Diskuze k článku
Podíl kola na poničení člověka
Příspěvků 49
Je známo, že v Americe, ať již jižní nebo severní kolo neznali a nepoužívali. Přes to měli velmi vyspělou kulturu, měli písmo, stavěli pyramidy, z nichž jsou i také, které svou velikostí dostihují či předstihují pyramidy egypské. Zároveň vedli vyhlazovací války, lidské oběti a podobně. Společným rysem s kulturami starého kontinentu (chovající se obdobně), není vynález kola, ale objev ohně.
Byl jsem sice p. Stworou označen za provokatéra, přesto cítím potřebu na tuto skutečnost upozornit.
14.1.2009 10:57
RE: Ne kolo, ale objev ohně.
Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 78.?.?.?
Reakce na 180885
Provokatér.
Autor sa mýli, najprv bola plochosť myslenia potom nôh. Pretože akokoľvek vyspelá je civilizácia keď sa dostanú k moci skorumpovaný jedinci tak je s ním a s okolím koniec viď: Atlantída podľa Hopiov alebo Aztékovia a Majovia.
Autor se nikdy nemýlí! Správně jste odhalil dvojakost tvrzení, a vyhověl jste požadavku autora na čtenářovu práci s textem. Jistě si už poradíte i s tou polochostí mysli, jak vyplývá z textu (pokud na čtenáře zbyla vtipná kaše).
Ovšem to Vaše další tvrzení je ploché a nelze s ním souhlasit. Nejste sobec, když druhým závidíte úplatky? To, aby všichni nebrali úplatky nelze nijak zařídit (jedině vyhubením všech občanů). Lze však snadněji dosáhnout toho, aby úplatky brali všichni, pak korupce ztratí smysl. Ano, měli bychom se snažit aby demokracie byla úplně pro všechny (!!), nejenom pro ty, kteří si již nakradli (a druhým v tom brání).
Pane Lischko!
Tleskám vám, opravdu tleskám. Váš naprosto brilantní způsob psaní je perfektní ukázkou vysoce inteligentního černého humoru, kterým kořeníte pochmurně zataženou realitu dnešního světa.
Děkuji vám, úžasná je nejen forma, ale i odpovídající ohlas, který vaše myšlenky vzbuzují. Směji se nejen při čtení vašich vět, ale i při čtení ohlasů na ně. Lidé, kteří se nesmějí, musí mít hrozně smutný život. A lidé, kteří to vůbec nepochopí, by se měli projít. Alespoň kousek, aby si nestáli na vedení.
JS
14.1.2009 20:26
RE: Ne kolo, ale objev ohně.
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 180950
Přidávám se k Jindrovi, kopíruji pochvalu, vtip spojený s poučením - díky.
Vážený pane, nenechte s zmýlit, přesto díky za ohlas. Ve článku jsem uvedl "kolo je jedním z hlavních proklatých vynálezů..."!Mám pochopitleně připravené koncepty i k ohni a mnoha dalším vymoženostem, přičemž cílím na ten nejhlavnější vynález. Prométeus by přikován ke skále zcela správně. Ta požíraná játra jsou naše.
14.1.2009 20:38
RE: Ne kolo, ale objev ohně.
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 180929
...nu, tady bych asi přibrzdil. Příroda nás nechala i to pití vytvořit, není blbá, ví proč máme i to kolo. Ale tahle trať, co nám příroda nalinkovala je spíš o tom, jak najít tu hranici, od které hranice je lék jedem.
Hledáme stále další rovnováhy. A leckdy "se to" hledá dlouho.
Peníze jako společný jmenovatel kvality jdou do háje, a na nové "kredity důvěryhodnosti" si ještě chvíli počkáme.
Příroda nám tyto kredity už dala, je jimi naše jméno. Ale rozmotat historii pojmenování, to není na chvilku.
Příroda s námi jedná jako milující matka, která se nechá sice od neodbytného potomka (zmetka) vykojit (vědeckými výdobytky ze stromu poznání) do krve či do sucha, co má dělat? Ale on ten "miláček" tím úplně zdegeneruje a v pekle, které z ráje vytvořil nepřežije.
