Diskuze k článku

Člověk nebo myš?

Příspěvků 44

19.5.2005 3:30

Člověk nebo myš?

Aaron Katz 207.?.?.?

Toto je jen castecna novinka. V minulem stoleti, v Cechach byly zminky v literature o zviratech ktera se chovala jako lide. Napriklad, kdyz cteme knihu o pejskovi a kocicce, zjistime, ze se vlasne snazi emulovat chovani lidi. Coz teprve kocour Mikes, ktery se dokonce naucil mluvit a pracoval v cirkuse.
Ovsem jsou i pripady, kdy naopak se lide chovaji jako zvirata, soucasna vlada se v mnoha pripadech chova jako krysy. A nakonec, kdyz pozoruji sam sebe, tak se casto chovam jako prase. Myslite, ze to jsou tajne uspechy Ceske vedy?

53039

19.5.2005 6:21

RE: Člověk nebo myš?

peppino 80.?.?.?

Reakce na 53039

Svatá prostoto !!!

53044

19.5.2005 6:40

RE: Člověk nebo myš?

Tom 24.?.?.?

Reakce na 53039

>A nakonec, kdyz pozoruji sam sebe, tak se casto chovam jako prase. Myslite, ze to jsou tajne uspechy Ceske vedy?


Proč tajné? To jsou přímo veřejné úspěchy české vědy! Nejenom vláda, jak jste zmínil, ale celá ta politická scéna má s lidmi pramálo společného; snad jen podobu. Živočišná říše se navzájem prolíná již od nepaměti a nejsou to rozhodně jenom vědci, kteří koketují se zvířátky ...

A tak pejsek a kočička, kocour Mikeš, Romulus a Rébus které odkojila matka křížovka, ale mohými dalšími a dalšími zkazkami se dává lidovou formou podání veřejnosti najevo, že věci se mají i jinak, než jsou. Odezva lidové slovesnosti, kupříkladu tato, proto nepřekvapí:

Vařila myšička kašičku
na zeleném rendlíčku.
A kdo přišel tomu dala,
až se z myšky kurva stala.


I dětem by se mělo vštěpovat do hlavinek, že halasné vlajek mávání, prasečím chlívkem zavání:

"Dítě se ptá: A kdo je komunista? Já samozřejmě svýmu dítěti a svým psům říkám jednoznačně, že komunisti jsou prasata," řekla v pořadu doktorka Slizková v podání Kočičkové.

Sokol vysvětluje:

"Od komunistů je odvážné se do toho pouštět. Platí tu totiž zákon o protiprávnosti jejich režimu. A z něj jasně vyplývá, že vraždili lidi a brali jim majetek. Podle mého názoru by se spíš měli proti pomluvě svého produktu bránit chovatelé prasat," dodal.

Muziku tvrdí:

"KSČM přece už o diktatuře proletariátu, třídním boji a takových svinstvech nehovoří. Má právo se bránit," tvrdí Kříženecký.

převzato z MF(Heute)

53046

19.5.2005 21:50

RE: Člověk nebo myš?

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 53039

Kdyby se lidé chovali jeko zvířara,bylo by to fungující společenství.Bohužel se chovají jako lidi. [mrknutí jedním okem]

53103

21.5.2005 0:19

RE: Člověk nebo myš?

Hastrman 64.?.?.?

Reakce na 53039

Spis je to takto. Zemekoule je ve vesmiru jedna z nescetnych miliard planet, nemluve o nespocetnych galaxiich. Jenomze, ze jsme pouhy experiment nejakych vyssich bytosti pro ktere ty uzasne vzdalenosti neni problem a my jsme pouze bile mysi v laboratori.
Zkousi se na nas vsechnomozne. Nemoci, bojeschopnost a ruzne jine experimenty.
[překvapení] [chechtot] [oči v sloup]

53206

19.5.2005 7:16

Člověk nebo myš?

Karel W. 147.?.?.?

To už tady bylo před sto lety: zkřížili komára a mouchu a vznikli tak komouši. Z toho jasně plyne, že by se takové experimenty neměly dovolit...

53048

19.5.2005 7:46

Člověk nebo myš?

Petge 83.?.?.?

Po přečtení zajímavé knihy "Dvanáctá planeta" od autora Zecharia Sitchin by každému čtenáři mělo být jasné, kam se svět posunul. Použil jsem dokonavé sloveso v minulém čase schválně, tedy předmět článku, když nastoluje otázku "coby kdyby" je napsán špatně. Už se stalo !!

