Diskuze k článku

Dopis z Ameriky

Příspěvků 85

19.11.2003 8:36

???

Rado 24.?.?.?

Pubertak s ilegalnym pobytom v USA je brany ako doveryhodny zdroj na pomery v Amerike? To snad nemyslite vazne? V ziadnej inej krajine sa ilegalom nedari tak dobre ako v USA. Preto ich tam je vyse 11 milionov.
Niektore veci, ktore su v clanku spomenute, sice obsahuju kus pravdy, ale casto su tak vytrhnute z kontextu a tak poprekrucane, ze stratia akukolvek hodnotu. Zakony a zvyky sa v USA lisia podla statu. Napr. alkohol - v Utahu vas pomaly ukamenuju a v Louisiane ho zase dostanete na kazdom rohu, atd.
Clanok je vyplodom frustrovaneho chalana, ktoremu evidentne chyba odstup, rozhlad a skusenosti. Zvedavec ma sklamal, ze taku somarinu vobec uverejnil.

21765

19.11.2003 16:58

RE: ???

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 21765

Text byl prezentován jako osobní názor jednoho člověka. Není tedy zřejmé, proč autorovi vytýkáte něco, co z něj nikdo nedělá ("doveryhodny zdroj na pomery v Amerike"[mrknutí jedním okem].

Kromě toho, jakýkoliv "výplod" založený na vlastních zkušenostech je lepší než vaše kritika, v níž chybějí jakékoliv racionální argumenty. Těším se tedy, že popíšete vlastní americké zkušenosti, které budou zcela opačné. Nepochybuji o tom, že to bude na Zvědavci zveřejněno...

21772

20.11.2003 1:17

RE: ???

P 152.?.?.?

Reakce na 21772

Souhlasim!Taky bych se rad dovedel nazor patriota...kritizovat je vzdy jednoduche timto stylem,nemluve o dalsich
hodnocenich ,ktere s clankem nemaji nic spolecneho musel bych byt vulgarni.

Opravdu bych se moc rad s temito "chytraky z praxe" sesel!Aby mi ukazali jak zacinali a v ktere americke vys.skole studovali...

Uplne nejradeji mam nazor "co tam lezl at jde do Ruska".
Rus je patrne stale hajzl uz tim,ze je Rus...nastesti si tuhle kravinu nemysli Rus o Cechovi...

Az dojdou argumenty sveze se to na pravopis..
Slepej a hluchej ma tedy nejvice sanci...do niceho nekeca,ze?

21795

20.11.2003 3:40

RE: ???

Rado 216.?.?.?

Reakce na 21795

Dal ste to sem ako reakciu na mna, ale dost scestnu, lebo ja ani nikoho neposielam do Ruska, ani nekritizujem pravopis a uz vobec netrpim slepym obdivom k Amerike.
Clanok je prejavom ufnukanca, ktory svoje chabe skusenosti generalizoval na celu Ameriku. Najvacsie skvosty su napriklad "mají jen Pepsi colu", alebo "Američani jsou vesměs úplně blbí"... Podobnych loserov poznam aj v mieste mojho bydliska - vo Vancouveri a mozem zodpovedne povedat, ze to su vacsinou ludia, ktori nadavaju vsade a vzdy.
Pokial mu vadia zakony v danom state, ma moznost sa prestahovat do ineho (napriklad do nejakeho, kde sa da lahsie kupit alkohol, alebo kde neprekaza oralny sex). Na to, ze mu vadi, ze ked nema co robit, tak ho poslu inde nenachadzam slov.

Ten clanok sa snad ani neda povazovat za skusenost s Amerikou, ale skor za bluznenie cloveka, ktoremu treba pomoct.

21802

19.12.2003 22:01

RE: ???

mikeš 212.?.?.?

Reakce na 21802

blouznění člověka,kterému třeba pomoct?
zavřít,že!do basy,nebo raději do blázince,že!!!

23087

19.11.2003 17:00

RE: ???

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 21765

PS: A mimochodem, jaká je vaše definice slova "puberťák"? Autorovi příspěvku je totiž podle jeho slov minimálně 18 let...

21774

19.11.2003 17:41

RE: ???

Rado 24.?.?.?

Reakce na 21774

Vekom je mozno po puberte, ale mentalne sa z nej nepohol. Tento clanok je to najhorsie, co som na zvedavci cital. Porovnajte si ho s clankom na idnes.
Argument som uviedol jeden za vsetky, ak ste si nevsimol. Nic nie je ciernobiele, resp. cierne ako to popisuje autor. Skoda viac reagovat.

21775

19.11.2003 18:49

RE: ???

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 21775

> Skoda viac reagovat.

Skoda je jen to, ze jste nevyuzil prilezitost a nepublikoval svoje odlisne zkusenosti...

21779

19.11.2003 17:49

RE: ???

zdenek 66.?.?.?

Reakce na 21774

>PS: A mimochodem, jaká je vaše definice slova "puberťák"?
>Autorovi příspěvku je totiž podle jeho slov minimálně 18 >let...

chovat se jako pubertak neni otazkou veku.

k Vasemu prvnimu prispevku : "vyplod zalozeny na vlastnich zkusenostech je lepsi"
opravdu si myslite, ze zkusenosti jedince popisuji skutecnost? Co by pak napr. napsal nejaky cizinec, nahodne navstivici restauraci IV. cenove skupiny tak kolem 10 hod. vecer v Cesku. Taky by jste mu veril, ze vsichni Cesi jsou opilci s chovanim reznickych psu ?

"lepsi nez vase kritika" a jaka je kritika prolinajici se celym clankem ta je v poradku?
podle Vasi e-mail adresy soudim, ze zijete na teto strane Atlantiku, mate snad stejne zkusenosti jako pisatel clanku?





21776

19.11.2003 18:48

RE: ???

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 21776

> opravdu si myslite, ze zkusenosti jedince popisuji skutecnost?

Ne nutne. Ale zkusenosti jednotlivcu, ktere jsou v rozporu s oficialni propagandou (at uz ceskou ci americkou), rozhodne patri mezi uzitecna sdeleni.

> podle Vasi e-mail adresy soudim, ze zijete na teto strane Atlantiku

Podle e-mailove adresy rozhodne nelze usuzovat, ve ktere zemi prave pobyva jeji uzivatel...

21778

19.11.2003 19:23

RE: ???

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 21778

[...] zkusenosti jednotlivcu, ktere jsou v rozporu s oficialni propagandou (at uz ceskou ci americkou), rozhodne patri mezi uzitecna sdeleni.

Nejsem si vědom, že by v USA existovala nějaká oficiální propaganda, která by falešně navenek representovala nějaký celoamerický životní styl - to zaprvé...

Nikdo nemá rovněž nic proti zkušenostem jednotlivce, ať jsou v rozporu s čímkoliv, i když nesouhlasím s Vašim optimistickým čulíkovským závěrem.

Problém je v tom, že autor článku popisuje Ameriku a vyslovuje o ní definitivní závěry z pozice, která není ani popisem turisty, ani svědectvím normálního pracujícícho Američana, ale neinformovaným svědectvím novodobého otroka - nelegálního migranta za prací, jehož úhel pohledu bych asi nevyměnil ani za tu oficiální propagandu (pokud by existovala) a nebo bych mezi nimi udělal rovnítko a považoval obojí za ztrátu času... Nejde o to, že bych takovými lidmi pohrdal (to samozřejmě ne), ale výpověď podobného druhu může být v nejlepším případě o nich samotných, nikdy ne o Americe jako takové, k tomu prostě autorovi chybí jazykové a jiné prostředky, nutné k objektivnímu vnímání reality (pokud samozřejmě celá věc nebyla psána na objednávku...)

Je jasné, že autor tohoto paskvilu má pouze omezené znalosti Angličtiny, (i když zřejmě umí plynně latinsky a narazil mezi ostatními umývači nádobí na jediného hispánce, který má podobný "problém"...) a některá jeho tvrzení jsou tak absurdní, že každému, kdo zde žije, musí být jasné, že se jedná o výmysly, navíc jeho americký pobyt se těmito absurdními zážitky jen hemží... Zajímavé je i to, že nikde neuvádí, kde v Americe bydlí...

Mám osobní zkušenosti s podobnými chudáky (bez pohrdání) a i když mezi nimi všichni nemluví tak hloupě, jako autor článku, neznalost Angličtiny (a Latiny) převládá, mizivé procento těchto pracujících má nějaké vyšší ambice (vzdělání, apd.) a většina své těžce vydělané peníze utrácí před odjezdem do Čech za poslední model DVD přehrávače. Tím také odpovídám na pasáž o ubíjející americké kultuře konzumu...

21780

20.11.2003 12:59

RE: ???

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 62.?.?.?

Reakce na 21780

Nenapsal jsem, že v USA "[existuje] oficiální propaganda, která by falešně navenek representovala nějaký celoamerický životní styl". A existenci americké propagandy (např. válečné) tu snad rozebírat nemusím...

21816

20.11.2003 15:02

RE: ???

zdenek 66.?.?.?

Reakce na 21816


"zkusenosti jednotlivcu ktere jsou v rozporu s oficialni propagandou - ceskou ci americkou"


>Nenapsal jsem, že v USA "[existuje] oficiální propaganda, která
>by falešně navenek representovala nějaký celoamerický životní
>styl". A existenci americké propagandy (např. válečné) tu snad
>rozebírat nemusím...

>

tomu se rike s..t si do huby

21820

15.3.2004 11:52

RE: ???

Lamanai lamanai (zavináč) centrum (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 21776

Přestože americkou kulturu, a už vůbec nemluvě o jejích mezinárodních politických přešlapech, které stojí životy statisíců nevinných lidí a ztrátu jakékoli národní identity, nemám rád, s Vámi musím souhlasit a postavit se za Vás.

Ano, je dobré napsat a zhodnotit svou osobní zkušenost, která rozhodně může obohatit naše obzory. Na druhou stranu, zobecňovaní některých velmi úzkých náhledů, jejich uplatňování na širší oblast a zveličování je velmi zavádějící.

Co se týče námitek k práci, také mi nepřipadají na místě.

Osobně musím krvepřísežně prohlásit, že z USA by mě zajímala příroda a tím to hasne, pracovat a žít bych tam skutečně nechtěl a taky se toho držím. Prostě tam nejezdím. Je spousta krásných míst, kde jsou mi lidé i jejich kultura bližší. To je ovšem můj pohled a každý to může vidět jinak.

26589

19.11.2003 11:59

Dopis z Ameriky

Eman Hedanek nqtropics2 (zavináč) ozemail (tečka) com (tečka) au 210.?.?.?

Kazdy zacatek je tesky,hlavne v cizine,ja to vse znam podle vlastni skusenosti jako 19 lety ve 1948 roce v Belgiji 630 metru v uhelnych dolech,nebo v jizni Australiji stavbu nove
zeleznice,myslim ze vsichni jsme ty zacatky nemeli snadne

21768

19.11.2003 16:29

Dopis z Ameriky

Peter Veliky 205.?.?.?

Je to neinformovany (cenzurovano) (kdo ten clanek psal). Nadava na Americany, ale pritom je rad ze mu oni plati mzdu.
Proc tam lezl? Proc nesel do SSSR ?!

21770

13.4.2004 7:47

RE: Dopis z Ameriky

Pavel 4.?.?.?

Reakce na 21770

Zda se me, ze mladi by tak potrebovali, aby jim v USA letali peceni holubi do "huby", lezeli na krovkach,dostavali podporu a nebo pracovali ceskym tempem.Mysli akorat tak na ten chlast, na nic jineho.Oni jsou nechytrejsi, maji nelepsi skoly, tak sakra drepim doma na prdeli a vydelavam ceske koruny a nelezu do USA, kde to stoji za starou backoru.Nebo se vydam na vychod smer zeme zaslibena, Rusko a tam si overim svoje schopnosti a prehled a vzdelani nasich slovanskych bratru, treba tam najdu uplatneni, penize a hlavne chlast.Kdyby ony ty dolary Cechackum nesmrdely, plivou na kazdeho cizince, ale kdyz se oni ocitnou v cizine, nic se jm nelibi a vsechno kritizuji, nerezpektuji zakony a jsou samy podvod, delaji bez povoleni, neplati dane ta banda jedna, chtit na nich vyjmenovat staty v USA a jejich hlavni mesta, by bylo nad jejich mysleni,ale delaji ze jsou nejchytrejsim narodem sveta a kdyz si clovek vecer pusti zpravy na Nove, tak by vzal pistoli a prostrelil si hlavu,protoze takovou korupci, kriminalitu a podvody nevidel clovek ani za hluboke totality.

27708

19.11.2003 17:00

Dopis z Ameriky

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Pravdivé vylíčení skutečnosti! Huh?

Podobné nesmysly jsem čítával (nebo slýchával) od prvních návštěvníků západu po roce 1989. Z článku čiší především neznalost angličtiny, z toho vyplývající neznalost prostředí, kombinovaná s typickým českým všeználkovstvím...a už to jede... [smích]

Nechápu, proč to zde vydavatel vůbec uvádí, myslel jsem, že okurková sezóna již skončila...

21773

19.11.2003 18:27

Dopis z Ameriky

Leonard 63.?.?.?

Je zrejme ze clanek nebyl psan zadnym pubertakem ale osobou znalou veci. je fakt ze se jedna o policejni a vojensky stat a pomery v praci by byly neakceptabilni pro vetsinu evropanu jelikoz tam prozivaji stare otrokarske zvyky. A vydelky pouze vypadaji bajecne po prepoctu na koruny. zivotni realita tam je ponekud jina. Take jsem prekvapen prirovnanim k Sovetskemu Svazu. K takovemu prirovnani jsem nezavisle dosel i ja sam.

21777

19.11.2003 21:01

Dopis z Ameriky

Lev 172.?.?.?

No to je ale dilo, ale i s tim se da pocitat. Predevsim bych nominoval pana vydavatele Zvedavce na Nobelovu cenu, za zurnalistiku, at se to zde nekomu libi, nebo ne. Taktez povazuji za spravne, ze i my, zijici v USA ci Kanade, se muzeme obcas presvedcit, jak nekteri nasi "krajane", smysli o zemi, ktera nam dala druhy domov.

