Z diskuze
Stálé rubriky
Pomoc Zvědavci
Zábava
Příroda
Počítače
Hry
Co se jinam nevešlo
Archiv
Autoři
Předplatné
1 měsíc: 99,-Kč
6 měsíců: 499,-Kč
Pro předplatné (přístup ke článkům starším než 3 měsíce) musíte být zaregistrován.
Tiráž
Vydavatel: Vladimír Stwora
(Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, zde je můj PGP klíč)
Pohledy z Evropy: Richard Král
Spolupráce a příspěvky nejsou honorovány.
Měnové kurzy
$1 US = 15.04 Kč
$1 CAD = 14.75 Kč
$1 AUD = 14.49 Kč
1 € = 23.63 Kč
1 £ = 29.82 Kč
1 CHF = 14.67 Kč
100 Sk = 78.05 Kč
100 rublů = 64.06 Kč
1 unce zlata = 14040 Kč
Poslední aktualizace 04.07. 18:10 SEČ
|
Diskuze k článku
Příspěvků 132
23.12. 0:34
Pekli jsme chleba
Prikladam odkaz na recept na pecenie chleba, vtipna forma a podla neho to zvladne aj chlap ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
http://www.dobre-jedlo.sk/recept-na-varenie/chlieb-nas-kazdodenny-peciem-dnes.php
38968
23.12. 2:43
RE: Pekli jsme chleba
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?
hezky navod. co sou "rasce" po cesky?
38971
23.12. 3:29
RE: Pekli jsme chleba
kmín
38974
23.12. 0:46
Pekli jsme chleba
Pane Stworo, zeptejte se prosím ještě manželky, co je to "mouka". tedy ve smyslu z jakých zrn umletá a na jakou hrubost či jemnost. Aby to nedopadlo, jako když by mi prodejce auta řekl, že se do motoru leje "olej". A já bych tam nalil třeba slunečnicový z hypermarketu vhodný na smažení. Opravdu ale nevím, jakou mouku. Žitnou? Pšeničnou?
38969
23.12. 1:51
RE: Pekli jsme chleba
Použili jsme hladkou pšeničnou, ale mám zato, že na chleba lze použít skoro cokoliv.
38970
27.12. 14:36
RE: Pekli jsme chleba
Radek
radek (tečka) paulik (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?
Vazeny pane, pokud chcete upect opravdovy chleba a ne jen cosi jako velky rohlik ve tvaru chleba, bylo by dobre pouzit mouku psenicnou a zitnou. Pomer se obvykle pohybuje kolem 50:50. V diskusi se hodne pise take o "semoline" - to je mouka z odrudy psenice triticum durum a pouziva se prevazne na bezvajecne testoviny. Italove si na tom pomerne zakladaji.. Na chleby bych ji opravdu nepouzival. Jinak pokud by chleba mel byt opravdu chlebem dle mych malych ceskych meritek, tak jej nelze udelat z drozdi, ale pouze z kvasu z zitne mouky. Ten sice nelze v obchode obvykle koupit (u nas pouze v nekterych firemnich prodejnach pekaren), ale lze jej "vypestovat" - staci na to pouze ze zitna mouka a voda. Trva to pomerne dlouho - cca. 3 dny, ale odmenou je to, ze jej lze uchovat pomerne dlouhou dobu pouhym pridanim zitne mouky. Cim vi ji pridate, tim je to hustejsi a dele to vydrzi. Samozrejme neni problem tyden, ale pokud to opravdu zahustite a ususite, tak se trvanlivost prodlouzi az na mesice. Ozivite ho pak uz snadno jen pridanim vody. Faktem je, ze i z psenicne mouky upecete neco velmi dobreho, pravdepodobne to snite jeste teple, ale ze by se tomu dalo rikat CHLEB... Jinka hodne (nejen pekarskych( uspechu!
39110
23.12. 3:05
Pekli jsme chleba
Ufff, jak je to vsude skoro stejne.
Kdyz muj muz rekne-udelame,znamena to ze udelam ja.
Kdyz se ozve-udelam,rozumi se, ze udelame oba. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Dotaz, pane Stwora. Chtela jsem se poptat na mouku, to uz jste zodpovedel. Ted jeste kvasnice. Ty mistni susene a nebo "kvasnice, kvasnice"?
Dekuji.
38972
23.12. 4:03
RE: Pekli jsme chleba
>Ted jeste kvasnice. Ty mistni susene a nebo
>"kvasnice, kvasnice"?
Ty místní, sušené, pochopitelně. Ani nevím že se tu dají sehnat ty skutečné. ![pláču, je mi smutno... [pláč]](images/smiles/icon_cry.gif)
Ale mimochodem, pokud mohu doporučit, zkuste ten, který doporučuje Karol Bujaček v prvním příspěvku: http://www.dobre-jedlo.sk/recept-na-varenie/chlieb-nas-kazdodenny-peciem-dnes.php
Zrovna jsme to upekli a je to mnohem lepší, než "můj" recept. Ten trik s potíráním slanou vodou je důležitý. I to kynutí v tom košíku. Skoro se teď za svůj původní, "chudý" recept stydím...
38975
23.12. 6:47
RE: Pekli jsme chleba
Kvasnice, ty pravé tj.živé (baker's yeast), se tady nechají sehnat, většinou v obchodech, které se specializují na evropské výrobky. V poslední době jsou k dostání i speciální chlebové mouky, jen je zapotřebí se podívat do oddělení mouky, cukru a pečících přísad. Navíc Robin Hood nyní vyrábí i speciální mouky pro ty automatické chlebové pekárny. Chlebové i speciální chlebové mouky jsou k dostání v Loblaws, Safeway, Metro, Sobey, IGA, atd. a pochopitelně opět v obchodech s evropskými výrobky a potravinami "in bulk".
