Z diskuze
Stálé rubriky
Pomoc Zvědavci
Zábava
Příroda
Počítače
Hry
Co se jinam nevešlo
Archiv
Autoři
Předplatné
1 měsíc: 99,-Kč
6 měsíců: 499,-Kč
Pro předplatné (přístup ke článkům starším než 3 měsíce) musíte být zaregistrován.
Tiráž
Vydavatel: Vladimír Stwora
(Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, zde je můj PGP klíč)
Pohledy z Evropy: Richard Král
Spolupráce a příspěvky nejsou honorovány.
Měnové kurzy
$1 US = 15.05 Kč
$1 CAD = 14.75 Kč
$1 AUD = 14.41 Kč
1 € = 23.57 Kč
1 £ = 29.62 Kč
1 CHF = 14.60 Kč
100 Sk = 77.94 Kč
100 rublů = 63.92 Kč
1 unce zlata = 13849 Kč
Poslední aktualizace 07.07. 06:10 SEČ
|
Diskuze k článku
Příspěvků 181
12.1. 4:12
Jo o tom dost nerad čtu
přivádí mě to k naprostýmu pocitu že jsou lidi hovada a nic jiného než katastrofu vlastnoručně vyrobenou si nezasloužej.
87695
12.1. 8:08
RE: Jo o tom dost nerad čtu
Bohužel, cesta ke katastrofě je již nezvratně nastartována.
87720
12.1. 8:10
RE: Jo o tom dost nerad čtu
Ve filmu Matrix byl zajimavy dialog. Lidi jsou jak nemoc, plisen, roztahujici se, pachnouci a vse ve sve ceste nici....
87721
12.1. 8:32
RE: Jo o tom dost nerad čtu
Tuším, že přesněji to bylo něco ve smyslu:
You (lidi) are the cancer and we (stroje) are the cure...
A taky tam ten agent řekl něco ve smyslu, že se lidi chovají
jako virus -- roztáhnou se v celé dostupné oblasti
a vyplundrují všechny zdroje...
Ano, je to tak. Často si říkám ve stavu naprostého zhnusení
ze svého vlastného druhu, jestli by nakonec nebylo nejlepší
se přidat ke všem těm spotřebitelským orgiím, kterým se snažím
vyhýbat jako čert kříži, spotřebovávat neustále a všechno,
nemít ohled na nic a hlavně se neohlížet za sebe.
Abych i já svým dílem urychlil příchod konce... Protože čím
dřív přijde konec, tím dřív nastane nový začátek. Doufám jen,
že u toho už lidi nebudou...
87725
12.1. 15:01
RE: Jo o tom dost nerad čtu
trodas
trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
> It came to me when I tried|to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops an equilibrium with the surrounding environment. But you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease. A cancer of this planet. You are a plague. And we are the cure.
Dospěl jsem k němu, když jsem zkoušel zařadit váš druh a já si uvědomil že vlastně nejste savci. Každý savec na této planetě se vyvíjí v rovnováze s okolním prostředím. Ale vy, lidé, tak nežijete. Zaberete oblast a množíte se a množíte se, dokud nespotřebujete všechny přírodní zdroje. Jedinou cestou jak pak můžete přežít je rozšířit se do další oblasti. Je tu ještě jeden organismus na této planetě jenž žije stejným způsobem. Víš, co to je? Virus. Lidé jsou chorobou. Rakovinou této planety. Jste nákaza. A my jsme lékem.
87769
12.1. 15:22
RE: Jo o tom dost nerad čtu
saiyaman
saiyaman (zavináč) seznam (tečka) cz 130.?.?.?
Ze vseho, co kdo v Matrixu rekl mi v hlave zustalo tohle. Prijde mi to totiz naprosto vystizne. Neprisel jsem na to, jak se k tomu postavit. Mam se zabit, zabit ostatni nebo se pridat k davu? Zatim to resim tak, ze nejim nic, co pochazi z more (uz asi 2 roky) a ziju sam.
87775
13.1. 12:50
RE: Jo o tom dost nerad čtu
Honza
Jan (tečka) Soldan (zavináč) centrum (tečka) cz 147.?.?.?
Nesouhlasim s tebou, prave ty jako uvedomely by si naopak mel mit deti a naucit je jak se chovat k teto planete. Zijeme v demokracii a bohuzel vetsina tech hrabivych egoistickych krys co maji take pravo volit se rozhodne nechova jako ty. Musime jit prikladem a jestli to nevyjde pak zbyva jedine - boj.
87894
12.1. 8:03
po nás potopa..
To si ti tupci neuvědomují, že až vytěžej poslední rybu bude po kšeftu ? A to tak, že úplně a navždycky ?
87719
Článek mě nechal naprosto chladným. Vždycky jsem tvrdil, že si lidstvo nezaslouží přežít. Ekonomický systém založený na maximalizaci spotřeby, navíc zcela bez ohledu na použité prostředky, nutně vede ke konci. Jen bych byl rád, aby se lidstvo vzájemně vykynožilo co nejdříve, dokud nezničí všechny ostatní, mnohem užitečnější živočišné a rostlinné druhy.
87728
Potkají se dvě planety.
Tak co, jak se vede?
Ále, co ti mám povídat, někde jsem chytila lidi ...
87732
13.1. 12:19
RE: Strašný!
NAFTAK
katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 84.?.?.?
Dík, Vždycky jsem rád, když v nepřeberném množství vtipů a postřehů, mně někdo překvapí něčím co jsem neznal,(alespoň v podobné verzi) i když je to dost vážné téma, uděl jsi mně radost. Je to v (nadsázce) naprosto výstižné.
Nebylo by špatné ještě to rozšířit. Potkají se dvě planety a ta jedna se ptá té druhé"
Tak co, jak se vede?
"Ále, co ti mám povídat, někde jsem chytila lidi, a co s tím chceš dělat", říká ta druhá,"byla jsem u nevyššího a ten mě řekl abych se vypotila, teda globálně hodně oteplila a za pouhý den(u viru 100let)prý budu mít pokoj. Ahoj NFT.