Pisatel "dopisu z Ameriky", popisuje podle mne USA, jako cestu v rychliku, v noci a k tomu jeste se zatezenymi zaluzijemi v oknech vagonu. Vubec mne ale neprekvapuje nazor pisatele, jelikoz jsem zde, v USA, ve styku denodenne s podobnymi Cechy. Cili Cesi pracujici na "cerno" v USA. Muj nazor je asi takovy a to zde tvrdim a budu tvrdit, ze vsechno je to zalezitost lidske individuality. Jsou zde Cesi i Slovaci, kteri zde travi asi paty rok "cerne" prace a jsou nadmiru spokojeni a domu, do Cech ci na Slovensko, ne a ne. "Bile" karty uz maji davno propadle, US ridicske pruk. jim taktez budou koncit, ale radeji budou jezdit do prace na kolech, nez aby se vratili domu, do CR a SK. Taktez jsem se potkal s jedinci, kteri zde byli jen pouhy mesic a letenku i pobyt, meli na pul roku, ale znechuceni Amerikou si pomahali domu.

Cili, abych zbytecne nezdrzoval: procestoval jsem hodne zemi a do CR letam casto. Mohu jen konstatovat, ze tak krasny kontinent, jako je severni Amerika, sa malo kdy vidi, ale je dulezite, jakyma ocima. Musim jeste na zaver dodat, ze pan Juchelka i s panem Zdenkem, to podchytili velmi dobre a plne s nema souhlasim. A pro pana Jirku, snad jen to, ze pokud zije nekde tady USA - Kanada, tak at si toho moc vazi, jestli je zde legalne. My jsme zde prisli za jinych okolnosti pred mnoha lety a tato zeme nam dala bez problemu novy domov a proto nedam na USA ci Kanadu dopustit ( oh, az na ten Bily dum [vyplazený jazyk] ). Lide jsou ale vsude stejni, zalezi, v jake spolecnosti ten ci onen clovek se momentalne nachazi, nebo jakou spolecnost vyhledava. V USA, se citim daleko bezpecnejsi, nez v CR - Bohuzel.

21783

19.11.2003 21:48

Výzva

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Vážení diskutující - vy, kteří tvrdíte, že dopis je špatný a nepravdivý - co kdybyste se namísto rozčilování pokusili vyvrátit fakta v dopise uvedena? Např. co se týče přístupu k práci (kdy se automaticky očekává neustále nadšení a vděčnost), nebo k nesmírně tvrdým trestům za nic. Nebo vyvraťe, že většina Američanů neví nic o Evropě.

Nevím, jak jste došli k názoru, že dotyčný dělá načerno. Nikde to v dopise není. Proto, že vydělává 7 dolarů na hodinu? Není to náhodou minimální plat?

Napište o svých zážitcích a já vám to uveřejním jako samostatný článek. Ale
pouze tehdy, přišli-li jste v posledních dvou letech.

21784

19.11.2003 22:28

RE: Výzva

Rado 216.?.?.?

Reakce na 21784

Ja nehovorim, ze niektore veci v clanku nie su pravdive. Tvrdim, ze su casto vytrhnute z kontextu, prilis zovseobecnene a realita je preto prilis ociernena.
Ano su zname pripady, ked sudcovia rohodli absurdne, ano je mnoho veci v Amerike, ktore su "divne", ako napr. zakony o alkohole v NIEKTORYCH statoch atd.
Vyhlasenia: "mají jen Pepsi colu a v obchodech jen Pepsi colu a Coca colu", "když není co dělat, převelí na jiné pracoviště...Říká se tomu flexibilita práce a v praxi to znamená, že pořád makáš" (???), "když jsem ty piva nesl domů, tak na mě pořád někdo něco hulákal z auta, vůbec nevím o co jim šlo, je to divná země." ATD - preboha, ved to je akoby to pisal nejaky debil!?
A tie jeho pseudofilozoficke zvasty... Chlapec si potrebuje dokazat, ze je mudrejsi ako ti "úplně blbí" Americania.
Clanok tiez obsahuje reci typu "jedna baba povedala" ako napriklad "Od jednoho čechoameričana jsem slyšel..." a podobne.

Cely clanok je napisany na extremne nizkej urovni, je skoro necitatelny, generalizuje jednorazove "skusenosti" a osobne preferencie.

Predstavte si, ze sa American pristahuje do CR, alebo SR a po case napise domov list - Ti ludia su ale sprosti - nevedia, kde je Connecticut! Ani zabavat sa tu neda - na diskoteke pocuvaju same stariny a len malo rapu. Auta maju nejake divne, male... A ked som prisiel, tak som musel policajtom nahlasovat miesto pobytu! Kde je sloboda? Okrem toho sa policajti spravaju ako svine. Stale ich treba podplacat a len za to, ze som American mi davaju vyssie pokuty. Jedna baba dokonca povedala, ze niektori policajti beru ludi za mesto, kde ich zbiju do nemoty - len tak pre zabavu! ATD. bla bla...

21785

19.11.2003 22:42

RE: Výzva

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 21784

Jelikož jsem nepřišel "v posledních dvou letech", nemusím naštěstí předstírat, že bych na vytýčené téma mohl na Zvědavci zveřejnit článek. Pouze pár komentářů.

Nebudu se zmiňovat o prozíravosti rozhodnutí Čecha naho na Ameriku jít pracovat do zábavního parku, kde vyžadovat automaticky úsměv není jistě nic překvapivého, jako ostatně kdekoliv v turistickém průmyslu a ve styku se zákazníky. Nakonec celková úroveň služeb zde a v ČR je nejlepším důkazem, že optimistický americký, a ne český systém, zaměstnávající věčné nespokojence, funguje nesrovnatelně lépe - pro zákazaníky určitě. S nějakým automatickým vymáháním vděčnosti a nadšení se zde rozhodně člověk také normálně nesetká a už vůbec ne do té míry, aby to mohl vztáhnout na celé USA. Tvrdé tresty za nic? Nesmysl! Ve státě Utah mluví lidé běžně několika jazyky, jsou zcestovalí, (za pití alkoholu zde rovněž nekamenují), apd. Přesto by mě opět nenapadlo to vztáhnout na celé USA, stejně, jako bych si nedovolil tvrdit, že většina Američanů neví nic o Evropě. Atd., atd.

V dopise sice není, že dotyčný pracuje načerno, ale USA nevydávají pracovní víza na potkání lidem, kteří zde pak pracují za $7.00... Je možné, že se jednalo o jistý druh studentského víza, které umožňuje v USA na krátkou dobu pracovat, potkal jsem několik lidí (2), kterým potvrzení o studiu pro tento účel nějaká sekretářka nebo známý na fakultě v ČR po známosti, či z úplatu vydali... Tito lidé pak pracují v národních parcích, apd. Vízum je udělováno hlavně proto, aby mladí lidé ze zahraničí poznávali Ameriku. Nemusím dodávat, že autor dopisu, podle jeho chování, do této kategorie asi nespadá... Neznalost Angličtiny je pro něj největší překážkou zemi pochopit a najít si kvalifikovanější práci. Bez jazyka a s přístupem nadřazeného kritika, který naneštěstí mají asi někteří Češi vrozený, je to pak život v self-imposed ghetu a článek podle toho také tak vypadá. Je mi líto.

21786

19.11.2003 22:59

RE: Výzva

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 21786

"naho" mělo být nasraného. Systém vypustil slušňácké hvězdičky...

21787

19.11.2003 23:36

RE: Výzva

jan 67.?.?.?

Reakce na 21784

http://www.krumpac.cz/modules.php?name=Stories_Archive
cesi pracujici legalne i ilegalne v USA popisuji sve zazitky.

Federalni minimalni mzda je 5.15 hrubeho, za tuto mzdu (nebo mene) pracuje kolem 5-10% zamestnancu. Nektere staty a metropolitni oblasti maji vysi minimalni mzdu. V soucasne dobe je pro urcite mestske oblasti prosazovana "living wage", obvykle dvojnasobek minimalni mzdy. Pres dvacet procent, z tech milionu emerickych bezdomovcu, maji alespon jedno zamestnani ale nemohou si dovolit najem.

Barbara Ehrenreich popisuje ve sve knize "Nickel and Dimed" zoufale zivotni pomery neuniovych emerickych obcanu pracovnicku, zivoricich za typicke 6-7 dolarove mzdy ve sluzbach. Rovnez dojemne o ceskych umyvacich a uklizecich na Key West Florida.

21789

20.11.2003 1:37

RE: Výzva

Miro 141.?.?.?

Reakce na 21784

Tych nelogickych veci v dopise je viacej. Spomeniem aspon jeden. Citujem:

"Když si tak vemu sebe, tak já tady mám sedm dolarů na hodinu a kdybych z toho měl platit byt a živit rodinu, tak bych asi opravdu musel mít ty práce čtyři, abych si mohl žít, tak, jak se u nás běžné žije.

Keby robil len 8 hodin denne, 5 dni v tyzdni

(co je somarina, lebo na jednom mieste pise: " Dnes jsem dělal 13 a půl hodiny v kuse, a věru, že dělal" a na inom zas: "Zjistil jsem další zajímavé poznatky: Např. že volno tu mají jen jeden den v týdnu a jsou-li nemocni, zaměstnavatel jim neplatí nic a ještě jim strhne bonusy."[mrknutí jedním okem]

tak by cisteho zarobil (neplati dane) cca 1232 dolarov mesacne. Aj keby platil dane, pri tejto sume je to velmi malo. Pokial nebyva v New Yorku (ale aj tam sa da), Chicagu, alebo v nejakom podobnom velkomeste, tak v pohode zozenie 2-izbovy byt za 500-600 dolarov mesacne. Za 400-500 dolarov by sa pri trochu uskromnenia v pohode uzivila 3 clenna rodina (s malym dietatom), cize strava + nejaka ta drogeria. A este by mu aj 100 dolarov ostalo. Ale on tvrdi, ze by na to otreboval 4 prace. A aj keby mal problem uzivit s jedneho platu rodinu, nech to skusi v Cechah. Tam mu to ledva vyjde na prenajom bytu, mozno ani to nie.

Dalsia somarina:

Zjistil jsem další zajímavé poznatky: Např. že volno tu mají jen jeden den v týdnu a jsou-li nemocni, zaměstnavatel jim neplatí nic a ještě jim strhne bonusy.

Zavisi to od zamestnavatela. Ja osobne mam 22 dni dovolenky, 14 dni nemocenskej a to som zamestnany ani nie 2 roky.

Takychto blbosti sa da v clanku dajst vela. Ja by som tento clanok skor povazoval za dobre vydareny FEJTON. Tie veci su z casti pravdive, ale prehnane do absurdnosti.




21796

20.11.2003 6:37

RE: Výzva

P 64.?.?.?

Reakce na 21796

A ty jsi spadl odkud???Ty mluvis o somarinach??Co to tu rozebiras? Co tu plantas o Chicagu?...co tu pitvas?

Amerika neni jen pochybna smeska zvana Chicago..Ja platim apt.650$ monthly protoze nebudu zit jako prase,za dve stovky neuzivim ani psa!A ziju tam kde chci..az budu chtit zit ve srackach muzu platit i 150 monthly...Mozna vy Slovaci mate jiny standart,Ne?

Kdyz kritizujes tak mi rekni v cem se lysis,v cem si superman od toho chlapce... on pise svuj nazor a ty mas taky plnou hubu JA,Ja dovolenkaaa...

Vstali jste z hnoje a dneska jste vsichni machri..ty fejetone.
Vsimej si Slovenska pak odkazuj na Cesko pri kurzu 27 a drobny za dolar si clovek vydela i v Cesku...

Az se ti urodi zase nejaky "poznatok" posli ho na Slovensko ve smyslu citace......"Za 400-500 dolarov by sa pri trochu uskromnenia v pohode uzivila 3 clenna rodina (s malym dietatom), cize strava + nejaka ".................

Tak takovou kravinu uz jsem neslysel ani nepamatuju! Zavri (cenzurovano)!

21809

20.11.2003 15:28

RE: Výzva

jedinecny 217.?.?.?

Reakce na 21809

Co to ma spolocne so Slovenskom?

21823

20.11.2003 16:59

???

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 21809

"Ja platim apt.650$ monthly protoze nebudu zit jako prase,za dve stovky neuzivim ani psa!"

Ja platim $410/mesic a neziju jako prase. Za dve stovky uzivila moje byvala pritelkyne velmi slusne tri kocky a ja ted uzivim v pohode sebe, avsak se nijak nerozmazluju.

21830

18.4.2005 5:06

RE: Výzva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 21809

a kde je poistke benzin odev atd???? zobud sa clovece...

30381

20.11.2003 1:41

RE: Výzva

zdenek 66.?.?.?

Reakce na 21784

>Vážení diskutující - vy, kteří tvrdíte, že dopis je špatný a
>nepravdivý - co kdybyste se namísto rozčilování pokusili vyvrátit
>fakta v dopise uvedena? Např. co se týče přístupu k práci (kdy se
>automaticky očekává neustále nadšení a vděčnost), nebo k nesmírně
>tvrdým trestům za nic. Nebo vyvraťe, že většina Američanů neví
>nic o Evropě.

cemu rikate fakta? Tomu, ze v obchodech je jen Pepsi a Cola, nebo tomu, ze vsichni Americane jsou blbi ? Opravdu presvedcujici.
jeste k tem blbym. Dovedete si predstavit, kde by Amerika uz byla kdyby tady zili i nekteri vzdelani ?
Jinak co se ( evropske nebo ceske } vzdelanosti tyce, co jste z toho co Vas v Cesku na zakladni skole nebo prumce mimo odbornych predmetu naucili potreboval v praktickem zivote. I ja mam ceske skoly a byl jsem velky fanda dejepisu, zemepisu, literatury , ale kdyz to nekoho nezajimalo tak jsem o nem netvrdil, ze je blbec.

21797

20.11.2003 10:45

RE: Výzva

jednorozec> kupredu (zavináč) vsemi (tečka) smery 81.?.?.?

Reakce na 21797

> cemu rikate fakta? Tomu, ze v obchodech je jen Pepsi a Cola,
>nebo tomu, ze vsichni Americane jsou blbi ? Opravdu
>presvedcujici.

> jeste k tem blbym. Dovedete si predstavit, kde by Amerika uz
>byla kdyby tady zili i nekteri vzdelani ?

