Diskuze k článku

Posledních par hodin

Příspěvků 45

13.9.2013 21:26

obava

FRENKY 88.?.?.?

Tohle je okamžik, kterého se ve svém životě nejvíc bojím. Moje fenečka (Jorkšír) je pro mne vším ..a myslete si co kdo chcete.
Vladimíre držte se a neotálejte dlouho s pořízením nového pejska.

296077

13.9.2013 21:40

pár slov útěchy

Karol karol3311 (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Kdo to neprožil, nepochopí,,,,,,,strašná daň za roky lásky
Ale psi jsou v poslední hodince na tom líp než lidé, netrápí se, usnou a pak se jim srdíčko zastaví,
Nejlepší lék: Král je mrtev, ať žije král (nebo královna)

296079

13.9.2013 21:53

paradoxy bytí...

fohat 194.?.?.?

geneticky vrozená psí devotnost a telepatie zaplnuje osamělost DUCHA nejen starých lidí..Ve starém cancáku byl otřepaný verš,či uvaha...Čím více poznávám lidi,tím raději mám svého psa.Osobně jsem psa nikdy neměl a nemám,aby mi musel nahrazovat prázdnotu vlastního Ducha...Indiáni měli starou moudrost.Člověk má lidskou část a duchovní část...pokud ve stromu vidí prkna,prachy a ne krásu,tak se jim ten DUCH scvrkne a ke stáru si pořídí psa...aby nahradili prázdnutu té nádoby bez Ducha...a k lidem se již nikdy vřele nepřiblíží.Člověk,co má kočky,které mají NEZÁVISLOST,již pokročil ve svém vývoji k nesobeckosti a k lidem se lety více přiblíží..

296081

13.9.2013 22:10

RE: paradoxy bytí...

FRENKY 88.?.?.?

Reakce na 296081

Mno nic ve zlém. Tak až si nějakého psa pořídíte..a bude s ním rok, dva.. tak nám přijďtě opět něco povykládat o paradoxech bytí a prázdnosti ducha. Rád bych si to znovu poslechl...

296083

14.9.2013 3:20

RE: paradoxy bytí...

fohat 194.?.?.?

Reakce na 296083

Jsem sam sobe pritelem a k uzasu majitelu kdejakeho zleho psa si prikvaci ke mne na pohlazeni....

296096

15.9.2013 5:52

RE: paradoxy bytí...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 296096

tak s našimi psy bych to na vašem místě nezkoušela, ti, jak zacítí prázdnotu ducha, plnost ducha nebo začujou paradoxy bytí či něco podobného, jdou po tom docela rázně kočky s nimi [mrknutí jedním okem]

296148

15.9.2013 5:49

RE: paradoxy bytí...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 296083

souhlasím [smích]

296147

13.9.2013 22:32

RE: paradoxy bytí...

slak 77.?.?.?

Reakce na 296081

S tou telepatií bych si nehrál, naše nová přesně věděla kdy ji jdu strčit do skruže s vodou a to jsem okolo ní prošel předtím třeba tucetkrát a ve vedru ji to prospělo a posléze neprchala, když zjistila že ji to v kožichu osvěží, ale vodní natož potápěčský pes kdy nám poprvé druhá fena zmizela na dobrou minutu pod vodou a nechápali jsme tedy není. A toho NEZÁVISLÉHO DUCHA jsem možná pustil leda omylem v kontextu se složitostí prostředí [velký smích] , ale ovšem nakydat na jisté dobrodince jejich polívčičku se samozřejmě nezdráhám aby jim duše neušla a navíc nevěřím tomu kdo nemá rád sebe že by mohl mít rád okolí, není to protiargument, ale míjí se velmi mnoho věcí než aby mohl člověk dělat jednoduché závěry a dokonce znám uznávaného a velmi společenského veterináře který pejsky na rozdíl od lidí miluje. A pánečci nechápou jak to s nimi umí když neposlechnou ani je.

296084

14.9.2013 12:00

RE: paradoxy bytí...

milos 85.?.?.?

Reakce na 296081

no , pokud se jedná o bezobsažnost a prázdno ducha , autorovi příspěvku
dávám 10 bodů

296117

14.9.2013 12:50

RE: paradoxy bytí...

a1964 85.?.?.?

Reakce na 296081

Sorry, ale na bezduché tlachání o prázdnosti ducha jsou tyto stránky příliš dobré, stejně jako vztah člověk -pes.
Pořiď si psa a až ti budre umírat poděl se s námi prosím o plody svého ducha , ano ?
Jistě získáš jiné prizma, za předpokladu že nejsi totální pako.

296119

15.9.2013 19:35

RE: paradoxy bytí...

čen 37.?.?.?