87891
ze umirnene skupiny prestanou brzy existovat. Ekoteroriste zacnou potapet rybare a predhazovat je zralokum,na pevnine ustreli hlavu vedcum urezavajicim horni cast lebky opicce na pokusy; more zahlcovane odpadky vezme do sveho objeti cela mesta, proudy lavy a zemetreseni mu zanotuji na pevnine, tornada vynesou Antrikristuv texasky ranc do nebes, po ceste drtic vse co jim prijde do rany, lesy nakonec procitnou a zacnou se rozrustat v prostredku mest,dalnic a tovaren. Zviratka nadopovana radioaktivitou z nasich skvelych zbrani vytvori nove zivocisne druhy ci roztodivne mutace nad kterymi by oko zoologa nezaplesalo...Otravena voda se stane prezivsim lidem napojem vezdejsim a chleb si budeme pect buhvi z ceho. Zmutujeme rovnez a az nas pocet preroste opet unosnou miru,zacne se vse opakovat. Do te doby,nez zmoudrime. Buh ma casu dost.
87736
12.1. 10:01
je to vážné tema
Sdělovací prostředky jsou bohužel opravdu bulvár - kozy nějaké celebrity jsou mnohem důležitější než zničení světového oceánu, takže tyto problémy v podvědomí lidí vůbec nejsou vnímány jako něco vážného, pokud o tom lidé vůbec vědí. Takovéto informace se v Blesku asi nedočtete a na Nově neuvidíte. Lidstvo roste exponenciální řadou a i když ti, kteří se množí nejrychleji spotřebovávají na hlavu mnohem méně, než pomalu se množící Evropani výsledek je stejný - rabování zdrojů ať už se jedná o světový oceán, půdu, ropu, plyn, kovy ... Toto prostě NEMŮŽE skončit jinak než gigantickým průšvihem. Otázkou je, kdy k tomu průšvihu dojde. Můj soukromný odhad je za 10 - 30 let, ale mohu se mýlit. Rekonstrukce potrvá staletí.
87739
12.1. 15:04
RE: je to vážné tema
trodas
trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
Obavam se, ze ve vasem odhadu je chyba. Rekonstrukce potrva tisicileti a to jen BEZ LIDI.
87771
Dlouhou dobu jsem se hrabal ve starých proroctvích a především v paměti lidí, kteří zažili dobu před velkou změnou, jakou byla třeba 2WW. Říká se že jeden z prvotních projevů změn je pocit, že přestává existovat budoucnost. Těžko se to vyjadřuje, ale pro našem podvědomí jsou naše cíle a touhy zdrojem jakési energie, která nás motivuje a která se podílí na utváření pravděpodobné budoucnosti. Pokud však v cestě této vize stojí překážka, naše podvědomí na to reaguje pocitem marnosti. Od matky vím, že tímto pocitem trpělo před válkou mnoho lidí.
Všem se zdálo, že svět je špatný a neváží si míru a lásky. Já bych chtěl jen vědět, zda někdo má stejně jako já pocit, že vpředu nic není? Že nelze vykonat nic, co by mělo smysl. Je to něco, co jsem ještě nedávno neznal.
87776
12.1. 20:37
RE: Jen otázka.
Popravde receno, docela jsem si vychutnaval deprese, porizene tady na zvedavci, a pocity jsem mival podobne.
Poridte si zenskou, to je lecba jako remen.
87803
12.1. 22:00
RE: Jen otázka.
V ženách to stoprocentně není. A co se týká depresí, tak vzhledem k množství činností jenž každý den zvládám, nepřipadají v úvahu. Jenom se mi v tom všem stratil smysl. A Zvědavce beru jako celkem přijatelný zdroj názorů. Nepatřím k těm jimž vadí, že někdo tvrdí něco jiného než já. IIIX
87814
13.1. 15:35
RE: Jen otázka.
>V ženách to stoprocentně není. A co se týká depresí, tak
takze "babu" mate?
>vzhledem k množství činností jenž každý den zvládám,
workoholismus - unik pomoci ruznych cinnosti zaplacavajicich vlastni pocity muze byt projev deprese
>nepřipadají v úvahu. Jenom se mi v tom všem stratil smysl.
naprosto klasicky priznak deprese
87918
13.1. 15:36
RE: Jen otázka.
tato analyza ale nic nemeni na tom, ze
vsechno je nahovno, nic nema smysl a budoucnost pred nami evidentne zadna
nicmene, a co, clovek to prehani, tak se planeta bude branit, neni cemu se divit
87919
13.1. 16:28
RE: Jen otázka.
Ne, milovník práce teda rozhodně nejsem. Jinak jsem od ledna bez práce a nastupuji někdy v únoru. Asi? Proto zase můžu pár dní otravovat tady. Někde jsem četl že člověk se příliš věnoval vědeckému pokroku a nyní bude třeba se vrhnout na duchovno. To asi zkrze-vá tu blbou náladu. Tak nevim, ale asi se z týhle planety odstěhuju. Nevíte někdo, který spoj vede k souhvězdí kde nejsou lidi.
87927
13.1. 16:08
RE: Jen otázka.
Chcete rict, ze potom mate depresi z ty zensky a ne ze zvedavce?
87926
14.1. 4:42
RE: Jen otázka.
Pokud to je vselek, pak si neporizujte deti. Pokud by jste je miloval, mohla by vam budoucnost zacit delat starosti.
88068
Proc misto stezovani si na to, jaci lide jsou apod. Proc se radeji nevzdate ryb..? Nebo si tu nekdo mysli, ze ty "jeho" ryby jsou loveny tradicnimi rybari malymi sitkami - temer s "laskou"..? Pokud jsou procenta v clanku pravdiva, tak tezko... Tot pristup aplikovatelny i dale - savci, ptaci a dalsi ve velkochovech. Stezovat si je lehke, ale neplatit rybarum a zemedelcum se hned tak nekomu nechce.
87740
13.1. 6:18
RE: Odmitnuti...
A co mam zrat? Travu? Ryb se vzdam protoze jsou tezeny tak jak se pise v clanku, hovezi/kureci/veprove nebudu jist, protoze se dobytek uz davno nechova nybrz vyrabi ve velkochovech, s kytkama si taky nepomuzu protoze to je geneticky modifikovany sajrajt, atd. Takze co si mam dat k veceri?
Jiste by bylo teoretickym resenim vratit se naraz o 200 let zpatky ke tradicnim metodam zemedelstvi a chovu, jenze to bysme museli vymlatit tri ctvrtiny lidstva, predevsim v "rozvinutych" castech sveta, protoze tradicni zemedelstvi by nemelo sanci nas vsechny uzivit.
Takze mate nejaky dobry napad krome nic neresicich gest typu nejist to ci ono?
