Diskuze k článku

Zdeněk Jirotka

Příspěvků 119

1.4.2012 13:34

Díky za oddechový článek

Lin 85.?.?.?

Udělal mi radost. Saturnina miluju a větu "Domnívám se, že o správnosti vašich informací dalo by se s úspěchem pochybovat" si budu pamatovat. [smích]

266200

1.4.2012 16:50

RE: Díky za oddechový článek

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266200

Tak ta věta je pěkná, diplomatická, ale jinak já nevím přesně proč, ale mě humor v Saturninu nijak zvlášť neoslovil. Četla jsem tu knihu už hodně dávno- někdy když mi bylo 35 let a něco mi v té knize vadilo a nevím přesně co. Zatímco třeba Haškův humor mě dokáže rozesmát třeba po tisícáté- každoročně ho dávají na konci roku v TV a pokaždé se s mužem tomu znovu a znovu chechtáme, tak Jirotkův humor mě nechal chladnou. Asi mi tam vadil ten sluha. Byla jsem vychována jako rovnostářský socialistický člověk- vzorná pionýrka, pro kterou bylo samozřejmostí, že všichni lidi jsou si rovni. Pravda, Švejk taky dělal pucfleka- ale stejně to bylo všechno o něčem jiném.

Teď nedávno dávali v TV Menzelův film Konec starých časů. Když jsme ten film viděli v době socialismu, vůbec jsme nechápali, proč takovou děsnou kravinu Menzel vůbec točil. My jsme ten film tenkrát vlastně neviděli, protože my jsme tu kravinu znechuceně vypnuli. Teď jsme ten film zhlédli až do konce a tentokrát jsme jeho děj už pochopili. Bylo to o kapitalismu. Bylo to o tom, že panstvo se bavilo a sluhové kolem něho jen pořád kmitali a makali, aby panstvo mělo všechno zajištěno až pod nos a mohlo se bez problémů bavit. Takže konec starých časů nenastal, máme to tu zde v plné parádě všechno zpět. Společnost se začíná tvrdě dělit na pány a jejich sluhy.

266206

2.4.2012 6:23

RE: Díky za oddechový článek

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 266206

Jirotka a jeho Saturnin je neburcující = je takový pěkně po česku = libujme si ve smrádku a teplíčku - ať se okolo nás děje co se děje.

Naprosto souhlasím s paní Jarmilou, že největším českým (a světem i uznávaným) skutečným humoristou je Jaroslav Hašek

Vložený obrázek

- byť takovým "ne/českým", nelibujícím si ve smrádku a teplíčku a nelhostejným k tomu, co se děje okolo něho.

Saturnin (ale i Zimmermann) je (alespoň pro mne) kratochvilným a jalovým šlapáním vody na místě v mělké smrádnoucí bažince, místo alespoň pár temp, která by mne (a to co ve mě - národu je) konfrontovalo se světem okolo mne.

Důkazem budiž, že Hašek úspěšně odolává na celosvětové úrovni zapomnění - a to je daleko starším autorem, nežli Jirotka. Jirotka a jeho Saturnin jsou poplatní a "veleznámí" asi jako Vlasta Burian. Ale proti Haškům, ale i například Erichu Kästnerovi je potřeba bojovat - masy by po jejich četbě jen těžko snášely "prosperitu" heren, casin, úřadů práce, lídlů, zastaváren a exekutorských úřadů - a janouškovská Porschátka...

Vložený obrázek

DVD se Švejkem si pouštím na nejvzdálenějších koutech světa kdykoliv, když si potřebuju opět připomenout kdo a co byl a je český národ, jací Češi skutečně jsou a kam se to s nimi spěje.

Všem Zvědavcům jsem už před mnoha měsíci doporučoval i "zlé" nekorektní znovuvydání Haškova posmrtného pokračování z pera Karla Vaňka: Švejk v zajetí a šestým Švejk v revoluci. Bohužel, dílo je plné karikatur židů a lichvářů, sužujících carské Rusko.

Doufám, že liga proti antisemitismu brzy zakročí a taková dílka nevkročí do síní a světnic národa českého - největšího přítele Izraele!

Vložený obrázek

Protož hrdiž buďme a vydávejme namísto toho Jirotkova Saturnina - je tak laškovně a prvoplánovitě bezkonfliktní...jako holubičí a poddajná česká povaha - dle osvědčeného a léty do ní geneticky vneseného: UHODNOUT, VYHOVĚT = PŘEŽÍT.

266223

2.4.2012 16:19

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266223

Pěkně jste mi Saturnina roztrhali... [smích]
Rozdíl v obou dílech je určitě dost velký a já bych je nesrovnávala. Švejk má blízko k satiře, kdežto Saturnin takhle laděný není. Jirotkův humor upřednostňuju, z mého hlediska je jemný, neurážející, neobhroublý (hospodský) a jeho cílem je pobavit, ne cosi "řešit". Proto je zasazený do takovéhoto neobvyklého prostředí, proto se postavy iracionálně setkávají a sluha Saturnin s velmi nezvyklým chováním není "najat", vlastně se vnutí svému "pánovi" sám.
Hašek ve Švekjovi "cosi" řeší a někdy se dost tvrdě naváží do společenských poměrů. Přiznávám, že při četbě mě některé pasáže nudily a přeskakovala jsem je. Po této knížce pro zlepšení nálady nesahám.
(...a pan Moudrostrak si určitě dělá prču, jinak bych fakt nevěděla, jak se k tomu postavit.. [smích] )

266236

2.4.2012 19:25

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 266236

Vážený Lin, každý je svého štěstí strůjcem - bouřlivák Hašek, či intelektuálský Jirotka. Oba ale již tlí v hroudě. A jediné, co po nich (prozatím) zůstává je jejich dílo.

Proto mi téměř až zbožná plačtivost článku o Zdeňku Jirotkovi připadala legračně-litovná. Zkuste si představit, ZDA by někdo byl takto schopen opisovat život a vzpomínky na Jaroslava Haška (a jeho život vezdejší) [mrknutí jedním okem] [chechtot] [velký smích] ?!

A kam kdo z těchto dvou českých literárních "velikánůV", byl schopen posunout holubičí (lokajský) národ český?! Nedokážu posoudit, jak Jirotka působí na dnešní feminismem a mamánkovstvím "zjemnělé" hochy a "muže". Na mne ale jeho dílka působí asi stejně, jako frašky z pera homosexuála Oskara Wilda. Ale ženy by si s jedním i s druhým určitě kámošsky "pokecaly".

Bohužel/bohudík, já se raději nabíjím ze strhujícího díla Jaroslava Haška. Wilde i Jirotka na mne působí čistě kratochvilně a jaksi "zimmermannovsky". Zajímavé ale je, že dívky a dámy "co můžou mne", tak KUPODIVU(!) nemusí Haška. Zkoušel jsem o tom s nimi pseudointelektuálsky moUdrovat, ale ničeho (netělesného) jsme se nedobrali. Asi je Hašek spíše maskulinně naprogramovaný, nežli kavárensko-povalečsky.

Bez Haška bych asi nebyl schopen přežít 2-3 roky života. Na Saturnina a Jirotku jsem si vzpomněl až díky tomuhle článku na Zvědavci. Saturnin mi stačil "jednou a dost". Na Haška začínám mít opět chuť po čtvrt až půl roce.

Moc mne těší, že to podobně k Haškovi cítí opětovně i pan Luxor, kterého si velice vážím. Halt existují CHLApi a CHLAPy[velký smích]

266244

2.4.2012 19:54

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 266244

Díky příteli. Už mi je blbé se opakovat, ale musím to říci znovu "mluvíte mi z duše". Dokonce mě i napadla stejná slova- Jirotkovo dílo ve mě vyvolává asociace na lokajství nejen sluhy Saturnina, ale celého našeho národa.
Přeji hezký večer všem. Já si dnes večer zase půjdu dobít baterky Rudolfem Hrušínským v roli Švejka [mrknutí jedním okem]

266245

3.4.2012 1:18

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 266245

lokajstvi? tak to jste saturnina urcite nepochopili.

266258

2.4.2012 20:30

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266244

Pane Moudrostraku, jsem ženská, asi jste zapomněl a oslovil mě v mužském rodě. Je obdivuhodné, co dokážete stvořit na mnou projevené sympatie k Saturninovi. Nezdá se vám to absurdní? Je to jako kdyby jste mi vyčítal, že nemám ráda takové "hezké české jídlo" jako je kopračka.
Haška jsem ani slůvkem neznectila, jen jsem napsala, že mám Saturnina ve velké oblibě. A tak to zůstane, i přes ironický "odpor" váš nebo pana Luxora. Haška nemusím, jeho styl mi prostě není blízký. Příjde mi neotesaný proti Jirotkovu "diplomatickému". A vaše (i páně Luxorova) argumentace je mi celkem k smíchu. Zvláště to o Haškově "maskulinní naprogramovanosti", protože zlé jazyky podezírají Haška z homosexuality.
Pánové, domnívám se, že o správnosti vašich informací dalo by se s úspěchem pochybovat. [cool]

266247

2.4.2012 20:32

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266247

... no fuj... [oči v sloup], "kdybyste" tam má být.

266248

3.4.2012 13:11

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 266248

Lin, moudroskrat to tu musí něčím zaplnit... kdyby Vám to připadalo jako sajrajt pátého přes deváté, tak to je ono, o to jde, navrch mu už statčí jen na něco hezky plivnout (kupříkladu žid je takový vhodný objekt), a ty jeho výplody si i tady najdou nějaké nadšené příznivce... samozřejmě s nějakou diskuzí k věci to souvisí opravdu jen vzdáleně... [mrknutí jedním okem]

266279

3.4.2012 17:35

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266279

v názoru na moudrostraka souhlasím
nicméně musím dodat že v této diskuzi má naprostou pravdu

266293

3.4.2012 17:54

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 266293

nemá, je to jen nějaký názor, a ten stojí a padá s vírou stoupenců v jeho pravdivost...
to by mi ale nestálo za komentář, jde o jeho manipulatvní přístup k diskuzi obecně, který již jakémukoliv výsledku dává dopředu lživou pachuť...

266297

2.4.2012 20:42

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 266247

Ale jo, já vám to neberu. Že mě se Jirotkův humor nelíbí ještě neznamená, že je špatný, tak nabubřelý nejsem. Jen jsem vyjádřil svůj názor. Ať si spánembohem každej čte co se mu líbí. [smích]

266249

3.4.2012 7:31

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 266247

Paní Lin, byl to jen překlep. Samozřejmě jste, nejen pro mne, na Zvědavci nepřehlednutelná. Takže prosím za prominutí, ale čím vyšší rozlišení zobrazení na notebůkách (leckdy i drncajících), tím více šotkůV[pláč]

Ale nedomnívám se, že bychom se tady s panem Luxorem a dalšími ne/Saturninovci, oháněli nějakými "informacemi" - o kterýchž Vy píšete:
>Pánové, domnívám se, že o správnosti vašich informací dalo by se s úspěchem(?!)[zmaten] [oči v sloup] pochybovat.

Literátství lze těžko (snad kromě biografií či historických "pravd"[mrknutí jedním okem] konfrontovat či hodnotit podle "informací". Literátství je třeba totiž cítit. Jsem, kupodivu, odkojen panem Jaroslavem Foglarem. A kupodivu mi ho (zlomyslně?!) předčítávaliž moje ženské příbuzné dříve, nežli jsem dokázal číst.

Zkusme to tedy analyzovat (nehleděV na "informace"[mrknutí jedním okem]:
Foglar byl údajně tajným gentlemanským homosexuálem a proto vyhledával společnost mladých hochů a snažil se jim imponovat.
Na druhou stranu natolik uchvátil moje dámské okolí, že mi z neho četly na dobrou noc a/nebo v době, kdy jsem byl ulehnut v nemoci.
A já, nezatrativ NIKDY pana Foglara, raději vyvyšuji pana Haška, nežli/vá pana Jirotku...

Možná, v dětství lzež poznávati svět okolo sebe přes zjemnělé homosexuálské či feministní ideály. Ale jakmile potřebuje chlap mít oporu, aby se serval s pravicujícím, zinkajícím a lídlujícím okolím a odolal ne/Pravdě a ne/Lásce a "dýmů/krásy", tak se raději opře o dobyvatele Haška, nežli o lokaje Jirotku. Přináší to, alespoň pro mne a pana Luxora a dalším, jistější výsledky, kvalitnější spaní, méně alkoholu a sedativ, více prutu a erekce - a samozřejmě více úspěchů u dam - i když ty samé dámy samy Haška a Švějkovu (a dalších Haškově postav) mascullinnost přejemněle "nemusí" [mrknutí jedním okem] A raději dámy Jirotku... Ale to je po tisíciletí ohraná deska: ve dne pán, v noci kmán [mrknutí jedním okem]

266265

3.4.2012 5:53

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

jm 177.?.?.?