15.1.2009 9:16
RE: Ne kolo, ale objev ohně.
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 181027
od degenerace je k regeneraci jen krůček. A degenerace myšlení holt musí jít až na ty své kořeny, ke kvalitě jazyků, kterými sdílíme informace. To ale nestačí, Informace si řadíme k předchozím do řad asociací.
A měnit tyto řady od základu - to je úkol dneška, měníme své paradigma o světě okolo nás. Teda většina má zatím jen rozbořené to staré - a nezná kvality nového.
A ti, co je znají (každý známe jen kousek), ti se zatím setkávají jen tak často, aby se vývoj "nezadrhl".
Ono je těžké pochopit, že + jak jsme ovládáni svými nadřízenými vrstvami, od šéfů tady k "šéfům/vrstvám" hmotné a nehmotné "přírody". Tak se sice snažím něco ze svého pohledu popsat, ale účinky se projeví bůhvíkdy.
Každý myšlenkový koncept se v čase nějak projeví i do hmotného okolí - takhle to funguje. Ale kdy a jak "se" projeví, k tomu se potřebné "průsečíky událostí" musí potkat. To se sice děje, ale jen tak rychle, jak změny našeho myšlení mohou proběhnout.
Je to velmi osobní a velmi galaktický proces.
Souhlasím. Myslím, že si také lámete hlavu s tím, aby se některé myšlenkové koncepty, které se dnes některým jeví jako fantasmagorie (aniž vědí, že jsou často jejich vlastní) odbouraly a neprojevily....? Někdy si myslím, že by ti mimozemšťani již sebou mohli víc hodit, ne?
Skveleee, ke kolu a dalsim, novym konceptum, nezapomente, prosim, pridat paku, ta je taky "pekny svinstvo".
Vítám Vás do klubu nás primitivů. Skvělá připomínka. zvláště nejhorší je páka jednozvratná. Tato je duševním principem většiny domestikovaných primátů, zatímco páka dvojzvratná je projevem polarity univerza. Vždy lezeme op/timisticky na (podle nás) konec kladného ramena páky dvojzvratné, a posléze s divíme, že se vždy ta houpačka překlopí s námi dolů k zemi. Záporné rameno odmítáme vnímat.
U laboratorně chovaných myší prý každá stá.., která narazí v labyryntu čumáčkem na elektrodu a obdrží ránu, předává tuto informaci geneticky svým potomkům. U lidí však tento jev nepozorujeme. Naopak. Miliony/miliardy jich mlátí hlavou do zdi, a další miliony/miliardy jejich potomků neúnavně činí to samé, zatímco vedle jsou otevřené dveře. Myši totiž oproti člověku vždy hledají kde nechal tesař díru, zatímco člověk si v zajetí hoví a pochvaluje.
>Vítám Vás do klubu nás primitivů.
No, dekuju pekne, tusim ale, ze jsem clenem od narozeni.
>Skvělá připomínka.
>zvláště nejhorší je páka jednozvratná. Tato je duševním
>principem většiny domestikovaných primátů, zatímco páka
>dvojzvratná je projevem polarity univerza. Vždy lezeme
>op/timisticky na (podle nás) konec kladného ramena páky
>dvojzvratné, a posléze s divíme, že se vždy ta houpačka
>překlopí s námi dolů k zemi. Záporné rameno odmítáme
>vnímat.
>U laboratorně chovaných myší prý každá stá.., která
>narazí v labyryntu čumáčkem na elektrodu a obdrží ránu,
>předává tuto informaci geneticky svým potomkům. U lidí
>však tento jev nepozorujeme. Naopak. Miliony/miliardy jich
>mlátí hlavou do zdi, a další miliony/miliardy jejich potomků
>neúnavně činí to samé, zatímco vedle jsou otevřené
>dveře. Myši totiž oproti člověku vždy hledají kde nechal
>tesař díru, zatímco člověk si v zajetí hoví a pochvaluje.
...a tak to musi bejt, jinak by nemohlo platit: Dverma ho vyhodis, vleze dovnitr voknem.
Proste chce bej uvnitr a tak se snaziiiiii...furt.
