Vydavatel: Vladimír Stwora (Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, můžete použít zabezpečený formulář [pozor, moje odpověď už šifrována nebude], nebo, pokud máte nainstalováno PGP, můžete si stáhnout
můj PGP klíč.)
Na serveru You-tube jsem dnes sledoval velmi zajímavý názor předního holandského experta na demolice Dannyho Jowenka, který tuto práci dělá už 27 let a platí za absolutní špičku ve svém oboru.
Pan Jowenko se domnívá, že budovy WTC nebyly podminovány, ale že skutečně spadly vlivem nárazu letadel a následného hoření benzínu a změknutí nosníků a dokládá to přesvědčivým argumentem. Kdyby tam byly nálože, tak by musely být umístěny v základně, dole. Pak by ovšem budova padala od zdola - jako když podtrhnete židli. Jenže ona padala od shora - od místa, kam vrazilo letadlo. A je vyloučeno, aby byly nálože ve všech stech patrech a aby byly odpáleny po nárazu letadla, protože vysoká teplota kolem by zcela jistě deaktivovala rozbušky i samotné nálože (nevybuchly by, ale shořely) a zničila dráty vedoucí k nim. Nemluvě o tom, že by trvalo zhruba rok umístit nálože do všech pater budovy, a taková aktivita by těžko ušla pozornosti.
nevyjadrili sa vsak k exploziam, ktore otriasali okolim pred tym ako pad zacal... a nevyjadrili sa vobec k roztavenej oceli v suterene budov, ktoru nasli este 6 tyzdnov po kolapse... a ten expert ma nejak podozrivo velky nos...
Proboha co je na tom jeho "argumentu" presvedciveho.. (zalozak | 19.10.06 06:06)
Odpalena budova pada dle toho v jakem poradi jsou odpalovany naloze. Jen kreten by odpalil "rizeny odstrel" odspoda!!!... Naopak chceme li zajisti aby mrakodrapy spadly "do sebe" pouziva se prave serie sekvenci od zhora dolu tak aby se dosahlo plynuleho sesunuti ... (vybuch zespoda by zpusobil ze se budova rozpadne a misto dopadu trosek je nekontrolovatelne). Navic, v pripade budou kontrukce jako bylo WTC je pouzivaji naloze ktere "preriznou" kriticka mista nosniku ... ten clovek zvani neskutecnym zpusobem.
Co se tyce doby potrebne pro umisteni nalozi - volovina - vse zalezi na tom kolik na tom dela lidi. Prirozene ze trva radu mesicu presne lokality spocitat ale instalace se dela v radu dnu a da se stinout rychle.
Jo a zejmena WTC 7 se unavilo divanim se na to jak ostatni budovy padaji .. (zalozak | 19.10.06 06:09)
a rozhodlo se spadnout take........
Kde jste proboha vyhrabali ten sileny blabol ...
Kolik mu zaplatili? (Vodník | 19.10.06 09:13)
Jestli to je skutečně expert na demolice, tak vědomě lže: že se výšková budova neodpaluje odspodu ví i takový amatér jako já, ostatně z jakéhokoli záznamu demolice i třeba továrního komínu je to vidět
korektura (stein55 | 19.10.06 10:42)
jowenko je holandan a nie dan ;o)
Ten clovek je navic bud neskutecnej lhar anebo je to "expert" na baterky (zalozak | 19.10.06 12:34)
Draty se mezi jednotlivymi nalozemi mezi patry netahaji uz peknych par let. Zejmena pri rizenych explozich pri mnozstvim nalozi nebude nikdo riskovat ze odpalenim jejich casti se prerusi spoj s ostatnim. Dale pak se vybusniny nedavaji do kazdeho patra (jak blaboli) ale do kritickych uzlu. Ty muzou byt klidne kazde 20-te patro.. zalezi na konstrukci. Tak jako tak je to bude zaplaceny lhar anebo "expert" ktery demoluje tak psi boudy. Neco podobneho jako ti "vedci" z Popular Mechanics
Pane Steine, (Arkan | 19.10.06 16:01)
Pane Steine, (Arkan | 19.10.06 16:05)
na Zvědavci to není žádný rozdíl, Dánsko, Holandsko, obojí končí na -o. Ze hry snad vypadá Somálsko, protože pan Jowenko vypadá spíše na potomka někoho z bývalé Jugoslávie než ze Somálska.
postrehy (gombic | 19.10.06 17:22)
1) studenti hovori o tom jestli 38000l kerosinu melo nebo nemelo dostatecnou energii ke zniceni nosne konstrukce - to ze spocetli ze ano je sice pekne ale to plati pro jeden okamzity vybuch a ne jako v pripade wtc kdy hafec kerosinu vybouchl smerem pred budovu a zbytek hodinu horel-energie se uvolnovala postupne.
2)odstrelem odspodu neni mozne takto vysokou budovu slozit na tak malou hromadku proto tohoto zpusobu asi nebylo pouzito.
3)rozmisteni nalozi takovy problem asi nebyl jelikoz okolo nosne konstrukce jsou rozesety vytahove sachty, stoupacky, sachty s kabely! atd a nepozorovane sem umistit naloze trebas o rozmeru satni skrine by se souhlasem majitel byl sotva problem.
4)pokud 38000l kerosinu samo takto krasne zvladne demolici takoveto budovy jako wtc mam pocit ze vsichni demolicni experti prijdou o praci a napriste se planovane odstrely budou delat jen touto metodou, je levnejsi, rychlejsi a zbyde krasna hromadka.
(gombic | 19.10.06 17:25)
z,,,,,u ..ach ten pravopis
Centralni jadro (Hastrman | 19.10.06 18:49)
Danny Jowenka prehlizi, ze tak vysoka budova musi byt nejsilnejsi odspoda. Takze, kdyz se vez sesouvala odzhora, dolni cast centralniho jadra, ktera nebyla vystavena vysoke teplote, by mela vydrzet a trcet do vyse jako silny zub!
Jak je mozne, ze nejsilnejsi spodni traverzy doslova zmizely?
Lidi, jsem ten poslední, který by dovolil Bushovi se z toho vyvlíknout, ale (Vladimír Stwora, editor (zavináč) zvedavec (tečka) org | 19.10.06 21:07)
Na tom, co ten chlápek říká fakt něco. Podívejte se, jak se odstřelují budovy. Vždycky dole od základu. Tam to bouchne a pak se nechá působit vlastní váha a budova se zhroutí. Když dáte nálož do 2/3 výšky, tak to odpálí vršek a zůstane pahyl.
Ale ještě pořád zbývá 1000 důkazů jiných podporujících teorii komplotu zevnitř. Např. ta WTC-7, že.
Konečně někdo, kdo se na celý (Arkan | 19.10.06 21:31)
případ začíná dívat trochu rozumně. Ten holandský odborník za těch 27 či 29 let o "sundavání" budov, komínů apod. rozhodně ví o něco více než vyznavači konspiračních teorií. Navíc každá budova vyšší než 5 pater musí mít generátory, které se automaticky zapnou v případě výpadku elektřiny. A pro tyto generátory má každá budova zásoby paliva (stovky litrů nafty), dále ve výškových budovách je zabudováno i plynové potrubí, případně přívody kyslíku a to všechno je sice zabezpečeno ale jen pro normální civilní provoz, nikoliv pro nárazy letadel plných leteckého benzínu, výbuchy třaskavin či válečné podmínky.
Vladimíre, (Vodník | 19.10.06 22:40)
když Vám zůstane pahýl po odpálení nálože ve 2/3 budovy, myslím, že ten pahýl tam bude trčet po nárazu letadla tím spíš. Mně to teda nepřesvědčilo o ničem. BTW je to opravdu holandské video a ti studenti jsou z Delftu (který opravdu v Dánsku neleží).
no a? (djb | 19.10.06 23:04)
Nikdy jsme nevidel budovu odpalovat shora. Dokonce i v "konspirace maximum" filmu Loose Change je v uvodu prostrih pad WTC vs rizene demolice a kazdy vidi, ze WTC je demolovano naprosto jinak(shora).
Nicmene, to ze se to tak nedela, neznamena, ze to tak neni mozne. Patrne to bude obtiznejsi, ale v pripade WTC(pokud by slo o rizenou demolici) by bylo zrejme dulezitejsi provest to "shora" a verohodne od bodu narazu nez zachovat maximalni bezpecnost.
Podobne, vybuchy nizsich pater v zaznamu nemusi znamenat tez nic. Muze to byt plyn, nejaka tlakova vlna jdouci vnitrkem budovy atd.
WTC je predevsim krasny pripad toho, jak si lze zduvodnit cokoliv cemu chceme verit.
