Sky News nachytaná při lži

Článek na Zvědavci (http://www.zvedavec.org)

URL adresa článku:
http://www.zvedavec.org/komentare/2008/08/2711-sky-news-nachytana-pri-lzi.htm

Sky News lže. Ukázala ruiny hlavního města Jižní Osetie Cchinvali, a tvrdila, že jde o gruzínské město Gori, které, jak prohlásila, bombardovali Rusové.

Televize prostě ukázala záběry z Cchinvali, které bylo doslova zničeno po gruzínském útoku ve zprávě o situace ve městě Gori, které údajně Rusové zbombardovali.

Žurnalisté z Pravdy zjistili, že záběry destrukce, požárů a plačících žen použité Sky News ve zprávě o městě Gori jsou identické se záběry, které vysílal ruský televizní kanál Hvězda v reportáži z Cchinvali.

Ve středu připravila televize Sky News zprávu o ruských tancích údajně se blížících k městu Gori (informace byla později opravena ve smyslu, že ne). Ukázala záběry dokládající zničení malého města.

Gruzínské a západní média už dříve hlásila, že Ruské letectvo bombardovalo Gori, což mělo za následek ztráty na životech. Rusko to ostře odmítlo.

Záběry vysílané britskou televizí začínají obrázkem silničního ukazatele se jménem Gori v gruzínském a anglickém jazyce. Hlasatel oznámil, že korespondent Sky News hlásí z města Gori.

Nicméně následné záběry po záběru silničního ukazatele byly podvod.

Ruský televizní štáb Hvězda o pěti kameramanech pořídil tyto záběry v Cchinvali a Hvězda je vysílal o dva dny dříve, v pondělí. Sky News ukázala stejné záběry bez zvuku. Zachyceni lidé v nich totiž hovoří rusky a jazykem Osetie. Plačící lidé v těchto záběrech proklínají gruzínského prezidenta Sakašviliho za zkázu a zabíjení.

Pravda nalezla oba záznamy a umístila je na YouTube. Zde jsou odkazy, porovnejte.

Poznámka editora

Ještě než si kliknete na první, musím upozornit, že NEFUNGUJE. Dostanete pouze lakonické oznámení, že záznam UŽ NENÍ KE SHLÉDNUTI. Náhoda? Dovedu si dobře představit, jak Sky News telefonuje Google a vyhražuje se „autorským právem“ a požaduje stažení. Co na tom, že sama ty záběry ukradla. Přidala přece před něj záběr ukazatele města Gori, takže jde o autorské dílo. :-)

Čtenář podepisující se Jan X. našel původní reportáž přímo na stránkách Sky News. Podívejte se, než to zmizí v paměťové díře: news.sky.com/skynews/Home/video/Russia-Georgia...

Porovnejte se zprávičkou v rubrice Ve zkratce, kde se komentátor Fox News snaží umlčet Američanku děkující ruským oddílům a hned s následnou zprávičkou, jak Američanům vypadává technika v okamžiku nepohodlné otázky v téže rubrice.

A takhle se dělá veřejné mínění. Naštěstí pravda dříve nebo později vyjde najevo. Vždy.

Sky News

Hvězda

Článek Sky News lies vyšel na serveru Pravda.ru 15. srpna. Překlad editor

Článek byl publikován 16.8.2008


© 2021-1999 Vladimír Stwora
Článek je možno dále šířit podle licence Creative Common.