Diskuze k článku

Z projevu na Letenské pláni, listopad 1989

Příspěvků 60

17.4.2008 5:51

Z projevu na Letenské pláni, listopad 1989

Tom 24.?.?.?

?

159266

17.4.2008 7:44

;)

charon cmartin (zavináč) tiscali (tečka) cz 88.?.?.?

Možná by neškodilo mu ten text poslat k vyjádření teď ...

159267

17.4.2008 14:36

RE: ;)

Robocrep 62.?.?.?

Reakce na 159267

Pokud vím, tak nedávno to skupina studentů udělala.
Sám Havel se k tomu snad ani nevyjádřil, zato v novinách (HN a MFD) na jejich adresu vyšly zesměšňující články...

159302

17.4.2008 8:14

:-D

pm 194.?.?.?

Ale vzpomínám si, že moje babi se těm projevům smála už v 89.

159268

17.4.2008 8:38

RE: :-D

Vladimir Karasek 67.?.?.?

Reakce na 159268

Mate pravdu, jeste dnes to zni trochu smesne. Proti Havlovi nic nemam, ale on byl vzdycky trochu doleva. Nastesti nerozhodoval o ekonomice on, ale pan Klaus a ten komunistum ten jejich mrdnik pekne rozkopal.
A podivejte se dnes - jsme diky nemu jedna z nejlepe prosperujicich postkomunistickych zemi, zivotni uroven, socialni zabezpeceni a dalsi veci na slusne urovni. Koruna je cim dal silnejsi, kazdy kdo chce mit praci dela a Ukrajinci k nam jezdi delat za par babek.
Za komancu byla jen bida, svrab a vsi.

159269

17.4.2008 10:03

RE: Vladimíre Karásku

nitram 89.?.?.?

Reakce na 159269

vy máte v Bohnicích vycházky? Nebo vám zavedli do uzavřeného oddělení internet? Pokud ano, tak vám blahopřeji. [smích] [chechtot]

159275

17.4.2008 10:06

RE: Vladimíre Karásku

MF 194.?.?.?

Reakce na 159275

Moc protiargumentů jste neuvedl.

159282

17.4.2008 13:06

RE: Vladimíre Karásku

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 159282

Zato Vy jich uvádíte přehršel [chechtot]

159297

17.4.2008 20:54

RE: Vladimíre Karásku

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 159297

To chcete potvrzení, že Nitram neni z Bohnic?

159327

17.4.2008 10:44

RE: Vladimíre Karásku

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 159275

Zdravím nitrame,jo máme.Ano,děkuji.Jinak bez komentáře. [chechtot] [smích]

159287

17.4.2008 9:37

RE: :-D

voyta 85.?.?.?

Reakce na 159269

Mate mě vaše mnohovrstvá ironie. Doufám, že je to ironie. Jestli ne tak panbůh sváma.o[smích]

159276

17.4.2008 10:14

RE: :-D

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 159269

Rozkopal to pěkně, to je pravda. Srovnejte si například hrubý produkt Estonska a Česka 1990 a dnes.

159278

17.4.2008 10:51

RE: :-D

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

Reakce na 159278

Estonsko je tvrdě dotované západem kvůli protiruské propagandě. Jinak by tam byla horší životní úroveň než u nás.

159288

17.4.2008 11:37

RE: :-D

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 159288

To nevím, ale vím, že Rakušanům vysoký růst v Estonsku vadí. Takže Němcům vadit bude asi taky. Kdyby EU chtělo, už by Estonsko bylo v eurozóně. Uděali ale opak. Myslím, že i díky lobby Německa a Rakouska.

159294

17.4.2008 9:55

RE: :-D

FRCV 195.?.?.?

Reakce na 159269

A čo vaša zahraničná zadĺženosť ??? [chechtot]

159280

17.4.2008 20:56

RE: :-D

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 159280

O nějaké víte? [chechtot]

159328

18.4.2008 11:49

RE: :-D

Mic 213.?.?.?

Reakce na 159269

Myslim ze do ekonomiky zasahoval az dost. Myslim, ze mel prsty ve zruseni zbrojovek na slovensku a to ciste kvuli jelo "lidovemu postoji" - prece nebudem vyrabet zbrane ze. Posleze tento kseft pochopitelne prebrali jini a slovaci prisli o penize a proacovni mista.

