pokud máte k základnímu příjmu výhrady, možná by bylo lepší uvádět je konkrétně a konkrétně diskutovat, místo odsouzení na základě paušálu typu - "čtyři nohy (zásluha) dobré, dvě nohy (nárok) néé".

291261

14.06.2013 07:23

Proč bílí extrémisté nechtějí přijímat multikulturní obohacení?

RE: Dokud budeme dělit lidi na my a oni

MARTin - anonym 94.?.?.?

Dobrý postřeh a dobrý příspěvek.

Vydělování se je to, co oslabuje snad nejvíc ze všeho a vede to k nekonečným bojům, ve kterých jsou jen poražení. Poukazování především na rozdíly tam, kde 99% toho máme společného.

Umělé vytváření dojmu, že ONI jsou úplně jiní než my, nebezpeční, nepochopitelní - to vše jen vytváří strach, agresivitu a předem vylučuje snahu o komunikaci.

Nejsou to jen cikáni vs bílí. Jsou to muži vs ženy, mladí vs staří, bohatí vs chudí, pravice vs levice, křesťané vs muslimové, židé vs nežidé, křsťané vs pohané, věřící vs ateisté, věda vs mystika, heterosexuálové vs homosexuálové, Češi vs Němci, Češi vs Rusové, Češi vs cizinci, Češi vs Moravané, Praha vs Brno...

Věčné, otravné, bezvýchodné války a boje, kdy jsou proti sobě stavěni často i členové jedné rodiny, sousedi... místo společného řešení problémů jako lidstvo, pak všichni jen mrháme svým gigantickým potenciálem na to, abychom si ze života dělali peklo.

Pokud někdo hledá věc, která měla v celé historii na svědomí nejvíc života, tak je toto právě toto vydělování. Na osobní úrovni to vede k pocitu osamělosti a neúplnosti. Na skupinové úrovni to vede k pocitu, že rozdíl mezi MY a ONI je důležitější než to, co máme společného.

Vydělování se je jedna ze základních vlastností lidského ega. Není racionální, je spíš emoční/podvědomá. Logika zde pak slouží jen ke zdůvodnění potřeby ega to vydělení obhájit a dát té z toho vzniklé nenávisti a strachu zdání logiky.

A může to být klidně tak dementní argument, jako třeba "zabili nám Ježíše Krista", používaný vůči židům nebo "mohou za všechno násilí na světě", vůči mužům, případně "nejsou to lidé, jsou to zvířata i s celou pseudovědou na tom postavenou", proti černochům.

291386

15.06.2013 08:12

Proč bílí extrémisté nechtějí přijímat multikulturní obohacení?

RE: Dokud budeme dělit lidi na my a oni

MARTin - anonym 94.?.?.?

Buďte fér.

Bílý člověk se množil tak usilovně, že osídlil země jako jsou: USA, Kanada, velká část jižní Ameriky, Austrálie, Kuba, Jižní Afrika...

Jen v USA bylo v roce 1790 něco přes 3 mil bílých obyvatel a v roce 2010 to už bylo 223 miliónů.

Takže tvrdit, že ať oni zůstanou kde jsou a my (bílí) zůstaneme kde jsme je vtipné potom, co bílí často brutálním násilím, otrokářstvím a genocidou obsadili co šlo. Bílí lidé se při své expanzi roztáhli do celého světa, vysávali Indii, ničili Čínu drogama, donutili Japonsko otevřít se jim, zacházeli s černochy jako s otroky, programově vyhlazovali domorodé obyvatelstvo pro zlato, pro půdu, pro větší zisk.

Teď, když jim dochází pára, zbohatli, dávají přednost osobním požitkům a pohodovému stylu před starostí o velké rodiny, tak jim není hloupé argumentovat tím, že oni jsou přeci na svém a nikam nelezou, tak chtějí jen to samé. [smích]

Přitom souhlasím s tím, že by se nám žilo pohodlněji, kdyby tu bylo méně obyvatel, žilo by se nám pohodlněji, kdyby tu byli samí lidé naší kultury a rasy... Jenže to ještě neznamená, že je v pořádku pokrytecky si to odůvodňovat lhaním si do kapsy.

Populace světově roste. A prostě jen proto, že my bílí lidé máme momentálně svou populační explozi a osídlování světa za sebou, tak to neznamená, že si populační explozí neprojdou i ostatní a že se k nám nebudou tlačit tak, jako jsme se natlačili na jejich území my. Upřímně proti tomu, co my bílí (když už to tedy budeme dělit na bílí a zbytek světa) prováděli třeba obyvatelstvu obou Amerik se k nám cikáni, Turci, Vietnamci a podobně chovají neobyčejně pěkně. Přeci jen je vidět, že bílý člověk si stále udržel moc a je považován za nebezpečného (viz jeho vlastní arogance, s jakou se dívá na ostatní rasy).

Může se nám to nelíbit. Můžeme proti tomu dokonce i bojovat. Ale je trapné tvářit se, že nám dělají něco, co my jsme jim neudělali. A dělali bychom to klidně dál, je to prostě jen o tom, že si chceme raději užívat pohodlí, než se dál množit. Není to žádný doklad toho, že jsme lepší.

291471

16.06.2013 09:38

Proč bílí extrémisté nechtějí přijímat multikulturní obohacení?

RE: Umělé vytváření dojmu, že ONI jsou úplně jiní než my, nebezpeční, nepochopitelní

MARTin - anonym 94.?.?.?

IMHO protože byly a do značné míry jsou cizí element.

V historii není stěhování jednoltivých skupin, kmenů nebo národů nic neobvyklého.

1. Buď příchozí zabrali území násilím a původní obyvatelstvo téměř/úplně vyvraždili (Austrálie, USA).

2. Nebo si příchozí původní, většinové obyvatelstvo dočasně nebo trvale podrobili (třeba Indie a její kasty, Jižní Amerika, Mexiko, různé oblasti při stěhování germánů a předtím keltů, bílí v Jižní Africe).

3. Nebo ti noví i původní obyvatelé dál žili vedle sebe se zachováním své svébytnosti, více méně v míru, ale s tím, že občas to dělalo potíže (Němci v Čechách, kdy to například i po několika stech letech soužití vyvrcholilo násilným odsunem Němců).

4. Nebo se nová či původní skupina rozpustila v té jiné (germánské obyvatelstvo po příchodu slovanů na území Čech třeba). To je hodně časté, zanikly takhle celé skupiny a národy. Mimochodem svým způsobem to hrozilo i Čechům za Rakouska Uherska, že se rozpustí v Německém národě, kdy se proti tomu bojovalo národním obrozením.

V podstatě díky tomu, že jich bylo málo a tomu, že si židé a cikáni nemohli nová území dobýt a trvale obsadit, by se normálně rozpustili v původním obyvatelstvu a prakticky jako židé a cikáni zanikli.

Jenže zrovna u těchto dvou národů byla jejich odlišnost, nepřizpůsobivost nebo "kulturní síla" a tradice tak velká, že si udrželi svébytnost i dlouhodobě obklopeni jiným většinovým obyvatelstvem.

Svým způsobem vyčítat cikánům nebo židům to, že se nepřizpůsobili a působili jako cizí element znamená svým způsobem i vyčítat jim, že jako cikáni nebo židé nezanikli, nerozpustili se ve většině. Pro nás je to nepříjemné a otravné. Pro ně je to úspěch ve snaze o přežití jejich identity.

PS: podobně byla třeba pro Němce naše otravná naše snaha o to, abychom přežili jako Češi a nestali se prostě součástí Němců. Svým způsobem jsme byli stejně nepřizpůsobiví.

291553

16.06.2013 10:58

Proč bílí extrémisté nechtějí přijímat multikulturní obohacení?

RE: Dokud budeme dělit lidi na my a oni

MARTin - anonym 94.?.?.?

Já si pamatuji cikánské ghetto i za komunistů. Kousek od místa, kde jsem tehdy bydlel, bylo několik starších činžovních domů, kam se sestěhovali převážně cikáni. Bydlelo tam i pár dalších lidí, ale cikáni tvořili rozhodně víc než 50%. Po pár letech to tam vypadalo klasicky - páchnoucí močí, ošunťelé, poničené, řev, bylo nebezpečné tudy procházet.