Reakce na 296081

Myslím, že to tak není. Mám pejska, který nahradil stejného pejska , který umřel měsíc před smrtí mého muže. A souhlasím, že nové zvířátko zažene bolest, i když vzpomínky zůstanou. Ve stromech i v rostlinách vidím jejich krásu i živé tvory, povídám si s nimi, někdy se k nim přitulím, a taky mám čtyři kočky. Vím, že ty nejtěžší chvíle po smrti mého muže mi ale pomohl překonat hlavně ten pejsek, rošťáček a tvor, který mne nenechal chvilku na pokoji a snažil se mně rozveselit, když jsem plakala. Mám ráda lidi, chodím mezi ně, mám rodinu, i když bydlím sama, a mám tu nejlepší rodinu, jakou lze mít. Jinak, pejska a zvířátka jsem mívala celá život. Tak se mi ten Duch scvrknul na prázdnou nádobu, že i slepičky beru jako součást mé existence a ačkoli už moc nesnáší, nedokázala bych je zabít a sníst, stejně jsou užitečné dál, čistí zahradu od hmyzu a jejich hnůj je paráda. Když si sednu na zahradu, všechna ta zvířátka jsou kolem mně a do krásy kolem zapadají všechna, je hezké se na ně dívat.

296177

13.9.2013 21:56

Vše končí a nové zas začíná

slak 77.?.?.?

Tak už se vydávala na dlouhou cestu i když jen dokola. Ale asi lepší než aby byla smutná. Upřímnou soustrast. Včera mi malá nová chlupatina zahlédla v lese asi jetiho a rafala z uctivé vzdálenosti a že tóniny umí a tak se ozývala jako nejdrsnější raťafák [chechtot] to jsem ještě takovou variantu neslyšel, tak jsem se šel podívat, nechala mne strašpytel jít prvního, aby si posléze dodala odvahy, ale jen na moment [velký smích] no divočáků tam je tlupa. [mrknutí jedním okem]

296082

13.9.2013 22:32

Nejhorší,co může člověk udělat...

jobb24 88.?.?.?

....je prodlužovat utrpení svého pejska díky své slabosti a sobeckosti! Nakonec jste se i Vy pane Vladimíre odhodlal a já osobně Vám za to nesmírně děkuji. I za tu čubinku,co už je na druhém břehu řeky STYX. Nesmuťte pro ní a radujte se,že už jí nic netrápí a nebolí!
I pejsek stojí pouze o plnohodnotný život a jak jste to popsal,fenečka zoufale dožívala v nemohoucnosti a bolesti.
A to si nezaslouží ani nepřítel,natož pes,nejlepší přítel člověka!
Ještě jednou Vám děkuji,že jste v sobě našel tu sílu.....

296085

14.9.2013 3:50

RE: Nejhorší,co může člověk udělat...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 296085

Neni to jednoduche. Moje sestra mela podobnou situaci. Zvazovala utraceni, protoze zvelorekar rekl, ze vysledek operace (ledviny) nemusi byt stoprocentni, neco stoji a taky muze umrit. Nu co, uprimnost se ceni... Rekl jsem ji, pokud muzes, riskni to, jsou to jenom prachy. Sestra byla utrapena a pro cloveka jsou tyto situace proste nepopsatelne, trpi pouze pohledem na utrapeneho milacka.

Rozhodla se spravne a prodlouzila te male shi-tzu zivot o 5 a 1/2 roku. Dozila se pres 16 let a svigra nikdy toho rozhodnuti nelitovala.

Vzdy je dulezite pred rozhodnutim rada veterinare a vek zvirete.
Volbou by mely byt tyto veci, protoze clovek se pri nemoci take nenecha hned uspat ale bojuje, tedy pokud ma realni sanci na uzdraveni. Pes je take bojovnik, pokud existuje i mala sance na vyleceni, jeho pan by to mel obetovat.

Prozatim jsem v klidu i kdyz vim, ze tyto tezke chvile nejspise prijdou, nase fenka ma 8 let, porad hrava jak stene a snedla by i opecenou kravu. Takova chut do zivota a laska ktera pres ni prochazi se jen tak prehlednout neda.

Drzim p. Stworovi palce, pri teto tezke ceste... A pokud bude hodne tezko, doporucuji si co nejdrive poridit stene.

296097

13.9.2013 23:41

smutné, ale spravné

heimmdall 89.?.?.?

je me líto, že už přišel její čas, ale je dobře, že jste tohle velmi těžké rozhodnutí zvládl. Určitě to bylo spravná volba, tedka už určitě objevuje a prozkoumává další nová místa.

296088

13.9.2013 23:59

Já to zažila,

levita 89.?.?.?