Ostatně současná genetika velmi úsilovně pracuje na rozvratu celého nám známého světa dost dlouho. Ale není první - nejedná se podle sumerských textů o nic nového pod Sluncem. Věda stojí poněkud v rozpacích nad otázkou, kdo tady před tisíci let "geneticky zmutoval" kukuřici, brambory, všechny známé obilniny, ale i ovocné stromy a tzv. domestikované zvířata. I člověk je nepříliš povedený schizofrenní tvor, vzniklý genetickými pokusy ze zvířecího základu a implementované "božské podstaty".
(pokračování)


53049

19.5.2005 23:19

RE: Člověk nebo myš?

KZ 83.?.?.?

Reakce na 53049

Kukuřici beru, ale třeba ovocné stromy jsou naprostý nesmysl. Vždyť většina ovocných stromů se skoro neliší od divokých druhů. Rozdíly jsou často srovnatelné s rozdílem mezi různými odrůdami.

53106

19.5.2005 7:47

Člověk nebo myš?

Petge 83.?.?.?

(pokračování)
Odpověď je totiž opět u Zecharii Sitchina - byli to sumerští bohové, patrně mimozemšťani. Z vykopávek v Iraku a okolí bývalého Sumeru se odvezly vagony cihliček se sumerskými texty, mnohé jsou přeloženy, mnohé na to čekají. Ale všechny poznatky z těchto "keramických kronik země" jsou vědou doposud spíše jen pobaveně odmítány, jako náboženské bludy. Kdo žije v bludech, to ke své škodě lidstvo zřejmě brzy zjistí.

Nikdo se nenamáhá vysvětlit, proč a hlavně jak Sumerové přišli na časové jednotky, které dodnes užíváme, jak stihli odpozorovat tzv. Metonův cyklus chodu Země, Měsíce a Slunce, jak stanovili tzv. Platonův rok. Jak vypozorovali celý planetární systém Slunce, který v planetě Pluto moderní lidstvo odhalilo až v roce 1930 ... a spousta dalších hádanek. O tom, co vše bylo známo Sumerům, o tom zde nemá cenu se rozepisovat podrobně. Sumerové to dost podrobně popsali, to hlavní je, že jim to řekli bohové.

Historie se opakuje, blíží se konec dalšího cyklu, tady si někteří dělají "srandu" z proroctví Nostradama a jiných. Genetická manipulace vede k rozvratu systému, jak jej známe, ale život není žádný blbec. Ten to vše přežije, otázka je, zda to přežije zvíře, zvané člověk.

53050

19.5.2005 8:47

RE: Člověk nebo myš?

Misu 193.?.?.?

Reakce na 53050

Tusite, zdali je ta kniha k dispozici i v cestine? Pripadne kde ji maji?

Mimochodem, kdyz vas tak ctu, tak to, ze mexicky Teotihuacan je vlastne model slunecni soustavy, to asi vite, ze?

53054

19.5.2005 8:53

RE: Člověk nebo myš?

Misu 193.?.?.?

Reakce na 53054

Tak pardon, jiz mam odkazy...

53055

19.5.2005 13:32

RE: Člověk nebo myš?

Petge 83.?.?.?

Reakce na 53054

Jo jo, vím to dobře, "taťka Erich von Daniken" to vše již dávno prozkoumal a vcelku nezištně se o tyhle informace podělil s těmi, kdo měli zájem.

Jedno nechápu, kde k tomu lidstvo přišlo, k tak stupidnímu způsobu zacházení s vlastní minulostí a tedy tím pádem i s budoucnosti, jak to předvádí dnešní "Všeobecná Církev Vědecko-technická" alias ta naše věda, co ji jsou milejší Nobelovy ceny, než pravda a prostý humanní život.

Já jsem za svůj dosavadní život nashromáždil (a mnohokrát i přečetl) docela úžasnou knihovnu všemožné mytologie a historie. Vím tedy, že dnešní věda se hluboce a tragicky mýlí a dnešní namyšlení lidé ani netuší, v jaké úpadkové době žijeme. Asi za trest.

53067

19.5.2005 13:54

RE: Člověk nebo myš?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 53067

hele Petge,ozvi se mi na email a poklabosime,takhle verejne je to asi predem odsouzeno k neuspechu

53068

19.5.2005 15:22

RE: Člověk nebo myš?

Aaron Katz 64.?.?.?

Reakce na 53067

Nejvetsi problem pro vedce je sehnat penize na vyzkum. Proto veskery, nebo 99.9% je urcovano soucasnymi problemy vetsinou lekarnictvi, ktere je hnano nutnosti produkovat nove leky aby prezilo. Viz geneticke pokusy, ktere se snazi prekonat nekompatibilitu mezi clovekem a transplanty. Vetsina praktickych objevu je vetsi nahoda nez vyhra v loterii. Take kdyz se podivate na prumerneho vedce tak vidite neuveritelneho " geeka" s velmi uzkymi zajmy. Jen velmi zridka vidime nekoho, kdo si muze dovolit prepych pochopeni dvou, nebo tri vednich oblasti a hledat odpovedi tam. Napriklad: zkloubit ekonomiku, fyziku a medicinu. Toto by vyzadovalo tym vedcu ktery by musel pracovat pod vedenim a bylo by velmi tezke je vest. Zda se mi, ze se to tak trochu povedlo v USA pod vedenim " Byl to Fermi? v Allamu. Byli to hvezdy a trvalo to jen rok pred tim nez zacali nesouhlasit sami se sebou.