291566

16.06.2013 11:19

Proč bílí extrémisté nechtějí přijímat multikulturní obohacení?

RE: Umělé vytváření dojmu, že ONI jsou úplně jiní než my, nebezpeční, nepochopitelní

MARTin - anonym 94.?.?.?

Jak si to tak čtu, ještě dodám:

oni jsou cizí element - mají jinou kulturu, pochází z jiných krajů, mají do značné míry jiné hodnoty - lepší nebo horší. Jsou to přistěhovalci - stejní, jako byli kdysi keltové, po nich germáni, po nich slované, jako byli kdysi Maďaři.

Jen na rozdíl od nich jich bylo moc málo a byli moc málo organizovaní na to, aby to tady vzali silou. Kdyby bylo cikánů víc a byli silnější, třeba by na nějakém území Evropy podrobili místní obyvatele a teď by tam měli svůj stát. Mají na výběr buď žít zde jako cizí element a nebo se rozpustit ve většině - tedy jako svébytná kultura zaniknout. Většina etnik se snaží si svou kulturu udržet.

To není o tom, zda jsou třeba cikáni z hlediska většinové společnosti i problémoví. To je už jiné téma (podle mně jsou). Ale prostě že jsou zde cizí element je fakt - buď jako cizí zůstanou nebo jako cikáni zmizí, zaniknou (a budou jen jako Češi).

Jinak zrovna Češi jsou poměrně xenofobní a rasistický národ. Je zde citelný rasismus dokonce i vůči zde žijícím Slovákům, natož pak vůči ukrajincům (byť jsou pracovití a vesměs bezproblémoví) nebo vietnamcům (kolik Čechů se k nim chovalo a místy stále chová bez důvodů nadřazeně, s pohrdáním?). Když Čech přijde na diskotéku, kde uvidí několik stolů s vietnamci/ukrajinci/cikány, nejspíš se otočí a odejde (nemusí to tak být všude, je to jen osobní zkušenost).

Je to IMHO dané i tím, že zde máme poměrně jednolité obyvatelstvo. Židy, na které Češi celý středověk pořádali občasné pogromy a utlačovali je, víceméně vyvraždili nacisti. Původní české cikány taky. Němců jsme se zbavili sami při odsunech. Mimochodem i ti Němci, jakkoli kulturní a pracovití, zde z hlediska Čechů působili nakonec víc potíží než přinášeli - proto jsme jim také sebrali majetky a vyhnali je přes hranici.

Takže je podle mne fér mluvit jak o tom, čím a v čem jsou různé minority problémové, tak i o tom, v čem je majorita nesnášenlivá a xenofobní. Xenofobní a pohrdavý přístup není v pořádku, i když je tam člověk doma (i jeho předci se tam téměř jistě přistěhovali). Ono to totiž není jen o národu. Máme to jako Češi i v rámci jednotlivých měst a krajů (naplavenina, cizák v nové škole, tradice s tím, že ukradl dívku z jiné vsi, nevraživost mezi vesnicemi, Praha vs Brno, Pragocentrismus...).

291570

16.06.2013 11:26

Proč bílí extrémisté nechtějí přijímat multikulturní obohacení?

RE: Dokud budeme dělit lidi na my a oni

MARTin - anonym 94.?.?.?

Mně v tomto Cikáni nepřijdou až tak odlišní od Čechů. Znám případ stavební firmy, kde majitel zaměstnával převážně "sociálně slabší". Část z nich cikánů, část z nich Čechů. Výplatu dával vždy za ten den.

Fungovalo to tak, že všichni přišli do práce, odmakali si svoje, dostali peníze. No a část (Cikáni i Češi) z nich, pokud jim peníze zbyly, pak pravidelně šla do hospody a začala pít/hrát automaty. Když peníze došly včas, druhý den šli do práce. Když ne, byli tam hned od rána a pili dál. Majitel věděl, že pokud chce lidi do práce, musí ráno do hospody a prostě si je sám přivést (pokud nebyli tak opilí, že ho posílali do prdele, případně nebyli schopní komunikovat).

Pořád to ale fungovalo lépe, než kdyby jim dával výplaty týdenní, s tím souhlasím. Jen málokdo si může dovolit každý jeden den řešit, zda mu lidé přijdou do práce nebo se zrovna na tuhle směnu vykašlou. To jde jen u málo prací.

Možná je to extrém, ale prostě alkoholik/hazardní hráč mi v tomto přijde stejný, Cikán jako Čech.

291572

20.06.2013 09:37

Musíme platit daně? Já říkám ne!

RE: Už to nekuřte

MARTin - anonym 94.?.?.?

Clo není samospasitelné. Pokud začnete zavádět příliš vysoké daně a vyženete své výrobce do ciziny, tak i když se clem, musíte náhle mnohem víc věcí dovážet. Je fuk, že si z toho vyberete clo, protože ve výsledku stejně peníze z toho státu jdou do státu jiného, místo aby zůstaly doma. Tedy chudne na tom stát jako celek. Kromě toho to výrazně podpoří pašování a vůbec šedou ekonomiku jako celek.

Navíc clo nepřinutí dovozce zlevnit čistě pro váš trh, naopak zvedne ceny toho zboží pro vaše obyvatele - minimálně pokud nemá konkurenci v domácím výrobci (kterého jste ale předchozím zvýšením daní vyhnal).

Kromě toho pokud uvalíte na ostatní země vysoká cla, udělají to samé i ony vám. Tedy ani zbývající vaši výrobci nebudou moct konkurenčně vyvážet, což ještě podpoří přesun výroby jinam, pokud nemáte dost velký trh, aby se vyplatila výroba pouze pro něj.

Ve výsledku tak vaši občané mají mnoho věcí z dovozu za mnohem vyšší ceny, vaši exportéři nemohou úspěšně exportovat, a vaši lidé mají méně pracovních příležitostí. Také kvete šedá ekonomika, protože pašovat přes hranice je poměrně snadné a lákavé.

291797

22.06.2013 07:36

Evropské národy v boji proti homosexualitě

RE: Je třeba si uvědomit...

MARTin - anonym 94.?.?.?

Souhlasím s tím, že není důvod jakkoli postihovat dobrovolné sexuální praktiky dospělých lidí, pokud tím neomezují nebo neohrožují okolí.

Já osobně jsem v tomto velmi liberální. Pokud by například žijící člověk dal souhlas s tím, aby jeho tělo bylo využito při nekrofilních hrátkách, mně osobně by to nijak nevadilo - je věc každého člověka, k čemu chce použít své tělo. Stejně tak bych já osobně byl ochotný tolerovat i určité formy zoofilie, pokud při ní prokazatelně nebude probíhat týrání zvířete (masový chov slepic je rozhodně větší týrání zvířat než soulož s velkým psem, který se na to vyloženě těší).

Je také pravda, že čím větší teror třeba vůči homosexuálům, tím větší je pak "morální bič" proti většinové společnosti, které to samozřejmě bude vše připomínáno a použito k prosazování čehokoli.

Co se výchovy dětí homosexuálními páry týče, jsem na rozpacích. Je to myslím akceptovatelné u dlouhodobě stabilních, homosexuálních párů, které jsou jinak dobře zajištěné a žijí v ostatních ohledech spořádaným životem. Co se týče případné výchovy dětí lidmi veřejně vyznávajícími zoofilii, nekrofilii a podobně, jsem proti.

Jenže já jsem na druhou stranu spíš proti i aby děti vychovával pár žijící v otevřeném dominantně- submisivním vztahu třeba paní-otrok, 24/7 a toto třeba zákonná úprava neřeší vůbec. Je ale pravda, že se na to dívám čistě z pohledu laika, zajímal by mne názor odborníka na to, jak se dítě vyrovná třeba s tím, když uvidí tátu/mámu v pozici otroka a druhého rodiče v pozici pána, který doma prakticky nic dělat nemusí.

