Diskuze k článku

Vědecky do záhuby

Příspěvků 35

13.3.2009 3:12

No vidíte, ide vám to pán Lischka.

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Akože ste zvládli iróniu a sarkazmus, len pridať suchý britský humor a bude to mať aj šťavu. [cool]
Potom to bude podľa môjho gusta. [mrknutí jedním okem] [vyplazený jazyk] [chechtot]

186438

13.3.2009 9:31

Skvěle

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

pane Lischko.

Ve skutečnosti se věda bojí života. Uctívá pasivní mrtvolu, a to formou jejího podrobného popisu a analýzy. Aktivní život nesnáší a bojí se ho, vymyká se totiž způsobu jejího chápání, nelze jej změřit, zvážit, popsat ani lapit do sítě nějaké sofistikované a "logické" teorie. Dětinsky doufá, že tím, že aktivní život vytěsní, se jeho nekontrolovatelným vlnám bude moci vyhnout. Životu se ale nelze vyhnout, není totiž někde "mimo", je zcela nevyhnutelně přímo v srdci každého vědce, a nakonec ho dostane. [smích]

186456

13.3.2009 12:34

RE: Skvěle

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186456

[smích] Pěkné [smích]

186478

13.3.2009 14:08

RE: Skvěle

WL 194.?.?.?

Reakce na 186456

Děkuji souhlas a sounáležitost. Psal jsem to trochu narychlo, tak mne těší, že se Vám to líbí...

186492

14.3.2009 1:26

RE: Skvěle

freelook1 195.?.?.?

Reakce na 186456

"Ve skutečnosti se věda bojí života".... na to jste dosel jak? Ktera veda? exaktni ci humanitni? matematika, fyzika, chemie, genetika, biologie, ekologie nebo spise psychologie, antropologie, sociologie, ekonomie a filozofie? ... vsechny zminene vedni obory maji primou souvislost s zivotem. Problem, pro Vas(vetsinu lidi), je mozna to, ze veda je chladne systematicka a priliz slozita na pochopeni( a to ve svem popisu sveta je na zacatku). jsou dve moznosti: bud se s timto faktem smirit nebo proti nemu naivne bojovat. veda zajiste emocne neovlivnuje cloveka stejne jako basnicke dilo, ale popisuje svet na te nejkrajnejsi mozne pochopitelne a soucasnymi prostredny meritelne hranici. Mam pocit, ze nemate uplne jasno v tom co veda je a cim je ohranicena proto zbytecne bojujete jen proti sve predstave a nikoli proti realite.

186537

16.3.2009 11:00

RE: Skvěle

WL 194.?.?.?

Reakce na 186537

Zevní věda přes svoji strohost a suchopárnost je duševně opožděná a omezená. Je to jenom představa. Popisuje realitu následně, zatímco realita je už dávno jinde. Ve svém bádání obvykle rozděluje objekt (zkoumání) a subjekt (vědce). Nemohla by jinak vytvořit informaci. Každá informace není skutečná realita, ale pouze její popis, vyjádření atd. Pokud tyto jako nestravitelná fakta vnucujeme duchapřítomným lidem (dětem, pohanům, zvířatům, rostlinám), tak je deformujeme, duševně zabíjíme. Zbavujeme je tělesné duchapřítomnosti, která dosti úzce a přímo souvisí s realitou. Činíme z nich vypočítavé automaty a degenerované zrůdy...
Zevní věda, vzdělání, televize, písmo, sex, technické vynálezy a jiné vymoženosti nepatří většině lidí vůbec "do ruky". Devastují jejich bytost, činí je závislými mrzáky...záludně zhutňuje vědomí na hmotu..
Stačí?

186636

16.3.2009 12:20

RE: Skvěle

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 186636

..Zevní věda, vzdělání, televize, písmo, sex, technické vynálezy a jiné vymoženosti nepatří většině lidí vůbec "do ruky". Devastují jejich bytost, činí je závislými mrzáky...záludně zhutňuje vědomí na hmotu..

