Všechny příspěvky ze stejné IP adresy
Nalezeno 317 příspěveků, 1 jméno: Vladimír Stwora.
Setříděno od nejstaršího, přetřídit od nejnovějšího
>Diskuse o snizeni vekove hranice je samozrejme mozna, ale musi
>byt vecne podlozena. Zakladni otazka zni: komu by takova zmena
>prospela? Tem detem?
To je velmi dobrá otázka. Musím Vám dát za pravdu i ve Vaší odpovědi. Ale odložme na chvíli hledání odpovědi. Možná to zbytečně dramatizujeme. Hledáme složitá vysvětlení tam, kde stačí naslouchat hlasu přírody. Zákonná hranice by měla existovat, o tom není pochyb. Mně na tom vadí to, že platí pro všechny stejně, ačkoliv lidé vyspívají různě. Podle mého názoru by hranici měla být určena začátkem menstruace. Tak tomu je u mnoha primitivních národů a nezdá se, že by to nefungovalo.
Chápu, že chcete chránit dětsví a nevinnost. To je moc hezká snaha. Ale to byste musela také zakázat všechny ty idiotské "dětské" časopisy (někdo tady vzpomínal Bravo), široce publikované násilí, televizi, drogy, vymývání mozku pod hlavičkou náboženství a já nevím, co ještě. V těch hrůzách, kterým je dnešní mladá duše vystavena, je sexuální zkušenost jen relativně malým zlem.
že ideální řešení neexistuje. Vaše namítky jsou velmi kvalitní a já je nedokážu vyvrátit. Všechno, co jste napsala, platí, byť by se dalo o tom nekonečně diskutovat (např. jak definujeme psychickou zralost a kdo má právo to posoudit).
Vždycky se najdou případy, které určité tvrzení vyvracejí. To ale neznamená, že celé tvrzení je špatné. Shodli jsme se na tom, že nějaká hranice být musí. Pořád se domnívám, že mnou navrhované individuální řešení je blíže přirozenému chápání věcí a přírodě vůbec, než to obecné Vaše každému stejným metrem. Bere totiž v potaz alespoň jednu stránku věci - fyzickou připravenost.
24.07.2003 00:22
Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Velmi zajímavý, podnětný a kontraverzní článek, který by
>zasloužil rozdělit do více samostatných tematických příspěvků.
Úmyslně jsem se dotkl zběžně více témat v jednom článku. Je to proto, abychom jednou také viděli big picture - více z výšky. Ona ta témata spolu jistým způsobem souvisejí. Skládají mozaiku.
Postupně hodlám ke každému tématu, kterého jsem se tady dotkl, věnovat samostatný prostor.
Dobře jste to napsala. Ale stejně si myslím, že to, co uvádíte, jsou už krajní případy vyhanné ad absurdum. Mně nejde o volební práva a další komplikované dokazování něčích schopností. Mně jde pouze v tomto jediném případě sexuálního styku o určitou pružnost v zákoně. A co se dokazování týče, je to jen otázka dobré vůle. V případě sporných soudních sporů, jako je ten s Opočenským, kdy tzv. "oběti" dobrovolně muže navštěvovaly, by stačila jedna návštěva u gynekologa. Nemyslím, že by to udělalo díru ve státním rozpočtu.
25.07.2003 16:56
Ošklivá americká pravda - tábor Cropper
RE: Ošklivá americká pravda - tábor Cropper
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Díky za upozornění. Mně to taky intuitivně moc nesedělo, ale neuměl jsem si s tím poradit.
28.07.2003 22:37
Jídlo? Nemáte na vybranou
Čekal jsem, kdy se ozve někdo proti tomu článku
Vladimír Stwora 24.?.?.?
No, zatím vás, kupodivu, moc není.
Otázka na další čtenáře: Nikdy jsem neslyšel, že by Američané sypali své děti DDT. Ví o tom někdo něco?
>Stavím sa o 1Sk, že Smith je platený nejakou korporáciou, čo
>pestuje kukuricu, alebo dováža obylie z Kanady.
P.S. Stavím jeden dolar, že Graham je placený firmou Monsato.
03.08.2003 04:11
Amerika zoufale potřebuje hrdiny
RE: AmerikaAmerika zoufale potřebuje hrdiny
Vladimír Stwora 24.?.?.?
08.08.2003 14:21
Skrytý význam „profesionalizace“ armády
RE: Skrytý význam „profesionalizace“ a
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Samozřejmě, že napíšu. Je to z bývalého serveru sprcha.com. Sprcha už neexistuje, proto jsem půvdoní zdroj neuváděl. A cnemo mi ten článek opravdu poslal. Tedy, já jsem ho nejprve o to požádal, to přiznávám.
08.08.2003 17:28
Skrytý význam „profesionalizace“ armády
RE: Skrytý význam „profesionalizace“ a
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Pane Stworo,
>uvést zdroj jste zapomněl i u mého článku o Disneym, ačkoli jsem
>Vás o to - vedle zachování nicku - v soukromém mailu výslovně
>žádal.
Co kdybyste se ještě jednou na ten Váš článek zde ve Zvědavci podíval?
Takže můj dotaz nebyl zodpovězen. Zdá se, že sama máte problémy s právním vysvětlením.
P.S. Co to je bis in idem?
>... soudu vycita, ze Zitkovi
>nerekl, podle jakeho paragrafu ho bude soudit. Trestni rad
>vyslovne stanovi, ze soud je vazan skutkem, uvedenym v
>obzalobe, nikoliv pravnim hodnocenim tohoto skutku. Staci se
>mrknout do § 220.
