Diskuze k článku

Smrt přichází z týlu

Příspěvků 45

11.1.2008 16:44

Překrásný film

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

viděl jsem ho cca před týdnem. Vřele doporučuji!

151145

11.1.2008 16:49

RE: Překrásný film

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 151145

Vložený obrázek

151146

11.1.2008 17:45

Ono to nebol jediny pripad

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

ale svojou velkostou a trvanim bol pozoruhodny. Podobne veci sa stali aj na vychodnej fronte, napr. pri brusilovovej ofenzive, ale na zapade bolo pomerne castym javom hlavne "debaty zakopov" ale koncilo to vsade rovnako... bohuzial

151149

11.1.2008 17:34

Přesné

Ivan Hájek 90.?.?.?

Tenhle článek by si zasloužil, vytesat do kamene.

151150

11.1.2008 19:26

Uzavřený pacifismus

Michal123 217.?.?.?

Je hodně naivní si myslet, že toto postihlo nějakou velkou část fronty. 1.světová válka byla a je přesně tou válkou, kterou si přáli téměř všichni muži v Evropě. Muži v ní bojovali s nadšením a zápalem.

K tomuto tématu napsal perfektní knihu jeden britský hitorik pod názvem Nešťastná válka, a vyvrací přesně tyto míty o neochotě mužů bojovat, a jejich pacifismu. Mýtus vzniklý knihami jako Na západní frontě klid apod.

151155

11.1.2008 21:36

RE: Uzavřený pacifismus

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 151155

Též si nemyslím, že by to byla nějaká humanitně-válečná akce WV-1,
ale každopádně je to dobrá epizodka "ve světě lotrů".No řekněte nežijete někdy rádi v zajetí představ spravedlnosti? Neb jsem stár a mužský testosteron, se jaksi vytrácí(zkrátka začínám být občas sentimentální blbec)už mně někdy začíná i být líto zabít králíka. Takže (film "Štástné a veselé"[mrknutí jedním okem] mě určitě dojmout dokáže.Což ovšem neznamená, že když mě mladý jinoch vrazí do ramene u autobusu MHD a řekne: "uhni dědku", že mu v zápětí nedám přes držku.Bohudík kvuli tomu cvičim a posiluji i když se mně nechce a stárnu. Asi začnu přemýšlet o krátkých palných zbraních [smích][smích][smích] Abych se vůl nepostřelil, uvidíme. Výroky typu: "ať si to generálové rozdají mezi sebou" jsou sice populární ,ale na hovno, ono to už tisíce let funguje jinak. Ahoj. NFT.

151167

11.1.2008 22:36

RE: Uzavřený pacifismus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 151167

Tisíce let to nějak fungovalo, ale dokud bojoval muž proti muži, stále hrozilo nebezpečí, že se z hlubin duše vynoří cosi jako čest, rytířskost, kamarádství nebo nedej bože soucit. Ale této hrozbě už téměř odzvonilo, dnes nebojuje voják proti vojákovi, ale pár ovladatelů v pozadí prostřednictvím mrtvého "železa" a vědo-techniky proti civilům, a konec konců proti životu jako takovému. Jojo, humanitární bombardování....

151168

11.1.2008 23:33

RE: Uzavřený pacifismus

herbage herbage (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 151168

Dnes jsem po dlouhé době shlédl část zpravodajství na ČT1 a na Nově, opět mě to jen utvrdilo že dívat se na to nemá cenu. Nejdřív na jedničce vybobardovali Irák do doby kamenné a pochvalovali si kolik zabili teroristů z Al-Kájdy a kolik zničili výroben bomb. Nezapoměli si rovněž pochválit že zemřelo jen 9 američanů. Koukám že jedou novou strategii, že když puškama a pistolema vás nepřesvědčíme, bombami však ano a jestli nezbude nikdo kdo by se mohl opájet tou "demokracií", tak koho to zajímá, svou ropu si vytěžíme. Dále pak na nově informovali, že FBI neplatila účty jedné telekomunikační společnosti za odposlechy. Bylo to z velmi důležitého oddělení na odposlechy teroristů. By mě zajímalo koho všeho odposlouchaj v rámci boje proti terorismu. No a aby nebylo tich teroristů v médiích málo, tak kvůli Al-Kájdě zrušily rally Paříž-Dakar. Strach je nutnu udržovat a když nic nehrozí, tak si něco vymyslet, propaganda jede na plný obrátky.

151179

12.1.2008 0:41

RE: Uzavřený pacifismus

farin 85.?.?.?

Reakce na 151179

Ten Dakar je slusny. Pripadalo mi to jako dost tezky kalibr. CR1 propaganda dost procitene opakoval AL-KAJDA.
Televizi doma nemam 2 roky. Asi tak jednou za mesic na ni, ale cucim pri navsteve rodicu. No a tech asi 6 hodin co se na to divam mi staci. Videt ty lzi i s obrazem je pro me jeste kotrastnejsi. Nemluve o reklamach ty se vtiraji jak ALPA - me pripadaji strasne prehnane. Pro ty co na bednu cumi denne je to asi akorat. Pry je to dobre - zajdou si na zachod nebo do lednicky. Ja na tu bednu nemam nervy.