Toť otázka. Být či nebýt? A jakmile už jednou jsme, této devastaci se nevyhneme. Zřejmě ji přemůžeme pouze tím, že ji akceptujeme, aniž bychom jí ale připisovali skutečnou existenci. A pouze tímto přijetím ji změníme v její vlastní opak. Věřím. [smích]

186647

16.3.2009 12:16

RE: Skvěle

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 186537

Došel jsem na to vlastním uvažováním, ale hlavně tím, že se snažím život žít a ne vědecky zkoumat a popisovat. Souvislost vědy se životem je přesně taková, jaká je souvislost popisu lásky s láskou, či popisu orgasmu s orgasmem. Věda život ze své vlastní definice popisuje, ale život vědě na ten její na popis kašle, jak již vysvětlil pan WL.

A proti ničemu nebojuju, prosím. Vím, že boj plodí zase jenom boj, a proto je marný. Jak jsem již v úvodu napsal, v klidu čekám, až si vědci uvědomí, že život není možno kontrolovat a manipulovat tím, že jej popíšeme, i kdyby stokrát chtěli.

186645

13.3.2009 12:35

Pan Lischka opět nezklamal

hestroy 77.?.?.?

Velmi dobré, velmi dobré! Tentokrát by jeho článek mohla pochopit i paní Striga... [chechtot]

186479

13.3.2009 15:23

RE: Pan Lischka opět nezklamal

Striga 85.?.?.?

Reakce na 186479

Dej blbci funkci, vymyslí lejstro. Dej filozofovi prostor..... vymyslí tak neskutečné věci, že se vědec kácí a laik vykřikuje, že pochopil.

Předávám štafetu dál - co na článek řekne Jarmila?

186502

16.3.2009 11:08

RE: Pan Lischka opět nezklamal

WL 194.?.?.?

Reakce na 186502

Vážená paní! Žádám Vás, abyste příště reagovala výrazněji. Takto se vaří jenom z vody, a diskuse nemám žádný spád. Vědec se kácí již sám o sobě. Většinou je vědou tak umrtven, že nevykazuje žádnou životnost. Jsem pro je v tom podporovat, abychom se jich brzy zbavili i s těmi jejich atomovkami, satelity, čipy, radary, kamerami, , PC, SPZ, DPH a všemi statisíci hovadinami, se kterými nám neustále otravují život...

186637

16.3.2009 12:10

RE: Pan Lischka opět nezklamal

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 186637

[chechtot]

186644

16.3.2009 13:50

RE: Pan Lischka opět nezklamal

Striga 193.?.?.?

Reakce na 186637

Pokud nabídnete pouze prázdný hrnec a studenou plotnu, nedivte se, že se vaří z vody. Chtělo by to trochu šťávy.... Ani Jarmilu to nezvedlo ze židle ke klávesnici.....

186653

16.3.2009 15:45

RE: Pan Lischka opět nezklamal

WL 194.?.?.?

Reakce na 186653

Měl jsem připraven druhý díl k tomu našemu vzdělání, ale vzdal jsem to.... Příště se třeba polepším.

186663

13.3.2009 17:39

vv

pietroo 194.?.?.?

Ano věda musí vše zařadit do nějaké škatulky. A co neumí zatím zařadit, tak pro ni jakoby neexistuje. Realita ji nezajímá. Kdyby to byl jen teoretický problém, může nám to být jedno. Ale má to praktické důsledky. Vezměme příklad chronická únava z důvodů, které věda neumí vysvětlit. Známé pod různými názvy jako únavový syndrom, syndrom války z Perského zálivu...

186514

13.3.2009 18:56

RE: vv

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 186514

Musí se to zařadit do nějaké škatulky, která se tváří jako "vysvětlení". Např. "psychická porucha", "postinfekční syndrom"... Prostě si to vymyslet a napasovat to tam. Mezinárodní seznam nemocí nic jako "nevysvětlitelnou únavu"(únavový syndrom) nezná.
Podobně třeba astrologie, zjevení Panny Marie se obsadí nějakým slovem, které se má tvářit jako vysvětlení, ale nic nevysvětluje. Dejme tomu "hysterie". A následně jev zcela ignorovat. Imunizovat se.