Reakce na 266244

"Bez Haška bych asi nebyl schopen přežít 2-3 roky života." to je zle. moc spatne. neni to nejlepsi oceneni haska, ale hlavne je to smutne pro vas. jiste by se nasla nejaka forma psychoterapie, ktera by vas te zavislosti zbavila a unoznila vam presit vice nezli 2-3 roky zivota.

[zmaten]

266262

2.4.2012 22:02

pro Lin

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 266236

Možná by Vás mohl zajímat následující odkaz:

http://www.umlaufoviny.com/www/res_publica/Redakcn...

Pokud máte dojem, že to s ničím nesouvisí, pusťte to z hlavy.

266251

3.4.2012 5:46

RE: pro Jarmilu a Moudrostraka

jm 177.?.?.?

Reakce na 266236

saturnin je gentleman. neublizuje, postrada v cesku nutnou vulgaritu, lepe sprostotu aby byl prijat . neni mu rozumeno. saturnin na rozdil od svejka nepodrazi a nezrazuje.ma hodnoty.svejk nic neresi ani neboura. je ceskym alibim. v podstate neskodny kratkozraky zlodejicek sobec, ktery se podvadi. jeden z duvodu proc je obliben

266261

2.4.2012 18:20

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266223

.. ta pani v modrem kabate na obrazku - vypada zjevne !! - popiracsky. Ta cepice bez cudliku nahore (ma ji nasazenou obracene - potvora) znamena "ODPOR". Zdelte obratem jeji IP ..
.. Porschatka si rozvracet nedame !!

266241

2.4.2012 18:31

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266241

a dodatek: .. rikal mi jeden byvaly vezen na uranu : .. "zlati, .. zlatii komunisti !" [chechtot]

266242

2.4.2012 8:46

RE: Díky za oddechový článek

jarda667 193.?.?.?

Reakce na 266206

Me je zase 30+ a nebavi me hasek a haskovstvi , ale saturnin jednoznacne vede . Je to vynikajici humor a vubec nejde o nejake sluhy ostatne to snad bylo i poselstvi cele knihy o tom jak se lide k sobe maji chovat .

Chapu pani Jarmilo , ze jestli cely zivot hrajete druhe housle a navic vetsi cast zivota jste byla masirovana rovnostarskym komunismem Vam to asi bude vadit , da se to pochopit.

Holt zivot neni spravedlivej a nekdo se z nej raduje a nekdo breci na zvedavci a svadi sve problemy na zidy a spiknuti .

266225

2.4.2012 16:51

RE: Díky za oddechový článek

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266225

Já jsem byla vychována k rovnostářství, které propagoval kdysi ve starověku už Ježíš Kristus: Že před bohem jsou si všichni lidé rovni. A Vy jste byl vychován k čemu? Že Vám mají utírat prdel lidi, kteří jsou třeba daleko inteligentnější než Vy? Jenom proto, že třeba Vaši rodičové si nakradli ze státního společného majetku nás daňových poplatníků?

Haškův humor je přímo ze života, proto je pravdivý. Kdežto Jirotkův humor je vymyšlený, tedy divný a nereálný. Sluha si tam dělá co chce- a pán ho za to nepotrestá ani nevyhodí. Poručík Lukáš se snaží proti blbosti Švejka bránit se jak se dá, ale stejně je mu to prd platné. Švejk je pro něj osudový, ať se tomu brání jak chce- a v tom je právě ten správný humor.[smích] Kdežto Jirotkův majitel sluhy je jakýsi divný masochista, který si sluhu platí, ale přitom sebou nechá neomezeně orat a nikdo neví proč. Nemám ráda nereálné umělé vymyšlené věci, mám ráda pravdivé věci přímo ze života.

266238

2.4.2012 17:26

RE: Díky za oddechový článek

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 266238

Palec nahoru Jarmilo. Švejk je naprosto dokonalý a nadčasový. Knihu jsem četl 3x a úžasné filmové zpracování jsem viděl asi 100x a vždy mi zlepší náladu.
Saturnin je dílo pro suchary a kavárenské pseudointelektuály, pro které je vrcholem odvazu koulování koblihama.

266239

2.4.2012 20:08

RE: Díky za oddechový článek

L 89.?.?.?

Reakce na 266239

Pokud bych se podival vasi optikou na Svejka, tak bych musel konstatovat, ze je to humor pro upoceny delnicky lopaty s nadvahou, vecne zlity po pivu a koralce, s umastenou tlamou od ovaru, prdici, krkajici, flusajici po podlaze...proste pro vobycejny bodry lidi jako je Jyrka Paroubek nebo Vojta Filipu, kteri si po tvrde praci radi dopreji spousty pravdiveho a uprimneho humoru pro uvedomelou pracujici yntelygency.

266246

2.4.2012 21:58

RE: Díky za oddechový článek

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 266246

Jak je vidět, tak z Haškova Švejka si každý odnese jiné poselství. Někdo moudrost a inteligentní humor, někdo umaštěné prdící tlamy [oči v sloup]

266250

3.4.2012 22:32

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 266250

Reakce na 266246
Jak je vidět, tak z Haškova Švejka si každý odnese jiné poselství. Někdo moudrost a inteligentní humor, ....v cem spociva svejkova moudrost ?

266320

3.4.2012 8:01

RE: Díky za oddechový článek

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266246

Vzpomněla jsem si teď na další humorné knížky, které jsem stejně jako Jirotku četla kdysi dávno, v těch svých pětatřiceti letech. Byly to knížky Vejce a já a Co život dal a vzal od Betty MacDonaldové. Ten humor v nich se mi také líbil. A jaký byl rozdíl mezi nimi a Jirotkovým humorem? Že byly pravdivé a ze života. Kdežto Jirotka je pro mě příliš vyumělkovaně intelektuálský, jeho humor jaksi samoúčelný, zkrátka a dobře, takový nějaký jalový.

Takže to není o tom, že čím vulgárnější humor pro upocené a umaštěné tlamy, tím lépe, jak píšete, je to pravda versus vyumělkovanost.

266267

3.4.2012 9:35

RE: Díky za oddechový článek

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 266267

Myslím, že název Saturnin je jen zástěrka za to, o čem doopravdy tato kniha a je, a to o tetě Kateřině, potažmo Miloušovi. A bohužel si myslím, že opovržení vůči těmto osobám je nosný a velmi laciný moment, který činí tuto knihu přitažlivou [pláč] . Prostě to dělá lidem dobře, když si na něčem mohou snadno a rychle vyléčit komplex, tato kniha to umožňuje. Saturnin je zajímavý právě v tom, jak reaguje na tyto opovrženíhodné postavy.

Uznávám, že je to dobré, ovšem já mám spíše tendenci se zastávat ubližovaných lidí, nikdy nevidím do nitra nešťastných lidí, a nevím, proč se chovají tak divně.
Mívám dokonce sklony k chápání aj těch tet Kateřin i Miloušů, jakožto částečně i Rimmerů v Červených trpaslících a tak, a to i když ještě před lety jsem si je plně vychutnala.
Zkrátka: příběhy založené na opovržení vůči nějakým způsobem slabším postavám mě (již) (bohužel) neberou.

266272

3.4.2012 14:28

RE: Díky za oddechový článek

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 266272

Připadá mi, že jsou zde samí odpůrci této knihy. Snažím se spíše pochopit, proč je tato kniha tak vysoce ceněna čtenáři.
Saturnin se zjevil odněkud. Nikdo o něm téměř nic neví a v příběhu se snaží ukázat hlavnímu hrdinovi jiný svět, něž zase uteče jinam (tuším, že k dědovi na zápůjčku - už je to moc let, kdy jsem ji četl). Je zde milostný příběh s dobrým koncem a Saturnin dělá "naschvály" záporným postavám.
Není to sice Vančura, ale je to psáno velmi čtivým a líbivým jazykem, takže se to čte jedním dechem.
Navíc jde o dobu, která je u starých lidí nostalgicky vzpomínána, připomíná staré časy bez shonu a bláznivosti dnešní doby. Bylo to příjemné čtení.

266283

3.4.2012 21:48

RE: Díky za oddechový článek

Duanitta 80.?.?.?

Reakce na 266283

Ale já nejsem odpůrce, to jen aby nezněly samé superlativy. Je to jedna z knih, při nichž jsem se smíchy rozsypávala na zem, něco jako Šťastný Jim (kniha). Čert ví, čím to některé knížky umí..

266318

3.4.2012 10:56

RE: Díky za oddechový článek

L 90.?.?.?

Reakce na 266267

Ze neco nechapete neznamena, ze to neni realne nebo vyumelkovane. Nemusi to byt nutne kravina, jak pisete. Je to proste jen jine nez co chapete vy. Musi byt 'jine' nutne spatne a opovrzenihodne?

A s tou rovnosti pred Bohem.
No, pokud existuje a existoval i JK, ktery tu rovnost mel udajne hlasat. Tak pred nim si mozna vsichni rovni jsme, protoze z jeho hlediska musime byt vsichni stejna verbez [smích]
On na druhou stranu musi byt, pokud existuje, pekne skodoliby, kdyz tvori tvori neco tak podivneho jako je clovek.

Ale my,lide, si vsichni rovni nejsme. A nikdy byt nemuzeme. Proto nemuze fungovat komunismus v zadnych formach. Nemuze fungovat ani demokracie v tom pravem slova smyslu.
Clovek zatim nic lepsiho nez kapitalismus nevymyslel. Kazdemu podle jeho kvalit a schopnosti. Lina pakaz at klidne zdechne, spolu s odborari, hlady.

266276

3.4.2012 17:15

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266276

lidi si rovni jistě nejsou
ale v přístupu ke zdrojům obživy si být rovni klidně můžou stejně jako před zákonem to jsou totiž čistě technické věci
to další co píšeš svědčí o tom že nevíš co je to kapitalismus takže tady je diskuze zbytečná
dál si urputně zakrývej svou bůčkoidní zarpděnou minulost a podstatu jsi zábavný moula [mrknutí jedním okem]

266290

3.4.2012 18:15

RE: Díky za oddechový článek

L 109.?.?.?

Reakce na 266290

Ano, v normalni spolecnosti, tak jak ji chapu ja, by mel mit kazdy stejnou startovni pozici. Tedy dokazat, ze nemusi zit na ukor ostatnich(socialni davky, porodne, skolne...).

Ten pristup si musi clovek zaslouzit. Nemuze mit automaticky pristup ke zdrojum.
Ciste biologicky-jsme zvirata. A v prirode slabi jedinci proste pojdou. Nevidim zadny duvod proc by to melo u lidi fungovat opacne.
ok...chcete vyrvavat neco o potrebnych? Proc ne. Klidne se starejte o lenochy, hovada, parazity...ale starejte se o ne za svoje penize. Sponzorujte jim jejich zivot ze sveho radne
zdaneneho prijmu. A na moje radne vydelane a zdanene penize se laskave, s odpustenim, vy....e. Je vam po nich leda tak velke h...o.
Za muj pristup k ''potrebnym'' mnou muzete opovrhovat, ale to je asi tak vsechno co byste si mohl v normalni spolecnosti ke mne dovolit. Jiste vite na co narazim.

P.S. A netykejte, primitive. Nejsem soudruh ani Genosse. Je mi 29.