> Jinak co se ( evropske nebo ceske } vzdelanosti tyce, co jste z
>toho co Vas v Cesku na zakladni skole nebo prumce mimo odbornych
>predmetu naucili potreboval v praktickem zivote. I ja mam ceske
>skoly a byl jsem velky fanda dejepisu, zemepisu, literatury , ale
>kdyz to nekoho nezajimalo tak jsem o nem netvrdil, ze je blbec.

Neni třeba zdůrazňovat, že jste byl velký fanda literatury. To je každému zřejmé z vašeho písemného vyjadřování.

21815

20.11.2003 16:20

Poznamka k veci

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 21815

Dekuji za uplne zbytecnou poznamku.

21826

19.11.2003 23:20

Dopis z Ameriky

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Nevím z jaké strany se pustit do všech diskutujících,
ale doporučil bych trochu zamyšlení.
Amerika je divukrásná zem a kdo třeba nejel silnici číslo 1
po pobřeží ze San Francisca do LA, tak Ameriku ani neviděl.
Jenomže on ten příběh je úplně o něčem jiném.
Podle toho,že ten mladík ovládá latinu bych spíše typoval na
studenta / nějaká přírodovědecká odbornost /, který byl
v Americe na programu " pracuj a jeď ". To je teď nová
forma pro studenty,kdy dostanou pracovní povolení / obyčejně
na 3 měsíce / vydělají si nějaké peníze a potom mohou třeba
měsíc jezdit po "státech".
Práci si musí sehnat sami.To už jim ambasáda v Praze nezařídí.
Viděl jsem na ambasádě v Praze na jaře velikou hromadu pasů
studentů,kteří obdrželi taková víza,takže takových Čechů můžete dnes v USA potkat hodně!
Většinou pracují jako sezónní obsluha v nějakém zábavním parku
nebo jinde.Často je též potkáte na Floridě v hotelech jako
pomocný personál.
Je pravda , že dnes je v USA asi 40 až 50 000 Čechů - ilegálů,
kteří jsou ale v USA již několik let a některým se již vede
daleko lépe,než popisuje tento mladík. Záleží na šikovnosti.
Co se chce dotyčný naučit, jak zvládne jazyk a hlavně co umí.
Budete se divit,ale někteří "ilegálové" i když jsou v USA
na černo si již dopomohli ke slušným penězům a často vykonávají
odbornosti na které rodilý Američan nemá.
Velká většina se však tak nějak bezcílně poflakuje a jenom
protlouká životem ,ale to by dělali i v Česku ,jenomže v Americe
je přeci jenom jiný standard.Pracovat se musí hodně,mají dvě
práce ,ale zase si tolik nestěžují. V Česku by také museli
pracovat a zdaleka by neměli takové mzdy a co je daleko nejhorší
a to zde nikdo nezmínil,že většina těchto mladých lidí pochází
v Česku z oblastí ,kde je vysoká nezaměstnanost / severní Morava,severní Čechy/,oni ani třeba práci neměli a na podpoře se opravdu v Česku žije hodně bídně.Motivy odjezdu do USA jsou
však velice různé.Z mnohými jsem mluvil neboť mám takovou
příležitost a možnost s těmito lidmi přijít do přímého kontaktu
a proto zde líčím věci objektivně.
Co zde však popisuji je pouze rámec.
Z celého vyprávění,které jsem přečetl,je ale poznat něco úplně jiného.
Jedná se určitou vyprázdněnost života obecně. Bohužel je to jev
u mladých lidí docela všeobecný a nejen v Americe.
Prostě "konzum" jenom pro "konzum" nenabízí nějakou jinou
alternativu.
Čím se má mladý člověk v ultrakonzumní společnosti nadchnout.
Mladí lidé jsou dnes daleko lépe hmotně vybaveni,jak u nás ,
tak v USA,ale něco jim chybí, co jsme ještě my starší měli.
A není to o "svazáckých" aktivitách za našeho mládí zde v Česku.
Byla nějaká "60" léta - hudba,kultura a jiné!!!
A ještě tam ten mladík popisuje některé praktiky, které v USA
opravdu jsou.Přehnané zákazy, různá poměrně hloupá nařízení,
která vycházejí sice z tradic,ale jejichž smysl je pro svobodymyslného Evropana hodně absurdní.Policie na celém světě
je taková trochu "máklá",ale "policajti" v USA vedou.

21788

20.11.2003 0:17

Dopis z Ameriky

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Pokračování!
Chci říci,že popsané problémy,které zažil mladý Čech v USA jsou
sice do jisté míry nadneseny a také asi měl trochu smůlu,že se
zrovna dostal do prostředí a místa ,kde nebyla nějaká sranda
a nějací souvrstevníci,kteří by mu pomohli problémy překonat a
hodit je za hlavu.
Jenomže - průměrný Američan je opravdu málo všeobecně vzdělán.
On to hlavně moc nepotřebuje a když se budete denně dívat 6 až
8 hodin na televizi,vaše duchovno zákonitě utrpí.
To je objektivní fakt a v samé Americe je dnes vedena veliká
polemika o dostatečné úrovni školství v USA.
Jak je vidět problémy máme podobné i v Česku jsou vedeny také vášnivé debaty o úrovni školství a nejvíce pedagogů žehrá na televizi! Mladí lidé obecně málo čtou a televize je opravdu
rozkladným jedem a nástrojem k ovládání!
Proto klesá vzdělanost.
Ideálem americké společnosti je úspěch a peníze.
Nic proti takovým ideálům nemám,ale co mají dělat ti méně
úspěšní a méně bohatí.
Kde jsou jejich ideály?
Na reklamních plakátech jsou vidět samí krásní mladí a úspěšní
lidé a realita je potom trochu jiná.
Je to klam "konzumní" společnosti a nejenom v USA.
Za "konzumem" zeje duchovní prázdno. To je ten zásadní problém.
My starší už se s tím nějak vyrovnáme.
Mládež to má dnes dost těžké,najít si svůj smysl života, ačkoliv se jí vede hmotně daleko lépe ,než nám v mládí,jak u nás ,tak v USA. To je všeobecný jev, ale nějaké revoluční
řešení nemám. Každý si musí sám najít svojí cestičku.
Výpověď tohoto studenta je zajímavá,ale je pouze jeho pohledem
a mnoha lidem "americký" způsob života prostě vyhovuje.
Amerika má pořád ještě jednu obrovskou výhodu, svobodu volby
svého životního stylu.
Když opravdu nebudu chtít, mám ještě možnost nepodlehnout
blbému konzumnímu způsobu života. Je to těžší, ale jde to.
Takový jsou také někteří ilegálové z Česka,které najdete
v úplných pustinách a oni jsou tam docela šťastni a spokojeni.
Ale je jich hodně málo. Každý musí své štěstí hledat
a nalézat ho tam ,kde právě je.
Od toho jsme přeci lidé. Nikdo nám naše "stěstí" nepřinese,
ani v Česku a ani v Americe.
Jenom můžeme nadávat na poměry.A kdo z vás se je pokusil
i třeba zmírnit nebo trochu něčím pozměnit?

21790

20.11.2003 8:53

RE: Dopis z Ameriky

P 64.?.?.?

Reakce na 21790

O skolstvi bych moc nebasnil.V USA je jedine skolstvi $.Proto si kazdy odkrouti jen par trid ,aby mohl jit vydelavat,tady je mozne nastoupit do prace drive....

Je jasne ,ze jsou drobne vyjimky v jednotlivych statech,ale princip a hlavni heslo je jasne...$.Vzdelani si potom "tihle" mohou doplnit ruznymi kurzy,ktere slouzi k ziskani urcite kvalifikace.

Musim podotknout,ze jsou na step by step urovni,maji svuj vyznam...a mohou naucit!

Kazde takove "degrii"se hodi..

21814

20.11.2003 16:25

moznost

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 21790

"Amerika má pořád ještě jednu obrovskou výhodu, svobodu volby
svého životního stylu."

Take tomu verim.

21828

20.11.2003 0:34

Dopis z Ameriky

Rado 216.?.?.?

Trocha ma prekvapilo, ze uplne zle napisany clanok je publikovatelny a moj nazor nepresiel "moderovanim" napriek tomu, ze neobsahoval ani reklamu a sproste slova a ani neurazal ziadneho z diskutujucich.

21792

20.11.2003 3:43

RE: Dopis z Ameriky

Rado 216.?.?.?

Reakce na 21792

Takze moj prispevok nakoniec presiel. Vdaka.

21803

20.11.2003 0:35

Dopis z Ameriky

P 152.?.?.?

Predevsim ten chlapec napsal svuj postreh.Svuj pohled na vec.
Je jasne ,ze komentare na nej budou ruzne.

Osobne se vsak DIVIM cecho ci slovakoamericanum,kteri se ponekud durdi nad pohledem na vec onoho mladika.

Cesti a ostatni emigranti maji tendenci nedopustit na Ameriku a zkreslovat ci tajit to co je opravdu nesmyslne.Za to ,ze jim Amerika tenkraaaat dala sanci...Dnes by si Vas ta Amerika ani nevsimla,"chytraku" v kancelarich ma dostatek...

Ty veci o kterych je psano nejsou vymyslene.Staci si procestovat vice statu nez sedet na "prdeli" cely zivot v jednom.Pak zjistite je-li to co mladik pise realne.Ke kazdemu statu si priradte jednu vetu z dopisu...K tomu co se zde da zazit nepotrebujete anglinu.Jen oci a diktafon...k zaznamenavani tech fantasmagorii,ktere Vas mohou potkat a potkavaji.

Ja se vratil dnes z Tybee Island (GA)z dovolen, tam na benzince Vam prodaji alkohol "kdyz vypadate na tricet" okay???Neni zminka o ID !!!Ale nebudu z toho delat vedu,alkohol neni to co me trapi.Mam rad Ameriku souhlasim ,ze je krasna,ale nedelejte z ni neco co neni...vsude je neco a tady je to nekdy opravdu NECO!

Nebojte se poukazat aspon na foru,ze je to trochu jinak a ne jen pohledem pres ruzove bryle.Zelenou kartu Vam za to snad neseberou,nebo o tom pochybujete?
Promluvte si nekdy napr.s americkymi valecnymi veterany...
S lidmi co v Evrope studovali,nebo slouzili v Nemecku...
Promluvte si s evropany,se studenty vysokych amer.skol...

Proc neustale kritizujete Vladimira Stworu za zverejneni toho ci onoho clanku?Na co si porad hrajete proboha?

Zaverem neznamena,ze pokud clovek cisti zumpu ci umyva nadobi je blbec a gen.manager vyznamneho hotelu hvezda.Jestli to bude delat ukrajinec na cerno,nebo amik na bilo.Americane jsou bez techto lidi naprosto vyrizeni.Znam X vedoucich ,kteri by amika do prace nevzali protoze na nekterych pozicich to neumi,nechteji umet a neni na ne spolehnuti.Priznali to sami.Kdyz jste tak vsichni chytri vejdete do kterehokoliv hotelu,obchodu,na stavbu..a uvidite kdo tam dela.

Amerika je o $$$ a zadneho am.bossa nezajimaji podobne zvasty co tu pisete.Zajima ho vydelek-profit.Zajima ho posekany travnik,uklizeny pokoj ci prave ta vcas hotova a dovezena pica...je mu jedno jestli ji doveze inzenyr,cech,ci baca ze slovenska...jde mu jen o to za kolik.
Vedi to i ti nahore,proto je to tak jak to je.

Nejaky chytrak tady psal o ridicacich.O tom bych radeji mlcel protoze diky neznalostem a absolutni stupidite sezenete stale cokoliv a kdykoliv.Je to vite o cem? O tom sezeni na "prdeli" v jednom state...
Have a nice day!

Vladimire ty muj mail znas to staci,nerad bych dostal zase nejaky virus od chytreho krajana z kterym nesouhlasim v diskuzi,proto jej prosim nezverejnuj!

Dekuji.
Mas moji uctu,obdiv za svoji praci na webu, pokud to prijmes od cloveka,ktery prosel snad vsim a mel i tak znicene ruce,ze se v noci budil...
Vsechno dobre tobe a rodine.

21793

20.11.2003 3:20

RE: Dopis z Ameriky

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 21793

Nemyslím, že kritické reakce na tento článek jsou výrazem toho, že kritikové nedají za žádnou cenu dopustit na Ameriku, jako takovou. Aspoň v mém případě tomu tak určitě není a koncept My country, right or wrong odmítám. Zárověň si ale nemyslím, že autor popisuje objektivně pouze své zážitky - ve svém článku jednoznačně zevšeobecňuje a činí hloupé závěry, ale jeho kritika země, které doslova i přeneseně nerozumí, působí na někoho, kdo zde žije, nutně nevěrohodně. Nikdo nepopírá, že zde těžce pracuje spousta lidí bez pojištění, apd. Podle autora jsou ale takoví všichni Američané a o pravého "kapitalistu", vyťukávajícího SMSku na posledním modelu minimobilu, zde jeden nezavadí... Uf!

21799

20.11.2003 6:10

RE: Dopis z Ameriky

P 64.?.?.?

Reakce na 21799

Stejne jako tobe vstavaji vlasy na hlave hruzou z clanku mladsiho a delas z nej blbce ...(jak neobjektivne?Kde je TVOJE objektivne?Kde je mustr objektivity?)...to je to co jsem psal,budes koncit u pravopisu....Stejne tak prece nemusim ja ani ostatni akceptovat tvoje bludy.Cim tady lidi prosim te krmis,opravdu si myslis ,ze lidi jsou tak podelani,hloupi a hotovi z tve Ameriky?

Podle autora jak pises, jsou americani takovi jak je vidi on,(tedy vidi je spatne)Ze ty je vidis jinak me,ale vubec nepresvedcuje o tom ,ze mas pravdu ci nikoliv!Krome toho ,ze on je pravde ve sve "vseobecnosti",bliz zatimco ty (nejsi vubec v jine rovine)me pripadas jako prvni rocnik...napis svoje jasne argumenty a prestan si hrat na rozum...prave takovi jako ty odrazuji svet...prave diky takovym hloupym zvastum ma Amerika problemy...neumi se totiz vyjadrovat a chovat normalne lidsky,priznat chybu,omyl...

