Diskuze k článku

Idiotské hry v Pamploně

Příspěvků 62

13.7.2009 3:00

Na něco jste zapomnel

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

A co rodeo? To Vám nevadí?

195532

13.7.2009 20:21

RE: Na něco jste zapomnel

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 195532

Nezapomněl http://www.youtube.com/watch?v=-MLvq73TX94
Jiné vrušo,nikoliv živočisného druhu.

195619

13.7.2009 5:08

Tico zeme nema chybu,

Latinec 70.?.?.?

.. ale (po fotbale) druhy narodni "sport" Ticu, jenz jejich predci prinesli z Madre Espana, mi rovnez nesedi ..
A kdyz byci v Zapote natrhnou prdel nejakemu Ticovi co provokuje, dobre mu tak .. A kdyz prijde o koule, jeste lip, o machistu min .. [chechtot]
http://www.youtube.com/watch?v=P8aGkiJqBUw
Presto vse, tato prenadherna zeme, ma populaci nejstastnejsi na svete, c.1. Dale, 9 z 10 nejstastnejsich zemi na svete jsou - z Latinske Ameriky. To navrhuji jiz vice jak 10 let: chce-li jeden normalni zmizet z BS (pod hrdinnym vedenim USA), tak nejlepsi je - Latinska America. Takovy uprchlik zde neziska zadne bohatstvi, ale zivot nejsou jen penize.
Jen tak mimochodem, ta do zlbnuti sebou samou vyhlasovana "diversita" byti Bohem vyvolenou, to jest Ameroti ( = AMEricti ROboTI), jsou na vystavnim 114 miste ..
http://green.yahoo.com/news/afp/20090704/lf_afp/environmentcostarica.html
Kdyz je (Ameroty) zde vidim & slysim ty jejich primitivni vekohubost a cancy, chce se mi z nich blejt .. [bliji]
Please, don't come here; Rather stay in you own God's chosen land, support your troops, your freedom, protect your women from being subdued by the Al-Kaida and Taliban. And don't forget to support "the only democracy in the Middle East" (plus send them your money, and pay your zionist Judeo-"Christian" churches at least 3 x per week, so the pastor can buy for the congregation,, I mean his family,,, a new customized G150). And , worship your chosen race of Khazars!
Viva Costa Rica. Pura vida.

195535

13.7.2009 6:22

hmm

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

1, Nie su to Spanieli ale Baskovia. Pamplona je baskicka.
2, Miestna corrida je sucastou fiesty na oslavu cirkevneho sviatku svateho Fermina - patrona miestnej katedraly a mesta /ceska pout, slovensky odpust/.
3, Nikto tych ludi nenuti utekat pred bykmi. Je to ich slobodna vola.
4, Corrida je miestna zalezitost Pyrenejskeho poloostrova, nech si ju pestuju. Maju ju aj v Portugalsku /tam tusim byka na konci matador nezabija/ a nejaka miestna specialita sa tusim pestuje aj v juznom Francuzsku. Mozno opat ti Baskovia....

195538

13.7.2009 7:29

RE: hmm

M Skapik 90.?.?.?

Reakce na 195538

1) Pokud se nestalo něco mimořádného? jsou baskové součástí Španělska? Žije jich tam asi 2 000 000 a podle průzkumu v roce 2005 se jich basky "cítí" cca 20%.

2) Místní corrida nemůže být součástí církevního svátku, neboť popírá vše co je učením křesťanů a to od A až po Zet [smích]. Tedy je to tradice přejatá a nemá jakékoliv reálné křesťanské pozadí (podobně jako kupříkladu Vatikánská show, provázená po tisíciletí doslovně protikřesťanskými praktikami.

3) Třetí bod pana anonymního pisatele je ale nejsmutněji mimo, dovolte názor. Tyto "hry" jsou ukázkou davové manipulace od A až po Zet, opět. Záměrně probouzí v mladých lidech zvířecí pudy, legalizujíce (mimochodem běhají jak baskové tak španělé [smích] je tradicí "kdo neutíká" není baska [smích].

4) Encierro (běh býků ulicí), nikoliv tedy Corrida má dlouhou historii. Vznik - "Kdysi honáci každé ráno hnali býky na trh, prodat je řezníkům nebo do corridy. Všechny okna a dveře se zavřely a my se dívali jen škvírami." Postupem let se objevovali mladíci, kteří schválně na tento moment čekali, aby dokázali svou odvahu, a běhali na dosah od zahnutých špičatých rohů. Na začátku 20. století se oblékli do bílo-červených kostýmů na počest svatého Fermina (podle legendy červený šátek značí krev, která vytryskla, když mu usekli hlavu, a červená šála kolem pasu je místo, kde mrtvé tělo rozčtvrtili) a z lokální události se stala největší fiesta ve Španělsku.

5) Podobné svobodné volby lidí mohou dopadnout například jako Rwanda, stačí více protoru a fanatismu. Myslím si, že tradice lze dělit na přínostné, nepřínosné a šílené - do třetí kategorie bych si dovolil zařadit tento "církevní svátek"

195542

13.7.2009 8:19

RE: hmm

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195542

Díky za příspěvek. Chtěl jsem panu anonymovi napsat něco podobného, ale vystihl jste to lépe. Pan anonym to jistě myslel dobře, nicméně se rýpal v naprosto nepodstatných detailech, zřejmě proto, aby ukázal svoje vědomosti.

Jinak díky panu Stworovi za zajímavý námět k přemýšlení. Dle mého je tato "zábava" již dávno překonaná, na druhou stranu, pokud jim to připadá zajímavé, ať se třeba podřezávají mezi sebou navzájem, ale netahají do toho zvířata, která se jistě nezúžastní dobrovolně. [bliji]

195545

13.7.2009 10:57

RE: hmm

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 15.?.?.?

Reakce na 195545

Aj ja prispejem svojou troskou [smích]
Nezacina sa v nedelu, zacina sa vzdy 6 jula o 12:00
Fiesta trva do 14. jula, bezi sa kazde rano o 8:00
kazdy vecer pred behom je "maly beh" kde v klude bykov premiestnia do ohrady, z ktorej potom rano vybiehaju.
Su to tri sviatky spojene do jednoho, medzi nimi aj jeden krestansky.
V case fiesty, teda od 6 do 14 sa prakticky nepracuje, jedine co funguje su bary, kaviarne a par obchodov. Zabava tam ide prakticky non stop.
Ohladom triznenia
Bici, ktori idu na poobednajsiu koridu su chovany ako v bavlne, su to velki plemenni byci
Ked su v koride, mozu vyhrat a porazit toreadora. Nestava sa to casto, ale obac ano. Takyto byk je potom hrdina dna, je oslavovany a dozije svoj zivot vo vybehu a umrie na starobu, ani na jatka nejde. Myslim si, ze taka sliepka ktoru si kupim v supermarkete je omnoho viac triznena ako byk, ktory ide na koridu.
Byk je vysoko ctene zviera. Beh ma svoje pravidla a kto byka ponizi, napriklad tak, ze ho pri behu chyti za rohy, si to odnesie od davu
Turista ktory v zavere behu v arene chytil byka za rohy bol odiahnuty na bok a dostal nakladacku pricom cely stadion na neho krical "hijo de puta"
Podobne honelnici, beziaci spolu z bezcami (maju zelene tricka a dlhe palice) nemilosrdne sekaju s palicami kazdeho, kto sa k bykovi nesparava s uctou.
Jedine co je povolene je byka sa dotknut na boku, pripadne ho capnut s novinami po zadku
To ze ne niekto ochotny tam vstupit a utekat je cisto len jeho problem a sam si nesie zodpovednost za pripadne zranenia.
Asi len tolko k tomu