Uslzená jsem šla domů s obojkem, vodítkem a klubkem ustřihnutých chlupů (tak voňavých [smích]). Doma jsem sedla a čekala, že z chodby či z obýváku to "moje černé ušaté" (byl to anglický kokr) přijde. A ono nic... Jen ticho a prázdno! Udělala jsem mu parte s fotkou a psí modlitbou:

"Můj pane,
říká se, že jsem nejlepší přítel člověka.
To je pravda.
Dělám pro Tebe všechno,
co mohu a co umím.
Uctívám Tě jako Boha.
V mých očích můžeš číst důvěru a lásku.
Snažím se vracet Ti dobro,
které mi poskytuješ.
Stárnu vedle Tebe a Tvých dětí,
hlídám Tvůj dům,
vodím nevidomé,
zachraňuji lidi v troskách a lavinách,
tahám sáně,
pomáhám dopadnout zločince,
bavím lidi v manéžích cirkusů,
snáším kruté bolesti v pokusných laboratořích
pro Tvé zdraví.
Milionkrát vrtím ocáskem,
abych Ti poděkoval za Tvou péči,
abych Tě přivítal doma
a dal Ti najevo radost.
Kdyby Tě všichni opustili,
já s Tebou zůstanu až do smrti.
Prosím Tě. pane,
abys ani Ty mne neopouštěl
a nechal mne u sebe dožít
ten můj psí život.
Budu Ti za to vděčný a věrný jako nikdo na celém světě".

a vyvěsila ho po místech, kudy jsme chodili a kde nás znali. A pak už jediná útěcha byl net a hledání stejného, pro kterého jsem nakonec jela 300 km, protože už jich moc není.
Mám ho už 5 let a jestli se také dožije patnácti, tak na tenhle opětovný smutek mám hafo času. Ale moc rozumím. Určitě u Vás měla šťastný život, teď ať odpočívá v Psím nebi (kde jinde by taky psi končili...)

296089

17.9.2013 20:40

RE: Já to zažila,

Dr.QQ 89.?.?.?

Reakce na 296089

A sú to aj prví kozmonauti [smích]

296284

14.9.2013 0:56

Vite...

ludy 78.?.?.?

Rita je jedina ktera mi zustala a kdyz je vazne ouvej najednou vi co ma delat. Rita mi utekla a ja ji hledal celej den po vesnici a nakonec jsem to vzdal vite. Kdyz uz s placem si rikam ze jsem o ni prisel, jdu naposled do boudy jestli tam neni. Byla, vydesena ale byla, neztahl jsem na ni ruku, ale vedela ze udelala chybu.

Rita je 12ti leta fenka americkeho staforda. Stenata mit nebude...

A ted duvod proc bych ji za nic nasvete nevymenil.

Jdeme si takhle za domem. Za domem cesta a dal uz jen pole, je tam prejezd na pole a roura. Vlezla do ni a ja si rikam co se deje. Jdu dolu a jelikoz ji mam na voditku drzim ji a v roure byla samice jezevce. Asi si tam stavela hnizdo. Rikal jsem si kdyz mam pitbula skusim ji. Chranila si hnizdo. Jezevcice zautocila na Ritu. Rita mela vetsi silu a jezevcici kousla do krku, ztahla ji k zemi a drzela ji nez jsem ji od jezevcice odtrhl. Jezevcice se stacila po Rite ohnat a dodnes ma od ni jizvu na rypaku, dostala kousanec.

Podsud chapu ze Staford ma prevahu a budete chranit jezevcici, ale.

Rita uz na kousani pod mym vedenim netrvala, taky toho mela dost, a ohlizela se po me a hlidala si prostor mezi jezevcici a mnou. Bylo to videt, ze si hlidala jestli jsem ok. Jezevec odesel do lesa a ja jen uprozornoval Ritu ze to staci....

Zachovala se naprosto uzasne ....

Od te doby ona chrani me....

Je ji 12 let, lezla mi po mrizich kotce az do dvou metru a je to moje holka a nikdy ji uspat cizi veci nenecham. Je to prirozeny zivotni ciklus a ze ji boli nohy a pada a nevydi jsou jen provni znaky stari, ale to nas neopravnuje ji nechat odejit predcasne. Trapit se bude podle toho jak moc ji trapit nechate vlastnim rozhodnutim.

296093

14.9.2013 1:09

Udejte to takhle

ludy 78.?.?.?

a budete mit psa z ulice a bduete ho milovat

http://www.youtube.com/watch?v=c_4ZgY5VOa4

296094

14.9.2013 7:51

Ahoj

P 78.?.?.?

Nech by si sa rozhodol akokolvek, (uspat/neuspat),tak kazde rozhodnutie je z pohladu duchovneho vyvoja zucastnenych bytosti spravne.

296106

14.9.2013 8:24

Je mi moc smutno

CEA 46.?.?.?

Lady na vás bude čekat za duhovým mostem. Buďte prosím s ní až do úplného konce a držte jí hlavu v ruce a myslete na to, co krásného jste spolu prožili.

296107

14.9.2013 11:18

Duša zvieraťa.

Definitíva 85.?.?.?

