Diskuze k článku

Politický marketing a války v minulém století

Příspěvků 92

22.4.2011 9:56

Hezke

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Hezke, predevsim je dobre z clanku videt, ze navzdory nemecke propagande si Cesi zvolili vladu bolseviku dobrovolne.A jak je jejich dobrym zvykem, dnes z toho obvinuji Rusaky.Z Frantiska Kozika se stal po valce vzorny bolsevik.To jen tak na okraj, aby bylo videt, ceho jsou cesti umelci schopni.

242426

22.4.2011 10:42

To Autor

Alexus 77.?.?.?

Díky za článek, tohle by měly učit na školách....Denně

Bude pokračování ?

242432

22.4.2011 12:26

Obavy "elít"

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Podľa môjho názoru pomaličky ale isto prichádza čas keď ľudia prestanú veriť propagande.

Problém je že to bude ako hodne nepríjemné zobudenie z krásneho sna. Vyzerá to tak, že potom budú ľudia nasraný a budú vešať politikov na kandelábre, a elity zas budú mať problémy nájsť nejakú náhradu za svojich nových silných vodcov ovečiek- rozumej nového Hitler-a a Stalin-a.
Totiž nový vodca musí byť chytrí a mať charizmu, ale takýto ľudia zas tam nebudú isť lebo majú silný pud sebazáchovy a sú zbabelci, nehovoriac o tom že budú mať pred sebou odstrašujúce príklady. [cool]

242441

22.4.2011 17:34

RE: Obavy

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 242441

ale ten vůdce přeci povede lidi za přeludem nějakého "vyššího dobra" takže nebude mít morální problém s tímto navíc bude náležitě vybrán a projde tou správnou vzdělávací strukturou
už jsi někdy slyšel o někom kdo by řekl "pojdme lidi budeme zabíjet abysme páchali zlo?" já tedy za takovým člověkem by nikdy masy nešly
masám musíš nabídnout "světlé lepší" zítřky a pokud budeš mít předpoklady jaké jsou kladeny na silného vůdce tak za tebou půjdou

problém je v tom že to "přestávání věření propagandě" je "začínání věření propagandě naruby"
stejně jako elity prostě přesedlají na jinou kobylu a tu starou nechají rozcupovat nasraným davem

242453

22.4.2011 18:19

RE: Obavy

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242453

>masám musíš nabídnout "světlé lepší" zítřky a pokud budeš mít předpoklady jaké jsou kladeny na silného vůdce tak za tebou půjdou...stejně jako elity prostě přesedlají na jinou kobylu a tu starou nechají rozcupovat nasraným davem
------
Přesně tak, aristokrate. Říká ti něco tohle prohlášení?:
"Komunisti tvrdí, že bude nezaměstnanost - to není pravda. Komunisti tvrdí, že se bude zdražovat - nevěřte tomu. Nebudeme jako oni. Pravda a láska zvítězí".

Kdyby lidi věděli, co ty "lepší" zítřky přinesou, tak si myslím, že většina by ty klíčky na odzvonění konce totality vůbec nevytáhla. Tím se ovšem nechci zastávat totality KSČ. Ale jak to změnit? Nemyslím tím, jak vrátit to, co bylo, ale jak změnit to, co nastalo? Další totalita, ale pod jiným praporem a v jiném rouše.

Ty máš na vše pokaždé jedinečnou a správnou odpověď, aristokrate. Můžeš nám tady utrousit jednou větou spásnou a propagandou neovliněnou odpověď? Co s tím?

242455

22.4.2011 19:20

RE: Obavy

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242455

ale on má aristokrat pravdu v tom (volně parafrázováno) konec věření jedné propagandě znamená začátek věření propagandě jiné.
a tvoje porevoluční hlášky to plně potvrzují:
>"Komunisti tvrdí, že bude nezaměstnanost - to není pravda. Komunisti tvrdí, že se bude zdražovat - nevěřte tomu. Nebudeme jako oni. Pravda a láska zvítězí".

i já se dnes stydím, že jsem cinkal klíčema. ale rozhodně jsem byl rád a jsem rád, že ten systém se změnil. a beru to i s těmi negativy. ostatně negativa jsou zde proto, že už nejsme uzavření za ostnatým drátem, utěsněni hranicemi, špízováni nespočtem estébáků, jejich donašečů, komoušů, pomocníků stráže VB a podobnými.
je prostě třeba si vybrat - chceš jistotu průměrné chudoby a trvalé omezenosti, nebo chceš perspektivu a svobodu, a to i za cenu negativních jevů z větší svobody vyplývajících? já beru samozřejmě to druhé.

a otázku
>Co s tím?
by bylo možno modifikovat tak, že se vlastně ptáš "Co s nimi?"... s těmi druhými, kteří mají jiné názory, jiné zájmy, jiné známé, jiné podmínky... prostě bys asi chtěl, aby svět byl "rovný". ale to on nikdy nebyl a nikdy nebude. v žádném smyslu slova "rovný".
to bys musel ty jiné masově povraždit, aby ses těch "problémů", které z jejich jinakosti pramení, zbavil (a jiným vadí zase jiní, takže by vyvraždili tvé sympatizanty). otázka je, jestli takový svět (masový hrob, a zbytek ve strachu) je to, po čem lidé touží.
takže co s tím? -prostě nic! žij a nechej žít. snaž se sám za sebe, se svými milými a známými, a usilovně se snaž uchovat si pokoj v duši. to je jediné možné řešení. ideální třešnička na dortu je snažit se být k jiným maximálně dobrý, a snad naivně věřit, že i oni budou... a dobro se pak bude lavinovitě šířit. 100% ale nebude nikdy, protože na světě jsou bohužel i blbci a lidé zlí. ti ale proti (snad) většině dobrých nemají stejně šanci... nikdo si je za parťáky nevybere... zlo je poznat a lidem se protiví. i přes všechnu tu degeneraci máme v sobě jakýsi hlas, kompas, svědomí.
no... přece jen se "s tím" něco dělat dá - mluvit spolu, otevírat si navzájem obzory. mluvit rozumně, ne fanaticky, ne manipulativně, ne dělat chytrého a jedině správného. prostě nabízet alternativy a podporovat přemýšlivost. aby slabší nekončili v manipulovatelném stádu a pak zbytečně v neštěstí.

242461

22.4.2011 20:35

RE: Obavy

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242461

Očekával jsem sice odpověď od aristokrata, ale budiž.
Tmo, výjmečně s tebou souhlasím, především s tou poslední dlouhou větou.

242466

23.4.2011 18:02

RE: Obavy

světla 77.?.?.?

Reakce na 242461

>no... přece jen se "s tím" něco dělat dá - mluvit spolu, otevírat si navzájem obzory. mluvit rozumně, ne fanaticky, ne manipulativně, ne dělat chytrého a jedině správného. prostě nabízet alternativy a podporovat přemýšlivost. aby slabší nekončili v manipulovatelném stádu a pak zbytečně v neštěstí.

Uvědomuješ si vůbec, že děláš úplně něco jiného, než o čem tu hezky píšeš? Vždyť zrovna ty se chováš jako úplný fanatik, ostatní s jiným názorem okamžitě urážíš, napadáš je, zesměšňuješ. Děláš ze sebe chytráka, který má vždy pravdu a je jediný správný. Nenabízíš alternativy, ty tvrdíš, že máš naprostou pravdu. K přemýšlivosti nikoho nevybízíš, ostatní označuješ za hlupáky a přitom jsi sám úplně tupý jedinec ve stádu, ale nikdy si to nepřiznáš. Měl by ses léčit, určitě na tvůj případ existuje diagnóza. Něco jako schizofrenie. Je mi tě líto. Asi moc kamarádů nemáš, protože takové naduté samolibé chytráky nemá nikdo rád. [bliji]

242524

22.4.2011 21:58

RE: Obavy

Antiseptik 174.?.?.?

Reakce na 242455

No možná že je to hloupost, ale mohlo se v podstatě neměnit nic co se měnit nemuselo. Prostě zvolit jinou vládu a zrušit komunistickou absolutní moc a přitom nechat systém jak byl, pouze umožnit soukromé podnikání aby vznikalo (domácí ovšem) ale neprivatizovat co už státní bylo, to mohlo klidně státní zůstat. Pokud by časem nějaký soukromý podnik přerostl státní podnik ve stejném rajonu, mohl ho klidně koupit za normální cenu, nikoliv hubičku.

242471

22.4.2011 23:20

RE: Obavy

r.k. 188.?.?.?

Reakce na 242471

Statni muze byt maximalne posta, MHD, nebo podobne firmy kde neni moc co pokazit, nebo urady-ani nemluve. Statni vyrobni podnik v ohrozeni konkurence by nebyl dlouhodobe zivotaschopny zadny. Mozna by neco vyrobil (mozna-pokud by mu dalsi statni podnik na kterem by byl zavisly prodal co potrebuje), ale to beztak v kapitalismu neni podstatne, podstatne je prodat, a to je bod, kde by v konkurenci neobstal, protoze by se nespolehal na sebe (absence motivace strihnuta vlivnymi odbory=sebevrazedna kombinace), nybrz na sveho majitele (stat=parta uredniku). Vetsina podniku fungovala protoze na hranicich byl drat, neexistovalo ohrozeni konkurenci, takze dochazelo i k povestnym kuriozitam ze napr. nebyl blby hajzlpapir. A pokud se ten papir nakonec vyrobil, tak se pochopitelne bez problemu prodal. Dnes po letech uz muzete strilet teoriemi, me by taky nejaka "bezpecna" napadla - napr. podniky novym majitelum neprodat nybrz pujcit na urcity pocet let.. Ale tehda byla spolecenska situace takova ze lidi proste chteli kapitalismus (aniz by chapali o co jde) a za prezidenta pomatence (pro jeho obdivovatele: idealistu) Havla, ktery je ujistoval, ze bude vsechno OK, dokonce ve slavnem projevu (prosinec 1989) rekl mj.ze je komunisty krive obvinovan z toho ze chce v zemi obnovit kapitalismus coz udajne neni pravda (pokud primo nelhal tak pojmum kapitalismus a socialismus proste rozumel taknejak po svem) a udajne o tom vyjde (bude vychazet) mnozstvi knih apod. Ja se priznam ze soucasny kapitalismus uz prestavam chapat a obcas nevim kde ziju - socialisticke zdravotnictvi, feudalisticky pristup k zamestnanci resp.lidskemu zdroji atd. - chtelo by to ocejchovat nejakym privlastkem, podobne jako se komunisticky socialismus nazyval "realny socializmus" (ten kapitalismus kdyz pro nic tak aspon do knizek dejepisu pro nasledujici generace po tom co se to tu zborti)..

242475

23.4.2011 1:04

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242475

Statni podnik v ohrozeni konkurence, to je srandovni termin.Co ohrozuje statni podniky v Cine, ze se tak ptam, ta konkurence ze Zapadni Evropy nebo nedejboze snad z USA?
Chteli cesti blbci kapitalismus a cinkali klicema, maji ho mit, dobre jim tak.Smali se Jakesovi a ted skripou zubama, ze je vsude bordel a nadavaji na Brusel.Samozrejme bude hur nez za toho komunisty rizeneho pseudosocialismu, pac si z nich zapadni kapitaliste udelali levnou a dobre zadluzenou pracovni silu.

242481

23.4.2011 9:22

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 242481

Taky jsem cinkal klíčema, ale rozhodně ne proto, aby tu byl kapitalismus. V podstatě šlo jen o to, aby ztratila absolutní moc KSČ, která v té době už sloužila pouze jako výtah k lepšímu postavení, majetku a dávala této skupině privilegia v zasahování do každé části života lidí.