87864
13.1. 12:52
RE: Odmitnuti...
Ja jsem svoje gesto jiz pred vice jak rokem udelal... Odmitl jsem se podilet na vsem, co jste napsal a na mnoha dalsich hloupostech a zacal jsem se stravovat vegansky. Snad se tez doziji ve zdravi 95ti let, jako jeho evropsky zakladatel D.Watson a snad budu umirat s cistsim svedomim. A snad nejen ja... Jen tak mimochodem, vsechny plodiny jsou vicemene geneticky modifikovane, takze tomu se nevyhne nikdo - leda ze by sbiral divoke koreny a podobne kviti. Pak uz jen zalezi na Vas, jake modifikaci date prednost. Rizene "monsantovske" ci nerizene "zahradkarske" (Nebo napriklad i ozarovanim, jak tomu prevazne bylo drive...)
87895
13.1. 15:49
RE: Odmitnuti...
prominte, ale to je jen dalsi gesto.
Myslite ze jako vegan(tzn. ze vajicka a mleko snesete) popr. vegetarian se nepodilite na tom co je v clanku? Co myslite ze by nastalo kdyby vsichni lide jedli jen brokolici? Kde byste to asi tak pestoval? V lese a v prirodni krajine? Vite kolik se pri pestovani a vyrobe ponici prirody a zavrazdi zvirat (mysi, hrabosu, krepelek....) kolik se vyzene z prirozenych hnizdist, kolik hektaru lesa se musi vykacet, jak to cele narusi ekosystem, nemluve o dusledcich pri zpracovani.
A na to vse navic potrebujete energii a ta se opet vyrabi z ropy, na to musite vyrobit spoustu zemedelskych stroju, tovaren, pekaren atd....vite jakej to udela sajrajt?
To je jen reseni ze nezerete nic co je chlupate a roztomile, ale to je upne vsechno a sam si nalhavate, ze "resite".
Lidi je moc a ziji moc automatizovane, to je ten problem, pokud budete chtit uzivit 6 000 000 000 hladovych, tak krajinu v okoli sidlist devastovat budete vzdy, pokud to nerozptylite na male vesnicky po 20 obyvatelich s tradicni vyrobou tak nemate sanci, presne jak Vam zde jiz nekdo napsal.
Skoro se mi chce pouzit obratu pana Taborskeho a napsat Vam hovno resite. Jen si to neumite priznat.
ps.: a navic 95 let!!!! Vite co by to bylo kdyby se lide dozivali 95 let? To je snad to nejhorsi z Vasich planu, vite kolik by nas tady dnes bylo? Dvakrat tolik nejmin.
87921
Nevim presne, jak se na tom, co je v clanku jako vegan(=zadna svalovina, mleko jinych druhu, ani ptaci ovulace...) podilim..? Mozna trochu ano, a to tim, ze nedostatecne odmitam tento styl tezby. Tzn. ze nepisu protestni dopisy, nevylepuji informacni plakaty ci neprerusuji oficialni vysilani svym piratskym informacnim. To mate pravdu. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Myslim, ze kdyby nastala ta !!!nerealna!!! situace a vsichni by konzumovali "jen" lusteniny, obiloviny, semena, byliny, oleje a dalsi komodity a jejich produky, planeta by klidne a rada uzivila treba 10 miliard lidi. Sice by asi v nekterych oblastech lide nezili, napr. v polarnich, kde inuite jedi prakticky jen maso, ale i tak by to zrejme nebyl problem.
Pokud vychazim z obecne prijimanych vypoctu, ze 2ha pudy uzivi JEDNOHO "normalniho" jedlika, 14 VEGETARIANU nebo 50 VEGANU(priblizne), pak nevidim problem... Vite jaka je (ne)ucinost premeny rostlinnych zdroju v zivocisne? Napr. v krave..? Zkuste se schvalne namahat a zjistit si, kolik se ztrati(vysere) bilkovin, mineralu a kolik treba vlakniny. Mozna budete prekvapen...
Kdyz si ted trochu zapocitam a budu uvazovat, ze na svete je 6mld lidi, z toho 'minimalne' 4,5mld tech, co zabiraji zminene 2hektary, tak mi vychazi, ze planeta by v soucasne mire obdelavani uzivila o cca 220miliad lidi vice..! Pokud budu pocitat s tim, ze by se sem asi nevesli, nesnesli se apod., tak i hloupych 10miliard je fajn... Naopak by se mohlo spoustu zemedelskych ploch opet zalesnit. Napr ve tretim svete, ktery stejne vyrabi jen krmivo pro masna zvirata euroatlantickych konzumentu..! Viz. treba africka produkce podzemnice olejne, kterou se krmi evropsky a americky dobytek-a pritom je tak nutricne zajimava.
Bylo by tez mene odpadu z "zivocisne vyroby", coz jen v evrope a v USA cini asi TISIC tun mrvy(z vepru a krav) kazdou sekundu... Plus dalsi ohromna mnozstvi trusu z ptaku, kterych se drzi v baracich nekolikanasobne vice(za rok se zabije 55miliard ptaku a 5miliard ostatnich tvoru). Takze spousta cisticek, pokus se do nich tento odpad vubec dostane(viz. Cina), by byla zbytecnych nebo by alespon mely rezervy...(to jen k tomu Vami zminovanemu sajrajtu. )
No a pokud by se takovi lide-zdravejsi a prirodu mene zatezujici-dozivali tolika(95ti) let, alespon by jim zbylo vice casu na ziskavani informaci, ktere je tak uzitecne a mnohym mocnym jiste na obtiz. Az na to, ze by klesly zisky masnych a mlecnych producentu, farmaceutickych firem a dalsich arogantnich "vykoristovatelu"... Jaka to skoda..!
Takze si zkuste vyhradit trochu casu, ziskejte ta kvanta informaci, co jsou vsude kolem Vas a pak uvidime, z jakych predpokladu budete dale vychazet...
PS-pokud jsem nekterou cast prehnal, omlouvam se, preci jen jsem jeste v tomto oboru zacatecnik, takze jsem stale jeste emotivni..
87941
13.1. 21:38
RE: Odmitnuti...