>Díky, Ájo!
Jeziiismarja, za co?
16.1.2009 13:51
RE: Ne kolo, ale objev ohně.
Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
Reakce na 181025
>...nezapomente, prosim, pridat paku, ta je taky "pekny svinstvo".
----------
Já bych k tomu přidal i splachovací záchod. To už je taky pořádná rozežranost.
Problém lidstva není vynález kola ani jiná technologie. Dokonce ani peníze nejsou problémem lidstva. Celé to tkví v lidské přirozenosti, v lidském srdci, chcete-li. Dokud budou lidé schopní sobeckého jednání, tak je jedno, jaké používají technologie, vždy je zneužijí, vždy se budou obohacovat na úkor druhých, vždy budou ubližovat sobě, druhým, přírodě atd.
Dokonce to nespraví ani náboženství, protože každé se časem mění v monstrum.
Řešením je pouze proměna každého jednotlivce v nesobeckého člověka - a to je, přátelé, taková utopie, že nám nezbývá než hájit rozumné hodnoty ve svém životě a doufat, že se přidají u další.
Vy jste ten skvělý humor vůbec nepochopil. To je škoda... Kdepak, pan Lischka je lišák, jak vyšitý.
Jestli to byl humor, tak to mi skutečně uniklo
Taky jsem se dívala na kalendář, jestli není 1. dubna. Nicméně napadá mě jiná věc - proboha Vladimíre, proč sem dáváte takové splácaniny s nulovou informační hodnotou? Beru Zvědavce jako seriozní zdroj informací, ale tohle mělo jít do rubriky Lhotákovy úvahy nebo tak něco.....
Je škoda, že se vám to nelíbí. Mně se to líbí moc! Vidíte, na Zvědavci jsou lidé různí, co se jednomu líbí, druhý šmahem odsuzuje
To se hrozně mýlíte, ale tenhle článek je velmi důležitý, i když jistě jde o jasnou nadsázku, ale co jiného,než určitý návrat ke skutečným lidským hodnotám může lidstvo zachránit!!!
Podívejte kolik zbytečností člověk používá a nadužívá!!!
Nejde o snížení životní úrovně - jde opravdu o lidské hodnoty.
Abych byl šťastný a spokojený, i moje rodina a blízcí , potřebujete tak asi 50% hmotných statků, které dnes nadužíváte!
Celá kultura je dost v hajzlu, zavalená televizním blitím a lidé už se vůbec nedokážou sami bavit!Kolik společnost úplně zbytečně vydává prostředků na naprosto pitomou reklamu k ničemu, jenom proto, že si můžete náklady na reklamu odečíst z daní!!!
Pitomá a zbytečná reklama vlastně nabádá a podprahově nutí lidi ke zbytečnému konzumu a to hlavně začíná už dětí!!!
Děti a mládež jsou dnes hlavním terčem reklamních "vrahů" , kde se opravdu nešetří!!! Když si konzumenta urvete v mládí, máte ho na celý život! A běda nám, až se naplno konzum rozjede v lidnatých částech světa - Čína,Indie,Brazílie apod.!!!
O tom je vlastně článek.
" ... jenom proto, že si můžete náklady na reklamu odečíst z daní!!! "
Evidentně jste zaměstnanec
"Člověk" je asi jen jediný tvor (zrůda), který vydělává na genocidě vlastních potomků? Je v tom nutno vidět jeho boží, historický a evoluční úkol sebelikvidace svého druhu. Jistě je to tak správné. Bůh, když tvořil Adama byl již notně unaven...
Vážená paní Splácaninová! Doufám, že rozumíte legraci a nebudte se zlobit za to osovení. Vy nevíte, že 1.4. je každý den? Vy nevíte, že žijeme bez ohledu na letopčet stále v roce 1984?