38977
23.12. 10:51
RE: Pekli jsme chleba
Vyjadrujem svoju veľkú radosť nad tým, že žijem v zaostalej Slovenskej republike, kde nemám možnosť behať po obchodoch a zháňať také alebo onaké kvasnice, múku a pod. Kdekoľvek kúpim len pšeničnú múku a len normálne kvasnice. A chleba u nás je len chleba.
38986
23.12. 23:27
RE: Pekli jsme chleba
To nevadi, dobry chleba by jste asi stejne neocenil
39015
24.12. 2:20
RE: Pekli jsme chleba
jiste Michale a Dobra voda je jen dobra voda, protoze pijes jen palenku tak ani o Dobre vode nevis
39024
24.12. 6:52
RE: Pekli jsme chleba
Vyjadrujem svoju veľkú radosť nad tým, že žijem v zaostalej Slovenskej republike, kde nemám možnosť behať po obchodoch a zháňať také alebo onaké kvasnice, múku a pod. Kdekoľvek kúpim len pšeničnú múku a len normálne kvasnice. A chleba u nás je len chleba.
No a v TV je iba jedna stanica a to iste v rozhlase.
Taky vam to zavidim.
39030
24.12. 8:35
RE: Pekli jsme chleba
noone
fudzaira (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?
To je nesmysl.
39036
24.12. 19:23
RE: Pekli jsme chleba
>No a v TV je iba jedna stanica a to iste v rozhlase.
>Taky vam to zavidim.
Jo. U nás jich máme asi 50 a všechny jako by si z oka vypadly. V čem je rozdíl?
39044
25.12. 7:51
RE: Pekli jsme chleba
>>No a v TV je iba jedna stanica a to iste v rozhlase.
>>Taky vam to zavidim.
>
>Jo. U nás jich máme asi 50 a všechny jako by si z oka
>vypadly. V čem je rozdíl?
Muzete si hrat s dalkovym ovladacem ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
39050
25.12. 19:36
RE: Pekli jsme chleba
>Muzete si hrat s dalkovym ovladacem ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Neni to mnohdy jedina mozna zabava? ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
39065
25.12. 18:33
RE: Pekli jsme chleba
Jo. U nás jich máme asi 50 a všechny jako by si z oka vypadly. V čem je rozdíl?
Taky velice casto pravda, musim se priznat. Snad jedine
Education channels jsou vyjimkou.
39059
23.12. 8:05
RE: Pekli jsme chleba
>>Ted jeste kvasnice. Ty mistni susene a nebo
>>"kvasnice, kvasnice"?
>
>Ty místní, sušené, pochopitelně. Ani nevím že se tu dají
>sehnat ty skutečné. ![pláču, je mi smutno... [pláč]](images/smiles/icon_cry.gif)
Moje zena kupuje opravdicke kvasnice u Italu. Nejmensi baleni je vsak takove, ze by musela denodenne kuchtit pro rotu vojaku, aby to "minimum" spotrebovala. Ale nestezujeme si, cena je smesna a lepsi je omracujici minimum nez malo ci nic, ze ano?
38982
23.12. 9:49
RE: Pekli jsme chleba
zkuste ze zbytku kvasnicovou pomazánku.
upražit na oleji a cibulce, lze vylepšit na jemno nakrájenými kyselými okurkami a měkkým salámem. je to zdravé a chutné![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
38985
23.12. 19:21
RE: Pekli jsme chleba
Z normalnich kvasnic jde delat i knedlicky do polevky na misto jatrovych..Ingridience jsou stejne jako u jatrovych knedlicku, lepe se tvaruji a jsou nejen chutne, ale hlavne zdrave..
Jinak co se tyka suseneho drozdi, mam s nim velmi dobre skusenosti, upecu z neho vsechno a vsechno dobre dopadne.Jeho dalsi prednost je, ze muze byt doma i v zasobe..
Chleb, samozrejme zkusime, ten delame vzdycky s manzelem spolecne, ale az mezi svatkama, jsem moc zvedava, jak se nam povede. Mame take radi domaci chleb..
38999
23.12. 12:13
RE: Pekli jsme chleba
Kvasnice-kvasnice se daji v Montrealu koupit na St.-Laurent v polskych, madarskych obchodech. U vas urcite take...nekde.
Dik za upresneni, oba recepty "zkusime". ![mrkám jedním okem [mrknutí jedním okem]](images/smiles/icon_wink.gif)
Jo, jeste neco, v tech evropskych prodejnach se da povetsinou koupit i chleba-chleba.Bochnik nekrajeny, bali ho do papiroveho pytliku a ma rozpraskanou a krupavou kurku.Jen je to trochu z ruky, spis jako lahudka, kdyz je cesta kolem.Da se ale uchovat, celkem bez ujmy na kvalite, v mrazaku.
38990
23.12. 3:10
Pekli jsme chleba
Davam zaruceny recept na prave ceske houskove knedliky;: jsou ho
tove behem 1 hodiny a presne jako je delala mama v Praze.
