Ve zkratce
30.4.08
Írán: Několikrát avizované ukončení obchodování ropou za dolary vešlo v platnost právě dnes, posledního dubna.
Budou USA exportovat demokracii do Íránu výměnou za íránskou ropu?
Zdroj: http://www.novinky.cz/clanek/138943-iran-dolary-za-ropu-uz-n...
Klasifikace: ekonomika
Zprávu vložil/a vladuna
Komentáře
No, to vypada, (Rene Bartosek | 01.05.08 00:55)
ze nam zacne brzo tanec. Ja jsem rikal, proc si o vikendu nekdo vzpomel na vybombardovany objekt v Syrii, ze se neco vyznamneho musi na mezinarodni scene semlit. A uz je to tady.
Jo jo (Sam Ting Wong | 01.05.08 08:19)
Írán teď potřebuje demokracii jako sůl. Nějaký hrdinný stát, který má na srdci blaho celého světa by ji tam měl exportovat. Jen aby si nevyexportovali všechnu a něco jim doma zůstalo...
(Kyklop | 02.05.08 16:29)
IMHO vyviezli už všetko, aj na najbližšie polstororčie
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
30.4.08
USA: Online bleší trh Craigslist. Lze tam prodat cokoliv. Od minulého července nabídka vzrostla o 70 procent. Inzeráty obsahují i takovéto úpěnlivé prosby: "Prosím vás, kupte cokoliv, abyste mi pomohli". Prodávající z Milwaukee napsal, že potřebuje platit účty, a nabízí diamantový zásnubní prsten.
Američané prodávají vzácné rodinné šperky, děděné z generace na generaci, aby mohli platit za léky, benzín a potraviny.
Ellona Bateman-Lee z Daleville, Ala. vyprodává ze svého třípokojového mobilního domu přes eBay a na bleším trhu vše, co je prodejné: DVD, VCR, stereo a televizi. Potřebuje peníze, aby mohla nakoupit jídlo a zaplatit elektřinu a vodu. Nejtěžší pro ni bylo rozloučit se s čajovou konvicí po babičce. Prodala se na eBay za šest dolarů.
A tohle všechno jsou teprve začátky.
Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/24375110/
Klasifikace: kuriozity,finance
Komentáře
To se me nezda (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 30.04.08 02:48)
V Americe se vydelava kolem $20 na hodinu, nezamestnanost je tam mensi nez ve vetsine zapadoevropskych zemi, ceny benzinu nizsi.
Proc by nekdo prodaval nejakou starozitnost za sest dolaru a pak truchlil.
To by bylo vyhodnejsi jit misto na eBay sbirat prazdny flasky a konvici po babicce si nechat.
ale samozrejme... (Marian | 30.04.08 05:22)
ze sa tam vydelava $20 na hodinu ..ale kolko percent ludi...
a este ani to by nebol problem..ale fakt je ze niektori ludia akosi nemozu robit ...a mozno preto predavaju...
Mariane (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 30.04.08 05:51)
ja strilel od boku. Pochopitelne nekdo vydelava treba jen 8 na hodinu, nekdo 40. Jestli se o to zajimate, kouknete se sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Household_income_in_t...
Chtel jsem jen rici, ze se ve Spojenych Statech zije slusne a kazdy kdo chce pracovat si praci najde.
Tyhle jobovky o bide a hladu v Americe me fakt pripadaji jako z Rudeho Prava (blahe pameti).
Soudruhu agitátore Jirousi, (leo69 | 30.04.08 09:33)
v ČR je uváděna průměrná mzda ve výši 21 692 Kč a většina manuálně pracujících lidí si může o takové mzdě nechat jen zdát. Nepředpokládám, že by to v USA bylo s uváděnými statistickými průměry jinak než je tomu u nás a tak si pravděpodobně průměrný Američan nechá zdát o 20 dolar/hod to samé co průměrný Čech. A to se nerozepisuji o oblastech v Čechách s 30 - 40% nezaměstnaností (v USA je to jistě podobné vždyť zde v ČR přebíráme veškeré jejich pochybené modely jako slepí tupci).
rozdělění příjmů a průměry (pje | 30.04.08 09:51)
Prosté průměry příjmů v jakékoli zemi neříkají zhola nic o tom, jak jsou skutečné příjmy rozloženy na jednotlivé příjemce. Před 15 lety bral specialista mechanik v Californii 14 USD na hodinu a lebedil si, jak je na tom skvěle oproti spoustě jeho sousedů, kteří nevydělávali ani polovinu. Pochopitelně nehovořil o dvou týpcích z téže čtvrti, kteří se chvástali, že mají padesát babek na hodinu - nechtěl s nimi nic mít. Nehovořil ani o lidech z výše položené čtvrti, kterou jistě mnoho lidí zná, kde nebyl problém potkat "stodolarové exepláře". Říkal: Jsou to všelijací lidé - jeden je normální a pochválí mou kvalitní práci s tím, že bych si zasloužil více, ale já mu říkám - nemůžu každému účtovat to co vám, protože většina mých zákazníků si to nemůže dovolit.
Takže jen hlupák argumentuje průměrnými příjmy - kdyby měl vystřílet všechny osoby s polovičními příjmy oproti průměru, byla by to genocida skoro celého národa...
Jírovi „jobovky“ jsou z Associated Press (Saša | 30.04.08 10:00)
Vaše náramné roční příjmy jsou vyjádřeny na domácnost tj. hrubý příjem celé rodiny a skoro 9% má pod 10K ročně, za samotnou činži zaplatíte víc než tuto částku ročně, tedy tito lidé se pasou. Dalších 13% rodin žije z 10K až 20K což je pro rodinu v US na hranici hladu. 12.5% má mezi 20 ač 30K s čímž můžete živořit. Teprve od 30K lze v US žít. Statistiky jsou zavádějící, snad by se dalo říci, že průměrný roční příjem je dle Vašeho zdroje sice 35K, ale střední pouhých 24K. „Střední“ příjem znamená, že stejný počet obyvatel má pod 24K jako nad 24K a je tedy typický. Malá menšina má náramné příjmy a to udělá průměrný příjem těch asi 35K. Češi jsou vzdělaní a skromní, zpravidla mají v US dokonce více než ten průměr. Stěžujte si na Associated Press.
Že to toho Jirouse baví... (hestroy | 30.04.08 10:29)
Jirousi, o co vám vlastně jde? Ztrapňovat se tady? Nebo si jen lhát do kapsy? Co to tu vykládáte?
Nová skvělá stránka von Krebsta (hestroy | 30.04.08 10:48)
http://www.jirkacech.com/ Už víte jak vypadá? Já ano...
Je to trochu mimo, ale kdo tohle neviděl,tak se nezasmál. (Polesny | 30.04.08 15:42)
Novoroční projev prezidenta ČR v roce 20014.
A musíte rychle přehrávat, protože může dojít ke smazání.
http://www.stream.cz/video/66566-novorocni-projev-prezidenta-cr-2014/0
Saso, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 30.04.08 17:04)
vy jste to zase rozhrabl. Household je domacnost, nikoliv rodina. Muze jit tedy o cloveka ktery zije sam. Treba duchodce ktery ma dum uz davno vyplaceny a navic ma uspory ze kterych zije velice pohodlne. A pro vas je to hladovejici chudak.
Pokud se tyce rodin, ty mohou dostavat uz zminenou pomoc v podobe potravin, ktera se do statistik coby prijem uz nevejde.
A navic uz uplne zapominate na miliony lidi, kteri ziji ve venkovskych oblastech. Postavili si sami domy, maji farmu nebo zahradu, sami si obstaraji drevo na topeni, maji vedlejsi prijem ktery nepriznaji a tak podobne.
Kdybyste takovemu cloveku rekl, ze zije oficialne pod hranici bidy nebo dokonce hladovi, tak se vam vysmeje.
Sašo, ne! (hestroy | 30.04.08 17:44)
Prosím, nerozvádějte dál tyhle věci s naším "diskutérem". Je to opravdu zbytečné... Na spolku oslů je pro něj dost místa k seberealizaci...
„Určitá míra tuposti je pro člověka zaměstnaného (Polesny | 30.04.08 18:10)
ve veřejné službě nezbytná,“říká Dostojevskuj ve svém Idiotovi.
Jirous je zde v žoldu svých chlebodárců, takže je vlastně veřejně činný. A směji se.
Průměrný příjem 20 USD za hodinu v USA - opravím - převážná část Američanů pracuje za cca 10 USD na hodinu - teď se plat bude zvyšovat - inflace zapracuje.Nezaměstnanost v USA je jinak statisticky vedena, takže nízká v USA je opticky nízká, protože nezaměstnaný je vyplácen jenom tuším tři měsíce a potom přechází na platbu sociální, která již není statisticky zachycena, takže skutečná čísla nezaměstnanosti mohou být asi tak dvojnásobná.
Ale oproti článku soudím, že kdo se umí alespoň trochu o sebe postarat / není feťák a alkoholik netrpí v USA úplnou nouzí, tj. hladem a jinak.
Každé město a stát v USA má několik programů pro sociálně potřebné, ať již z veřejných nebo soukromých zdrojů.
Ale podle vývoje , všeho do času, možná že se ještě i v USA dočkáme hladových bouří a sociálních nepokojů. Současná vláda má na takový vývoj dobře zaděláno.
„Určitá míra tuposti je pro člověka zaměstnaného ve veřejné službě nezbytná,“ (Polesny | 30.04.08 20:55)
vypadl nadpis v minulém příspěvku -
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
29.4.08
USA: 44 procent Američanů označilo za nejvážnější ekonomický problém vysoké ceny benzínu. V průměru stojí galon benzínu 3,60 dolaru.
Čtvrtina dotázaných v kategorii rodin s ročním příjmem nad 75 tisíc dolarů označila cenu benzínu za nejvážnější ekonomický problém. V kategorii rodin s ročním příjmem méně než 30 tisíc to bylo už 63 % dotázaných.
Jako druhý nejvážnější ekonomický problém bylo získání dobře placeného místa (29 %) a placení zdravotního pojištění (28 %).
Čtvrté v pořadí byly potíže s placením nájmu nebo hypotéky (19 % dotázaných).