Zasádní otázka zněla proč, když jste chtěl na školu, dostat byt, vycestovat a t.d. muselo k tomu být vyjádření KSČ?

V protikladu k tomu byly výkony řídících struktur z KSČ, které šli od desíti k pěti a na povrchu se to projevovalo ve spotřebním zboží. Ve výrobě v nelogických přesunech výdělečných technologií z dosavadních podniků třeba na slovensko a pod. Otupováním iniciativy lidí, kteří svým umem dokázali zlepšit výkonost podniku, ale kteří zato nic nedostali, protože nebyli v KSČ a podle dosavadních zákonů by odměna byla příliš veliká a dotyčný by se nepřiměřeně obohatil.

Tento marasmus postavený na moci KSČ jsem nechtěl a proto jsem šel na náměstí a s mnoha dalšími, kteří to cítili stejně. A vyprošoval bych si, aby nás někdo označoval za blbce. Určitě bych se nechtěl do té doby vrátit, ale dnešní časy nejsou o nic lepší, dnes spíše už horší.

242497

23.4.2011 10:38

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242497

A za co Cesi jsou, kdyz ne za blbce?Zasadni otazka je, jestli se za dalsich deset let budou mit lip nez za onech nenavidenych komunistu, u kterych byli skoro vsichni a dnes si hraji na antikomunisty.Kdyz jim nevadil na tribune Gott spolecne s Krylem, nebo Havel s Dubcekem, tak jak to chcete nazvat, kradkodobe pominuti smyslu?

242500

23.4.2011 12:40

RE: Obavy

Lin 85.?.?.?

Reakce na 242497

No, vidíte... [smích] Myslel jste to dobře, chtěl jste změnu k lepšímu - a takhle to dopadlo. Stejně, jako v r. 1948, kdy lidi také chtěli jen změnu k lepšímu a dočkali se dost nepříjemného překvapení. Co vím z vyprávění tehdejší generace, nechtěli nic jiného, než přístup ke vzdělání, lékařské péči a práci za mzdu. To všechno komunisti slibovali a pro spravedlnost nutno říci, že ti obyčejní, nejnižší (="stranická základna" ), si to také tak mysleli = že se bude praktikovat. Jenže - stejně jako po sametu byli první "odstaveni" a nahrazeni těmi "všehoschopnými". Proto pak ty čistky.
Velice brzo se ukázalo, že ti na mocenských postech mají představu úplně jinou a hlásaná "rovnost" není zas až tak rovná. Tehdejší komunisté sami o takových říkali, že to nejsou komunisti, ale straníci. Říkali to i o Gottwaldovi. Samotná paní Gottwaldová si stále držela služky za směšnou mzdu, chovala se k nim příšerně a stále ji musely oslovovat "milostpaní". Zatímco lidi žili z potravinových lístků a krámy byly prázdné, pro elitu se všechno dováželo ze zahraničí - z "prohnilého západu". Takže stejně jako po sametu to "utahování opasků" a "budování lepších zítřků" bylo směrované jen "mase" - nikoliv elitě. A všichni tehdejší kritici, kteří se zavčasu snažili běh "věcí" zvrátit, skončili v lágrech nebo na šibenici.

242507

23.4.2011 13:22

RE: Obavy

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242507

Píšete:Myslel jste to dobře,chtěl jste změnu k lepšímu-a takhle to dopadlo.

A muselo to tak dopadnout, neboť komunizmus není hnutím dělníků, ale promyšlenou lstí elit. Komunizmus připravovali schopní intelektuálové, žádná lůza se mezi nima nenacházela. Jeho realizace je jiná věc. Zde, v tomto procesu, posloužili ti nejhorší z lidí. Prvním krokem revoluční vlády v Rusku bylo, že propustila z vězení ty nejnebezpečnější vězně, ale nikoli politicky nespolehlivé pro daný účel půče. To je v současné době zdokumentováno na různých webech. Některé jsem uvedl již dříve.
Současný globální vývoj je odlišný. Viz BRICS a celou jižní Ameriku. Rodí se nový společenský systém a to na zcela jiném základě než experiment komunizmu. Z tohoto důvodu je tato doba přelomová a zároveň i nadějná.

242512

24.4.2011 12:50

RE: Obavy

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 242512

re:quido2..
Hmm..Nemá tu niekto presnejšie materiály ohľadom slávnych myslím dvoch kôl Havlovej amnestie? Mal som dáke linky a niečo aj posťahované a výsledok hodne smrdel. Až príliš často sa dostávam pri všelijakých mafstorkách z 90.rokov až do teraz v dodatkoch k formulácii: "Prepustený počas Havlovej amnestie". Neviem ako v Čechách, či je to podobne. Aké bolo kritérium výberu amnestovaných a kto vyberal. Možno ochlasta Vašek fakt plne nechápal, čo ho síce neospravedlňuje, no ako hovorí jedno zo zlatých pravidiel politického marketingu:
"Čo sa pre niekoho javí ako chyba, býva z pravidla pre druhého zámerom".

Zrovna tak kto navrhol F.Gálovi, aby predstavil VPN V.Mečiara?
Alebo to bola tiež iba "klubová fáma" a Fedorko s Vaškom konali tiež ovčiansky proiniciatívne?
Potom ťažko hľadať priame dôkazy. Admin(resp. jeho periféria) v tom prípade odviedoli profi job.
V štruktúre sú predsa tiež len befulkami a hockedy môžu byť predhodení. Hádam im to už docvaklo a nerozhodli sa neprimerane..
V konečnom dôsledku sú však "dôkazy" nepotrebné. V zásade stačí po sedliacky zhodnotiť výsledky a ak aspoň zhruba chápeme štruktúru a metódy systému, vieme celkom spoľahlivo identifikovať najpravdepodobnejšiu príčinnú variantu.

Celkom pekný článok na úvod.
No tzv. politický marketing,
či metodológia psychológie riadenia ide oveľa ďalej.
Až do oblastí, ktoré pre niekoho,
čo sa týka ovládania podvedomia más,
hraničia s "mágiou", či tzv."myslikou".
Smerom k tzv. cultural engineeringu
a pravidlám dlhodobej práce s matricami kolektívneho podvedomia.
(z eng.,de.Matrix v matematike 1D-Vektor, 2D-Matica, 3D-Tenzor..)
Síce niektoré PR-ené a celebriťkované autoriťky v záp."civilizácii" tvrdia,
že kolektívna psychika (vedomie a podvedomie) neexistuje v rámci dominujúcej filozofie egoizma, no u zvierat evidentne existuje.
Rovnako aj u dákej partie chlapíkov na pivku,
či skupiny fajčiarov na pracovisku a ich malej fajčiarskej,
rituáloch v kostoloch, synagóge, staroegyptskom chráme, či niekde v džungli..

Teda..Matrica je Koncepcia riadenia v obrazoch.
Séria, štruktúra charakteristických symbolov,
vytvárajúcich príbehy, ktoré sa v podvedomí cieľových skupín
pretavujú do spoločenských stereotypov.
Po generácie sa zamontovávajú,
infiltrujú do danej kultúry
metódami "kultúrnej spolupráce"
a následne slúžia ako gombíky a páčky na korekcie kurzu autopilota lietadielka, či ľoďky na ceste oceánom..

Ovčania, ich podvedomé správanie a hlavne emócie
sú obrazne povedané(človek myslí v obrazoch[smích]) koncertom médii, hudby, náboženstiev, ideológii,oficiálnej "vedy", seriálov, "block-busterov",ekonomického stresu(úrokových sadzieb), konvenčných vojničiek,atď.. popoťahované kolektívom-diregentom ako marionetky.

Pre psychicky a fyzicky zdravého Človeka však niet mystiky.
Snáď najneskôr naši potomkovia budú Ľuďmi,
no bo...Automaticky kráceno

242580

24.4.2011 7:58

RE: Obavy

baki 217.?.?.?

Reakce na 242497

Já jsem necinkal klíčema. I když jsem komunisty také neměl nijak rád. Ovšem vím z istorie, že po převratě následuje režim, který je jen nepatrně lepší (často i horší), než režim předchozí.
Rozdíl mezi režimem komunistickým a současným je jen v tom, že tehdy se nemohlo proti režimu mluvit, nyní se může. Jinak se nic víc nezměnilo. U moci jsou (až na výjimky) stále stejní lidé, platí, že sice můžete mluvit proti režimu, ale nic nemůžete změnit. Jste považováni pouze ze vovčany, jak tu již bylo mnohokrát naznačeno.
Historie mnoha set (či tisíc) let nás učí, že takto to vždy dopadlo. Co tedy můžeme čekat??? Nic, co bychom ve prospěch společnosti mohli učinit. Vždy se moci ujmou lidé, kteří se snaží obohatit, či jinak léčit své mindráky. A tomu přzpůsobí i zákony státu.

242561

24.4.2011 8:13

RE: Obavy

MoUdrostrak 88.?.?.?

Reakce na 242561

Nejdůležitejší otázkou by přece mělo být, jak by dopadl Západ, jeho "dýmů-krásy" a kapitaliSSmus,

Vložený obrázek

kdyby se mu před 25 lety nepodařilo "sehnat" Gorbatchowa?!

Vložený obrázek

242563

23.4.2011 10:54

RE: Obavy

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242481

nějak ti unikla "drobnost", že je řeč o českých státních podnicích roku 1989 a ne o zcela jiných státních podnicích v číně, kde ani státní zaměstnanci nemají tolik "sociálních jistot" co naši zaměstnanci "zlých kapitalistů". není socialismus jako socialismus. ten čínský je vlastně tvrdým kapitalismem.

dále podnik v číně může být chráněn svým způsobem silným státem, podmínkami průniku cizích podnikatelů, absolutně jiným prostředím, jazykem, kulturou, a především extrémně levnou pracovní silou (zvláště zpočátku éry otevření se číny světu). tomu nemůže téměř nikdo konkurovat.

tyto drobnosti způsobují absolutní odlišnost a nesrovnatelnost s českými státními podniky, o nichž byla řeč.

zda se někdo zadluží + jak peníze z úvěru využije + jak splácí, to věc každého soukromníka. a potud všechno v pořádku -když je někdo bIbej, dobře mu tak, a ať je ožebračen a zotročen -- zákony přírody.
ale problém je s tzv. zastupitelskou demokracií, která tak úplně nefunguje a občané jsou zvolenou mafií okrádáni a zadlužováni mnohem více a proti své vůli. a přitom to nejde tak snadno napravit... a to u "českých blbců" i u amerických a jiných. demokracie je virus, poškozující tělo organismu, který si jej vybral za svůj program. z principu jde o trvale degenerující zřízení. lepší je osvícená monarchie nebo diktatura, ale je těžké najít vhodného osvíceného vůdce s patřičnou autoritou, kterou by docílil po dobrém. když je to po zlém, lid se nespokojeně bouří a dav pak jako každý živel škodí... boří. navíc ke špatnému přispívá i to, že existuje dohledné zahraničí a lidé dnes srovnávají a chtějí všecko, co se jim zamane... i vše k vlastní škodě. prostě každý chce rozhodovat... vládnout. i každý bIbec. a to nemůže dobře fungovat.