Našiel som holuba, dva dni sedel pri ceste, vždy odbehol, dva dni ho nebolo, 5.deň sedel 100 m ďalej a nereagoval. Zobral som ho, má krúžok, vykĺbenú čeľusť, naviac poslednú tretinu zobáka má odlomenú, mal iba jedno malé chvostové pero. Asi pretekár, čo narazil na prekážku. Bol vychudnutý na kosť, nepil, neprehĺtal vodu. Do týžňa sa spamätal, pije sám, kŕmim ho do zobáka, ak má hlad, tak behá za mnou ako pes a môj pes je ním fascinovaný, nevzdiali sa od neho ani na cm. Ak sedím a má hlad, tak sa postaví ku dverám, za ktorými má krmivo a trpezlivo čaká. Niekoľkokrát vyletel von oknom a vrátil sa, pochopil, že u mňa má slobodu a istotu prežitia. Zobák som sa pokúšal napraviť, ale bolo na výber: žrať a mať krivý zobák, alebo fixovanný zobák a smrť hladom.

Človek holubov naláduje do bedni, odvezie 1000 km od domova a holub staraj, príď domov ko vieš. Najlepšie sú holubice na hniezde, tie sa vracajú ku mladým. A holubár sa chváli ich výkonom a predáva holubov za nekresťanské ceny. To všetko nie z lásky ku holubom, ale z lásky ku peniazom. Človek je skutočná beštia. Pradstavte si boha, ktorý naláduje matky do dobytčáka, odvezie ich 1000 km a bude čakať, ktorá sa skôr vráti k decku.

Tak je to aj s koňmi, a so psami. Iba málo psíčkarov rozumie svojmu psovi a podľa správania sa človeka ku zvieratám viem povedať, ako sa človek správa ku svojej rodine a k druhým ľuďom.

Človek vládne, zviera sa podriadi, človek sa neovláda, zviera ticho trpí. Zvieraťu pomôžem vždy, človeku poviem pomôž si sám a poradím mu, ako si môže pomôcť. Myslíte si, že niečo pre seba urobí? Neurobí, takýto človek si zaslúži odísť zo z civilizácie navždy, nepodám mu pohár vody.

V prírode bez človeka existuje prirodzená selekcia toho zlého, v ľudskej spoločnosti je len boj o peniaze a moc. Ľudská duša je zlá, ničí prírodu, zvieratá, zabíja iných ľudí, drancuje suroviny a energie, ničí si jedinečné prírodné podmienky na Zemi, ktoré nám umožňujú prežiť vo Vesmíre. Ľudská duša je zrúda, zvieracia je čistá, neklame, nepodvádza, je verná a pochopí čo je dobré a čo zlé, nevie škodiť.

Pán Stwora, je vaľa duší, ktoré si zaslúžia pomoc, príde ďalšia.

296113

14.9.2013 11:21

mějte odvahu,držíne Ván palce...

Dap z lesa 95.?.?.?

Sám jsem tuto situaci zažil se svým retrívrem po 15letech soužití.
Vladimíre, zabít se dá i z lásky, právě proto, aby druhý netrpěl, on sám by Vás o to poprosil, kdyby mohl.
Ono se totiž jinak umírá v láskyplném objetí, ikdyž pohled do očí plných strachu ze smrti je hrozný. Alespon pro mne byl.
Byl to můj pátý pes a vždy mi dva roky trvá, než se s tím dokážu vyrovnat. Na druhé straně - co bych za to dal mít někoho, kdo by tohle dokázal pro mne.

296114

14.9.2013 12:11

Zivotni konce jsou smutne - u lidi i u zvirat

Julek 118.?.?.?

Jiste je mnoho lidi pane Stwora kteri s Vami souciti a chapou velmi dobre Vase pohnuti mysli v takove chvili...
Zvire - at kocka, pes, kun nebo jakekoli jine - se v domacnosti stane po letech dalsim plnopravnym clenem rodiny a jeho bolesti a ovsem konec zivota predevsim jsou pak pro ostatni nezridka tezkym otresem.
Nikdy jsme doma psa nemeli, od roku 1991 ale jednoho kocoura a jednu kocku. Kocoura Rezku jsme nechali uspat na veterine v roce 1999 kdyz dostal tezke mocove a ledvinove problemy (par dnu pred smrti jeste lezel na veterine s kapackou v predni noze po operaci a to byl hodne bolestny pohled). Kocka Mrucka se dozila 13 a pul roku, byla to uz babicka a poslednicvh 6 mesicu ji sily kvapem ubyvaly. Na veterine jsme ji s manzelkou do posledni chvile hladili a mluvili k ni a kdyz se ji srdicko zastavilo, nesli jsme ji zabalenou v osusce do auta a pro slzy jsme nevideli na cestu...
Posledni louceni jsou velmi tezka,at uz clovek veri na zivot po smrti nebo neveri...

Preji Vam hodne sil na prekonani ztraty Vaseho draheho psiho kamarada!

Julius, Australie

296118

14.9.2013 19:47

Kritika

Jarmila 88.?.?.?

Já bych chtěla k této smutné události říct toto: Nelíbí se mi, že pan Stwora zde vždy zveřejňuje jen velmi smutné události se zvířaty. Co už tady bylo článků o tom, jak umřel ptáček, kočička či pejsek. Tohle mě fakt deptá. Proč nepíše radši o tom, kolik radosti mu ta zvířátka v životě přinášejí? Spoustu veselých příhod s nimi. Ale on ne. On se s námi vždy podělí o to, jak zvířátka umírají. Já to sice chápu ten jeho postoj, že ho to vždy vezme u srdce, ale stejně mě to štve. To je zahleděnost do smrti. Do prdele, když si člověk pořídí zvírátko, tak musí počítat s tím, že mu umře, na stáří ne?