To je jako kdyby mi nekdo dal vzorek Ameriky NY.Je NY Amerika?Hm..jsi maly zaujaty clovek zahledeny do sebe...
Nikdo ti to nebere,ale usetri toho jinych...

Takovy kecalky jako jsi ty znam dobre z Ceska,vsichni jste obrovsti znalci pomeru,brouci pytlici za louzi, v louzi..jenze Americe neni uzitecny kecal,stejne jako Cesku...

Me je srdecne jedno jestli je ti 20 nebo 80,ale zamysli se nekdy, o cem tu kecas..v Americe neni jen cech,je zde,k patnacti milionum nelegalu jestli rozumis trochu spanelsky muzu ti dat odkaz...

Zaver,kapitalismus? Hm,nekdy mi pripada opravdu ciste jen "teoretickej" nepredpokladam totiz ,ze zrovna ty v praxi o nem vis vice..
Mozna ,ze se pletu a pohybujes se v nejvyssi zidovske sfere...


21808

20.11.2003 16:55

RE: Dopis z Ameriky

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 21808

Takový projev a reakci na svůj komentář přece nemohu brát vážně, to musíte uznat...

Článek je podle mě tak absurdní, že s ním vůbec polemizovat není nutno, stejně jako s názory nějakého hulvátského anonyma - Vás!

21829

20.11.2003 13:22

RE: Pre P

Miro 141.?.?.?

Reakce na 21793

Vazeny pan P, kto nieco taji alebo skresluje? Kto sa diva na Ameriku cez ruzove okularie? Co to tu pisete? Povedal by som skor, ze ten dopis riadne skresluje:

"Zábava tu není téměř žádná, většinou jsou všichni unaveni a alkohol, ty hovada americký v obchodech vůbec neprodávají, kromě piva, kterého bys musel vypít hektolitr = propít výplatu, aby ses alespoň přiopil."

Skreslene - samozrejme, ak trci v nejakej "diere", tak isto v nejakej zapadnurej dedine na Slovensku alebo v Cechach nie je moc zabavy okrem miestnej krcmy. Nech sa ide pozriet do nejakeho vacsieho mesta alebo rovno do NYC, asi by sa cudoval ako sa tam ludia zabavaju.

Alkohol sa v "potravinach" nepredava a ak zije v mensom meste, tak obchod s alkoholom ma urcite "od ruky", ale vo vacsich mestach je liquere shop na kazdom kroku. Takze tiez velmi skresleny obraz.

Nemusi vypit hektoliter piva, aby sa priopil, predavaju tu dokonca piva, ktore maju vyssi obsah alkoholu ako slovenske alebo ceske, takze ta jeho veta je priame vymyslanie. Ak mysli pod pivom iba americky budwaiser .....ja mam v potravinach (asi 200 metrov od miesta, kde byvam) na vyber asi 20 druhov piva, z toho 2 ceske (plzen a rebel) a vela europskych (Heineken). Okrem toho tu zozeniem aj Zlateho Bazanta (ale to je samozrejme iba specifikum velkehe mesta)

"....jak známo "dělník se rentuje, jen když pracuje". To, že je ta práce úplně k ničemu už nikoho nezajímá. "

To je co za priblbla veta? To v zivote nebol v Cechach? Nikdy nebol na brigade ako student? To u nas nie je ziadna praca uplne k nicomu, ze? To len v Amerike J

“Např. že volno tu mají jen jeden den v týdnu a jsou-li nemocni, zaměstnavatel jim neplatí nic a ještě jim strhne bonusy.” …. o tom som pisal v prispevku vyssie

“Já jsem tedy zaplatil ze svého a když jsem ty piva nesl domů, tak na mě pořád někdo něco hulákal z auta, vůbec nevím o co jim šlo, je to divná země. Po svobodě ani památky.”

Ked niekto na vas hulaka z auta, to znamena, ze tu nie je sloboda? Prave naopak. Ked vam nepredaju alkohol bez ID? No a co? Mne sa to stalo vela krat na Slovensku. Ale ja netvrdim, ci tu je alebo nie je sloboda, ale toto bol fakt priblbly argument ako niekomu hovorit, ze tu nie je sloboda.

“Že v Americe je draho a z jedné výplaty se to nedá utáhnout. Včera zrovna se jeden Američan opil a vykládal, jak to je debilní země, že je v ní strašně draho, že Američani musí pracovat jako mourovatí”

Prosim ??? Nemusi vobec pracovat, ked nechce. Ale potom si samozrejme nedovoli take veci ako ostatni. Nemusia mu chybat, preco aj? V Amerike nie je vobec draho, pokial samozrejme nemysli skolstvo, zdravotnictvo a pod. Ale urcite tu nezije tolko ludi (percentualne) od vyplaty k vyplate ako na Slovensku alebo v Cechach.

21817

20.11.2003 13:23

RE:pre P (pokracovanie)

Miro 141.?.?.?

Reakce na 21793

O ostatnych castiach toho dopisu sa nebudem zmienovat, pretoze by som si musel k tomu pozistovat nejake fakty. Ale nebudem marnit svoj osobny cas na to zistovanim, ci niekto dostal dozivotie za naplutie policajtovi do tvare. Osobne vsak tomu neverim a kedze vela casti dopisu obsahuje vyslovene logicke chyby, tak samozrejme nedoverujem dopisu ako aj celku.

Tento dopis okrem toho, ze uvadza nespravne informacie, je silne subjektivny. Ale to by nebolo az take zle. Horsie je, ze hoci niektore veci mozu byt pravdive, autor ich prilis zovseobucnuje a generalizuje velmi urazlivym sposobom. Povedal by som, ze ma riadne mindraky, nielen v US, ale aj doma, v Cechah.

21818

20.11.2003 2:41

Dopis z Ameriky

Zo Zapadu 64.?.?.?

Tie pomery o ktorych tu pisatel pise prevladaju hlavne medzi emigrantmi krori sem prisli nelegalne a z toho dovodu musia konkurovat a hladat pracu s druhymi co podobne sem dosli za pracou.
Obycajne tito ludia nevedia anglicky, cize mozu pracovat len na tych podradnych pracach kde sa mali plati a komunikacia nie je potrebna. $ 7.00 na hodinu je primerany plat na zaciatok, najma ked clovek nic nevie o prace a musi sa zaucat. I to je zname ze mnohi zamestnavatelia napocne zamestnavaju tychto "illegals" len aby mali lacne pracovne sily, cize tto je snad jedina pricina preco su vlastne zamestnani...zato ze ich mozu vyuzivat...ved nemaju ani tu "zelenu" kartu.
Pisatel tiez pise ze Americania su "blbci", nevzdelani, atd. Ja si myslim ze on sa nasiel medzi ludmi osudove primeranych ku praci ktoru on s nimi robil. Vzdelani ludia tu pracuju na lepsich miestach a zarabaju ovela viac, ale ti su tu i legalne a obycajne tu rodeni alebo tu byvajuci dlhe roky. Je pravda ze sa tu ludia zenu za dolarom ale si myslim ze je to tak isto vsade inde na svete.
Prve dva roky pobytu tu su tie najhorsie. Ale neskorsie zbadate ze vlastne tu sa Vam skor poskytuje lepsia buducnost ako nikde inde na svete pretoze tato zem, ak ste slusni a pracoviti, Vas rada prijme za svojho. A vysledky Vasej prace...majetok... Vam tu nikto nezoberie ako sa to stalo v minulosti mnohym v Ceskoslovensku pod komunizmom alebo fasizmom.

21798

23.11.2003 22:01

RE: Dopis z Ameriky

Zo Zapadu 205.?.?.?

Reakce na 21798

Mily pan Stwora:
Toto je ten clanok ktory nie je uvedeny hierarchicky a o ktorom som si myslel ze je uplne vymazany. Prepacte.

22028

20.11.2003 3:31

Dopis z Ameriky1

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

“Tato země je naprosto zkurvena, dokonce ještě víc, než jsem si myslel a víc než jak to popisuje literatura.”

Asi mysli cele USA? Naprosto subjektivni hodnoceni, zalezi na tom co si ten clovek “myslel” a co cetl za literaturu. Jako uvozujici veta dopisu je ale tato veta reprezentativni, dal asi ani netreba cist, muzete s vysokou pravdepodobnosti tusit, co bude nasledovat..

“Je mi celkem v pohodě, ale makám jako hovado a než se vrátím, tak mi zavřou knihovnu, takže mi opravdu nezbývá nic jiného než makat a spát. (Popř. hrát kulečník.) “

Jeho problem, nikoliv problem americky. Musi si ho vyresit. Me zase zaviraji oblibeny kram v sedum vecer a to jsem temer vzdy jeste v praci. Vyresil jsem si to po svem. Konecne taky nemusi stale cist, vzdyt tvrdi (viz dopis), ze je stejne na cteni prilis unaven.

“To se zas těm Amikum musí nechat, že lidí podle rasy ani podle národnosti nerozdělují. “

Taky bych rekl, alespon za sebe.

“Zábava tu není téměř žádná, většinou jsou všichni unaveni a alkohol, ty hovada americký v obchodech vůbec neprodávají, kromě piva, kterého bys musel vypít hektolitr = propít výplatu, aby ses alespoň přiopil.”

Uplny nesmysl. Zabava tu je, aspon ja se nenudim (koncerty klasicke i rockove aj. hudby, divadla, kina, videopujcovny, pikniky v lete za/pred domem i v prirode, sport – ten ja ale moc nerad ;o) , velka obrazarna i male galerie atd.). Pro alkohol si halt synek musi do liquor store, mimochodem, muj kamarad je v Utahu (Provo) a i tam nasel hospodu a liquor store – rikal vsak, ze to stalo dost usili, inu, jinej kraj, jinej mrav. Hektolitry piva? Asi je to opilec? Me sest “kousku” uplne na “priopiti” postaci. At si koupi rodinny baleni (family pack, se tomu - i v pripade piva - rika).

“Jinak dělám skladníka, přerovnávám zboží z jednoho místa na druhé a odpoledne z toho druhého místa na to první, protože, jak známo "dělník se rentuje, jen když pracuje". To, že je ta práce úplně k ničemu už nikoho nezajímá.”

Zalezi na firme.

“Američani jsou vesměs úplně blbí, ale přátelští."

Jine narody jsou take blbe a navic ne tak pratelske, viz treba nektere typky z Cech, ze.

“Snažím se nekolaborovat s režimem, ale jde to těžko. V tom zábavním parku, kde dělám, mají jen Pepsi colu a v obchodech jen Pepsi colu a Coca colu. Takže zatím piju vodu a mlíko a snažím se nekolaborovat. “

At si s sebou nosi caj, kafe, jine druhy limonad atp. Tam, kde jsem delal v Cechach nebylo v arealu k jidlu a piti nic, nosili jsme si svoje a nikdo nekafral. V obchodech maji rozhodne vice druhu pitiva. Ja “nekolaboruju” protoze kolu nijak zvlast nemusim, na rohu “U Araba” si koupim tonik, napriklad.

21801

20.11.2003 3:45

Dopis z Ameriky2

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

“Už jsem se také trochu rozkoukal: zjistil jsem, že si mužů vařit kafe, dokonce i číst, když není co dělat, což se bohužel stává málokdy. Ono tě totiž, když není co dělat, převelí na jiné pracoviště, kde co dělat je. Říká se tomu flexibilita práce a v praxi to znamená, že pořád makáš.”

Je ten clovek snad placen za cteni a piti kafe? Asi si zvolil spatne zamestnani.

“Zjistil jsem další zajímavé poznatky: Např. že volno tu mají jen jeden den v týdnu a jsou-li nemocni, zaměstnavatel jim neplatí nic a ještě jim strhne bonusy. “

U nas ne. Sobota a nedele (+ svatky) a vetsina zamestnancu odpociva. O nemocnosti toho moc nereknu, zatim jsem se tim nezabyval – moje klika – a sick leave uz jsem si bez problemu nekolikrat vzal.

“Předevčírem už jsem byl hrozně naštvaný, že tady jsem a že je to celé k ničemu, tak jsem se rozhodl, že si koupím pivo. Šel jsem ještě s kamarádem, kterému je 24 do obchodu, vzali jsme si basu piv a prodavačka chtěla vidět průkazku, on ukázal průkazku, ona, že tam nemá fotku mu ji nevzala, já jsem tedy ukázal svoji, ona, že je to v pohodě (na pivo stačí, když je ti 18). A ten kamarád mi dával svoje peníze, ať to zaplatím, načež následoval hysterický výstup oné prodavačky, že může přijít o místo, že je sledována kamerou a asi pět minut tam něco blekotala, čemuž nikdo z nás nerozuměl. Já jsem tedy zaplatil ze svého a když jsem ty piva nesl domů, tak na mě pořád někdo něco hulákal z auta, vůbec nevím o co jim šlo, je to divná země. Po svobodě ani památky.

Ale prdlajs, “po svobode ani pamatky”. To bych mohl prijit ze zeme, kde je ve meste povoleno mocit na verejnych prostranstvich do zeme jine, kde to povoleno neni a na tomto zaklade vyjadrovat svuj hluboky poznatek o svobode v te ci one zemi. A to zapomel napsat, ze ve state New York vam prodaji pivo v nedeli pouze po poledni. O jeee, jaka hruza! Jinak musim souhlasit s tim kontrolovanim prukazek/ID se to mozna ponekud prehani a to i se zakonnou hranici k piti alkoholu. Za sebe musim rici, ze naprosto nemam problem s koupi alkoholu jakehokoliv druhu, krome ilegalniho (napr. absinth).

“Kapitalistu, ani takoveho toho malého, kapitalistu kapesního formátu, kterých je u nás přeci jen zatím ještě dost, jsem tu neviděl. Kapitalisté zde prostě vymřeli. Všude jsem jen ty velké obchody a v nich sami proletáři.”

Ponevadz je asi porad zalezlej. To ja jich uz videl dost (majitele restauraci, baru, prodejen s jidlem a pitim – viz napr. ten kramek, ktery nazyvam “U Araba”, kadernictvi, pradelny, znam jednoho majitele soukrome galerie, bydlel jsem v dome u chlapika co vlastnil dva liquor stores (kramky s chlastem) atd, atd. Podle me ten clovek zije temer uplne mimo realitu. Mel by zacit “kolaborovat s rezimem”.

