Ve zkratce
27.4.08
USA: Nedávno jsem četl, jak široce v posledních letech expandoval v USA prodej na lístky. Ano, více jak šedesát let po vítězné válce roste v "nejbohatší zemi světa" procento lidí, kteří jsou odkázáni na lístky. Dnes se to ovšem nedělá formou lístků, ale formou zvláštní debetní karty (nelze z ní vybrat cash), kterou jim vláda každý měsíc dobíjí. To, co v Československu bylo zrušeno v padesátých letech, přichází znovu do módy v USA 21. století. Na upozornění čtenáře tuto část ruším.
Článek v odkazu zase hovoří o tom, že někteří Američané začali shromažďovat doma zásoby potravin. Křečkovat. Ceny základních potravin v posledních měsících zřetelně vzrostly; spolu s chmurnými předpovědmi ekonomů, vysokou nezaměstnaností, stagnací platů to přispívá k pocitu nejistoty a obav z budoucnosti. A tak si Američané v obavě, že by v nedaleké budoucnosti nenaplnili svá těžká břicha dostatečným počtem steaků a hamburgerů začínají dělat zásoby.
Rovněž začínají vyměňovat své SUVy za menší a skromnější vozítka.
Zdroj: http://www.washingtontimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20...
Klasifikace: ekonomika
Komentáře
Nejen zásoby jídla, (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 27.04.08 22:13)
ale i zásoby nábojů, o čemž se často diskutuje na zdejších diskusních fórech. Neustálé zvyšování cen potravin, které lze pozorovat v obchodech týden po týdnu, je zdůvodňované zvyšující se cenou pohonných hmot. Tohle by se ještě dalo i pochopit, ale zdůvodnit zvyšující se cenu pohonných hmot tím, že jsou větší náklady na dovoz paliva k pumpě je už silná podpásovka. Tomuhle by už snad ani Jirouš neuvěřil?
Jedna se o omyl (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 27.04.08 22:23)
Pokud se tyce tech potravinovych listku, jedna se o omyl. V padesatych letech i za valky byly potraviny i jine nedostatkove zbozi na listky, ktere museli nakupujici v obchodech odevzdat a jeste navic zaplatit.
Debitni karty o kterych je zde rec jsou pro lidi pobirajici socialni davky (tzv. socky). Na takovou kartu si socka muze koupit potraviny podle sveho vyberu (o zadnem nedostatku nemuze byt v Americe rec), ale uz ne alkohol nebo treba drogy.
2 Jira (Vladimír Stwora, editor (zavináč) zvedavec (tečka) org | 27.04.08 23:27)
Aha. Máte pravdu. Upravím příslušný text.
"Ten nenáviděný socializmus již i v USA!" (Saša | 28.04.08 00:28)
Potraviny na lístky, dostávají nezaměstnatelní, invalidé a podobně, aby nechcípli hlady. Je to Americký socializmus. Samozřejmě, Jíra má svým způsobem pravdu, kdyby dostali peníze, mohli by si koupit třeba hříšné pivo nebo trenýrky, aby nemusili krást. Je to podobná pravda jakou nás častuje pan Jíra z jeho úhlu vidění.
Pokles dolaru (vodnik007 | 28.04.08 00:34)
Pravda, ceny jdou nahoru ale to je take tim, ze dolar klesa takze na svetovem trhu se za nej mene koupi. Cena benzinu stale stoupa ale zase kdyz si spocitame, ze dolar ma ted cenu takovych 60 centu, tak to tak musi byt.
Americane si musi utahnout ale ne ze by zacali hladovet. Staci kdyz prestanou utracet za zbytecnosti, ktere jim svet vytyka a na jidlo jimm stale jeste zbyde dostatek. Vetsina ridicu ma kolem domu 3-5 automobilu, takze zaparkovali tezke SUV a jezdi s necim mensim. Zivot jde dal.
Horsi to mate v chudych statech kolem sveta, kterym take stouply ceny. V Haiti uz pojidaji kolacky z blata.
http://www.mi2g.com/images/haitimudcake.jpg
Kdyz jsem pripomel zbytecnosti, tak prave ti obchodnici jsou prvni, kteri poznaji krizi. Kolik lidi nepujde do drahych restauraci? Kavarna Starbuck jiz ukazuje velky pokles.
Bush rozesila lidem hrstku penez a debatuje se co s tim lide udelaji. NIC! Vzdyt uz je davno utratili.
Saso, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 00:55)
jak to sakra s tou vasi tezkopadnou ironii myslite?
Ja zde mluvil o nefachcencich, protoze napriklad invalide zadna omezeni v tom jak a za co utratit duchod nemaji.
Nefachcenky ovsem nekdo omezovat musi - ja znam spoustu pripadu kdy si nejaky lempl stezuje ze jeho deti maji hlad, ale pritom celou podporu utrati za koralku a cigarety.
To je jak se to napíše. (Saša | 28.04.08 04:34)
Aktalně.cz popisuje beztrestné a tedy „oprávněné“ zastřelení ženicha tajnou policií v městě New York (USA). Píší: „dle policistů začal jeden z Bellových přátel střílet a detektivům nezbylo nic jiného než se bránit“. Což je špatný překlad nebo záměrné klamání čtenářů.
V angličtině všechny zpravodajské služby uvádí „jeden z tajných se domníval, že zaslechl hovor o pistoli“. Oběti zasypali 50-ti výstřely! Zavražděný a oběti, stejně jako tajní byli shledáni zcela nevinní. Bez přestupku. Ostatní je sporná omáčka. Tajní policisté byli sice obviněni z ohrožení veřejnosti, zabití apod., soudce uvěřil jejich výpovědi, že nikoho neohrozili.
No, to pak mohu směle napsat, že (Saša | 28.04.08 04:44)
Jírovi možná přátelé a určitě jeho známí jsou nefachačenkové na podpoře, co utratí celou svou podporu za kořalku. Ještě bych měl dle něj dodat, se „zločiny myšlení", určitě komunisti a zneužívají sociálních vymožeností socialistické Ameriky. Obě poslední věty mohou a nemusí být zavádějící. Jsem objektivnější než Aktuálně.cz !
Pravdu má Saša... (hestroy | 28.04.08 08:48)
Pane Sašo, kam na ty informace chodíte? Je to super, mít tu takového pilného přispěvovatele. Jirous a další sionisti sice také píší spoustu příspěvků, ale takových blbostí už jsem slyšel za komunistů dost.
Potraviny na lístky (Saša | 28.04.08 10:32)
dle New York Times, mimo známých pana Jirouse dostávají také přestárlí a slepci. Mají s moderní potravinovou kartou potíže. 40 milionů rodin v US nemá bankovní účet nebo ho nepoužívají – žijí z ruky do huby
28 milionů Američanů bude letos dostávat jídlo „na lístky“, jejich počet vzrůstá a je nejvyšší za 40 let „lístkového“ systému. Jsou na něm otcové rodin na minimální mzdě, s kterou není možné uživit rodinu. Té sociální vymoženosti se Američan domůže jen, pokud zcela nic nevlastní, po hurikánu Katrina, ti co přišli o vše byli dočasně na zmíněném systému.
V některých oblastech Arizony vzrostl počet o 15% v minulém roce, každý desátý. Pro vyváženost vyžadovanou panem Jiroušem, většina nehladoví a naopak jsou obézní po Kentucky Fucking Chickens smažených pod tlakem v přepáleném oleji, slepice jsou tam levné, dokonce levější než obdobně zpracované hamburgery.
(Polesny | 28.04.08 11:50)
Rýže ve Spojených státech už na příděl
Do americké společnosti hojnosti vtrhl v těchto dnech přídělový systém. Supermarkety, které se vždy praly o možnost prodat co nejvíce, zavedly drastická opatření.