151185

11.1.2008 22:28

RE: Uzavřený pacifismus

Aja 74.?.?.?

Reakce na 151167

>Též si nemyslím, že by to byla nějaká humanitně-válečná
>akce WV-1,

>ale každopádně je to dobrá epizodka "ve světě lotrů".No
>řekněte nežijete někdy rádi v zajetí představ
>spravedlnosti? Neb jsem stár a mužský testosteron, se jaksi
>vytrácí(zkrátka začínám být občas sentimentální
>blbec)už mně někdy začíná i být líto zabít králíka.
>Takže (film "Štástné a veselé"[mrknutí jedním okem] mě určitě dojmout
>dokáže.Což ovšem neznamená, že když mě mladý jinoch
>vrazí do ramene u autobusu MHD a řekne: "uhni dědku", že mu v
>zápětí nedám přes držku.Bohudík kvuli tomu cvičim a


>posiluji i když se mně nechce a stárnu. Asi začnu
>přemýšlet o krátkých palných zbraních [smích][smích][smích] Abych se
>vůl nepostřelil, uvidíme. Výroky typu: "ať si to
>generálové rozdají mezi sebou" jsou sice populární ,ale na
>hovno, ono to už tisíce let funguje jinak. Ahoj. NFT.

[smích] [smích] [smích]
..ta trocha poezie, nikoho nezabije.
A nekdy je docela prijemny delat si iluze, ze vobycejny lidi by se domluvili, no neee?

151169

12.1.2008 9:22

RE: Uzavřený pacifismus

Tom 24.?.?.?

Reakce na 151169

>..ta trocha poezie, nikoho nezabije.

tssssss .... ropnej dědek cvičí posiluje, umřít se mu nechce, když se o něj otře mladý jinoch v MHD tak ho zmlátí dokulata, nad králíkem zapláče, ale protože se mu krátí jeho mužský taserosten, tak uvažuje o decentní lidské domluvě - krátce palnou zbraní.

A vy, paní Ajo, vy to zaznámkujete jako - tu trochu poezie, nikoho nezabije.

>A nekdy je docela prijemny delat si iluze, ze vobycejny lidi by se domluvili, no neee?

Ale jo, jen si dělejte přijemný iluze - jak se budete domlouvat s Nafťákovou krátkou palnou zbraní v autobuse. Já vám ty iluze přeju! Já přišel o iluze v momentě, kdy děti zestárly a přestala s nima bejt sranda ...

Lidi by se neměli domlouvat, protože v momentě, kdy se domluví, tak přijdou o iluze.

Jak už jsem starej, blbej a přicházivším průserům blahoskolnně životem nakloněnej, sepsal jsem závěť a poslal ji zúčastněným - to proto, abych snad někoho nenasral ještě i po smrti.

Mno, a pak se mi sešla ta děkovná poselství. I bylo po přízni a bylo i po iluzích ....

151201

12.1.2008 11:49

RE: Uzavřený pacifismus

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 151201

Tome ono je to na dlouhé povídání, já těch "mladejch" mám okolo sebe stále dost a jsem s nimi rád poněvadž nekecají o nemocech ,a to co jsem napsal před tím není "košický vládní program" abys to musel rozebírat. Tu pistoli si nekoupim, právě proto abych nikoho nezastřelil.ahoj. NFT.

151207

12.1.2008 14:07

RE: Uzavřený pacifismus

Tom 24.?.?.?

Reakce na 151207

Safrasafra, já jsem si říkal, že jsem měl přihodit pár smajlíků, aby to nevypadalo jako že rozebírám "košický vládní program" [smích]

Takže dodatečně
[smích] [smích] [smích]

Tom

151214

12.1.2008 15:31

RE: Uzavřený pacifismus

Aja 74.?.?.?

Reakce na 151207

Tak to vidite, Tome a Naftaku, jak je tezky "vylezt z vlastniho zakopu", domluvit se a dat si sampano....a ani to nemusej bejt zakopy na protilehlejch stranach fronty.

V pet vodpoledne po valce U Kalicha.

P.S. Tome, nemate delat blbosti, pribuzny se mohli porvat az pri cteni zaveti u notare, a vy jste si mohl uchovat par iluzi az do smrti smrtouci.

P.P.S. Naftaku, zadnou pistolku, novej blok na versovani a vorezavatko na tuzky, si kup.

Smajlici pro sichra [smích] [chechtot] [smích] [chechtot] [smích] [velký smích]

151216

12.1.2008 17:25

RE: Uzavřený pacifismus

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 151167

Mate pravdu, taky si nemyslim, ze by to melo masovy ucinek. O tu uz se skutecne gumovy lampasy s vygumovanym mozkem postarali. Jak vidno z clanku, ani prevaha dustojniku, kteri zustali pres valecne jatka lidmi uzivajici tu vec mezi usima na obou starnach na tom nic nemuze zmenit. O vojacich netreba diskutovat, jelikoz oni jsou nejmasovejsi slozkou toho mlynku na maso, hned za nimi nasleduji civilisti. Inspekcni zmetci z clanku se bohuzel vyskytuji uplne na druhe strane o hledne ztrat.