Osobně si myslím, že pro dítě je sice výchova homosexuálním párem zátěž, ale ne taková, jako třeba výchova v heterosexuálním vztahu, ve kterém však chybí láska nebo je přítomno domácí násilí. Otec násilný alkoholik nebo matka manipulující vyděračka je podle mne pro dítě mnohem horší, než "dvě mámy - dva tátové".

Možná nejlepší by bylo, kdyby se aspoň u adopcí zavedl určitý formulář výhod/nevýhod, ve kterém by homosexualita páru byla sice nevýhodou, ale ne automatickou diskvalifikací. Prioritu by měl mít heterosexuální pár žijící v manželství, jako upřednostňovaný model, ostatní variace (hetero mimo manželství, homo páry...) by měly mít zvýšené požadavky v jiných oblastech - i tak to však pro děti může být pořád podstatně lepší, než žít v sirotčinci.

Co se týče pedofilie, tak to rozhodně ne! Je možné se bavit o posunutí věkové hranice pro soulož třeba z 15ti na 14 let. To je na diskuzi mezi odborníky, rodiči, samotnými dospívajícími a podobně. Ale i zde by měla být zákonná úprava která by vedla k tomu, že nebude postižena soulož mezi 14 ti letou/tým a 16 ti letou/tým, ale rodiče budou mít možnost chránit své děti před vztahem mezi třeba 15 ti letou/tým a 50 ti letou/letým.

291940

22.06.2013 14:48

Evropské národy v boji proti homosexualitě

RE: Ach jo

MARTin - anonym 94.?.?.?

Nejsem na tyhle věci odborník, ale v rámci diskuze to jako argument beru. Také to nehodlám nijak hájit nebo prosazovat, jen si prostě uvědomuji, že já osobně bych to byl schopný tolerovat, za předpokladu, že bude zajištěno, že při tom zvířata nebudou týrána. V praxi se klidně může objevit spousta jiných argumentů proti, které by to stejně znemožnily a to i kdyby zde byla vůbec ta vůle ve společnosti.

Jinak osobně si myslím, že jsou horší věci i z hlediska rizika přenosu těch chorob, než je sexuální styk se zvířaty, který zde v omezené míře byl zřejmě vždy (genetické manipulace, velkochovy, čím se zvířata krmí...)".

291967

24.06.2013 07:05

Evropské národy v boji proti homosexualitě

RE: Ach jo

MARTin - anonym 94.?.?.?

Pracujete s hlediskem reinkarnace a přitom to mícháte se svými vlastními spekulacemi a předsudky. IMHO.

Některé nauky říkají, že v rámci reinkarnace se člověk rodí vždy několikrát jako muž a několikrát jako žena. Krajní reinkarnace, kdy člověk prožil minulý život jako muž a teď je ženou mohou v těchto případech vést k tomu, že ten člověk se se svou novou rolí ještě nesžil a tak se buď dál cítí jako muž, kterým byl v minulé inkarnaci a nebo ho například dál přitahují ženy. I toto je jedno z vysvětlení z oblasti duchovního světa a není tam třeba tahat žádný "zločin a trest".

Mimochodem pokud ještě máte nezvládnuté ego nebo nějaké vazby, přitahování k příjemnému a odpuzování od nepříjemného..., tak to je také "nechtěný dárek" z minulého života. Je to ve své podstatě "choroba" a jako každá jiná zanikne, když se odhalí prvotní příčina nemoci. Takže pokud propagaci homosexuality odmítáte jako propagaci choroby a řešíte zda může těžký epileptik nebo homosexuál vést společnost... může egoista nebo člověk s nezvládnutou myslí řídit auto, vést společnost nebo vychovávat děti? Proč raději někde nerozjímá v ústraní, místo aby ze své "choroby" dělal z nouze ctnost a veřejně ji prezentoval na Zvědavci? [překvapení]) Mimochodem to je rýpnutí do nás obou.

Mimochodem homosexualita se vyskytuje i u zvířat.

292065

24.06.2013 15:28

Evropské národy v boji proti homosexualitě

RE: Je třeba si uvědomit...

MARTin - anonym 94.?.?.?

Jen na okraj a čistě pro pořádek. Sex se zvířaty v Čechách není trestný od roku 1950, kdy byla zrušen zákon z dob Rakouska-Uherska. Trestné (spíš asi jako přestupek) by mohl být, pokud by u zvířete v důsledku sexu došlo k nějakému poranění a podobně. Souhlas zvířete - jakožto věci - zákon myslím neřeší a řešit nebude. Jinak by ho pravděpodobně musel řešit i u velkochovů třeba krav, kde jsou kravám proti jejich vůli odebírána telata a jsou pravidelně, masově a průmyslově "sexuálně obtěžovány" na vemenech tak, že z toho ta vemena hnisají a tak dokonce musí být limit na množství hnisu na litr mléka.

Prostě souhlas, že sex se zvířaty je nechutný a nehodný člověka. Na druhou stranu, případné týrání zvířat aspoň u zvířat velikosti velkého psa nebo prasete je jako argument ve společnosti, kde jsou zvířata držena v koncentrácích a průmyslově vražděna a kde lze běžně koupit mléko (kojeneckou výživu pro telata) nebo třeba telecí maso (tedy maso z mláďat krav) dost pokrytecký.

Tím s tématem zoofilie končím. Je to okrajové téma, je to ubohá záležitost, ale je na něm vidět, jak pokrytecky mnozí lidé přemýšlí.

292101

24.06.2013 18:25

Evropské národy v boji proti homosexualitě

RE: Je třeba si uvědomit...

MARTin - anonym 94.?.?.?

Postrádáte souhlas druhé strany? A to na co se zvíře těší nebo netěší je docela jedno? Co je tedy podle vás projevem souhlasu u zvířete. Například při pohlavním styku mezi zvířaty začne pes naskakovat na fenu. Pokud fena podrží, mají styk. Očividně z obou stran odsouhlasený. Těžko budete tvrdit, že ta fena toho psa znásilnila.

Při pohlavním styku mezi psem a ženou začne pes naskakovat na ženu. Pokud žena podrží, mají styk. Těžko tvrdit, že ta žena psa znásilnila. Dá se samozřejmě řešit, zda ten pes nedělá jen to, k čemu byl vycvičený. Dá se řešit i to, zda je v pořádku, aby žena podržela psovi. Ale to je otázka dobrých mravů a morálky té ženy - ne toho, že by byl znásilněn pes.

Podobně je to u muže a feny. Fena když má chuť, točí se zadkem a dává ocas na stranu. To podle mne ví a viděla (stejně jako naskakování u psa na lidi) většina chovatelů. Je podle mne hloupost dělat z toho znásilnění tím, že budeme tvrdit, že zde nebyl souhlas. Maximálně by se to dalo brát tak, že je to "nesvéprávná, svěřená osoba", jenže naštěstí/bohužel pes není brán jako osoba, ale spíš jako majetek.

Je tu proti té zoofilii zvláštní argumentace, postavená na tom, že je zde podsouváno týrání/znásilňování zvířat. To je podle mne aspoň ve vztahu typu pán/dost velký pes většinou zbytečná obava a vyznívá to velmi pokrytecky když vezmete v úvahu, jak se chováme ke zvířatům kvůli mléku, masu a jiným našim požitkům. Myslím, že vytáhnutí o život bojujícího prasete z chlíva, jeho zastřelení jateční pistolí a rozřezání na kusy je horším porušením "práv zvířat", než to, že ho nějaký ubožák v chlévu souloží. Samozřejmě - je to věc názoru.

Osobně zoofilii odsuzuji spíš jako:

- činnost nedůstojnou člověka
- činnost v rozporu s dobrými mravy
- nebezpečí vzniku nákazy a pohlavních chorob
- nevhodné chování ke zvířeti obecně (člověk by měl mít za partnera člověka).

To všechno jsou argumenty proti a upřímně lze je vznést proti mnoha jiným sexuálním praktikám a lidským činnostem. Proto, jak jsem psal na začátku, osobně bych byl zoofilii ochoten tolerovat (ne schvalovat nebo dokonce doporučovat), pokud bude zajištěno dobré zacházení se zvířetem, zvíře to bude dělat dobrovolně (ne prostituce zvířat) a zvíře neutrpí zdravotní újmu. Což je vlastně stav, který už zákonně daný je. Snad jen nevím, jak by zákon řešil zoo bordel.

