Diskuze k článku

Komu slouží chaos prezidentské volby

Příspěvků 59

16.9.2012 19:23

Prosim vas pane Bartosi

Esmate 178.?.?.?

nemyslete si, ze vsichni kandidati chodi do te same synagogy. To neni pravda.
Tam chodi jenom asi jedna polovina, ostatni chodi do te druhe. [velký smích]

274942

16.9.2012 22:17

RE: Prosim vas pane Bartosi

Dale Coper 84.?.?.?

Reakce na 274942

>Tam chodi jenom asi jedna polovina, ostatni chodi do te druhe<

I Jakl a Bambas teda Vandas?

274957

16.9.2012 22:52

RE: Prosim vas pane Bartosi

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 274957

Nehrozí, že by někdo z těhle dvou mohl být zvolen.

274958

16.9.2012 23:44

RE: Prosim vas pane Bartosi

Dale Coper 84.?.?.?

Reakce na 274958

>Nehrozí, že by někdo z těhle dvou mohl být zvolen<

Naštěstí [smích] I když Fischer nebo Zeman taky nejsou žádné terno. Možná je jedno kdo bude příštím českým prezidentem?

274963

17.9.2012 10:25

RE: Prosim vas pane Bartosi

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 274963

V podstatě to jedno je. Češi už mají na mezinárodním foru (pokud tam o nich někdo vůbec ví) už tak špatnou image, že je úplně fuk, vystřídá-li v této funkci zloděje propisek převlékač kabátů nebo hulvát. Všichni tři jsou svým způsobem typičtí Češi. A slušný člověk se mezi ty šmejdy nedostane, na to vemte jed!

274980

18.9.2012 6:42

RE: Prosim vas pane Bartosi

p. 113.?.?.?

Reakce na 274942

...dyz se ale nezvoli ten spravnej a predem vybranej a predem schvalenej prezident , tak muze bejt pruser jako v Jugoslavii nebo Lybii.....muze se to brat jako protiveni vrchnosti a Lomikari a Al Qaeda krizaci pritahnou zase do Cech....

275027

19.9.2012 8:22

RE: Prosim vas pane Bartosi

Frank51 89.?.?.?

Reakce na 275027

Podle Bartoše je ten nejsprávnější jedině vyšeptaná kreatura Sobotka.

275072

16.9.2012 19:38

On ten chaos

fohat 88.?.?.?

je globální...již i vědci na některých youtube říkají veřejně,že současnost je výjimečná tím,že příčiny a následky myšlenek a činu mají okamžitý bumerangový efekt...takže nějaký kladeč věncu,jestli se příštího roku ve zdraví dožije,bude mít PŘEKLOPENÉ vnímání světa a proto NYNÍ není třeba upoceně licitovat a pátrat,kdo to vlastně bude,jestli vubec. [chechtot]

274947

16.9.2012 23:12

Jak to, že nebudeme přechylovat cizí

petesv 2.?.?.?

ženská příjmení? To už Pugačovová nebude Pugačovovou, ale jenom Pugačova? To nakrkne
A pikéová jenom piké? Pane jó

274960

17.9.2012 1:40

Možná autorovi uniklo????

Marta Vávrová 84.?.?.?

Osobně bych podporovala kandidaturu prof.Zeleného. Myslím, že by nám mohl dodat novou hodnotnou vizi, což zbývající kandidáti zatím postrádají.
http://www.hv-ceskyraj.cz/?page_id=4211

274968

17.9.2012 9:40

Důvěryhodnost

Roman Sláma roman (tečka) slama (zavináč) mail2me (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 274968

Paní Marto, o profesních kvalitách pana Milana Zeleného jsem se přesvědčil již před 20 lety, když jsem ho tehdá na jaře 1992 vezl z Ostravy přes Olomouc do Brna, jako hosta na mítink republikánů (SPR-RSČ). Pan profesor tam u veřejnosti sklidil obrovský úspěch, což tehdejší předseda republikánů Sládek celkem nelibě nesl. Po cestě tam bylo dostatek času na rozhovor, a tak jsme si povídali - co bude a jak bude. Dnešní situaci ČR pan profesor už tehdy naprosto přesně předpověděl. Říkal tomu EKONOMICKÁ SPIRÁLA SMRTI. To jen ve stručnosti.
Přesto se domnívám že pan Zelený prezidentem ČR být nemůže, tak jako nikdo další s dvojím občanstvím. Nelze totiž předvídat, jak se takovýto prezident, byť čestného charakteru, zachová v krizové situaci té-které země, kteréžto je občanem. A komu je vlastně více povinován.(Nesrovnávejte prosím takovýto případ s chováním dnešních pol.kreatur, které jsou povinovány pouze zlatému teleti.) Tady by musela být alespoň jistota, že v případě zvolení se úspěšný kandidát svého druhého občanství vzdá. Což ovšem ani takto nepřináší bůhvíjaké záruky...

274977

17.9.2012 12:13

RE: Důvěryhodnost

Marta Vávrová 84.?.?.?

Reakce na 274977

Pane Romane, děkuji za Vaši reakci. Pozitivní je, že jako valná většina lidí, kteří se s panem profesorem setkali, uznáváte jeho schopnost dobrých odhadů situace i nalézání pozitivních řešení.
Jeho schopnost podchytit, přesvědčit a motivovat posluchače je také všeobecně známá.
Myslím, že bude těžké někoho podobného nalézt. Chápu také Vaši výhradu a pochybnosti. Obávám se však, že budeme potřebovat někoho, kdo by dal našim občanům elespoň trochu naděje a sebeúcty. A kdo by i za cenu osobních ztrát byl stejně jako kdysi Masaryk toto pro náš národ ochoten vykonat. [smích]

274986

17.9.2012 9:11

Ale, ale

kerob halibos (zavináč) seznam (tečka) cz 109.?.?.?

