Zpátky na příspěvek ›

Všechny příspěvky podepsané Vasek

Nalezeno 166 příspěveků, 19 různých IP adres

Stránka: 1 2

Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího

20.02.2001 17:28

Domácí počítačová síť II (Pořiďte si router!)

Pripominky k pripominkam pana Brejchy

Vasek 198.?.?.?

O ruznych moznostech by se dalo napsat spousta materialu, ale toto neni pocitacovy e-zine, ale jakysi spolecensky magazin z jineho uhlu pohledu (presto si cenim vysoke urovne). Pan Stwora, jak jsem si stacil vsimnout, pouze jemnymi metodami ukazuje pocitacove neodbornemu obecenstvu "zazraky" ktere lze udelat. My geekove si na kazdem clanku najdeme spoustu "musek" a doplneni, ze kterych je "normalni" clovek na vetvi [smích]Kabelove modemy a DSL v Canade az zase takovou vyjimkou nebo minoritnim resenim nejsou. Telefonni linky a kabelova televize jsou zavedeny snad do kazde domacnosti. Pokud si poridite toto pripojeni a casem se rozhodnete, ze prikoupite dalsi pocitac (pro deti) a chcete usetrit na IP adresach, koupe routeru se z dlouhodobeho hlediska rozhodne vyplati jako RELATIVNE jednoduche, levne a bezpecne reseni.Clanek splnil svuj ucel tim, ze ukazal ze neco takoveho vubec existuje (coz provideri neradi rikaji).

110

20.02.2001 17:56

Američané hodlají udělit Čechům lekci z politické korektnosti

Svickama taky ne :-(

Vasek 198.?.?.?

Uz se tesim, az bude zakazan Temelin, nasledne precedencne vsechny elektrarny a lidi budou sedet doma, svitit si svickama, a protoze je znamo, ze svicka vic hreje nez sviti, tak tim budou prispivat ke globalnimu oteplovani. A protoze to bude mit za nasledek prirodni katastrofy velkeho rozsahu, jiste je za to nekdo zazaluje a to jsem potom zvedav, ktery pravnik je z toho vyseka.A to, ze je velkou modou soudit se pro cokoliv, neni pouze vina pravniku, ti jenom vyuzivaji stavajici zakony, ktere jim to umoznuji.Byt firmou Westinghouse, nechal bych nejdrive pana Fagana podepsat NDA (non-disclosure agreement - to je tady taky velika moda), to vite intelektualni vlastnictvi, a pak bych ho klidne nechal nahlednout do dokumentace, kdyz je takovy veliky odbornik pres zabezpecovani jadernych elektraren.(IANAL - I Am Not A Lawyer)

111

17.03.2001 16:29

Hon na čarodějnice vstoupil do další fáze

kam to speje?

Vasek 24.?.?.?

Nakonec to dospeje do te faze, ze si "volici" vynuti zakon na filtrovani obsahu internetu, tedy de facto cenzuru.Zakon o detske pornografii prosadila liberalni ministryne. Nejsem si ale jist, zda by podobny zakon nebyla klidne schopna prosadit stredove krestanska opozice (viz prohrana defamacni pre Stockwella Daye).Co se mi stane, pokud budu vlastnit svou vlastni fotografii, kterou rodice poridili v mem veku 5 let, jak se, samozrejme bez obleceni, koupu ve vane? Vime, jak byvaji zakony nedokonale, pomyslela ministryne na takovyto pripad? Mam se jit prasknout sam (kdyz jsem se tak pekne usvedcil z toho, ze jsem kriminalnik), abych dostal nizsi sazbu za spolupraci s policii nebo mam cekat, az si pro mne prijdou?Mimochodem, vcera vecer (16. brezen), na HGTV (home and garden tv), v poradu "Zdrave ziti" ukazovali, jak stastna maminka prebalovala 3denni miminko (chlapecka). Kamera ukazala plny zaber na jeho genitalie. Uz nekdo podal na producenta, moderatorku, rodice, rezisera, kameramana trestni oznameni? Predpokladam, ze uz decko zajistili socialni pracovnici a soud prave rozhoduje o vazbe obou rodicu?!?!

128

25.01.2002 18:02

Několik slov o filmu Black Hawk Down

Několik slov o filmu Black Hawk Down

Vasek 193.?.?.?

Myslim, ze na to pudu stejne jako jsem sel an PH.
Rad si udelam obrazek, i kdyz ocekavam presne to,
co je tu popsane. Neskodi jednou za cas se spravedlive
nasrat, i kdyz posledni dobou jsem diky prevladajici
nalade nasran prakticky porad, mimochodem jsem take
mlada generace, 22 let.

831

20.03.2002 11:55

Amelie

Amelie

Vasek 193.?.?.?

Mě se to líbilo. Nemusím pořád vidět filmy, kde někdo zápasí se svou identitou, potýká se s drogami apod. Když konečně někdo natočí film, který dobře dopadne a přitom to není sladkobolnej kýč, nebo film, kde aby se dva konečně našli, nemusí spadnout letadlo, potopit se Titanic, či probít se bandou teroristů, jsem rád.

A co se týče Oscara, to je mi úplně fuk.

1173

21.03.2002 11:32

Wrestling: kulturní fenomén současné americko-kanadské generace

Wrestling - kulturní fenomén současné americko-kan

Vasek 193.?.?.?

Bohuzel jsem se jiz vylecil z iluze, ze jsou Evropane proti podobnym
poradum imunni. Snad nemycham hrusky s jablkama, kdyz vzpomenu, jak
se u nas dari soutezim "Chcete byt milionarem", nove na Nove
"Nejslabsi, mate padaka", talkshows Acko ci Pericko si s americkymi
(viz filmy 15 minut, Vrazda v primem prenosu...) mnoho nezada. Myslim,
ze neni daleko doba, kdy skutecne budeme svedky skutecne smrti v TV,
ostatne oblibene Reality Shows k tomu nemaji daleko...

Kdyz si nechame natlouct do hlavy pohled na normalitu nekoho jineho
(kuprikladu homosexualove, za par let bude natocen Titanic 2 s parem
hosanu, a vsichni to budou brat jako fajn...), budeme pak schopni prijmout cokoli, co se nam predlozi.

1190

10.04.2002 15:16

IV. Kanadský žert

IV. Kanadský žert

Vasek 193.?.?.?

Myslim, ze chapu, o cem autor mluvi. Je to jista bezpohlavnost, ktera se bohuzel siri i k nam do Cech, at uz filmem nebo brozurami. Idealni partnersky rozhovor by mel znit asi takto:

ON: Rovnopravna zeno, myslim, ze bychom dnes mohli prostudovat novou kapitolu z knihy Dejiny nadra, abychom se opet priucili neco o historii obou pohlavi.

ONA: Ano, prijimam tento tvuj navrh, manzeli, s tim, ze te opet poucim, jak to bylo drive k zenam nespravedlive. Jeste ze dnes jsou jiz muzi stejne jako ty schopni akceptovat nase osoby jako takove, bez pohledu na jejich vnejsi stranku. Abychom si mohli cist, sundame si nase rousky pres oci.

...cteni... ...hloubani...

ON: Draha, promin, rovnoprava, to je tak poucujici, myslim, ze uz ani nepotrebuji pasku pres oci, protoze te jiz zcela vnimam jako samostatnou entitu s hlubokou vlastni silnou vuli, me smysly mne jiz nebudou klamat. Pojd, vykrocime do novych strukturalne systemizovanych hoorizontu, ktere se pred nami oteviraji k nasi spolecne nerusene dualne reciprovane existenci, v niz jiz nebude sobeckych natlaku jedne strany, prava homologni koexistence.

ONA: Ano, jiz zadne sexisticke prase jako byl treba ten Feynmann, nebude priklady na verejnosti zesmesnovat druhe pohlavi, jiz zadna diskriminace v praci, genetici jiz pracuji na tom, aby tehotenstvi bylo mozne pro kazdeho, gaye, hermafrodity a dalsi, souziti jiz nebude povazovano za sexualni vztah muze a zeny, prave pouto oprostene od nanosu primitivniho chtice a zavadejicich instinktu.

Nektere domacnosti to uz asi provozuji...

1385

15.04.2002 13:20

Proč vlastně ne Jordánsko?

Proč vlastně ne Jordánsko?

Vasek 193.?.?.?

Docela dobre, ale otazka palestinskeho naroda je slozitejsi.
Doporucuji knihu Milose Mendela Nabozenstvi v boji o Palestinu,
jako svebytny narod vicemene Palestince definovali islamsti
buditele Al Bani a Kutb ve ctyricatych letech v ramci boje za
odstraneni tehdejsich arabskych rezimu poplatnych kolonialnym
velmocem.

1429

25.04.2002 16:59

Le Pen postoupil bez ztráty květinky - Evropa je prý zděšená

Pláč na špatném hrobě

Vasek 193.?.?.?

I mě je zle z politicky korektního obrazu šířeného v prostředí vzájemného porozumění a lásky mezi demokracií odkojenými subekty občanskospolečenského prostředí, zdravej rozum mě ale zatím snad neopustil, takže pro mě Haider, Le Pen, Sládek a další rozhodně nejsou zachránci národního státu nebo rozumu v politice a společnosti.

Právě to, že bych se s nimi ztotožnil, by bylo největší, i když Pyrrhovo, vítězství intelektuálství, "humanismu a tolerance" nad mojí osobností. Jenom proto, že se mi něco zajídá, nebudu volit někoho, kdo toho s radostí využije ve svůj prospěch.

1523

23.05.2002 10:59

Hra čísel - kam jdou peníze amerických daňových poplatníků?

Hra čísel - kam jdou peníze amerických daňových po

Vasek 195.?.?.?

Podobně jako někteří přispěvatelé reagovali fanatičtí Němci po požáru Říšského sněmu. Co se týká peněz, mohla by jich Amerika užít např. k zacálování svého zahraničního dluhu (je otázka, jestli "na to Amerika má").

1888

14.06.2002 16:01

Spamer soudí svou oběť

Spamer soudí svou oběť

Vasek 195.?.?.?

Jenom aby me pak Microsoft nezaloval za to, ze reknu, ze treba Wokna maj plno chyb... (z ceho bysme si pak delali legraci?)

2245

14.06.2002 16:25

Místo kočky pes

Místo kočky pes

Vasek 195.?.?.?

Ja si nedokazu predstavit, ze by nas pes nesmel do postele... (ne ze bysme se o to nepokusili..)

2246

18.06.2002 19:19

Také sledujete mistrovství světa ve fotbale?

Také sledujeme mistrovství světa ve fotbale

Vasek 195.?.?.?

Docela bych uvital, kdyby se zmenilo posuzovani penalt, ktere jsou myslim prilis ultimativni (viz zminene pripady). At je to opravdu jenom za likvidacni fauly nebo za fauly pri strelbe. ¨Hre by myslim prospelo, kdyby byly tak vzacne jako trestne srileni v hokeji. System jit si do vapna pro faul se mi fakt nelibi. [pláč](

2347

24.06.2002 12:21

USA: Lidé mohou být uvězněni bez obvinění a neomezeně dlouho

RE: USA: Lidé mohou být uvězněni bez obvinění a ne

Vasek 195.?.?.?

Pro Moravacka:

A co bychom si pocali bez Ameriky?

Nepochybuju o tom, ze Taliban byl zhuverily rezim, ale nikomu to nevadilo, dokud neprekazel ekonomickym zajmum USA. Navic amer. establishment ted uplatnuje logiku Petr mi vrazil facku, tak ja ji dam Karlovi... [smích]

2456

08.07.2002 01:36

Toronto v krizi

Toronto v krizi

Vasek 207.?.?.?

Pamatujete si nekdo na ROH(Revolucni Odborove Hnuti)? A pamatujete si jak na prd to bylo odborarum kteri ani nemohli stavkovat? Alespon v Kanade a USA muze vetsina lidi, kteri jsou v odborech stavkovat(krome ucitelu v USA pokud vim). A vetsina lidi kterym se to nelibi si muzou odbory na pracovisti zorganizovat. Potom je to na jejich zamestnavatelich (vlade, vlastikovi spolecnosti, Atd.)se s tim nejak vyporadat. Od toho tam jsou.

2753

10.07.2002 17:04

Mám rád svého přihřátého syna

Možná ne nemoc, ale ne normální

Vasek 195.?.?.?

Zapomel jsem se podepsat, coz mne mrzi. Tak aspon doplnim, co jsem napsal. Psychologicky je razena homosexualita mezi psychopatie (dnes strukturalni poruchy osobnosti), tedy odchylky nezpusobujici poruchu funkci organismu, majici vsak nekdy zhoubne nasledky. Nektere jsou vicemene neskodne (posedlost uklizenim, prilisna zaliba ve vlastnim vzhledu...), jine mohou byt nebezpecne jinym i osobe same (zaliba ve zvrhlych sexualnich praktikach, obsedantni paranoia). Skodlivost homosexuality posudte sami.