242501

24.4.2011 11:08

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242501

Matejko, nebo co jsi to zac, napis mi prosim te cinske vyrobky, ktere vyrabeli pred triceti lety cinani a ktere byly prodejne na svetovych trzich jako nektere ceskoslovenske.Ta levna pracovni sila byla v Ceskoslovensku take, navic nesrovnatelne vzdelanejsi a manualne zrucnejsi.Zase si tolik nevymyslej.Ceskoslovensky prumysl byl rozdelen, rozdroben a znicen, protoze bylo zretelne, ze s odbouranim celnich barier a zrusenim dovozu embargovanych vyrobku ze Zapadu by se stal velmi rychle konkurenceschopnym.

242576

22.4.2011 23:30

RE: Obavy

tmo 89.?.?.?

Reakce na 242471

a minimálně 90% lidí zaměstnaných v měkkých a neefektivních podmínkách státních podniků by přiměl kdo, aby začali pořádně dělat a nechat se zaměstnat u soukromé firmy? bez dobrých zaměstnanců žádná soukromá firma nemůže existovat, ani nevyroste a nepohltí socialistický kolos -ten by zřejmě měl z důvodů zaměstnanosti od vlastníka (=státu) nadstandardní (nespravedlivé) podmínky. takže by nebylo možné nějaké přeplácení (z čeho?) a přetažení dobrých lidí k soukromníkům. a zaměstnanci státních podniků by byli pořád v peří, a tam by i pohodlně zůstali.
lidi pohne k vyšší produktivitě jedině tlak, motivace, a to jak motivace finanční (ztráta příjmu nebo možnost vyššího příjmu), i hrozba spadnutí do nižší sociální skupiny (nezaměstnaných). bez motivace nejde nic. někdy říkávám: bez nějaké motivace ráno ani nevstanu z postele, bez nějakého svého zájmu nepohnu ani prstem.

a pak je zde fakt absolutního nedostatku kapitálu mezi obyčejnými socialistickými lidmi v roce 1989 - bez kapitálu nelze nic začít.

podle mě se to mělo odehrát trochu jinak: nejprve vše ukradené, co ještě existovalo, vrátit dřívějším vlastníkům/potomkům, a hned by byla motivovaná třída soukromých zaměstnavatelů i živnostníků a zemědělců (a jde o morální gesto, oproti amorálnímu zhasnutí). na zhodnocení restituovaného nepřihlížet, na znehodnocení také ne. prostě smůla... úplná spravedlnost po určité době není možná.
a co se zbudovalo socialistickým státem na státním pozemku, anebo tam, kde už nikdo z rodiny původních vlastníků není, na to NA VŠECHNO prostě vydat kupóny, a rozdat je zcela rovnoměrně všem dospělým lidem ve státě. -co s tím majetkem kdo udělá, to je jeho věc. skoupí více kupónů? ok. spojí se s jinými vlastníky do fondu? dobře. nechá si to vykoupit někým jiným? fondem? klidně. během roku by se kupóny za peníze přestěhovaly (zkoncentrovaly) do menšího počtu rukou a po roce od "rozdání karet" by se udělaly valné hromady. kupóny vyměněny za akcie a osobně přítomní by hlasováním podle váhy dané počtem držených akcií zvolili soukromé a motivované představenstvo a.s. do čela každého podniku/majetku; a tito lidé by to už na zcela kapitalistické bázi rozvíjeli ku prospěchu svých šéfů =akcionářů.

tím vším by se dosáhlo zcela jistě spravedlivějšího rozdělení majetku, než do rukou podvodníků a dobrodruhů. a rok do valných hromad by byl využit k dopilování kvalitní legislativy.

v roce 1991 bychom měli zprivatizováno a téměř nic by se nerozkradlo. a lidé by získali skrze rozdané kupóny pravděpodobně více majetku/peněz, než se mnohým podařilo objednávkami v obou vlnách velké privatizace + divné malé privatizaci.
vše by mělo svého vlastníka, který by měl zájem již SVŮJ majetek rozmnožit/zvelebit. a 100% lidí by dělalo (motivovaně) v soukromých firmách - svých nebo jiných.

242477

25.4.2011 22:40

RE: Obavy

yager 78.?.?.?

Reakce na 242471

To není hloupost, to co píšete je jasné jak slunce. Tak to prostě je a mělo být. Názory, že komunisté dělali nesmysly před majetkovým převratem a po něm, že rozkradli stát, protože je jakási neviditelná ruka trhu nechala u zdroje a jenom mohli zahodit své červené knížky, jsou až průhledně zaujaté a diletantské. Komunisté mají svoji vizi přiměřeného rovnostářství a světa bez válek. Ti co se převlékli, nemohou a nemohli být komunisty ani náhodou. Takže Cibulkovi a Sládkovi řeči o rozkradení státu komunisty po roce 89 jsou jasnou řečí destabilizace státu.

242648

24.4.2011 13:28

RE: Obavy

JL 213.?.?.?

Reakce na 242455

Staci sa zamysliet logicky:
Co nam zanechali nasi rodicia?
Co zanechame my nasim detom?

Problem je, ze vzdy sa zmietame v extremnych hodnotach, kazdy system sa v konecnom dosledku taha do extremu.
Ako keby neexistovala stredna cesta v ktorej sa pouziju tie dobre a osvedcene prvky z kazdeho systemu a z nich by sa vytvoril zaklad na ktorom by sa dalej stavalo...

V dnesnej dobe je zavadzanie a loz na neuveritelnych urovniach a v neuveritelnom rozsahu, preto vacsina ludi uz permanentnym sledovanim lzivej propagandy zabudla, ze prave minulost je dnes to, z coho nas sucasny system zije. A to si treba do dosledkov uvedomit!

http://dolezite.sk/Ako_to__155.html

242581

22.4.2011 19:19

RE: Obavy

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 242453

Sorry asi som bol nejasný pre Vás, občas sa to stáva keď človek rozmýšľa príliš rýchlo a používa logické skratky. [cool] [mrknutí jedním okem]

Okrídlení vtip:
Čo je to veľké čierne a stojí to pred našimi dverami?
Naša svetlá budúcnosť. [cool]


Tá "svetlá budúcnosť" je totiž realita.
Ono ide o to že Hitler zblbol masy podobnými kecami o svetlých zajtrajškoch ktoré denne počúvame z médií.

Práve teraz je doba keď masy dobieha realita, budú žiadať ochranu od politikov, ale nedostanú ju.

Vynoria sa silný vodcovia (odkiaľ je to jedno), nasľubujú ochranu pred realitou (tentoraz realita masy dobehne takmer ihneď) a "elity" ich podporia a masy budú znova sklamaný a elity budú tiež lebo osvedčené triky nevyšli(elitám bude ísť o udržania status quo a ochranu svojich záujmov).

Nakoniec sa štát rozpadne a ľudia budú musieť prevziať zodpovednosť za svoje záležitosti a činy. Totiž nebudú platiť žiadne výhovorky tvárou v tvár realite.

242460

22.4.2011 19:45

RE: Obavy

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242460

Váš příspěvek je výstižný. Týká se především západní hemisféry a budoucnot je nejistá.

Zdraví Quido

242463

23.4.2011 1:17

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242460

Hitler nemusel Nemce nijak oblbovat, temer kazdy z nich mel zkusenost s hyperinflacnim kapitalismem Vymarske republiky strihnuty hladem, bidou a valecnymi reparacemi.To jen tak na okraj.
Kdyz by Vase decka umirala na podvyzivu, tak byste se na to oblbovani dival trochu jinak, nez ted.A totez plati i pro bolsevicke oblbovani mas.

242482

23.4.2011 4:32

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 116.?.?.?

Reakce na 242482

Mate svatou pravdu. Musime si dat tu nejdulezitejsi otazku proc se dostal k totalni moci? Slibil Nemcum tri jidla za den. Doslova tak ucinil. Za to se mu musi dat kredit. co se delo po 39 roce vyhlaseni valky Britanii je uz dalsi kus historie. Osklive ale nepravdive jak nam ji prodavaji oficialni takzvani historici.

242489

23.4.2011 11:47

RE: Obavy

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 242489

Iste, máte pravdu zpočiatku sľuboval len 3 jedlá potom drag nach osten, 1000 ročnú ríšu atď, najhoršie na tom je že tie 3 jedlá za deň aj dával.

Ale vynára sa 1 praktická otázka: odkiaľ mal na to peniaze?
Pretože z týchto zdrojov nemohol mať na 3 jedlá denne pred nástupom NSDAP k moci:
- dobročinné spolky, tie sa držali ďaleko od politiky
- z členského, tiež nie, dokopy (pred nástupom k moci) bolo ich približne 1000
- Nemecký boháči, tí mali iné starosti než politika

Takže jediný kto zostáva je banda R&R s.r.o tzv "elity".

A sme tam kde som začal.

242505

24.4.2011 11:30

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242505

Hitler a jeho rissti narodohospodarsti vedouci v podstate penize nepotrebovali.Hospodarstvi Nemecka bylo totiz 100 procentne socialisticke.Penize v socialismu maji prece jinou funkci nez v kapitalismu.

242577

24.4.2011 20:59

RE: Obavy

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 242577

Iste, ale ja som sa pýtal: odkiaľ mali na 3 jedlá denne pre masy počas Wiemarskej republiky? [cool] [smích]

242605

24.4.2011 22:41

RE: Obavy

hc 90.?.?.?

Reakce na 242605

Jak to bylo s nacistickou ekonomikou se dá vytušit už jen z nadpisu tohoto článku.

242609

25.4.2011 0:27

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242609

Neni April? [smích]

242613

26.4.2011 0:08

RE: Obavy

hc 90.?.?.?

Reakce na 242613

Proč Apríl? Snad si vážně nemyslíte, že si v těch meziválečných sračkách Hitler jen tak vycucal z prstu armádu, která masakrovala celou Evropu? Nenajdete žádný zdroj, který by objektivně mapoval nacistickou ekonomiku, protože každý objektivní zdroj by byl politicky nekorektní. Kdo by si asi tak po roce 1945 troufnul napsat objektivní studii třeba o amerických korporátních investicích v hitlerovském Německu?

242655

25.4.2011 0:18

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242605

behem existence Vymarske republiky 3 jidla denne masy zarucene nemely, vetsina delniku hladovela.Nebo jak jste to myslel?

242612

25.4.2011 9:43

RE: Obavy

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 242612

Myslel som to , že na prvých mítingoch dávali jedlo, tuším existuje film či fotografia o tom, že tam bola poľná kuchyňa v zadu v zábere (hoci je to aj logické, hladujúce masy sa dajú ľahko presvedčiť o svojej pravde keď im dáte -chutné-jedlo, platí vzorec "sladké rečičky + jedlo= keď sa k nemu pridáme tak dostaneme čo sľubuje" ).

O tomto bola otázka, odkiaľ mal tie peniaze na toto?

242619

22.4.2011 22:31

RE: Obavy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 242453

Odpověď je sice jasná, srozumitelná, ale přesto pro některé nedostatečná. Nejsou tam zamontováni ti za oponou, kteří již po tícíce či desetitisíce nebo rovnou miliony let tahají za provázky a ovládají ty před oponou. Po takovém doplnění by i Brownův pohyb byl "úplněji" vysvětlen, proč to nechávat jen na "nějakou atomární interakci". [velký smích]

242474

22.4.2011 20:26

Woodrow Wilson...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Rád bych upřesnil tohle sdělení v článku:

"Když byl W. Wilson zvolen v r. 1916 za presidenta, byl stoupencem míru. Politická situace se však změnila a bylo třeba americkou veřejnost získat pro vstup do války".
---
Druhý volební termín v r.1916 Woodrow Wilson vyhrál ujištěním americké veřejnosti, že Amerika se do "Velké války" nezapojí. Název "Velká válka" proto, že se nepodařilo dosáhnout všech vytyčených cílů, proto se ihned po První světové válce vytvořily na Versailské "mírové" konferenci podmínky k rozpoutání té následné - Druhé světové války. Jedním z vytyčených cílů Velké války bylo založení státu Izrael, což se nepodařilo.

