Z diskuze
Stálé rubriky
Pomoc Zvědavci
Zábava
Příroda
Počítače
Hry
Co se jinam nevešlo
Archiv
Autoři
Předplatné
1 měsíc: 99,-Kč
6 měsíců: 499,-Kč
Pro předplatné (přístup ke článkům starším než 3 měsíce) musíte být zaregistrován.
Tiráž
Vydavatel: Vladimír Stwora
(Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, zde je můj PGP klíč)
Pohledy z Evropy: Richard Král
Spolupráce a příspěvky nejsou honorovány.
Měnové kurzy
$1 US = 15.06 Kč
$1 CAD = 14.78 Kč
$1 AUD = 14.36 Kč
1 € = 23.60 Kč
1 £ = 29.66 Kč
1 CHF = 14.57 Kč
100 Sk = 77.89 Kč
100 rublů = 63.96 Kč
1 unce zlata = 13855 Kč
Poslední aktualizace 08.07. 18:10 SEČ
|
Diskuze k článku
Příspěvků 21
Sankce nepomouhou, naopak je třeba neklást Iránu ekonomické překážky. Takto nebude nucen obchodovat takřka výhradně s Čínou a Ruskem a nebude se moci spolehnout na jejich diplomatickou podporu nejen v OSN. Když USA ponechá Iránu možnost nerušeně se zapojovat do světového obchodu, iránský režim nebude mít možnost svádět své ekonomické problémy na USA a sama se v očích mladých Íránců dříve či později zdiskredituje.
Například tolerance v obchodních záležitostech vůči Číně (např. pernamentní MFN) vyprodukovala podstatně lepší výsledky než sankce proti Kubě.
142497
24.8. 12:46
RE: Zda sankce nefungují
nebo ano záleží jenom na tom, co vlastně má být výsledkem. Pokud sledujete jako cíl vytvoření nepřítele, pak fungují docela dobře.
142511
24.8. 13:02
Žiadne sympatie
Ide čisto o obchody, ktoré európske štáty robia s mullahmi. Ináč by už dávno teokracia padla. Embargo by ich položilo na kolená.
Je dosť pokrytecké keď Európska únia na jednej stane hovorí o slobode a na druhej strane nemá zábrany obchodovať s teokraciou. Ale ide čisto o peniaze, ubezpečujem vás, že k politickému systému islamskej republiky EU sympatie nemá. Aspoň v to dúfam.
142512
24.8. 16:31
RE: Žiadne sympatie
Však ja som študent politológie.
142525
27.8. 9:36
RE: Žiadne sympatie
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?
tak to vysvetluje vela z toho co ste doteraz popisali
![široký úsměv [velký smích]](images/smiles/icon_biggrin.gif)
142640
24.8. 16:27
RE: Žiadne sympatie
LG
lg (zavináč) zion (tečka) cz 213.?.?.?
Kdyby USA tak douho nepodporovaly vladnouci rodiny v arabskych zemich, tak teokracice uz davno padly...
142526
24.8. 18:26
RE: Žiadne sympatie
Tak USA ma z toho vyhody protoze z toho muze dojit . Jen malo lidi vi ze zeme bohaty na ropu - clenove OPEK jako je Saudi Arabie jsou zadluzeny az po usi . To samy chteli udelat USA s Venezuelou jenze se jim to nepovedlo . On Chavez vi nejlip jak to tenkrat bylo kdyz ve Venezuele objeveli ropu a zapreli to aby jim mohli predrazenou ropu dovazet . A taky pamatuje doby , kdyz USA jako jedinej stat vyslal vojsko v ramci democracie do jizni Ameriky potlacit stavku aby americka fruit company ktera dovazela banany do USA je mela skoro zadarmo .
142531
25.8. 13:08
RE: Žiadne sympatie
A čo potom, keby ich to položilo na kolená, pán študent?
142570
25.8. 15:55
RE: Žiadne sympatie
Zakladni soucasti Zapadniho pojeti svobody je pravo volneho obchodu.Bohuzel se svoboda pomalu, ale jiste transformuje na pouha retoricka cviceni na tema svoboda.
Je odporne recnit o svobode, odmitat pravo na volnou smenu a zaroven tleskat banditum (zlodejum nestiticim se vrazdy).
142574
26.8. 11:25
RE: Žiadne sympatie
>Ide čisto o obchody, ktoré európske štáty robia s mullahmi.
>Ináč by už dávno teokracia padla. Embargo by ich položilo na kolená.
Side, doporucuju vam jeden prakticky pokus. Vemte psa ktery vas dobre zna (treba kamaradova vlcaka). Kdyz toho psa uvazete na retez, jeste stale na vas bude vrtet ocasem. Kdyz jej zavrete do klece, bude se na vas smutne divat. Ale zazente toho psa do kouta klece tak aby se citil ohrozen a garantuju vam ze vas ten pes osklive kousne i kdyby to byl predtim ten nejmilejsi a nejpritulnejsi pejsek.
