Diskuze k článku

Dočasné zpomalení trvalého pádu

Příspěvků 49

12.9.2008 5:22

Omyl autora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 67.?.?.?

Uz dlouhou dobu je dolar podhodnoceny a cena ropy prehodnocena. Na tom se shodnou snad vsichni ekonomove, vcetne tech levicovych. Proto je soucasny trend rustu dolaru a snizovani cen ropy spravny a logicky. Zrudna je zoufala snaha kartelu OPEC snizit tezbu a zachovat tak soucasne zlodejske ceny.
S tim vsim ma Bushova administrativa velice malo co delat, a nam zbyva nez doufat, ze plundrovani planety provadene Kremlem ve spojeni s hrabivymi sejky nebude mit dlouhe trvani.

170391

12.9.2008 16:42

RE: Omyl autora

case-co zapomenul login 213.?.?.?

Reakce na 170391

Netroufam si hodnotit cenu ropy nebot jak jiz vedeli jezuite "spravedlivou cenu zna toliko Buh".
V pripade ropy se k teto obecne nejistote navic pripojuje naprosty nedostatek informaci, nicmene zda se, ze poptavka roste rychleji nez zvysovani tezby(je-li vubec mozne tezbu vyrazne zvysit).Navic si nemyslim, ze koincidence prudkeho rustu ceny ropy a nastupu neokonzervativni kliky je nahodna.Neokonzervativci udelali vse proto, aby dosahli maximalizace ceny ropy a chci verit, ze se nejedna o projev pouheho diletantismu, byt ho samozrejme nelze vyloucit.
Neni tedy divu, ze cena ropy roste a to nezavisle od letni spekulativni bubliny.
V pripade dolaru je naopak zahadou jeho stale nesmyslne vysoka hodnota, vzhledem ke stavu ekonomiky USA, ktera se jevi pred naprostym bankrotem.Cenu dolaru dnes IMHO udrzuje pouze strach, co bude po dolaru a jak se jako Zapad vyrovname se situaci, ze nase era (mozna jen na cas) je u konce.
Dle dikce Vaseho prispevku predpokladam, ze stejne jako ja preferujete volny trh.Pak ovsem naprosto nechapu adjektiva spojena s "Kremlem" a "Sejky".Prodavajici strana muze stanovit libovolnou cenu a je pouze na kupci jestli ji bude akceptovat.Lide hlasajici pravo odejmout majiteli jeho majetek jsou zlodeji a je zcela lhostejne do jakeho ideologickeho havu bali kradez.Kradez zustane kradezi at se jedna o "zestatneni v zajmu lidu" nebo "sireni demokracie".

170438

13.9.2008 0:07

RE: Omyl autora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170438

spravedlivou cenu zná jedině "neviditelná ruka trhu" [smích] -kdo něco chce, zaplatí tolik, kolik považuje za přiměřené ke své touze/nutné potřebě, a nezaplatí víc. ceny jsou samozřejmě místy deformovány spekulacemi, ale to podle některých odborníků (a já se k nim kloním) ovlivňuje ceny na globálních trzích jen cca z 10%, ne více... a navíc se to děje dočasně a oběma směry, stejně jako se oběma směry dá na burze vydělat. jde jen o zvýraznění kolísání křivek grafů/cen.

ropy se zatím těží ani málo, ani moc. prostě tolik, kolik je žádáno a kolik se prodá (jinak by to ani nemělo smysl). že čína a indie, které prudce rozvíjí své hospodářství (a bohatne jim i část obyvatelstva) žízní po ropě víc a víc, to je logické a očekávatelné (žije tam čtvrtina obyvatel planety, dosud bez aut a bez průmyslu, nyní s). teď jsme ale právě v bodě zlomu - ropných nalezišť už se mnoho nenachází (v podstatě se žádné VÝZNAMNÉ nenašlo od sedmdesátých let). asi největší ropné zásoby, téměř netěžené a nejsnadněji těžitelné jsou v Iráku, a tam to uchvátili amíci (obsadili vojsky, budují tam desítky svých nových základen na věčné časy, aby si ty zásoby pohlídali pro sebe). Jenže mnohde na světě se už jen dotěžuje (jsou za polovinou zásoby), a to je vždy za vyšší cenu... s větším úsilím a náklady.
Takže spíš považuju za nenormální (umělý) současný výrazný pokles ceny ropy, nedávno pod 100 dolarů. asi se někdo snaží před volbami v USA zklidnit reptající lid, a před válkou s Íránem (potažmo s Ruskem) vytvořit nižší základ pro navýšení ceny... a ta po zahájení války vyletí minimálně o 100% nahoru. Pokud by byla válka dlouhodobější a s komplikacemi v Hormuzském průlivu, půjde cena ještě výše.

pokud jde o USD, udržování ceny na nereálně vysoké úrovni (i přes vědomí, že není podložený, v oběhu příliš mnoho, končí hegemonie petrodolaru), to chápu tak, že potíže USA se v globalizovaném světě přelévají nepříjemně do ekonomik Evropy i do Asie. A proto se zřejmě vlivní lidé a bankéři rozhodli neprodávat unáhleně americké dluhopisy a měnu, nepodkopávat pozici dolaru, a naopak se mu snaží pomáhat (i když vědí, že je to umělé a udržitelné jen dočasně). Prostě brzdí pád - což souhlasí s názvem článku.

"Kreml a šejci" nic neplundrují. pokud se pánovi nahoře zdálo, že OPEC těží málo, pak přece také méně plundrují přírodu, nebo ne? [smích]

170476

13.9.2008 4:20

RE: Omyl autora

VASUDEVA 67.?.?.?

Reakce na 170438

Dovolil bych si pripomenout, ze nejake zasady volneho trhu jdou do haje, kdyz do hry zasahuje kartel. A OPEC je kartel. Ovsem i tak zlodejsky a darebacky kartel si musi uvedomit, ze by jeho hrabivost mela mit sve meze. Jinak se zacne ropou jeste vic setrit a budou se vice vyuzivat zdroje jako jsou napriklad oil sands. Zdroje, kterte by se jinak nevyplatilo tezit.
O budoucnost Ameriky a jejiho hospodarstvi bych se prilis nebal. Soucasny stav je sice skutecne jen docasne zlepseni, ale trvale zlepseni prijde podle odhadu vetsiny odborniku nekdy v prvni polovine pristiho roku. Pro nektere skarohlidy to bude asi neprijemne rozcarovani, ale prdlajs s tim nadelaji.
Dnes jsem cetl zajimavy clanek o podnikani firmy Ikea ve Spojenych Statech. Jeste pred dvema lety do USA sve vyrobky jen dovazela. Z vychodni Evropy a Ciny, kde je levna pracovni sila. Diky vysokym cenam ropy a tim i dopravy se ted firme vyplati otvirat tovarny ve Spojenych Statech a zasobovat tamni trh vyrobky Made in USA. Bylo tak vytvoreno 60 000 novych pracovnich prilezitosti. A IKEA neni sama.
Trh, panove. Trh.

170493

13.9.2008 6:56

RE: Omyl autora

David 90.?.?.?

Reakce na 170493

>Dovolil bych si pripomenout, ze nejake zasady volneho trhu jdou
>do haje, kdyz do hry zasahuje kartel. A OPEC je kartel......