Na kvalitě kandidátů je vidět v jakém je Čechiš společnost stavu. Zmítá se v myšlenkových výronech všemožnách hodnotitelů, rádců, kritiků a kdoví koho. Stejně tak jejich zájmy jsou křišťálově čisté, že už čistší být nemůžou. Chce se mi napsat Česká president, dobrá president. Kdo to bude? No ten nejlépe prokomunikovaný.A obyvatelstvo bude čumět, jako ostatně za posledních 300 let, čumělo na všechno, co se kolem něho dělo. Snad za výkřiků na hovínkách.cz o tom jak odvádí kde jaký Pepan poctivě daně a jak Růžena poctivě pracuje, se nebude dít nic, ani kdyby to vyhrál ten suprvzdělaný pomalovaný trotl. Vlastně by se nic nestalo, kdyby to vyhrál jeho čokl. Tady máme psy rádi. Co bude dál? No nic. Bude dělat svou práci pro toho, kdo ho prosadil a vše půjede dál. Přípitek (možná) oslepnutí těch, kteří ještě trochu vidí a pak jiné důležitější problémy společnosti. Třeba nějaká mega, supr show. Česko má talent, jak zkurvit život příští generaci. Stejně tak, jak nám ho zkurvila ta předchozí. Dokud se ve většině makovic nerozbřeskne, tak vše půjde podle jistého Josefa ,, to chce klid,, Článek pana Bartoše si přečte asi 386 lidí a Ti ostatní stejně vědí vše, tak jim těžko nějak poradit. Na to mají Tv a hospodu. Tam se odehrávají dějiny teto země. Tak vlastně o nic nejde. Zvládli jsme Husáka, pak dočasně Havla, proč by jsme nezvládli nějakého trotla, který buší hlavou o naříkajíci zeď?

274976

17.9.2012 12:24

RE: Ale, ale

Aleš Krejčí / Brno 94.?.?.?

Reakce na 274976

Opravil bych Keroba, degenerace trvá nikoliv 300 let, ale řekl bych, od nástupu křesťanství. A kdy ten nástup křesťanství vůbec byl, to ví jenom Vatikán, a tomu už také nikdo nevěří ani dobré ráno. [chechtot]
Prezidentská volba - šou pro lůzu, nekonečný výběr loutek, ale všechny na drátku, když ne teď, tak později jistě.
Jistě dobře, že to tak autor pěkně napsal a shrnul, lépe se to uvědomuje. Co ale dál? Vzhůru ke dnu? [zmaten]

274987

17.9.2012 16:44

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 274987

>Opravil bych Keroba, degenerace trvá nikoliv 300 let, ale řekl
>bych, od nástupu křesťanství. A kdy ten nástup
>křesťanství vůbec byl, to ví jenom Vatikán, a tomu už
>také nikdo nevěří ani dobré ráno. [chechtot]

Podle řady doktrín trvá "degenerace" od stvoření světa, viz hinduistické cykly věků od zlatého po současný temný. Méně explicitně to říká i křesťanství: lidé opakovaně odpadají od Boha a lidstvo musí být tak nebo onak obnovováno.

Jedním takovým obnovitelem (mimo jiné) byl i Ježíš Kristus. S jeho příchodem začíná nástup křesťanství, jak kromě papeže ví každý, kdo o tom něco málo slyšel nebo četl. A přesto, že i to křesťanství je po celou dobu v pozvolném "úpadku", stále se dá to poselství najít. Ve Vatikánu bych ho ovšem v žádném případě dnes nehledal...

275002

17.9.2012 18:58

RE: Ale, ale

raskolnikov 188.?.?.?

Reakce na 275002

podle řady doktrín trvá "degenerace" od stvoření světa... nebo také "líp už bylo", což je jen odkoukání procesu stárnutí, a jelikož je vše v cyklech (a to je čas) týká se to všeho...
přímo křesťanství (jako takové) má svůj původ jednoznačně ve vatikánu (možná lépe v římě) a papež je titulován "nevyšší mostař", což je "tesař" zcela jistě římského původu, a to již z dob dávno před r. 0... obávám se, že si čas od času zmatení křesťané namlouvají, že je to něco jiného, než to je, což platí i na autora článku, který, jestli se teď nepletu, po té, co uviděl v žaludku zednáře cosi, tak se dal ke křesťanstvu, kde spatřil naopak cosi... [mrknutí jedním okem]

275009

17.9.2012 19:59

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275009

Žádné "líp už bylo"! Obecná metafysika vychází z toho, že co Bůh stvořil, stvořil dokonalé. Teprve postupem času, "vzdalováním se" od Boha, se stvořená realita "kazí". Všelijaké ty "evoluční modely", kde Bůh stvořil něco nedokonalého, co se pak má jaksi "vyvíjet" k dokonalosti, zcela postrádají logiku a všechny orthodoxní systémy je zavrhují.

Že má křesťanství původ ve Vatikánu nebo v Římě, to je naprostý nesmysl! Ježíš Kristus se narodil v Betlémě, vyrostl v Nazarethu a působil celou dobu tam, co je dnes stát Israel. Do Říma se křesťané dostali až po Kristově ukřižování, zmrtvýchvstání a nanebevstoupení a římský biskup později přijal ten předkřesťanský titul. A poměrně dlouhou dobu byla římská církev jen jedna z mnoha dalších, byť měla čestný primát. Teprve od 9. stol. zkoušejí někteří papežové prosadit i primát jurisdikční; ten nakonec uznali západní biskupové, Východ nikdy.

