Z diskuze
Stálé rubriky
Pomoc Zvědavci
Zábava
Příroda
Počítače
Hry
Co se jinam nevešlo
Archiv
Autoři
Předplatné
1 měsíc: 99,-Kč
6 měsíců: 499,-Kč
Pro předplatné (přístup ke článkům starším než 3 měsíce) musíte být zaregistrován.
Tiráž
Vydavatel: Vladimír Stwora
(Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, zde je můj PGP klíč)
Pohledy z Evropy: Richard Král
Spolupráce a příspěvky nejsou honorovány.
Měnové kurzy
$1 US = 15.04 Kč
$1 CAD = 14.75 Kč
$1 AUD = 14.49 Kč
1 € = 23.63 Kč
1 £ = 29.82 Kč
1 CHF = 14.67 Kč
100 Sk = 78.05 Kč
100 rublů = 64.06 Kč
1 unce zlata = 14040 Kč
Poslední aktualizace 04.07. 18:10 SEČ
|
Diskuze k článku
Příspěvků 180
31.12. 0:58
Přiznávám se – jsem sociopat
delta.100
delta (tečka) 100 (zavináč) seznam (tečka) cz 193.?.?.?
Dobře napsáno, cítím to úplně stejně, nemám více,co bych dodal.
Vlastně jen jedno: jak tady p.Stwora píše o těch zvířatech v místě katastrofy - četl jsem na jednom serveru (bohužel už si nepamatuji na kterém),že zvěř v těchto oblastech utekla do bezpečných míst už pár hodin před katastrofou. Díkybohu, na rozdíl od nás, otupělých lidí, mají ještě zachovány instinkty a vnímání, které je varuje.
Přeji všem tady na serveru Zvedavec.org hezkého Silvestra a v novém roce 2005 všechno NEJ.
39228
2.1. 14:53
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
delta.100
delta (tečka) 100 (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?
Při asijské katastrofě nezahynula žádná zvířata
Na Srí Lance vlna tsunami zatopila na vzdálenost 3,5 km i přírodní rezervaci Yala National Park s bohatou faunou. Žijí tam sloni, vysoká zvěř, šakalové a krokodýlové. Zahynulo mnoho turistů, avšak pracovníci rezervace s překvapením zjistili, že nezahynula žádná zvířata.
Park je nyní uzavřen, protože v něm byly poškozeny budovy a zahynuli v něm zaměstnanci i turisté, avšak žádná zvířata. Přivádí to pozornost k známým tvrzením, že prý zvířata mají šestý smysl pro nebezpečí. Toto tvrzení není nijak vědecky prokázáno, avšak znalci zvířat poukazují na to, že zvířata mají velmi dobrý sluch a pravděpodobně potopu slyšela už z velké vzdálenosti. Zvířata také citlivě vnímají otřesy půdy i změny tlaku vzduchu, a proto se zřejmě okamžitě vydala do bezpečí.
Existuje množství svědectví, že ptáci a zvířata se vydávají do bezpečí před tím, než dojde k zemětřesení či k výbuchu sopky.
Je to z Britských listů.
39445
6.1. 11:27
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
S tými zvieratami to je podľa mňa takto: denno-denne bojujú o holý život v konkurencii iných zvierat, takže ich inštinkty nezakrneli. Ľudstvo si to zariadilo tak, že sa nemusí ruvať o každé sústo, a že nemusí byť permanentne v strehu. Zvieratá vycítili, že niečo nie je v poriadku a utekali smerom preč. Páni tvorstva so svojimi degenerovanými zmyslami, presvedčení, že sa im nič nemôže stať, si nič nevšimli. A keď nastala naozaj krízová situácia, tak zvieratá čo ostali, robili to čo obvykle - bojovali o život, zatiaľčo ľudia zabudli ako sa to robí a tak len paralyzovaní hrôzou umierali.
39791
31.12. 1:48
Přiznávám se – jsem sociopat
>Sleduji – asi jako každý – vývoj v Asii v souvislosti se >zemětřesením a následným tsunami
Kdyz jsem se rozhodl jet v breznu (2004) na Kypr, precetl jsem predtim, jak mi jen cas dovoloval, kdeco, a dospel jsem i na tektonicke desky pod morskym dnem, nebo jak se to nazyva, a tak jsem se dozvedel, ze pobliz Limassolu, kde jsem se hodlal ubytovat a taky ubytoval, bylo v roce 365 zemetreseni, po nemz se prihnalo likvidujici tsunami. Myslim, ze jsem se zachoval pred odletem do te zeme jako civilizovany clovek: Vedel jsem o negacich, a pak uz jsem nemohl nejednat jinak nez na vlastni triko.
Kdyz jsem si po soucasne pohrome proveroval ceny zajezdu do asijskych oblasti, kde pustosilo tsunami, usoudil jsem, ze zajezdy nebyly nejlacinejsi. Alespon soude podle ceskych cen. Mam v CR urcite pribuzenske vazby a z nich usuzuji, ze aby si oni mohli dovolit zajet na Maledivy, treba, by museli JO TVRDE setrit alespon dva roky. Takze z toho vyplyva, kdo tam asi z Cech byl, a nejenom z Cech, a za jakych okoolnosti.
Taky si soucasne uvedomuji, ze ony turisticke oblasti nezajistily bezpecnost v umerne vysi dnesni civilizacni urovni. Z techto pricin jsem "sociopat" jako autor.
Jina, ale totozna zalezitost je pomoc. Pomohl jsem financne po zaplavach v CR (konkretni rodine, ktera prisla o vsechno). Pomaham kdovikde, pokud mnou pohne svedomi. Ale od minule nedele to pohnuti stale, asi jako autor, ocekavam...
39231
2.1. 19:23
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>po zaplavach v CR (konkretni rodine, ktera prisla o
>vsechno). Pomaham kdovikde, pokud mnou pohne svedomi. Ale od
>minule nedele to pohnuti stale, asi jako autor, ocekavam...