Snaží se zchladit nákupní horečku, která zavládla v důsledku prudce rostoucích cen potravin.
To, co si obvykle spojujeme především se socialistickými režimy a dobami velké nouze, zasáhlo nejsilnější ekonomiku světa, Spojené státy, komentuje situaci rakouská agentura APA. Velkonákupy rýže tak omezil řetězec Sam's Club. Oznámil, že s okamžitou platností si zákazníci mohou najednou koupit nejvýše čtyři devítikilové pytle dlouhozrnné rýže. Dceřiná společnost obchodního koncernu Wal-Mart však obratem dodává, že rýže je dost pro každého zákazníka a prodej ve velkém zavádí pouze jako preventivní opatření . Má přispět k tomu, aby se dostalo na každého - jinými slovy, přídělové hospodářství nejhrubšího zrna.
(Polesny | 28.04.08 11:53)
Na další sortiment se zatím nedostalo, nikdo však neví, na jak dlouho. Konkurenční Costco už však vyslovil znepokojení nad možným omezením dodávek rýže a mouky a s ním souvisejícími cenovými skoky. Což může vyvolat vlnu dalších velkonákupů a roztočit spirálu, s níž si poněkud chřadnoucí nejsilnější ekonomika světa může poradit jen velice těžko.
Tažení na regály americké jedničky a dvojky na trhu tzv. skladových obchodů, které při nákupech ve velkém nabízejí zajímavé množstevní slevy, tedy pokračují. Klientela, v první řadě podniky veřejného stravování, ale také domácnosti, si všimly, že v minulých týdnech stoupla cena rýže až o polovinu. Zákazníci se obávají, že stoupat bude i nadále, a zásobují se na horší časy, poznamenává Los Angeles Times.
V Česku si mohu zatím koupit potravin kolik chci, (Polesny | 28.04.08 12:00)
ale jak je vidět "soudruzi" v USA něco nezvládli -
najednou se občané chovají příliš tržně.
Před 15 lety bych si ani ve snu nepředstavoval, že v Česku bude všeho nadbytek a v USA zavedou přídělový systém na některé druhy potravin.
Tak se nám doba mění a budeme muset uvažovat o jiném idolu, než je zrovna USA. Je to smutné zjištění.
(Polesny | 28.04.08 12:09)
Jisté je jediné - krize na trhu potravin, a Američany může těšit alespoň to, že v problémech nejsou osamoceni, se dále prohlubuje. Proti stoupajícím cenám se zvedá vlna protestů, provázených nezřídka násilím, v řadě zemí počínaje Asií přes Afriku až po Karibik.
Vlády, které jsou prvním terčem demonstrací, přitom nemohou s lavinou zdražování dělat prakticky nic. Cena rýže se totiž určuje daleko od jejich hranic. Největší světový producent Thajsko zdražilo od začátku roku už na trojnásobek a cena nejvýznamnější potraviny nejpočetnější části lidstva se přehoupla přes tisíc dolarů za tunu. Obyvatelé nejchudších států planety, kde se denní výdělek pohybuje pod hranicí jednoho dolaru denně, se ocitají v neřešitelné situaci a jejich šance na přežití den ode dne klesá.
(Polesny | 28.04.08 12:09)
Konec krize je v nedohlednu, neboť příčiny prudkého růstu cen přetrvávají. K předvídatelnému růstu obyvatelstva planety a zlepšující se kvalitě života v nejlidnatějších zemích světa se přidaly špatné sklizně u klíčových exportérů, například v Austrálii, a zejména celosvětový experiment s biopalivy. Pěstování plodin pro jejich výrobu odebírá půdu pro potravinářské komodity a, jak dokazují poslední analýzy, jejich příspěvek k zlepšování klimatu a náhradě docházející ropy v nejlepším případě vymazávají jiné, dosud příliš nezmiňované dopady biopalivové ekonomiky na klima. Na krizi se také přiživují spekulanti s potravinami prostřednictvím tzv. hedgeových fondů a jiných investorů.
Klíčoví producenti rýže navíc v obavách o domácí trh omezují nebo dokonce zastavují její vývoz. Učinily tak už dříve Indie a Vietnam, jako zatím poslední zakázala export rýže Brazílie.
Polesny! (vodnik007 | 28.04.08 15:32)
"ale jak je vidět "soudruzi" v USA něco nezvládli -
najednou se občané chovají příliš tržně.
Před 15 lety bych si ani ve snu nepředstavoval, že v Česku bude všeho nadbytek a v
USA zavedou přídělový systém na některé druhy potravin."
Tak to zase neznale prehanite. Ryze je dostatek a to co pisete o pridelovem systemu je nesmysl. Costco a Sams club jsou obchody, kde nakupuji nejen obycejni lide ale take restaurace a mensi obchodnici. Omezeni je do maxima 100 liber. Daleko vetsi firma, Wallmart omezeni nema. Nevim kolik ryze kupujete najednou vy ale tohle na krizi nevypada. Kreckovat stale muzete, kdyz proste zajedete do dalsiho obchodu, ci jdete nakoupit jeste s nekym. Kupujete vice nez 100Kg denne?
Zde nejde o hladomor ale zvyseni cen diky podvodu o globalnim oteplovani a nahle popularite biopaliva.
Americanum by trochu hladoveni prospelo ovsem smutne je to, ze hladovi chudaci jinde ve svete.
007 (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 20:20)
souhlasim. Zbyva jen dodat, ze samotne Spojene Staty jsou po Thajsku, Indii a Vietnamu ctvrty nejvetsi exporter ryze. (10.6%)
Tyhle jobovky o rostouci bide, nezamestnanych pod mostem a dokonce hladu ctou obyvatele ceske kotliny uz od padesatych let. Cim dele, tim je to srandovnejsi.
To zpomaleni ekonomiky ke kteremu pravdepodobne zrovna dochazi bude celosvetove a Spojene Staty budou patrit diky svemu bohatstvi k tem mene postizenym zemim.
Fronty na maso a Tuzex (vodnik007 | 28.04.08 22:29)
"Tyhle jobovky o rostouci bide, nezamestnanych pod mostem a dokonce hladu ctou obyvatele
ceske kotliny uz od padesatych let."
Kdyz jsme odesli, po 68, do te doby jsme znali fronty na maso a Tuzex. O chudych americanech jsme jen slyseli z komunisticke propagandy. Jake to prekvapeni, kdyz jsme vidali ty chude jak nakupuji v samoobsluhach a nakladaji pretizene voziky do Cadilaku.
Dnes mame podobnou situaci a hladovet se opet bude drive jinde nez v Americe.
I víra Tvá ve vůdce Tě uzdravila (Saša | 28.04.08 23:17)
Citovaný text ze zpráv Amerických novin je jistě zkreslující, avšak méně než šíření obdivu US a citátů a úspěchů jejich vůdce. Ekonomická krize je přímo zaviněna USA a „méně zámožní“ podléhají panice, chudí ani na to nemají. Ve Wallmart je rýže nepatrně dražší, v Price Club a Costco zas platíte „členský“ poplatek. Pokud pan Jirous, žije v té české kotlině nebo je snad fandou Bushe v US, tak si mylně myslí, že se ho to buď netýká anebo věří ve „vůdcův plán“. Stejně by nás mohl ušetřit propagandy, kterou si můžeme přečíst v „Rudém právu s hvězdami“ a nezapomeňme, že v tom lůnu demokracie a svobody se žilo lépe před lety.