21804

21.11.2003 0:50

RE: Dopis z Ameriky2

Miro 162.?.?.?

Reakce na 21804

nielen v nedelu (teda aspon v NYC) [smích]

21841

21.11.2003 3:04

RE: Dopis z Ameriky2

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 21841

V některých státech Unie také existují dry counties (suché okresy), kde se legálně neprodává žádný alkohol. Jsou to hlavně místa v horách Tennessee, Virginií, Kentucky a Karolin, proslavená bootlegging (ilegálním pálením a distribucí alkoholu). Zákaz legálního prodeje si prosadili ilegální výrobci a distributoři. Uvidíte-li tedy u lesní cesty stát pomačkaný osmiválec s dvojitým suprkarburátorem a konfederačním práporem, s neuměle napsanou ceduli "Javorový syrup na prodej" nebo "Pravý lesní med", řeknete fousáčovi s uříznutou brokovnicí jen "Jeden gallon, prosím" a hned si budete rozumět. Vystavený med a syrup na kapotě se totiž nabízí v malých pintových skleničkách, samohonka zásadně jen v gallonových plastických flaškách od mlíka z kufru. Nepokoušejte se smlouvat o cenu nebo se vyptávat, zda po tom neoslepnete - moc si tam zakládají na jejich historické integritě a tu brokovnici nenosí jen proto, že patří k místnímu folklóru. Vůbec se moc nevyptávejte a nevykecávejte, nemaj´ to rádi. Nakonec, ten jejich mok je vždycky mnohem lepší a levnější než ten jejich med a syrup.

21846

21.11.2003 3:19

RE: Dopis z Ameriky2

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 21846

Tedy to bych si rád koupil, kvůli ochutnání,ale zatím jsem neměl tu příležitost. Děkuji za radu!

21849

21.11.2003 3:21

RE: Dopis z Ameriky2

Miro 162.?.?.?

Reakce na 21846

a?

21850

20.11.2003 4:06

Dopis z Ameriky3

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

“V práci se pořád musíš tvářit, jak té to strašně těší, protože je to zábavní park, pročež máš přímo v popisu práce nebýt naštvaný. Když se mého spolubydlícího, který dělá plavčíka (takže celý den kouká do vody), ptal jeden manažer, jak se mu ta práce líbí, a on odpověděl, že je to trochu nudné, jiná manažerka hned začala vysvětlovat, že "on to tak nemyslí a že ho ta práce vlastně těší". Inu podivné je to tu.”

Opet zalezi na tom, kde clovek pracuje. Nelze vyvozovat vseobecne zavery pro vsechny zabavni parky v celych USA, natoz, nedejboze, pro vsechny prace po celych Statech.

“Tak za prvé, nejenže si nesmíš koupit alkohol, ale nesmíš být ani přistižen na veřejnosti opilý i když je ti třeba 40 let.”

Ja si koupil a to nejednou. Nadoba s nim, by vsak mela byt zakryta aby nebylo videt, ze je to alkoholickej napoj. Trochu pitome, naprosta vetsina “Amiku” s tim i souhlasi (ze je to pitome), ale nikoho to nijak zvlast neboli, vzdyt o co jde, prodavac vam ten pytlik na lahev sam da, a tak s tim nikdo nic nedela. Opilcu jsem videl na verejnosti dost, ale nechovali se ani zdaleka tak prasacky jako opilci v Cechach, takze bych rekl, ze pokud takovy zakaz existuje (coz zde nepopiram), ma neco do sebe. Policajti neprudi, jan kdyz nekdo dela bordel. Mam vetsi duveru v poldy zde, naz v Cechach.

“Když je ti jednadvacet, nesmíš jít ani na procházku s holkou, které je méně než osmnáct, a být s ní sám. - Říkal to jeden čechoameričan. Když děláš bordel v autobuse, je za to (a teď se něčeho podrž) 16 let na tvrdo!! (popř. můžeš zaplatit pokutu 200 000 dolarů.)Je zakázáno se na veřejnosti líbat a objímat. Je to klasifikováno jako "nebezpečné pohyby" a je za to pokuta 80 dolarů. Je zde také zakázán "jakýkoliv jiný sex než přirozený (?)". Takže např. orální sex se tu provozovat nesmí. “

V tomto bode zel. nemohu slouzit. Tipnul bych si vsak, ze se chozeni na prochazku vetsinou lidi jakehokoliv veku provozuje bez nebezpeci. Aspon v mem okoli. Bordel v autobuse nedelam, tak nevim.

"Byl jsem se podívat v Denveru.Je docela tragikomické, jak všude jsou sochy nějakých vojáků - jednou z první světový, pak z druhý světový,pak z občanský války - a všude jsou pod nimi nápisy, jak je to jako skvělý,že ubránili svou demokracii a jak jsou hrdí na svou armádu a na všechny padlé vojáky atd.”

Tak at se jde podivat i jinam, nez do Denveru a pak at generalizuje.

“Jsou to šílení nacionalisti.”

“Sileni”? – jen nekteri.

"Už začínám chápat,proč ten nevzdělaný primitiv Bush je tam tak populární.Když jedna holka v práci řekla, že s útokem na Irák nesouhlasí,tak se s ní prý celý den nikdo nebavil. “

Rikam,dostal se do spatne spolecnosti.U nas se lide spolu bavi, i kdyz maji odlisne nazory a to i na politiku.A nenadavaji si sproste,kdyz nekdo nesouhlasi s necim nazorem,byt by byl sebe”naivnejsi”.A vubec tady lidi tolik nejsou posedli politikou.Konecne,vsimnete si,jak se Cesi stale zaobiraji politikou a nevsiml jsem si,ze by jim to bylo nejak platne, nebo snad anKráceno (Editor)

21805

20.11.2003 4:22

Dopis z Ameriky4

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

“Od jednoho čechoameričana jsem slyšel, že překročil rychlost asi o 25 km/hod. Napařili mu pokutu a poslali ho na dvoudenní "léčení", které si samozřejmě musel zaplatit 80 dolarů na den, a promítali jim tam záběry různých nehod.”

To je dobre, priste si to rozmysli. Proto je taky v Cechach na silnicich takovy bordel.

“Také jsem se dozvěděl (ze tří zdrojů na sobě nezávislých a o sobě navzájem nevědoucích), že je naprosto běžné, že průměrný Američan má dvě až tři práce.”

Nikoliv vsak v mem okoli. Mozna snad, ze spis muj landlord ma dva az tri domy co ho zivi. Dobra, beze srandy, vetsina “prumernych americanu” se kterymi se stykam ja, ma praci jednu a vystaci s ni (podotykam, ze nejsou vysokoskolsky vzdelani a maji do dvou deti v rodine).

“Že v Americe je draho a z jedné výplaty se to nedá utáhnout. Včera zrovna se jeden Američan opil a vykládal, jak to je debilní země, že je v ní strašně draho, že Američani musí pracovat jako mourovatí.”

To je fakt, krucis, vcera meli v kramu ctvrtky kurat za 39 centu za libru a dneska parky za $1.0 za libru. Jo to v Cechach, tam je maji levnejsi a urcite i lepsi a hlavne tam na ne podstatne rychleji vydelaji! Opet, konec srandicek – jidlo je tu kolikrat levnejsi nez v Cechach a to myslim i v prepoctu podle oficialniho kursu. S jidlem NENI nejmensi problem a to i pro nezamestnane (poukazky na jidlo, armada spasy, v urcitych mistech mohou potrebni dostat jidlo zadarmo – charitativni zalezitosti). Benzin, je stale jeste levnej, i kdyz uz to samozrejme neni ono, ale lidi urcite nemusi pracovat na to aby si koupili litr benzinu tak dlouho jako v te Bohemii. Cena za bydleni? Znacny rozdil stat od statu, mesto od mesta. Jak mi rikal muj kamarad: “Za byt co mas tady v Buffalo pronajaty, priblizne stejne situovany jako je ten Tvuj, bys v NY City platil $1600-2000. A nejedna se jen o mesto New York. Tady v Buffalo 1 bedroom apt. v slusnem okoli, se da pronajmout se vsim (tj. lednice, sporak, vana aj. bezne vybaveni + elektrina, voda, plyn, odpad, teplo – tzv. utilities) od cca $ 420. Zeptejte se nekoho, kolik by podobny stal v treba Californii? Rozhodne muj dojem je, ze bydleni je relativne v pohode a rozhodne odpada ZOUFALE shaneni mista k bydleni, ktere si muzete vubec financne dovolit, tak jako v Cechach.

21806

20.11.2003 4:44

Dopis z Ameriky5

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

“Bohužel je to prostě každodenní realita a ne žádná teorie vycucaná z palce. Když si tak vemu sebe, tak já tady mám sedm dolarů na hodinu a kdybych z toho měl platit byt a živit rodinu, tak bych asi opravdu musel mít ty práce čtyři, abych si mohl žít, tak, jak se u nás běžné žije. “

Kdo rikal, ze si vsichni lidi v “Americe” zijou jako prasata v zite??? Nebylo snad znamo, ze i zde jsou chudi lide?

“Právě jsem přišel z práce a píšu Vám. Dnes jsem dělal 13 a půl hodiny v kuse, a věru, že dělal. Bylo pořád, co dělat. Fyzicky to až tak moc náročné není, psychicky to není náročné vůbec, ale co je nejhorší je to, že člověk pak nemá chuť na opravdovou práci a je rád,že je rád a už je opravdu zralý jen konzumovat, aby si sám sebe připomněl ( že vůbec ještě je). “

No a? Vcera jsem dorazil do prace v 7 a.m. (na me dost neobvykle) a delal, ale opravdu jsem delal, do 10 p.m. Nedosel jsem se za celou dobu najist, napit, jen nekolikrat na zachod. Musel jsem ve vlastnim zajmu praci dokoncit ten den. A fyzicky prace narocna nebyla vubec, psychicky to zase jo, a hlavne tam byla zima, to kvuli zasobniku s kapalnym heliem, aby se aspon trochu branilo nadmernymu vyparovani, ac si nejsem jist, jestli to ma vubec nejaky efekt. A pak jsem se tesil na konzum ;o) pivicko, najist a cist si Player Piano od K. Voneguta, prte v oroginale jsem ho jeste necetl. A nepo... jsem se z toho. Podle stejne logiky bych mohl rici, ze v “Americe” je to senzacni, protoze treba delam v praci kde vsichni pracuji tri hodiny denne.

“Číst si po třinácti a půl hodinové šichtě Kanta, je opravdu masochismus.”

Doporucuji zmenit predmet cetby nebo zamestnani. Stejne dobre je masochismus jit po trinacti a pul hodinove sichte sekat drevo, trebaze me to bavi.

" “A Marx měl naprosto totální pravdu v tom, že když proletář výkonová práci,...."

Na teto casti dopisu se zjevne projevuje skutecnost, ze prace skodi dusevnimu zdravi. Nema moc smyslu dodavat neco vic.

A vubec, musim taky delat a ne psat prispevky. Dal ten dopis pokracuje, jak uz se dalo cekat, ve stejnem duchu, kdy, podle meho nazoru, clovek se skrovnym rozhledem se vyvysuje nad ostatni, a na zaklade nekolika skusenosti s omezenym rozsahem smahem hodnoti celou americkou kulturu, zakonodarstvi, obyvatele atp. Povazuji ten tzv. dopis za jeden z nejhorsich clanku na Zvedavci uverejnenych. Jo a omlouvam se za sve gramaticke chyby, pisu spesne, musim se zase vratit k praci.

21807

20.11.2003 14:15

Dopis z Ameriky

Herbert von Ruppert 81.?.?.?

Moji milí vzdálení a vzdálení příbuzní!

Evropa (ale nejenom ona) není tak blbá!

Nepodceňujte ostatní, prosím!

Názor si vytváříme nejen po přečtení jednoho článku. Přestože většina z nás v Americe nikdy nebyla, máme o ní jisté povědomí, které čerpáme ze svých znalostí (byť nedokonalých) geografie a historie, osobních zkušeností (rovněž nedokonalých) s povahou svých bližních (hrome, zase nedokonalých! [smích] ), ale také
z absorpce americké kultury (někdy pseudokultury); tedy především četbou knih, sledováním filmů, poslechem hudby... a
v neposlední řadě též výměnou poznatků mezi sebou (díky internetu dnes docela výkoný zdroj poznávání - samozřejmě
s latentní možností zneužití, bohužel!).

V tomto smyslu i dopis (možná virtuální) toho chlapce je pouhým kamínkem v mozaice našeho poznávání Ameriky a amerického národa.
Nicméně musím podotknout, že mezi ostatní zapadl docela dobře.

Ještě drobnost.

Také by bylo rozumné chápat, že poměrně zhusta se v řeči užívá formy totum pro parte; tedy, kritizujeme-li USA potažmo její obyvatele, máme ve skutečnosti na mysli představitele moci.
Uvědomujeme si, že oklamaný či špatně informovaný, bohužel však zhusta nekritický, průměrný Američan má přece jen dost málo společného s formováním politiky jejich státu (podobně jako i jinde ve světě) a následně tedy i s negativními důsledky její aplikace.

P.S. Pane Stworo, nesouhlasím bezvýhradně s Vašimi názory, ale vážím si Vás a držím Vám palce!

21819

20.11.2003 15:41

Dopis z Ameriky

albert 216.?.?.?

Zajimave postrehy mladeho cloveka (odhaduji s minimalne vseobecne stredoskolskym vzdelanim, mozna vysokoskolak), ktery by mohl byt nazvan "Me probuzeni". Probuzeni ze snu a idealu - systematicky pumpovanych pod prisnym dohledem elitni kabaly do mysli dnesni liberalni generace globalni Talmudic Vision (TV), Holy foodem z Judenwoodu, Judenpressem, apod., - do reality zivota.

Jeden, ktery zil/zije v USA 25+ vice let, se ve vsi soudnosti muze podivat zpet, kdy do Ameriky s podobnymi idealy prisel tez, a porovnat s dneskem. Pokud takovy ma trochu selskeho rozumu a soudnosti, nemuze si sam sobe nalhavat, ale rici tak jak mu huba narostla - jde to do prdele ... Amerika pred 25-30 lety se absolutne neda porovnat s tou dnesni.

