Diskuze k článku

Co je techno

Příspěvků 23

10.8.2008 10:58

Doporucuji: http://techno.org/electronic-music-guide/

Mrt 212.?.?.?

Kdo chce vedet vice: http://techno.org/electronic-music-guide/

167578

10.8.2008 12:08

vývoj

adalgar 78.?.?.?

člověk se potácí životem nějakým vnitřním vývojem, třeba 1960-AFN MUNICH - /Styx budy jamboree,from Broadway to Holywood/ 1961 RADIO LUXEMBOURG /Alan Freeman hitparade/,1971 Bayern 3,1981 Bayern1, 2008 Bayern 4 Classic.Vibrace muziky pusobí na ten vývoj, že najednou při zaslechnutí Hip Hop, nebo Techno má doslova fyzickou bolest, čili je to pro něj DISHARMONIE.Kdo je na CESTĚ teprve u libosti při Techno, nebo při pohledu nA Grafitti, nebo tagy a nečiní mu libost krásný pohled na zaoblenost krajiny, ten je teprve na začátku toho svého vnitřního vývoje.Otázka je, jestli to za tento život zvládne,aby přitom neskončil v blázinci. [oči v sloup]

167589

10.8.2008 11:37

Souhlas

Jan Molič 78.?.?.?

Určitě souhlasím s článkem.

Především každý žánr hudby je úplně o něčem jiném. Jeden je zaměřen více na rytmus (techno), jiný na melodii (pop), jiný na text (písničkáři).

Každá hudba má jiné použití. Třeba dechovku bych doma neposlouchal, ale na plese nebo nějaké venkovní akci mi nevadí.

Občas dělám DJ a pozoruji, jak lidé zpočátku chtějí melodii, ale postupně je melodie unavuje a chtějí už jen rytmus.

Vždycky se proto snažím proniknout do různých žánrů a pochopit jejich principy. Víceméně každý žánr lze naposlouchat, ačkoli člověku nemusejí všechny vyhovovat stejně.

Nemám rád ale jednoznačné odsuzování nějaké hudby - pramení především z toho, že ji dotyčný nepochopil, nebo se o to ani nesnažil.

167592

10.8.2008 12:13

hmmmm

mtk 80.?.?.?

Skvělý článek, autor naprosto jasně ví, o čem mluví. Bravo!

167593

10.8.2008 12:24

techno

tora85 81.?.?.?

momentalne som uplne prepadol dark dubstepu. myslim, ze elektronicka hudba sa vyvija podstatne zaujimavejsie, nez rock. o jej progresivite svedci aj tolko implementovane elektro rytmy do rockovej hudby. pouzivanie mnozstva samplerov, pouzivanie gramofonov ako zvukoveho podkladu atd. ale kazdy styl ma nieco do seba. skoda len ze otvorenost stylu nekoresponduje s otvorenostou a toleranciou posluchacov napriec hudobnym spektrom. tie neustale vypady proti vyznavacom elektronickej hudby su uz celkom primitivne smiesne.

167594

10.8.2008 22:55

RE: techno

Jan X. 213.?.?.?

Reakce na 167594

Také si myslím, že elektronická hudba se vyvíjí mnohem zajímavěji, než víceméně ustrnulý rock nebo dokonce pop, který se často v jukeboxech po hospodách takjakotak vyskytuje často v remixech, které se do něj navíc snaží tu elektroniku namontovat, takže se tak zkazí staré dobré hity.
Není mi úplně jasné jaké "techno" má pan autor na mysli, zda jeden ze speciálních žánrů elektronické hudby, který se obvykle hraje na vyextázovaných komerčních akcích pro metrosexuály - takový ten mišmašovej elektropop pro víkendy nudících se mladých úřednic - hledajících nějaký odvaz, a nebo obecně elektronickou hudbu, pro níž se tento název také vžil, ale lidé z branže by ho často užili pouze s opovržením hodným pana autora. Je přece tolik žánrů elektroniky od dnb přes jungle, psy-trance až po acid-jazz nebo electro-latina. A jsou samozřejmě i hybridy elektronické a akustické hudby, mezi nimiž má zvláštní postavení vysoce politicky angažovaný hip-hop. Často se též užívá zpěvu MC, i jinde. Hraje se od gramofonů a CD přes digitální sequencery a často dnes i rovnou z notebooků. Staré školy mají rády commodore a analogové syntezátory. Nedílným doprovodem akcí bývá též často mixáž videa a samozřejmě různá světla, od klasických diskokoulí až po sofistikované lasery. My třeba na akcích také už druhým rokem stavíme i kino, kde jako chill-out promítáme různé "konspirační filmy" apod. Místňáci jsou z toho obvykle dost vyplesklí - když vidí Loose Change 2 nebo Who killed John O'Neill.
Tekkno scéna se dost rozpadla po teroristickém útoku vlády na Czechtek 2005 - načež ji infiltrovali tlupy tajnejch, teenagerů a prodavačů prošlejch párků, ale pomalu se zase zmátořuje. Tak začínají zase krákat obsedantní pomahači padlejm děvám, co by je nejradši přivázali k boudě na řetěz lásky.