S těmi ostatními věcmi co jste napsal/a souhlasím. Většinou jde spíš o sociální parazitismus a jak jsem psal, je to podle mne pro výchovu dítěte horší, než milující se homosexuální pár. U těch puberťáků - no jak jsem psal, je to na diskuzi a je kolem toho mnoho tabu. Fakt je, že se sexuálními hrátkami začíná část dětí už ve velmi raném věku. Jen se o sexuálních činnostech včetně masturbace mezi dětmi běžně moc nepíše.

292107

25.06.2013 01:01

Evropské národy v boji proti homosexualitě

RE: Ach jo

MARTin - anonym 94.?.?.?

Domýšlíte si do textu který jsem napsal co tam prostě není a to ani v náznaku.

Není tam ani ospravedlňování nějakého chování a ani tam není přímý vztah mezi tím, zda něco dělají zvířata a zda je to tedy v pořádku pro lidi.

K vaší otázce: jsem lidská bytost.

PS: to s těmi zvířaty zmiňuji v tomto případě zejména v souvislosti s předchozím příspěvkem, který se snaží vysvětlit homosexualitu na základě "nechtěných dárků z minulých životů" a popisuje ji v podstatě jako chorobu chování a říká, že by homosexualita měla vést spíš k vnitřnímu rozjímání a zamyšlení. Tedy pokud by to tak bylo, tak se to stává už na zvířecí úrovni a ne až na lidské úrovni a je těžké chtít rozjímání a zamyšlení po zvířeti. Předpokládal jsem, že to dojde...

292127

27.06.2013 09:27

Korejská válka dosud neskončila

RE: Typické chování USA

MARTin - anonym 94.?.?.?

Rád bych si přečetl nějaký vyvážený popis dění, pokud toto je stupidní demagogie. Dáte odkaz prosím?

292240

27.06.2013 17:23

Evropské národy v boji proti homosexualitě

RE: Je třeba si uvědomit...

MARTin - anonym 94.?.?.?

Když pominu, že jste kromě kritiky mou uváděných znaků nenapsal co je vlastně u zvířete výzvou k sexu, tak souhlasím. Já netvrdím, že je zoofilní chování vůči zvířatům zcela v pořádku. A dobrá, souhlasím s tím, že sexuální zneužití zvířete by nemělo být přehlíženo, dokonce souhlasím s tím, že zvíře by nemělo být bráno jako věc.

Jenže v první řadě je v takovém případě, kdy zvíře nemá být věc, ale bytost se svými právy třeba řešit ne to, zda někdo někde sexuálně zneužije svou fenu/psa/kozu/krávu/koně/prase, ale ty stamilióny/miliardy zvířat, které jsou celý život držené na omezeném prostoru, cpané kdejakým svinstvem a po celoživotním věznění zabité, rozporcované a snědené. Případně zneužívané na získávání mléka a podobně.

Pohoršovat se nad sexuálním zneužíváním zvířat ze strany pár úchylných jedinců ve společnosti, která hromadně konzumuje průmyslově získávané maso a mléko, ve společnosti, kde je mléko tlačené reklamou už malým dětem za doprovodu veselé hudby a veselých malovaných kraviček... To mi přijde divné, zvrácené, pokrytecké a neužitečné.

Je to jen útočení na snazší cíl. Napadají se tu v zájmu práv zvířat chutě a potřeby zoofilů, ale zároveň se přehlíží chutě a potřeby většiny populace, které vedou k nesrovnatelně většímu utrpení zvířat.

A vzhledem k tomu, že je společnost reálně taková, jaká je, tu řeším zoofilii spíš z hlediska té lidské morálky a zdraví člověka. Protože z hlediska práv a důstojnosti zvířat je to v naší společnosti strašlivá bída.

Mimochodem: sám příležitostně maso a sýry jím. Prostě mi to chutná a tak si to občas dopřávám. A mimo jiné právě proto, že vím, jak kvůli mým chutím musí jiní tvorové trpět, tak mi přijde hloupé se tu nějak obouvat do zoofilů (zoofilie - láska ke zvířatům).

292284

04.07.2013 07:27

Svět je pro Snowdena malý

Reakce světa a evropských států

MARTin - anonym 94.?.?.?

jsou pro aspoň letmé nahlédnutí toho, jak to v zákulisí funguje ještě zajímavější, než informace, které Snowden vynesl. Mimochodem vůbec jsem nečetl nějakou reakci české diplomacie/prezidenta/ministra zahraničí na Snowdena a obecně sledování EU ze strany USA. Byla nějaká reakce?

292678

12.07.2013 12:54

GSK žiada ospravedlnenie za článok „Povinné očkovanie = fašizmus v zdravotníctve?“

Pokud GlaxoSmithKline půjde do soudního procesu,

MARTin - anonym 94.?.?.?

tak si podle mne dost ublíží. Ten člověk, se kterým se chtějí soudit, je očividně schopný poměrně inteligentně argumentovat (aspoň z pohledu mne jako laika). Navíc autor toho článku působí i poměrně odhodlaně. Tedy nebude to úplně snadné.

Je také pravděpodobné, že o tom případu budou psát snad všechna alternativní média a možná se toho časem chytnou i nějaká větší.

A pokud je to propojení GlaxoSmithKline se slovenskou státní mocí pravdivé, tak sice toho pisatele mohou odsoudit, ale hodně se tím odkopou a přitáhnou mnoho pozornosti k vlastním praktikám.

Skoro si přeji, aby do toho procesu šli. Naneštěstí pro autora toho článku by to zřejmě znamenalo roky potíží a výdajů a dost možná i policejní šikany.

Pokud bude proces, rozhodně to budu rád sledovat.

293163

12.07.2013 13:06

GSK žiada ospravedlnenie za článok „Povinné očkovanie = fašizmus v zdravotníctve?“

Mimochodem - kdybych já byl tím autorem,

MARTin - anonym 94.?.?.?

asi bych se snažil o smířlivější řešení. Protože je fakt, že v atmosféře, kde jakákoli zmínka o židech, fašismu, nacismu nebo koncentračních táborech zavání extremismem a problémy a vše je nesmyslně vyhrocené, je prostě snaha jakékoli firmy vyhnout se spojení s tím slovem pochopitelná.

Tedy bych navrhl omluvu ve stylu - I když si stojím za tím, že současné propojení státní sféry a GSK, stejně jako vynucování povinného očkování obecně není v pořádku... omlouvám se společnosti GSK za to, že můj článek mohl vyznít jako spojování fašismu a GSK.

Nemyslím si, že by GSK měla cokoli společného s fašistickým režimem, rozumím tomu, že je to pouze další společnost, která využívá své bohatství a vliv, stejně jako špatné slovenské normy a nedůsledná pravidla na samou hranu zákonnosti.

Srovnání s fašismem je pouze přirovnání, které mělo poukázat na to, jak nešťastný a neakceptovatelný je současný stav a podmínky kolem povinného očkování na Slovensku.

293166

12.07.2013 20:54

GSK žiada ospravedlnenie za článok „Povinné očkovanie = fašizmus v zdravotníctve?“

RE: Mimochodem - kdybych já byl tím autorem,

MARTin - anonym 94.?.?.?

Dobře, to je váš přístup. Jste drsný, čestný a neznáte strach ani kompromisy. Hotový paladin. Tedy... až na ten slovník. Takže hotový akční hrdina. Chybí vám zřejmě už jen ten rotační kulomet. A hned jak se k tomu dostanete, tak tu pakáž rozstřílíte na maděru a bude pěkně na světě. [mrknutí jedním okem]

Já bych se, pokud bych byl autor, snažil snížit šance, že budu žalován kvůli jednomu slovu, za které mne někdo může chytat a vytrhávat ho z kontextu. A budu se muset možná roky vláčet po soudech, bude mně to stát hromadu peněz, soupeř bude mít výborné právní zastoupení a budu souzen ve státě, který kritizuji právě kvůli tomu, že si s ním i jeho občany vytírá řiť korporace, která má třikrát větší obrat než ten stát.