266301

3.4.2012 20:23

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266301

stejnou startovní pozici nelze zařídit
lze pouze zajistit jakési omezení rizik pomocí přerozdělování nebo srovnat startovní pozice nějakým mechanismem který zamezí hromadění majetku a jeho předávání na další generaci která ho nevybudovala
čistě biologicky jsme živočichové
ovšem mezi zvířaty a lidmi je propastný rozdíl
1) v přírodě neexistuje majetek takže každý skonzumuje jen to co uloví nebo najde zbytek bud nechá ostatním kteří se na jeho snaze vůbec nepodíleli nebo si udělá zásoby ke kterým ale nemá vlastnická práva a tudíž pokud je najde jiný živočich tak je prostě sežere a hotovo
takto zařízené to je diametrálně odlišné od kapitalismu tak jak ho známe

2)lidé se od zvířat liší tím že myslí - uvědomují si sami sebe svou minulost a budoucnost to zvířata neumí
lidé díky tomu dokážou uvažovat jestli je výhodnější spolu bojovat nebo spolupracovat
je zajímavé že v době nedostatku mají tendenci lidé spolupracovat a v době hojnosti soupeřit u zvířat je to opačně
spolupráce je vždy výhodnější než boj při kterém jsou často zničeny nejen zdroje ale i schopnost ty zdroje znovu vybudovat
díky tomu že lidé spolupracují dokázali vybudovat civilizaci bez toho by to nešlo
na druhou stranu je ono uvědomování si achillovou patou člověka protože je díky tomu zotročitelný pomocí strachu - z budoucnosti, z trestu a taky zotročitelný pomocí naděje - z možných budoucích zisků
to u zvířat nelze zvíře týráním nelze přinutit k většímu výkonu člověka ano

tvoje schopnost výdělku je přímo úměrná schopnosti prostředí ve kterém žiješ generovat "bohatství" proto má to prostředí právo na část ze zdrojů které si neoprávněně přivlastnuješ - proto existují daně
pokud s tím nesouhlasíš odstěhuj se někam mimo civilizaci a prokaž svou schopnost prospěrovat bez lidí kolem sebe - samozřejmě bez přístupu k internetu apod

PS: je ti sice 29 ale duševně jsi na úrovni desetiletého spratka takže já ti tykat budu [mrknutí jedním okem]

266309

3.4.2012 8:39

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266238

U Jirotkova salonniho humoru mi nejvic asi vadi to, ze pokud pred snoby reknete pravdu, ze je to suchy humor, spatna replika anglickeho humoru, tak se na vas rozlobi. V lepsi spolecnosti se totiz povazuje za faux pas nerozumet kavarenskemu humoru. To ze Saturnin je nudny a vtipem a zivotnosti zdaleka nehyri tak jako dilo Haskovo by me uz vadilo mene. Haska znal cely svet, ale Jirotku do uvedeni Saturnina na filmove platno znala jen hrstka lidi.

266268

3.4.2012 21:06

RE: Díky za oddechový článek

L 109.?.?.?

Reakce na 266268

A napadlo vas nekdy, ze svet zna Haska diky zazitemu klise-typiše čechiše šajz soldát?? Jen dělat problém, věčně prudit proti vrchnosti...takovej prvorepublikovej disident.
Kdyz zdechnul Havel, taxte se tady vsichni mohli podelat jak je v zahranici vniman...a napadlo vas nekdy, ze svet zna Havla diky zazitemu klise-čechiše disident president??

266312

2.4.2012 11:39

RE: Díky za oddechový článek

L 89.?.?.?

Reakce na 266206

Chapu vas. Bolsevik a umeni moc dohromady nejde.

O jakem soucasnem kapitalismu to porad melete? Tomu rikate kapitalismus? Byla tady nekdy od r. 89 pravicova vlada?
A nackove jsou podle vas jiste ultrapravice, ze jo?

Na vsechny tri otazky zni odpoved NE!

A nakonec... Rovnostarstvi je jedna z nejodpornejsich a nejprolhanejsich veci, jakou mohl clovek vymyslet.

266231

2.4.2012 23:34

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 266231

Tak jste se hezky rozohnil, teď přidejte oznámení, že jsme všichni popírači holocaustu a píšeme hnědé příspěvky.
Udělejte mi prosím školení, co to je pravicová vláda a henten kapitalismus, už se nemůžu dočkat.

266254

3.4.2012 10:35

RE: Díky za oddechový článek

L 90.?.?.?

Reakce na 266254

Me fascinuje, jak tady kazdy opovrhuje mainstreemem, ale vzapeti papouskuje jeho mantru o ODS(koalici) jako o pravicovych stranach.

Jiste, bolsevici z CSSD a KSC(M) nemuzou naplno rict, ze jejich konkurenti jsou ze stejnyho vrhu- ex komousi, ex svazaci, ex praskaci, ex vekslaci..., ze maji stejny a jediny program- brat lidem z vydelanych penez- ty rozkrast a co zbyde prerozdelit pro sve volice. Volne receno- socani rozdavaji vetsinou lemplum a lenochum, soucasna koalice vetsinou dotuje soukrome podnikani.
(Nackove a fasisti meli stejny cil a pouzivali stejne prostredky jako prasivi komuniste. Byli to jen konkurenti na levici.)

Jaky je v tom rozdil? Zadny. Vsechno jsou to vice ci mene svine.
Usmevne na tom je, ze levicaci povazuji udajne pravicaky za zlodeje. Pokud nekdo parazituje na systemu tak je jedno jestli je to lempl nebo hotelier. S pravici to nema nic spolecneho.

Ten rozdil mezi levicakem a pravicakem je v hodnotovem zebricku.
Je naprosto rozdilny. Sice pouzivaji stejne pojmy jako svoboda, pravo, socialni...ale jinak je chapou a uplatnuji v praxi.
Je ale jedna vec, ze kterou muzete, vy, levicaci, ODS a spol podekovat. Tou je diskreditace pravicove politiky.

A pro to me urazi, kdyz nekdo haze pravici do jednoho pytle s ODS a s nacky a fasisty.


P.S. Hnede prispevky a popirani cehokoli mi je u brusele. Nejsem za ne odpovedny.

266275

3.4.2012 17:33

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266275

takže abychom se trošku dovzdělali:
levice - liberalisté - snaha o maximalizaci svobody jedince, podpora střední třídy (tzv zemanova cibule) pomocí přerozdělení peněz od bohatých a vytvoření tzv. sociálního státu - v USA tzv "new deal" který umožnil poválečný hospodářský boom a zbohatnutí společnosti jako celku

pravice - konzervatisté - snaha o rigidizaci společnosti ve formě pyramidy (tzv zemanova hruška) kde se udržuje sociální smír tím že se pomáhá jen těm kteří jsou úplně dole
střední třída má být v pravicovém zřízení maximálně zdaněna protože je úhlevním nepřítelem

to že nám strany levicového spektra časem jaksi "zfašizovatěly" (pravice je fašoidní jaksi programově) je politováníhodným výsledkem tlaku na ně od korporací a jejich lobbyingu pořád ale platí že i špatná levice jakou představuje ČSSD je menší zlo

nacismus vs. "komunismus"
nacismus je v podstatě rasově vyhraněné pojetí fašismu
mussoliniho definici fašismu doufám znáš když se tady tím tak oháníš
podle ní de facto žijeme v tzv. "korporátním fašismu" kde stát jde na ruku korporacím a velkopodnikatelům a občané jsou pouhými bezprávnými otroky

to co nazýváš komunimem by se dalo označit jako "státní fašišmus" kde korporací byl stát sám

takže je fakt že jsou si tyto systémy velmi podobné navíc mají i shodný prvek v tom že aby se mohly dostat k neomezené vládě musí se opírat o velký populismus - goebellsovy některé projevy apod

takže shrnuto a podtrženo o věcech ke kterým se vyjadřuješ nevíš vůbec nic
jsi prostě ubohá bůčkovitá uprděná lopata která si myslí že když si veme kvádro a v hospodě si objedná něco s cizokrajným názvem stane se z ní někdo lepší
nestane u tebe to není možné [mrknutí jedním okem]

266291

5.4.2012 21:01

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266291

To opravdu ne.

Levice byla původně liberální. Dnes však levici z liberalismu zbyl tak možná "hodnotový liberalismus", např. ateismus. Jinak je dnes podstatou levice kolektivismus. New Deal neumožnil žádný blahobyt, naopak byl jednou z příčin, proč "Velká deprese" trvala tak dlouho. A samozřejmě New Deal je kolektivistický, nikoli liberální. Stejně tak je jasný rozpor v pojmech mezi "maximalizací svobody jedince" a "přerozdělováním".

266405

5.4.2012 21:11

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266405

new deal byl podle mého názoru příliš mělký
sice umožnil vznik rovnostářské bohaté společnosti se silnou střední třídou
ale rozbuškou byly až státní útraty za druhé světové války které rozhýbaly ekonomiku
na progresivním zdanění není nic kolektivistického ani není rozpor mezi přerozdělováním a maximalizací svobody jedince
já se na to dívám tak že svobodu volby máme až když máme jistotu že když uděláme chybu tak neskončíme jako žebráci v chudobinci
tím pádem nás nikdo nemůže vydírat prostřednictvím našich fyziologických potřeb takže jsme svobodní
kapitalismus skutečně svobodu jedince nepřináší on ji likviduje tím že je většina společnosti ožebračena "až na kost" bez sociálních přerozdělovacích programů by nikdy poválečná prosperita nevznikla proč to vysvětluji v jiném příspěvku v této diskuzi
to co píšeš ty svědčí o tom že jsi naleteěl na neoliberální bludy
neříkám tím že "lezefér" kapitalismus je nemožné ustanovit jde jen o to že ekonomika se stala doslova životně závislá na přerozdělování (je jedno jestli to dělají státy nebo banky prostřednistvím úvěrů) bez toho by měl západ kolaps za sebou někdo koncem 80. let

266407

5.4.2012 22:56

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266407

>rozbuškou byly až státní útraty za druhé světové války které rozhýbaly ekonomiku
Co to znamená, že útraty za války "rozhýbaly ekonomiku"? Růst HDP? To je za války naprosto irelevantní ukazatel. Dají se najít grafy, kde po odečtení válečného řádění z HDP (které nikoho nedělá bohatším), vidíme za války pokles.
Pokrok nastal až s liberalizací, která přišla po válce.

>na progresivním zdanění není nic kolektivistického
Nezáleží, jestli je progresivní, "rovné" nebo z hlavy. Důležitá je jeho výše. Čím vyšší daně, tím víc kolektivismu.

>není rozpor mezi přerozdělováním a maximalizací svobody jedince
To, co přerozdělujete, musíte nejdřív někomu sebrat - tedy omezit jeho svobodu nakládat s jeho majetkem.

>svobodu volby máme až když máme jistotu že když uděláme chybu tak neskončíme jako žebráci v chudobinci
Takže např. sebevrazi nemají svobodu volby? Podle čeho se tedy rozhodují, jsou to naprogramované stroje?
Jistotu neskončit na ulici samozřejmě musí někdo zaplatit - opět omezení cizích svobod.

>tím pádem nás nikdo nemůže vydírat prostřednictvím našich fyziologických potřeb takže jsme svobodní
To je utopie. Ve skutečnosti dojde k tomu, že kvůli zajišťování všech možných jistot se nikomu nevyplatí cokoli dělat, nikdo nebude mít nic a skončíme přesně tam kde jsme nechtěli - navzájem se budeme vydírat svými fyziologickými potřebami.

>kapitalismus skutečně svobodu jedince nepřináší on ji likviduje tím že je většina společnosti ožebračena "až na kost"
Takový kapitalismus neexistuje a nikdy neexistoval.

266413

5.4.2012 23:24

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266413

1) rozšíření výrobních kapacit a zaměstnání velkého množství lidí
rozšíření mělo za následek úspory z rozsahu a schopnost chrlit velké množství relativně technicky vyspělých a nákladných věcí za relativně dostupné ceny
přerozdělování zaměstnanost a tlak na růst mezd mělo za následek zvýšení koupěschopnosti
tohle by se za "starých časů" stát nemohlo

2) naopak čím vyšší daně tím víc individualismu a osobní svobody

3) to není pravda svoboda znamená možnost volby nikoli velikost čistých zisků
já mu tím neberu možnost volby on si může dobrovolně výdělek snížit aby nebyl zdaněn JEHO VOLBA je že vydělává hodně
naopak neexistence sociálního zabězpečení a zdravotnictví pro všechny bez ohledu na příjem bere svobodu volby nemajetným protože možnost umřít hladem není podle mého názoru volba

4) nevím proč sem motáš sebevrahy
každá svoboda je vždy omezená omezením svoboda nezaniká takže když někomu vezmu část zisku tak mu neberu svobodu ale naopak jinému umožním svobodu kterou předtím neměl vůbec což je podle mého názoru víc

5) to záleží na nastavení
nechceš snad říct že v poválečném období kdy byla nějakou dobu nejvyšší dan 91% v americe nikdo nic nedělal [chechtot]

6) takový podle mého názoru odporný a zrůdný kapitalismus existoval v 19. století stačí si přečíst díla literárních velikánů z té doby a nečíst jen poněkud nedomyšlené filosofování pánů Hayeka apod [mrknutí jedním okem]
vždyt i Adam Smith poukazuje na tento problém tržního hospodářství které nijak neřeší svobodu nemajetných a to snad nebyl žádný marxista

266417

6.4.2012 18:31

RE: Díky za oddechový článek

drfie 194.?.?.?

Reakce na 266417

1) Za války se "rozšířily kapacity" tak akorát v armádě a zbrojním průmyslu.

3) Až na tebe zloděj zamíří pistoli, zvolá "peníze nebo život" a ty mu peníze nedáš, bude to taky tvoje volba, když tě zastřelí, že? Nikdo nikoho nenutí umírat hlady - možná tak státní regulace pracovní práva, minimální mzda, regulace podnikání a pod.