195561

13.7.2009 14:50

RE: hmm

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195561

Díky za doplňující informace. Je potřeba mít i informace z druhé strany, teprve pak si člověk může udělat ucelený obrázek. [smích]

195588

15.7.2009 0:51

RE: hmm

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 195588

No tedy chytat splašené stádo býků v ulici široké pro jedno auto (nebo dva protijedoucí cyklisty) za rohy, je opravdu zatracení hodný počin zvráceného lidského individua. Aby se tomu zamezilo a býci nebyli tak potupně uráženi, mohly by je nahradit třeba těžkotonážní motocyklové gangy, nebo rovnou tahače, co umí i 200 km/h a mají vepředu traverzu jako z mrakodrapu. Takovému adrenalinovému přívalu by - a nutno bohužel s nechutí přiznat, že k uspokojení těch pár strachy se třesoucích srágorů - třeba podlehlo nejen Španělsko, ale i zbytek světa. Za pár týdnů by se tím vyřešily všechny necnosti lidské civilizace a to už přece stojí za pozornost. Určitě by to přišlo i levnějí a bylo účinnější, než očkování proti prasečí chřipce, kterou přes vynaloženou námahu a prostředky přežívá až neskutečně mnoho z napadených. Chtělo by to ale zapojit ty nové europoslance, aby se jim hned odpočátku jejich působení svým "ANO adrenalínu", dostalo možnosti uvést se mezi nezapomenutelné dobrodince toho našeho, již přes tři generace bez války se potácejícího evropského společenství. Jistě by se našla i významná vylepšení jak celou akci učinit přitažlivou širokým masám, s vybuzením zájmu o jejich osobní účast na těchto opravdových Reality show. Vítězové by jako ti dnešní býci mohli být do konce svých dnů též zahrnováni pozorností médií a všeobecnou úctou.

195720

13.7.2009 9:18

RE: hmm

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 195542

Pisem je sucastou fiesty na pocest San Fermina. San Ferminovi je zasvatena pamplonska katedrala a je to patron mesta.
A v nedelu ked zacina fiesta je v Pamplone odpust.

Fiesta je svetska zalezitost. To je dost podstatny rozdiel,

Takze netahaj do toho krestanstvo.

A neviem, teraz co vam vadi ? beh pred bykmi, alebo samotna corrida ?

Mat vase problemy.

Radsej nech vas mrzia bezdomovci na ulici, miliony nezamestnanych, medialne manipulacie politickych elit, ktorymi sa oblbuje obyvatelstvo.

195548

13.7.2009 10:29

RE: hmm

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 195548

Myslím si že ho zaujímaju aj tieto témy.

195558

13.7.2009 14:40

RE: hmm

lesov 89.?.?.?

Reakce na 195538

Budu volně parafrázovat:
1. Petr nemůže ale Pavel klidně...
2. Koncentrační tábory byli součástí plánu, tak nevím čemu se čemu...?!
3. Lidi ať si dělají, co chtějí, o ty býky vůbec nejde.
4. To už je tady taková tradice, koho si tu mrzačíme nebo zabíjíme, je jenom naše věc. [překvapení]
PS. Pište jen, pokud jste (úředně ověřeno) při smyslech pane!

195584

13.7.2009 9:25

Corrida patří spolu s rituálním zabíjením zvířat a dalšími nešvary mezi primitivní zvyky,

Mejla 83.?.?.?

které nemají v civilizované společnosti co pohledávát. Bohužel civilizovaná společnost je nahlodávána různými formami propagace násilí a corrida či Hollywood jsou jedny z nich.

195550

13.7.2009 12:18

RE: Corrida patří spolu s rituálním zabíjením zvířat a dalšími nešvary mezi primitivní zvyky,

Nahodny 193.?.?.?

Reakce na 195550

V civilizovane spolecnosti nemaji co delat ani lide propagujici napr. nadrazenost rasy, nadrazenost sveho sexualniho pudu a porad tu jsou. Nemaji tu delat co lide, co ublizuji druhym lidem, co planetu jen vyuzivaji a porad tu jsou. Nemaji tam co delat cirkve (pozor neplest si cirkev a nabozenstvi) s jejich pazvyky a stejne tu jsou. Muzeme proti tomu protestovat, to je tak vse co smime.

195571

13.7.2009 9:25

Jaroslav Hašek

insider 78.?.?.?

Nadporučík Lukáš--Kdo má být oběšen, ten se neutopí. [cool]

195551

13.7.2009 11:04

Adrenalinové sporty?

djb 90.?.?.?

Sám neprovozuji, leč nechápu, co je špatné na např. bungee jumpingu.

Nikdo přitom není týrán, při správném provedení bezpečné více než přechod přes ulici.

Jde o normální hru. Člověk potřebuje k životu i hry, to věděli již před tisíci lety.

Někdo skáče na gumě, někdo raftuje, jiný prostě jen běhá.

Naopak při pohledu do minulosti(někde stále přítomnosti), ve srovnání s gladiátorskými, kohoutími, psími zápasy, zmíněnou corridou, ruskou ruletou jsou moderní adrenalinové sporty vysoce bezpečné a ohleduplné.

Netuším v čem je problém a srovnávat to s hasiči nebo dokonce s aktivitami Rachel Corrie je nesmysl. Člověk hledá na odreagování hru, falešné nebezpečí. Ne skutečné nebezpečí a tudíž další práci.

195563

13.7.2009 11:18

RE: Adrenalinové sporty?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195563

Je pravda, že co se týká bungee jumpingu, popravdě nechápu, proč to pan Stwora použil. Myslím, že je to něco úplně jiného než hra se zvířaty. Ale je to zřejmě jeho soukromý postoj. Zaplaťpámbů, že do toho nezahrnul i další věci, jako jsou například lezení po skalách, jezdění v peřejích na raftu, potápění, jezdění na kole z kopce, přecházení ulice v plném provozu, trhání třešní ve ve vysokých korunách, létání na rogalu, windsurfing, zorbování, atd.

A když už jsme u toho, doporučuji paintball, kde zažijete obrovské adrenalinové vzrušení, obrovské fyzické vypětí a obrovskou zábavu. Žádné zvíře při tom není zraněno, stresováno, případně zabito, když nepočítám těch pár broučků, které zašlápnete. [mrknutí jedním okem]

195565

13.7.2009 12:18

RE: Adrenalinové sporty?

djb 90.?.?.?