167632

11.8.2008 7:58

RE: techno

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 167632

Hezky jste to napsal, jenom jsem chtěla upozornit na takový malý detail, aby lidi nepoužívali slovo metrosexuál.Toto podivné slovo úmyslně zavádí mainstream (to by mě fakt zajímalo, který manipulátor davů ho konkrétně vymyslel), aby ještě více rozředil heterosexuální scénu. Metrosexuál totiž není chápán jako čistý heterosexuál, ale jako takový jakýsi přechod mezi homosexuálem a heterosexálem. Jenže tak to není. Když je někdo čistý heterosexuál, tak ho není potřeba nazývat metrosexuálem. Je to výraz zbytečný a někým uměle vyrobený.

167674

11.8.2008 14:45

RE: techno

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 167674

Metrosexuál není žádný přechod mezi homosexuálem a hetero, (to by snad byl bisexuál?)
Ale je to muž, který přehnaně dbá o svůj zevnějšek.
Asi je ten výraz špatně složený, to ano (proč "sexuál", když orientace v tomhle nehraje roli?).
Pokud vám to slovo vadí, říkejte jim hezky českým ekvivalentem "šampóni" [smích]

167726

11.8.2008 18:43

RE: techno

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 167726

Zdánlivě by se mohlo zdát, že jde o nepodstatnou hloupůstku, když mainstream prosazuje slovo metrosexuál- ale není to pravda. Novináři, placení manipulátoři davů, moc dobře ví, jaká síla se skrývá ve slovech. V okamžiku, kdy Mladá fronta věnovala vysvětlení slova metrosexuál celý obsah Magazínu Dnes, tak ve mně vzklíčilo podezření, že již opět s masami manipulují. Již jsme zde na Zvědavci odhalili slovo holocaust, které taky bylo nedávno uměle vytvořeno. A Weisenthal (snad to říkám dobře) jej vymyslel proto, aby se utrpení Židů výrazně odlišilo od jiných genocid. Aby to utrpení zkrátka bylo výlučné a výjimečné. To že v gulagu bylo zholocaustováno 50 milionů lidí není patrně tak podstatné.

Nakoukla jsem dnes ráno do Akademického slovníku cizích slov, vydaného roku 2000. Slovo metrosexuál se tam nevyskytuje. Čili ještě před pouhými 8 lety to slovo u nás v Česku neexistovalo, nikdo ho neznal. Teď si položme otázku, proč ho mainstream u nás uměle na všech frontách prosazuje k používání? A správně jak jste poznamenal, proč je tak špatně složené? Když není metrosexuál homosexuál, ani bisexuál, tak proč tam cpou to sexuál, když v tom orientace nehraje roli? Já se domnívám že proto, že je v tom promyšlený úmysl potlačit slovo heterosexuál. Metrosexuály začnou být nazývani všichni slušně oblečeni muži, všichni ti kravaťáci spěchající do práce. Ale jakmile bude někdo zarostlý, nebo příliš mužný, tak mu začnou nadávat do heterosexuálů. Já bych byla hrozně nerada, kdyby se z heterosexuála stala jakási nadávka, metrosexuál by byl kdesi uprostřed a chápán jako poloviční homosexuál a homosexuál by byl patrně na nejvyšší příčce obdivu jako výkvět lidstva.[oči v sloup]

167749

11.8.2008 18:55

RE: techno

google 84.?.?.?