Nic ve zlém, myslím, že bych vás velice rychle vyvedl z míry ohledně nulové informační hodnoty uvedeného článku. Jistě jste schopna mi vysvětlit informaci o tom, že lidské nohy (kolena) jsou geniálním vynálezem, který si většina civilizovaných lidí vůbec nezaslouží, postaveným na principu kola. Jistě víte, že třeba při správném pohybu nohou, se nesmí dva klouby jedné části těla (třeba bérce) pohybovat paralerně ve stejném směru, a jste jistě schopna to demonstrovat svojí ladnou chůzí. A jistě víte, že funkce tvoří ográn, takže jestliže orgán nefunguje, příroda jej odbourá, jako každý zbytečný materiál, včetně například nefunkčního lidstva.
14.1.2009 20:46
RE: Autor pláče na nesprávném hrobě
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 180943
Strigo, co takhle malinko zvednout hledí - život není jen o podávání špíny špinavou formou. Za nadhled, s jakým nás "Lišák" vyučuje, zaslouží metál.
A mrzí mě, že ses v textu nedostala pod povrch. Rozdíl od Lhotáka je sakra velký.
...zkusíš to číst znovu? Dík....
Ja jsem dlohodoby ctenar a fanousek tehle sarkasticke satiry uz z BL. A tenhle kousek je jednim z tech velmi povedenych.
>Jestli to byl humor, tak to mi skutečně uniklo
Podivejte se tady na Zvedavci na hlavni stranku.
Vedle data je Blog, na nem najdete dalsi veci od pana Lischky.
,,,mne to neuniklo,nejaky kolo vyskocilo a kouslo autora do prdele a nebo nekam jinam..nasledky ted neseme vsichni...
Nešel byste někdy na pivo? Už jsme asi jen poslední dva kusy z téměř vyhynulého a vyhubeného živočišného druhu. Docela bych se vsadil, že rád chodíte pěšky...
S vámi kdykoliv. Odkud jste? Já z Pardubic. Jen mám trochu obavy, abych pro vás nebyl příliš nudným společníkem... Platfus mám dokonalý - odmala. S plochým myšlením bojuji urputně, seč mi mé ochablé síly stačí. Zkuste mi napsat na mail jsem@vzduch.cz
14.1.2009 17:54
RE: Autor pláče na nesprávném hrobě
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?
Reakce na 180909
Dobré téma. Připustíme, že naše děti, vynálezy, nemohou za svého tvůrce. Pomineme, že je v nich „mrtev“ přítomen. Mohou za to tedy špatní a selhávající lidé. Jak bychom z nich měli udělat dobré a zodpovědné lidi? Dodržováním smluvních, domluvených, psaných, svatých či podle posledních vědeckých výzkumů racionálních zákonů?
Vždyť ten, kdo je píše, zavádí, hlídá, trestá, a kdo se zavazuje nebo je nucen je dodržovat, činí tak vědomím a vůlí 5-10% své bytosti, zatímco ten zbytek podvědomí uzavřeného v Trojském koni klidně nebo vztekle vládne. Když se probudí, tak začne zlo, nenávist, vyhlazování atd. Touto metodou jsme postupovali třeba 2009 let, a kde jsou výsledky? Lidé jsou horší než v „době kamenné“. Jejich ochrnuté podvědomí (tělo) se stalo kamenným. Jak byste chtěli řešit tuto Trojskou válku?
14.1.2009 11:58
Mýlíte se všichni
Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?
Vážený autore, vážení debatéři, mýlíte se opravdu ale opravdu všichni! Zhoubným není pro lidstvo kolo - a to ani kolo dějin - nýbrž, jak praví obr Koloděj: Nejhorší jsou trpaslíci!
14.1.2009 12:14
RE: Mýlíte se všichni
Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?
Reakce na 180923
Tak a ne jinak!
Dobrý den, zdravím Vás pane Kramáři! Volám Vás ke stranické poslušnosti kandidáta Negativní strany. My se přece mýlíme rádi a schválně!! Pouze pozitivisté si zakládají na pravdě. Však se také podívejte, kam to dotáhli: k mizernému konci světa, válkám, kolonizacím, vyhlazování, zabíjení dětí, žen a volného času.
14.1.2009 17:58
RE: Mýlíte se všichni
Jiří Kramář kramar (tečka) radun (zavináč) gmail (tečka) com 93.?.?.?