Pane Stwora... (zalozak | 20.10.06 02:12)
Ten clovek ale opravdu placa... Otazka neni zda odstrelovat zeshora ci zespoda ale jak rizenym odstrelem dostahnou dvou cilu: a) narusit konstrukci takovym zpusobem (ani mene ale ani vice) aby se budova pokud mozno sesunula "volnym padem", b) ovlivnit smer sesunu tak aby dopadly sutiny do mist kde je chceme. Naprilad. Sundavam li tovarni komin ktery stoji v okoli dalsich budov tak muze byt mym cilem aby dopadl treba do prostoru A nikoliv se slozil cely do sebe. Naopak u domu na ulici se budu snazit aby to spadla pokud mozno do sebe. Tyto dve otazky resi jednak pocet nalozi, jednak sekvenci odpalu. Dale, vybusniny - zejmena ty velmi sofistikovane, jsou drahe a pro komercni odstrel nenusi byt k dispozici ci preferovane reseni... Pokud je zadani shodit opusteny cihlovy barak uprostred plane je zjevne ze se bude postupovat jinak nez kdyz mate sundat zelezobetonovou stavbu uprostred mesta. Pokud zadani bylo shodit to tak aby to co nejvice pripominalo volny pad pak byly vybusniny instalovany tak aby se toho dosahlo)
Ten clovek je lhar, nebo opravdu jen placa
A posledni kravina... (zalozak | 20.10.06 05:50)
Vysoka teplota by naloze vubec neaktivovala. To se deje jen ve filmu. Ve skutecnosti vetsina vojenskych trhavin se maximalne znehodnoti ale nevybuchuje ani kdy je hodite do ohne. Znovu opakuji, pokud ten barak byl odstrelen tak se na tom podileli jednotky majice k dispozici to nej.. nej co existuje vcetne trhavin a zarizeni o kterem komercni sfera ani nemusi vedet ze existuje. Napriklad jsem v praxi videl pouzivani trhavin (vypadaji jako dve tycky) na rezani nosniku .. a "vubuch" neni vetsi rana nez silne prasnuti. A jsem si jist ze armada ma k dispozici jeste sofistikovanejsi veci.
...armada ma k dispozici jeste sofistikovanejsi veci. (Hastrman | 20.10.06 08:51)
Thermite je celkem levna slozka.
Take prece neznamena, ze veze demolovala armada!
Pokud demolici nekdo planoval, samozrejme, ze ji odpalili odshora. U prvni veze se zacala horni cast naklanet ale presto nespadla dolu, nekam stranou. Proste se take rozlozila na padrt!
Byl zde pripomenut spodni pahyl. Ano, proc nezustala alespon 30ti poschodova cast centralniho jadra stat? Prece nebyla ovlivnena vysokou teplotou.
Dalsi diskuse, ktera se zapomina rozvadet je mnozstvi paliva. 25 tisic galonu se netankuje na lety pres USA. Z mensiho mnozstvi se spotrebovala velka cast na start a podle obrazku, velke procento shorelo mimo budovu. Takze udane tepelne efekty nejsou presne ale znatelne nizsi!
Jestli nebyly budovy odpáleny, pak... (J. H. | 21.10.06 17:46)
Napřed tři samozřejmosti:
1)Palivo pro proudové motory se podobá petroleji nebo motorové naftě.
2)I mnohem nižší budovy musí být stavebně zajištěny proti tomu, aby šachty a stoupačky mohly sloužit při požáru jako komíny. Představa, že budovy "vyhořely zevnitř" předpokládá nepředsavitelný šlendrián a ignorování základních pravidel při stavbě.
3)Nižší budova č.7 spadla, přestože nehořela.
Jediná myslitelná varianta k demolici tedy je, že budovy byly postaveny tak, že jen čekaly na příležitost spadnout na lidi. Po nárazu letadla, nebo i jen po otřesu, způsobeném pádem sousední budovy nosná konstrukce asi hodinu povolovala a drolila se, načež budova spadla jako domeček z karet.
Odpůrce konspiračních teorií tedy říká jejich zastáncům: "Vaše myšlení je příliš čisté. Ne zločinné spiknutí, ale nestydatý kšeft, který umožnil postavit vražedná monstra, který dokázal obejít všechny bezpečnostní předpisy a zatajit skutečné důvody pádu, jen tahle špína je důvodem pádu D
Kráceno (Editor)
Zelezo? (Hastrman | 21.10.06 21:56)
"nosná konstrukce asi hodinu povolovala a drolila se, načež budova spadla jako domeček z karet."
Poprve slysim, ze se po otresu zelezo droli!
Ted to vechno chapu. WTC se rozdrolilo.
Priste by meli stavet z gumy.
Re železo. (J. H. | 22.10.06 10:43)
Železo povoluje, beton se drolí.
Cemu se muze uverit? (Hastrman | 22.10.06 18:02)
V kazdem pripade je konspiracni teorie verohodnejsi nez oficialni verze.
Clovek musi cist logicke vysvetleni a ne stranky, kde se pise o mimozemstanech a podobnych kydech.
teorie (HW | 23.10.06 13:25)
pokud se pro teorii najdou dukazy, prestava byt teorii, ale stava se moznou variantou :)
teorie (Hastrman | 23.10.06 17:22)
HW, oficialni teorie dava fantasticke vysvetleni sesunu tri budov, ktere byly poskozene kazda jinak, ale spadly presne dolu, stejnou rychlosti.
Tak jednoduche vysvetleni je podezrele.
Pan Jowenko neví co by, aby se věřilo že... (lesov | 04.11.06 19:30)
1.Pan Jowenko se d o m n í v á, že budovy WTC nebyly podminovány a hledá pro svoje domněky argumenty...
2."Kdyby tam byly nálože, tak by musely být umístěny v základně, dole." Proč? Budovy evidentně nepadaly odspodu,tak proč se o tom vůbec zmiňuje?!
3."A je vyloučeno, aby byly nálože ve všech stech patrech..." Proč by tam nemohly být,nějaký důvod? Ale souhlas,nemusely být všude,p.Jowenko to jen dramatizuje aby přesvědčil.
4."..vysoká teplota by zničila dráty.." Proč by tam musely být dráty?!
5.Nakonec operuje kdoví proč s časem, jakoby se velké věci musely naplánovat přes noc a ještě tu samou noc provést...!?!
PS.V Anglii nedávno ukradli přes noc školu a nikdo nic neviděl :o)
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
USA: Bush podepsal National Space Policy (něco jako Státní politika využití vesmíru), kde předem odmítá jakoukoliv budoucí dohodu, která by omezila vojenské využití vesmíru. Součástí dokumentu je právo odmítnout přístup do vesmíru kterémukoliv státu, který nebude jednat v souladu se zájmy USA.
Dokument klade důraz na otázky bezpečnosti, posiluje soukromé podnikání ve vesmíru a charakterizuje roli americké diplomacie převážně v termínech přesvědčování jiných národů, aby podporovaly politiku USA.
"Svoboda činit si ve vesmíru co chceme je pro Spojené státy stejně důležitá jako síla větru a moře," praví se v dokumentu.
Tak co budou dělat? Sestřelí všechno, co bude vysláno do vesmíru státem, jenž nejedná v souladu se zájmy USA? Obávám se, že přesně tohle má Bush na mysli.
a z reditele zemekoule je razem "Reditel Vsehomira"...jak jednoduche, papir, tuzka a razitko.
Se dalo cekat (Petr Řehák | 18.10.06 19:07)
To se dalo cekat. Spravny imperator se nezastavi ani kdyz dobude vsechna vytycena uzemi. Jen by bylo zadostiucineni kdyby se o takovem vykriku dozvedeli Alieni a poradne si na soucasnem obsahu WhiteHouse smlsnuli ;)
Americká světovláda (Zorba | 18.10.06 20:50)
Jaký další důkaz by kdo mohl chtít aby se přesvědčil že USA usilují o světovládu? Tohle je už opravdu neskutečné. Oni už se pasovali i na pány celého vesmíru.
Pan Řehák zde správně psal že je potřeba aby jim dal někdo za vyučenou. Ovšem spoléhat na nějaké Alieny :) nemá smysl. Spoléhat můžeme jedině sami na sebe a hlavně na Boží pomoc.
Doufejme že pokus USA o světovládu skončí stejně neúspěšně jako předchozí dva pokusy Němců a bolševiků.
Je vidět, (Karel z Čech | 18.10.06 20:58)
že bušík není žádný troškař, který by se smířil jen s nějakou vykolíkovanou částí vesmíru. Všechno je jeho, na Zemi i v celém vesmíru. Tak samozřejmě je jeho i íránská ropa, stejně jako irácká a venezuelská, protože USrael ji potřebuje a nebude se s nikým o ní dělit.
Pozemky na Měsíci již bušistánci nabízejí k prodeji několik let. Zatím za zvýhodněnou zaváděcí cenu. No nekupte to, když jsou zatím levné.
To je samozřejmě pouze pro plebs. Vyvolení si nakupují parcely na Slunci.
Hmm (Rene Bartosek | 18.10.06 23:33)
Mno, jsem zvedav az se o sve zajmy zacne hlasit Rusko, Cina, Indie, Evropa, Japonsko a taky treti svet. Vypada to, ze nas cekaji opravdu zajimave casy.
Vesmir (Kevin | 19.10.06 00:24)
Zatim ma ono Bushovo kecani asi stejnou vahu jako kdyz ja se vyjmenuji generalem armady Pokemonu... 8-) Udelat to muzu, ale okoli si asi neco pomysli. Neni tam v Bushistanu nahodou nejak pred volbama ???
Myslim, ze jim Rusove zase budou muset udelit malou lekci jako kdyzi kdyz se pozastavil program SDI kvuli "technickym problemum" na nekolika vypustenych zarizenich. Mezi zasvecenymi se dodnes traduje historka o tom, ze tyto "technicke problemy" pry zpusobilo par hrsti kulicek do lozisek upevnenych na sitku z nylonu a velice primitivni metodou navedenych na spravny kurz... Cely US laserovy satelit za par desitek milionu pry tehdy skoncil na cucky...
neviem co je SDI, ale (dharma | 19.10.06 04:59)
o neuspechu programu Star Wars som pocul tiez nieco take, ze ked boli rozmiestnene prve zrkadla, ktore mali nasmerovavat laserove luce spravnym smerom, tak serjoza proste vyviezol na obeznu drahu jedno vrece hrubozrnneho piesku a vysypal ho do priestoru...
zrnka piesku letiace priestorom cca 10 000 km/h sa o ostatne uz postarali sami :-D
Magor jako magor (Dáša | 19.10.06 09:04)
Caligula zase udělal senátorem svého koně. Každý blázen jinak blázní.