Řekli jsme si s mužem, že si již nikdy nepořídíme žádné zvířátko, protože nás právě deptají ty smutné konce. Momentálně máme poslední zvířátko svého života a to je králík Máňa. Je to takový danajský dar, který nám byl darován proti naší vůli. Ale co už, to zvířátko za to nemůže. A tak se již 4,5 roků pohybujeme v králičích bobcích, nesem si je na nohou i do postele. Naštěstí nejsme pintlich a tak to dobře snášíme.

A teď se budu snažit napsat o zvířátku Máně něco veselého, i když vím, že nám jednoho dne odejde a bude nám to velmi líto. Ona je totiž velmi náruživá a každý den prcá polštářek s obrazem králíka. Kromě toho zažívám s ní intimní chvilky, když jdu v noci čůrat na záchod. Je to noční intimnost jenom mezi námi dvěma, nikdo se to nedoví. Já ji celá rozespalá musím hladit přední bradavky a ona mě za to vděčně hladí (líže) horkým jazykem.

296131

14.9.2013 20:33

RE: Kritika

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 296131

Máte pravdu. Také mne to už napadlo. Uznávám, že nepíšu o veselých příhodách se svými zvířaty, ale jen o těch smutných. Důvod je jednoduchý. Nechci, aby to vypadalo, že napodobuji Neffova Neviditelného psa.

296133

15.9.2013 8:28

RE: Kritika

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 296133

Překvapilo mne, že jste uznal, že píšete jen smutné věci. Za svou drzou kritiku jsem čekala i nadávky od diskutérů. Ale už mlčím a přeji Vám, ať Vás ten zármutek co nejdříve přebolí.

296155

14.9.2013 19:49

Mnoho lidí tuto situaci zažilo

Frank51 89.?.?.?

ale ne každý měl možnost a chuť o tom psát.

296132

14.9.2013 21:28

RE: Mnoho lidí tuto situaci zažilo

Saša 24.?.?.?

Reakce na 296132

Člověk má přímo potřebu zmírnit vlastní zármutek tím, že se o něj rozdělí. Téměř současně jsem dostal email od známého s podobným oznámením. Vše živé musí jednou odejít a psi oproti lidem jsou bez chyby.

Email od člověka, kterého jsem jednou potkal v parku:
MISS MISSY FERLEY - 1995-2013 R.I.P.

It was a sad day on Zora Road yesterday, as Miss Missy (a.k.a. Sweetpea, Bunny) finally could frolic no longer and has come to the end of a long and frisky life, and is now at rest on the DFDOUBLEUU dreaming of rounding up horses for eternity. Jane rescued her in January of 1996 from the Brandon SPCA and she has been a fun companion ever since for all of us on walks, jogs, horseback outings, XC ski trails, wilderness canoe trips and just relaxing around the various houses she has lived in over the years.

She came to stay with us for the past year, after Riley got big enough to pounce on her out of the blue as she slept, creating problems for both he and she, and was extremely active to the very end, in spite of being blind and deaf for the last year. She has been up for a 4 to 5 mile jog pretty much every afternoon all summer, even through the heat wave, but came back from a 5 mile walk/jog on Sunday totally exhausted for the first and last time ever. All her strength seemed to vanish overnight, and by mid day yesterday she was at rest, with Jane, Les and I with her at the end. She had absolutely no pain ever (except when Ranger stepped on her and broke her leg years ago, and maybe a bit when the neighbours dog mauled her head over a tennis ball), and kept that easy ground eating trot right to the last. Although she lost her appetite and even the ability to drink her water the last night, and by yesterday morning was too weak to get up or stand on her own.

Jane was here Sunday night to see her reaching the end, and was able to come out yesterday for the final hours of her life, and was, as usual, was very strong through the ordeal, and with her two young boys to worry about, will not have time to dwell on the loss.

She will be the last dog for Jane for a while, and there will be no more big dogs for Les and I either. Unfortunately, we outlive all our pets, and we are too old to go through the pain of the loss again.

Missy had a good life, and a long life, and gave all of us a lot of pleasure. R.I.P.

296138

14.9.2013 20:58

nechat psi chodit po hladkých podlahách bytů je zvěrstvo

r.m. 80.?.?.?

[naštvaný] [naštvaný]
plovoucí podlahy např. - od štěněcího věku jim to kurví kyčelní klouby a kříž, [naštvaný] [naštvaný]
Ceký život pak chodí jako mrzáci a bolí je to [naštvaný]

296135

14.9.2013 21:46

RE: nechat psi chodit po hladkých podlahách bytů je zvěrstvo

Saša 24.?.?.?