45 dkg mouka (hladka neb tu jina neni}
15dkg semolina
1 vejce
1 pytlik prasek do peciva
2 cups mleko
lzicka soli
1 ususena houska na drobno nakrajena (Staci microwive)
Vse nasypeme do hnetace michame asi 10 min . Pridame tu housku(dohnetace) zahnetacime vysypeme na stul rozkrojime na 2 kusy vytvorime knedliky dame do vody kerou jsme mezitim dali varit soupneme do varici vody. po 26-28 minutach vyndame dvouvidlici propichame kvuli pare a niti nakrajime. Rychle a zarucene nepotrebujete drahou Vondru a dobrou chut.Delam 25 knedliku.
Jnak zmrdum smrt.
38973
23.12. 14:57
RE: Pekli jsme chleba
Co to je semolina a jak vypada cups mleko?
38992
23.12. 17:56
RE: Pekli jsme chleba
>Co to je semolina a jak vypada cups mleko?
Pani Jarko,
nekdo pozapomnel na ctenare v Cechach.
Semolina je hruba(tusim psenicna) mouka.
Cup je hrnecek (na ty se tu casto odmeruje mnozstvi, misto vazeni). Takze v receptu jsou mineny dva hrnecky mleka.
38995
23.12. 19:29
RE: Pekli jsme chleba
Pani Ajo, diky, ted rozumim, uz jsem pomalu letela do supermarketu a shanela samolinu..U nas je k dostani i zitna mouka na chleba, ale chleb je tmavsi, coz si myslim, ze nevadi..Ajo, moc a moc prijemne svatky preji najen vam, ale vsem, zde na Zvedavci a hodne lasky.....vsem lidem dobre vule...
39000
23.12. 20:06
RE: Pekli jsme chleba
I vam, Jarko, vanocni pohodu a optismu kopec v novem roce. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
39002
23.12. 20:17
RE: Pekli jsme chleba
> Semolina je hruba(tusim psenicna) mouka.
ehm ehm, můj slovník říká, že semolina je krupice
no a Longman Family Dictionary nám to upřesňuje takto:
semolina n the purified hard parts left after milling of (hard) wheat used for pasta and in milk pudding
původně jsem se ovšem domníval, že je to mouka kukuřičná ... tak já nevím ![jsem zmaten, nerozumím... [zmaten]](images/smiles/icon_confused.gif)
39003
23.12. 21:34
RE: Pekli jsme chleba
semolina je krupice (jemná), kukuřičná mouka je harissa.
39010
24.12. 4:28
RE: Pekli jsme chleba
>
>ehm ehm, můj slovník říká, že semolina je krupice
>
>no a Longman Family Dictionary nám to upřesňuje takto:
>semolina n the purified hard parts left after milling of
>(hard) wheat used for pasta and in milk pudding
>
>původně jsem se ovšem domníval, že je to mouka kukuřičná
>... tak já nevím
Muze byt, obsah meho sacku z Proviga rika, ze je to hruba mouka.
Kdyz nakupuju, slovnik nechavam zahalet doma. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
39025
24.12. 5:16
RE: Pekli jsme chleba
pamatuju z dob, kdyz se mouka kupovala na vahu, tak matka kdyz chtela hrubou mouku, tak vetsinou rikala " dejte mi jeste kilo krupickove" takze mate pravdu asi oba, coz zase neni mozne, tak nevim.
39027
25.12. 19:37
RE: Pekli jsme chleba
Asi budou mit pravdu oba, protoze tady jemna krupicka se moc nelisi od hrube mouky, leckdy, myslim drive se malym detem delala kasicka z jemne krupicky, nabo z hrube mouky, takze nebude snad zadny rozdil....Ale rozdil je a ten je v cene, jemna krupicka je drazsi.......
39066
25.12. 0:09
RE: Pekli jsme chleba
Ne, že bych se chtěl míchat do vaření, ale není hrneček jako hrneček. 1 gallon má 4 quarts (čtvrtek), jeden quart má 2 pints (pinty) a 1pint má 2 cups. Když si to vydělíte, tak šestnáct "kapů" (cups, tedy hrnečků) je na jeden gallon. Jenže to není tak jednoduché, jak to vypadá - také gallon není jako gallon. Jeden US gallon (3.785412 litru) je menší než imperial, UK gallon (4.546092 litru), kterým se měří v Kanadě. A ani s těmi hrnečky to ještě není všecko; jsou také liquid cups, kterými se měří tekutiny a dry cups, kterými se měří sypké věci jako mouka nebo cukr.
(pokr.)
39045
25.12. 0:10
RE: Pekli jsme chleba
(pokr.)
A cup se potom ještě dělí na 8 uncí (ounces, zkracované na "oz" a aby se to lépe počítalo, tak ty jsou tekuté a sypké a váhové. Unce se pro fajnšmekry dělí pak na ještě měnší potvory (drams, grains, drops; samozřejmě v US a UK variacích. Jen pro orientaci, jeden US dram je 57.002 US drops a těch je 3648.103 v jednom US hrnečku, což si může každá hospodyňka snadno přeměřit, protože jeden US drop je přesně 0.0648524 kubického centimetru.
Vím, že s kuchyňskými vánočními počty a mírami přicházím s křížkem po funuse, protože všechno už je teď upečeno a někde i sežráno, ale pokusím se to po svátcích napravit informací o tom, jak se dělá pravé mléko a máslo, protože se tady po nich ozvaly vzlyky.
Tak zatím všem verrry merrry cheppi Christnukkah!