Reakce na 195565

Tipuji, že na bungee jumpingu editorovi vadí, že to může dělat kdokoliv, bez výcviku. Prostě příjdu a hop.
Jde tedy o pustou zábavu. Zmíněné lezení po skalách ap. přeci jenom člověku něco dá. Musíte trénovat, zlepší se Vám fyzická/psychická kondice, naučíte se vážit si práce, při soustavném cvičení též člověk značně mentálně dozrává.

To je vše pravda, ale co má být. Tak bungee jumping zařadím vedle hry v kostky, karty, či kuličky anebo céčka, ale nevím proč to zavrhovat.

Her je mnoho kategorií.

Jo, paintball jednou zkusím, to je určitě dobrý tip. Až bude nějaká dovolená někdy do konce příštího roku [chechtot]

195570

13.7.2009 17:01

RE: Adrenalinové sporty?

Robert Piccard 74.?.?.?

Reakce na 195570

Stwora ma obavy ze ho zavrou za propagaci rasove nenavisti, tak plete pate pres devate.

195604

19.7.2009 13:06

RE: Adrenalinové sporty?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 195604

Copak Ben Hure, špatně jste se vyspal? [velký smích]

195986

14.7.2009 0:42

RE: Adrenalinové sporty?

Datel 75.?.?.?

Reakce na 195570

Nemyslim ze editorovi neco vadi - on jen potrebuje komentare. Nikdo nepremysli nad bykama- vzdyt oni se vyradi.Co se tyce lezeni po skalach . Nikdy nic netrenuji -proste jdu za chatou mam skoro 3-tisici stovky. To skokanstvi se mi zda blbost. Skakal jsem v Edmontonu , platil jsem za blby skok padesatku. Skacu z letadla , stoji mne to dveste a vidim krajinu. Co se tyce paint b. Jsem jeden z mala ktery nepouziva protektivs (kromne oci) , to by Jste mevidet ty modriny. Zarucuji hory , baziny, zvirata - medvedi mi tu radi.A co se tyce tech byku aspon na chvili se vyradi.

195633

14.7.2009 0:53

RE: Adrenalinové sporty?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 195565

Tak to rozeberme

- lezení po skalách - ano
- jezdění v peřejích - ano
- potápění - ano
- jezdění na kole z kopce - ano
- přecházení ulice v plném provozu - není fun, ale nutnost
- trhání třešní ve ve vysokých korunách - ano
- létání na rogalu - ano
- windsurfing - ano
- zorbování - neutrální
- paintball - proč ne?

Ani ten bunge jumping mi až tak příliš nevadí, zařadil bych to mezi spíše neutrální zábavy.

195636

14.7.2009 14:29

RE: Adrenalinové sporty?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195636

[smích] Tak to je moc dobře, už jsem se bál, že na "stará kolena" preferujete už jen pomalé vycházky, Vladimíre. [smích]

195677

15.7.2009 1:21

RE: Adrenalinové sporty?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 195677

Vážíme si až toho, co nám chybí. Pokud se toho "chybění" vůbec dožijeme. Ono totiž těch příležitostí k "chybění" je i bez záměrného vyhledávání k tomu "přínivých" situací, počas nám "přidělených" dnů, habaděj. Až jsme tím svým "žijeme jen jednou" ostatním na obtíž, pak už "je pozdě bycha honiti". Kdo riskuje aniž by musel, zasluhuje opovržení a nikoliv obdiv. Smyslem života jedince je prospěch svého druhu a ne jeho degenerace a záhuba.

195722

13.7.2009 11:35

RE: Adrenalinové sporty?

insider 78.?.?.?

Reakce na 195563

Fabriky na prohánění muskulatury a tečou z toho prachy.Vzácné výjimky populace jsou potichoučku stranou a prohání šedou kuru mozkovou v symbioze s intuicí,z toho prachy nekapou,takže mimo sdělovadla a propagandu všeho druhu. [chechtot] [chechtot]

195566

13.7.2009 13:22

RE: Adrenalinové sporty?

Olas 79.?.?.?

Reakce na 195563

Vážení přátelé, jsem nadšen tím jak jste "pochopili" smysl článku. Napadlo mě přitom jedno staré pořekadlo :
"Co je volovi po sobotě když jde v pátek na jatka!" Možná, že by bylo vhodné si v klidu a bez unáhlených reakcích celý článek přečíst znovu a vychutnat si onu nadsázku. Přejí Vám krásný den. [zmaten]

195576

13.7.2009 23:53

RE: Adrenalinové sporty?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 195576

[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

195630

13.7.2009 12:12

Smysluplnost ?

Nahodny 193.?.?.?

Nechapu pana Stworu. O co je smysluplnejsiho postavani nekde v Gaze vic nez bungee jumping ? Ani jednim nic nezmenite.
Ja vim, ze pan Stwora je na zviratka, hold neberu mu to. Ma je rad a nerad vidi, jak jsou zneuzivany a zabijeny.
Bohuzel,kdyz nekdo nema uctu k zivotu cloveka, nema ji vetsinou ani ke zvireti.
A mam dotaz zda je pan Stwora vegetarian, pokud neni tak je cely clanek pouhe pokrytectvi.
Ja vegetarian nejsem, takze kdyz mi nedela problem maso jist nedela mi problem zvira zabit. Ano vetsinou je to lepsi kdyz je to rychle a "bezbolestne", ale zivot je nahoda a nekdy se to proste nepovede. Ale nebudu kvuli par zviratkum brecet, kdyz mi je jedno ze se na ulicich a ve svete zabije denne tisice lidi.
Ano mozna jsem cynik, naucil jsem se s tim zit.

195569

13.7.2009 12:45

RE: Smysluplnost ?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 195569

O svém přístupu k vegetariánství jsem už psal. Nejsem vyhraněný vegetarián, ale maso nemusím a v podstatě ho jím minimálně.

195574

14.7.2009 0:52

RE: Smysluplnost ?

Datel 75.?.?.?

Reakce na 195574

Pane Stwora co to je minimalne - to znamena ze z kravy sezerete 10 deka ?Prominte necetl jsem Vas clanek o pristupu ....Takze ja sezeru ten zbytek kravy. Myslite ze jsem o neco vice zodpovedny za zabiti nez Vy? A nebo by jsme pro klid nasi duse mohli ucit orly , medvedy, kocoury se past. Prirodu nepremenite i kdyby Jste se posral.

195635

14.7.2009 1:29

RE: Smysluplnost ?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 195635

>Pane Stwora co to je minimalne - to znamena ze z kravy sezerete
>10 deka?

Ano, tak nějak. V restauracích si vybírám spíše bezmasá jídla. Pokud mají jen obligátní smažený sýr (a v levnějších mívají jenom to), dávám si něco s masem, ale většinou žádám, ať mi rovnou dají jen zlomeček masa, že bych to stejně vrátil.

Obecně nemám problém se zabíjením z hladu. Každý tvor se chce nasytit, je to zákon přírody, silnější pojídá slabší. Mám problém se zabíjením z rozkoše, ze sportu nebo pro zisk. A mám problém s tím, jak jsou organizovány továrny na smrt a celý ten masný průmysl.