On ten kůň (Alexa | 19.10.06 10:28)
...nemusí být špatným senátorem.Má velkou hlavu a působí jistě mnohem moudřeji...protože mlčí.
Caligula (Arkan | 19.10.06 15:59)
Caligula svého koně nikdy ani senátorem ani konsulem neudělal, jen o tom údajně mluvil. To že pro svého oblíbeného koně nechal postavit přepychové stáje s mramorem na podlaze a zlatým žlabem a podobné hovadiny, to je dokumentováno. Rozhodně, i kdyby to tak bylo pravdou, lepší udělat senátorem koně než dvě slepice.
Reditel vesmiru (Hastrman | 19.10.06 18:52)
Planuje pan president, ze az opusti tento svet, ze bude reditelem slunecni soustavy? Alespon pro zacatek.
for Arkan (Rene Bartosek | 20.10.06 05:22)
A stary brachu zase nas obstastnujete svym jiskrivym slusnackym projevem, ze ano? Mnoo, mozna jsem ve svem zabednenosti nepochopil vas "inteligentni smysl pro humor"? Kdyz jsme uz u te drubeze, co by jste nam jako odbornik na "hnojarinu" mohl prozradit treba o volu?
Už jsem ti jednou napsal, (Arkan | 21.10.06 02:02)
Už jsem ti jednou napsal, (Arkan | 21.10.06 02:09)
ty pokladači podlahovin, abys (aby jsi NPČJPZ) na moje příspěvky nereagoval. Pokud jde o ty voly, pak si zapamatuj to latinské "Bos, bos dicitur terris ibicumque videtur", čili "vůl všude zůstane volem, ať je spatřen kdekoliv". A pokud nebudeš i nadále pokládat podlahoviny, pak "Bos hic no comedat qui iam iuga ferre recusat", čili "vůl, který nechce pracovat, nedostane žrát".
Mnooo, (Rene Bartosek | 21.10.06 05:44)
stary brachu vidim, ze srsis svym otrovtipem. Takze zadne pilule ze susenych zab nepotrebujes? Kdyz tak bych ti mohl poslat. Jinak tvuj odborny nazor z hnojariny v cizozemstine plne respektuju. To vis, celozivotni zkusenosti v oboru jsou celozivotni zkusenosti v oboru. Kam se na to hrabu. Holt nekdo ma v zivote stesti pracovat na zajimavych tematech drubez, volove a tak. A nekdo holt dela remeslnickou nadenicinu. Pravda, kazda prace nas tak nejak poznamena. Ze,ano stary brachu.
Sféra vlivu (Gaijin | 23.10.06 15:34)
Pokud se nemýlím, existuje něco jako oblast zájmů USA. Proč to parcelovat na jednotlivé malé Iráky, když to jde celé spláchnout vesmírem jako takovým?
Čtvrtou dimenzi do toho zatím nezapočítávají, tak snad je ještě kam zdrhnout...
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
Česká republika: Zajímavou anketu rozjeli na iDnes. Na otázku Chtěli byste žít v USA?, odpovědělo (ve chvíli, kdy toto píši) 1647 lidí kladně a 7493 záporně. To vychází zhruba na poměr 1:4,5 ve prospěch NE.
Kde jsou ty časy, kdy lidé dělali možné a nemožné, aby se v této "zemi neomezených svobod" usadili. Bush a jeho kohorta uděli pro Ameriku vskutku kolosální dílo a bude trvat generace, než se odplaví bahno a lidi začnou vnímat tento stát zase normálně.
si v ČR většina lidí již zažila na vlastní kůži a proto nemá zájem o novou, americkou - bušistickou.
Tak nevim... ja bych tu statistiku videl z jineho pohledu.. (zalozak | 19.10.06 06:13)
Ve skutecnosti, je-li pravdiva, myslim ze je to dukaz spise faktu jak je ceska verejnost stale jeste zblbla propagandou. Fakt ze by jeden z peti cechu chtel zit v USA spise se da intepretovat tak ze HODNE cechu si mysli ze USA je misto zaslibene.
Anketa na IDNES (Karel z Čech | 19.10.06 15:38)
není sociologický výzkum. Kliká tam kdo chce. Ve skutečnosti těch, co by byli ochotni žít v bušistánu, je mnohem míň.
Ono také komu by se chtělo žít ve státě, kde i pohřební ústavy kradou zemřelým tělesné orgány pro kšeft?
http://www.ceskenoviny.cz/svet/index_view.php?id=215561
Ziji v USA 21 let... (Thyronx | 21.10.06 04:12)
Pral bych Vam ten Bushuv "total" zazit na vlastni kuzi, nebo ho porovnat s tim Vasim: V roce 2002 (rok po teroristickem utoku) bylo ve skoro 300 milionove USA odposlouchavano 1358 lidi z toho kolem 450 FBI a CIA. V Cechach (10 mil. obyvatel) ve stejnem obdobi 6930 odposlechu. Rok po te 8864 a rok po te dost pres 10,000. Neni demokratictejsi zeme na svete nez USA. Ano, Breznev by z Vas mel radost kdyby dnes zil.My jako mladi lide jsme v CSSR hltali denne Hlas Ameriky kteremu komuniste nemohli prijit na jmeno. Odmitani male US zakladny ( s 10ti konvencimi raketami) velmi pomaha Putinovi.Ostatne ten si celou Evropu ziska svymi dodavkami plynu a budete se musit asi opet ucit rusky. Nakonec tak tezke to uz nebude.
Mel bych dodat, ze (Thyronx | 21.10.06 04:15)
mam politicky azyl a zivot jinde nez v USA (tim myslim i Cesko) by pro mne byl opravdu velmi tezky (obtizny). Ne jen to ze by mne u Vas asi nikdo nedokazal zaplatit, ale v mych 60ti letech jsem naprosto spokojeny,zajisteny a citim se v bezpeci.Pral bych si aby tohle mohl rici kdokoliv z Vas.
(texaskycizek | 22.10.06 03:50)
Je mi 60 let. Z toho ziji 38 let v USA. Zcela urcite se mam lepe v USA, nez kdybych zustal v CSSR a ted v CR. Propastne rozdily v USA? Ano, zcela urcite je rozdil mezi clovekem, ktery se snazi a clovekem, ktery lezi pod mostem. Z uplne nuly bez znalosti jazyka, jsem to dotahl na majitele firmy na klimatizaci, s peknym domkem s bazenem na zahrade a vychoval jsem 3 decka.Jedna je jeste ve skole a dve ukoncily vysokou. Zde se skola musi platit. Urcite by jste nasli nekoho, kdo by mne osocil jakozto mizerneho cizince, ktery vyzira ameriku.Ale tez by jste nasli nekoho, kdo by mne pochvalil za to, co jsem dokazal. Vetsina kritiku USA zjevne nema ani poneti, co to vlastne to USA je. USA jsou symbolem prichodu svobody celemu svetu, konce vsech diktatur, at politickych, nebo nabozenskych. Je to spasa lidstva. USA pomalu a trpelive osvobozuje svet od zvrhlych zrud a jejich pohunku. Od diktatury strachu, diktatury ozbrojenych omezencu.
Žít v USA? (LJM | 22.10.06 16:05)
Rád bych se jednou podíval do Států (až nám milostpáni světovládci zrušej víza), ale žít bych tam nechtěl ani za nic.
Re: Thyronx a Texaskýcizek (Zorba | 22.10.06 20:50)
Thyronxi, odmítání raketové základny USA na našem území je naprosto logické. Taková základna by totiž znamenala další okupaci pro naši zem(tentokrát okupaci Americkou) a rovněž ohromné bezpečnostní ohrožení. USA jsou dnes nejhorší hrozbou pro svět, nebot usilují o světovládu stejně jako předtím komunisté a nacisté. Pokud nebudou USA poraženy tak náč národ a kultura zaniknou a namísto Čechů zde bude amerikanizovaná multikulturní zdegenerovaná masa mluvící Anglicky. Proto je třeba USA zastavit a je dobře že Putin je v boji proti Americké rozpínavosti stále aktivnější.
Texaskýcizek: USA vedou obyčejnou agresivní dobyvačnou politiku stejně jako v nminulosti SSSR a nacistické Německo. USA chtějí nastolit nový světový řád(NWO) jenž znamená zničení všech národů a kultur. Proto jsou USA nejhorší hrozbou pro celý svět.
PS: Já bych v USA nikdy žít nechtěl a jsem rád že žiju ve své České vlasti.
Zorbo (texaskycizek | 25.10.06 08:03)
Co myslis,Japonci, porazeni USA s pomoci atomovek.Myslis,ze se citi okupovani a jejich kultura ohrozena?Oni jsou vlastne nejlepsi priklad
Re: Texaskycizek (Zorba | 25.10.06 17:54)
Japonci jsou samozřejmě pod americkou okupací a nadvládou. A ohromný antiamerikanizmus v Japonsku svědčí o tom že se jim to nelíbí. Jinak Japonská kultura je samozřejmě silně ohrožena globalizací a amerikanizmem. Stačí se podívat na to jak Japonská kultura a společnost vypadala před druhou světovou a jak vypadá dnes po desetiletích americké nadvlády.
