Diskuze k článku

Peřej

Příspěvků 52

13.9.2006 4:37

Hmm,

Rene Bartosek 68.?.?.?

Ja jako paranoik na nejake male dlouholete nahodicky neverim. Rekl bych, ze STB se s takovou prkotinou nechtela patlat, a "Achyles" z padesatych let jako reznik na spinavou praci, nemel stejnou "frekvenci" s lidmi, kteri to prevzali v sedmdesatych letech. To vite dobre vzdelani, inteligence, vycvik, styk se zapadem to se na vas podepise. I kdyz samozrejme bez lidi na reznicinu se zadna tajna sluzba neobejde, obvzlast v totalite je to ucinna zkratka, jak nekdy dosahnout svych cilu. V totalite se taky tolik nemusite nervovat, dusledky sveho jednani. Tedy dokud nepadne rezim. A to jen v pripade nove vitezne totality hrozi odplata, demokratura jak uz dnes vime je humanne neskodna. Takze bych to videl na svinstvo, takovych tech skrytych "malych velkych svini", vyskytuji se mezi vsemi narody a v kazde dobe.

116530

13.9.2006 5:46

Totalita...

Rejpal 24.?.?.?

Pane Hruska, jsem rad ze jste tento clanek napsal. V dnesni dobe mladi lide nevedi o totalite vubec nic. Kazdej si v Cechach narika, jak je tam "buzerovany", ale opak je pravda.
V dnesni dobe si kazdy muze rict co chce (tedy zatim).

Jinak k vasemu clanku, bych chtel dodat, ze to same se delo kdekoliv v byvalem Ceskoslovensku.
Kdyz se nekde hralo na tanecni zabave, tak to muselo byt "politicky" korektni. Nekteri kulturni poradatele dokonce "nutili" hudebniky, aby si do sveho repertualu pridavali i ruske pisne (ne jenom ceske a anglicke). [bliji]

116533

13.9.2006 8:55

RE: Totalita...- abyste nepřechválil.

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 116533

Dneska se spousta kamarádů už zase bojí vybalit kytaru v hospodě, protože jim nějaký podivný civil vyhrožoval, že zpěvem a hraním se dopouštějí porušování ochrany autorských práv. No a to víte, dneska vás můžou právníci dokonale existenčně zničit. Dobře to napsal Hašek v doslovu k prvnímu dílu Švejka: Lidí typu nebožtíka Bretschneidra je spousta i v republice. Velice se zajímají, co kdo mluví.
Ostatně článek jsem nevyhrabal v archivu a nepřevedl z DOSu proto, abych bulel, jak mi zlí komunisti ubližovali. Šlo mi o to doložit, že v osmdesátých létech bylo schvalování cizích základen na našem území na rozbití huby - když se naskytla příležitost. Teď to vypadá, že to zase zbylo na mně - jenže po třiceti letech už nemám na mužné půtky fyzičku.
J. H.

116542

13.9.2006 20:46

RE: Totalita...- abyste nepřechválil.

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 116542

Pero je pry mocnejsi mece - tak hrrr na ne [velký smích] [mrknutí jedním okem]

116585

14.9.2006 12:07

RE: Totalita...- abyste nepřechválil.

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 116585

>Pero je pry mocnejsi mece - tak hrrr na ne [velký smích] [mrknutí jedním okem]
Píchnout jim ho do...... no, do oka asi radši ne, že?
J. H.

116649

13.9.2006 8:14

Příměr

hasicak 84.?.?.?

Chtěli jste hrát a byli jste omezováni jak ve vystoupeních, tak v repertoáru. Ale řekněte mi, kteří soudruzi z STB sedí s razítkem na ambasádě USA a nedovolí mi legálně vycestovat do jejich země? Jsem perzekuován, ponížen, okraden o poplatky a odcházím s nepořízenou. Každý režim má své mouchy a nedělá rozdíly mezi ideologickými narušiteli a teroristy. Ono to pro Vás vyjde nastejno.

116536

13.9.2006 8:37

RE: Příměr - musíš to vidět třídně soudruhu...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 116536

Soudruh Neuman - podle jména zajordánský Čech - dělal jenom to z čeho mu šly peníze a snažil se, aby jich bylo co nejvíce. Tak jako takřka všichni jeho krajané.

Ti samí (jeho) krajané sedí v dnešních totalitárních demokraciích a dělají to, co delali po celou dobu a všude na světě v posledních šedesáti až stodvaceti letech.

Poměrně dost se bavím, když čtu o "vyčůraných pražácích", kteří mají takřka všichni německá nebo zvířecí jména, nebo jejich jména končí na "ský". I to jsou jeho "krajané". Ti mají s Prahou společné jenom to, že tam bydlí. A co jich je!!!
[mrknutí jedním okem]

116541

13.9.2006 17:53

RE: Příměr

pk202.2 194.?.?.?

Reakce na 116536

> Ale řekněte mi, kteří soudruzi z STB sedí s razítkem na ambasádě USA a nedovolí mi

No přece ti američtí soudruzi... [smích][smích]

To jsi si vážně nevšiml, že zatímco jsme se pokoušeli vyvléci z antikapitalistické totality hladce jsme se dostali do prakticky stejné totality, jenom antiteroristické a jenom na jiné světové straně ? [bliji]

jenom ta technika je (v tomto případě bohužel) mnohem dokonalejší [velký smích]

116575

13.9.2006 8:14

Primitivní životní potřeby

Pako 194.?.?.?