Tomu pane Valtr jaksi nerozumim.
Pohled na matku ktere se utopily deti s vami opravdu nehne ?
39472
3.1. 16:06
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>Tomu pane Valtr jaksi nerozumim.
>Pohled na matku ktere se utopily deti s vami opravdu nehne?
Pohlo to se mnou. Ale te matce, po zviditelneni medii, bude pomozeno i beze me. Obavam se, aby se nestala reklamou. Ovsem take vim, ze v zakulisi takovych mohutnych akci, jakou v soucasne dobe jsou giganticke pomoci, se take vyskytuji giganticke lumparny. Ja nepomaham pres media a vlady ci tzv. humanni organizace. Ja si volim svoje cesticky.
Neco vam take muze o tamejsich pomerech, ktere mohou kdekoho odradit, napovedet clanek v LN:
"Aby mohli z ostrova, uplatili Češi policii"
http://lidovky.centrum.cz/domov/clanek.phtml?id=319242
take Petruv diskuzni prispevek dne 03.01.05 ve 14:52 zde pod clankem "Obhajoba charitativních organizací"
a i muj zdejsi clanek
"Terorismus nepodporuji", ktery v podstate Petrova slova vlastne doplnuje, trebaze z ponekud jineho pohledu.
39548
3.1. 16:21
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>"Terorismus nepodporuji"
Prominte, ten clanek se jmenuje "Terorismus neomlouvam".
39550
5.1. 6:00
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>Jina, ale totozna zalezitost je pomoc. Pomohl jsem financne
>po zaplavach v CR (konkretni rodine, ktera prisla o
>vsechno). Pomaham kdovikde, pokud mnou pohne svedomi. Ale od
>minule nedele to pohnuti stale, asi jako autor, ocekavam...
Vopravdu? Ja vas mel za drzgresli. ![široký úsměv [velký smích]](images/smiles/icon_biggrin.gif)
39694
5.1. 15:45
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>>Jina, ale totozna zalezitost je pomoc. Pomohl jsem financne
>>po zaplavach v CR (konkretni rodine, ktera prisla o
>>vsechno). Pomaham kdovikde, pokud mnou pohne svedomi. Ale
>>od minule nedele to pohnuti stale, asi jako autor, ocekavam...
>Vopravdu? Ja vas mel za drzgresli. ![široký úsměv [velký smích]](images/smiles/icon_biggrin.gif)
Krome toho, co jsem tady napsal o svem dobrocinnem prispivani, snad taky o me az bolave "chamtivosti" hovori i to, ze jsem nekolikrat prispel, na rozdil mnoha jinych, na Zvedavce.
39723
6.1. 16:23
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Takže podle toho co píšete mi příjde, že ti co byli na Maledivách na dovolené museli JO ŠETŘIT a postižené oblasti jsou přímo primitivní v oblasti bezpečnosti, pochopil jsem to správně ? Mno, a teď mi z toho vychází, že jste buď velmi zavistivý, protože češi kteří tam byli, byli očividně bohatí a těch zřejmě podle vás není škoda a zárověň naivní, neboť např. v USA na Floridě určitě mají špičkový proticunamový deštník, který bezpečně ochrání všechny turisty válející se na plážích před několikametrovými vlnami. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
39821
31.12. 2:33
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>Lidi se premnozili a tak skodi prirode, ze je nejvyssi cas,
>aby je obcas neco splachlo - treba to nekomu dojde a kdyz
>ne, tak prijde casem dalsi tsunami... ![obracím oči v sloup [oči v sloup]](images/smiles/icon_rolleyes.gif)
Krucipísek, já jsem se to neodvážil napsat, i tak se bojím, že mě roznesou na kopytech za můj politicky nekorektní názor, ale ano, teď když jste to vyslovil, tak se přidávám. Já vím, že to je kruté, ale planetě by prospělo, kdyby ubylo tak 2 miliardy lidí, ne 100 tisíc. Mají-li ti ostatní přežít a s nimi zbytky flory a fauny, tak to je jediná možnost. Jinak se tady navzájem dokoušeme jako králíci, a nakonec nepřežije nikdo, ani my, ani příroda. To je skutečné globální myšlení a ne to, co se za globální myšlení oficiálně vydává.
39234
31.12. 6:46
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Pane Stwora doufám že, doslova nesouhlasíte s tímto:
http://www.gewo.applet.cz/mystika/gk/georgijske_kameny.htm
Jde o to, kdo by se do tohoto výběru vešel a jaká by byla selekce. Když si spočítám všechny anglosasy a jiné "vyspělé" národy tak bychom byli asi za hranicí. Všechny vyspělé civilizace v minulosti při nějaké katastrofě spadly do okolního průměru. Ony pomoci můžou, průměr ne. Jde o to, aby se celkový průměr o hodně zvedl a zanikne i to primitivní chování. A jinak, vyspělá Evropa již "vymírá". To je zas jiný problém. Do stejného problému by se dostal pak dostal i celý vyspělý svět a musel by ho po určité době řešit. A bylo by to!
Kuk
39244
31.12. 7:39
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Hunter
axis (zavináč) mailbox (tečka) sk 82.?.?.?
No, len kazdy kto ma takyto nazor zrejme nerata z tym, ze 2 miliardy to je 35 - 50% ludstva. Ktoru tretinu clenov svojej najblizsej rodiny by ste obetoval konkretne? Ak mate s manzelkou dieta, obetoval by ste manzelku, alebo dieta? Alebo co ak by sa rodina demokraticky rozhodla obetovat prave vas? Bolo by to ok? Alebo vo svojom pokrytectve ratame ze predsa treba obmedzit populaciu untermenschenov v tretom svete, nie nas nadludi? Jedine co by podla mna pomohlo, je drasticke opatrenie na kontrolu porodnosti...
39247
31.12. 16:50
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Čekal jsem, že mi někdo položí tu otázku. Obětoval bych sebe. To myslím vážně.