Thyronx for fun (Pavel Bočan, meskal (zavináč) seznam (tečka) cz | 03.11.06 07:50)
Doufám, že Thyronxe nikdo nebere vážně?
http://www.mujweb.cz/www/thyronx/
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
Izrael: Moshe Katsav, prezident Izraele, má problém. Jedna podřízená pracovnice tvrdí, že byla znásilněna. Policejní tisková zpráva vydána v neděli uvádí, že existují důkazy, podle kterých by prezident mohl být obviněn ze znásilnění, sexuálního útoku, obnažení se bez souhlasu partnerky a dalších přestupků podle zákona proti sexuálnímu harašení.
Prezident všechno popírá a tvrdí, že je to práce jeho nepřátel.
O tom, zda bude skutečně obviněn, rozhodne generální prokurátor Meni Mazuz, přičemž k rozmýšelní má neomezený čas.
Dřívější kriminální činy vysoce postavených irzaelských politiků téměř nikdy nebyly žalovány. Vzpomeňme úplatkařské aféry předchozího premiéra Sharona. Důkazů byly tuny, přesto se nakonec generální prokurátor rozhodl případ nežalovat.
Heheh, jak typicke :) Dvoji metr, opet. (trodas, trodas (zavináč) seznam (tečka) cz | 16.10.06 10:25)
Zatimco kdyz ho nejaka vlezla stazistka Clintonovi preblafla tak z toho byla afera na impeachment a zidovske media bili na poplach, moralni profil prezidenta Clintona se stal otazkou cislo jedna, etc. A ted? Kdome Zvedavce o tom nikdo ani neprinese zpravu... V obvineni take neverim.
Pro Trodase, co neumí nebo nechce umět číst (Vanguard | 16.10.06 12:39)
Vanguarde, cas zverejneni meho prispevku... (trodas, trodas (zavináč) seznam (tečka) cz | 16.10.06 15:37)
...je 10:25. Casy zverejneni tech zprav kolisaji od 9:58 do 10:17. Protoze jsem predtim cetl Zvedavce je snad i pro Vanguarda pochopitelne, ze jsem se tudiz zmylil - zprava se dostala do sdelovacich prostredku, nicmene pozdeji nez jsem se dival ja a je zahrabana hluboce... Podstatne bylo, ze pri cvicnych strelbach cesi malem sundali letadlo vlekouci terc, no :)
Projistotu znovu - v case kdyz jsem novinky kontroloval, tam nic nebylo. V cese kdy jsem prispevek napsal uz 30min (v nekterem pripade jen 8min) bylo, ale na nevyznamnem bode. Tak jako tak jsem se zmylil, ale stejne - Clintnova afera byla vzdy na prvni strane, o tomhle se skoro nevi. A vypada to daleko (alespon pdle zprav) seriozneji...
trodasi (0023net | 16.10.06 16:57)
To ale musíš nejprve číst seriozní media a až potom si můžeš číst toho tvého neobjektivního stranného zvědavce.
pak se nediv, ze ze sebe udelas hllupaka, jako livičáci.
Ad Trodas II. (Vanguard | 16.10.06 17:07)
S těmi časy to uznávám, nicméně článek vyšel minimálně v tištění MF Dnes už v dnešním vydání. A pokdu se týká informování Clinton/Kacav-při srovnání významu obou těchto prezidentů mi nepřijde nic divného na tom, že zpráva o Kacavovi je až na zahraničních stránkách novin, kdežto o Clintonovi se psalo na titulních.
Clinton (svetlo | 16.10.06 23:25)
Monikina fajka bola dosadena za cielom vyrobit aferu, ktora by zaujala jak verejnost tak administrativu, aby sa dalo v klude pripravit neocon prevrat a naplanovat Iraq i 911.
Co sa tyka toho Izraelskeho prezidenta - tato zprava je velmi stara, cital som to uz pre niekolkymi mesiacmi v clanku, kde boli obvinenia aj na inych Izraelskych cinitelov, z roznych inych cinov. U tejto osoby sa ponaka vysvetlenie, ze nie je dost krvilacny a je prekazjkou v neobmedzenej agressii a tak ho treba vymenit za efektivnejsieho kriminalnika
4 Trodas (Arkan | 17.10.06 13:30)
Trodasi, pro příště - médium, média - podstatné jméno středního rodu, neživotné, čili média bila na poplach a nikoliv BILI na poplach (sic), to už je skutečná hrůza.
Neumíš nejenom číst, jak již napsal Vanguard, ale ani psát. Požádej o vrácení školného.
Navíc, pokud jde o tu důležitost, je takový malý rozdíl mezi pravomocí prezidenta Clintona a důležitostí prezidenta Moše Katsava, asi jako Putin vs Klaus.
for Arkan (Rene Bartosek | 18.10.06 02:02)
Mno, pokud by meli skolne vracet ti neumeji pouzivat hlavu, tak by to mozna bylo zajimavejsi, nemyslite "bratre" Arkane? To vsak bohudik Trodasovi nehrozi. Co tak vim, tak umi neco naprogramovat na PC, docele solidni znalosti o balistice a jinych technickych vecickach. Mel by jste to videt trochu v sirsim zaberu, kazdej holt nemuze byt lingvista a nadan na vsechno jako Leonardo da Vinci. P_okud jde o urady izraelskeho premiera a americkeho presidenta, tak si tak nejak nejsem jisty. To vite naposledy si na koberec dovolil Olmerta pozvat Putin. Docela zabevne, ale jak znam sionisty tak to Putinovi nezapomenou. A Putin by nemel zapominat na to, jak skoncila carska rodina. Takove dusledne vyvrazdovani klanu se provadelo tisic let zpatky. Treba Slavnikovci versus Premyslovci, at peru spinave pradlo z domova. Ve 20.stol. to bylo nezvykle, nemyslite? A pokud jde o mou gramatiku zbytecne neztracejte cas. Mohu vam vsak prisl;ibit, ze az napisu clanek, tak poprosim editora, aby to po mne nekdo opravil a pasaze, co nebudou koser prepisu.
Trodasi (Smrdka | 18.10.06 16:16)
Nic proti ale přece nemůžeš srovnávat prezidenta USA s prezidentem Izraele, přeci jenom oba mají jiné pravomoce ten Izraelský má pravomoce jako Klaus a kdyby Klaus někoho znásilnil tak tim taky nebudou plnit titulní stránky v Izraeli...
izra info (HW | 18.10.06 17:18)
je zvlastni, ze se tu predni stranky novin jen hemzi informacemi o zdravotnim stavu jejich premieru a o jejich svatcich se tu pise snad casteji, nez o tech nasich
:-) (Gejdoslav | 18.10.06 21:54)
Všem konspiračním teoriím zdar! :-))))
Mno, nick zmrdoslav (Rene Bartosek | 18.10.06 23:35)
si opravdu kvuli tomuhle registrovat nebudu. Skoda casu!
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
USA: Republikánská strana začíná být nervózní z Bushovy jistoty, že v blížících se volbách nemůže ztratit.
"Oni vůbec neuvažují nad možností, že by mohli prohrát," postěžoval si jeden politik vnitřního kruhu strany. Pokud se do senátu a kongresu dostane více demokratů než republikánů - a všechny předvolební výzkumy to naznačují - může Bush očekávat řadu procedurálních zpomalení, blokování a také zahájení různých vyšetřování.
Na prezidentské konferenci ve středu si stěžovali bývalí poradci prezidenta Bushe staršího, že Bush mladší se vůbec nesnaží navázat přátelské kontakty s bývalým ministrem zahraničí Jamesem Bakerem.
Kritika rovněž Bushovi vytýká, že na poslední tiskové konferenci trvající 63 minuty neřekl vůbec nic. "Proč ji svolával, když neměl o čem mluvit?" ptal se jiný vlivný politik vnitřního kruhu.
Podle mého názoru Bushova "nepřipravenost" na možnou prohru naznačuje, že Bush možná ví něco, co ostatní nevědí. Napovím: Diebolt - říká vám to něco?
jedna varianta je ta, ze bushizmu uskutocni nejaky strasny samoteroristicky utok pred tymito volbami. Zakony maju pripravene tak, ze Bush moze vyhlasit stanne pravo a znemoznit akekolvek dalsie volby a zostat trvaly vojnovy velitel a vlada prejde do ruk CIA daslich agencii
Diebolt (canakja | 14.10.06 08:50)
Nejsou to ty slovutné volební automaty?
Útok (canakja | 14.10.06 08:51)
Ale logičtější mi přijde nějakej "teroristickej útok" někde v Americe nebo Evropě před volbami
Re: Útok (Zorba | 14.10.06 12:45)
Když už by tajné služby zorganizovali nějaký útok, tak logicky v Americe, nebot jedině tak by ovlivnili Americké voliče.
Doufám ale že Bush a spol se k ničemu podobnému neodhodlají.
Ze by repete 2004? (trodas, trodas (zavináč) seznam (tečka) cz | 14.10.06 14:48)
http://ax2.old-cans.com/Voting_Machine.wmv
:)))
Když jde o moc a peníze (Karel z Čech | 17.10.06 15:55)
tak páni neo-demograti neznají bratra. Tomu se už od vyvolených naučili.