2805

10.07.2002 17:29

Z policejních protokolů

RE: Z policejních protokolů

Vasek 195.?.?.?

Dobre to autor uvadi. O policejnich zaznamech uz bylo publikovano
hodne kurioznich textu. Nekteri jejich jedinci vyznivaji jako
nedovzdelanci nebo dokonce primitivni ubozacci, a ja nepopiram, ze
jimi jsou. Ale trebaze jsem nikdy s policii nemel nic spolecneho,
musim se jich zastat. A to tim, ze poukazi na cloveka z uplne opacneho
konce, reditele knihovny s titulem PhDr., od nehoz by obdobne
nedostatky nemely prijit na verejnost. Mimo jine v okresnich novinach
napsal: "...ctenari okresni knihovny..." namisto "ctenari KNIH okresni
knihovny". Copak ti ctenari ctou jako archeologove zdi knihovny? A mel
v ruznych textech vice obdobnych nesmyslu. A nebyl z te branze sam.

A co my tady na techto strankach? My se dopoustime ruznych
nedokonalosti neustale. Myslim si proto, ze kritika od nas by tu
nebyla namiste. Nakonec se tu prosazuje zajem nekritizovat za
gramatiku ci volbu slov, sloh atd.

Jako ctenar se muze oznacovat clen knihovny.

2806

17.07.2002 09:10

Nadlidé z Ameriky a Izraele nepodléhají lidským soudům

Nadlidé z Ameriky a Izraele nepodléhají lidským so

Vasek 195.?.?.?

Taky nemam moc duveru v mezinarodni soudy (aspon ty soucasne) a myslim, ze podlehaji politickym tlakum stejne jako soudy vnitrostatni. Mimochodem by mne zajimalo, jak se s existenci ICC vyrovna statni legislativa - az dosud platilo ustanoveni nevydavat vlastni obcany cizimu statu. Postoje Americanu jsou vsak trochu rozpolcene - na jednu stranu "nezavisly soud odsoudi Milosevice", tedy snaha pohnat pred mezinarodni soudy ty "spatne", na druhou ochrana sama sebe pred timtez. No uvidime.

2860

04.09.2002 12:49

Polyamory for dummies

Zkratky for dummies

Vasek 195.?.?.?

Tak ja bych sem se treba i jako zeptal, co to je: NRE, AFAIC, HBB?

3767

16.09.2002 13:42

Mít v dnešní Americe děti? - děkuji nechci

Mít v dnešní Americe děti? - děkuji nechci

Vasek 195.?.?.?

A je to až takové překvapení? Když "oficiální" kulturní linie nedokáže nabídnout nic kromě nablblých slaďáckých komedií a seriálů, či správně vlasteneckých filmů o odvážných hrdinech bez bázně a hany?

Nikdy jsem přesně nepochopil, jak Amerika chápe slova kontroverze, rozporuplnost, nejednoznačnost. Jako by nemohlo být v jednom díle (např. filmu) něco, co by nějak zatížilo mysl diváka. Všechno se odvíjí tak nějak samo od sebe, zpravidla dost předvídatelně. Zřejmě je oficiální představa taková, že diváka není možno zatěžovat tím, že by se po něm chtěly nějaké soudy. Jako ve vatičce.

Bohužel, v téhle vatičce se zřejmě vychovávají mladí (nejen) Američané. Snad je tedy příklon k brutalitě a necitelnosti dán nějakou lidskou touhou po vyrovnání vznilého vakua. Moc to nechápu, mě samotnému je 23, ale asi byla moje výchova tak odlišná od toho, co s tím procesem na západě provedli (vědecké přístupy, absolutní zákazy tělesných trestů, vzdělávací metody), že si někdy připadám jako na Marsu. O tom, že násilí jaksi vadí méně, než sex a nahota, už se namluvilo dost a dost. Ale film, televize a hudba by samy o sobě nemohly nikdy napáchat to, o čem se tu bavíme. Sám od sebe by podle mě nikdo nemohl převzít žádný "vzor", jaký se tu popisuje, kdyby nebylo toho ostatního (praktické vyloučení rodiče z procesu výchovy, vyhýbání se kontroverzi,hesla typu "žádný hloupý názor není", "vše je možné" apod., oddělení dítěte od reality). Takže současné yápadní dítě má v zásadě dvě možnosti:

1. Doktorka Quinnová - teda všechny ty slaďáky od Titanicu přes jednoduché komedie o čisté americké mládeži až k filmům jako Pearl Harbor. V hudbě potom Whitney Houston či Celine Dion (u nás Helenka, Leonka, Kája).
2. Krypl X -(omlouvám se za slovní hříčku). To jest "dirty" hero, nejlépe krimináník (bývalý), zachraňující zemi (Zemi). V hudbě Eminem, Lymp Bizkyt (teď nevim správně i/y).

Samozřejmě málokdy je někdo zaměřen jen na jeden směr, většinou bude zastoupeno oboje - z Titanicu se jde na Face Off apod.

NUtno ovšem podotknout, že svoje Eminemy měla každá doba, tedy něco vytrhující z nudnosti stereotypu. A když už nejsou okolo války a největším nebezpčím je pro mě zaměstnavatel, kterýho nemůžu jen tak zabít, musím to kompenzovat jinak, abych měl nějaký pocit zátěžové situace. Ať už to jsou sporty jako Bungee, Canyonyng a další, nebo třeba takováhle hudba.

Ta zmíněná skladba není příčinou násilí mezi dětmi, spíše výsledkem pocitu frustrace ze společnosti, na niž přstávám stačit.

3962

16.09.2002 16:29

Mít v dnešní Americe děti? - děkuji nechci

RE: Mít v dnešní Americe děti? - děkuji nechci

Vasek 195.?.?.?

Když "oficiální" kulturní linie nedokáže
nabídnout nic kromě nablblých slaďáckých komedií a seriálů, či správně


vlasteneckých filmů o odvážných hrdinech bez bázně a hany?

Tak ted nevim - mel jsem za to, ze Eminem je stejnej oficialni produkt
marketingu jako treba Britney Spears, akorat je na rozdil od sladoucky
Britney umele nastylizovanej do pozice "rebela" (ty uvozovky prosim
vysazet hodne tucne[smích] ).

Máte pravdu, nenapsal jsem to nejlíp, měl jsem na zkrátka na mysli to, co je předkládáno oficiálně jako nezávadové "americkými maminkami", ale to není ostatně důležité, psal jsem hlavně o tom, proč je podobnej typ "hudby" vyhledáván...

3969

26.09.2002 16:01

Snaha přesvědčit svět o nutnosti zlikvidovat Saddama se míjí účinkem

RE: reakce na komentar M. Cermaka

Vasek 195.?.?.?

V dobe, kdy Hitler byl u moci a nikdo s tim moc nedelal, byla rapidne


jina situace. Hitler se pokousel o expanzi do sousednich zemi. Nyni se


pokousi o "expanzi" USA do Iraku a Irak se nevyjadril, ze ma v planu


expandovat na jina uzemi. Trochu jine vychozi podminky, ze jo!!!!!!
Na druhou stranu, islam a krestani se rezou uz dlouho a tak nevidim
moc proc by se to melo zrovna ted zastavit, takze se Irakem cejtim
rozhodne vic ohrozeny nez treba Danskem. Sedet na ohromnym hrnci s
naftou co ji vsichni potrebujou je poradna porce moci a jak bude
zdroju ubyvat, ta moc jeste vzroste.


Ne ze by prestava nejsilnejsi zeme na svete co kontroluje drtivou
vetsinu klicovy suroviny na svete byla nejakou zarukou svobodneho
vyvoje do budoucna, ale magor co ho jeho vira uci ze boj proti
bezvercum je zasluzna vec me taky moc neuklidnuje. Skoda ze tam
nevlitne EU a nezaridi loutkovou vladu ...

Pozor, Saddam je svetsky diktator...

4131

09.10.2002 17:00

Další reklama pro hlupáky

Další reklama pro hlupáky

Vasek 195.?.?.?

Chtěl bych jenom podotknout, že jsem ve věku blízkém cílové skupině tohoto veledíla, přesto na mne má účinek celkem jako na autora. Ale já ostatně mobil nemám a doufám, že se bez něj obejdu co nejdýl.

4396

10.10.2002 15:18

Další reklama pro hlupáky

RE: Další reklama pro hlupáky

Vasek 195.?.?.?

>Chtěl bych jenom podotknout, že jsem ve věku blízkém cílové
>skupině tohoto veledíla, přesto na mne má účinek celkem jako na
>autora.
>
>To by znamenalo ze ta reklama Vas zaujala? Reklama nemusi byt
>"dobra" aby zaujala, staci kdyz o ni uz jako autor
>premyslite.

Ano, uvědomuju si to a chápu tuhle strategii, ostatně postupu "když už nejsi zajímavej, buď aspoň tak hloupej (odpornej, blbej - zkrátka nápadnej), aby si tě všimli" nevyužívají jen reklamy, ale třeba taky filmy (viděl tu někdo Miluji tě k sežrání (orig. název Troubles every day)? Doporučují 4 z 5 sadomasochistů, pro mě to byl první film, ze kterýho jsem z kina znechuceně odešel (spíš se odplazil s křečemi v žaludku). Bohužel dojem byl tak silný, že ho ještě dlouho z mysli nevyženu...

4430

21.10.2002 10:36

Pánové, harašte dokud ještě můžete

Pánové, harašte dokud ještě můžete

Vasek 195.?.?.?

Neskutečné. Skutečné ŽENY ještě nevymřely. Hurááááááá.

4692

21.10.2002 10:38

Pánové, harašte dokud ještě můžete

RE: Pánové, harašte dokud ještě můžete

Vasek 195.?.?.?

>Jak uz jsem napsala na Psu, clanek pani Noskove je napsany svizne
>a vtipne, bohuzel jeho obsah je podobne smysluplny jako uvaha na
>tema "automobily jezdi na paru, a proto nam vyschnou
>rybniky": automobily na paru nejezdi, flirtovani neni
>haraseni a kolegove pani Noskove se ve vytahu bat nemusi.

Ale jak se to rozezná? Mimochodem, viděla jste film Skandální odhalení?

4693

21.10.2002 11:05

USA: Mít doma mapu Afghánistánu je poukázkou k trablům!

RE: USA: Mít doma mapu Afghánistánu je poukázkou k trablům!

Vasek 195.?.?.?

>Já mám mapu Afghánistánu a nikdo mě nevyšetřuje. Jestli to není
>proto, že nejsem tak perverzní, abych si věšel doma v obýváku
>obrázky s US prezidentem a oběšencem. To může mít doma na stěně
>jenom úchyl. To už jsou snad lepší ty obvyklé mýtinky s jeleny
>tak oblíbené v některých našich domovech.

>Zajímalo by mě co visí na stěně u VS. Jestli tam taky nemá
>nějakého oběšence.

Proč ne? Mnoho lidí má na stěně obrazy s umučením svatých nebo propadnutí hříšníků věčnému zatracení a jsou to umělecká díla...

4695

23.10.2002 19:15

Pánové, harašte dokud ještě můžete

RE: Pánové, harašte dokud ještě můžete

Vasek 195.?.?.?

>Naprstek zcela urcite nebyl feministka [smích] Ale feminista ano.
>Obvykle se historie zenskeho hnuti deli na tri vlny a ta prvni,
>to jsou vsechny ty Krasnohorske, Riegrove a spol. Jestli jeste
>muzu neco prcmrdnout, u nas v Cesku se militantni feministky
>tehdy ani ted nevyskytovaly a nevyskytuji. (Pokud tedy nebereme
>jako extremismus ochotu nekterych z nich polozit zivot za vec,
>ktere veri - Frana Plaminkova zahynula v koncentraku a Miladu
>Horakovou popravili komuniste.) Postava obludne zle militatni
>feministky, ktera chce vsechny muze nejlepe sezrat, je tady asi
>tak realna jako figura usmoleneho pachnouciho Zida, ktery ciha v
>temnych ulickach na arijska devcata.

Pri zmince o polozeni zivota za vec nelze nevzpomenout jiste sufrazetky uslapane konmi pri dostizich nekdy okolo roku 1914... [smích])

4824

23.10.2002 19:31

Pánové, harašte dokud ještě můžete

Jeste jedna poznamka k diskriminaci

Vasek 195.?.?.?

S pravni diskriminaci je to trochu slozitejsi, nez nam predklada slecna Kubova. Pamatuji nekolik poznamek sve prednasejici na pracovni pravo, ktera nam popisovala svuj pripad. Pusobila jako pravni zastupkyne jednoho muze, jemuz utekla zena za jinym a jak uz to byva, asi po pul roce se nahle "rozpomela" na deti. Ac ona opustila rodinu a muz se o ne staral vcelku solidne, stejne pro nej jako pro muze bylo nesmirne tezke ziskat deti do sve pece. Nakonec se to sice podarilo, ovsem s tim, ze byl dlouho pod dohledem socialky kontrolujici podepsane ukoly a podobne,, coz podle zkusenosti me prednasejici by v opacnem pripade nenastalo...