159364

19.4.2008 8:42

RE: :-D

Upak 217.?.?.?

Reakce na 159269

Co tohleto sakra je??? Jaký svrab? Jaké vši? Za komunismu bylo celonárodní očkování proti těm nejhorším nemocem jako je tuberkulóza, černý kašel a další! Za "demokracie" se několit let neočkovalo, dodnes to nikdo pořádně nesleduje! Všude je bordel! Každý člověk měl práci, kdo chtěl, mohl si postavit dům, na který dostal výhodný úvěr a ne jako hypotéku, kde se exekutoři třesou na selhání dlužníka... Za komunismu byl tady stát pro 90 % občanů... dnes je tady stát pro 10 % občanů a těch 90 % si může stěžovat třeba na lampárně. Odchod do důchodu byl dříve, sociální jistoty nepoměrně vyšší - a pro každého. USA se svým systémem byla dvě stě let za opicemi! Italové se k nám začátkem 90. let jezdili učit, jak se má dělat zemědělství! Měli jsme vynikající továrny s vývozem do zemí jako byl Irák, Irán, Afghanistán, Čína a samozřejmě "sovětské" trhy, kam se dneska cpou americké firmy! Ve zbrojním průmyslu jsme něco znamenali! Automobilový průmysl - škodovka, kterou si mohl každý DOMA opravit nebo vylepšit podle svého! Srozumitelné návody k dispozici a žádná nutnost jezdit kvůli pitomosti do servisu! Oproti zaostalé Americe jsme měli rozvinutou železniční síť a úměrně tomu malou hustotu provozu na silnicích! Vynikající hromadná doprava! Svrab? A kde? Když nebyli bezdomovci? Dneska má dvěstě tisíc a víc bezdomovců ty nejhorší nemoci včetně tubery! Jste, pane, provokatér, který žil někde jinde, ale určitě to nebylo v ČSSR!!!

159410

19.4.2008 12:17

RE: :-D

2xs 85.?.?.?

Reakce na 159410

hmm, no jo... uznávám, že byla taková zvláštní pohoda, i přes tu bídu. ale bída to byla - televizní inscenace a stupidní estrády a komoušské nesmyslné zprávy a masáže. v divadlech angažované kusy a i v kině půlka filmů sovětských či kvalitních rumunských [smích]. nějak ošulit práci od pondělka do pátku a pak honem úprk na chalupy, a to vlakem či autobusem, a ti šťastnější pořadníkovou škodovkou, každý stejně mizernou. všude stejné mizerné výrobky ve stejně mizerných obalech, domy šedivé s padající omítkou, na kterou od padesátých let nikdo nehrábnul - proč taky? všechno bylo všech, ale ve skutečnosti nikoho. nekvalitní panelová výstavba pro masy stejně chudých a stejně nenáročných nadržených (šťastlivců opět z pořadníků). žádná snaha, protože žádná motivace, a tedy mizerný vývoj. jednou za rok k Balatonu, na Slovensko nebo s obrovským štěstím do NDR nebo do Bulharska (ale na moře obyčejný člověk s platem 1500-1700 Kč obvykle neměl... možná nějací zasloužilí soudruzi, fuškaři a šmelináři). na západ jen soudruzi a to ještě se strachem a na speciální povolení (po řádném prověření). všichni očkovaní seděli pěkně u piva, každý stejný žebrák a nebylo komu co závidět (nanejvýš nějakým "asociálním živlům", co si někde pod pultem sehnali barevnou telku nebo automatickou pračku). Osobní iniciativa, podnikavost, snaha něčeho dosáhnout, byla podvázána a vývoj to kvůli tomu odnášel - povolit lidem vlastní, přirozené kapitalistické prvky, byli bychom o 200% dál. takto se jen každý rezignovaně držel v určených mezích.
zmiňovat nesvobodu v názorech (politických i náboženských) nemá snad cenu - soudruzi měli oči a uši všude a agenti StB se tužili při své "záslužné" činnosti proti vlastním "závadovým" a neuvědomělým spoluobčanům.
ale jak říkám - dalo se to přežít, a lidi k sobě měli jaksi blíž. dost zvláštní vzpomínky na tu surrealistickou atmosféru [smích].

159420

19.4.2008 19:58

RE: :-D

Jarmil 89.?.?.?