4) Sebevrah je v ještě horší situaci a přece tvrdím, že se rozhoduje svobodně. Od dokonce i když neudělá chybu, tak skončí hůř než o hladu. Pokud bereš někomu jeho zasloužený výdělek, nevím, jak to chceš ospravedlnit "svým názorem".

5) Taky je otázka, kdo takovou daň opravdu platil. No a moc dlouho to nevydrželo (20 let?).

6) Každý by měl mít svobodu zapojit se do dělby práce. Pak bohatnou všichni a ne na úkor někoho jiného.
Jak asi došlo k tomu, že USA se koncem 19. století staly světovou velmocí? Že by literární velikáni něco přehlédli?
Mimochodem Marx ze Smitha vycházel. Využil některých jeho omylů (tuším, že pracovní teorie hodnoty) a přidal k nim omyly vlastní.

266452

6.4.2012 19:25

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266452

1) prostě byly rozšířeny kapacity pro výrobu v průmyslu USA které byly následně využity pro výrobu spotřebního zboží

2 + 3 + 4 + 5) blbé kecy na které nebudu reagovat

6) já mám na mysli běžný ýivot běžného člena neprivilegované společnosti
nějaké bohatnutí společnosti jako celku nebo růst HDP popřípadě stávání s evelmocí je mi u zadní části těla
o vztahu smith - marx nechci diskutovat jen jesm to tak nahodil
zbytek v bodě 6 je libertariánská volnotržní mantra vyčtená z učebnic

266458

3.4.2012 18:21

RE: Díky za oddechový článek

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266275

Dobrý večer. Víte, co by mě zajímalo, Vavrochu?
Koho jste volil, jakožto uvědomělý pravičák; kteráže to strana je dle Vašeho názoru ta nejpravicovější z pravicových.

266302

3.4.2012 18:37

RE: Díky za oddechový článek

L 109.?.?.?

Reakce na 266302

Nejsem zadny Vavroch. U voleb jsem v poslednich letech nebyl. Pokud bych mel jit volit, tak jedine SSO. Ale ne na 100 procent s nimi souhlasim.

Ve zkratce: Nevim jak soucasny system bez valky zmenit. Natoz jiny instalovat a ten udrzet k minimalne vetsinove spokojenosti.

Mozna nejaky mix monarchie a kapitalismu.

Jsem agnostik. Ale jak tak pozoruju rozpad Zapadu-jeho hodnot, tak si myslim, ze nejaka vira v neco je potrebna.
Jednoduse receno...ovce tvori vetsinu a pokud jim vezmete jistoty, tak bude(a bude velky)pruser.

266303

3.4.2012 20:27

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266303

SSO jsou banda populistických žvanilů kteří nejenže nedokážou nic podstatného změnit ale navíc by zavedení programu znamenalo ekonomický black-out

současný systém lze změnit snadno - ekonomický kolaps přinutí tebe a podobná myšlenková nedochůdčata že jste jen lejna v prachu u cesty protože přijdete o všechno a až vám bude kručet v žaludku tak odkývete cokoli [mrknutí jedním okem]

mix monarchie a kapitalismu máme nyní

266310

3.4.2012 21:09

RE: Díky za oddechový článek

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 266310

Pěkně napsáno, aristokrate, souhlas s každým příspěvkem. Jsi jeden z mála rozumných lidí zde... Také chválím Lin, její příspěvky jsou dlouhodobě vyváženy do kvality.

Co se týká Saturnina, je to oddechová četba, nevadí mi, baví mě. Nevím, proč by každé dílo muselo být politické. Toho už mám plný brejle.

266313

5.4.2012 21:08

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266310

>SSO jsou banda populistických ... ale navíc by zavedení programu znamenalo ekonomický black-out
Můžete to nějak rozvést? SSO lidé většinou kritizují přesně opačně - že jejich program by ekonomice pomohl, ale byl by příliš tvrdý (=>nepopulární).

>mix monarchie a kapitalismu máme nyní
Kde/kdo je ta monarchistická složka?

266406

5.4.2012 21:16

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266406

1) jejich program by ekonomice nepomohl protože současná ekonomika je závislá na spotřebě spodních vrstev a tudíž potřebuje přerozdělovat

2)dále premiér ČR jaksi nemá vliv na finanční systém takže i kdyby SSO volilo 99,8% voličů a vláda ČR by se odpojila od mezinárodního finančního systému a zavedla vlastní krytou měnu tak by moc dlouho nevydržela anžto by byla zlikvidována

3)monarchistická složka je jednak skrytá - nikdy nezanikla
a jednak zde vznikly nadnárodní korporace které si mohou dělat co se jim zlíbí dokonce ani zákony trhu je nemusí zajímat protože jsou natolik ekonomicky silné že si mohou dovolit určitou dobu prodělávat

266408

5.4.2012 22:38

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266408

>současná ekonomika je závislá na spotřebě spodních vrstev a tudíž potřebuje přerozdělovat
Žádná ekonomika není závislá na spotřebě kohokoli. Spotřeba (v širokém smyslu) je sice cílem lidského snažení, nicméně je to destrukce - když sním rohlík, tak už rohlík není. Ekonomika je závislá na produkci - aby se něco mohlo spotřebovat, musí se to nejdřív vytvořit.

>i kdyby SSO volilo 99,8% voličů a vláda ČR by se odpojila od mezinárodního finančního systému a zavedla vlastní krytou měnu tak by moc dlouho nevydržela anžto by byla zlikvidována
To je divoká spekulace. Stejně tak můžu naopak spekulovat, že by se sem stáhnul spekulativní "kapitál" jako zajištění proti znehodnocování papírových měn.

>zde vznikly nadnárodní korporace které si mohou dělat co se jim zlíbí dokonce ani zákony trhu je nemusí zajímat protože jsou natolik ekonomicky silné že si mohou dovolit určitou dobu prodělávat
A jak tohle souvisí s monarchií? (Ať už to je pravda nebo ne) Nějak ten pojem natahujete za mez použitelnosti.

266412

5.4.2012 23:11

RE: Díky za oddechový článek

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266412

OMG! ROTFL! To nemůžete myslet vážně! Už ten první odstavec [chechtot] [chechtot] [chechtot] !
A co s těmi výrobky jako budete dělat, když je nebude nikdo kupovat, hlavičko???
Ten druhý odstavec - no comment
A ten finiš? Vždyť my tu máme skutečnou třídu vládců, kteří jsou nad zákonem a z jejich majetku mohou jejich další generace potomků v poklidu žít v opevněných palácích, aniž by prstem hnuli, vy jste slepý nebo najatý???

266416

5.4.2012 23:34

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266416

>A co s těmi výrobky jako budete dělat, když je nebude nikdo kupovat
Nejdřív si rozmyslete, co vlastně kritizujete - že je výrobků málo a lidé jsou chudí "na kost" nebo, že je jich moc a nikdo je nekupuje? [smích] Až bude všeho tolik, že nikdo nebude nic kupovat, tak se mi ozvěte, ale nečekám, že se toho dožiju [smích]
Samozřejmě, že nikdo nebude vyrábět něco, co dlouhodobě není schopen prodávat. (Např. proto, že by zkrachoval.) To ale nic nemění na tom, co jsem napsal - spotřeba není příčinou prosperity. Příčinou prosperity je produkce.

>Vždyť my tu máme skutečnou třídu vládců...
A tudíž to není monarchie. Monarchie je totiž vláda jednoho - tedy ne "třídy vládců". [vyplazený jazyk]

266419

6.4.2012 8:38

RE: Díky za oddechový článek

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266419

první věta - váš úhybný manévr, který má odvést pozornost od jádra pudla vůbec nic neřešící, jinými slovy aplikace Murphyho zákona (když se tě někdo zeptá a ty nevíš, podívej se na něj jako na blbce a pak se ho zeptej na totéž jinými slovy). To vám nesežeru. To si zkoušejte v diskusích na teenagerských webwch.

ad2 - podle této vaší definice tady tím pádem ani monarchie nikdy nebyla. Stejně jako kapitalismus tady není (a asi podle vás nikdy nebyl, na to jste mi ve vedlejší diskusi u Irska prozřetelně neodpověděl). Tady vlastně nebylo nikdy nic. Aha.

266429

6.4.2012 17:47

RE: Díky za oddechový článek

drfie 194.?.?.?

Reakce na 266429

první věta - váš úhybný manévr, který má odvést pozornost od jádra pudla vůbec nic neřešící, jinými slovy aplikace Murphyho zákona (když se tě někdo zeptá a ty nevíš, podívej se na něj jako na blbce a pak se ho zeptej na totéž jinými slovy)

Karel IV. nebyl "třída vládců", ale monarcha. Aspoň tohle uznejte, když už se mnou musíte za všech okolností nesouhlasit. [smích]

266448

6.4.2012 21:02

RE: Díky za oddechový článek

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266448

Jo, ale měl kolegy.
V současné době je to dotaženo ještě dále, my máme ředitele celé zeměkoule, jen se nesmí říkat, kdo to je.

266474

6.4.2012 19:00

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266419

pane drfie - nejak se nam to vsechno popletlo a ja bych rad vedel, jak na tom jsem .. Vy rikate:
..A tudíž to není monarchie. Monarchie je totiž vláda jednoho
..

- a nam vladne - zid.
-----------
.. s Karlem IV trepu uz pul hodiny aby se probral a vzal to vladnuti zpatky. Nechce. Rika, ze tak dokurvanou zemi muze spravit jenom poradny bykovec. Dal mi cislo na Blanicke rytire ...
.. akorat mam obavy, aby nam rytire hned nazavreli za "zlocin spani pod Ripem", je na to stejny paragraf jako za pretisteni clanku ...

266455

5.4.2012 23:32

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266412

spotřeba že je destrukce? [chechtot] no nic koukám že jsem narazil na prázdnou hlavu která si "něco" přečetla ale vůbec to nepochopila [mrknutí jedním okem]

spotřeba = výroba bez spotřeby by nebyla výroba a bez výroby by nebyla spotřeba
kecy o rohlíku svědčí o velkém nedostatku představivosti on asi podle tebe ten rohlík vznikl nějakým kouzlem [chechtot]
ale ve skutečnosti musí existovat sedlák kterej zaseje a pak sklidí ten sedlák si musí koupit traktor kombajn secí stroj stodolu apod
pak máme mlynáře který obilí semele ten si zase musí zařídit nějaký mlýn apod
pak máme pekaře s pekárnou
obchodníka s obchodem
a toto vše je potřeba vyrobit takže tím sežráním toho rohlíku vytvoříš spoustu pracovních míst - samozřejmě předpokládejme že nejsi na světě sám bude sežráno rohlíků dost na to aby se to vyplatilo

vždy mě velmi pobaví "lezefér"kapitalistoutopisti kteří mají plnou hubu trhu a přitom nemají ani dost inteligence aby si představili jak ten trh vlastně funguje [mrknutí jedním okem]

266418

6.4.2012 17:45

RE: Díky za oddechový článek

drfie 194.?.?.?

Reakce na 266418

Mě zase pobaví poslouchat lidi, kteří nekriticky papouškují každou levičáckou nebo konspirativní teorii a pak se tváří, že snědli moudrost světa. A ještě lepší je, pokud mě kritizuje za něco, co pak sám ve svém příspěvku zopakuje (v tomto případě, že rohlík se musí nejdřív vyrobit) [smích]

Takhle už to dál nejde, pokud pro aristokrata je spotřeba = výroba, svoboda = "sociální jistoty" a válka přináší prosperitu, tak už jsme na tom jako u Orwella: svoboda je otroctví, válka je mír.

Sežráním rohlíku sežereš rohlík, nevytvoříš tím ani jedno pracovní místo, to už rovnou můžeš zkoušet vytvářet pracovní místa dýcháním. Pracovní místo vytvoří podnikatel, který si otevře pekárnu.

266447

6.4.2012 18:25

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266447

.. Pracovní místo vytvoří podnikatel, který si otevře pekárnu.
-----
.. to je demagogicka ptakovina. Ukazte mi vola - pekare, ktery to udela .. Podnikatel - pekar otevre radeji pumovnice - tem zbylym zakaznikum muze potom davat rohliky zdarma, protoze ma na vyrobu rohliku nulove naklady.
Myslete "vendoidne" chcete-li pomoci neviditelnym pakam a zvedavcove osvete ..
Verim, ze jsem vas rozhled obohatil a pravicove jsem spokojen .. [mrknutí jedním okem]

266450

6.4.2012 18:27

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266447

Vy jste hlava, pane vachmajstr.A ještě napište, že ten rohlík bude levnější, když si pekař - podnikatel vypůjčí na otevření pekárny od "dobráka" Kohna na tzv. křesťanský úrok.Hahaha.
A kontrolní otázka Kefalín, získám víc energie, když sežeru rohlík upečený na dluh nebo nezískám?