Zacinam si myslet, ze pod nickem Sid se skryva vypatlany zeleny mozek vojaka. Kde berete tu bohorovnou jistotu, ze to co nevyresi mala bomba vyresi velika ?? Proc si myslite, ze ten nejlepsi zpusob jak k nekomu prinest "svobodu a demokracii" je zbombardovat zemi, otocit syna proti otci, vyvolat obcanskou valku ? Pamatujte. Nasili plodi jen vetsi nasili.
A jeste jedna poznamka. Uvedomte si, ze ti arabove z blizkeho vychodu o kterych se rad a casto vyjadrujete s pohrdanim meli rozvinute vedy a umeni v dobach, kdy se po Americkem kontinentu neprohaneli jeste ani indiani.
142603
26.8. 11:46
RE: Žiadne sympatie
Ja som myslel embargo. Keby mullahovia úplne položili ekonomiku Iránu (a nebyť toľkej ropy, stalo by sa to už dávno) ľudia by ich už dávno zvrhli sami. Z Koránu sa totiž človek nenaje. Ja len tvrdím, že pokiaľ niektoré európske štáty s Iránom obchodujú, oddiaľujú tento kolaps a tým dávajú mullahom viacej času na vystrájanie ich idiotstiev (Videl ste napríklad ako na začiatku leta mlátili mladé ženy obuškami len za vihrnuté rukávy na kabátoch?).
A čo sa týka Arabov, tú poznámku som docela nepochopil. Koľko storočí ešte majú žiť z toho, že Avicena preložil Aristotela? Keby že ste Parížan a Arabi vám vypália auto, stačil by Vám tento argument na to, aby ste v ďalších voľbách nevolil Le Pena?
142606
26.8. 13:47
RE: Žiadne sympatie
>Ja som myslel embargo. Keby mullahovia úplne položili ekonomiku Iránu (a nebyť toľkej ropy, stalo by sa to už dávno) ľudia by ich už dávno zvrhli sami. Z Koránu sa totiž človek nenaje. Ja len tvrdím, že pokiaľ niektoré európske štáty s Iránom obchodujú, oddiaľujú tento kolaps a tým dávajú mullahom viacej času na vystrájanie ich idiotstiev
Tady je myslim chyba ve vasem uvazovani. Vy totiz posuzujete reakce Irancu podle myslenkoveho vzorce zapadni demokracie. Vas retezec mysleni je:
Embargo -> bida -> hlad -> zmere mi dite -> nenavist k Mullahum -> svrzeni rezimu
retezec uvazovani obycejneho cloveka nekde v Iranu ale bude:
Embargo -> bida -> hlad -> zmere mi dite -> nenavist k zapadu -> omotam se vestou s C-4 a jdu se pomstit
Vy si myslite, ze kdyz zacnete bombardovat zemi, tak samotni obyvatele svrhnou vladce, kteri jsou "pricinou bombardovani". Realita je ale takova, ze obyvatele zacnou nenavidet vas jako okupanta ktery bojuje proti regulerni vlade jejich zeme...
>A čo sa týka Arabov, tú poznámku som docela nepochopil.
Ta poznamka byl spise naznak, ze neni potreba kazdym hned pohrdat, jak to delate vy.
>Keby že ste Parížan a Arabi vám vypália auto, stačil by Vám tento argument na to, aby ste v ďalších voľbách nevolil Le Pena?
Zkuste se trochu hloubeji zamyslet nad koreny toho problemu. Ty horici auta na predmestich byl jen dusledek. Dusledek frustrace z toho, ze pro vetsinu lidi je arab a pes asi na stejne urovni (nebo pes jeste o neco vyse). Nepokoje na predmestich Parize byli logickym dusledkem faktu, ze Francie v imigracni politice rekla A ale uz nepokracovalo B,C a dalsi pismena. Ze na jedne strane se lidem z byvalych Francouzskych kolonii povolila imigrace, na druhe strane ale chybel plan, jak s temito imigranty nalozit. Pak vznikla ghetta na okraji Parize plna lidi bez perspektivy.
142612
26.8. 16:47
RE: Žiadne sympatie
Nepokoje v Paříži a v jiných francouzských městech mají především
sociální kořeny.
Práce vhodná pro emigranty a také pro sociálně slabé Francouze
byla v rámci globalizace za účelem vyššího zisku podnikatelů přestěhována do zemí s nižšími náklady na výrobu a teď je problém.
Práce odešla a už žádná taková nebude a teď co dělat s lidmi, kteří právě za takovou prací přišli.