>

divne veci se deji v OPECu
http://blogs.moneycentral.msn.com/topstocks/?fpn=t...

170498

13.9.2008 10:33

RE: Omyl autora

Saša 74.?.?.?

Reakce na 170493

>o podnikani firmy Ikea ve Spojenych Statech.

Nebyl by směrník na článek?
Zatím jsem ještě v americké Ikea nenašel nic „made in USA“, žena tam chodí a koupili jsme tam dlouhou lžíci na boty z Taiwanu což bylo ještě té Americe nejblíže, jinak je to Čína, Pakistán atp.
Vložený obrázek
Musíte si to složit dle čínského návodu a v Izraeli je prý drahá, za to nakupujete "evropské" zboží a to zní v US hezky, možná lépe než v ČR, že je to z Ameriky jako KFC, radar aj.

170509

13.9.2008 12:11

RE: Omyl autora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170493

1) relativní svoboda při nákupu zůstává, i když bude prodávat kdokoliv (třeba i OPEC).
2) hrabivost bych přisoudil spíše vládě ČR i vládám jiných zemí, které ropu/naftu/benzín zatěžují takovými daněmi a poplatky, že se to se ziskem naftařů nemůže ani rovnat! náš stát na každém litru utrží podstatně víc (a to nemá žádné náklady s těžbou). něco z ceny ukrojí i někdy zbytečný mezičlánek - obchodník. přepravci a rafinérie si taky něco vezmou, ale to je nutnost.
3) ropné písky (třeba v Kanadě) se netěží proto, že taková cesta získávání ropy je náročná a drahá, a nemá smysl dotud, dokud je ropa tekutá v dostatečném množství k dispozici. bitumeny či ropné písky přijdou na řadu, až se to bude ekonomicky vyplácet - a k tomu logicky dojde v době ropy drahé, tedy v době, kdy už její snadnější zásoby na zemi budou vyčerpány a poptávka po ropě i za vysoké ceny zde bude stále (pokud).
4) sdělím vám sladké tajemství: IKEA se pro výrobu v USA nerozhodla z důvodu nepatrně dražších paliv (to se na jednom výrobku projeví neznatelně), nýbrž z důvodu ekonomické výhodnosti a případně i z praktických logistických důvodů. lidé v USA v poslední době chudnou a dolar byl/je slabý. proto se stávají zemí výhodnější, levnějším výrobcem. Kdyby naše koruna náhle zeslábla na polovinu, také by u nás všichni rádi vyráběli (levná pracovní síla i relativně levnější místní suroviny) a dováželi by od nás kvalitní a přitom levnou výrobu. takže NĚCO už se může vyrábět i v USA, a IKEA se v tom sortimentu vyhne dovozním clům. ostatně IKEA mohla dostat i jiné pobídky... o čemž nevíme ani já, ani vy.

170513

13.9.2008 20:32

RE: Omyl autora

Vasudeva 67.?.?.?

Reakce na 170513

Coze ? Ropne pisky ze se netezi ? Vy si clovece musite delat legraci.
http://en.wikipedia.org/wiki/Athabasca_Oil_Sands

170523

14.9.2008 10:14

RE: Omyl autora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170523

myslel jsem, že se zatím netěžily tolik, a že si je víceméně nechávají na později, protože mnohem snadněji se těží ropa tekutá a takřka tryskající ze země.
o větších nákladech asi není sporu, jde totiž o velmi těžkou ropu, někdy se mluví spíše o těžkém topném oleji či dehtu, a je třeba surovinu dále zpracovávat - ředit, rozpouštět a vyrábět z toho ropu syntetickou.
pravdou ovšem je, že i tyto zásobárny ropných písků (bitumenu, dehtů, asfaltů) jsou už dobře zmapovány a jejich těžba roste, jelikož se zvyšující se cenou za barel se i tato těžba stala rentabilní.

170538

14.9.2008 11:27

RE: Omyl autora

Saša 74.?.?.?

Reakce na 170538

Ropné písky se těží s nepředstavitelným dopadem na prostředí http://en.wikipedia.org/wiki/Athabasca_Oil_Sands#E...

170540

14.9.2008 19:21

RE: Omyl autora

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170538

Vseho docasu. Zdroj energie, ktera ma minusovou energetickou bilanci nemuze byt nikdy rentabilni. Zkuste tezit ve velkem meritku ropne pisky, a a ceny zdroju energie, ktere se na to pouzivaji pujdou prudce nahoru. Mame problem s vodou a ekologicka devastace je take samozrejme casti realne ceny, i kdyz ekologicky bremeno je presouvano na bedra pristich generaci, tak celkovy stav prostredi tuhle zhovadilost uz dlouho umoznovat nebude.

170553

15.9.2008 0:33

RE: Omyl autora

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170553

ekologicky rentabilní určitě není, ale ekonomicky (pro někoho) za určitých okolností ano. lidstvo je na těch uhlovodících značně závislé, a rozhodně nejde jen o palivo pro pohon aut, lodí a letadel. chemický průmysl, plasty... hrozně moc věcí. a pokud už nebude ropa přirozeně tekutá, sáhnou ve větší míře po těžbě syntetické ropy z těchto písků. určí to poptávka, potažmo cena... nikoliv ekologové a nebo jiní, byť logicky uvažující, lidé. a prostředí? klidně ten kusanec Kanady odepíšou... anebo budou doufat, že si s tím příroda sama nějak poradí, časem... po nich potopa. zisky dosaženy, a co bude po nich -nezájem.

170576

15.9.2008 1:54

RE: Omyl autora

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170576

Hlavni je energeticka bilance. Jak vim jak zoufala je zavislost nasi civilizace na rope, ale tezba pri energeticke nerentabilite bude pouze tolerovana pri boletsnem prechodu na jine zdroje energie, ktermu se nevyhneme. Ekologicky si budeme nuceni vybrat v nejblisi dobe mezi atomem nebo enregetickym kolapsem, za pochodu behem transformace nasi "ropane ekonomiky", a to se odrazi i ve strukture spolecnosti. Alternativni zdroje energie jsou proste decentralizovane a posiluji vice nezavislost lidi.

170580

15.9.2008 14:47

RE: Omyl autora

ctenar 62.?.?.?

Reakce na 170493

Vyborne! To je totiz to jedine o cem si myslim ze muze USA jeste zachranit. Ze klesne cena prace u nich natolik ze zacnou opet otevirat fabriky (ve velkem ne tyto vlastovky).
Jen tak dal USA! (tim myslim lidi v tom state nikoliv administrativu)

170624

12.9.2008 18:40

Omyl (nebo záměr?) anonyma

pje 213.?.?.?

Reakce na 170391

Pan anonym zjevně není ani ekonom ani bystrý pozorovatel. Kdyby byl USD podhodnocený, devizový trh by už dávno prosadil zpětnou konvergenci ke kurzové superparitě s Eurem. Co se OPECu týče, zazněla tam celkem jasná věta o tom, že ropné bohaství je třeba uchovat i pro vnuky, což při otevřených kohoutcích a záporné efektivnosti otevírání nových zdrojů jaksi nejde. Konečně, dovolím si anonymovi připomenout, že zatímco Kreml plundruje pouze svou část planety, Washington ovládaný neokonzervativními kreaturami plundruje planetu jako celek včetně myslí jejích obyvatel. Hrabivost šejků není založena na narotikách jako hrabivost ctihodných podnikatelů bez turbanů a chalátů.