Reakce na 180933
Dobrý den, vážený negdruhu Lischko! Marné Tvé volání, neb jsem negativistou od přirození a takový i nad sexuální rozkoš sobě cení každého porušení poslušnosti - a té stranické především. Že pravdu vzývající pozitivisté - ti skuteční trpaslíci lidského ducha - jsou lidstva ti největší škůdci - to je nám negativistům známo od nepaměti a proto netřeba nás přesvědčovat. Jdu raději shánět příhodné řezivo, neboť Koloděj si u mne objednal další putýnky.
Zdraví NEGDr. Jiří Kramář NEGr.
Mně jest to vše o Vás jasné vážený Negdruhu, schválně jsem Vás káral, abych manipuloval čtenáře... Příště se nesmíme prozradit, a budeme se nesrozumitleně hádat, až z nás budou lítat chlupy. Budeme se vymlouvat jeden na druhého, a mezi tím jim třeba přestaneme dodávat bioplyn z našich trávicích procesů. Přeji veselé dny v mizerných týdnech, měsících a rocích..
Kolo s loukotěmi,loukot je jeden život.Dle Indických tradic,i Indiánskách, je neradno se vracet do KOLA. Humanitární bombardák ted nevysunul podvozek a padá do luna PRAVDY O SOBĚ, kde se bude muset vrátit do KOLA znovuzrození, aby napravil omyly smrtelného EGA. A škoda toho navracení, je to zdržení vnitřního vzrustu.
Toz to je bidaaaaa.....
Milý pane autore,
Váš článek mě tak pobavil, že jsem se ve smíchu plácala do svých starých kolen, až se mě z toho rozbolelo to nedávno rozbité. Tak jako vy nejradši chodím po svých, pokud to jde, a kolo bych také nejradši zrušila. Když při přecházení ulice v naší pohraniční vesničce, kterou Česko končí o kilometr dále, musím dávat přednost osmi autům, říkám si, že něco není v pořádku. Nejde o to, že nějaká vyhláška, která dává chodcům přednost, k nám ještě nedorazila, zatímco auta ano, ale nechápu, kam všichni jedou. Ale je pravda, že nemám řidičák a jsem vůbec nějaká divná. Už mi na to stanovili i diagnózu: nazývá se to technofobie. Před vánocemi jsem si rozbila svůj dopravní prostředek- koleno a musela strávit několik dní v nemocnici na chirurgii. Hned druhý den se se mnou začala kamarádit babka ze sousedního pokoje:
„S čím tu jste?“
„S kolenem.“
„Máte nový?“
„Ne, rozbitý starý.“
„Tak si ho nechte vyměnit, to nic není!“
Řekla jsem babce, že už čekám na výměnu těla.
Odmlčela se a po chvíli závistivě řekla: „Já mám jenom novej kyčel.“
Připadala jsem si jako v autoservisu. Takže ty montáže zrůd, o kterých píšete, nejsou žádná fantazie nebo slátanina, jak vám tam napsala jedna dáma. To už normálně probíhá. Kde jsou ty časy, kdy vesnice byla vesnicí. Po ulici se motali toulaví psíci a kočky, husy, kachny, slepice; mezi nimi si hrály děti a z každého stavení pod vraty tekla stružka močůvky(fuj!) do obecního rybníka, který byl (kupodivu!) plný žab. Teď už jenom jezdí jedno auto za druhým.
Pište takhle dál!A nenechte se otrávit někým, kdo nerozumí legraci. I když ta vaše nadsázka zase tak moc nadsazená nebyla, takže mě při tom všem smíchu chvílemi až zamrazilo v zádech.
14.1.2009 21:19
RE: Nenechte se otrávit
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?
Reakce na 181013
madam, smekám! S tímhle přístupem Vaše nové tělo bude skvělé!
14.1.2009 22:00
RE: Nenechte se otrávit
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 181013
Mako01, díky za další jiskřičku....,
ona ta technika sice také není k zahození, ale nic se nesmí přehánět. Takové kolo s 21 převody a lehce zvlněný terén....