(Ponechávám raději stranou podobná vědecká psychologická vysvětlení typu: Hitler si nebyl jistý svým (židovským) původem, PROTO je nenáviděl. Je to zase jen obsazení neznámého něčím, co se tváří jako vysvětlení. Nicméně jiný Hitler je ale PROTO měl rád, a ještě jinému Hitlerovi to bylo právě PROTO úplně jedno. Neřešil to. Nebo teď střelec v Německu. Kdyby nebyl v pingpongu první, ale třetí, a kdyby neměl normální vztahy s rodiči, tak bychom se možná dozvěděli, že byl PROTO frustrovaný, a PROTO těch 15 lidí postřílel.)

186520

16.3.2009 11:14

RE: vv

WL 194.?.?.?

Reakce na 186520

Také jsem třídil realitu. Přímo v kanceláři. Napřed mi stačil jeden šanon. Posléze jsem začal třídit dokumenty. Když jsem utvořil 2 šanony, zjistil, jsem, že některé přípisy do nich nepasují. Vytvořil jsem tedy 3 šanony, a postupně je jich již několik desítek. Zatraceně! Některé dokuzmenty ani do toho množství nepasují. Vytvářím tedy další a další....
Kdyby člověk nevěděl, že realita je jen jedna (že stojí za h.), tak by se z toho zbláznil (správně "poděl.."[mrknutí jedním okem].. Věřím, že se z toho nějaký úředník, vědec, učitelka nebo blbec docela pomátne. A vyžaduje stále další a další dávky drogy vědeckých informací..

186638

13.3.2009 21:13

Příklad potřeby vědeckého výzkumu

WL 160.?.?.?

Je také zajímavé, že u nejedlých druhů zvířat a ptáků často nerozlišujeme pohlaví a vystačíme si jen s jedním. Z toho usuzujeme, že lidé jsou jedlí, a že kanibalizmus je přirozené doplňování živočišných bílkovin. Máme přece muže, ženu a dítě.

No, posuďte sami, občané! Například u lidského mrchožrouta havrana nerozlišujeme jeho samici a mládě. Neslyšel, že by byla např. „havranice“ nebo „havranče“. Nebo u vrány jsem sice slyšel o vraníkovi, ale to je kůň.

U jedlého druhu - např. rozlišujeme berana, ovci a jehně; nebo kohouta, slepici a kuře; nebo býka, krávu, jalovici, tele a vola; atd. Jde nám přece o dobré masíčko!
Rovněž i pes (fena a štěně) a kočka (kocour a kotě) jsou jedlí. Přinejmenším v čínských restauracích.

Tento problém čeká na seriózní vědecký výzkum.

186526

13.3.2009 21:35

Nesmrtelnost brouka

Van Guld 213.?.?.?

Vědec: Rád jsem na chvilku řešil nesmrtelnost brouka. Teď mě omluvte. Musím jít hledat lék na rakovinu.

186527

13.3.2009 23:00

RE: Nesmrtelnost brouka

google 82.?.?.?

Reakce na 186527

>Vědec: Rád jsem na chvilku řešil nesmrtelnost brouka. Teď
>mě omluvte. Musím jít hledat lék na rakovinu.

mozgu?

186530

14.3.2009 10:54

Zase nic

John Dovany 78.?.?.?

A zase nic. Už jsem myslel, že po takové pauze příjde článek, z kterého se něco dozvím nebo na mne zanechá nějaký dojem . . . a zase nic. Živočišné druhy vymírají - to víme už od základní školy. Mrtví zanechávají odkazy - no to je mi novinka. Co tam máme dál? Aha to už je všechno. Hmm, tak snad příště. (Asi těžko)

186548

14.3.2009 15:15

RE: Zase nic

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 186548

Hledáte řešení problémů v humoristickejch článkách, které Vás mají vést k zamyšlení nikoliv nabídnout cestu ven, ta je na Vás. Ale jak je vidět tak zase nic.