Chtěl bych poněkud polemizovat s autorem o tom, že komunistická éra nutila lidi ukájet pouze ony nejprimitivnější životní potřeby. Sám mám trochu jinou zkušenost- na malém městě jsem hrál v kapele malého divadla, založil jednu bigbítovou kapelu, k tomu jsem měl mraky času na randění a jen tak mimochodem jsem při tom studoval... Nechci tady oslavovat socialismus, ale při všem tom marasmu každý vypadl z práce nejpozději v půl třetí a měl moře času na své koníčky, zábavy, baby... V té nesvobodě byl čas od půl třetí mou svobodou.
Dnes mám pocit, že jsem otrok. Chci-li se věnovat své rodině, uteču z práce v půl páté s pocitem, že jdu nějak brzo. Sport? Ano, můžu si za stovku na hodinu mrskat squash v zavřené kleci, nebo jezdit v tělocvičně na rotopedu, případně pod dohledem kamer zlepšovat svou muskulaturu s činkami. Na procházky, nohejbálek s přáteli, kteří taky nemají čas, a následné posezení u pivka už jsem rezignoval. Koníčky? Jo, možná v sobotu, když vstanu včas, nebo v neděli. Makat, makat, makat, jinak se příjmově propadnu a o dovolené můžu sedět doma a polykat suché rohlíky, i když dle proklamací nového režimu můžu cestovat po celém světě... Nový režim nás připravil o to nejcennější - o život. Stáváme se otroky, sice dobře živenými, ale trávícími čas v chrámech konzumu, vystrašenými obavami o ztrátu zdraví=zaměstnání=přijmu, vyděšenými hrozbami médií z "nepřátelských" Arabů, skleníkových plynů, oteplování zeměkoule, bludných asteroidů,.... Nový světový řád už začal, vážení, ale ten práh nebyl vysoký, nepostřehli jsme ho, když jsme ho překračovali... Ještě pořád máme v hlavách vzpomínky na svobodu, ale svobodní již dávno nejsme.

116537

13.9.2006 10:29

RE: Primitivní životní potřeby

Zdeněk Staněk 62.?.?.?

Reakce na 116537

Podle posledních statistik pracují Češi skoro nejméně z celé EU. Takže to vaše makat, makat, makat není zdaleka pravidlem.

A to, že víme o skleníkových plynech, oteplování, asteroidech atd. atd., to je špatně? Lepší nevědět a o půl třetí vypadnout z práce (kde se půl času proflákalo) a mít tu "svobodu"?

Svobodu prasete v chlívě: jo, krmí ho, žije si, ale pak jednou přijde řezník.

116544

13.9.2006 11:50

RE: Primitivní životní potřeby

skud skud (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 116544

Podle mě tyto zaručené statistiky jsou jen nechutná a sprostá propaganda.To je pořád dokola,jak naše "nestranná a objektivní" media referují o tom, že češi makají málo, že máme malou produktivitu práce, že hodně pijeme, kouříme, že jsme rasisti a netolerantní, protože nejsme zrovna nadšeni z ekonomických imigantů. Dále že jsme zaostalý nezvdělaný národ a máme se neustále někomu přizpůsobovat a hledat nějaké nedosažitelné a falešné vzory. Za nedlouho nám budou statistiky sdělovat, že v česku je příliš málo ciziců z afriky a budem je muset dle statistiky a oficiálních pravd si je sem nakvartýrovat a učit se toleranci... [bliji]

116553

13.9.2006 12:22

RE: Primitivní životní potřeby

Pako 194.?.?.?

Reakce na 116544

Záleží na tom, jak jsou tyto informace podávány. Jestliže mi někdo třikrát denně ukáže maskovaného Araba a řekne Terorista, nebo že mi média předhazují možnost přírodní katastrofy, a to vše bez JEDINÉHO důkazu, pouze svědčí o tom, že cílem takové kampaně je mne ovládnout. Dříve církev používala strašák pekla, to už teď nefunguje. Základní pravidlo mocných: Chceš-li někoho ovládat, vezmi mu jistotu... Takže lid0 masírovaní nejistotou se nechávají osahávat zpocenými černochy na letištích, nevadí jim telefonní odposlechy, biometrické údaje na pasech,... protože prý to zvyšuje jejich bezpečnost. Merde, řekl by klasik.

116555

13.9.2006 17:00

RE: Primitivní životní potřeby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 116544

O těchto statistikách si také myslím svoje. Nezapomeňte, kolik lidí dělá "načerno", prostě proto, že zaměstnavatelů, je "za málo" dát jim smlouvu. Kolik lidí je tímto způsobem nakonec i okrádáno (nedostanou zaplaceno) tak dlouho, až na takovýto způsob práce jsou ochotni přistoupit leda tak Ukrajinci.
Tahleta statistika je stejně nemravná, jako řeči o snižování nezaměstnanosti na základě údajů z úřadů práce. Kde jsou ty davy lidí, vylité za kdejakou hovadinu - až podezírám pracovníky těchto úřadů z toho, že za to mají nějaké zvláštní prémie, jinak si nedokážu vysvětlit to nasazení, s jakým se dotyční ouřadové dopouštějí i lží, jen aby se vás zbavili (osobní zkušenost).