Korupce dnesniho americkeho politickeho a soudniho systemu je znama: jeji dve ridci sily jsou pouze dve, - POLITICKA KOREKTNOST a $$$. Spravedlivost, eticnost a vyssi idaly neexistuji.
Soudni procesy (taktez politicka rozhodnuti) jsou naprosto ovladany temito dvema silami: kdo maze ($$$ pravnici $$$), ci kdo se veze (politicka korektnost) - ten jede. Jako priklad bych uvedl pripad, jenz byl "rozhodnut" v Houston pred 2-3 tydny:
Bohaty realitni N.Y. magnat, multimilionar, byl pote co se sam priznal ze zavrazdil cloveka, rozrezal ho na kusy, a nahazel do reky, byl porotou nalezen nevinnym a zprosten vsech obzalob, krome jedne, a to ze "vyklouzl" na kauci. Tohoto "uspechu" multi-milionar dosahl pote, co si najmul tym "high power" (kodove slovo pro $$$$$$$$$$$$$$$) pravniku. Jejich jednim z viteznych klicovych argumentu zprosteni obvineni vraha bylo, ze nebyla nalezena hlava (ktera v rece uplavala) zavrazdeneho, a tudiz zalobce nebyl schopen dokazat, ze obet byla nejdrive zastrelena, a teprve az potom rozrezana ... TX noiny prinesly obsirnou zpravu o "zprosteni obzaloby", s dvema klicovymi obrazky:
na jedne sedi statni zalobce, shrbeny jako schlipla slepice. Na druhem obrazku se objimaji pravnici v cernych oblecich (a kostymech - abychom sex. nediskriminovali), s typickym americkym poplacavanim se po ramenou. Bezpochyby, mimo soudni sin sampanske bouchalo, barevne nafukovaci balonky sponovaly nite, "Let's cellebrate!", a - vrahovy sttisice ci miliony $$$ se transferovaly na konta pravniku.[chechtot]
Kdo maze, ten jede ... Na druhe strane, jak mladenec popsal, za prkotiny jeden muze byt odsouzen na 25 let, ci na dozivoti.
Americke "jury" (soudy lidu) jsou dnes vtipem. Pro porotu jsou pravniky vybirani a filtrovani "pouzitelni idioti", a pote manipulovani soudci. Vetsina americkych soudcu je naprosto zkourmpovana (viz tym klaunu v Supreme Court), i pro ne plati dve ridici sily: POLITICKA KOREKTNOST a $$$$$. Dobry a schopny americky soudce je dnes takovy, ktery neni chycen ze bere uplatky.
Ma-li jeden zkusenost, muze potvrdit. Ja ji mam, a overil jsem si ze ceske prislovi "za dobrotu na zebrotu" (potrestani za vlastni spontani a cestny boj proti tzv. "Violaiton of Public Policy"[mrknutí jedním okem] v Americe slape na plne obratky.

21824

20.11.2003 15:53

Dopis z Ameriky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 209.?.?.?

mili hosi a devy, clanek je napsan, dle meho nazoru, jako prehled udalosti v cele americe. jasne je, ze mladik nemohl vse zazit tak, jak popisuje, neco ma "prevzato" anebo odposlechnuto.
ano, amerika je zeme paradoxu, ze i ja po 25 letem pobytu nekdy kroutim hlavou! mam vsak moznost volby k tomu, kdyz se mi to nelibi, odejit nekam jinam, jineho us statu anebo treba zpet do cr, ci dale na vychod.
tendence tzv. polistopadove emigrace, ktera je vlastne jen prilepseni si, vydelani si na dostavbu domecku ci koupi nejakeho auta a pak hajdy do ceske hroudy. jo, predstavy jsou jedno, skutecnost vec druha. postupem casu lide zjistili, ze to neni tak jednoduche nasporit neco za pul roku, nejprve je oberou ti, co tu prisli drive a tezi z nemohoucnosti a duvery tech dalsich.
pak se zapoji do procesu pracovniho a zhruzou zjisti, ze ony ty tolarky se spatne setri, musi-li se clovek sam zivit a bydlet!!!
pak se trochu otukaji a i tu zacne se probouzet ceske broukpytlikovstvi a vseznalstvi. proc to nedelas tak, vzdyt
"u nas" to delame tak a tak. poznani, ze amici jsou blbi, bezkulturni, primitivni, zkratka narod, ktery za 200 letou tradici dokazal vice nez cele vyjebane csr, cssr, csfr a cr za celou svou existenci! narod ktery ma svoje JA, ktery je hrdy na to, ze JE!!! ne jako cesky narod, ktery ve sve kulture, vzdelanosti a tradicim, lizal a lize prdele, vzdy byl podmanen, diky svemu patolizalstvi a prospecharstvi. ano, v historii byl, az na par let, vzdy nekomu podmanen, pocinaje turky/osmany, nemci, uhry a pak rusy a ted ve finale zase nemci, francouzi a americany, zkratka, kde neco z toho "kapne", hrdost nevadi!!!
chlapec, ubohy, nam napsal vycet negativu usa, ale co je tu dobre jsme neslyseli, ze treba i z te minimalni mzdy $5.75 "per stunde" se da prezit, ze se da kombinovat, ze se da zaridit si v kratke dobe svuj bussines, koupit dum, ze je relativne jednoduchy ten zivot v te vyjebane americe. ze je to zemne, kde se jeste dnes da zit a podnikat i bez papiru, legalniho povoleni
a zkratka na cerno.
ano, i ja nadavam na tu ameriku, ze to neni jak byvala, zidkove nam tu prerustaji pres hlavu, ze politika usa je svina a bla, bla, bla, bla, bla!!!
zkratka a dobre, zaverem jen tolik, na pochopeni, rozumeni a sloucenim se se zivotem v cizi zemi, je treba alespon 5-7 let, a to za predpokladu, ze se moc nestykas s nasinci!!! malokdo to pochopi drive, vetsina o moc pozdeji, a hodne jich to nepochopi vubec a nikdy!!!
zdravi stefan

21825

20.11.2003 18:40

Dopis z Ameriky, jedna vec je mozna ...

albert 216.?.?.?

Jedna vec je vsak mozna, ze tento dopis byl zamerne vykonstruovan, aby odradil mlade ceske lidi uvazovat o nelegalnim pobytu, ci o legalni emigraci do USA. Dopis obsahuje totiz radu detailu, casto az extremu, kterych by si mlady clovek za tak kratkou dobu, specielne kdyz tezce pracuje, tezko mohl vsimnout a pak uvnitr sebe sama zpracovat k vytvoreni zaveru.
Proc neco takoveho by bylo uverejneno, snad v nejctenejsim deniku MF Dnes, jejiz program jako pudlik nasleduje a zboznuje cokoliv prijde z USA?

Na zaklade rady nedavnych federalnich razii proti ilegalnim pracovnikum v USA, jeden by mohl zazanamenat, ze se jednalo predevsim o mlade bile lidi z vychodni Evropy, zatimco statisice ci miliony nebilych emigrantu se kolem pohybuji na dennim poradku jako by se nechumelilo, ilegalne pracuji za nizke mzdy, a v novem prostredi se dale intensivne mnozi jak kralici.

Pro jednoho se selskym rozumem na spravnem miste je jasne, ze v dnesni Americe je vladnouci kabalou bila emigrace nechtena:
Bila emigrace ze zapadni a stredni Evropy (na niz byla Amerika postavena) do USA dnes prakticky neexistuje.
Naproti tomu v poslednich letech jeden muze zpozorovat radu novych trendu jejichz exoticke nazvy musely byt nekym vymysleny: Jako "diversita" (kodove slovo pro emigraci a sdruzovani se s barevnymi), "integrace" (kodove slovo pro rasove miseni), "multikultura" (kodovy vyraz pro emigraci barevnych a rasove miseni). Techto trendu je docileno jak ilegalni barevnou emigraci, tak legalni barevnou emigraci, tak i valkami ci politickym napeti v nebilych zemich (emigrace z Vietnamu, z Iranu, z Iraku, z Afriky, atd.).

Ve stejnem momentu jeden tez muze zaregistrovat progresivni pokles poctu bile americke populace, a to at jiz nizsi porodnosti, ci rasovym misenim.
Americti socialni inzenyri (mongrelizatori) elitisticke kabaly dnes jiz neskryte projektuji, ze (tusim) od roku 2030 bude v Americe bilych mene nez barevnych a tento pokles se bude nadale progresivne zvysovat. Samozrejem elita se tohoto procesu ucastnit nebude. Ti vedi velmi dobre, ze jejich nejvetsim nepritelem je prave bila rasa, s tradicni evropskou kulturou a historii, s krestanskymi tradicemi a rasovou identitou bilych predku. Tez vedi velmi dobre, ze jakmile zvitezi nad bilou vetsinou, prekonvertuji si ji do masy bezidenticnostnich misencu - tak maji vyhrano. A to provzdy a navzdy! A jejich apartheid, segregace a nadrazenost nad ostatnimi muze byt oficielne uzakonena.

"He that hath ears to hear, let him hear".
Who Are The Illuminati?
Richard Stone
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=1



21832

20.11.2003 20:07

Dopis z Ameriky

Jiří Táborský 209.?.?.?

Mno, jestlize uveřejněný dopis způsobí, že do Ameriky bude jezdit méně pozorovatelů jako je jeho autor, pak je vynikající. Mimochodem, domnívá-li se autor článku, že vypadá jako blbec, protože nosí síťku na vlasech, tak to je jeho největší omyl z jeho amerických zkušeností.

21834

20.11.2003 22:30

Mimo téma...

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Pane Táborský, mám osobní dotaz (mimo téma tohoto článku), můžete se mi ozvat na soukromou email? Děkuji.

21836

21.11.2003 21:34

Dopis z Ameriky

Milan Šumpík milan (tečka) sumpik (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?

Ale,ale
Vážení,zase jste se nechali nachytat.Ani nemá cenu všechny příspěvky číst,jsou na jedno brdo.Chtěl bych jen malou poznámku k nemístné narážce na pravopis.Ano,kdo neumí pravopis a ...zvláště pravopis svého rodného jazyka,je prostě nevzdělanec.Připouštím,že v dnešní relativistické době jde znalost pravopisu k šípku,o mluvené řeči se nedá téměř předpokládat,že je spisovná.Proč také,cení se jiné hodnoty,a spisovně mluvit a psát se prostě nenosí,nebo neumí????
Nyní pár řádků,týkající se článku.Nebyl jsem v Americe,ani netoužím spatřit ten zázrak.O čem píše "puberťák" jsem však slyšel od mnoha človíčků,kteří v USA ani nebyli načerno.Nemusím poslouchat názory,těch,kteří tam byli,stačí se podívat na USA filmy v televizi.....a je to.
Zdravý vas všecky...M.Š.

21884

22.11.2003 0:26

RE: Dopis z Ameriky

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 21884

>Ale,ale
>Vážení,zase jste se nechali nachytat.Ani nemá cenu všechny
>příspěvky číst,jsou na jedno brdo.Chtěl bych jen malou poznámku k
>nemístné narážce na pravopis.Ano,kdo neumí pravopis a ...zvláště
>pravopis svého rodného jazyka,je prostě nevzdělanec.Připouštím,že
>v dnešní relativistické době jde znalost pravopisu k šípku,o
>mluvené řeči se nedá téměř předpokládat,že je spisovná.Proč
>také,cení se jiné hodnoty,a spisovně mluvit a psát se prostě
>nenosí,nebo neumí????

>Nyní pár řádků,týkající se článku.Nebyl jsem v Americe,ani
>netoužím spatřit ten zázrak.O čem píše "puberťák" jsem však
>slyšel od mnoha človíčků,kteří v USA ani nebyli načerno.Nemusím
>poslouchat názory,těch,kteří tam byli,stačí se podívat na USA
>filmy v televizi.....a je to.

>Zdravý vas všecky...M.Š.

mili milane teda, udelal jsy nam tu prednasku po prvopise, nevzdelanosty a ztracenych lidech, ktery neumejy cesky.

podivej se kaskave zpet na svuj paskvil, zvany bprispevek a sdelujy ty tymto, ze tam mas taki chib jak nasrano!!!!!!! ne sice v mekkich a tvrdich i/y ale v oddelovani vet, slov a pouzivani carek. jen vyjimecne se pouziva carka pred a a nebo. za carkou se dela mezera.
tak by bylo dobre li by jsi si koupil metlicku a sel si zamest pred svym prahem. jinymi slovy, nedelej nam tady prednasky o pravopisu a nespilej nam do nevzdelancu!!! uz vas je tady dost a postupne vsichni "vypadavaji"!!!
tak cau, stefan
stefan

21890

22.11.2003 20:46

Nazor na US zalozeny na sledovani filmove produkce

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 21884

"O čem píše "puberťák" jsem však slyšel od mnoha človíčků,kteří v USA ani nebyli načerno.Nemusím poslouchat názory,těch,kteří tam byli,stačí se podívat na USA filmy v televizi.....a je to.
Zdravý vas všecky...M.Š. "

Mily pane Sumpiku, ja jsem zase slysel od mnoha clovicku co byli v napriklad Cechach, ze tamni obyvatele stale na vsechno nadavaji, moc casto se nemyji, nekteri uz po desate hodine vecer zvraci a moci v ulicich, hrozne kradou a pro korunu ceskou (natoz dolar ci euro) by si koleno nechali vrtat. Take pry jsou dost hloupi. Konecne nemusim poslouchat nazory tech lidi, staci se podivat ceskou filmovou produkci, ktera se mi zda divna.

21937

22.11.2003 23:36

Dopis z Ameriky

Zo Zapadu 152.?.?.?

Pan Stwora:

Neviem preco ste moj komentar vymazal!!

21942

23.11.2003 0:29

RE: Dopis z Ameriky

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 21942

Asi jsem zase kliknul vedle, omlouvam se. Muzete to poslat jeste jednou?

21950

23.11.2003 12:08

Dopis z Ameriky

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 194.?.?.?