Pane Martine, zdánlivě máte pravdu. Ale představte si - třebas taková sarančata. Ty jsou vlastně podle Vás daleko před člověkem jako živočichem, "žerou trávu" - čili, kdyby jsme my lidi přestali na planetě vůbec smrdět, mohly by celou zeměkouli obydlet sarančata - takovou asi mají pravdu zase ty sarančata. A Vy tu pravdu máte velmi podobnou ... nezdá se Vám ? Přece problém stojí jinak - jaképak copak tady chcete stovky miliard lidí !? Jako kobylek ? Hm...
87966
Nevim jestli jsou pred clovekem, rozhodne ale nemaji na vyber, co zrat.. Je mi lito, ze moje "vypocty" vyznely tak, ze bych tuto planetu chtel osidlit a opanovat. To v zadnem pripade, spise naopak. Snazil bych se o soulad v ramci moznosti... Ty miliardy byly pouhou reakci na mirnou histerii v predchozim prispevku, ze by zde nemohlo zit 'jen' 6miliard travozroutu. Chtel jsem dokazat, ze travozrouti maji MNOHEM mensi naroky na pudu a nemuselo by se tedy kvuli nim kacet a 'zkulturnovat'... Tot asi vse. Dekuji.
87970
14.1. 14:19
RE: Odmitnuti...
Myslim, ze ja jsem emotivni vic nez Vy, takze mozna se nakonec budu omlouvat obracene.
ad vypocty - vite, ono spocitat se da leccos, jde jen o to kde ty vypocty ctete. Takove vypocty, ve snaze byt co nejpresvedivejsi casto berou jako zaklad soju a jeste ze se da sklizet 3x rocne.
No a mame tu tu hned problem, soja je jako vyziva absolutne neakceptovatelna (jako, prezivat budete to jo, taky jedna pani v rusku zere jen hlinu...) takze Vase vypocty hned redukuji vse deleno tremi, no atd.
Zase Vas potesim, ze snad jen na Ukrajine je dost prostoru pro obilna pole na vyzivu 30 miliard lidi.
Jenze - uvedomte si - otazka nestoji cim ty lidi budete zivit. Otazka je co s nima potom.
Jiste ze se primo nepodilite na lovu ryb, kdyz se zivite jen rostlinnou potravou ( i kdyz, jste si jisty, ze ten co Vam to prodal, nevydelava prave proto aby si mohl koupit rybi file? - bohuzel asi jo).
Ale o to nejde jde o to, ze veganstvi neni reseni, je to jen jista zmirnena nahrada, ale lide nedelaji bordel jen tim co je zivi, tady jde o cely zivotni styl a pokud by ta Vase strava znamenala, ze tu bude lidi 10-20 miliard, tak to by bylo podstatne horsi nez kdyby vsichni jedli maso.
Toto vse jsou jen nahrazky, ktere v nas vzbuzuji pocit, ze delame neco ve prospech planety, ale ve skutecnosti nedelame skoro nic a to je na tom nejhorsi.
Vemte si svoje vypocty a do toho zahrnte napr. letadla, vite ze jeden let letadlem znamena tolik odpadu co vyprodukujete za rok? Vite co by znamenalo 10 miliar lidi v automobilech? Co by s prominutim vysrali ti lide, kdyz ne ty kravy? kolik plastovych pytliku a lahvi by se muselo vyrobit? V kolika tovarnach atak dale....
A vsichni by jedli jen zeleninu, ale to nestaci, to zatracene nestaci.
Jakykoliv model prozkoumate seriozne tak zjistite, ze jsou dve varianty
1) lide zacnou zit v souladu s prirodou a bud vymysli a zacnou pouzivat bezodpadni zdroje energie a chovat se k okoli slusne a odpusti si asi tak 60 procent automatizace (a k tomu je nepresvedicte)
2) nejaka katastrofa, ktera tak 90 procent lidstava vyhladi a ten zbytek zacne od piky
horsi nez nedelat nic a vedet ze to je spatne je podle me delat neco a myslet si ze to je spravne a pritom to k nicemu neni
88126
To o soje slysim poprve, zatimco zminene informace o vyuziti 2ha pudy jsem cetl v kazdem zdroji, co se tohoto tematu dotykal. Nekdy snad byla ta cisla i vetsi, proto jsem se drzel radeji u dolni hranice. Na presny postup, jak vedci tato cisla ziskali si bohuzel jiz nevzpominam, ale odhadoval bych to spise na schopnost produkce energie dane plochy v J a pak pocitani energetickych ztrat pro kazdy stravovaci smer. Kdyz jde energie skrze kravu do svalu - kdyz do mleka a nakonec kdyz se s kravou vubec nesetka... Plus nejake ty externality, napr. odpad., baleni, umrtnost.
Ale i kdyby jsem nakonem 'musel' delit tremi, stale jsem v kladnych cislech...![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
S tim file musim souhlasit, ale co ja vim, kdo vsechno z meho okoli mi nevyhovuje... Treba reditel prazske MHD bije svoji zenu.?! A mohl bych pokracovat dale, ale toto, jak pisete a ja musim souhlasit, neni podstatne.
To, ze by lide delali stejne 'bordel' si take uvedomuji. Ale puvodne jsem stejne psal jen o vzdani se ryb, s jejichz lovem nesouhlasim..! Sam u veganstvi take nekoncim a rekl bych, ze ostatni vegani rovnez ne. Preci jen toho takovi lide vedi o leccems vice, nez Ti prumerne vzdelani a informovani. Kdyz uz se vzdelali v tom, co predchazi vyrobe masa a mleka, tak spolu s tim prijdou dalsi informace. O odpadech, energii, psychice! (z mych zkusenisti vypliva, ze jsou to vetsinou lide, co informace primo vyhledavaji.)
Ja sam auto nemam, jiz tri roky jsem ho neridil, cestuji s nim vetsinou jen jednou tydne. Jinak samozrejme vlak ci autobus. Letadlo jsem v zivote videl jen jednou z dalky. Dovolenou travim +/- ve stredni Evrope a casto na kole ci pesky/vlakem se spacakem. Jednoduse - snazim se minimalizovat spotrebu a odpady - setrit. To ja bych tem 10miliardam rozhodne nezakazoval..! A vidinu zivota v souladu s prirodou jsem taktez nezavrhoval.
Kdyz uz, tak pisu o minimalizaci spotreby dle moznosti kazdeho z nas. Nehlasam, ze kdyz se vsichni staneme vegany, nebudeme mit TV v kazde mistnosti v obravskem RD, ani kdyz nebudeme letat, ze se vse vyresi. Pisu jen o veganstvi, protoze to je mym resenim hlubinnych siti! Jine problemy, jako je napriklad vysoka spotreba energie v ruznych formach, jsem veganstvim resit nechtel...