275011

17.9.2012 21:18

RE: Ale, ale

Vopice 77.?.?.?

Reakce na 275011

>Do Říma se křesťané dostali až po Kristově ukřižování, zmrtvýchvstání a nanebevstoupení

Ty woe, tak to je síla. V životě byhc nevěřil, že ještě někdo může věřit těmto naprostým blábolům. Ale kde je vymyto, tam se už rozumu nedaří. Gratuluji rodinné výchově a faráři, takhle poctivě odvedená vymejvárna se hned tak nevidí. Ale jak se říká - blahoslavení chudí duchem. Tenhle citát sedí jak prdel na hrnec.

Nicméně, pane Vodníku, vidím, že v dogmatech máte jasno, tak bych se chtěl jen zeptat, jestli k té dokonalosti, o které píšete, patří i výzvy toho vašeho židokřesťanského Boha k násilí a vybíjení celých národů, když předtím zabíjení zakázal. Nebo měl nejako ošklivou psychickou poruchu? A jestli se tento sadistický masový vrah jaksi polepšil, když poslal na Zem toho vašeho Ježíše. Z vašeho podání vyplývá, že by se měl spíše zhoršovat, než zlepšovat.

275016

17.9.2012 22:32

RE: Ale, ale

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 98.?.?.?

Reakce na 275016

>Ty woe, tak to je síla. V životě byhc nevěřil, že ještě někdo může věřit těmto naprostým blábolům.

No ono se krestanstvi skutecne v Rime, ale i na celem svete zaclo sirit prostrednictvim Jezisovych apostolu az po jeho smrti. Tak si dopln vzdelani a nenapadej ty na ktere svym rozhledem nemas.

>Ale jak se říká - blahoslavení chudí duchem.

To neni citat ty rozumbrado. Je to jedna veta z Jezisova kazani. Jsem ateista, ale znam ji na rozdil od tebe presne :

"Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je nebeské království" (Mt 5:3)

>Tenhle citát sedí jak prdel na hrnec.

Na koho? Je zreme ze ani nechapes vyznam te vety.

275021

18.9.2012 7:58

RE: Ale, ale

raskolnikov 173.?.?.?

Reakce na 275021

zaclo sirit prostrednictvim Jezisovych apostolu az po jeho smrti. Tak si dopln vzdelani
jínak řečeno, šířila to církev, a to církev z říma, která působila i v alexandrii se snahou potlačit vliv elitních řeckých vzdělanců (tzv. pohanů), proto o tom víme právě od ní, a to vzdělání je z jedněch a těch samých zdrojů, takže to chce ještě sebevzdělání...
nebýt římské církve a vatikánu, tak by o tom ani vodník nevěděl a ateisté by necitovali z "ježíšova kázání"... [mrknutí jedním okem]

275032

18.9.2012 9:42

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275032

Ano. Šířila to církev. Ne ovšem z Říma, nýbrž z Jerusalema, nejdříve do Antiochie a pak dále po římské říši, samozřejmě i do hlavního města. Vaše představa o Římu jako "mozku" církve je silně ovlivněna římskokatholickou heresí o primátu papeže; ta ovšem vznikla až později a v prvních stoletích (když se křesťanství šířilo) nehrála nijak významnou roli.

Stát Vatikán existuje až od r.1929, ten s tím už vůbec nesouvisí.

275037

18.9.2012 10:17

RE: Ale, ale

Vopice 199.?.?.?

Reakce na 275037

Pane Vodníku, rád bych získal nějaký názor na vaše tvrzení:

>Obecná metafysika vychází z toho, že co Bůh stvořil, stvořil dokonalé. Teprve postupem času, "vzdalováním se" od Boha, se stvořená realita "kazí". Všelijaké ty "evoluční modely", kde Bůh stvořil něco nedokonalého, co se pak má jaksi "vyvíjet" k dokonalosti...

Zajímalo by mě zejména, jak se vyrovnáváte s tím, že Bůh zakázal zabíjení a následně vyzývá k vyvražďování celých skupin obyvatelstva včetně dětí atd. Znamená to, že i dokonalý Bůh se časem "kazí" a stává se z něj masový vrah a sadista? Opravdu by mě to zajímalo. Ale zřejmě se pak tento židovský Bůh stal lepším, když se stal křesťanem, nebo ne?

Dále by mě velice zajímalo, odkud čerpáte své informace o tom, jak se křesťanství šířilo v prvních stoletích.

Potěšily by mě vaše odpovědi.

275039

18.9.2012 11:04

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275039

Vážený pane Vopice, to, co po mě chcete, je moc dlouhé. Starému Zákonu já sám moc nerozumím. Vím jen, že to, co hinduisté popisují jako "Zlatý věk" je období, kdy žil Adam a Eva v Ráji. Ta symbolika je dost složitá a křesťanství s tím, pravda, dělá okolky (na rozdíl od explicitního hinduismu), proto lidé až dodnes někdy věří v 6 dní stvoření, opravdového Adama a Evu apod.

Křesťanství bylo, jak už jsem napsal, jedním z obnovení té primordiální Tradice, samozřejmě se specifickými rysy (konkrétně zde to, že Bůh se stal člověkem, aby se člověk mohl stát Bohem).

O tom, jak se šířilo křesťanství v prvních stoletích, existují historické prameny atheistické, římskokatholické, protestantské i pravoslavné (tohle jsem četl jako první). Zřejmě i na internetu, ale to může posloužit jen jako úvodní informace.

275042

18.9.2012 13:35

RE: Ale, ale

Vopice 178.?.?.?