Přestože Woodrow Wilson ujišťoval kongres a americkou veřejnost o neúčasti Ameriky ve válce, byla to jenom strategie. Jinými slovy - nehorázná lež a Wilson si toho byl moc dobře vědom. Pro pochopení souvislostí, dovolím si malé odbočení.

V článku rovněž chybí zmínka o nejdůležitějším hráči na politické scéně té doby. Byl to plukovník Edward Mandell House, Wilsonův politický poradce. Mohl bych ho přirovnat k dnešním "velkým" hráčům a obchodníkům se smrtí a to Henry Kissinger a Zbigniew Brzezinki v jedné osobě. Byl to právě Edward Mandell House, kdo rozhodoval, jak dopadnou v roce 1912 volby prezidenta a jednou z podmínek bylo, že se Amerika zúčastní připravované Velké války a Woodrow Wilson s podmínkou souhlasil. To bylo celé dva roky před jejím vypuknutím.

Další připravovaná zrada týmem E.M.House - W.Wilson bylo v roce 1913 protiústavní založení Federální Rezervní Banky (FED) a potažmo zavedení daní z příjmů na financování válečných nákladů. Suma sumárum - nic nebylo ponecháno náhodě a vše bylo řádně připraveno. Ostatní je uvedeno v článku.

Na závěr jeden poznatek z diskuzí na zdejších veřejných fórech, "kdo byl nejhorší americký prezident v historii"? Nebyl to G.W.Bush, ani Bill Clinton, ani Barak Hussein Obama, ale právě Woodrow Wilson. Ten zaprodal Ameriku a je to on, kdo nese z velké části zodpovědnost za dnešní neutěšený stav.

242465

22.4.2011 20:59

RE: Woodrow Wilson...

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242465

Nejistá budoucnost západní hemisféry, která vychází ze zákona příčiny a následku, jak se zmiňuji o patro výš,její příčiny, z části odhaluje váš zhora uvedený příspěvěk. Za všechno se musí zaplatit. Co jste popsal je kvalitním doplněním článku. Začíná se nám odhalovat pravda o obou světových válkách a praktikách propagandy. A co mě těší nejvíce je skutečnost,že kvalitní a nezaujaté příspěvky získávájí převahu, a to i díky vám.

242467

23.4.2011 6:08

RE: Woodrow Wilson...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242467

>Co jste popsal je kvalitním doplněním článku. Začíná se nám odhalovat pravda o obou světových válkách a praktikách propagandy...
-----
Děkuji za kompliment Quido a je to vzájemné. I vaše příspěvky s náhledem do skutečné historie jsou obrovským přínosem do zdejší diskuze. Ne nadarmo se říká: "Kdo nezná svoji historii, je odkázán si ji zopakovat" a tento článek přímo volá po rozšířování obzorů. Pokusím se rozvést několik dalších bodů v článku:

Dne 30. dubna 1915 Lusitania opustila New York. 7. května 1915 ve 13:30, týden po opuštění New Yorku, byla Lusitania na své cestě do Liverpoolu torpédována německou ponorkou U-20. Po zásahu jedním torpédem (někde uváděno dvěma) se převrátila a s velkými ztrátami na životech potopila.
-----
Potopení Lusitanie je stále ještě nevyjasněná a současně i přísně utajovaná událost. Existuje několik verzí a v článku je zmínka - "někde uváděno dvěma torpédama". A já doplním, někde je dokonce uváděno, že to ani torpédo nemuselo být. Skupina nadšených výzkumníků hlubin oceánu objevila potopený vrak Lusitánie. Po prohlídce poškozených částí lodi potápěči objevili kruhový otvor v boku lodi, který je roztržený zevnitř ven, což by torpédo nemohlo způsobit. S největší pravděpodobností se jedná o výbuch uvnitř v podpalubí. Průzkumníci požádali patřičné úřady o povolení loď vyzvednout na povrch k podrobnějšímu zkoumání, ale setkali se s nevysvětlitelnou arogancí a pod pohrůžkou trestu zákaz dalšího průzkumu lodi. Pokud se tahle informace zakládá na pravdě, tak to jednoznačně svědčí o válečném zločinu na vlastních civilistech se záminkou zatáhnout Ameriku do války. Lépe řečeno - naladit veřejnost a zdůvodnit válečné tažení.

Německé diplomatické služby v New Yorku vydaly v tisku několikrát inzrát o chystaném nebezpečí a aby cestující na zmíněnou plavbu nenastupovali. Zřejmě měli informace o připravovaném zločinu a nechtěli si tohle nechat na triku? Když už informovali veřejnost, proč by potom nařídili vlastním ponorkám zahájit útok? Tohle nemá logiku.

Pokračování snad zítra. Je toho více k doplnění.

242492

23.4.2011 8:03

RE: Woodrow Wilson...

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242492

V této historické, přelomové době (i když to tak mnozí ještě nevnímají), pouze hlupáci se mohou uspokojovat komplimenty. Já si nedělám žádný patent na rozum, vím,že znám pouze útržky z celé mozaiky historie. Proto je nutná nezaujatá diskuse. Pokračujte jako doposud. Je to správný směr. [smích]

242494

23.4.2011 15:36

RE: Woodrow Wilson...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 242492

O potopení Lusitanie byl přímo film, který běžel i v ČR a i tam byla scéna, jak se do lodi nakládají bedny s municí. Ponorka na loď torpédo poslala, ale to by k potopení nestačilo. Příčinou byly právě výbuchy munice v lodi po zásahu.

242514

23.4.2011 17:59

RE: Woodrow Wilson...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242514

>O potopení Lusitanie byl přímo film, který běžel i v ČR a i tam byla scéna, jak se do lodi nakládají bedny s municí. Ponorka na loď torpédo poslala, ale to by k potopení nestačilo. Příčinou byly právě výbuchy munice v lodi po zásahu.
----
I tohle je jedna z možných verzí a snad ta nejpravděpodobnější. O tom nakládaní munice jsem četl, takže film se shoduje s jinde popisovanou skutečností. Podle mne to byla prokazatelná provokace, nakládat na loď s civilisty válečný materiál a tak, aby to všichni viděli. Ovšem, jako záminka ke vstupu Ameriky do války to přišlo vhod.

Ještě malá poznámečka k "historickým" filmům. Člověk už musí mít nějaké základní znalosti historie, aby mohl rozlišovat mezi bludy a pravděpodobností a i tak to může být zavádějící a skutečnou pravdu se člověk nikdy nedozví. Doporučuji pokaždé sledovat, kdo ten film natočil a proč? I jakoby odtajněné informace z vládních archivů mohou být záměrně vytvořeny k manipulaci lidí. Už jsem se s tím setkal.

242523

23.4.2011 17:33

RE: Woodrow Wilson...

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 242492

Tihle pánové jsou taky stejná krevní skupina. Ještě ze staré školy, dal jsem tady i celou verzi s textem. Na klipu něco chybí.[smích] [mrknutí jedním okem]
http://www.youtube.com/watch?v=BUwUKyztI10
http://www.youtube.com/watch?v=uhtPbejzy0A

242521

23.4.2011 19:01

RE: Woodrow Wilson...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242521

>Tihle pánové jsou taky stejná krevní skupina. Na klipu něco chybí.
----
René, tak tohle už zavání konspirací... [velký smích] Co na klipu chybí?Článek pojednává o manipulaci lidí a tady je další dokument o zavraždéní bojovníka za mír, jménem John Lennon, který se stal pro establišment nebezpečný svou propagací míru.

Další dokument: Americas Nazi Secrets (36 minut v angličtině), kde je pojednání o spolupráci amerických válečných štváčů s nacistickým Německem a jak probíhalo financování války na všech stranách.

242529

24.4.2011 3:15

RE: Woodrow Wilson...

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 242529

Kdo nechá zabít, ať to udělá skrytě pře nějakou manipulaci někoho jak John Lennon, dostane svoje zpátky vrchovatě. Karmicky samozřejmě. Za milióny mrtvých ve valkách je samozřejmě taky karmická odpovědnost a to velmi drsná. Hodně lidí se mi bude smát, ale kdo se směje nakonec ten se směje nejlíp, i když na tomhle konkretní konci nic k smíchu není. Jenom smutek nad promarněnými životy. [pláč]

242556

24.4.2011 7:26

RE: Woodrow Wilson...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242556

René, ale tohle není o karmě. Tohle je realita našeho současného života. Nespoléhat se na karmické tresty. Jak se říká, "co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek [velký smích] . Článek je o manipulaci davů a jistě víš, jak media "prodala" veřejnosti vraždu Johna Lennona. "Byl to pomatený schizofrenik, náhodný vrah". O tom je to video. Stejně tak vražda Roberta Kennedyho - pomatený vrah Sirhan Sirhan...a přitom to byly experimenty v psycho-manipulaci lidí a v režii CIA. Uvedení vrazi byli předem připraveni, vycvičeni a nadrogováni. Vražda Martina Luthera Kinga nebyla doposud vyšetřena, stejně tak vražda J.F.K i vražda jeho syna J.F.K. juniora. Vražda princezny Diany se ani vyšetřovat nesmí.
Tohle jsou všechno vraždy na očích veřejnosti, aby si lidi mysleli, že to byla buď nehoda a nebo náhodný vrah. Tak to totiž vypadá a zapomeň na karmu. Karmické potrestání vraha pro mne není útěcha a ani na to nespoléhám.
[smích]

242559

24.4.2011 8:03

RE: Woodrow Wilson...

MoUdrostrak 88.?.?.?

Reakce na 242559

Souhlas! Karma nemá nic naprosto společného s přírodou: proč by měl mít nižší "karmu" slon, který při pohybu zašlápne za dlouhý život miliony červů, mravenců a dalších živočichů?! Nebo velryba co sbírá na hladině plankton a spolkne k tomu další obyvatele moří...?!

Vložený obrázek

Predátoři, sociopaté a bílé límečky (např. Rubáš, Šnajdr, Jůlínek, Šťáva, Kalousek, Nečas a další) přece také nemají jako hlavní cíl zabít zbytečně svým počínáním tisíce resp. sta-tisíce.

Vložený obrázek

Oni (judáci Predátoři) jen jdou za SVOJÍ POTRAVOU, LUPEM A CÍLEM. Oběti jejich pravicující "shánčlivosti" jsou jen collateral damages...

Vložený obrázek

V jiných západnějších společnostech by již seděli v chládku, ale odstraněni od zasloužené potravy by byli i ve zlé Číne nebo ve zlém Rusku...
V Česku jsou naopak pravicující sociopaté, predátoři a defraudanté chráněni, protože vedou přece pravicující oVčany v boji proti sockám, co tyjí z dávek...

Vložený obrázek

242562

24.4.2011 14:23

RE: Woodrow Wilson...

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 242559

Já vím, ale lidská skutečná spravedlnost je často velmi krátká. Na karmu se nepřijde nikdo, nedá se uplatit, zastrašit, nejde před ní utéct, na vyrovnání dluhu má neomezeně času, třeba několik životů. Jedna malá holčička v Japonsku se papeže zeptala, proč musí trpět zemětřesením. Papež ji neodpověděl a v médiích tvrdili, že neznal odpověď. Papež je mimo jiné odborníkem na teologické otázky, jistě ví hodně o karmě, ale nelze to dát dohromady s katolickým výkladem víry, přestože karma se táhne Biblí jako červená nit, ale živopt je podle těch co nový zákon sepsali pouze jeden a tečka.