Jasně,čtvrtý největší exportér rýže na světě - (Polesny | 28.04.08 23:58)
USA,zavádí regulaci prodeje této komodity -
takové tvrzení patří do typu zpráv , kulatý čtvereček!Když budu masivně exportovat rýži a budu jí mít kritický nedostatek - nepomáhá k regulaci spotřeby ani zvýšení ceny, tak přestanu
exportovat a nebudu zavádět přídělový systém.
To dá zdravý rozum, který někteří zdejší propagandisté, zřetelně postrádají.
Na druhou stranu musím spravedlivě prohlásit, že tito "bzučící" otravové mají bezděky pravdu,
při hodnocení ekonomické krize a jejich dopadů.
Dnes jsem měl možnost se zúčastnit porady předních bankovních ekonomů / nechci otravovat čísly/ ,
ze které jasně vyplývá, že pokud se masivně krize
rozšíří po světě / a to je velice pravděpodobné /,
Evropa bude daleko více trpět důsledky,než USA!!!
Z vyššího standardu se totiž lépe reguluje!
Otázkou potom zůstávají politické dopady, ale
pokročilá konzumní společnost je proti i velmi drastickým ekonomickým zásahům, vysoce rezistentní.USA, ale těžko překonají krizi, k
Automaticky kráceno
(Polesny | 29.04.08 00:00)
Pokračování -
Otázkou potom zůstávají politické dopady, ale
pokročilá konzumní společnost je proti i velmi drastickým ekonomickým zásahům, vysoce rezistentní.USA, ale těžko překonají krizi, když budou pokračovat v "bankovním socializmu"a do krachujících subjektů , budou "nalívat" státní subvence / cca 30 miliard do "dvojky" na bankovním trhu/.To je ekonomická sebevražda,která se projeví
v druhém kole,ale to už bude bušistánu vládnout někdo jiný.
obrazek pro Polesneho (vodnik007 | 29.04.08 00:28)
http://www.costco.co.uk/Depts&Servs_main/images/rice.jpg
Ale vy me asi neverite.
Nikde jsem nenapsal, že je rýže nedostatek - (Polesny | 29.04.08 00:47)
já to nevím! Pouze cituji z článku:
Do americké společnosti hojnosti vtrhl v těchto dnech přídělový systém. Supermarkety, které se vždy praly o možnost prodat co nejvíce, zavedly drastická opatření. Snaží se zchladit nákupní horečku, která zavládla v důsledku prudce rostoucích cen potravin.
Zákazníci se obávají, že stoupat bude i nadále, a zásobují se na horší časy, poznamenává Los
Angeles Times.
Na krizi se také přiživují spekulanti s potravinami prostřednictvím tzv. hedgeových fondů a jiných investorů.
(vodnik007 | 29.04.08 07:11)
Psal jsem vam "Ryze je dostatek a to co pisete o pridelovem systemu je
nesmysl. Costco a Sams club jsou obchody, kde nakupuji nejen obycejni lide ale take
restaurace a mensi obchodnici. Omezeni je do maxima 100 liber. Daleko vetsi firma, Wallmart
omezeni nema. Nevim kolik ryze kupujete najednou vy ale tohle na krizi nevypada. Kreckovat
stale muzete, kdyz proste zajedete do dalsiho obchodu, ci jdete nakoupit jeste s nekym.
Kupujete vice nez 100Kg denne? "
Nevim kde vy bydlite ale to ze v USA pouze dva obchody omezili prodej ohromnych pytlu ryze, neznamena, ze si ji nemuzete koupit v mnoha jinych kramech. Toto omezeni jinak neovlivnuje obycejne lidi.
Obyčejní lidé a malé podniky se docela prostě (Polesny | 29.04.08 10:21)
chovají jenom tržně - v očekávání vyšších cen si
nakupují do zásoby a systém se jim v tom snaží zabránit - nic jiného v tom nehledám, ale že jde
o "přídělový" systém, je naprosto jasné každému!
Klid Vodníku (Saša | 29.04.08 10:37)
To jsou citace Amerického tisku a všichni víme, že rýže je. Sám Americký tisk píše, že rýže je na příděl a to Vás rozčiluje. Cena jde na horu a vzrůstá panika. Nikdo netvrdí, že zavřou čínské restaurace pro nedostatek rýže. Kdyby Costco neomezilo prodej na maximum 45Kg tak jim ještě relativně „levnou“ rýži skoupí a musili by zvýšit cenu. Ono se Costcu vyplatí dočasně držet obzvláště běžné potraviny, o jejichž ceně se mluví relativně levné, aby byl obrat. Mimochodem, nemáte se mnou stejný pocit, že tam utratíte při nákupu víc než v jiném obchodě?
Pridelovy system ? (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 15:07)
O zadny pridelovy system pochopitelne nejde. Je to jen soukroma snaha nekterych obchodu predejit tomu, aby nekolik paranoiku nebo spekulantu nezavinilo prechodny nedostatek nejakeho druhu zbozi. Protoze zakaznik ktery nedostane ryzi pujde priste nakupovat nekam jinam.
Podobna opatreni jsou zcela bezna v obchodech s hrackami tesne pred vanocemi.
Nazyvat to pridelovym "systemem" jaky byl za vlady komunistickych lemplu je naprosty nesmysl.
pridelovy system (vodnik007 | 30.04.08 20:56)
"O zadny pridelovy system pochopitelne nejde."
Ve skutecnosti jde jen asi o dva druhy ryze. Jeden z nich je Jasmin a druhy nevim. Ostatni omezeny nejsou.
Kolika lidem staci mensi baleni nez o kterem je rec?
Vodníku, Vy víte, (Saša | 02.05.08 09:08)
jak jsou Američani na dolar hladoví, ono je to o nějaký dolar ve velkém balení levnější a jim nevadí, že jim to sežerou mouční červi. Musí také platit spoustu jiných věcí, kde to ve velkém není levnější.. Mimo jiné, přečtěte si článek mimo rýže skupují také mouku, olej a zřejmě čekají válku... Eh, zapomněl jsem na šíření poplašné zprávy, ale kdo ví.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
27.4.08
Čína: V dnešní době není nic neobvyklého, setkat se s padělaným okopírovaným zbožím značky Made in China, jako je třeba oblečení, motorky a podobně.
Ale Suchoj-27 prodávaný s jistým vylepšením jako J11? To už je silná káva!
Číňané si z ruských protestů nic nedělají. Hlavně když jde nový model pěkně na odbyt.
Zdroj: http://technet.idnes.cz/tec_denik.asp?c=A080426_190300_tec_d...
Klasifikace: kuriozity,politika,ekonomika
Zprávu vložil/a MedaBeda
Komentáře
Ćína (Erricco | 28.04.08 10:03)
Toto nepotrebuje ani monentár ... proste tí malý šikmooký komunisti,dokažu okopírovať všetko.
Som len zvedavý kedy bude po orbite lietať čínska ISS
Na druhej strane by som však tej stíhačke moc neveril,stačí si pozrieť crash testy tých okopírovaných automobilov .... Made in China.
Podstatná informace je ale v článku samotném, (Polesny | 29.04.08 00:26)
kde se tvrdí, že čínská kopie SU 27 je lepší, než ruský originál, hlavně v elektronice, což je nejdůležitější a zásadní část , moderního vojenského
letounu.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 01:31)
SU-27 je konstruovan z informaci dodane spionazi KGB. Puvod stroje je v USA. Nasledne puvod J11 je taky v USA. Schvalne jestli dnesni KGB zvladne ukradnout nynejsi technoligie F-22 Raptor a F-35 Lightning II. Rozhodne to nebude hned. A az konecne se jim podari ziskat vykresy tak dalsi generace bude tady. To uz budou bezpilotni letouny. A Rusum a Cinanum ujede vlak jeste daleji a daleji...
(Polesny | 29.04.08 02:00)
Já bych takhle blbě pořád ty rusáky nepodceňoval.