Reakce na 275042

Děkuji pane Vodníku za odpověď. Trochu jsem se bál, že to budou "historické prameny" pocházející z posledních pár let, které čerpají z pramenů starých maximálně pár set let, které čerpají z Bible. Ale tak už to na světě chodí. Koneckonců, víra žádná fakta nepotřebuje. O Ježíšovi sice v dobových textech nenajdeme nic a to se přitom sepisoval i počet slepic. Na syna Boha jaksi nevyzbylo místo.

275049

18.9.2012 16:55

RE: Ale, ale

dub 89.?.?.?

Reakce na 275049

no ona neexistovala ani ta prdel, kde se měl kristus narodit, protože první zmínky a záznamy o ní jsou až z roku 49 nebo 75, teď už nevim.
a to římani byli velmi pečliví, asi jako nacisti, kteří to po nich sdědili.
takže se halt nezbývá než smířit s tím, že přestože tehdá uměli cestovat v čase a prolínat reality (jinak by se kristus nemohl v daném místě narodit dřív, než ono místo vzniklo a existovalo), přesto bojovali mečem a kopím a přes kontinent šlapaly jejich armády pěšky...

275050

18.9.2012 18:46

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275049

Pane Vopice, historické události (v tomto případě šíření křesťanství) nejsou předmět víry. Jsou to relativně dobře zdokumentovaná fakta, sepsaná jako ty Vámi zmiňované slepice. Opakuji: hovoříme o šíření křesťanství, nikoli o jeho vzniku, Ježíšovi apod.

275054

19.9.2012 13:26

RE: Ale, ale

Vopice 93.?.?.?

Reakce na 275054

Děkuji za odpověď. A mají ta relativně dobře zdokumentovaná fakta stejně pravdivý základ jako Ježíšovo zmrtvýchvstání a nanebevstoupení? Tedy, ne že bych o těchto zázracích nějak pochyboval, ale přeci jen, pohádky jsou jedna věc a historie druhá. A co myslíte, že se slavilo dříve? Slunovrat nebo narození Ježíše? Nekopíruje ten Ježíšův kult sluneční kult? Tak nějak zcela?

Co si dokážete představit pod výrokem Historii píší vítězové?

275084

19.9.2012 17:06

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275084

Pane Vopice, to je moc otázek najednou.

Dopisy biskupů z prvního a z druhého století se zachovaly, i záznamy o pronásledování křesťanů, dišputace s gnostiky, filosofy apod. Je to historie, nikoli pohádky (pokud chcete Kristův příchod a vše okolo něj považovat za pohádky, budiž).

Slunovrat se slavil samozřejmě od nepaměti, ale dnes se slaví Narození Páně, jakkoli k tomu slavení byly přejaty elementy pohanských oslav. Musíte rozlišovat mezi podstatným a podružným. Podstatný je obsah, ten je zcela nový, podružné je to přebrané oslavování. "Ježíšův kult" je mírně řečeno nepřesný výraz a křesťanství v žádném případě sluneční kult nekopíruje: uctívání Slunce je uctíváním stvořeného, kdežto my uctíváme Stvořitele. To je naprosto zásadní rozdíl mezi orthodoxními náboženskými systémy (křesťanství, islám, judaism, ale i hinduism nebo některé formy buddhismu) na jedné straně a úpadkový polytheism (antické nebo barbarské pohanství, velmi pravděpodobně některé současné africké kulty, ale těmi jsem se nijak nezabýval) na straně druhé.

"Historii píší vítězové" - pokud věříme v Boha, tak víme, že nic se neděje mimo Jeho vůli. Tedy i ti, kteří vítězí, vítězí protože On to dopustil. Nemělo by logiku, aby založil na zemi Svou církev a pak ji nechal zajít, přičemž by dopustil, aby se rozšířily pověry nějakých pošuků. Proto zanikly sofistikované gnostické školy, zatímco víra prostých rybářů přetrvala dodnes a ano, píše historii... [smích]

275091

19.9.2012 21:41

RE: Ale, ale

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 275084

> Nekopíruje ten Ježíšův kult sluneční kult? Tak nějak zcela?

Áno aj nie, základ Ježišovho kultu aka rímskokatolícke kresťanstvo tvorí slnečný kult, samozrejme sa na to nabalilo aj scholastika a strašenie mukami pekelnými (preto je tu to nie), proste všetko na to aby zotročilo myslenie a následne aj konanie ľudí (čo aj celkom dobre podarilo).
Pozor nesmieme to zamieňať s učením Ježiša, čo podľa Indických zdrojov bolo skôr judaizmus zmiešané s budhizmom ako to čo tvrdia cirkvi.

>
>Co si dokážete představit pod výrokem Historii píší
>vítězové?


Čo asi, klamanie a prekrucovanie faktov.

275099

18.9.2012 10:19

RE: Ale, ale

raskolnikov 217.?.?.?

Reakce na 275037

vatikán je prastaré rituální obětiště (obětovalo se tam dobytče připodobněno bohu), na němž v době "ježíšově" stála hrobka juliánů a na ní byl pak vystavěn křesťanský chrám... a podstata katolických rituálů zůstává stejná a je daleko starší než cokoliv obsahuje tzv. "písmo", na kterém stojí to tzv. křesťanství a kult ježíše, a všechny prameny jsou prokazatelně římského původu přenesené do řeckého prostředí (ovšem postaveno je to zase na filozofii převážně z řeckého prostředí, to však ale nehovoříme o křesťanství), no a to bylo zasazeno do jiných reálií, v tomto případě jeruzaléma (svatý mír), což je přenesený řím...
mě je úplně jedno, jestli je to hereze, nebo ne, z pohledu západu je herezí zase východ, nicméně se jedná o rozkol římského kultu s tím, že císař přesídlil z říma do konstantinopole i se svou verzí "zákona"...
papež je římský velekněz, patron veškerých kultů (proto všeobecná církev), což je tradice republiky, která je v kontrastu s tradicí krále, proto ten nesmiřitelný rozpor s pojetím císař-voják (to je tradice krále), a vyslovit se pro krále znamenalo v římské republice nesmiřitelný boj ze strany republiky (senátu), jež byl v moci kolegia pontifů, jimž předsedal velekněz - pontifex maximus - papež... řím se "novým zákonem" zmocňoval kultu krále...