Přitom to, co tu korporaci skutečně štve a ohrožuje není to slovo fašismus, ale to, že někdo bude vytrvale poukazovat na její provázanost se státem, korupování úředníků a lékařů, neprůhledný proces schvalování očkovacích látek, negativní účinky, vědecké práce mluvící proti povinnému očkování a další podobné věci. A to chce čas, peníze a klid na práci.

Ten fašismus je prostě jen něco, co se dá použít jako záminka k tahání po soudech.

Samozřejmě je to čistě můj přístup. Klidně může být horší a méně účinný než ten váš.

293190

15.07.2013 07:52

Řecký dluh zůstává stejný navzdory opatřením

Co teď?

MARTin - anonym 94.?.?.?

Co se bude dít dál?

293324

28.07.2013 06:25

Budoucnost Egypta vypadá stále více krvavě

Vůbec nechápu,

MARTin - anonym 94.?.?.?

co se to tam děje.

Revoluce proti Mubarakovi vynesla k moci islamisty, které lidi pod vlivem revolučního nadšení volili a teď s nimi nejsou spokojeni? Ve stylu, že pro revoluci byli dobří, ale mimo revoluci jsou pro běžné obyvatele moc radikální?

Nebo je to spíš nějaká celková geopolitická záležitost (Izrael, Sýrie, Írán?).

Prosím pěkně - co se to tam vlastně děje a proč?

293933

29.07.2013 07:46

Ztraceni v ghettu

Velmi zajímavý článek

MARTin - anonym 94.?.?.?

Pro mne rozhodně podnětné informace.

https://www.vzdelavaci-institut.info/?q=node/565 - https změnit na http.

293962

30.07.2013 06:53

Dönmeh: Tajemství Středního východu o němž se nejvíce šušká (část 1)

Velmi zajímavé téma,

MARTin - anonym 94.?.?.?

vůbec jsem netušil, že nějaký Dönmeh existuje.

O to víc pak zamrzí jednostranný pohled autora, který vylučuje, abych to mohl aspoň prozatímně brát jako dobrý, neutrální zdroj informací.

293990

28.08.2013 19:17

Sýrie: Další chystaný válečný zločin Západu

RE: ALBERT PIKE, vzorový iluminát,

MARTin - anonym 94.?.?.?

Díval jsem se po tom dopise, který měl Albert Pike napsat. Zdá se, že první, kdo existenci toho dopisu zmiňuje je William Guy Carr ve své knize Pawns in the Game z roku 1955. Zdá se ale, že ani v ní přímo netvrdí, že ten topis je zdrojem té strategie 3 světových válek.

Podle wiki ke spojení toho neprokázaného dopisu a té strategie došlo až na stránkách threeworldwars.com.

Jinak ani Carr netvrdil, že ten dopis viděl. Tvrdil, že se o něm dozěděl od kardinála José María Caro Rodrigueze, který prý tvrdil, že ten dopis byl v roce 1925 v knihovně Britského Musea.

Samotné Britské Museum popřelo, že by tam takový dopis byl. Ovšem i když budu ignorovat, že je to tvrzení snad z třetí ruky, bez jakéhokoli důkazu a od autora konspiračních knih, tak i kdyby byl, tak ani Carr netvrdil, že na něm byla popsána výše zmíněná strategie.

Prostě tvrdit na základě takhle vratkých informací, že Albert Pike napsal strategii 3 světových válek, to mi přijde dost mimo.

Pokud k tomu máte další zdroje a důkazy, uveďte je prosím.

295111

13.09.2013 16:17

Francouzi volají: Rusko, zachraň nás!

Rusko, Čína a Írán země svobody? Nesmysl!

MARTin - anonym 94.?.?.?

Jak USA, tak západní/střední má mnoho věcí, které si zaslouží kritiku a nápravu.

Odklon od lidských práv, dělení majetku mezi bohaté a chudé, štěpení společnosti tím, že se na tématech jako jsou práva menšin včetně těch sexuálních, rodina a vztahy mezi muži a ženami dělá byznys a lidé a hnutí co to mají řešit často spíše škodí. Přistěhovalectví a pokrytecký multikulturalismus, přebujelá byrokracie, zneužívání ekologie, nástup geneticky upravených plodin, konzumentský přístup, manipulace médii, válkychtivost, kolonialismus a hyenismus na slabších a zaostalejších státech... Je toho hodně a mnoho jsem toho ani nezmínil.

Jenže i když máme tyto všechny problémy, tak to neznamená, že Rusko, Čína, Irán, Venezuela či Bělorusko jsou nějaké majáky svobody a naděje.

Tohle - citace:Rusko a spolu s ním několik málo dalších svobodných zemí, jakými jsou např. Čína, Irán, Venezuela či Bělorusko, jsou nadějí - je velký nesmysl.

Rusko je skvělý stát a v současné době působí v určitých věcech jako cenná protiváha proti ambicím pitomců z USA/Izraele/EU, ale má přebujelou mafii a navíc tendenci manipulovat ostatními státy a těžit z kolonií stejně jako jiné velmoci. Mentalita je tam pokřivená tatarským útlakem a komunismem. Má blíž k diktátorským režimům pevné ruky, než ke skutečné demokracii. Lidská práva jsou tam nic moc a nebýt kritiky ze západu, je to ještě horší. Navíc ještě poměrně nedávno jsme byli vykořisťovanou kolonií SSSR a 20 let nás vojensky okupovali. To, že nás teď ovládá někdo jiný neznamená, že Rusko není stejný parchant jako vždy.

Čína starobylá a může nás hodně naučit. Také je to však diktatura, kde člověk neznamená nic. Čínští turisté - jejich zbohatlická, často stranická smetánka - jsou obvykle arogantní a špatně vychovaní. Podnikatelé se chovají bezohledně mezi sebou i ke všem chudším, které vytěžují na úroveň, která by na západě okamžitě vyvolala demonstrace. Je tam ohromná korupce, ničení životního prostředí a cenzura na úrovni, kterou si zde na západě nedovedeme pořádně ani představit. Toho, co mi kritizujeme jako cenzuru na internetu by si v Číně ani nevšimli. Kam se jezdí na nelegální transplantace orgánů? Do Číny. Odkud jsou? Z vězňů. To co čínský režim dělá třeba vyznavačům Falun Gongu je na západě nepředstavitelné. Představa, že by na západě zavládly čínské poměry je děsivá.

Irán je země s úžasnou a bohatou historií. Také to je země, která v rozporu s tím, jak ji vykreslují západní média není žádný válečný agresor. Ale že by byla nějakým majákem svobody? Je to islámský stát, spíš diktatura než demokracie. Práva žen nebo vůbec spravedlnost vůči ženám (50% obyvatelstva) tam jsou na velmi špatné úrovni. Vysoký stupeň cenzury i útlaku ze strany úřadů, náboženská netolerance, časté popravy, mučení...

296061

13.09.2013 22:38

Francouzi volají: Rusko, zachraň nás!

RE: Rusko, Čína a Írán země svobody? Nesmysl!

MARTin - anonym 94.?.?.?

Píšete dost obecně, těžko na to reagovat.

To, jaké věci jsou, je ovlivněné jejich vývojem a historií. Německo by nebylo takové jaké je, kdyby na něm neležel stín nacistického režimu, prohry druhé světové války, rozdělení a následného spojení... a to zase vycházelo z uspořádání po první světové válce... Rusko není SSSR, ale je jím ovlivněné. Stejně jako věcmi před SSSR. Například sám Putin působil za SSSR v KGB a také jako špión. SSSR a současné Rusko jsou dost provázané a to i přes hluboké změny, kterými Rusko prošlo.

Za komunismu zde obracelo s nadějí mnoho lidí tvář k USA. Často dost nekriticky. Obracet v současné době tvář s nadějí k Rusku, Íránu a Číně jako ke svobodným zemím, to chce podle mne hodně velkou dávku zaslepenosti. Rusko je určitě důležité jako protiváha USA, pokud tu roli dokáže plnit. A celkově má mnoho věcí, které jsou nám prospěšné a jako každá země si zaslouží úctu. Ale to neznamená, že nemá vlastní závažné problémy - mimo jiné právě s tou svobodou.