39046
25.12. 8:20
RE: Pekli jsme chleba
>UK gallon (4.546092 litru), kterým se měří v Kanadě.
pane Taborsky kupte si novy altlas. Kanada meri na litry a kilometry... uz nejaky cas.
Tato stranka je dobrym pomocnikem
http://www.goodcooking.com/conversions/liq_dry.htm
39052
28.12. 23:38
RE: Pekli jsme chleba
>>UK gallon (4.546092 litru), kterým se měří v Kanadě.
>
>pane Taborsky kupte si novy altlas. Kanada meri na litry a
>kilometry... uz nejaky cas.
>
>Tato stranka je dobrym pomocnikem
>
>http://www.goodcooking.com/conversions/liq_dry.htm
A nevíte náhodou pane Včeličko, kdy i bušistán přejde z mílí na km a z liber na kg?
39148
29.12. 0:04
RE: Pekli jsme chleba
Pane Karle z Cech, neni nad metricky system - miru. Kdyz jsem pribyl do USA, tak mi jejich, konservativni, anglosasky, mirovy system, nelezl do hlavy a NELEZE do hlav ani samotnym Americanum. Staci si je vyzkouset a zeptat se jich, kolik stop, ma jedna US mile, no a je to !
Nejvetsi legrace ale je, ze veskere miry v NASA, jsou metrickeho puvodu. A proc asi ? - presnost !
39150
29.12. 17:16
RE: Pekli jsme chleba
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 4.?.?.?
Než přejde USA na metrický systém, to bude ještě chvilku trvat. I v Kanada, po více než patnácti letech uzákonění používání metrické soustavy, se měří dosud v některých oborech výhradně ve starých mírách a v některých případech se uvádějí míry v obou systémech.
Pro některé lidi je přechod na metrický systém, přes všechny jeho přednosti, bolestný. Vidí-li americká hospodyňka v návodu "přidej asi jednu až dvě unce (28.34952 až 56.69905 g) margarínu", tak se bude metrickému systému nadosmrti vyhýbat jak čert svěcené vodě. Rovněž rozčarovány metrickou skutečností byly americké ženy, které hledaly seznámení v inzerátech podle délky penisu, zavádivě uvedené v centimetrch. Když se před časem povolená rychlost na floridských silnicích začala uvádět v mílích i v kilometrech, tak toho nechali dřív než uschla barva na dopravních značkách - řidiči (i přespolní!) si to vykládali jako rychlost od 70 do 110. Prostě spousta problémů.
39173
25.12. 14:12
RE: Pekli jsme chleba
Tedy, pane Taborsky, to vod vas neni hezky.
Jednak jste pani Jarce zkomlikoval "hrneckovani" a druhak mne zkazil Vanoce.
Povazte, ze jsem az dosud pouzivala na odmerovani tekutych i sypkych ingredienci rucne malovany cup po babicce!!!
Namyslete, jak ty vysledky receptu mohly vypadat. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Kanada jede uz nejaky patek na metrickou soustavu, pravda je, ze na vetsine zbozi v obchodech jsou rozmery, obsah atd. uvadeny v obou soutavach.
39055
25.12. 18:43
RE: Pekli jsme chleba
Tedy, pane Taborsky, to vod vas neni hezky.
Aja
Well, pani Ajo a jak by jsme jinak poznali
ze pan Taborsky je nejchytrejsi prispevovatel
na Zvedavci ??? HA ???
Kdo s nas umi tak dobre pocitat ? HA ???
To neberte jako ironi, je tady nekdo lepsi ?
Neni.
Ke zlepseni kvality Zvedavce, navrhuji panu
Stworovi, aby zavedl takovou nejakou podsekci
na svem webu,ze bude mozne davat panu Taborkemu
ruzne otazky a on nam bude trebas do 24 hodin
odpovidat.
Prosim, to nemyslim jako ironii a bylo by moc
dobre, kdyby toto nebylo vymazano. Bydme si
uprimni, kdo s nas tady neobdivuje genialitu
jmenovaneho ?
39060
25.12. 20:44
RE: Pekli jsme chleba
pani Ajo, pokud mozno nenechte se zblbnout panem Taborskym, v kucharkach, kde se mluvi o hrnickach je pocitano s tim, co se do hrnicku vejde, takze prosim nemente pomery podle prepoctu suche versus mokre vahy, pak vam opravdu vznikne galimatias.
39071
25.12. 23:22
RE: Pekli jsme chleba
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 4.?.?.?
Čím to asi je, že pouze lžidoktoru Včeličkovi a Lojzovi Mikinovi nedošlo, že můj komentář ke kuchyňským váhám a mírám nebyl míněn vážně?
39076
26.12. 5:20
RE: Pekli jsme chleba
>Čím to asi je, že pouze doktoru Včeličkovi a Lojzovi
>Mikinovi nedošlo, že můj komentář ke kuchyňským váhám a
>mírám nebyl míněn vážně?
*nesklamal jste Aijnstajne
39082
26.12. 5:56
RE: Pekli jsme chleba
Pane Taborsky,
priznam se bez muceni, ze ten lzidoktor Vcelicak
a ja Lojza receny jiz po tolikrate Mikin, jsme indi-
vidua malo myslici, nekdy dokonce vubec nemyslici.
Ale obema nam chutna jist a oba dva zijeme v zemich
kde mame pravo vyjadrit svoje nazory. Nevim jak je
to s panem Dr. Vcelickou, ale ja se vam musim priznat
ze moji rodicove se moc snazili, abych ziskal co mozno
nejvetsi vzdelani. Ale ja jsem je vubec neposlouchal.