A kdo jim okopíral, že byli první v kosmu a jejich člověk také létal jako první.
Je jasné, že co se dá ukrást, je lepší, protože se to nemusí vyvíjet doma, prostě je to nejlacinější
"vývoj"! Když jsou bušistánci tak blbý, že si to nechají ukrást, tak ať trpí!
(Polesny | 29.04.08 02:04)
Bezpilotní letouny mají jednu velikou a zásadní vadu. Když ztratí spojení s řídícím operátorem,
je po letounu. Je možné přejít na řízení družicové, ale to má také mouchy. Když by to bylo tak jednoduché, dávno by už došlo k daleko většímu rozšíření této techniky.
Pane Peleska (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 02:19)
Rusove byli sice v kosmu opravdu prvni (podarilo se jim zajmout jeste lepsi Nemce nez byl Von Braun), ale zavod o Mesic uz vyhrala Amerika.
Mohl byste nyni prozradit uzaslym ctenarum, jaky ze to Rus letal prvni ? Ja si pamatuji, ze v balone to byli bratri Mongolfierove a v prvnim pouzitelnem letadle Wright brothers.
Pane Peleska (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 02:23)
bezpilotni letadla opravdu nejsou jednoducha, ale jsou na provoz mnohem levnejsi. Chce to ovsem spickovou technologii a proto je zatim vyrabeji a pouzivaji temer vylucne Americane a jejich spojenci.
Víš co, já zapomněl, že ty se vlastně potřebuješ jenom hádat, (Polesny | 29.04.08 02:35)
tak jdi laskavě do prdele a neotravuj.
A Gagarin létal jako první a na jeho let bylo potřeba trochu více znalostí, než jenom zajmout
více kvalifikovaných Němců.To si Rusové dovolili hodně , národ bosých mužiků a oni si najednou létají v kosmu! Jsi opravdu jenom hádavý ubožák.
Pelesko, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 08:38)
ja Rusy za narod bosych muziku rozhodne nepovazuji tak se prestante vztekat, nadavat a byt sprosty.
Ve vesmiru sice prvni byli, ale rychle sve vedeni ztratili a zavod o Mesic prohrali. A v oblasti technologie jsou tradicne pozadu, protoze se musi ve velke mire spolehat na vysledky prumyslove nebo vojenske spionaze. Nekdy jsou pozadu jen nekolik malo let, ale u hi-tech je i nekolik mesicu dlouha doba.
Semtex má pravdu (Antiseptik | 29.04.08 11:40)
důkazem pozadu jsoucí ruské techniky nám budiž zaostalost ve využití ochuzeného uranu k zabíjení lidí a otravování planety, klustrových bomb k mrzačení dětí a nezapomínejme na ruskou zaostalost v technice podvodných či nepodložených investic, tisknutí platidel co klesají na ceně už při schnutí inkoustu. Na cestě do pekel jsou USA rozhodně ve předu a nedostižné. Snad leda Israel se jim drží v patách.
patřilo to Jirousovi (Antiseptik | 29.04.08 11:43)
omlouvám se ač Semtex jistě s Jirousem souhlasí, čtou ze stejný příručky.
... (Sajfo | 29.04.08 11:46)
O vesmirnych pretekoch bolo toho napisaneho uz vela...faktom je, ze do ZSSR sa po 2. svetovej vojne dostala len mala cast z nemeckeho raketove vyzkumu, ci uz islo o vedcov, raketove motory alebo technicke vykresy...vacsinu z toho stihli zobrat Americania. Teraqz nevravim o tom, ze nemecke poznatky raketovemu vyzkumu v ZSSR nepomohli, ale startovacia ciara obidvoch krajin bola neporovnatelna...ked uvazime aj to, ako sa vojna obidvoch krajin dotkla. ZSSR mal, ale Sergeja Pavloviča Koroľova, ktory bol este schopnejsi konstrukter ako Werner von Braun...Sovieti dokazali vyslat prvu druzicu na obeznu drahu, prvu zivu bytost a prveho kozmonauta do vesmiru...preteky o dobytie Mesiaca prehrali vdaka financiam, kedze politbyro odmietlo financovat tak nakladny projekt bez zaruky dosiahnutia uspechu...klucom k vsetkemu su financie.
Pane Jiro (ctenar | 29.04.08 13:59)
ohledne zavodu ve vesmiru. Sefkontrukter sovetskeho reseni ing. Koroljov nema zrovna typicky nemecke jmeno :) Dale ve sve reakci pisete ze sice bylo soveti prvni, ale zavod o Mesic vyhrali americane. To je fakt. Dalsi zavod o prvni orbitalni stanici ale zase vyhrali soveti. A s tim prvnim letanim mate sice pravdu, ale myslim, ze Polesny (proc ho oslovujete Peleska? ) mluvil o letani ve vesmiru.
Pane Jiro (ctenar | 29.04.08 14:01)
bezpilotni letadla maji opravdu jednu velmi vaznou vadu ( a ti kdo je masove pouzivaji o tom vedi a snazi se s tim neco delat) a to moznost "ovladnuti" takoveho letounu. postupu jak tomu zamezit je cela rada, ale zadny zatim neni 100%.
Mimochodem nejvetsi uzivatel bezpilotnich letounu (dokonce si je sam vyrabi a vymysli) je Izrael, druhe jsou USA.
pane Jiro (ctenar | 29.04.08 14:06)
ohledne technologie pouzite v ruskych modernich vojenskych prostredcich je to spise zbozne prani o tom technologickem zaostani. Moc novych ruskych prostredku se nikde neukazuje, s nikym nebojuji. Jsou schovany v Rusku a vlastne se poradne nevi co dokazi. Mozna ze se sami rozpadnou pri pouziti (to malicko prehanim) nebo budou nebezpecnejsi nez se zdaji. Jiste budete souhlasit ze nas to muze prekvapit (nektere pozitivne, jine negativne).
A s tou prumyslovou spionazi :) Myslite, ale ted uprimne, ze ji USA nepouziva ?
Neni to tak dlouho, co Nemci prisli na to, ze nektere soucasti Echelonu se zameruji na prumyslovou spionaz "kolegu" z NATO.
Ale ani proti tomu se neni co divit a USA by byly opravdu hloupe, kdyby to sami nedelali.
pane Ctenari (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 29.04.08 15:17)
pokud se tyce vyzkumu vesmiru, tam dnes zcela bezkonkurencne kraluje svymi bezpilotnimi sondami NASA. Schvalne se podivejte na jejich stranky.
Ja nikde netvrdim, ze rusove jsou hloupi nebo neschopni, pouze rikam, ze jsou v hi-tech za Amerikou trvale pozadu. A tezko se na tom v dohledne dobe neco zmeni - je to dane hlavne urovni americkych univerzit.
Rusové budou v technologiích asi (Karel z Čech | 29.04.08 18:03)
hodně pozadu za světovými špičkami, ale se svým pojízdným vrakem na sestřelení vojenského bezpilotního letadla nad Gruizií bohatě stačí. Třeba k likvidaci té nejdražší a nejmodernější ameriké technologie nic složitého a drahého zapotřebí není. Je tu však jistě podstatný rozdíl, protože rusové si svojí zastaralou technologii nemůžou tak hrdě jako američané strčit za klobouk.
(semtex, seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com | 29.04.08 18:05)
"Moc novych ruskych prostredku se nikde neukazuje, s nikym nebojuji. Jsou schovany v Rusku"
Rusove bojuji s Cecenci. Neni to tak davno co vyzkouseli novou technologii namorniho torpeda na ponorce Kursk. Jak boj s Cecenci tak ponorka Kursk jsou stejne katastrofy. A to je urcite jenom spicka ledovce. Kosmicka techinka? Pouzivaji porad stejnou techniku z prvnich letu v 50. letech. Nic noveho, zadna zasadni inovace. Jejich importovane mozky z nacistickeho nemecka jsou tytam a ty dnesni ruske jsou pryc v zahranici. Pracuji vetsinou na americkych universitach.