186556

14.3.2009 17:49

RE: Zase nic

Aja 74.?.?.?

Reakce na 186556

..to je az zarazejici, jak nekdo chape- nechape "postuchovaci humor", navlece si bogersky rukavice a vyrazi na obranu vedy. [smích]

186567

14.3.2009 18:57

RE: Zase nic

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 186567

> navlece si bogersky rukavice a vyrazi na obranu vedy. [smích]
Sveril se mi jeden asijsky student dokoncujici doktorat v jine zemi. Pracuje v oblasti vyzkumu rakoviny.
"Je zarazejici, cim se soucasny vyzkum zabyva. Je to hra, do niz nikdo, krome ucastniku, nevidi. To je nase vyhoda, muzeme si delat, co se nam zlibi, dostavame granty a jsme zamestnani. To je, bohuzel, tragedie pro lidstvo. Ja jsem o tomto vyzkumu cetl ve vedeckych casopisech uz pred dvema tremi lety jako o prekonanych..."

Nemohu poslouzit, o jaky vyzkum se konkretne jedna, a vim, ze kdyz se napise, ze to rekl "jeden student", ze to nema vahu (da se to nazvat pavlacovym drbem). Verohodnejsi je, kdyz se uvede prave jmeno, ale vite, jak to je. Poukazat na autora vyroku, ktery to rekl duverne, je dopredu zabite. On by to zaprel, kvuli kdovicemu, ja nemam svedky a ani te sfere nerozumim. Takze kdyz se Vam bude chtit nejak muj prispevek sprdnout, prosim, muzete, mate zelenou, ale ja tomu docela verim. Proto dopredu svuj prispevek odsuzuji jako mimo OT. [bliji]

186570

15.3.2009 18:25

RE: Zase nic

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 69.?.?.?

Reakce na 186570

Něco podobnýho mi kdysi (před 30ti lety) řekl soukromě jeden profesor, zabývající se též výzkumem rakoviny. Výzkum rakoviny byl tak úspěšný v produkci výzkumu rakoviny, že byl program adoptován i americkou vládou na potírání terorismu. Se stejnými úspěchy. [velký smích]

186600

14.3.2009 19:02

RE: Zase nic

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 186567

Holt sou lidi různí. Počítám že se najdou i tací co zase hledají humor v návodu na použití nové televize. I když tam, pokud je z číny by se ten humor dokonce vyskytovat i mohl. [vyplazený jazyk]

186571

16.3.2009 11:23

RE: Zase nic

WL 194.?.?.?

Reakce na 186556

Děkuji Vám za odbornou spolupráci a péči o nedovtipné čtenáře. Některé už ta věda lízla tak, že si to už neuvědomují. A zde přicházíme my, navivisté a negativisté a působíme ozdravným vlivem na jejich pohlavní a hlavní buňky..
Naši vědecky zpracovaní občané zásadně vyžadují u každé rovnice napsaný výsledek. Tak jim to spolu s happy endem vsugerovali ve škole a v televizi.
Proboha, co byste od nich chtěl víc? Vždyť pro nás tvoří hrubý národní produkt, tak si jich
Jo, a té devastaci lidí (ničení přírody) nevím ze školy, ale úplně od někud jinud..., ale to si necháme raději pro sebe.

186641

16.3.2009 15:05

RE: Zase nic

John Dovany 78.?.?.?