Každý třetí dotázaný přiznal, že v minulém roce musel odložit zdravotní zákrok nebo prohlídku, téměř čtvrtina si nemohla dovolit léky, které jim lékař předepsal, a stejné množství (čtvrtina) musela odložit doporučené vyšetření nebo léčbu.
Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/24367694/
Klasifikace: finance
Komentáře
Mnozi odbornici zas vidi problem (Pavel -Čert- Němec | 29.04.08 21:26)
v prilis nizke cene benzinu. Jelikoz se jedna o neobnovitelny zdroj, tak nas v blizke budoucnosti nejspis ceka poradny pruser. Cena by se mela znekolikanasobit. A v USA jako jednom s nejvetsich konzumentu by to melo platit dvakrat.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 21:35)
Nekdo v USA musi odlozit lecbu protoze ma jine priority. Pak ta lecba neni tak dulezita. Naproti tomu v takove Anglii se statni zdravotni pojistkou vas nechaji chcipnout v sanitce protoze stat nechce platit drahou ER. V Kanade znam pripad cloveka-invalidy ktereho by vylecila ne prilis slozita operace bezna v USA. Kanadska statni zdravotni pojistovna ale usoudila ze draha operace neni nutna a tak invalida je v poradniku. Jeho poradi je takove ze bud si vypujci velkou sumu a vyleci se v USA nebo bude invalida do smrti. Podobne veci se deji v CR. Co je lepsi? Draha zdravotni pece ale dostupna nebo zadarmo a naprosto nedostupna. A ano souhlasim ze vysoka cena benzinu je nejvaznejsi ekonomicky problem. Cena dopravy osob a zbozi je nejdulezitejsi ekonomicky faktor kdekoliv. USA neni zadna vyjimka.
Hmm, tak priority rikate. (Rene Bartosek | 30.04.08 06:02)
Nevim jak vy nebo vase rodina, ale moje priority jsou byt zdravi a modlim se, aby zdravi vydrzelo lidem, ktere mam rad.
http://www.blisty.cz/2008/4/30/art40370.html
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
29.4.08
USA: V únoru klesly ceny amerických domů o 12,7 procenta. Nejvíce klesly ceny v Las Vegas a v Miami. Jediným místem, kde se reality dosud zhodnocují, je Charlotte, N.C.
Všech 20 městských oblastí hlásí pokles cen vyjádřený dvoumístným číslem, přičemž 17 z nich hlásí rekordní pokles.
Zdroj: http://www.msnbc.msn.com/id/24367064/
Klasifikace: finance
Komentáře
V Las Vegas a v Miami (Karel z Čech | 29.04.08 18:37)
se dá dobře nakoupit už dnes.
Meziroční pokles cen vykázalo 19 z 20 sledovaných měst. Největší pokles o plných 23% vykázalo Las Vegas, o 22% klesly ceny v Miami. Jedinou metropolí s růstoucími cenami byla Charlotte se zvýšením cen o 1,5%. Index monitorující cenový vývoj 10 hlavních metropolí, který je sestavován již od roku 1987, vykázal za únor pokles o 13,6%.
Ceny domů budou pravděpodobně klesat i nadále s tím, jak předčasně ukončené hypotéční smlouvy tlačí na trh ještě více nemovitostí a přísnější úvěrové podmínky omezují počet kupců. Není zde žádný náznak, že by čísla dosahovala svého dna.
Míra vyvlastnění USA roste v prvním čtvrtletí o 23pct (Karel z Čech | 29.04.08 18:58)
Počet zabavených domů v USA stále roste nepřetržitě sedm čtvrtletí za sebou. Podle kalifornské společnosti RealtyTrack se zvýšil počet vyvlastnění prvním čtvrtletí 2008 o 23% na 649.917 což je meziročním porovnání nárůst o 112%.
Počet exekucí roste meziročně ve 46 z 50 států a v 90 ze 100 metropolitních oblastí.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 21:38)
"Míra vyvlastnění USA roste v prvním čtvrtletí o 23pct"
Nejde o zadne vyvlastneni. Pokud nekdo dluzi na nemovitost faktickym vlastnikem je banka do doby kdy je dluh zaplacen. Pokud prestane dluznik splacet banka si vezme svuj majetek zpet. Nechapu jak tomu muze nekdo nerozumnet.
Semtexi, (Rene Bartosek | 30.04.08 04:06)
ono to nebude tak uplne pravda. Pokud platim splatky na barak, auto podle smlouvy, tak jsem urcite neco jineho nez najemnik v baraku banky. Tudiz ke zmenam ohledne vlastnickych vztahu pri neplaceni a neplneni podminek smlouvy dochazi. To je jedna vec navic formalniho charakteru. Ty cisla co uvedl Karle plati i se souvislostmi. Roste pocet barku na trhu s realitami, a protoze po te co praskli prusery se SIV vycislene na stovky miliard dolaru na spekulatovnich trzich doslo ke zprisneni podminek poskytovani hypotecnich uveru, tak to znamena mene potecionalnich kupcu plus vice uz postavenych baraku v plnem vlastnictvi bank na trhu. Jeste to extra pro vas semtex zjednudusim. K dispozici vice baraku a mene kupcu. Co to asi udela a dela s cenami?
Semtexi (Blue, litr (zavináč) seznam (tečka) cz | 30.04.08 13:27)
vy si pletete hypotéku s leasingem.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
29.4.08
Izrael: Rabín Zalman Melamed, přední to vůdce „náboženského“ sionizmu, vyžaduje, aby všichni Židé světa se stali automaticky plnoprávnými občany Izraele. Ne-Židům žádá občanství odebrat. Ohání se demokracií, ne-Židé vládu nepodporují.
--
V článku není, ale napadá mě otázka: existuje také Židovská demokracie?
Nerad ryji do Židů a Židům s jinou představou demokracie se omlouvám.
Zdroj: http://eretz.cz/content/view/5665/41/
Klasifikace: politika,pravo
Zprávu vložil/a Saša
Komentáře
(KILLROY, killroy (zavináč) azet (tečka) sk | 29.04.08 08:34)
cisty idiot. cisty. ta jeho logika napadne pripomina uvazovanie sudruhov zo ZSSR: „Zákon musí stanovit, že podvraceči nemohou být občany.“ Uz len tych 20% arabov, krestanov a inych neziaducich nalozit do lietadla a vykopnut v inej krajine s kuframi v ruke ako Solzenicyna.
Rasista (navara | 29.04.08 08:50)
Pán je rasista, ničím se neliší od Adolfova preferování árijců a německé reasy.
Mimo to je nadevše jasné, že takové veřejné prohlášení vzbudí velkou pozornost a pravděpodobně má tedy odvést veřejnost od jiných kritických akcí, které budou přicházet do exponované fáze.
Izrael se bude muset především vnitřně změnit, (Polesny | 29.04.08 10:53)
asi jako se ze SSSR stalo pro všechny přijatelné Rusko.Přestat okupovat sousedy a stavět protiprávní osady.Čím dřív, tím lépe.
Jak vypadá mírový proces po izraelsku: (Polesny | 29.04.08 10:56)
Jeden z izraelských tankových granátů zasáhl dům v Bajt Hanúnu, v němž právě seděla 40letá Miasár Mátiková u snídaně se svými čtyřmi dětmi ve věku od jednoho roku do pěti let. Sourozenci zemřeli na místě výbuchu u vchodových dveří domu, jejich matka podlehla těžkým zraněním při převozu do nemocnice. Vyšel jsem na chvilku z domu, abych se podíval po jednom z dětí a najednou jsem uslyšel výbuch, řekl agentuře AFP otec Ahmad Mátik na dvorku pokrytém krví. Manželka s dětmi právě snídaly. Když jsem se vrátil, našel jsem jen kusy těl.
Nejnovější jatka židovského státu v Bajt Hanúnu vrhají další stín na snahy Egypta zprostředkovat příměří mezi Izraelem a palestinskými militantními skupinami v zájmu ukončení násilí, které ohrožuje mírová jednání. Tato agrese neposlouží vyvíjeným snahám o dosažení klidu zbraní a představuje překážku v mírovém procesu, řekl palestinský prezident Mahmúd Abbás.
Tak nevím, co si mám myslet - tankový kanon se nechá zaměřit (Polesny | 29.04.08 11:04)
velice přesně na pár desítek centimetrů.
Proč jsou cílem naprosto nevinní lidé a děti,
to je u Boha.Tady přestává jakákoliv logika ,ale na jedné i druhé straně. Nic bych se nedivil, kdyby se otec této rodiny opásal výbušninou a šel se zase pro změnu odbouchnout někam na tržiště nebo do autobusu v Izraeli, aby povraždil zase
nějaké židovské děti!
To hlava nebere, ale asi jde o záměr!
(Miroslav Yamato | 29.04.08 13:32)
Docela by mě zajímalo, zda by podle něj to občanství bylo pro židy povinné...
Vite Yamoto nejhure se vzdycky pohlizi, (Rene Bartosek | 29.04.08 16:29)
na "zradu" z vlastnich rad. A lidi s myslenim ruznych "Hitleru" se s nejakou humanitou nezatezuji.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 16:53)
V clanku nevidim nic o odebrani obcanstvi. A taky rabin nevyzaduje. On zada aby vsichni zide na svete meli sanci se stat obcany. Zase nepresny a zavadejici preklad tentokrat z cestiny do cestiny.
(Miroslav Yamato | 29.04.08 17:04)
V článku na Eretz je toto: Rabi také tvrdí, že udělení plných občanských práv ne-Židům podkopává zemi. „I ti, kdo mají demokratický pohled na věc chápou, že musíme omezit práva těch, kdo si přejí poškodit stát,“ uvedl. „Zákon musí stanovit, že podvraceči nemohou být občany.“
Ergo ne-žid je zde automaticky spojován s rozvratným živlem a rozvracečstvím. Představa, že by i žid mohl být podvratný živel a rozvraceč a nežid ne je mu zjevně cizí...