275040

18.9.2012 10:54

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275040

>vatikán je prastaré rituální obětiště
Snad místo, kde dnes stojí stát Vatikán.

> a podstata katolických rituálů zůstává stejná
Právě naopak: podstata se stala křesťanskou, některé tradice a zvyky byly převzaty z pohanství.

>a
>všechny prameny jsou prokazatelně římského původu
>přenesené do řeckého prostředí
Mýlíte se, nastudujte si to, to je vše, co Vám k tomu mohu říct.

> no a to bylo zasazeno do jiných
>reálií, v tomto případě jeruzaléma (svatý mír), což je
>přenesený řím...
Aha. Takže podle Vás křesťanství "vymysleli" v Římě (nebo nedejpámbu ve "Vatikánu" ) a pak různě po Jerusalémě vymýšleli: "Tady ho ukřižovali." "Tady byla poslední večeře." Hm, to je nevšední hypothesa...

>mě je úplně jedno, jestli je to hereze, nebo ne, z pohledu
>západu je herezí zase východ,
Jedno to není, ale to tady nevyřešíme.

>nicméně se jedná o rozkol
>římského kultu s tím, že císař přesídlil z říma do
>konstantinopole i se svou verzí "zákona"...
Ale kdeže! Už v době přesídlení císaře do Konstantinopole existovaly 4 historické patriarcháty, záhy přibyla Konstantinopol jako pátá. Postavení všech biskupů bylo rovné, arcibiskup (metropolita) nebo patriarcha neznamenali nějakou "vyšší šarži", ale jen to, že dotyčný byl biskupem v nějakém důležitém místě. Občas měli římští patriarchové (kterým se říkalo papež) cukání prohlašovat svůj čestný primát za primát absolutní, ale až do 9. stol. to bylo ojedinělé. Teprve pak na tom trvali a r. 1054 došlo k rozkolu.

275041

18.9.2012 11:54

RE: Ale, ale

raskolnikov 46.?.?.?

Reakce na 275041

- ano, samozřejmě že jde především o místo - ten stát vatikán se tak jmenuje podle toho místa
- bylo to nazváno "křesťanství", toť ta hlavní a podstatná změna
- to v křesťanství "křesťanské" je postaveno na markově evangeliu, a to je římského původu stejně jako jeho autor (resp. předloha)
- a pak různě po Jerusalémě vymýšleli: "Tady ho ukřižovali." přesně tak...ostatně jako u všech pověstí...
- význam patriarchátů (církve) rostl z úpadkem císařské moci, což iniciovala kněžské mocenská skupina v římě, dnes v širším smyslu známá jako "římská církev"... rozkol východ/západ je však daleko starší, např. markus ant. a kleopatra přiřkli východ impéria svým dětem s centrem v alexandrii... [smích]

275044

18.9.2012 18:53

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275044

> - bylo to nazváno "křesťanství", toť ta hlavní a
>podstatná změna
Nikoli. Podstatná změna byl Kristus, opakování oběti na Golgotě. Všelijaké ty pohanské sezónní obsahy byly podružné a napastovány na ten křesťanský obsah.

> - to v křesťanství "křesťanské" je postaveno na markově
>evangeliu, a to je římského původu stejně jako jeho autor
>(resp. předloha)
Markovo evangelium není římského původu a křesťanství nestojí jen na něm. Nestojí vůbec jen na evangeliích ba ani jen na Písmu (to leda protestantism).

>- význam patriarchátů (církve) rostl z úpadkem císařské
>moci, což iniciovala kněžské mocenská skupina v římě,
>dnes v širším smyslu známá jako "římská církev"...
To platí pouze pro římský patriarchát, z něhož pak vzniklo papežství, latinská církev. Na východě došlo k dělbě oblasti působení symbiotické moci, pejorativně nazývané Zápaďany jako "caesaropapism".

>rozkol východ/západ je však daleko starší, např. markus
>ant. a kleopatra přiřkli východ impéria svým dětem s
>centrem v alexandrii... [smích]
Kulturní rozdíly mezi řeckým a římským světem existovaly samozřejmě vždy, ale k rozkolu v církvi došlo definitivně až v r.1054.

275055

18.9.2012 20:53

RE: Ale, ale

raskolnikov 173.?.?.?

Reakce na 275055

no vida, pokud křesťanství nestojí na evangeliu a písmu, tak je to právě to, o čem jsem psal výše - je to obecnější a předkřesťanské (míněno před ježíšem)...
křesťanský originál je však, cituji: "Podstatná změna byl Kristus, opakování oběti na Golgotě" - no a to je právě z NZ, a ten je rozvinutím markova evangelia a "marek" je nepochybně římského původu, když východní punc byl dodán alexandrijským přepisem do helénské řečtiny...
a imperiální monoteismus v římském stylu pokračoval vznikem patriarchátů s tím, jak rostl vliv církve na úkor císařské moci východního typu, což vedlo k herezi a k vytlačení císaře z říma východně vytvořením druhého mocenského centra (tedy faktický rozkol již ve 4.st.) kdy "konstantin křesťanem" je s jistotou římem dodatečně vyrobený mýtus..
tento západo-východní rozpor v pojetí moci trvá dodnes, s čímž souvisí i ta věčná disputace o bohu - trojici, bible nebible...