Pero mocnější meče. Vysmívaná pravda, ale propagndisté vědí, že to funguje. Jak by řekl, Stalin lidi jako já nemájí žádnou divizi, ale myšlenka projde hladce přes bodyguardy, stěny bunkrů. Hluboko do hlavy a srdce, pokud v sobě nese kousek pravdy cenější než zlato. Čím větší je kousek ten nesené pravdy tím itenzivnějí zasáhne. Imunní jsou pouze ti, co nemají svědomí, ale těch zas tak moc skutečně není. Ono naturálních psychopatů je 1% a skutečných nefalšovaných ateistů taky moc nenmbude.

Myšlení je skutečně nebezpečné, pracné a i bolestivé. Cena za bohatší pestřejší a okouzlující vidění světa. Jakákoliv elita musí mít bohatá na inteligentní myslící lidi, jinak se dlouhodobě nemůže udržet u moci a musí sledovat cvrkot, aby měla možnost reagovat na události s předstihem. To, že si někdo zaplatí inteligentní pohůnky smrdí výměnou dynastie. Nelze vyžadovat povětšinou ani zpětně spravedlnost těch nahoře. Z toho důvodu to ponechávám karmě. Ale lze upozornit svědomí mocných, že za všechno se bude platit a jaké jsou dlouhodobé důsledky i ve fyzickém levlu. Jednotlivce lze umlčet, ale vždy se objeví noví, taky z důvodu karmy. Když neskončím, co mám skončit budu k tomu znovu vrácený. A nejsme v tom namočení rozhodně osamoceně, taky jde o masovou záležitost. [smích] [mrknutí jedním okem]

242585

24.4.2011 19:24

RE: Woodrow Wilson...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242585

René, asi jsme si nerozuměli? Chtěl jsem ve své reakci naznačit, že se nemáme spoléhat na karmu a řešit problémy společnosti hned, jak nastanou. Tzn. TEĎ. Takže, jak píšeš:

>Na karmu se nepřijde nikdo, nedá se uplatit, zastrašit, nejde před ní utéct, na vyrovnání dluhu má neomezeně času, třeba několik životů.
----
Tímto mne neukonejšíš a tohle funguje jenom u některých z nás. Ale jinak nic ve zlém.
[mrknutí jedním okem]

242600

24.4.2011 23:30

RE: Woodrow Wilson...

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 242600

?No jasně,nic ve zlém kamarádi,ale nějak to řešit musíme! [smích]

242611

25.4.2011 6:05

RE: Woodrow Wilson...

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 242600

To je o vnitřním a vnějším odpuštění. Ale právě karma vytvaří v tom vnější levlu tlak, aby lidé stáli na morálních principech. Někdo více, někdo méně. Někdo jako Hus dokáže pro principy zemřít a pak jsou lidé, co jdou vždy s větrem a budou se morálním principům vysmívat jako projevům slabosti a hlouposti myšleno na té vnější úrovni. Dokud všeobecná úroveň se morálky neklesne pod mez, kde začne rychle nárustat nestabilita a destrukce společnosti, tak se to směje, jakmile to padne pod tuhle mez, tak úsměv na ksichtě zmrzne všem. Akorát posměváčci jsou tím velmi překvapení, poněvadž nic takového se přece nemělo stát.

Na vnitřním levlu to funguje jinak. Čím více vím nebo jsem na pozici, která má vliv na rozhodnutí lidí, tím větší je moje odpovědnost. Jednostranná rada i od moudrého k moudrému je velmi nebezpečný dar na obě strany. Za zneužití vědění, postavení, moci je extra flastr. A jestli k nějaké špinavosti použiju či zneužiju jiné, nic to na mé osobní primární odpovědnosti nemění. Jakmile někoho nějak způsobem nasměruju k negativní volbě nesu karmickou odpovědnost. Nést karmicko odpovědnost za nasměrování k pozitivům je naopak velmi povznášející.

Samozřejmě já na základě svého svědomí i při nedokanalém psychickém vědomí vím, jestli jsem provedl nějakou špatnost a přitom celý svět o tom nemusí mít páru, ale před karmou to skrýt nejde. Na úrovni spiritu, svého skutečného Já, vidím skutečnost v čiré pravdivé podobě vnímaní karmy. Může to být velmi traumatický zážitek. Dobrý člověk není jenom dobrý a zlý člověk není jenom zlý.

242616

25.4.2011 9:35

RE: Woodrow Wilson...

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242616

Srdečně vás zdravím René,

srozumitelně jste to popsal. Ovšem v současné době, kdy je nezdravě zdůrazňována a zneužívána sexualita, je mnoho lidí chyceno do sítě sexu. Podobně jako ryby nemají možnost se vyprostit ze zajetí rybářské sítě, to v přeneseném významu platí i o lidech.

Víte, když tady začala slavná "demokratická renezance", v té době jsem sledoval televizi. V jednom pořadu, takový asi čtyřicetiletý bejček, s úsměvem na tváři nám sdělil, že děláme chybu, pokud děti nenecháme zírat na erotiku a uzavřel svůj výklad větou: Pokud desetiletí mohou zabíjet, mohou i souložit. To a podobné ďábelské myšlenky nám se svobodou přinesla "demokratická renezance". A věřte mi, v té době mi bylo něco přes padesát, jsem zařval jako zvíře a okamžitě jsem vypnul televizi.

242618

25.4.2011 15:18

RE: Woodrow Wilson...

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 242618

Nevím teda pane Quido, zda tenhle myslitel je "obětí" koukání na sexualní scény v deseti letech. I když všechno nese své ovoce a po něm se pozná jaký je strom. Podle fotky "strejdy drsňáka" těžko říct, i když zdůrazňuje, že mastí jenom nenasilné hry. Akorát by mě zajímalo, z kterého softwaru zjistil, že obyčejný lidičky jsou na hovno. V ČR jistě skvělý materiál na modrého komsomolce. Mimo ČR by ho hnali svinským krokem, tam i retardovaný podprůměrný politik na místní úrovni ví, že bez lidiček to prostě fungovat nebude.

Navedli mě na to BL, já ten komsomolsý styl na nejlepším českém informačním webu moc nemusím. Mám k němu averzi z nerozvážného mládí. [velký smích] [mrknutí jedním okem] Další důvod, proč se raději nevracet. Už mám čtyřicet a kdo by stál o dalšího darmožrouta, který Mádlovi a spol. s volebním modrokomsomolským klipem Dědku, bábo ujídá z toho jejich společného koláče, a že se na něm chudáci nadřeli těžké roky i tady s makačenkem Neubertem. Tatík a milióny jako on má odhákovanejch 40 roků, tak by měli být rádi za drobty s panského stolu. Nejsrandovnější je ten VŠ titul, když si vzpomenu na plzeňská práva, pak... Sukovice asi stačit nebude, někerý mastěj i střílečky a hry kde kečup stříká z monitoru. [mrknutí jedním okem]
http://neubert.blog.idnes.cz/c/185668/Duchodci-nic...

242633

25.4.2011 16:53

RE: Woodrow Wilson...

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242633

Ano, mnoho věcí tady je v prkénku. To byl také účel, vzpomeňte na metodiku privatizace, "šokovou terapii" a podmínky, které stanovil MMF a které byly uplatněny vůči Sovětskému svazu a jeho bývalým satelitním státům. Tak, jak to popisuje v knize Konspirační čítanka Al Hidell a Joan d´Arc. Co si o nás myslí jisté kruhy anglosasů, plasticky vyjádřil " tak zvaný umělec" David Černý v soušoší dvou nahých mužů, čurajících na naši republiku.A není to komsomolský styl,nýbrž arogantní anglosaský. Avšak všeho dočasu.

René, vaše filozofie má jednu základní vadu. Tou je, že vy jste typický Slovan a to nezměníte. Pokud máte v ČR nějaké zázemí (nemyslím peníze),domnívám se,že bude pro vás lepší se vrátit. Právě proto, že je vám již 40 let a jste sám. Je fakt, že obyčejný člověk žije v cizině klidněji a svobodněji. To je také účel. Klid pro ně a neklid a nejistota pro nás. Zatím. I tam však nastanou změny. Karma se nevyhne ani jim. Už přihořívá.

V každém případě vám přeju dobrý vítr do plachet na vaší životní pouti a pevné zdraví. [smích]

242640

24.4.2011 20:35

RE: Woodrow Wilson...

fist.of.heaven 213.?.?.?

Reakce na 242556

s tou karmou to bohužel není jisté, respektive tak jednoduché. myslím, co se týče těch miliónů.on totiž ty konkrétní nikdo "nenutil", tedy karma na jejich hlavu.a to je právě ono.čiň čertu dobře, peklem se ti odmění.lidé nejsou rázní poslat někam lidi, kteří je tlačí dělat špatnosti.ale aby měli na chvíli pokoj, zamažou si ruce za jiné.a vážně to padá na ně, co se týče karmy, tak jsou na tom mnozí diktátoři v tomhle smyslu dobře, horší je to s pro ně pracujícími katy.ale zase to aspoň dává určitou naději. tito lidé moc dobře vědí, co smí a co ne.nenechají se do toho jen tak lehce vtáhnout (podvědomě nebo vědomě ví, za co bude trest a za co ne nebo mírnější).proto podle intrikují a události ovlivňují tím, že ze své věci udělají věc životní důležitosti pro jiné, případně miliony loutek.ale zase musí jednat zprostředkovaně a to je v určitém směru hodně omezuje...

242604

24.4.2011 21:57

RE: Woodrow Wilson...

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 242604

Kdepak loutkaři mají zatraceně velkou karmickou odpovědnost a nikdo jim to neodpáře. Karma nejde taky ošidit a zblbnout sebelepším advokátem. Kdo navede lidi ve velkém na cestu dobytčat dostane zpátky svoje, přestože chromada zla se pak děje na základě individualní volby na nižším levlu až po obyčejného pěšáka.

242608

22.4.2011 21:30

Pokračovat...

GammaRay 78.?.?.?

Děkuji za duševní potravu. Výborný text. Přimlouvám se taky za další exkurzi do historie.

242470

23.4.2011 15:46

RE: Pokračovat...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 242470

Taky souhlasím, osobně mi už články o politice, ekonomii, válce atd. připadají stále stejné, jen se mění datum, místo, osoby, ale obsah zůstává. A přitom je tolik "zvědavých" témat, které by velmi zpestřily obsah webu. Jeho jedinečností je právě diskuze, protože tolik znalých lidí se nikde jinde pohromadě nesejde... Snad k zamyšlení panu editorovi. Co tak dát hlasovací anketu, co by čtenáři zde přivítali?? Třeba nejsem sám..

242515

23.4.2011 4:12

politicky marketing

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 116.?.?.?

Jeden z nejlepsich clanku ktery jsem kdy cetl. Clanek odhaluje kriminalitu Zigmunda Freuda a tech vsech kteri se uci na "universitach" jeho nelidske teorie.Je to jeden z lumpu kteri jsou plne zodpovedni za hrozna utrpeni na tomto svete.

242488

23.4.2011 7:51

RE: politicky marketing

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242488

Mimoto, Freud dobře věděl o co se jedná. Na své cestě lodí do Spojených států prohlásil:Vezeme jim jed.

242493

23.4.2011 12:50

Povedený článek

Lin 85.?.?.?