4826

24.10.2002 18:32

Výzva teroristům: vražděte dále, ale vybírejte si cíle!

Výzva teroristům: vražděte dále, ale vybírejte si cíle!

Vasek 195.?.?.?

Irácký viceprezident prohlasil, že by si to mohli vyridit Bush a Husajn jako pistolnici a netahat do toho ostatni. Neni to zas tak spatny napad. atreba by pak ubylo teroristu... [smích]

Ale to je taky jen nadsazka. Bohuzel. [pláč]

4874

05.11.2002 16:01

Přehlížejí americká média demonstrace proti válce?

Přehlížejí americká média demonstrace proti válce?

Vasek 195.?.?.?

Jako male doplneni uvadim, ze o demonstracich informovala dokonce i nase, tedy Ceska televize s odhady okolo padesati tisic (Washington a SF).

5304

08.11.2002 17:14

O kobylce a mravenci

RE: Celá ta moderní verze má malou chybku.

Vasek 195.?.?.?

>Nechci vypadat jako vecny stoura, ale mam pocit, ze pokud by
>Anonym chtel vytvorit skutecne presnou metaforu, nesmel by v
>historii vztahu mravence a kobylky zamlcet jiste momenty:

>- aby si mravenec mohl postavit obydli a nashromazdit zasoby,
>opanoval uzemi, ktere stovky let predtim pokojne obyvaly rude
>kobylky a 95% rudych kobylek vyvrazdil;

>- mravenci svoje obydli postavili a zasoby na zimu shromazdili s
>pomoci zotrocenych cernych kobylek. Cernym kobylkam pritom
>neplatili zadnou mzdu, mohli je beztrestne bit i zabit, prodavali
>je jako zvirata, trhali kobylci maminky od kobylcich detatek,
>nedali jim pravo volit do hmyziho snemu a vubec je nepovazovali
>za rovnocenný hmyz ;

>- mraveneci meli cas na staveni obydli a shromazdovani zasob na
>zimu, protoze byli zenati s ruzovymi kobylkami, ktere mravencum
>varily, praly, na mravence sily a vubec tvrde drely stejne jako
>oni a rodily jim mala hmyzatka. Podle mravenciho zakona musely
>mravence ve vsem poslouchat a nesmely vlastnit zadny majetek a
>mravenci je nepovazovali za stejne schopne a vykonne jako sebe a
>zakazovali jim rozhodovat o sobe, studovat na stavitele obydli a
>shromazdovatele zasob, volit do hmyziho snemu a vykonavat
>odpovedne prace, ktere prece muze delat jenom mravenec.

>
>Pak by to bylo mene demagogicke. Ale obavam se, ze uz ne tak
>uderne [mrknutí jedním okem]))


Aha. Takze nam jde o dedecky a babicky cernych kobylek a mravenecku nebo o vnoucky a vnucky?

V tom pripade se zasadne dozaduji odskodneni zotroceni Rimany: Sice to bylo pred drahnou dobou, ale co. Zide take meli v Palestine stat pred 2 000 lety...

Predchozi odstavec je samozrejme nadsazka (pro jistotu to doplnim, abyh nebyl narcen ze sympatii k holocaustu). Ale pokud bych prijal vas argument, do kolikatych kolen by podobne "hojeni" melo jit?

5411

08.11.2002 17:25

O kobylce a mravenci

RE: Koukam, pane Honzo,

Vasek 195.?.?.?

>ze to vitezstvi pravdy a lasky nad sobeckosti a nenavisti presne
>odpovida definici komunismu: kazdy podle svych schopnosti,
>kazdemu podle jeho potreb! [mrknutí jedním okem]

A je to tak neprijatelna myslenka?

5412

12.11.2002 08:29

O strachu a zbabělosti

RE: O strachu a zbabělosti

Vasek 195.?.?.?

>Rudlo, tady nejde o vyhrani valky. Tady jde o to, aby se
>zabranilo dalsimu blaznovi jako byl Hitler v niceni lidstva. Ze
>USA je nejmocnejsi zemi na svete, a ze dba o celosvetovou
>bezpecnost, to nam dava jistotu, ze se nebude opakovat genocita
>druhe svetove valky. Kdyz se zeptas zemi, jako je Francie a nebo
>Cesko, tak oni se zeptaji, kterou vlajkou ktereho statu maji
>vitat sve okupanty. Chces taky nejakjou vlajecku??

Lituji, ale Spojene staty muze povazovat za garanta svetove bezpecnosti opravdu jen hodne naivni clovek. USA provadi svou zcela samostatnou politiku a chrani "mir a demokracii" pouze tam, kde to nese vyhody (Vietnam, Stredni vychod). Proc napriklad jiz davno neudelali poradek v Jizni Americe plne polovojenskych rezimu a valcicich gueril? Nehlede na to, ze Drive u moci drzeny Noriega byl uzivan, dokud se to hodilo, jako distributor drog pro severni cast kontinentu a odstranen byl az tehdy, kdy opadlo nebezpeci podpory pro jihoamericke levicove bojuvky od SSSR.

Opravdu myslite, ze americke zasahy jsou vedeny touhou po lepsim svete pro vsechny? Ze to delaji jen z dobroty srdce a cistoty ducha? Setkal jsem se take s nazory, ze ano, oni uskutecnuji ciste svou politiku, ale proc jim v tom branit, kdyz si take muzeme sednout k lizu. Pochybuju, ze by z toho kdokoli, snad krome Ruska(vsak to zname, neco za neco) ci Britanie (kost hozena vernemu psovi) neco mohl mit.Naopak, jestli to nechame pokracovat dal, muzeme prijit o vsechno, nez se nadejeme.

5519

12.11.2002 09:33

Sklapni, Johne!

RE: Muzete mi nekdo vysvetlit,

Vasek 195.?.?.?

>ve kterych americkych filmech jsou muzsti hrdinove "nejistí
>a nesmělí" a zenske hrdinky "málo vnímavé k mužskému
>zájmu"? Mysli tim autorka treba Jamese Bonda a hlavni
>hrdinku Zakladniho instinktu?


Bond je asi nadsazka (i kdyz ja ji najak nikdy nevidel), ale filmy vyuzivajici "napeti nezi muzkym a zenskym protagonistou" se k tomuhle uchyluji docela casto. Napada mne napriklad (ne moc dobry thriller) Nikomu ani slovo (don;t saz a word) a scena, kdy policista v uniforme uznale pokyva hlavou, kdyz vidi hlavni vysetrovatelku podlezat policejni zabrany, nacez je velmi rychle zprazen a odeslan do patricnych sovinistickych mezi. Nekdy se podobne veci daji odhadnout dopredu. Kuprikladu vcera jsem shledl film Kralovsvi ohne (Reign of Fire), pristava tam vrtulnik a ja prohlasil "vyleze z nej zenska" a taky ze jo, v soucasnem filmu typicky nastup hrdiny zenskeho polavi na scenu (i kdyz se tvurci celkem drzeli v rozumnych mezich a bylo to i celkem napinave). Jinak na Bonda bych mohl opacit napr. Charlieho andilky ci dlouhym polibkem na dobrou noc. To jsou trochu extremy, ale pokud jde o "usedlejsi" proud tvorby, opravdu je motiv zeny jako te hlavni ve vztahu precasty, rodinne komedie typu Dva v tom jsou vymluvnym prikladem.

5522

26.11.2002 10:36

Irák není jen Saddam Hussein

Irák není jen Saddam Hussein

Vasek 195.?.?.?

Snaha prirovnavat Irak k Nemecku ve 30. letech (a Bushe k Churchillovi [smích])))))je tak ucelova, az to boli. Nemecko zbrojilo zpocatku vicemene utajene (ovsem kdo chtel, videl), pak vsak zcela otevrene, Hitler zcela verejne mluvil o pravu na Lebensraum, otevrene napadal Versailleskou smlouvu, celkovy nemecky potencial rostl rok od roku za ucelem vedeni utocne valky. V pripade Iraku pres veskere technicke moznosti satelitni techniky, spionaznich letadel a agentu nebyl dodan jediny presvedcivy dukaz, zë Irak momentalne predstavuje hrozbu. Pokud na to nekdo upozorni, ihned se prehodi vyhybka na pomoc a osvobozeni irackeho lidu od jha despotismu.

Na to, aby byl nekdo oznacen za nepritele, je treba trochu vice. Co treba rici: Ceska republika podporuje terorismus (protoze tu pry jednou prestupoval M. Atta), odmita nam (NATO, OSN, USA) zpristupnit sva tajna vojenska zarizeni, nas president je presvedcen, ze se zde nachazeji lide sympatizujici s terorismem. Pokud nam nedovolite provest nekolik nezbytnych opatreni tykajicich se odvraceni mozne hrozby z vasi strany, budeme nuceni pristoupit k vynuceni silou...

A zatimco CR se marne snazi protestovat, ze zde zadni teroriste s vedomim vlady ani jinak nepusobi, CR nevlastni balisticke rakety ci bombardery s dlouhym doletem ani kufrikove bomby, je jeji hlas ignorovan a pochybovacum se vstepuje do hlavy ze co kdyby, ze prece kdyz si to mysli tolik moudrych hlav, neco na tom musi byt...

Opravdu nevim, jak bychom se v pripade oznaceni za teroristickou zemi mohli branit (dokazte, ze nejste ve spojeni s dablem).

Takze prosim. Dokazte, ze ma Saddam ZHN, ktere chce pouzit proti ostatnim, a bude to o necem jinem (Blairuv fascikl nepocitam [smích]))).

6131

26.11.2002 11:07

A kde ten Irák je?

A kde ten Irák je?

Vasek 195.?.?.?

Rad bych podotkl, ze bohuzel neni mozne deti ucit podle toho, co by samy (ne)chtely, ja sam bych pochopitelne byl v detstvi radeji kdekoli, jen ne ve skole, takze nechavat to na detech, popripade zamestnanych rodicich mi neprijde moc dobre. Samozrejme mnoho inteligentnich lidi jevi jiz ve skolezajem o vice uciva (viz vzpominky vynikajiciho vedce R. P. Feynmana), na druhou stranu znam radu lidi, u kterych hlubsi zajem vyvstal mnohem pozdeji. A kdyby tito lide nemeli za sebou naroky kladene nasim opovrhovanym (ze strany intousu a "humanistu"[mrknutí jedním okem] skolstvim, tezko by se zacali "seberozvijet nekdy v sedmnacti, museli mit urcitou sebedisciplinu.

Mikin mluvi o tom, ze mu nesla matika. Jak by to ale asi slo udelat, aby se nekdo ucil jen to, co mu jde? V 5 az 15 letech jde jeste dost tezko urcit, kdo ma pro co vlohy, nehlede na to, ze soucasna veda nevyzaduje specializaci, ale naopak siroky zaber a prehled i v jinych oborech.

6132

27.11.2002 11:02

Irák není jen Saddam Hussein

RE: Vasek

Vasek 195.?.?.?

Nikdo nepopira Saddamovy snahy ovladnout region. Ty vsak mel uz v dobe, kdy byl jeste podporovan Spojenymi Staty. Co se tyce Kurdu, o moc lepe s nimi neni zachazeno napr. v Turecku, clenu NATO. Vzpominate na relativne nedavny rozsudek smrti pro vedouciho Kurdske strany prace?

Co se tyce skoleni teroristu u nas, ano, pohyboval se tu i Jisty Karlos (znamy jako Sakal - mimochodem na starosti ho mel jisty V. Valis), ovsem to neni nic vyjimecneho, jiste jste slysel o School of Americas, Contras a dalsich chvalihodnych organizacich nachazejicich se v zemi, ktera je ¨bastou svetove demokracie a poradku.

Nerozumim poznamce o zpristupneni balistickych raket a dokumentace CR. Kdo by o to stal?

ZHN v tomto smyslu muze byt cokoli, i prumyslove vyrabeny plyn, staci obycejny chlor. A pokud vim, v osmdesatych letech byl hlavnim dodavatelem bojovych plynu do Iraku Reagan.

Jestli jsou iracke plyny (ci biolog.) zbrane takovy problem, proc tedy dodnes nechteji armadni a politicke spicky priznat zasazeni (az pul milionu) koalicnich vojaku temito latkami behem valky v roce 1991?

6187

06.12.2002 13:36

Proč nás tak nenávidí?

Proč nás tak nenávidí?

Vasek 195.?.?.?

Ocenuju zvlaste to, ze to rika American, clovek, ktery v v tom vsem zije, a jeste dokaze videt veci s odstupem. Je to natolik jednoznacne a jasne receno, ze k tomu neni mnoho co dodat.