Misto do skole jsem chodil za skolu. Moudra slova svych
ucitelu, kdyz jsem se nekdy do skole dostavil jsem nepo-
slochal. Proto, jsem taky vami casto napominan za hrube
gramaticke chyby ve svem pravopise. Nedivte se proto, ze
nejsem schopen poznat, kdy vy pisete vazne a kdy ne.
Je to pro me velice obtizne. Mejte se mnou proto pane
Taborsky urcite minimum trpelivost, nez se doufam
za rok ci dva stanu aspon castecne vzdelany. Jiz predem
dekuji za sebe i za pan Vcelycku.
Lojzycek.
39083
23.12. 21:33
RE: Pekli jsme chleba
semolina = krupice (jemná)
1 cup = 250 ml tekutiny (1/4 litru]
39009
24.12. 7:01
RE: Pekli jsme chleba
Semolina je mouka z Tririum durum,což je varieta pšenice obecné (T.aestivum) a obsahuje více lepku,než "obyčejná" pšeničná mouka.
39031
23.12. 7:40
Pekli jsme chleba
V 80tých a ještě začátkem 90tých let se dal koupit "chleba v prášku". Docela často jsme ho pekli a byl velmi dobrý. Krajáček tohoto chleba s máslem neměl chybu. Uvedený recept zkusím.
38981
23.12. 11:58
Kanadskej chleba - fuj!
Na Kanadskej chleba jsem si nikdy nezvyk a ani ho nejim. Popsat se da jednoduse. Je bez chuti, krajic drzi formu jedine kdyz je opecenej jako topinka, nema to vubec zadnou chut, navic je neslanej. Proste vylozenej hnus k pozvraceni.
Kanadani si z tohohle smejdu delaji i svaciny do prace. Neni divu ze voli uz potreti zasebou Liberali do vlady. Tenhle jejich chleba v nich zabiji veskerou predstavitost. Jejich zivot je fadni, zpestrenej jedine hokejem.
Jedinej chleba kterej se zde necha pozrit je k dostani v nekterych supermarketech a ma Nemecke jmeno. Ten netvrdne predcasne jako Kanadsko/Americkej previt. Divim se ze to muze nekdo jist. Uz jste nekdo zkouseli si ho namazat tvrdym maslem? Rozpadne se Vam v rukou!
A ty jejich housky! Vypada to ve vitrine pekne, ma to tu pravou nazlatle-hnedou barvu. Kdyz se nechate ovlivnit vuni a vzhledem, koupite to, zjistite ze je to ten samej brak jako ten jejich ‘slavnej’ chleba.
Kdyz jedu do CSSR, hned druhej den po priletu mazu do obchodu koupit si pravej Moravskej chleba. Bochnik, (nenarezanej) a rohliky. Rohliky muze byt dalsi kapitola (namet) k pokecu.
38989
23.12. 15:53
RE: Kanadskej chleba - fuj!
ja uz leta chodim do
Dimpflmeier v Etobicoke ( Advance St. mezi Kipling a Islington
north of Queensway ) nekolikrat za den asi 10 druhu cerstveho chleba, slane rohliky, housky, ap.
dale jsou tady stovky italskych pekaren s fantastickymi houskami ke kterym se ceske gumarenske vyrobky nedaji prirovnat.
38993
24.12. 0:42
RE: Kanadskej chleba - fuj!
Hm, takže za všechno může chleba, za výsledky voleb, za fádnost života...
Já sice taky ten bílý kanadský měkký chleba nemusím, ale je spousta chutných alternativ. Jenom musí člověk chtít hledat a ne jenom naříkat.
Ale když vy létáte do ČSSR, to je potom jiná, to jsme každý v totálně jiné dimenzi.
39018
23.12. 14:00
Pekli jsme chleba
Kdo si pece chleba pravidelne (alespon 1x tydne) muze pouzit misto kvasnic malou cast testa kterou si odlozite pri poslednim peceni. Pouze pro prvni peceni si koupite nejake v obchode a dale uz je jen udrzujete pri zivote.
Slavnosti snezenek:
Malíř Junek: „Byl. Ten než začal zadělávat na chleba, tak nejdřív roztopil bukovým dřívím pec, pak tu pec vymetl, pak teprve do ní začal sázet ten boží dar. Ale dřív než dovopravdy zadělal na chleba, tak to von … Po-podržte mi to kolo! To tatínek se šel nejdřív podívat na nebe, podle toho jakej byl tlak vzduchu. Zkrátka podle počasí dával toho kvásku buď míň anebo víc. Takový chlebný kvásek je nekonečný. Sou to kvasnice, který kynou chlebovou moukou …, tatínek vždycky nechal zbytek těsta v malý dížce přikrytý plátnem, a to stačilo dolít trochu vlažný vody, kvásek vzkypěl, rozrostl se, na sto pecnů, padesát pecnů, sto padesát pecnů podle potřeby. Zkrátka, zázrak. … Já vim, závidíte mi, že sem udělal slabikář pro děti, podle kterýho se učej už deset let.“
38991
23.12. 17:42
Pekli jsme chleba
vy toho narobite, vsak sa uz predavaju domace pekarne, vyzera to zhruba ako toaster, dovnutra akurat nasypete ingrediencie nechate to samotne zahnietit vidlicami, pak ich vyberiete (aby nezostali zapecene) a nechate zapiect
myslim ze to je jednoduche a zvladne to aj chlap, raz si ju kupim, kedze pomyslenie na rozne druhy chleba ma teda laka viac ako novy HW do PC, mobil a podobne serepeticky
kopec receptov na chlieb a info o domacich pekarnach najdete tu od fandov domaceho pecenia chleba:
http://www.domaci-pekarny.cz/
38994
23.12. 18:23
Pekli jsme chleba
Take me zajimaji housky pekne propletene a nebo rohliky.Vi nekdo nahodou predpis? Ale jak nekdo poznamenal, ne ty batovky z gumy. Jinak znamo ze i Werich kupoval chleba u cobolaku jak se nekdo pohorsene ozval ze tam nic jineho nemaji. Umeji taky dobre chlastat a k tomu zerou ten chleba. Zapijeji sadlem z galonove nadoby a koralku z horcicovych sklenic.Na straz.