Pred par lety... (Kevin | 19.10.06 00:35)
Pred par lety sel u nas na nektere televizi Americky serial z osmdesatych let s nazvem tusim "Svoboda". Bylo to sci-fi licici USA v roce 2020 jako totalitni fasisticky stat. V serialu slo o vyliceni akci odbojoveho hnuti ve state kontrolovanem pomoci hi-tech, a nakonec tam spravnym happy-endem znovunastolili demokraci.
Pointou serialu jak si ted vzpominam bylo, ze v roce 2005 narazilo do budovy kongresu letadlo a vsichni kongresmani a senatori zahynuli, nacez prezident vyhlasil vyjimecny stav a stal se totalitnim vladcem...
Ze by projektanti NWO takto pripravovali lidi na budoucnost, nebo nekdo jasnozrivy videl proste dal ?
Uz Cesi natocili serial o Cesku 2020? (Thyronx | 21.10.06 04:19)
Myslim ze budete mluvit rusky, topit ruskym plynem a popijet domaci vodku z brambor za nejaky ten baksis..kdyz se na ni slozite 2-3.. Nerikam ze Bush je Buh.. ale demokraty rad nemam. Je to neco jako vase socdem. Jsem republikan (ODS je slaby odvar jakesi silne socialni strany)
Spiknuti (texaskycizek | 22.10.06 04:12)
Nedivim se obyvatelum CR ze za vsim vidi nejake spiknuti.S Vasi historii neni divu.Tak Vam to vsem odpoustim.V US je demokracie tak zakorenena, ze to nikoho ani nenapadne.Jestlize Bush prohraje tak se nic zvlastniho nedeje.Dnes ekonomie buji, jako vzdy za vlady realistickych pravicaku a jestlize levicovi demokrate vyhraji, tak tu ekonomii utlucou. Jako vzdy a vsude.Levicaci vzdy slibuji masam neco zadarmiko, jen kdyz pro ne budou volit.Ale kdo to bude platit?Vezme si to par let, a vzdy je to pohrbi.Mozna Bush predpoklada, ze teroristum se opravdu neco "povede" a to pomuze pravicakum.
Re:Thyronx (Zorba | 22.10.06 20:57)
Thyronxi jste sice úplně mimo, ovšem na druhou stranu nejste až tak mimo jako velká část dalších fanatických příznivců USA. Ti totiž hlavní hrozbu pro Americké zájmy spatřují v Arabech což je naprostý blud vymyšlený sionistickou propagandou. Vy tím že za hlavního strašáka považuje Rusko jste realitě blíž, nebot skutečně Rusové představují pro Americké světovládné plány mnohem větší hrozbu než Arabové.
A jak bude za pár desetiletí vypadat Česko? Pokud se podaří USA nastolit NWO(nový světový řád) pak zde bude žít multikulturní zdegenerovaná vesměs barevných lidí, budou vyznávat americkou pakulturu, zaniknou instituce jako rodina a pod., tradiční hodnoty rovněž zaniknou a úchylky jako homosexualita se stanou zcela běžnou věcí, všichni budou mluvit anglicky a poslouchat Washington. To je budoucnost kterou nám USA připravují.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
Británie: Policie v Británii zavřela čtrnáctiletou Codie Stott na několik hodin do vězení, protože požádala učitelku, aby ji přeřadila do jiné skupiny.
Dívka nebyla v předchozí den ve škole z důvodu nemoci. Protože projekt, na kterém dělali, už začal, zařadila učitelka Codie do skupiny pěti šikmookých, z nichž jen jeden mluvil jakžtakž anglicky, a vyzvala žáky: "Diskutujte!"
Šikmoočkové se mezi sebou začali bavit jazykem, kterému nerozuměla. Dívka tedy šla za učitelkou a požádala ji, aby byla přesunuta do skupiny žáků, kterým bude rozumět.
Učitelka začala ječet a křičet: "To je rasismus! A tohle předáme policii!"
Codie opustila třídu, aby se uklidnila. Na chodbě ji objevil další učitel a po rozhovoru s učitelkou Codie pro zbytek dne izolovali (nepíše se, co se tou izolací myslí).
Učitelé opravdu dívku udali policii a ta si pro ni o týden později přijela. Byla převezena na stanici a vsazena do vězení. Předtím musela odevzdat všechny prstýnky a drobné šperky, musela se zout, nechat si vzít otisky prstů a fotografii do kartotéky zločinců. "Bylo to hnusné," řekla později Codie.
Po výslechu, při kterém se policisté soustředili na to, zda nebyla porušena sekce 5 rasového zákona, dívku nechali v zamřížované cele 3,5 hodiny, než ji propustili.
Mno, a ja jsem pry divnej. (Rene Bartosek | 13.10.06 04:55)
Mno, pokud slo o hodinu orientalnich jazyku, tak tu holcinu hned nemuseli fotit do kartoteky zlocincu. Pokud slo o anglictinu, tak Alenka v risi divu, je proti me malickosti naprosto nudny flegmatik. A pokud jde o hysterickou reakci "soudruzky" ucitelky, docela by me zajimal ciste etnicky pohled na vec, jen tak pro zajimavost. To vsak je minimalne xenofobie nedej Boze neco horsiho, ze ano?
anglictina (kema | 13.10.06 05:48)
Skoda ze vetsina ctenaru nemluvi anglicky a nemuze si to precist v originale.
Vono to totiz bylo vsechno trochu jinak.
A hlavne - kdyby ti studentici byli skutecne "sikmoockove" jak pise pan Stwora, anglicky by se vzhledem ke sve rozene pili a ucenlivosti domluvili.
Jenze oni byli z muslimskeho Pakistanu (prave tam se mluvi reci Urdu), takze anglicky umeli asi tak dobre, jako Mr.Bartosek.
@kema (Tom | 13.10.06 08:55)
>Vono to totiz bylo vsechno trochu jinak.
Píšete, kemo trochu jinak? Jak jinak?
Tvrzení "oni byli z muslimskeho Pakistanu" si cucáte odkud?
Countries with large numbers of Urdū speakers:
* India (48.1 million [1997] [1])
* Pakistan (10.7 million [1993] [2])
* Bangladesh (650,000 [3])
* United Arab Emirates (600,000)
* United Kingdom (400,000 [1990])
* Saudi Arabia (382,000 [4])
* United States (350,000)
* Nepal (275,000)
* South Africa (170,000 South Asian Muslims, some of which may speak Urdū [5])
* Oman (90,000)
* Canada (80,895 [2001] [6])
* Bahrain (80,000)
* Mauritius (74,000)
* Qatar (70,000)
* Germany (40,000)
* Norway (26,950 [2005] [7])
* France (20,000)
* Spain (18,000 [2004] [8])
* Sweden (10,000 [2001] [9])
* Thailand
* Afghanistan
* Japan
* Fiji
* Guyana
* Australia
* Denmark
* Italy
* New Zealand
* World Total: 60,503,579 [10]
dodatek (Pavel -Čert- Němec | 13.10.06 09:20)
Jen dodam, ze se v clanku skutecne celou dobu mluvi o asiatech a divka se pouze domnivala, ze slo o Urdu, kdyz jim nerozumela. Tedy to jestli skutecne mluvili Urdu se v clanku nepise.
kema (Petr Řehák | 13.10.06 10:39)
Nevim, tak jsem si ten clanek precetl v originale a je to presne tak jak se tu pise.
Fakt sila to me zachvilku zavrou kdyz nepodepisu smlouvu s cikanem v jeho jazyce protoze mu nerozumim nebo co ? Vazne sila proste se po me chce abych chodil prikrcen u zdi a cokoliv divneho. nebo me neprijemneho se kde sustne lepsi kdyz to budu prehlizet a budu se krcit u zdi dal a doufat ze me nevaporizujou. Jen doufam a preji si ze to byla jen vyjimka a ne stale se blizici trend.
Komentáře (21st_Century_Deviant | 13.10.06 11:32)
Doporučuji si přečíst ještě ty komentáře pod článkem z Daily Mail... Doufám, že to je tou cenzurou, protože tam zatím nevidím žádný, který by se aspoň podivil nad tím, co se to v UK děje...
neslo o hodinu jazyka (herbert | 13.10.06 11:41)
Rozhodne neslo o hodinu jazyka, ani orientalneho a ani anglickeho:
"Codie was attending a GCSE science class at Harrop Fold High School in Worsley, Greater Manchester, when the incident happened."
Islo o GCSE science: http://en.wikipedia.org/wiki/GCSE
Asi pre nikoho by nebolo jednoduche diskutovat vedecky(hoci len na urovni 14 rocnych deti) v anglictine s niekym, kto nerozumie alebo neovlada ani zaklady anglictiny.
V clanku je zaujimava aj zmienka o 10 rocnom chlapcovi co bol postaveny pred sud za to, ze oslovoval 11 rocne nebiele dieta 'Paki' a 'Bin Laden'. Neschvalujem to sice, ale zatvarat 10-14 rocne deti za taketo malichernosti je horsie, pretoze je to prevazne obraz jeho okolia(rodiny a spolocnosti). V pripade tej 14 rocnej je to minimalne zneuzivanie pravomoci verejneho cinitela. Na mieste rodicov toho dievcata by som asi vazne hodne nemal rad skolu do ktorej chodi.
Este male upresnenie:
A complaint was made to a police officer based full-time at the school...
Parada, co je to za skolu co musi mat pri vyucovani pritomneho policajta?