Reakce na 159420

Průměrné platy byly v dané době o dost vyšší, uváděné údaje odpovídají spíše nástupním. Ale hlavně - struktura cen byla zcela jiná, životní náklady nízké a nebyl problém potřebné peníze ušetřit.
Do NDR se jezdilo naprosto běžně, dokonce stačila jen jakási příloha k občanskému průkazu (nebo samozřejmě pas). Podobně do Bulharska, jezdilo se tam i auty, přes Rumunsko - to bylo pane dobrodružství. Jinak byly běžné vlaky (zvláštní - ROH, CKM apod. - zažil jsem, šlo to).

159446

19.4.2008 21:13

RE: :-D

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 159420

To je zase přehánění z druhé strany, zájezdy k lidodemo moři byly zcela běžné (jaképak štěstí, jen otázka financí), i když doložky do Jugoslávie byly záležitostí známostí a kvalita spotřebního zboží zaostávala. Nicméně i v jakémsi americkém průzkumu životní úrovně jsme se dostali na špici v globální životní úrovni mj. kvůli délce mateřské dovolené. Na byt nebylo nutné vydělávat průměrných 41 let, vyvolenci nebyli nadlidé, ale blízkovýchodní potížisti, Romáci jako Cikáni pracovali na stavbách - někteří dokonce i na ukrajinském ropovodu (dnes se nám sugeruje, že u nás bez Ukrajinců nejde stavět).
Údajní žebráci si stavěli rodinné domy a chaty na venkově, dnes mají cenu milionů. Nedostatkové zboží si sehnali spíše lidé sociálnější než asociálové, pro ostatní to byla díky trpěným vekslákům, u kterých sháněl pro stát valuty i papá Tunel, opět jen otázka peněz.
Trochu mě rozčiluje ta rozšířená snaha redukovat dovolenkování za normalizace na 1 x ročně Balaton nebo Slovensko (historie dle Pupenda ?). Bolšány jako (byť většinou nevědomé) slouhy ničemné konspirace nenávidím, ale přepisování skutečnosti rovněž...

159447

19.4.2008 22:38

RE: :-D - vyprávění o "zlatých časech"

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 159447

V těch skvělých dobách programoval můj přítel pro PZO Koospol (potraviny). V poslední fázi testoval programy na reálných datech. Dlouho hledal chybu. Ve výsledcích se totiž pravidelně objevovaly napohled nesmyslné faktury ze Švýcar za několikatunová množství mléčných výrobků. Dokonce i o sobotách a nedělích. Vypadalo to, jako chyba programu. Vždyť Koospol obchodoval ve stovkách či tisících tun.

Pak se ukázalo, že to žádná chyba není. Věc objasnil zkušený člověk z Koospolu. Naše vynikající zemědělství totiž tehdy užívalo primitivní mechanické dojení. To způsobovalo většině krav mastitidu (zánět vemene). Krávy pak dojily místo mléka krev a hnis. A tak se kravám preventivně podávaly v krmení brutální dávky streptomycinu. Ten samozřejmě přecházel do mléka a byl obsažen ve vysokých koncetracích ve veškerém mléku a mléčných výrobcích na čs trhu.

Všemocní soudruzi to samozřejmě věděli. A tak si prostřednictvím Koospolu zajistili (ovšem jen pro sebe a své dětičky) pravidelné dodávky čistého švýcarského mlíčka, máslíčka, sýrů, ... Letadlo přistávalo každé ráno (včetně těch podezřelých sobot a nedělí) na Staré Ruzyni. Náklad šel rovnou do vládních prodejen, kde bylo k dispozici vše pro horních deset tisíc za symbolické ceny. A naše děti? Pro ně bylo dost dobré to jedovaté!

Vskutku nezapomenutelná doba, že?

159456

21.4.2008 10:56

RE: :-D - vyprávění o

IVAn 85.?.?.?

Reakce na 159456

Ještě že je ta doba dávno za námi - dnes se to už nemůže stát. Žádné hygienicky závadné, neřkuli přímo nebezpečné potraviny se k nám dostat nemohou, nadnárodní potravinové řetězce mají skvělé filtry jakosti, přes které nic nepronikne. Zvláštní je, že ta zmíněná mlíčka, máslíčka a sírečky plné jedů jsem konzumoval celé mládí a nic ... [smích]
Taky nejsem pro přepisování historie, a to kýmkoli. [mrknutí jedním okem]

159534

21.4.2008 12:39

RE: :-D - vyprávění o

Franta 85.?.?.?