53078

3.2.2010 12:19

RE: Člověk nebo myš?

Ludwig vin Mises 88.?.?.?

Reakce na 53078

Nikoliv, farmacie ma vymyslenych leku dost. Ale statem rizene zdravotnictvi nema potrebu se stavat efektivnim a tak nikdo na farmaceuticke koncerny netlaci, aby produkovaly kvalitni leciva za rozumne penize. Takze uspesne patenty se skupuji a hazeji do supliku - chemoterapie sice moc nepomaha, je hodne neprijemna, ale obsahuje hromadu drahejch kovu dalsich zabav, ktere ji cini velmi drahou. Existuje nemalo objevu trivialnich prirodnich leku na ruzne typy rakovin, ktere jsou patentovany a lezi v suplicich farmaceutickych firem.
Financovani vyzkumu spise smeruje k tomu, aby se lidstvo nikam neposunulo. To je proste ta realita soucasneho fasismu s niz se asi musime pro par nasledujich let vyrovnat nez se to cele zhrouti jako svechny papirkove systemy v historii.

211353

19.5.2005 17:16

RE: Člověk nebo myš?

Aja 24.?.?.?

Reakce na 53050

Nazajimam se o problem tak do hloubky, jako vy, ale uz vidim, ci slysim, jak vas "obec vedecka" trha na cimprcampr.
Nekdy jsou ale primo "kopa vesela".
Cetla jsem knihu o jihomaricke Nasce a "vedecke vysvetleni" obrazcu bylo vskutku skveleeee!
Pry bud ritualni obrazce, pripadne skupinova pracovni terapie.
To se i laik, jako ja, docela pobavi. [oči v sloup]

53085

19.5.2005 7:52

Člověk nebo myš?

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

dejiny se opakuji. Uz tu byli napr. kentauri,tedy kone s lidskymi hlavami. Ovsem budou to mit pani vedci tezke,krestane takovym potvoram existenci duse nepotvrdi,tudiz je za plnohodnotne lidi neuznaji,bez ohledu na to,jak to s existenci duse ve skutecnosti je.
Uz se tesim na druhou stranku vyvoje,kdy vzniknou androidi,tj. telo z kovu,mozek organicky + normalni vedomi. To pak bude skutecna sranda, opravdovi lide vyhynou a androidi zacnou valcit s chimerama. Nebylo to uz tady nekdy?!! [oči v sloup] Prozkoumejme lepe svoje moznosti a to ceho uz lidsto bylo schopne.... Mytologie NELZOU a nejsou ani vymyslem. [oči v sloup]

53051

19.5.2005 13:20

RE: Člověk nebo myš?

Petge 83.?.?.?

Reakce na 53051

Tohle tema je mi velmi blízké, jsem schopen "utrousit" na každém kroku nějakou chmurnou myšlenku, "jak to lidstvo všechno zprasilo a co nás zato čeká" !! Ovšem nebudiž tím řečeno, že celý den sedím, tupě hledím do černé zdi a vzdychám. Jsem naturelem a doufám i chováním optimista.

Výše jsem vzpomínal Zecharia Sitchina, ano - vyšly v češtině všechny tzv. "Kroniky Země". Když jsem je podruhé, potřetí ... po x-té přečetl a k tomu přelouskal Mahabharatu a Shrimad Bhagavatam a jako nejrychleji stravitelnou Bhagavatgítu, přičemž to nejdostupnější - Bibli a Korán čtu již pomalu 40 let furt dokola, myslím, že již cosi málo trochu o tom můžu fundovaně mluvit. Arogantní "přehlíživost" materialistů konzumentů, která se samozřejmě projevuje i zde, tož ta vůbec nepotřebuje, aby jim nějaký Petge vykládal, kterak sobecky anebo zežrali, nebo zrovna dožírají budoucnost zřejmě již bezprostřeně příští generace.


A až to příjde "každý, kdo sebeméně dobrého udělal, to bude dobře vědět a každý, kdo sebeméně špatného udělal, bude to vědět" (volně řečeno podle Koránu).

53066

19.5.2005 9:51

Člověk nebo myš?

Hans-Abraham Edeldreck 193.?.?.?

Jaká škoda, že byl již vyhuben blboun nejapný (Didus ineptus, syn.: Raphus cucullatus) !
S ním se křížit, to by byla radost !