6513

07.01.2003 09:59

Proč nemůže být `politická korektnost´ korektní

Proč nemůže být <> korektní

Vasek 195.?.?.?

Kdyby slo puncovat clanek, dal bych plus. Neni v podstate co dodat. Jeden z nejlepsich popisu myslenkove sterility, bezpohlavnosti, infantility a skupinove hlouposti.

7558

17.01.2003 13:48

Bush se chystá napadnout pozitivní diskriminaci

Bush se chystá napadnout pozitivní diskriminaci

Vasek 195.?.?.?

Že by platilo "i slepé kuře zrno najde?"

7913

23.01.2003 09:30

Čechoslovakismus - český imperialismus?

Čechoslovakismus - český imperialismus?

Vasek 195.?.?.?

Čechoslovakismus vznikl právě jako modůvodnění spojení obou území, v žádném případě se nejednalo o snahu něco potlačovat. Je třeba též poznamenat, že Slovensko dávno před federalizací v roce 1968 (od roku 1944) mělo svůj vlastní zastupitelský orgán Slovenskou národní radu, což se v podstatě rovnalo autonomii. Pozadí vzniku Československa viz http://www.blisty.cz/txt.php?id=12470&iid=1208

8134

25.01.2003 15:20

Za hranice socialismu

Socialni utopie

Vasek 195.?.?.?

At se pan Sima nezlobi. Liberalismus v podobe jak je prezentovan "teoretiky fungovani ekonomickych vztahu" je snad jeste vetsi utopie nez realny socialismus. Vysvetlim:

Predne nelze lidskou populaci popsat jako spolek jedincu s rovnym pristupem ke zdrojum (jakymkoli). Jiste staci podivat se na kumulaci surovin ci majetku, abychom tuto premisu vyvratili.

Liberalismus (jde v podstate o jeho ekonomickou odnoz, ac by to jiste poprel) se na jedince diva jako na Tabula Rasa, tedy nepopsany list papiru, ktery je je jediny odpovedny za sve pohnutky a zpusoby konani. Skutecnost je vsak zcela odlisna a jak nase poznani lidske podstaty (chtelo by se rici duse, ale jde o vedecky proces poznavani cinnosti mozku a signalni soustavy, stejne jako napriklad evolucni psychologii a dalsimi biologickymi a lekarskymi disciplinami zkoumane spolecenske jevy a procesy) nas dovadi k tomu, ze jsme pomerne dobre schopni popsat faktory ovlivnujici vyvoj lidskeho mozku a cele osobnosti (tyto faktory lezi jak v geneticke vybave tak ve sdilenem i nesdilenem prostredi). Dozvidame se, ze clovek se nechova podle predpovedi "klasickych" ekonomickych teorii, napr. jakykoli okamzity zisk misto dlouhodobejsiho apod.), ale ze se casto dokaze chovat mnohem altruisticteji, jindy naopak stupidneji a skodliveji.

Predstava liberalismu je vlastne ekonomicko sociologicky model, podobne jako predstava o vlastnictvi vyrobnich prostredku, ktery by k realizaci potreboval defacto socialni revoluci v pravem slova smyslu (zajimal by mne potom klic k principu deleni "hodnot" - nenapada me lepsi termin).

Uloha statu je nejasna. Zde je kamen urazu. Jakakoli zmena nebo snaha menit musi byt podeprena dostatecnou exekucni silou. Ovsem jedinou dostatecnou silu ma (zatim) pouze prave ten stat, ktery by vsak kdyz uz neni vyhnuti ma byt jen "nocnim hlidacem". Protimluv.

Nejasny je nositel spolecensky prospesnych funkci (i kdyz pro krajni "liberaly" neco takoveho neexistuje) - a nehodlam debatovat o tom, zda uloha skolstvi, policie ci armady je v principu prospesna ci ne (samozrejme se muzeme bavit o tom, zda jsou tyto ulohy plneny efektivne a dobre).

Co z toho vyplyva - jde o myslenkovy system, ktery sice vyzdvihuje nektere pozitivni napady, ale naopak zcela ignoruje mnoho jinych od spolecenske diferenciace az po to, ze kazdemu se nechce byt "podnikatel".

Kdo by se vice zajimal o kriticky pohled na cloveka, doporucuji knihu vydanou Nakladatelstvim Makropulos Zivot s deprivanty I,II autoru Frantiska Koukolika a Jany Drtilove.

8199

25.01.2003 15:25

Za hranice socialismu

Za hranice socialismu

Vasek 195.?.?.?

Jeste dovetek k Microsoftu. O problemech firmy Mironet zavinenych Microsoftem zde http://www.zive.cz/h/Byznys/Ar.asp?ARI=109105&CAI=
a v souvisejicich clancich.

8200

27.01.2003 10:52

Za hranice socialismu

RE: Socialni utopie

Vasek 195.?.?.?

Jde skutecne o knihu (knihy) navazujici, ci vlastne prohlubujici puvodni Vzpouru, autori vysvetluji, ze opakovane zadostio nove vydani je vedly k novemu zpracovani tematu. Doporucuje devet z deseti deprivantu...

Knihy jsou samozrejme skvele zpracovany. Prvni dil vysel v nakladatelstvi Makropulos koncem roku 2001 (a uz se obtizne schani), druhy v lonskem roce.

>Pane Sedlacek,
>ja mam doma knihu "Vzpoura deprivantu" od onech dvou
>autoru.

>Prosim, muzete mi napsat jestli vami vzpominane dve dalsi dila
>"Zivot s deprivanty" 1 + 2 dil je pokracovani
>"vzpoury", ci zdali se jedna o jiny nazev ?

>Ja pana profesora Koukolika znam osobne a mam snad jeho vsechny
>knihy i tu jeho posledni velmi obsahlou knihu "Lidsky
>mozek".

>To je uzasny clovek. Neexistuje snad vec o kterou by se
>nezajimal

>a ji dopodrobna neznal. Vcetne neuveritelne rozsahlych znalosti z
>astronomie, on co by neuropatolog.

>Dekuji vam predem ze strasne studene Kanady (-38C na vetru)

8247

27.01.2003 11:35

Za hranice socialismu

RE: Socialni utopie

Vasek 195.?.?.?

2. (vacsia) skupina su privrzenci Minimalneho statu. Sem patria
>napriklad aj americki Libertariani. Uloha statu je jasne
>definovana ako poskytovanie ochrany sukromneho majetku: a) Pred
>vonkajsimi nepriatelmi pomocou armady (ako vidite, armada podla
>nich nema byt sukromna), ktora ma cisto obrannu funkciu a nesluzi
>na rozne pochybne vyboje. b) Proti podvodu napr. pomocou serifov
>a sudnictva. Vsetko je uz presne definovane a vyriesene v
>literature.



Literarni reseni (zvlaste toto) je jiste chvalihodna a krasna vec. On Lenin to na papire mel taky nadherne. Uz jen ten maly krucek k uvedeni do praxe. Coz by pravdepodobne vyzadovalo nasilne socialni zasahy, proti kterym by kolektivizace byla jen zahrivaci kolo.

>Ostatne funkcie, ako napr. skolstvo, zdravotnictvo a socialny
>system je v rukach sukromnikov. Iniciative sa medze nekladu.

Srovnavaci testy proverujici kazdorocne uroven skol (zakladnich a strednich) opakovane prokazaly vyssi uroven znalosti u absolventu statnich a verejnych skol (nyni je skolstvi prevedeno na kraje a financovani jde od deseti k peti), a to jak po stance znalosti, tak uplatneni (i kdyz na zapade to muze byt jine). System vzdelavani bez centralniho zadani me prijdejako ad absurdum dovedene nazory, "ze neni mozno nekoho nutit se ucit, je treba formovat osobnost..." O zdravotnictvi nemluve (vybavuji se mi praktiky jedne soukrome nemocnice u nas...), socialni system - no nevim, nechat vse v penzijnich fondech... (uz ted je problem se zdravotnimi pojistovnami, co neplati...).

To,
>ze socialny system moze fungovat aj v sukromnych rukach dokazuje
>prave USA, kde ludia davaju na charitu v priemere asi $900 rocne
>- robia tak dobrovolne, nie zo statneho donutenia. Da sa
>predpokladat, ze zmensenie objemu statu vedie k zvyseniu ochoty
>prispievat na charitu.



Je mi lito, ale hodnotu cisla 900USD rocne nejsem schopen posoudit zhlediska pomeru k moznostem a potrebam.

V podstatejste jen potvrdil,co jsem napsal. Spousta teorie, ale nastaveni podminek (prerozdeleni majetku,.stejny start pro vsechny) je nemozne, nehlede na to, ze nekdo "musi byt koci..." (z dob Francouzske revoluce).

8248

27.03.2003 15:25

Strach

Odvaha

Vasek 195.?.?.?

Trochu silny nadpis, ale tak hezky se to hodi k nazvu "Strach".

Takze, jmeno i e-mailovou adresu uvadim ke kazdemu prispevku kamkoliv na web, jestli nekomu nestaci krestni, tak prijmeni je Sedlacek.

Proti valce jsem z duvodu techto:

1.

Ani sami spojenci zrejme nemaji jasno, co je skutecnym cilem boje. Jiste, odstraneni Saddama, demokracie v Iraku, ropa, to vsechno se pretrasa ze vsech stran, ze tezko jiz pridat neobehrany duvod. Pokud ovsem poslouchame oficialni zduvodneni od Powella, Bushe, Riceove aj., vsimneme si, ze "hlavni zamer" se strida jako smer korouhvicky. Muzeme tak slyset o chemickych zbranich, ktere jsou hrozbou pro svet (aniz by byli schopni predlozit relevantni dukaz, ze Srezim v soucasnosti ohrozuje svet takovymi latkami), o vyvozu demokracie, o tom, ze jedinym cilem je Husajn...

Mimochodem, nejak mne prekvapuje, ze se pozapomelo na tzv. Syndrom valky v zalivu... Ze by to bylo tim, ze oficialne neexistoval?
Takze, co vlastne podporovat? Zda se, ze proste tak nejak zabijeme par much jednou ranou: ukazeme, jak bojujeme s terorismem, zbavime se konecne nesympatickeho chlapka, nechame se vyfotit s nejakym malym klucinou...

2.

Tezko fandit v boji za demokracii nekomu, kdo ji systematicky likviduje, zakony o "posilovani vnitrni bezpecnosti", zrizenim noveho ministerstva... Nevideli jste nekdo skvely film Terryho Giliama Brazil? Ukazka:

Pane ministre, nevadi vam, ze vase ministerstvo cerpa 23% celeho rozpoctu?

Bojujeme s teroristy, to je dulezita vec.

Ale teroriste jsou v zemi uz 20 let.

Stesti zacatecnika... (v orig. "Beginner`s luck").

3.

Nehodlam tleskat zbabelci (Bush - vyhnul se nasazeni) a podvodnikovi (viz drive uvedene financni skandaly), aby si zvedal ego na naprosto nerovnocennem souperi a nechal si aplaudovat jako hrdinny ochrance svetoveho poradku.

4.

Nu a pak bych byl velmi nerad, aby se podobne problemy resily jen na zaklade "nezdolneho presvedceni ve vlastni neomylnost a spravnost jednani". V pocitech Americanu (mam na mysli predstavitele) zrejme velmi nezdrave roste pocit vlastni neomylnosti, nezranitelnosti, neypochybnitelnosti vlastnich rozhodnuti, tudiz nadrazenosti. To vzdycky zavani pruvodnimi potizemi...

10657

17.04.2003 08:55

Geneticky modifikované plodiny se staly pro US a Kanadu katastrofou

Geneticky modifikované plodiny se staly pro US a Kanadu katastrofou

Vasek 195.?.?.?

Mozna by stalo za to si uvedomit, ze tzv. geneticky modifikovane organismy ci plodiny jsou ve sve podstate vsechny plodiny, i tzv. ekologicke ci prirodni (obili, chmel, proste cokoli). Tyto plodiny byly po staleti slechteny s cilem vyssiho vynosu a snadnejsiho pestovani.

O problemu bohuzel prevazne diskutuji nezasveceni lide, odborne debaty je pomalu. Nedavny vyzkum prokazal, ze vete "geneticky modifikovane organismy obsahuji geny, kdezto jine je neobsahuji", veri vice nez tretina populace a tedy spotrebitelu. Geneticke modifikace jsou pod nesmirne prisnym dohledem (coz je samozrejme spravne), hysterie vyvolana okolo je temer neskutecna.

12242

19.04.2003 13:58

Zlodejny v Praze

Zlodejny v Praze

Vasek 195.?.?.?