39292
31.12. 17:04
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
A kdyby bylo na vyber mezi celou Vasi rodinou a rodinou souseda?
39295
31.12. 17:12
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Tohle je triková otázka, na kterou neodpovím, protože nevím. Záleží na hodně okolnostech. Rozhodovat můžu pouze o vlastním životě.
39296
31.12. 19:24
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Pozor vladyko listu tohoto, přání se plní a tak si nepřejte to dokazovat... a ani ne tak druhým, jako sám sobě. Něco takového může naplno říci jedinec, který přešel práh smrti za denního vědomí a pokračuje v životě dále v lidském těle.
Kromě toho debata typu "co by kdyby" a na téma přírodní katastrofa, (či jiné drastické situace) a naše jednání a rozhodování v těch situacích je naprostá pitomost. Jak chce kdo prokázat, že by a co by, kdyby... to prověří právě ta situace samotná. A kdo obstojí, jistě se nechlubí.
A rozhodování o tom, zda něco přežiji, nebo přežije kdokoliv jiný..no to jsou takové ty lidské namyšlenosti, že třímáme svůj osud pevně ve svých pažích.
Netřímáme.
"Pouze" si ten "osud" velmi pilně připravujeme a pak sklízíme a spojnice paměti je velmi krátká, takže pak vřískáme, že život bolí, anebo se holedbáme, jací jsme pašáci.
A tak například jistá forma "nehmotných zásluh"(vyrobeno nesobeckým jednáním-a to jsou i nesobecké myšlenky a nálady - kupř. přání dobra a štěstí VŠEMU CO ŽIJE) může zapříčinit, že člověk aktuálně propírán nějakou tsunami vlnkou prostě vykoukne znovu na svět a poučen o síle přírody pokračuje v životě, nebo mu uletí letadlo atd.
A soucit? To je hodně jiná kapitola, než lkaní u blikotajích obrazovek, takže se nelze divit, že citové unesení se u někoho prostě nekoná.
39310
1.1. 18:38
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Luboš M.
lubosmader (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?
Souhlasím s Vámi prakticky stoprocentně. Debatovat o tom, jak bych se rozhodoval, jaké emoce bych produkoval, či zvládal v případě něčeho takového jako se teď událo na Sumatře a v okolí je nesmyslné. Jen osobní prožitek obnažuje naši osobnostní podstatu s celým jejím charakterem a tak to "coby-kdyby" je jen tlacháním. Ano, míra našich "světlých činů a ryze kladného vnitřního hnutí" vytváří cosi, co se někdy nazývá duchovní ochranou a ta je tím nejspolehlivějším štítem před každou pohromou. A nakonec - nebojme se. Všeho, čeho se nám dostává je nám třeba.
39357
31.12. 20:29
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?
Ja bych take objetoval Vas!
39314
31.12. 22:17
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
S Vaší znalostí českého pravopisu bych také raději zůstal v anonymitě. Co příspěvek to češtinářská perla. OBĚTOVAT, oběť, obětina, obětiště, se píše s -ě- na rozdíl od objeti, objezd, objev, objezditi, apod. Pravidla českého pravopisu, Českolovenská akademie věd, Academia Praha 1977, strana 274.
39319
1.1. 4:38
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Mily pane Peshmerga, my zde hovorime o moralite, ne o spravne Cestine. Je to o obsahu ne o pravopise. Mimochodem, neznamena slovo "Peshmerga" na smrt jdouci? Anebo ve Vasem pripade do slovniku nahlizejici?
39331
1.1. 20:22
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Peshmerga znamená v kurdštině "čelící smrti", tj. v kurmandží, což je jeden ze dvou dialektů kurdského jazyka (ten druhý se jmenuje sorání, něco jako čeština a slovenština). Podle mého názoru se dá o moralitě či morálce diskutovat za použití správné češtiny (čeština, angličtina, bambarština, názvy jazyků se píší s malým písmenem). Tím, že píšete češtinou pana Nohejla, podstatně zmenšujete účinnost svých příspěvků; pozornost se totiž obrací na pravopisné "chibi" a nikoliv na obsah. Závěrem Vám jen přeji (v kurmandží) Kirísmes u ser sala we píroz be. Ždu otvěta kak solovjej léta.
39364
2.1. 14:56
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
delta.100
delta (tečka) 100 (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?
Oooops!
PESHMERGA - to přeci znamená: TEN CO ČISTÍ BOTY TURKŮM, ne?
39447
2.1. 7:25
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Pane Stwora, nenapadlo vas nekdy, ze v zemich, kde maji zeny zaruceny stejna prava jako muzi rapidne klesla porodnost? Videl jsem jednu statistiku zemi, kde srovnavali porodnost se vzdelanim zen. Jaky to objev, vypada to, ze vzdelani zen je nejlepsi antikoncepce. Vase sebeobetovani povazuju za naprosty lunatismus, stejne jako jedne sekty, co se obetovala pred lety v Kalifornii aby jeji clenove mohli nastoupit do jakehosi vesmirneho korabu. Jelikoz Zvedavec se zda byt pomerne popularni tak vasi ideologii povazuji za velice nebezpecnou.
39414
3.1. 9:43
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Hunter
axis (zavináč) mailbox (tečka) sk 82.?.?.?
Blahozelam k odhodlaniu, vitajte v klube. Ja nie som za nic nehumanne - ziadna decimacia, teda v tomto pripade "tercimacia" podla mna by naozaj stacilo len za drasticke obmedzenie porodnosti - obrovske financne zvyhodnenie bezdetnych manzelstiev, 1 dieta polovicne zvyhodnenie, viac ako 2 deti vyssie dane... Ale to by muselo byt celosvetove, bez vynimky, pretoze to by nas uslapali velmi rychlo... Ale prikladom idem, neplanujem ziadne dieta, maximalne ak by frajerka naliehala, jedno.
39518
31.12. 14:45
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Problém není s počtem lidí na planetě, ale s všudypřítomným egoismem. Kbyby se tolik lidí nehnalo jen za svými zájmy, žilo by se nám tu docela dobře.