53057

19.5.2005 10:17

Člověk nebo myš?

Copaallegro 213.?.?.?

No, spíš bych řekl, že tohle je další pořádný krok k zániku lidstva jako druhu. Kdo s čím zachází, tím taky schází. Ono to bude fajn, až nám pašík vypěstuje srdce,nebo ledviny, ale je dost dobře možné, že si dotyčný jedinec, co ho implantát obšťastní, přinese do svého těla ještě něco jiného, na co on a prasata budou imunní, ale mmůže mezi okolní populaci vesele roznášet nevyléčitelnou nákazu.
Příroda, nebo chcete-li Bůh si neradi nechávají nějakými zakomplexovanými vědátory fušovat do řemesla a je nasnadě, že se to vymstí.

53060

19.5.2005 14:57

Člověk nebo myš?

LG lg (zavináč) zion (tečka) cz 212.?.?.?

Nevim, co je na tom tak vyznamneho, vzdyt lidi delaji z komara velblouda naprosto bezne.

53071

19.5.2005 15:15

RE: Člověk nebo myš?

Lev 68.?.?.?

Reakce na 53071

Nevim, co je na tom tak vyznamneho, vzdyt lidi delaji z komara velblouda naprosto bezne.
_____________________________________________

[chechtot] [chechtot] nejlepsi vtip dne !! [chechtot] [chechtot] Reknu vam, ze jsem se uz dlouho tak dobre nezasmal. A k tomu vsemu, to zde perfektne sedi. ...... Takova vazna situace, vsichni ji berouy smrtelne vazna a najednou se objevi neco takoveho - "Nevim, co je na tom tak vyznamneho, vzdyt lidi delaji z komara velblouda naprosto bezne". [chechtot] Diky pane, to se vam povedlo. Mate u me plus jedna [mrknutí jedním okem]

53077

19.5.2005 16:31

RE: Člověk nebo myš?

kavol 193.?.?.?

Reakce na 53077

inu, když se tak rád smějete, já sem přihodím jeden dialog, na který jsem si vzpomněl čta výše o tom, že lidé jsou prasata apod.:

Jsem zamyšlen.
- Prečo?
Přemýšlím o zlobě lidské.
- Áno, lidé jsou zlí, lidé jsou zvěř.
Ó ne, křivdíte zvěři příteli. Lidi maj tu drzost, že si nadávaj zvířecími jmény, ale jak k tomu to ubohý zvíře příde, aby bylo k člověku přirovnáváno?
- Takovej Ježek.
No ... No anebo lev. Vemte lva. To se řekne "lev společnosti", "lev salónu". Chudák lev. Viděl jste někdy pravýho lva, takovýho toho ...
- Já vim, ten co žere misionáře.
Ano. Viděl jste někdy vopravdickýho lva, jak si zabalí smoking do kufru, jak s tim jede na Krkonoše, jak se tam čtrnáct dní flinká po boudách, jak přijede zpátky, namaže si hubu hnědym krémem, aby vypadal vopálenej, jak de do společnosti a řiká tam "Milostivá pani, já bych Vám přál ten sešup z Míseček, když je fukéř."
- No ovšem, todleto lev neudělá, to udělá vůl.
Ani vůl to neudělá.
- Nojo, vůl je ... vůl má krásný voči. Já myslel kdyby ten pán, co je ten lev, kdyby nebyl vůl. No, to by zase nebyl lev. Vono se vážně zvířatům křivdí ...


- či tam snad měl být velký Lev s velkým "L"? [velký smích]

53080

19.5.2005 17:07

RE: Člověk nebo myš?

kavol 193.?.?.?

Reakce na 53080

ještě jsem zapomněl uvést zdroj [zahanbení] - Voskovec a Werich: dialog O zvířatech a lidech

53084

19.5.2005 17:19

RE: Člověk nebo myš?

Lev 68.?.?.?

Reakce na 53080

- či tam snad měl být velký Lev s velkým "L"? [velký smích]
______________________________________________

...... hm, s tím "velkým" a nebo "malým", tak to, bych už nechal na pisateli. Ale v každém případě pane kavol, jste mi udělal dobře, na lvi duši. Mohu jen přihodit poznámku, že je faktem, že nekteří lidé, jsou na tom daleko hůř, než zvířata. Skutečně ! Podívejte se třeba na vola, i když prošel kastrací, tak jaké to je krásné a ušlechtilé zvíře, že ano ... [velký smích]

53086

19.5.2005 17:05

Článek nebo blábol?

kavol 193.?.?.?

ehm, předem podotýkám, že mé znalosti biologie jsou dosti chabé, leč několik věcí mi na článku nesedí ...