Semtexi, semtexi (Rene Bartosek | 30.04.08 04:23)
Docela by me zajimal, co by vsecko Pentagon dal za to, aby si vedl v Iraku stejne mizerne jako Rusove v Cecne. Pamatuju, jak nekdo v Iraku unesl a popravil ruske diplomaty a v prohlaseni do toho namontoval spolubratry v boji Cecence. Spolubratri se od teto akce ostre distancovali a rekli, ze s ni nemaji nic spolecneho a udelali to velmi rychle. President Putin vydal mozna trocha prekvapive verejne ( to neni uplne bezne ) strucny rozkaz ruskym tajnym sluzbam. Kdyz to reknu lidove a strucne "najit a sejmout". Jestli byl rozkaz splnen? Kdo vi, ale mrtvy toho moc nenakecaj. A ponorka Kursk, to byla jiste draha a velmi nebezpecna "sranda". Kolik to doopravdy stalo se mozna casem dozvime.
Pane Semtexi (ctenar | 30.04.08 10:10)
jestli a co zkouseli na Kursku se presne nevi, nebo vy snad ano ?
Pravdepodobne zkouseli nove kavitacni torpedo, ano to je bezny nazor. Valka v Cecensku nejde nijak zvlast, ale to nesla ani ta v Afganistanu a vlastne ani valky v Iraku a Afganistanu dnes nejdou moc dobre. Oni by si ti agresori meli uvedomit ze lide se budou branit.
Ale co se tyka ruske potazmo sovetske vesmirne techniky. Kdyz je to takovy sunt, proc americani pouzivaji ruske kosmicke motory ? :)
nejen motory (MedaBeda, mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz | 30.04.08 10:36)
ale i kosmický záchod si Američané kupují od Rusů
http://super-miska.blog.cz/0707/nasa-kupuje-od-rusu-zachod-za-400-milionu
Rusové dělají i kvalitni speciální mycí šampon užívaný na ISS. http://www.astro.cz/clanek/1096
Pane čtenáři , pro upřesnění, (Polesny | 30.04.08 17:11)
Američané kupují od Rusů pouze části raketových motorů - jde o spalovací komory, usměrňovací trysky a další komponenty - metalurgie titanu, kde jsou Rusové lepší. Sranda je, že tyhle součásti jsou montovány i do vojenských raket a Rusové o tom ví a nijak se nerozčilují. Holt kšeft je kšeft!
Nakonec radar u nás je také spíš o kšeftě.
Všechny kecy o základně a její prospěšnosti
jsou jenom zástěrkou, protože někdo chce hodně
vydělat a ti naši páni politici už dostali zaplaceno, tak proto jsou tolik pro radar!
Stejně jako si namastili kapsy na švédských stihačkách JAS Gripen.
Amerika vs. Rusko (Erricco | 02.05.08 10:14)
Rusi maju velku výhodu v tom,že narozdiel od USA sa nikde svojou technikou moc nechvalia a preto si každý myslí ,že nič nové nemajú ....
Stačí si pripomenuť začiatky Irackej okupacie,kedy bol aj u nas na titulke USA HI-TECH tank s dierou ako päsť skrz ,naskrz ,ktoru musel vraj vytvoriť nejaky druh elektromagnetickej zbrane.Problem však bol v tom že ju nikde nenašli a ta ktoru maju USA ma rozmer 2 poschodoveho baraku a nie je moc mobilna ... A to nespominam ine USA "nehody" ...
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
26.4.08
Zimbabve: Po 28 létech v úřadě se zdá být Mugabe na odchodu. Jeho strana ZANU-PF ztratila většinu v parlamentu. Nepomohlo ani zastrašování voličů, ani přepočítávání hlasů, ani odklady zveřejnění výsledku voleb.
Co to přinese těžce zkoušeným lidem v Zimbabwe, se ještě uvidí. Počet křesel se zatím v parlamentu nezměnil.
Zdroj: http://sg.news.yahoo.com/afp/20080426/tts-zimbabwe-vote-parl...
Klasifikace: politika
Komentáře
Ale zcela určitě pomohla (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 27.04.08 22:38)
stávka dělníků v přístavech zabraňující vyložení lodi z Číny s nákladem zbraní. Hnutí za svobodu Zimbabwe se rozšířilo po celé jižní Africe a loď byla odmítnuta ve všech přístavech a s největší pravděpodobností je již na cestě zpět do Číny. Z toho lze usuzovat, že se Mugabe připravoval na krvavou revoluci. Musíme jenom doufat, že nová vláda již nebude loutkovou vládou místních sionistů, kteří Mugabeho dosadili a rozhodovali o dění v zemi.
Mirdo, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 27.04.08 23:08)
Mugabe byl socialisticky diktator a neni divu, ze se mu soudruzi z Cinske Lidove Republiky snazili pomoci. Doufam, ze v Zimbabwe bude konecne demokracie.
Nevim, proc do toho tahate sionismus, to uz je podle me hodne paranoidni.
To Jirouš... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 28.04.08 06:53)
Také doufám, že bude v Zimbabwe konečně demokracie. Cestovní kanceláře varují a odrazují případné výletníky od návštěvy Zimbabwe. Je tam příliš nebezpečno, protože tam stále ještě doposud vládne sionistický režim Nicolase van Hoogstraten.
Tady je odkaz.
Mirdo, (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 08:19)
dostal jsem se pres vas odkaz az na jakesi priserne nacisticke stranky v anglictine, kde se nepise o sionistech, ale v jednom kuse o zidech a zidovkach. Neco duveryhodnejsiho by nebylo ?
Jirousi, ty soudruhu jeden snaživej... (hestroy | 28.04.08 08:57)
Tebe budou tví zaměstnavatelé jistě potřebovat i nadále. Takového demagoga, aby člověk pohledal. Já ty stránky znám a vím, co ti na nich vadí. Je tam totiž hodně sionistických prasáren, spousta údajů o sionistickém terorismu atd. Jsou to skvělé stránky, o židech jsem nenašel ani větu. Snad jen to, že když židi likvidovali USS Liberty, tak je tam zmínka o tom, že to byly izraelská letadla a lodě. Atd. Nic o židech, nic o židovkách. Ale naprosto chápu, že pro vaše lidi jsou to stránky, které nemáte rádi. Aby taky jo, když je neovládáte vy, že? Čest práci siosoudruhu!
Jirouši, (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 28.04.08 15:01)
že ty musíš pokaždé za vším vidět židy? Je to paranoia? Článek v mém odkazu pojednává o situaci v Zimbabwe a o tom tady vedeme diskuzi...že jo! Ty zkrátka nechceš přiznat, že jsi přestřelil. Pokud si chceš mermomocí rejpnout do židů, tak si zajdi na Jerusalem Post. Tam se můžeš v diskuzích vyřádit.
No prave, Mirdo (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 28.04.08 22:47)
rec je o Zimbabwe. Ten nesmysl o tom, ze tam vladnou sionisti jsi napsal ty.
Jirouši... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 29.04.08 06:53)
ale s tebou se skutečně nedá diskutovat. Já si ze soucitu k tobe udělám čas, ať se tady neztrapňuješ...ať si doplníš znalosti situace a ty, místo abys přiznal, že mám pravdu, tak budeš zatloukat a zatloukat. Bylo to marné a lítost musí stranou. Kde chybí šedá mozková kůra, tam se logika nevytvoří.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
26.4.08
Česká republika: Vyplýva to z výsledkov prieskumu verejnej mienky Strediska empirických výskumov (STEM), ktorý vykonali v dňoch 1.-8. apríla medzi 1341 obyvateľmi ČR starších 18 rokov. USA a Rusko sa umiestnili na 14. respektive 16. priečke. Rebríček uzatvára Čína a Kosovo.