Vyvolená rasa (Karel z Čech | 29.04.08 17:10)
Rabi, který také slouží jako duchovní vůdce města Beit El v Samaří, také tvrdí, že [b]udělení plných občanských práv ne-Židům podkopává zemi.[/b] „I ti, kdo mají demokratický pohled na věc chápou, že musíme omezit práva těch, kdo si přejí poškodit stát,“ uvedl. „Zákon musí stanovit, že podvraceči nemohou být občany.“
„Naším ideálním cílem je, aby [b]Země Izrael byla celá naplněna lidem Izraele[/b], jak bylo slíbeno našemu otci Abrahamovi. A země, aby byla řízena v souladu s Tórou Izraele,“ řekl rabi Melamed.
Semtex dnes drží službu (Karel z Čech | 29.04.08 17:13)
a tak tu mlží (lže).
Semtexi, ty máš dost! (hestroy | 30.04.08 10:31)
Opravdu se nestydíš takhle lhát? To tě maminka neučila, že kdo lže ten také krade? Copak jsi dnes ukradl?
(pietroo | 30.04.08 15:09)
Židovská demokracie je autoritativní vláda krále Davidova. Ta je nejhlubším přáním židovského demokrata, který mluví o demokracii a lidských právech od rána do večera. Skutečnou demokracii nemohou chtít už proto, že ví, že dobrovolně by je jako vládce nikdo neuznal. A neuznal by je proto, protože jim nejde o prospěch lidí, že by nám jako ukázali, jak se to má dělat, ale jen o svůj prospěch, svůj komplex (pseudo)"vyvolenosti".
(pietroo | 30.04.08 15:25)
Takže rozpoutají postupně na této planetě opravdové peklo. Nadějí je, že entropie nemůže existovat samostatně, vždy musí na něčem parazitovat. Vlastně se zničí sami jako virus, který zabije i sebe. Myslím, že lidé získají důležitou zkušenost a pak už bude pro ně hračka prokouknout tyhle kejkle.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
29.4.08
Kanada: Kanadský občan pan Abdelrazik není a nikdy nebyl z ničeho obviněn. Dobrovolně se podrobil výslechu neb znal „teroristu“ plánujícího teroristický čin. Znali se od vidění a o „teroristických plánech“ na štěstí nebo neštěstí nic nevěděl. Kanada ho nechce a dokonce snad ani nesmí chtít?
Kanadský občan, pochopitelně zcela bez potíží a na kanadský pas, před pěti lety, odletěl navštívit svou nemocnou matku v Súdánu. Jeho manželka s dětmi přiletěla na několik měsíců za ním. Když jedno dítě onemocnělo, vrátila se do Montrealu, kde byla na letišti hodiny vyslýchána, aniž by si směla sednout a natož jít na záchod. Krátce potom v srpnu 2003 její manžel byl bez nejmenšího obvinění zatčen Súdánskou policií a vyslýchán agenty „Canadian Security Intelligence Service” (federální, bezpečnostní, výzvědná a protiteroristická služba). Téměř po roce v červnu 2004, kanadské vyslanectví slíbilo dočasný cestovní doklad k cestě domů. Letecké společnosti však odmítly jeho přepravu neb se mezitím octl na "no-fly" list. V listopadu 2005 byl uvězněn znovu a vyšetřován dalších 7 měsíců. Minulý týden kanadské ministerstvo zahraničních věcí napsalo právníkům pana Abdelrazik „nešťastné okolnosti v jakých se pan Abdelrazik octnul, jsou mimo kontrolu Kanady“.
Zdroj: http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20080422....
Klasifikace: kuriozity,politika,pravo
Zprávu vložil/a Saša
Komentáře
na nestastie... (Marian | 30.04.08 05:33)
zas s pochopitelnych dovodov je v pase takych par viet ze kanada neruci za ludi ak sa vratia do krajiny kde sa narodili..
cize kazdy dopredu berie riziko..
Snad jsem to nejasně napsal, (Saša | 30.04.08 10:59)
Kanadská vláda požádala Súdánskou vládu o vyšetřování pana Abdelrazika a Kanadská tajná služba ho tam vyslýchala. Ani jedna země nevznesla proti němu žádné obvinění. Kanada pod různými záminkami již po pět let mu nechce umožnit návrat do Kanady, ač je její občan. Súdán na něm nemá zcela žádný zájem. Kanadští vládní úředníci a ministři mlží a odmítají o něm hovořit. Po zveřejnění zmiňovaného článku, včera ho ubytovalo Kanadské vyslanectví, ale vláda stále mlčí. Jeho právník naznačuje, že je zadržován na přání vlády USA.
Kdo tam vládne? (Saša | 03.05.08 04:30)
Dle posledních zpráv
Kanadská vláda prý nemůže svého Kanaďana vyškrtnout z mezinárodního listu osob, co nesmí létat. Neexistuje proti němu žádné trestuhodné obvinění, byl přes 5 let vyšetřován, ministerstvo zahraničních věcí podporuje jeho vyškrtnutí. Dle jeho právníka Canadian Security Intelligence Service nechce potvrdit, že nikdy nepotkal nikoho od al-Qaeda.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
28.4.08
Česká republika: Organizace Greenpeace, známá ve světě svými šokovými terapiemi, při kterých často překračuje zákon, aby upozornila na jednání mocných, si vzala na mušku radar v Brdech.
Obsadila kopec, kde má radar stát, rozložila stany a mezi stromu roztáhla velké plátno s kresbou cíle. Jméno kampaně: Mám cíl – nebýt cíl.
Greenpeace ovšem neoprávněně pronikla do vojenského prostoru. Hrozí jí pokuta až tři tisíce korun. Vojáci už na ně poslali vojenskou policii. Prý se ale pokusí vyjednávat.
Mluvčí Greenpeace prohlásila, že jejich snahou je setrvat na místě několik dnů. Pokud budou přinuceni prostor vyklidit, mají připravené další akce.
Z USA přišel v souvislosti s podpisem smlouvy podivný vzkaz: Podpis se odkládá, Riceová nemá čas. Nemá čas? Jak tomu mám rozumět? Nemá čas otřít si nohy o rohožku? Řitní alpinisté z řad českých politiků nechť na chvíli odloží cepíny. Konečník, do kterého se tak přeochotně cpou, nemá na něj čas.
Anebo je v tom něco jiného?
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/aktiviste-greenpeace-obsadili-v-brdec...
Klasifikace: politika
Komentáře
tady něco nehraje (MedaBeda, mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz | 28.04.08 16:52)
odklad smlouvy... tady skutečně něco silně nehraje. To že se na napětí mezi Ruskem a USA ohledně radaru obohacují zbrojaři na obou stranách, musí být jasné, ale ... není za tím ještě něco? Nějaký telefonátek z Pekingu nebo Moskvy ohledně dolarů nebo jiné bolístky USA? Kdo ví, ať odpoví.
Gratuluju hrdym zelenym bojovnikum. (von_Krebst | 28.04.08 16:55)
I ja obetavym mucednikum z greenpiss gratuluji k vyraznemu snizeni poctu vykoristovanych a hladovejich africanu, pry jich uz ubylo a ubude az 40% a pritom stacilo tak malo.
Donutit sobecke a zlovolne zapadni vlady ke stedremu dotovani a prosazovani biopaliv, ktere nasledne zvedlo ceny zradla pro barevne a ti, kteri nechcipli hlady se navzajem vyhlazuji v obcanskych a kmenovych valkach.
Dalsi krok pro blaho Afriky by mel byt zakaz pouzivani kondomu a dotace na vykup kalasnikovu a munice pro africke bojovniky za svobodu. Cina uz to rozjela a rika tomu:" AID(S) FOR AFRIKA"
Dobrý pokus Krebste! (hestroy | 28.04.08 18:12)
Ale silně pochybuji o tom, že Greenpeace vymyslel politiku biopaliv, to se spíš hodí k neocons, kteří v projektu NWO mají i vyhubení většiny populace. Ale jak říkám, velmi, velmi dobrý pokus. Vašemu styčnému důstojníkovi vzkazuji, ať vám zvedne prémie. Čest vaší obětavé práci!
hestroy, nemate nakakano v hlave? (von_Krebst | 28.04.08 18:17)
hestroy, ted v tom mam fakt zmatek, ja zil doted v tom, ze zapadni vlady jsou ovladany loupezivymi ropnymi koncerny (pred kteryma nas ochrani jen soudruh Chavez) a vy mi ted rikate, ze jsou ovladane biodieselovou a vetrnikovou lobby co ma zalusk na nase dane. To si neumim vysvetlit, jak tem ropnym magnatum pomuze levny a bezpecny biodiesel, co nam zeleni za male dotace vsem zaridi? Muzete mi to trochu objasnit? At vim jestli na mne vyskoci zid z ropy nebo z biodieselu. Musim byt pripraven.
Von Krebst má opět ve svém propagandistickém úlisném úsilí (Hugof | 28.04.08 20:05)
tradiční maglajz! Ne tak, že se pokouší vnucovat nepravdivý dojem, že to Greenpeace zapovídá Africe používání kondomů, protože je to naopak právě jeho Velký Vůdce von Bush, který veškerou finanční pomoc pro potlačení hrozby AIDS v Africe proměnil v mnohamilionový výtisk "křesťanských" příruček za nekřesťanské peníze o tom, kterak užívání kondomů je proti Pánu a jedinou správnou ochranou je jen zbožný půst a manželská věrnost (proč tento názor raději nevykládá americkým senátorům a newyorským radním, ať nedělají naší společné Velké Vlasti ostudu, je mi záhadou), ale navíc se nám snaží vnucovat, že zvyšování podílu biopaliv je ekologická iniciativa, ačkoliv jde jen o velmi nákladný a ovzduší stejně, ba i více, poškozující způsob, jak snižovat spotřebu paliv fosilních, které prostě ubývají a jejich cena za poslední rok stoupla už o 50%!
Von Krebst za to nemůže, že občas možná ani sám netuší, za koho ten mač kope...
2 Krebst (Vladimír Stwora, editor (zavináč) zvedavec (tečka) org | 28.04.08 20:19)
Poslyšte, Krebste, dal jsem vám možnost se vymluvit, ale zdá se, že vy nechcete diskutovat, vy chcete vědomě škodit.