Reakce na 167749

>Zdánlivě by se mohlo zdát, že jde o nepodstatnou hloupůstku, když mainstream
>prosazuje slovo metrosexuál- ale není to pravda. Novináři, placení manipulátoři davů,
>moc dobře ví, jaká síla se skrývá ve slovech.

spravne

167751

11.8.2008 19:18

RE: techno

vodnik007 71.?.?.?

Reakce na 167749

Nadavat do heterosexuála si necham libit.
Pri dnesni popularite slova gay se clovek nemusi stydet ze je stale jeste hetero [velký smích]

Nejlepsi definice metrosexuala snad maji v cinstine: 都市美男 (literally: metropolitan handsome men)

167753

11.8.2008 16:48

metrosexuál

Jan X. 78.?.?.?

Reakce na 167674

Tady jsem našel jakous takous definici
http://zena.centrum.cz/pradelna/2007/11/26/clanky/metrosexual-kompliment-nebo-urazka/

167731

11.8.2008 19:27

RE: techno

Aja 74.?.?.?

Reakce na 167674

Dik, Jarmilo.
Musim se priznat, ze jsem slovo neznala, prvne jsem ho potkala zde na Zvedavci.
Nez jste tu poodhalila rousku, evokovalo ve mne predstavu sexualni uchylky (sex v metru, ci sex s metrem) [zmaten]

167754

12.8.2008 14:42

RE: techno

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 167754

Vy se Ajo nezdáte, ale Vy jste pěkná srandistka. [smích] Nesmím jezdit metrem, ještě by se ze mě mohla stát metrosexuálka. [chechtot] Ale abych taky něco řekla ke článku: Je skvěle a fundovaně napsaný, přesně takovýhle typ článků se mi na Zvědavci líbí.

167826

11.8.2008 15:13

RE: techno

Robocrep 217.?.?.?

Reakce na 167632

>Také si myslím, že elektronická hudba se vyvíjí mnohem
>zajímavěji, než víceméně ustrnulý rock nebo dokonce pop,
>který se často v jukeboxech po hospodách takjakotak vyskytuje
>často v remixech, které se do něj navíc snaží tu
>elektroniku namontovat, takže se tak zkazí staré dobré hity.
>

Pravda, ale jestli by nebylo přesnější spíš než "vývoj" napsat "tříštění" do různých stylů. Aneb: Co se dalo, už se nahrálo a teď se bude jenom míchat všechno se vším.

Ještě bych doplnil, že v elektronické hudbě -na rozdíl od popu- pořád ještě platí, že kvalitní a komerčně úspěšný je totéž. To ale asi společně s érou slavných DJů skončí. [pláč]

167728

10.8.2008 13:01

Lepe bych to nenapsal....

pastinak 23cenzura (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

vypada to ze narozdil od autora predchoziho clanku,jste na Technu "parkrat " byl..[smích])

167599

10.8.2008 13:31

RE: Lepe bych to nenapsal....

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 167599

Velký dík autorovi úvahy. Víceméně předesílá to, co píšu Škapíkovi k jeho pamfletu níže.
Ale netušil jsem, jak hluboko do konstrukce techna - této "cito,matiky" lze vědomím jít. Přeci jen jsem už staršího data, chápu jen celkovou úlohu hudby v různých obdobích skrze "možnosti doby".
Autor přesně popsal i tu úlohu doby, která je "na stole" - propojení lidské psychiky a intelektu s "psychikou a intelektem", který zatím známe jen jako počítače a sítě frekvencí v prostoru.
Stále přesněji se rýsuje obraz spolupráce "uhlíků" (nás, co pálíme cukr) a "křemíků" (co pálí elektřinu, sestru našeho vědomí), křemíky jsme začali poznávat až s návratem k nezazipovaným, postupným, nevynechatelným "krokům", které od našeho myšlení vyžaduje svět křemíkové inteligence.

Šamani tento svět přijímají svým podvědomím, vývoj posledního upgrade lidstva (cca 2000 let) nám nabídl totéž, ale ve formě technologií "z druhé strany", zkoumáním vlastností hmoty. Šamani postupují jen silou svého vědomí, probourali se do další vrstvy informací, do prostoru, kde se "data" skládají do použitelných celků pro lidi, kteří k šamanovi přijdou. Navázat se na "drát vědomí člověka" se dnes už také vyučuje.
Techno je tak jen protipólem, směrováním nadkritického množství lidí do téhož směru vývoje, do schopnosti určovat svůj život podle jiných pravidel a možností. Ta mládež, na kterou dneska mnozí nadávají, ta určuje kvalitu dalšího vývoje. Nechme jim jejich hračky do té míry, kolik kdo sneseme.