266451

6.4.2012 19:27

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266447

aha takže k tomu abych mohl sníst rohlík musím počkat až vznikne podnikatel který založí pekárnu
to by mě zajímalo jak to dělali lidi v době než vznikl kapitalismus asi nejedli rohlíky [chechtot]

266459

6.4.2012 20:01

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266459

.. jak to dělali lidi v době než vznikl kapitalismus ..
-----
.. cpali se "monarchistickyma" rohlikama a meli skodolibou radost - jak popiracsky nadcasove vydrbali s neviditelnou pakou budouciho " sametoveho" kapitalismu .....

266462

6.4.2012 20:16

RE: Díky za oddechový článek

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266462

Já jen tak kontrolní otázkou mimo:
Netušíte náhodou, cože se to v poslední době na Zvědavci děje? Mně se tu nelíbí... [pláč]

266466

6.4.2012 20:26

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266466

.. infikovan, nadorove pletivo programovane rizeno k vystupnovani intenzity rozkladu, nasledne - metastazy .. a smrt.
Hodina "dvanacta", - radikalni zakrok otazkou byti ci zaniku.

266467

6.4.2012 20:32

RE: Díky za oddechový článek

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266467

..aha... Tak snad to můj imunitní systém ustojí. A zatím budu doufat, že rychle vybádají na rakovinu lék...

266469

6.4.2012 20:04

RE: Díky za oddechový článek

L 109.?.?.?

Reakce na 266459

omg...
Tady prece nejde o snezeni rohliku. Jde o to, kdo ho vyrobi, kdo za nej dostane zaplaceno a kdo z toho bude mit prospech.

V normalni spolecnosti bude mit prospech pekar-vstane ve dve rano, zadela testo...v sedm prijde zakaznik(ktery nemusi vstavat ve dve-muze delat neco jineho)...po zaviracce prijde financak.
Bude mit prospech i stat(tedy i vy, paraziti).

Nicmene jde mi o to, ze ja od statu ocekavam jine utraceni penez.
Nechci platit vas a vase line a nevzdelane kamarady.

Moje dane chci pouzit treba na infrastrukturu..

P.S.
Zkuste si vygooglit sumu rozkradenych penez od r. 1939.

Kapitalismus za to opravdu nemuze. Muzou za to zlodeji, dobytek a jina socialistka spina.

266463

7.4.2012 0:47

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266463

bez potřeby jíst rohlíky by ho vyráběl jedině idiot

ano můžou za to neoliberální a neokonzervativní politici
u nás třeba bolševická ODS s tuneldědkem v čele [mrknutí jedním okem]
tentokrát s tebou souhlasím tyto lidi většinou jsou nevzdělaná líná špína

266489

7.4.2012 11:16

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266489

>bez potřeby jíst rohlíky by ho vyráběl jedině idiot
To taky nikdo nepopírá. A pokud si myslíš, že to někdo popírá, tak to svědčí o tom, že nerozumíš psanému slovu.
A kromě toho potřeba není spotřeba. Možná v tvém newspeaku.

266503

7.4.2012 11:50

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266503

ano je to přesně řečen potřeba spotřeby a taky potřeba výroby
a pořád platí že bez spotřeby by nebyla výroba protože by nebylo komu prodávat

266507

9.4.2012 17:34

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266507

Ještě snad poslední věc. Názor, že ekonomika je závislá na spotřebě nebo že spotřeba vytváří pracovní místa, je mylný i z následujícího důvodu. Představme si, že vědci vymyslí způsob, jakým lidé mohou brát energii ze slunce, a tudíž nebudou muset pro zajištění energie jíst. Podle tvé prospotřebitelské logiky to bude naprostá katastrofa - ekonomika poklesne o mnoho procent, nebudou pracovní místa. Ve skutečnosti by to ale byla pohádka - konec hladomorů, lidi by mohli spoustu energie přesměrovat z výroby jídla jinam. Lidské potřeby jsou vůči lidským možnostem v podstatě neomezené. Jednu ukojíme, druhá vyvstane.
Kdyby zmizely lidské potřeby (potřeba spotřeby), nebylo by to peklo a chudoba (jak vyplývá z aristokratické prospotřební logiky), nýbrž ráj.

266606

9.4.2012 23:51

RE: Díky za oddechový článek

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266606

Tady jde patrně o nedorozumění. Průser totiž je, že lidská bytost je skutečně degradována na pouhou spotřební jednotku. Lidské potřeby jsou "ekonomizovány". A to je špatně. Aristokrat nic takového netvrdil, jen vám trochu ujasňoval pojmy.
Kdyby nějakým zázrakem přestaly být základní lidské potřeby předmětem kšeftu (při zachování svobody, of course), hrozilo by, že se lidstvo pozvedne. Lidé by totiž měli více času přemýšlet, být kreativní. A to nevyhovuje "panstvu". Ze zřejmých důvodů. To však zde již bylo tisíckrát vyřčeno.

Já jsem možná naiva, ale přesto věřím, že člověk je v principu tvor dobrý. Pokud se mu dostane v dětství hodně rodičovské lásky, pokud nebude příliš brzy konfrontován se svinstvy, není důvod, aby z něj vyrostl sociopat. Ale i ta rodičovská péče chce dostatek času. Který dnešní rodiče nemají, proto jsou nuceni přenechat výchovu svých dětí institucím. A žádný systém si nebude vychovávat potenciální strůjce svého zániku.
Každý z nás ale může alespoň trošičku ťuknout do kola dějin tím, že nebude svině a že bude jednat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Oceán se taky skládá z malých kapek vody.

266621

10.4.2012 19:43

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266621

Já myslím, že to aristokrat napsal dost jednoznačně:
>SSO jsou banda populistických žvanilů kteří nejenže nedokážou nic podstatného změnit ale navíc by zavedení programu znamenalo ekonomický black-out...jejich program by ekonomice nepomohl protože současná ekonomika je závislá na spotřebě spodních vrstev a tudíž potřebuje přerozdělovat
Málo spotřeby ("spodních vrstev", ale to je celkem jedno) => blackout. A blackout asi není příliš žádoucí stav.

>Průser totiž je, že lidská bytost je skutečně degradována na pouhou spotřební jednotku.
Kým? Podle mě se na "spotřební jednotku" degradují lidi sami od sebe - např. konzumací piva a televize. Kdyby ke mě někdo přišel a oznámil, že mě degraduje na spotřební jednotku, tak se mu vysměju. To je jakoby mi někdo chtěl určovat smysl života.

>Lidské potřeby jsou "ekonomizovány". A to je špatně.
Záleží, co přesně tím myslíte, ale faktem je, že lidské potřeby nelze všechny uspokojit. Takže nějaká ekonomizace je nevyhnutelná, a to i kdyby tu žili samí andělé (s lidskými potřebami). Nemusí to být nutně tržní cena, může to být fronta, může to být loterie, může to být "moudrý" vládce. Pokud se chcete vrátit do dávných dob, kdy lidi byli šťastní a měli spoustu času, tak se sice obávám, že to zas tak slavné nebylo, ale na druhou stranu si nemyslím, že by vám v tom někdo nepřekonatelně bránil. Nevidím ale v aristokratových přípěvcích něco, co by se tohohle týkalo.

>Já jsem možná naiva, ale přesto věřím, že člověk je v principu tvor dobrý.
Myslím, že kdo je psychopat, je dáno geneticky. Takže ne všichni jsou v podstatě dobří. Ale jinak souhlas.

>Každý z nás ale může alespoň trošičku ťuknout do kola dějin tím, že nebude svině a že bude jednat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Oceán se taky skládá z malých kapek vody.
Ámen.

266690

6.4.2012 20:14

RE: Díky za oddechový článek

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266447

Kam vy na ty nápady chodíte... [cool]
Já si dodnes myslela, že k "výrobě" rohlíku (fuj, to je slovo)je zapotření připravit půdu, zasít zrno, sklidit, vymlátit, pomlít na mouku, zadělat těsto, roztopit pec, vytvarovat rohlík a ten upéci. A vida - ono ne. Je zapotřebí podnikatel, pekárna a pracovní místo. Dík za osvětu.

266465

6.4.2012 20:39

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266465

Já nevím, proč to všechno pletete dohromady. K výrobě rohlíku stačí to, o čem píšete. K vytvoření pracovního místa (o čemž byla řeč) je potřeba podnikatel. Nebo snad když si upečete rohlík, tak to berete tak, že se zaměstnáváte?
Samozřejmě pekárna bude schopná péct rohlíky ve větším množství a s nižšími náklady. Když si upečete rohlík doma, bude to méně efektivní, ale budete z toho mít radost a když se rohlík povede, bude lepší, než z pekárny. Každý ať se rozhodne sám.

266470

6.4.2012 21:28

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 209.?.?.?

Reakce na 266470

Já pecu chleba, protoze rohliky neumim a podnikat taky nee.Nevytvoril jsem ani jedno pracovni misto, protoze co si upecu, to sezeru a mam jistotu ze neumru hlady.
A kdyz ho pecu, tak mysim na to horko a na ty obeti v krematoriu, je mi toho testa tak lito, mozna o nem napisu knihu vzpominek...

266478

7.4.2012 2:49

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266478

..je mi toho testa tak lito, mozna o nem napisu knihu
---
.. zcela schvaluji Vas vendoisticky pohled na zde - tak zive diskutovanou problematiku - "uplatneni rohliku v kapitalismu - vize svobodneho podnikani" .. [smích]
Timto objednavam dve Vami tluste vypecene knihy, ktere budou venovany kapitalistickym osvicencum ve zdejsi diskusi ..
s vendo-pozdravem "S kapitalistickym rohlikem proti komunistum na Zvedavci" a "Kdo nepece s nami, pece proti nam" ..
.. soucit s chradnoucim testem !! [mrknutí jedním okem]

266492

7.4.2012 0:50

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266470

bavíme se o "dodavatelsko-odběratelských" vztazích v tržní ekonomice
tedy já jsem propadl tomu pocitu
a tam to prostě funguje tak že spotřebitel a výrobce jsou dvě strany téže mince
tvůj problém je v tom že nechápeš co to je kapitalismus jak funguje tržní ekonomika apod
máš sice načteno ale evidentně jsi velmi hloupý a tak jsi to co sis přečetl nepochopil je mi líto [mrknutí jedním okem]

266490

7.4.2012 11:09

RE: Díky za oddechový článek

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266470

Když já si bláhově myslím, že rohlík peču kvůli tomu, abych se najedla. Když jich upeču o pár víc, vyměním se sousedem třeba za pytlík brambor nebo bandasku mléka. K tomu, abych se najedla, pracovní místo ani pana podnikatele nepotřebuju. Vložím svou práci za účelem nemít hlad.
A taky si myslím, že dělníci v pekárně svou prací zaplatí panu podnikateli pekárnu i technologie, včetně mouky od mlynáře - a ještě z toho něco zbyde. Sám pan podnikatel by svou vlastní prací ve své pekárně nic moc nedokázal a navzdory technologiím by skončil jako já - u válu, kde ručně válí těsto a motá rohlík.
Nic ve zlém, jsem prostě divná. [smích]

266502

7.4.2012 11:23

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266502

Já s tím přece naprosto souhlasím.

>Když jich upeču o pár víc, vyměním se sousedem třeba za pytlík brambor nebo bandasku mléka
Takže jste dokonce podnikatelka.

Jediný potenciální problém je v tom, že pokud by všichni dělali všechno sami - každý by si na svém políčku pěstoval obilí, mlel ve svém mlýně a pekl ve svojí peci, tak by nefungovala dělba práce, takže by to celkově bylo neefektivní.
Ale to je na každém, jak se zařídí. Proti gustu žádný dišputát. Já třeba raději budu dělat práci, kterou umím a která mě baví, a pro rohlíky půjdu do obchodu.