Reakce na 159456

Pravdu máte s tím letadlem, ale co se týče kvality potravin,tak za takovýto výplod by se nemusel stydět ani soudruh Kojzar.

159549

19.4.2008 21:09

RE: :-D

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 159269

Klaus? Pane, vy jste opravdu naivní... Díky Klausovi jsme na tom nejlépe z postkomunistických zemí? Aha, jaksi jste ale zapomněl, že jsme na tom tak byli vždy!!! I za komunistů... Chápu vaši lásku ke Klausovi, ale neřekl bych, že tu udělal cokoliv dobrého... [zmaten]

159450

20.4.2008 12:17

RE: :-D

Jezinka 85.?.?.?

Reakce na 159269

Tak nevím, zda jsme oba žili ve stejné zemi. Aby nedošlo k omylu, nejsem vyznavačem žádného ismu a vždy jsem se spoléhal jen sám na sebe. A dodnes si myslím, že každý systém má + i -. Záleží ovšem na tom, aby ty + byly pro většinu obyvatel. Musím vám trošku odporovat, nemáte ve všem pravdu. Vždy jsme byly nejlépe prosperující zemí východního bloku s velmi dobrou životní úrovní, sociálním zabezpečením a jednou z nejmenší zahraniční zadlužeností a Klaus na tom nemá žádnou zásluhu.
Co se Havla týče, po "revoluci" jsem si půjčil a přečetl jeho díla. Došel jsem k závěru, že se mohou někomu líbit, moje parketa to však není. Přítelkyně z Vídně mi řekla, že u nich jsou to ležáky na pultech knihkupectví a totéž mi řekla další přítelkyně z USA.
Co se mě týče, za "komančů" jsem si žil docela dobře. Měl jsem práci odpovídající mé kvalifikaci a docela slušně ohodnocenou.
Stačilo mi to na koupi RD, auta i zahraniční dovolené. Mohl jsem chodit do divadla, na koncerty a koupit si knihy, které mě zajímaly. A hlady naše rodina rozhodně nestrádala.
Nenaříkám ani nyní, dovedu se o sebe a svou rodinu postarat.
Znovu ale říkám, že každý systém má svá plus a mínus. Jde o to, aby ty plusy převládaly pro většinu obyvatel, tedy těch, kteří pracují a těch, kteří jsou v důchodu nebo nemocní. [velký smích]

159485

17.4.2008 8:30

Chrochtající lež

Karkanos 213.?.?.?

Ten odporný chrochták lhal uz i v letech dřívějších, lže teď, a pokud se nezalkne svým vlastním korytem, bude lhát i nadále.
Nepochybně jeden z největších velikánů svého prolhaného času.

159270

17.4.2008 10:19

Zvukovy zaznam

dlouhon 147.?.?.?

Nenasel by nekdo alespon zvukovy zaznam jeho projevu?

159277

17.4.2008 10:52

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr éééööööhmmmmm chrrrrrrrrchchchly chrrrrrrrrchchchly

HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD 90.?.?.?

To, že v České rrrrrepublice nikdo nechce rrrrradarr je tak nedemokrrrrrrrrrrratické, tak pokrrrrrrrrrrrrrrytecké, tak čecháčkovské, tak zatuchlöööööööööööö, šöö. Rrrrr, Dášo, pojď mi vyměnit pytlík............
Rrrrrrrrrrrr, Dášo, mě zase prrrrrrrrdlo strřrřrřrřevo!!!!!!!!
Dášo, zavolej záchrrrrrranku, mě zase prrrrrrrrdlo strřrřrřrřevo!!!!!!!!!
Dášo, všechno jsem ti odkázal, tak zavolej záchrrrrrranku, mě zase prrrrrrrrdlo strřrřrřrřrřrřrřrřrřevo!!!!!!!!!!!!!!!!
[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

159283

23.4.2008 21:12

RE: Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr éééööööhmmmmm chrrrrrrrrchchchly chrrrrrrrrchchchly

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 159283

[velký smích] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [velký smích]

159694

17.4.2008 10:53

A co jako ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Že jako v 89 v euforii si někdo myslel, že všichni budeme jezdit v Mercedesech a zároveň mít prdelku podloženou polštářkama, pochopit dokážu. Že to sem někdo tahá po dvaceti letech, tomu moc nerozumím. Podstatné je, že se člověk může dnes v ČR realizovat a žije podle toho jak si život zařídí, je jasné. Nic jiného jsem ani neočekával a ani nepožadoval. Pokud někdo věří tomu co politik říká a že mu zařídí lepší život, tak je to jeho věcí. Já naopak chci, aby se mi sral do života co nejméně, páč mám svůj rozum a své ruce. Možná si jen Václav nedokázal představit co bude, možná lhal. Já nevím. Každopádně je to 100x lepší než to bylo a to je hlavní. Hlavně zdraví.