Jinak důvody, proč lidé obrací tvář s nadějí jednou tam a jindy zase zpět jsou podle mne v podstatě stejné ve všech časech, na všech místech. Doufáme, že za nás někdo vyřeší naše problémy. Když nás šikanuje kluk v rudém tričku, s nadějí se obracíme k tomu v modrém. Když nás šikanuje ten v modrém, idealizujeme si toho co nás šikanoval předtím. Je to přeci úplně jiná třída/místo a jiný ročník/čas. Faktem ale je, že slabé, nerozhodné, líné a zbabělé bude vždy někdo šikanovat.

Nechápu význam slova svoboda? Možná máte pravdu. Poučte mne prosím.

Jsem zaujatý a nejsem objektivní. Jsem ztotožněný se svou myslí a egem, nemohu být objektivní.

Mé znalosti jsou jaké jsou. Snažím se je zlepšovat a aktualizovat. Budu rád, když mi v tom pomůžete.

296086

14.09.2013 21:08

Nevěřím, že agrese vůči Sýrii byla odvrácena

RE: Obama neni muzem ,ktery urcuje co bude a co ne,musi cekat co oni mu reknou,co ma delat.

MARTin - anonym 94.?.?.?

V zápisech antických historiků kolem roku 0 o něm těžko může být nějaká zmínka, když kolem roku 0 se měl Ježíš (v té době z hlediska antického světa naprosto nevýznamný Žid) narodit a historici obvykle píší o historii.

Nějaké informace o historické osobě Ježíše jsou zde:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Historick%C3%BD_Je%C5%BE%C3%AD%C5%A1

Dá se imho říct, že Ježíše nelze historicky doložit úplně bez pochyb. Není se co divit, nebyla to ve své době pro antický svět nijak důležitá osobnost, proslavil se v podstatě až posmrtně jak se šířilo křesťanství. Různých židovských proroků ostatně v té době bylo víc (například Jan Křtitel).

I přesto si však myslím, že je dost dobových pramenů (z roku 100+, tedy necelé století po jeho smrti), které ukazují, že i pro první křesťany byl Ježíš skutečnou historickou postavou. Zmiňují se o něm jak antické, tak židovské prameny. Historicky byl také celkem realisticky zasazen do dobových reálií.

Osobně nejsem křesťan. Přijde mi nejpravděpodobnější, že Ježíš byl velmi schopný prorok, mystik, mág (Kabbala) a náboženský učitel a reformátor, který měl talent a prošel výcvikem u esejců nebo u jiné esoterické skupiny. Pravděpodobně bylo mnoho jeho schopností výjimečných i mezi tehdejšími četnými mágy a mystiky.

Věřím, že dosáhl stavu osvícení. Osobně ho řadím na úroveň dalších velkých světových náboženských učitelů, jako byl Budha nebo Zarathuštra. Pokud bych bral za pravdivou teorii reinkarnace, nejspíš by byl Ježíš avatarem své doby.

Také je pravděpodobné, že jeho původní učení bylo velmi čisté a dobré (ostatně stejně jako učení mnoha jiných velkých mystiků). Je škoda, že se rychle našlo dost lidí, kteří to učení zneužili pro vlastní obohacení a moc, ale tak to prostě chodí s každou ideou a dobrou myšlenkou, jakmile přitáhne dost lidí.

Modlitba k Ježíši Kristu tak podle mne může být velmi prospěšná, stejně jako snaha nechat se jím vést. Má mou hlubokou úctu a obdiv, což už tak úplně nemohu říct o některých náboženských organizacích, které se k jeho odkazu hlásí.

296136

03.10.2013 06:43

Proč za mnou Snowden přišel

Výborný článek.

MARTin - anonym 94.?.?.?

Děkuji.

297260

09.10.2013 17:23

Co nám přináší masová imigrace z Afriky, komisařko?

RE: Co nám přináší masová imigrace z Afriky?

MARTin - anonym 94.?.?.?

Vtipné. [smích]

Když se na tu mapu ale tak dívám, tak ten rozdíl je menší, než jsem podle všech těch pověstí čekal.

Kongo s průměrnou délkou penisu skoro 18 cm je na tom sice slušně, ale jinak většina Afriky, hlavně severní je na tom v podstatě podobně jako Česká Republika (skoro 16 cm průměr) a dost zemí je na tom hůř (asi takové to arabské obyvatelstvo?).

A i když podle té statistiky mají Češi průměrně skoro o 1,5 centimetru větší penis než Němci, o víc než 1,5 centimetru větší než Poláci nebo Rakušané a dokonce i o půl centimetru větší než Slováci [mrknutí jedním okem] , nevím o tom, že by k nám ženy z okolních zemí jezdily za sexem a platili jsme v Evropě za nějaké vyhledávané nad samce. Naopak občas se píše, že vyhledávané jsou ze strany západních cizinců Češky (a to by měly být od svých soukmenovců zvyknuté na lepší). [velký smích]

Možná, že jsou Češi marketingově jen dosud neobjevené sexuální mašiny! [cool]

Mimochodem gratuluji Maďarům! Průměr 16,5 cm, tomu říkám výbava obávaného nájezdníka! U žen oblíbené výlety do lázní v Maďarsku mi s touto informací začínají konečně dávat smysl. A to jsem v poslední době navíc několikrát slyšel, že skuteční Maďaři jsou k ženám velmi galantní.

297578

20.10.2013 07:21

Pravice, či levice aneb Čeho se bojíte nejvíce?

Dělal jsem si ten test na Respektu

MARTin - anonym 94.?.?.?

Vyšlo mi 40% ekonomických svobod, 60% osobních, tedy sociální demokrat velmi blízko středu - spíš tedy nevyhraněný v tomto směru.

To je zřejmě i důvod, proč mi celé dělení na levici a pravici připadá méně podstatné, než mnoho jiných věcí.

Jsem tak ochotný volit jak "levici", tak "pravici" spíš podle toho, jaký mám dojem, že se rozhoduje a jedná v otázkách osobních svobod, korupce, jak schopní a rozumní jsou tam lidé...

Blíží se volby a já opět nevím, koho volit. Kdysi jsem byl volič ODS (jakožto živnostník), ale cítím se unavený jejich skandály a zlodějinami. Pokud má někdo radu, poraďte prosím.

Některé věci pro mně důležité:

- lidská práva (žádné věznění bez obvinění, žádné mučení, co nejméně špehování, vyšší podíl lidí na státní správě - celkově věřím, že lidé si dokáží většinu věcí rozhodnout sami a co neumí teď, se prostě naučí postupně pomocí vlastních chyb)
- rodina (má mít vysoký stupeň podpory a ochrany pokud její členové pracují, fungují... odebrat dítě z rodiny by nemělo jít "jen tak", právo dítěte na vlastní rodinu a právo rodičů na vlastní dítě by mělo mít svou důležitost)
- určitý pocit férovosti (nelíbí se mi jak fungují exekutoři třeba)
- ochrana zdraví (důsledné normy na kvalitu potravin a výrobků a informace o výrobcích, možnost používat bylinky, odpovědnost farmaceutických společností za jejich výrobky)
- snižování byrokracie (ohlašovací povinnosti na všechno možné v každém možném úřadě a podniku v době, kdy ty úřady mohou být snadno propojené, často se stěhuji a tohle mně už roky štve)
- daně (mi nevadí v principu, vadí mi, když se platí zbytečně moc a zbytečně moc se pak na daních přerozděluje, celkově bych rád stát štíhlejší)
- dotace (obecně možná na pár výjimek kterým nerozumím abych hodnotil ((zemědělství)) zrušit, souhlasím s tím, že křiví trh a opět - přesně na toto se také musí vybírat daně)
- homosexuálové mi jsou ukradení, jejich průvody jsou mi ukradené, ať si dělají co chtějí, dokud nesahají na moje práva
- přistěhovalci jsou vítaní, pokud pracují, platí daně, jejich děti chodí do školy a oni neporušují zákony. Argument, že berou práci neuznávám, schopní lidé nikdy neberou práci, pro schopné lidi je práce vždy dost, protože kde jsou schopní, pracovití lidé, tam se vždy žije časem dobře a ta krajina jde nahoru. Pokud je přistěhovalec na dávkách, jeho děti nechodí do školy nebo on porušuje zákony, měl by být ihned vyhoštěn.