Není to tak jednoznačné. Žalovaná strana musí znát své obvinění v plném rozsahu. Možná, že tam nemusí být uveden příslušný paragraf (i když by měl být), ale určitě by tam mělo být napsáno: jste obviněn, že jste hanobil židovský národ. A jak to vypadá, obhájce Soukup to až do čtení rozsudku nevěděl.
Zajímalo by mne, jak je to v anglo-americkém právním systému.
Konečně to někdo jasně a odborně vysvětlil. Díky.
Dr Benway alias VPI alias Písecký alias Novák opět osobní a opět uráží. A opět se nedovede podepsat skutečným jménem...
>Uz jsem to tu jednou psal, asi se to nekde ztratilo.
Neztratilo. Ale chápejte, že se mu nechce uvádět tady svůj životopis.
16.08.2003 20:26
Učit se být hloupým ve společnosti, kde vládnou peníze
Přiznávám se,
Vladimír Stwora 24.?.?.?
že jsem s tím měl také problémy (uvěřit, že něco takového existuje).
Nezdálo se mi to od první chvilky, ale zkuste si dát do Google podunk university. Mně to našlo přes 8000 odkazů. Aniž jsem je blíže studoval, přesvědčil mě ten počet.
03.09.2003 22:53
Číst na veřejnosti nevhodné věci může mít následky
RE: Kanada je krasna zeme,ale...
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Me take... a neni to poprve, stalo se mi to jiz mnohokrat u
>jinych clanku...
Nerozumím. V čem je problém? Můžete, prosím, uvést více detailů?
Že by znovuzrození serveru Sprcha.com? Měl jsem zato, že ten server přestal existovat. Proto jsem také neuváděl u článu na něj odkaz.
11.09.2003 14:58
Budeme na fotoaparáty brzy potřebovat zbrojní pas (a právníka k ruce)?
Neuvěřitelné
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Zde je ta adresa z předchozího příspěvku v plném znění: http://www.californiacoastline.org/streisand/lawsuit.html#SLAPP.
13.09.2003 01:47
Podzimní sbírka na provoz Zvědavce
RE: Podzimní sbírka na provoz Zvědavce
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Nechám poradit, jak tyhle věci formulovat lépe. Neuvedl jste bohužel svou email. Co kdybyste mi, pro začátek, poslal Vaši verzi toho textu na stávku proti patentování software?
13.09.2003 16:27
Budeme na fotoaparáty brzy potřebovat zbrojní pas (a právníka k ruce)?
Abych to tedy vysvětlil
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Neexistuje zákon, který by vysloveně zakazoval fotografovat něčí nemovitost bez povolení majitele. Ale existují zákony, které chrání soukromí člověka. Např. nelze publikovat něčí tvář bez jeho svolení. Nelze také pořídit fotografii školní třídy bez souhlasu rodičů žáků. Jde o to, že některá náboženství nedovolují fotografovat lidi a v kanadské multikulturní společnosti může být několik takových náboženských pošuků. A mají úžasně silný hlas, jsou nesmírně militantní, to mi můžete věřit. Okamžitě spustí povyk o kulturní necitlivosti, nerespektování něčího náboženství a než se nadějete, jste obviněn z rasismu. Toho obvinění se lidi bojí více než AIDS. Jak vám to jednou přišijou, tak se toho nezbavíte. Může vám to zkazit kariéru do konce života. Proto jsou soudy a policie v těchto věcech velmi opatrní.
Dalším problém je to, že ty zákony na ochranu soukromí (a nejen ty) jsou vágně napsány a šikovný právník je dokáže před soudem ohnout, takže se mohou vztahovat i na nemovitost. Stačí např. vyjádřit strach z tzv. stalking - sledování zavrženým partnerem. Na stalking je specifický zákon. Po rozvodu je často uplatňován ženami. Soudce umožní v mnoha případech změnu identity a rozvedený partner žije pod cizím jménem na tajné adrese. Bývalý manžel se nesmí k manželce přiblížit na určitou vzdálenost. Pokud by to porušil, jde do vězení. Tohoto zákona by v určitém případě šlo také použít proti fotografování něčí lokality.
Plativávalo, že co není vyloženě zakázáno, je povoleno. Dnes platí, že co není vyloženě povoleno, je zakázáno. V tom vidím obrovský pokrok směrem k režimům, které jsme (domněle) opustili.
18.09.2003 00:42
Sprcha.com proti Neviditelnému psu
Tomu říkám aspoň argumenty!
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Neexistujú žiadne fantazmagorické plány na ovládnutie
>planéty, len na udržanie toho, čo sme mali.
Ne. Nikdy nám nepatřila oblast Středního východu. Je mi líto. To patřilo jim. A co se týče plánů na ovládnutí planety, podívejte se na stránky PNAC The Project for the New American Century: http://www.informationclearinghouse.info/article1665.htm. Pokud Vám tenhle text nebude stačit, ozvěte se, najdu Vám pár dalších. Je toho na Internetu o nich dost.
>Arabi sú skutočne nepriatelia pokroku. Ich civilizácia je
>rovnako kultúrna dnes, ako v čase svojho vzniku.
Můžete si to myslet, ale nesmíte z toho udělat svou ideologii zaměřenou na jejich likvidaci.
>Podľa mňa je vyplatenie čiastky 30 000 USD rodine Palestínskeho
>bojovníka, podpora terorizmu. Alebo poznáte na to iný
>(politicky korektnejší) výraz?