Zdroj: http://www.stem.cz/clanek/1523
Klasifikace: kultura
Zprávu vložil/a google
Komentáře
Čechoslováci a nebo, Slovakočeši (Lev. | 27.04.08 12:03)
Jednoduše řečeno, Slováci jsou našími bratry !!
Zde se právě ukazuje, jak jsou potřeba neformální (Polesny | 27.04.08 16:38)
vztahy mezi lidmi,mimo vliv politiků, kteří jsou povětšinou falešní a neupřímní.Česká kultura na Slovensku má veliký vliv - běžně je ke koupi na Slovensku množství českých knih a časopisů, nosičů DVD s česky dabovanými filmy a muzikou a je hodně kupovaná. Opačně už to tolik nefunguje, ale když je zde v Praze každoročně slovenský divadelní festival,tak získat na nějaké představení vstupenky, je skoro nemožné i když jsou hodně drahé.Na Slovensku jsem byl mnohokrát a upozorním
zde přítomné na obec Vlkolínec , která je součástí
Ružomberoku - cesta ze Žiliny do Tater.
Vlkolínec www.vlkolinec.sk je od roku 1993 zapsaná obec do seznamu UNESCO.
Na stránkách je možné obec vidět, je tam bohatá fotogalerie i video.
"Vlkolínec bol v roku 1993 zapísaný do zoznamu svetového kultúrneho dedičstva UNESCO ako unikátny krajinno-sídelno-architektonický komplex"
Jde o jednu z nekrásnějších lokalit na Slovensku vůbec a kdo ji neviděl, hodně prohloupil.
Když jsem tam byl poprvé, tak mně nad tou kr
www.vlkolinec.sk (Polesny | 27.04.08 16:40)
Pokračování -
Když jsem tam byl poprvé, tak mně nad tou krásou
úplně vyhrkly slzy.
Svata pravda, nasi bratri a sestry. (Rene Bartosek | 27.04.08 17:05)
Takovy vetsi temperament, uprimnost a taky vetsi tvrdst ma neco do sebe, to se holt jenom tak nevidi. Clovek aspon rychle vy na cem je, coz lidi jako ja ceni vysoko. :)
Rozděl a panuj... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 27.04.08 21:24)
Neplatí v tomto pojetí. Docela mne mrzí, že jsme se 1. ledna 1993 rozdělili. Byl jsem v té době doma na dovolené a smutně jsem ten "rozvod" sledoval na silvestra v televizi. Škoda! Mám v Košicích přímou větev rodiny, ale teď už jsme "cizinci".
dal som to tu ako priklad (google | 27.04.08 23:08)
ze väcsina ludi si dokaze urobit vlastny obraz o veci, napriek mediam a politikom. ludia su väcsinou len pohodlni. lepsie povedane lenivi zapnut mozgovnu a najradsej bezia na autopilota.
Máme k sobě nejblíže (Saša | 28.04.08 11:00)
Nechceme radar, na Slovensku dokonce ani vláda. Podobně o Kosovu..
(f.i.l.i.p | 28.04.08 20:14)
Plati to aj opacne. U mna urcite ano;-) Mam v Cechach aj rodinu aj kamaratov.
rozdělili nás Mečiar a Klaus (MedaBeda, mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz | 29.04.08 00:09)
protože každý chtěl svoje hnojiště. Klaus ho má,ale Mečiarovi to nevyšlo. Jak ten se vztekal,když ho Gašparovič porazil!
Když by někdo vyhlásil referendum za znovuspojení,šel bych hlasovat pro, i kdybych měl být na smrtelné posteli.
Méďo... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 29.04.08 07:02)
já bych se přidal. Dejte mi vědět, až někde narazíte na petici.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
26.4.08
Irák: Zbraně v Iráku a ještě k tomu od Íránu. Tak důvod a povolenka k útoku na Írán by už byla v kapse. Myslím, že nás nečeká nic dobrého.
Viz článek
Zdroj: http://www.bezcenzury.org/rs/article.php?id=1063
Klasifikace: politika,pravo
Zprávu vložil/a Cali
Komentáře
Ani takový nález není podle mezinárodního práva (Polesny | 27.04.08 02:48)
důvodem k rozpoutání dalšího válečného konfliktu.
Zbraně mohou být z Iránu,ale kdo je tam skutečně dodal? Nemůže to být opět naše slavná CIA - ta má na takové prasečinky patent.
A kolik jich bylo? Nejsem paranoidní, abych za vším hledal nějaká složitá spiknutí, ale zbraní je
v Iráku požehnaně i bez případných dodávek z Iránu.Podstatné je , kdo těmito zbraněmi střílí.
Minulý měsíc dezertoval celý dělostřelecký pluk,
který byl dislokován v Basře k Mahdího povstalecké
armádě s celou výbavou, takže ten opravdu žádné
zbraně z Iránu nepotřeboval.
Američtí okupanti už v Iráku melou z posledního,
takže je každá záminka k případnému zmírnění
konečného debaklu dobrá.
Více na: http://www.blisty.cz/2008/4/25/art40310.html
Pane Peleska (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 27.04.08 04:36)
byl by nejaky hodnoverny odkaz o dezerci delostreleckeho pluku k jakesi "Mahdiho armade" ? Predem dekuji.
Ony zpravy mluvi pouze o tom, ze velky pocet irackych policistu a vojaku prisel o praci, protoze ti lide odmitli ze strachu nebo nacionalistickych duvodu bojovat.
Mikin Jirous opět perlí! (Polesny | 27.04.08 04:39)
Hoďte na něj síť.
Soudruhu Jirousi, (hestroy | 27.04.08 16:34)
a nějaký důkaz o ZHN by nebyl? Tuším, že to byl hlavní důvod pro napadení suverénního státu a jeho pětileté okupace. Vy, jako zkušený důvěrník byste to jistě mohl vědět...
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
26.4.08
USA: Výzkumníci z „Cancer Council of Victoria“ zjistili, že muži masturbující alespoň 5x týdně trpí o třetinu méně často rakovinou prostaty. Pohlavní styk prý není stejně účinný neb můžete chytit chorobu s opačným účinkem.
Kdyby zpráva nebyla od pramene zpravodajství, z FOX NEWS, kde chtějí mít zdravé čtenáře asi by si to nezasloužilo zmínky. Pokud čtete anglicky, pobavte se komentáři pod zprávou na Fox News.
Zdroj: http://www.foxnews.com/story/0,2933,352278,00.html
Klasifikace: kuriozity,zdravi
Zprávu vložil/a Saša
Komentáře
komentáře (Jiří Koubek, yuri1 (zavináč) seznam (tečka) cz | 26.04.08 08:12)
jsou velmi vtipné, je vidět, že pisatelé mají dobrý smysl pro humor.
Zdraví je přednější, (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 26.04.08 16:12)
než se nervovat s politickými událostmi, kterým někteří - zde přítomní - pisatelé doposud neporozuměli. Proto doporučuji všem soutěžícím o pevné zdraví: Krebst, Semtex, Sid, Vojta, Seberád, anti-anti a dalším, nejen časté, ale i úspěšné masturbování! Uleví se vám i nám! Bude od vás konečně pokoj.
Tak tak, (hestroy | 27.04.08 16:35)
jak říkáte, pane Mirdo, tohle by jim mohlo pomoci od toho stresu, který na ústředí vždy zažívají před výplatou...