V jejich pripade by to vsak pro lidstvo ztrata nebyla, naopak by to byl prinos. Kdyz vas tak, Naftaku posloucham, tak byt v te situaci my dva a existovat mala sance, ze by se mohla prihodit, tomu vysoce postavenemu vygumovanci nestastna nehoda, coz se ve valce stat muze, tak by se stala. Pravda celkove by ani takova mala nehoda nemohla nic zmenit. [mrknutí jedním okem]

151227

12.1.2008 23:16

RE: Uzavřený pacifismus pro Pana Bartoška

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 151227

kdo si denně na "Zvědavci" vyhledává Bartoška,
toho musí z jeho psaní nutně svědět předkožka.
Všem ostatním, co jím chybí,těch se to snad netýká,
byl bych nerad kdyby vznikla z jeho psaní panika.

Dnes jsem nebyl v posilovně, ale v zeslabovně v Libni "U Rokytky" ,
a jelikož mám nízký tlak a cholesterol, tak sežeru před spaním kilo bůčku a pustím si zprávy z Novy abych se dostal na 120/80. Ahoj všem. René promiňte
[velký smích] [velký smích] ale kombinace Bartoška a předkožka po 6 kvasnicovejch "Svijanskejch" je neodolatelná. PS. kvasnicovou pusu pro Aju [smích] [smích]

151254

13.1.2008 1:14

RE: Uzavřený pacifismus pro Pana Bartoška

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 151254

[velký smích] [velký smích]

151259

12.1.2008 12:02

RE: Uzavřený pacifismus - co je naivní

Spytihněv hanywwway (zavináč) volny (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 151155

Opět mylný závěr, vycházející z naivního předpokladu!

To, že se někdo žene do války, ještě neznamená, že mu nadšení vydrží. Pravý opak bývá pravdou. Ono pak udržet bojové nadšení bývá problém, neboť po vystřízlivění přichází kocovina. Pak už není daleko k tomu, aby se armáda rozešla. „Bojová morálka“ vždy bere za své tak rychle, jak rychle a NESMYSLNĚ umírají kamarádi.

Pak si jistě dovedeme (i nedovedeme) představit, jaká veškerá opatření musí být přijata, aby kýžený masakr pokračoval.

A to jsou přesně i ty důvody, proč je válka programově (a vždy byla) propagandou glorifikována a skutečný pohled na válku byl vydáván za mýtus.
Dostat někoho do války znamená vytrvale tlačit na jeho jistoty a barvitě líčit příčiny jeho mizérie. Současné glorifikování války jako spolehlivého a zaručeného „řešení“ nese pak své hořké ovoce.

Co je pak naivní řešení? Jít na jatka, nebo hledat skutečného nepřítele! Ona obrovská ochota bojovat vyplývá právě s oné nezměrné naivity. Ony Remarqueovy romány se snažily odstranit právě ty mýtické představy o válce.

A statečnost? Je ovce klusající na porážku statečná? Nebo je statečný ten, kdo se dokáže vzepřít té mašinériri usilující o jeho a jiné životy...

151211

13.1.2008 14:56

RE: Uzavřený pacifismus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 151155

neni to tak celkom pravda. Toto nadsenie z vojny netrvalo dlho. Vsetci slubovali kratku vojnu, nanajvys zopar mesiacov. Ale ked bolo jasne ze vojna tak skoro neskonci tak to nadsenie rychlo opadlo. Vzbury a neochota bojovat boli velmi caste hlavne posledne dva roky vojny. Tato neochota sa stupnovala generalmi ktori boli myslou este v napoleonskych vojnach a nevedeli prekonat staticku vojnu a posielali tisice muzov na zbytocnu smrt. Chemis des dames bol neuveritelna strata zivotov a to sa odzrkadlilo aj v moralke a nadseniu. Hlad, zakopova noha, vsi, nedostatok oblecenia, choroby, bojovy plyn, delostrelecka palba neposobi dva krat pritazlivo...

151288

11.1.2008 23:30

Nenávist musí být živena zvenčí

pje 194.?.?.?

Nejsem tolerantní k bezpráví, agresi, lžím a útokům na lidskou důstojnost. Lidé mají v sobě paradoxně příliš lásky, že pro ni přehlédnou úlisníky a zrádce, falešné proroky a výrobce nepřátel. Honba za penězi mnohde brání laskavé a soustředěné výchově dětí a rodinné mu životu a síla vzájemnosti je ohrožena nervozitou a nutkáním kompenzovat si své frustrace z nedostatku vstřícné lidské komunikace. Války jsou produktem deprivantů, těch, kteří si své nedostatky zakrývají bezohledným honem za vlastnictvím bez ducha a bez hlubšího smyslu. Mít je pro ně více než být, brát je pro ně více než dávat. To jsou ti, kteří nenávidí pacifisty, humanisty, mediační experty a komunitní propagátory. Přitom společné není proti individuálnímu, naopak individuální povyšuje na vyšší hodnotovou úroveň. Individualismus je hazard, který postrádá záchrannou brzdu. Vnímání pospolitosti a vzájemnosti, to je to, co umožňuje společné pocit, např. křivdy z nesmyslného válčení, jež nemá pro vzájenost žádný smysl, má bizarní smysl pouze pro ony deprivanty střílející do zad...