Vypadá, že v tom máte pravdu. Problém je v tom, jestli ten palestinský sebevrah je opravdu teroristou, jak se nám to snaží podsunout sionisté, nebo jen bojovník za svůj národ a jeho právo na existenci. Žádný palestinský bojovník, pokud je mi známo, nikdy nenapadl někoho jiného, než okupanty, kteří se roztahují na jeho území. Opravte mě, jestli se mýlím. A protože celý svět k tomu mlčí, musí Palestinci sahat k takovým šíleným prostředkům.
>Každý má preferovať svoju kultúru a
>byť na ňu hrdý. A robiť všetko preto, aby bola ešte lepšia
>(lepšie ako každá ďalšia). A v tom je multikulturalizmus
>hnusný. Hovorí, že vaša kultúra bude rovnaká, bez ohľadu
>na to, ako veľmi sa snažíte.
Ano! Třikrát ano!
>Namiesto pojmu zavrhnutie by som použil pojem dešpekt. Cudzia
>kultúra si musí rešpekt vydobyť a nie mať ho automaticky.
Ano. Ale s tím despektem už opatrně. Klidně si z nich dělejte srandu, vykládejte na ně vtipy. Pokud je to dobromyslně myšleno, je to normální. Věřím, že oni to taky dělají. Jak už jsem řekl dříve, je perfektně správné a dokonce nutné věřit tomu, že naše kultura je ta nejlepší. Myslet si opak je zrada, je to kálení do vlastního hnízda. Ale není možné použít tuto myšlenku jako podklad k ideologii, proč jsme napadli suverenní stát, který nás nijak neohrožoval.
Já bych se taky v tomto případě přimlouval za "práskačství". Je to jediné práskačství, které je nejen morálně zdůvodnitelné, ale přímo vyžadované, jestliže se chcete považovat za lidskou bytost.
Proč vyšel? Ze dvou důvodů.
1. Protože se mi líbí styl, jakým je námět zpracován. Myslím, literárně. Je to silné téma a dobře zpracováno. Ve způsobu psaní je vidět ženský prvek - něco, co nám tady ve Zvědavci velmi chybí.
2. Potřeba změny. Když vám budou 365 dnů v roce cpát kuřecí řízky, tak se z toho za čas pobijete. Zvědavec býval dříve více barevný - ve smyslu témat. Poslední dobou degenereval na čistě politický webzine. Začala se tady scházet skupina nadávajících penzistů. Jakoby nic jiného ani neexistovalo. Domnívám se, že život je i jinde.
08.10.2003 14:02
Odpověď na některé zajímavé příspěvky za článkem "Vymírejme vědecky"
RE: Odpověď na některé zajímavé příspěvky za článk
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Nehodlám tady polemizovat o tom, jestli je správné děti mít nebo
>ne a kdy, ale proč je tak důležité, aby přežili zrovna Evropané?
Protože jsem Evropan.
>Ten vas casopis navic neni takovy, jaky si ho malujete. Na to,
>aby prispel k nejakemu porozumneni mezi lidmi je prilis
>nenavistny.
>Na to, aby vytvoril nejakou protivahu oficialnich medii je prilis
>jednostranny. Mnohem jednostranejsi nez zminena media.
Poslyšte, sedíte tady na Zvědavci pečený vařený. Za ty tři roky jste tady uložil už 843 svých komentářů, nepočítaje v to ty, které jsem vymazal, protože byly příliš urážlivé. Strávil jste tady určitě už stovky hodin, aniž byste přispěl jediným centem na provoz. A já bych moc rád, proč sem, krucipísek, pořád lezete, když vám to tady nevoní.
Vyřiďte vaším soukmenovcům, ať sem nasadí někoho jiného. A kdybych směl prosit, tak někoho malinko více na úrovni. Pro tak chytrý národ to přeci nemůže být problém. I my máme právo na trošku zábavy. Něco ve stylu Grahama by to chtělo. Ten alespoň občas argumentuje (i když poslední dobou se ani jemu příliš nedaří ).
Co se vás samotného týče, tak pro vás ta "zábava" tady definitivně skončila. You are fired.
Klikněte si sem: http://www.zvedavec.org/dary.php
>2. Kanadský programátor na podpore ma mesačný príjem vyšší, ako
>pracujúci programátor v Indii za rok.
Grahame, občas napíšete hloupost. Nezaměstnanecká podpora v Kanadě tvoří 55 % hrubého příjmu, ale ne více, než 413 dolarů za týden. Kvalifikujete se na ni po dvou týdnech čekání lze ji dostávat maximálně 45 týdnů (http://www.hrdc-drhc.gc.ca/ae-ei/pubs/regular.shtml#eligible). Jde o hrubý příjem, tato částka je dále normálně zdaněna zhruba 45 %.
Vezměte si, že jen bydlení stojí v průměru v Kanadě asi 1200 dolarů měsíčně. Nezapočítávám elktřinu,vodu a další.
Kanadský programátor se na nezaměstnaneckou podporu ale kvalifikuje málokdy. Většinou dělali jako sub-kontraktoři, tzn. sami na sebe. A v takovém případě nemají na nezaměstnaneckou podporu nárok.
Osobně jsem se nikdy v životě nedostal ani cent podpory, ani nezaměstnanecké, ani žádné jiné.
>Kdo je spickovy
>programator ten muze programovat dokud nezdementni!
Ujišťuji vás, že na kvalitě už dnes vůbec, ale vůbec nezáleží. To by totiž předpokládalo, že manažeři a human resource (osobní oddělení) rozumí technice, kterou jejich zaměstnanci mají obhospodařovat.
Opak je pravdou. Čím jste v tomto oboru horší, tím spíše máte šanci uspět. Důležité je, abyste o tom uměl mluvit způsobem, jaký oni chtějí slyšet.