159286

17.4.2008 11:30

RE: A co jako ?

Paulito 193.?.?.?

Reakce na 159286

Ano, hlavně zdraví a hlavně to duševní.

159293

17.4.2008 13:39

RE: A co jako ?

lesov 83.?.?.?

Reakce na 159286

Když vezmu svojí první výplatu, která byla asi 600Kč, tak bych teď podle Vás musel brát 60000Kč. To zaprvé a zadruhé, přát zdraví si může jenom blázen, můžete si přát třeba guláš "se šesti" nebo pěknou ženskou nebo víc peněz atd... ale zdraví Vám nikdo nenadělí a už vůbec ne zadarmo (viz reforma-30 na stole, bůhví za co, bůhví komu, Jůlínek ví proč).
Závidím Vám, že žijete, jak chcete a všechno si dovedete zařídit podle Vašich představ...!
Asi jste Budha nebo nevím,radši... [překvapení])

159301

17.4.2008 15:12

RE: A co jako ?

v79 217.?.?.?

Reakce na 159286

Pod tohle se klidne podepisu.

159303

17.4.2008 17:59

RE: A co jako ?

google 84.?.?.?

Reakce na 159286

>Že jako v 89 v euforii si někdo myslel, že všichni budeme jezdit v Mercedesech..

niektori z nas uz v 89-tom vedeli, ze vozit si prdel v Mercedese, z nikoho lespieho cloveka neurobi.
na rozdiel od Havla, ktory si uz vtedy tu svoju rysavu prdel v Mercedese rozvazal.
aj to len preto, lebo CIA kupovala tu jeho pseudo literaturu aby ho mohli oficialne podporovat a posielat mu bony.

v clanku ale vobec nejde o to, co si kto v 89-tom myslel, ide tam o cloveka Havla,
ktory nikdy nic poriadneho nedokazal, len klamat a vymyslat a o fakt,
ze nam sio-media tu ludsku trosku predavaju ako moralneho apostola
a jedneho z najväcsich intelektualov planety.
pritom z toho Blekotu nikdy nic intelektualneho nevyslo a myslim si, ze aj keby mu hned nieco intelektualneho,
napriklad Chomsky napisal, tak by to Veskrna ani nedokazal precitat, nehovoriac uz o pochopeni prejavu.
jediny jeho "intelektualny vykon, bolo vynajdenie vyrazu "humanisticke bombardovanie".
klamal o svojom udajnom vysokoskolskom vzdelani, presne tak ako jeho sionisticky pobratim v Polsku,
tiezprezident, Kwasniewski-Salzman.
okrem toho bol Havel komunistickym agentom a na svoju cest a svedomie prisahal vernost socializmu.
ta slobodomurarska, hrdzava haraburda nam klamala rano, klamala na obed, klamala vecer,
pricom si nezabudla dat na vlajku "PRAVDA ZVITEZI".

>každopádně je to 100x lepší než to bylo a to je hlavní.

tu by som si tiez nebol taky isty.
kto by si nepamätal knedlikovy socializmus, kedy aj kultura bola omnoho lepsia,
nez dnesny Big Brother alebo Britney.
vzdelanie bolo pristupnejsie a ziskat byvanie bolo lahsie.

pritom nezapominajte, ze socializmus isiel od horsieho (50-te roky), k lepsiemu (80 - roky).
kapitalizmus sa naproti tomu riadi zasadou, "lepsie uz bolo".