Vážená dámo! Skláním Vám poklonu. Nikoliv za Vaše příznivá slova, neboť nadávky jsou nám negativistům nejlepším oceněním, ale za Váš moudrý přístup ke kolenům a všemu, co se k nim váže. Maminka mi vždy říkal říkanku "Vařila myšička kašičku, tomu dala, tomu dala, atd." I ten nejmenší malíček (človíček) je důležitý a někdy důležitější, než nafoukaný Paleček. To člověk pozná, když jej nepředloženě poškodí.. Jistě pochopíte, že ten článek je skrytým návodem (uvedením předpokladů) na výměnu toho, co píšete... A ten předimenzovaný palec, navíc systematicky obuví nucený do vybočení, je zárukou ploché nohy. Dávno nevěřím, že ty špičaté boty se vyrábí špičaté jen tak náhodou..
>Jedině uvědomělým oživením našich bezvědomých nohou pomocí své >vůle a vědomí...
Bingo!
Zbytek je též zdařilá sranda s poučením!
Pište dál.
..tento článek.Vlastně má autor článku pravdu.Kolo má hodně společného s našimi nemocemi a trápením.Pohyb na čerstvém vzduchu,vychutnávání radosti z pohybu se stává čím dál vzácnější.A kde není pohyb, dochází přirozeně k problémům s páteří a od páteře dále a od toho pak naše nervozita atd.Vše souvisí se vším.I ve fabrikách,pásové pulty atd.nás "honí" Ale autor článku zašel i do dalších podrobností , což bych ani moc s humorem nebrala, protože tak to vskutku je.A jestli si jednoho dne neřekneme "už dost", tak to samozdřejmně dojde až do takových extrémů, jaké pisatel popsal.Není to k smíchu.Je to k pláči...takhle jsme to přeci nechtěli!
Upřímně řecčno, perspektivy lidstva jsou opravdu velmi mizerné. Strkáním hlavy do písku se jich nezbavíme. Ano, takto jsme to asi opravdu nechtěli. Čím více lidem to bude jasné, tím lépe. Boj probíhá v úrovni vědomí lidí. Mnozí připustí zlé perspektivy a bez mrknutí oka opět sklouznou do duševního stereotypu (starého vědomí), který ty mizerné zítřky vytváří. Říkají: "Co s tím prý naděláš?" Myslí si, že skutečný boj probíhá někde v Gaze. Ne, tam se otřesným způosbem uspořádávání následky a zájmy. Křik veřejného mínění je jen omezuje, mírní nebo urychluje exekutivní akci. Pravá válka probíhá ve vědomí. Není potřeba kůvli tomu ničit civilizační výdobytky, mohou provizorně posloužit, než je v budoucnosti (jestli ji přežijeme)střízlivě probereme a zbytečné vyřadíme. Není potřeba kvůli tomu někoho mučit, zabíjet, kolonizovat, znásilňovat atd. Válka v (pod)vědomí je však tak hrozná, že většina před ní utíká byť jen při náznaku její existence, a raději se smíří se světovými válkami, vyhlazováním národů a pohanů, s hladomory, epidemiemi a televizním novelami.
Dnes skeptické proroky má většina za ujeté idioty, protože jaksi zbůhdarma střílejí pánubohu do oken, na letící cíl na obloze, který tam není.
Ti upřímní rozumní pragmatikové" s podporou naivního obyvatelstva budou střílet až se tam nějaký cíl objeví. Než k němu střela však jejich doletí, bude letící cíl již dávno pryč. V médiích se třeba uvede nezasažení cíle dokonce jako přesný zásah, a vítězství! Vždyť obloha (mysli) je čistá! Letící bombardér mezitím posype obyvatelstvo zápalnými a informačními výbušninami. (A to neuvažujeme nad tím, že bychom tam ten bombardér poslali sami jako neupřímní rozumní pragmatikové.) A čerti v pekle s smějí naší hlouposti - duševnímu zpoždění (naší reakce na jejich provokační akci).
Po nekolika tydnech denniho sledovani genocidy z Gazy na TV, rad bych videl vyvrhele ktery k tomu dal rozkaz lamaneho v kole, jak se to delavalo za starych dobrych casu ve stredoveku lumpum nejvetsiho kalibru.