Všiml jsem si, že nejvíce pozornosti je zde na zvědavci věnováno příspěvkům a reakcím, které jsou zde uvedeny bez náležité zpětné kontroly-totiž článkům, kde nebyla ambice pro zveřejnění či presentaci veřejnosti.
Pokud povedu v hospodě dialog o objevech kvantové mechaniky bude můj dialog monologem.
V případě, že budu citovat cizí příběh o čemkoli,vytvářím tím prostředí pro komunikaci všech přítomných,pokud onen příběch bude mít alespon částečně zajímavé téma.
70 reakcí na mail mladého čecha působícího v USA je toho důkazem.
Tento mail byla (dle mého) osobní korenspondence a nebyl určen pro veřejnost.Byl určen pravděpodobně jeho vrstevníkovi,spolužákovi či příteli.A byl zcela v duchu této formy komunikace ze všemi jeho nedostatky z hlediska argumentace,pravopisných a jiných chyb autentickým zdělením pocitů a dojmů.
A protože i smysl a obsah onoho mailu není dle mého nic nového pod sluncem, nehodlám obsah jakkoli komentovat.
Snad jen malá úvaha o autorovi tohoto mailu.
Typický mladý český člověk-asi student,který hladá hodnoty tohoto světa a především sám svůj postoj vůči němu.
Konfrontujíc svou představu o životním stylu a hodnotách zaměstnaného člověka v USA, ze svými představami o člověku, jeho smyslu a západní civilizaci a jejích hodnotách.
A proto považuji tento mail za autentický a vidím za nim konkrétního mladého člověka hledajícího sáma sebe.
Přeji mu více času na Kanta a filosofickou literaturu a méně absurdní práce v USA a především dobrou práci po návratu domů.

21983

23.11.2003 13:04

Dopis z Ameriky

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 194.?.?.?

Asi to tu nikomu nedošlo ale autor tohoto mailu ho nepsal z důvodu uveřejnění a proto jde pouze o osobní pocity adresované pravděpodobně svému příteli či spolužákovi.
Považuji ho za autentický dle formy a obsahu a přeju autorovi více času na literaturu a myšlení a méně absurdní práce.

21987

23.11.2003 14:08

Dopis z Ameriky

Bolo Sinsaev 213.?.?.?

Fakt, ze tento, viac-menej emocionalne ladeny a nevinny clanok ceskeho mladenca, ktory sa vybral na skusy do Emeriky vyvolal take hystericke utoky na autora, hovori o Emerike a ich naturalizovanych obyvateloch viac, nez ich argumenty. Niektore reakcie su tvrdsie ako ked niekto napadne Albancovi matku.(nad tym by sa trebalo zamysliet)

Vraj mu chyba objektivita. A co, mal to pisat v Basicu? a ak by to aj dokazal napisat v Basicu, tak by ste prisli s tym, ze niekde v horach v Utahu je to celkom inac a ten cikos to ani nespomenul. Takze vase poziadavky na neho su vzdy nesplnitelne! Ak chce pisat, tak nech tu zije aspon 5-7 rokov, najlepsie 100.
Ak napise, ze u nich vo firme to bezi tak, tak vy napisete u nas inak. Takze nema ani najmensiu sancu v takom kratkom prispevoku.

Ak predsa niekto napise z vojenskej sluzby po mesiaci zalostny list domov a po roku uplne innac ladeny optimistickejsi list, neznamena to, ze sa za ten rok vyrazne zlepsili podmienky na vojne, ale ze sa zmenil on. O tom to cele je. Ten cesky mladenec totiz verejne vyhlasuje, ze nema chut sa takto menit.

A co zverejnuje p. Stwora na Zvedavcovi, ci si vyberie list holuba alebo mazaka je predsa jeho vec. Ani to ten pisatel od zaciatku neskryva, ze je v Emerike kratko, tak o co vam ide? A okrem toho sa to citalo velmi lahko a prijemne.

21990

23.11.2003 17:54

RE: Dopis z Ameriky

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 21990

Nemám pocit, že mé komentáře, nebo ani většina příspěvků od ostatních, jsou hysterické a autorovi vytýkám v prvém plánu snad jen to, že se vůbec do svých zevšobecňujících soudů pouští... To, že zde byl článek zveřejněn pokládám za "vinu" administrátora, což jsem naznačil již ve svém prvním příspěvku.

Nezáleží ale, jak dlouho v té, či oné zemi člověk žije, pokud si přečtete eseje nebo dopisy nekterých známějších cestovatelů, zjistíte, že většinou nejsou psány bez znalosti jazyka a provází je určitý respekt, který pisatel vůči zemi cítí a vědomí, že je v zemi pouze hostem. Nic z toho se nedá říct o projevu našeho student/ilegála a proto se s jeho zevšobecňujícími soudy nedá vážně polemizovat. Není prostě partnerem do diskuze (třeba i o negativních aspektech USA), jelikož jeho přístup k přijímání a zpracování "dat" ze svého pobytu je postižen zásadními problémy, jako je např. neznalost jazyka, neschopnost delšího pozorování před vynášením absolutních soudů, schopnost náhledu, apd. To bude jasné každému, kdo zde žije, nebo má zkušenosti z cestování do jiných zemí, a pokud Vám některé reakce možná připadají osobní, bude to asi tím, že jsme si takových dopisů a podobných projevů od roku 1989 museli zde vytrpět už tolik, že na ně máme právo být alergičtí, já tedy rozhodně!

PS: Osobně bych si ani po letech netroufal tvrdit, že je v Americe něco takové, či makové, aniž bych uvedl lokalitu a nebo nabídl teorii, či vysvětlení, proč tomu tak je. Případ s prodavačkou v obchodě je ukázkovou příležitostí pro autora takový přístup aplikovat, samozřejmě, že příležitostí promarněnou. To je jeden z dalších důvodů, proč jeho svědectví má pouze minimální hodnotu...
Snažte se nad tím zamyslet.

22015

24.11.2003 10:12

RE: Dopis z Ameriky

Bolo Sinsaev 213.?.?.?

Reakce na 22015


A ty jsi spadl odkud???Ty mluvis o somarinach??Co to tu rozebiras? Co tu plantas o Chicagu?...co tu pitvas?

Amerika neni jen pochybna smeska zvana Chicago..Ja platim apt.650$ monthly protoze nebudu zit jako prase,za dve stovky neuzivim ani psa!A ziju tam kde chci..az budu chtit zit ve srackach muzu platit i 150 monthly...Mozna vy Slovaci mate jiny standart,Ne?

Kdyz kritizujes tak mi rekni v cem se lysis,v cem si superman od toho chlapce... on pise svuj nazor a ty mas taky plnou hubu JA,Ja dovolenkaaa...

Vstali jste z hnoje a dneska jste vsichni machri..ty fejetone.
Vsimej si Slovenska pak odkazuj na Cesko pri kurzu 27 a drobny za dolar si clovek vydela i v Cesku...

Az se ti urodi zase nejaky "poznatok" posli ho na Slovensko ve smyslu citace......"Za 400-500 dolarov by sa pri trochu uskromnenia v pohode uzivila 3 clenna rodina (s malym dietatom), cize strava + nejaka ".................

Tak takovou kravinu uz jsem neslysel ani nepamatuju! Zavri (cenzurovano)!

P --

Pan Alex

Prekopiroval som vam ako priklad jednu hystericku reakciu par excellence. na to uz nepomaha ani psycholog, na to treba psychiatra s tabletkami.

co som chcel zdoraznit ja, je fakt, ze aj dopis greenhorna ma svoje miesto, opodstatnenie a informacnu aj zabavnu hodnotu na tomto svete a aj na tomto webzine. nemusia to hned byt dejiny USA od nejakeho doktora vied, aby to malo pravo byt niekde vydane.



S pozdravom

22042

24.11.2003 16:08

RE: Dopis z Ameriky

Lev 172.?.?.?

Reakce na 22042

Dobry den pane Bolo. Nic si prosim nedelejte z nekterych vypadku Cechu s narazkou na Slovaky, nebo Slovensko, jako takove. Podle mne, se takovi nadneseni Cesi, chovaji vudci Slovakum, jako hovada ( rad bych to necenzuroval pane Stwora ). Nenavidim diskriminaci Cechu vudci Slovakum a naopak - pouze muj osobni nazor. Uz jen PROTO, ze mame velmi podobny jazyk a muzeme se bez problemu dohovorit. A pak podle mych zkusenosti jsou pro mne Slovaci jako mi bratri ( coz jsem zde ve Zvedavci uz jednou uvedl ). To same - jelikoz pochazim z Moravy, jsou pro mne bratri i Cesi. Nevim, proc bychom se meli porad v necem, jeden pred druhym, nadnaset, ktery z narodu je lepsi. Jsme stejni a rovnocenni!!! Lev

22050

24.11.2003 22:09

RE: Dopis z Ameriky

zdenek 66.?.?.?

Reakce na 22050

> A pak podle mych zkusenosti jsou pro mne
>Slovaci jako mi bratri ( coz jsem zde ve Zvedavci uz jednou uvedl
>[mrknutí jedním okem]. To same - jelikoz pochazim z Moravy, jsou pro mne bratri i
>Cesi. Nevim, proc bychom se meli porad v necem, jeden pred
>druhym, nadnaset, ktery z narodu je lepsi. Jsme stejni a
>rovnocenni!!! Lev

Zapomnel jsi elitu naroda, Ostravaky.

22062

24.11.2003 23:16

RE: Dopis z Ameriky

Lev 172.?.?.?

Reakce na 22062

Zapomnel jsi elitu naroda, Ostravaky.
______________________________________

Jasne Zdenku. Ja na to myslel a myslim stale - Ostrava # 1, ale ve vsi skromnosti, jsem to ani neuvedl. [smích]

22065

24.11.2003 21:08

RE: Dopis z Ameriky

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 22042

Trochu bych to poopravil - díky internetu má i dopis greenhorna svou váhu - už jen proto, že dnes každý může napsat a zveřejnit doslova cokoliv. Nebudu se pouštět do polemiky o kladech a záporech této relativně nové svobody - a ani nezpochybňuji právo autora psát své "pravdy" o Americe, je třeba ale upozornit, že s realitou jeho svědectví nemá nic společného a stejně tak/právě proto tento článek postrádá jakoukoliv informační hodnotu pro případné další návštěvníky... Kdyby zde nebyl dopis presentován s tím, že popisované zážitky jsou pravdivé, asi bych se ani neozval - nestálo by mi to zato...

22060

24.11.2003 19:37

Dopis z Ameriky

Jan knoten (tečka) rohr (zavináč) alpine (tečka) at 212.?.?.?

Autor clanku by sa mal snazit najst pracu primeranu, ked sa mu to nedari, tak zrejme patri medzi socialnu skupinu (podla jeho mienky menej vzdelanych), ktoru sam kritizuje.
Myslim, ze nacionalisti (jedno ci americki, ceski, slovenski) a ludia, ktori nevedia pochopit rozdiely medzi roznymi mentalitami, by si mali dobre rozvazit svoje rozhodnutie opustit miesto, v ktorom vyrastali. Dobre i zle najdeme vsade na svete.
Odporucam menej sebalutosti, menej nadavok a vzdychania a viac prace na sebe samom.
PS: Tiez som zacinal v zahranici uplne od nuly, nacierno ako umyvac riadu a odhadzovac snehu. A dnes ma uz respektuju rodeni domaci, ktorych pracu riadim a za ktorych som (ako Cechoslovak) zodpovedny.

22056

24.11.2003 21:01

Dopis z Ameriky

Bolo Sinsaev 213.?.?.?

Pan Lev Tolstoj [mrknutí jedním okem] dakujem vam za vas ludsky prispevok, ale nemusite si robit starosti a pracu kvoli nejakemu blbcovi. mna sa to skutocne nedotyka ani ma to neuraza, ci uz mi to niekto veri alebo nie. druhu polovicu svojho doterajsieho zivota som prezil v emigracii, kde tych zabo-mysich vojen medzi Slovakmi a Cechmi bolo pomenej, pretoze nas tam dobehla realita, ktora nam ukazala, ze kde kto stoji a aky nezmysel je si musiet cokolvek dokazovat.

ja som ten prispevok pana P. skutocne p. Juchelkovi chcel ukazat ako extremny pripad hysterie. tot vse.
ale aj tak vdaka, ze ste si dali namahu.

s pozdravom

22059

30.11.2003 19:54

Dopis z Ameriky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Dit to musel ptát nějakej retard, nechápu proč v tý maerice je, když umí anglicky a jak řikal i latinsky tak asi blbej nebude a i u nás v čechách by měl slušný prachy tak by mohl jet třeba do něměcka.
A když je zahraničí podle něj tak podělaný tak at zustane v ČR ne?
To si stejně bud vymyslel nebo byl nalitej když to psal

22338

17.12.2003 9:54

Dopis z Ameriky

Bohaatstvo cernoch (tečka) icq (zavináč) post (tečka) cz 212.?.?.?

Zatraceně, to je fakt síla...Když sem to čet' připadlo mi to jako scénář k nějaký černý komedii. Ale fakt se mi to líbilo!!! Hned to pošlu svým kámošům... škoda, že autor je neznámý, rád bych mu odpověděl - nevypadá jako úplnej blbec...Sice je ten komentář hodně podbarvenej "pracovní" depresí, ale z jednoho úhlu pohledu to může být reálný...

22939

25.2.2005 22:44

Dopis z Ameriky

UJO 68.?.?.?

AHojte lidicky!
Po precteni toho clanku mam dva pocity, stejne asi jako mnoho lidi zijicich v USA. Souhlas a nesouhlas. Jsem v USA jiz 6 let a uz odcitam metr - chystam se domu.
Skoro po celou dobu jsem pracoval v noci jako " kosmeticka podlahovych krytin" - uklizec. Jestli clovek pracuje na "supermarketech" jako Wal-mart, Target apod., jedna se vetsinou o praci namahavejsi (jako nove prichozi), jelikoz dele pracujici obcane nasich zemi vse predaji vam a delajji prace nezbytne nutne pro udrzeni sve pozice supervizora. A ohledne financi se vetsinou jedna o 1300$ za mesic, prace kazdy vecer, s tim, ze se vas vsichni nasi snazi otrhat o vsechno, co se jim podari. Omlouvaji si to potom americkym "know-how", neboli, my vime, jak to udelat, ty nevis, zaplat! A to ve vsech smerech ridicsky prukaz (vystaveni stoji 20$ - prumerna sazba nasich za pomoc s RP je po zprumerovani trech lidi "pomahajicich" je 160$), SSN (obdoba naseho rodneho cisla, vystaveni bezplatne (aspon bylo pred 5 lety), za ktere si lide uctuji prumerne 150$), a podobne svinstva. Ja jsem asi opravdu jeden z tech hloupejsich, ze jsem lidem pomahal s timmto zadarmo, vetsinou se jezdilo jeste my autem za muj benzin a ja jsem si vzal volno, za coz jsem ve vetsine pripadu ziskal darek v podobe nemoci Cechu v Americe - pomluvy (netvrdim, ze nasi jsou takovi vsude, ja mam bohuzel takove zkusenosti). )

30327

25.2.2005 22:53

Dopis z Ameriky od UJA 2.