170456

15.9.2008 14:42

RE: Omyl autora

ctenar 62.?.?.?

Reakce na 170391

LOL! Tohle psat nekdo primo z Bileho Domu ? Plundrovani planety provadene Kremlem a hrabivymi sejky [smích])))))
Kdopak asi spotrebovava na svete nejvic, kdo dlouhou dobu svinil planetu nejvic ? ( ted uz je predbehla Cina a asi nejen ta).
Snaha OPECu je TRZNI! Je-li poptavka za vyssi cenu proc toho tezit vic ? Trh prece neni zadna charita aby tezili za cenu pro nas vvyhodne.
Mate zdroje ? nemate , tak platte. Copak USA tohle nepouziva ve chvilich kdy si to muze dovolit (export USA vyzkumu, a vyvoje) ?

Souhlasim snad akorat s nadhodnocenim ceny ropy a podhodnocenim ceny dolaru.

170622

12.9.2008 8:47

bublina?

vvolis 82.?.?.?

Mam to chapat tak, ze americka ekonomie je vlastne hodne dlouho se nafukujici bublina, ktera prave praska? [zmaten] [bliji]

170399

12.9.2008 9:27

RE: bublina?

DavidZ zatrepalek (zavináč) ctechnet (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 170399

No, ona praskla už vloni touhle dobou, když se rozeběhla hypoteční krize. Jenže ti pánové u brček finančních bublifuků dokážou pravé divy. Takže se zdá, že teď (před volbami) honem vyrobili další bublinu, aby to vypadalo, že už je po všem.

Jak jinak si vysvětlit, že dolar roste v situaci, kdy se Rusko zbavuje dolarů? Takový výprodej by přece měl docela pocuchat důvěru investorů a venkoncem sám o sobě cenu srazit. A nic. Takže asi někdo kupuje víc dolarů, než jich Rusko prodává. (žeby FED?) [smích] Žeby, teď před volbami US presidenta, někomu záleželo na zamaskování průšvihů v ekonomice? Pochybuji že to bude Čína, která už teď neví co s plnými trezory dolarů.

170404

12.9.2008 16:49

RE: bublina?

Honza999 89.?.?.?

Reakce na 170404

"Takže asi někdo kupuje víc dolarů, než jich Rusko prodává. (žeby FED?)"

Tak tohle mi nějak nejde do hlavy.. ČÍM by ten FED platil? Vždyť FED je tiskárna na dolary - že by kupovali dolary za dolary?? (nic jiného podle mne FED k dispozici nemá..)

170440

12.9.2008 18:54

RE: bublina?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170440

>Vždyť FED je tiskárna na dolary
Pro tyto transakce není potřeba tištěných peněz, pozor na to, ani u dolarů ani u EUR. V tom možná bude podstata těchhle kouzel...

170458

12.9.2008 19:00

RE: bublina?

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 77.?.?.?

Reakce na 170440

podle mého čistě poloamatérsky ekonomického názoru FED ty doláče stáhne z oběhu ne? stejně jako je předtím vytiskl

170459

12.9.2008 19:31

RE: bublina?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170459

To je možné, ale nejdříve musí nabízené dolary odkoupit v jiné měně.

170461

12.9.2008 20:33

RE: bublina?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 170461

Není to FED, kdo zachraňuje Ameriku. V článku se jasně hovoří o zahraničních bankách, které kupují dolary. Zahraniční banky pomáhají FEDu. Je ovšem úsměvné, že nakonec to zůstává v rodině, patří totiž těmž vlastníkům.

170467

12.9.2008 22:48

RE: bublina?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 170467

>Je ovšem úsměvné, že nakonec to zůstává v rodině, patří totiž těmž vlastníkům.
No, domyšleno do konce, toto vlastně umožňuje jakoukoli manipulaci s kurzem libovolné měny, protože tyto transakce nelze nezávisle kontrolovat mimo zasvěcené banky. Chci tím naznačit, že oni si vlastně mohou "natisknout" libovolné množství jakékoli měny v elektronické podobě. To je geniální loupež století. Vnitřní audit si tyto banky dělají sami!!
Řekl bych, že nastane konec srandy, až to dojde poškozeným stranám, na jejichž úkor dochází k posílení dolaru.

170471

12.9.2008 23:20

RE: bublina?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 170471

>No, domyšleno do konce, toto vlastně umožňuje jakoukoli
>manipulaci s kurzem libovolné měny, protože tyto transakce
>nelze nezávisle kontrolovat mimo zasvěcené banky.

Ano, přesně tak. A také to dělají. Všechny finanční krize v minulém století, včetně té největší, byly uměle připraveny u zeleného stolu kdesi v Londýně. V podstatě to tahle skupina bere jako vzrušující hru v šachy. Tady přidáme, tady ubereme, tohle posuneme...

> Řekl bych, že nastane konec srandy, až to dojde poškozeným
>stranám, na jejichž úkor dochází k posílení dolaru.

Nikdy jim to nedojde. A i kdyby došlo, nemohli by nic dělat. Tohle řekl ROTHSCHILDS BROS. OF LONDON:

"Those few who can understand the system (check book money and credit) will either be so interested in its profits, or so dependent on it favors, that there will be little opposition from that class, while on the other hand, the great body of people mentally incapable of comprehending the tremendous advantage that capital derives from the system, will bear it burdens without complaint, and perhaps without even suspecting that the system is inimical to their interests."

V překladu:

"Těch několik jedinců, kteří rozumějí, jak systém funguje, buď bude mít příliš velký zájem na vlastním zisku, nebo bude příliš závislých na výhodách z toho plynoucích. Většina lidí na druhé straně není mentálně schopna pochopit obrovské výhody, které kapitál derivuje ze systému. Budou mlčky a bez stížností snášet svůj úděl, snad dokonce bez podezření, že systém pracuje proti jejich vlastním zájmům."

Systém musí vyhnít sám zevnitř. Bohužel to může trvat hodně dlouho, neboť tahle skupina koncentrovala ve svých rukou veškerý světový kapitál a může přelévat do nekonečna z jedné nádoby do druhé tak, aby to drželo pohromadě ještě stovky let.

Jediné, co se jim momentálně trošku vymklo z rukou, je Rusko. Proto ta strašná nenávist. Momentální ruské vedení, zdá se, prohlédlo jejich hru. Ovšem je otázkou, jak dlouho dokážou vzdorovat.

170472

13.9.2008 0:55

RE: bublina?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170472

Ja myslim, ze mimo kontrolu je toho mnohem vice nez Rusko. Cina, Indie, latinska Amerika a tahle "infekce" bude v tuhych budoucich casech velmi nakazliva. Jak oba dobre vime Vladimire, tak ty zelene papirky se nedaji jist, nejsou ani na kvalitnim jemnem papire, aby meli i jine prakticke pouziti. [mrknutí jedním okem]

170482

13.9.2008 4:30

RE: bublina?