Samozrejme prijdou nove problemy, ale ty si opet vyzadaji nova reseni, tak proc neresit to co mohu resit. Sam svet nezachranim, ale to mi v nicem nezabrani, abych se tak choval a doufal, ze nezustanu sam.
MMM
PS-O tech hovnech... Kdyz si vezmu, ze clovek denne vysere 1kg exkrementu(priblizne), tak pro 6mld to cini asi 70tun sracek za vterinu a pri tech 18-20mld. se to dnesni hospodarsko-zvireci produkci stale nemuze rovnat! = 230t/s. oproti tisicum t/s Takze i v tomto zustavam svetlehnede optimisticky.![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Zdravim!
88141
14.1. 17:09
RE: Odmitnuti...
dobra![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
jestli si nenamlouvate, ze veganstvim resite vic, nez zabijeni ryb, budiz Vam priznana pravda.
Co se tyce "reseni" vetsich problemu, tech by se dala vymyslet cela rada, tak nejak matematicky. Co se tyce "humannich reseni" je to horsi.
Priznam, ze kdykoliv budu cist o 10 miliardach lidi, zvysovani prumerneho veku atd. tak se mi dela mdlo. Myslim, ze je cas zacit udrzovat populaci na stejnem cisle (vybijet to je nehumanni)
take zdravim
88144
14.1. 22:52
RE: Odmitnuti...
No, mam obavu, ze az nebude dostatek jidla, tak se problemy typu uhlopricka na plasme budou jevit jako malinke. Nic ve zlem, plasmu nemam a maso bastim, ale drzim si rozumnou vahu (cm nad 1m me vysky). V energii bud prejdeme na atom, pripadne termojadernou fuzi, ale ja osobne vydim jako nejlepsi alternativu slunecni energii. V kazdem pripade pokud se chceme vyhnout katastrofe bude treba postupne zvysit ceny komodit, ktere jsou neumerne cerpany takovym zpusobem, ze niceme zakladnu s ktere se dana komodita obnovuje, o neobnovitelnou zdroju je situace jasna. Snizizit spotrebu, aby jsme nevyzrali vsechno a zkouset hledat nahradni alternativy. Samotne zvyseni cen produktu zdevastovanych zdroju nic neresi, nabizi to neumerne zisky. Bez vytvoreni legislativy s represivnim aparatem, ktery v pripade nutnosti bude vynucovat do drzovani pravidel se pri vyberu cesty bez destruktivniho konce, se nemuzeme vyhnout. Zacit by jsme meli vcera a zacit samozrejme neni mozne bez USA. Vzhledem na neochotu skutecnych elit, ktera je prezentovana realnou politikou, to vypada tak, ze pro lidstvo byl zvolen jiny scenar. Jsou vice mene dve moznosti drasticka redukce lidske populace na nejakych 10-20%
soucasneho stavu co ji zpusobi neni prilis podstatne), tedy zit
v dosavadnim bezstarostnem trendu a cekat na velky krach, kdy bude lidstvo zderegulovano anebo prestat zit na ukor budoucnosti a zacit se chovat jako celek zodpovedne. A tady je zakopany pes nezglobalizovane lidstvo se nedokaze dohodnout na zodpovednem chovani z duvodu..." nebudeme to dodrzovat, protoze "hotentoti" to taky porusuji"... Zglobalizovane lidstvo nevyhnutelne ztrati status "svobodne spolecnosti". Takze pred nami jako vzdy lezi problem vyberu, vypadato, ze na nas nevysli zrovna nejlepsi karty.
88233
15.1. 8:18
RE: Odmitnuti...
Nic ve zlem,
>plasmu nemam a maso bastim, ale drzim si rozumnou vahu (cm nad 1m
>me vysky).
Já jsem měl pořád takový silný dojem, že jste velmi "malý" človíček.
88299
17.1. 2:48
RE: Odmitnuti...
Z lidu clovek z lidu.
88665
V tom pripade pravdu nemam , ponevadz jsem presvedcen, ze veganstvim se mnoho problemu, kdyz ne resi, tak alespon minimalizuje. A dalsimi svymi vzorci chovani se snazim resit ci minimalizovat ten zbytek...
Ale kazdy at si hleda tu svoji cestu, zvlaste kdyz bude lepsi = kvalitnejsi, v minimalizaci ekologicke ryhy daneho jedince.
S temi nehoraznymi sumami v miliardach jsem asi nemel vubec zacinat, nebot to tu vsechny vice mene vylekalo. Jen jsem v tu chvili nevedel, jak jinak dokazat, ze tento styl je obecne setrnejsi. Priste se polepsim, slibuji..!![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Jinak takove 3mld lidi by mi bezesporu take vyhovovaly... S tim, ze by se tito lide samozrejme nemohli chovat tak, jako dnesni prumerny euroamerican.
Nekdy lituji, ze nejsem Buh..
88312
15.1. 18:08
RE: Odmitnuti...
Rozumná lidská populace by byla něco kolem 150 - 200 milionů... Samozřejmě v jedné jediné společnosti. Vliv lidí na planetu by se měl minimalizovat. Růst kvantity rozhodně neříká nic o eventuální kladné změně kvality. jak tak koukám kolem, spíše naopak !
88370
15.1. 18:36
RE: Odmitnuti...
4 Petr Gejdoš
Tak to jste tedy velký humanista, jak říkají Francouzi "Chapeau bas!" (tak to tedy,"klobouk dolů!" . A to já jsem si myslel, že jsem zlý člověk, když jsem uvažoval tak o maximum 1.5 až 2 miliardy lidí.
Ale možná, že na ty vaše propočty v budoucnosti dojde, někdy k tomu nukleárnímu průseru dojít musí. Jen doufám, že máte na mysli, že mezi těmi 150-200 milióny budou jen tzv. "quality people", (kvalitní lidé arijské původu a ne nějací negři či jiná barevná chátra), kteří by zajistili zbývajícímu lidstvu "quality time".
Pokud máte nějaké detailnější informace, napište, rád se poučím, alespoň se mi bude z tohoto "hnusného" světa, jak tady spousta lidí pořád popisuje, lehčeji odcházet.
88377
15.1. 19:00
RE: Odmitnuti...