4 Tom (kema | 13.10.06 18:40)
Kdyz nekoho oslovujete, nepouzivejte prosim znaminko "@". Nedava to zadny smysl.
Ja zde s panem Stworou souhlasim v tom, ze chovani ucitelu bylo nesmyslne. Jen nevim, proc si to musel cele tak prevypravet.
Vzdyt napriklad to, ze ta divka byla zavrena v cele rika jen jeji matka-uklizecka. Policie to naopak vyvraci.
A hlavne, nikde se nemluvi o sikmookych nebo dokonce "sikmooccich". Studenti byli z Asie a mluvili udajne reci Urdu. Byli tedy s nejvetsi pravdepodobnosti z Pakistanu nebo jak spravne uvadite z Indie (z jeji muslimske casti, jinak by pouzivali pravdepodobne Hindi).
Kema jako vždy kecá (Nápověda | 13.10.06 19:35)
Takže matka - uklízečka nemá pravdu,
protože je uklízečka
a Kema/Mikin/ ví tak akorát kulové kemo
a když z něj něco vypadne , jde povětšinou o nasírací dikci příspěvku.
Pane Peleško, kolik varování potřebujete, než vám to dojde? Neustále porušujete pravidla této diskuze, napadáte osobně. Kema, ať je jeho názor jakýkoliv, píše slušně a snaží se argumentovat. Už jste byl vyloučen nejméně 2x, pokaždé jste se vrátil (díky tomu, že jsem přivřel obě oči). Ale moje trpělivost už skutečně dochází.
for kema (Rene Bartosek | 14.10.06 04:03)
Mate pravdu v tom, ze napr. asiate v USA a verim, ze i v Britanii nadprumerne zastoupeni, co se tyce mist s vzdelanim. Pracovitost bych jim ja urcite neupiral. Mate pravdu i v tom, ze mam mizernou anglictinu a navic jsem cely text necetl. Na druhou stranu je uplne sumak, v jake reci mluvili, pokud to nebyl jazyk zavazny pro vyucovaci hodinu. Nevim, jak vy kemo, ale ja musel na gymlu v hodine nemciny mluvit nemecky, v hodine rustiny rusky a v hodinach z ostatnich nejazykovych predmetu cesky. Pokud bych mel nacvicovat dialog v hotentotstine, ktere neovladam, taky bych se na to mohl... Takze, co vlastne basnik tou demografickou tabulkou chtel rici. Je mi "trapne", ale nejak mi to hlava nebere.
Je to děs (Zorba | 14.10.06 19:23)
Je to vážně hrůza jakou současnost i budoucnost nám Amíci a sionisti ve svém NWO připravují. Každého kdo se proti jejich novému řádu postaví tvrdě potlačují. V Británii pronásledují teprve 14letou holku a chovají se k ní jako ke zločinci, v Iráku a jinde zase takovéhle malá děvčata rovnou masakrují i s jejich rodinami, nebod tam měli lidi odvahu proti NWO bojovat se zbraní v ruce. Doufejme že se svět jednoho dne rozhodně postaví proti mocipánům z Washingtonu, Bruselu a Tel Avivu a jednou provždy učiní přítrž jejich multikulti i celému NWO.
No, v Iraku takovou nejdrive znasilni... (trodas, trodas (zavináč) seznam (tečka) cz | 15.10.06 17:36)
...a pak zastreli a priberou jeji rodinu jako nepohodlne svedky... Jinak orginal clanek je zajimave cteni a jedine uplatnovanim politcke korektnosti "ad absurdum" je mozne aby proti ni lide povstali a jejipropagatory vymetli z mist kde se tito usadili a zrusili to co oni napachali. Pokud se dotycni spolu bavi svou rodnou reci, ktere nerozumim, tak logicky pujdu za ucitelem ze chci do jine skupiny, ktere rozumim, ne? Neni Anglictina urednim jazykem v Anglii nahodou?
S tím... (Zorba | 17.10.06 21:45)
S tím znásilněním máte Trodasi svatou pravdu. Ostatně po obsazení Iráku Američany vzrostl v Bagdádu počet znásilněných žen o několik set procent. Nevím přesně kolik to bylo, ale myslím že Američtí vojáci znásilnili v Bagdádu každý měsíc přes 500 žen a dívek. Inu válka je válka a Američani jsou zločinní okupanti se vším všudy.
I já věřím že dříve či později nastane den kdy Evropské národy povstanou proti svým Americko-sionistickým utlačovatelům a svrhnou současné antinárodní režimy.
A co se týká Angličtiny, pokud se nám nepodaří svrhnout současný systém tak za 100 let tady budou všichni mluvit už jen Anglicky.
Zorbo, (Arkan | 19.10.06 22:00)
kdy už konečně přestaneš blbnout a přestaneš na Zvědavci psát kraviny o zvýšeném znásilňování iráckých (afgánských, srbských apod. žen) o několik set procent a uvádět čísla, která si vytahuješ z klobouku (500 žen a dívek znásilněných americkou armádou každý měsíc). Pane Stwora, takovéto hovadiny snad ani Vy nemůžete brát vážně, nebo se mýlím?
Navíc, Zorba, jména jazyků, organizací, skupin se píší malým písmenem. Takže propříště ... evropské národy, americko-sionističtí utlačovatelé, angličtina, čeština apod. jen s malým písmenem. Kup si Pravidla českého pravopisu v největším knihkupectví v České republice v Paláci knih LUXOR, Václavské náměstí 41, Praha 1. Doporučená cena 95 Kč. Za dom! Spremni! Zbogom. Neka živi trajan mir!
Re: Arkan (Zorba | 22.10.06 21:06)
Takže podle tebe Američtí vojáci v okupovaných zemích ženy neznásilnují? To by mohla být pravda jedině pokud budeme předpokládat že všichni Američtí vojáci jsou impotenti, což si ovšem nemyslím a ty asi taky ne. Na internetu vyšla řada článků jež popisovala znásilnování zen americkymi vojaky v Iraku. Podobneho sexualniho nasili se americti okupanti dopousteji i v jinych okupovanych zemich a mluvilo se o tom i v oficialnich mediich. Jedna se o nezpochybnitelna fakta.
PS To ze ted pisu bez hacku a carek je zpusobeno klavesnici, nikoli tim ze bych neumel pravopis :-}
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
USA: Tým amerických a iráckých epidemiologů odhaduje, že od roku 2003, kdy Amerika napadla Irák, zahynulo 655 000 Iráčanů. To je 20× více, než těch 30 000 uváděných Bushem a 10× více, než spočítali Britové.
Z těch 655 000 mrtvých zahynulo 601 000 násilnou smrtí, zbytek byl obětí různých nákaz a nemocí.
Podobné sčítání v roce 2004 hovořilo o 100 000 mrtvých.
Ministerstvo obrany (proč se to jmenuje "obrany"? Jaká obrana?) odmítlo komentovat.
Ministerstvo války (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 12.10.06 14:45)
Nedávno měli na CNN program o Donaldu Rumsfeldovi nazvaný minister války.Byl
ukázán jako arogantní a nekompromisní člověk. Neuznává jiný názor než svůj vlastní. Mnoho chyb bylo způsobeno jeho špatným rozhodnutím. Byl nucen k resignaci, ale Buš si ho chce držet.
K tomu číslu 655 000 došli odhadem a zprůměrováním. Odhad byl 400 000 až 900 000.
Genocida (Zorba | 12.10.06 17:24)
Je nadevše jasné že Američani v současnosti provádějí v Iráku nejhorší genocidu od dob jejich agrese ve Vietnamu. Hrdiný Irácký národ trpí v boji USA víc než který jiný. Iráčanům by měl patřit obdiv a vděčnost celého světa. Americké tažení v Iráku se nedá nazvat jinak než vyhlazovací válkou. Amíci tak dokázali že jsou nejen stejní ale snad i ještě horší než nacisti a komunisti. 600 000 neviných lidí zavražděných Americkými agresory ve jménu NWO, to je opravdu hrůzostrašná bilance jež by nám všem měla být varováním. Doufejme ale že Američtí zločinci budou nakonec potrestáni, stejně jako svého času byli potrestáni Němečtí zločinci. Zločinou politiku USA je potřeba zastavit jednou provždy.
Ad Zorba (Vanguard | 12.10.06 22:38)
Aniž bych chtěl polemizovat o počtu obětí, mám malý dotaz: nemají podstatnou část mrtvých civilistů na svědomí sami Iráčané, v rámci bojů o moc? Už jsem to tady napsal několikrát: kdyby český odboj bojoval proti Němcům za války stejným způsobem jako dnes irácký proti Američanům, tak by jako první krok vyvraždili Lidice.
Ad Vanguard (Zorba | 14.10.06 17:50)
V Iráku sice dochází ke střetům mezi dvěma hlavními odbojovými frakcemi(Sunity a Šiity), ovšem oběti jejich vzájemných střetů tvoří jen menšinu ztrát. Většinu civilistů zmasakrovali a povraždili Američtí okupanti. Samozřejmě že Irácký odboj neůtočí úmyslně na vlastní lidi, sám jste to dokázal přirovnáním k Českému odboji. Je prostě logické že tvrzení o útocích na vlastní lidi jsou nesmysly. Trestání kolaborantů je ovšem něco jiného. O Americkém přístupu k věci svědčí i to že už na počátku války Amíci prohlásili že nebudou sčítat civilní oběti války, to je jasný důkaz amerického pohrdání civilisty v Iráku i jinde. A to že jednotlivé větve Iráckého hnutí odporu občas bojují mezi sebou není zas tak zvláštní, podobné to bylo za druhé světové např. v Jugoslávii, Řecku nebo Albánii, i tam byl odboj nejednotný. Navíc je třeba si uvědomit že Amíci tyto rozbroje podporují. Každopádně nesou všechnu odpovědnost za mrtvé Iráčany Američani a to i zaty kteří padli ve vzájemných
Kráceno (Editor)
(Zorba | 14.10.06 17:51)
Dokončení:
A to i za ty kteří padli ve vzájemných rozbrojích mezi jednotlivými ozbrojenými frakcemi v Iráku.