Pokud toužíte po snížení počtu obyvatel zeměkoule, přidejte se k New Age. Ti plánují redukci lidstva na pár set tisíc. Možná se dostanete na seznam vyvolených )
39275
1.1. 14:19
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>>Lidi se premnozili a tak skodi prirode, ze je nejvyssi cas,
>
>>aby je obcas neco splachlo - treba to nekomu dojde a kdyz
>>ne, tak prijde casem dalsi tsunami... ![obracím oči v sloup [oči v sloup]](images/smiles/icon_rolleyes.gif)
>
>Krucipísek, já jsem se to neodvážil napsat, i tak se bojím,
>že mě roznesou na kopytech za můj politicky nekorektní
>názor, ale ano, teď když jste to vyslovil, tak se přidávám.
Preco teda nepomozete dobrej veci a nespachate samovrazdu? Vraj "politicky nekorektny" nazor To je na smiech. Nech "splachne" tych ostatnych, ze?
Fandite si, ked za politicky nekorektny nazor oznacite vase reci o znizovani poctov ostatnych ludi, alebo uprednostnovanie sliepok pred ludmi, ci nezmysly o "spravodlivosti prirody". To su len klasicke detinske hluposti. Asi dosledok vasej izolacie od zvysku sveta za posledne roky (a nehovorte mi, ze mate TV a ste v kontakte s predavackami v obchode)
39347
31.12. 11:24
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Zadne zvire na planete nelikviduje prostredi, v kterem se nachazi a na kterem je zavisle.
Clovek ano.
Vedomne.
trodas -- 82.?.?.?
niekedy uz tie kecy fakt nemozem pocuvat, ani citat.
videl si, co narobi jedna liska, ked vtrhne do kurnika? zadusi vsetko, co sa hybe, kazdu a jednu kuru, ktora tam je a potom polovicu jednej zozerie.
videl si uz sarancata, co urobia s prostredim?
videl si uz orky ako sa hraju s inymi delfinmi hadzanu a potom ich nechaju skapat v mori ani sa ich nedotknu?
mohol by som ti dat takych prikladov desiatky.
je to presne taky isty nezmysel ako legendy o Indianoch, ze vraj vedeli vyuzit z bizona vsetko a zabijali ich len tolko, kolko potrebovali. fakty su celkom ine. Indiani nahnali bizony k strmym zrazom a tie popadali v panike stovkami dole a pozabijali sa. Indiani potom pozbierali co mohli odniesta zvysok tam hnil. existuju odhady, ze zuzitkovali tak okolo 1 %.
a k tvojmu faktu, ze to robi clovek vedome, by som mal tiez jednu pripomienku. myslim si, ze clovek nici prirodu tiez nevedome.
zloduch, ktory sa tesi, ked moze vysypat sud s vypalenym uranom do rieky, je vymysel chorych/perverznych hollywoodskych mozgov.
na vacsinu ludi, ktori znecistuju prirodu sa da povedat:
"Blahoslaveni chudobni duchom"
39257
31.12. 15:30
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>niekedy uz tie kecy fakt nemozem pocuvat, ani citat.
>
>videl si, co narobi jedna liska, ked vtrhne do kurnika?
Mam pocit, ze jsi skutecny tatransky horal, ktery je totalne szity s krasnou prirodou slovenskych hor. Je dost zajimave, ze s podobnym videnim sveta se setkavam take na americkem stredozapade v osobnostech americkych farmaru. Tady na Zvedavci jim nadavaji do primitivu a sedlaku, ale neuvedomuji si, ze bez nich by pochcipala dost velka cast sveta a mozna i sam Zvedavec. Zvedavec ma snad jedinou jakous takous kladnou vlastnost, ktera zpusobuje, ze nase prispevky nevymazava. Jinak vetsi hnuj nez Zvedavcuv posledni clanek jsem tedy opravdu necet...
39283
31.12. 18:56
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
je to presne taky isty nezmysel ako legendy o Indianoch, ze vraj vedeli vyuzit z bizona vsetko a zabijali ich len tolko, kolko potrebovali. fakty su celkom ine. Indiani nahnali bizony k strmym zrazom a tie popadali v panike stovkami dole a pozabijali sa. Indiani potom pozbierali co mohli odniesta zvysok tam hnil. existuju odhady, ze zuzitkovali tak okolo 1 %.
To vam musim potrvdit, ze mate na 100 % pravdu. Ale
ted pouziji slov pana Stwory : je to politicky
nekorektni to rict zde v Kanade. Indiani by vas taky
potom nahnali na strmou skalu a shodili dolu.
Nejsou ochranci prirody !!!!!!!!
Na dostizich jak jsem sam pozoroval 10 indianu
a 10 belochu po prohranem dostinu 8 indianu
odhodi tiket na zem a dva do kose na odpadky.
Belosi, nicitele prirody to delaji presne naopak.
39304
2.1. 13:02
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
vies aky je rozdiel medzi stovkami ton ropy v mori, toxickymi latkami a inymi srackami a mrtvym telom bizona alebo delfina? chces skutocne porovnavat to co produkuje clovek s liskami v kurine alebo to len zartujes? tie mrtve bizony po indiancoh hnili.. a zhnili presne tak... jasne ze to je neprirodzeny zasah do prirody ale aj tak je maximalne primitivne to porovnavat s tym s cim to porovnavas ty...
39436
31.12. 2:22
Přiznávám se – jsem sociopat
Robert Nohejl
emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?
Kolik penez se dava na zbrojeni ,tedy na utraceni zivotu jinych,zajimato americkeho delnika ,co plni "chytre bomby" ,kam jednou padnou,zasadne ne?