Reakce na 296135

>plovoucí podlahy např. - od štěněcího věku jim to kurví
>kyčelní klouby a kříž, [naštvaný] [naštvaný]

Ono záleží na plemeni. Děláme řadu i horších věcí, co bychom neměli, např. spousta psů je otylá, jiní zas nevezmou psa z domu atp. Zvědavec není vyloženě psí poradna, k tomu jsou zase jiné weby. Nakonec si pořizujeme psa (nebo kočku) pro vlastní potěšení a sobecky si můžeme vybrat nejvhodnější plemeno. Což je dobře, neb tak je větší pravděpodobnost, že si budeme po desetiletí vyhovovat a budeme vzájemně šťastní. Jiní si z dobročinnosti vezmou psa z útulku, nerozmlouvám jim to, ale může to být až kontraproduktivní. Lidé totiž odhodí tvora, který je miluje z malicherných příčin a místo abychom jim to ulehčovali, měli bychom je trestat. Ostatně jsem přesvědčen, že pes svou lojálnpostí nějak vychovává své páníčky a ti jsou pak lepšími lidmi.

296139

15.9.2013 5:47

upřímou soustrast

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

smrt přítele a člena rodiny je velmi bolestivá, znám to

296146

15.9.2013 6:23

Me prisel veterinar domu ....

Satanist 75.?.?.?

a takovejch veterinaru asi uz moc neni .....Tenhle byl fakt chlapek na svym miste a me to ulehcil ..... S tim ze to jednou prijde by mel kazdej kdo si vopatril zvire pocitat. Ale stejne cloveka v tu chvili napadaj vselijaky myslenky a ktery svine bych tenkrat radejc videl cepenet misto toho psa nemusim snad rikat protoze pro me ti zmrdi kterejm se mel za to kviceni, lhani, urazky a pomluvy zaziva pretahnout krupon prez nozdry uz davno vzdycky budou mit nez pes.

296152

15.9.2013 9:39

Žiaľ je to klasika...

Hlupák. 195.?.?.?

Veľmi dobre rozumiem, už to mám len za posledné 3 (tri) roky 2x za sebou (boli rovnako starí zhruba)... Terajší má 9 rokov tak v decembri pre istotu kupujem nového, nech sa to tak prirodzene prelína odchod a príchod - doslova taká prevencia pred tým o čom píšete. Treba vydržať (poplakať si od srdca uvoľnene) a hneď si zaobstarať nového psíka, to sa mi osvedčilo.

296159

15.9.2013 9:51

Upřímnou soustrast pane Stworo

Alexus 77.?.?.?

Je to stejné jako odchod člena rodiny [pláč]

296160

15.9.2013 10:26

Milý editore a všichni Západáci...

fohat 194.?.?.?

udělejte si pohodičku a koukněte se na filmík Clint Eastwooda HEREAFTER...Je to utěcha a Jistota,že TAM něco je... [cool]

296162

15.9.2013 14:37

Dostal jsi mě!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Tak ti chlape řeknu, že jsi mě dostal a to nejsem nějaká bačkora! Mám také psa fenku a od prvního roka jejího života si nedokáži představit, že jednou příjde za chvíle, kdy mě opustí. Díky

296169

15.9.2013 21:21

Duše

Kalmar 85.?.?.?

Nezáleží na tom, jestli je to pes nebo jakékoliv jiné zvíře. Každé má duši jako člověk, ikdyž třeba ne jeho intelekt. Tak na to myslete, až půjdete kupovat řízky k nedělnímu obědu. Pejskovi už je dobře v novým životě, miliony kuřat, krav a prasat na tu svojí poslední cestu teprv čekají...

296184

15.9.2013 22:54

RE: Duše

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 296184

Pane,vím o čem mluvíte.Mně odešli již 3 pesani.
Nejsem pro uspání.Pes má umírat doma a ne na nerezovém stole v cizím prostředí.Něco jiného je např.úraz a vetrinářovo veto o injekci.Ale pes,který odchází pomalu stářím a asi i chorobou určitě nechce smrtící injekci!
Moje Peginka umřela minulý rok v klidu u nás doma a já ji druhý den pohřbil u nás na zahradě.Představa,že ji hodí v černém pytli do kafilerky je děsná.Vždy,když jdu okolo stromu,pod kterým leží,si na ní vzpomenu a dost často se mi zamlží oči.
A jestli Vám mohu poradit-pořiďte si OKAMŽITĚ nové psisko.
Pomůže Vám to překonat ten dnešní hnusnej smutek z odchodu milovaného pejska.
Člověk,který miluje psa,nemůže být dál bez psa.Neustále budete vzpomínat a trápit se.Bude to trvat roky.Nový pejsek Vás toho smutku fakt okamžitě zbaví.

296188

15.9.2013 23:52

RE: Duše

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 296188

Tak nak to bude...... Pred 2 lety jsem prisel vo kocoura (mel sem ho 14 let) tak ze sem hned druhej den navstivil Animal Protection Society kde vystrkoval packu z klece cistokrevnej tak asi rok starej mau. Vlastne ten kocour adoptoval me..... Ale je to tak jak pisete "A house is not a home ...... Without a cat! a vo psech to plati dvojnasob -cim driv tim lip- novej hafan fakt pomuze zbavit smutku.