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 170482

Ano, uvažoval jsem o tom, zda jmenovat i Čínu a Indii, snad i Latinskou Ameriku. Ale to je pro nás dost neprůhledné. Nejsem si jistý, jak dalece Číňané pochopili tu hru a zda ji hrají proti estabilišmentu nebo s ním. V době války v Gruzii se distancovali od Rusů a zůstali důsledně mimo. Řekl bych, že Čína se nejspíš snaží hrát svou vlastní hru a spoléhá na množství svých obyvatel. Na druhé straně je ochotná spolupracovat s bankovními domy, pokud v tom bude vidět výhodu pro sebe. Jinými slovy nesnaží se systém rozložit, chová se pragmaticky. Nezapomeňte, že Čína nemá osobní zkušenosti s tím, jak Židé pracují. Rusové ano - a velmi dobré.

Indie - skoro bych se přikláněl, že hrají s bankéři jejich hru.

Latinská Amerika - neujasněno a nejisto. Budují socialismus. [smích]

170494

13.9.2008 21:49

RE: bublina?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 170494

Pozoruhodne je, ze kazdy si hleda sam nejakou cestu a jedine, co ho zajima jestli to funguje. S exportem jakekoliv universalni myslenky, ktera bude fungovat je konec, z toho prosteho duvodu, ze to nefunguje. Dojel na to SSSR i Zapad ,ktery ztratil moralni duveryhodnost.Prejavpuje mne, ze intelektualove jako treba pan Culik z toho nemaji radost, ze svet je skutecne multipolarni. zrejme by chteli, aby byl multipolarni v ramci jednoho treba politickeho systemu, ale to se sotva stane. Konsensus zdola pro to neexistuje a sila, ktera by to dokazala dlouhodobe diktovat v ramci "geopolitickeho" zakona akce reakce, vyvolava aliance, kter by jinak nezvnikly a vyvazi stav, ktery takovou dominanci nepripusti.
http://www.blisty.cz/2008/9/12/art42729.html
http://www.blisty.cz/2008/9/12/art42730.html
http://www.blisty.cz/2008/9/12/art42738.html
http://www.blisty.cz/2008/9/12/art42740.html

170528

14.9.2008 17:06

RE: bublina?

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 170494

Nemohu se opřít o žádnou studii, ale nějak tuším, že Čína jen čeká na to, jak je Rusko připravené na změnu systému, proto zřejmě odmítla nabídku pálit si diplomatické prsty v Gruzii.

Celý vývoj ve společnosti se vrací tam, kde jeho jedna ze tří větví tuhle civilizaci "počala". Komunizmus zřejmě vyplyne z nadvýroby, ale bude nutné změnit distribuční sítě, odstranit onu druhou složku ve vědomí, známou jako "tajemství", na kterém byl založený obchod v mnohých, nejen pozemských civilizacích.

Právě rozvoj křemíkových sítí a možný kolaps (= překlopení) sil v prostoru (nevím jak jinak nazvat typ rovnováhy, která určuje dění na Zemi). Užití urychlovače CERN by mohlo být spouštěcím momentem pro postupné výpadky našich elektronických sítí. Jsou propojeny v prostoru s určitým způsobem našeho myšlení - včetně efektů, pro které bude věda zřejmě hledat stále obtížněji nějaké vysvětlení, poplatné "logice vývoje posledních cca 2000 let".

Otázkou zůstává, nakolik jsou finanční "bozi na zemi" sami ochotni jít do hlubších forem destrukce jimi vytvořeného systému. Vnímají děravost vytvořené své mediální mlhy, kterou nás krmí. A nikdo z nás, co sledujeme dění zcela nekorektním stylem, nedovede odhadnout to, pro co zatím znám jen výraz "rovnováha globálního vědomí k rovnováze globálního podvědomí".

Efekty v podobě houstnutí různých katastrofických událostí jsou přímo úměrné snaze mocných o ovládnutí planety. Mentální a elektrické sítě se nalézají ve stejném prostoru, rychlost přenosu informací je pak nástrojem pro změny v kvalitě propojování. Mentální a křemíkové pohybové struktury se mohou v určitém okamžiku buď pouze překlopit do své, pro nás lépe fungující podoby - anebo může dojít k tomu, že se bude opakovat dávná historie planety, známé jako Marduk, dnes se nalézající v podobě pásu asteroidů.
Jen tam budeme lítat my.
Uvědomuji si, jak moc šíleně to zní, ale vím, že každý děj v rovině snahy "pohybovat hmotou" (boj o naftu a lidské zdroje) má mnoho dalších vrstev, kam zatím naše vědomé myšlení nemá přístup. Ale to je na jiné povídání.

170547

14.9.2008 23:14

RE: bublina?

bubak 89.?.?.?

Reakce na 170547

clovece bez se lecit nebo si najdi holku

170572

12.9.2008 9:01

Výhledy:

Jirka R. 194.?.?.?

Nejsem sice žádný profesionální geopolitický analytik, ale to, co dolar předvádí je podle toho, co jsem si měl možnost přečíst stav těsně před "RIGOR MORTIS". US ekonomika je navenek velmi vyspělá a diverzifikovaná, ale největší výdaje skutečně představuje megalomanské zbrojení pod pláštíkem "PATRIOT ACT" - Clintonova administrativa končila se schodkem 400 mil. dolarů deficitu, nyní díky masivním investicím do přezbrojení (převážně obnova a vývoj jaderného arzenálu) dostaly USA na hranici 4,7 bilionu dolarů deficitu = 8x více.

O tom, že 11.9.2001 bylo dnem zrození "Velkého Bratra" pochybuje v Evropě málokdo. Docela mě včera pobavil komentář na ČT2, kdy americký politický komentátor žijící v ČR pronesl větu: "Zatímco američtí občané nepochybují, že je Amerika ve válce proti terroru, Evropa tyto opatření vidí spíše v policejní, nikoliv vojenské rovině. Evropa totiž má s terorismem léta zkušeností, zatímco Američané 11.9. vnímají jako 2x Pearl Harbour."

Evropa skutečně si svá "teroristická" léta užila do sytosti - výcvikové teroristické tábory na území ČSSR pro zasvěcené nejsou žádnou novinkou ... to, že na náklady ČSSR zde pod vedením Sovětských poradců studoval rok a půl i Iljič Ramizer Sanchez (Carlos) s láskou vzpomíná na roky ztrávené v Zastávce u Brna, také znalé poměrů nepřekvapí. Evropa však narozdíl od USA má recept na terorismus - ono legendární "teroristům se neustupuje!!!" se také ukázalo jako překonaná doktrína. Strana SIN FEIN - politické křídlo radikální IRA je dnes legální součástí Irského parlamentu, baskickou ETA toto jednání čeká, dokonce i Kosovská Osvobozenecká Armáda UCK v čele s mezinárodně hledaným HASIMEM THACIM, který prokazatelně má ruce od krve z dob Balkánských válek je nyní premiérem KOSOVA - další loutka USA dosazená v Evropě výměnou za největší USA základnu mimo Spojené Státy - BONDSTEEL.

Americký problém je, že "korunní princ Terroru" Usáma bin Ládin, v 80. letech hojně a štědře vydržovaný vládou USA v boji o osvobození Avghánistánu nemá, co by mu USA ještě mohli nabídnout !!!