Jako prazak musim potvrdit modus operandi techto kradezi pachanych nasi ubohou utlacovanou mensinou, sam jsem byl nedavno v devitce svedkem toho, jak se cikanky nakupily u cizincu, jedna kradla a systemem z ruky do ruky penezenky putovaly dal, jedna skoncila v kapse cikanskeho porizka, ale nevidel jsem, jestli v bunde nebo v kalhotach. Ja drzel v ruce puceny CD, ale uhodil jsem na nej, at to kouka vyndat, a sahnul jsem mu volnou rukou do bundy - chyba, byla to ta druha, ale to uz na mne rval ve smesi cestiny a romstiny a chtel mne rucne poucit o respektu a mezirasove toleranci, docela prisly vhod zkusenosti ze sebeobrany, levou rukou jsem mu natankoval do brady, az vzal druhou o dvere, chabe se me pokusil kopnout, ale uhnul jsem a znovu jsem mu natahnul, ale uz byla stanice a houf cikanu se vyvalil ven, sveho navztekaneho soukmenovce vytahli s sebou, ja mel v druhy ruce porad to CD, tak jsem nemoh nic delat, aspon jsem ho zahrnul nadavkama, ale to jenom ze vzteku. Bejt ostatni co k cemu mohli jsme je chytit vsechny, bylo tam par kluku jako ja, urcite bysme je dali.

12369

23.04.2003 14:09

Sudetský problém budeme muset jednou řešit

Sudetský problém budeme muset jednou řešit

Vasek 195.?.?.?

Redukovat nevrazivost etnik ceskeho a nemeckeho v cechach na odsun v roce 1945 je naprosto scestne a ahistoricke, vytrzene z kontextu.

Pokud jde o Nemce samotne, pri volbach roku 1938 volilo Henleinovu stranu cca 98% veskere nemecke populace v Ceskoslovensku, pri odtrzeni Sudet vetsina z nich napomahala nasilnemu vyhaneni Cechosovaku, za valky se nechovali jako obcane CSR ale jako obcane rise, slouzili v nemeckem Wermachtu, kde se podileli na Hitlerovych dobyvacnych planech. Zadat po tom vsem odskodneni, zvlaste kdyz
Nemecko samotne neodskodnilo nijak ani napadene zeme stredni a vychodni Evropy, ani se nema k odskodneni totalne nasazenych, je slusne receno drzost.

O odsunu Nemcu z osvobozenych zemi, vcetne Ceskoslovenska, bylo rozhodnuto v Postupimi a pozdeji velmocemi, mimochodem v pripade Polska slo o ne tri, ale osm milionu lidi a cast uzemi. Odsun samotny hodnotit pohledem lidi relativne spokojenych, bez zkusenosti lidi stizenych okupaci je smesne, ostatne na tehdejsi pomery byl proveden relatvne sporadane (kuprikladu pri srovnani s udalostmi z Kralovce), ceska strana ostatne za jeho provedeni sklidila mezinarodni uznani. Z odsunu byli vyjmuti obcane, kteri se svym jednanim neprovinili proti CSR. Bylo to vice nez 50 000 lidi. Nemecko se pozdeji mezinarodni dohodou vzdalo veskerych eventuelnich naroku i jejich vznaseni!!! Proc tedy spolkova vlada v tomto smyslu nevystoupi? Proc je tercem stiznosti a naroku stale Ceska Republika navzdory mezinarodnim dohodam i faktickemu stavu?

Odpoved je celkem prosta: prave CR by se mela stat precedentem pro dalsi podobne kauzy, navic medialne silna skupina neuspesneho kandidata na prezidentsky post se jen trese na to, aby se omluvila nekomu dalsimu a ukazala to "spravne moralni hledisko" politicke korektnosti.

12627

29.04.2003 07:56

Party

Party

Vasek 195.?.?.?

[smích][smích][smích][smích][smích]

13013

24.06.2003 09:35

Kde je těch 77 procent?

Kratka poznamka

Vasek 195.?.?.?

Mala poznamka k internetu - co se tyce domacnosti, ma zatim na internet pristup pouze asi ctvrtina z nich. Duvodem je mimo jine cena, pomale pripojeni a dalsi komplikace vyplyvajici ze zatimniho praktickeho monopolu Ceskeho Telecomu na tomto poli... [pláč](

15401

10.10.2003 15:12

Odpověď na některé zajímavé příspěvky za článkem "Vymírejme vědecky"

Treba to tu uz nekde zaznelo,

Vasek 195.?.?.?

nicmene si dovolim tento prospevek. Je od slecny Kubove hezke, kdyz uvadi, ze se zvysuje prumerna inteligence deti. Take jsem to slysel. Na druhou stranu nutno tez uvest, ze jsem se prakticky nesetkal s vystupem nejakeho testu, ktery by to dokladal. Naopak jsem se setkal s testem pro zaky osmych rocniku zakladnich s nasledujici ulohou:

Prodejce prodava televizor zakaznikovi za cenu, ktera je o 20% vyssi, nez ta, za kterou televizor nakoupil u vyrobce. Za kolik ji obchodnik nakoupil, jestlize za ni zakaznik zaplatil 30000? Na tuto otazku nedokazalo spravne odpovedet vice nez 75% deti zkoumaneho vzorku (co horsiho - spravne ji nespocitala polovina ucitelu)[smích]

Ostatne nemame jen matematiku. Pokud jsem si stacil vsimnout, hodiny dejepisu se postupne ukrajuji, coz je dost mezinarodni jev. Obecne vychova ke schopnosti kriticky myslet a chapat historicke duvody dostava v posledni dobe nesmirne na frak.

Pokud se bavime o rodine a o mladych, muj pripad je celkem jednoduchy: nemam vlastni byt a asi jeste dlouho nebudu mit. To je prekazka sice vlastne jedina, o to vsak zavaznejsi. Zit s vlastni rodinou a rodici v panelakovem 3+1 je fakt trochu riziko. Ostatne myslim, ze hlavni duvod v ubytku deti CR je prevazne bytova situace, o ktere, bohuzel, pane Stworo nemuzete mit dost informaci. Ale jinak ve vetsine veci souhlasim.

20570

11.11.2003 10:28

Řetězový dopis

RE: Řetězový dopis

Vasek 193.?.?.?

>Ano, my, co jsme to prezili a vyrostli do dnesniho veku, tak to
>tak vidime. Ale byla velka umrtnost deti v te dobe. Nasi rodice
>ve svych ctyriceti letech uz nemeli vlastni zuby, atd, atd. Delka
>zivota byla take mnohem kratsi.

Umrtnost deti? Nepamatuju se ze sveho okoli z detstvi na to, ze by nekdo umrel pri kradeni tresni. Zato v druhe polovine devadesatych let zemreli dva spoluzaci z gymplu (jeden jako "frajer" za volantem, jeden sebevrazda ze znechuceni sam sebou).
>Statisticky, dnesni deti maji vetsi sanci prezit detsvi, zit
>zdraveji a dozit se delsiho veku.

21489

21.02.2004 12:48

České deníky - bulvár a nic než bulvár

České deníky - bulvár a nic než bulvár

Vasek 195.?.?.?

Ac sdilim vas nazor na Junge Front Heute, co se tyka prepisu rozhovoru, ma to tentokrat docela vyznam. Kterysi poslanec ci clen vlady se rozciloval, ze pro naseho premiera prijela "normalni" sanitka, a to az za 20 minut. Proti tomu se ohradil reditel zachranky Uhlir, ze maji zadokumentovan cas prijeti hovoru i dojezd sanitky (ve skutecnosti to cinilo cca 8 minut). proto byl rozhovor zverejnen. Spis bych se pozastavoval nad pozadavky politiku, aby meli vsechno "nenormalni"[smích]. Nejak nam nasi pani zastupci trpi pocitem nadrazenosti. Jen at poznaji situaci ceskeho zdravotnictvi, mozna pak ubude jejich "zasvecenych" komentaru.

25804

09.06.2004 19:13

Otázka na tělo: Proč nemám rád bohaté?

RE: Otázka na tělo: Proč nemám rád bohaté?

Vasek 195.?.?.?

S odpustenim, toto jsou trzni plky ve sve krystalicke podobe, vyctene z brozurky Uvod do manazerske ekonomie pro zacinajici seniory.

1) Mozna by to opravdu platilo za predpokladu okamzitych presunu financnich castek mezi subjekty. V praxi se ovsem penize hromadi na kontech, pridavaji uroky.

2) Vymena sluzby za sluzbu (penize) take neni dvoustranny vztah. V tom priklade s autem ziskava valnou vetsinu ceny (mimochodem znacne nadhodnocene) firma (teda zase par zazobancu z topmanagementu), nikoli delnici, kteri auto davali dohromady.

3) Idealni volny trh, na ktery se vsichni odvolavaji, ostatne stejne nefunguje. podivejme se na spousty odvetvi s monopolem, na smernice zabranujici volnemu rozvoji odvetvi, ci samostatnych myslenek (viz napr. snahy o patentovani postupu pri vyvoji programu). Pravidla nejsou pro kazdeho stejna.

4) Normalni clovek za sluzbu ci produkt plati, podivejme se ovsem na celebrity. Kazdy si dava za cest poskytnout jim neco zadarmo (at jde o miss, popularniho zpevaka ci clena parlamentu).

5) Pokud jde o dodrzovani zakonnych pravidel (napr. radne placeni dani), ukazte mi nekoho, kdo nema maslo na hlave. Tu cesticka, tam cesticka, nevykazeme zisk, na financnak si oblekneme roztrhane dziny, ono nam to projde.

6) krom podobnych pripadu tu mame tez jev tzv. relativni chudoby. Ve statech, kde zivotni uroven vyssich trid je ve vyraznem nepomeru k zivotni urovni nizsich trid jsou ve znacne
velke mire zaznamenavany socialne negativni jevy sebevrazednosti, civilizacnich chorob apod. u techto nizsich trid oproti zemim, kde je zivotni uroven vyrovnanejsi. Blize je to rozebrano napr. v knize Koukolika a Drtilove Zaklady stupidologie.

29610

13.07.2004 11:38

Paradox

RE: Paradox

Vasek 62.?.?.?

Ono pochybuju, ze zrovna vam hrozi, ze by s vami nekdo chtel rodinu zakladat. Muzete byt v klidu.

30816

13.07.2004 11:45

Paradox

RE: Paradox

Vasek 62.?.?.?

Jestli to spis neni otroctvi vlastni nezavislosti...

30820

31.08.2004 13:06

Problém s vkládáním příspěvků - už je to jasné

Problém s vkládáním příspěvků - už je to jasné

Vasek 62.?.?.?

Taktez jako delta doporucuje operu, ja doporucuji mozillu, je mnohem bezpecnejsi a ve verzi 1.7 jiz nezaznamenavam drivejsi problemy se zobrazovanim nekterych stranek.

32768

03.10.2004 13:22

Papírové paláce

Papírové paláce

Vasek 62.?.?.?

Rekl bych, ze pan Vcelicka si nazor na panelov bydleni utvoril ze znameho Havlova vyroku, aniz by mel vlastni zkusenost, ja v panelovem dome ziji 14 let a az na sem nefunkcni vytah si nemuzu stezovat a rozhodne bych to za papundekl nevymenil.

34208

16.12.2004 00:33

No dobrá, tentokrát jsem tím hlupákem já

No dobrá, tentokrát jsem tím hlupákem já

Vasek 84.?.?.?

Ja si podobne pripadal nedavno, kdyz si u me kamarad (podotykam zadna lama, v pocitacich se dost vyzna) chtel stahnout video z digitalni kamery Sony (presne cislo modelu nevim, ale neco udajne hypermoderniho) do pocitace. Mam TV kartu a muzu to nahrat analogove jako tv vysilani, nakopirovat to bude prece jednoduchy. Myslel jsem, ze to bude fungovat jako treba digitalni fotak nebo usb disk, ale ono ne. Po pripojeni zadna nova polozka. Ok, mame prece CD s ovladaci. Nainstalujeme ovladace. Zase nic, ale kdyz jsme spustili nainstalovany software, kameru v menu programu vidime, dokonce spustime video z kamery. Fajn, nekde tam bude copy to disk. Prohledavame menu. Vsude plno polozek tykajicich se ruznych multimedialnich doplnku, sada mp3, monochromaticke zabarveni obrazu, ale ulozeni nejde. Nasli jsme vsak create vcd, tak schvalne co to udela. Jak jsme zjistili, nepali to cely obsah, ale jednotlive nahravky zvlast. Aspon uvidime obraz, rikame si. Tak to zkouknem a vidime (a slysime): obraz doprovazeny jakousi procitene romantickou hudbou - ta tam musi byt nastavena, jinak vas to nepusti pri tvorbe vcd dal (jedna z tech mp3, kterymi progam disponuje, da se samozrejme pouzit cokoli co mate na disku...[smích])), vypadalo to jak reklama na turisticke letovisko. Prece nejsme tak blbi, kdyz my nevime jak na to, poradime se s chytrejsimi. Zadavame do google nazev kamery a po chvilce hledani nachazime FAQ stranky nejakyho nadsence do videa. A zjistili jsme, ze nejsme sami. Nasli jsme tam radu obdobnych ditazu, jak stahnout video z kamery na disk a hele, ono to vazne nejde. Jedine analogove... Nu co, meli jsme vesely vecer, a ja si aspon otestoval, ze tv karta nahrava docela solidne. Jeste nakonec si neodpustim poznamku k soucasnym "multimedialnim" programum, jejichz menu vsude hraje a blika a vypada to cool, ale s funkcema je to vazne na...