kupříkladu vpravování celých mozkových buněk do embrya jest metoda dosti prapodivná, silně pochybuju o jejich životaschopnosti v cizím organismu - zatím jsem četl pouze o výměně genetického materiálu zárodečných buněk, jakožto experimentální metodě výroby mutantů ... [zmaten]

navíc možnost, že by takto implantované buňky nahradily mozek myši ("Weissman uvažuje o následných pokusech, které by vyprodukovaly myš se sto procentním mozkem člověka."[mrknutí jedním okem], se mi jeví krajně nepravděpodobně i prostou úvahou informatickou - lidské buňky jsou "naprogramovány" na řízení zcela jiného organismu; v genetickém kódu člověka se neskrývá jenom to, že mu narozdíl od myši nemá narůst ocas, ale třeba i informace o řízení žláz/dávkování enzymů, které produkují, apod. - zkrátka "i když to vyrobíme, nebude to fungovat"

dále mě zaráží, že jako příklad podobnosti DNA je emotivně uváděn šimpanz, přičemž je poměrně známým faktem, že nejvíce společného má člověk s prasetem ...

co se týče chování šimpanze, vyjádření o úrovni šimpanze také není úplně přesné - v předmětu o jazyce lidském, nikoliv programovacím, jsme experimenty s šimpanzi několikrát probírali, a rozdílů oproti čtyřletému dítěti je myslím dost na to, aby toto srovnání nebylo použito ...

prostě článek se mi jeví velmi neseriosně, což bohužel jaksi snižuje hodnotu jeho myšlenky, varující, že si hrajeme s ohněm, aniž bychom věděli, co vše v okolí je vůbec hořlavé a čím to lze hasit ... [překvapení]

53082

19.5.2005 17:27

RE: Článek nebo blábol?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 53082

Mně to také připadalo divné. Ale zadejte si do Google (http://www.google.ca/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&q=Irving+Weissman+mouse&btnG=Search&meta=) hesla "Irving Weissman mouse". Mně to vyhodilo 8850 odkazů. Uvádím některé:
http://cmgm.stanford.edu/devbio/FAC%20RES%20AND%20PUB/WEISSMAN/weissmansum.htm
http://www.stormfront.org/archive/t-189504Scientists_To_Make_Mouse_With_Human_Brain.html
http://www.grg.org/IWeissman1.htm

Bohužel to vypadá pravdivě. [zmaten]

53087

20.5.2005 11:40

RE: Článek nebo blábol?

kavol 193.?.?.?

Reakce na 53087

no nevím, spousta odkazů je z novin a www diskusí (a víme, jak to s nimi bývá, inspirace viz např. http://www.hoax.cz/); nevěnoval jsem tomu příliš času, ale najít nějakou odbornou zprávu oznamující experiment tak, jak je v článku popisován, se mi nepodařilo ...

vyhledávání přímo na stránkách Stanfordské university rovněž nic moc nenašlo a o Weissmanovi se tam nepíše, že by vyráběl cokoliv jako člověkomyš ...

53129

19.5.2005 18:05

RE: Článek nebo blábol?

Lone 195.?.?.?

Reakce na 53082

S vašimi znalostmi biologie to není tak špatné (nebo projevujete zdravý rozum?) - vpravit buňky mozku do embrya opravdu není k ničemu - i kdyby se je myší organismus naučil imunologicky tolerovat, nebudou se dále množit (a kolik buněk se vejde do hlavy myšího embrya?), protože nervové buňky se prostě už nedělí. Připomíná to představu, že když do kufru svého trabanta nasypete pár součástek z raketoplánu, budete se moci podívat na Mars. Jsem dalek toho tvrdit o čemkoli, že to není možné, mezidruhové křížení na této úrovni však současná věda rozhodně nedokáže. Něčemu podobnému rádi uvěří čtenáři Blesku a Danikena (nic ve zlém!)
Co možné je: např. vložení genu pro syntézu lidského inzulinu (růstového hormonu atd.) do baktérie, která ho pak vyrobí tuny. Tato technologie funguje již více než 10 let a zachraňuje miliony životů.
(btw živím se jako transplantolog)

53089

19.5.2005 20:09

V sovetskem svazu

Jiri 134.?.?.?

Sovetsti vedci podobne technologie zvlady jiz davno, nektera zvirata v SSSR vypadala temer k nerozeznani od cloveka. Namatkou bych uvedl trebas Lenina, Stalina, Grebenicka a jiny dobytek.

53093

19.5.2005 23:14

Člověk nebo myš?

KZ 83.?.?.?

Mě by daleko víc zajímal šimpanz s lidskými hlasivkami. Podle všeho by taková tvor mohl normálně mluvit.

53105

20.5.2005 2:45

RE: Člověk nebo myš?

Hastrman 66.?.?.?

Reakce na 53105

To uz se jim povedlo. Maji hned dva a chovaji si je v Bilem dome. [oči v sloup] >Mě by daleko víc zajímal šimpanz s lidskými hlasivkami.
>Podle všeho by taková tvor mohl normálně mluvit.

53111

19.5.2005 23:28

Člověk nebo myš?

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Co když se myši (s onim 100% lidskym mozkem) podaří uprchnout z laboratorních podmínek a začne se množit?

Oh, pokud se tem amaterum skutecne neco takoveho podari vyrobit, tak se cloveku konecne naskytne poradny, temer rovnocenny souper v potravnim retezci [velký smích]

Holt, kdo cim zachazi tim take schazi [velký smích]


kavol - mate pravdu, clovece. Je to jako v Australii s kraliky. Nejdrive tam dovezeme kraliky a kapry - nasledne budeme resit, co s nimi, ze? [chechtot]
Jak to pro AU ekosystem dopadlo, vime dneska snad vsichni, no...

Ignorace a nic nez ignorace.

...snad z toho bude alespon neco dobreho, kdyz si tak hraji... [vyplazený jazyk]

53107

20.5.2005 22:38

RE: Člověk nebo myš?

TS 213.?.?.?

Reakce na 53107

Co když se myši (s onim 100% lidskym mozkem) podaří uprchnout z laboratorních podmínek a začne se množit?

A to je jako problem proc? Mys nema v lebce dost prostoru na "vypocetni vykon" ktery by se treba i jenom priblizil i mensi opici, a nema dost krve na zasobeni potrebneho mnozstvi neuronu kyslikem.

V nejhorsim moznem pripade tedy budou mysi jeste o neco vychcanejsi potvory, nez jsou ted, ale ne nijak radove.

53198

20.5.2005 16:21

ala Blesk

LPB 84.?.?.?

Odhliadnuc od toho, že v článku sú vyložené hovadiny, nechápem tento masový boj proti vede. Môžete zakazovať koľko chcete, vždy sa ktosi na zákaz vykašle a bude z toho následne ťažiť. Tak sa spamätajte a nevytrubujte tie demagógie! Ak nás podľa niektorých superintelektuálov stvoril Boh, musel vedieť, čo začneme po čase robiť, nie? Takže je to v súlade s jeho vôľou.

53160

20.5.2005 22:31

RE: ala Blesk

TS 213.?.?.?

Reakce na 53160

Bud tato technologie bude zakazana, a pak se bude provozovat pouze v armadnich laboratorich a budeme mit jeji rizika a nikoliv prospech, anebo zakazana nebude, a pak sice budeme mit rizika, ale i vyhody. Kdo z nas vi s jistotou, ze nebude potrebovat nahradni dil.

Jeste existuje nejpravdepodobnejsi verze, ze technologie bude zakazana jenom nekde; jediny vysledek pak bude rozvoj lekarske turistiky, kdy lide s poruchami budou jezdit pro opravy do svobodnejsich zemi - nejpravdepodobnejsim kandidatem je zde Jizni Korea.

53196

20.5.2005 17:45

Opice nam nejsou vubec geneticky blizko!

Jarda 85.?.?.?

mnohem blizsi nez opice jsou nam prasata! Procpak asi se pri plastickych operacich pouziva k transplantaci praseci kuze a ne opici, he?

53171

20.5.2005 22:26

RE: Opice nam nejsou vubec geneticky blizko!

TS 213.?.?.?

Reakce na 53171

Protoze praseci kuze se pouziva jenom k docasnemu pokryti rany; organismus ji pozdeji odmitne a naroste si pod ni vlastni. Totez pri transplantaci prasecich srdecnich chlopni; z nich jsou odstraneny antigeny a zive bunky. Transplantace celych organu zatim nebyly prilis uspesne, snad krome ojedinelych pripadu dochazi k jejich postupnemu odvrzeni i pres masivni davky imunosupresiv.

Transgenni organismy, specificky navrzene pro kompatibilitu, jsou uplne jina kapitola; pokud se to povede, nebudou problemy s kompatibilitou tkani.

53195

20.5.2005 21:41

Člověk nebo myš?

Jan Šimůnek 84.?.?.?

Článek motá dohromady dvě naprosto rozdílné věci: Spolužití buněk z různých organismů v jednom těle (tedy vlastně to, co celá staletí dělají sadaři roubováním) a genetické splynutí dvou organismů (ke kterému v tomto případě nedochází).
Ta myš v podstatě slouží jako živná půda pro lidské buňky, které se tam mohou množit za podmínek sledovatelnosti podsatatně lepších, než v lidském těle (nechte si udělat do hlavy natrvalo dírku s tím, že vám tudy budou vybírat kousky mozku a házet pod mikroskop), na takové pokusy se asi moc dobrovolníci nehrnou [smích]
Praktický význam to může mít i ten, že v té myši můžeme být schopni napěstovat buňky, schopné pomoci pacinetům s některými chorobami (výhledově i s dnes beznadějnými poraněními mozku a míchy).
Opice se nepoužívají proto, že jsou nám sice geneticky bližší, ale jsou jednak dražší, jednak se hůř chovají a množí, jednak je u nich vyšší riziko, že se od nich něco přenese (Marburgská nemoc skoro jistě, Ebola pravděpodobně, pocházejí od opic). U lidoopů, kteří si alespoň v omezené míře uvědomují sama sebe, existují i problémy etické.
Prase je nám sice geneticky vzdálenejší, Jardo [vyplazený jazyk] ale je skoro stejně velké a má podobnou tělesnou teplotu. Taky nemá (i na rozdíl od lidoopů) srst, což se užívá při transplantaci kůže (stejně se pak odhojí, poslouží jen jako dočasné krytí rány, hlavně u spálenin). Uvažuje se o "humanizovaných" prasatech, která by mohla mít orgány transplantovatelné člověku.

53192

21.5.2005 15:25

RE: Člověk nebo myš?

Katja 83.?.?.?

Reakce na 53192

Souhlasím. Šimpanzi jsou nám z genetického hlediska skutečně bližší, než prasata, i když se to někdy asi nezdá... Asi jde o mýlku, vzniklou tím, že se často srovnává inteligence prasat a např. psů.
Jinak taky trochu pochybuju nad věrohodností článku. Jistě lze např. myši použít pro pěstování různých orgánů pro transplantace (sama jsem viděla fotografii myši, které bylo na zádech "vypěstováno" lidské ucho), ovšem představa myši, která si v sobě nese lidský mozek mi přijde..zvláštní, čistě z biologicko-logického hlediska. I když věda je samozřejmě nevyzpytatelná.
Ovšem nad touto statí: "Weissman říká, že si dá pozor, a že bude myš pečlivě zkoumat. Projeví-li se u ní známky humanity, zabije ji," jsem se tak nějak paradoxně pobavila...

53244

22.5.2005 0:50

RE: Člověk nebo myš?

oji 194.?.?.?

Reakce na 53244


>ovšem představa myši, která si v sobě nese lidský
>mozek mi přijde..zvláštní, čistě z
>biologicko-logického hlediska.

Už jenom ta představa, jak se chudák myška s tak velkou kebulí bude pohybovat [chechtot]

>Ovšem nad touto statí: "Weissman říká, že si dá
>pozor, a že bude myš pečlivě zkoumat. Projeví-li se u
>ní známky humanity, zabije ji," jsem se tak nějak
>paradoxně pobavila...

Inu to víte. Humanita se nevyplácí.

[pláč]

53274

22.5.2005 2:32

RE: Člověk nebo myš?

Druid 84.?.?.?

Reakce na 53244

>(sama jsem viděla fotografii myši, které bylo na zádech >"vypěstováno" lidské ucho)

Ano take jsem ji videl. Cely projekt financovala BIS pote pohorela s Karlem Krychtalkem coby donasecem.

53278

23.5.2005 15:13

RE: Člověk nebo myš?

kavol 193.?.?.?

Reakce na 53192

>Prase je nám sice geneticky vzdálenejší, Jardo

sice nejsem Jarda, nicméně byl bych rád, kdybyste své tvrzení podpořil nějakým odkazem na odbornou literaturu, neboť tvrzení, že prase má s člověkem společného více genetického materiálu než kterýkoliv jiný organismus, je poměrně časté ... [zmaten]

53381

22.5.2005 3:13

Člověk nebo myš?

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Amerika si dela narok diktovat druhym ,co maji delat a tak je krik na Severni koreu,ze pracuje v laboratorich s lidskym semenem a hleda "genetickou zbran" kterou rovnez tak hleda stat Israel ,vyhubit vse nezidovske,tak ,jak hledaji v Britanii a jinde ,ale ,proc to co delame sami druhym nezakazat ,zejmena ,kdyz se to hodi do duvodu k vedeni valky.
Pokusy,jez maji fantastcke pozadi ,planu na ovladnuti sveta ,kde novy laboratorni clovek bude provaden ve dvou kategoriich ,clovek,nemyslici,ale fysicky silny na praci,bez myslenky na vzpouru,zcela poslusny planum ,druhych ,tedy ,inteligentnich tvoru ,vladcu ,jez budou zivi z prace otroku a mezi tim ,cast inteligence ,k dalsimu rozvoji teto theorie,zeny ,jez budou na " delani"otroku a zeny ,jez budou vybrany k rozeni vudcu.
Fantasie s nebezpecnou budoucnosti se prolina,rodina bude laboratorne rizena,otec ,nebude mit zadnou jinou roli,nez pestouskou,otcem svych deti nebude,zatimco vladni vrstvy si budou pestovat svou klasu vladcu,co do vyse inteligence a zaroven k provadeni sve vlastni bezpecnosti.
Ted ,jde jen o to neudelat,driv nejaky velky omyl,nez tento Frankensteinuv plan dojde zkutecne podoby.
Bush May Give
Pentagon OK To China Opposes Bush
Putting Weapons
In Space
Weaponize Space

Scientists Warn Of
US Space Weaponization

US Air Force Asks
Bush OK To Put
Weapons In Space


Myslim ,ze atomovy darek lidstvu se vymsti,jeho vlastni zkazou,inteligence vyzkumniku se stane omylem lidstva,ktery bude tim poslednim omylem ,nakonec i Hitler predpovedel,ze se planeta Zeme stane mrtvou planetou.

53280

Příspěvků: 44

19.05. 03:30 Aaron Katz  Člověk nebo myš?
19.05. 06:21 peppino  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 06:40 Tom  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 21:50 Vratislav  RE: Člověk nebo myš?
21.05. 00:19 Hastrman  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 07:16 Karel W.  Člověk nebo myš?
19.05. 07:46 Petge  Člověk nebo myš?
19.05. 23:19 KZ  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 07:47 Petge  Člověk nebo myš?
19.05. 08:47 Misu  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 08:53 Misu  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 13:32 Petge  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 13:54 MedaBeda  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 15:22 Aaron Katz  RE: Člověk nebo myš?
03.02. 12:19 Ludwig vin Mises  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 17:16 Aja  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 07:52 MedaBeda  Člověk nebo myš?
19.05. 13:20 Petge  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 09:51 Hans-Abraham Edeldreck  Člověk nebo myš?
19.05. 10:17 Copaallegro  Člověk nebo myš?
19.05. 14:57 LG  Člověk nebo myš?
19.05. 15:15 Lev  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 16:31 kavol  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 17:07 kavol  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 17:19 Lev  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 17:05 kavol  Článek nebo blábol?
19.05. 17:27 Vladimír Stwora  RE: Článek nebo blábol?
20.05. 11:40 kavol  RE: Článek nebo blábol?
19.05. 18:05 Lone  RE: Článek nebo blábol?
19.05. 20:09 Jiri  V sovetskem svazu
19.05. 23:14 KZ  Člověk nebo myš?
20.05. 02:45 Hastrman  RE: Člověk nebo myš?
19.05. 23:28 trodas  Člověk nebo myš?
20.05. 22:38 TS  RE: Člověk nebo myš?
20.05. 16:21 LPB  ala Blesk
20.05. 22:31 TS  RE: ala Blesk
20.05. 17:45 Jarda  Opice nam nejsou vubec geneticky blizko!
20.05. 22:26 TS  RE: Opice nam nejsou vubec geneticky blizko!
20.05. 21:41 Jan Šimůnek  Člověk nebo myš?
21.05. 15:25 Katja  RE: Člověk nebo myš?
22.05. 00:50 oji  RE: Člověk nebo myš?
22.05. 02:32 Druid  RE: Člověk nebo myš?
23.05. 15:13 kavol  RE: Člověk nebo myš?
22.05. 03:13 Robert Nohejl  Člověk nebo myš?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

46

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 104 čtenářů částkou 16 005 korun, což je 46 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 7

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 2

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

V polní nemocnici v Letňanech neležel jediný pacient16.11.20 22:10 Česká republika 2

Vládě se zalíbilo omezování a šikanování lidí, další komplikace při nákupu potravin16.11.20 19:09 Česká republika 0

To je vlastenec a ne jak jej líčí media15.11.20 21:55 USA 2

Rozvrat vzdělanosti národa v přímém přenosu15.11.20 21:17 Česká republika 10

Soud rozhodl, že nařízení nosit roušky venku bylo nezákonné13.11.20 19:03 Česká republika 4

Od Prymuly k Blatnému. Aneb z bláta do louže13.11.20 16:27 Česká republika 3

Trump bojuje jako lev. Vyhodil vedení Pentagonu. Na iDnes z toho šílí11.11.20 23:26 USA 6

Jak je to se zahlcenými krematorii covidovými mrtvými v Ostravě10.11.20 10:43 Česká republika 3

Městský soud bude posuzovat zákonnost nošení roušek09.11.20 19:50 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
22,02 Kč
Euro
26,15 Kč
Libra
29,40 Kč
Kanadský dolar
16,91 Kč
Australský dolar
16,19 Kč
Švýcarský frank
24,15 Kč
100 japonských jenů
21,05 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
5,86 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,78 Kč
100 rublů
29,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 714,14 Kč
1 unce stříbra
510,34 Kč
Bitcoin
424 563,87 Kč

Poslední aktualizace: 24.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 784