Krásně napsáno, s nadhledem a s přispěním osobních zkušeností. Našla jsem tam ještě nejméně jednu "vrstvu" sdělení a s tím jsem se už dlouho nepotkala. Takže - díky, autore... [smích]
Propaganda je druhem manipulace a ta má vždy za cíl ovládat, mít pod kontrolou. A bohužel, je stále ještě mc málo lidí, kteří ji umějí rozeznat, takže jejich svoboda myšlení (schopnost úsudku) neexistuje.

242508

23.4.2011 16:00

Těžká otázka

Mgr. Jemelík 217.?.?.?

Jestli by vůbec nebylo nejlepší, vybodnout se na Západ úplně, a spojit se s Rusama. Šikovný lidi tady jsou, Rusko má zas Putina a zdroje. K pomalému novému seznamování už dochází, sovětské vojáky nahradili obchodníci, byznismeni - Praha, Karlovy Vary atd. Je tu velký potenciál ke spolupráci.

242516

24.4.2011 2:31

RE: Těžká otázka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 116.?.?.?

Reakce na 242516

Vzpomente si na Karla Havlicka Borovskeho a na jeho vidinu Slovanske rise. Velmi realne i dnes v roce 2011

242553

24.4.2011 9:20

RE: Těžká otázka

Mgr. Jemelík 199.?.?.?

Reakce na 242553

Jde o to, jak to realizovat. Myslím, že by se pár ochotných rukou přidalo, ale někdo by to měl rozhýbat.
J.

242567

24.4.2011 13:47

RE: Těžká otázka

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 242567

re:Jemelík
Nahrávate si?
Ste nový, či staronový provokatér? [smích]

Kooperovať aj so západom, zrovna tak s Rusmi, Číňanmi
a učiť sa trebárs to aj od h-is-tórických zvrátených židov, kresťanov, či muslimov, ak u nich niečo pozitívne nájdeme.
Nezvrátený pôvodný Achnatonov, Mojžišov, Ježišov, či Mohamedov monoteizmus je ako životná filozofia docela použiteľný.
Najmenej deformovane je dnes podaný asi v Koráne.
Preto aj Korán začína dominovať, napriek tomu, že je chronologicky poprehadzovaný a muslimovia ho nečítajú.
Veria interpretácii svojich mufti a immámov.
Hádam sa z toho postupne ľudsky dostanú a možno dokonca nám pomôžu(bez "islamizácie"[mrknutí jedním okem].

Korán je jednou z možností, ako by sa mohlo kresťanstvo(biblia) a západná filozofia obecne trochu "poľudštiť".
Prípadne v kľúčovej chvíli trochu podusiť Globálneho prediktora-parazita tým, že mu vypnú zdroje=ropou z časti krytý dolár. Proste na chvíľu pribrzdia ťažbu, až tlak na západný parazitický finančný systém bude blízko kritickému stavu. Rana z milosti a esenciálna pomoc jednoduchým američanom a európanom, ktorí nechcú globálny fašizmus. Koránická filozofia(nie h-is-tórickí zombi-muslimovia) zohrá tiež bezpochýb v globálnej informačnej vojne ešte závažnú rolu.

Tzv. Židia a kresťania majú však vážnejšie filozofické problémy.
Všetci sme na jednej lodi.
Dobre viete Jemelík, že ľuďom je podvedome jasné,
že ak sa budeme orientovať len na tých, alebo hentých,
pohltia nás a asimilujú.
Globálpoliticky sme jedným z nárazníkových pásiem,
kde prebieha výmena všetkého možného.
Môžeme sa vedome zhostiť svojej kľúčovej role,
z toho ťažiť pre obecné dobro, alebo robiť chyby
a postupne zaniknúť ako sub-kultúra.

Buď budeme schopní odhadnúť tendencie nadradených systémov, vsadiť v hre na správne karty, figúrky, rozvíjať optimálnejšie stratégie a obdržať tak podporu HNR (Hierarchicky najvyššieho riadenia, systému, Boha, prírody,..)alebo sa staneme nepotrebnými..
Áno, existuje "stratégia" typu "dahinleben", nihilizmu, prežitia, či hybernácie, no nie som si istý, či je dlhodobo udržateľná.

242583

24.4.2011 15:44

RE: Těžká otázka

Mgr. Jemelík 204.?.?.?

Reakce na 242583

A čím prosímvás provokuju? Mě se Rusko prostě líbí. Jeho lid si toho zažil dost a dost, ale nyní to vypadá, že půjdou nahoru, tak chci také přiložit ruku k dílu, a nečekat, až mi někdo něco dá zadarmo. V tom se doufám shodneme.

Křesťanského Boha či nějaké hierarchie, a zvlášť monoteismus bych do toho netahal. Tento systém už ve svých dějinách prokázal, že to s lidmi neumí. Vyteklo příliš mnoho krve.

Klíčovou rolí je, jít kupředu. Nebabrat se minulostí. Zaměřit se na Slovany, případně ty védananty, jak píše pan Quido, alespoň na první dojem do na mě působí dobře.
Jinak skončíme jak sedláci u Chlumce (myslím, že víte, jak to tam dopadlo, a z toho bychom si měli vzít ponaučení).

S židy ani křesťany na jedné lodi nejsem. Uvažují odlišně, a kromě společného světa, ve kterém žijeme, jsou mi cizí. Na universalismus si také hrát nehodlám, to bychom byli jednou nohou opět v monoteismu.

242588

25.4.2011 11:36

RE: ľahká otázka

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 242588

re:Jemelík

Váš príspevok na prvý pohľad vyzeral akoby bol zo skupiny manévrov-provokácii v snahe o tzv. preregulovanie, či psychologické očkovanie. Myslel som, že niektorí platení, resp. kolaboračno-proaktívni diskutéri prešli na ďalší level demagógie. Zvyknú to totiž hlavne v deklaratívne "slobodných" médiách takto robiť. Hlavne keď už nevedia kudy-kam a situácia sa stáva neudržateľnou. Snáď chápete..
Ak bol môj odhad, čo sa Vás týka nesprávny, ospravedlňujem sa.

Pre Rusov dúfam, že Rusko má budúcnosť.
No ako oni sami zvyknú hovoriť:
"Rusko je veľké a my sme všade doma".
V ich predstavách celý svet raz bude Ruskom a s tým je minimálne pre mňa trochu problém sa plne stotožniť [smích].
Kooperácia áno, no s každým, ak sa čo len na jednej veci zhodneme. Dôležité sú v tomto zmysle idei-chápanie, postoje a metódy, nie až tak osoby, či skupiny osôb. Inak tie môžu byť aj tak zlikvidované tým(či oným spôsobom), no s myšlienkami(a hlavne s veľkými) je to ťažšie..

Problematické sú aj osoby u ktorých je lož štandardom myslenia, pričom bývajú na základe svojho okolia a "výchovy" presvedčení, že konajú dobro. Majú tak prevrátenú psychiku(schizofrénia, psychóza, či kedysi "posadnutosť" ), že zásadne konajú opak toho, čo deklarujú..

re:Boh, kresťanstvo, monoteizmus..
Pre mňa(a nie len) je trochu ťažké si predstaviť, že by pri evidentnej usporiadanosti sveta, existujúcich fyzikálnych(a sociálnych) pravidlách tieto nemali cieľ a tvorcu. T.j.že by vznikali "sami sebou". Je to trochu nelogické.
Myslím, že ignorovať tak závažný faktor, ako Vše-obecnú Mieru(Boha) je nerozumné. Jeho ciele a ním preferované tendencie v rámci hierchií prebiehajúcich prírodných a sociálnych procesov sú totiž určite dominujúce. Na tom pracujú v zásade aj metodológie globálneho politického top-manažmentu, s protagonistami ktorého sa v médiách logicky nestretnete. Iba s ich perifériou(CEO-s, prezidenti, premiéri, predsedovia,..).

Tzv. Konceptuálna moc globálneho riadenia(či odborne polit.term.Globálny prediktor) sa tiež snaží odhadovať v prvom rade objektívne globálne tendencie z dielne HNR(Boha) a jemne ich pozdržať, či povychýliť egoisticky vo svoj prospech. Väčšinou na úkor ostatných. Aj Vami spomínaný pojem hierarchia prevrátil počas dlhej h-is-tórie do absurda. Zosobnili si ho, v podstate aby ovčanov odrezali od pomoci ich Otca. No metódy išli oveľa ďalej..

Máte pravdu Jemelík, že h-is-tórické hierarchické kresťanstvo, cirkev, verí v Boha, ktorého niet.
Potom sú Bohu naozaj bližšie tzv. ateisti, ktorí neveria v Boha, ktorý je.
Inak lepšie je veriť svojmu Otcovi, ako v svojho Otca.
Malý, no obrovský rozdiel v podvedomí Človeka, námestníka Boha na zemi.

Judaizmus je umelá ideológia otrokárov, "nadradenej" výkonnej kasty, za ktorou sa skrýva hl. projektant dnešnej formy modernejšieho otrokárskeho režimu. V tomto zmysle sa za p...Automaticky kráceno

242623

25.4.2011 12:03

RE: Těžká otázka

udo1 udo321123zavinacazt (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 242588

re:judaizmus
Judaizmus je umelá ideológia otrokárov, "nadradenej" výkonnej kasty, za ktorou sa skrýva hl. projektant dnešnej formy modernejšieho otrokárskeho režimu. Tzv. kresťanstvo bolo pretvorené v ideológiu otrokov. V tomto zmysle sa za posledných min.4-5000 rokov nič nezmenilo. Vládnu na princípe eliminácie a prevracania lepších alternatív vývoja spoločnosti, ako je tá ich. Vedia, že HNR potom nemá čo podporiť, ovečky sa len modlia za lepšie zajtrajšky, či "posmrtný život" (v umelom v 5000, či 2000r.PR-enej forme samozrejme neexistujúcom nebi) a niekto sa smeje.. Inak ne-bo..ne-boh..miesto, kde niet Boha. To asi vedeli už naši dávni predkovia..

Re: monoteizmus, hierarchia
Prečo sa GPP vždy budú snažiť diskreditovať monoteizmus?
Základom ich myslenia, systému je totiž ateizmus a hierarchičnosť.

Možno si ani plne neuvedomujete Jemelík, ako presne ste identifikovali podstatu, 2 základné kamene dnešného systému.
Zbožsťovanie prírody vo Védach vidím ako problém. Je to len panteizmus(jeden z leitmotív mat(r)ice filmu Avatar zameranej na budúcu generáciu=stovky miliónov mladých ľudí, v čom súhlasí, napriek mnohým výhradám, s Racingerovým hovorcom). Nič viac, nič menej a či sa ľudia vyvinuli na tejto planéte, alebo inde, nie je opäť v tomto zmysle podstatné. Niekde sa aj tak vyvinúť museli, ak chápete. Pričom nechcem povedať, že vo Védach nie je mnoho múdrostí, skúseností vekov a stoviek, možno tisícov generácii.. Tiež boli však formou hierarchie, zasvätenia. Mali svojich kňazov, druidov, či kaldunov.. To, že ideologickú vojnu vyhralo h-is-tórické kresťanstvo, má svoje hlboké dôvody. Nebolo to len ohňom a mečom. Zrejme zodpovedalo viac objektívnym tendenciám. Časť tzv. védickej elity sa inak evidentne nechala kúpiť, prípadne spoznala "výhody" nového systému a prestúpila na neho.
Okrem toho, ako sa hovorí:
"2-krát do tej istej rieky nevstúpiš."