Všichni ti Alžířané, Maročané a další, kteří byli v 60. letech dokonce do Francie na práci lákáni, teď mají potomky, kteří jsou již podle práva Francouzi a ti se hlásí o svůj sociální statut občana. Je zde problém, kde je již bez práce třeba i třetí generace. Řešit se takové problémy dají. Německo nebo Británie
se zhostila takových sociálních úkolů dobře a daří se jim
tlumit dopady globalizace. Francie se bohužel špatně postarala
a dokonce i o svoje občany, původní Francouze, hlavně mládež.
142615
26.8. 19:27
RE: Žiadne sympatie
Souhlas se socialnimi koreny zapalovani aut, nesouhlas se zbytkem .
IMHO se jedna dusledek socialismu, kdy se spouste mladiku oplati byt doma na podpore, koukat na tele a pak jit nekam vybit prebytek testosteronu.
Spousta lidi emigrovala do Francie s vidinou bezpracneho zivota.
Volny pohyb osob, ale zadne statni socialni davky.Trh jiste nabidne komercni pojisteni pro pripad nezamestnanosti.
Navic nebude-li prebujely Stat, bude podstatne snadnejsi lidi zamestnat.
Nevidim nejmensi duvod, proc by pri stejne praci a stejne kvalite mel byti francouzsky zamestnanec placen lepe nez cinsky .
V tomto mi socialiste prijdou popirajici sebe sama. Ostatne CLO na zemedelske vyrobky z rozvojovych zemi je dostatecne vypovidajici o socialisticke socialni spravedlnosti.
142623
26.8. 21:12
RE: Žiadne sympatie
Nevidim nejmensi duvod, proc by pri stejne praci a stejne kvalite mel byti francouzsky zamestnanec placen lepe nez cinsky.
Tak to já zase pane Case vidím jeden a prostý důvod.
Čínský dělník pracuje a relativně spokojen za podstatně nižší
mzdu! A ze statistik je známo , že v Číně potřebuje zaměstnat
dalších přibližně 170 milionů lidí! Takže se máme ještě na co těšit, protože Čína neřekla poslední slovo.
Z globalizace těží investoři z celého světa, kteří tam převedli svoje výroby, ale nějak zapomněli na tu sumu lidí, kteří globálně
v západních zemích přišli o práci a teď sociální státe, teď se postarej.Práce odešla a to je běžný termín a když povolíte dovoz
potravin bez cel ze třetích zemí, také podtrhnete domácí zemědělce. Evropský zemědělec má podstatně vyšší životní úroveň, než ten ve třetím světě a pokuď chcete zachovat domácí zemědělství, je nutné platit vyšší cenu za výrobky.
Ostatně o dotace právě do zemědělství bude v EU ještě veliká válka.Na výstavě Země živitelka v Českých Budějovicích vyprávěl včera náš Všeználek Klaus, jak je EU vadná , když dotuje zemědělství.Jsem zvědav ,co se stane, až právě ve Francii
sáhnou farmářům na peníze.
On ten systém má dáti a dal, pracuje na celém světě stejně
a rozumbrada Klaus nic nevymyslí, pouze si honí body pro volby.
Je to trapná duchovní prostitutka. Kdyby ho viděl tatíček Masaryk,nakopal by Klause do řitě, že by se zastavil až v Táboře!
Co je to za úroveň, takhle podlézat, jako prezident.
Ale on je nejspíš oteplený Golfským proudem, co má teď zchladnout!
142625
26.8. 18:10
RE: Žiadne sympatie
![fakt dobré... [cool]](images/smiles/icon_cool.gif)
142620
27.8. 17:47
RE: Žiadne sympatie
jste opět ožil, side? dva a půl roku jsem íráncům taky prodával. od nás tam šly mašiny do textilek, tiskáren, nebo papír a sušený mlíko. nic nekupovali muláhové, třetina zákazníků byli židi
142660
24.8. 19:04
Nejhorsi na tom je
, ze Jirka Krovicko s jeho IQ si z toho varovani nic nedela kdyz to co ma v (_!_) ma i v hlave . Ale toho uz asi nikdo nezmeni . Leda ze by se na nej udelal atentat !
142530
ze po napadeni Iranu stoupne cena oleje.
Jiste existuje jine reseni nez dalsi valka.
142576
Student Sid a ini Sidovia su jasni, tak isto ich myslienkove zaradenie. Financna oligarchia USA a Izraela si neda ujst embargo.
Iran je celkom dobry "fackovaci panak" a okrem toho vladnuce oligarchie potrebuju udrziavat svoj "demokraticky" image obhajcov
"ludskych prav" tak ako v pripade Tibetanov, Bielorusov alebo nestastnych Gruzincov ![chechtám se tomu nahlas... [chechtot]](images/smiles/icon_lol.gif)
142650
|
Ve zkratce
Britské listy
Statistika
Zvědavce v posledních pěti minutách
navštívilo 27 lidí

Tuto stránku navštívilo 1 216 lidí.
|