167607

10.8.2008 15:01

techno

arafat arafatmosad (zavináč) gmail (tečka) com 86.?.?.?

paci sa mi clanok - ja som nahrlal jedno cd ktore by sa dalo nazvat technom a myslim ze je tam vsetko co ma v hudbe byt - cele CD je nahrate na pocitaci a okrem loopov sa tam pouzili aj zive nastroje - chcem len povedat ze vsetko co clovek urobi ma zmysel ci uz to ma zmysel pre jozka alebo ferka - ten clanok pred tym je naozaj povrchny a divim sa ze ho sem editor vobec zaradil pretoze je oproti ostatnym clankom neuveritelne primityvny - citam zvedavca uz dlho a mam ho rad aj ked je v podstate jednostranne zaujaty - aj ked to nema nic spolocne s technom chcel by som poukazat na to ze boj zvedavca je boj proti sebe samemu staci sa zaujimat trosku o kvantovu vedu aby clovek zistil ako tento svet funguje / odporucam kazdemu / proste cim viac sa bude bojovat proti systemu tym viac sa bude system posilnovat - tot vsjo - este odkaz na tu moju hudbu / nie je to reklama pretoze to bolo davno a cd nie je na trhu a ziadne penaze z neho uz nedostavam ... bohuzial :-}/ --- you tube - Happy Melon

mam vas rad ludia

167610

11.8.2008 1:53

RE: techno

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 167610

>ten clanok pred tym je
>naozaj povrchny a divim sa ze ho sem editor vobec zaradil pretoze
>je oproti ostatnym clankom neuveritelne primityvny

Já jsem ho zařadil schválně. Jeden PRO a druhý PROTI a nechávám na čtenáři, aby si vybral. [smích] Rád bych tuhle metodu dělal častěji, bohužel málokdy se mi sejdou dva protiřečící si články na stejné téma. A sám psát pro i proti nedokážu.

167638

11.8.2008 21:34

RE: techno

Alexa 89.?.?.?

Reakce na 167638

>Rád bych tuhle metodu dělal častěji, bohužel málokdy se mi sejdou dva protiřečící si články na stejné téma.

Snadná pomoc. Dejte předem(jeden týden?) avízo, že kujete plány na článek s tématem ... Pak vyberete ten, který bude komplementární k tomu, co už máte.

Věřím, že psavců je tu dost a oponenty v mnohých oblastech tu jistě najdete.

167760

10.8.2008 19:28

positive vibes

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

zajimave tema[smích] skapikuv pamfletek me dokonce primel k registraci[mrknutí jedním okem]Nastesti vidim, ze je zde dost lidi kteri maji pochopeni i pro mene temne stranky soucasneho nekomercniho undergroundu[mrknutí jedním okem] Netvrdim ze na technu nelze potkat pernikovy trosky to je ovsem riziko jakekoli socializace s lidmi mimo vlastni kmen, rozhodne ale vim ze takovy lide netvori jadro ani vetsinu tekno sceny a mnohem vic hardcore smazek mam moznost vidat odpoledne v parku vedle detskeho hriste ..v podstate se da rict ze takove lidi zadna hudba uz davno nezajima. Kazda generace ma svuj zpusob revolty a demonstrace svoji odlisnosti ..ted to hold vypada takhle[smích] osobne si myslim ze to neni o nic horsi nez to jak se bavili nasi rodice ...staci se podivat jak je v alejich nablito treba po historickych mestskych slavnostech nebo jinych zcela oficialnich udalostech pri kterych tece chlast proudem [bliji] a nikdo to za upadek nepovazuje ...samozrejme patologicky alkoholik si takovou akci taky nenecha ujit a nesoudime podle nich vsechny ucastniky[mrknutí jedním okem]

167621

11.8.2008 0:54

No, to zírám.

Ilja Sajdl 82.?.?.?

A na co? Na DeeJay-e. Ve starých dobrých časech, staré časy jsou vždy dobré, protože dobře již bylo, se objevily diskotéky a na nich pouštěl hudbu z desek, z disků, človíček, jenž se zoval disk jockey. Z disk jockeye se časem stal DJ, dý-džej. Zírám, jak se
z disk jockeye stal DeeJay. Prostě, dobře již bylo a těžko mi to někdo vymluví. Dnes je to samé pozlátko a to když se sloupne..., škoda mluvit či psát.