Myslím, že se rozloučíme. Toto je soukromý server, a já nemám žádnou povinnost vám zde poskytovat další prostor. Vám bude líp na nezvědavci, kam přirozeně svou žlučovitou nenávistí patříte.
4 editor (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 20:50)
no hlavne ze tady nechate "neskodit" Hestroye a Pelesku.
A pritom ma Krebst pravdu. Byl to prave Greenpeace a dalsi natlakove skupiny ktere donutily vlady vrazit miliardy do vyroby biopaliv i kdyz je jejich vyznam vice nez sporny.
Zdaji se me take dost nesmyslne ty vecne reci o ritnich alpinistech. Postavit se za radar chce od politika spis urcitou odvahu a riskovani kariery.
Naopak heslo Greenpeace "Mam cil - nebyt cil" prelozeno do cestiny znamena "Bojte se Rusa". Pritom je jasne, ze na vyvozu ropy naprosto zavisly Rus uz nikomu hrozit nemuze.
Tak na ktere strane je potom tech ritnich alpinistu a poseroutku vic ?
Re: (mt-svk | 28.04.08 21:32)
Re MedaBeda: Možno to je obyčajná banalita a možno za tým skutočne niečo je. Len ma zaráža, prečo Rusko a Čína nepoužily argument "doláru" na zabránenie irackej vojny. Alebo to vyhovuje aj imˇ?
Re von_Krebst: Podľa môjho názoru je jediným riešením hladomoru v Afrike radikálne zníženie populácie a to:
1. sterilizáciu žien po 2-3 dieťati
2. ochrana proti počatiu u mužov
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 28.04.08 22:36)
Ano nebyt cilem je dobra myslenka. Maly cesky narod kazdy nepritel prehledne. V historii nikdy nebyli napadeni ti slabi a neozbrojeni. Vzdycky byli napadeni ti silni po zuby ozbrojeni. To dava smysl. Nedava?
Nechte na hlave Jiri, (Rene Bartosek | 28.04.08 23:53)
nas laureat nobelovky Al Gore, ktery v Clintonove administrative loboval za olej zacal lobovat za bionaftu, ale jako vzdycky byl motivem prachy, ze by ho k tomu mohli prinutit aktiviste je blbost. Ze tomu veri herrain von Krebst me neprekapuje, ale vy? Dejte schvalne rec s kamosema z Mossadu. :)
semtexi (MedaBeda, mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz | 28.04.08 23:53)
nás ale nikdo nemá proč napadnout. Jestli duchem žiješ ještě ve studené válce, tak tě srdečně lituju. Velmoci útočí na státy, které by jim mohly začít konkurovat,nebo mají pro ně něco zajímavého (což předvádí USA.) My ale nikomu konkurovat nemůžeme. Nemáme armádu, která by mohla někomu vyhrožovat ani zdroje, o které by nás chtěl někdo demokraticky obrat.
Velice hezky napad od tech Greenpeace. (Rene Bartosek | 28.04.08 23:58)
Novinari maji radi akci a vono nic, takze si myslim, ze pravdu ma starosta Neoral. Armada vycisti prostor pozdeji az novinari nebudou na miste. Ja osobne bych tipoval nekdy v noci, to vite kdyz vas nekdo vykope ze stanu mezi 2-3-ti rano ( nejtvrdsi spanek ), tak je to velmi neprijemne. A to prave jde byt exemplarne neprijemny. Navic Riceova neprijede je zaneprazdnena, takze neni treba spechat a da se vybrat vhodny okamzik. Treba vikend.
mt-svk (MedaBeda, mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz | 29.04.08 00:01)
no, irácká válka dala vydělat nejen USA a na ně napojeným státům, ale kupodivu i protestující Francii a ruským zbrojařským firmám (znám svědectví čes.vojáka, který v Iráku byl). Ovšem radar, jež nemá na světě z hlediska výkonu obdoby,v kontextu s plánem základen v řadě evropských zemí,to je jasný pokus o II. studenou válku. Proto si myslím,že to Rusko jen tak nedopustí a síla jeho asymetrických způsobů vedení boje jak v politické, tak diplomatické rovině je minimálně in-siderům jasná. Třeba se C.Rice ani nedočkáme.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 00:05)
"Velmoci útočí na státy, které by jim mohly začít
konkurovat,nebo mají pro ně něco zajímavého (což předvádí USA.) My ale nikomu konkurovat nemůžeme."
To je zajimave. Nemohu uverit takove neznalosti dejin. Ze nekdo da dohromady nekolik vet s takovymi nesmysly. Ceskoslovensko bylo taky nevyznamne a presto na nej bylo vojensky zautoceno a bylo mu vyhrozovano znicenim. A to aniz by ohrozovalo nekoho jineho. Koukam jak tele na novy vrata jak lide jsou dnes nevzdelani a omezeni.
semtexi semtexi (MedaBeda, mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz | 29.04.08 00:16)
"Ceskoslovensko bylo taky nevyznamne"
milý semtexi, dnes už se nebojuje za životní prostor (s výjimkou izraelských záborů palestinské půdy) ani u nás nesídlí silná menšina provázaná s nějakým sousedícím státem(Sudeťáci).
Chlape,proč pořád žiješ v minulosti? Baví tě to???
Jiro... (Blue, litr (zavináč) seznam (tečka) cz | 29.04.08 06:09)
říkáte tohle - Naopak heslo Greenpeace "Mam cil - nebyt cil" prelozeno do cestiny znamena
"Bojte se Rusa".
Takže postupně, sledujte mé úvahy a případně nahlaste logickou chybu:
1) Greenpeace jsou na místě radaru a říkají - nechceme být cíl.
2) Od začátku nám je tvrzeno, že radar je proti Íránu, Sev. Koreji a dalším státům osy zla. Tak že by Greenpeace asi nechtěli být trefeni íránskou raketou.
3) Nicméně vy si větu Greenpeace překládáte jako "Bojte se Rusa". Takže se máme bát ruských raket, které by na nás/radar mohly vystřeleny?
4) Z toho tedy vyplývá, že radar je vlastně namířen či použit proti Rusku, ač nám je tvrzeno že NE.
Hmmmm. Docela blbě jste se podřekl. No to víte, i mistr tesař se jednou utne ;-)
4 Blue Litr (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 08:23)
vidim, ze mate potize s logikou, ale presto se pokusim o vysvetleni.
Pripadny utok nektereho z "darebackych statu" by nebyl zameren ani na radar ani na Cesko, ale na huste obydlenou cast zapadni Evropy nebo USA. Aby doslo k co nejvetsim skodam, vime ?
Ale tomu stejne odpurci radaru vcetne Greenpeace neveri. Pro ne i pro ruskeho cara je radar namiren proti Rusku. Rusko je take jedina zeme, ktera nam vyhrozovala. Vyhrozovala kdyz jsme vstupovali do NATO, vyhrozuje i ted, kdyz premyslime o radaru.
Jedina hrozba tedy v soucasne dobe prichazi z Ruska. Jestli neverite me, zeptejte se Bartoska. Ten zde uz nekolikrat tvrdil, ze si to Rus nenecha libit.
Jirousi, neměl byste koukat na filmy z Hollywoodu! (hestroy | 29.04.08 09:51)
Jirousi, svojí demagogičností jste zde jeden mezi prvními. Ale tohle? Opravdu se nekoukejte na ty filmy, pak se vám to začne plést s realitou. Váš poslední příspěvek je to ho jasným důkazem. Můžete mi říci, proč by nějaký stát hodil atomovku na Evropu? Třeba Izrael za to, že přestane dostávat své výpalné? A Jirousi, kdo dneska válčí ve světě? Rusko nebo USrael? A Jirousi, kdo vydává na zbrojení víc, než zbytek světa? A Jirousi, kdo má vojenské základny po celém světě? A Jirousi, kdo vás vlastně platí?
Jirousi (Blue, litr (zavináč) seznam (tečka) cz | 29.04.08 11:33)
nemám potřebu dělat chytrého a urážet vás tak jako vy mne :-) pro informaci mám vystudovanou matematiku a informatiku na vysoké škole, s logikou jsem nikdy neměl problémy.
A podle logiky - pokud chce někdo někoho napadnout, jistě chce napáchat škody, ale také zabránit aby ty jeho rachejtle někdo sestřelil než dosáhnou místa určení. Jak toho dosáhne? Že vyřadí protivníkův obranný systém, oslepí ho - v našem případě je první na ráně ten náš slavný radar.
Proč myslíte že Němci se soustředili a jako jeden z prvních cílů bombardovali anglické radary během bitvy o Anglii ve WW2?
Hura..... (pastinak | 29.04.08 11:37)
Vladimire ja vam poslu bonus kdyz vykopete ty srace .!!!!:))
Heh :) (hestroy | 29.04.08 13:21)
Pane Pastiňáku, máte sice pravdu, ale neměli bychom je vyhodit dveřmi, neboť se vrátí oknem. Jediná možnost je se jejich příspěvkům smát :) Mně osobně to vždy přijde, jako bych četl Rudé právo... Takže je to taková nostalgie, tihle "diskutéři"...
A ještě dotaz... (hestroy | 29.04.08 13:33)
Nevíte někdo, pod jakou přezdívkou ten Krebst vystupuje na tom jejich siobolševickém serveru?
Cestny muz a slechtic, (Rene Bartosek | 29.04.08 16:36)
by se nesnizil k nejake prezdivce. Herrain von Krebst pusobi pod svym jmenem. Erb jsem teda nezaregistroval, akorat by si nas "fon" mel trochu ucesat slovnik, od aristokrata nejake vyrazy pouzite ke vsemu verejne vypadaji nevhodne ba primo nepatricne. To vite, kdyz neco rekne miliardar ben Hurvajz, tak se to da pochopit, ze i pres svuj zivotni uspech vychazi z lidovejch vrstev, ale aristokrat...? Mel by jste jit do sebe von Krebst, delat takhle ostudu i noblesni dame jako treba Jeji velicenstvo anglicka kralovna, ze se nestydite clovece. Ja jako plebejec musim rict fuj, hanba!
Vy trpite samomluvou Bartosek ? (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 16:53)
Musel jste si totiz vsimnout, ze vam Von Krebst zde uz nemuze odpovedet.