To hestroy... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 27.04.08 21:35)
Už by si mohli konečně najít nějakou slušnou práci a začít se živit poctivě, než nás tedy za jidášský groš šmírovat! (Cenzurováno. Osobní výpady. Editor)
Dotaz moderatorovi (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 27.04.08 22:16)
mohu take nadavat nacistum a komunistum kteri nadavaji me, nebo je to mozne pouze "jednim smerem" ?
2 Jira (Vladimír Stwora, editor (zavináč) zvedavec (tečka) org | 27.04.08 23:22)
Nacistům a komunistům nadávat můžete, ale to se, myslím, nebude u vás na ústředí líbit, když se budete strefovat do vlastních řad. Své oponenty urážet nesmíte.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
26.4.08
Izrael: Imigrantka do Izraele Světlana Zakolodkin, její dcery, (a další příbuzný) mají problémy s Izraelským ministerstvem vnitra; jedna dcera ztratila stipendium, sestřenice byla vyhozena ze střední školy a to vše jen proto, že babička byla za nacistů skrývaná sousedem, změnila jméno a řekla lidem, že není Židovka.
V zemi původu, Izraelské vyslanectví rozhodlo, že jsou Židé a mohou imigrovat do Izraele na základě „zákona o návratu“. Úřednice ministerstva vyžaduje důkazy o babiččině židovství a loni odebrala rodině identifikační průkaz národnosti a náboženství. Světlana s rodinou imigrovala do Izraele v roce 2003. Všichni 4 jdou k výslechu na ministerstvo v červnu, kde se situace může vyřešit nebo mohou být postoupeni k deportaci a ztrátě všech osobních práv.
P. S.: Ach, ten árijský či židovský původ
Zdroj: http://www.haaretz.com/hasen/spages/977930.html
Klasifikace: kuriozity,nabozenstvi,pravo
Zprávu vložil/a Saša
Komentáře
Nechali se nalákat... (Mirda, smirek (zavináč) shaw (tečka) ca | 26.04.08 17:22)
Finanční pomoc Spojených států pro zaostalé a rozvojové země třetího světa (Izrael dostává 3-5 miliard dolarů ročně) se v Izraeli investuje především do armády...ale také do školství. Vzdělání je v Izraeli pro místní i pro nově příchozí zdarma a to od samého počátku založení Izraele. Lákavé podmínky bezplatného vzdělání a absolutně nelogický "zákon návratu domů" (Palestina patří od nepaměti Palestincům) působí jako mucholapka pro nic netušící židy, kteří takto dobrovolně lezou do satanášova doupěte a vůbec si neuvědomují, že jsou zneužiti k zalidňování nově uloupených území v Palestině (tyto informace mám od kamarádů židovského původu, kteří si to osobně vytrpěli). Světlana Zakolodkin by se měla vrátit i s celou rodinou domů a to tam, kde se narodili.
Pointou je ten původ (Saša | 26.04.08 19:09)
Za Hitlerovského Německa se na rasovou čistotu přihlíželo jen u příslušníků SS. Za neárijskou babičku by k odsunu ani tehdy nebyla odsouzena vnučka a pravnuci. Nebo paní Světlana není dostatečně ideologicky „zbožná“?
Jak jsou konkrétně rešeny podobné problémy (Polesny | 27.04.08 03:36)
najdete velmi přesně popsány v knize profesora
Israela Shahaka - Historie a náboženství židů.
Bláhově jsem si myslel, že jsou židé nějak soudržní,ale že jdou po sobě jak slepice po flusu, to jsem byl silně rozčarován.V knize se o tom
podrobně píše.Je přísloví - člověk člověku vlkem
a je možné také směle v tomto případě nahradit slovo člověk, slovem žid.Nebude mít tohle tvrzení absolutní platnost, ale dost napovídá, co se v mnoha židovských dušičkách děje a jaká špatnost se v některých z nich nalézá.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
25.4.08
Česká republika: Dostal jsem příspěvek od čtenáře ze Švédska. Převodem přes banku. Z částky 700 korun si banka odečetla 300. :-(
(Pro zvětšení klikněte na obrázek)
Klasifikace: kuriozity
Komentáře
Ale to je Tvuj problem, ne jejich... (von_Krebst | 25.04.08 19:58)
Vladimire, ale to preci neni chyba banky, to je chyba tebe jako zakaznika, ze u nich ses, kdyz ti nevyhovuji jejich sluzby. Ja mam kuprikladu na svem ucte v CR nulovy poplatky temer za vsecko, a zcela urcite mam nulovy poplatek za prichozi platbu ze zahranici. A v nemecke bance, kde jsem mel nejaky kapital byly zadarmo dokonce i odchozi platby do zahranici (coz mne trochu prekvapilo)
von krebste (pm | 25.04.08 22:33)
ty seš tak blbej až mi je z tebe blbě :-D ale nenech se rušit, pokračuj v diskuzi
Vtip je v tom, (Hugof | 26.04.08 05:57)
že prakticky všechny české banky (Spořitelnou počínaje a Komerční bankou konče) si za jednorázový převod účtují (maximálně snad 1%, snad dokonce ani to ne) za převod z jedné měny do druhé při vkladu ze zahraničí na český účet minimálně 300.- Kč za operaci... Má to vlastně motivovat klienty, aby takto prováděli tuto operaci s co největším objemem peněz. Čím se tedy částka v přepočtu liší méně od minimální platby za převod, tím je operace nevýhodnější! Von Krebst má (MOŽNÁ) účet u některé ze zahraničních bank, kde se směňuje Dolar za Euro či Libru bezplatně se spekulativním výtěžkem daným rozdílem úroku, inflace a pohyblivého kurzu jednotlivých měn, což není stále ještě situace Koruny české, slovenské či ruského Rublu... Von Krebst je prostě jen dokonale neinformovaný idiot, jemuž nevědomost dává pocit vševědoucnosti a moci... Jako ostatně většině jednookých idiotů mezi slepými...
záleží na tom co a jak (Antiseptik | 26.04.08 14:18)
třeba elektronicky převést peníze z Kanady do ČR stojí v bance skoro 50 dolarů, nezáleží vůbec na částce. Což znemožnuje zaplatit drobný účet, neb je to předražený. Ovšem pro lidi co převádí milionové částky je to naopak skoro zadarmo.
Nechci delat reklamu, (Soudce Lynch | 26.04.08 15:31)
ale zkuste moneybrookers.com... Je to za hubicku a maji ucet v CR, takze za pripsani penez na Vas ucet v CR, neplatite nic... Pri prevodu 500 liber z UK platim cca 2.60 Libry. Pro kurz pouzivaji kurz Evropske banky.
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
25.4.08
Izrael: Skupina izraleskych osadnikov ohrozovala a nadavala clenom nemeckej parlamentarnej delegacie. Nazvali ich okrem ineho nacistami.
Podla informacii nemeckych poslancov sa bezpecnostne urady, aj izraelska armada len necinne prozerali a odmietli im pomoct.
Nemecky velvyslanec sa uz oficialne stazoval na izraelskom ministerstve zahranicnych veci.
Samozrejme, ze nemecka slobodna tlac o tomto incidente taktne pomlcala.
Ked sa asi pred rokom zucastnil nemecky poslanec Volker Beck, zakazanej demonstracie homosexualov v Moskve a ruska policia ho neochranila proti utokom ruskych nacionalistov, tak kvikali nemecke media od rana do vecera, cely mesiac o demokratickych deficitoch v Rusku.
Zdroj: http://www.israelnetz.com/themen/aussenpolitik/artikel-ausse...