38687

17.12.2004 14:43

Nežide, hraj!

Predem se omlouvam

Vasek 84.?.?.?

ze je tento prispevek o necem jinem, ale fatalni neznalost trestniho prava projevena v diskusi pod clankem z rubriky Ve zkratce me nuti napsat sem tento prispevek (myslim, ze neni na skodu znat nektera zakladni ustanoveni).
Zatceni (srov. §69 trestniho radu - z. c. 141/1961 Sb., ve zneni pozdejsich predpisu). Prikaz k zatceni vydava predseda soudniho senatu (v pripravnem rizeni soudce) vuci osobe, ktera je jiz stihana jako obvineny (srov. §160), pokud jsou dany duvody vazby (§67) a obvineneho nelze predvolat, predvest nebo zadrzet a zajistit tak jeho pritomnost u vyslechu. Zatceni provedou policejni organy... Policejni organ, ktery obvineneho zatkl, je povinen ho neodkladne, nejpozdeji do 24h dodat soudu... Nestane li se tak, musi ho propustit na svobodu. Soudce, jemuz byl obvineny dodan, musi obvineneho neprodlene vyslechnout, rozhodnout o vazbe a rozhodnuti do 24h oznamit obvinenemu... dale plati stejna ustanoveni jako u vzeti do vazby.
Zadrzeni. §75 - zadrzeni obvineneho policejnim organem - je duvod vazby (§67) a pro neodkladnost veci nelze rozhodnuti o vazbe predem opatrit, muze policejni organ obvfineneho zadrzet prozatim sam, je vsak povinen bezodkladne zadrzeni oznamit statnimu zastupci, predat mu opis protokolu, ktery sepsal pri zadrzeni, aby statni zastupce mohl popripade podat navrh na vzeti do vazby, obvineny musi byt nejpozdeji do 48h predan soudu, jinak musi byt propusten.
§76 - zadrzeni osoby podezrele - odst 1 - podezreleho muze v nalehavych pripadech zadrzet policejni organ, i kdyz jeste nebylo zahajeno trestni stihani (§160 odst 1), k tomu zapotrebi predchoziho souhlasu statniho zastupce, bez nej pouze v pripade, kdyz vec nesnese odkladu a souhlasu nelze predem dosahnout (pristizeni pri trestnem cinu, uteku...).
§76 odst2 - osobni svobodu osoby, ktera byla pristizena pri trestnem cinu nebo bezprostredne pote, muze omezit kdokoli... Je vsak povinenpredat ji ihned policejnimu organu...
Odst 4 - Policejni organ, ktery provedl zadrzeni, nebo kteremu byla osoba predana zadrzenou osobu propusti, bude-li podezreni rozptyleno nebo duvody zadrzeni odpadnou, jinak preda statnimu zastupci protokol... (viz §75)
Odst 6 - Zadrzena osoba ma pravo zvolit si obhajce a radit se s nim jiz v prubehu zadrzeni (pouze neni-li obhajce dosazitelny ve lhute
§77 - statni zastupce, neni-li osoba propustena, je povinen ji do 48h od zadrzeni odevzdat soudu s navrhem na vzeti do vazby, soudce zadrzeneho vyslechne a do 24h od doruceni navrhu rozhodne o vazbe nebo o propusteni.

Tak a vic se sem nevejde a nechci psat o duvodech vazby a a o zahajeni trestniho stihani )od kdy se stava osoba obvinenou), kdyz to treba ani nebude zverejneny...

38804

17.12.2004 19:23

Nežide, hraj!

RE: Predem se omlouvam

Vasek 84.?.?.?

Co se tyka postihu ruznych vyhruzek, lze na tyto pripady vztahnout §197a trestniho zakona (z. c. 140/1961 sb.), kde se v odstavci prvem pravi: kdo jinemu vyhrozuje usrcenim, tezkou ujmou na zdravi nebo jinou tezkou ujmou takovym zpusobem, ze to muze vzbudit duvodnou obavu, bude potrestan odnetim svobody az na jeden rok nebo penezitym trestem.
Judikatura (soudni vyklad) pravi, ze zyhruzka musi byt pronesena tak, aby byla zpusobila vyvolat u poskozeneho duvodnou obavu z jejiho uskutecneni, ten, komu je adresovana, nemusi byt pritomen. Je-li vyhruzka prostredkem k vynuceni urciteho chovani, jde o trestny cin vydirani (§235), trestny cin dle §197a je tak subsidiarni k jinym trestnym cinum, napr. vyhruzka pri skutecnem pokusu tohoto tresneho cinu je tak zahrnuta trestnym cinem samotnym). Je treba tedy zkoumat, k cemu smeroval umysl pachatele.

38815

19.01.2005 13:58

Zadrzeni, zatceni, duvody vazby, zahajeni trestniho stihani v CR

RE: Zadrzeni, zatceni, duvody vazby, zahajeni trestniho stihani v CR

Vasek 62.?.?.?

>Dobry den moc Vás zadam o radu a nemam se kde obratit.Můj
>přítel byl zadržen stražniky v Prostějově a dan do vazby do
>Olomouce.Dozvěděla jsem se že tam projižděli a stali na
>parkovaci ploše u auta přitel byl už jednou potrestan za
>poškozeni zamku ve vozidle zaplatil poškozenemu opravu ale
>pokračovalo to dal tak dostal ještě prospěšne prace ktere
>vykonava nevim kde se mam obratit a kde zavolat nevim pořad
>co se stalo moc vas prosim o radu děkuji předem

Bohuzel ve svem dotazu neuvadite zadne okolnosti, ktere by dovolily ucinit jakykoliv zaver. Neni patrne, za co byl vas pritel dan do vazbya na jak dlouho. Vazba musi byt zduvodnena, je mozno nahlednout do spisu a poridit si kopii. Obvineny ve vazbe ma pravo kdykoli zadat o propusteni na svobodu (rozhodnout o takove zadosti je povinen soud do 5 pracovnich dnu). Kazdopadne takto bez informaci vam nemohu poradit nic jineho, nez ze mate-li dojem, ze k vazbe doslo neopravnene, obratit se na pomoc pravniho zastupce.

40867

19.01.2005 14:54

Zadrzeni, zatceni, duvody vazby, zahajeni trestniho stihani v CR

Zadrzeni, zatceni, duvody vazby, zahajeni trestniho stihani v CR

Vasek 62.?.?.?

Zrejme jde o osobni zkusenost...

Pokud jde o sdeleni duvodu k zatceni a zachazeni s takovou osobou, §52 trestniho radu obecne rika, ze pri provadeni ukonu trestniho rizeni se musi jednat s osobami na ukonu zucastnenymi tak, jak to vyzaduje vyznam a vychovny ucel trestniho rizeni, vzdy je vsak nutno setrit jejich osobnosti a jejich ustavou zarucenych prav.

Co se tyka sdeleni duvodu, toto je stanoveno v zakone o polici, kdy v pripade sluzebniho ukonu nebo zakroku je policejni organ povinen sdelit jeho ucel (nereknu vam presne ustanoveni, nemam momentalne k dispozici). Podle prava na obhajobu ma obvineny pravo zvolit si obhajce a s nim se radit i behem ukonu provadenych organem cinnym v trestnim rizeni. jelikoz po provedeni zatceni predava policejni organ zatceneho k vyslechu soudu, ma zatceny pravo na pravni pomoc obhajce u vyslechu (v pripade rozhodnuti o vzeti do vazby pak obvineny obhajce mit musi). O vzeti do vazby je treba bez prutahu vyrozumet rodinneho prislusnika a zamestnavatele. Ono klasicke filmove "pravo na jeden telefon" ve skutecnosti takto upraveno neni, advokat, nema.li osoba vlastniho a nezvoli si ho nebo nezvoli mu ho rodinny prislusnik, je pridelen soudem. Kontakt s rodinou a osobami blizkymi je pak upraven predpisy upravujicimi rezim vazby, vykonu trestu a pod. Obdobne je to s pouty (vychazi se ze situace, v zasade vzdy plti, ze se uzije takoveho omezujiciho prostredku na dobu nezbytne nutnou, zdali je to tri hodiny tezko bez znalosti situace posoudim). Podavani jidla upravuje zakon o Policii CR, lhuta mezi podavanim jidla je tusim sest hodin).

Prikaz k zatceni vydava soudce v pripade, ze je dan duvod vazby a obvineneho nelze predvolat, predvest nebo zadrzet a zajistit tak jeho pritomnost u vyslechu. To pravi zakon, nemohu soudit, zda vas pripad temto podminkam vyhovuje. Rozsudek neni mozno sdelit telefonicky, rozsudek se dorucuje i v pripade, ze osoba byla pritomna jeho vyhlasobvani. Pravni moc rozsudku (a tim vykonatelnost) nastava po osmi dnech po doruceni, nebyl-li podan opravny prostredek

Nahlizeni do spisu a kopie upravuje §65 trestniho radu. Obvineny, poskozeny a zucastnena osoba (napr. osoba, ktere byla zabrana vec pro ucely trestniho rizeni), jejich obhajci a zmocnenci maji pravo nahlizet do spisu, cinit si z nich vypisky a poznamky a porizovat si na sve naklady kopie spisu a jejich casti, v pripravnem rizeni muze statni zastupce nebo policejni organ toto pravo ze zavaznych duvodu odeprit, tyto duvody na zadost osoby, jiz bylo pravo odepreno, musi statni zastupce urychlene prezkoumat.

Nevim, jestli jsem odpovedel na vsechno a hlavne nezarucuji aboslutni spravnost, na to by byla potreba nekolikadenni prace.

40876

07.04.2005 18:21

Povedená Grossova taškařice

RE: Povedena Grossova taškařice

Vasek 195.?.?.?

Hmm, zatimco ted zadluzeni nejsme, ze? Asi tyden stary udaj: zadluzenost CR 1 bilion Kc.

48313

07.06.2005 17:45

ODS má problém

RE: ODS má problém

Vasek 62.?.?.?

Mam jeden problem. Jakmile mi nekdo zacne rikat, ze zadluzuju vnoucky, vzdycky si zacnu rikat, ze vnoucci jsou takova spasna modla, "budoucno", neco jako krestansky raj, ktery sice nevidim na vlastni oci a nevim tudis, do ceho du, ale mel bych si ho vazit a jednat, jako kdyby byl. Pravicove "utahneme si opasky, aby se vnuci meli dobre" zni svetem prakticky od pocatku trzniho hospodarstvi. Je to krasne, lidi na to slysi. Problem je v tom, ze nikdy nemuzu zkontrolovat, jestli to, co si ja "utrhnu od huby", za tech 30, 40, 50 let nekdo tem vnouckum skutecne preda. Asi jako sporeni s penzijnim fondem, kde nemam cely zivot zaruku, ze mi to nakonec vyplati.
P.S. V zadnym pripade nevolam "po nas potopa," urcite bychom meli pri hospodareni se zdroji uvazovat v dlouhodobem horizontu, jen chci ukazat, ze za pravicovym heslem obudoucich generacich opravdovou obavu o budouci generace nevidim.

55053

09.06.2005 03:07

ODS má problém

RE: ODS má problém

Vasek 62.?.?.?

Myslim, ze to odvadite nekam jinam. Tezko ale muzete cekat, ze kdyz budete kricet, ze nakradete (zprivatizujete, znarodnite) na ukor ostatnich vsechno co muzete, aby se vasi vnoucci meli dobre, ze to budou ti, na jejichz ukor to prosazujete, volat s vami a jeste rikat jak jste skvely. Nemuzu si pomoct, ale strasne mi ves pohled pripomina heslo zacasto spojovane s dobou realsoc.: kdo nekrade okrada rodinu.

55280

17.07.2005 12:51

Saturnin

At ziji studia

Vasek 62.?.?.?

Nevim, jak jinde, ale v Praze se to jmenuje studio zdraveho spani, nehtova studia, studia zdraveho obouvani, kosmeticka studia a tak dale...

62069

21.07.2005 10:05

Smutný, přesmutný svět fanatiků politické korektnosti

Perlicka ze Svedska

Vasek 62.?.?.?