Reakce na 186556

Humoristický článek je ten, kterému se zasměji. Ale vzít nějakou nefungující oblast lidkého konání (a těch je!) a obšírně o ní neříct vlastně nic, jen to, že je to špatně, na tom mi nic vtipného nepříjde. To, že si autor všiml něčeho dalšího, co není vpořádku už mi připadá hodně obehrané, to už by dospělý člověk mohl mít za sebou. Samozřejmě, že se hned na mně sesype hromada intelektuálů, kteří "vidí dál" a nařknou mě z nedůvtipnosti, konzumu a nevím čeho ještě. Já to vím taky, že věda, školství, zdravotnictví, ekologie a celé lidstvo směřuje do kytek - a co? Otázkou je: uděláme s tím něco? Nebo se budeme na webzinech ukájet tím, jak je to špatné a MY jsme vám to říkali a MY máme pravdu a budeme si lebedit nad špatným stavem světa a bude nám dělat dobře, že to víme a ti hloupí ne? Je to tady ztráta času. Samý filozof teoretik a skutek utek. Příště si v obšírném článku plném barvitých přívlastků přečteme, že např. kolabuje doprava, cesty jsou přecpané a zplodiny ničí obyvatelstvo. Všichni napíšou, že tak skvělý článek ještě nečetli a ještě jej nazvou humorem. Že vás to baví...

186659

16.3.2009 17:42

RE: Zase nic

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 186659

No, nevím. Asi jste trochu vedle a nevidíte řešení, které z textu vyplývá, a že vůbec nejde o dokazování, že je někdo chytrý a druhý ne.... Jde o problém, který se projevuje předimenzováním jedné oblasti mysli (mozku)¨a retardováním jiné. Praktickým řešením se zabývám milý pane přes 35 let a je to katastrofa jak jsou na tom lidé špatně...Nenechte se nachytat..

186665

14.3.2009 12:29

interdisciplinarne odbory

udo 85.?.?.?

veda, ako taka,ma svoje opodstatnenie.je to proces racionalneho vnimania, ktore je prirodzenou neoddelitelnou sucastou cloveka.
tak ako aj intuicia, ci zakladne pudy. kazda z tychto veci ma svoje nenahraditelne miesto.
problem je v tom, ze sa jednotlive vedne odbory od mala ucia chapat oddelene. vznika z toho uz v hlavach deti kasa. treba to poskladat do mozaiky - celostneho vnimania okolia, sveta, zivota. samozrejme aj neprimerane akcentovanie racia nie je v poriadku. je treba aby bolo vyvazene s ostatnymi aspektami ludskej psychiky.treba to tiez vnimat ako celostny system s adekvatnou funkciou jednotlivych zloziek. napriklad umenie ma viac docinenia s emociami, ci vnimanim mimo klasickych piatich zmyslov.umelci, ak zanedbaju racio, stratia podu pod nohami. intuitivne vnimanie zivota nemoze fungovat bez urcitej miery racia, tak ako ono samo nemoze fungovat bez zakladnej zivocisnej, ci pudovej zlozky. je to jeden system. problem v nastaveni vedy je ten, ze sa snazi prilis kategorizovat a rozdelovat. nesmie sa zabudat na celostne vnimamie.vsetko vnimat ako celok. tym samozrejme nechcem povedat, ze analyza nema svoje opodstatnenie. len ju chapat v kontexte.
tak aj ludia, ked sa vnimaju len ako individua a nie sucasti nejakeho celku, su strateni a lahko ovladatelni.
clovek sa nikdy nemoze distancovat napr.od svojich predkov, od svojej rodiny, nech je akakolvek. je to ako vytrhnut rastlinu z pralesa a dat ju do puste. clovek to mozno fyzicky prezije, ale strati podklad. neda sa dlhodobo tvarit, ze sme mimo tohto systemu, ci kontinuity, ked tam jednoducho sme. treba sa snazit pochopit svoje miesto, prevziat zodpovednost a splnit si svoju funkciu. uz stari rimania hovorili "pietas, gravitas, simplicitas", ci jak to bolo [smích]

186550

17.3.2009 0:36

Přede mnou se nikam neschovaj!

Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?