38996
23.12. 20:01
Pekli jsme chleba
Velmi dobry chleba jako cesky, vanocky, a podobne vyrobky se daji dobre koupit v zidovskych delicatessen.
39001
23.12. 21:37
RE: Pekli jsme chleba
Kdybych ho koupil v zidovskym delicatesu tak vim zcela urcite ze mel stat asi 70% mene. Ale zida neusmlouvas.Jinak ze zprav (streda) na Nova tak zidovstvo se vcera popralo(v Praze) o vedeni a musela zasahovat policie.Pozor nikdo se ale nejmenuje Kohen jenom sami Jerabek Konicek a Postulka. Ani ty ksichty tam nemaj tak dabelsky(predloha pro malire dablu) jako zde v zemi vyvolene a naklonene. Putin jim ale dal , nevedeji co blekotat sleduji je peclive na MSCNN .
39011
23.12. 22:15
RE: Pekli jsme chleba
Boha Máriju, to už nenecháte ty Židy v pokoji ani i když jde jen o chleba. Čekal jsem na pana Nohejla, aby nám oznámil nějakou novou teorii o vlivu Židů na výrobu chleba (třeba s použitím extra panenské krve, což způsobuje zvýšenou křehkost a hlavně trvanlivost). Anyway, veselé vánoce s pravým, či skoro pravým, českým chlebem či knedlíky.
39014
24.12. 0:55
RE: Pekli jsme chleba
Nechte si toho napominani pane esmergh nebo taky vam nebude tech 90 co se na ne tak tesite.
39020
24.12. 7:14
RE: Pekli jsme chleba
Pan Nohejl ted spinka tam dole u protinozcu.
Az se chlapec probudi tak nam to vsechno napise
a da svetlo do tech nasich praznych hlav.
Ja kupuji chleba jen a jen u nemcu. Nikdy si
nemohu stezovat. Stejne tak jejich housky.
Jako doma, jako doma. Zavidim lidem co jsou
hubeni,mohou si tam koupit ty tolik lakave
zakusky s cokoladou. Ach jo.
Kazdy pry pribere pres Vanoce a Novy rok az
5 liber. Ted nevim,jestli ten Nemec ma zitra
otevrene, nebo ne.
39033
25.12. 7:56
RE: Pekli jsme chleba
zapomel jste ma macesy do kterych se dava detska krev...
39051
26.12. 6:09
RE: Pekli jsme chleba
Musi to byt krev od devcatek, ktere jsou stale jeste
panny. To uz by jste mel pri svem veku a vzdelani pane
Dr. Vcelicko vedet. Stejne jako ta pani Cachticka co
se koupala v kvi panenskych devcat, aby omladla. Vas
taky aby clovek vsechno musel teprve ucit.
39084
24.12. 4:35
RE: Pekli jsme chleba
>Kdybych ho koupil v zidovskym delicatesu tak vim zcela
>urcite ze mel stat asi 70% mene. Ale zida neusmlouvas.Jinak
>ze zprav (streda) na Nova tak zidovstvo se vcera popralo(v
>Praze) o vedeni a musela zasahovat policie.Pozor nikdo se
>ale nejmenuje Kohen jenom sami Jerabek Konicek a Postulka.
>Ani ty ksichty tam nemaj tak dabelsky(predloha pro malire
>dablu) jako zde v zemi vyvolene a naklonene. Putin jim ale
>dal , nevedeji co blekotat sleduji je peclive na MSCNN .
Vy jste vazne temi Zidy posedly, hovor na ne stocite, at se jedna o cemkoliv.Vam se o nich musi i zdat,ze?
Joo, v tech obchodech na St.Laurent, co kupuju chleba, tak je to u madarskych a polskych Zidu. Bochnik je vetsi nez ze supermarketu a kdyz to prepocitate, vyjde libra zhruba na stejnou cenu.A chleba je dobrouckej.
39026
24.12. 8:22
RE: Pekli jsme chleba
Velevazena damo pozor at Vam nepadaj (Cenzurovano. Nesmyslne a nechutne protizidovske zamereni, ktere nema nic spolecneho s tematem clanku.)
39035
23.12. 20:27
Pekli jsme chleba
Obecne ale chleba ktery jsem musel pochvalit( neb temer vsichni se o to snazi a pysne nabizeji) stal za backoru je to jako kysle lejno, tezky kus hmoty podobne snad chlebu z dalky. Je to drahe jako prase spocitameli plyn a suroviny a nejsem toho propagatorem . Jinak muj kamos co to pekl taky tak tam daval do trouby vodu v misce. Je to pry strasne dulezite. Jinak ,co ty housky (recept) .Nikdo?