Nejste vy jeden z tech lidi co nadavaji tem malinkym lidickam v televizi a citi se jako hrdinove ?
4 Blue Litr (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 17:07)
Nemyslim, ze bych vas urazel. Vy jste me napsal, ze jsem se blbe podrekl, ja vam napsal ze mate problemy s logikou. Na urazky jsou tady jini kabrnaci !!!
Mate jiste pravdu v tom, ze vyrazeni radaru z provozu bude vzdycky priorita. K tomu ovsem staci klasicka naloz. Zniceni stovezate maticky Prahy kterym hrozi odpurci radaru je tedy nesmysl.
A porad je zde ta logicka otazka, kdo by to delal. Odpurci radaru nemaji strach ani z Iranu ani z Koreje. Takze o kom to vlastne mluvi, kdyz vykrikuji ze "nechteji byt cil" ?
Tak at mi odpovi na hlupakovi. (Rene Bartosek | 30.04.08 01:46)
Cas od casu tam zajdu. Mimochodem jste me Jiri zklamali, necekal bych, ze na zrovan na me zapomenete pri vyzdvihovani zasluh., Asi meknu ci co, byli doby kdy jsem tam mel i svou rubriku. A jeste mi uniklo, cim jsem pana Cecha urazil, kdyz neni von Krebst neni herein tudiz, ma toho s aristokracii spolecnyho jako ja.:) Doufam, ze kdyz vo Cechovi reknu, ze ma krapet bujnou fantazii, tak to neni urazka.
Bartosek, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 30.04.08 03:15)
to je me lito, ze vase popularita klesla.
Radil bych pridat na kvalite, ubrat na kvantite a zase se budou vsichni smat.
Jiri humor je soli zivota, (Rene Bartosek | 30.04.08 04:14)
Picha me v zadech a mam neodbytny pocit, ze smysl pro humor nam bude za rok velkou oporou. Obvzlast jedinci, kteri rukama a hlavou nic moc neumi ho budou potrebovat. To vite cas se nam zredukuju, tak nejak na pritomnost. Z minula nebude mozno nic brat, tak nejak to podlehne inflaci a clovek si bude nucen poradit tvari tvar realite v case pritomnem. Co Krebst pardon Cech, takovy hezky typicky cesky meno, ze jo? Rekl mnohem lepsi nez von Krebst, aspon pro Cecha.Nevyprodukoval nahodou nejakou novou velkou myslenku? :)
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
27.4.08
USA: Nedávno jsem četl, jak široce v posledních letech expandoval v USA prodej na lístky. Ano, více jak šedesát let po vítězné válce roste v "nejbohatší zemi světa" procento lidí, kteří jsou odkázáni na lístky. Dnes se to ovšem nedělá formou lístků, ale formou zvláštní debetní karty (nelze z ní vybrat cash), kterou jim vláda každý měsíc dobíjí. To, co v Československu bylo zrušeno v padesátých letech, přichází znovu do módy v USA 21. století. Na upozornění čtenáře tuto část ruším.
Článek v odkazu zase hovoří o tom, že někteří Američané začali shromažďovat doma zásoby potravin. Křečkovat. Ceny základních potravin v posledních měsících zřetelně vzrostly; spolu s chmurnými předpovědmi ekonomů, vysokou nezaměstnaností, stagnací platů to přispívá k pocitu nejistoty a obav z budoucnosti. A tak si Američané v obavě, že by v nedaleké budoucnosti nenaplnili svá těžká břicha dostatečným počtem steaků a hamburgerů začínají dělat zásoby.
Rovněž začínají vyměňovat své SUVy za menší a skromnější vozítka.
Zdroj: http://www.washingtontimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...
Klasifikace: ekonomika
Komentáře
Nejen zásoby jídla, (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 27.04.08 22:13)
ale i zásoby nábojů, o čemž se často diskutuje na zdejších diskusních fórech. Neustálé zvyšování cen potravin, které lze pozorovat v obchodech týden po týdnu, je zdůvodňované zvyšující se cenou pohonných hmot. Tohle by se ještě dalo i pochopit, ale zdůvodnit zvyšující se cenu pohonných hmot tím, že jsou větší náklady na dovoz paliva k pumpě je už silná podpásovka. Tomuhle by už snad ani Jirouš neuvěřil?
Jedna se o omyl (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 27.04.08 22:23)
Pokud se tyce tech potravinovych listku, jedna se o omyl. V padesatych letech i za valky byly potraviny i jine nedostatkove zbozi na listky, ktere museli nakupujici v obchodech odevzdat a jeste navic zaplatit.
Debitni karty o kterych je zde rec jsou pro lidi pobirajici socialni davky (tzv. socky). Na takovou kartu si socka muze koupit potraviny podle sveho vyberu (o zadnem nedostatku nemuze byt v Americe rec), ale uz ne alkohol nebo treba drogy.
2 Jira (Vladimír Stwora, editor (zavináč) zvedavec (tečka) org | 27.04.08 23:27)
Aha. Máte pravdu. Upravím příslušný text.
"Ten nenáviděný socializmus již i v USA!" (Saša | 28.04.08 00:28)
Potraviny na lístky, dostávají nezaměstnatelní, invalidé a podobně, aby nechcípli hlady. Je to Americký socializmus. Samozřejmě, Jíra má svým způsobem pravdu, kdyby dostali peníze, mohli by si koupit třeba hříšné pivo nebo trenýrky, aby nemusili krást. Je to podobná pravda jakou nás častuje pan Jíra z jeho úhlu vidění.
Pokles dolaru (vodnik007 | 28.04.08 00:34)
Pravda, ceny jdou nahoru ale to je take tim, ze dolar klesa takze na svetovem trhu se za nej mene koupi. Cena benzinu stale stoupa ale zase kdyz si spocitame, ze dolar ma ted cenu takovych 60 centu, tak to tak musi byt.
Americane si musi utahnout ale ne ze by zacali hladovet. Staci kdyz prestanou utracet za zbytecnosti, ktere jim svet vytyka a na jidlo jimm stale jeste zbyde dostatek. Vetsina ridicu ma kolem domu 3-5 automobilu, takze zaparkovali tezke SUV a jezdi s necim mensim. Zivot jde dal.
Horsi to mate v chudych statech kolem sveta, kterym take stouply ceny. V Haiti uz pojidaji kolacky z blata.
http://www.mi2g.com/images/haitimudcake.jpg
Kdyz jsem pripomel zbytecnosti, tak prave ti obchodnici jsou prvni, kteri poznaji krizi. Kolik lidi nepujde do drahych restauraci? Kavarna Starbuck jiz ukazuje velky pokles.
Bush rozesila lidem hrstku penez a debatuje se co s tim lide udelaji. NIC! Vzdyt uz je davno utratili.
Saso, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 00:55)
jak to sakra s tou vasi tezkopadnou ironii myslite?
Ja zde mluvil o nefachcencich, protoze napriklad invalide zadna omezeni v tom jak a za co utratit duchod nemaji.
Nefachcenky ovsem nekdo omezovat musi - ja znam spoustu pripadu kdy si nejaky lempl stezuje ze jeho deti maji hlad, ale pritom celou podporu utrati za koralku a cigarety.
To je jak se to napíše. (Saša | 28.04.08 04:34)
Aktalně.cz popisuje beztrestné a tedy „oprávněné“ zastřelení ženicha tajnou policií v městě New York (USA). Píší: „dle policistů začal jeden z Bellových přátel střílet a detektivům nezbylo nic jiného než se bránit“. Což je špatný překlad nebo záměrné klamání čtenářů.
V angličtině všechny zpravodajské služby uvádí „jeden z tajných se domníval, že zaslechl hovor o pistoli“. Oběti zasypali 50-ti výstřely! Zavražděný a oběti, stejně jako tajní byli shledáni zcela nevinní. Bez přestupku. Ostatní je sporná omáčka. Tajní policisté byli sice obviněni z ohrožení veřejnosti, zabití apod., soudce uvěřil jejich výpovědi, že nikoho neohrozili.
No, to pak mohu směle napsat, že (Saša | 28.04.08 04:44)
Jírovi možná přátelé a určitě jeho známí jsou nefachačenkové na podpoře, co utratí celou svou podporu za kořalku. Ještě bych měl dle něj dodat, se „zločiny myšlení", určitě komunisti a zneužívají sociálních vymožeností socialistické Ameriky. Obě poslední věty mohou a nemusí být zavádějící. Jsem objektivnější než Aktuálně.cz !
Pravdu má Saša... (hestroy | 28.04.08 08:48)
Pane Sašo, kam na ty informace chodíte? Je to super, mít tu takového pilného přispěvovatele. Jirous a další sionisti sice také píší spoustu příspěvků, ale takových blbostí už jsem slyšel za komunistů dost.
Potraviny na lístky (Saša | 28.04.08 10:32)
dle New York Times, mimo známých pana Jirouse dostávají také přestárlí a slepci. Mají s moderní potravinovou kartou potíže. 40 milionů rodin v US nemá bankovní účet nebo ho nepoužívají – žijí z ruky do huby
28 milionů Američanů bude letos dostávat jídlo „na lístky“, jejich počet vzrůstá a je nejvyšší za 40 let „lístkového“ systému. Jsou na něm otcové rodin na minimální mzdě, s kterou není možné uživit rodinu. Té sociální vymoženosti se Američan domůže jen, pokud zcela nic nevlastní, po hurikánu Katrina, ti co přišli o vše byli dočasně na zmíněném systému.
V některých oblastech Arizony vzrostl počet o 15% v minulém roce, každý desátý. Pro vyváženost vyžadovanou panem Jiroušem, většina nehladoví a naopak jsou obézní po Kentucky Fucking Chickens smažených pod tlakem v přepáleném oleji, slepice jsou tam levné, dokonce levější než obdobně zpracované hamburgery.
(Polesny | 28.04.08 11:50)
Rýže ve Spojených státech už na příděl
Do americké společnosti hojnosti vtrhl v těchto dnech přídělový systém. Supermarkety, které se vždy praly o možnost prodat co nejvíce, zavedly drastická opatření.