UJO 68.?.?.?

Asi po roce, kdyz jsem se jiz stihl dvakrat prestehovat, jelikoz muj zamestnavatel polske narodnosti menil me misto zamestnani dle jeho potreby, jsem zacal take s druhou praci, jednalo se o denni udrzbu na obchodech. Takze v 23.00 vstavat, jezdit makat jako pomocnik na Wax (vosk - ktery je kladen na podlahu z duvodu ochrany podlahy a z duvodu vysokeho lesku), coz znamena makat jak vul za penize mensi nez ten, co dela na obchode. V 7.00 koncila ma pracovni doba, v 10.00 po rychle snidani a sprse mi zacala denni prace, ktera koncila v 19.00. A takto jsem to tahl kazdy den 11 mesicu do doby, nez jsem odpadl(plat 1300$).
Pak jsem zustal jen na nocni praci, pres den jsem nedelal nic. po pulroce jsem zacal pres den delat na stavbe, prace lepe placena nez denni uklid, sice namahava, ale obcas i uklidnujici na dusi. Zacatecni plat na stavbach je prumerne 8$/h, po nejake dobe a domluve se zamestnavatelem vam to zvysi, takze za tri roky jsem zkoncil na 11$/h, coz je celkem dost slusne. ALe opet, prace od 8.00 do nevidim dle zakazky, ale vetsinou jsem byl v 18.00 doma. DOst lidi tu jezdi kamionama, hodne lidi uklizi, kazdy dela neco, co Americane vetsinou delat nechteji. Je to take videt na kvalite, srovnani stejnych firem jako nasi s americkymi ( vetsinou americke firmy se nemohly opravdu rovnat nasim, jelikoz Amici proste takovehle veci delat nebudou). Opet je mozne, ze nejake malinke soukrome firmy umi, ale nesetkal jsem se s nimi, ikdyz jsem za celou dobu zil v 7 statech USA.

30328

25.2.2005 22:58

Dopis z Ameriky od UJA 3.

UJO 68.?.?.?

Opravdu americky styl odbyvani kvality prace se projevuje uplne vsude, napriklad kdyz prijdete do 4 roky stareho domu a vidite, jake opravy je potreba udelat, vse proste jen diky tomu, ze lide predtim nepouzivali komponenty a materialy, jake je predepsano, nebo proste vse delaji stylem rychle rychle a rychle pryc s penezi.......... Ale cest vyjimkam, potkal jsem tu par lidi, kteri opravdu umeji a makaji, jenomze zase vetsinou se vetsinou dostali do spatne oblasti s lidmi malo platicimi a chudymi. Opravdu dostat se pro stavebni firmu do bohate ctvrti je opravdu velice tezke, ale potom je treba si to take udrzet. Kuprikladu muj ex-sef (byl to Slovak)si za celou dobu, co jsem pro nej pracoval nepodal ani jeden inzerat na praci. Vse bylo diky tomu, ze jedna manzelka zakaznika zavolala sve kamaradce s tim, ze dobre delame a tak jsme pracovali celou dobu. ALe dalsi vec, ktera se dosti casto vyskytuje v USA, nevim, jestli se to stava take doma v CR, ale lide, kteri zacnou nejakou firmu, pokud se jim chvili dari, stoupne jim to do hlavy a potom sami sebe znici. Zacnou byt sefove, prestanou sami chodit do prace, zacinaji brat cim dal vice volna apod., az nakonec se prestanou zajimat i o prisun zakazek, par lidi zustane treba tri tydny doma bez prace a oni pak zacnou delat nekde jinde a ono clovek, ktery si jiz zvykl nepracovat a jen prijimat penize, tomu se pak uz spatne zacina znova....

30329

25.2.2005 23:19

Dopis z Ameriky od UJA 5.

UJO 68.?.?.?

Dale pak ohledne Policajtu tady. Za celych sest let jsem dostal 16 pokut, 11 za rychlost, 2 za pasy, 2 za neuplne zastaveni na stopce a jedno upozorneni. Ted jiz jezdim do prace asi jen 4 minuty autem kazdy den (chodit v noci pesky neni pro nasince moc bezpecne, jelikoz vas zastavi policajti a budou vas kontrolovat). Takze momentalne mam malou sanci dostat pokutu, jelikoz dalsi by me stala ridicak, ikdyz se divim, ze jsem o nej neprisel davnou, ano, byl jsem hloupy, uz se ale drzim. Za pokuty jsem zaplati priblizne okolo 1800$. Moje hloupost. Myslim si, ze nektere veci jsou tu ohledne trestu prepiskle, ale urcite hodne veci je tu na urovni.
Zamyslel jsem se take nad tim, kolik tady nasi lide vydelaji a kolik jsou schopni usetrit, pokud bezhlave neutraceji - znam par lidi, kteri jsou v USA pres deset let a maji stare rozbite auto a dvoje dziny a doma nic.... Kdyz jsem jenom spocital, kolik jsem za poslednich sest let dal do aut, jelikoz jsem najezdil okolo 750000km, jedna se asi o castku 26.000$ (priblizne) za 5 aut, coz si myslim, ze je unosne. Plus pojistka, benzin, kdyz na to myslim, padaji mi z toho vlasy na hlave [smích]. Dale ubytovani, neco na jidlo, opravdu vetsina jednoho platu padne. A to nemluvim o tom, kdyz nekdo vola rodine a znamym z USA do CR, chce se mi az brecet. Provolal jsem mozna novou Felicii.Takze ono druha prace je doopravdy treba.

30330

25.2.2005 23:31

Dopis z Ameriky od UJA 6.

UJO 68.?.?.?

Ono jak vlastne Americane ziji??? Maji sice vsechno, na co si pomysli, 2 nove auta a 2 starsi je podle me prumer, dum, elektronika, nehorazne kravin, ale hrozne malo "duse". Srovnani americke kultury a nasi, ci spis stylu naseho zivota a jejich, bylo by to drasticke, ale o tom potom. V Americe prumerny clovek do 40 let sveho zivota nevlastni nic (nadsazka). Vsechno je tu na pujcky, dum na pujcku, auta na pujcku, vse na pujcku (tzv. credit). Z pocatku platite procenta z pujcky, potom teprve samostatny predmet pujcky. Takze jestli do doby doplaceni uroku stratite schopnost splacet, prijdete o vse a nemate nic. Hodne lidi tady bere vse na pujcky a potom si bere "pujcky na pujcky", nebo pouzivaji sluzby firem, ktere vam vase "velke mesicni splatky zmensi na jednu mensi splatku - cimz vam pomaha, ze jo??" ale cim se zadluzite do konce zivota, takze jeste vase deti budou na vas nadavat..... Nejlepsi je, kdyz uz teda kupujete neco na credit, tak to splatit ci nejrychleji, jelikoz pak neplatite zuroceni.... ALe toto je jen ma uvaha, jestli si nekdo mysli neco jineho, necht me opravi.



P.S.: pro editora: Nejak jsem stratil nit, budu pokracovat zitra ci pristi tyden, dej kdyztak vsech mych 5 ci 6 prispevku dohromady a dej mi svuj email, priste to poslu primo bez techto malych kapitol. Pokud to projde [smích] Diky. Email: stecy@hotmail.com

30331

Příspěvků: 85

19.11. 08:36 Rado  ???
19.11. 16:58 Jirka  RE: ???
20.11. 01:17 P  RE: ???
20.11. 03:40 Rado  RE: ???
19.12. 22:01 mikeš  RE: ???
19.11. 17:00 Jirka  RE: ???
19.11. 17:41 Rado  RE: ???
19.11. 18:49 Jirka  RE: ???
19.11. 17:49 zdenek  RE: ???
19.11. 18:48 Jirka  RE: ???
19.11. 19:23 Alex Juchelka  RE: ???
20.11. 12:59 Jirka  RE: ???
20.11. 15:02 zdenek  RE: ???
15.03. 11:52 Lamanai  RE: ???
19.11. 11:59 Eman Hedanek  Dopis z Ameriky
19.11. 16:29 Peter Veliky  Dopis z Ameriky
13.04. 07:47 Pavel  RE: Dopis z Ameriky
19.11. 17:00 Alex Juchelka  Dopis z Ameriky
19.11. 18:27 Leonard  Dopis z Ameriky
19.11. 21:01 Lev  Dopis z Ameriky
19.11. 21:48 Vladimír Stwora  Výzva
19.11. 22:28 Rado  RE: Výzva
19.11. 22:42 Alex Juchelka  RE: Výzva
19.11. 22:59 Alex Juchelka  RE: Výzva
19.11. 23:36 jan  RE: Výzva
20.11. 01:37 Miro  RE: Výzva
20.11. 06:37 P  RE: Výzva
20.11. 15:28 jedinecny  RE: Výzva
20.11. 16:59 Dan  ???
18.04. 05:06  RE: Výzva
20.11. 01:41 zdenek  RE: Výzva
20.11. 10:45 jednorozec>  RE: Výzva
20.11. 16:20 Dan  Poznamka k veci
19.11. 23:20 Peleška Milan  Dopis z Ameriky
20.11. 00:17 Peleška Milan  Dopis z Ameriky
20.11. 08:53 P  RE: Dopis z Ameriky
20.11. 16:25 Dan  moznost
20.11. 00:34 Rado  Dopis z Ameriky
20.11. 03:43 Rado  RE: Dopis z Ameriky
20.11. 00:35 P  Dopis z Ameriky
20.11. 03:20 Alex Juchelka  RE: Dopis z Ameriky
20.11. 06:10 P  RE: Dopis z Ameriky
20.11. 16:55 Alex Juchelka  RE: Dopis z Ameriky
20.11. 13:22 Miro  RE: Pre P
20.11. 13:23 Miro  RE:pre P (pokracovanie)
20.11. 02:41 Zo Zapadu  Dopis z Ameriky
23.11. 22:01 Zo Zapadu  RE: Dopis z Ameriky
20.11. 03:31 Dan  Dopis z Ameriky1
20.11. 03:45 Dan  Dopis z Ameriky2
21.11. 00:50 Miro  RE: Dopis z Ameriky2
21.11. 03:04 Jiří Táborský  RE: Dopis z Ameriky2
21.11. 03:19 Peleška Milan  RE: Dopis z Ameriky2
21.11. 03:21 Miro  RE: Dopis z Ameriky2
20.11. 04:06 Dan  Dopis z Ameriky3
20.11. 04:22 Dan  Dopis z Ameriky4
20.11. 04:44 Dan  Dopis z Ameriky5
20.11. 14:15 Herbert von Ruppert  Dopis z Ameriky
20.11. 15:41 albert  Dopis z Ameriky
20.11. 15:53  Dopis z Ameriky
20.11. 18:40 albert  Dopis z Ameriky, jedna vec je mozna ...
20.11. 20:07 Jiří Táborský  Dopis z Ameriky
20.11. 22:30 Alex Juchelka  Mimo téma...
21.11. 21:34 Milan Šumpík  Dopis z Ameriky
22.11. 00:26 stefan  RE: Dopis z Ameriky
22.11. 20:46 Dan  Nazor na US zalozeny na sledovani filmove produkce
22.11. 23:36 Zo Zapadu  Dopis z Ameriky
23.11. 00:29 Vladimír Stwora  RE: Dopis z Ameriky
23.11. 12:08 Vladimír Bílý  Dopis z Ameriky
23.11. 13:04 Vladimír Bílý  Dopis z Ameriky
23.11. 14:08 Bolo Sinsaev  Dopis z Ameriky
23.11. 17:54 Alex Juchelka  RE: Dopis z Ameriky
24.11. 10:12 Bolo Sinsaev  RE: Dopis z Ameriky
24.11. 16:08 Lev  RE: Dopis z Ameriky
24.11. 22:09 zdenek  RE: Dopis z Ameriky
24.11. 23:16 Lev  RE: Dopis z Ameriky
24.11. 21:08 Alex Juchelka  RE: Dopis z Ameriky
24.11. 19:37 Jan  Dopis z Ameriky
24.11. 21:01 Bolo Sinsaev  Dopis z Ameriky
30.11. 19:54  Dopis z Ameriky
17.12. 09:54 Bohaatstvo  Dopis z Ameriky
25.02. 22:44 UJO  Dopis z Ameriky
25.02. 22:53 UJO  Dopis z Ameriky od UJA 2.
25.02. 22:58 UJO  Dopis z Ameriky od UJA 3.
25.02. 23:19 UJO  Dopis z Ameriky od UJA 5.
25.02. 23:31 UJO  Dopis z Ameriky od UJA 6.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

43

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 84 čtenářů částkou 15 189 korun, což je 43 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 4

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 12

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 6

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 0

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Žárovku vynalezl černoch, říká Biden07.09.20 23:12 USA 5

Policie zatkla těhotnou ženu za sdílení příspěvku na FB proti koronavirovým opatřením06.09.20 14:45 Austrálie 4

Jak dlouho ještě nechají Novotného škodit zájmům této země?06.09.20 12:39 Česká republika 9

Babiš ukázal barvu: Od cesty Vystrčila na Tchaj-wan se nedistancuje04.09.20 16:49 Česká republika 4

Už je to tady: Čína stopla zakázku na česká piana za miliony04.09.20 16:44 Česká republika 5

Měnové kurzy

USD
22,59 Kč
Euro
26,75 Kč
Libra
29,18 Kč
Kanadský dolar
17,11 Kč
Australský dolar
16,47 Kč
Švýcarský frank
24,78 Kč
100 japonských jenů
21,60 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
6,00 Kč
100 maď. forintů
7,42 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
29,84 Kč
1 unce (31,1g) zlata
44 061,38 Kč
1 unce stříbra
604,65 Kč
Bitcoin
247 835,33 Kč

Poslední aktualizace: 19.9.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 346