Ve Svedsku v nedavne dobe vznikla skutecna feministicka politicka strana. Uspela zatim v komunalnich volbach, ocekava se jeji uspech i v parlamentnich volbach. Prvni zakon, ktery se ji podarilo prosadit, se tyka rozdilnych cen panskych a damskych sestrihu. Kadernictvi tedy musela menit nabidku a cena se urcuje podle delky vlasu. Druhy navrh zakona je jeste mnohem "veselejsi". priroda je nespravedliva, je tedy na lidske spolecnosti tyto nedostatky napravovat. Zenska menstruace zeny zasahuje fyzicky (a psychicky [smích], ale take financne, vlozky prece nejsou zadarmo. Proto ma vzniknout v zajmu spravedlnosti zvlastni prima dan pro muze, ktera se bude vyuzivat ke snizeni ceny vlozek. Zaver necht si kazdy udela sam...

62553

21.07.2005 16:23

Smutný, přesmutný svět fanatiků politické korektnosti

RE: Perlicka ze Svedska

Vasek 62.?.?.?

Mam to od Finky, ktera v Praze studijne pobyvala.

62579

22.07.2005 14:52

Smutný, přesmutný svět fanatiků politické korektnosti

RE: Perlicka ze Svedska

Vasek 62.?.?.?

Ona ale neni z tech, kteri by meli potrebu se nejak na Svedech "seberealizovat". A relativne donedavna mela sama pomerne silny feministicky nazory, coz zmirnila az behem chozeni s mym kamaradem, u kteryho narazila... [smích]

62721

22.07.2005 18:00

Smutný, přesmutný svět fanatiků politické korektnosti

RE: Perlicka ze Svedska

Vasek 62.?.?.?

No ja se nicemu nedivim. A rozhodne nejsem z tech, kdo by prosazoval proces narodni integrace, tudiz nevim, proc by melo byt nutny se nejak vyrazne shodovat. Kdyz uz jsme u toho, rad bych vratil stav nekam k ESUO, EHS a EURATOMU. To melo smysl. Eventuelne by nemuselo byt spatne prohlubovani policejni a justicni spoluprace. Ale vsechno ostatni jsou zbytecny sracky, aby se na to mohl vytvorit urad. Ale to odbocujeme.

62748

22.07.2005 18:13

Smutný, přesmutný svět fanatiků politické korektnosti

RE: Perlicka ze Svedska

Vasek 62.?.?.?

Mno musim rici, ze vas prispevek je historicky ponekud mimo. Svedi pravda kradli, cimz se ovsem celkem nelisili od vsech tehdejsich armad. Ostatne cely tehdejsi vojensky system na tom byl zalozeny. Ze alespon byli schopni rozpoznat hodnotu uzmutych veci povazuji z urciteho hlediska spise za klad.

Co se tyka husitu, trochu z vas mluvi hodnoceni upravene soucasnou optikou. Napriklad mluvite o vitezstvi slechty. Kdyz oni ale slechtici bzli na obou stranach a obe strany byly kalisnicke. Pravda ze zvitezila strana umirnenejsi, nelze vsak rici, ze by to delala ciste ze zajmu o blaho zeme, ostatne mnohe kroky tehdejsich vyznamnych postav ukazuji na jejich hmotne zajmy (ostatne jim znacne vyhovoval stav prakticke neexistence sline ustredni vlady az do Jirika z Podebrad, coz jim umoznovalo zemi si rozdelit a vladnout - hele, nepripomina vam to neco?). Chybou radikalu spis bylo, ze nemeli vizi, k cemu sve hnuti vlastne dovest, ovsem bylo jim jasne, ze pouhe spokojeni se s artikuly stale nestaci k osvobozeni od ciziho vlivu v zemi. Shrnme si to tak ze Bushoske deleni na "my" a "proti nam" nam pri hlubsim historickem vhledu nepostaci. Dalo by se o tom datlovat dlouho, ale myslim, ze to patri do uplne jine debaty. Jen jsem proste nektera tvrzeni nemohl nechat bez komentare.

62752

28.07.2005 09:02

Pohádka o mýdle

No nevim

Vasek 62.?.?.?

V tomhle pripade s panem Stworou spolecnou rec proste nenajdu. Na jednu stranu jsou zrejme kanadske statni postupy vuci tabakovemu prumyslu dost neferove, ale ze bych tim zaroven mel (napadne nenapadne) podporovat kuraky tak to ani nahodou. Ten primer k mydlu je fakticky naprosto mimo a je to asi stejne fer jako vyrazy americkeho ministerstva obrany typu collateral damage. Pan Stwora jako kurak si asi nedokaze predstavit jak me jako nekuraka dokaze NASRAT treba na stanici nebo kdekoliv na verejnem miste, kdyz mi nekdo zacne hulit primo pod nos nehlede pak na to, kdyz vajgl este zapalenej hodi pred nastupem do autobusu pod sebe a necha ho tam dymat dal. Dle mych zkusenosti je 90% kuraku naprosto bezohlednych kretenu, kteri nedokazou pochopit, ze okoli jejich navyk vadi. Nehlede na to, ze treba "odskoceni si na cigaro" je v praci typickym zpusobem uliti se a nechani prace na jinejch. Tim neobhajuju plosny zakazy koureni treba v restauracich, kde to proste patri ke koloritu, jen apeluju na prostou lidskou slusnost kuraku, aby si uvedomili, ze nejsou na svete jediny. Tenhle prispevek je asi dost emotivni, ale me to docela zdrave dozralo. P.S. vznesl jste dotaz, zda pan Dostal kouril. Ano, znacne.

63342

28.07.2005 20:41

Pohádka o mýdle

RE: No nevim

Vasek 62.?.?.?

To o tech parfemech me docela pobavilo. Je pravda, ze projet se vytahem, ve kterem se predtim vezla "dama" (i kdyz konec koncu dneska je to "in" i mezi muzi) postrikana stiplavym pizmem je mozna jeste horsi zazitek (jakoby prirozena vune tela - tim nemyslim upoceneho tlustocha - bylo neco nezadouciho). Je pravda, ze tento prispevek a odpoved p. Stwory me trochu nuti premyslet o tom, ze zpusobu, jak na sebe lidi pusobi, je vic a kdovi, cim stvu okoli ja [smích]. Ze se v kampani proti koureni pouzivaji dost neferove a asi i nepravdive argumenty bude zrejme pravda, na druhou stranu si pamatuju, ze i tabakova lobby (rozhodne nejde o nejake nevinne obeti) falsovaly zpravy o skodlivosti koureni a do cigaret pridavaly latky zvysujici navykovost (ostatne i do veci jako chipsy, orisky apod. se pridavaji latky zvysujici produkci slin, coz nuti konzumenta vice konzumovat). Tohle je proste boj Iranu s Irakem, jak se rikalo blahe pameti v davnem CSSR. Jen stejne porad nechapu, co z toho utoku na koureni kdo ma.

63386

08.08.2005 16:38

CzechTek v nás

RE: Nemuzu si pomoci...

Vasek 62.?.?.?

Ano, ja tez uprednostnuji sber informaci z ruznych zdroju a jako clovek ne zcela neznaly vyvoje evropske kultury prohlasuji vyznavace techno "kultury" za ukazkovy priklad tuposti a ignorance...

65231

08.08.2005 18:12

CzechTek v nás

RE: Nemuzu si pomoci...

Vasek 62.?.?.?

Albert Einstein kdysi rekl: "kdo rad pochoduje pri rizne vojenske hudbe, nepotrebuje mozek, staci mu prodlouzena micha." Nejsem dalek tvrdit, ze na technare sedi tento vyrok jak vysity. Me je 26, mam potechu z poslechu jak hudby klasicke, tak kvalitniho rocku, napr. Queen, Pink Floyd, REM, Cranberries atd. Rozdil kvality je v tom, ze slozit inteligentni melodii da nesmirnou praci a posluchac sam aktivne zapojuje svuj mozek, aby jednotlive motivy vnimal - tudiz i ve stavu vposlouchani se do hudby mozek aktivne pracuje. Techno je pro me prefabrikat slozeny ze staleho rytmu, opakujicich se motivu a celkove jde o zcela neinvencni vytvor. V rytmu se staci pohupovat, odpojit veskery rozum, vnimani, navyky, vsechno, co me dela sapiens sapiens.Z tohoto hlediska je pro me techno neoddiskutovatelne vyrazem tuposti a ignorance, mozna dodam i stadnost, proti ktere vsichni ti spravni free technari "bojuji".

65242

17.08.2005 09:43

Několik slov o sexu a milování

RE: Pro socky

Vasek 84.?.?.?

V tom pripade je mi bohatych lito.

66496

18.08.2005 14:50

Kdo vlastní kanadskou naftu?

RE: nafta

Vasek 84.?.?.?

Rope se casto zvlaste drive rikalo nafta (ci petrolej), cili je to jedno slovo oznacujici dve suroviny, ostatne obdobne je to se slovem oil...

66712

20.08.2005 22:46

V Torontě se vraždí

RE: rasismus?

Vasek 84.?.?.?

Naboje typu tokarev 7,62mm jsou jedny z nejvykonnejsich pistolovych naboju, vyvinute jsou z puvodnich nemeckych 7,63mm mauser (pro slavne samocinne pistole mauser). Silnejsi uz jsou snad jen revolverove naboje .357 magnum. Oboje maji dostatecnou pruraznost úroti jakemukoliv beznemu typu neprustrelnych vest. To jen tak poznamka na okraj.

67015

21.08.2005 17:53

V Torontě se vraždí

RE: rasismus?

Vasek 84.?.?.?

Uz si nejsem jistej, ale mam pocit, ze zbrane raze nad 12mm (kalibr .50 u desert eaglu je 12,7mm) patri v CR mezi zakazane zbrane.

67103

21.08.2005 18:01

V Torontě se vraždí

RE: rasismus?

Vasek 84.?.?.?

Nutno rici, ze ja mam zkusenosti s vice zbranemi (vcetne utocnych pusek vzor 58 a sniperky Dragunov) a musim rici, ze mezi pistolemi nedam dopustit na CZ 75/85 co se spolehlivosti a manipulace tyce, zvlaste v porovnani napr. s berettami 92FS. A co se tyka pohotovosti pri strelbe, jak se tu pise, vyhoda pistole je mekka spoust, typuju, ze s revolverem bude dost obtizne se trefovat v pohybu.

67105

23.08.2005 15:55

Rusko-čínské cvičení

RE: Předpokládám, že cvičení má být nejen zdviženým ukazovákem Japonsku a USA,

Vasek 195.?.?.?

Pane Leho, kdy uz vas ta amerikanofilie pusti? Predne nemuze byt reci o konfrontaci mezi USA a Ruskem (SSSR) v primem stretu, ani o stretu spicek jejich techniky v dostatecnem mnozstvi. Doporucuji vam knihu koraby pouste od izraelskeho tankoveho dustojnika, kde jsou mimo jine hodnoceny sovetske tanky uzivane arabskymi staty. Mimochodem Izrael radu ukoristenych sovetskych tanku provozuje. Pokud byste mel pravdu, nechapu potom, proc USA davno sveho protivnika ve studene valce nesmetly. Opravdu nelze porovnavat, kdyz Irak sice ma ve vyzbroji i takova letadla jako mig-29 apod, ovsem zdaleka ne v mnozstvi, ktere by bylo odpovidajici koalicni prevaze, a to uz vubec nelze mluvit o urovni vycviku a schopnostech velitelu. Podle konfliktu na blizkem vychode hodnotit technickou kvalitu opravdu nelze, to je totiz pouze jedna ze stranek vojenskeho uspechu (ostatne kdyby rozhodovala pouze technicka kvalita, museli by Nemci v roce 1944 spojence zahnat do more).

67434

24.08.2005 09:29

Rusko-čínské cvičení

RE: Předpokládám, že cvičení má být nejen zdviženým ukazovákem Japonsku a USA,

Vasek 62.?.?.?

Jak rikala moje profesorka chemie na gymplu - pro mene chapave jeste jednou. Jak myslite, ze by tyto boje probihaly v pripade, ze by si zucastnene armady techniky vymenily? Tedy Americane a Izraelci misto abramsu, M-60, merkav a dalsich T-55 (ktere ovsem Izraelci bezne pouzivaji), T-62, T-72, a arabske staty naopak? Ja vam to reku. Vysledek by byl naprosto stejny. Nejde zde tolik o techniku, ale o zpusob nasazeni, o kvalitu vycviku, uroven veleni, zazemi. Znova opakuju. Myslite ze stovky shermanu nebo sovetskych tanku znicenych za druhe svetove valky nemeckymi tygry svedci o tom, ze Nemci vlastne meli celkovou prevahu? Mozna technickou, ta sama o sobe ale valku nevyhraje.

67548

24.08.2005 23:30

Rusko-čínské cvičení

RE: Zatim zrejme hledaji nove trhy pro svuj srot

Vasek 62.?.?.?

Ono je to spise otazka nabidky a poptavky a ochoty prizpusobovat cenu moznostem zakaznika (tomu by meli americti kapitaliste rozumet [smích]). Svedi udelali proste lepsi a vyhodnejsi nabidku, a jestli Americane mysli, ze muzou stare prodat za cenu, za kterou jiny nabidne nove, tak se o tom svem volnem trhu moc nepoucili [smích]

67610

24.08.2005 23:52

Rusko-čínské cvičení

RE: Předpokládám, že cvičení má být nejen zdviženým ukazovákem Japonsku a USA,

Vasek 62.?.?.?