413 dolarů týdně hrubého. Ve skutečnosti dostanete na ruku asi 250 dolarů (podle předchozího příjmu). Krát 4,3 (průměrný počet týdnů v měsíci) je 1075 dolarů měsíčně. A jenom náklady na bydlení jsou asi 1200 dolarů měsíčně (bez elektriky, telefonu a vody). To už nemluvím o jídle nebo nedej bože o oblečení. Pokud nežijete pod mostem, tak ta podpora nestačí ani na nejzakladnější přežití.
Není Tom ten spammer, který to vlastně poslal?
Já jsem ten příspěvek dodatečně vymazal, když mi došlo, že dotyčný ví nějak podezřele příliš mnoho. Odmítám dělat spammerům reklamu, co se týče předmětu jejich spammů.
Přišlo to na editor@zvedavec.org.
Tome, všechno dobrý. Já nevím, kdo mi píše. Ale faktem je, že jste uvedl takové informace, které by uvedl autor spamu. Já vím, že se to dá zjistit, ale proč bychom jim měli hrát na ruku?
>... a chci vás
>poprosit, jestli mi na oplátku můžete doporučit jinou knihu
>zabývající se podobnou tématikou.
Zkuste Huxleyoho Brave new world (do češtiny nešťastně přeloženo jako Konec civilizace).
Dále od Mňačka Jak chutná moc a od Franze Kafky Proces.
Od P.D. Jamesové bych doporučil Země prázdných domů.
A samozřejmě klasiku, pokud jste to nečetla: Orwellovu Farmu zvířat a hlavně bibli totality, ve které autor geniálně předpověděl vše, co se děje: 1984.
21.10.2003 16:35
Čtrnáct charakteristik fašismu
RE: Čtrnáct charakteristik fašismu
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Svět není černobílý. Máte úplně pravdu. V každém režimu najdeme prvky fašismu a politologové to obecně vědí. Neexistuje pevná hranice, od které lze říct: Ano, toto ještě není fašismus a toto už je. Jde o to, jak moc ty charakteristiky převáží.
OK, Máte pravdu, přestřelil jsem. 45 % je střed (Den daňové svobody spadá někdy do června, nemýlím-li se). V případě nezaměstnaného to může být kolem 20 % (podle toho, kolik bral dříve. Daň se vypočítává ze součtu všech příjmů za rok).
Pravdou stále zůstává, že to nestačí ani na zaplacení nákladů na bydlení.
22.10.2003 19:29
Béé! Já nechci do rezervace! Nééé!
RE: Béé! Já nechci do rezervace! Nééé!
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Jinak Šárí je ženská, a to celkem fajn, prohlídněte si její
>ostaní příspěvky.
Už jsem to opravil, díky.
22.10.2003 20:21
Béé! Já nechci do rezervace! Nééé!
RE: 1/ Ako to vidim ja! 2/Rozajsnieva sa mi!?
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>2/dovody veduce k napisaniu clanku. trosku /dost/ mi to zavana
>rasizmom. argumentovat vymieranim bielej rasy, rozrastanim sa
>ciernej rasy a tym ze nas cierni vytlacaju a snazit sa proti
>tomu bojovat.
Kruci písek, co je na tom rasistického, mít rád vlastní rasu? Proč každý, kdo si nekálí do vlastního hnízda, je okamžitě označen za rasistu? Proč tentýž metr neuplatňujete proti černochům, kteří klidně mají celostátní akce "sebeuvědomování si své identity", či jak to nazývají?
Pokřivenost tohoto myšlení vynikne když je přeneseme třeba na jednotku rodiny. Představte si, že vás budou obviňovat a nadávat vám, kdykoliv nebudete mluvit o své vlastní rodině s despektem a opovržením a nebudete vyzvedávat a upřednostňovat cizí. Obviní vás z kryonismu a xenofobie. Jak se vám to bude líbit?
A rasa - to je také taková rodina, jen o stupeň větší.
Nemám nic proti jiným rasám. Respektuji je. Ale mám rád tu vlastní. A chci pro ni to nejlepší.
>Tak to Vam chlapi nic zde nepomuze. Muzete napsat smlouvy overene
>advokaty a kdyz prijde k rozvodu, manzelka muze prohlasit ze tu
>smlouvu podepsala pod natlakem, ze kdyby ji nepodepsala, muz by
>si ji nevzal...
Přesně tak. Stejně jako závěť je zde k ničemu. Můžete odkázat majetek komu chcete, ale stačí, aby po vaši smrti manželka závěť napadla, že jako není fair, abyste ji vydědili a má vystaráno. Např. v Ontáriu vám právník odmítne sepsat závěť, ve které by manželka nedostala lví podíl. Ne že by se bál, ale říká, že to nemá cenu. Že to stejně dostane, když projeví zájem, závěť - nezávěť. Pokud jsou děti, tak se menší část dědictví může přenést na ně.
Máte pravdu. Úplně jsem na to zapomněl.
Díky. Nevím, jak se to mohlo stát.
09.11.2003 03:35
Proč se radovalo pět Izraelců 11.září 2001?
RE: Proč se radovalo pět Izraelců 11.září 2001?
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>já Vám věřím,ale existuje někde opravdu věrohodný zdroj,
>že náš " vyvolený" lid nebyl ten den v práci.
Zadejte si do Google "victims 9/11 list". Mně to našlo 209 000 odkazů. Uvádím seznam přímo ze CNN:
http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/memorial/lists/by-name/index.html
Až se vám stránka zobrazí, klikněte na COUNTRY a pak si klikněte na Izrael. Jedinou obětí z Izraele je Alona Avraham, která byla v letadle, let číslo 175.