151173

12.1.2008 8:39

RE: Nenávist musí být živena zvenčí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 151173

Souhlas, tolerance nerovná se slepá blbost. Je třeba umět si uhájit vlastní pozice a hranice. Co není třeba je iracionální paranoidní nenávist k virtuálnímu "nepříteli". Tato nenávist je ale vodou na mlýn všech, kteří jejím prostřednictvím udržují národy ve strachu a tím pádem v poslušnosti, plus je tato nenávist nezbytně zapotřebí, aby se kšeft s "bezpečností" a válkou hejbal....

151199

11.1.2008 23:44

Autor to ponekud zromantizoval

zalozak 211.?.?.?

Predevsim az do minuleho stoleti bylo celkem bezne ze se "bitvy" regulernich armad odehravaly ve stanovenem case a prostoru. Jakkoliv to zni paradoxne, "diplomaticke prestavky" i v ramci boju nebyly neobvykle. To az doba konce 19-teho a 20-teho stoleti (zrejme take diky modernim zbranim) se vyznacuje existenci "permanentni" fronty.

Ta udalost byla vyjimecna a zcela jiste se generalite obou stran silne nelibila. "Nastesti" pro ne, valka je take osobni a tudiz po zahajeni boju se stava osobnim bojem kazdeho o preziti a nenavist za utrpena prikori. Proto staci pro vytvoreni valecne atmosfery lidove receno pozabijet par na kazde strane a pak uz to jede.

Jinak je koncept toho pribehu bohuzel silne zromantizovan. Zaprve se nikdy nebojovalo nepretrzite, ve skutecnosti pocet "bojovych dni" byl v obou valkach docela maly ... valka je spise obrovske cekani behem ktereho si obe strany prilezitostne "zprijemnuji" zivot odstrelovanim... a tu a tam dojde k utoku ci protiutoku. Behem techto prestavek se odehraval "normalni zivot vojaka" (v uvozovkach) a obcas dochazelo i ke kontaktum s druhou stranou.

151180

12.1.2008 1:15

Hezký článek

Jiří Koubek yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz 88.?.?.?

Až na několik faktických nedostatků.
Celkově se uvádí 900 tisíc mrtvých mužů (KIA,MIA) na britské straně, takže nechápu, jak mohlo umřít během jednoho roku 1 milion mužů.
Stejně tak neochota bojovat - právě díky přehnané ochotě na začátku válka neskončila do švestek či do Vánoc, jak se tehdy všeobecně předpokládalo. Moderní zbraně a nacionalismus udělaly z této války taková jatka.
Ono příměří mezi Brity a Němci je vcelku rozšířená věc a ne utajovaná historie.

151187

12.1.2008 1:38

Mne se clanek moc nelibi

420 152.?.?.?

Reakce na 151187

a mate pravdu s tou ochotou na pocatku valky. Ta zacala masivni a do te doby nevidenou vlnou nadseni k boji. Pocatkem srpna 1914, britsky Parlament zadal o extra pul milionu vojaku (nikoliv odvody - chteli dobrovolniky). Odpoved byla ohromujici, koncem zari se prihlasilo 750 000, do ledna 1915 milion. Nadseni k ucasti a boji bylo opravdove, "az mysticky patrioticke" . University se temer vyprazdnily.

K pocatecnim zvlastnostem patrily "Kamaradske pluky", skupiny muzu ze stejne tovarny, fotbaloveho muzstva, vesnice apod. se prihlasovali a bojovali spolecne. Dusledkem bylo casto totalni vylidneni muzske populace behem jednoho dne.
Podle wikipedie: (Na Wiki zařazeno v kategoriích All articles lacking sources from May 2007, Propaganda examples – moderator.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Recruitment_to_the_British_Army_during_World_War_I

151188

12.1.2008 1:39

Svrchovane 'zazivne' tema

z.a.p 99.?.?.?

od doby kdy jsem slouzil coby odvedenec v byvale csl. armade. Bylo mi zpocatku jasne, ze nepritel mi bude 'vytycen' a to zcela jasne proti moji vuli a s mym prikrym nesouhlasem. Tez mi bylo jasne, ze totez budou rikat 'lojzovi' na druhe strane. Pozdeji, behem ruske okupace jsem si zacal uvedomovat dopad teto veci na moji existenci o to silneji. Mohli nam to 'pisknout' kdykoli, ze. At uz momentalne slouzici, ci v civilu; zadny rozdil. Vsichni by se dobrovolne-povinne v urcenou hodinu dostavili na jatka.

Musim rici, ze jsem ve svem odporu proti valecnym stvacum nepovolil, spis naopak. Neni mi bytostne nic vice cizi, nez prijimat od nekoho (notabene od vlastni vlady) instrukce koho mam povazovat za sveho nepritele. Absolutne absurdni predstava. Dnesni 'teroristicka' doktrina je jen tisicim opakovanim toho sameho cim uz lidstvo proslo. Da se konecne poucit??

Shodou okolnostni, oba moji dedove se podileli na valecnem zapoleni 'velke valky'. Jeden, coby presvedceny krestan jen 'kveroval' mimo, az mu velkym stestim italsky odstelovac ustedril zraneni, ktere ho vyradilo z boje po zbytek valky. Druhy byl ovsem jiny kabrnak: vzal to hned zpocatku jako dobrodruzstvi a narukoval coby dobrovolnik ve veku 17(!) let. Bojoval za milovaneho mocnare tak statecne, ze obdrzel nekolik medajli. Nez vsak posleze si uvedomil, ze byl jen nastrojem k pouziti v monstroznim podvodu a zahy (moudre) dezertoval. To mu take zachranilo zivot a umoznilo mu jeho myslenky prevest na me.

Kdo ze to kde rekl, "valka je vul"?

151189

12.1.2008 11:43

RE: Svrchovane 'zazivne' tema

GHEORGHE 78.?.?.?

Reakce na 151189

Máte zajímavé informace. Nemohl byste je trochu rozvinout pro nás - nezkušené čtenáře? Něco, jako sepsat články o vašich dědech a jejich prožitcích z války? Myslím si, že by to bylo poučné.

151210

12.1.2008 16:17

RE: Svrchovane 'zazivne' tema

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 151210

Valka je nepopsatelna hruza, mily pane, to Vam jiste nemusim zduraznovat. At je ve jmenu cehokoli - spravedliva valka neexistuje. A jiste take vite, ze zlo je dobra zaminka pro dalsi zlo. Nadseni bojovat? Zapomente na to.

Pokud jde o meho prvniho dedu (krestana a pacifistu), ten se zapojil nenasilnou cestou (podporou rodin veznenych, sirenim tiskovin apod.) ve druhe svetove do odboje neb byl presvedcen, ze dela spravnou vec. Domnival se, ze kazdy Cech ma tak jednat. Zaplatil za to zivotem - zemrel v koncentraku. Ten druhy (dobrovolnik) byl zachranen, verte nebo ne, Zidem ktery ho vzal do sluzby a az do konce valky ho kryl. Ve druhe svet. valce se nezucastnil absolutne niceho - mel sveho uz dost. Ovsem jeho 'prihody' z prvni svetove byly pro me coby kluka velkym 'napinakem'. Samozrejme ze to vse prispelo i k mym pohledum na svet.

151218

12.1.2008 9:48

Vladimir Stwora

Martin Škapík 85.?.?.?

No já jsem si dovolil ten dokument přepsat do článku, ale pan Stwora mi nejen pomohl jej v podstate napsat snad slusne, ale dal napis Smrt prichazy z tylu - ktery mnohem presneji nez smrt prichazi zezadu charakterizuje co jsem chtel vlastne rici. Takze je to k zamysleni, cim ale nerikam, ze v obsahu bych nemusel mit to vcelku dobre, ale pan Stwora ma k tomu i ten nutny aby nebyl chaos a vice vykladu obal, to je fajn, ja mu za to dekuji

151202

12.1.2008 10:25

Lidé prohlédněte!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Historie se neustále opakuje.
Kdo je můj nepřítel? Američan, rus, němec, anglán či číňan?
Ne! Můj nepřítel je ten co mne žene do války! Ten co podporuje nenávist k ostatním národům!
Lidé, proboha kdy prohlédnete?
Seberte zbraně a použijte je proti těm, kteří Vás ženou do války! Bez Vás jsou politici profitující z války nuly!
A do čela zemí postavte osobnosti co Vás do války nikdy nepoženou!

151204

12.1.2008 16:50

RE: Lidé prohlédněte!

z.a.p 99.?.?.?

Reakce na 151204

Souhlasim plne at na to "sahnuti ke zbranim". To je VZDY spatne reseni. Ale rikate velmi spravne, ze ZADNA narodni ci rasova skupina nema a nesmi byt vinena za puvod svetoveho zla. Vetsi omyl by ani neni nebyl mozny. Zlo je universalni, prave tak jako je jeho protiklad. Vsichni muzeme byt jeho nositeli, nechame-li se svest poblouznenim a nespravedlnosti. Premyslejme o tom.

Jediny ospravedlnitelny odpor je takovy, kdy se svedomi meho odpurce stane casti meho vlastniho. Pak pozname ze vlastne nemame mezi sebou sporu a muzeme zacit debatu jako rovnocenni partneri. To je jediny recept k miru a porozumeni; totiz sdileni naseho 'lidstvi'.

151225

12.1.2008 11:15

Co

Takyjeden 77.?.?.?

více k tomu?
Snad jen ,že tady je knižní předloha:
http://www.neoluxor.cz/knihy/popularne-naucna/military/maly-mir-ve-velke-valce-d3t52629
A jinak ,jak už i zde bylo napsáno:
Váka je vůl!

151206

12.1.2008 22:03

Pozoruhodný článek

waldo waldo(dot)pepper(at)volny(dot) 217.?.?.?

Dobrý den, děkuji pane Skapíku, opět jsem se poučil. V této souvislosti jsem si připomněl vzpouru francouzských vojáků na frontě I. světové války....
Ale, co si dovolím komentovat:
1.) proč při vší úctě k památce zúčastněných, nebudete uvádět jména? Myslím si, že pokud jsou známa, tak takový ojedinělý čin by bylo záhodno spojit s určitými jmény. Jelikož Němci způsobili dvě nejstrašnější války v dějinách lidstva, jejich nacionále klidně vynechte, ale co se týče "našich", tak proč to tajit. Možná jsem nepochopil pointu, ale příjde mi, že i jméno toho idiotského britského generála by bylo na místě. Vžijete-li se do té doby, expandující nenávist musela lidi nutit i k takovým činům, jako nutit vojáky, aby stříleli na nepřátele.
2.) a tady jsem se opět zarazil - pakliže jsou události z 11. září nabízena našimi médii v rozporu s fakty, pak nechápu, proč tažení proti teroristům je z Vašeho pohledu irelevantní. M.Moore jednoznačně hovoří o 11/9 jako o fligně USA na celý svět za účelem možnosti expanze do ropných oblastí a těch 167 miliard $ ve zlatě, jak zmiňuje, za těch tři tisíce životů stálo.
Podle Vás nás militantní islámisté opravdu ohrožují (9/11 je opravdu teroristický čin), ale zastřelit talibánského teroristu je zločin. Budeme je přemlouvat? Anebo to bylo finančně výnosné (průhledné) divadlo a hlavním zločimcem je tupolánkova modla G.W.Bush? Co Vy pane Skapíku a radar v Brdech?
Rozhodně Vás nenapadám, ale chci poukázat na rozpory v jinak kvalitně a poučně napsaném článku. Přeji zdar ve Vaší práci.

151241

13.1.2008 1:18

RE: Pozoruhodný článek

seda 82.?.?.?

Reakce na 151241

...(9/11 je opravdu teroristický čin),...
Osobo Waldo, podléháte obecně propagovanému zhovadilizmu šířenému ČS masmédii (televize, rozhlas) a drtivou převahou tiskovin. Když cizáci vniknou do rodné domoviny někoho, tak ten někdo má právo se bránit jakkoliv!!! A když je ochoten se obětovat v této souvislosti, tak není terorista, ale hrdina!! Značné části Čechů je to nepochopitelné, protože my jsme zpravidla kolaborující hajzlíci! Nebo vám uniklo, že byl dostatek kolaborantů za Rakouska-Uherska, pak za Hitlera, pak za komunizmu a teď ctitelů kapitalizmu...!? A "pravda a láska" vítězila jen mezi kulisami Semaforu, když tam spal ožralý Havel...

151261

13.1.2008 14:30

RE: Pozoruhodný článek

waldo 217.?.?.?

Reakce na 151261

Omyl pane, paní sedo a ještě jednou omyl. Rozhodně jsem ničemu nepodlehl a už vůbec ne našim médiím. Můj názor na situaci okolo 9/11 je jednoznačný a vytvořený studiem jiných zdrojů, než MF a RP. Filmy M.M, 9.rota (Rusko),Loose Change (Dylan Avery) mne v tom jen utvrdily. Jukněte třeba na www.911proof.com, www.911blogger.com či www.letsroll911.org a bude Vám jasné, co si o všem myslím, a doufám, že nejsem sám. Nicméně tvrdím, že zabití či odsouzení teroristů, kteří v metru vypustí sarin, vyhodí do povětří soupravu příměstské dráhy a zabijí více jak 200 cestujících či podříznou skupinu francouzských turistů v přímořském letovisku, je čin veskrze prospěšný, ať již jednají ve jménu kteréhokoliv náboženství.
S Vašimi slovy o českém kolaborování v dějinách Evropy docela souhlasím, ale jde o jedince, kteří se vyskytují v každém národě, a český národ nelze soudit podle takových kreatur jako byli Čurda a Havel.

151284

13.1.2008 5:34

RE: Pozoruhodný článek

Martin škapík 85.?.?.?

Reakce na 151241

Děkuji - asi to vyznělo špatně, můj názor, že radar v Brdech je stále upgradovatelné zařízení na vše od monitoringu či ovlivnšní mobilních komunikací až po jakékoliv výdobytky....

K Islámu, samozřejmě, že s útoky nemá nic společného, ale je nyní velký tah ukázat Islám jako nepřítele, četl jsm, studoval, ale Islám je v podstatě křesŤanství, doplněné o rozumější přístup k manželství ve smyslu patriarchální, rozumné vlády i ohledům k ženám.....

Militantní islámisté je jen slovo, protože Islám vybízí kromě několika ale velmi nejednoznačných veršů k Lásce, pokoře před Alahaem - Ježíšem i Marii a opírá se o skutečně převážně kvalitní zásady vedení komunity. Je mé dosavadní poznání Dík za dotaz i upozornění Martin

151265

13.1.2008 13:33

RE: Pozoruhodný článek

waldo 217.?.?.?

Reakce na 151265

Výborně, pak si v zásadních otázkách naprosto rozumíme. Měl jsem skvělou možnost rok pracovat s muslimy a věřte bylo to velmi poučné. Tito mí přátelé jsou to lidé z Alžíru, Tunisu, Maroka, Pákistánu, Filipín,Malajsie, Indie a Nigérie, dodnes si s některými dopisuji a telefonuji, zprostředkovaně, protože naše země to velmi ztěžuje, potažmo nedovoluje. Někde nemáme mobilní pobočky, jinde jsou problémy s internetem atd.. asi jsem trochu paranoidní, anebo tady opravdu existuje "velký bratr".
Ale to teď není důležité. Souhlasím, že islámismus není o nic militantnější než křesťanství, je vstřícný, muslimové jsou přátelští a otevření a ne takoví, jak nám je podávají media. Těším se další Váš článek.
....taky Martin [smích]

151281

13.1.2008 17:02

RE: Pozoruhodný článek

Martin Škapík 85.?.?.?

Reakce na 151281

Trochu jsem se dnes do pana Stwory "pustil" po emailu, protože je toho na nás všechny dost, tak nevím, jestli budu tady ještě mít další článek, jistě nabízet je budu, ale uvidíme....

Jinak si to skládám sem, pokud budete chtít, napište příspěvek třeba o Muslimech HTTP://zakazany.denicek.eu

151304

13.1.2008 21:21

RE: Pozoruhodný článek

waldo 217.?.?.?

Reakce na 151304

rád přispěji i když jsem povahou spíše kritik než umělec. A s panem Stworou bych to neviděl tak tragicky, jsem na portále přihlášen chvíli, ale čtu jej déle. Jeho názory a přístup jsou povšechně velice tolerantní. Myslím, že Vás neustřihne, viďte Vláďo [velký smích] byť neznám pozadí

151326

14.1.2008 8:23

RE: Pozoruhodný článek

Martin Škapík 85.?.?.?

Reakce na 151326

Pozadí je to, že se mi podařilo na síti najít filmek, kde vědec Grygar na dotaz "Byli Američané na měsíci", který je podpořen vědeckými důkazy z druhé strany, že to prostě v té době nemohlo být možné, minimálně, že podvrhem jsou fotky a filmy z měsíce, odpovídá, že by tazateli dal facku, jako to už jeden člověk udělal.

Jenže jsem příliš pracoval a tak jsem přetížil schránku pana Stwory emaily ten den, nevydržel jsem počkat až do finálního zpracování, nyní jsem mu znovu článek i důkazní film nabídl, uvidíme. Pěkný den Martin

151367

14.1.2008 19:16

RE: Pozoruhodný článek

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 151265

Zajímavost je, že např. v súfismu, mystické verzi islámu, platí za "vzor mudrce" Ježíš, ne Mohamed. (Pravděpodobně je to pozůstatek ještě doby před Mohamedem.) Ježíš podle Mohameda předpověděl Mohamedův příchod ("Musím odejít, aby mohl přijít Přímluvce=Ahmad." Papežové se také prohlašují za onoho Přímluvce= "advokáta" v originále.)
Jinak o Mohamedovi je pěkná legenda: Meditoval, procházel v myšlenkách celý vesmír, a upustil džbán. A jak tak prošel v myšlenkách celý vesmír, tak se vrátil do normálního vědomí a ten džbán ještě stačil zachytit. Jinak řečeno věčnost a okamžik (přítomnost) jsou identické.
Zajímavost také je, že Mohamed velice dal na rady svých žen a to dokonce i ve vojenských otázkách.

151420

13.1.2008 1:03

O co jde...?

seda 82.?.?.?

Pokud jsem to pochopil, tak se vojáci (není jasno v jakém rozsahu) vzbouřili proti absurditě kapitalistické války (ten přívlastek je nadbytečný, protože zatím všechny války byly kapitalistické, nebo minimálně kapitalizmem vyvolané)! Ti strůjci všech různých předchozích válek si vždy našly "nějaký" důvod...např. vývoz demokracie, ale vždy šlo o "prachy"!!! Vy to popíráte?...Vy kreténi...o co si myslíte,že šlo Hanibalovi, když pochodoval přes Alpy k Římu?...nechte se léčit!!

151258

13.1.2008 5:44

RE: O co jde...?

oigdjp 212.?.?.?

Reakce na 151258

až na to oslovení "kreténi" s vámi na 100% souhlasím.

Kdyby na válkách nikdo nevydělával, nikdo by je nevyvolával. A všechny ostatní řeči kolem jsou jen mlha, ve které se to má schovat.

A pokud šli někdy nějací vojáci nadšeně a dobrovolně do války, tak to je jen zásluhou dobře provedené propagandy. V rámci cíle dosažení zisku, je zblbli a motivovali, jako svoje robotníčky v kterékoliv firmě, které znáte.

151266

13.1.2008 16:39

RE: O co jde...?

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 151266

Přesně tak, souhlasím se šeďou i s Vámi. Velké války jsou již tisíce let produktem menšinových vládců, nikoliv většinových ovládaných. Ti vládci se odjakživa mezi sebou mydlili hlavně kvůli MAJETKU a do svých sporů zatahovali většinové obyvatelstvo, které o válčení nikdy nestálo.

A taktika vládců je stále a pořád stejná: nejprve s pomocí masivní propagandy uměle vyprovokovat nenávist na obou stranách. Když to nepomáhá, tak na obou stranách zabít nějaké lidi, aby se "lid" patřičně nabudil a mohl se snadněji do té války nahnat.První i druhou světovou válku mají na svědomí finanční "elity", nikoliv ti prostí vojáci, kteří tam pak zaživa hnili v zákopech.

151300

13.1.2008 21:59

RE: O co jde...?

jansmith1984 85.?.?.?