Člověk je svou podstatou bobuložravec. Tomu nasvědčuje tvar čelistí a zubů. Chybí nám třeba tesáky a ani tvar mordy není zrovna nejlepší na trhání masa. Psi nebo kočky mají mordu k tomu mnohem lépe uzpůsobenou. Ale člověk je také všežravec, takže kromě bobulí snese i to maso. Ale nemusí to mít.

Snažím se volit spíše střední cestu (podle zásad budhismu) s tím, že omezuji to, co podle mě není v souladu s přírodou. Neřeším problém, kdo je víc zodpovědný za zabití, když sním z krávy 10 deka a vy ten zbytek. Věc je ta, že já si těch deset deka klidně odpustím a nebudou mi vůbec chybět.

195641

14.7.2009 1:58

RE: Smysluplnost ?

Datel 75.?.?.?

Reakce na 195641

Treba smazeny syr. Vsak se podivejte jak ziji. V boxech. Mne celkem nezajima jak mam vyvinute celisti , mne zajima co mi chutna. Mne vic zajima jak ty zvirata ziji pred smrti. Podivejte prirodu nezmenime jedine co muzeme zmenit je to pred tim.A myslim ze kazdy ma narok na decentni zivot. Podivejte mi na jare zaparkovali do hynce 5-weelu ptaci - dovolenka je v prdeli(pokud se podari poslu fotky). Stredni cesta neexistuje.Do Ceska poletim koncem srpna .At se Vam dari. Pripadate mi solidni clovek.Samozdrejme budete potrebovat na pravnika poslu.

195644

14.7.2009 3:24

RE: Smysluplnost ?

datel 75.?.?.?

Reakce na 195641

Jo pane Stwora zabijeni z roskose. Bydlim v kraji medvedu asi 15 roku , za celou tu dobu jsem byl nuceny zastrelit jednoho medveda. Kazdym rokem k nam jezdi tkz.lovci ,kteri zabijeji pro pozitek.Letos mne tak vytocili ze jsem je porcoval po jednym a nakonec se mi sislave omlouvali. Jednou jsem splavoval Fraiser , vylezl z lode v prdeli sveta- jedna dvofitova stezka . Potkali jsme se s misou on vylekany ,ja vylekany. Skocil na strom , ja podlezl a slo se dale. Zadna stredni cesta [chechtot]

195650

14.7.2009 10:56

RE: Smysluplnost ?

jansmith1984 193.?.?.?

Reakce na 195641

K tomu co bylo řečeno bych jen dodal, že nejen tvar čelisti a zubů je u člověka odlišný od masožravců, ale i jeho zažívací trakt je jiný. U masožravců je krátký u člověka nepoměrně delší, o senotravožroutů ještě komplikovanější.

Ať se nám to líbí nebo nelíbí, člověk není přirozený masožravec, ale něco v jeho dávném vývoji způsobilo (oheň v jeskyni?), že ho začal postupně stále častěji konzumovat (jen tepelně a chuťově upravené je totiž jakž takž poživatelné, syrové ho jí pouze fajnšmekři, že?.[smích]). Bohužel se všemi negativními důsledky na jeho organismus (zdravotní stav) a ekologii Planety a s negativními důsledky na jeho vnímání co by lidské bytosti, které nahlodává i farizejství k Ježíšovu přikázání "nezabiješ". V desateru není napsáno: nezabiješ ČLOVĚKA. Je tam nápsáno: Nezabiješ. A jen vykládači písma tuto pravdu, jakou celou Bibli, přispůsobili k obrazu svému a svému žaludku.


Přístup tzv. běžného člověka k pojídání masa je stejný jako jeho přístup ke všemu ostatnímu, co jej na této Planetě obklopuje a co způsobuje, že žijeme ve světě v jakém žijeme.

Neúcta ke zvířatům, zabíjení pro zábavu nikoli pro nasycení nebo průmyslové továrny na smrt už byly zmíněny. Život na této Planetě by se radikálně změnil k lepšímu už jen tím co popisuje p.Stwora, tj. pokud mám pocit, že mám maso jíst, tak pouze střídmě (nejlépe vůbec ne) a co možná nejnižších živočišných druhů a zabíjet co možná nejšetrnějším způsobem.

Už to tady ve vláknech zaznělo, ale způsob jak se to děje na jatkách je něco neuvěřitelného a to je zde aspoň snaha před zabitím kus omráčit (ne vždy se to povede). Jak se zabíjejí zvířata na jatkách tzv. košér způsobem už radši nebudu ani rozebírat, protože zde se jedná ve jménu toho správného Boha už o čirý sadismus a o absenci jakékoli empatie vůči živému tvoru... Není to jednoduché, ale na netu lze najít videa z takových provozů na zabíjení při plném vědomí, a tak v případě zájmu -jak to tam chodí- doporučuju pogooglit.

jansmith[smích]


PS:
Zajímavé info o Trávicím systému a jak to funguje se nacházejí např. tady:

http://www.sk2.goo.cz/zdravi_na_dlani/nase_telo/0500-travici_takt.htm

195668

14.7.2009 19:23

RE: Smysluplnost ?

Datel 75.?.?.?

Reakce na 195668

Jo Jane ja jsem zase zrout.Ale hodne si vybiram . Pokud chcete mit dobre maso zvire nesmi prijit do stresu ,a ne jak nejaky idiot psal ze to je jedno. U nas jsou velke farmy -ne komersl. Ale pak se krava proda na aukci na vkrmne loty a to je to nestesti. Bohuzel ja si svoji kravu zastrelim sam , neni ve stresu a to maso fakt voni. Vzdyt se rika ze i ty rostny maji dusi. Takze co chcete jist?

195690

14.7.2009 21:24

RE: Smysluplnost ?

Aja 74.?.?.?

Reakce na 195690

>Jo Jane ja jsem zase zrout.Ale hodne si vybiram . Pokud chcete
>mit dobre maso zvire nesmi prijit do stresu ,a ne jak nejaky
>idiot psal ze to je jedno. U nas jsou velke farmy -ne komersl.
>Ale pak se krava proda na aukci na vkrmne loty a to je to
>nestesti. Bohuzel ja si svoji kravu zastrelim sam , neni ve
>stresu a to maso fakt voni. Vzdyt se rika ze i ty rostny maji
>dusi. Takze co chcete jist?

Mene, kvalitu. Zvirata chovana na maso bez stresu v odpovidajicich podminkach, bojkotovat "fabriky na vyrobu masa".
Jenze, to by nekdo prisel o hromady penez, takze......
Prectete si na webu Brigitte Bardot, jak se v EU "vyrabeji kurata", to na ne musi prejit chut i nejvetsimu masozravci.

195698

14.7.2009 23:43

RE: Smysluplnost ?

Datel. 75.?.?.?

Reakce na 195698

Ono ten zapachajici system ma sve ruls. Pokud chcete prodavat maso musite jit pres kontrolu. Navic mam dojem ze nemuzete prodat zive maso primo spotrebiteli. Jiste nekdo by prisel o hromady penez. Chtel jsem skusit mlecnou farmu - 20 roku cekaci doba na kvotu. Vse co ti vladnouci zmetci delaji je proti prirode.Ja jsem tvrda hlava a par krat jsem vzal na tkz. inspektory flintu. Nemohli mi nic udelat bylo to na mem property. Tak nas soudili.Coz vyhrali.No ted se jezdi pro mliko a pecivo pres 100km.A ti parchanti Vam budou povidat neco o zivotnim prostredi.