39005
23.12. 21:09
Pekli jsme chleba
tak mě ještě napadá ...
když už přece jenom vzácně přijde na to, že se chleba stává stářím samostatně nepoživatelný, dá se zužitkovat ještě mnoha způsoby ... jeden z nich je i chlebová polívka; moje milá mě nedávno překvapila, že ji neznala, a tak se o recept podělím i s vámi, kdož ztrácíte kontakt s českou kuchyní
teda povídám recept ... ono to vlastně žádný pořádný recept nemá, záleží jen na fantazii kuchaře a dostupných surovinách - vlastně tak trochu jako polívka sekeračka ![mrkám jedním okem [mrknutí jedním okem]](images/smiles/icon_wink.gif)
tak tedy vezměme chléb, kterého se chceme zbavit, a to v množství přibližně jeden tenký (max 1 cm) krajíček na litr vody
tento nahrubo pokrájejme a vhoďme do hrnce s vodou umístěného nad středně velkým plamenem či obdobným zdrojem tepla - vody by mělo být přiměřeně více, nežli bude očekávané množství polévky, neb nějaká se v průběhu postupu vyvaří (ovšem šetřílci to mohou zvládnout pod pokličkou i téměř beze ztrát )
vařme tak dlouho, dokud se chléb nerozpadne na prvočinitele (netrpělivci tomu mohou pomoci různě mechanicky, ovšem já za nejlepší pomoc považuji bublání vroucí vody )
během vaření lze přihazovat různé dobrůtky:
- za bezpodmínečně nutné považuji sůl, pepř a kmín celý (není-li ho dost v použitém chlebu)
- za „doporučené“ bych označil česnek (třený nebo jemně pokrájený, ne sušený), majoránku (vhodné vhodit část ze začátku a část až na úplný závěr, třeba přímo do talíře), vejce (spíše bílek), drobně pokrájený mastný salám nebo klobásu, případně Masox
- další možnosti jsou bramborové kostičky, špetka ostřejšího koření (chilli), zeleninové koření (vhodná je směs s glutamanem sodným, jako např. Podravka), kousek cibule ...
a tak dál a tak dál - však víme, že vaření je (bývalo???) v Těžkoslovensku záležitostí chuti a fantazie a ne standardizovaných receptů v prášku ![mrkám jedním okem [mrknutí jedním okem]](images/smiles/icon_wink.gif)
39007
23.12. 22:05
Pekli jsme chleba
Pane eshmerg co je presne Farina ? Diky
39012
24.12. 1:44
RE: Pekli jsme chleba
Sidonius
ZdenekM (zavináč) Shaw (tečka) ca 24.?.?.?
>Pane eshmerg co je presne Farina ? Diky
----------------------------------------------------------------
Je to taky mouka, nebo jídlo z mouky, ale taky to může být škrob, v Anglii bramborový. Takhle to uvádí Webster.
Jinak se divím některým "usedlíkům", že si ještě po těch letech nezvykli na ty "odlišnosti", ať už je to chleba, pivo, mléko, či různá jídla. V každém větším městě v Kanadě, je (aspoň doufám) nějaká evropská pekárna, kde se dá sehnat chleba žádané jakosti a druhu. Tady (ve Vancouveru) je jich přehršel, dokonce i číňani dělají dobrý chleba a rohlíky. Na ty ale nasypou strašně moc kmínu, prý je to zdravější než sůl. To je pravda. Oni tu pekárnu totiž koupili od čechů a ti je to naučili dělat. Ale kolika kanaďanům, či američanům, by se zamlouvaly naše tvarůžky, slivovice, nebo vepřo-knedlo-zelo ? Ovšem s těmi, kteří ten čerstvý chleba jedí ještě za tepla, bych jednu místnost sdílet nechtěl. Na vojně nám dávali jen starší chléb, i když byl dovezen nový, čerstvý. Oni věděli proč. Když jsme potom jako "mazáci" dostali od kuchaře pod rukou čerstvý, teplý chléb, hned večer jsme všichni věděli, že to bylo asi správné, ten starý chléb. Náš pokoj, kde nás bylo deset, se proměnil na plynovou komoru a ono se dost těžko větrá, když je venku mínus 20°C. Taky jsem si v prvních měsících v Kanadě pekl chleba, ale je s tím moc práce a ztráta času. Ten "German Rye" od číňanů je výborný.
39023
24.12. 14:08
RE: Pekli jsme chleba
La farina znamená v italštině mouka. Je to ale mouka, která je vyrobena z ječmene či jiné obilniny kromě pšenice durum. Mouka vyrobená z kukuřice, tzv. la farina di granturco, se pak používá na italskou polentu, tolik milovanou il Duce. E il Duce ha sempre ragione.
39041
23.12. 23:40
Pekli jsme chleba
Jo chleba ! tot siroky pojem a neni chleba, jako chleba. Hodne zalezi na invidualni chuti pojidatele takoveho chleba. Pamatuji si ( jeste chutove ), ze jsem byl jako mladej hoch, asi tak kolem sestnacti let, na prazdninach se svoji tetou a strejdou na Slovensku v Cervenom klastere, kde moc malebnou krajinou slovensko-polskeho pohranici, proteka kouzelna, ale drava ricka Dunajec. No a prave ne techto nezapomenutelnych prazdninach jsem snad jedl nejlepsi a nejchutnejsi chleba v mem zivote ( recept pochopitelne neznam ), ktery byl upeceny doma, v tom Cervenom klastere, na zelnem liste. Byl to takovy poradny kulaty bochanek s velmi tvrdou skurkou, ze se daly na tom zuby vylamat a uvnitr byl svetly, ne tmavy. Ale reknu vam, ta chut toho chleba s domacim podmaslim a s domacim maslem, tak ta se neda zapomenout.