Áno, momentálne sa mnohé tzv. védické smery(a nie len oni) dohadujú o 100+1 variantách minulosti, pričom riskujú stratu budúcnosti. No je aj jasné, že bez poučenia z minulosti riskujeme opakovanie chýb, za čím nasleduje znova obligátne:
Qui bono?

Ide o pohľad na dejiny ako celok. Na objektívny globálny proces koncentrácie moci, odhad jeho cieľov, tendencií a pravidiel. Najpravdepodobnejší priebeh vzhľadom na dnešnú situáciu(výsledok) a jeho logické príčiny. Zohľadniť ďalšie kľúčové faktory dejín ako napr. postupné dejinné prejavy Zmeny logiky sociálneho správania, možné zámery HNR,atď..
Aby sme sa priblížili objektívnej realite, treba každú h-is-tórickú udalosť(tzv.fakt) následne treba reinterpretovať z pohľadu týchto dominujúcich procesov.

Je teda nevyhnutné ponúknuť komplexnú alternatívu, vhodnejšiu, čo sa týka rozvoja, napĺňania potenciálu jednotlivca a spoločnosti. Dnešný systém v tomto zmysle nie je nevhodný ako celok.
Treba teda zodpovedať otázky:
Čo je na te...Automaticky kráceno

242626

25.4.2011 12:05

RE: Těžká otázka

udo1 udo321123zavinacazet (tečka) sk 46.?.?.?

Reakce na 242588

pokračovanie re: Jemelík

Je teda nevyhnutné ponúknuť komplexnú alternatívu vhodnejšiu, čo sa týka rozvoja, napĺňania potenciálu jednotlivca a spoločnosti. Dnešný systém v tomto zmysle nie je nevhodný ako celok.
Treba teda zodpovedať otázky:
Čo je na tejto spoločnosti dobré, čo nie a aké by to malo byť?
Resp. aký je koncept riadenia spoločnosti, a čo na ňom treba zmeniť?
Na dobre položenú otázku sa ľahko hľadá odpoveď.

re:cesta vpred
Áno Jemelík, je iba cesta vpred, no ako sa hovorí:
"Treba žiť stále, nie len zajtra, včera, či teraz."

hmm..tak asi toľko v snahe o vysvetlenie nedorozumení a daní vecí na správnejšiu mieru..

Príjemný víkend prajem

u.

242627

25.4.2011 14:52

Počet příspěvků

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 242627

Vážený, máte tady kolem 40 příspěvků od začátku měsíce. Nárok máte na 10. Další vám pouštět nebudu až do příštího měsíce.

242631

24.4.2011 7:38

RE: Těžká otázka

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 242516

>Jestli by vůbec nebylo nejlepší, vybodnout se na Západ úplně, a spojit se s Rusama.
------------
S Rusama jsme si jako Slované více příbuzní, než s anglo-saxofony [mrknutí jedním okem] Jsme jeden strom, jenom jiná větev, ale tohle se už dnes bohužel nenosí. Dnes už jsme Evropané, jak tvrdí občan Havel. Jinak souhlas:

>Je tu velký potenciál ke spolupráci.
[mrknutí jedním okem]

242560

24.4.2011 8:31

RE: Těžká otázka

Oli63 88.?.?.?

Reakce na 242560

Po dlhej dobe 4 vety, ktoré dávajú zmysel.
http://vedy.sk/

242564

24.4.2011 9:15

RE: Těžká otázka

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242564

Tam, kde je poznání, není místo pro faleš. Ano,tento web je velkým přínosem. A měli by ho studovat všichni, kteří jsou původem a především srdcem Slovany. Přesto ale,i zde je nutná další mravenčí práce různých specialistů s texty původní védské literatury. Výsledky budou ohromující.

242565

24.4.2011 9:26

RE: Těžká otázka

Mgr. Jemelík 195.?.?.?

Reakce na 242565

"mravenčí práce různých specialistů"

Máte nějaké další odkazy k dispozici? To výše zmíněné vypadá hodně zajímavě!
Pokud ano, sem s tím, v tom se musím pohrabat [cool]

242569

24.4.2011 9:35

RE: Těžká otázka

jezirkar 81.?.?.?

Reakce na 242569

http://www.youtube.com/watch?v=dvokbU_JpeU&feature=share [mrknutí jedním okem]

242570

24.4.2011 10:48

RE: Těžká otázka

Oli63 88.?.?.?

Reakce na 242569

Napr.
http://smit.wz.cz/zrcadlo/view.php?cisloclanku=2005040302
http://www.www.stahujte.cez-okno.net/clanok/civilizacie/preklad-disku-z-faistu

242574

24.4.2011 14:23

RE: Těžká otázka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 242569

Při analýze se musí vycházet z původní autoritativní literatury Vedánty, která byla dlouhá tisíciletí sdělována pouze ústně. Neboť lidé té doby, měli vynikající paměť a nebyly potřeba knihy. S příchodem Kali-yugy ji uceleně sepsal Vyásadeva,inkarnace splnomocněná pro literaturu. Je to již více jak 5000 let.

Ve stejné době jako Vyásadeva, nebo dokonce ještě před ním žili jiní velcí mudrci jako Gautama,Kánada,Jaimini,Kapila, Aštavakra, a ti všichno předložili své filozofické směry. Patří k nim i Pataňjáli a každý z těchto šesti velkých rišiů zastává odlišný způsob filozofického nazírání. To způsobuje určitý zmatek.

Kupř.: sánkhjová filozofie. Slovo sánkhja znamená analytický popis těla a duše. Při studiu sánkhjové filozofie musíme vědět, že existují dva autoři jejichž jméno je Kapila. Mnohem později přišel se svou ateistickou sánkhjou podvodník, který se také jmenoval Kapila. Tato filozofie je naprosto bezcenná. Navzdory tomu je v evropských akademických kruzích studována, zatímco původní filozofie pravého Kapily je téměř neznámá. Je to tedy dle mého názoru, úkol spíše pro kolektiv než pro jednotlivce.

242584

24.4.2011 15:36

RE: Těžká otázka

Mgr. Jemelík 204.?.?.?

Reakce na 242584

No, samá cizí slova, a mnoho informací najednou (za což všem upřímně děkuji). Otázkou pro mě je, kde v tom všem začít. Věnovat se spíš sobě vlastním - Slovanům, anebo se spíše zaměřit na tu védantanskou literaturu? 6 způsobů filosofického nazírání, pane jo... Tu sánkhju si netroufnu, asi bych nedokázal rozlišit, zda čtu něco od Kapily podvodníka, nebo od Kapily pravého... Ale ten Aštavakara vypadá dobře podle jména... Vjásadéva zdá se předstihl dobu, podle toho, jak to líčíte.

Zas ale, aby měl čas na ty Slovany, achjo. Rusko, to je totiž moje velká láska.
Další otázka je, jestli se věnovat spíš rituálům (jestli je k tomu literatura nebo aspoň nějaké náznaky), nebo raději té filosofii... Mě by se docela pozdávalo, postavit někde nějakou svatyni, v ČR je pěkných zákoutí dost.

Vy to máte zacíleno kterým směrem? Třeba mi to pomůže v rozhodování [smích]

242586

24.4.2011 15:59

RE: Těžká otázka

Andrew Siddur 85.?.?.?

Reakce na 242586

„Mgr. Jemelík“ = „Mgr. Pustá“ = „Msgr. Křivý“.

Domnívám se, že reagování na tohoto jedince (nebo je jich víc?) a jeho banální, naivní a podsouvající příspěvky je ztrátou času.

242590

24.4.2011 16:33

RE: Těžká otázka

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242590

Je to možné, přesto jsem odpověděl. Tito experti, kteří se vydávají za pravé katolíky, dokázali během několika dnů urážkami, rodmýcháváním vášní i fanatizmem, co jsou zač.

Naproti tomu René Bartošek tady diskutuje celé roky v naprosté pohodě a především na úrovni. A nikomu, až na vyjímky,to nevadí.
I tak vám děkuji za upozornění.

Zdraví Quido

242593

24.4.2011 16:21

RE: Těžká otázka

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242586

Filozofie je disciplínou zkoumající svět jako celek,hledá skutečnou povahu věcí, snaží se řešit otázku pravého poznání a zkoumá principy rozumového chápání. Náboženství bez filozofie je idealizmus, nebo i fanatizmus. Ve védské literatuře se filozofií zabývají Upanišády a jich 108.

Na mnohých místech védské literatury je uvedeno slovo anukírtaya, znamená držet se původního popisu a nevytvářet vlastní vymyšlený popis, neboť původní duchovní nauka je zjevená. Není dílem člověka. Návod je tedy jasný. Je třeba začít od původní literatury a která to je jsem se již znímil ve zhora uvedeném příspěvku. A jsem si jistý, že slovanské Védy a védské Védy budou v nejdůležitějších sděleních shodné. O nic nepřijdete pokud začnete studovat literaturu Vedánty, spíše naopak.

242591

24.4.2011 22:51

RE: Těžká otázka

Mgr. Jemelík 192.?.?.?

Reakce na 242591

Jdu na to!

Pro začátek objednám tuto knihu.

Také uvažuji o této.

Ještě zkusím dohledat nějaký solidní materiál k těm rituálům, pro případ, že by mi ta filosofie Védánty nešla pochopit. (indické a slovanské rituální upalování vdov už se doufám neprovozuje)


Koukám, že se to tu paranoiky jenom hemží, pan Sidddur je už třetí v pořadí. Nějaký místní folklor?


Jelikož tímto příspěvkem mám pro tento měsíc bohužel vystaráno, ozvu se Vám zas začátkem května. Koneckonců, to už by knihy mohly dorazit, a můžeme je spolu vzájemně konzultovat. Pokud pak budete mít nějakou zajímavou Vy, můžeme si vzájemně vyměnit poznatky.

Slovany teď na chvíli odsunu, ta indická metafyzika je velmi lákavá.

Zatím [smích]

242610

25.4.2011 9:07

RE: Těžká otázka

quido2 81.?.?.?

Reakce na 242610

Začínat se má: Bhagavad-gíta, taková, jaká je - s původními sanskrtskými texty. To proto, že existuje již téměř 800 překladů, které jsou odlišné. Takové překlady znehodnocují toto nadčasové dílo. Poté se má pokračovat studiem Šrímad-Bhágavatamu.

V žádném případě nelze pokračovat ve výkladu této nauky na tomto foru. Pokud se jedná o konzultace,necítím se tak vyspělý, abych se mohl této úlohy zhostit. Pokud máte vážný zájem, obraťte se na hnutí Haré Krišna.

Vidím ale, že jste podobně nevědomý jako drtivá většina evropských intelektuálů. Viz Stan ze Švýcarska, který má za to, že Védské duchovní nauka je fantasmagorie a akademik Vojta, že to jsou bláboly. Prostě laická Evropa nerozumí a neví, o co jde. A zláště v tomto bodě jak píšete: (indické a slovanské rituální upalování vdov)

Podle Véd lze zabít jedině agresora. Přijde-li někdo s úmyslem zabíjet,člověk může okamžitě jednat a zabít ho v sebeobraně. Dále je řečeno,že lze zabít toho,kdo přijde založit v cizím domě požár nebo zneuctít či unést manželku. I zabíjení zvířat je omezené a řídí se přísnými pravidly popsanými ve vedách. Je to zcela jiný svět, o kterém tato současná laická evropská společnost má falešné přesvědčení a vůbec žádné znalosti.

242617

24.4.2011 9:21

RE: Těžká otázka

Mgr. Jemelík 199.?.?.?