195716

15.7.2009 2:01

RE: Smysluplnost ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 195690

Rostliny dal Bůh podle Bible těm ostatním k jídlu. Rostliny přece mají plody a ty jsou pro jejich "spotřebitele" chutné i výživné právě proto aby je konzumovali, protože tím rostlinám pomáhají k šíření a udržení druhu. U lidí je problém v tom, že se zmocněním ohně začali šířit z prostor jakž takž pro ně snesitelných, do prostor, kde bez nástrojů a cizí energie nepřežijí. Tu přirozenou rostlinnou stravu na níž mají lidé výbavu, tak museli v těchto nehostinných místech nahradit masem zvířat, která jsou pro život v tamních podmínkách přispůsobena a časem se to přeneslo i zpět do míst odkud původně, po vyhnání z ráje, vyšli. Pro lidi jako druh je ovšem technická civilizace darem přímo danajským a po nedostatku té dodatečné energie, ke kterému tak jako tak v omezeném prostoru naší planety musí za čas dojít, prostě z větší části vyhynou. Naděje na dobývání Vesmíru, je jen optimistickým odrazem našeho podvědomého strachu z budoucnosti. A optimisté jak je známo, jsou jen spatně informovaní pesimisté.

195726

14.7.2009 1:01

RE: Smysluplnost ?

Datel 75.?.?.?

Reakce na 195569

Presne tak. Budou kritizovat za zabijeni , ale svickova jim chutna.Osobne zabijim bez problemu , ale zivot ji zarucuji volny. Veskere zvirata co jem mel nikdy nebyly zavrene ,nebo na provaze. Vzdy mely strechu nad hlavou. A pokrytci z mesta kteri nakupuji v marketech Vam budou pleskat o humanite.

195638

13.7.2009 12:37

Ja jim to neberu, je to jejich zvyk

Ursus 83.?.?.?

aspon se to zvire pred smrti trochu probehne a kdyz ma stesti tak nejakyho cloveka i dostane. Takove kure co dostanete v marketu to stesti nema.

195573

13.7.2009 13:31

Chleb a hry

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Chleb a hry, jako vzdy. Zabava pro plebs byla, je a bude potreba. Je to lepsi nez kdyby kradli a fetovali. Lide jsou takovi, vetsina touzi prave jen po tom zvanci a jednoduche zabave. Opravdove vzdelani kvuli poznani hleda snad zlomek obyvatelstva.

195577

13.7.2009 14:49

to je zas téma... nesmrtelnost brouka

Van Guld 88.?.?.?

Líto býku? Ale šťavnatý steak by jsme si daly všichni.

Kašlu na nějaké pitomé býky. Stejně skončí zamordovaní na jatkach. Pak je nasekají na plátky. A skončí u všech, jak jsme tady, na talíří.

Uuu.. vystresované zviřátka. Jak strašné. Ale masakr na jatkach nam nevadí...

Ech.. jdu jsi dat nějaký steak. Snad mě to dojme.

Mimochodem. Oni býci se mají jak prasata v žitě. Je s nima dobře zacházeno a jsou dobře krmeni. Milioný býku natěsnaných v klecích, a čekající až je semelou, takové "štěstí nemají...

195587

13.7.2009 14:57

RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 195587

No vidíte, Gulde, občas jste schopný napsat i něco, co má hlavu i patu.

Opravím vás jen v jedné věci (promiňte, ale když to vidím, tak umírám).

Šťavnatý stejk bychom si dali všichni. [smích]

Já tedy hovězí moc nemusím a myslím, že z takového býka by bylo dost tuhé.

Co se týká tématu, je to věc editora, co napíše, je to jeho web, a jsem si jistý, že to vyvolá určitou polemiku a o to snad jde? Nebo ne? Alespoň jste měl důvod přisadit si svou trošku do mlýna.

195591

14.7.2009 1:16

RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka

Van Guld 88.?.?.?

Reakce na 195591

Ajeje...Hestroy mě pochválil. Asi to jde se mnou z kopce...

195639

14.7.2009 2:13

RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka

Datel 75.?.?.?

Reakce na 195591

Ale hovno, mel by Jste vedet ze z byka udelate vola jedinym krouzkem. A Guld nenapsal nic rozumneho. Jen tradicne blbosti. Nema vubec prehled. Pleskani o tom mne rozcili.Mam kravy.Nekdy je dokonce kartacuji.Ty bucici holky vali za mnou v momente kdy mne vidi. Ale bohuzel z nekterych budou stejky a ty ja rad. A nebo cerstva jatra ze?

195647

14.7.2009 1:37

RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka

datel 75.?.?.?

Reakce na 195587

Jste typicky idiot. Mel by jste vedet ze je rozdilne maso ze stresovaneho zvirete.A co myslite o dojnicich. Skoda s vama travit cas.Cely ten vas zparchantely system smrdi.

195642

13.7.2009 18:16

Proč pouze v Pamploně?

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Idiotské hry se provozují masově prakticky všude - i když zvířata při tom většinou netrpí. Ovšem já trpívám jako zvíře, když například vidím dva maníky, dvě manice - případně jejich kombinaci - jak se snaží doběhnout a přes nízkou síť přehodit malý ochlupený míček tak, aby jej protivník nedostihl. Tisíce jiných mamínků nebo manic se k této úchvatné podívané slétává mnohdy přes půl planety, aby za drahé vstupné dlouhé hodiny na tribunách procvičovali krční páteř a společensky se "prezentovali" - v očekávání závěrečného výroku celou tu dobu nesmyslně počítajícího sudího. A této tradiční a dobře zavedené perverzi se tuším říká Wimbledon.
Dnešní Olympijské hry nejsou o nic lepší - ba naopak. Až první borec zaběhne stovku za osm vteřin, určitě nastane ráj na Zemi a všechny národy, jejichž reprezentanti budou o nějakou tu tisícinu sekundy pomalejší, budou vítězův národ bezmezně milovat. O společenské prospěšnosti všech her a vrcholových sportovních soutěží se dá dnes úspěšně pochybovat. Jejich jedinou přednost spatřuji v tom, že účast na nich a ani jejich sledování není zatím naštěstí ze zákona povinné. Vzhledem ke kvalitám našich parlamentních vyvolených to však není příliš kvalitní útěcha.
Příbuzných toho rozjívence z Pamplony je mi upřímně líto - pokud ovšem nejsou ze stejného pytle!

195611

14.7.2009 0:16

korida a rodeo

oldis 88.?.?.?

nemaji misto ve spolecnostech jez se povazuji za civilizovane.

195632

14.7.2009 5:20

Kunda

Kenny_pce 195.?.?.?