298216

20.10.2013 14:03

Pravice, či levice aneb Čeho se bojíte nejvíce?

RE: pokračování mého rozhodování

MARTin - anonym 94.?.?.?

Ve volební kalkulačce mi vyšla největší shoda s:

75% LEV 21 - Národní socialisté
75% Česká pirátská strana
72% Pravý blok

Lev 21 - Paroubek = pro mne nevolitelné
Česká pirátská strana - možná, ve většině věcí se s nimi shodnu. Nikdy jsem je nevolil, protože mi prvně vadí ten název Piráti (pouze podřadný problém) a potom i když souhlasím s tím, že současná pravidla kolem copyrightu a podobně nejsou v pořádku, nelíbí se mi představa, že např. napíšu nějaký článek, vydám knihu nebo něco nahraji a nebudu mít zisk ze své práce, protože to bude kde kdo volně sdílet na svých stránkách (a ideálně na nich bude mít nasazený Google Adsense, takže on z toho zisk mít bude). Prostě i když jsou mi sympatičtí, připadá mi to tak trochu jako podporovat zločince.
Pravý blok - této straně jsem se věnoval před lety a říkal jsem si, že je vážně škoda, že jí nešéfuje někdo, kdo by na mně působil dost příčetně na to, abych si ho uměl představit ve vrcholných politických postech.

298248

21.10.2013 16:05

Pravice, či levice aneb Čeho se bojíte nejvíce?

RE: Vy jste dobrej, schopní (nezvaní přišelci) prý neberou práci ...

MARTin - anonym 94.?.?.?

Rozumím tomu, že v praxi se objevují s přistěhovalectvím různé druhotné problémy. Mafiáni, snižování ceny části práce, zneužívání právní džungle a podobně.

Na druhou stranu. Schopný člověk práci nebere, schopný člověk práci vytváří a přitahuje. Dám příklad.

Do ČR z ciziny přijde 10 000 velmi schopných a pracovitých třeba zdravotních sester a lékařů. Vezmou některým místním (méně schopným) zdravotním sestrám a lékařům práci? Ano. Sníží cenu práce jednoho lékaře? Asi ano. Krátkodobě. Máte pravdu. Část lidí, kteří vlastně ve zdravotnictví nemají moc co dělat, bude muset odejít. A třeba budou na podpoře nebo třeba začnou dělat něco, v čem budou lepší.

Dlouhodobě při takovém přívalu šikovných a pracovitých lidí v oblasti zdravotnictví se:

1) zlepší kvalita zdravotnictví v ČR, na tom vydělají všichni
2) jakmile první schopní podnikatelé postřehnou příležitost, založí nové kliniky... díky schopnému a levnému personálu sem začnou jezdit na zákroky lidi ze zahraničí. Pokud ostatní zákony nebudou nastaveny úplně blbě, tak to druhotně zvedne příjem nás všech (úklid, stravování, oděvy, materiál, stroje, nábytek, stavby...). Tedy víc šikovných lékařů může znamenat víc práce pro šikovné uklizeče i třeba zedníky.

Prostě pro šikovné a schopné lidi se práce najde vždy, pro ty se vyplatí ji i vytvořit. Schopní lidé jsou bohatství každé země. Je nesmysl posílat je pryč.

298313

26.10.2013 06:03

Kdo likviduje Ratha?

Děkuji

MARTin - anonym 94.?.?.?

za zajímavý článek

298604

01.11.2013 08:23

USA vedou války častěji, než jen jednu za rok

Pro srovnání,

MARTin - anonym 94.?.?.?

1) kolik vojenských akcí/válek za těch posledních 237 let vedly státy v současné době spojené do Evropské Unie? Jsme na tom lépe, abychom na USA mohli ukazovat prstem? Koneckonců jako Evropa jsme měli lví podíl na vyvolání například obou světových válek.

2) kolik vojenských akcí/válek za posledních 237 let vedly státy patřící do oblasti Sovětského Svazu (Rusko a jeho satelity)?

299003

01.11.2013 17:09

USA vedou války častěji, než jen jednu za rok

RE: Pro srovnání,

MARTin - anonym 94.?.?.?

Je pátek, čeká mne víkend. Konečně víc času na práci. Jsem v pohodě. [smích]

299031

01.11.2013 17:30

USA vedou války častěji, než jen jednu za rok

RE: Pro srovnání,

MARTin - anonym 94.?.?.?

1a) my jako současní lidé, občané v ČR s tím máme společného asi tolik, kolik mají současní lidé, třeba indiáni někdě v Oklahomě s vojnami, které vedly USA - prostě osobně to moc neovlivnili a neovlivní, rozhodaovali o nich vždy spíš ti silnější, ale přesto se na té káře vezou, dobrovolně či nedobrovolně... Jsme v NATO a EU, oni jsou v USA

1b) kolik s tím máme společného třeba jako Česko, Morava a Slezsko? No nejprve jsme válčili v rámci Rakousko Uherska, pak v první světové, pár menších dalších konfliktů, pak v druhé světové, pak pár střetů na straně Sovětů a v nedávné době se účastní naše armáda války v Zálivu, v Afghánistánu, v Iráku, v Mali... A opět jsme součástí EU i NATO.

Prostě je snadné říkat, jak jsou USA strašně agresivní a kolik vedli za posledních 236 let válek a ano je to pravda. Jsou agresivní a vedli mnoho válek. Jenže to bereme lacině celek (Hawaj a Aljaška se třeba připojili až roku 1959).

A prostě aby bylo možno říct, zda jsou agresivnější než je jinde ve světě obvyklé, tak je třeba porovnávat je s jinými, svými rozměry a členitostí obdobně velkými uskupeními. Ideálně s námi, jako s Evropou, či aspoň státy současné Evropské Unie. Protože my se k těm státům připojili podobně, jako se Aljaška připojila k USA. A tak podobně jako ta Aljaška musíme být také v určitém smyslu před zbytkem světa být odpovědní za činy Evropy, protože jsme její částí.

2) Určitě bylo obětí agrese mnohokrát. Ostatně jako mnohé státy Evropy. Přesto nevidím jasnou souvislost. Přeci to, že je třeba Rusko napadené Japonskem pak nijak neospravedlňuje třeba to, že samo napadne Finsko. Jen to vypovídá něco o tom, že válečná agrese je mimo Ruska vlastní i Japonsku.

Kdo financoval zavedení komunismu a v roce 1612 vypálil Moskvu? Jména neznám, tipl bych si, že asi někdo už mrtvý.

299033

01.11.2013 17:44

USA vedou války častěji, než jen jednu za rok

RE: Pro srovnání,

MARTin - anonym 94.?.?.?

Ještě obecněji.

Co máme my, Češi společného třeba s tím, že v Nigérii žije většina lidí pod dva dolary na den?

Wiki:

Významnou komoditou Nigérie je ropa. Země je 6. největším exportérem této suroviny, přičemž 60 % všech těžebních polí má licencovaná společnost Royal Dutch Shell. Bezohledná těžba si však vyžádala obrovskou daň, kterou vyspělé státy úspěšně ignorují jak politicky, tak mediálně. Od roku 1958, kdy těžba ropy touto společností začala, byly zabity tisíce obyvatel, kteří s těžbou a devastací přírody a životního prostoru nesouhlasili. Nejhůře dopadly Ogoniové, jejichž čelní představitelé byli v roce 1995 popraveni nigerijskou vojenskou vládou. V roce 2012 došlo k mimosoudnímu vyrovnání mezi Royal Dutch Shell a jejich pozůstalými ve výši 15,5 milionu dolarů...