Snaží se zchladit nákupní horečku, která zavládla v důsledku prudce rostoucích cen potravin.
To, co si obvykle spojujeme především se socialistickými režimy a dobami velké nouze, zasáhlo nejsilnější ekonomiku světa, Spojené státy, komentuje situaci rakouská agentura APA. Velkonákupy rýže tak omezil řetězec Sam's Club. Oznámil, že s okamžitou platností si zákazníci mohou najednou koupit nejvýše čtyři devítikilové pytle dlouhozrnné rýže. Dceřiná společnost obchodního koncernu Wal-Mart však obratem dodává, že rýže je dost pro každého zákazníka a prodej ve velkém zavádí pouze jako preventivní opatření . Má přispět k tomu, aby se dostalo na každého - jinými slovy, přídělové hospodářství nejhrubšího zrna.
(Polesny | 28.04.08 11:53)
Na další sortiment se zatím nedostalo, nikdo však neví, na jak dlouho. Konkurenční Costco už však vyslovil znepokojení nad možným omezením dodávek rýže a mouky a s ním souvisejícími cenovými skoky. Což může vyvolat vlnu dalších velkonákupů a roztočit spirálu, s níž si poněkud chřadnoucí nejsilnější ekonomika světa může poradit jen velice těžko.
Tažení na regály americké jedničky a dvojky na trhu tzv. skladových obchodů, které při nákupech ve velkém nabízejí zajímavé množstevní slevy, tedy pokračují. Klientela, v první řadě podniky veřejného stravování, ale také domácnosti, si všimly, že v minulých týdnech stoupla cena rýže až o polovinu. Zákazníci se obávají, že stoupat bude i nadále, a zásobují se na horší časy, poznamenává Los Angeles Times.
V Česku si mohu zatím koupit potravin kolik chci, (Polesny | 28.04.08 12:00)
ale jak je vidět "soudruzi" v USA něco nezvládli -
najednou se občané chovají příliš tržně.
Před 15 lety bych si ani ve snu nepředstavoval, že v Česku bude všeho nadbytek a v USA zavedou přídělový systém na některé druhy potravin.
Tak se nám doba mění a budeme muset uvažovat o jiném idolu, než je zrovna USA. Je to smutné zjištění.
(Polesny | 28.04.08 12:09)
Jisté je jediné - krize na trhu potravin, a Američany může těšit alespoň to, že v problémech nejsou osamoceni, se dále prohlubuje. Proti stoupajícím cenám se zvedá vlna protestů, provázených nezřídka násilím, v řadě zemí počínaje Asií přes Afriku až po Karibik.
Vlády, které jsou prvním terčem demonstrací, přitom nemohou s lavinou zdražování dělat prakticky nic. Cena rýže se totiž určuje daleko od jejich hranic. Největší světový producent Thajsko zdražilo od začátku roku už na trojnásobek a cena nejvýznamnější potraviny nejpočetnější části lidstva se přehoupla přes tisíc dolarů za tunu. Obyvatelé nejchudších států planety, kde se denní výdělek pohybuje pod hranicí jednoho dolaru denně, se ocitají v neřešitelné situaci a jejich šance na přežití den ode dne klesá.
(Polesny | 28.04.08 12:09)
Konec krize je v nedohlednu, neboť příčiny prudkého růstu cen přetrvávají. K předvídatelnému růstu obyvatelstva planety a zlepšující se kvalitě života v nejlidnatějších zemích světa se přidaly špatné sklizně u klíčových exportérů, například v Austrálii, a zejména celosvětový experiment s biopalivy. Pěstování plodin pro jejich výrobu odebírá půdu pro potravinářské komodity a, jak dokazují poslední analýzy, jejich příspěvek k zlepšování klimatu a náhradě docházející ropy v nejlepším případě vymazávají jiné, dosud příliš nezmiňované dopady biopalivové ekonomiky na klima. Na krizi se také přiživují spekulanti s potravinami prostřednictvím tzv. hedgeových fondů a jiných investorů.
Klíčoví producenti rýže navíc v obavách o domácí trh omezují nebo dokonce zastavují její vývoz. Učinily tak už dříve Indie a Vietnam, jako zatím poslední zakázala export rýže Brazílie.
Polesny! (vodnik007 | 28.04.08 15:32)
"ale jak je vidět "soudruzi" v USA něco nezvládli -
najednou se občané chovají příliš tržně.
Před 15 lety bych si ani ve snu nepředstavoval, že v Česku bude všeho nadbytek a v
USA zavedou přídělový systém na některé druhy potravin."
Tak to zase neznale prehanite. Ryze je dostatek a to co pisete o pridelovem systemu je nesmysl. Costco a Sams club jsou obchody, kde nakupuji nejen obycejni lide ale take restaurace a mensi obchodnici. Omezeni je do maxima 100 liber. Daleko vetsi firma, Wallmart omezeni nema. Nevim kolik ryze kupujete najednou vy ale tohle na krizi nevypada. Kreckovat stale muzete, kdyz proste zajedete do dalsiho obchodu, ci jdete nakoupit jeste s nekym. Kupujete vice nez 100Kg denne?
Zde nejde o hladomor ale zvyseni cen diky podvodu o globalnim oteplovani a nahle popularite biopaliva.
Americanum by trochu hladoveni prospelo ovsem smutne je to, ze hladovi chudaci jinde ve svete.
007 (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 20:20)
souhlasim. Zbyva jen dodat, ze samotne Spojene Staty jsou po Thajsku, Indii a Vietnamu ctvrty nejvetsi exporter ryze. (10.6%)
Tyhle jobovky o rostouci bide, nezamestnanych pod mostem a dokonce hladu ctou obyvatele ceske kotliny uz od padesatych let. Cim dele, tim je to srandovnejsi.
To zpomaleni ekonomiky ke kteremu pravdepodobne zrovna dochazi bude celosvetove a Spojene Staty budou patrit diky svemu bohatstvi k tem mene postizenym zemim.
Fronty na maso a Tuzex (vodnik007 | 28.04.08 22:29)
"Tyhle jobovky o rostouci bide, nezamestnanych pod mostem a dokonce hladu ctou obyvatele
ceske kotliny uz od padesatych let."
Kdyz jsme odesli, po 68, do te doby jsme znali fronty na maso a Tuzex. O chudych americanech jsme jen slyseli z komunisticke propagandy. Jake to prekvapeni, kdyz jsme vidali ty chude jak nakupuji v samoobsluhach a nakladaji pretizene voziky do Cadilaku.
Dnes mame podobnou situaci a hladovet se opet bude drive jinde nez v Americe.
I víra Tvá ve vůdce Tě uzdravila (Saša | 28.04.08 23:17)
Citovaný text ze zpráv Amerických novin je jistě zkreslující, avšak méně než šíření obdivu US a citátů a úspěchů jejich vůdce. Ekonomická krize je přímo zaviněna USA a „méně zámožní“ podléhají panice, chudí ani na to nemají. Ve Wallmart je rýže nepatrně dražší, v Price Club a Costco zas platíte „členský“ poplatek. Pokud pan Jirous, žije v té české kotlině nebo je snad fandou Bushe v US, tak si mylně myslí, že se ho to buď netýká anebo věří ve „vůdcův plán“. Stejně by nás mohl ušetřit propagandy, kterou si můžeme přečíst v „Rudém právu s hvězdami“ a nezapomeňme, že v tom lůnu demokracie a svobody se žilo lépe před lety.
Jasně,čtvrtý největší exportér rýže na světě - (Polesny | 28.04.08 23:58)
USA,zavádí regulaci prodeje této komodity -
takové tvrzení patří do typu zpráv , kulatý čtvereček!Když budu masivně exportovat rýži a budu jí mít kritický nedostatek - nepomáhá k regulaci spotřeby ani zvýšení ceny, tak přestanu
exportovat a nebudu zavádět přídělový systém.
To dá zdravý rozum, který někteří zdejší propagandisté, zřetelně postrádají.
Na druhou stranu musím spravedlivě prohlásit, že tito "bzučící" otravové mají bezděky pravdu,
při hodnocení ekonomické krize a jejich dopadů.
Dnes jsem měl možnost se zúčastnit porady předních bankovních ekonomů / nechci otravovat čísly/ ,
ze které jasně vyplývá, že pokud se masivně krize
rozšíří po světě / a to je velice pravděpodobné /,
Evropa bude daleko více trpět důsledky,než USA!!!
Z vyššího standardu se totiž lépe reguluje!
Otázkou potom zůstávají politické dopady, ale
pokročilá konzumní společnost je proti i velmi drastickým ekonomickým zásahům, vysoce rezistentní.USA, ale těžko překonají krizi, k
Automaticky kráceno
(Polesny | 29.04.08 00:00)
Pokračování -
Otázkou potom zůstávají politické dopady, ale
pokročilá konzumní společnost je proti i velmi drastickým ekonomickým zásahům, vysoce rezistentní.USA, ale těžko překonají krizi, když budou pokračovat v "bankovním socializmu"a do krachujících subjektů , budou "nalívat" státní subvence / cca 30 miliard do "dvojky" na bankovním trhu/.To je ekonomická sebevražda,která se projeví
v druhém kole,ale to už bude bušistánu vládnout někdo jiný.
obrazek pro Polesneho (vodnik007 | 29.04.08 00:28)
http://www.costco.co.uk/Depts&Servs_main/images/rice.jpg
Ale vy me asi neverite.
Nikde jsem nenapsal, že je rýže nedostatek - (Polesny | 29.04.08 00:47)
já to nevím! Pouze cituji z článku:
Do americké společnosti hojnosti vtrhl v těchto dnech přídělový systém. Supermarkety, které se vždy praly o možnost prodat co nejvíce, zavedly drastická opatření. Snaží se zchladit nákupní horečku, která zavládla v důsledku prudce rostoucích cen potravin.
Zákazníci se obávají, že stoupat bude i nadále, a zásobují se na horší časy, poznamenává Los
Angeles Times.
Na krizi se také přiživují spekulanti s potravinami prostřednictvím tzv. hedgeových fondů a jiných investorů.