Letame na Mesic a chceme i jinam a pritom prakticky nezajistujeme pro dobry a spokojeny zivot na zemi ,teda ,zajisteny ,jej maji jen par vyvolencu,tak ,jak se tvrdi ,ze 90% svetoveho bohatstvi ovladaji jen na 10.000 jednotlivcu z nichz jsou dva tucty tech nejbohacich ,co hejbaji se vsemi vladami,co organisuji,co bude a jak bude.Kdyz nekde,chudi najdou opustene pobrezi ,kde neni zajem bohatych,tak po desotkach roku se prizenou bohati a postavi pred domky byvalych majitelu "mrakodrapy" a chudy-byvaly majitel strati vyhled na more ,vedouci obce se uplati a stavitele tahnou s bohatymi.Australie ma mnoho prekrasnych mist ,pro turisty,ale ,clovek v penzi a nebo nezamestnany jen kouka na TV na tyto jemu nedostupne krasy ,prespat v hotelu za jediny vecer se ztratou poloviny penze na ctrnact dni je velmi riskantni podnikani ,Takze ,my nemajetni koukejme ,jakyze tam je zivot na tech ostrovech.
Dr. Eddie Bernard, director of the NOAA Pacific Marine Environmental Laboratory in Seattle, says just a few buoys could do the job. Scientists wanted to place two more tsunami meters in the Indian Ocean, including one near Indonesia, but the plan had not been funded, said Bernard. The tsunameters each cost only $250,000. A mere half million dollars could have provided an early warning system that could have saved thousands of lives. This should be compared to the
$1,500,000,000 the U.S. spends every day to fund the Pentagon war machine. Lack of funding for an inexpensive, low-tech early warning system is simply criminal negligence.
39233
31.12. 3:36
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>tsunameters each cost only $250,000. A mere half million >dollars could have provided an early warning system that could >have saved thousands of lives. This should be compared to the
>$1,500,000,000 the U.S. spends every day to fund the Pentagon >war machine. Lack of funding for an inexpensive, low-tech >early warning system is simply criminal negligence.
pane Nohejl a tuto blbost napsal kdo? Australie je daleko bliz nez amerika, proc tedy australie neda bo'je Indonezanum, nebo Malajcum? Jsou to vasi sousede, proc zase do toho tahate ameriku? To my mame zachranovat vase sousedy? Kolik tam padlo Australskejch turistu? Urcite vic nez Americkejch, tam totiz americanum rezou krky, je to urcite od nas kriminalni, ze uz sme jim tam nejakej ten krk nepodrezali, treba za tu Bali.
Je to strasne, ze si priroda zase vzala trochu lidi, no doufam ze se jeste doziju padu ostrovu Hawaii do more a pak jeste vlnu neznamych rozmeru, ktera smete Californii a plaze budou v Utahu.
Bude zajimave videt, kolik zbytku sveta pribehne pomoc Kanadanum a americanum. Jo pane Stwora, na Cejlonu maj posvatne kravy to vy v Torontu nemate.
39236
31.12. 4:38
Přiznávám se – jsem sociopat
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?
Na rozdíl od autora mám na Asiaty jiný názor. Mě se tam líbilo a s těmi lidmi soucítím. Ale na humanitární pomoc nepřizpívám z jiného důvodu - jelikož se toho dle mého názoru mnoho zpronevěří, a jelikož si myslím že tyto věci by se měly řešit systémově. Nadto je to (s prominutím...) nepřirozené. Přirozené je pomáhat rodině a blízkým příbuzným. Tomu nás učí příroda.
39240
31.12. 6:25
Přiznávám se – jsem sociopat
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?
Pane Stwora, chtel by jste byt mezi 2 miliardy lidi, kterym prejete smrt?
Nepiste, prosim, o zemich, kde jste nikdy nebyl a o kterych toho vite malo. Poslete, prosim do Zvedavce dukazy, ze trhy se psy existuji, kde, kdy, atd., fotografie.
39243
1.1. 18:56
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Luboš M.
lubosmader (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?
Musím potvrdit, že jsem v televizi asi před rokem viděl záběry z trhu v Číně a Koreji, kde byli skutečně psi a kočky prodávány na maso. Záběry zacházení s těmito zvířaty mi zvedly žaludek tak, že jsem ještě dlouho nebyl schopen vymanit z mysli vzpomínky na ně. Porcování zaživa, lámání kostí zaživa, neskutečný teror vůči zvířeti..., takže je to realita. Viděl jsem ovšem i foto z vědeckých laboratoří a na nich realitu pokusů na zvířatech. Rovněž otřesné. Stejně jako v případě té čínské tržnice. Nebo zacházení s kravami při jejich přepravě v Belgii - Surové bití železnou tyčí, "pobízení k nástupu na jatečný vůz" železnou rourou vraženou do kravského pohlaví, či ranou po vemeni až ke krvácení... O člověku jsem ztratil veškeré iluze a z důvodů odmítnutí výše uvedeného jsem se zřekl masa. Už se na tom nechci nijak podílet. Přeji Vám hezký den.
39358
1.1. 19:10
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Hm no to jsme na tom stejne.
Ja maso jim vyjimecne.
Viz. svobodazvirat.cz
peta.org
39361
1.1. 20:25
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
v Belgii...a v Cechach ne?
39365
2.1. 19:26
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>Musím potvrdit, že jsem v televizi asi před rokem viděl
>záběry z trhu v Číně a Koreji,
Cina ani Korea nelezi na pobrezi Bengalskeho zalivu a vlnou tsunami proto zasazeny nebyly.
39473
31.12. 6:51
Přiznávám se – jsem sociopat
Problem je nejenom v teto chvili pomoc postizenym.
Ti chudaci, stejne toho moc nemeli. Problem je v
tom, ze v dnesnim svete, kdyz se vyskytne ta ci ona
virova ci bakterialni nemoc trebas nekde v Trantarii
tak zitra propukne v Toronte, ci v Suche Vrbce.
Gentlemani a toto je fakt. Kdyby se kdysi pomohlo
Africe kdy se HIV objevil, tak by to stalo par
sestaku. V loni musel svet tam poslat kolem 50
bilionu. Jen s USA tam bylo zaslano rovnych 30
bilionu.