Víte dobře, že mé zdroje informací jsou "krajně podezřelé" - Nostradamus a spol... Nicméně, dělal jsem "průniky" názorů různých proroků a k tomu číslu jsem se tak nějak propracoval. Na tzv. "Americké Stonehenge" v Georgii někdo neznámý nechal vytesat číslo - myslím 500 milionů, jako doporučený počet. Když použijete analogii s přírodou a její tendencí vše vyrovnat posléze do rovnovážného stavu, bylo by i těch mých 150 milionů hodně.
Nikdo nikdy rozumně nedokázal vysvětlit, jak vlastně vznikly lidské rasy. Zatím jediné vysvětlení, které před rozumem obstojí je, že to tak stvořil Bůh. A já osobně si myslím, že lidstvo je rasově rozděleno proto, že do tohoto rozdělení byl vložen klíč k rozvoji druhu na vyšší úroveň.
A sice, že člověk byl původně stvořen jako dokonalý. Posléze byly jeho schopnosti omezeny tak, že byly vytvořeny rasy a původní dokonalé schopnosti se geneticky rozdělily do jednotlivých ras. Až opětné spojení by dalo možnost opětného vzniku původního dokonalého člověka. Takto to vyplývá ze starověké mytologie.
Tento způsob "ponížení schopností člověka" zároveň vytvořil "genetické hodiny". Kdyby se lidstvo vyvíjelo v míru a bez rasových předsudků, přirozeně by se smíchalo a vytvořil by se tak původní dokonalý člověk. Ten by měl schopnost se sám povznést a zachránit se před nutným koncem v rámci pravidelného cyklu. nestalo se, pane, rozhodně nejsem rasista.
88386
15.1. 22:12
RE: Odmitnuti...
>Víte dobře, že mé zdroje informací jsou "krajně
>podezřelé" - Nostradamus a spol... Nicméně, dělal jsem
vidite, tak to by mohlo 144 000 lidi stacit
>A sice, že člověk byl původně stvořen jako dokonalý.
>Posléze byly jeho schopnosti omezeny tak, že byly vytvořeny
>rasy a původní dokonalé schopnosti se geneticky rozdělily do
>jednotlivých ras. Až opětné spojení by dalo možnost
>opětného vzniku původního dokonalého člověka. Takto to
>vyplývá ze starověké mytologie.
to je zajimave, z toho by tak nejak vyplynulo, ze dnesni multikulturni smer a z toho plynouci michani ras v jednu smichanou je podle proroctvi trend spravny?
88424
16.1. 7:30
RE: Odmitnuti...
To by tak nějak ukazovalo skutečně, že ten "multi" trend je správným směrem, leč jednak je pozdě a potom - to současné provedení je zase násilné a tedy odsouzené k neúspěchu stejně, jako pokusy zavádět demokracii násilím. Lidstvo svůj osud již určilo jinak...
Jen tak mimochodem - v Bibli byl "stvořen" člověk jediné rasy. Až po potopě byly vytvořeny rasy tři - rozuměj tři synové Noe. Přímo tam je ještě hned řečeno, kam která rasa šla a jaké národy vznikly. jedná se evidentně o alegorický popis, to je to, že lidé zhusta nechápou, že biblická sdělení je nutno chápat zároveň doslovně a zároveň chápat jistou složitost situace nyní, kdy Bibli dostáváme do ruky notně cenzurovanou.
Člověka stvořili mimozemšťané, v tom smyslu se o Bohu v Bibli prakticky nemluví. Prvotní hřích nepadá na hlavu nás lidí, nýbrž na hlavu našich stvořitelů - ti překročili nějaký "kosmický zákon". Oni nás stvořili jako bioroboty = otroky na těžké práce. Klíč je ve scéně v "ráji" - had = jeden z bohů, který další genetickou manipulací člověku umožnil se samostatně rozmnožovat = prvotní hřích. Lidé ony mimozemšťany proti jejich vůli považovali za Boha, v tom ty strašné zmatky, kdy sice Starý Zákon urputně trvá na jediném Bohu, ale mluví přitom o mnoha bozích s malým b, chapej = mimozemšťanech.
Země je pravidelně ničena kataklysmatem, vyplývajícím z normálního běhu věcí ve sluneční soustavě podvojného typu. Na kamenné desce z Dendery je nejlépe vidět více než 4000 let staré zobrazení sluneční soustavy se všemi planetami (!!) a navíc s druhým Sluncem !! Zde klíč ! My nyní stojíme před koncem cyklu a svůj čas jsme promrhali užíváním "neviditelné ruky trhu" na hromadění cetek. A tupé hlavy jásají...
88504
16.1. 8:01
RE: Odmitnuti...
>Země je pravidelně ničena kataklysmatem, vyplývajícím z
>normálního běhu věcí ve sluneční soustavě podvojného
>typu. Na kamenné desce z Dendery je nejlépe vidět více než
>4000 let staré zobrazení sluneční soustavy se všemi
>planetami (!!) a navíc s druhým Sluncem !! Zde klíč !
http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/index.html
http://www.badastronomy.com/bad/misc/planetx/science.html
http://www.michaelsheiser.com/
Co dodat?
88511
16.1. 21:28
RE: Odmitnuti...
ja sice nejsem nejaky extra duverivec v proroctvi, ale je zajimave ze na me i tak z Vas vzdy vyskoci nejaka asociace, ktera nekde v "ezoterice" s necim sedi.
Nejprve ta multi kulti a ted tech 4 000 let, to je zhruba presne tolik(presneji to bylo par set pres 4000 let) kolik spocitali nejaci krestani jako vznik cloveka to ma byt totiz soucet stari vybranych lidi z Bible, vybranych tak, aby to slo secist jako casovou radu, pochopitelne ), no a kdyz odectete stari tech adama(evy) a tech "predpotopnich" tak by to mohlo vyjit
88615
16.1. 21:45
RE: Odmitnuti...
Já jsem zcela odpůrcem specializace. Ovšem ke vlastní škodě jsem musel velkou část studijních zdrojů přeskakovat, protože studium proroků a proroctví je strasně obsáhlé. Čili jsem se vlastně specializoval na proroky ! A to je chyba, kterou doufám ještě stihnu napravit.