(vodnik007 | 29.04.08 07:11)
Psal jsem vam "Ryze je dostatek a to co pisete o pridelovem systemu je
nesmysl. Costco a Sams club jsou obchody, kde nakupuji nejen obycejni lide ale take
restaurace a mensi obchodnici. Omezeni je do maxima 100 liber. Daleko vetsi firma, Wallmart
omezeni nema. Nevim kolik ryze kupujete najednou vy ale tohle na krizi nevypada. Kreckovat
stale muzete, kdyz proste zajedete do dalsiho obchodu, ci jdete nakoupit jeste s nekym.
Kupujete vice nez 100Kg denne? "
Nevim kde vy bydlite ale to ze v USA pouze dva obchody omezili prodej ohromnych pytlu ryze, neznamena, ze si ji nemuzete koupit v mnoha jinych kramech. Toto omezeni jinak neovlivnuje obycejne lidi.
Obyčejní lidé a malé podniky se docela prostě (Polesny | 29.04.08 10:21)
chovají jenom tržně - v očekávání vyšších cen si
nakupují do zásoby a systém se jim v tom snaží zabránit - nic jiného v tom nehledám, ale že jde
o "přídělový" systém, je naprosto jasné každému!
Klid Vodníku (Saša | 29.04.08 10:37)
To jsou citace Amerického tisku a všichni víme, že rýže je. Sám Americký tisk píše, že rýže je na příděl a to Vás rozčiluje. Cena jde na horu a vzrůstá panika. Nikdo netvrdí, že zavřou čínské restaurace pro nedostatek rýže. Kdyby Costco neomezilo prodej na maximum 45Kg tak jim ještě relativně „levnou“ rýži skoupí a musili by zvýšit cenu. Ono se Costcu vyplatí dočasně držet obzvláště běžné potraviny, o jejichž ceně se mluví relativně levné, aby byl obrat. Mimochodem, nemáte se mnou stejný pocit, že tam utratíte při nákupu víc než v jiném obchodě?
Pridelovy system ? (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 15:07)
O zadny pridelovy system pochopitelne nejde. Je to jen soukroma snaha nekterych obchodu predejit tomu, aby nekolik paranoiku nebo spekulantu nezavinilo prechodny nedostatek nejakeho druhu zbozi. Protoze zakaznik ktery nedostane ryzi pujde priste nakupovat nekam jinam.
Podobna opatreni jsou zcela bezna v obchodech s hrackami tesne pred vanocemi.
Nazyvat to pridelovym "systemem" jaky byl za vlady komunistickych lemplu je naprosty nesmysl.
pridelovy system (vodnik007 | 30.04.08 20:56)
"O zadny pridelovy system pochopitelne nejde."
Ve skutecnosti jde jen asi o dva druhy ryze. Jeden z nich je Jasmin a druhy nevim. Ostatni omezeny nejsou.
Kolika lidem staci mensi baleni nez o kterem je rec?
Vodníku, Vy víte, (Saša | 02.05.08 09:08)
jak jsou Američani na dolar hladoví, ono je to o nějaký dolar ve velkém balení levnější a jim nevadí, že jim to sežerou mouční červi. Musí také platit spoustu jiných věcí, kde to ve velkém není levnější.. Mimo jiné, přečtěte si článek mimo rýže skupují také mouku, olej a zřejmě čekají válku... Eh, zapomněl jsem na šíření poplašné zprávy, ale kdo ví.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
27.4.08
Čína: V dnešní době není nic neobvyklého, setkat se s padělaným okopírovaným zbožím značky Made in China, jako je třeba oblečení, motorky a podobně.
Ale Suchoj-27 prodávaný s jistým vylepšením jako J11? To už je silná káva!
Číňané si z ruských protestů nic nedělají. Hlavně když jde nový model pěkně na odbyt.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/tec_denik.asp?c=A080426_190300_tec_d...
Klasifikace: kuriozity,politika,ekonomika
Zprávu vložil/a MedaBeda
Komentáře
Ćína (Erricco | 28.04.08 10:03)
Toto nepotrebuje ani monentár ... proste tí malý šikmooký komunisti,dokažu okopírovať všetko.
Som len zvedavý kedy bude po orbite lietať čínska ISS
Na druhej strane by som však tej stíhačke moc neveril,stačí si pozrieť crash testy tých okopírovaných automobilov .... Made in China.
Podstatná informace je ale v článku samotném, (Polesny | 29.04.08 00:26)
kde se tvrdí, že čínská kopie SU 27 je lepší, než ruský originál, hlavně v elektronice, což je nejdůležitější a zásadní část , moderního vojenského
letounu.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 01:31)
SU-27 je konstruovan z informaci dodane spionazi KGB. Puvod stroje je v USA. Nasledne puvod J11 je taky v USA. Schvalne jestli dnesni KGB zvladne ukradnout nynejsi technoligie F-22 Raptor a F-35 Lightning II. Rozhodne to nebude hned. A az konecne se jim podari ziskat vykresy tak dalsi generace bude tady. To uz budou bezpilotni letouny. A Rusum a Cinanum ujede vlak jeste daleji a daleji...
(Polesny | 29.04.08 02:00)
Já bych takhle blbě pořád ty rusáky nepodceňoval.
A kdo jim okopíral, že byli první v kosmu a jejich člověk také létal jako první.
Je jasné, že co se dá ukrást, je lepší, protože se to nemusí vyvíjet doma, prostě je to nejlacinější
"vývoj"! Když jsou bušistánci tak blbý, že si to nechají ukrást, tak ať trpí!
(Polesny | 29.04.08 02:04)
Bezpilotní letouny mají jednu velikou a zásadní vadu. Když ztratí spojení s řídícím operátorem,
je po letounu. Je možné přejít na řízení družicové, ale to má také mouchy. Když by to bylo tak jednoduché, dávno by už došlo k daleko většímu rozšíření této techniky.
Pane Peleska (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 02:19)
Rusove byli sice v kosmu opravdu prvni (podarilo se jim zajmout jeste lepsi Nemce nez byl Von Braun), ale zavod o Mesic uz vyhrala Amerika.
Mohl byste nyni prozradit uzaslym ctenarum, jaky ze to Rus letal prvni ? Ja si pamatuji, ze v balone to byli bratri Mongolfierove a v prvnim pouzitelnem letadle Wright brothers.
Pane Peleska (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 02:23)
bezpilotni letadla opravdu nejsou jednoducha, ale jsou na provoz mnohem levnejsi. Chce to ovsem spickovou technologii a proto je zatim vyrabeji a pouzivaji temer vylucne Americane a jejich spojenci.
Víš co, já zapomněl, že ty se vlastně potřebuješ jenom hádat, (Polesny | 29.04.08 02:35)
tak jdi laskavě do prdele a neotravuj.
A Gagarin létal jako první a na jeho let bylo potřeba trochu více znalostí, než jenom zajmout
více kvalifikovaných Němců.To si Rusové dovolili hodně , národ bosých mužiků a oni si najednou létají v kosmu! Jsi opravdu jenom hádavý ubožák.
Pelesko, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 08:38)
ja Rusy za narod bosych muziku rozhodne nepovazuji tak se prestante vztekat, nadavat a byt sprosty.
Ve vesmiru sice prvni byli, ale rychle sve vedeni ztratili a zavod o Mesic prohrali. A v oblasti technologie jsou tradicne pozadu, protoze se musi ve velke mire spolehat na vysledky prumyslove nebo vojenske spionaze. Nekdy jsou pozadu jen nekolik malo let, ale u hi-tech je i nekolik mesicu dlouha doba.
Semtex má pravdu (Antiseptik | 29.04.08 11:40)
důkazem pozadu jsoucí ruské techniky nám budiž zaostalost ve využití ochuzeného uranu k zabíjení lidí a otravování planety, klustrových bomb k mrzačení dětí a nezapomínejme na ruskou zaostalost v technice podvodných či nepodložených investic, tisknutí platidel co klesají na ceně už při schnutí inkoustu. Na cestě do pekel jsou USA rozhodně ve předu a nedostižné. Snad leda Israel se jim drží v patách.
patřilo to Jirousovi (Antiseptik | 29.04.08 11:43)
omlouvám se ač Semtex jistě s Jirousem souhlasí, čtou ze stejný příručky.
... (Sajfo | 29.04.08 11:46)
O vesmirnych pretekoch bolo toho napisaneho uz vela...faktom je, ze do ZSSR sa po 2. svetovej vojne dostala len mala cast z nemeckeho raketove vyzkumu, ci uz islo o vedcov, raketove motory alebo technicke vykresy...vacsinu z toho stihli zobrat Americania. Teraqz nevravim o tom, ze nemecke poznatky raketovemu vyzkumu v ZSSR nepomohli, ale startovacia ciara obidvoch krajin bola neporovnatelna...ked uvazime aj to, ako sa vojna obidvoch krajin dotkla. ZSSR mal, ale Sergeja Pavloviča Koroľova, ktory bol este schopnejsi konstrukter ako Werner von Braun...Sovieti dokazali vyslat prvu druzicu na obeznu drahu, prvu zivu bytost a prveho kozmonauta do vesmiru...preteky o dobytie Mesiaca prehrali vdaka financiam, kedze politbyro odmietlo financovat tak nakladny projekt bez zaruky dosiahnutia uspechu...klucom k vsetkemu su financie.
Pane Jiro (ctenar | 29.04.08 13:59)
ohledne zavodu ve vesmiru. Sefkontrukter sovetskeho reseni ing. Koroljov nema zrovna typicky nemecke jmeno :) Dale ve sve reakci pisete ze sice bylo soveti prvni, ale zavod o Mesic vyhrali americane. To je fakt. Dalsi zavod o prvni orbitalni stanici ale zase vyhrali soveti. A s tim prvnim letanim mate sice pravdu, ale myslim, ze Polesny (proc ho oslovujete Peleska? ) mluvil o letani ve vesmiru.
Pane Jiro (ctenar | 29.04.08 14:01)
bezpilotni letadla maji opravdu jednu velmi vaznou vadu ( a ti kdo je masove pouzivaji o tom vedi a snazi se s tim neco delat) a to moznost "ovladnuti" takoveho letounu. postupu jak tomu zamezit je cela rada, ale zadny zatim neni 100%.