296191

19.9.2013 9:24

Vím oč jde...

Emil Robot 88.?.?.?

Celý život jsem se pohyboval mezi motory a jimi poháněnými vergly a přírodu jsen vnímal jen velice okrajově a tak nějak samozřejmě a dosti netečně...
Ze zvířat jsem měl nejraděj vepřové a to v té podobě určené ke konzumaci...
Jednoho dne přijela moje sestra s žádostí,abych jí na 14 dní pohlídal středního pudla černé barvy a nepříliš společenské nátury,že si musí něco nutného vyřídit a odjela kvůli práci do zahraničí.Moc nám to spolu s tím tvrdohlavým,neukázněným asi sedmiletým mlsným psem nešlo.
Po uplynutí domluvené doby jsem zavolal na její mobil a dověděl se,že věc musím vyřešit sám,neboť ona se už jen tak brzo nevrátí a že pokud mi to vadí,nechat si psa,můžu jej dát do útulku,nebo rovnou nechat utratit.
Nedalo se tedy nic jiného dělat,neboť nechat jej v psím chudobinci,nebo jej nechat zabít,bylo pro mně naprosto nepředstavitelné...proto jsem si koupil knížku o psech vůbec o pudlech zvlášť a snažil jsem se mu porozumět,abychom nepokousali jeden druhého.
On se postupně smířil se svým osudem a vzal mě za svého.Od té doby se ode mne nehnul a všude se mnou jezdil autem,byl to takový Otík/závozník.Bránil mě i náklad při kontrole celníky,nadával se mnou na špatné řidiče,jezdil se mnou na závody,kde občůrával soupeřům závodní stroje a kromě alkoholu,který neměl rád ani v dechu,žral jedině to,co já.Třeba zeleninový kus-kus,bez jediného kousku masa,granule nikdy nevzal do huby,jedině,kdyby to uviděl u mně.Nejraději měl guláš s domácím knedlíkem a tlačenku,ovšem libovou.A když měl náhodou z mastného "bláto na hřišti",skočil sám do sprch.koutu,zaštěkal a s trpělivostí a následným poděkováním si nechal omýt tu svoji "ozonovou díru".
A tak šel život až do jeho 17-tých narozenin,kdy začal rapidně chřadnout.Otékaly mu plíce a začalo haprovat srdce.Léčba nepomáhala,jen prodlužovala jeho trápení a veterinář navrhoval utracení..Krátce po jeho 18.narozeninách dostal záchvat a dusil se se ztrátami vědomí,byla noc pátek/sobota nejbližší vetrinář byl 50 km daleko a já měl auto na zvedáku....nemohl jsem to jinak zařídit,než jej chroptícího snést do sklepa a tam jednou ranou z pistole.....bylo to těžší,než jsem si kdy dovedl představit a protože to už nikdy nechci zažít,žádné zvíře kromě zpracovaného vepřového doma nechci. [pláč]

296409

20.9.2013 19:31

RE: Vím oč jde...

moucha 178.?.?.?

Reakce na 296409

Mám zvláštní slabost pro pudly(a to bych si zástupce této ráce pořídil tak možná v pominutí smyslů nebo za podobných okolností jako Ty[smích]), má žena mi také říkala pudlí(sic!), ale už to nedělá. [smích]

296538

20.9.2013 16:30

Fakt nedůstojné

maut 213.?.?.?

článek mě, čerstvého šedesátníka, rozbrečel. Do 46 jsem i s rodinou vedl nomádský život s touhou po psu-labradorovi. Pak, shodou mnoha náhod, jsme se s dcerou byli podívat na vrh štěňat ve vedlejším maloměstě - 9 různobarevných krasavců, ale jen jeden láska na první pohled. Nebyl k mání, byl už zamluvený. Po pár dnech telefon, že je ta zlatavá asertivní láska na první pohled k mání. Manželka nechtěla štěně do bytovky 3+1. Asi jsme se dostali k rozvodu nejblíže za celé 35 leté manželství. Vyvzdoroval jsem si ho, přestěhovali jsme se kvůli němu na vesnici-s nadnesem, ten pejsek mě stál asi 3,5 melounu. Je to člen rodiny s titulem psynek. Když se soustředím na to, co se mi snaží sdělit,rozumím všemu. Teď, těsně před 14 narozeninami mi ten chřadnoucí kanadský fešák říká, že už ho to nebaví probírat se na pelechu počůraný, nebýt schopen vylézt dva schody na terasu, ujít max. 50 metrů a také 3krát denně se dusit - Jim je zdravý jako štěně, jen má 1,5krát větší srdce než by měl mít - je kardiak. Medikace zatím pomáhá - ale, kdybyste ho viděli jak se dusí, ztrácí kontrolu nad vyměšováním, padá - nikdy nevíte, kdy je to naposled. Stojím před stejným dilematem - kdy. Nechám rozhodnout Jima, řekne mi, až už to nepůjde. Už teď ale vím, že jeho odchod nebude mít, z pohledu mojí reakce, nic důstojného. Je to můj psynek.