Ale skutečně - kdyby se anebo člověk dokázal seznámit sám se vším, anebo alespoň, kdyby se dala vytvořit pracovní skupina z kooperativních lidí, myslím, že by jsme získali spoustu báječných informací. Škoda, že lidi nad tímto zrovna ohrnují noc, hodně lidí si odplivne pohrdavě, když mu řeknu, že mimo jakoukoliv pochybnost se ve starověku létalo do kosmu. Ačkoliv je to zcela nesporná pravda. Skutečnost je tak fantastická, že se autoři scifi můžou jít stydět do kouta !
88619
17.1. 1:40
RE: Odmitnuti...
Už je to trošku delší čas, co jsem pozdě v noci, asi kolem druhé hodiny ranní (asi aby to nevidělo moc lidí), shlédl kousek pořadu v TV, který byl silně Dänikenovsky zaměřen a laděn. Pojednával o teorii našeho (lidského) původu a odlišení ras. Napřed ukázali orangutana a popsali jeho vlastnosti, fyziognomii a oblast, kde se zdržuje. Potom se snažili ukázat podobu a příznaky společné s člověkem, tedy s asijskou rasou (mongoloid), celkem to sedělo. Pak přišla na řadu gorila, její tělo, charakteristické znaky, povaha a zase porovnání s člověkem, v tomto případě s černochy (negroid, nebo afroid), zase to sedělo. Nakonec pak přišla na řadu bílá rasa (europoid) a zbývající šimpanz. I tam se dalo vidět několik podobností. Nakonec jsou tady vlastně jen ty tři druhy lidoopů, ostatní jsou opice. Takže je docela možné, že jsme byli naklonovaní (z těch lidoopů) těmi ET bytostmi a proto je v nás i jakási ta podvědomá nevraživost, mezi jednotlivými rasami. Hodně lidí se mnohdy jako ty opice chová. Já sám jsem přesvědčen, že to tak asi nějak bylo, že jsme splácáni z více druhů mimozemských civilizací, různě vývojově a fyzicky odlišných. Kdoví, co s náma zase provedou "next time".
88652
17.1. 11:59
RE: Odmitnuti...
Myslím ale, že naši Tvůrci to s pracovitostí nepřeháněli. Že vzali jen nejvhodnějšího hominida a toho upravili. Ostatně jsem kdesi četl, že už je to tu zase - že kdosi kdesi dostal skvělý nápad, jestli by nešlo vzít třeba šimpanze a geneticky do něj vložit trochu lidské inteligence. A že by se tak vytvořil dost inteligentní tvor, aby mohl makat ve fabrice, ale zase natolik málo inteligentní, aby se spokojil s výplatou v banánech.
No a byla by tu další Genesis. Sranda ! Zdánlivě !
88707
13.1. 21:20
RE: Odmitnuti...
Máte to opačně, vegetariáni jedí i mléko a vejce, vegani nic z živočichů.
87960
Vzdyt to v te zavorce preci je = ZADNA svalovina, ZADNE mleko, ZADNE ptaci ovulace..! Preci vim, co jako vegan jim, no ne..?![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
87964
13.1. 22:20
RE: Odmitnuti...
Ale to neni odpověď na váš příspěvek, příště se dívejte pozorněji.
87980
14.1. 14:01
RE: Odmitnuti...
ano, to je poznamka pro me a ja dekuji![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
88124
15.1. 18:50
RE: Vojín Kotaz
dovolte dotaz. A co takhle, nosíte boty z kůže nebo jenom z plastiku, a kolem kalhot si dáváte kožený opasek nebo špagát z prádelní šňůry a co vaše žena, ta blbe podobným způsobem? (kabelka z bavlny či jenom organicky vypěstovaného konopí, a co děti - žádný Kleinfelter syndrom, Munchausen syndrom, či jiné choroby např. Gaucher, Bechter nebo Fabry? Já jenom, abyste se nějakým způsobem moc neprovinil vůči veganství.
Vegan, to je jako Svědkové Jehovovi, něco s tou hlavičkou není tak úplně v pořádku, jak tady říkají "two bricks short of full load". Jinak přeji hodně štěstí v novém roce, podle Číňanů, v roce "psa" (a ten zrovna vegan není).
88382
15.1. 19:04
RE: Vojín Kotaz
Arkane, nejím maso 32 let, u doktora jsem nebyl asi taky tak dlouho. Nebojte se těch veganů a vegetariánů tolik. V daný době oprativní slovo je omezit, ne totálně odstranit. Snažíme se přece se sem nějak na tu planetu vejít a argumentovat že když nepřestane maso žrát pes tak já taky ne nám bude nakonec prd platný. Na maso je alespoň zde státem dopláceno aby to pěstitelé přežili. Zdá se vám to nejen spravedlivý ale i prospěšný? Boty z kůže sice nosím ale za celej život by na to praskla ani jedna půlka krávy, kolik jste jich už slupnul?
88388
15.1. 19:16
RE: Vojín Kotaz
V tom případě vám musím podstrčit tento test.
http://www.hraozemi.cz/ekostopa/
88390
15.1. 19:27
RE: Vojín Kotaz
Už jsem ho dělal a vyšel mě strašne, protože nepočítá s nenormálním životním stylem. Mám totiž SUV, s kterým jezdíme jenom na chatu, jinak bychom se tam dedostali, ale po měste chodíme pěšky a nebo metrem. Test mě za něj napařil ač najezdím za rok něco jako 1,500 km, což je desetina průměru tady.
88391
15.1. 20:48
RE: Vojín Kotaz
On je ten test úplně na halvu, i když jsem tam schválně dal vegana, co třídí všechen odpad a chodí všude pěšky tak to stejně nešlo pod jednu planetu. Čili test úplně k hovnu, asi se jen někdo "snaží udělat dobrou věc" tim, že ukazuje lidem, jak sou strašně zlí.
88401
15.1. 20:50
RE: Vojín Kotaz
oprava:
...na hlavu...
88403
taky jsem to zkoušel, ale zdá se mi příliš jednoduchý na to , aby se mohl brát vážně.....nepočítá třeba s jinou alternativou likvidace odpadu
88553
17.1. 3:06
RE: Vojín Kotaz
No 6,2 neco malo muzu zlepsit, ale domacimu susicku nebo elektrickou troubu vyhodit nemuzu, auto potrebuju k praci, krome PC a televize ( nebyla zapnuta nekolik mesicu) nepouzivam krome sviceni elektrinu, ale strava i kdyz mam normalni vahu 77 kg na 177 cm, tam muzu zabrat. I kdyz vegetarianem se nestanu.
88667
15.1. 20:58
RE:Nejím maso 32 let.