Vite, ze je pravdou, ze i zalezi na kynuti testa, kde ma vliv i nadmorska vyska ?!
Stastne a vesele svatky Vanocni, vam vsem preje Lev s Lvici a s Lvicaty
39016
24.12. 7:24
RE: Pekli jsme chleba
Vite, ze je pravdou, ze i zalezi na kynuti testa, kde ma vliv i nadmorska vyska ?!
Tak, ted me to doslo, proc me tolik chutnal chleb na
Mt. Everest a o trosku min na Mt. Blanku.
Rovnez preji krasne proziti svatku Vanocnich vsem
Lvum a Lvicim. A samozrejme vic Lvicatek vzdyt Vano-
ce jsou od toho.
39034
24.12. 9:09
RE: Pekli jsme chleba
Rovnez preji krasne proziti svatku Vanocnich vsem
Lvum a Lvicim. A samozrejme vic Lvicatek vzdyt Vano-
ce jsou od toho.
______________________________________________________
Lojzicku, dekuji za vase uprimne prani k Vanocum, cele Lvi rodince. Ja taktez toto prani opetuji rodince Lojzickovic. Co se tyce toho prani mit vice Lvicatek, tak jsem moc rad, ze neziju v krajinach, kde je noc polarni. Jinak by bylo, na vice Lvicatek "zadelano" - MERRY CHRISTMAS
39038
24.12. 1:01
Pekli jsme chleba
Pane Nohejl hezke Vanocni svatky a at se ruzni krovaci treba po..... Asi vime co je to zac. Na takovy si nechame chleba uschnout do prislusne tvrdosti ,to je kamene, a potom zkousime co je tvrdsi. Hlava nebo chleba .
39021
25.12. 12:06
RE: Pekli jsme chleba
>.... Na takovy si nechame chleba
>uschnout do prislusne tvrdosti ,to je kamene, a potom
>zkousime co je tvrdsi. Hlava nebo chleba.
Není chleba jako chleba. Můj otec vzpomínal, jak když byl malý, tak pekli chleba doma jedou za tři týdny. I po třech týdnech byl prý výborný, lepší, jak ty dnešní. Druhů chleba dnes lze koupit přehršel. Za tři dny je však nepoživatelný - ztvrdne na kámen nebo zabalený zplesniví. Stejně tak druhy rohlíků. Nadávali jsme sice dříve na gumové rohlíky, ale dnes vyhledávám právě ty gumové. Na těch drobivých, co se sami rozpadají na strouhanku, si nepochutnám. Stejně tak si nemůžu pochutnat na bílém chlebu, co se peče na jihu (Jugoslávie, Maďarsko a pod.). To není chleba, ale bílá buchta.
Správný chleba se peče ze žitné mouky (dnes se míchá žitná s pšeničnou). Žitný je proti pšeničnému trochu kyselejší, ale je zdravětší. A když už si budete péci žitný chléb, je dobré si nechat trochu kvásku a uvařit si z něj podkrkonošské kyselo. Recepty jistě jsou na internetu. Talíř pravého kysela s brambory, houbami a vajíčkem s cibulí - takovou pochoutku ve světě nikde nedostanete. Dnes je to i u nás vzácnost, protože žitný kvásek se nikde nekoupí. Člověk si ho musí udělat doma. V Liberci však kyselo dostanete jako vybranou specialitu v nejlepších restauracích.
39053
25.12. 12:26
RE: Pekli jsme chleba
recepty na kyselo
http://www.kuchtik.cz/tisk.asp?cl=12611
http://denik.hvezdarna.cz/2004_05_01_archiv.html - na stránce skoro dole,
http://houby.humlak.cz/recepty/minikuchar/horske_kyselo.htm - co má společného s horským kyselem nevím,
http://www.recept.cz/recept.asp?recept_scr=1903 - také trochu jiné.
Teď mi dochází, že kromě kvásku ze žitné mouky bude možná v Kanadě i v USA problém obstarat si normální houby. Kyselo s kupovanými žampiony jsem ještě nikdy nezkoušel.
39054
25.12. 20:29
RE: Pekli jsme chleba
pane Karle, nevim co myslite pod pojmem "normalni houby" pokud mate na mysli houby lesni (divoke), mame moznost si jich nasbirat kose.
Nemusime ani bezet do lesa hned po rozbresku, houby zde zbiraji jen evropane a to pouze emigranti. Prevazna vetsina americanu neduveruje sve znalosti hub a tak kupuji zampiony. Jiste v obchodech najdete take jine pestovane houby ktere se pouzivaji hlavne v cinske nebo japonske kuchyni.
O houby v Americe nebo Kanade neni nouze ))
39070
26.12. 6:28
RE: Pekli jsme chleba
O houby v Americe nebo Kanade neni nouze ))
V Novem Scotia jsem nasbiral za hodinu dva peti-
kilove kose "pravych" praviku. Pul kilovy steak
s jednim kilogramem praviku a stahli se k mojemu
baraku vsichni psi s nasi ulice a okoli.
Tak Karlicku dojed sem, dovez kvasnice a ja te
zasobim masem a hribama a budeme oba dva v nebicku.
Za predpokladu, ze se nebudeme bavit o nabozenstvi
a politice. Na tom |