Shrnuto, podtrženo - běžte do hajzlu i se statistikami.

116569

13.9.2006 17:14

RE: Primitivní životní potřeby

Zdeněk Staněk 62.?.?.?

Reakce na 116569

Sakra, tohle je tedy web! Jak je člověk s názorem trošku jinde, tak ho pošlete do hajzlu.

Nebo nějaký ten kema, to je tady něco jako třídní nepřítel?

Třeba já mám velkou zkušenost, že se až příliš mnoha lidem prostě nechce pracovat. Scháním do firmy už dlouho několik lidí. Plat je nadprůměrný, práce to není nějak "šílená", ale chci, aby v pracovní době skutečně dělali a aby dělali kvalitně. Víte, kolik už jich tady bylo? A kolik zůstalo? Přitom na pracovním úřadě jsou stovky lidí. Ale dělat se chce málokomu! Musím zaměstnávat Slováky a Poláky. A na, já je neokrádám, mají to samé, co Češi.

Tak mi to vysvětlete.

116572

13.9.2006 21:21

RE: Primitivní životní potřeby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 116572

OK, nemělo tam být to "i". Lepší?

116592

13.9.2006 21:27

RE: Primitivní životní potřeby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 116572

Jo, a chcete-li člověka do 30 let s nejméně 20 letou praxí, vysokoškolským diplomem a jánevímco ještě, tak se nedivte. A taky to nesmí být ženská, nedejbože s dětma, jsem zapomněla.

Tak Slováky a Poláky, povídáte? Nadprůměrný plat? No jo, třeba tady v OV je docela nadprůměrný plat už od 12 tis. nahoru.

116593

13.9.2006 21:34

RE: Primitivní životní potřeby

Zdeněk Staněk 62.?.?.?

Reakce na 116593

Takže takto: vzdělání už skoro ani nepožadujeme, zaškolujeme. Beztak jde o specifickou práci. Stačí manuální zručnost a nebýt trotl. Plat v průměru 18000 (východní Čechy, čili řekl bych dost slušné). Smlouva po půl roce na dobu neurčitou. 50% příspěvek na stravu. Atd.

Přesto Slováci a Poláci. Řeknete mi proč?

116595

14.9.2006 0:17

RE: Primitivní životní potřeby

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 116595

To nevim. I kdyz co to je presne treba trotl nebo prumerny plat? Chapu, ze na pracaku bude dost lidi, co skutecne delat nechteji. Na druhou stranu mate regiony s vysokou nezamestnanosti a pracovni podminky takove, ze si kladete otazku. Proc vubec lidi jsou ochotni za takovych podminek delat? Skoda, ze nemate firmu nekde pobliz takoveho regionu. Nemel by jste problem sehnat lidi.

116610

15.9.2006 18:06

RE: Primitivní životní potřeby

Zdeněk Staněk 62.?.?.?

Reakce na 116610

Trotl? No někdo, kdo nedokáže ani dělat tu nejjednodušší práci, nebo spíš nechce, který je líný na pohled, který ji umí dělat, ale jak to jde, tak ji "ojebe". Bohužel takových není málo. Nebo jinak: vohnout. Znáte D-FENS, ne?

Průměrný plat? No snad víte, kolik to u nás dělá, ne? Mám dojem, že je to teď nějak 19000, samozřejmě hrubého. Včetně ouřadů, politiků, managerů. Takže když nabízíme cca 18000, tak to snad není špatné?

No a nezlobte se na mě, ale jak souvisí regiony s vysokou nezaměstnaností s tím, že prostě na pracáku ty lidi u nás jsou, ale evidentně nechtějí dělat? Je snad nezaměstnanost v jiném než takovém ragionu nějak jiná?

U nás je cca 10% nezaměstnanost, celkem to dělá hodně přes 1000 lidí. Několik týdnů máme požadavek na 16 lidí. A přihlásilo se jich 6! Kde jsou ty chudáci, co marně hledají práci?

Celkem mě z toho vychází, že kdo chce pracovat, tak práci sežene. A zdaleka to nemusí být práce za pár šupů. Vy píšete, že jsou lidi ochotni dělat za takových podmínek, že si kladete otáku, proč ji vůbec dělají. No dobře, ale je snad řešením tvrdnout na pracáku? No a když je zde práce s dobrými podmínkami a pořád nic, tak co? Na co čekají? Kdepak jsou?

116749

15.9.2006 18:52

RE: Primitivní životní potřeby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 116749

Ženské berete taky? [mrknutí jedním okem]

116752

15.9.2006 19:28

RE: Primitivní životní potřeby

Zdeněk Staněk 62.?.?.?

Reakce na 116752

Na tuto práci konkrétně ne, ale jinak u nás dělá hodně žen. A je zajímavé, že když sháníme ženské, tak není zdaleka tolik problémů jak se sehnáním, tak s následno kvalitou práce atd. Z vás by si měli pánové vzít příklad!