Nigérie byla ještě donedávna kolonie. Pak tam byla řada dosazených vojenských diktátorů. Podpořit zbraněmi, atentáty a penězi svou stranu je snadné. Diktátoři si mohou žít pohádkový život, ale za cenu, že spolupracují s vyspělými státy a jejich společnostmi a umožňují jim plundrovat svou zem. Pokud se vzepřou, jsou zabiti, najednou se začne řešit, že jsou diktátoři a podobně a prostě skončí.

Nigérie je přitom stejně jako většina podobných států extrémně zadlužena. Kdo je zadlužený, má smyčku na krku, je dluhový otrok a vzepřít se prakticky nemůže. Když lidé v Nigérii bojovali proti vytěžování jejich země a drancování přírody, byli zabíjeni po tisících místními diktátory, kteří byli řízeni a podporováni vyspělými státy a společnostmi jako Royal Dutch Shell.

Takže můžeme se pohoršovat nad ubohými a zoufalými činy Afriky, ale fakticky hlavní vinu má vždy ten, kdo má inteligenci, znalosti, prostředky a moc. A to jsou západní státy z Pařížského klubu a třeba Shell.

A každý jeden z nás, kdo tankuje třeba v Shell je tichým společníkem a podporovatelem toho, co se tam děje. Svět je propojenější než se zdá a často než by se nám líbilo. A tak prostě každý kdo tankuje u Shell (a jinde to bude asi podobné), tak je přeneseně zodpovědný za drancování Nigérie. A podobných vazeb jsou tisíce.

299037

02.11.2013 08:30

USA vedou války častěji, než jen jednu za rok

RE: Pro srovnání,

MARTin - anonym 94.?.?.?

Ten odkaz nefunguje.

299091

08.11.2013 09:34

Komu USA dluží? (I)

Velmi zajímavý článek,

MARTin - anonym 94.?.?.?

těším se na pokračování.

Rád bych si přečetl podobný článek s analýzou toho, komu dluží Česká Republika (a kdo případně naopak dluží jí). Pokud někdo poskytnete odkaz na nějaký dobrý zdroj, budu velmi rád.

299351

08.11.2013 09:55

Odhalení Edwarda Snowdena – Geopolitika a poučení (I)

RE: USA rakovina sveta!

MARTin - anonym 94.?.?.?

Tento paragraf asi nechápu.

1. Téměř každý předmět většího rozsahu si přeci opatřuji nebo kupuji s úmyslem nebo minimálně s ohledem na to, abych ho mohl v případě chuti nebo potřeby se ziskem prodat, směnit nebo získat jinou výhodu.

Například pokud kupuji dům, tak pokud možno takový, který je momentálně pod cenou a mohu ho opravit, zrenovovat, vylepšit a ve vhodné době ho prodat pokud možno se ziskem.

Pokud kupuji auto, tak je to proto, abych z toho měl výhodu - tedy aby mi to auto vydělávalo buď tím, že ho sám užívám k vydělávání nebo tím, že pokud ho zrovna na to nevyužívám, aspoň si tam dám reklamu, budu ho pronajímat (třeba jen za protislužbu)... už dát si tam nálepku od McDonalds a chtít pokaždé pití navíc je přeci využití toho auta k získání výhody, byť v menším rozsahu. Ale prostě je to ten princip.

Pokud kupuji pozemek, tak zase budu hledat takový, který mně momentálně vyhovuje a u kterého je navíc pravděpodobné, že postupem času jeho cena poroste. Aby až ho budu já nebo třeba i moji potomci prodávat, bylo to se ziskem.

Přijde mi, že ten paragraf jak je napsaný, postihuje prostě základní a všeobecně prospěšnou lidskou snahu dělat věci výhodně.


Je zde někdo, kdo by mi vysvětlil výhody toho paragrafu, pokud nějaké jsou?

299355

08.11.2013 16:13

Komu USA dluží? (I)

RE: Kto sa má tak dobre?

MARTin - anonym 94.?.?.?

Kdo konkrétně půjčuje USA netuším.

Obecně v ČR je prý přes 18 000 lidí, jejichž majetek je více než 1 milión dolarů.
Z toho zde máme asi 50 lidí s majetkem přes miliardu korun a 4 lidi s majetkem přes miliardu dolarů.
Ti první čtyři (Petr Kellner, Andrej Babiš, Pavel Tykač, Karel Komárek ml.) sami mají majetek dohromady asi tak 200-300 miliard korun.
Pro porovnání - státní dluh ČR je kolem 1,7 biliónu korun.

Na celém světě je asi 12 miliónů lidí s majetkem přes 1 milión dolarů.
Z toho je necelých 1 500 dolarových miliardářů.
5 nejbohatších lidí USA má dohromady majetek asi 230 miliard dolarů (asi 4,4 bilióny korun).

Celkem se dá říct, že na světě je poměrně hodně lidí s majetkem dost velkým na to, aby hledali možnosti a prostor k investicím.

299366

08.11.2013 16:52

Odhalení Edwarda Snowdena – Geopolitika a poučení (I)

RE: USA rakovina sveta!

MARTin - anonym 94.?.?.?

Rozumím a díky za vysvětlení.

Je jasné, že tento paragraf by v dnešní společnosti už místo neměl jak je napsaný.

Na druhou stranu je fakt, že zákony a pravidla, které by omezovaly spekulanty a zakazovaly spekulace by mohly být velmi přínosné i dnes. A to jak spekulace finanční, tak majetkové.

299368

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc srpen přispělo 41 čtenářů částkou 6 325 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Testování roušek - Jejich nošení vede k toxickým hladinám CO212.08.20 09:40 USA 3

Podívejte se, kam mizí restituce církvím z rozpočtu celého národa11.08.20 06:02 Česká republika 0

Ideopolicie vyšetřuje rasistický článek o požáru bohumínského paneláku10.08.20 09:20 Česká republika 4

Proč má stát platit odškodné přeživším požáru v Bohumíně?09.08.20 20:55 Česká republika 2

Požár v Bohumíně založili cikáni - média cudně mlčí09.08.20 10:16 Česká republika 7

Petice za ukotvení manželství jako svazku muže a ženy08.08.20 11:04 Česká republika 0

Africké kobylky na cestě do Evropy zahazují do moře doklady08.08.20 10:31 Neurčeno 0

Už ne ženy, ale "osoby s děložním čípkem"07.08.20 16:23 Británie 1

Média se skřípěním zubů přiznávají, že švédská cesta funguje05.08.20 21:56 Švédsko 9

Matteo Salvini hovoří o tom, jak ho chtějí zavřít na 15 let za to, že jako ministr vnitra bojoval proti nelegální migraci05.08.20 10:08 Itálie 1

Praha dá Prague Pride velké peníze, přitom bude kvůli koroně online04.08.20 11:37 Česká republika 2

České feminacistky napadly autora Čtyřlístku04.08.20 11:31 Česká republika 1

Německá SPD vyloučila kritika migrace Sarrazina03.08.20 22:23 Německo 1

Po antisemitismu máme anticikanismus...02.08.20 16:24 Česká republika 4

Migranti do Čech! padlo na půdě německého parlamentu01.08.20 10:33 Česká republika 1

Google umožní černochům označit své firmy jako "black owned"01.08.20 10:08 USA 3

Simpsonovi, rok 201031.07.20 23:35 Neurčeno 1

Černoch ve vlaku do Prahy obvinil personal z rasismu, protože dostal chleba31.07.20 20:32 Česká republika 5

Kdo nemiluje LGBT, nedostane peníze29.07.20 21:39 Evropská unie 1

Poslanec Foldyna varuje velmi ostrými slovy před Istanbulskou dohodou28.07.20 23:20 Česká republika 9

Měnové kurzy

USD
22,14 Kč
Euro
26,14 Kč
Libra
28,91 Kč
Kanadský dolar
16,72 Kč
Australský dolar
15,87 Kč
Švýcarský frank
24,30 Kč
100 japonských jenů
20,74 Kč
Čínský juan
3,19 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
30,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 842,12 Kč
1 unce stříbra
572,00 Kč
Bitcoin
256 284,54 Kč

Poslední aktualizace: 13.8.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo ?