Diskuze k článku

Žebračka

Příspěvků 63

10.2.2018 19:51

Paní by se měla stát zpěvačkou.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

https://www.youtube.com/watch?v=H6F_krv2BPk

Takhle se v čechách vydělávají prachy...
Ten se bát o penzi nemusí...[velký smích]

362405

11.2.2018 10:43

RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.

Kouba 46.?.?.?

Reakce na 362405

Jenže pan Nohavica mě pokaždé potěší.

362432

11.2.2018 13:24

= RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 362432

Mohl byste konkrétně třeba jen třemi body specifikovat, čím Vás osobně pan Nohavica potěší ? Mně pouze třeba to výšeuvedené youtube jen deprimuje tím, že v podstatě převzal detailně Havlův design z let před rokem 1989, a že mu to již opět tolik mladých "žere" jako před rokem 1989. Připadá mi jako nižší zaměstnanec Strany z Orwelova románu 1984, který má v pracovním befélu kazit naivní proletářské vrstvy a tím stabilizovat totalitní systém, podobně jako třeba "nositel Nobelovy ceny" pan Bob Dylan, který veřejně tvrdí:

Já jako píšu protivládní písničky, a vláda mně za to dobře platí...

Proto říkám: "Paní by se měla stát zpěvačkou !!!!

[velký smích]

362436

12.2.2018 11:44

RE: = RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.

Kouba 46.?.?.?

Reakce na 362436

1. Jednoduchými a chytlavými melodiemi.
2. Nádhernými texty.
3. Báječnou ostravštinou.
Jinak nechápu, proč je třeba zdůvodňovat, proč se mi něco líbí, ale budiž.

362471

15.2.2018 9:17

RE: = RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.

prozaik 109.?.?.?

Reakce na 362471

Pisatel výše má pravdu. Nohavica měl možnost, prostor i jakési renomé, aby se stal hlasem doby, bardem lidu, který rozdá aspoň slova a nápěvy místo zbraní. Proti pýše mocných, proti nešvarům, zradám, proti lidské blbosti, atd. Třeba ne ve všech skladbách a na všech deskách, to by bylo asi přehnané, ale aspoň jedna, dvě, kdyby tam takové byly. Jenže nejsou. Nebo víte o nějakém jeho současném "protestsongu" ?
Kryl ještě stihl zazpívat, že "Demokracie rozkétá...". Pak, nedávno, jeden kluk s harmonikou ( https://www.youtube.com/watch?v=MhDjNvmPIbE ). A to je za 29 let vše ? Ano, ještě se o cosi pokouší Ortel, ale ten je stylově trošku neandrtálský, takže asi nezlidoví.

Nohavica místo toho jen osciluje mezi poetickým smutkem, kde opěvuje své dojmy z ženských a žoviálním bavičstvím. Sem tam něco probleskne jako "Pane prezidente", že se na Ostravsku žije "dva metry od maléru" nebo, že mu Arab "šahá na babu". Není to úplně špatné, ale je to málo.

Každé umění je totiž svým způsobem "angažované". Pak už jde jen o to, čeho se zastává, co prosazuje, na čí straně stojí, co obhajuje, kritizuje, atd.

Republika rozkradená, stotisíc bezdomovců, gauneři nepotrestaní, nezaměstnanost, v médiích propaganda, u koryt prasata, ve městech ghetta, kriminalita horší než za socialismu, nespravedlnost, vandalismus kam oko pohlédne, ale Nohavica se dojímá nad "zasněženou Bratislavou"... To je to, čím řadu lidí zklamal.

362570

10.2.2018 19:58

42 let mám odpracováno

dunn 178.?.?.?

Pracoval jsem u podnikatele, který mi v devatesátých letech neplatil sociální a zdravotní.Když jsem to zjistil, bylo pozdě.Dnes mi spočítali důchod 11 tisíc za 42 let práce!!!!!!!!Kdo může milovat tento režim a nemít lásku k minulému?Mladí padnou taky strašně na držku!Jen o tom ještě neví.

362406

10.2.2018 22:39

RE: 42 let mám odpracováno

Spektátor Č.Puk 62.?.?.?

Reakce na 362406

No ono to tak asi chodí na světě, že se změnami režimů dochází k většímu objemu nespravedlností, než-li obvykle. Tudíž jsem nakloněn evolucím, a nikoli revolucím... Ale zdá se mi, že nám nyní v Evropě přišla antievoluce, kterou bude následovat revolučně-občanskoválkový kvas s džihád pozadím... Vy se možná na to kouknete ještě jako umírající stařík, ale já se domnívám, že na důchod si dnes i ti, kterým je kolem 50 a méně, dělají marné naděje... Takže možná vlastně pořád přes tu veškerou bídu patříte k těm šťastnějším... Pokud jde o mě, pak, pokud budeme chtít ještě aspoň trochu mít naději na důchody, natož na poklidné stáří..., můj návrh je bránit se, a dělat vše proto, abychom nespadli do obdobných průšvihů, jako např. Švédsko, jehož hospodářství má údajně kolem roku 2030 upadnou již na úroveň zemí třetího světa...

362416

11.2.2018 1:50

RE: 42 let mám odpracováno

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 121.?.?.?

Reakce na 362416

je to presne tak jak rikate a proto to je tak kdy jsou zlodeji u moci u nas v Australii to zatim jeste neni tak zle ale nepochybne tam spejeme presne jak rikate je za potrebi se branit zbavit se lumpu a gauneru. Zavrit do kriminalu Sorose a jeho spolupracovniky a za par let bude opet dobre na par let

362424

11.2.2018 8:14

RE: 42 let mám odpracováno

dunn 178.?.?.?

Reakce na 362416

Souhlas.Lituji mladé, píšu to nad vámi.Bojujte, my už nebudeme mít sílu.I když z vojny lecos umím.

362427

12.2.2018 22:52

RE: 42 let mám odpracováno

kolemjdoucí2 213.?.?.?

Reakce na 362427

Bránit se ano, ale mozkem, ne svaly - boj je to na co ta sebranka nahoře čeká a důvod proč sem dovezla statisíce uprchlíků.

Takže budou Češi (Slováci, Poláci, Maďaři…Rusové atd, zkrátka všichni lidé dobré vůle) konečně držet při sobě a ve společném a vyšším (Božím) zájmu chránit sebe i bratry? Jsme k tomu předurčeni, dokážeme překonat křivdy minulosti a úskoky zla a společně duchovně růst?

362489

11.2.2018 14:48

RE: 42 let mám odpracováno

ppppp 85.?.?.?

Reakce na 362416

Existuje nepsane pravidlo, podle ktereho se v kalne vode lepe lovi predatorum. V chaosu se dobre maskuji i ruzne podvody, ktere pak lze interpretovat jako chaos, a je mozne natahovat gumu na dlouhou dobu, nez to prestane nekoho bavit, tedy hrat o cas. Zpusobuje to skryta okupace, dobyvacna politika vybranych etnik uplatnena na zbytku, jako v pripade Indianu. Pokud se budeme chovat jako oni, tak se jimi i staneme. Je to strategie spinave, nekulturni konkurence, parazitujici na vysledcich nejake kultury. Ano, obecne je proto lepsi evoluce, je v ni vice casu, a nepropada tolik chaosu, kde mohou opet radit zivly, co se patricne zneuzilo napr. na majdanu.
Na druhe strane tato obava nebo vlastni pohodli brani efektivnimu pouziti demonstraci ve smysli opravdove demonstrace nazoru a nikoliv protestu a radeni, jak se casto demonstrantum podsouva, nebo se tak umele naaranzuje. Seriozni demonstrace nema byt neco vedouci k revoluci. Melo by jit o realnou politickou show, co lide zadaji, chteji, potrebuji. Nas problem jsou nase zavislosti na systemu a pohodli. Pak strach ze zbranovych monster elit schovavajicich se za lid velkych statu. Jsou to socialni sarlatani, kteri nas nuti zpatky do stredoveku, do jeskyn.
Prikladam nekolik stvrzenek.
https://www.youtube.com/watch?v=i8ILrW0Do6Y

362443

11.2.2018 1:05

RE: 42 let mám odpracováno

ludo2 95.?.?.?

Reakce na 362406

WTF??
CUI BONO???
Čo tu všetci zase revete do prdele???!!!
Všetky tie problémy reálne neexistujú, ak tomu celému humbugu neveríte.
Okrem toho žiadny triezvy mladý človek si predsa nerobí ilúziu, že by mohol dostať dôchodok.

Riešenie predsa jednoduché a jasné, len ho musia opice masovejšie žiadať.
1. Prestať byť opice(a ovce)
2. Úroky z úverov znížiť zo zákona na úroveň nižšiu ako rast HDP.
3. Žiadne fiat money tlačené privátnymi kriminálnikmi. Obeživo kryť každý rok množstvom vyrobenej el. energie, ktora logicky jediná reálne zodpovedá množstvu vyrobených tovarov a služieb. 1 Energo = 1kWh
4. Každoročná postupná sterilizácia obeživa, aby nemohlo byť kumulované u sociopatov mimo reálneho hospodárskeho obehu na špekulácie
5. Emisia obeživa formou ZBP - Základného bezpodmienečného platu každému občanovi včítane novorodencov (to je zároveň automaticky riešením natálnosti, sociálnych, zdravtných, dôchodkových, atď umelých problémov vyvolávania stresu cielene takto manipulovaného stáda). Stovky generácii našich predkov makali, aby sme my dnes pri tej miere automatizácie mali na to automatický nárok a mohlo tak čo najviac ľudí rozvíjať svoj optimálny potenciál miesto programovej deprivácie otrokov. Prostriedky sveta tu nie sú pre bandu neukojiteľných úchylných magorov na bungee-mostíku mocou sfetovaného Olympského Titanicu
6. Zrušenie dane z príjmu a zdaňovanie robotov cez DPH.

Ostatné detaily, ako štátna politika výstavby nájomných bytov, transformácia bánk na bezúročné investičné spoločnosti, reprivatizácia v r.1989 kriminálne ukradnutých strategických národných podnikov do celospoločenských rúk, apod. sú už len spievodné kozmetické upravy. Všetko ostatné sa prakticky vyrieši samo, ako keď záhradu, les prestanete polievať defoliantami(ako Agent Orange, Roundup & fuck).

Zobuďte sa z tej celej dnešnej oficiálnej ilúzie.
Všetko je v poho a nikdy v známych dejinách sme sa nemali tak dobre.

Nebyť opice v ZOO úplne stačí, je dostatočné.
Alebo aspoň pre začiatok vystrčiť tú tekvicu z koššiara, kua!
..nemôžu všetko mladí riešiť za generáciu, ktorá sa nechala v r.´89 ojebabrať!!
Veď makajú jak otroci debilní na hypo, že ledva dýchajú..

Soráč jako za tie nervy, ale toľko krát sme to tu už rozoberali.
Tie poraznecké nálady by som si presne ako sociopatický egomaniak
na prázdny kok(o)s párty tam hore na pyramídovej stolici želal - fuck!!!

Jediná otázka na kaďého politika pri voľbách:
"Aký je Váš vzťah k inštitútu úroku ako takého?"
A) kladný - tak ste agent globálneho finacistického terorizmu - basa, či psychiatria?
B) záporný - prvým výberovým kolom ste práve prešli!

Ďalšie konanie prebudeného občana snáď nemusím ďalej rozpisovať
a je z kontextu dostatočne jasné!!

362422

11.2.2018 14:36

RE: 42 let mám odpracováno

ppppp 85.?.?.?

Reakce na 362422

Velmi dobre si to vystihol. Myslim si nieco velmi podobne. Si clenom nejakej strany na Slovensku? Ak nie, alebo aj ano, tak kvoli kontaktu mozes napisat na filoma@centrum.sk
Mozno by sa este dalo nieco s tym robit.
By som dovolil tiez iba uroky z istiny, teda z realne krytych penazi, ale neviem, ci je to dobre mozne, kedze si na podobny system uverov zvykli aj nekapitalisticke systemy, napr. Cina. Mal by som aj dalsie zavazne pripomienky, co nejde vsetko efetivne rozoberat v diskusii.

362441

11.2.2018 18:43

RE: 42 let?

ludo2 95.?.?.?

Reakce na 362441

Do politickej strany možno ísť do akejkoľvek.
Pracujem s rôznymi, a nie len ja.

Úvery môžu byť riešené i podĺa príkladu tak úspešných
tzv. islamských bánk. To sa napr. máme od nich učiť.
Antiislamská histéria je provokovaná v neposlednom rade kvôli
práve tejto konceptuálno-strategickej otázke.

T.j., aby európske sprosté stádo s vaničkou i dieťa vylialo
= s reálne pravekým pseudoislamom "kozomrdov"(s prepáčením)
bez rozlíšenia najlepšie i všetky pozitíva zachované a rozvinuté
v arabskom svete do prachu dejín zadupalo.

A kto z toho bude zasa profitovať?
Presne, ovcomrdi (s prepáčením) - tzv. židia a presnejšie ich bačovia.

Pôvodný judaizmus, kresťanstvo, či islam apod,
je samozrejme niečo úplne iné a sú prakticky ideovo
i konceptuálne identické.
Pri správnom prevrátení hore nohami však
z pohľadu jelít tak potrebný konfliktný potenciál rozhodne vykazujú.

Btw., Čína, Japonsko, atď. zvyknú dlhodobo úroky práve pod spomínaným percentom rastu HDP držať a úvery priamo podmienečne primárne na technologické inovácie viazať .
Ostatne podobne, ako i spomínané islamské finančné inštitúcie.
Preto ich západní fašisti("židia", "amíci" aspol.) tak nenávidia.

Ako sa otvorene v západných ekonomických mannažerskych príručkách
na školeniach cynicky vravieva:
Ešteže stíhame rýchlejšie Dolár a Euro tlačiť,
ako Čína spotrebný tovar vyrábať, Rusi ropu a plyn ťažiť,
či Východná Európa bielych negrov..lacnú pracovnú silu
pre naše koncentráky dodávať... (bo čierni negri proste robiť nebudú)..
Nasleduje spoločné ha-ha-ha a porada, teambuilding končí..

Ok let´s go back from the corporate world,
to the eastern white final solution ghetto..

Všetky vyššie uvedené opatrenia je nutné pekne postupne,
no paralelne zavádzať. Sú vzájomne previazané.
Mnohí politici to dobre vedia, len opice to musia začať otvorene žiadať.
..a prestať sa opičiť
Inak politika, čo by o tom cekol, siofašistickí predáci
svojimi prestitútkami zdiskreditujú, prípadne i odnehodujú
a inou opicou nahradia.
Čím menej opíc, tým viac ľudí..i riadení spoloČnosti.

362451

12.2.2018 13:54

RE: 42 let?

ludo2 78.?.?.?

Reakce na 362451

Jou..a bod č.4(včitane nutnej cyklickej emisie a sterilizácie obeživa)
sa môže pekne riešiť pre začiatok formou existujúcich Gastráčov.
Majú všetky potrebné parametre, sú automaticky ročne sterilizované.
Preto presstitútky s fascou nadnárodnou kriminálnou kolaborujúce,
tak na ne, ako na potenciálnu hrozbu útočia.

Bude ich vydávať miesto banksterských dcérskych úžerníkov štát,
len ľudia to musia žiadať. Ľudia(štát) sebe.
Podľa celkového aktuáneho množstva obeživa,
sa gastráčom pre začiatok pridelí napr. 5-10%
celkového krytia Energom (kWh invariantom)
v ich konkrétnej plnej výške. Podĺa celkového ročného
množstva vyrobenej elektrickej energie na SK (všetky elektrárne dokopy)
A máte tvrdú menu, vydávanú štátom.
Každý občan v rámci nového "sociálneho balíčka"
obdrží bezpodmienečne mesačne pre začiatok
"pilotne" napr. 150 Euro v gastráčoch mesačne,
ktoré sa budú pevnou sumou (nie percentuálne) ročne
pekne pomaly potichu valorizovať(dvíhať).

Pričom to celé štát logicky nebude prakticky nič stáť.
Len odvahu politikov voči globálnej finacistickej mafii.
Občania ich pritom natoľko musia podporiť,
aby bolo finacistom jasné, že ak by daného politika aj zavraždili,
príde nutne ďalší s tým istým, alebo ešte tvrdším proľudským návrhom.
Tým budú politici občanmi chránení.
Len zatiaľ žiadne fanfáry..

Finančne to celé nie je žiadny problém.
Hlavne pri tých množstvách nekrytého obeživa(99% reálne je absolútne nekryté),
ktoré do obehu pumpuje privátna Európska centrálna banka
s teroristami z MMF a Sfetovej Banky.

Nasledujúce kroky si už asi viete z kontextu predstaviť
a nemusíme si ich tu znova opakovať, či?
Cez spätné sporenie-reinvestovanie občanov,
ako ochranu pred sterilizáciou svojich úspor, sa tak môžu
hoc i diaľnice, BA metro, dôchodky, poľnohospodárstvo,
či zdravotníctvo financovať takmer výlučne vlastnými národnými prostriedkami.

Verní sebe, svorne napred! [smích]
Naspäť cesta nemožná a sionacizmom globálnym sa nesmieme brzdiť nechať,
s národmi spolupracovať, nie sa v meltingpotoch megapolisov multikultifašistickými ideológmi vzájomne ničiť nechať.

Cudzie nechceme, svoje si nedáme v pozitívnom zmysle
hlavne majetkovom, nie izolacionistickom.
Euro môže proporcionálne paralelne fungovať na ostatné potrebné
finančné operácie a postupne sa Únia môźe od nás inšpirovať

362473

13.2.2018 9:48

RE: 42 let?

ludo2 78.?.?.?

Reakce na 362473

Podobné snahy má pomerne podrobne na niekoľko variánt vypracované napríklad aj Estónsko. https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/458288-e...

Najlepšie spolupracovať na spoločnom modeli postupne pre celú EÚ hoc i v elektronickej forme, pokým banky kryptomeny úplne nezdiskreditujú.
T.j., to pozitívne z kryptomien prebrať, najlepšie aspoň časťou energetickej produkcie kryť(namiesto spotreby pri miningu) a aj ďalšie negatíva kryptomien odstrániť, ich očistiť.
Tak, aby bolo obeživo pod kontrolou národa, prípadne združenia národov
a nie privátnej kriminálnej finacisticko-teroristickej zberby banksterov, ako je ECB, FED apod..

T..j., obeživo má každoročne(/počet mesiacov) emitovať primárne štát bezúročne
na Základný bezpodmienečný plat. Ostatná časť emisie sa týka hlavne strategických štátnych zakázok nájomného bývania pre mladé rodiny, diaľníc a ďalšej infraštruktúry energetiky, dlhodobo nevyhnutných poľnohospodárskych dotácii atď. a bezúročných pôžičiek(za správne poplatky a podiel na zisku) súkromným firmám podmienených až na výnimky sprievodnou technologickou optimalizáciou výroby.

Zmeny sa nutne budú zavádzať postupne, ako bolo vyššie uvedené a podľa lokálnych podmienok, keďže vieme, že dnešný globálny finacistický politický režim je zameraný "tradične" schválne apokalypticky z dôvodu potreby programového reštartu jednotlivých foriem otrokárstva v priebehu posledných tisícročí..- Teda ak sa stáva hard-, či softotalitný režim pre jelitá neovládateľný z akýchkoľvek dôvodov (vyčerpanie, devastácia zdrojov, zmeny logiky sociálneho správania apod..)

Pokiaĺ to však prebudené ovce nebudú stále viac žiadať, hrozí,
že ich jelitá znova po x-té pomelú v apokalypse..ApisKalipsó..a keďže máme jadrové zbrane, na zrejme definitívne.
Ostatne paradoxne to jediné zatiaľ sociopatov tam hore brzdí.. že to "neuhrajú"(šťukanie gobíkmi). Inak by sme tu dávno mali nejakú ďalšiu kolektívnu skokovú "terapiu šokovú"..vojnu sfetovú.

362503

13.2.2018 21:05

RE: 42 let?

vvv 2602:x:x:x:x:x

Reakce na 362451

"Pôvodný judaizmus, kresťanstvo, či islam apod,
je samozrejme niečo úplne iné a sú prakticky ideovo
i konceptuálne identické."

To jsou lzi a propaganda. I to, ze islamske bankovnictvi je onacejsi. Oni rikaji, ze jsou proti lichve, ale jejich bankovni system to tak jen solicha.

Islam nema zlate pravidlo, a vsici, co nejsou Muslimove (ci "pravi" Muslimove) jsou smejd, kdezto oni jsou ubermenschen. Fuj. Uz jsme to tady jednou meli -- vsak Islam miloval pana Adolfa.

362521

13.2.2018 23:52

RE: 42 let?

ludo2 78.?.?.?

Reakce na 362521

Potom Vám "gratulujem" VVV!
Bo ak to nie ste schopný,
alebo trucovito nechcete uvedené faktory rozlišovať,
staviate sa do role kanonefutteru
a snáď chápete aspoň to,
čo by dnes väčšia vojna znamenala??

Toho sa boja dnes už i po veky nebojácne globálne jelitá.
A to je už čo povedať.. bo keď sa začne gombíkmi šťukať..
Pri širšom "náboženskom" konflikte dnes nikto nemôže garantovať,
že niekto nešťukne knoflíkom s efektom domino.
I preto niektoré triezvejšie zo samotných kóšer jelítok,
predbežnú brzdu pseudoislamizácie jewRope podporili..

I horny uchylni sociopati majú snáď poväčšine aspoň ten
pud sebazáchovy.. keď im už Zhora nebylo pre anténu pokryvenú dáno..
Ak si to pôvodní judaisti so svojimi odpadlými súkmeňovcami nevyriešia,
hrozí, že im budeme musieť viac pomôcť, čo býva predsa len s nie moc rozlišujúcimi spoluobčanmi, tradične riskantné..
Nie len pre nich, ale pre vśetky zúčastnené strany.
To by mali spolubratom čo najdôraznejśie znova osvetliť!!!

Svet je už zglobalizovaný a to je dobre, bo niet kam ujsť..
Teraz potenciálne iba feťák loď jedinú, spoločnú odpáli
a najväčšia droga je moc neshareovaná..
Presne ako v tej rozprávke o prsteni.
Čo s toho vyplýva?

362534

10.2.2018 20:45

Zločinnost tohoto režimu je mnohostranná

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

To, co je zde popsáno, je jen střípek. Ekonomické zločiny – neoliberalismus – mají mnoho takových střípků, ale i to je jen jeden díl. Jiným dílem je zrada na rodinách a na národu, i tento díl pozůstává z mnoha střípků. Jiným dílem je ničení naší země, i to sestává z mnoha střípků. Jiným dílem jsou zkur.ené školy, i to je mnoho střípků. Jiným dílem, zase z mnoha střípků, je pr.nění vědomí obyvatelstva mediální, zase mnoho střípků, všestranné. A dalo by se pokračovat. Je fakt, že nejsou fronty na banány a někteří mohou na Maledivy – normální člověk ale na obojí kálí. Ale nejotřesnější je postoj činovníků, kteří mají v popisu práce hlásání pravdy; kdo by se nedivil, že je taková nenávist ke katolické církvi: podporují tento zvrhlý režim přinejmenším jako němí psi, když už nehlasují pro horkovzdušný balón (kontejner), nebo nehlasovali pro vstup do chomoutu neosojuzu; ale zdá se, že většina pro obojí hlasovala. Jediné slovo: Hnůj a hnus.

362407

10.2.2018 22:07

Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

pozorovateľ 217.?.?.?

Ja to vidím tak, že súčasné vlády a korporácie len hľadajú elegantný spôsob, ako dôchodky pre ľudí úplne zrušiť. Budeme síce ďalej povinne celý život platiť dôchodkové poistenie, ale žiaden dôchodok za to nedostaneme...

Trend je jasný...

Spojené štáty sú vo vážnych problémoch. Penzijné fondy musia škrtať dôchodky. Dôchodcovia môžu zostať úplne bez dôchodkov (04/2016)
http://www.hlavnespravy.sk/spojene-staty-su-vo-vaz...

Dôchodková kríza aj v Nemecku: Očakáva sa zdvihnutie dôchodkového veku až na 70 rokov (04/2016)
http://www.hlavnespravy.sk/dochodkova-kriza-aj-v-n...

Nemecká federálna banka chce zvýšiť dôchodkový vek na 69 rokov (08/2016)
http://www.hlavnespravy.sk/nemecka-federalna-banka...

Pracovat budeme až do smrti, jsou smířeni mnozí Češi. Na důchod si nespoří (10/2016)
http://ekonomika.idnes.cz/dokaze-se-stat-postarat-...

Štyridsiatnici pôjdu do penzie v 65 rokoch, mladší v 70-tke
http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/320450-styri...

Prvé dôchodkové fondy v USA vyhlasujú bankrot. Dôchodcovia si nemôžu dovoliť ani lieky (03/2017)
http://www.hlavnespravy.sk/prve-dochodkove-fondy-v...

Důchodci, do práce. Ministr Pilný (ANO) nalil čistého vína ohledně penzí
http://www.zvedavec.org/vezkratce/14323/

Lidé by měli pracovat do sedmdesáti, tvrdí ekonomové (05/2017)
https://www.novinky.cz/ekonomika/439047-lide-by-me...

Němci budou muset chodit do důchodu v sedmdesáti, tvrdí ekonomové (08/2017)
https://www.novinky.cz/ekonomika/445722-nemci-budo...

Stovky ľudí v Bratislave pochodovali za skorší odchod do dôchodku (10/2017)
http://www.hlavnespravy.sk/stovky-ludi-v-bratislav...
"Sme ľudia, nie stroje, chceme sa dožiť dôchodku. Tieto heslá dnes kričali stovky ľudí v uliciach Bratislavy počas pochodu, ktorý zorganizoval Odborový zväz"

*

Môj pohľad na vec je taký, že dôchodkové fondy boli rozkradnuté a vlády nás teraz pripravujú na to, že mladšia generácia už žiadne dôchodky nedostane. Prijať zákon o zrušení dôchodkov by však bolo neprijateľné. Takže namiesto toho sa zvýši dôchodkový vek tak, aby sa čo najviac ľudí dôchodku buď vôbec nedožilo alebo aby ho čerpali nanajvýš pár mesiacov.

Ďalšia vec je, kde sa vlastne majú tí 70-roční kandidáti na dôchodok zamestnať? Je množstvo pr...Automaticky kráceno

362411

10.2.2018 22:08

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

pozorovateľ 217.?.?.?

Reakce na 362411

(pokračovanie)

profesií, ktoré sa nedajú vykonávať v tak vysokom veku, je to nebezpečné pre daného človeka aj jeho okolie. Či už sa jedná o profesie ako chirurg, zubár, pilot alebo trebárs aj murár, pokrývač, baník... Navyše v kontexte nadchádzajúcej štvrtej priemyselnej revolúcie, kedy vplyvom robotizácie má už o 10-20 rokov zaniknúť tretina až polovica pracovných profesií, je dvojnásobná otázka, kde všetkých týchto ľudí s odloženým nástupom na dôchodok zamestnať.

V praxi to teda môže skončiť tak, že v 50tke človek skončí v práci ako nadbytočný a ďalších 20 rokov sa bude pretĺkať životom bez peňazí, pretože prácu nezoženie a na dôchodok nemá nárok...

362412

10.2.2018 22:20

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

Timechild 178.?.?.?

Reakce na 362412

Liberasti maju pre ten pripad pripraveny program eutanazie, z dovodu unavy zivotom. No nekupte to.

362413

10.2.2018 22:34

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

pozorovateľ 217.?.?.?

Reakce na 362412

A tu sú absurdné perspektívy do budúcnosti

Zrušené pracovné pozície nebudú podľa správy Bank of America Merrill Lynch nahradené v odlišných odvetviach (11/2015)
http://www.hlavnespravy.sk/rozdeli-rozvoj-technolo...

Roboti povedou k likvidaci 50 procent pracovních míst, varuje ekonom Bank of England (11/2015)
http://blisty.cz/art/79828.html

Roboti do třiceti let rozpoutají masovou nezaměstnanost, varují vědci (02/2016)
http://ekonomika.idnes.cz/roboti-vyvolaji-do-trice...

Riziku upracování se k smrti čelí v Japonsku více než dvacet procent zaměstnanců
http://ekonomika.idnes.cz/sebevrazda-japonka-rekla...

OSN zverejnila správu, podľa ktorej v najbližších rokoch viac ako 65 percent pracujúcich stratí zamestnanie. Nahradia ich roboti (11/2016)
http://www.hlavnespravy.sk/osn-zverejnila-spravu-p...

*

Je tu aj ďalší problém.

Média vyčítajú ľuďom, že sa vraj príliš spoliehajú na dôchodky a nešetria si ďalšie peniaze na samostatnom bankovom/investičnom účte.

Lenže to v sebe obsahuje hneď niekoľko zásadných problémov.

1) Ľudia už dnes štátu odvádzajú 45-55% z celkového superhrubého zárobku v podobe kombinácie daní a povinných poistení. Ďalšie peniaze padajú na živobytie a v horšom prípade na úroky pre banky (hlavne za splátky hypoték). Z čoho si majú šetriť ďalšie finančné rezervy, keď žijú od výplaty k výplate?

2) Lenže ani ľudia, čo majú vyššiu výplatu, si moc nepomôžu. Aj keď budú poctivo šetriť, tak väčšinu úspor im za tú dobu zožerie inflácia (vytváraná bankármi). Zoberme si aj relatívne optimistický scenár 2% ročnej inflácie. Za 10 rokov zožerie takáto inflácia 20% z hodnoty úspor. Za 30 rokov zožerie 60% hodnoty úspor (zjednodušene rátané, nechce sa mi trápiť výpočtom kumulovaných percent). A to je ten najoptimistickejší scenár. Vzhľadom na to, ako ECB, ČNB, FED a ďalšie "centrálne" banky do trhu tlačia nové a nové peniaze, to bude iba horšie. Vo výsledku aj človek, čo si poctivo šetril na dôchodok, tak z peňazí nič zmysluplné nebude mať.

A ďalej.

Iná vec je, ak má človek malý dôchodok a žije niekde na vidieku, s vlastným domom a vlastnou záhradou. Životné náklady sú relatívne nízke a k dôchodku si ešte prilepší produkciou potravín z vlastnej záhradky. Ak človek žije v podnájme vo veľkomeste, tak potrebuje každomesačne veľké výdavky za nájom, nákup predražených potravín z hypermarketov a permanentku na hromadnú dopravu.

Skrátka, systém v podobe ako funguje teraz, je nastavený vysoko neférovo a nedá sa zmysluplne oklamať.

362415

10.2.2018 23:17

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

J_Pitralon 178.?.?.?

Reakce na 362415

Jsou to pokusy na lidech hodné doktora Mengeleho. Všechny firmy daně a odvody optimalizují, to jest pokud možno neplatí. Zaměstnávají se pracovníci na švarc systém, nebo ještě lépe dovezení ilegálové z východu vyplácení na dřevo, viz např. Babišovy pracovní lágry.
V průběhu jediné generace prodloužili tržní humanisté odchod do důchodu ženám o 10 let. Jedná se o neuvěřitelný skok ve vývoji druhu homo sapiens. V kapitalistickém systému zázračně narostla vitalita lidí natolik, že hrdina kapitalistické práce již vydrží radostně pracovat skoro až do sedmdesátky...

362417

10.2.2018 23:52

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

Jarek* 217.?.?.?

Reakce na 362417

A proto doporučuji všem, co štěrkali klíči, aby v klidu zašli za roh a tam si po právu naliskali. Určitě budou vědět za co.

362419

10.2.2018 23:55

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

R.E. 107.?.?.?

Reakce na 362417

Máte recht, ale víte, co je na tom úžasný, že to debilní ovčanstvo to akceptuje a ani tu jedinou možnost, jak to bez jakýchkoli osobních obětí alespoň o kousek posunout ke svému prospěchu volbami, nevyužije....Co chcete s takovým materiálem dělat ??!!

Ani za 30 let nepochopili oč jde. Vždy když se někdo začne o politice a té dnešní mizérii bavit a dělat chytrýho a zeptáte se ho, jestli ví co je FED, nedovede odpovědět...naprostá většina těch božích hovádek žije mimo realitu, kterou když jim nastíníte, tak hystericky odmítá i se o ní jen bavit...

362420

11.2.2018 11:58

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 362420

Pravdu díte, vše je v lidech, jsou-li hovada, pak i jejich stát je hovado. Volby posledního čtvrtstoletí budiž důkazem.

362435

11.2.2018 13:34

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

Pátá Mojžíšova 7:24 37.?.?.?

Reakce na 362420

Zábrana „závadného“ myšlení

> Co chcete s takovým materiálem dělat ??!!

Vysvětlovat. Trpělivě vysvětlovat, přiměřeně k jejich zděděnému strachu.

Lidé mají zažitý, zděděný strach z mocenských zrůd. Našim předkům byla vnucována xxdovská debilizace s krycím názvem křesťanství. Kacíři byli před shromážděním, za davové debility, týráni až vražděni. To je také ta křesťanská „kultura“.

Lidem je potřeba pomoci pochopit jaká zločinecká sekta a s jakou proradností nám vládne. „Pravdoláskařské“ výzvědné služby nyní přišly s tvrzením, že až osmdesát procent lidí se nedokáže zamilovat do cikánů a až čtvrtina mladých lidí má sklony k „antisemitismu“. Kdyby však lidé věděli, co je to xxdismus a že ti samí připašovali počátkem patnáctého století lupičské cikány a nyní nám vnucují pustošivou černošskou a mohamedánskou čeládku, podíl „lásky“ by se změnil.

362437

11.2.2018 14:25

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

R.E. 107.?.?.?

Reakce na 362437

Čtyřicet let lidem se snažím vysvětlit, "jak to tady chodí" a výsledek je takový, že si imrvére zacpávají uši, popírají vše aniž by byli schopni argumentovat a za mými zády tvrdí, že jsem se pomátl i když se mé popisy a předpovědi s velkou přesností naplňují...
Když někdo po velmi trpělivém výkladu souvislostí problematiku pochopí a jejich logiku uzná, stačí jeden víkend čumět na píčoviny v TV a anorektická redaktorka na prášcích na deprese, o které není ani přesvědčen, že vůbec existuje, ho přesvědčí o opaku a pravdivosti mainstreamového výkladu...
Zatím co před tou Velkou listopadovou homosexuálně-sionistickou revolucí mi za stejné názory hrozili a nadávali do provokatéru a rozvratníků stranících kapitálismusu, dnes mi ti stejní spílají a nadávají do komunistů, je to marný, je to marný a dnešní vzdělávací systém je naprosto zhovadilý formou i obsahem a přímo vražedný....Ten komunistický byl proti tomu slaboučký odvar, dělaný strejčkama, co to s námi v podstatě mysleli dobře, jen se sebou to mysleli o trochu líp a proto že měli v šestsettrojkách blaupunkt za sto mařen, a my ne, tak jsme je k smrti nenáviděli a dnes se z toho můžeme posrat, ale rozum nedostaneme nikdy...[naštvaný]

V poslední době se lidi chovají, jak pod drogami a spousta z nich se uzavírá do jakéhosi osobnostního autismu mumlaje nesmysly, že odpor je marný a zbytečný a že k potřebným změnám k lepšímu dojde i bez jakéhokoli přičinění, stačí prý vyzařovat pozitivní energii a ta to protivenství a zmar zastaví....[oči v sloup]
... to jistě, jak se zastavují běsi vyzařováním pozitivní energie vidíme v Sýrii, kde přesto všechno je už na půl milionu obětí....

362439

11.2.2018 16:37

Jen trpělivost a malé dávkování

Pátá Mojžíšova 7:24 89.?.?.?

Reakce na 362439

Lidem denodenně oblbovaným svatošmejdskou propagandou je potřeba trpělivě vysvětlovat, že kostely nebyly stavěny pro dobro lidí prostých, ale pro moc šmejdů. A nechat jim čas na promyšlení, neboť se některým lidem po takovém sdělení zablokuje vnímání.

Příště pokračovat, pokud s Vámi ještě budou mluvit:
Války nepadaly s nebe, ale organizovali je lidské zrůdy převážně svatošmejdské strategie pro růst moci a zdrojů, a ukojení své chorobné šílenosti a pohrdání gojimy.

Jindy zase: Hlavní sdělovací prostředky dnes ovládají dědici těchto šmejdů, a ti samí působí zlo a oblbování po celé Zemi.

Spasitel a mnoho sdělení hlavního proudu je podvod. Pro přežití svých genů, potomků, strach pomyslet nepostačí.
Lidé potřebují chápat děje, lsti a mocenské zlo, aby se mohli přiměřeně rozhodovat.

Lidé si zatím, i když xxdo-fašisty u každého kliku šmírováni, mohou vyhledávat a promýšlet různé informace, tak proč je nepodpořit v pochopení situace?

362447

11.2.2018 20:59

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

P. S. 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 362415

Při výpočtu inflace se mýlíte, když bude inflace např. 5% ročně,pak se násobí každý rok x1,05. Neboli když něco stojí letos 100 měnových jednotek, další rok je to 105, poté je to 105x1,05=110,25 atd., takže po cca 15. letech jsou ceny plus 108%, tedy 208 měnových jednotek. Míra inflace je navíc záměrně zamlžována, ve spotřebním koši je pouze spotřební zboží. Nejsou zde nemovitosti, ceny pozemků apod., takže reálně bych odhadoval něco kolem 8% v současných podmínkách. Navíc položky ve spotřebním koši nejsou stabilní. Pokud např. podraží hodně svíčková, nahradí se kuřecím, u kterého takový růst cen neproběhl. Ale jinak s tím, že zabezpečit se na stará kolena je opravdu při současném požadavku 35. odpracovaných let takřka nadlidský úkol máte naprostou pravdu. Mladá generace na tom bude o to hůře, že se jim nepočítá na důchod ani řádně dokončené studium.

362455

12.2.2018 14:24

RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov

fan B 195.?.?.?

Reakce na 362455

...a este taky drobny detail k tej infalcii... ta samozrejme nezahrna ani kvalitativnu zmenu jednotlivych vyrobkov ... Co z toho, ze pracka, televizor, ci auto stoja relativne menej, ked vydrzia namiesto 10 rokov len 5... Taktiez je asi rozdiel v dopekanom a cerstvom chlebe, ci pecive... alebo v mase, ktore sa sem dovezie z akychsi statnych rezerv, ci z Brazilie a je 5x prebalene a rozmrazene alebo je to cerstve maso z regionalnej farmy s oblubou nazyvane "BIO" /po starom to normalne [smích]/... Alebo si zoberme cokoladu... ktora je ta prava a ktoru obsahuje spotrebny kos... tu lacnu s palmovym tukom, alebo tu "tuzexovu" s mliecnym tukom....?...A takto by sa dalo s maipulaciami samozrejme pokracovat donekonecna... Zboznujem tiez, ked nam uvadzaju statistiky kolko coho si mozeme kupit za hodinovu mzdu, alebo kolko pracovneho casu stravime v praci, aby sme si mohli kupit 10 l mlieka...[smích] Zasadne tieto statistiky neobsahuju najvacsiu polozku akou je byvanie, lebo to by sa sion oligarchickym medzinarodnym strukturam samozrejme zrutila cela statistika a ludia by zrazu zistili "vo co go" .. To som este nespomenul skolstvo, zdravotnictvo ci socialnu sferu...

362474

10.2.2018 23:19

Dobří lidé jsou chudí a zlo činci jsou bohatí

Sasin 178.?.?.?

Gdo si myslí, že je tomu jinak, tak lže. A bude se to rozšklebovat dále, dokud nepochopíte,, že naši lidi mají samozřejmý nárok na podíl na neprodejné půdě a
ničím nepodmíněný podíl na rozpočtu, o kterém budou rozhodovat synové a dcery od naší mámy společně rovným dílem.
Nejhorší je, že z lidského měřítka dobra a zla vypadli ultra zlo činci, keří bez soucitu a sebemenšího vztahu k planetě, či lidem už jen v klidu sajou. Nic neničí, nic netvoří, ale jen tak v kruhu svých konkubín sajou z mnoha nezávisle natažených sacích potrubí. To blboni nevidí ani nemají příležitost se toho dotknout, přičemž by to měla být první sekaná, co by je osvobodila od sání a v řetězci za sebbou od zlo dějů, chmatáků a já nevím jak se všichni ti dhajzlové přisátí u sacích potrubí jmenujou. Pak by se opět kolo Šíva otočilo a než by došlo zase k úvrati zažilo by ráj na zemi spoustu tisíc generací. Heh

P.S. Česke dubové palice za téměř třicet let nepochopili jak jsou pitomé. Za Československa se kalilo miliony tun oceli a vyráběly z teho průmyslové celky, turbíny, mlýnská kola, tlusté roury a celé to hospodářské zázemí a lidi přittom neměli ani froté ručníky. Mámy byly natěšené gdyž je pustili se vrátit z Rak-ouzka, že tam sehnali príma froté a po rozbalení tam byla cedulka Made in Czechoslovakia. Všechno se vyváželo, lidi chodili v texaskách a hitem elektroniky bylo přepínání s led diodama na rádiu východní normy FM. A gde to všechno končilo? No v Číně, Indii, Africe, Koreji, Indonézii, páč se tím nigdo nezabývalco
budovali v zahraničí. Ti blboni jen budovali industrii v zemích gde po plyšáku stačilo emeričanům v zastoupení německých a jiných šmejdů v zastoupení dalších
šmejdů všech dob jen nasunout software nebo přišroubovat malou součástku.

Za čtyřicet let budování socíku lidem odvezli, teď slouží jako páteř neokolonizace v zastpoupení. A gdyž už Československo nepotřebovali, tak zavřeli krám. Řekli Gorbimu, že gdyž řekne lidem, že gdyž nebyly froté, že teď můžou levně kupovat z Číny. Podívjte na videa jak vyletělo do povětří OP Prostějov, osina v prndeli cizáckým švadlénkám. Jak skončily cukrovary, strojařské podniky, které do posledního dechu soustružily turbíny na odvoz nebo "práci" slévání a kalení za mzdu žebráků. Se podívejte gde skončila tvrdá ocel z Kladna, každej raději veksluje železné bláto z Vítkovic od jakýchsi indických potomků. A co z teho měli dycky normální lidi? Kulové s přehazovačkou.

Takže konec vyvážení čehokoliv bude záchranou této země. Ani zrnko písku. Ani kousek plechu. Ani jeden strom ani jeden rozum ani jeden hlt vody, vzduchu nebo co se dá odsud odtáhnout, či vyvekslovat. Nic

362418

11.2.2018 8:03

Cožpak my, starší,

Kouba 46.?.?.?

nějak dožijeme, ale dnešním čtyřicátníkům a mladším budoucnost fakt nezávidím... a nejen z důvodu popisovaného v článku.

362426

11.2.2018 9:40

Sociální systém v ČR je zcela dostatečný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 35.?.?.?

Článek je jistě napsán s dobrými úmysly, ale má několik chybných bodů.

1) V ČR si nikdo u státu nespoří na důchod. V ČR je průběžný důchodový systém. To znamená, že ti ekonomicky aktivní živí důchodce.

2) Před 30 lety s na jednoho důchodce skládali 3 ekonomicky aktivní a průměrná doba dožití v důchodu byla kolem 12 let. Takže čistě matematicky by si každý naspořil maximálně na 4 roky důchodu a ještě by mu polovinu spolkla inflace, takže by vyžil tak sotva 2 roky a pak by byl byl státu opět na krku.

Tudy tedy cesta nevede.

3) Není pravda, že by v ČR nějaký důchodce zůstal bez prostředků a bez bydlení. Sociální systém je poměrně štědrý a s příplatky na bydlení si každý důchodce přijde minimálně na 9 tisíc měsíčně i když má důchod i výrazně pod touto hranicí.
Rovněž je v ČR dostatek neziskových orfganizací, které pomáhají starým lidem.

Ve výsledku není důvod kritizovat český sociální systém.

To, že je v ČR na ulicích sto tisíc lidí má mnoho zcela jiných příčin, než nedostatečný sociální systém.

362429

11.2.2018 10:01

RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 362429

>1) V ČR si nikdo u státu nespoří na důchod. V ČR je průběžný
>důchodový systém. To znamená, že ti ekonomicky aktivní živí důchodce.

Je to otázka pohledu na věc. Máte samozřejmě pravdu, že peníze vkládané průběžně do systému nezůstávají v trezorech, ale jsou rozfofrováný. Většinou se alibisticky uvádí, že jsou použity na podporu současných důchodců, výpočty typu, že tolik a tolik aktivně pracujících se skládá na jednoho důchodce, jsem viděl také, ale to je jen věc výkladu. Pravdou je, že ti lidi někam (povinně) strkají celý život peníze a měli by je tedy dostat zpátky včetně úroků. A ne tvrdit, že je tam nestrkali dost dlouho a všechno jim zabavit.

362430

11.2.2018 15:04

Dám to pod vás

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 362430

Tento systém je nereformovatelný. Ani Československo se svým průběžným systémem z toho nemohlo uniknout, páč jelo rovněž na finančním systému, který ovládají dodnes zlo ději a šmejdi. Využívalo se drancování a vykořisťování druhých zemí, kam vyváželi své celky ve slevách. Průběžný by znamenalo například, že každej synek a dcérka od naší mámy bude dostávat z rozpočtu každej měsíc cca 30 000 peněz gdy například podmínkou by bylo něco dělat pro stát maximálně 20 let a to by mělo stačit, i to už smrdí otročením. Jak chcete průměrovat jakýsi koksovatelný užitek mezi papalášama, zpěvákama, učitelama,
rolníkama, kaličema ocele, spisovatelely, básníky, gmo inženýry, stavitely dálnic za metr hromady milionů....

Všechno je pouze habaďura aby co nejvíce lidí z jakékoliv průběžnosti odpadlo do podmínek nepřátelských k normálnímu životu. Stát, čili systém vrchnosti ani nepotřebuje vybírat žádné výpalné, daně a poplatky. To používá jen aby držel lidi pod krkem, páč šmejdům pomůže se vyvlíknout. Může to zahrnout do průběžnosti, gde každej synek a dcera žije denně 24hodiny. Více to nigdo nedokáže natáhnout a tudíž ani více na to trhnout, páč všechny suroviny, nástroje, systémy sám nevytvořil ani nekonstruoval. V tom je ta průběžnost vážení. A dělat z lidí chudáky je hamba systému a všech, kteří to jakýmikoliv způsoby omlouvají, páč úplně zásadní je, že každému našinci patří kus země bez podmínek, kus rozpočtu bez podmínek a rozhodování o tem společně bez podmínek. Tomu se pak dá nazývat vlast, ve které žije národ, průběžně A gdyž něgdo s národem nežije průběžně, proč by měl cokoli od něj dostávat. Hotové..

362444

11.2.2018 15:38

RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný

Pátá Mojžíšova 7:24 89.?.?.?

Reakce na 362430

Důchodový věk podle § 32 zdp (zákona o důchodovém pojištění) činí: žena, narozena 1955, bezdětná, má nárok na důchod v 63 letech.

Potřebná doba pojištění (danění) pro nárok na starobní důchod podle ust. § 29 odst. 1 zdp: v roce 2018 činí 34 let.

Starobní důchod podle ustanovení § 29 odst. 2 zdp
V případě, že pojištěnci nevznikl nárok na starobní důchod podle ust. § 29 odst. 1 zdp, vznikne mu nárok na starobní důchod podle ust. § 29 odst. 2 zdp, pokud získal dobu
pojištění nejméně: 20 let a dosáhl po roce 2013 věku alespoň o 5 let vyššího, než je důchodový věk stanovený podle § 32 zdp pro muže stejného data narození (v tomto případě 63+5 let)

Starobní důchod podle ustanovení § 29 odst. 3 písm. a) zdp
Nárok na starobní důchod vznikne pojištěnci, který dosáhl důchodového věku po roce 2014 a získal alespoň 30 let doby pojištění, pokud nesplnil podmínky ust. § 29 odst.1 písm. g) až k) zdp; do doby pojištění se však v tomto případě nezahrnují náhradní doby pojištění.

Shrnutí;
Je-li paní nyní 63 let a nemá-li odpracováno 34 let, ba ani 30 let, pak má nárok na důchod až v 68 letech, pokud doba pojištění (danění) byla alespoň 20 let.

Nevyžádaná rada; nemá-li paní z nějakého důvodu nárok na sociální dávky a dovede-li být užitečná, je pro ni výhodnější a důstojnější brigádničit než žebrat.

362445

13.2.2018 9:06

RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný

zasvetbezvalek 84.?.?.?

Reakce na 362445

Také si myslím, že jste naletěl na dobře promyšlenou story, kdy jste se nedozvěděl celou pravdu. Pokud by tato bezdětná paní pracovala opravdu celý život, tak nárok na důchod by jí již dávno vznikl. Zdá se, že nebyla ničím vyučena, tedy mohla pracovat od patnácti let. A třeba by mohla jít i do předčasného důchodu. Správně by měla být by registrována na ÚP, kde je plno nabídek i nekvalifikované práce. Úklidy jsou stále v nabídce práce. A pokud nesežene hlavní pracovní poměr /dnes již není takto označován/ tak by na ty brigády mohla stejně chodit, protože roky by měla mít odpracovány, jak píše paní v příspěvku nade mnou, a na důchod po třech letech brigádničení dosáhne..
Možná nebyla chytrá ve škole, ale byla inteligentní dost na to, aby dokázala zmást svým čistým oblečením, smutným výrazem, jednoduchým, uvěřitelným příběhem.
Kromě toho, do důchodu se počítají i brigády, ze kterých se odvádí sociální pojištění.
Ten, kdo se zajímá o podmínky získání jakéhokoliv důchodu, tak takový příběh prokoukne.

362501

14.2.2018 21:51

RE: Sociální systém v ČR je dostatečný

Pátá Mojžíšova 7:24 37.?.?.?

Reakce na 362501

Příběh je neúplný, kde také sebrat úplný a pravdivý? Za šedesát let odpracovat třicet let? To zvládá většina domorodců s rezervou. Možná, že se nějaké ženě daří podobným dojemným vyprávěním k někomu vnutit. Pak už to může pokračovat jak některé Švejkovy historky.

Ale mnoho lidí se o sebe nedovede postarat, nedovede si zajistit základní materiální podmínky života, protože jsme po generace oblbováni a olupováni sektou samovyvolenou. Statisíce lidí v Čechách je nyní v exekuci, někteří z nich se postupně přidávají k sedmdesáti tisícům bezdomovců. Hlavně, že démonkracie umožňuje chazarské exekutorské sebrance z tisícikorunového dluhu „humanitárně“ vytvořit sedmnáct tisíc. A v případě neuhrazení pohledávka roste a roste.

362562

11.2.2018 10:59

RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný

Kouba 46.?.?.?

Reakce na 362429

Jenže to by museli ku prospěchu všech také přispět občané na společnosti parazitující, jako například Bakala, Kalousek, Rittig, Janoušek a další početnou skupinu snad vyjmenovávat netřeba, když připomenu spoustu lehkoživků, přisátých na státní rozpočet. Pochopitelně též najít cestu, jak odlišit skupinu žijících na společenském dně, kteří jen natahují ruce (je mezi nimi mnoho ,bílých‘, nemyslete si) od skutečně potřebných. Začnou-li se navíc zvedat postupně mzdy na nějakou rozumnou úroveň (nechytejte mě za slovo, nejsem ekonom, neumím nastavit nějakou hranici), zvýší se odvody, zastaví-li se odtékání zisků, aby byly investovány především u nás atd., je toho víc, budou peníze i na důchody.
K věku odchodu do důchodu snad jen poznámka, že zkrácením odchodu do důchodu se také mimo jiné zvýší počet pracovních míst, nebo se mýlím. Ovšem to by velká masa důchodců neměla být nucena makat, aby měla na základní životní potřeby. U státních úředníků by měl být nástup do důchodu povinný, aby dostali příležitost mladší.

362434

11.2.2018 15:42

RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný

Anton Popovič 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 362429

Jen několik poznámek - Tvrzení, že se ČR nespoří na důchod a že ekonomický aktivní živí důchodce, je jen nic neříkající fráze.
Stát je instituce, která vybírá od občanů daně a je povinná se o své občany z těchto daní také o své občany postarat. A všechny jiné návrhy (spoření na důchod a pod) jsou jen zbavení se státu ( zastoupeného vládou)této odpovědnosti.
Sdělovací prostředky i vláda chválí ministra Babiše, že zvýšil výběr daní.
Já to nepovažují za důležité. Mně víc zajímá jak je s těmi prostředky (penězi) naloženo. Přísloví: lehce nabyl, lehce pozbyl je zde na místě. Stát rozhazuje peníze nezodpovědně. Na státních zakázkách se pakujou soukromé (většinou zahraniční) firmy. Kolík dáváme na ochranu státu ( zbrojení) i když víme z historie (opevnění kolem hraníc, výstavba proti atomových krytů) za zbytečné vyhozené peníze.
V globálním světě vydáváme ohromné částky na vesmírné výzkumy, ( k čemu jsou), když na zemí umírá ještě hodně lidi hladem. Proč nedat tyto peníze na zúrodnění půdy aby bylo dostatek potravin.
Otázka žebráků a chudých není tak otázkou ekonomiky jako etiky.
Myslím, že autor článku chtěl na to poukázat.

362446

15.2.2018 9:46

RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný

prozaik 109.?.?.?

Reakce na 362429

Pán je někdo z kavárny ?

Česká, bělošská rodina s třemi dětmi na základce má dle tohoto státu vyžít za 12.390 Kč měsíčně. Pokud jeden z rodičů nemůže najít práci a druhý bere minimální mzdu, tak to tak opravdu je a úřady ani neziskovky to nezajímá.

Tentýž stát je ochoten každému běženci darovat měsíčně přes 21.000 Kč.

To je ten systém, který není důvod kritizovat ?

362571

11.2.2018 14:31

Ať žijí hrdinové kapitalistické práce...

J_Pitralon 178.?.?.?

Japonci řeší problém důchodů originálně. Oni makají celý život jako blázni, dovolené nevybírají a pak se na stará kolena za odměnu nechají zavřít do basy...

"Vězení plná důchodců. Japonští senioři v nich hledají sociální jistoty"
https://xman.idnes.cz/japonsko-duchodci-vezeni-bid...

"Staříci za mřížemi pocházejí z válečné a těsně poválečné generace, která svou tvrdou dřinou vystavěla ekonomický úspěch země. Dnes však mají problém z důchodu utáhnout nájem a stravu."

362440

11.2.2018 14:41

Nebýt jedna velká díra v našich neckách (ČR),

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

tak by bylo mnohem veseleji.
Nouze naučila BListy housti. Tak se tam dá i najít užitečná informace.
V článku: Tahle země je (už jenom trošku) naše
8. 2. 2018 / Jiří Hlavenka
autor uvádí graf (od T. Pikettyho):

Vložený obrázek

Autor píše: "Srovnává kapitálové toky v zemích Visegrádu: zelené sloupečky jsou čisté příjmy z EU ("evropské dotace" ), červené jsou pak součty všech odtoků kapitálu z dané země…
Odtok z ČR je vůbec nejvyšší ze zemí V4, dle grafu se blíží osmi procentům HDP a za loňský rok půjde o částku okolo 340 miliard korun. Za tyto peníze by se - jen pro představu - daly dostavět všechny tratě vysokorychlostní železnice ve čtyřech směrech napříč republikou, nebo dostavět všechny chybějící dálnice a ještě by kupa peněz zbyla"
...
Mohlo by toho být podstatně více nebýt transformace hospodářství pod dohledem "prognostiků" na levné montovny.
Bohužel nás nečeká nic hezkého, neb mezi jinak nadějnými řídícími technokraty chybí vizionář s "dohledem na okrajové podmínky" úlohy. Všichni jsou schopni akorát řešit trojčlenku, snad i u toho nekrást, ale to je málo. Je potřeba začít šetřit životní prostředí, směřovat ke skromnosti, expanzi přísně hlídat. Některé zdroje jsou neobnovitelné, v některých znečištěních jsme už možná překročili Rubikon.
Skutečné poznání má velké zpoždění za chamtivostí. opravdová věda možná ještě stihne ukázat jak jsme měli správně žít...
Ale není důvod k truchlení, nekonečný vesmír je nejspíše sám zdrojem života, v extrémních podmínkách beztíže se projevem atomárních sil v prostředí plasmatu řetězí obdivuhodné geometrie spirály (možná vzniká takto život, viz AC24 ). My jsme se zdá se nepovedli.

362442

11.2.2018 16:50

odlišný názor na popsaný případ

Plha Karel plha (zavináč) volny (tečka) cz 78.?.?.?

Dobrý den pane Stworo,
dovoluji si v reakci na Váš článek předestřít svůj jiný odlišný názor na popsaný případ.
1)
Píšete: "Stát ty její nastřádané peníze prostě legálně ukradne".
Žádné peníze se v důchodovém systému nestřádají! Ani peníze té paní.
Ona ta paní, a my všichni, co pracujeme a odvádíme důchodové pojištění, tak teď z našich současných výplat platíme důchody lidem o generaci či dvě generace starší, kteří jsou zrovna v důchodu. A platí se podle toho a v jaké výši, co ta mladší generace vydělá.
Té paní a jejím vrstevníkům bude zase platit důchody pracující generace jejích dětí. Když vydělají málo a málo budou platit do "průběžného důchodového systému", budou holt důchodci brát málo.
2)
Píšete jak si paní vykuřovala. Jistě to nebyla její první cigereta v životě.
Nemusela ale přeci kouřit a mohla si přeci celá léta peníze za nekoupená cigára šetřit. Potom by v časech zlých mohla mít rezervu na přiměřené živobytí.

Mějte se hezky, to co jsem napsal jen můj názor, není nic proti Vám.
Přeji Vám hodně zdraví a pohody

Plha

362448

11.2.2018 18:29

RE: odlišný názor na popsaný případ

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 362448

Máte naprostou pravdu, pane Plho. Průběžný důchodový systém nikdy nic nenaspořil. Důchodci dostávají ze státního rozpočtu právě tolik, kolik jim stanoví zákon. Dokonce ani nezáleží na tom, zda na to současná ekonomicky aktivní populace vydělá. Nestačí-li příjmy státního rozpočtu, politici si prostě půjčí. A státní dluh bobtná.

Blud o tom, že kdesi kdysi existoval jakýsi "důchodový fond, účet či pytel peněz" je však v naší populaci značně rozšířen. Je to bohužel jeden z typických projevů ekonomické negramotnosti.

Přeji pěkný den [smích]

Vojta

362450

12.2.2018 8:05

RE: odlišný názor na popsaný případ

proud 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 362450

"Je to bohužel jeden z typických projevů ekonomické negramotnosti."..............ano,otazkou je ci,negramotnosti,kdyz nepises konkretneji ono "kdesi,kdysi",protoze ona kdesi kdysi nase kolonie bejvala nezadluzenou,v mnohem sobestacnou republikou a tak nevidim problem s duchodama,kdesi,kdysi!

362464

12.2.2018 8:32

RE: odlišný názor na popsaný případ

výjimečné porušení omerty 2a00:x:x:x:x:x

Reakce na 362448

Svatá prostoto, daň pod sankcí kriminálu zvaná sociální pojištění dělala v době mé ekonomické aktivity cca 35tis. měsíčně , náklady na cigarety cca 600 měsíčně.
Vy budete pane Plho velký počtář. Rád bych si místo 600,- spořil měsíčně 35000,-.
Pište dál, pubertální drahošova úderka si vaše texty dá na nástěnku.

A co se týče důchodového fondu, tak velcí guru privatizace stbpoplyšáku , ( jména si pane Vojto dosaďte sám ) takový fond snadno mohli politicky i ekonomicky zkonstruovat předáním akcií firem jako např. velké pivovary, velké potravinářské podniky, lesy čr, energetika, plyn, voda, a další do takového fondu , vskutku to ale nebylo v plánu tohoto gangu. Dokonce pro to rozkradení měli "podporu veřejnosti" , tak vo co go ?
Jak si kdo ustele, tak si lehne, milí keltoslovani.

362465

včera 10:07

RE: odlišný názor na popsaný případ

Plha Karel plha (zavináč) volny (tečka) cz 94.?.?.?

Reakce na 362465

Když by si paní "ustlala" tak, že by měsíčně nedala do cigárek cca 600 Kč, ale dala by je na spořitelní knížku, tak by měla za 30 roků našetřeno minimálně 216 tis Kč. Jistě by jí ty peníze dnes pomohly k lepšímu životu.

A k tomu ještě přidávám, že kdyby měla vůli aspoň trochu pracovat a pomoci si tím, co má na konci svých dvou paží, třeba prodávat ve stánku noviny, tak by mohla dnes žít bez žebroty.

362754

11.2.2018 16:56

Důchody dopadnou jako zdeavotní pojištění u zubaře

Oudrnicky 178.?.?.?

platím si pojištění spoustu let a u zubaře který má smlouvu s mojí pojišťovnou platím naprosto každý úkon. Na co tedy pojištění je?
Důchodci budou platit celý život a dostanou almužnu, nebo nic. Zajímalo by mě co se stane s penězi na důchod, kterého se člověk nedožije?? Jako každý znám v okolí spoustu hlavně mužů, kteří se důchodového věku nedožili a další spousty si užívali důchodu třeba rok. Tito všichni si celý život poctivě platili a nic se jim nevrátilo. Za každého takového člověka teoreticky může jít jiný člověk který nikdy pojištění neplatil do důchodu a stát na něho nemusí dát ani korunu! Pořád je to málo a na důchody není [bliji]

362449

11.2.2018 19:18

Jsem rada, ze jste tento clanek uvedl !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Mela jsem bosse, ktery mel neco kolem osmdesatitisic $ prijem. Pekne auto, dum atd. V jeho sotva 40 letech uz jsme nikdo nepochyboval, ze ma neco jako parkinsona nebo tak. Zadny pekny pohled. Zena se s nim rozvedla, zustal ji dum atd ... on byl na nemocenske jak dlouho nase vlastne velkoryse benefity dovolily. Potom jsem slysela, ze bydlel v tom peknem aute a tak za dalsi dva tri roky se uz povidalo, ze je bezdomovec v centru mesta k videni.
Neuveritelne, nepochopitelne jak rychle se to cele sesunulo. Nekolikrat jsem jej zahledla opravdu jako bezdomovce . Ani nevim jak presne nas system pracuje, jestli ve vyssim veku bude mit narok na nejakou penzi a takove ty dalsi ruzne prispevky pro zivotni minimum, ktere v Ontariu neni tak spatne, ale pokud nekdo pod 65, tak narok na castku, ktera nepokryje ani bydleni. Zamestnani jen tezko nemluve o pripadne zdravotni kondici, ktera zadatele jeste vice krome veku znevyhodnuje.
Jina dobra znama mela vazny uraz v 57 letech, rozvedena ale mela dum. Nemocenska max. 2 mesice, potom nejaka minimalni podpora nestacila ani na zakladni poplatky. Prodanim domu to byla shopna doplacat do 65 a ted uz je na tom celkem fajn, s minimalnim prijmem, ale v celku pohodlne.
Pro mnoho lidi je to neco , co se deje jenom tem druhym, a ti za to nejak muzou. Jo, nekdy mozna, nekdy jiste, ale casto je to proste smula, system, spatny vek atd. Prevazna vetsina canadanu je pevne presvedcena, ze je o kazdeho postarano, ze je zde dokonaly system a takove veci shora popsane se tady proste nedeji. Deji a asi casteji nez mame tuseni.
Te pani o ktere pise pan Editor je mi moc lito a moc ji preji aby nebyla jedna z tech co tzv. propadnou sitem ....at uz na kterekoli rovnobezce !
Ja sama, kdykoli jsem v centru tak mam u sebe tak deset dollaru pro tyhle lidi. No vsak kafe v kelimku pod $2 nekoupis [pláč]

362452

11.2.2018 23:35

RE: Jsem rada, ze jste tento clanek uvedl !

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 362452

Pro naše žebráky máte deset falešných dolarů. To je neuvěřitelné, fantastické.

362459

11.2.2018 20:35

Na důchody nebude

dfl 109.?.?.?

Už Drábek ve své kampani uváděl https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Jarom%... , že to nebude dlouho trvat. Kdo si nevychová vlastní děti, které by se o něj postraraly, spláče nad výdělkem. Problém je, když děti nemáte nebo mít nemůžete.

362454

11.2.2018 22:29

RE: Na důchody nebude

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 362454

Nebo když se na vás děti vykašlou. Viz Král Lear.

362457

11.2.2018 23:50

Důchodkyně..

RomanTička 178.?.?.?

Onehdá se mi něco podobného povedlo, ale s trapnějším (pro mne) výsledkem. Žiju v Praze, takže každou chvíli se odkudsi zjeví páchnoucí ožralec se slovy: "Kámo, nemáš drobák?" Je jasné, že ten drobák plus nějaké vyžebrané jiné okamžitě promění za krabicové víno, které proleje chřtánem. Mám už vypěstovaný takový reflex a okamžitě uhybám nebo odseknu, že nemám. Takových je drtivá většina z nich, co žebrají jen na chlast. Ale ne všichni...
Jednoho dne jsem šel po ulici a přišla ke mně stará špatně oblečená babka v šátku a zoufale a prosebně: "Pane, neměl byste pár korun na rohlíky?" Reflex bohužel zapracoval a odsekl jsem: "Nemám!"
Po chvíli se mi to rozleželo v hlavě, tak jsem se otočil a chtěl jsem babku dohnat a něco jí dát, ale už jsem jí nevypátral, zmizela. Pravděpodobně tam někde bydlela a zmizela v nějakém baráku, protože tam nebylo moc kam jinam zmizet.
Je mi za to stydno do dneška, když si na to vzpomenu. Bylo to 23.12.......

362460

12.2.2018 11:40

smutný osud

libertarian 31.?.?.?

Ale je v tom aj historická spravodlivosť. Na takéto ignoranstvo štátu nakoniec najviac doplatia tí ľudia, ktorí si slobodne volia "socialny" štát. Tá pani pravdepodobne volila nejakých socialistov.
Ovšem, je to nakoniec jedno - pretože dnes sú VŠETCI socialistami. Skutočná pravica ani nevznikla.
Princípy demokracie zničia čokoľvek, čo sa chová pravicovo. Ovčania milujú ŠTAT, ktorý sľubuje rozdávanie.

362470

12.2.2018 17:47

RE: smutný osud

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 362470

Psáno přes proxy v Indii. Zrušeno.

362477

12.2.2018 20:35

Děláme chybu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Protože nejlepší důchodové zabezpečení je mít maximální množství vlastních dobře vychovaných dětí

362482

12.2.2018 22:50

Zvlastni pripad

popilek 95.?.?.?

Za komunistu jsem mel odpracovano s vyucni dobou a nasledujici povinou vojenskou sluzbou 9 let. To se myslim pocitalo do duchodu. V roce 2008 me byl priznan prvni duchod. Dnes me pocitaji 2800 korun mesicne. Protoze jsem o duchod zazadal o tri roky pozdeji, byla odpovidajici suma doplacena. Podle vaseho pribehu pane Stworo se muselo v ceskem duchodovem zabespeceni od roku 2008 neco podstatne zmenit. Podobnych pripadu jako muj pripad, znam vice.

362488

14.2.2018 17:41

Ja bych z minima neprezil

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Od lonskeho zari je minimum na jidlo a obleceni 2020 korun, ktery dostavaji vsichni nezamestnani. Vlada setri, nezamestanost nizka tak pritlacila. Pokud bydlite na ubytovne tak uz neproplati celou ubytovnu, aby zase setrila a tzv.motivovala lidi do prace, takze si musite tak 400 priplatit, vzit z tech 2 tisic na jidlo. Takze mate 1600. Z toho dnes lide ziji. Na den neco pres 50 korun. Musite si varit, lide ji dva rohliky za den, trochu cocky, Muzete si priviydelat, ale zase, aby lidi motivovala haha do normalni prace tak z tech brigad delanych tak jako tak za minimalni mzdu 55 korun jim urad prace polovinu odecte. Delate tedy za 27 korun na hodinu. Resi se to podvodnymi smlouvami. Vedouci uklidovky napise smlouvu, ze tam pracujete jen 10 hodin mesicne, a vy uklizite odpadky pred supermarketem. Tedy pokud mate stesti, ze bydlite ve velkem meste. I vyse privydelku je oficialne omezena, to nevim presne neco kolem 4500. Vim o 61 letem cloveku, ktery chodi pracovat na cerno na brigady do lesa. Slysel jsem o personalni vedouci, ktera vyhazela spoustu lidi z jedne fabriky a dnes ma i jeji manzel 55 let a zivori ze socialky. Odpadky asi uklizet nepujde, a pokud manzela boli zada tak na stavbu asi taky nepujde. Roznaseni letaku je prace, kterou i pracoviti lide casto vzdaji. Dnes lide kteri maji invalidni duchod 1 a 2 stupen musi stale chodit na pracak. Dnes uz tam musite chodit kazde dva tydny,mimo to jsou skoleni, mohou trvat i mesice, takze tam chodite kazdy tyden i nekolik mesicu. A za rok totez skoleni do zblbnuti a znechuceni nezamestnaneho samozrejme znovu. Takze jezdite kaminonem, pak uz nemuzete, dostanete 1 stupen duchod, nocni vam lekar zakaze delat, nemuzete tedy delat ani hlidace a jste obeti sikany a blbakova na up, jsou pravdepodobne financne motivovani kolik lidi vyhazi z pracaku. Dochazeji tam ale i 70 leti, kteri nemaji odpracovane roky, ale praci uz jim nenabizeji...... Nemluve o tom, ze stat jak vime setri a ani ten invalidni duchod lidem nechce dat, tak jim musi lekari pomoct a priznaky prehnat, protoze vidi ze ten system je neuveritelny. Posudkovi lekari maji mesicni kvoty kolik mohou dat duchodu, super ze...
A jeste jsem zapomnel, ze tretinu z tech 2000 tisic dostanete od lonska ve stravenkach, abyste byl poradne ponizen v Bille, a sel fakt uz makat. V Bille je totiz ani neberou, zjistite, ze musite mit seznam provozoven s kterymi ma up smlouvu.

362549

16.2.2018 2:14

Dobročinnost

Supman 86.?.?.?

V dnešní době je nemoderní připouštět, že může být na Islámu či v Koránu něco dobrého (nemyslím islamisty či fanatiky jakéhokoliv druhu). Já mám ale zlozvyk, že si věci pokud možno prověřuji a Korán (stejně jako Bibli) jsem kdysi zakoupil a pročetl. Nejvíce mi v paměti utkvěla obsáhlá předmluva českého arabisty (jméno si nepamatuji), ve které popisoval zaúžívanou tradici vycházející z Koránu, že každý věřící má povinnost alespoň jednou za rok vykonat dobrý skutek a podat pomocnou ruku komukoliv, kdo o pomoc požádá. Tato myšlenka mne oslovila natolik, že od té doby se snažím přispět (samozřejmě v rámci možností a přiměřenosti) komukoliv, byť i se sebeblbější historkou. Vždy si totiž představím sám sebe na jejich místě, a jak ponižující to musí být. Tedy alespoň z kraje, než otupí a přivyknou. V naprosté většině si za obnos pořídí ihned alkohol, ale co je mi po tom? Asi bych to na jejich místě nedělal líp...

362590

16.2.2018 3:32

RE: Dobročinnost

Supman 86.?.?.?

Reakce na 362590

P.S.: Ještě k těm důchodům... ČSSR měla nedotknutelné důchodové účty, stejně tak je tomu dodnes tuším v Rakousku. Pak napadlo "pravicové ekonomy" v čele s V. Klausem, jak by se dal esteticky vylepšit schodek státního rozpočtu a důchodové fondy rozpustili do svých rozpočtů. Pokud se podíváme na přehledy, opravdu se povedlo a jistě mají takovou tabulku/graf ve zlatém rámečku zavěšenu ve své pracovně coby důkaz správnosti liberálního kapitalismu. Průběžný důchodový systém který poté zavedli, není ale ničím jiným než takovým průtokovým ohřívačem. Netrapte se počítáním, kde vaše odvedené peníze jsou. Peníze ze sociálních daní se okamžitě utratí v rozpočtu. Ten je ale i tak stále schodkový, takže každý rok si vláda půjčí a zadlužuje generace příští. Walter Komárek v jednom rozhovoru kdysi říkal, že vláda počítá s tím, že 100mld z rozpočtu (cca. 1200mld) zmizí ve stranických penězovodech, on si ale osobně myslí, že to bude tak 200mld. Mandatorní výdaje (povinné výdaje) jsou cca. 700mld, zbývá tedy 300mld na vše ostatní, což z hlediska investic a politiky není mnoho. Protože důchody činí zhruba 400mld z mandatorních výdajů, je velké pokušení do této oblasti zasáhnout a jednak zbavit stát povinnosti důchody řešit a jednak upustit zde žilou. Tento nechvalný projekt se nazýval "druhý důchodový pilíř" a měl v podstatě oddělit stát od povinnosti důchodového zabezpečení a zároveň "privatizovat" důchodový "byznys" do rukou soukromých "hráčů". Pokud se pamatuji, uvažovalo se o povinném placení do této kulišárny, přičemž finanční krize ve Spojených státech dávno ukázala, kam vedou důchodové fondy v soukromých rukou... Možná jsou některé údaje nepřesné, ale i tak by mělo být jasné, že stát i vzhledem k zadlužení nemá šanci být dobrým hospodářem, ať ho bude řídit kdokoliv. Stejně je to i v ostatních státech EU (o USA nemluvě). Evropa je prostě snědený krám a obávám se, že právě ty choromyslné sociální pokusy s uprchlíky někdo snad myslel jako řešení. Ono to kdysi zafungovalo se Spojenými státy, de Gaulle zase importoval alžířany. Doba se ale změnila a je jisté, že většina současných migrantů nejde "za prací". To ale bohužel zdegenerované "euroelitě" zřejmě uteklo. Nechci být pesimista, ale je pravděpodobné, že za dalších 20 let důchody nebudou vůbec žádné...

362591

Příspěvků: 63

10.02. 19:51  Paní by se měla stát zpěvačkou.
11.02. 10:43 Kouba  RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.
11.02. 13:24  = RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.
12.02. 11:44 Kouba  RE: = RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.
15.02. 09:17 prozaik  RE: = RE: Paní by se měla stát zpěvačkou.
10.02. 19:58 dunn  42 let mám odpracováno
10.02. 22:39 Spektátor Č.Puk  RE: 42 let mám odpracováno
11.02. 01:50 lindsay  RE: 42 let mám odpracováno
11.02. 08:14 dunn  RE: 42 let mám odpracováno
12.02. 22:52 kolemjdoucí2  RE: 42 let mám odpracováno
11.02. 14:48 ppppp  RE: 42 let mám odpracováno
11.02. 01:05 ludo2  RE: 42 let mám odpracováno
11.02. 14:36 ppppp  RE: 42 let mám odpracováno
11.02. 18:43 ludo2  RE: 42 let?
12.02. 13:54 ludo2  RE: 42 let?
13.02. 09:48 ludo2  RE: 42 let?
13.02. 21:05 vvv  RE: 42 let?
13.02. 23:52 ludo2  RE: 42 let?
10.02. 20:45  Zločinnost tohoto režimu je mnohostranná
10.02. 22:07 pozorovateľ  Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
10.02. 22:08 pozorovateľ  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
10.02. 22:20 Timechild  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
10.02. 22:34 pozorovateľ  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
10.02. 23:17 J_Pitralon  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
10.02. 23:52 Jarek*  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
10.02. 23:55 R.E.  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
11.02. 11:58 výjimečné porušení omerty  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
11.02. 13:34 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
11.02. 14:25 R.E.  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
11.02. 16:37 Pátá Mojžíšova 7:24  Jen trpělivost a malé dávkování
11.02. 20:59 P. S.  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
12.02. 14:24 fan B  RE: Postupné nenápadné zrušenie dôchodkov
10.02. 23:19 Sasin  Dobří lidé jsou chudí a zlo činci jsou bohatí
11.02. 08:03 Kouba  Cožpak my, starší,
11.02. 09:40  Sociální systém v ČR je zcela dostatečný
11.02. 10:01 Vladimír Stwora  RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný
11.02. 15:04 Sasin  Dám to pod vás
11.02. 15:38 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný
13.02. 09:06 zasvetbezvalek  RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný
14.02. 21:51 Pátá Mojžíšova 7:24  RE: Sociální systém v ČR je dostatečný
11.02. 10:59 Kouba  RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný
11.02. 15:42 Anton Popovič  RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný
15.02. 09:46 prozaik  RE: Sociální systém v ČR je zcela dostatečný
11.02. 14:31 J_Pitralon  Ať žijí hrdinové kapitalistické práce...
11.02. 14:41  Nebýt jedna velká díra v našich neckách (ČR),
11.02. 16:50 Plha Karel  odlišný názor na popsaný případ
11.02. 18:29  RE: odlišný názor na popsaný případ
12.02. 08:05 proud  RE: odlišný názor na popsaný případ
12.02. 08:32 výjimečné porušení omerty  RE: odlišný názor na popsaný případ
23.02. 10:07 Plha Karel  RE: odlišný názor na popsaný případ
11.02. 16:56 Oudrnicky  Důchody dopadnou jako zdeavotní pojištění u zubaře
11.02. 19:18  Jsem rada, ze jste tento clanek uvedl !
11.02. 23:35 Sasin  RE: Jsem rada, ze jste tento clanek uvedl !
11.02. 20:35 dfl  Na důchody nebude
11.02. 22:29 Vladimír Stwora  RE: Na důchody nebude
11.02. 23:50 RomanTička  Důchodkyně..
12.02. 11:40 libertarian  smutný osud
12.02. 17:47  RE: smutný osud
12.02. 20:35  Děláme chybu
12.02. 22:50 popilek  Zvlastni pripad
14.02. 17:41  Ja bych z minima neprezil
16.02. 02:14 Supman  Dobročinnost
16.02. 03:32 Supman  RE: Dobročinnost

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc únor přispělo 112 čtenářů částkou 15 139 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Johanku z Arku ztvární v Orléans míšenka, policie řeší rasistické vzkazy23.02.18 16:58 Francie 2

Buzny sbírají podpisy pod petici požadující svatby. Politici jim jsou nakloněni21.02.18 21:11 Česká republika 7

Neidentifikované vrtulníky v Afghánistánu21.02.18 02:27 Afghánistán 2

Protiruské pogromy na Ukrajině20.02.18 02:04 Ukrajina 1

Švédsky absurdistan. Krátke multikultúrne spravodajské okienko zo Švédska19.02.18 12:29 Švédsko 1

Starosta (soc. dem.): V Castel Volturno diktují pravidla Nigerijci19.02.18 01:36 Itálie 1

Německem i Rakouskem zní: Zrušme poplatky rádiu a televizi18.02.18 21:49 Německo 0

Sociální úřad přiznal migrantce s dětmi 7.345,45 eur měsíčně. Lidé, kteří to rozlobeně komentovali, budou stíháni pro nenávistné podněcování18.02.18 20:10 Německo 3

Dovolená jen pro černé Američanky18.02.18 16:39 USA 2

Berlín: Protestní pochod žen proti islamizaci k belínskému federálnímu kancléřství18.02.18 16:28 Německo 0

Viersen: Afričan znásilnil 65 letou Němku18.02.18 15:56 Německo 1

"Mnichovský diktát" EU: Pokud ministerstva sama neskoncují s rušivými emocemi okolo relokací, nadiktuje "konečné řešení" Rada Evropy18.02.18 15:43 Evropská unie 1

Dívky mizí ze startu formule 1. Jsou v protikladu s normami dnešní doby18.02.18 15:19 Neurčeno 1

Než migrant překročí hranice Evropy...16.02.18 18:35 Neurčeno 3

Vysoká hra Putina: Turecko nakupuje ruské S40016.02.18 16:25 Turecko 7

Transgender kojí15.02.18 14:47 Británie 1

Dva teplí sdílejí fotku "svého" dosud nenarozeného dítěte na Twitteru 14.02.18 17:23 Británie 3

Přihlouplí češti umělci opět školí Zemana a potažmo národ14.02.18 16:45 Česká republika 3

Tak je to tady: vláda znovu hlásí Česko k fiskálnímu paktu14.02.18 16:34 Neurčeno 0

Kto vraždil na Majdane?14.02.18 07:54 Ukrajina 2

Měnové kurzy

USD
20,62 Kč
Euro
25,35 Kč
Libra
28,80 Kč
Kanadský dolar
16,32 Kč
Australský dolar
16,16 Kč
Švýcarský frank
22,01 Kč
100 japonských jenů
19,29 Kč
Čínský juan
3,25 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
8,10 Kč
Ukrajinská hřivna
0,76 Kč
100 rublů
36,61 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 396,78 Kč
1 unce stříbra
340,84 Kč
Bitcoin
201 902,32 Kč

Poslední aktualizace: 24.2.2018 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 221