116758

15.9.2006 19:59

RE: Primitivní životní potřeby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 116758

Je pravda, že vpodstatě mě skutečně zajímalo konkrétně toto, ale neodvážila jsem se přímo zeptat, a ani nechci stáčet diskusi směrem k prezentaci svých "feministických" názorů... Takže my dva se nakonec ještě shodneme. [mrknutí jedním okem]
Každý máme svůj úhel pohledu, netvrdím o žádném z nich, že je špatný.

Drobný příklad, už jsem to tu uváděla - když jsem ještě pracovala v pekárnách, byli to právě muži, kteří utíkali před dřinou. A nebudu zde rozvádět své domněnky, proč tomu tak zřejmě je.

Děkuji vám. [cool]

116761

16.9.2006 0:43

RE: Primitivní životní potřeby

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 116749

Ja jsem to myslel, tak ze vase startovaci podminky mi prijdou dobre! Podivejte tata je spickovy svarec ( Kdysi jsem potreboval svarit nejakou lehkou slitinu z hliniku s kusem mosazi, rikal mi, ze to nejde. Odpoledne to prines z prace a ze zavrcenim podal a sel na zahradu. Mama mi pak rikala, ze po dilne nelitali pouze elektrody...) a machr co dela dobre s kovy. Konktretne leta dela formy na vyrobu ruznych veci drive z bakelitu tedka z plastu. Prestoze nema vzdelani a asi by nedokazal vystudovat techniku, tak ma prirozene technicke nadani. Kdyz mu prinesou vykresy novych forem a je to spatne, tak je na to upozorni a rekne jim, kde konkretne budou problemy. Vetsinou jsou pani inzenyri a technici chytri, do chvile nez se udela podle planu forma, pak se stane presne to, co jim bylo receno. [velký smích] [velký smích] Mno, pobira plat 12 000 a za rok jde do duchodu. Mamina sla na lince, kde se dela 7 dni v tydnu dolu s penezma a rika, ze ona uz to taky nejak doklepe, ale lituje ty mlade. Ma dost problemu se zdravim, konkretne pater a dost se na tom podepsalo pres tricet let driny. mel jsem na mysli, ze v takovem regionu by urcite par lidi skusilo stesti v nove lepsi praci. V drtive vetsine, ti co opravdu chteji pracovat, tak pracuji s tim naprosto souhlasim. Poukazal jsem pouze na druhou stranu mince. [smích] [mrknutí jedním okem]

116780

14.9.2006 12:34

RE: Primitivní životní potřeby

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 116572

>Sakra, tohle je tedy web! Jak je člověk s názorem trošku
>jinde, tak ho pošlete do hajzlu.
No no, ona poslala do hajzlu hlavně statistiky.

>Třeba já mám velkou zkušenost, že se až příliš mnoha
>lidem prostě nechce pracovat. Scháním do firmy už dlouho
>několik lidí. Plat je nadprůměrný, práce to není nějak
>"šílená", ale chci, aby v pracovní době skutečně dělali a
>aby dělali kvalitně. Víte, kolik už jich tady bylo? A kolik
>zůstalo?
Já samozřejmě do Vašeho podniku nevidím a vůbec už nevím, jak by stejnou věc popsali ti pracovníci. Takže:
1) I jestli máte pravdu, posíláte v podstatě statistiky taky do hajzlu, protože soudíte podle jedné velice omezené skutečnosti, statisticky neprůkazné.
2) V podniku, kde pracuji máme podobnou zkušenost. U nás jde ale o práci fyzicky velmi náročnou a navíc je k ní potřeba i určitá kvalifikace a odpovědnost.
3) Se zahraničními dodavateli a servisy máme většinou horší zkušenosti než s tuzemskými. Navíc mají neporovnatelně vyšší ceny. Tahle zkušenost naprosto odporuje tvrzení, že "Češi pracují méně a hůř".
4) Máte samozřejmě svůj díl pravdy. Když mladí po škole nenastoupí do práce, velice rychle zvlčí. Nejenom že se sami těžko naučí někdy pracovat, jsou i špatným příkladem pro ostatní. To holt nám přinesl ten reálný kapitalizmus. Lze ale právem předpokládat, že na západě to bude ještě horší. Ostatně výše zmíněná zkušenost něco takového naznačuje.
J. H.

116652

14.9.2006 17:57

RE: Primitivní životní potřeby

pk202.2 194.?.?.?

Reakce na 116652

> Když mladí po škole nenastoupí do práce, velice rychle zvlčí.

Jó jó, navíc tady už začíná vyrůstat generace dětí, kteří neviděli mámu nebo tátu nikdy jít do práce - jenom na pracovní úřad pro peníze........
no co z nich asi může vyrůst...... [bliji]

116673

13.9.2006 17:54

RE: Primitivní životní potřeby

ermite 194.?.?.?

Reakce na 116544

Nesmysl, konkretne nasi zahranicni vlastnici, doma maj 6 tydnu dovoleny, vic svatku nez v CR, 7 hodinovou prac dobu. Prazska pobocka polovicni platy proti jejich, denne 10 hodin v praci atd... nestezuju si, prijimam realitu jaka je ale tvrdit ze cesi makaj temer nejmin z EU je hloupost.

116576

13.9.2006 10:45

RE: Primitivní životní potřeby

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 116537

Napsal jsem to před patnácti lety a od té doby neupravoval. Tehdy se mi věci jevily tak, jak jsem to napsal.
J. H.