Reakce na 242560

[mrknutí jedním okem]

242568

24.4.2011 13:41

RE: Těžká otázka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242560

Nemate pravdu, pokrevne jsme se za tech tisic let promichali ponejvic s germany.S puvodnimi Slovany toho nemame moc spolecneho, navic cistokrevni Rusove jsou potomci severskych Vikingu.

242582

24.4.2011 15:52

RE: Těžká otázka

Mgr. Jemelík 137.?.?.?

Reakce na 242582

To až tolik nevadí. Germáni mají podobné geny jako Slované. Před 30.000 roky jsme byli jedno. R1-Y-DNA skupina. My teď máme R1A skupinu a oni R1B skupinu. Jde o vnitřní diferenciaci, která se odrazila i v jazyku.

Kromě toho, Rusko a Německo spolu mají tradičně historicky dobré vztahy. Produktovod na dně Baltu propojuje právě tyto dva významné státy. Germáni jsou také pořádnější a důmyslnější ve využívání svých talentů, my zase máme lepší vlohy k mystice a duchovní podstatě. Můžeme se tedy vzájemně učit. Podívejte na Rakušany. Původně slovanské kmeny přijaly německé zvyky, a jazyk. Všude je tam čisto, uklizeno. Nikam se nederou, v klidu si pracují na svém, žijí v souladu s přírodou (rozvinutá ekologie), skoro o nich nevíme(s výjimkou blokád kvůli Temelínu nebo dříve Velké Pardubické), a přece se mají dobře.
J.

242589

24.4.2011 21:48

RE: Těžká otázka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 242589

Tradicne dobre vztahy meli i po stovky let Cesi a Nemci.Proto doslo k tomu promichani tak dokonale.Nevim, kde jste prisel na to, ze Germani a Slovane meli podobne geny.Muzete uvest zroj?

242607

25.4.2011 10:43

RE: Těžká otázka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 116.?.?.?

Reakce na 242589

do ktere genove skupiny patri ty deti narozene po znasilneni Ruskymi "osvoboditeli", Moc se o tom nemluvi ci pise ale v neoficialnich kruzich se hovori o patnacti millionech.Kdyz Rusak zarval halt a ona se zastavila byla znasilnena, kdyz se nezastavila byla zastrelena. Hovoril jsem tady s Nemkou jejiz matka byla znasilnena ctyrikrat za den.

242622

24.4.2011 19:59

dostal jsem se k přečtení až nyní

fist.of.heaven 213.?.?.?

a musím uznat, že článek je vynikající! sice dlouhý (ale ne bezúčelně), ale velmi vyrovnaný.čtivý, informativní, z velkým záběrem.vážně tleskám!

242602

24.4.2011 21:06

ohledně rozvíjející se diskuse:

fist.of.heaven 213.?.?.?

nejsem pro žádný izolacionismus. mám rád všechny lidi v tomhle jsem universalista a světoobčan. jenom mám problém s převažující náturou převažující části židů. v tomto nejsem sám, protože nevoní skoro nikomu bez ohledu na rasu, náboženství nebo politické smýšlení (ale je mezi nimi hodně výjimek).co se týče toho slovanství.ano, havlíček i jiní si to malovali.ale pak se střetli s realitou a bylo to. tak jsem k nim měl dobrý vztah.nepochybně nám jsou v mnohém blízcí, nejenom tím slovanstvím.ale bohužel je to velký národ a má v sobě dost přirozeného nacionalismu a vůbec takové té arogance velkých národů.jinak jsme indoevropská rasa a v určitém smyslu jsme příbuzní se spoustou jiných národů.slovanské kmeny zřejmě migrovali z území dnešní indie asi mezi prvními.na druhou stranu je u nás patrný velký vliv i spousty jiných národů a etnik.nejde jenom o násilné ovlivňování německem nebo v rámci rakouska-uherska apd.ale prostě jsme byly vždy křižovatkou evropy. české království bývalo i velmi mocné a vážené. na dvůr a do země cestovala spousta cizinců.stejně tak směrem ven spousta lidí a končilo to smíšenými manželstvími. vikingové tu tady nějaké geny zanechali (občas dosti viditelné [smích]) tedy, jak já vždycky říkám, češi jsou voříšci evropy [smích] a taky to, že cestou nebes je spojování...jo a ještě technická: nejsme v tom sami.nejenom tzv."národy" jsou smíšené. šlechtické rody jaksi v tichosti přehlížejí tzv."roubování rodokmenu".čisté šlechtické rody vymřely nebo zdegenerovaly.ty které ne, tak vesměs si svůj rodokmen přikrášlují, respektive zamlčují pravdu, navíc otec není nikdy jistý.stejně tak zmínění židé.etnicky nikdy nebyli jednotní a nyní už vůbec ne.na určité úrovni ano, ale až po té, co absorbovali spoustu cizorodého a dosáhli určitého počtu, pak možná se množili mezi sebou. navíc i tady otec není nikdy jistý a blábol talmudu, že židovství se dědí po matce je lichý.jediným jeho důvodem je zmiňované pochybné otcovství.dědictví židovství po matce má pouze praktický význam, protože matka je vždy jistá.žádný jiný důvod to nemá.je to stejné, jako dělat náboženství z mytí si rukou nebo nemíchání masitých a mléčných jídel...takže to zakončím parafrází: občasné všech zemí spojte se! (braňte se?)

242606

25.4.2011 1:25

Rusko

Magnus Maximus 88.?.?.?

Vážení zaráží mě jakási idealizace Ruska a jeho obyvatel. Oni nejsou stejní jako my. Uvažují naprosto jinak, a to ve všem. Jejich způsob myšlení je jiný než náš. Ted po návratu odtud konstatuji že si nejsme podobní. Naše vidění Ruska je stále ovlivněno jednak obrazem, který byl budován ještě před rokem 1989 a jednak polistopadovou propagandou. Realita je jiná.

242614

25.4.2011 13:55

RE: Rusko

karel4u 187.?.?.?

Reakce na 242614

Mohl by jste to popsat vice do hloubky?

242630

Příspěvků: 92

22.04. 09:56  Hezke
22.04. 10:42 Alexus  To Autor
22.04. 12:26 Oracle  Obavy "elít"
22.04. 17:34 aristokrat  RE: Obavy
22.04. 18:19 Mirda  RE: Obavy
22.04. 19:20 tmo  RE: Obavy
22.04. 20:35 Mirda  RE: Obavy
23.04. 18:02 světla  RE: Obavy
22.04. 21:58 Antiseptik  RE: Obavy
22.04. 23:20 r.k.  RE: Obavy
23.04. 01:04  RE: Obavy
23.04. 09:22  RE: Obavy
23.04. 10:38  RE: Obavy
23.04. 12:40 Lin  RE: Obavy
23.04. 13:22 quido2  RE: Obavy
24.04. 12:50 udo1  RE: Obavy
24.04. 07:58 baki  RE: Obavy
24.04. 08:13 MoUdrostrak  RE: Obavy
23.04. 10:54 tmo  RE: Obavy
24.04. 11:08  RE: Obavy
22.04. 23:30 tmo  RE: Obavy
25.04. 22:40 yager  RE: Obavy
24.04. 13:28 JL  RE: Obavy
22.04. 19:19 Oracle  RE: Obavy
22.04. 19:45 quido2  RE: Obavy
23.04. 01:17  RE: Obavy
23.04. 04:32  RE: Obavy
23.04. 11:47 Oracle  RE: Obavy
24.04. 11:30  RE: Obavy
24.04. 20:59 Oracle  RE: Obavy
24.04. 22:41 hc  RE: Obavy
25.04. 00:27  RE: Obavy
26.04. 00:08 hc  RE: Obavy
25.04. 00:18  RE: Obavy
25.04. 09:43 Oracle  RE: Obavy
22.04. 22:31  RE: Obavy
22.04. 20:26 Mirda  Woodrow Wilson...
22.04. 20:59 quido2  RE: Woodrow Wilson...
23.04. 06:08 Mirda  RE: Woodrow Wilson...
23.04. 08:03 quido2  RE: Woodrow Wilson...
23.04. 15:36  RE: Woodrow Wilson...
23.04. 17:59 Mirda  RE: Woodrow Wilson...
23.04. 17:33 Rene Bartosek  RE: Woodrow Wilson...
23.04. 19:01 Mirda  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 03:15 Rene Bartosek  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 07:26 Mirda  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 08:03 MoUdrostrak  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 14:23 Rene Bartosek  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 19:24 Mirda  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 23:30 micha  RE: Woodrow Wilson...
25.04. 06:05 Rene Bartosek  RE: Woodrow Wilson...
25.04. 09:35 quido2  RE: Woodrow Wilson...
25.04. 15:18 Rene Bartosek  RE: Woodrow Wilson...
25.04. 16:53 quido2  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 20:35 fist.of.heaven  RE: Woodrow Wilson...
24.04. 21:57 Rene Bartosek  RE: Woodrow Wilson...
22.04. 21:30 GammaRay  Pokračovat...
23.04. 15:46  RE: Pokračovat...
23.04. 04:12  politicky marketing
23.04. 07:51 quido2  RE: politicky marketing
23.04. 12:50 Lin  Povedený článek
23.04. 16:00 Mgr. Jemelík  Těžká otázka
24.04. 02:31  RE: Těžká otázka
24.04. 09:20 Mgr. Jemelík  RE: Těžká otázka
24.04. 13:47 udo1  RE: Těžká otázka
24.04. 15:44 Mgr. Jemelík  RE: Těžká otázka
25.04. 11:36 udo1  RE: ľahká otázka
25.04. 12:03 udo1  RE: Těžká otázka
25.04. 12:05 udo1  RE: Těžká otázka
25.04. 14:52 Vladimír Stwora  Počet příspěvků
24.04. 07:38 Mirda  RE: Těžká otázka
24.04. 08:31 Oli63  RE: Těžká otázka
24.04. 09:15 quido2  RE: Těžká otázka
24.04. 09:26 Mgr. Jemelík  RE: Těžká otázka
24.04. 09:35 jezirkar  RE: Těžká otázka
24.04. 10:48 Oli63  RE: Těžká otázka
24.04. 14:23  RE: Těžká otázka
24.04. 15:36 Mgr. Jemelík  RE: Těžká otázka
24.04. 15:59 Andrew Siddur  RE: Těžká otázka
24.04. 16:33 quido2  RE: Těžká otázka
24.04. 16:21 quido2  RE: Těžká otázka
24.04. 22:51 Mgr. Jemelík  RE: Těžká otázka
25.04. 09:07 quido2  RE: Těžká otázka
24.04. 09:21 Mgr. Jemelík  RE: Těžká otázka
24.04. 13:41  RE: Těžká otázka
24.04. 15:52 Mgr. Jemelík  RE: Těžká otázka
24.04. 21:48  RE: Těžká otázka
25.04. 10:43  RE: Těžká otázka
24.04. 19:59 fist.of.heaven  dostal jsem se k přečtení až nyní
24.04. 21:06 fist.of.heaven  ohledně rozvíjející se diskuse:
25.04. 01:25 Magnus Maximus  Rusko
25.04. 13:55 karel4u  RE: Rusko

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

63

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 130 čtenářů částkou 22 170 korun, což je 63 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 0

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Měnové kurzy

USD
21,90 Kč
Euro
26,21 Kč
Libra
29,21 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,18 Kč
Švýcarský frank
24,23 Kč
100 japonských jenů
21,08 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,85 Kč
100 maď. forintů
7,25 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,77 Kč
1 unce (31,1g) zlata
38 758,58 Kč
1 unce stříbra
481,67 Kč
Bitcoin
405 834,69 Kč

Poslední aktualizace: 30.11.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 971