Jak je kazdemu zname, co nevidet se ocekava
pandemie chripky. Co kdyz prave po teto kalamite
ona hrozna tolik niciva pandemie prave ted
prijde. Vyroba vakciny trva asi 3 mesice nez
se najdou vsechny mozne kmeny a variace techto
viru. Sentiment nebo nesentiment. Sociopat
nebo nesociopat. Tady je tvrda skutecnost.
Zit, nebo zemrit. Tak je to.
V prirode existuji neuprostne zakony. To zeme-
treseni a po nem ty obrovske vlny to zpusobilo
jen to, ze zeme se opozdila v rotaci o jednu
miliontinu vteriny a naklonila se o 2 a pul
centimetru.
Mozna potom budou nase deti taky na nas vzpominat
jako na ty nakazena kurata skubajici se v pytlech
jak to pan Stwora popisuje. Ted tam budeme my.
A taky trepat nozkama.
39245
1.1. 1:47
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
>a naklonila se o 2 a pul centimetru.
Lojzo mala technicka: odklon od osy se udava v uhlovych stupnich.
Udavat to v centimetrech je nesmysl. O svem zdroji si usudek udelejte sam.
39328
1.1. 4:24
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Taky kromě toho, že to bylo obráceně; osa našeho prdeloidu se trošku oklonila následkem toho zemětřesení. Ale to už je tak, jak Lojza Mikin vždycky referuje podle některé z jeho tří kněh, které údajně četl.
Jinak šťastný a veselý všem vespolek. A zachovej nám hospodyni a Lojzu Mikina a seržanta leho a dotóre Včeličku.
39330
6.1. 11:59
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Prosim Vas, pokud pisete cesky, pouzivejte slovo miliarda, bilion je ponekud zavadejici. Dekuji.
39792
31.12. 7:25
Palestinci v zemetreseni, to umi jen Zvedavec
A jeste nam tvrdi, ze je zobrazuji jako terroristy! Kazdemu, kdo v tehle oblastech nekdy zil a pracoval a nejen jemu, je jasne, ze terrorismus je palestinsky folklor. Nedavno jsem mel moznost videt palestinskou verzi Sezame Street. Mala holcicka se ptala Yellow Birda co ma delat, kdyz jim buldozer u domu porazil olivovy strom. Yellow Bird ji poradil, aby vzala samopal a vyridila si to s temi grazly. Nebo si jeste velice dobre pamatuji fotku asi dvouleteho kluka obleceneho so dynamitove vesty sebevrahu pri prilezitosti oslavy narozenin. A takovych prikladu bych moh' uvest celou radu. Zastavat se Palestincu a obhajovat jejich vrazdeni deti ve skolnich autobusech a universitach ci dokonce tvrdit, ze to jsou lzi, je proste politicka korektnost vyhnana do extremu. A to ani nekomentuji Zvedavcovu ochotu radeji pomahat zviratum nez lidem postizenym zemetresenim...
39246
31.12. 11:52
RE: Palestinci v zemetreseni, to umi jen Zvedavec
Pane leho, hrajete nam na city. No uvidime, po Novem roce ! - Lev
39259
31.12. 8:37
Přiznávám se – jsem sociopat
Uplny suhlas.
Nemam co k Vasmu clanku dodat.Vsetko naj do Noveho roku Vam a aj citatelom.
39252
31.12. 9:10
Přiznávám se – jsem sociopat
Nez zidy, radeji pochcipame! Sri Lanka odmitla vpustit do zeme izraelskou pomoc z duvodu, ze ve vyprave bylo 60 izraelskych vojaku, kteri meli stavet polni nemocnice!http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4130599.stm
USGS (United States Geological Survey) vsechny staty v oblasti varoval. Thajsko melo hodinu Cejlon a Indie 2-2.5 hodiny lidi upozornit na nebezpeci tsunami. Vzhledem k svatkum, nikdo neoperoval a pobrezni oblasti nevaroval. Stejne tak atomic energi ustav ve Vidni, ktery ma sledovat podzemni atomove vybuchy zemetreseni zaregistroval, ale maji do 4.ledna dovolenou.
39253
31.12. 10:03
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Když jsem poprvé slyšel tuto zprávu, že vláda Sri Lanky odmítla pomoc Izraele jenom proto, že by v té skupině bylo pár desítek vojáků-ženistů, odborníků na rychlou stavbu polních nemocnic, úplně jsem změnil svůj názor na celou tragedii. Stejně tak jako když ten norský parchant z OSN začal kritizovat USA, že dávají málo peněz. Američané patří k těm nejštědřejším lidem, kteří jsou ochotni pomoci v každé mimořádné situaci,(jen se podívejte na to co dala Francie) a co za to dostávají nazpět, jen nenávist, demonstrace, pomluvy a kritiku. Jejich ochota pomoci je zneužívána a každá zkorumpovaná vláda v Asii či Africe si myslí, že USA je dojná kráva. A jako obvykle část té finanční pomoci je rozkradena a mezi ty, kteří pomoc potřebují se stejně nedostane. Nejvyšší čas, aby se začali Američané starat sami o sebe, mají těch přírodních katastrof doma habaděj.
39256
31.12. 13:50
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Nejvyšší čas, aby se začali Američané starat sami o sebe.
Řeknu vám - to bude na světě krásně, až se Američané konečně začnou starat sami o sebe.
39267
31.12. 14:33
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Jiste, Modracku, skoda ze se nezacali starat sami o sebe pred rokem 1939, to by byl teprv ve svete a Evrope raj, ze ano...
39271
1.1. 1:21
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
(cnezurovano - off topic)
39325
31.12. 14:43
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Řeknu vám - to bude na světě krásně, až se Američané konečně začnou starat sami o sebe.
Moudry Modracku, to oni si taky preji, ale cely
svet je prosi o pomoc od konce 2 svetove valky.
Jedna petina jejich hrubeho narodniho duchodu
jde prave na tuto pomoc.