Doře si to přečtou, Lischka, a uvědoměj si konečně, že to maj marný, protože po tomdlectom jejich posledním článku už vo nich vím úplně všecko. I to, co voni sami nevěděj! Tak dlouho se maskovali, tak dlouho nám tady takový kůly a hovadiny do hlav tloukli, až si kolikrát někteří lidi právem mysleli, že sem to psal místo nich já. Jenomže nakonec jich jejich jediná krátká věta prozradila.
Voni sou ve skutečnosti Manuel Rubén Abimael Guzmán Reynoso a narodili se 4. prosince 1934 v Molendo. Sou doktorem práv a profesorem filosofie, kerýmu ani tolik titulů nestačilo a tak si nechali říkat Prezidente Gonzalo, Camarado Gonzalo nebo Puka Inti - Rudé srdce. Takže sou po právu na doživotí vodsouzeným teroristou, a že se v tom peruánkým lochu šíleně nuděj, tak si pašovaným mobilem telefonujou kousek vedle do Kanady s panem Stworou a von chudák nemá tušení, co sou voni zač. Ale takovým marxistickým maoistou, jako sou voni, a kerej navíc založil Komunistickou stranu Peru Světlé stezky José Carlose Mariátegui - takovým lumpem si my tady u nás - a ani vědecky - tu naši nepřekonatelnou demokracii rozvracet nedáme! To si móc dobře pamatujou!!!

186706

17.3.2009 13:40

RE: Přede mnou se nikam neschovaj!

WL 194.?.?.?

Reakce na 186706

No, už jsem se leknul, že snad nejste zdráv nebo trpíte světovou krizí, když jste si nepřiložil žádné polínko pod moji kacířskou hranici. Zdravím Vás. Použil jsem obrat, a čekal jsem kdo se nachytá. Nejsem marxistický maoista, a marzistický taoista (tj. z Marzu). Spojení se Zemí navazuji pomocí centrální nervové soustavy jednoho bílkoviného huňpa z rod namyšlených opic. Občas něco poplete, tak za mne dostane sodu od učitelského sboru.
Ty namyšlené opice jsou velmi srandovní. Pokládají svůj myšlenkový obraz za realitu, a navíc, když ji popíšete, tak se vůbec neuvědomí jako její diváci. Naopak se rozčílí a obraz který pokládají za své já, srdnatě zuby nehty chrání. Nestydí se ani sprostě urážet mentálně zaostalé autory. Jenomže i my, mentálně postižení máme nárok na politickou stranu a účast ve vládě! Je nás čím dále tím více. Zatím to ostatní ještě o sobě nebí, ale až jim to řeknou v televizi, pak se sami sebe zhrozí...
Do příště mi za domácí ůkol přelože z marštiny do češtiny: "Huhu abaha, gege, bleble. Uhnnupu." A pak teprve můžeme spolu vědecky diskutovat.

186753

18.3.2009 21:39

RE: Přede mnou se nikam neschovaj!/ Pan WL ja Vas mam tuším rád

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

Reakce na 186753

ale musím konštatovať, že tzv.ľudská civilizácia sa uberá tam. kam uberá. Nezabránite tomu Vy ani ja. Možno je to vývoj. Možno tzv.vývoj, ale bude pokračovať. Ak by sa to malo zmeniť, musela by sa zmeniť celá naša ľudská civilizácia. Viete, že to nie je možné a my pôjdeme až do trpkého konca. Ale Vás si vážim za vaše vyslovené slovo, ktoré nič síce nerieši, ale ... Povedali ste ťo
ako Cassandra v Tróji. Vedzte, že je to magické. Vy a Vaši veriaci už za nič nezodpovedajú. Môžu sa prizerať.

186849

19.3.2009 8:50

RE: Přede mnou se nikam neschovaj!/ Pan WL ja Vas mam tuším rád

WL 194.?.?.?

Reakce na 186849

Díky za ohlas. Koukám, že se tady ještě diskutuje. Máte pravdu. Realisté vědí, že to musí jít na doraz a tuší, že nepřežije než hrstka lidí - i to bude velký úspěch. Člověk je zdevastován a občané si to ještě chválí a v další své devastaci vidí světlé zítřky... Neví, o co "gou". Ano, víc už pro ně udělat nelze.. než se dívat jak mrtví pohřbívají své mrtvé..
Přeji veselou mysl..