266505

7.4.2012 13:48

RE: Díky za oddechový článek

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 266505

Ste príliš fixovaný na peniaze, čo by v zdravej spoločnosti by mal byť nástroj nie cieľ.
Prečo si myslíte, že potravinová sebestačnosť je neefektívny, keď vieme, že súčasný systém je neefektívny (hladomory v Afrike, hoci sa tam vyrába viac potravín než by spotrebovali) a nákladný čo sa týka využívania zdrojov (pán Bartošek na to napísal niekoľko príspevkov)?
Prečo si myslíte, že každý bude chcieť farmárčiť?
Prečo si myslíte, že popri farmárčení nezostane čas na to čo človeka baví? Za predpokladu, že obmedzíte svoj jedálny lístok popri rastlinnej strave na vajcia, mliečne výrobky, ryby/morské potvory a prípadne hmyz (pokiaľ človek žije v takej spoločnosti kde je zvykom konzumovať hmyz), lebo moderný/priemyselný chov zvierat na mäso je veľmi náročná na vstupy, a preto v Afrike nie je dosť obilia pre miestnych, lebo ekonomicky je rentabilnejšie predávať obilie európskym veľkochovom ako pre vlastné obyvateľstvo.

266508

7.4.2012 16:37

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266508

Z čeho soudíte, že jsem fixovaný na peníze? Jasně, že peníze nejsou cíl.

>Prečo si myslíte, že potravinová sebestačnosť je neefektívny, keď vieme, že súčasný systém je neefektívny
Jednak se to nevylučuje, klidně mohou být neefektivní oba systémy. Neefektivní je (kromě jiného), pokud tam nedochází k dělbě práce. Když se lidé specializují na to, v čem jsou dobří, je to efektivnější, než když musí dělat i mnoho věcí, ve kterých dobří nejsou. Co je na tom divného? I v dávných dobách nebyli všichni jen farmáři, byli také kováři, lékaři, učitelé, bednáři, ševci, krejčí, ...
Problém Afriky je mimo jiné v tom, že cokoli tam někdo vytvoří, tak mu dříve nebo později nějaký diktátor zabaví nebo zničí. Ale to je na úplně jinu debatu.

>Prečo si myslíte, že každý bude chcieť farmárčiť?
To si nemyslím.

>Prečo si myslíte, že popri farmárčení nezostane čas na to čo človeka baví? Za predpokladu, že obmedzíte svoj jedálny lístok...
Když se někdo omezí, vystačí s málem, tak pak potřebuje i málo pracovat. Nic proti tomu, ale většina lidí taková není. Navíc je to myslím tak, že, abyste mohl o trochu méně pracovat, se musíte hodně omezit.

266514

7.4.2012 17:51

RE: Díky za oddechový článek

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 266514

>Z čeho soudíte, že jsem fixovaný na peníze? Jasně, že
>peníze nejsou cíl.

Nuž nadobudol som dojem z vašich príspevkov, že ste posadnutý peniazmi.

>Jednak se to nevylučuje, klidně mohou být neefektivní oba
>systémy. Neefektivní je (kromě jiného), pokud tam nedochází
>k dělbě práce. Když se lidé specializují na to, v čem jsou
>dobří, je to efektivnější, než když musí dělat i mnoho
>věcí, ve kterých dobří nejsou. Co je na tom divného? I v
>dávných dobách nebyli všichni jen farmáři, byli také
>kováři, lékaři, učitelé, bednáři, ševci, krejčí, ...

Vy tu miešate potravinovú sebestačnosť jedinca s úplnou sebestačnosťou jedinca (rodiny). Potravinová sebestačnosť tkvie v tom, že jedinec zje to, čo vypestoval či odchoval nebráni tomu nikto, aby popri farmárčení môžu robiť tie činnosti ktoré ste vymenovali a pri tom vymieňať svoje produkty či služby.

>Problém Afriky je mimo jiné v tom, že cokoli tam někdo
>vytvoří, tak mu dříve nebo později nějaký diktátor
>zabaví nebo zničí. Ale to je na úplně jinu debatu.

Čo ste spomínali to robia (hladné) vojská diktátorov, africký diktátori nechajú ťažiť zlato, diamanty rudy a väzňov za jedlo a nocľah a z toho budujú paláce a veľké vojsko. Samozrejme nie všade v Afrike sú diktátori,tak farmári robia to, čo som písal.


>Když se někdo omezí, vystačí s málem, tak pak potřebuje i
>málo pracovat. Nic proti tomu, ale většina lidí taková
>není. Navíc je to myslím tak, že, abyste mohl o trochu méně
>pracovat, se musíte hodně omezit.

Asi som sa nepresne vyjadril, mal som na mysli vylúčenie mäsa (hovädzie, bravčové atď) z jedálneho lístka, lebo je to energeticky náročné na vytvorenie (v priemere na 1 kg mäsa potrebujete 10 kg rastlinnej potravy, hlavne -afrického- obilia).

266518

8.4.2012 16:05

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266518

>Nuž nadobudol som dojem z vašich príspevkov, že ste posadnutý peniazmi.
S dojmy se samozřejmě nedá diskutovat, ale spíš bych řekl, že mě zajímá ekonomie než "peníze".

>Vy tu miešate potravinovú sebestačnosť jedinca s úplnou sebestačnosťou jedinca (rodiny).
Jasně. Co jsem tím chtěl říct, že každé samozásobení ať v jakémkoli oboru (v tomto případě zemědělství) znamená nižší dělbu práce než za "normálních" okolností - prostě musíte nějaký čas věnovat tomu, co by místo vás mohl udělat efektivněji někdo jiný. Ale pokud třeba v Africe jim nic jiného než potravinová soběstačnost nezbývá, tak nemá smysl se bavit o tom, jak by se změnilo množství dělby práce.

>Asi som sa nepresne vyjadril, mal som na mysli vylúčenie mäsa (hovädzie, bravčové atď) z jedálneho lístka, lebo je to energeticky náročné na vytvorenie
Já myslím, že to na věci nic nemění - omezení spotřeby masa je omezení, které mnoho lidí nepřijme. Ale jak říkám, nic proti tomu když se tak někdo svobodně rozhodne.

266552

7.4.2012 13:48

RE: Díky za oddechový článek

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 266447

A hned tady se uhýbáte jádru pudla a mlžíte jako čert. Rohlík je dobrý příklad. Pracovní místo, pravda, bylo vytvořeno při pečení rohlíku. Ovšem pokud by ho nikdo nesežral a nezaplatil tak by nejen ztvrdl a místo hodnoty by pekař nejenom zničil mouku, vejce a vodu zcela zbytečně ale také by to pracovní místo zaniklo a to velmi rychle. Takže pokud se chceme dopátrat něčeho bylo by dobré při tom pátrání nelhat.
1. Sežrání rohlíku je důležitou až přímo stěžejní součástí ekonomiky.
2. Pracovní místo mohl vytvořit i někdo jiný než podnikatel, třeba družstvo, národní podnik, a pod.
3. Přestaňte stavět mylné souvislosti. Ten podnikatel je lehce nahraditelná součást, zatímco jedlík rohlíků je naprosto kriticky důležitá součást procesu.
4. Pravda je že někdo musí ten rohlík upéci a někdo sežrat. Pokud by ho nikdo nesežral, tak se pekl naposled. Pokud ho někdo sežere, budou se péci dále, více a radostněji. Takže souvislost příčiny a efektu je obrácená zrovna tak jako je obrácená důležitost. Pokud někdo rohlíky bude pojídat, výrobce se najde. Pokud nebude, pak ani svěcená voda nepomůže a pekárna prostě nebude existovat.
A ještě jedna věc. Stavíte jako naprosto nejdůležitější to vzniklé pracovní místo, zatímco jádrem je v podstatě pouze sežrání rohlíku o to jde. My nejíme abychom mohli pracovat, my pracujeme abychom mohli jíst, Vy ne?

266509

7.4.2012 16:23

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266509

2. Samozřejmě. V tom případě družstvo nebo národní podnik vystupuje v roli podnikatele.
3. Naopak. Sníst rohlík dokáže každý. Vyrobit rohlík každý nedokáže a stojí to nějaké úsilí.
4. Budou se péct, pokud za ně někdo bude platit. Jenže aby kupující měl čím platit, musí si zas nejdřív něco vytvořit - třeba vyrobit traktor (pokud si někdo peče pro sebe, tak zas musí mít na čem a co péct). Takže opět produkce předchází spotřebě. Čistě filosoficky: Předchází příčina časově svému důsledku? Ano. Co je dřív - snědený rohlík nebo vyrobený rohlík? Vyrobený. Může tedy být snědený rohlík příčinou vyrobeného? Ne.

>Stavíte jako naprosto nejdůležitější to vzniklé pracovní místo
Ne, ja jen tvrdím, že spotřeba sama o sobě nevytváří pracovní místa.

>My nejíme abychom mohli pracovat, my pracujeme abychom mohli jíst
No právě. Pracujeme, abychom mohli jíst - produkce předchází spotřebě.

266512

8.4.2012 8:05

RE: Díky za oddechový článek

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266512

Tady se pořád dokola vede debata, co bylo dřív, zda slepice či vejce. Ale je to jednoduché, slepice i vejce vznikly evolučně SOUČASNĚ. Lidská potřeba však vznikla přece jen o něco dřív než spotřeba. Napřed divochovi v lese kručelo v břiše, a pak teprve šel tu situaci řešit- vyrýpnul si ze země chutný kořínek, což byla vlastně práce.

266538

8.4.2012 8:46

RE: Díky za oddechový článek

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266538

Kašlete na něj, na blba. Mělní principy na marginalitách, aby odvedl pozornost od podstatných věcí. Stačí si přečíst, čím toto vlákno začalo. Ví, že nemá pravdu a věcnou argumentaci ani konkrétní dotazy není schopen ustát, tak alespoň v rámci posledního slova staví na hlavu příčinné souvislosti a beztak si ještě myslí, jak je vtipný.

266539

8.4.2012 12:56

RE: Díky za oddechový článek

drfie 212.?.?.?

Reakce na 266538

Já tu zpochybňuju, co tu prohlásil aristokrat, a to "současná ekonomika je závislá na spotřebě spodních vrstev", "spotřeba = výroba", "sežráním toho rohlíku vytvoříš spoustu pracovních míst".
Podle mě to jsou dost zásadní omyly, kterých využívají všelijací ti "stimulátoři ekonomik" typu pana Obamy, a všichni vidíme, kam to vede. Všimněte si také, že se v těch výrocích nevyskytuje slovo "potřeba", mluví se tam jen o "spotřebě" - to jsou dvě dost odlišné věci. Kdo tohle nevidí, tak tomu není pomoci.

Ale ani pokud přistoupím na posunutí debaty na debatu o potřebách, tak neplatí, že lidská potřeba je příčinou produkce. Je důvodem produkce. Např. vězni v hladomorně jistě kručí v břiše, ale příliv jídla do jeho žaludku to nezpůsobí.

266544

3.4.2012 21:02

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

Reakce na 266303

coo?Tak vy nevite jak zmenit, ale valku byste chtel, jako spravny Icik? No hlavne, ze umite druhe pekne poucovat.Kazdy na tomto webu vi, ze soucasny odporny rezim lze zmenit velmi jednoduse, staci dusledne dodrzovat ustavni pravo na svobodu slova, cili zarucit kazdemu pravo na jeho svobodne vyjadrovani.V teto prolhane spolecnosti se lidske pravo smrsklo na pravo cumet na porno, hulit, fetovat, humanitarne bombardovat a poradat buzeratske festivaly jako oslavu lidstvi.

266311

3.4.2012 21:28

RE: Díky za oddechový článek

L 109.?.?.?

Reakce na 266311

Staci dodrzovat soucasne pravo???
Berdych, Pitr, Dalik, Kozeny, Gross, Paroubek, Topolanek, Dvorak, Bakala...
Vzdyt sam tvrdite:
V teto prolhane spolecnosti se lidske pravo smrsklo na pravo cumet na porno, hulit, fetovat, humanitarne bombardovat a poradat buzeratske festivaly jako oslavu lidstvi.

Cim ho chcete zmenit???
To tady musim vyflakat svych 10 mesicnich free prispevku na negramoty jako jste vy a autisty typu nick 'aristokrat'?

266315

4.4.2012 10:41

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 266315

> a autisty typu nick 'aristokrat'?
Silně konfliktní forma "aristokratických" mouder často sice vede k rozumové kontrakci (místo diskuze se začne hafat), ale vlastní obsah těch mouder jste zcela pominul. Škoda.