Zorbo, zorbo (Rene Bartosek | 18.10.06 02:16)
Vetsina objeti pochazeji samozrejme z "osobnich" valek mezi sunnity, sity a Kurdy. Kdo vsak za stav, v kterem se Irak nachazi nese odpovednost, tot jina otazka. V zemi zuri vicemene (spise vice) obcanska valka nabozensko-etnickeho charakteru. Tyto valky vzdy konci totalni vycerpanosti vsech ucastniku konfliktu. Generalove Pentagonu ( viz. clanek Zvedavce) spravne usiluji o ustaveni domaci "loutkove" vlady, ktera pomoci armady a policie dokaze kontrolovat Irak. Silne pochybuju, ze tetnto cil je realny. Americka valecna masina rozmazla Sadamovu armadu, ale ted je ve valce, kdy technologie prinasi minimalni vyhody. Naopak je ve velmi nevyhodne pozici. Jeji vojaci semtam provedou nejaky hnus, to vsak udelaji vojaci vsech okupacnich armad celici gerilove valce. Na pocet vojaku a cas, tech incedentu neni mnoho. Lidi si je vsak pamatujou. USA jsou uz ted v Iraku porazeny, ted zbyva aby to pochopili v BD a dokazali to prijmout.
Rene, Rene (Zorba | 18.10.06 20:43)
Tvrzení že většinu obětí si způsobili Iráčané sami je výmysl Americké propagandy. Sionistická media nás informují jen o vzájemných střetech mezi frakcemi v Iráku a o různých atentátech, ovšem o trdých bojích mezi US army a povstalci téměř nehovoří. Samozřejmě mají drtivou většinu obětí na svědomí Američani. Oběti vzájemných střetů mezi frakcemi v Iráku tvoří menšinu v celkovém počtu obětí války. Jinak zločiny které Amíci v Iráku páchají nejsou nijak vyjmečné, to co prosákne na veřejnost je jen špička ledovce. Jinak je jasné že US army vede v Iráku téměř vyhlazovací válku, že provádí v opravém slova smyslu genocidu a že zločiny jsou tam na denním pořádku. Amíci jsou stejní zločinci jako nacisti. Je pravda že střety Šiitů, Sunnitů a Kurdů se blíží občanské válce, ovšem hlavní je v Iráku konflikt mezi okupanty a povstalci. Cílem USA je aby Irák kontrolovala loutková vláda a její kolaborantské síly, ovšem Amíci si v Iráku samozřejmě chtějí vybudovat stále vojenské základ
Kráceno (Editor)
(Zorba | 18.10.06 20:45)
Dokončení:
Amíci si samozřejmě chtějí v Iráku vybudovat stálé vojenské základny a tuto zemi trvale okupovat. Nemyslím si že by Američani byli poraženi, kdyby tomu tak bylo, tak by přece neplánovali další dobyvačné války. Řekl bych že bude ještě dlouho trvat než budou Američtí okupanti vyhnaní.
Hmm, (Rene Bartosek | 18.10.06 23:43)
historie s odstupem casu hodnoti etnicko nabozenske konflikty prakticky stejnym metrem. Brutalni oboustranna reznicina. To vite sadisticke bestie v normalnich casech musi byt opatrne a ukryvat se. V tech vyjmecnych casech jim je umozneno beztrestne se projevit a tyto excesy zpusobi, ze bezny lidicky vidi svet pres takovou nacervenalou mlhu. Jak se to jednou zacne rezat, tak se to reze az do absolutniho vycerpani zucastnenych stran. Treba tenhle konflikt je jiny, to vsak bude mozno zjistit ponekud objektivneji zhruba za sto let. Historie musi trochu vychladnout, aby jsme meli ten spravny odstup od veci.
Beztretsnost (Rene Bartosek | 18.10.06 23:46)
Kdyz premyslim o vyznamu toho slova. Rekl bych, ze pocit beztrestnosti je demon, ktery v lidech otvira pandorinu skrinku opravdoveho zla. Aspon tech lidi, kteri nemaji dostatecne rozvinutou moralku a duchovni zivot. Bez moralky a duchovna jsem pouze zvirata v lidske kuzi, i kdyz velmi chytra zvirata.
Prehnane cislo ktere ovsem zahrnuje vse... (Thyronx | 21.10.06 04:23)
Vcetne vrazd a sebevrazd extremistu (vetsinou z okolnich zemi). Bush jak znamo odhaduje ztraty na zivotech valkou v Iraku na 140-160,000. Nikoliv vycucanych 30,000 z komunistickeho platku Washington Post. On totiz ten platek ani nikdo necte a je vysoce ztratovy. Zato komunisticke a postkomunisticke zeme (vcetne CR) ho primo miluji a kazde jeho slovo berou za svate. Je mi Vas v redakci "Zvedavec" lito.
Re (Zorba | 22.10.06 21:20)
Rene, nemyslím si že zločiny ve válkách páchají jen nějací psychopati. Páchají je podle mne většinou obyčejní lidé kteří se dostanou do extrémní situace, většinou jsou to vojáci co slepě plní rozkazy. Taky je k tomu vede nenávist k nepříteli. Takoví byli svého času Němci a dnes jsou stejní Američani. Samozřejmě je ovšem nemůže nic omlouvat. Jinak máte pravdu že události se asi lépe hodonotí s odstupem času.
Thyronxi, není důležité jaké číslo uvádí Bushova propaganda, je ale dobře že i ty uznáváš že v Iráku zahynulo kolem 150 000 lidí. ve skutečnosti tam Ale Amíci povraždili daleko víc lidí a to víc jak 600 000. Není důvod nevěřit téhle zprávě, když ji zveřejnili už i proamerická media.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
USA: Grant 2,4 milionu dolarů obdrželo od americké vlády konsorcium velkých amerických univezit, do kterého patří Cornellova univerzita, Univerzita v Pittsburghu a Univerzita v Utahu.
Konzorcium vyvíjí software k monitorování a automatickému vyhodnocování negativních názorů publikovaných o USA a o vládě USA v zahraničním tisku. Podle oficiálních zdrojů jsou takovéto "ananlýzy sentimentu" určené k identifikaci potenciálních hrozeb pro národní bezpečnost.
Software by měl automatizovat analýzu článků publikovaných v médiích celého světa, přičemž by měl být schopen rozlišit rozdíly mezi různými stupni nesouhlasu s politikou USA. Vědci plánují otestovat software na stovkách článků publikovaných v létech 2001 a 2002 na tématech jako použití výrazu "osa zla" prezidentem Bushem, zacházení s vězni na Guantanamo, globální oteplování nebo pokus o puč proti venezuelskému prezidentovi Hugo Chavézovi.
Výzkum už vyvolal obavy v řadách žurnalistů a ve skupinách zabývajících se lidskými právy. Zákon USA nedovoluje použít podobný systém na americká média, proto se s analýzou domácího zpravodajství nepočítá.
By me zajimalo, co by se asi stalo... (trodas, trodas (zavináč) seznam (tečka) cz | 09.10.06 18:17)
...kdyby treba Venezeula, Iran ci Severni Korea takto otevrene vytvarela a monitorovala online US zpravodajstvi o sobe s prohledavanim na mozne bezpecnostni hrozby... Obavam se, ze to by byl - jako vzdy - ohen na strese. Hmmm.
Trodasi, (Alexa | 09.10.06 22:33)
to by nebyl oheň na střeše,ale otevřený akt nepřátelství,který by vyžadoval nejméně pokárání RB OSN,popřípadě sankce.USA to dělají přeci pro šíření demokracie a lidských svobod.
to zas leva a prava ruka nevi co dela (VaclavK, vaclav (zavináč) vaclavkabat (tečka) net | 10.10.06 14:18)
leva ruka dela psy-ops a prava to bude odhalovat :-).. uz aspon stahli seznamy agentu CIA z webu?
Hmmmm (Aja | 10.10.06 20:03)
nevim proc, ale vynorujeme se mi manzelka hlavniho hrdiny (Will Smith) z filmu Enemy of the State, kdyz se v jedne scene zajima o to: "..kdo ze bude kontrolovat kontrolory kontroloru". :-(
Na takový software (Karel z Čech | 11.10.06 14:02)
jistě čekají i židovské spolky, které do dostanou od bušistánské vlády zdarma. Hodí se jim monitorování antisio aktivit, aby rozšířily zdroje dolarů pro svojí pokladnu.
Oc presne bezi (Pardubitz | 12.10.06 14:20)
Mozna jsem neduvtipny, ale nejak mi nedochazi, v cem je presne problem (skoda, ze tu neni zdroj, ze ktereho to pochazi, aby se dalo zjistit vice).