275060

18.9.2012 21:13

RE: Ale, ale

Vodník 83.?.?.?

Reakce na 275060

No jak už jsem napsal - Vaše hypothesy jsou nevšední.

275061

18.9.2012 10:09

RE: Ale, ale

Vopice 109.?.?.?

Reakce na 275021

Jirko, jseš fakt dobrej.

>No ono se krestanstvi skutecne v Rime, ale i na celem svete zaclo sirit prostrednictvim Jezisovych apostolu az po jeho smrti. Tak si dopln vzdelani a nenapadej ty na ktere svym rozhledem nemas.

Ty si doplň vzdělání, protože jsi zapomněl napsat, že to bylo až po jeho zmrtvýchvstání a nanebevstoupení. Nicméně jsem rád, že jako ateista těmhle pohádkám věříš.

>To neni citat ty rozumbrado.

Víš vůbec, jaký význam má slovo citát? Asi jsi to za ty léta v emigraci nějak zapomněl. Nevadí, ty rozumbrado.

>Na koho? Je zreme ze ani nechapes vyznam te vety.

No, hlavně že ty, jako ateista, to chápeš. Jirko, než něco napíšeš, zkus zapojit zbytky toho, co máš v kebuli. A raději piš o tom, jak Rusáci plundrují Sýrii a masakrují tamní obyvatelstvo. To je pro tvé propagandou vytvarované "myšlení" daleko vděčnější téma. Nepleť se do věcí, kterým evidentně vůbec nerozumíš a nepoužívej slova, jejichž význam jsi zapomněl. Kapišto?

275038

19.9.2012 3:23

RE: Ale, ale

Jirka? 98.?.?.?

Reakce na 275038

>Ty si doplň vzdělání, protože jsi zapomněl napsat, že to bylo až po jeho zmrtvýchvstání a nanebevstoupení. Nicméně jsem rád, že jako ateista těmhle pohádkám věříš.

Do ktere tridy chodis? Co to tady blabolis o zmrtvychvstani a nanebevzeti? [chechtot]

>Víš vůbec, jaký význam má slovo citát? Asi jsi to za ty léta v emigraci nějak zapomněl. Nevadí, ty rozumbrado.

Jak jsi prisel na to, ze jsem emigrant. Nejake vidiny rozumbrado?[oči v sloup]

>A raději piš o tom, jak Rusáci plundrují Sýrii a masakrují tamní obyvatelstvo.

Uz nejen Rusaci, pripojilo se i specialni Iranske komando dirigovane ajatolahy. Jestli 40 tisic mrtvych nevinnych lidi pro tebe neni masakr, tak nam povez, jak by sis ho predstavoval ty.[bliji]

>Nepleť se do věcí, kterým evidentně vůbec nerozumíš a nepoužívej slova, jejichž význam jsi zapomněl. Kapišto?

Do ceho ja se budu plest neni tvoje starost. Rozkazy davej doma babicce, jstli se nebojis, ze ti strihne jednu za ucho. Hlavne, ze ty vsemu rozumis a zejmena "citatum" Jezise, ktere tu mrzacis svym bystrym rozumem. Jdi si jeste nejake nastudovat do bible a pleskni sem zase alespon pulku co jsi schopny udrzet par minut v pameti..[velký smích]

275067

17.9.2012 21:30

RE: Ale, ale

raskolnikov 88.?.?.?

Reakce na 275011

proč tolik okolků? přeci postupem času, "vzdalováním se" od Boha, se stvořená realita "kazí" znamená to "líp už bylo"... ale zrovna třeba v mém modelu nic o "nedokonalém stvoření" není, naopak poměrně často o nepovedených stvořencích pojednává právě to "písmo", z čehož pochází i to povídání o zmrtvýchvstání, a aby v tom drbny nedělaly zmatek, vatikán z toho udělal zákon, a ten káže... ostatně má k tomu i ty podklady, zatímco to další zavání těmi drby...
velmi pozorně a velmi dlouho jsem procházel všelijaké dochované památky, vyobrazení, plastiky apod. a nikde jsem nenašel jediné svědectví o tom, že by římané kohokoliv kdy usmrtili přibitím na kříž, a že se dá najít toho opravdu hodně... a tak jsem hledal dál, jestli to má důvod, no a on je, a to celkem logický - latinský kříž je symbol triumfu a věšeli na něj artefakty vítěství, a tak se dá předpokládat, že by si to zrovna takhle jen velmi těžko popletli... já jsem dokonce tu křesťanskou historku vyprávěl nepostiženým dětem a koukaly na mě jako bych spadl z višně, a jelikož jsem je nenutil padat na kolena před křížem a nemrskal je, tak to posoudily jako nesmysl a nechaly to vyšumět... a to jsou přitom méně vzdálené v čase od stvoření, nežli já, už beznadějně se vzdalující stárnoucí degenerát... [smích]

275018

20.9.2012 1:51

RE: Ale, ale

p. 123.?.?.?

Reakce na 275011

...podle presnych udaju /tehdejsi rimske rise / spojenych s vybiranim dani se zjistilo ze zadny Nazareth neexistoval.....

275106

17.9.2012 17:11

RE: Ale, ale

Dušan 84.?.?.?

Reakce na 274987

Ani nevieš akú máš pravdu. S tým kresťanstvom a Vatikánom.

275004

17.9.2012 13:12

Hnusný a negativní článek

MarieK 90.?.?.?