266334

4.4.2012 1:45

RE: Díky za oddechový článek

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266311

kapitalismus nelze zachovat jinak než tím že proběhne válka
produktivita práce prostě stoupla na takovou míru že prostě se velká část lidstva stává nezapojitelným do trhu práce a tím pádem do tržní směny
k udržení blahobytné tržní společnosti je třeba přeměnit zisky na útraty v reálné ekonomice
a tady nastává hlavní problém protože toto lze provádět ideálně pouze třemi způsoby - mzdovým, přerozdělovacím nebo úvěrovým mechanismem - spotřebu bohatých nepočítám protože výroba jachet, zaměstnávání služebnictva a spotřeba kaviáru ekonomiku nevytrhne)
1)mzdový mechanismus nefunguje protože nezaměstnanost snižuje mzdy a tím i koupěschopnost
2)přerozdělování nefunguje protože nejziskovější subjekty se mu dovedou vyhnout daněním ve výhodnějších lokalitách
navíc ovce ječí že daně škrtí ekonomiku (hahaha)
3)úvěrový mechanismus lepí chybějící peníze po snížení přerozdělování a snížení růstu mezd spolu s produktivitou po začátku globalizace
celé to bylo pravděpodobně plánováno protože v 70. letech byl opuštěn bretton-wood a nastartovalo se pumpování nekrytých peněz do ekonomiky na plné pecky
je třeba dodat že bez těch peněz by se kapitalismus už zhroutil protože se zavedením "new dealu" a obdobných věcí v západní evropě stal na přerozdělování závislým
z tohoto důvodu došlo k rozkvětu v 80. letech za reagana
nevýhoda úvěrového mechanismu je v tom že je úročený a tudíž dočasný protože je nutno neustále vydělávat více a více aby mohly být splaceny dluhy + úrok a navíc znehodnocuje měnu

v současné době jsme v situaci kdy se začalo tzv. "šetřit" a to je začátek neodvratného konce globální ekonomiky protože šetření v expansivním finančním systému je něco jako přivření kyslíku

a ted jak z toho ven - existuje kapitalistická cesta v souladu s tržními nástroji a postuláty a cesta jiná

1)tržní cesta vede nevyhnutelně k vákám či k válce které by svět vrhly v lepším případě zpět někam na začátek 19. století v horším případě v případě světové delší konvenční války někam do středověku a v případě světové krátké termojaderné války někam do doby kamenné
toto jsou jediná východiska která si dovede představit onen "Icik"
jemu nejde o válku on hloupě uvěřil že kapitalismus je přirozený stav ekonomizace mezilidských vztahů a tak je značně omezen a nevidí východisko

2)jiná cesta bude záležet na tom jak bude vypadat a probíhat bankrot a v jakém stavu se budou nacházet lidé po něm
já věřím v mírovou cestu s občasnými konflikty mezi lidmi jako náš svazáček "icik" kteří nechápou a ani pak nepochopí co se to vlastně děje [mrknutí jedním okem]

266324

4.4.2012 12:03

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 266324

Těžko určit co je „přirozené“ a co už ne, spíš bych užil termín „neúnosné“. Kapitalismus je asi obecně chápán jako společenská dohoda, kdy je soukromé vlastnictví výrobních prostředků uznáno jako bohulibé, neboť umožňuje generování zisku, který je možný akumulovat, a pak zase strategicky využívat k bohulibým účelům. Nebo prostě něco v tom smyslu. Bohulibé je to nejspíš proto, že taková společnost je považována za prosperující.
Podstata kapitalismu je ale hlubší. Je to mentální stav, kdy chceme čelit nejistotě snahou se nějak zabezpečit, vytvořit rezervy (dostat se za vodu), které jsou pak nějak strategicky využitelné, když je potřeba. Třeba mít velké stádo, zakopaný poklad, sklad dřeva, nebo prostornou sýpku.
Lze vůbec dosáhnout stavu, kdy je skupina lidí schopna si vypracovat takový systém společenských vazeb, který bude na dokonalé úrovni, což je vyrovnaný stav mezi hospodařením a spotřebou – tedy i nekonfliktní dělbou bohatství? To zní samozřejmě fantasmagoricky, protože ze zkušenosti víme, že nejsme schopni společenské vazby na takové úrovni vytvořit. Otázka je proč.
Něco se nedaří asi opět hned na začátku. Kupříkladu vykolíkovaný pozemek si označím za svůj, což musím nějak obhájit slovem i klackem, a tím si k němu vytvořím něco jako vlastnictví. V momentě kdy budu mít více dětí, budu je muset poslat s kolíky za hranice, nebo budu muset zintenzivnit produkci, nebo omezit počty potomků. Nejjednodušší je to první – tedy kolonizace. Pokud chci mít „jistoty“, budu tvořit rezervu, tedy pošlu chlapce co nejdál, protože i oni budou chtít mít chlapce a sousedi se taky množí. A kapitalismus je tu. Velký pozemek si žádá mnoho chlapců s holemi, a ty je potřeba začít živit, atd., což je tlak na produkci a bludný kolo se uzavírá. Dokonce tu můžeme vidět i specifický druh kapitálu – tedy početné potomstvo jako základ strategické rezervy na práci i na boj. Lid jako stádo (kapitál) je tu od nepaměti.
Proto úkol numero uno je udržet počet, jelikož kvalita se mění v závislosti na kritickém množství. Je nutné sáhnout na první zdroj (kapitál), a tím je lidské stádo, neboť s tím jak se zmnožuje, rapidně klesá kvalita vztahů, tedy jdeme dolů, rozhodně ne nahoru. Je to celoplanetární problém, jehož projevem je monoteismus (monoideismus), což je kapitalizace lidského stáda bez ohledu na hranice a národy. Nicméně tím, že není možno již příliš nějak někam expandovat, dojde nejspíš i ke spontánnímu kvalitativnímu posunu... ale kam a jak, tak to teprv uvidíme...
Jestli tu teď někdo něco zrovna plánuje, tak jen v důsledku tlaku oklností a výsledek bude opět více produktem nedorozumění a nepochopení, než čehokoliv jiného.

266336

5.4.2012 19:29

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266336

Kapitalismus je především podvod bakovních elit, které půjčují papírky a inkasují nazpět zboží a služby jako splátky úroků. Je otázkou času, kdy se tento podvod zhroutí a celá ta parta parazitů ztratí obživu.

266401

6.4.2012 10:02

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 266401

velmi populární zjednodušení, ovšem kdyby na tomto skutečně společenský systém stál, znamenalo by to, že je tvořen obrovským množstvím idiotů s několika vezoucími se vyčuránky, a protože zas tak velký skeptik nejsem, vidím i jiné příčiny, které vedou k podobným jevům, které zmiňujete...
pokud by v tuto chvíli ony tzv. elity (tedy systém bankovních úředníků zajišťujících likviditu systému) zmizely, došlo by k šílenému kolapsu ekonomik celého světa...
co by to znamenalo...
jednoduše pád specializovaných odvětví a v podstatě dělby produkce na mezinárodní úrovni, tedy by se ocitly celé skupiny států v beznadějné krizi...že bychom přišli o naše každodenní hračky, na tom ani nesejde, ale došlo by k propadu potravinové produkce a odhadem třičvrtiny světa by zažilo nejspíš hladomor...
z hlediska mocenského uspořádání by došlo k odkrytí karet a okamžitě by bylo vidět, na čem moc skutečně stojí, to jest ozbrojené složky - zpravodajci - ideologičtí vůdci...
zbytek budou jen oběti vlečené okolnostmi vzpomínající na ten "starej dobrej kapitalistickej blahobyt", tím to samozřejmě neobhajuju, jenom si nedělám iluze o tom, co zítra může nastat a zároveň opět chci připomenout, že tzv. "kapitalismus" je mnohem hlubší problém, než se obvykle prezentuje...

266431

6.4.2012 18:58

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266431

To neni popularni zjednoduseni, to je kruta pravda, ze ktere si vy, co si o sobe myslite jak jste vzdelani a chytri, delate legraci tvrzenim, ze se jedna o spikleneckou teorii, protoze si myslite, ze ti co tisknou nove penize to s vami dusevne omezenymi chudaky mysli dobre.
Ke kolapsu ekonomiky dojde, o tom neni pochyb, protoze pocet nove natistenych nicim nekrytych penez urcenych na splatky uroku uz nebude stacit, pac celkova jistina nabyla giganticke hodnoty.
Zanikem bankovniho parazitismu ekonomika nezkolabuje, protoze bankeri nikdy zadnou hodnotu za cela ta staleti, co tuto zlodejskou pyramidu buduji, nevytvorili. Ty hodnoty vzdycky vytvareli konkretni lide, kteri museli uroky zidovi splacet.
Jdete svoje moudra roznaset nekam do CEPu mezi sve stejne pritrouble soukmenovce a nezapomente si postezovat, ze levicova luza nechce pracovat, zatimco pravicovi bankeri a burzovni spekulanti poti krev[smích]

266454

7.4.2012 11:04

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 266454

To by byla i ta ovce chytřejší, než papblb, kterej se znevolní, jen tak, jakoby nic, za potištěný papír. "My tady tvoříme hodnoty a Žid nám to bere!" [oči v sloup] Tak si to představ, jak si někde sedneš na prdel, na palici si dáš jarmuli a budeš vesele lichvařit s potištěnym papírem. Jak dlouho myslíš, že ti to vydrží? Lůza zůstane lůzou, dokud bude na tyhle kraviny věřit. Hlavně se vždycky podívej, kdo ti to cpe pod nos, třeba se ti pak rozsvítí. No jasně, kapitalismus je bezva, jen nám to kazí Žid. Nebo nám komunismus pokazil zlý Žid? Ale kdež. Zlý Žid pokazil katolíkům ráj na zemi. Ne, co to pletu, zlý Žid to kazí mohamedánům. Sakra. Nebo pravoslavnejm? Uh. Co to pletu, Martin s Jeanem na to kápli ... protestantům to kazí zlý Žid. A toho jedinýho hodnýho Žida (blonďatýho Araba) umučili. Takoví jsou ONI...
Každej den potkávám průměrný a velmi aktivní křečky, kteří jsou schopni kvůli pár šupům udělat doslova cokoliv. Aha, tak tady jsou! Židi! Ale proč taky nadávaj na Židy? Ha! Trik! Musíme je odhalit, jsou všude mezi námi, hemží se a škodí a vydávají se za nás...jsou převlečení! Někteří se dokonce mění! Dokážou mutovat a mezigalakticky putovat!
No... tohle nejspíš opravdu nevypadá dobře...

266501

8.4.2012 15:20

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266501

..zid se pise s malym "z" - soudruhu poruciku. Jestli budete v tomto splhani pokracovat i nadale stejnou intenzitou - tak se "svobodnika" po prevratu - nedozijete !! [velký smích]

266549

8.4.2012 15:08

RE: Díky za oddechový článek

steve 166.?.?.?

Reakce na 266454

kruci !!, ale jak to skoncilo s tema rohlikama !? Tak - budou nebo nebudou !? . [chechtot]

266548

8.4.2012 15:50

RE: Díky za oddechový článek

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266548

Rohlíky rozhodně budou, protože příliv jídla do žaludku vězně v hladomorně nezpůsobí jeho kručení.[smích]

266550

6.4.2012 2:48

kapitalismus nelze zachovat jinak než tím že proběhne válka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 266324

,,kapitalismus nelze zachovat jinak než tím že proběhne válka
,,,,,,
vedle uvedenych duvodu pro zachranu kapitalismu jsou jeste dalsi.

Bylo, je a bude
http://blisty.cz/art/44410.html

266426

6.4.2012 2:53

kapitalismus nelze zachovat jinak než tím že proběhne válka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 266324

Po relativně dlouhé období kapitalismu platí, že "nepřátelé tvoří klientelu, spojenci konkurenci a vlastní obyvatelsto protivníka". Tyto války jsou vždy v jistém smyslu a podobě, válkami proti vlastnímu obyvatelstvu, případně občanskými válkami vedenými na cizím území a v zastoupení.

266427

2.4.2012 16:24

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 266206

Jarmilo, diky za uprimny nazor.
Ad ty 2 vyse: nejde se zavdecit vsem. Aby ubylo okopavacu kotniku, asi byste si mela zmenit nick na Drticlebek nebo neco podobneho

266237

8.4.2012 23:07

RE: Díky za oddechový článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 266206

Ejhle, nesmysly. I ty slépko rovnostářská [chechtot] [chechtot] [chechtot]

266569

9.4.2012 7:27

RE: Díky za oddechový článek

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266569

Zalez do boudy pucfleku a neotravuj slušné lidi.[smích]

266578

1.4.2012 15:21

autor

dobe chavez 96.?.?.?

jsem velice rád,že inspirativní polibek Muzy udržel autora v sebereflexi,že si nepěstoval to,co dělá většina chamtivých vědátoru a spisovatelu...rozvláčně následně rozepisovat složitě po dílech hlavní myšlenku jen proto,že je za to balík....

266203

1.4.2012 21:29

ještě Jerome Klapka Jerome

fohat 88.?.?.?

a Tři muži ve člunu....podobný žánr,oslovující lidi ve své i jiné době...

266221

2.4.2012 10:19

Co se to deje se Zvedavcem?

Anonym 89.?.?.?