09.11.2003 14:17
Proč se radovalo pět Izraelců 11.září 2001?
RE: Proč se radovalo pět Izraelců 11.září 2001?
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Dovolím si tvrdiť, že COUNTRY nič nehovorí o národnosti alebo
>viere človeka.
Jistěže ne. Country je zde chápána jako občanství. Máte úplně pravdu, že se podle toho nedá poznat národnost či víra. Stejně tak, jako nepoznáte nic podle jména (jak se to pokoušíte naznačit). Ale faktem je, že v budovách, ve kterých mělo být podle prvních odhadu kolem 50 000 lidí, byly jen necelé tři tisíce. Po začátku pracovní doby! A ujišťuji vás, že tady se začátek pracovní doby dodržuje. Ne jako v Evropě.
>Nenicite nahodou aj Vy, pan Stwora, kanadsku kulturu
>svojim ceskym povodom?
Ne. Já se tady chovám jako na návštěvě u cizí rodiny. Tzn. respektuji jejich zvyky a zákony, platím daně, chovám se slušně. Nevykřikuji, že oni musí repektovat mé zvyky a mou kulturu, jako to dělají hosté z jiných rodin.
Všechno, co říkáte, by byla pravda za předpokladu, že za útokem na WTC a Pentagon jsou skutečně bin Ladenoví lidé. Bohužel je stále zřejmější, že to asi bylo jinak. A pokud opravdu ano, tak i ten Afghánistán je neomluvitelný.
A neříkejte, že to Laden přiznal. On vyjádřil s útokem souhlas a podporu, to je všechno. Zbytek byla lživá propaganda médií a úmyslně nepřesný překlad jeho slov, kdy se jim dal jiný smysl.
No, to jste si vybral dobrý zdroj. V témže časopise jsem si (díky vám) přečet i článek Svět se změnil k lepšímu (http://respekt.inway.cz/priloha/irak/2003-16-01.php), kde sepraví:
Svět se v posledním týdnu opět změnil. Padl jeden z nejobávanějších diktátorů, Spojené státy dobyly pověstný Bagdád a dominují teď Blízkému východu jako žádná jiná velmoc v moderních dějinách před nimi. Celý svět se dívá na jásající obyvatele Iráku a ničení symbolů bývalé moci, žádný všeobecný jásot jako při pádu komunismu se ale nekoná. Vládne spíš napjaté očekávání, jak bude střet Ameriky s Araby - jak to mnozí na Blízkém východě vidí - pokračovat. Ti první slibují cestu ke svobodě a demokracii, ti druzí se bojí "potupné okupace". Ani spor mezi západními spojenci nekončí, tentokrát jde o to, kdo bude mít hlavní slovo v irácké obnově. Ale i když je problémů pořád dost, ještě víc indicií naopak dovoluje podívat se na události posledních tří týdnů i toho, co přijde, s optimismem. Dosud nesmiřitelné tábory odpůrců a příznivců války totiž nyní pojí více společných zájmů, než by se na první pohled zdálo.
A v článku Nasadit sílu mělo smysl http://respekt.inway.cz/priloha/irak/2003-19-01.php se praví:
Popírač holocaustu a rigidní ideolog abú Mázin není žádným ideálním mírotvůrcem. Svou doktorskou práci z moskevské univerzity ze 70. let postavil na sovětské lži o "nacisticko-sionistickém" spolčení ve světě: opakoval v ní tvrzení neonacistů a ultralevičáků, že Židé nafukují počty zavražděných při holocaustu. Dnes se abú Mázin zarytě odmítá bavit o klíčovém ústupku, jejž budou muset Palestinci nabídnout výměnou za území - aby přestali požadovat návrat svých uprchlíků do Izraele v jeho hranicích z doby před šestidenní válkou v roce 1967. Takový návrat by zásadně proměnil národnostní složení židovského státu: podle drtivé většiny izraelských Židů by vedl přímo k "demografické destrukci".
Atd. atd. Opravdu skvělý zdroj.
Filtrovány jsou pouze osobní útoky (a to často jen zmíněna věta nebo nadávka, zbytek příspěvku obvykle pouštím). Kromě toho jsou dva jedinci z diskuze vyloučeni a třetí to má na spadnutí (tj. 90% z toho, co píše, mažu).
>Pane Stwora tohle neni osobni utok?
Já tam žádný osobní útok nevidím. Osobní útok bude, až vás (nebo kohokoliv jiného) konkrétně někdo nazve neslušným slovem, až zpochybní vaší inteligenci nebo se pokusí vás nějak zesměšnit.
Omlouvám se, je to osobní útok. Teprve teď mi došlo, že hráč je přezdívka jednoho písícího. Před tím jsem tu první větu snad ani nečetl.
14.11.2003 13:58
Ještě jednou Jessica Lynchová
RE: Ještě jednou Jessica Lynchová
Vladimír Stwora 24.?.?.?
To, že kdo chce být in, musí být teplý nebo lesba. Copak nečtete noviny?
15.11.2003 00:21
Ještě jednou Jessica Lynchová
RE: Ještě jednou Jessica Lynchová
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Omylem jsem vám vymazal váš doplněk. Můžete to, prosím, poslat ještě jednou?