167634

11.8.2008 10:46

Každopádne ma táto muzika inšpirovala...

erik kollár 91.?.?.?

...a môžem sa len stotožniť s názormi autora

"Špirála z Altamiry"

Dýchal som v jaskyni Rituál vďaky,
kde strážcovia fakieľ v kruhu divo tancovali
a Šaman sám, vlastným rytmom zvedený sa zachvel...
Tam potoky krvi, on hlboko načrel
rukou do tajomstva moci, ktorá vrátila svetu jar.
V prítmí čarovného bubna ohne mihotavo horeli,
v rytme spolužitia kmeňa naše telá tancom volali to,
čo dnes budúcnosťou nazývam...

Teraz stroboskop, rytmus, ktorý mimo času
v nás samých pôvodný mýtus sprevádza -
Hyper Šaman, to Techno!
Tie tóny mi jeho rebrík pristavia -
V tú chvíľu!
Ja kultové maľby na stenách
som vlastnou dušou prebudil,
keď Extáza, tajomný duch aj do mňa zostúpil,
kruh sa zatvoril; a ja...
som sa do tých tancujúcich detí zrazu zaľúbil...

167695

Příspěvků: 23

10.08. 10:58 Mrt  Doporucuji: http://techno.org/electronic-music-guide/
10.08. 12:08 adalgar  vývoj
10.08. 11:37 Jan Molič  Souhlas
10.08. 12:13 mtk  hmmmm
10.08. 12:24 tora85  techno
10.08. 22:55 Jan X.  RE: techno
11.08. 07:58 Jarmila  RE: techno
11.08. 14:45 Robocrep  RE: techno
11.08. 18:43 Jarmila  RE: techno
11.08. 18:55 google  RE: techno
11.08. 19:18 vodnik007  RE: techno
11.08. 16:48 Jan X.  metrosexuál
11.08. 19:27 Aja  RE: techno
12.08. 14:42 Jarmila  RE: techno
11.08. 15:13 Robocrep  RE: techno
10.08. 13:01 pastinak  Lepe bych to nenapsal....
10.08. 13:31 janko  RE: Lepe bych to nenapsal....
10.08. 15:01 arafat  techno
11.08. 01:53 Vladimír Stwora  RE: techno
11.08. 21:34 Alexa  RE: techno
10.08. 19:28  positive vibes
11.08. 00:54 Ilja Sajdl  No, to zírám.
11.08. 10:46 erik kollár  Každopádne ma táto muzika inšpirovala...

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 98 čtenářů částkou 15 298 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 0

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 7

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 2

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

V polní nemocnici v Letňanech neležel jediný pacient16.11.20 22:10 Česká republika 2

Vládě se zalíbilo omezování a šikanování lidí, další komplikace při nákupu potravin16.11.20 19:09 Česká republika 0

To je vlastenec a ne jak jej líčí media15.11.20 21:55 USA 2

Rozvrat vzdělanosti národa v přímém přenosu15.11.20 21:17 Česká republika 10

Soud rozhodl, že nařízení nosit roušky venku bylo nezákonné13.11.20 19:03 Česká republika 4

Od Prymuly k Blatnému. Aneb z bláta do louže13.11.20 16:27 Česká republika 3

Trump bojuje jako lev. Vyhodil vedení Pentagonu. Na iDnes z toho šílí11.11.20 23:26 USA 6

Jak je to se zahlcenými krematorii covidovými mrtvými v Ostravě10.11.20 10:43 Česká republika 3

Městský soud bude posuzovat zákonnost nošení roušek09.11.20 19:50 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
22,27 Kč
Euro
26,33 Kč
Libra
29,61 Kč
Kanadský dolar
17,00 Kč
Australský dolar
16,21 Kč
Švýcarský frank
24,39 Kč
100 japonských jenů
21,33 Kč
Čínský juan
3,38 Kč
Polský zloty
5,88 Kč
100 maď. forintů
7,29 Kč
Ukrajinská hřivna
0,78 Kč
100 rublů
29,19 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 939,09 Kč
1 unce stříbra
524,57 Kč
Bitcoin
409 187,59 Kč

Poslední aktualizace: 23.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 296