Arkan
Ahuramata (zavináč) yahoo (tečka) ca 24.?.?.?
s tímto vaším tvrzením nemám žádný problém. Nejíte maso, nejíte maso, vaše dobrovolné rozhodnutí. Podobným způsobem už pár let omezuji spotřebu hovězího či vepřového masa i já a moje žena, a dáváme přednost libovému kuřecímu a rybám, ať ve formě vařené, pečené a jen málokdy i smažené (snad kapr na Vánoce, tradice), či ve formě sushi či sashimi (ryby), atd. Jak člověk stárne, tak nejenom blbne, ale mění se i jeho metabolismus. ![chechtám se tomu nahlas... [chechtot]](images/smiles/icon_lol.gif)
Kdyby každá rodina v Kanadě či v USA jedla tolik hamburgerů a pila tolik Coca-Coly jako ta naše, tak by ty Mekáče a ty továrny mohli dnes zavřít a ještě by měli zásoby na deset let. To jen pro ty kritiky Ameriky, kteří neustále píší o tom, že se se tady nic jiného nežere než "hambáče" zapíjené Coca-Colou. Naprostá blbost, alespoň v mém případě a co žerou "true born" Američané je mi úplně jedno, jejich problém, proto také vypadají jako Ariel Šaron.
Navíc jsme přešli i k jiným druhům tuků, sádlo jsem, kromě návštěv ČR, už tady nepoužil pěknou řadu let, používáme olivový olej, grape seed oil, sesame oil a margariny typu Becel atd. Máslo, které za mých chlapeckých let, bylo jen na lístky, používáme také jen zřídka. Jíme hodně zeleniny, která se dá připravit mnoha způsoby, suma sumárum, změnili jsme podstatně svůj jídelníček.
Nicméně, i přes všechny tyto změny, "neblbnu" a nesnažím se každého přesvědčit o tom co má pro své zdraví jíst či co má pít. Já si dám rád po večeři jedno pivo (ale houby, nekecej, Arkáne, dáš si i dvě a v sobotu i tři) nebo červené víno, někdo může či dokonce "musí" pít jen dvakrát přefiltrovanou vodu a nakonec i přes všechny ty "dobroty" jednoho dne stejně zemře (zemře ovšem celkově zdravější )
Live and let live. Žij a nech "vostatní" žít svým způsobem.
88407
17.1. 3:14
RE:Nejím maso 32 let.
Zit a nechat zit. Heslo, ktere me sedi, i kdyz ja osobne davam prednost ..." necin druhemu"... Jenomze tady je debata o zdrojich o kapacite teto planety ohledne nasich naroku, ktera zdaleka nestaci nasim pozadavkum. Mame dve moznosti zmenit pristup k vyuzivani ( dnes spise zneuzivani) prirodnich zdroju bez nutnosti drasticke redukce lidstva, anebo pokracovat v trendu, ktery jsme nastoupili. Samozrejme se vsemi dusledky, ktere jsou s tim spojeny. Konce koncu mate pravdu vsichni jednou umreme, a o tom co o nas reknou potomci nebudeme vedet, ale za naseho zivota by nas to melo zajimat.
88668
17.1. 3:16
RE:Nejím maso 32 let.
Reagoval jsem pouze na váš koment k veganům, který vyzněl že jsou poněkud přiblblí, což kdyby byla řeč o rase by vypadalo jako rasismus. Já vám před dům demonstrovat proti jedení masa taky nepudu, já dělám co dělám protože to jsem já a jak to děláte vy je mi dost jedno, ale nebudu se hanlivě o vás kvůli tomu zmiňovat, že jste na hlavu. A já to nedělám znějakejch důvodů že je to třeba zdraví a že se dožiju vysokého věku, já to dělám protože mě připadá pěstovt a vraždit zvířata na žrádlo, specielně v hnusnejch podmínkách, jako odpornost jakou podporovat nebudu. Ale nepřemlouvám vás abyste to taky tak bral, je to moje věc. Co přesně kdy jím vám tady předkládat nebudu protože do toho nikomu nic není.
88669
boty z kuze jsem nosit prestal(pouzivat umele materialy a platno), pasek nepotrebuji, moje byvala byla vegetarianka(budouci byt samozrejme nemusi), deti nemam a o jejich zdravotni stav bych se nebal... Na svete jsou desetitisice veganskych deti a krom nekterych spolecnych problemu s "normalnimi" detmi jsou zdravejsi. Zkuste se namahat a neco si o tom zjistit - je videt, ze nevidite dal jak za nedelni obed, takze o veganech toho vite asi tak, jako o tech Jehovistech... Hlavicku mozna v poradku nemam, ale kdo nakonec ma, ale aspon jeste dokazu premyslet o tom, kde se co bere a koho to kolik stoji.
A jestli posuzujete svoji hlavicku podle toho, kolik umite cizich slov, tak jste Vyjimecny, aspon jak se to takto jevi...![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
88399
Já jsem žil a pracoval pár let v Indii, takže si dovoluji tvrdit, ale nemusíte tomu věřit, že to je země, kde žijí stamilióny vegetariánů z nejrůznějších důvodů -(náboženství - hinduismus, islám, vyznavači ohně atd. anebo jen prostě z jednoduchého důvodu, jsou CHUDÍ), jsou to lacto-ovo, lacto-veg, ovo-veg, semi-veg, pesco-veg i vegani, a někteří dokonce nemají ani co do huby, takže umírají hlady, takového stupně vegetariánství jste ještě asi nedosáhl, když můžete používat Internetu(zkuste to někdy), takže o vegetariánství resp. veganství toho trochu vím., ne sice tolik jako vy, natolik jsem ještě nezblbnul, ale "pracuji" na tom. Tam byste se cítil úplně jako doma. ![chechtám se tomu nahlas... [chechtot]](images/smiles/icon_lol.gif)
Kožené boty také nenosí, protože na ně nemají, chodí bosky nebo v sandálech udělaných z ojetých pneumatik, pásek též nepotřebují, nemají kalhoty, mají kolem beder jen kus hadru nebo nosí dhóbí. Jsem přesvědčen, že by se vám tam moc líbilo a tak si vaši příští dovolenou naplánujte do Indie, Pakistánu či Bangladéše, nejlepší bude asi Indie, tam je i bezpečněji.
88415
16.1. 0:57
RE: Vegan
Martin Hajek
martin_hajek (zavináč) volny |