116545

13.9.2006 14:50

RE: Primitivní životní potřeby

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 116537

Pane Pako, pisete:...kazdy vypadl z prace nejpozdeji v pul treti...
To mozna jen mladi lide, kteri jeste nemeli rodinu. Kazdy kdo se musel postarat o deti(a nebyl zrovna zazobanej komunista), musel makat treba i 2 az 3 joby aby uzivil rodinu.
Nebo se muselo delat na smeny a delalo se i hodne prescasu, aby se dohonil plan. Hlavne tedy aby byla "spokojena" brigada socialisticke prace(soc prc).
Po praci se pak muselo doslova "litat" od obchodu k obchodu a shanet chleba a mliko. O reznikovi a zelinarich netreba mluvit. Staly se dlouhe fronty a nez se clovek dostal po praci z nakupu domu, tak uz bylo pozde vecer.
Take se za komunistu museli delat povinne soboty. V zacatcich uplne vsechny a pak se muselo delat kazdou druhou. Takze toho casu az tak zase nebylo.
Takze v tomhle jste si tam "lebedil"? [oči v sloup]
Nemuzu pochopit, tak na tohle porad nekteri lide muzou vzpominat. [pláč]

116560

13.9.2006 15:02

RE: Primitivní životní potřeby

rivka rivka (zavináč) zahal (tečka) gov (tečka) il 72.?.?.?

Reakce na 116560

>Nemuzu pochopit, tak na tohle porad nekteri lide muzou vzpominat. [pláč]

presne !

http://www.hostarea.de/server-09/September-18f5997f16.jpg

116561

13.9.2006 15:12

RE: Primitivní životní potřeby

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 116561

Tak tohle by si meli precist vsichni komunisti. Jak ti pravdy "verici", tak prospechari. [chechtot]

116562

13.9.2006 20:56

RE: Primitivní životní potřeby

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 116562

Me se ovsem nejvice libi ty "turisticke zakladny" [chechtot]
Ze by vojenskou zakladnu maskovanou za turistickou?

To od nich asi obslahli dneska Amici. V reklame na US army se clovek docete, ze "pozna svet" [velký smích] Inu v Iraku je urcite pekne. Trosku tech zbytku chemicke munice co v 1991 vyhodili Amici do luftu, drobet toho DU pro dobre zdravi a hromada velmi prijemnych, milych a pratelskych Arabu [velký smích] Uplna idylka! [velký smích]
Jedu tam. Nejlepe v tricku v velkou vlajkou USA [velký smích]

116587

13.9.2006 15:26

RE: Primitivní životní potřeby

Pako 194.?.?.?

Reakce na 116560

Ale notak, nepřehánějte, pane Rejpale. Tak zlé to nebylo. Bydlel jsem na dělnickém sídlišti a vím jak to tam v půl třetí vypadalo. Ano, spousta lidí si privydělávala melouchy, ale to bylo čistě dobrovolné, a za tyto melouchy občas dostal člověk víc než ve vlastní práci. Problém je v onom čase, který dnes nemáme. Skončíme sice v pět, ale v supermarketu strávíme stejně dvě hodiny, ačkoli mléka a chleba je tam dostatek a bez fronty. Čas je svoboda. A o ten čas jsme přišli. Jsme jak myši zavřené v klecích, které jednou za rok systém pustí k moři, když dobře šlapeme... Tehdy jsem byl ideologický nevolník, dnes je ze mne existenční nevolník. Jaký je v tom prosím rozdíl?

116564

13.9.2006 18:17

RE: Primitivní životní potřeby

Gilhad 89.?.?.?

Reakce na 116564

Tak nevim - ja v supermarketu stravim asi tak 5-10 minut podle delky fronty ... stiham si denne zacvicit, kazdou chvili vyrazim na nejakou zajimavou akci s kamarady a pritom stiham normalni praci a splacim byt ...
Jako nevolnik si teda nepripadam ...
Rozhodne je o dost lip, nez bylo pred revoluci, i kdyz by se toho dalo porad jeste dost zlepsovat

116578

14.9.2006 0:57

RE: Primitivní životní potřeby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 116560