Klasifikace: politika
Zprávu vložil/a google
Komentáře
Aha, (Rene Bartosek | 26.04.08 17:34)
takze byvaly president Jim Carter neni jediny, kdo je persona non grata pro Izrael. Nemci na tom jeste byli dobre, ti aspon ochranku dostali, i kdyz necinne prihlizela, takze byla k nicemu. Kazdy si svou duveryhodnost, dobre jmeno a povest partnera vytvari sam. A kazdy je i jinak podle toho hodnoceny, treba Nemci maji v tomhle smeru v zahranici velmi dobre jmeno.
Rene (google | 26.04.08 21:32)
v delegacii boli hlavne predstavitelia "zelenych" a socialni demokrati, vysloveni "priatelia" izraela.
Jerzy Montag je dokonca predsedom nemecko-izraelskej parlamentarnej skupiny a v Hebrone boli zrejme pozriet ake projekty by mohli financne podporit, z penazi nemeckych danovych poplatnikov.
Hmm, (Rene Bartosek | 27.04.08 00:50)
To je divne, tak kdyz to byli pratelsti ti Nemci, tak to ma znamentat, ze existuji i mene pratelsti Nemci? A proc se nepostarali o slusne zachazeni s pratelskymi Nemci? Ono vsechno je relativni, vypada to, ze Nemci se budou muset mnohem vice snazit byt pratelsti.
Nooo, (Aja | 27.04.08 17:56)
jsou pratelsti a "pratelsti", ze, a nekdy jsou nepratelsti i ve vlastnich radach.
Je to jen rozdilny uhel pohledu. :-)
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.
25.4.08
USA: Hollywoodský herec Wesley Snipes byl odsouzen za neplacení daní na tři roky vězení. Podle zahraničních zdrojů, např.: Wesley Snipes acquitted of federal tax fraud, se jedná zřejmě o neplacení federální daně z příjmů (federal tax), která podle filmu Zeitgeist není v žádném zákoně obsažena.
Zdroj: http://www.novinky.cz/clanek/138507-wesleyho-snipese-odsoudi...
Klasifikace: krimi,kultura
Zprávu vložil/a djb
Komentáře
Opravdu tri roky ? (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 26.04.08 04:15)
V clanku se pise \\\"up to 3 years\\\", tedy nejvyse 3 roky.
To znamena, ze zlodej a darebak ktery vydelal miliony a odmitl platit dane muze dostat treba jen podminku.
(Vaše informace, pane Jirous, neodpovídá uvedenému zdroji z 25.4.08 - Moderátor)
(Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 26.04.08 08:38)
Mate pravdu, moderatore. Podle poslednich zprav Snipes opravdu ty tri roky dostal. A dokonce cast penez ktere dluzi uz vratil a omluvil se.
Zaplat pan buh, ze i bohaty lump je poslan alespon nekdy do vezeni.
Dotaz (Blue, litr (zavináč) seznam (tečka) cz | 26.04.08 10:11)
Jíro, jen otázečka, děkuji předem za odpověď - proč je Snipes anebo herci obecně lump, zloděj nebo darebák? Nějak tomu nerozumím, to jako všichni co něco víc vydělají jsou darebáci? Pak jsem také - pro někoho - tedy darebák.
P.S. já taky nerad platím daně, když vidím jak je ti političtí ignoranti nahoře nesmyslně rozhazují.
Demonstrativní příklad... (leo69 | 26.04.08 10:47)
Odsoudili ho trestem v samé horní hranici odnětí svobody! A k peněžitému trestu 5 milionů dolarů, kde částka není v úplně maximální možné požadované výši, protože se jeho obhajobě podařilo dokázat, že si účetnictví nedělal sám, ale měl na to účetní specialisty... Odsoudili však jeho a to, jako demonstrativní případ, k trestu v horní hranici pro odstrašení těch, kteří (a je jich stále více) také odmítají platit federální daň, kterážto pouze slouží k ještě většímu obohacování určité "bankéřské" skupiny a kterážto daň není podložena žádným zákonem USA. Možná tento trest bude dalším podnětem k procitnutí a otevření očí občanů v USA o tom KDO,CO,JAK jim vládne a ovládá.
Nejde přeci o to, zda je Snipes "prohnilý milionář" (djb | 26.04.08 13:08)
Podstatné je že americké noviny píší že byl osdouzen za "federal tax", která je podle Zeitgeistu nezákonná.
Což znamená jednu z těchto věcí
1/ Zeitgeist nemá tomto pravdu
2/ Snipes byl odsouzen neprávem protože nelze přiznat že je to nezákonné - varianta "policejní stát"
3/ Snipes byl ve skutečnosti odsouzen za jiné daňové prohřešky, ale píše se hlavně o tom, že neplatil "federal tax", aby vznikl dojem, že je to nezákonné. varianta "manipulace médii"
4/ Nebo je to omyl, Zeitgeist mluví o něčem jiném varianta "slabá finanční angličtina autora"
Čtěte a přemýšlejte,-)
Dane (Jira, jiri (tečka) jirous (zavináč) klikni (tečka) cz | 26.04.08 18:08)
Ja dane take platim nerad a uznavam ze je spousta pripadu, kdy vlady s penezi plytvaji.
Ovsem pokud pouzivam silnice a dalsi infrastrukturu nebo treba posilam deti do skoly, tak dane platit musim.
Ti kteri neplati jsou podle me lumpove a vyzirky.
Platim dane- (Aja | 26.04.08 20:36)
taxy hned 4x, federalu, provincii, municipalite, skolni komisi. Nijak se nebranim.... jezdim autem, nejezdim autem, posilam deti do skoly, neposilam....platim.
Presto me vic, nez neplatici (ktere snad povetsinou dostihnou) vytoci, kdyz clen nektere vlady, ci nekdo na urovni "moji vesnicky" zneuziva penez poplatniku, krade, jak straka a zas tak moc se mu, obvykle, nestane.
no... (Vladimír Bílý, vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz | 28.04.08 11:23)
původně měl W.S. možnost dostat 16 let za spolčení z blíže neuvedenými neplatiči federal tax..dostal strach a hodil to na daňový poradce a dostal 3 roky.Průser je v tom,že mi nevíme přesně,jesli šlo o federální daň a nebo o směs různých nedoplatků apod. Pokud by člověk jeho mediálního významu byl schopen veřejně odmítnout placení federaní daně a byl schopen (z pomocí nejlepších právníků)argumentovat u jakéhokoli soudu např. z precedentem u ostatních osvobozenýh , souzených za tento čin,byl by to začátek konce fedu,neb fed je hlavním a jediným příjemcem této daně.Suma vybraná na federalní dani je menší,než úrok,který USA vláda každý rok platí fedu,nejdražšímu tiskaři oběživa všech dob.Po jeho vyhraném případu, by vlna ostatních neplatičů snížila množství oběživa určená pro těchto cca 100 židovských jedinců (FED) na minimum.
Ja nevim (ctenar | 29.04.08 14:20)
Ja nevim (ctenar | 29.04.08 14:21)
cetli jste ten clanek opravdu pozorne ?
cituji "was found not guilty of federal tax-fraud and conspiracy". Takze nebyl shledan vinnym v neplaceni federalni dane, ale s nejakych tri mensich prohresku. Ale mozna to jen spatne prekladam.
pro ctenare (djb | 29.04.08 21:51)
Mate 100%-ni pravdu. Cetl jsem to tolikrat cesky, ze anglicke zprave uz jsem nevenoval zadnou pozornost - jen jsem tam hledal nazev dane.
A pritom to je dokonce v nadpise:-)"Wesley Snipes acquitted of federal tax fraud". - osvobozeny
Takze za federalni dan odsouzen nebyl, coz je mnohem zajimavejsi.
(pokud ji neplatil, coz pravdepodobne ne, kdyz o ni pisou)
Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní čtenáři.