Doporučuji vám stránku Shea Shepherd, kde je přímo připraven dopis, který můžete poslat na japonskou ambasádu: http://www.seashepherd.org/taiji_coalition_letter.html
Mimochodem, před dvěma dny zatkla japonská policie dva členy posádky Sea Shepherd, kterým se podařilo osvobodit asi patnáct delfínů. Podrobnosti zde: http://www.seashepherd.org/media_031117_1.html
Vážení diskutující - vy, kteří tvrdíte, že dopis je špatný a nepravdivý - co kdybyste se namísto rozčilování pokusili vyvrátit fakta v dopise uvedena? Např. co se týče přístupu k práci (kdy se automaticky očekává neustále nadšení a vděčnost), nebo k nesmírně tvrdým trestům za nic. Nebo vyvraťe, že většina Američanů neví nic o Evropě.
Nevím, jak jste došli k názoru, že dotyčný dělá načerno. Nikde to v dopise není. Proto, že vydělává 7 dolarů na hodinu? Není to náhodou minimální plat?
Napište o svých zážitcích a já vám to uveřejním jako samostatný článek. Ale
pouze tehdy, přišli-li jste v posledních dvou letech.
Promiňte, nerozumím. Ono to není čitelné?
Ten email mi přišel oklikou přes dva lidi. Jejich jména nemají nic společného s problémem.
21.11.2003 20:21
Generál Franks se obává, že další teroristický útok americká ústava nepřežije
RE: Off topic, netreba zverejnit :)
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Opravím. Děkuji.
22.11.2003 05:43
Generál Franks se obává, že další teroristický útok americká ústava nepřežije
RE: Off topic, netreba zverejnit :)
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Není. Byla zrušena z důvodu stupňujících se osobních útoků.
Přiznám se, že jsem váhal, zda vůbec ty texty uveřejnit. Konečně je to osobní korespondence, která ani nebyla určena mně. A samozřejmě nemám k tomu dovolení pana Řehořka. Z toho pohledu jsem udělal chybu.
Jestliže jsem přeci jenom věc uveřejnil, bylo to proto, že to chápu jako obranu Zvědavce. Někdo tady za mými zády pracuje na jeho zničení a čtenáři mají právo vědět kdo to je a co dělá. Mohlo by se stát, že najednou Zvědavec zmizí a vy se ani nedovíte, čí je to práce. Donášeči a bonzáci mi byli vždycky protivní. V takovém případě jde etika jednání stranou - na hrubý pytel hrubá záplata.
Ale právě z důvodu porušení tajemství osobní korespondence jsem se snažil alespoň minimalizovat jeho dopad. Vše, co nebylo bezpodmínečně nutné, jsem odfiltroval.
Podívejte se do zrcadla. Přečtěte si ještě jednou, co píšete. Jestli ve vašich vlastních příspěvcích nevidíte začátek problému, nemá cenu pokračovat v diskuzi.
Asi jsem zase kliknul vedle, omlouvam se. Muzete to poslat jeste jednou?
>Za všetko hovoria odporúčané linky: Vlastenecká fronta, Národní
>myšlenka, Národní sjednocení... Už chýba len Sládkova SPR-RSČ.
>Pri takýchto ľuďoch píšem slovo "alternatívni" s úvodzovkami. Ich
>cieľom nie je zlepšovať, ale vznášať bezvýznamnú kritiku.
Naproti tomu posvěcené tzv. demokratické strany mají za jediný cíl blaho občanů, že? Co je vlastně špatného na tom, aby se národ sjednotil? A hlavně byste si měl položit otázku, komu záleží na tom, aby byly tyto strany vypodobněny se stigmatem fašistické ideologie? Komu to prospěje?
Ono to k smíchu vůbec není. Je to přímo čítanková ukázka orwellovského doublethinku. Doporučuji nahlédnout do knížky 1984, strana 141 (brožovaný výtisk Naše vojsko z roku 1991)
25.11.2003 23:54
Království mužů nejvyšších kvalit
RE: menší poznámka k překladu
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Myslím, že nebylo vhodné překládat výraz "men of best quality" v
>první větě odstavce jako "duševní aristokracie", protože se
>ztrácí souvislost se začátkem věty příští. "Men of best quality"
>byla navíc zjevně politická síla, která se takto nazývala, nikoli
>neurčitá skupina dobrých lidí, pročež by bylo nejlépe volit
>takový překlad, který umožní snadno poznat tento název zpět v
>anglickém textu ("duševní aristokracie" se nepřeloží zpět do
>angličtiny jako "men of best quality).
Tu "duševní aristokracii" jsem změnil. O tom, zda "mužové nejlepších kvalit" bylo jen hypotetické označení inteligence, nebo zda šlo o organizovanější skupinu, je možno se přít. Nemám k tomu potřebné historické znalosti, takže nevím. Kdyby se mezi čtenáři našel někdo, kdo je schopen to uvést na pravou míru, bylo by dobře.
>A taky si kladu otazku - tohle
>riziko si prece musi uvedomovat i vlady, analytici, novinari atd
Uvědomují, ale nic nedělají. Nevěří, že se to stane, snaží se kolaborovat s rozpínající se moci, strkají hlavu do písku, doufají, že logika věcí se vyvrbí jinak. Naprosto stejná situace byla v roce 1938 v Evropě. Přečtěte si Český román od Olgy Scheinplugové.
...a že ten článek je paranodiní.
Jinak, k bodu 3: Já jsem netvrdil, že budou bombardována ropná pole. Dokonce si myslím, že to nebude ani Irák, protože tam už stejně nezůstal kámen na kameni. Navíc tam mají hromadu svých vojáků.
Nejvhodnějším cílem jaderného útoku se jeví Írán nebo Sýrie.
>Proc by asi Iran potreboval jadernou elektrarnu, kdyz zemni
>plyn , ktery doprovazi loziska ropy musi nevyuzity spalovat a
>zvysovat tak CO-2 v atmosfere? A proc zvolili reaktor breeder
>(jako Cernobil), ktery produkuje plutonium?