Pane autor, tipuju, ze box je pro vas podobna ztrata casu a pokleslost. Ale vzhledem k vasi zalibe v tak vzneseny cinnosti, jako sou oplzly basnicky o kunde nevim, co si tak muzete myslet o zenskym boxu nahore bez [oči v sloup]

Osobne si rad vychutnam poradne ostrej prujezd soutezniho auta, nejlip pekne klikama napred, nebo si v dobe hokejovyho MS rad zarvu s ostatnima primitivama ve stejne primitivnim prostredi IV. cenovy, popr. se rad pres vejkend proplachnu, at uz nekde na chate, tak pekne pred nekolikakW hradbou. Tak mi uz prominte, ze misto toho nedelam bohulibejsi cinnost, jakoze bych se postavil pred buldozer nebo hledal miny metodou pokus-omyl.

Pokud ucelem clanku nebyl zadnej moralni motiv, ale jen nasrat napr. me, tak se vam to skoro povedlo. [vyplazený jazyk]

195654

14.7.2009 9:24

RE: Kunda

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 195654

Ježíšmarja co je mi potom? Copak jsem nějaký soudce? Jak mi mohou vadit ty činnosti, co vyjmenováváte? A i kdyby, who cares? Já kvákám jenom u zbytečného zabíjení ze sportu, ze srandy, z rozkoše apod, a dělám to proto, že se ti chudáci sami nemohou bránit. A vadí mi, jak masoprůmysl maximalizuje zisky na úkor zvířat.

195662

15.7.2009 2:41

RE: Kunda

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 195662

Adrenalin je u lidí stejně nebezpečný, jako drogy. Jeho přirozená potřeba pro pud sebezáchovy je žitím v civlizaci potlačena a kdo ho vyhledává z pouhého puzení zbytků zvířecích pudů, jenž nedovede vědomě převést z fyzické agresivity na agresivitu k poznávání světa, sotva se může řadit mezi homo sapiens sapiens. Na ty projevy homunkulů je reakce člověka dvoumoudrého, jímž snad editor tak známého média jakým Zvědavec nepochybně je, pro něho samého nedůstojná a veskrze i marná. Kde není půda připravena, tam se nic neurodí.

195731

19.7.2009 10:05

RE: Kunda

Kenny_pce 195.?.?.?

Reakce na 195662

Obhajil jste si prvni cast, sice corridu nevidim jako nejakou podstatnou vec, nevim v kolika zemich je jeste dnes dovoleno zabit bejka na place, ale ve Spanelech urcite ne. A ze se bejk v arene nebrani? Nevim, ale mne pultunovy dupajici a trkajici monstrum prijde primo zivotu nebezpecny. Dobre, nedela to dobrovolne a ten matadore jo, na druhou stranu, zvirata dobrovolne jen zerou a sukaj. To bysme taky mohli odsoudit vycvik psu nebo koni. Ale budiz, vyhrady chapu a ohledne podminek ve velkochovech i souhlasim, kvuli tomu prakticky nezeru geneticky nabourany kurata.
Nakrkla me druha pulka clanku, ktera vyzniva jako "kdyz teda tak nutne potrebujete adrenalin, proc to nevyuzijete pro prospech spolecnosti". Opravdu nechapu, co kdo muze mit proti bungee. Prislo mi to jako jednostranny odsouzeni jakyhokoliv sportu i ostatnich adrenalinovejch cinnosti a vlastne jakykoliv cinnosti, ktera neslouzi k vlastni obzive nebo zlepseni spolecnosti.
A doufam, ze chapete, ze to neberu az tak vazne a doslova.
Dale souhlas s kosk a RKDB by se mel podivat na nejakej dokument o prirode, jak "matka zvíře nikdy neopustí své mladé" [chechtot]

195982

14.7.2009 11:42

RE: Kunda

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Reakce na 195654

Vážený pane, po tom, co jste vyjmenoval své záliby a své preference, mne vůbec nepřekvapí, že báseň o kundě Vám připadá oplzlá a vznešeného člověka degradující.

Je to prostě hrůza jakou oplzlostí každému z nás začíná život. Je už tedy nejvyšší čas založit občanské sdružení "Neposkvrnění" a krom povinného umělého oplodnění se dožadovat také uzákonění porodů výhradně císařským řezem.

Pokud byl účelem Vašeho příspěvku ušlechtilý morální motiv bojem proti nevědomosti připomenout nám, že každý spatřujeme krásu života v něčem jiném a že ani ve vzrušujícím každodenním shonu trocha poezie nikoho nezabije, pak se Vám to v mém případě povedlo dokonale:

Běží kunda po ulici
v mrazu, dešti, plískanici,
asi metr nad zemí,
stěží krytá sukněmi.
Vězí v husté beranici,
pro kterou jí říkaj mici,
že však nemá nadání,
leda na to mrdání,
neví že je petit chat
a říká si piča...

Poznámka k výslovnosti a historii: petit chat (z francouzského malá kočka) čti pty-ša! Za tu malou kočku vděčíme něze poeziemilovných napoleonských vojáků od Slavkova - z konece roku 1805.

195671

14.7.2009 16:19

jiná tradice

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Minulý týden jsem zrovna viděl ukázky z coridy, při kterých jsem cítil alespoň částečné zadostiučinění. Jedna z tradic spočívá také v tom, že do coridy vstupují dobrovolníci v libovolném počtu a vypuštěný býk je nahání a trká jak je mu libo. Býka pak zase odvedou z coridy pryč, žádné ponižující mučení se neodehrává (když pomineme stres, jaký to zvíře musí cítit).
Dokonce se tam dělají i soutěže čtyřčlenných týmů ve "srážce" s býkem. Celé takové družstvo drží jakýsi velký prooutěný/dřevěný koš a snaží se ustát náraz rozeběhnutého býka.
Samozřejmě motivací lidí, kteří se nechají býky nahánět je farjerství a touha předhánět se pak v hospodě, kdo má větší šrám. Relativně dost lidí při tom přijde k úhoně a viděl jsem i pár lidských úmrtí. Tyto akce pro zamindrákované muže s nedostatkem pohybu se konají v každém městě jednou do roka, je to kace putovní, takže probíhá prakticky každý den, od města k městu (jen doufám, že ty býky aspoň nějak střídají...)
Jako náhradní řešení bych kromě vašich návrhů viděl hlavně sport a bojová umění především. Každý, koho znám, se při této aktivitě zklidnil a jako další pozitivum, vyprofiloval si figuru. Všechno tohle machrování je totiž stejně jen pro to, aby se muži vytáhli před ženami. Každá žena ale podle mého názoru dá vždy přednost člověku s dobrou fyzickou kondicí a bez mindráků (člověk si je totiž vědom své síly a ví, že nemá potřebu si nic dokazovat, což je drtivá příčina veškerých hloupostí jako běhání po aréně a ubližování ostatním lidem, popřípadě zvířatům.
Mimochodem, sám jsem ve znamení býka, takže s nimi dost cítím [smích]

195682

14.7.2009 21:08

Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.

kosk 89.?.?.?