Mimochodem nejvetsi uzivatel bezpilotnich letounu (dokonce si je sam vyrabi a vymysli) je Izrael, druhe jsou USA.
pane Jiro (ctenar | 29.04.08 14:06)
ohledne technologie pouzite v ruskych modernich vojenskych prostredcich je to spise zbozne prani o tom technologickem zaostani. Moc novych ruskych prostredku se nikde neukazuje, s nikym nebojuji. Jsou schovany v Rusku a vlastne se poradne nevi co dokazi. Mozna ze se sami rozpadnou pri pouziti (to malicko prehanim) nebo budou nebezpecnejsi nez se zdaji. Jiste budete souhlasit ze nas to muze prekvapit (nektere pozitivne, jine negativne).
A s tou prumyslovou spionazi :) Myslite, ale ted uprimne, ze ji USA nepouziva ?
Neni to tak dlouho, co Nemci prisli na to, ze nektere soucasti Echelonu se zameruji na prumyslovou spionaz "kolegu" z NATO.
Ale ani proti tomu se neni co divit a USA by byly opravdu hloupe, kdyby to sami nedelali.
pane Ctenari (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 15:17)
pokud se tyce vyzkumu vesmiru, tam dnes zcela bezkonkurencne kraluje svymi bezpilotnimi sondami NASA. Schvalne se podivejte na jejich stranky.
Ja nikde netvrdim, ze rusove jsou hloupi nebo neschopni, pouze rikam, ze jsou v hi-tech za Amerikou trvale pozadu. A tezko se na tom v dohledne dobe neco zmeni - je to dane hlavne urovni americkych univerzit.
Rusové budou v technologiích asi (Karel z Čech | 29.04.08 18:03)
hodně pozadu za světovými špičkami, ale se svým pojízdným vrakem na sestřelení vojenského bezpilotního letadla nad Gruizií bohatě stačí. Třeba k likvidaci té nejdražší a nejmodernější ameriké technologie nic složitého a drahého zapotřebí není. Je tu však jistě podstatný rozdíl, protože rusové si svojí zastaralou technologii nemůžou tak hrdě jako američané strčit za klobouk.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 18:05)
"Moc novych ruskych prostredku se nikde neukazuje, s nikym nebojuji. Jsou schovany v Rusku"
Rusove bojuji s Cecenci. Neni to tak davno co vyzkouseli novou technologii namorniho torpeda na ponorce Kursk. Jak boj s Cecenci tak ponorka Kursk jsou stejne katastrofy. A to je urcite jenom spicka ledovce. Kosmicka techinka? Pouzivaji porad stejnou techniku z prvnich letu v 50. letech. Nic noveho, zadna zasadni inovace. Jejich importovane mozky z nacistickeho nemecka jsou tytam a ty dnesni ruske jsou pryc v zahranici. Pracuji vetsinou na americkych universitach.
Semtexi, semtexi (Rene Bartosek | 30.04.08 04:23)
Docela by me zajimal, co by vsecko Pentagon dal za to, aby si vedl v Iraku stejne mizerne jako Rusove v Cecne. Pamatuju, jak nekdo v Iraku unesl a popravil ruske diplomaty a v prohlaseni do toho namontoval spolubratry v boji Cecence. Spolubratri se od teto akce ostre distancovali a rekli, ze s ni nemaji nic spolecneho a udelali to velmi rychle. President Putin vydal mozna trocha prekvapive verejne ( to neni uplne bezne ) strucny rozkaz ruskym tajnym sluzbam. Kdyz to reknu lidove a strucne "najit a sejmout". Jestli byl rozkaz splnen? Kdo vi, ale mrtvy toho moc nenakecaj. A ponorka Kursk, to byla jiste draha a velmi nebezpecna "sranda". Kolik to doopravdy stalo se mozna casem dozvime.
Pane Semtexi (ctenar | 30.04.08 10:10)
jestli a co zkouseli na Kursku se presne nevi, nebo vy snad ano ?
Pravdepodobne zkouseli nove kavitacni torpedo, ano to je bezny nazor. Valka v Cecensku nejde nijak zvlast, ale to nesla ani ta v Afganistanu a vlastne ani valky v Iraku a Afganistanu dnes nejdou moc dobre. Oni by si ti agresori meli uvedomit ze lide se budou branit.
Ale co se tyka ruske potazmo sovetske vesmirne techniky. Kdyz je to takovy sunt, proc americani pouzivaji ruske kosmicke motory ? :)
nejen motory (MedaBeda, mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz | 30.04.08 10:36)
ale i kosmický záchod si Američané kupují od Rusů
http://super-miska.blog.cz/0707/nasa-kupuje-od-rusu-zachod-za-400-milionu
Rusové dělají i kvalitni speciální mycí šampon užívaný na ISS. http://www.astro.cz/clanek/1096
Pane čtenáři , pro upřesnění, (Polesny | 30.04.08 17:11)
Američané kupují od Rusů pouze části raketových motorů - jde o spalovací komory, usměrňovací trysky a další komponenty - metalurgie titanu, kde jsou Rusové lepší. Sranda je, že tyhle součásti jsou montovány i do vojenských raket a Rusové o tom ví a nijak se nerozčilují. Holt kšeft je kšeft!
Nakonec radar u nás je také spíš o kšeftě.
Všechny kecy o základně a její prospěšnosti
jsou jenom zástěrkou, protože někdo chce hodně
vydělat a ti naši páni politici už dostali zaplaceno, tak proto jsou tolik pro radar!
Stejně jako si namastili kapsy na švédských stihačkách JAS Gripen.
Amerika vs. Rusko (Erricco | 02.05.08 10:14)
Rusi maju velku výhodu v tom,že narozdiel od USA sa nikde svojou technikou moc nechvalia a preto si každý myslí ,že nič nové nemajú ....
Stačí si pripomenuť začiatky Irackej okupacie,kedy bol aj u nas na titulke USA HI-TECH tank s dierou ako päsť skrz ,naskrz ,ktoru musel vraj vytvoriť nejaky druh elektromagnetickej zbrane.Problem však bol v tom že ju nikde nenašli a ta ktoru maju USA ma rozmer 2 poschodoveho baraku a nie je moc mobilna ... A to nespominam ine USA "nehody" ...
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
26.4.08
Zimbabve: Po 28 létech v úřadě se zdá být Mugabe na odchodu. Jeho strana ZANU-PF ztratila většinu v parlamentu. Nepomohlo ani zastrašování voličů, ani přepočítávání hlasů, ani odklady zveřejnění výsledku voleb.
Co to přinese těžce zkoušeným lidem v Zimbabwe, se ještě uvidí. Počet křesel se zatím v parlamentu nezměnil.
Zdroj: http://sg.news.yahoo.com/afp/20080426/tts-zimbabwe-vote-parl...
Klasifikace: politika
Komentáře
Ale zcela určitě pomohla (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 27.04.08 22:38)
stávka dělníků v přístavech zabraňující vyložení lodi z Číny s nákladem zbraní. Hnutí za svobodu Zimbabwe se rozšířilo po celé jižní Africe a loď byla odmítnuta ve všech přístavech a s největší pravděpodobností je již na cestě zpět do Číny. Z toho lze usuzovat, že se Mugabe připravoval na krvavou revoluci. Musíme jenom doufat, že nová vláda již nebude loutkovou vládou místních sionistů, kteří Mugabeho dosadili a rozhodovali o dění v zemi.
Mirdo, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 27.04.08 23:08)
Mugabe byl socialisticky diktator a neni divu, ze se mu soudruzi z Cinske Lidove Republiky snazili pomoci. Doufam, ze v Zimbabwe bude konecne demokracie.
Nevim, proc do toho tahate sionismus, to uz je podle me hodne paranoidni.
To Jirouš... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 28.04.08 06:53)
Také doufám, že bude v Zimbabwe konečně demokracie. Cestovní kanceláře varují a odrazují případné výletníky od návštěvy Zimbabwe. Je tam příliš nebezpečno, protože tam stále ještě doposud vládne sionistický režim Nicolase van Hoogstraten.
Tady je odkaz.
Mirdo, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 08:19)
dostal jsem se pres vas odkaz az na jakesi priserne nacisticke stranky v anglictine, kde se nepise o sionistech, ale v jednom kuse o zidech a zidovkach. Neco duveryhodnejsiho by nebylo ?
Jirousi, ty soudruhu jeden snaživej... (hestroy | 28.04.08 08:57)
Tebe budou tví zaměstnavatelé jistě potřebovat i nadále. Takového demagoga, aby člověk pohledal. Já ty stránky znám a vím, co ti na nich vadí. Je tam totiž hodně sionistických prasáren, spousta údajů o sionistickém terorismu atd. Jsou to skvělé stránky, o židech jsem nenašel ani větu. Snad jen to, že když židi likvidovali USS Liberty, tak je tam zmínka o tom, že to byly izraelská letadla a lodě. Atd. Nic o židech, nic o židovkách. Ale naprosto chápu, že pro vaše lidi jsou to stránky, které nemáte rádi. Aby taky jo, když je neovládáte vy, že? Čest práci siosoudruhu!
Jirouši, (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 28.04.08 15:01)
že ty musíš pokaždé za vším vidět židy? Je to paranoia? Článek v mém odkazu pojednává o situaci v Zimbabwe a o tom tady vedeme diskuzi...že jo! Ty zkrátka nechceš přiznat, že jsi přestřelil. Pokud si chceš mermomocí rejpnout do židů, tak si zajdi na Jerusalem Post. Tam se můžeš v diskuzích vyřádit.
No prave, Mirdo (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 22:47)
rec je o Zimbabwe. Ten nesmysl o tom, ze tam vladnou sionisti jsi napsal ty.
Jirouši... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 29.04.08 06:53)
ale s tebou se skutečně nedá diskutovat. Já si ze soucitu k tobe udělám čas, ať se tady neztrapňuješ...ať si doplníš znalosti situace a ty, místo abys přiznal, že mám pravdu, tak budeš zatloukat a zatloukat. Bylo to marné a lítost musí stranou. Kde chybí šedá mozková kůra, tam se logika nevytvoří.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.