To je dobrý argument. To myslím vážně, ne ironicky. Nemáte k tomu, prosím, nějaký odkaz? Nikde jsem nic takového nečetl.
To je tak naivní příspěvek, že se ani nevyplatí jej vyvracet. Ale na jednu výtku přeci jen zareaguji.
>Tu nas opat presviedcate, ako lahko narabate s faktmi. Pokial si
>spominam, Bush oznamil koniec hlavnych vojenskych akcii a ze je
>pred nimi este dlha cesta k novemu Iraku. Dalej sa snazite nam
>vysvetlit, ze sice to oni povedali, ale vzali to spat. Situaciu
>sledujem velmi pozorne, ale nic taketo sa naozaj nestalo! Ten
>prejav si totizto dobre pamatam.
Tady je odkaz na příslušnou změnu: http://www.thememoryhole.org/pol/iraq-combat/. Totéž doplním do článku.
Děkuji. Beru. Já vím, že přišli ještě horší. Ale to, že přinutil Senecu, aby si vzal život, to mu neodpářou.
Děkuji za upřesnění. Je to nějaké zamotané.
www.president-bush.com/warhero.html
www.awolbush.com
>To, ze to poplietol nejaky administrator alebo kto na ich stranku
>udaje nahadzuje nic neznamena.
Ubohý popletený administrátor. Tak tady máte odkazy na další změny: http://www.differentstrings.info/archives/002813.html a tady dokonce článek na Lupě, kde je malinko více detailů: http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=3118
02.12.2003 14:32
Ve své vlastní propagandě sami sebe usvědčují ze lží
RE: Zaplať pánbu
Vladimír Stwora 24.?.?.?
>Je obecně známo, že vietnamská válka byla po vojenské stránce v
>podstatě vyhraná, a že si odchod američanů vynutili právě
>takovíto aktivisté.
Jestli tomu dobře rozumím, pane Šimůnku, tak vám nejde o nějaké právo či důvod. Vám jde prostě o to nařezat těm šikmoočkám (tehdy) a těm Arabům (dnes). Nejspíše byste přivítal, kdyby ty aktivisty tenkrát zavřeli a Vietnam vybombardovali nejlépe atomem.
A ještě že jsem tak smělý, o jakém ozbrojeném útoku muslimů mluvíte? Že vy jste četl nějaký rodokaps?
03.12.2003 13:57
RKKL - Rychle, Krátce, Kvalitně, Levně
RE: RKKL - Rychle, Krátce, Kvalitně, Levně
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Už jsem to opravil. Díky.
04.12.2003 23:32
Diskuze budou pro ty, kteří se zaregistrují, bez moderování
RE: Diskuze budou pro ty, kteří se zaregistrují, bez moderování
Vladimír Stwora 24.?.?.?
Registrace zatím nebyla uvedena do chodu. Všichni mají stejná práva. Nevím o jakém heslu mluvíte, nikdo žádné heslo zatím nemá. Puncování bylo zrušeno už před rokem, protože jeden člověk ho začal promyšleně likvidovat - přístupem přes proxy naklikal některým příspěvkům nesmyslné punce.
Nemohu s jistotou tvrdit, jak to autor myslel, ale hádám, že mínil naftu ukradenou ruskému národu, který z její prodeje neměl žádný prospěch. Zisky šly do kapsy hrstce lidí, kteří si zprivatizovali (koupili hluboce pod cenou) ruský naftový průmysl.
Omlouvám se, moje chyba. Napsal jsem "ukradenou ruskému národu", měl jsem asi napsat "ukradenou národům, na jejichž území se nachází." Jinak samozřejmě máte pravdu.
Ano, rakety Moskit byly původně vyvinuty pro ničení lodí na moři. Ano je pravda, že nekopírují povrch. Hodnota 20 m nad hladinou je minimální, raketa může letět i výše. Její síla spočívá v rychlosti. Dosahuje až hodnoty mach 3, je tedy nejrychlejší raketou ve výzbroji a jako taková poměrně obtížně zasažitelná. Technické informace nebyly součástí článku, protože je autor prostě neuvedl. Asi předpokládal, že kdo, že kdo chce, ten si je najde. Tady je např. jedna stránka o této zbrani:
http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/moskit.htm
Článek je mnohem jasnější, než text, který jsem překládal v tomto článku.
>ale chcete, abych byl zase vyhozenej z fóra?
Já myslím, že se nemusíte bát. Tak rychle zase nikoho nevyhazuju.
http://www.bbc.co.uk/czech/worldnews/story/2003/12/031211_mobile_tracking_pckg.shtml
Co kdybyste to zkusil? Rád váš překlad doplním do článku.
>Máte pravdu, neznámy prispievateľ, text je preložiteľný. Nový
>čínsky prezident sa bude volať Kdo, palestínsky vodca bude Ano
>Pane Arafat a šéf OSN Kávu Annan. A mohli by sme zameniť aj Busha
>- napríklad za Vás.
Udělat primitivní, necitlivý překlad není těžké. Jenže když přejmenujete ty lidi, tak ten vtip zkrátka přestane být vtipem.
A ještě mi řekněte, jak naložíte se čtvrtým pádem. Konkrétně s touto částí:
George B. : - Milk! Will you please make that call?
Condoleeza : - And call who?
>...Saddam by aj teraz vrazdil.
...koho vám ten nešťastný Saddam zavraždil?
>Nejak nechapu to zpochybneni genocidy Kurdu...