Předně býk je zvíře. Myslím to v tom smyslu, že je od přírody zvyklý bojovat, samotný boj mu tolik nevadí (ve srovnání s lidmi). V přírodě by na tom nebyl lépe. Bojoval by celý život (ať už o samice, nebo o život)

Stres to pochopitelně je. Ale býk ho snáší bez emocí, ty tomu dodáváme my, lidé. Zvířata také obecně lépe snášejí bolest. Cítí jí, ale neprožívají ji tolik emocionálně, jako lidé. Myš, se kterou si hraje kočka také nijak nepláče. Na jejím místě bychom byli zoufalí, jelikož si uvědomíme, co nás čeká. Myš tohle nedokáže a tak se sice snaží utéci ale brečet nebude. Není dobré se snažit se zvířatům za každou cenu importovat naše lidské vlastnosti. Oni je mít nebudou.

člověk svým biologický založením není masožravec, ale ani býložravec. Nejenom délkou střev, ale i neschopností tvořit některé aminokyseliny (http://cs.wikipedia.org/wiki/Esenciální_aminokyselina) Nejspíše odpovídá všežravci. Takže p. Stwora je v tomto ohledu atypický jedinec, podle kterého se řídit nemůžeme [mrknutí jedním okem]

Osobně bych nechal tyto tradice jak jsou a nepohoršoval bych se. Zvíře přitom neprožívá nic horšího, nežli by prožilo v přírodě a lidé se na to nechodí dívat z touhy po krvi. Možná pár deviantních jedinců, podle kterých nemůžete soudit celý zbytek. Taková moderní slepičárna je mnohem horší.

Jinak musíte totiž zakázat i ty kočky (například je nějak "humálně" [velký smích] vyhubit). Aby nemohly trápit ty myši...

195697

14.7.2009 23:04

RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.

RKDB 77.?.?.?

Reakce na 195697

No pane...Je vidět, že jste zvířecí psycholog..a to ještě Pan psycholog s velkým P, protože ani psycholog nedokáže číst myšlenky a už vůbec ne pocity...Leda byste byl obdařen nadmírou empatie, která by však nedovolila výrok, který je výše uveden....Kdyby zvířata, jak píšete, neměly emoce, pochybuji, že by se chovala tak, jak se chová..I my jsme zvířata...jedinný rozdíl je v tom, jakým způsobem myslíme a do jaké míry máme vivinuto vědomí...Ale jak je možné, že taková kočka postavená před psa se třepe strachem a ježí se?Jak je možné, že v kritických situacích, kdy jde zvířeti o život, se snaží uniknout a bojuje?...Jak je možné, že matka zvíře nikdy neopustí své mladé a i dokonce slepice brání kuřátka i proti daleko většímu vetřelci na život a na smrt?Proč myslíte,že se o psu říká...jedinná láska, kterou si můžete koupit?Přoc pes na Vás vždy čeká a brání Vás?Viděl jste, jak se dělají kožešiny z mývalů na černém trhu?Stahují je z kůže zaživa...nejdřív je třísknou hlavou o pracovní stolek..ani se nepřesvědčí jestli jsou opravdu mimo..a začnou jim sekat sekyrkou nožky...existují záběry tohoto ..viděl jsem, jak se jim oči lesknou třpytivýma slzama...jen tak kňučí bez noh a čekají, až je ten řezník prořízne a stáhne z kůže..jsou při vědomí!Myslíte si snad, že to je jen do míry ...instinktu?Jak si vůbec můžete dovolit napsat, že zvířata nemají emoce?! Pane...můj známý dělá řezníka na jatkách....Víte co dělají krávy těsně před porážkou?Tečou jim slzy...krávy také pláčou rozumíte?!!Zjistěte si to!!!!...Jooo...ono to na talíři vypadá úplně jinak...je to prostě kus masa...primitivní společnost si ani neuvědomí,(kor Pražáci aj. měšťáci,kteří naživo neviděli zvíře kromě svého pudlíka a lva někde v zoo)že by to před tím mohlo žít....ale ono to žije, dýchá, cítí a uvědomuje si to stejně jako my! Nejsem vegetarián...nejsem ani ochránce zvířat... Ale každé sousto masa si už pořádně rozmýšlím a pomalu ale jistě zjišťuji, jak vlastně dobře chutná zelenina...To my jsme ti, kdo nemají emoce a city když dovolujeme, aby se každý den na světě zabilo x tisíc tun masa!!...a nejen pro jídlo..ale pro přepych..aby Vaše panička mohla jít stylově na večírek a udělat dojem na kamarádku ve svém novém kožíšku...např....Není to rozvrat...neříkám, nejezme maso vůbec...jezme však jen nutně..nedopadněme jako tlustí smradlaví a tupí amíci s jejich McDonald´s....když zabíjet pro náš druh,dělejme to jako lidi...Jinak ta Corida je mimo jiné opravdu jen tupé představení pro lidi(dle mého), kdy navíc býk nedostává před zápasem dva dny nažrat..a do očí mu mažou vazelinu aby špatně viděl.....Společnost je stejně primitivní jako před tisícem let, ba i víc....jen ta elita vědců a myslitelů nás dovedla tam kde jsme...jediné co 90% společnosti umí je žrát,srát,šukat,spát,mačkat čudlíky...Automaticky kráceno

195708

15.7.2009 3:31

RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 195708

S tím co je v ní cizí, si dokáže poradit jenom příroda sama. Lidé jsou zcela evidentně do zdejšího prostředí implementováni uměle, když nemají pro zdejší prostředí potřebnou přirozenou výbavu a nad vodou je drží jen vyšší inteligence se zdroji energie a surovin. Ty ale nejsou nevyčerpatelné a lidstvo je nepoučitelné. Příroda si porušenou rovnováhu vždy časem upraví do optimální podoby, ve které něco tak cizího jako je lidská technická civilizace, nikdy nemělo a ani mít nebude místo. Postačí krátkodobý plošný výpadek energií, zejména té elektrické a máme zaděláno na bleskový návrat do doby kamenné. Jenomže bez kurately Stvořitele a bez potřebných znalostí, takže přežijí jen ty mimo naši civilizaci dlící "přírodní" národy.

195734

15.7.2009 4:07

RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.

Datel 75.?.?.?

Reakce na 195734

Otom by se dalo diskutovat- vse pochazi z prirody , chemikalie ,ozareni ,pohonne smesi.Vemte si Cernobyl- ted jsem cetl ze tam je skvela priroda. Mabnetismus to nevymyslel clovek .Co je problem -clovek se snazi povysit nad prirodu .To ho zahubi. Ale priroda pretrva. Pretete si knihu World without us.

195736

15.7.2009 13:25

RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 195708

Dočetl jsem až k "Pražáci" a vykašlal se na to...

1) je to právě naopak (městští lidé zvířata spíš brání)
2) trpíte iracionální nenávistí

195770

15.7.2009 20:14

RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.

kosk 77.?.?.?

Reakce na 195708

Já o sobě netvrdím, že jsem zvířecí psycholog, to asi (zcela dokonale) není nikdo. Ano, kočky se před psy ježí (třes jsem tedy moc často neviděl - ale třeba jsem se koukal na jiné kočky, že..) Když se naježí, zvětší opticky objem, takže to je vlastně varování pro toho psa. Je to obranná strategie daná vývojem, podobných příkladů najdete v přírodě hodně (límec u agamy je dobrý příklad... )

Ale hlavně netvrdím že zvířata nemají ŽÁDNÉ emoce. Ale nemají LIDSKÉ emoce, ty naše, jak je máme zažité. Nemají třeba obavy v našem pojetí, jejich strach je také jiný.