2-3 "joby" (velmi nesocialistický výraz) neměl v ČSSR téměř nikdo, to se stalo nutností až u mizerně placených dnešních nevolníků (přitom je kupodivu i značná nezaměstnanost). Dodnes mi v uších zní hláška z tehdejší ještě objektivní BBC - V Československu na rozdíl od Maďarska nemusí mít člověk 2 zaměstnání, aby si slušně žil. Na směny se dělá i dnes a přesčasy byly placeny s příplatkem a nikoli "obsažené v měsíční mzdě", jak zní dnešní běžný úzus. O tom, že byly dnes odbourány přežitky jako příplatky za neděle a svátky, povinné zajištění stravování či že lze celou dovolenou nařídit, škoda mluvit. BSP byly především formální instituce, které nikoho k zvláštním výkonům nenutily. Mléko a chléb byly coby základní potraviny vesměs bez problémů k sehnání, i když většinou ne po celý den. Nedostatkové zboží bylo pokaždé něco jiného, ale žádný velký shon nebylo třeba vyvíjet, spíš to bylo lehce otravné. Dnes se komunistům vyčítají nedostatkové banány podobným nenápaditým stylem jako oni vyčítali USA diskriminaci černochů, ale to mi na bolševicích vadilo nejmíň. Pracovní soboty nebyly vynálezem komunistů (i když až do převratu přežívalo "nadělávání" bolševických oslav), ale světový fenomén, než se dostavil i do tábora socialismu snad nejkladnější židovský civilizační přínos a gójové dostali volno i o šábesu (snad by se to ještě dalo multikulturně propojit i s muslimským svátkem pátkem). Další kapitalistickou vymožeností je odbourání vyplácení záloh na mzdu.
Je neoddiskutovatelnou pravdou, že toho volného času bylo za "režimu" mnohem více, stejně jako bylo mnohem méně stresu. Lidé, kteří k životu nepotřebují intelektuální svobodu a o politiku se nezajímají, mají dnes dokonce pocit, že se tenkrát žilo i veseleji. Optimální by zřejmě byl socialismus bez komunistů a s povoleným malopodnikáním, ale to by bylo jednak zneužíváno parazitními jedinci, druhak by se stal nejspíš cílem humanitárních bombardérů obhájců volného trhu.

116611

14.9.2006 1:49

RE: Primitivní životní potřeby

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 116611

Tak kdyz se vam v tom komunismu zilo tak dobre, jak tady mnozi pisete, proc jste tam tedy "zvonili" klicema? [zmaten]

116617

14.9.2006 6:29

RE: Primitivní životní potřeby

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 116617

>Tak kdyz se vam v tom komunismu zilo tak dobre, jak tady mnozi
>pisete, proc jste tam tedy "zvonili" klicema? [zmaten]
Protože jsme byli blbci.
J. H.

116628

14.9.2006 15:51

RE: Primitivní životní potřeby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 116628

S většinou z příspěvku souhlasím,ale pane - BLBCI jsme nebyli!!
Spíše jsme se nechali vmanipulovat do nynějšího průseru a to jak ti obyčejní- pro některé "vyvolené" -Lůza z ulice,ale i ti nelůzovatí,kteří věděli,že ten minulý režim opravdu musel jít do pekel! Jen tak přidám- Nutnost investorů proinvestovat naplánové investice,protože kdyby ne,tak příští rok by už dostali H.vno a ne peníze a jiné a jiné ! Prostě to byl dost velký chaos a bylo nutno něco udělat!! Naše chyba tzv."Lůzy" byla v tom,že jsme si nechali vnutit různé "Vyvolené" a ještě jsme jim dopomohli do vlády místo toho,abychom to v 90-roce pojali Nacionálně a všechny vyvolené hezky zbavili moci a tím i svůj stát příštích a tudíž dnešních problémů. I já zvonil na Václaváku,ale zvonil jsem za lepší život-volnější,hodnotnější i s tím,že se bude muset více položit na oltář vlasti,ale to jak to dopadlo mne vnitřně ničí a dost často si vzpomínám na slova svého otce,který tehdy celou tu suitu disidentů nemohl vidět ani v televisi! Vždy říkávál- však ty si ještě vzpomeneš ! Pokud si pamatujete našeho prvního nekomunistického ministra- hospodářství- tak k jeho osobě otec říkával- "Ta filcka má za úkol zničit zemědělskou soběstačnost našeho státu" a ejhle- je to zde !! Měl mnoho připomínek se kterými jsem tehdy nesouhlasil,ale dnes - mu musím dát HODNĚ moc za pravdu!!!! [zahanbení] Prostě staří věděli co to bude obnášet !!!

116668

14.9.2006 11:34

RE: Primitivní životní potřeby

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 116617

> Tak kdyz se vam v tom komunismu zilo tak dobre, jak tady mnozi pisete, proc jste tam tedy "zvonili" klicema?

Protoze nam na Hlasu Ameriky tvrdili, ze se budeme mit lip a zbavovali jsme se komunistu, kteri upravovali dejiny, lhali a branili svobode projevu a pohybu.

Byli jsme naivni.

Komunisti jsou tu furt a ne ze ne - takze jakepak zbaveni-se jich.
Upravovani dejin delaji "demokreatury" take, od USA - Spanelske valky o Kubu, pres "prekvapivy" Pearl Harbor utok po "incident" v Tonkinskem zalivu (rozpoutal Vietnam) a vcetne holokaustu.
Lze se nam stale, viz. ZHN v Iraku, o teroristech, o Al Kaide, etc. Takze zadna zmena ani tady.
Svoboda projevu neexistuje ani v "demokreature", protoze muzeme svobodne pochbovat jen o urcitych vecech. Nikdy ne treba o holokaustu. Rovnez je snaha omezovat diskuzi a zesmesnovat diskutery diskutujici o udalostech jako 9/11, Madridske vlaky, Londynske vybuchy, etc.
Svobodu pohybu vam radi predvedou na letisti... Krom toho se zde vymenilo nenapadne jen to, ze komanci nam neudelili vizum na onu svobodu pohybu. Dneska sice muzeme vyrazit a nikdo nas nedrzi, ale zase na to povetsinou nemame. Jaky je v tom rozdil? Ve vysledku zadny.

116645

14.9.2006 12:03

RE: Primitivní životní potřeby

stein55 84.?.?.?