Co na tom nechápete? Ten link není důkaz. Je jen kamínkem do moziky, že ne vše, co se nám oficiálně tvrdí, musí být pravda. Berte to jako podnět k zamyšlení.
Stejně tak se dnes ví, že za masovými vraždami Saddama po potlačeném šíitském povstání jsou Američané přinejmenším spoluodpovědni. Slíbili totiž Šíitům pomoc, když se vzbouří, a pak je nechali na holičkách. Vykašlali se na ně.
>Můžete zde prosím pane Stwora uvést věrohodný důkaz slibu
>Američanů Šíitům, že jim pomůžou při vzbouření?
Nemůžu a nemíním se o tom přít. Kdo chce, ten si to najde. Co se vás týče, i kdybych vám uvedl deset odkazů, tak je nevezmete, popř. je zesměšníte. Vám totiž nejde o hledání pravdy. Vám jde o to ponížit a zesměšnit protivníka.
>Patrne je web designovan na minimalni rozliseni 800x600. Nevim,
>jestli jeste nekdo takove rozliseni dnes pouziva.
Ano, je to na 800x600. Šířka je ve skutečnosti pouze 740, aby zůstaly pruhy po stranách. Prošel jsem desítky profesionálních stránek a měřil šířku pruhu, než jsem se pro tento formát rozhodl. Používají ho např. http://www.guardian.co.uk/ (720), http://msnbc.msn.com/Default.aspx?p1=0 (780), http://www.bbc.co.uk/czech/ (760) a další.
>a jeste: uplne dole mate:
>
>"Copyright © 2003, 2002, 2001, 2000, 2003 Vladimír Stwora"
>
>asi maly bugos...
Nerozumím. Kde je tam problém?
Určitě opravím. Musím najít nějaké slušné ikonky .
Naprostý souhlas. Bohužel XHTML neumím, takže tady si nepomůžu. Ale co se tabulek týče, vidím to stejně. Je to přetabulkováno. V nejbližší době to začnu převádět na CSS.
K té velikosti písma v px: Co doporučujete?
Už jsem to udělal. Vyzkoušejte.
>... pekny,jen z ciste zenskeho hlediska,neni to barevne moc
>"placaty"?Nejsou barvicky moc pokakankovy?
Nevím. Ale moje žena se o tom vyjádřila stejně. Možná by bylo lepší použít alespoň dvě barvy. Ještě si s tím pohraji, není to konečná podoba.
>..a pak mam maly problem,kdyz se podivam do nejake rubriky z
>leveho sloupce a ta se mi otevre,sloupec se stane
>sloupeckem,pismenka mala,k necteni.
To se mi nestává. Má někdo podobnou zkušenost? Jaký prohlížeč používáte? A jakou verzi?
>Pokud chci do jine rubriky,musim zpet pres hlavni stranku.
Určitě NE. Na hlavní stránku se dostanete buď kliknutím na text Hlavní stránka ve sloupečku vpravo nahoře, nebo, což je ještě jednodušší, na velký titulek Zvědavec.
Nechal jsem relativní délku na 84%. To by mělo pomoci.
>-v hlavnim sloupci bych se zcela jiste odprostil od
>zarovnavani vlevo, klasicky bych zarovnal do bloku (to je
>vec, ktera me neobycejne se vsude, kde na ni narazim, mam
>dojem, ze to prislo z Ameriky )
Prosím nerozumím. Můžete specifikovat čemu říkáte "zarovnání do bloku"? Nejlépe uveďte odkaz na nějakou stránku, která to má.
>-a jeste neco k pismu. je tu nejak moc velikosti a mozna i
>fontu, de facto kazda oblast textu na hlavni strance ma
>trosku jine pismo, prijde mi to zybtecne moc. Levy i pravy
>sloupec necht maji stejne, odlisit je mozne pozadi, pak
>jedno pismo pro hlavni text a nakonec nejake mensi pro
>poznamky.
Vyhýbám se definici fontů natvrdo. Vlastně nikde fonty nespecifikuji, pouze na začátku sans-serif (bez nožiček) jako default. Co systém vezme, je na něm.
Levý sloupeček opraven. Děkuji za upozornění.
O tom problému vím, a abych se přiznal, neumím to řešit bez dodání dalších x-řádků kódu. Je překvapivě komplikovaný problém. PHP skript pro diskuzi má už teď přes 1000 řádků, každých dalších několik linek zpomaluje zobrazování (při každém kliknutí se všechno znovu překládá do strojového kódu).
Vedu to v paměti. Jestli se mi podaří udělat to nějak šikovně, určitě to udělám.
>I ja se musim pridat k pani Aji pane Stwora.Zrovna ted to co
>pisu ve "Vlozit text prispevku", tak toto pismo v tomto okne
>je tak miniaturni, ze mi nestaci ani sest dioptrii.
Je to lepší?
Myslíte ten původní s modrým tónem, než jsem začal dělat úpravy? Můžeme se k němu vrátit. Chcete, abych nechal hlasovat?
>ehm, nepíše se náhodou česky (a potažmo slovensky
>jednoduché v, tedy „svastika“ ?
Může někdo napsat, jak se to píše? V Pravidlech to není a slovenštinu neznám.
Mělo by to být teď ok. Přidal jsem rozlišení pro MS IE a další prohlížeče.
Má ještě někdo podobný problém?
To je způsobeno nadměrně velkým obrázkem, který tam někdo vložil. Program se sice snaží otestovat velikost předem (a zmenšit příliš velké obrázky), ale v některých případech ten odkaz nevrátí správnou velikost. Nedá se s tím v dané chvíli nic dělat.
Díky, opraveno.
Ježíší Kriste, jaké tečky?