V roce 1979 s ním americký senátor podepsal gentlemanskou dohodu o tom, že Avghánistán bude JEHO a vyzbrojil jeho mudžahedíny nejmodernějšími americkými zbraněmi jako byly např. rakety STINGER, které v řadách Ruského vrtulníkového vojska napáchaly značné ztráty (o tom, že sovětské bitevní pevnosti MIG-MIL 24), se kterými mají odletět do Avghánistánu naši výsadkáři nejsou technicky schopné letu v pouštních podmínkách raději ani nemluvím)...

Tato země po Gorbačovem iniciovaném stažení Ruských vojsk v letech 1989 - 1991 představovali faktické vítězství této pro-americké organizace Al-Kajda. Po pár letech svobody ale přišel šok - páníček se vrátil do GONDORU a požadoval ho pro SEBE !!! [chechtot]

170401

12.9.2008 10:40

RE: Výhledy:

wilonix 213.?.?.?

Reakce na 170401

Mig - Mikojan-Gurievič, Mil - Milov OKB. Tyto dvě kanceláře nemají nic společného proto netuším kde jste sebral Mig-Mil-24. Pokud jde o váš argument "(o tom, že sovětské bitevní pevnosti MIG-MIL 24), se kterými mají odletět do Avghánistánu naši výsadkáři nejsou technicky schopné letu v pouštních podmínkách raději ani nemluvím)" To že nejsou schopny letu v poušti jste sebral kde??
Pokud máte pro své tvrzení nějaké konkrétní důkazy sem s nimi jinak takové nesmysly nepište. Mi24 používají armády jak v Sýrii tak v Egyptě, stejně tak v Iránu - což jsou podle mě země s rozsáhlými pouštními oblastmi. Důvodem proč naše vrtulníky nejsou nasazeny v Afghánistánu (fakt netušim co je Avghánistán) je ten že motory v základních verzích jsou omezeny dostupovým limitem do 3500 metrů což je vylučuje z použití v hornaté Afghánské oblasti.

170408

12.9.2008 15:47

RE: Výhledy:

Cerw 82.?.?.?

Reakce na 170408

nejde take o to ze stroje pouzite v uvedenych arabskych zemich maji jiste upravy sani vzduchu a pod?

pokud vim tak iranske poustni boure velmi snadno zlikvidovaly motory strojum americkeho vysadku pouziteho v nezdarene operaci na osvobozeni rukojmich drzenych v Teheranu v roce 1980.

170431

12.9.2008 9:03

dokončení analýzy ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Američané jsou ale obecně VELMI ROZMARNÍ vládci - o tom se na vlastní kůži mohl přesvědčit už plukovník ve službách USA Saddam Hussein, který byl po vyhrocení Iránsko - Irácké války dosazen CIA na post prezidenta - uchvatitele Iráku, kde dlouho také byl "sám svým pánem" než se jeho skutečným pánům ze CIA zdálo, že se příliš osamostatnil, což mu dali najevo v roce 1991 a opakovaně v roce 2003.

Obě země mají pro USA strategický význam - Avghánské hory jsou největší pěstírnou opia řízeného CIA pro území USA - k napadení Avghánistánu došlo kvůli snížení kontroly nad obchodem z drogami, kdy Al-Kajda se začala orientovat na jiné zdroje zisku, čímž CIA donutila jednat. Podobně to bylo i s Irákem, kde plukovník HUSSEJN už v roce 1991 veřejně vyhlásil politiku ukončení obchodování s ropnými produkty za DOLARY a převod všech dolarových rezerv na stabilní obchodní měnu EURO, která je narozdíl od DOLARU přísně kryta měnovou politikou každého státu Evropy sdruženého v EUROZÓNĚ.

Pro CIA to byl další nepříjemný políček - ono západní ekonomické vzdělání, které se oběma "loutkám" dostalo od svých páníčků ze CIA začalo nést opravdu zkažené ovoce ... byl čas zakročit. To ostatní je HISTORIE - a tu jak známo, píší vítězové a to bylo USA. Než se jestřábí frakci v USA podařilo destabilizovat Balkán, kam zatáhli poměrně neochotné a nejednotné NATO, které se tam vojensky znemožnilo, což byl CÍL USA - ukázat na to, že POUZE ONI jsou schopni úspěšně vést války, si svět měl šanci oddechnout. Poté přišlo již zmiňované 11.9. a kolotoč státního terroru USA pod maskou "obrany svobod a demokracie" mohl naplno roztočil Americkou zbrojní mašinu do nejvyšších otáček od konce studené války.

Došlo také ke změně politiky USA vůči CIA - díky "legalizaci" nutnosti boje proti imaginárnímu nepříteli již Bílý Dům CIA a její drogové peníze nepotřeboval - obstaral si "novou CIA" HOMELAND SECURITY AGENCY, kterou sponzoruje KONGRES zcela legálně. Otázkou co udělá "odkopnutá zhrzená milenka" CIA??

Nejsou to nakonec ONI, ti "tajemní vlastenci" kteří sérií sabotáží uvnitř armády USA (1. přelet bombardéru s jadernými náložemi přes celé USA, 2.informování Ruska o blížícím se útoku Gruzie a pozdějším "zajetí elitních jednotek" Gruzie vybavených HUMWEE spolu s tajnými plány satelitů NATO)... způsobili, že G.W.Bush je za nekompetentního vola před celým národem a jakoby nechtěný vedlejší efekt došlo k oddálení jaderného holocaustu Iránu?? Tyto signály jsou tím hybatelem kurzů DOLARU - a ten se za poslední rok hýbá jako na horské dráze, což svědčí o nebývalé prudkosti bojů o MOC uvnitř Bílého domu a na jeho dvorku.

Jediné, co je jisté, že nám NĚKDO zevnitř Jestřábího Hnízda umožnil se opětovně nadechnout nad kalnou vodou politiky současné USA - otázkou je, KDO to je a CO tím sleduje??

170402

12.9.2008 12:07

RE: dokončení analýzy ...

herbert 83.?.?.?

Reakce na 170402

"Podobně to bylo i s Irákem, kde plukovník HUSSEJN už v roce 1991 veřejně vyhlásil politiku ukončení obchodování s ropnými produkty za DOLARY a převod všech dolarových rezerv na stabilní obchodní měnu EURO, která je narozdíl od DOLARU přísně kryta měnovou politikou každého státu Evropy sdruženého v EUROZÓNĚ."

- Pardon, ale toto je hlupost. V roku 1991 este euro neexistovalo. O jeho vytvoreni (resp. zavedeni) sa rozhodlo 9.12.1991 v Maastrichte s nasledovnym podpisom Maastrichtskej zmluvy 7.2.1992.
Operacia "Pustna burka" zacala takmer o rok skor - 16.1.1991. Ako teda mohol chciet v roku 1991 Saddam obchodovat za ropu v eurach?

170413

12.9.2008 12:22

RE: dokončení analýzy ...

Vanguard 62.?.?.?

Reakce na 170413

Takové pěkné spiknutí to je, a vy tady obtěžujete s nějakou realitou...nestydíte se?

170415

12.9.2008 12:31

RE: dokončení analýzy ...

Lahinch lahinch (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 170413

mate pravdu, pokud si vzpominam,
Saddam zacal ropu obchodovat v eurech nekdy kolem 2000 - 01. Irak tenkrat drtilo US iniciovane embargo a Saddam si neodpustil tuhle provokaci. Vysledek je znam, jen dodejme, ze navrat dolaru coby platidla za Irackou ropu byla prvni vec, o kterou se americane v Bagdadu postarali.