a co sa tyka slobody, tak ta nikdy nezalezala od systemu, ale vzdy od cloveka.
videl som 76 rocneho Afghanca s kalasnikovom, ktory vykladal, ktoru travu treba kedy zjest,
aby bez goratexu dokazal prezit krute afghanske zimy v horach v jaskyni
a mal viac zivota a optimizmu v ociach, nez vsetci ludia na Vaclavskom namesti v jedno nedelne poobedie dokopy.
co sa tyka jeho kondicie a figury, tak tu by mu zavidel nejeden europsky pätdesiatnik, ktory travi kazdy vecer vo fitnes centre,
uz vobec nehovoriac o priemernom americkom teenagerovi, ktory zbasti za den tolko hamburgerov,
ze by z nich 15 takych afghanskych bojovnikov dokazalo prezit cely tyzden.
a okrem toho, bol urcite aj lepsim vojakom, nez ti emericki hightech Rambovia,
ktori by bez tej svojej techniky v afghanskych horach umreli uz prvu noc.
ci uz od strachu alebo od hladu.

howg! [mrknutí jedním okem]

159310

17.4.2008 18:31

RE: A co jako ?

Vladimir Karasek 67.?.?.?

Reakce na 159310

Ale prosim vas Google, co to vykladate. Havel byl jiste naivni, ale on take nikdy netvrdil ze je ekonom. CIA mu zadne knizky nekupovala, Havel psal divadelni hry a ty se tehdy hraly po celem svete. A hraly je prave ruzna levicova divadylka, ktere CIA asi moc nemiluje.
Cesi i Slovaci se ted maji mnohem lip nez za komunistu. Jak ekonomicky, tak v oblasti lidskych prav. Komunisti tehdy od svych koryt temer utekli, protoze uz bylo vsechno rozkradene. Jen se podivejte na zeme, kde jsou komanci jeste u moci. Hlad a bida.

159313

17.4.2008 20:13

RE: A co jako ?

google 84.?.?.?

Reakce na 159313

len aby sme sa rozumeli. ja nie som zastanca ziadneho izmu. ani komunizmu ani kapitalizmu, judaizmu alebo fasizmu.
ved to ani nedava zmysel.
najsuperturbofirstclassextrakapitalisticke usa su zadlzene - u jednej z poslednych komunistickych krajin, Ciny - az po usi.
byvaly sef STASI Wolf a byvaly sef KGB Primakov, pracuju pre U.S. Department of Homeland Security.
tymi izmamy si mozu krmit shabesovcov alebo vytriet nimi prdel.
ja som si vyskusal ceskoslovensky komunizmus 70-80-tych rokov, aj nemecky kapitalizmus 80-te roky az dodnes, na vlastnej kozi.
v oboch krajinach som studoval a staral sa sam o seba, takze nepotrebujem nejake skatulky, aby som to dokazal ocenit.
aj vtedy, aj teraz som sa mal ekonomicky dobre, az velmi dobre.

co som si ale vsimol, kazdy system bol tym viac neznesitelny a diktatorsky, o co viac zidov bolo pri moci.

- CCCP az do neskorych 50-tych rokov
- Madari vesali zidovskych, komunistickych funkcionarov na uliciach na kandelabre, v povstani, v 1956
- krizove 30-te roky v Nemecku
- usa dnes

co sa tyka "nasich" komunistov dnes, väcsina z nich su predsa dodnes v parlamentoch a vo funkciach.
alebo ich deti.
mozem vam dat mnoho prikladov, ale nechce sa mi.
uz som to tu urobil mnohokrat.

co sa tyka Havla a jeho "literatury", verte mi ze nemate pravdu.
ja som vystudoval aj divadelnu vedu a div. reziu a verte mi, ze väcsi srot spisany na papieri, sa najde zriedkakedy.
je ho totiz skoda. toho papiera.
nestretol som za 20 rokov nikoho v Nemecku, kto by mal precitanu co i len jednu jeho knihu.
dokonca ani nikoho, kto by vobec vedel, ako sa aspon jedna jeho kniha vola.
za to ale vsetci vedia, ze je to velky spisovatel, dramatik a humanista.
a dali by za neho ruku do ohna.

159329

18.4.2008 22:58

RE: A co jako ?

google 84.?.?.?