Na nikom nezůstala nit suchá. Pisatele odhaduji kolem 40 s drahým autem, volič ČSSD ev.KSČM.
Nesouhlasím s označováním K.Schanzenberga a Z.Roithové za naivky. To jsou lidi s nahledem a člověčenstvím, kterého alespoň náznak v článku typu bulvár chybí.

274992

19.9.2012 13:31

RE: Hnusný a negativní článek

Vopice 93.?.?.?

Reakce na 274992

Už dlouho jsem se takto nezasmál. Paní Marie si zřejmě myslí, že pravicový politik je zárukou morálky, ten, kdo má peníze, bude dobrý politik, protože už peníze nepotřebuje a Trautenberg je dobrý český vlastenec sledující české národní zájmy. Opravdu, najít někoho, kdo má v hlavě všech pět pohromadě, to dnes není vůbec nic jednoduchého. Ať žijí jednoduchá vysvětlení, nad kterými se nemusí přemýšlet. Člověčenství - to už jsem dlouho neslyšel. Spojit ho s těmito lidmi, to už chce kus kuráže. Gratuluji! [chechtot]

275085

17.9.2012 14:42

Ze všech uváděných presidentských kandidátů

Honza999 90.?.?.?

mi jako nejčestnější a nejpoctivější vychází pan profesor Vladimír Franz.

Že má černé tělo?

Ostatní kandidáti mají černé duše...

274995

17.9.2012 15:36

RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů

Dale Coper 84.?.?.?

Reakce na 274995

U Franze je trochu problém právě ten jeho poněkud netradiční vzhled. Pro některé hlavně starší lidi je kvůli tomu nepřijatelný na druhou stranu jiným to může připadat "cool" a budou ho právě proto volit což mi přijde stejně pošetilé jako ten první přístup. Jak vypadá je pro mne osobně nepodstatné důležité je co prezentuje.

274998

18.9.2012 8:18

RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů

fohat 88.?.?.?

Reakce na 274998

je mi 65 let a všichni unisono celá rodina jsme podepsali podporu profesora KIWI Franze... [chechtot]

275033

19.9.2012 13:14

RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů

Vopice 109.?.?.?

Reakce na 275033

Dnes je to bez videa? Člověče, nedělejte v tom guláš. Editora se nebojte a dál vkládejte videa, která zcela nesouvisí s tématem. Jinak mám pocit, že něco není v pořádku. [chechtot]

275083

30.12.2012 22:41

RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 275083

[chechtot] [chechtot] [chechtot]

281207

18.9.2012 20:29

Franz ano či ne?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 274995

Mě Franz taky vycházel celkem dobře, ale je otázka jestli nemá pravdu pan A.Bartoš. Franz je pražák a Praha je celá taková multikulturně židovská. A trochu mu kazí reputaci, že je bisexuál.

275058

17.9.2012 16:39

nejvíc mne dojímá siokomouš Fišér

r.m. 62.?.?.?

za poradce má Bartáka a jeho hlavní sponzor je Chrenek [cool]

275001

17.9.2012 20:08

Refrén

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Ať je tam Havel nebo Klaus,
Hospodskej pepík, Mickeymouse
Stejně slunce každý ráno vychází
Za to my dole pod hradem
Jsme na tom hůř když nekradem
A kdo z nás by chtěl víc hned narazí

275012

18.9.2012 11:42

Návrh

naštvaný volič 77.?.?.?

Pojďme házet do uren neplatné hlasy - třeba více lístků nebo zaškrtnout více kandidátů (podle toho, jak to bude technicky realizováno)

275043

18.9.2012 21:59

RE: Návrh

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 275043

Proč neplatné hlasy? Nebylo by lepší, kdyby se občané rozhodli, že se nebudou podílet na devastaci naší země a nikdo nešel k volbám?

275063

19.9.2012 13:40

RE: Návrh

naštvaný volič 77.?.?.?

Reakce na 275063

Neúčast nikoho netrkne.

Počet neplatných hlasů v minulých volbách bylo pouze 0,63% neplatných hlasů - http://www.volby.cz/pls/ps2010/ps2?xjazyk=CZ

Kdyby to najednou bylo 10% nebo více, možná by se o to začali pořádně zajímat.
Já to tak udělám.

275086

19.9.2012 15:09

RE: Návrh

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 275086

Omlouvám se, možná jsem příliš tupý, ale koho trknou neplatné lístky? Volební účast se obvykle zveřejňuje, neplatné lístky nikoliv. Ale možná, že už jsou lidé tak odpovědní že si to zjistí na oněch stránkách.

Ale, mohla by vůbec vláda zvolená s volební účastí 10% mít nějak ospravedlnitelný mandát? Těžko.

Argument, že za neplatné lístky strany nedostanou peníze je hovadina, aliax hoax, který někteří dobráci šíří dál.

275088

19.9.2012 10:51

RE: Návrh

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 275043

Naprostý souhlas, jsem rozhodnut o každých volbách házet prázdnou obálku. Nebo to bude trestné jako tykadla?

275076

19.9.2012 17:32

Nevolit, či volit neplatně?

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Domnívám se, že při nízké účasti voličů bude stejně někdo demokraticky zvolený. A vhazovat neplatné volební lístky? To je to samé, navíc namáhavější.
Ještě to uvážím, ale nyní se mi jeví vhodným kandidátem Vladimír Potetovaný. Vypadá obdobně jako edémokracie v ČR, napsal bych, že dokonce působí estetičněji. S takovým obličejem kandidovat na prezidenta sice může být negativně hodnocené, ale osobní statečnost mu nechybí a zatím se nesnažil svoji visáž někomu vnucovat, ani nevystupoval v cirkuse. S tím cirkusem - dal bych mu šanci. Nic jiného ČR není, a ještě v aréně i hledišti je spousta tupounů. Vladimír Franz rozhodně tupoun není.