170416

14.9.2008 16:09

RE: dokončení analýzy ...

jožin z bažin 75.?.?.?

Reakce na 170413

Taky tahle veta "nejvetsi vydaje jsou na zbrojeni" je uplne mimo, jak ukaze zbezny pohled na strukturu vladnich vydaju USA. Clintonova vlada skoncila s prebytkem, nikoliv deficitem. Jojo.

170545

12.9.2008 13:05

RE: dokončení analýzy ...

cyp 195.?.?.?

Reakce na 170402

Až na nějaké nesrovnalosti v datech je to přesný popis situace, který jsem taky za ta léta poskládal z různých informačních kanálů.

170420

12.9.2008 16:11

Obavam sa len toho,

Max311 213.?.?.?

že zle alebo nekryté hypotéky nie sú pravým dovodom krízy i keď sú cítiť na každom kroku. Zle alebo nekryté hypotéky sú už dosledkom a nie príčinou. Príčinou je menová politika, emisia peňazí, systém dlhu. Kríza neexistuje, kríza je iba presun majetkov. Zákon zachovania energie platí aj pre ekonomiku. Je to iba kríza pre obyčajných ľudí, ktorí prišli o strechu nad hlavou.
Sedíme za hracím stolom a hráme o naše majetky a keď sme opatrní, hráme o majetky našich detí. Takto vznikajúca inflácia a úrok okráda všetkých, berie nám kľudný život, ktorý by sme mohli mať, berie nám čas, ktorý by sme mohli venovať svojim rodinám a deťom, berie nám slušnú a pokojnú starobu, naše zdravie a keď je penalizované, exekuované a ste dostatočne špinaví, smradlaví a otrhaní, ukážu vás v TV ako neprisposobivých občanov. 100x [bliji]

170434

13.9.2008 13:11

TROCHU NĚCO JINÉHO

panelák obama 78.?.?.?

ČT 2 ŠOKOVALA TÍMTO POŘADEM. http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/12.09.2008/20... Kdo má hlavu na myšlení, vystrnadí tam svého potomka. [chechtot]

170518

13.9.2008 15:31

Su zásoby ropy skutečné alebo len fiktívne?

bruto 78.?.?.?

Určite ste už všetci počuli o tom, že svetové zásoby ropy nám vystačia až na 40 rokov pri súčasnej produkcii. Ale je to skutočne tak, sú zásoby ropy o ktorých dnes vieme také velke? Na stránke EIA je tabulka so súčasnými aj minulými využitelnými zásobami ropy v každej krajine. Podme sa spolu bližšie pozrieť na túto tabulku.
Zdroj: http://www.eia.doe.gov/pub/international/ieal/crud...
Pripomeniem, že súčasna celosvetová produkcia ropy je na úrovni niečo okolo 86 mil. barelov denne, čo je asi približne 30 mdl. barelov ročne.
Pričom v roku 1980 bola na úrovni niečo cez 65 mil. barelov, v nasledujúcich rokoch to trocha kleslo, pre ropnú krízu a od roku 2005 sa produkcia drží na hodnotách od 82 do 86 mil. barelov denne.
Zdroj: http://www.theoildrum.com/node/3720
Z tohto možeme usudzovať že približná priemerná produkcia ropy od roku 1980 do roku 2008 bola asi na úrovni okolo 70 mil. barelov denne, takže to vychádza že za 27 rokov bolo vytažených 650 mild. barelov, ešte raz 650 000 000 000 barelov ropy. Pre neznalých veci to je asi 3 krát zásoby Saudskej Arábie.
Dalej sa v tabulke ktorú som uviedol vyššie dozvedáme že v roku 1980 boli celosvetové zásoby využitelnej ropy na úrovni 644 mild.
barelov a zvýšili sa do dneška až na úroveň 1331 mild. barelov. Takže za toto obdobie sa zvýšili o 1331 - 664 = 667 mild. barelov plus musíme ešte započítať to čo sa za to obdobie vytažilo to jest 650 mild. barelov ropy a dostaneme čiastku 1317 mild. barelov ktoré sa podla tejto tabulky objavili od roku 1980.
Lenže kde, ako a kedy sa takéto velke zásoby objavili? To už nám experti nevedia povedať. Podme sa ešte bližie pozrieť na tabulku a zistíme závažne skutočnosti:
1. Kanada - zvášenie zásob ropy v roku 2003 z úrovne 4.8 mild. na úroven 180 mild. barelov - je pripisované objavu ropných pieskov v provincii Alberta, ale ich EROEI sa odhaduje iba na 3:1, takže sú príliž nákladné na tažbu
2. Venezuela - prudky nárast v roku 1988 z úrovne 25 mild. na 56,3 mild. a další rast až na úroven 87 mild., to jest nárast o 62 mild + 13 mild. ktoré za toto obdobie vytažila
3. Irán - od roku 1980 do roku 1986 je viditelný reálny pokles, ktorý približne zodpovedá ročnej produkcii v Iráne, ale v roku 1987 znova prudký nevysvetlitelný nárast z úrovne 48 mild. na 92,8 mild. a potom v roku 2003 z úrovne 89,7 na 125,8 mild. Asi nestreba popisovať kto sa v roku 2003 v Irane dostal k moci. Pričom od roku 87 vyprodukoval okolo 23 mild. ropy.
4. Irak - znova ako Irán reálne klesajúce zásoby až do roku 1986 približne o ročnú produkciu a znova ako v Iráne v roku 1987 aj tu prudký nárast z úrovne 47,1 až na 100 mild. barelov, že by v Iráne aj v Iraku v tú istú dobu našlie gigantické ložiská o tom nič neviem.
5. Kuvajt - rok 1985 nárast zo 66,7 na 92.7 mild.
6. Saudska Arábia - rok 1990 nárast zo 172 na 257,5 pričom sa tieto zásoby držia približne stále na rovnakej úrovni aj ked muselo od roku ...

Automaticky kráceno

170519

13.9.2008 15:32

Su zásoby ropy skutečné alebo len fiktívne? pokračovanie

bruto 78.?.?.?

6. Saudska Arábia - rok 1990 nárast zo 172 na 257,5 pričom sa tieto zásoby držia približne stále na rovnakej úrovni aj ked muselo od roku 1980 odtiesť už 70 mild. barelov ropy, pričom je známe že najväčšie ložiská sa objavili v 50. až 60. rokoch
7.SAE - rok 1988 nárast z úrovne 33.0 na 98,1 a znova nevysvetlitelnosť ich udržiavania na tej istej urovni už 20 rokov
Asi vám nemusím vysvetľovať, že všetky tieto krajiny okrem Kanady patria do kartelu OPEC a práve v období osemdesiatých rokov kartel prešiel reštrukturalizáciou a zaviedol kvóty na tažbu ktoré sú úmerné zásobám ropy v daných krajinách, takže tieto krajiny mohli mať najväčší zisk z neúmerného nafukovania svojích zásob.

170520

14.9.2008 3:29

Prudke snizeni ceny ropy jako trest Rusku

Outofjacket 121.?.?.?