Reakce na 116645

@trodas

>Jaky je v tom rozdil? Ve vysledku zadny.

preco byt tak pesimisticky? mate par moznosti -> bud (vyu)zijete demokraciu na vsetkych urovniach, alebo sa budete spoliehat na pomoc rytierov z blaníka!

dalsia varianta by bola, keby sa řip - analogicky k vezuvu - "nasral" a zmenil cele cechy na pompeje; aspon sa dostanete do analov dejin [smích]

hlavne, ze sa hlada ten vonkajsi nepriatel, ktory je za vsetko vinny...

stein55

116648

15.9.2006 19:00

RE: Primitivní životní potřeby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 116648

Máte pochopitelně na mysli hrozbu terorismu, je tak?

116753

15.9.2006 20:57

RE: Primitivní životní potřeby

stein55 84.?.?.?

Reakce na 116753

@baba_Blažková

>Máte pochopitelně na mysli hrozbu terorismu, je tak?

nie, to som nemal na mysli. ale to vecne lamentovanie o situacii v dnesnych cechach ma priviedlo tu na myslienku a "ponukol" som riesenie [smích]

stein55

116764

16.9.2006 0:20

RE: Primitivní životní potřeby

Lev. 72.?.?.?

Reakce na 116764

A to "riesenie", co ste tuna "ponukol" pan stein55 sa u vas nazyva "posledne" [zmaten]

116774

16.9.2006 12:22

RE: Primitivní životní potřeby

stein55 84.?.?.?

Reakce na 116774

@lev

>A to "riesenie", co ste tuna "ponukol" pan stein55 sa u vas
>nazyva "posledne" [zmaten]

dakujem za otazku pan lev. skuste prekontrovat vase synapse...

pretoze ja som neponukal ziadne riesenia, ale som popisal mozne varianty versus vecne knucanie nespokojnych jedincov - a pri tom som sa snazil s jednym okom žmurkať [smích] pochopil to pan lev ?

stein55

116824

14.9.2006 14:54

RE: Primitivní životní potřeby

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 116645

Trodasi pises:...protoze nam na "hlasu Ameriky tvrdili, ze ...

Takze vam vlastne lhali?
Kdo ale nelze, ze jo?

No jsem rad, ze jsem z toho komunistickeho "marasmu" zdrhnul, kdyz uz tam tedy porad pokracuje.
Po vitezstvi v unoru 1948, se zpivalo: "Ted uz mame co jsme chteli, do rachoty z vesela".
Tak nejak jste si to take v roce 1989 predstavovali? [zmaten]

116663

15.9.2006 2:55

RE: Primitivní životní potřeby

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 116663

Jeste k tomu unoru 1948. Komunisti zpivali neco jineho: "Vyhrnem si rukavy a lehnem si do travy" [chechtot]
Do "rachoty" at jdou ty pracujici, co si ten vitezny unor "vymysleli". [pláč]

116713

14.9.2006 11:14

RE: Primitivní životní potřeby

inka 194.?.?.?

Reakce na 116537

Není to dobou, je to lidmi. Za totality jsem sice nesměla skautovat a mít podobné aktivity, ale na vandr se mohlo a STB zase tolik neotravovala. Že jsem nesměla studovat to, co jsem chtěla, bylo sice blbé, ale nakonec jsem se dostala na VŠ, která byla určitým kompromisem ( a ségra po 5ti letech perfektně složených zkoušek každoročně také). I jako vysokoškolák jsem musela dělat takovou tu podřadnější práci, pokud jsem nechtěla do KSČ. Ale všechno to šlo , pokud jsem si nevšímala toho, že jsou někteří, kteří za jeden podpis...... mají mnohem lepší podmínky. No a co
Dnes mohu mít svoje koníčky, pokud bych chtěla, mohla bych i studovat co bych chtěla a pokud se jedná o to moje soukromo, zase jsem musela volit. Buď lepší finance, nebo i život mimo zaměstnání. Tak holt horší finance.
Můžete si vždycky vybrat, život je velký kompromis a něčeho je nutné se vzdát

116642

14.9.2006 11:17

RE: Primitivní životní potřeby

Hustoles 83.?.?.?

Reakce na 116537

Tak takhle nežij! Nikdo tě k tomu nenutí. Já třeba nemám vůbec pocit, že by mě někdo nutil trávit čas v "chrámech konzumu" atd. atd. Že to dělaj ostatní? Narozdíl od doby popsané v článku (dost přesně) si můžeš dneska stěžovat akorát na sebe.

116643

15.9.2006 19:49

RE: Primitivní životní potřeby

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 116643

Ještě by mě zajímalo, jak tohle vysvětlit svým dětem, které jsou "pod tlakem" v kolektivu (ZŠ), či pod tlakem mediální masáže (TV). (Ne že bych jim dovolila často čučet na televizi, ale vliv spolužáků a kamarádů zde je i tak, zase je nemůžu zavřít do terária, že.) Že není nejdůležitější na světě mít bárbínu, bájonikla, bejblejdy, koukat do oblbnutí na pikaču atp. Bohužel děti nejsou tak rezistentní vůči takovéto masáži, jako dospělí. A věřte mi, že postavit se vlně, na níž se veze stádo (včetně pedagogického sboru) není snadná cesta. Tedy - zodpovídáte-li za někoho. Zodpovídáte-li pouze sám za sebe, pak možnost volby máte. Přinejmenším snadnější.