275092

19.9.2012 17:44

RE: Nevolit, či volit neplatně?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 275092

Jsem téhož názoru, pane Kropáči. Krom toho soudím, že pan Franz má velkou šanci býti zvolen českým prezidentem. Proč? No protože ho budeme volit my. My, kteří jsme si před časem za největšího Čecha všech dob zvolili Járu da Cimrmana. My, švejkující Češi. [smích]

275093

19.9.2012 18:33

RE: Nevolit, či volit neplatně?

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 275093

Merda = conditio sine qua non.

275095

19.9.2012 18:51

Na něco jsem zapomenul

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

To víte, stáří.----
http://liben.evangnet.cz/inspirace/modlitby/modlitba-starnouciho/

Není to pěkné?

275096

Příspěvků: 59

16.09. 19:23 Esmate  Prosim vas pane Bartosi
16.09. 22:17 Dale Coper  RE: Prosim vas pane Bartosi
16.09. 22:52 Vodník  RE: Prosim vas pane Bartosi
16.09. 23:44 Dale Coper  RE: Prosim vas pane Bartosi
17.09. 10:25 Vodník  RE: Prosim vas pane Bartosi
18.09. 06:42 p.  RE: Prosim vas pane Bartosi
19.09. 08:22 Frank51  RE: Prosim vas pane Bartosi
16.09. 19:38 fohat  On ten chaos
16.09. 23:12 petesv  Jak to, že nebudeme přechylovat cizí
17.09. 01:40 Marta Vávrová  Možná autorovi uniklo????
17.09. 09:40 Roman Sláma  Důvěryhodnost
17.09. 12:13 Marta Vávrová  RE: Důvěryhodnost
17.09. 09:11 kerob  Ale, ale
17.09. 12:24 Aleš Krejčí / Brno  RE: Ale, ale
17.09. 16:44 Vodník  RE: Ale, ale
17.09. 18:58 raskolnikov  RE: Ale, ale
17.09. 19:59 Vodník  RE: Ale, ale
17.09. 21:18 Vopice  RE: Ale, ale
17.09. 22:32  RE: Ale, ale
18.09. 07:58 raskolnikov  RE: Ale, ale
18.09. 09:42 Vodník  RE: Ale, ale
18.09. 10:17 Vopice  RE: Ale, ale
18.09. 11:04 Vodník  RE: Ale, ale
18.09. 13:35 Vopice  RE: Ale, ale
18.09. 16:55 dub  RE: Ale, ale
18.09. 18:46 Vodník  RE: Ale, ale
19.09. 13:26 Vopice  RE: Ale, ale
19.09. 17:06 Vodník  RE: Ale, ale
19.09. 21:41 Oracle  RE: Ale, ale
18.09. 10:19 raskolnikov  RE: Ale, ale
18.09. 10:54 Vodník  RE: Ale, ale
18.09. 11:54 raskolnikov  RE: Ale, ale
18.09. 18:53 Vodník  RE: Ale, ale
18.09. 20:53 raskolnikov  RE: Ale, ale
18.09. 21:13 Vodník  RE: Ale, ale
18.09. 10:09 Vopice  RE: Ale, ale
19.09. 03:23 Jirka?  RE: Ale, ale
17.09. 21:30 raskolnikov  RE: Ale, ale
20.09. 01:51 p.  RE: Ale, ale
17.09. 17:11 Dušan  RE: Ale, ale
17.09. 13:12 MarieK  Hnusný a negativní článek
19.09. 13:31 Vopice  RE: Hnusný a negativní článek
17.09. 14:42 Honza999  Ze všech uváděných presidentských kandidátů
17.09. 15:36 Dale Coper  RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů
18.09. 08:18 fohat  RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů
19.09. 13:14 Vopice  RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů
30.12. 22:41  RE: Ze všech uváděných presidentských kandidátů
18.09. 20:29  Franz ano či ne?
17.09. 16:39 r.m.  nejvíc mne dojímá siokomouš Fišér
17.09. 20:08 Kropáč  Refrén
18.09. 11:42 naštvaný volič  Návrh
18.09. 21:59  RE: Návrh
19.09. 13:40 naštvaný volič  RE: Návrh
19.09. 15:09 hestroy  RE: Návrh
19.09. 10:51 WAZARI  RE: Návrh
19.09. 17:32 Kropáč  Nevolit, či volit neplatně?
19.09. 17:44 Vojta49  RE: Nevolit, či volit neplatně?
19.09. 18:33 Kropáč  RE: Nevolit, či volit neplatně?
19.09. 18:51 Kropáč  Na něco jsem zapomenul

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Připomeňme si chřipku před 25 lety na kterou zemřelo 12000 lidí30.09.20 21:35 Česká republika 4

Prymula zakázal zpívat. Dobrá zpráva: dýchat zatím ještě můžeme30.09.20 10:58 Česká republika 7

Rouška neposkytuje žádnou ochranu proti virům a tedy ani COVID-1929.09.20 07:27 Neurčeno 13

Přidusit, povolit. Přidusit, povolit. Prymula si to užívá28.09.20 19:12 Česká republika 4

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 8

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 2

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Měnové kurzy

USD
23,04 Kč
Euro
27,06 Kč
Libra
29,81 Kč
Kanadský dolar
17,33 Kč
Australský dolar
16,54 Kč
Švýcarský frank
25,06 Kč
100 japonských jenů
21,85 Kč
Čínský juan
3,39 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,45 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
29,64 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 613,32 Kč
1 unce stříbra
542,55 Kč
Bitcoin
248 855,46 Kč

Poslední aktualizace: 1.10.2020 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 594