Mateřský pud je také něco jiného. Máme ho i my lidé, ale u nás se rozvinul, díky našich schopnostem a inteligenci v něco jiného, širšího záběrem. Zvířecí matka se o své potomky pudově stará a brání je možná více nežli bychom to dokázali my, ale když dosáhnou určitého věku, tak je nechá odejít a dále se o ně již nestará. Obvykle nebude si na ně schopna ani vzpomenout.

Lidská matka naproti tomu bude o svá mláďata pečovat stále, i jako stará babička, a navíc o svá vnoučata (nebo pra..). Tohle také není ve zvířecí říši. Jejich "mateřská láska" je něco jiného, je to instinkt, který umožňuje mláďatům dospět v péči matky a postavit se na vlastní nohy. Není v tom nic vědomého.

Také se mi nelíbí kruté zabíjení zvířecích mláďat pro kůže, ale rozhodně bych nezrušil normálná jatka a nezkoušel předělat lidi na vegetariány. Chce to najít "zlatou střední cestu".

BTW Mojí paničku nechte na pokoji, jí se tohle netýká. A korm toho nemá ani kožíšek, ani nechodí na večírky. Spíše se stará o ta zvířátka.

Pusťe se raději domě, mám doma kožený opasek a dvoje kožené boty. Ale dejte pozor, původem pocházím z Prahy, tak by se mohlo klidně stát, že bych ve svém primitivizmu na Vás mohl ten pásek odepnout [mrknutí jedním okem] (a že je to pevná kůže [smích] )

195789

15.7.2009 11:45

Stop hram v Pamplone, jinak ..................

tapanmisra tapanmisra (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Idiotske hry v Pamplone, opravdu vystizny nazev clanku. Clanek je vice jak pravdivy a naprosto s nim souhlasim. Zbytecne, ve skutecnosti ubohe a v podstate zbabele zneuzivani zvirat a jejich nasledne krute zabijeni je nepripustne a melo by se okamzite zastavit. Spanele a predevsim spanelska vlada nese za takove jednani odpovednost a reknu vam lidi, opet se jim to vrati v podobe leteckych katastrof, teror. utoku, nedostatku pitne vody ci velikych pozaru. Takovy je zakon prirody, ale oni to nevidi a nevedi. Nepreji jim nestesi, ale co je asi ceka za takove jednani?

195761

17.7.2009 16:36

Fascinující výklad významu baskických býčích zápasů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

z pera zenové mistryně

http://zbohy.zatma.org/Dharma/zbohy/Literature/Zen...

Doporučuju.

195940

Příspěvků: 62

13.07. 03:00  Na něco jste zapomnel
13.07. 20:21  RE: Na něco jste zapomnel
13.07. 05:08 Latinec  Tico zeme nema chybu,
13.07. 06:22  hmm
13.07. 07:29 M Skapik  RE: hmm
13.07. 08:19 hestroy  RE: hmm
13.07. 10:57  RE: hmm
13.07. 14:50 hestroy  RE: hmm
15.07. 00:51  RE: hmm
13.07. 09:18  RE: hmm
13.07. 10:29 Oracle  RE: hmm
13.07. 14:40 lesov  RE: hmm
13.07. 09:25 Mejla  Corrida patří spolu s rituálním zabíjením zvířat a dalšími nešvary mezi primitivní zvyky,
13.07. 12:18 Nahodny  RE: Corrida patří spolu s rituálním zabíjením zvířat a dalšími nešvary mezi primitivní zvyky,
13.07. 09:25 insider  Jaroslav Hašek
13.07. 11:04 djb  Adrenalinové sporty?
13.07. 11:18 hestroy  RE: Adrenalinové sporty?
13.07. 12:18 djb  RE: Adrenalinové sporty?
13.07. 17:01 Robert Piccard  RE: Adrenalinové sporty?
19.07. 13:06  RE: Adrenalinové sporty?
14.07. 00:42 Datel  RE: Adrenalinové sporty?
14.07. 00:53 Vladimír Stwora  RE: Adrenalinové sporty?
14.07. 14:29 hestroy  RE: Adrenalinové sporty?
15.07. 01:21  RE: Adrenalinové sporty?
13.07. 11:35 insider  RE: Adrenalinové sporty?
13.07. 13:22 Olas  RE: Adrenalinové sporty?
13.07. 23:53  RE: Adrenalinové sporty?
13.07. 12:12 Nahodny  Smysluplnost ?
13.07. 12:45 Vladimír Stwora  RE: Smysluplnost ?
14.07. 00:52 Datel  RE: Smysluplnost ?
14.07. 01:29 Vladimír Stwora  RE: Smysluplnost ?
14.07. 01:58 Datel  RE: Smysluplnost ?
14.07. 03:24 datel  RE: Smysluplnost ?
14.07. 10:56 jansmith1984  RE: Smysluplnost ?
14.07. 19:23 Datel  RE: Smysluplnost ?
14.07. 21:24 Aja  RE: Smysluplnost ?
14.07. 23:43 Datel.  RE: Smysluplnost ?
15.07. 02:01  RE: Smysluplnost ?
14.07. 01:01 Datel  RE: Smysluplnost ?
13.07. 12:37 Ursus  Ja jim to neberu, je to jejich zvyk
13.07. 13:31  Chleb a hry
13.07. 14:49 Van Guld  to je zas téma... nesmrtelnost brouka
13.07. 14:57 hestroy  RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka
14.07. 01:16 Van Guld  RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka
14.07. 02:13 Datel  RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka
14.07. 01:37 datel  RE: to je zas téma... nesmrtelnost brouka
13.07. 18:16 Jiří Kramář  Proč pouze v Pamploně?
14.07. 00:16 oldis  korida a rodeo
14.07. 05:20 Kenny_pce  Kunda
14.07. 09:24 Vladimír Stwora  RE: Kunda
15.07. 02:41  RE: Kunda
19.07. 10:05 Kenny_pce  RE: Kunda
14.07. 11:42 Jiří Kramář  RE: Kunda
14.07. 16:19  jiná tradice
14.07. 21:08 kosk  Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.
14.07. 23:04 RKDB  RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.
15.07. 03:31  RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.
15.07. 04:07 Datel  RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.
15.07. 13:25 Robocrep  RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.
15.07. 20:14 kosk  RE: Myslím, že to není jen nechutná, krutá etc. tradice, jak uvádí autor.
15.07. 11:45 tapanmisra  Stop hram v Pamplone, jinak ..................
17.07. 16:36  Fascinující výklad významu baskických býčích zápasů

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 130 čtenářů částkou 22 170 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 4

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 1

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 1

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 3

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Měnové kurzy

USD
21,90 Kč
Euro
26,20 Kč
Libra
29,14 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,19 Kč
100 japonských jenů
21,03 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,84 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 175,25 Kč
1 unce stříbra
496,96 Kč
Bitcoin
387 762,50 Kč

Poslední aktualizace: 28.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 662