Prijde mi, ze analyzou zahranicnich informacnich zdroju a postoju vlivnych jedincu a organizaci se uz desetileti zaobiraji jednak ambasady, jednak tajne sluzby. Takze nic noveho pod sluncem - zvlaste pak s ohledem na to, ze tohle dela kazdy stat, pokud ma jen trochu zdroju a jeho reprezentace i rozumu.
Konecne - rozhodne nejsem v tehle oblasti expert, jen by me zajimalo, co takovy system prinese noveho, rekl bych, ze se tim zabyva x tymu a firem po celem svete.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
Německo: Britská skupina dohlížející na lidská práva uvádí, že několik údajných původců útoku z 11. září je drženo a mučeno v tajném vězení na americké základně v Německu, pravděpodobně v Ramstein Air Base. Odvolává se na svědectví tří vězňů v amerických věznicích.
Jedno svědectví přichází od Hassana bin Attash, který byl 16 měsíců vyslýchán v Jordánsku. Jeho vyšetřovatelé mu tam prý sdělili, že jeho bratra Waleeda Tawfiq bin Attash vyšetřují v tajné věznici v Německu. Podle Bushe byl tento vězeň spolu s 13 dalšími už převezen do koncentráku v Guntanamo.
Druhé svědectví přichází od Binyama Mohameda mučeného 18 měsíců v Maroku. Tomu zase jeho vyšetřovatelé řekli, že Khalid Sheikh Mohamed, výše postavený člen al-Káidy, je vyšetřován v tajné věznici v Německu.
Třetí svědectví přichází od Shaker Aamera mučeného v Pákistánu. Ten uvádí, že v únoru 2002 byl on a 30 dalších vězňů dopraveno do Německa, kde většina byla oddělena a zůstala tam, on sám byl dopraven do koncentráku v Guantanamo. Všichni věznové byli oslepeni a spoutáni, ale Shakerův sáček na hlavě nepřiléhal těsně a on slyšel, o čem se kápové baví, a částečně i viděl.
Němci toto obvinění pochopitelně odmítají.
Až to jednou praskne a všechna ta americká špína vyplave na povrch, to bude rána. :-)
Až "to jednou praskne a ta špína vyplave na povrch", tak Jennet Jackson zase vypadne koza z výstřihu a mainstreamové média budou dělat, že se nic jiného na světě neděje.
A tam, kde nebude mainstream spolupracovat, tam bouchne nějaká "bomba nastražená islámskými radikály" ;) a mainstreamoví novináři se zase zapojí do války proti terorismu...
Ale copak? Nejak jste Evropo ztichli? (Thyronx | 21.10.06 04:25)
Ze by veznice nebyly? Copak tak najednou? Skopcaci se nechteji priznat ze nejcasteji byly videt letouny teto soukrome spolecnosti ve Frankfurtu? Snad byste tomu neverili? Nemce polilo horko a ten pan "padly" Europoslanec co s tim prisel na svetlo Bozi najednou dela "mrtveho brouka" vsak?
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
Rusko zavedlo plnou ekonomickou blokádu Gruzie navzdory tomu, že Gruzie souhlasila s tím, že propustí čtyři zadržené ruské špióny. Jejich zadržení minulý týden odstartovalo mezi oběma státy těžkou diplomatickou krizi.
Rusko přerušilo spojení s Gruzií po souši, po moři i letecky a rovněž tak poštovní styk.
Brzy po oznámení blokády Gruzie oznámila, že je ochotna předat čtyři zadržené ruské diplomaty do rukou zahraničního ministra Belgie Karela De Guchta, který přijel do Tbilisi v pondělí.
Ruský ministr obrany Sergej Ivanov označil obvinění ruských občanů za absurdní. Putin šel ještě dále a nazval zadržení ruských občanů státním terorismem porovnatelným se stalinským režimem. Obvinil Spojené státy z podpory protiruských nálad v Gruzii.
"Tihle lidé (v Gruzii) se domnívají, že jsou v bezpečí pod ochranou svých zahraničních sponzorů," řekl Putin.
Republikánská senátní většina v sobotu předložila návrh zákona na urychlené přijetí Gruzie a několika dalších zemí bývalého východního bloku do NATO.
Rusové hodlají blokádu ještě zesílit - v pondělí chtějí přerušit veškerý tok peněz mezi oběma zeměmi.
Tohle je vice nez jasny signal celemu svetu - nehrajte si s Ruskem!!! Prostrednictvim Gruzie oznamuje predevsim USA, ze kdyz chce, umi byt sakra zle.
Ze to zase postihne ty nejnevinnejsi - v tomto pripade obycejne Gruzince, je opet smutny fakt...
(canakja | 06.10.06 07:30)
Je jedno jetli USA, Izrael nebo Rusko. Všichni se ve finále chovají stejně. Záminky. Nepochybuju ani sekundu o tom, že ti gruzínci mají pravdu a opravdu chytli špiony.
Rusko se jen tak nedá (Zorba | 06.10.06 16:21)
Rusko se tímto jasně postavilo proti rozpínavosti USA. Gruzie je totiž pouhým Americkým satkterý USA využívají proti Rusku a skrze něj podporují Čečenské bandyty. Není divu že se Rusové brání. Rusko se pomalu ale jistě ocitá v obklíčení Americkými satelity a je jasné že si to Rusové nemohou nechat libit. Pokud se nepostaví USA na odpor, tak nakonec budou Amíci vládnout i Moskvě a podmaní si Ruský národ. Rusko ale dává stále víc na jevo že je připraveno postavit se do cesty Amerisko-sionistickému NWO. Spolu s Čínou se již dnes Rusko připravuje na rozhodující ozbrojené střetnutí s USA. To co se děje kolem Gruzie je jen předehra. Rusko je jednou z našich nadějí že USA a sionisti budou poraženi a proto bychom měli spravedlivou Ruskou politiku plně podpořit.
Oprava (Zorba | 06.10.06 16:22)
Oprava, v první větě mělo být: "...Gruzie je pouhým Americkým satelitem..."
Zorbo!Zorbo! (case | 07.10.06 04:24)
Takze na jedne strane mame "iracky hrdiny odpor" a na druhe "cecenske bandity".
Ach jo.... Nicmene me vzdy svym panslovanismem pobavite ;).
V pristupu velmoci zadna spavedlnost ci dobro neni, jsou pouze zajmy a zisky. Samozrejme, ze ne vsichni se chovaji stejne tupe a arogantne, ale to z nich zadne "dobraky" nedela.
Rusko je v právu (Zorba | 08.10.06 19:38)
Mezi oběma válkami je zásadní rozdíl. Čečenští banditi jsou jen loutkami v rukou USA a sionistů které tito využívají proti Rusku. Čečensko je navíc legitimní součástí Ruské federace. Oproti tomu Amíci obsadili suveréní stát Irák a nemají v něm co dělat. Iráčané jsou v právu a brání svoji zem, mimo jiné s podporou Ruska.
Cecensko (HW | 08.10.06 23:02)
navic v Cecensku si vetsina obyvatel preje zustat soucasti Ruske federace a dost pochybuji, ze ten zbytek se s bandity ztotoznuje v nejakem vetsim meritku
Ach jo- (Dáša | 11.10.06 12:27)
"Čečensko je navíc legitimní součástí Ruské federace."
Čečna vyhlásila samostatnost v roce 1991. To že ji ostatní státy neuznaly je dáno pouze tím, že si nechtěly znepřátelit Rusko. A Čečna je natolik malá a pro ostatní nezajímavá že jim nestojí za to jít do konfliktu.
Takže buďte tak laskav a nepleťte si pojmy s dojmy.
Re:Ach jo (Zorba | 11.10.06 17:23)
Já se nepletu. Banda separatistů může vyhlašovat nezávislost jak chce, ale nemá na ni žádné právo. Navíc většina Čečenců si přeje být součástí Ruské federace jež zajištuje svobodu a existenci všem svým národům. Čečenští bandité jsou jen nástrojem Amíků a sionistů proti Rusku. Nechápu jak je můžete podporovat. Boj Rusů a legitimních Čečenských sil proti Čečenským banditům je zcela legitimní a je zároven bojem proti NWO.
Zorbo, (Dáša | 12.10.06 11:37)
je vidět, že nemáte ani páru o tom co se vlastně v Čečensku děje.
A... (Zorba | 12.10.06 17:27)
A vy snad ano? Já jsem napsal fakta o Čečenském konfliktu. Proč nenapíšete nějaké protiargumenty, pokud tedy nějaké máte? Čečenci jsou jen sluhové USA a sionistů a nástroj NWO, Rusové bojují za spravedlivou věc. Pokud chcete vysvětlím vám to podrobněji.
Ach jo, (Dáša | 16.10.06 19:30)
Zorbo, je to sice ztráta času, ale budiž.
Neustálle si tady stěžujete na mainstreamová média a oblbování lidí. Přitom jste zářný příklad úspěšnosti této manipulace. Sundejte klapky z očí a pokuste se vyslechnout obě strany konfliktu. Snad se vám konečně rozsvítí.
A... (Zorba | 16.10.06 21:26)
Jaké manipulace? Oficiální propaganda v mediích neustále špiní Rusko a snaží se všelijak obhajovat Čečenské bandyty. Dělají protiruskou propagandu, stejně jako dělají protiarabskou nebo protisrbskou propagandu. Já se ale touto propagandou ovlivnit nenechám a plně podporuji spravedlivý osvobozenecký boj at už Rusů, Arabů nebo Srbů. Vy jste se tou propagandou proti Rusům patrně ovlivnit nechala.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.