A vis jak by to dopadlo, kdyby nehlidala takove
lidi jako je Fidel Castro, Korejsky Kim, ci ty
militantni chlapce v Iranu ? To uz by jsi byl
davno usmazeny.
39274
31.12. 14:49
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Vydržte do Nového roku - ta výzva tady už několikrát zazněla, ale spasitel Lojza, milý Lojza prostě cítí přetlak. Celý svět prosí Amiboys o pomoc? Takové prohlášení opravdu vyžaduje odbornou pomoc.
39278
31.12. 15:20
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Američané patří k těm nejštědřejším lidem, kteří jsou ochotni pomoci v každé mimořádné situaci,(jen se podívejte na to co dala Francie) a co za to dostávají nazpět, jen nenávist, demonstrace, pomluvy a kritiku.
Ano !!!
Presne tak. A kdo je pomlouva ? Takovi lide kteri
se informuji jen na pul. Studium Marxismu-Leninismu
u nich zustalo hluboce zaryte v jejich srdcich.
39281
31.12. 16:31
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Ano !!!
Presne tak. A kdo je pomlouva ? Takovi lide kteri
se informuji jen na pul. Studium Marxismu-Leninismu
u nich zustalo hluboce zaryte v jejich srdcich.
____________________________________________________
Lojzicku zklamal jste me ! Je to velmi ubohy argument k vasemu Akademickemu vzdelani. A vubec, cetl jste nekdy neco od Marxe ?, aby jste mohl porovnavat i druhe. Pokud ano, tak se nedivim, vzdyt je to vas soukmenovec.
39291
31.12. 18:23
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Keď Ti zmrdi z USA dokážu dávat každoročne 400 milard!!!! USd na zbrojenie, zabijanie, vraždenie, okupovanie a bombardovanie po celom svete, tak ta čiastka (0,035 miliardy) co poslali do Azie je SMIEŠNA, TRÁPNA a slúži na zalepenie očí naivnych ľudí, čo nemaju (alebo nechcú mať) predstavu o zvrátenosti národa ako je USA.
39300
31.12. 11:31
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
je to cele blbost. ti zidia tam mali ist preto, aby povyberali zidovske mrtvoly spomedzi gojimov, lebo je to pre zida zneuctenie byt pochovany v jednom masovom hrobe s gojimami.
rasizmus az za hrob.
39258
31.12. 14:34
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Nevím co je na tom špatného, když se stát stará o to, aby zachránil příslušníky svého národa a odvezl ty, kteří nepřežili a to nejen doma ale i v zahraničí. To podle mého názoru vyjadřuje jen to, že mají úctu k lidskému životu na rozdíl od jiných kultur, pro které lidský život nic neznamená podle vzoru "nas mnogo" (Rusové, Číňané, Arabové, Iránci apod.). A pořád neházejte jen špínu na židy, určitě by se snažili zachránit i místní obyvatelstvo či jiné cizí turisty. Jen pokud jde o cenu zaslaných léků, sér, generátorů, pokrývek, ta pomoc z Izraele je doposud vyšší než pomoc z Francie, velké přítelkyně muslimů.
39272
31.12. 11:58
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Ja mam takovej pocit, i tuseni, ze to nebylo zadne podmorske zemetreseni, ale nuklearni vybuch ! Ale neptejte se me, odkud to vim. - Lev
39261
1.1. 1:30
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Pokud myslíte ty tři ponorky, které se z dané oblasti doposud neozvaly, mám stejný názor. Mimochodem, už jen ta změna náklonu Zemské osy vůči ekliptice mi napovídá, že to nebyle "jen tak" přírodní, neboť co mne z hlediska fyziky napadá, zemětřesení NEMŮŽE být jednostranně (jednosměrně) působící - u zemětřesení jde hybná síla od středu či do středu - a tedy i neutrálně k pohybu osy, ale nikdy po tečně... (podsunem hmoty může zrychlit či spomalit rotaci, ale nikdy vychýlit osu!)
39326
1.1. 20:36
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Kdyz je roztocena detska kaca,staci di ni dloubnout ze strany-a zmeni osu,asi tak nejak?Takze bud dopad asteroidu,nebo vybuch....
jinak marne hledame satelitni snimek v ten moment.
Je k nalezeni pouze "pred" a "po".Vsechny observatore mlci.
Dale,jak to ze nikdo nevaroval a nahle-bum a v minute skoro 9 stupnu Richtera?Vzdyt jsou preci tak jemne pristroje,ktere dokazi namerit chveni zeme jeste hodne hodin pred katastrofou.
Pak take bylo psano,ze zvirata utekla ale ackoliv si jiste turisti nevsimli niceho divneho-domorodci by preci meli zaznamenat podivne chovani zvirat?A to v pripade prirodniho zemetreseni by zvirata alarmovala,zvlast v krajinach,kde zemetreseni je obecne.
Anebo zvirata nevarovala,protoze to zemetreseni nebylo prirozene?
39366
31.12. 11:54
Přiznávám se – jsem sociopat
Lidi jsou jako stado. Vykrikuji dal do sveta titulky z medii, aniz by vedeli o cem mluvi. Zvlaste, kdyz je tam nejaky poblbly Gott a spol. Je to stejny, kdyz cely svet strne hruzou, kdyz spadne jeden panelak v New-Yorku a umre par tisic lidi. Nikdo uz ale nerekne, ze behem te same chvilky zemrelo dalsich tisic lidi, protoze nemelo co jist nekde v Etiopii. Evro-americka civilizace bere vsechno ze sveho pohledu a vubec nechape mentalitu lidi v oblasti podobných katastrof, ktere se tam deji uz tisice let, stejne jako v Japonsku. Koneckoncu podobne katastrofy by uz konecne mely donutit lidi, aby premysleli jestli nas uz tady neni prece jenom trochu moc ... a jestli ten nas, tzv. vyspely svet, neni na hodne tenkem lede s celou svou technickou vyspelosti... kolik lidi to ale zajima, zit ve stadu a rikat to, co ostatni je prece prijemene a hlavne neboli ))) svet dostava zpet jen to, co mu dava .... je to spravedlive i za cenu smrti, priroda nezna city a tresta kazdou chybu cloveka
39260
31.12. 12:04
Přiznávám se – jsem sociopat
to sem se zas naštval... Stwůra asi neví že Čína a Tchajwan (které kritizuje za "zvířecí trhy" leží tisíce kilometrů od míst kde působila tsunami. Asi taky neví že my taky vybíjíme celé stádo krav, když je jediná šílená.