Vlastne jedna konfrontace americke a ruske techniky mne napadla. Behem Iracko Iranske valky iracke MiGy-29 sestrelily minimalne jeden iransky F-14 Tomcat.

67612

26.08.2005 12:45

Miláčku, bude pršet. Vržou mně prsa

RE: evoluce

Vasek 195.?.?.?

Tak tady bych si dovolil trochu nesouhlasit. Mam par znamych, maji vysokou, presto pro ne neni fyzicky pohyb problem, chodi do posilovny, sportuji. Jde spis o miru. Neco jineho je cvicit pro zdravi (i to se v posilovne dela), neco jineho jsou chorobni fitnesaci, nemohu vsak tvrdit, ze by jim byl kazdy navstevnik posilovny. Jeste k te prirozenosti, jsou i jine zpusoby upravy, co treba zenske malovani? Taky se to da brat jako maskovani skutecnosti (aneb pamatna Mladkova veta "Proc si kazde rano nenamalujete nejaky hezky oblicej na tu hubu?"). Nemeli bychom s vanickou vylevat i dite.

67796

31.08.2005 16:01

Terminál

RE: K filmu Terminal

Vasek 62.?.?.?

Ono nejde ani tak o Spielberga. Kdyz se podivate na jmeno scenaristy, zjistite jakehosi "Andrew Niccola". A pokud jste seznameni s jeho tvorbou, nemuzete byt kvalitami filmu prekvapeni. Podivejte se na filmy jako Gattaca, Truman Show nebo SimOne (vsechny patri k mym nejoblibenejsim vubec) a uvidite, ze i v Americe se daji delat kvalitni filmy promlouvajici k soucasnemu deni. Naopak uprimne receno evropskych filmu kvalitnich v posledni dobe zas tolik nevidam (najdou se, ale i Evropa a jeji "kvalitnejsi" tvorba propada politicke korektnosti).

68502

03.09.2005 15:30

Katrina

RE: Dle jednoho článku

Vasek 195.?.?.?

Lide jako Leho jsou svym zpusobem fascinujici. Tisice mrtvych, skody za stamiliony, mesto jiz moza nebude obyvatelne, ale dozvme se, ze centralni vlada vlastne za nic nemuze, protoze tahle vec de mimo ni. Takze system je ok? Takovy, ktery mozni zmnene nasledky, aniz by vrcholni predstavitele hnuli prstem? To mi vysvetlete, pane Leho, proc se vlastne prijimaji zakony umoznujici pro naprosto vagni podezreni z "terorrismu", kdyz zaroven PREDVIDANA prirodni katastrofa odrovna mnohem vic lidi? Neznam americkou legislatiu a nevim jake pravomoci pro predchazeni krizovym situacim a odvraceni jejich nasledku federalni vlada ma, ale ptam se, zda vlada, do jejiz kompetence by to nepatrilo, ma vubec smysl?

69092

05.09.2005 21:52

Katrina

RE: Dle jednoho článku

Vasek 62.?.?.?

Leho, zacinate byt opravdu trapny.
1) Nejsem sice zrovna odbornik na americkou historii a politicky, ale vim o ni dost na to, abych vedel, ze grants, dotace clenskym statum federace, jsou pod kontrolou federalni vlady, v nasem pripade diskutovanych 10 mil. na hraze. Pokud mistni vlada s kontrolou nesouhlasi, grants jsou odebrany.
2) Vas argument o roku 1929 je naprosto irelevantni, to bychom se mohli bavit o tom, jak se v historii konstituovaly vztahy mezi clenskymi staty a centralni vladou, ze do tusim r. 1787 byly Spojene staty konfederace, v letech 1861 az 1865 obcanska valka o definitivni podobu tohoto vztahu atd.
3) Vezmeme si nachvili predpoklad, ze formalne byste mel pravdu, coz nemate, jak vam dokazuje pan Taborsky. Vysvetlete mi, proc by se pak vubec mela vytvaret paka proti sebemensi moznosti terorismu na uzemi USA, ktera silne dopada i na dalsi zeme, a pritom vlada jine nebezpeci ponecha naprosto neresene, kdyz jde o stejne zivoty stejnych lidi. Jde mi tu o to dopatrat se vaseho zatvrzeleho presvedceni, ze ze strany federalni vlady je vse OK bez ohledu na nasledky. Jak kdosi napsal o padu Jeruzalema :"Svate mesto padlo, protoze kazdy konal jen svou povinnost."

69369

12.09.2005 12:27

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 195.?.?.?

Proboha, to co tu pan Deu predvadi, jako by z huby vypadlo samotnemu Goebbelsovi. Netusil jsem, ze jeste v teto dobe mohou zit mezi nami ti, kteri by snad Nemce povazovali za obrance miru v Evrope. Tak neskutecna demagogie a manipulace s fakty je opravdu urazkou zdraveho rozumu. Asi je nejlepsi podobne vyplody nechavat bez odpovedi, ale tohle me fakt nadzvedlo.

70238

12.09.2005 16:17

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 62.?.?.?

Humbuk kolem Pearl Harboru je dnes docela popularni, bohuzel vas musim zklamat, seriozni historie jiz dostatecne poprela veskere tyto spekulace, kterym, coz je treba rici, podleha i rada jinak serioznich a vysoce kvalitnich autoru, k jakym patri u nas napr. pan Hubacek, jehoz prace si jinak vysoce cenim. Zkusme ovsem jednou njepodlehat paranoie a myslet hlavou. Vzijme se do situace americke generality a samotneho presidenta zvlaste. Vezmeme do uvahy vlastni zdroje - lidi, valecne lode, letadla, mozne skody, k tomu pripocteme to, jak dezorientovane se chovalo americke veleni po utoku a dostaneme jasny vysledek. Pripustme to, ze kolosalni neschopnost a neochota videt jasne signaly je vzdy daleko pravdepodobnejsi, nez rozsahla konspirace. P.S. V ceskem jazyce ke zminenemu tematu doporucuji predevsim prace pana Hrbka, konkretne jeho ctzrdilnou serii Salvy nad vlnami, Krvave oceany, Namorni valka vrcholi a Vitezstvi prichazi z more. Zminenych udalosti by se mel tykat tusim druhy dil, ale je to jiz dele, co jsem to cetl.

70265

13.09.2005 12:58

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 195.?.?.?

Tak si to rozebereme jedno po druhem. Admiral Kimmel nebyl nic nez obvetni beranek, sam nekolikrat upozornoval na podezrele jevy, lec nebyl vyslysen, jeho ospravedlneni soudem je tedy na miste. Short - to byl skutecne jeden z nejvetsich viniku, ktery radu do oci bijicich signalu ignoroval a postaral se o to, aby letouny na plochach letist byly hezky vedle sebe kridlo na kridlo, cili se daly lepe hlidat proti sabotazim, zato zranitelnost ze vzduchu rostla.
Co se pise v NY Times 8.12. nevim, ale je to den po utoku (v dobe utoku zde bylo odpoledne 7.12.)
Tech nekodovanych zprav (rozumeno v prime reci) bylo vice, bylo na ne upozornovano, zapracoval zde vsak spise psychologicky faktor, kdy se vsichni navyajem ujistuji, ze se nic nestane.
Predavani na Havaj - tam prave byla rada zprav Japoncu zachycena a predavana do Washinghtonu.
Faktem je, ze mnoho proziravych dustojniku bylo nazoru, ze takovy utok hrozi, byli vsak povazovani za panikare. V pripade ocekavani utoku si nedovedu predstavit, ze by nebyla ucinena opatreni pro jeho odrazeni. Uvedomme si, ze Japonci se mohli diky ziskane nadvlade na mori i ve vzduchu klidne zacit vylodovat a nikdo nemohl vedet, zda ssebou nevezou invazni plavidla. Ztrata Havajskych ostrovu (ostatne by stacilo vyrazne poskozeni pristavnich zarizeni - nejvetsi chyba Japoncu) by pro vedeni valky na rozsahle vodni plose mela temer neresitelne nasledky. Teorie moderni namorni valky vedene na dalku letadlovymi lodemi byly teprve v plenkach, prevahu v admiralite mel stale "Gun Club", tedy lide spolehajici na boj bitevnich lodi. O tom by se dalo psat hodne, ale radeji si prectete skutecne kompetentni literaturu.

70428

13.09.2005 17:17

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 62.?.?.?

Hmm, ponorka ztracena z konvoje... Pane, vy budete velky odbornik na tvorbu konvoju, ze?

70462

13.09.2005 17:28

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 62.?.?.?

Mno, zato vy a pan Deu jste primo vzorem kriticke historiografie. Ma slova mohou urazit jen skutecneho trotla jakym Deu bezesporu je. Opravdu obratit cele hodnoceni WWII v jeho podani je tak nebetycna pitomost, ze se o tom neda vubec diskutovat. Ano, historie mne vzdy velmi zajimala, nejen druha svetova, ale i mnoho jinych epoch, Precetl jsem toho docela dost, nikoli jen skolni nalejvarnu, jak tomu rikate, ale nevim, proc bych marnil cas vysvetlovanim nekolika zakladnich faktu lidem, jako je Deu, protoze s nimi se v podstate diskutovat neda. Verte mi, zkousel jsem to.

70465

13.09.2005 17:45

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 62.?.?.?

Jen doplnim, 8. dubna nebyl Churchill prmierem, stale se tam vyskytoval jisty Chemberlain, jehoz pad privodil prave neuspech spojencu v Norsku. O zaminovani norskych fjordu jsem neslysel, zato vim, jak se nemeske lode 9.4.1940 nad ranem ve slozeni: tezke krizniky Blucher a Lutzow (ex. Deutschland), lehky kriznik Emden a nekolik mensich plavidel tise plizily Oslofjordem k hlavnimu mestu. Na svych palubach mely pres 2000 prislusniku 163. pesi divize a 60 panu v kozenych kabatech - jestli si takhle predstavujete osvobozovaci akci, mel byste se nechat vysetrit. Norove se nastesti zachovali statecne a privitali "osvoboditele" zurivou palbou a torpedy, znicili Blucher a poskodili nekolik dalsich lodi, cimz sve osvobozeni ponekud oddalili a poskytli tak cas krali a vlade na utek.
Ono vubec se dodnes v Evrope s laskou vzpomina na polni sed uniforem vojaku s napisem Got mit uns na opasku, kteri si tak radi hrali s obcany evropskych zemi na sledovanou a kdo najde partyzana.

70466

13.09.2005 21:04

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 62.?.?.?

Opet se zcela mylite, prvni nalet na Singapur a ve stejnou dobu provedeny vysadek na Kota Bharu zacaly 2 hodiny PO zacatku naletu na Pearl.

70484

14.09.2005 10:04

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 195.?.?.?

S vami jsem diky bohu to stesti dosud nemel, lec s vami podobnymi jsem se jiz nejednou setkal. I kdyz zatim nikdo nedosahoval vasi urovne, takze z meho hlediska jste sveho druhu unikat.

70587

14.09.2005 10:18

Sudety byly a budou navždy české

RE: Smutný paradox historie

Vasek 195.?.?.?

Tak ta vase poznamka "keby aspon na vychod", to uz me opravdu rozesmalo. Jinak ve spojeneckem veleni skutecne existovaly planyna vyuziti Norska ve valce, ostatne Norsko bylo jednoznacnym sympatizantem Britanie (coz dokazuje napriklad jejich jednani v pripadu Altmark a zajatych britskych namorniku). Ovsem v tom nevidim nic spatneho, nemecko bylo agresorem a Britanie a Francie svym bojem proti nemu plnily svuj spojenecky zavazek Polsku, i kdyz neskutecne blbe a mely ho plnit (tedy Francie) uz o nejaky ten rok driv v pripade Ceskoslovenska. Cele norske tazeni bylo ze strany spojencu provedeno spatne, i kdyz francouzska pozemni vojska si zde vedla relativne dobre (dobyti Narviku), ale bez vzdusne prevahy byla prevaha na mori nevyuzita.

70589

Stránka: 1 2

Káva pro Zvědavce

46

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 97 čtenářů částkou 16 036 korun, což je 46 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 2

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 5

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 10

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 3

Absurdita článků z dění na pařížských předměstích nadále roste13.10.20 16:51 Francie 0

Měnové kurzy

USD
22,94 Kč
Euro
27,21 Kč
Libra
29,93 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
16,38 Kč
Švýcarský frank
25,37 Kč
100 japonských jenů
21,91 Kč
Čínský juan
3,43 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,45 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,10 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 627,05 Kč
1 unce stříbra
564,23 Kč
Bitcoin
301 234,98 Kč

Poslední aktualizace: 24.10.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 55 332 387