Je dobre znamo, ze Rusku pomohl prudky narust cen ropy v poslednich letech k nebyvalemu hospodarskemu rozvoji - vcetne vyrazne posileneho zbrojeni. Ti, kdo tahaji za nitky svetovych financi (cca 12 mezinarodnich bankovnich domu), vedi dobre, ze vzhledem k nemoznosti potrestat Rusko vojenskou silou nebo aspon hospodarskym embargem, nejlepsim zpusobem jak mu zpusobit znacnou skodu je vyrazne snizit cenu nafty. Uvadi se, ze od kvetna poklesla ruska burza az o 43% a ze ztrata cini nejmene $700 miliard US dolaru....a temi nejvice postizenymi jsou Rosneft, Lukoil a Gazprom. Je to tak napadne, ze prislusne zavery nemohly uniknout financnim analytikum.
Je jasne, ze ve hre je nekolik faktoru, mimo jine prodej casti rezerv US dolaru Ruskem jakoz i stupnujici se retorika kolem nahrazeni petrodolaru Eurem - napriklad Iran ucinil oznameni v tomto smeru nekolikrat behem poslednich cca 5 let, nakonec vsak od toho vzdy upustil pod ultimatem Washingtonu kde velmi dobre chapou, ze pokud by dolar ztratil sve unikatni postaveni vyhradni meny pro obchody s naftou, muzou to zitra zabalit...
Jedno je jiste: utoky vuci Rusku se budou stupnovat a je jen otazkou casu kdy jestrabi prejdou od verbalni ofensivy (viz Palinova) k vojenske. Media v rukou Zionu se uz postaraji, aby mozky 90% populace byly predem dokanale vymyte...

Outofjacket [pláč]

170533

14.9.2008 13:20

Ropa padá a dolár sa usmieva

stanko74 213.?.?.?

Svetový dopyt po rope za dva mesiace klesol o tretinu, Peak oil sa nekoná, ropná kríza definitívne zažehnaná, Ruské manévre v Gruzínsku na dodávky kaspickej ropy nemajú vplyv, Mexický záliv sa hurikánov nebojí, Americká ekonomika samoreštartovaná, sľuby prezidentských kandidátov fungujú lepšie ako činy ekonómov, ...

Takto nejako by mali vyzerať súčasné novinové titulky, nie?

Potrebuje niekto jasnejší dôkaz o riadenom ovplyvňovaní cien ropy, resp. doláru?

170542

14.9.2008 18:44

RE: Ropa padá a dolár sa usmieva

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 170542

No jo !! Tak nějak to je... [chechtot]

Akorát, že jak vesmír, tak matka Příroda, tak samozřejmě i Bůh mají "svoje (společné) představy" dalšího vývoje. [velký smích]

170550

15.9.2008 8:31

nepřesnosti v mém textu - omluva

Jirka R. 194.?.?.?

Jsem velmi poctěn, že narozdíl od "mainstreamových" médií čtenáři místo stupidní argumentace věcných chyb v textu nějakou kvazi - argumentací ale "pravopis" používají hlavu, a text místo shazování spíše opravují do faktické správnosti, a to mě utvrdilo v tom, že Zvědavec disponuje kvalitním a informovaným okruhem čtenářů, kterých si sám vážím a nerad je uvádím v omyl.

K věci:

V textu jsem uvedl dvě nepřesnosti:

1. Omyl s typem vrtulníku:

Skutečně se nejedná o vrtulníky MIG - ale MIL - to G jako Gurievič se mi tam ze zvyku připletlo (jsem velkým fandou Ruské techniky obecně a o to víc mě tento renonc mrzí).

Do "A" řečeno slangem 601.brigády zřejmě poletí tito krasavci: Mil Mi-171Š z bývalé letecké vrtulníkové základny v Bochoři u Plzně, nyní redislokované do Náměště.

Tyto stroje, jak zde už někdo více technicky fundovaný uvedl mívaly problémy se sáním pouštního vzduchu a s dostupem nad 3.500 metrů, což je právě terén, do kterého budou nasazeny.
Ve standartní výbavě určené pro AČR rozhodně nebyly modifikovány pro tyto podmínky, a tudíž jejich nasazení je sporné a nedivím se jejich pilotům, že se jim (sami nejlépe musí vědět, kolik "pro Afghánských" modifikací na nich od jejich převzetí z Ruského výrobního závodu bylo provedeno) nechce do "A" letět.

Navíc je veřejným tajemstvím, že v letce vždy letí jeden stroj coby pojízdný sklad náhradních dílů, protože už hoši nejsou nejmladší(ikdyž zlaté české ručičky jejich techniků je stále dokáží držet pohromadě v letuschopném stavu, rozhodně to už není "to pravé ořechové" pro nasazení ve válečném konfliktu.

Sestřelit bitevní vrtulník je výrazně jednodušší než-li sestřelit stíhačku - a i výrazně "lepší" = čti modernější stroje Apache se mohou stát snadným cílem pro sestřel.

2. Omyl s typem přijetí Eura - autor má pravdu, jak jsem si zpětně nastudoval, změna plateb za Ropu Eurem bylo hnacím motorem II. Irácké války v roce 2003 (USA dosud "zadržuje" 50 miliard USD zmražených na účtech Iráku coby "válečné reparace".

Co bylo "tím pravým" cílem první invaze je záhadou, protože to nebylo svržení samotného Saddama = na to koalice (poslední OSN schválený útok USA na suverenitu státu) již neměla mandát a po jejím rozpadu (splnění mise OSN osvobodit Kuvait) se USA z Iráku stáhly. Zřejmě to byl vztyčený varovný prst RUSKU, protože právě RUSKO bylo v té době spojencem Iráku (viz. veletoč popsaný níže)...

Fakt, že pluk. Saddam Hussein byl agentem CIA je často zmiňován, protože CIA se rozhodla ho podporovat po smrti Iránského pro amerického Šáha Rézy Páhlavího proti Iránskému Ajjatolláhovi Chomejnímu v konfliktu Irák vs. Irán.

Ironické je, že Irák byl před válkou tradičním zbrojním odbytištěm CCCP, protože USA podporovali Iránský režim šáha Rézy Páhlavího.

170594

15.9.2008 9:24

nepřesnosti v mém textu - omluva dokončení ...

Jirka R. 194.?.?.?

Po této "veletoči" se na Irán začal orientovat CCCP (i dnešní Rusko) a Irák začaly zbrojně podporovat USA - avšak Saddam si uchoval i kontakty na CCCP, o čemž svědčí i dodávky raketových komplexů SCUD, které v roce 1991 tak neblaze "selhaly" ačkoliv to byl ve své době poměrně moderní systém, Rusové se "poučili z krizového vývoje" a nynější raketové komplexy S- 400 Triumf, případně starší S-300 by v případě, že by byly do Iráku v roce 2003 dodány způsobily "humanitary bomberům" z USA jistě větší potíže.