186863

30.3.2009 16:48

Ještě lepší je ochrana přírody.

jogín 195.?.?.?

Viděl jsem na Sumatře pokácenou džungli 0,5 x 1 km se schnoucími stromy- příprava na spálení a výsadbu kurkumy. Kdyby mě s jednou ze statisíců schnoucích stromových orchidejí chytili na letišti, čekala by mě velice vydatná pokuta, když už ne basa. A četl jsem článek německého inspektora, který se chlubil, jak odhalil botanika, co popsal nový druh, uložil jednu rostlinu do univerzitního herbáře a neměl příslušná povolení od dvou ministerstev. Příslušné zákony se řídí zásadou nechte je v klidu vychcípat. Je mi jasné, že komerční zběr a prodej vzácných druhů je může zlikvidovat, ale pár jedinců v rukou odborníka může znamenat záchranu dotyčného druhu. Třeba Fričův objev- Gymnocalycium mihanovitchii už v přírodě neexistuje, v Čechách jsou ale stovky rostlin ve sbírkách kaktusářů.

187528

Příspěvků: 35

13.03. 03:12 Oracle  No vidíte, ide vám to pán Lischka.
13.03. 09:31  Skvěle
13.03. 12:34 hestroy  RE: Skvěle
13.03. 14:08 WL  RE: Skvěle
14.03. 01:26 freelook1  RE: Skvěle
16.03. 11:00 WL  RE: Skvěle
16.03. 12:20  RE: Skvěle
16.03. 12:16  RE: Skvěle
13.03. 12:35 hestroy  Pan Lischka opět nezklamal
13.03. 15:23 Striga  RE: Pan Lischka opět nezklamal
16.03. 11:08 WL  RE: Pan Lischka opět nezklamal
16.03. 12:10 hestroy  RE: Pan Lischka opět nezklamal
16.03. 13:50 Striga  RE: Pan Lischka opět nezklamal
16.03. 15:45 WL  RE: Pan Lischka opět nezklamal
13.03. 17:39 pietroo  vv
13.03. 18:56 pietroo  RE: vv
16.03. 11:14 WL  RE: vv
13.03. 21:13 WL  Příklad potřeby vědeckého výzkumu
13.03. 21:35 Van Guld  Nesmrtelnost brouka
13.03. 23:00 google  RE: Nesmrtelnost brouka
14.03. 10:54 John Dovany  Zase nic
14.03. 15:15 Antiseptik  RE: Zase nic
14.03. 17:49 Aja  RE: Zase nic
14.03. 18:57  RE: Zase nic
15.03. 18:25  RE: Zase nic
14.03. 19:02 Antiseptik  RE: Zase nic
16.03. 11:23 WL  RE: Zase nic
16.03. 15:05 John Dovany  RE: Zase nic
16.03. 17:42  RE: Zase nic
14.03. 12:29 udo  interdisciplinarne odbory
17.03. 00:36 Jiří Kramář  Přede mnou se nikam neschovaj!
17.03. 13:40 WL  RE: Přede mnou se nikam neschovaj!
18.03. 21:39 Gibi z Wilsonova  RE: Přede mnou se nikam neschovaj!/ Pan WL ja Vas mam tuším rád
19.03. 08:50 WL  RE: Přede mnou se nikam neschovaj!/ Pan WL ja Vas mam tuším rád
30.03. 16:48 jogín  Ještě lepší je ochrana přírody.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

56

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 120 čtenářů částkou 19 700 korun, což je 56 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 1

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 1

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 3

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
21,93 Kč
Euro
26,15 Kč
Libra
29,32 Kč
Kanadský dolar
16,85 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,21 Kč
100 japonských jenů
21,10 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,84 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,98 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 642,06 Kč
1 unce stříbra
508,58 Kč
Bitcoin
374 951,67 Kč

Poslední aktualizace: 27.11.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 408