Reakce na 151300

Ano, holá pravda!!! Otázkou je, co se ještě bude muset stát než manipulované většině dojde co jsou za ovce.[smích] Ani historicky doložené hrůzy ji doposud oči neotevřely a kdo se nedokáže z historie poučit je nucen ji opakovat. Bohužel lidstvo na této planetě z hlediska možností globálního sebezničení již velké rezervy nemá.

Sdílení nezávislých informací po internetu jako nový fenomén možná k tomuto stavu prohlédnutí přispěje. Aby už ale nebylo pozdě, protože panáčkové (rozuměj mocenští, zbrojní, obchodní a finanční oligarchové, kteří tahají za nitky zpoza opony a jejich lokajský výkonný prvek politici - čest vyjímkám), nějaká protiopatření jistě připraví.

151324

13.1.2008 18:21

history channel je pln zajimaveho videa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

jen obcas zabrousim ve svem volnem case k te bedynce nazyvane TV a jen zridka kdy si naladim history channel,pokavad uz ovsem sleduji nejake to svedectvi dob minulych,pak mam tendenci vypnout audio a sledovat jen video

151310

Příspěvků: 45

11.01. 16:44 MedaBeda  Překrásný film
11.01. 16:49 MedaBeda  RE: Překrásný film
11.01. 17:45  Ono to nebol jediny pripad
11.01. 17:34 Ivan Hájek  Přesné
11.01. 19:26 Michal123  Uzavřený pacifismus
11.01. 21:36 NAFTAK  RE: Uzavřený pacifismus
11.01. 22:36  RE: Uzavřený pacifismus
11.01. 23:33 herbage  RE: Uzavřený pacifismus
12.01. 00:41 farin  RE: Uzavřený pacifismus
11.01. 22:28 Aja  RE: Uzavřený pacifismus
12.01. 09:22 Tom  RE: Uzavřený pacifismus
12.01. 11:49 NAFTAK  RE: Uzavřený pacifismus
12.01. 14:07 Tom  RE: Uzavřený pacifismus
12.01. 15:31 Aja  RE: Uzavřený pacifismus
12.01. 17:25 Rene Bartosek  RE: Uzavřený pacifismus
12.01. 23:16 NAFTAK  RE: Uzavřený pacifismus pro Pana Bartoška
13.01. 01:14 Rene Bartosek  RE: Uzavřený pacifismus pro Pana Bartoška
12.01. 12:02 Spytihněv  RE: Uzavřený pacifismus - co je naivní
13.01. 14:56  RE: Uzavřený pacifismus
11.01. 23:30 pje  Nenávist musí být živena zvenčí
12.01. 08:39  RE: Nenávist musí být živena zvenčí
11.01. 23:44 zalozak  Autor to ponekud zromantizoval
12.01. 01:15 Jiří Koubek  Hezký článek
12.01. 01:38 420  Mne se clanek moc nelibi
12.01. 01:39 z.a.p  Svrchovane 'zazivne' tema
12.01. 11:43 GHEORGHE  RE: Svrchovane 'zazivne' tema
12.01. 16:17 z.a.p  RE: Svrchovane 'zazivne' tema
12.01. 09:48 Martin Škapík  Vladimir Stwora
12.01. 10:25  Lidé prohlédněte!
12.01. 16:50 z.a.p  RE: Lidé prohlédněte!
12.01. 11:15 Takyjeden  Co
12.01. 22:03 waldo  Pozoruhodný článek
13.01. 01:18 seda  RE: Pozoruhodný článek
13.01. 14:30 waldo  RE: Pozoruhodný článek
13.01. 05:34 Martin škapík  RE: Pozoruhodný článek
13.01. 13:33 waldo  RE: Pozoruhodný článek
13.01. 17:02 Martin Škapík  RE: Pozoruhodný článek
13.01. 21:21 waldo  RE: Pozoruhodný článek
14.01. 08:23 Martin Škapík  RE: Pozoruhodný článek
14.01. 19:16 pietroo  RE: Pozoruhodný článek
13.01. 01:03 seda  O co jde...?
13.01. 05:44 oigdjp  RE: O co jde...?
13.01. 16:39 Jarmila  RE: O co jde...?
13.01. 21:59 jansmith1984  RE: O co jde...?
13.01. 18:21  history channel je pln zajimaveho videa

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Připomeňme si chřipku před 25 lety na kterou zemřelo 12000 lidí30.09.20 21:35 Česká republika 1

Prymula zakázal zpívat. Dobrá zpráva: dýchat zatím ještě můžeme30.09.20 10:58 Česká republika 7

Rouška neposkytuje žádnou ochranu proti virům a tedy ani COVID-1929.09.20 07:27 Neurčeno 13

Přidusit, povolit. Přidusit, povolit. Prymula si to užívá28.09.20 19:12 Česká republika 4

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 8

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 2

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Měnové kurzy

USD
23,04 Kč
Euro
27,06 Kč
Libra
29,81 Kč
Kanadský dolar
17,33 Kč
Australský dolar
16,54 Kč
Švýcarský frank
25,06 Kč
100 japonských jenů
21,85 Kč
Čínský juan
3,39 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,45 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
29,64 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 613,32 Kč
1 unce stříbra
542,55 Kč
Bitcoin
248 855,46 Kč

Poslední aktualizace: 1.10.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 039