116759

16.9.2006 0:49

RE: Primitivní životní potřeby

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 116759

Jo socialni inzenyri tomu rikaji tlak prostredi. Jaka je to sila jsem si uvedomil, kdyz jsem plynule s university presel na sachtu. Znami me po pul roce nemohly poznat. Zmena stylu chovani, vyjdrovani, temata pro rozhovor.... Myslet, ze kol;em bude konzum a my po praci to smaznem jako nic neni snadne. Nezbyva nez zatnout zuby, venovat detem cas a udelat maximum pro to, aby mel brzo rozum a pochopily "Co to vlastne ten konzum je za zlorad." V kazdem pripade si myslim, ze vy si vedete velmi dobre a drzim palce. [smích]

116783

16.9.2006 11:07

RE: Primitivní životní potřeby

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 116783

>.... kdyz jsem plynule s university presel na
>sachtu. Znami me po pul roce nemohly poznat. Zmena stylu chovani, vyjdrovani....

Je na case, Rene, vratit se na "stare dobre koleje" [mrknutí jedním okem]

116814

16.9.2006 8:41

RE: Primitivní životní potřeby

kocourMax 84.?.?.?

Reakce na 116643

V chrámech konzumu .. ano, denně trávím desítky minut. Nejde to jinak. Když chci mít čerstvý rohlík /pro který dřív jsem si skočil přes ulici nebo za roh/. Bohužel. Obchody s potravinami zmizely vytlačeny hyper-super-mega markety povětšinou na okrajích města. Nezbude nic jiného, než sednout na bus, do auta a jet, nakoupit a vystát si frontu u pokladen. Hodinku to zabere. [naštvaný]

116798

14.9.2006 16:59

Jó, socialisticky pracovat

Čochtan 84.?.?.?

Reakce na 116537

a kapitalisticky žít, to je to pravé pro čecháčka.
Sice ste tehdy vypadl v půl třetí, ale koupil jste jen chleba, pivo a brambory, to ostatní jste sehnal. Shánění ovšem stálo čas. Takže s tím volným časem to nebylo taky tak skvělé.

116669

Příspěvků: 52

13.09. 04:37 Rene Bartosek  Hmm,
13.09. 05:46 Rejpal  Totalita...
13.09. 08:55 J. H.  RE: Totalita...- abyste nepřechválil.
13.09. 20:46 trodas  RE: Totalita...- abyste nepřechválil.
14.09. 12:07 J. H.  RE: Totalita...- abyste nepřechválil.
13.09. 08:14 hasicak  Příměr
13.09. 08:37  RE: Příměr - musíš to vidět třídně soudruhu...
13.09. 17:53 pk202.2  RE: Příměr
13.09. 08:14 Pako  Primitivní životní potřeby
13.09. 10:29 Zdeněk Staněk  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 11:50 skud  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 12:22 Pako  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 17:00 baba_Blažková  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 17:14 Zdeněk Staněk  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 21:21 baba_Blažková  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 21:27 baba_Blažková  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 21:34 Zdeněk Staněk  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 00:17 Rene Bartosek  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 18:06 Zdeněk Staněk  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 18:52 baba_Blažková  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 19:28 Zdeněk Staněk  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 19:59 baba_Blažková  RE: Primitivní životní potřeby
16.09. 00:43 Rene Bartosek  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 12:34 J. H.  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 17:57 pk202.2  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 17:54 ermite  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 10:45 J. H.  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 14:50 Rejpal  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 15:02 rivka  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 15:12 Rejpal  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 20:56 trodas  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 15:26 Pako  RE: Primitivní životní potřeby
13.09. 18:17 Gilhad  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 00:57  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 01:49 Rejpal  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 06:29 J. H.  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 15:51  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 11:34 trodas  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 12:03 stein55  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 19:00 baba_Blažková  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 20:57 stein55  RE: Primitivní životní potřeby
16.09. 00:20 Lev.  RE: Primitivní životní potřeby
16.09. 12:22 stein55  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 14:54 Rejpal  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 02:55 Rejpal  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 11:14 inka  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 11:17 Hustoles  RE: Primitivní životní potřeby
15.09. 19:49 baba_Blažková  RE: Primitivní životní potřeby
16.09. 00:49 Rene Bartosek  RE: Primitivní životní potřeby
16.09. 11:07 V. Sodek  RE: Primitivní životní potřeby
16.09. 08:41 kocourMax  RE: Primitivní životní potřeby
14.09. 16:59 Čochtan  Jó, socialisticky pracovat

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Íránského vědce patrně zavraždil Mosad01.12.20 23:07 Írán 3

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 1

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Měnové kurzy

USD
21,76 Kč
Euro
26,28 Kč
Libra
29,20 Kč
Kanadský dolar
16,81 Kč
Australský dolar
16,05 Kč
Švýcarský frank
24,20 Kč
100 japonských jenů
20,85 Kč
Čínský juan
3,32 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,37 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,68 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 381,06 Kč
1 unce stříbra
515,46 Kč
Bitcoin
403 089,46 Kč

Poslední aktualizace: 2.12.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 866