Zvedavec nema o cem psat? Jak jinak si mam vysvetlit, ze sem vklada nafouknute prispevky o nejakem Saturninovi nejakeho Zdenka Jirotky. Kdo to vubec byl, ten Zdenek Jirotka? Saturnin (precetl jsem to z nerozvaznosti v mladi, takze vim o cem mluvim, dodnes si vzpominam na pocit tizivosti co ve mne cetba vyvolala), pribeh plny mdleho malomestactvi, mdleho nedovareneho pokusu o humor, nedavno se to pokusila resuscitovat ve filmovem zpracovani urcita skupina lidi u nas, snad k autorovi maji nejake vazby, asi vzdalene pribuzenske, vysledek stejny, nula od nuly pojde. Opravdu neco tak marginalniho ten Jirotka, snad se jedna o nedorozumeni.

266229

2.4.2012 17:28

RE: Co se to deje se Zvedavcem?

steve 166.?.?.?

Reakce na 266229

.. a vubec neejlepcii knihy jsou o holokaustu. Protoze jsou tluste a da se s nimi podlozit ve stodole zebrinak - coz literarne potesi ! Pres zimu. A nekazi se zmenami rezimu. Rada: .. knihu "Jak jsem hazela jablicka na vzdalenost 42 kilometru" - pouzivejte na podlozeni predni napravy, .. knihu "Saturnin popiracem" ctete na schodech pred kancelari nasich ideopatracu - vezmou vase dite do jesli, .. knihu "Svejk - cesky fasismus" pouzijte k podepreni chradnouciho kominu v nejblizsim tabore kde chradli ..., knihu "Ferda Brablenec - projevy a state antisemity" - universalni pouziti ke vsemu, na sankovani i jako darek do plzenske centraly stastneho zivota nasi Verus .... [smích] [smích]
PS: - .. zna se Saturnin s Janouskem a Bemem ??

266240

2.4.2012 10:53

Saturnin

anij 195.?.?.?

Saturnina som čítal niekoľkokrát, ale Švejka viackrát. Saturnin je trochu sterilná kniha, možno preto, že bola písaná počas vojny a okupácie. Jediný dôkaz v celej knihe týkajúci sa vojny je zmienka o zatemnení.

266230

2.4.2012 23:43

Pozdní humor k 1.aprílu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Newyorský soud rozhodl, že libanonské teroristické seskupení Hezbollah musí vyplatit americkým pojišťovatelům odškodné ve výši 9,4 miliard dolarů.
V roce 2006 se skupina amerických pojišťoven v čele s Chubb Corp. obrátila na soud se žalobou na vyplacení odškodného Al-Kaidou a Hezbollah, které mají na svědomí teroristické útoky 11. září roku 2001. Žádná z těchto organizací nepodala protest a soudce rozhodl, že svou vinu automaticky uznávají a musejí tedy nést materiální odpovědnost.

http://czech.ruvr.ru/2012_03_28/69893395/ [cool]

266255

4.4.2012 18:23

Svejk a Saturnin aneb Cech sluzebnikem

mkadlec 89.?.?.?

Nechci se zabyvat literarnimi dily. Nebudu soudit, ktere je lepsi dokonce ani ktere se mi vic libi. Obe dila mam rad a povazuju je za soucast toho nejlepsiho ceskeho humoru. Rad bych se zamyslel nad postavami. Svejk a Saturnin jsou totiz zajimave nahledy na Cecha v sluzebne pozici.
Takze nejdriv Svejk.
Svejk se stal sluhou nedobrovolne, povolavacim rozkazem.
Svejk se stal sluhou (bursem) u feldkurata Katze, protoze dokazal predstirat litost takovym zpusobem, ze to okouzlilo i kneze, protoze jeho kazani chybel ten polepsenej hrisnik. Byl vsazen a prohran a masiroval s nadporucikem Lukasem na frontu. Rozkazy vetsinou plnil takovym zpusobem, ze to jeho nadrizenemu zpusobilo co nejvetsi skodu, prestoze udelal presne to, co jeho nadrizeny rekl.
Z hlediska mezilidskych vztahu Svejk a jeho pan byly souperici osoby. Svejk plnil sve povinnosti tak aby co nejmene prospel a co nejvice uskodil.
Saturnin
Saturnin se stal sluhou (domacim zamestancem) dobrovolne. Podal si inzerat, za podminek ktere byl jeho zamestnavatel ochoten prijmout. Pravdepodobne nemel zapotrebi pracovat jako sluha, mozna nemel zapotrebi pracovat vubec. Pravdepodobne byl zamozny, klidne se vzdal hausbotu. Je popisovan jako inteligentni, sportovne nadany mlady muz. Malokdy se ridil tim, co jeho zamestavatel rika, naopak vzdy dela to co povazuje pro sveho zamestnavatele nejlepsi.
Nebudu hodnotit literarni dila. Ale postavy bych si vyhodnotit dovolil. Kdybych se s nekym z nich mel vydat na pusty ostrov, Svejk to nebude.

266355

4.4.2012 18:30

RE: Svejk a Saturnin aneb Cech sluzebnikem

steve 166.?.?.?

Reakce na 266355

.. mel vydat na pusty ostrov, Svejk to nebude
-----------
.. a v roce 2012 do Ceske republiky ? [cool]

266357

4.4.2012 18:38

RE: Svejk a Saturnin aneb Cech sluzebnikem

mkadlec 89.?.?.?

Reakce na 266357

Zajimava otazka [smích] Kdybych tu uz nebyl a mohl si zvolit literarni postavu, asi by to byl Perry Mason, protoze nabitej pravnik je nejlepsi zbran.

266358

7.4.2012 7:43

So zaujmom ci citavam prispevky na Zvedavci

gibi z Wilsonova 195.?.?.?

nemienim k nim pridat svoj, lebo to povazujem v podstate za stratu cas. Tak isto uz nepotrebujem verejne/anonymne [smích] prezentovat
svoj nazor. Co som mal napisat, napisal som. Pacia sa mi nazory niekorych nikov, ale hlavne sa hlboko sklanam pred zenami, ktore tu
diskutuju aj ked s niektorymi ich nazormi nesuhlasim. Skutocne klo-
buk dole. Zvedavec je portal, ktory je vdaka prispievatelom na vysokej inteligencnej urovni. Pravda, ma svoje obmedzenia akou
je napriklad slovenska otazka vo vsetkych formach, ale aj nejaka
cierna sadza musi byt na cistom zrkadle, uz len kvoli kontrastu.
Vela stastia

P.S.Ako vidno svoju zasadu u neprikladani prispevku som porusil,
ale je to len kvoli tym fantastickym prispievatelkam. Co by chlap neurobil pre zenu

266497

12.4.2012 19:56

kniha k smrti smutná

jm 177.?.?.?

„F.X.Šalda řekl o Švejkovi, že je to přes všechnu komiku kniha k smrti smutná ; neboť jednotlivec bojuje s ohromnou mocí, nad níž není větší, s válkou, boj o život a na smrt a boj o holé živobytí ( na víc chudák nemá ); a bojuje zbraněmi, podlými, zákeřnými, kterých si nevybral, které mu byly vnuceny, bojuje, jako bojují otroci.“ Šalda se však mýlí. Švejkovi tyto zbraně vnuceny nebyly, protože se Švejkem (švejkem) nestal v den atentátu na Franze Ferdinanda a nejde mu vždy pouze o holé živobytí, protože jedná často způsobem, který není nejvhodnější pro přežití

266824

17.4.2012 23:51

RE: Zizka & Svejk spolecnost s rucenim velmi omezenym

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 266824

Zizka & Svejk spolecnost s rucenim velmi omezenym

http://www.blisty.cz/art/62997.html


SOK - Michael Hauser: Žižek a Čechy


http://www.sok.bz/index.php?option=com_content&task=view&id=208&Itemid=49 [chechtot] [naštvaný]

267156

Příspěvků: 119

01.04. 13:34 Lin  Díky za oddechový článek
01.04. 16:50 Jarmila  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 06:23 MoUdrostrak  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 16:19 Lin  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
02.04. 19:25 MoUdrostrak  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
02.04. 19:54 Luxor  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
03.04. 01:18  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
02.04. 20:30 Lin  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
02.04. 20:32 Lin  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
03.04. 13:11  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
03.04. 17:35 aristokrat  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
03.04. 17:54  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
02.04. 20:42 Luxor  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
03.04. 07:31 MoUdrostrak  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
03.04. 05:53 jm  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
02.04. 22:02  pro Lin
03.04. 05:46 jm  RE: pro Jarmilu a Moudrostraka
02.04. 18:20 steve  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 18:31 steve  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 08:46 jarda667  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 16:51 Jarmila  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 17:26 Luxor  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 20:08 L  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 21:58 Luxor  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 22:32  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 08:01 Jarmila  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 09:35 Duanitta  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 14:28 Erwin  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 21:48 Duanitta  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 10:56 L  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 17:15 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 18:15 L  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 20:23 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 08:39  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 21:06 L  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 11:39 L  RE: Díky za oddechový článek
02.04. 23:34  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 10:35 L  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 17:33 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 21:01 drfie  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 21:11 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 22:56 drfie  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 23:24 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 18:31 drfie  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 19:25 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 18:21 baba_Blažková  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 18:37 L  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 20:27 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 21:09 hestroy  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 21:08 drfie  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 21:16 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 22:38 drfie  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 23:11 baba_Blažková  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 23:34 drfie  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 08:38 baba_Blažková  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 17:47 drfie  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 21:02 baba_Blažková  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 19:00 steve  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 23:32 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 17:45 drfie  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 18:25 steve  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 18:27  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 19:27 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 20:01 steve  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 20:16 Lin  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 20:26 steve  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 20:32 Lin  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 20:04 L  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 00:47 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 11:16 drfie  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 11:50 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
09.04. 17:34 drfie  RE: Díky za oddechový článek
09.04. 23:51 baba_Blažková  RE: Díky za oddechový článek
10.04. 19:43 drfie  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 20:14 Lin  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 20:39 drfie  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 21:28  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 02:49 steve  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 00:50 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 11:09 Lin  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 11:23 drfie  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 13:48 Oracle  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 16:37 drfie  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 17:51 Oracle  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 16:05 drfie  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 13:48 Antiseptik  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 16:23 drfie  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 08:05 Jarmila  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 08:46 baba_Blažková  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 12:56 drfie  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 21:02  RE: Díky za oddechový článek
03.04. 21:28 L  RE: Díky za oddechový článek
04.04. 10:41  RE: Díky za oddechový článek
04.04. 01:45 aristokrat  RE: Díky za oddechový článek
04.04. 12:03  RE: Díky za oddechový článek
05.04. 19:29  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 10:02  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 18:58  RE: Díky za oddechový článek
07.04. 11:04  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 15:20 steve  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 15:08 steve  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 15:50 Jarmila  RE: Díky za oddechový článek
06.04. 02:48  kapitalismus nelze zachovat jinak než tím že proběhne válka
06.04. 02:53  kapitalismus nelze zachovat jinak než tím že proběhne válka
02.04. 16:24  RE: Díky za oddechový článek
08.04. 23:07  RE: Díky za oddechový článek
09.04. 07:27 Jarmila  RE: Díky za oddechový článek
01.04. 15:21 dobe chavez  autor
01.04. 21:29 fohat  ještě Jerome Klapka Jerome
02.04. 10:19 Anonym  Co se to deje se Zvedavcem?
02.04. 17:28 steve  RE: Co se to deje se Zvedavcem?
02.04. 10:53 anij  Saturnin
02.04. 23:43  Pozdní humor k 1.aprílu
04.04. 18:23 mkadlec  Svejk a Saturnin aneb Cech sluzebnikem
04.04. 18:30 steve  RE: Svejk a Saturnin aneb Cech sluzebnikem
04.04. 18:38 mkadlec  RE: Svejk a Saturnin aneb Cech sluzebnikem
07.04. 07:43 gibi z Wilsonova  So zaujmom ci citavam prispevky na Zvedavci
12.04. 19:56 jm  kniha k smrti smutná
17.04. 23:51  RE: Zizka & Svejk spolecnost s rucenim velmi omezenym

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 130 čtenářů částkou 22 170 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 1

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Měnové kurzy

USD
21,90 Kč
Euro
26,21 Kč
Libra
29,21 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,18 Kč
Švýcarský frank
24,23 Kč
100 japonských jenů
21,08 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,85 Kč
100 maď. forintů
7,25 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,77 Kč
1 unce (31,1g) zlata
38 758,58 Kč
1 unce stříbra
481,67 Kč
Bitcoin
405 834,69 Kč

Poslední aktualizace: 30.11.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 981