"Je pravděpodobné, že nakonec dostanou postižené země více peněz, než kolik byla hodnota zničeného."
haha, to je výrok dnešního dne, asi na tu TV moc nekoukáte když naprosto nemáte představu o rozsahu katastrofy. Těch pár set milionů dolarů je kapka v moři.
39262
31.12. 12:33
RE: Priznavam se - jsem sociopat
Suhlasim s kondorom. Pan Stwora keby tsunami napriklad zasiahlo Rusko, alebo Kanadu tak by ste s nimi sucitili? Nebude to v niecom inom, ze necitite sucit?
39264
31.12. 13:17
RE: Přiznávám se – jsem sociopat
Dobry den,
chtel jsem to napsat kultivovaneji, ale predebehl jste mne.
P.Stwora, myslim, ze problem bude ve Vas prave v tom, ze jste v tech oblastech nikdy nebyl, tudiz nemate moznost srovnavat a udelat si obrazek o lidech zijicich v ruznych koutech Asie. A s prominutim, srovnavat zachazeni zvirat Cinany a Thajci ci Indonesany muze jen naprosty idiot.![mrkám jedním okem [mrknutí jedním okem]](images/smiles/icon_wink.gif)
Tenhle clanek je jednim z nejhorsich, jake jsem tady doposud cetl. Proc jste radeji nenapsal, ze jiste zeme mely druzicove snimky blizici se katastrofy k dispozici, ale nezverejnily je, protoze by prozradily polohu spionaznich druzic, ktera by se dala zpetne dopocitat (jak je mozne, ze oficialni telekomunikacni druzice jsou schopny vyfotografovat na Zemi objekty velikosti ping-pongovych micku? ).
V kazdem pripade preji hodne sil se Zvedavcem do noveho roku a zapomente na redukci obyvatel. Bezesporu si ji zaslouzime jen my, tzv. "civilizovani" kvuli nasemu zachazeni s prirodou.![stydím se nebo omlouvám se... [zahanbení]](images/smiles/icon_redface.gif)
39265
31.12. 12:12
Přiznávám se – jsem sociopat
No, pane Stworo - umirali tam i napr. hinduiste a ti zvirata zrovna nejak moc nevrazdi... To bysme meli mit, pokud by to bylo meritko "Bozich mlynu", cunami na Morave a v Cechach a vy v Kanade. Mimochodem - zvirata v Asii opravdu pred zahubou utekla, ovsem o tech, drzenych v zajeti, nemluvi skutecne nikdo, to mate pravdu. Zbulvarizovane ceske deniky, jako napr. Mlada fronta Dnes prodavaji sladkobolne sra*vite a okrajove pribehy navrativsich se Cechu, pribehy zvirat by se tak dobre neprodavaly. A co se pomoci tyka: OSOBNE BYCH VAROVAL PRED TZV. DARCOVSKYMI SMS (DMS) - VELKA MODA, ALE Z KAZDYCH ASI 35 KC SLUPNE NAS SOCIALISTICKY STAT DPH A DALSI ASI 3 KC SHRABNE PROVOZOVATEL TETO NEZISTNE POMOCI. Vcelku nechutna vycuranost. Pokud tedy nekdo chce nebo musi prispet, tak radeji prevodem na patricne ucty (napr. i UNICEF). Tam bude "manipulacni poplatek" neskonale mensi. A na zaver - o sociopatii - podle meho nazoru dnes spousta lidi pusti slzu u "dobreho" pribehu z Hollywoodu, nez u realisticke, drsne "show". Vsechno je naopak, prozivame virtualni zivoty.
39263
31.12. 13:25
Přiznávám se – jsem sociopat
Precetla jsem si vsechno dost pozorne, ale abych rekla pravdu, jsem v rozpacich..Vcera v Tv jsem videla matku, ktera v one hrozne vlne drzela nad vodou sve dve deti..Chapu, ze ji musely ubyvat sily a tak se rozhodovala, ktere dite pusti do vody, aby zachranila sebe a druhe dite.....To bylo dilema, rozhodovani, selekce vlastnych deti. Pustila to starsi..Dal nevim, jestli se to starsi zachranilo, nebo jestli mu nekdo pomohl....opravdu nevim. Moc jsem nad tim premyslela, jak bych se zachovala ja, ale protoze jsem pred dvaceti lety stala nad hrobem vlastniho ditete a vim, co je to za nesmirnou bolest, asi bych s temi detmi sla pod vodu i ja....Matka prezila, kdyz byla videt v Tv, ale nepreji ji to svedomi do konce zivota, pokud tomu diteti nikdo nepomohl....
Clovek z Ceska, ktery tam v te dobe byl, tak na to mel a vylize se z toho, ale co ti domorodi lide???Ty ztratili absolutne vsechno. Je mnoho k reseni na teto planete a myslim poslani Georgijskych kamenu by bylo na miste.....
39266
31.12. 14:08
Přiznávám se – jsem sociopat
Vyborne jste to napsal pane Stvora.Ja take zadny soucit nepocituji a je mi to divne,jelikoz se pvazuji za normalniho cloveka a mel jsem take podezreni, ze se mnou neco nesouhlasi.Predtavte si opacnou situaci.Evropu by postihlo nejake velke nestesti.Myslite,ze by ti lide v Asii a i jinde projevili nejaky zajem ?
39268
31.12. 14:10
Přiznávám se – jsem sociopat
|