V té době (po I.válce v Zálivu) ale pluk. Hussein hrál s USA jinou velkou hru - nakoupil zbraně hromadného ničení, které pak nechal zničit, aby vlákal CIA do své pasti, a mohl by tak argumentovat, že byl napaden bez důkazů o zbraních hromadného ničení, kterými se USA vehementně v počátcích krize oháněly.
Do poslední chvíle spoléhal na to, že sám vystoupí v OSN a znemožní CIA a USA ukáže v pravém světle.Že mu tato hra částečně vyšla ukazuje fakt, že OSN nedala USA mandát Irán napadnout.
Třešínkou na dortu bylo vyhlášení zahájení obchodování s ropou za EURA ... Saddam byl první, kdo zjistil, kde je skutečná slabina USA a ty nezaváhaly - syn dokončil, co otec začal ...

USA s nástupem G.W.Bushe převzala administrativa Bílého domu "opatrně agresivní" politiku Clintnovu mírně pozměněné Reaganovy Avghánské a Irácké strategie ze přelomu 70.a 80.let,
a ta by se dala charakterizovat slovy "určíme si vítěze (menší zlo) v konfliktu a toho budeme skrytě (proxy-war) podporovat až do jeho vítězství. Na oplátku nám pak on umožní "obnovit" jeho zemi, čili nakoupit za hubičku strategický průmysl a suroviny.

Právě "mírotvůrce" Clinton rozjel taktiku "preventivního bombardování" Běhehradu a Afghánistánu, ale neodhodlal se k vyvolání "dalšího Vietnamu" = oficiální vojenské akci USA.

V Jugoslávii mu dobře posloužily vnitřními spory o moc uvnitř nejednotného velitelství NATO, v Afghánistánu Severní aliance v čele s hrdinou protisovětského odboje Ahmedem Shahem Massoudem - řečeným "Lev Panjshiru", který marně žádal Bushovu administrativu od jeho nástupu k moci v roce 2000 až do 9.9.2001 kdy byl zabit atentátníky převlečenými za falešné novináře o finanční a vojenskou pomoc v oblasti. Chudák generál Massoud netušil, že klan lidí okolo G.W.Bushe již otevřeně vsadil na jiného koně a tím byl právě jeho bývalý afghánský spolubojovník
USAma bin Ladin, kterého celou dobu od zvolení v roce 2000 před 11.9.2001 otevřeně finančně podporovali místo něj. Po již známých útocích z 11.9. (o kterých Bushova administrativa věděla z mnoha zdrojů) ale nejednala !!! Přijaly USA pod vedením NEOCONS novou vojenskou doktrínu "Jediného světového šerifa", která jim umožnila zaútočit kdekoliv uznali za vhodné bez mandátu OSN.

170598

15.9.2008 17:38

Domino effect just start...?????

David 90.?.?.?

http://www.guardian.co.uk/business/feedarticle/779...

170640

Příspěvků: 49

12.09. 05:22  Omyl autora
12.09. 16:42 case-co zapomenul login  RE: Omyl autora
13.09. 00:07  RE: Omyl autora
13.09. 04:20 VASUDEVA  RE: Omyl autora
13.09. 06:56 David  RE: Omyl autora
13.09. 10:33 Saša  RE: Omyl autora
13.09. 12:11  RE: Omyl autora
13.09. 20:32 Vasudeva  RE: Omyl autora
14.09. 10:14  RE: Omyl autora
14.09. 11:27 Saša  RE: Omyl autora
14.09. 19:21 Rene Bartosek  RE: Omyl autora
15.09. 00:33  RE: Omyl autora
15.09. 01:54 Rene Bartosek  RE: Omyl autora
15.09. 14:47 ctenar  RE: Omyl autora
12.09. 18:40 pje  Omyl (nebo záměr?) anonyma
15.09. 14:42 ctenar  RE: Omyl autora
12.09. 08:47 vvolis  bublina?
12.09. 09:27 DavidZ  RE: bublina?
12.09. 16:49 Honza999  RE: bublina?
12.09. 18:54  RE: bublina?
12.09. 19:00 aristokrat  RE: bublina?
12.09. 19:31  RE: bublina?
12.09. 20:33 Vladimír Stwora  RE: bublina?
12.09. 22:48  RE: bublina?
12.09. 23:20 Vladimír Stwora  RE: bublina?
13.09. 00:55 Rene Bartosek  RE: bublina?
13.09. 04:30 Vladimír Stwora  RE: bublina?
13.09. 21:49 Rene Bartosek  RE: bublina?
14.09. 17:06 janko  RE: bublina?
14.09. 23:14 bubak  RE: bublina?
12.09. 09:01 Jirka R.  Výhledy:
12.09. 10:40 wilonix  RE: Výhledy:
12.09. 15:47 Cerw  RE: Výhledy:
12.09. 09:03  dokončení analýzy ...
12.09. 12:07 herbert  RE: dokončení analýzy ...
12.09. 12:22 Vanguard  RE: dokončení analýzy ...
12.09. 12:31 Lahinch  RE: dokončení analýzy ...
14.09. 16:09 jožin z bažin  RE: dokončení analýzy ...
12.09. 13:05 cyp  RE: dokončení analýzy ...
12.09. 16:11 Max311  Obavam sa len toho,
13.09. 13:11 panelák obama  TROCHU NĚCO JINÉHO
13.09. 15:31 bruto  Su zásoby ropy skutečné alebo len fiktívne?
13.09. 15:32 bruto  Su zásoby ropy skutečné alebo len fiktívne? pokračovanie
14.09. 03:29 Outofjacket  Prudke snizeni ceny ropy jako trest Rusku
14.09. 13:20 stanko74  Ropa padá a dolár sa usmieva
14.09. 18:44 Petr Gejdoš  RE: Ropa padá a dolár sa usmieva
15.09. 08:31 Jirka R.  nepřesnosti v mém textu - omluva
15.09. 09:24 Jirka R.  nepřesnosti v mém textu - omluva dokončení ...
15.09. 17:38 David  Domino effect just start...?????

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

46

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 104 čtenářů částkou 16 005 korun, což je 46 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 7

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 2

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

V polní nemocnici v Letňanech neležel jediný pacient16.11.20 22:10 Česká republika 2

Vládě se zalíbilo omezování a šikanování lidí, další komplikace při nákupu potravin16.11.20 19:09 Česká republika 0

To je vlastenec a ne jak jej líčí media15.11.20 21:55 USA 2

Rozvrat vzdělanosti národa v přímém přenosu15.11.20 21:17 Česká republika 10

Soud rozhodl, že nařízení nosit roušky venku bylo nezákonné13.11.20 19:03 Česká republika 4

Od Prymuly k Blatnému. Aneb z bláta do louže13.11.20 16:27 Česká republika 3

Trump bojuje jako lev. Vyhodil vedení Pentagonu. Na iDnes z toho šílí11.11.20 23:26 USA 6

Jak je to se zahlcenými krematorii covidovými mrtvými v Ostravě10.11.20 10:43 Česká republika 3

Městský soud bude posuzovat zákonnost nošení roušek09.11.20 19:50 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
21,96 Kč
Euro
26,14 Kč
Libra
29,32 Kč
Kanadský dolar
16,89 Kč
Australský dolar
16,15 Kč
Švýcarský frank
24,11 Kč
100 japonských jenů
21,02 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
5,86 Kč
100 maď. forintů
7,25 Kč
Ukrajinská hřivna
0,78 Kč
100 rublů
29,08 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 630,91 Kč
1 unce stříbra
510,23 Kč
Bitcoin
411 870,71 Kč

Poslední aktualizace: 25.11.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 354