296523

20.9.2013 17:28

Pes má nárok na svůj "psí" život.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

I když je mně přirozeně líto vašich zármutků s psíky, stejně si myslím, že to trochu všichni přeháníte. A nejde o necitlivost.
Jenom si uvědomte, že jste "znásilnili" přírodu, když jste si "přivlastnili" psí vlastnosti, které jsou jim přirozené, jako je život ve smečce a sociální chování.
Pokud mám psa, mám povinnost se k němu slušně chovat a slušně s ním zacházet, ale to je asi tak všechno.
Pes a kočka je jiná "příroda", než člověk, může docházet k přenosu infekcí a k dalším problémům. Nic se nemá přehánět.

296529

4.1.2014 23:28

Posledních par hodin

Ewa 81.?.?.?

Zase som si raz poplakala...bojim sa tej chvile,ked to raz pride [pláč]

302034

Příspěvků: 45

13.09. 21:26 FRENKY  obava
13.09. 21:40 Karol  pár slov útěchy
13.09. 21:53 fohat  paradoxy bytí...
13.09. 22:10 FRENKY  RE: paradoxy bytí...
14.09. 03:20 fohat  RE: paradoxy bytí...
15.09. 05:52  RE: paradoxy bytí...
15.09. 05:49  RE: paradoxy bytí...
13.09. 22:32 slak  RE: paradoxy bytí...
14.09. 12:00 milos  RE: paradoxy bytí...
14.09. 12:50 a1964  RE: paradoxy bytí...
15.09. 19:35 čen  RE: paradoxy bytí...
13.09. 21:56 slak  Vše končí a nové zas začíná
13.09. 22:32 jobb24  Nejhorší,co může člověk udělat...
14.09. 03:50  RE: Nejhorší,co může člověk udělat...
13.09. 23:41 heimmdall  smutné, ale spravné
13.09. 23:59 levita  Já to zažila,
17.09. 20:40 Dr.QQ  RE: Já to zažila,
14.09. 00:56 ludy  Vite...
14.09. 01:09 ludy  Udejte to takhle
14.09. 07:51 P  Ahoj
14.09. 08:24 CEA  Je mi moc smutno
14.09. 11:18 Definitíva  Duša zvieraťa.
14.09. 11:21 Dap z lesa  mějte odvahu,držíne Ván palce...
14.09. 12:11 Julek  Zivotni konce jsou smutne - u lidi i u zvirat
14.09. 19:47 Jarmila  Kritika
14.09. 20:33 Vladimír Stwora  RE: Kritika
15.09. 08:28 Jarmila  RE: Kritika
14.09. 19:49 Frank51  Mnoho lidí tuto situaci zažilo
14.09. 21:28 Saša  RE: Mnoho lidí tuto situaci zažilo
14.09. 20:58 r.m.  nechat psi chodit po hladkých podlahách bytů je zvěrstvo
14.09. 21:46 Saša  RE: nechat psi chodit po hladkých podlahách bytů je zvěrstvo
15.09. 05:47  upřímou soustrast
15.09. 06:23 Satanist  Me prisel veterinar domu ....
15.09. 09:39 Hlupák.  Žiaľ je to klasika...
15.09. 09:51 Alexus  Upřímnou soustrast pane Stworo
15.09. 10:26 fohat  Milý editore a všichni Západáci...
15.09. 14:37  Dostal jsi mě!
15.09. 21:21 Kalmar  Duše
15.09. 22:54  RE: Duše
15.09. 23:52 Satanist  RE: Duše
19.09. 09:24 Emil Robot  Vím oč jde...
20.09. 19:31 moucha  RE: Vím oč jde...
20.09. 16:30 maut  Fakt nedůstojné
20.09. 17:28  Pes má nárok na svůj "psí" život.
04.01. 23:28 Ewa  Posledních par hodin

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

46

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 95 čtenářů částkou 16 224 korun, což je 46 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 2

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 5

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 13

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 6

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Žárovku vynalezl černoch, říká Biden07.09.20 23:12 USA 5

Policie zatkla těhotnou ženu za sdílení příspěvku na FB proti koronavirovým opatřením06.09.20 14:45 Austrálie 4

Měnové kurzy

USD
23,06 Kč
Euro
27,13 Kč
Libra
29,56 Kč
Kanadský dolar
17,33 Kč
Australský dolar
16,65 Kč
Švýcarský frank
25,21 Kč
100 japonských jenů
22,06 Kč
Čínský juan
3,40 Kč
Polský zloty
6,03 Kč
100 maď. forintů
7,49 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
30,27 Kč
1 unce (31,1g) zlata
44 072,64 Kč
1 unce stříbra
569,14 Kč
Bitcoin
240 721,91 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 694