Reakce na 159313

>CIA mu zadne knizky nekupovala, Havel psal divadelni hry a ty se tehdy hraly po
>celem svete. A hraly je prave ruzna levicova divadylka, ktere CIA asi moc nemiluje.

keby ste trochu otvorili oci a pohladali na gugli, tak by ste sa dozvedeli, ze CIA pomahala organizovat dokonca aj Woodstock.

a k tym Havlovym hram vam odcitujem Karla Gotta:

"Kolem Havla byl vytvořen mesianistický mýtus, ale když se v Americe zeptám jeho obdivovatelů, co od něj četli,
většina odpoví, že vlastně nic, ale že slyšeli, že to je odvážný, emocionální a inteligentní člověk."


zaujimave, ze ma podobne skusenosti ako ja. no nie?
a davam vam cestne slovo, ze sme sa s Kajom nedohodli. [mrknutí jedním okem]

to potvrdzuje jedno temne podozrenie.
mozgo-vymyvacka, alebo ako ju zvykne nazyvat Havel a ini shabesovci, demokraticke media,
bezia po oboch stranach oceanu na plne obratky, so stejnym praskom. ARIEL.

159394

18.4.2008 23:21

RE: A co jako ?

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 159394

A safra vypad to, ze si budu muset dokladne projit archiv prop.sk. Je to fakt autenticke? Takovou hloubku pohledu pod povrch veci bych od zrovna Karla necekal. Clovek by nemel podlehat predsudkum a klise. [zahanbení] [smích]

159398

19.4.2008 0:06

RE: A co jako ?

Reach 88.?.?.?

Reakce na 159398

Jejda pane Bartošku já Vás pokládám za velmi inteligentího člověka a teď jste mě zklamal.
Karel...drogy nebere...ale pouze chudák zmatenej cituje matroše po léta vytvářený stb & co. Taky nevěděl, kdo je Mrázek...a já ho chápu! Jak postupně senilní, tak konspirativní, ale nemyslí to zle. Karel je OK!

159399

22.4.2008 22:26

Karel Gott

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 159398

Šábesáci chtěli Gotta "odstavit" , a tak si na protest pustil hubu na špacír, že vykecá co se o nich za svůj život ve (jejich) vyšší společnosti dozvěděl. Dnes je Gott opět na výsluní a (proto) poslušně drží ústa. Velmi prosté.

159621

17.4.2008 20:00

RE: A co jako ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 159310

Pane, chtěl bych mít fakt vaše starosti a svůj příjem....haleluja

159320

17.4.2008 11:02

Máme pro toto i pěkné dětské… pořekladlo

Zdenek S. svoboda (tečka) zdenek (zavináč) gmail (tečka) com 77.?.?.?

"Sliby se slibují a blázni se radují" [mrknutí jedním okem]!

159289

17.4.2008 13:06

Praha 3-Žižkov, listopad 1995

Petr M. 195.?.?.?

Praha 3-Žižkov, listopad 1995
http://profesor-klaus.osoba.cz

159299

17.4.2008 13:48

Jó Venda,

Jezinka 77.?.?.?

ten nám toho už napovídal. Smutné je, že "skutek utek". [chechtot]

159300

17.4.2008 18:51

Komu se Havel upsal ..

Latinec 66.?.?.?

K nalezeni na -
http://www.krestan.cz/portal/portal.php?sc=read_cm...

..Svym stupnem zasveceni do zednarske loze byl Havel predurcen (vyvolen) vykonnou politickou roli, ktera se zcela nenaplnila jeho zvolenim presidentem Ceskoslovenska. V den sve inaugurace predstoupil pred verejnost v kratkych nohavicich svych kalhot, coz v nezasvecene verejnosti vzbudilo rozpaky, zasvecenci v celem svete vsak vedeli, ze patri krali bosaku – sluzebniku zidu. Mezi jeho prvni rozhodnuti patrilo odreknuti vsech pomoci Palestincum a navazani diplomatickych styku s Izralelem. Vsechny politicke zmeny v soucasnem komunistickem svete souviseji s zidovskym planem na vybudovani velkeho Israele, ktery predpoklada likvidaci odporu na strane Arabu. Proto se Havel nabidl jako zprostredkovatel v palestinsko-zidovskem konfliktu na Strednim vychode. Obnovil vsechny zidovske spolecnosti ve state a prislibil transfer zidu z Ruska pres Ceskoslovensko, obnovil zednarske loze, jejich celny se stali temer vsichni predurceni clenove Charty 77 a Obcanskeho fora, vlady a diplomatickeho sboru, kteri jsou povolani pro budoucnost k vybranym rolim. Kratce po svem zvoleni navstivil Izrael, kde s rabinskou cepickou na hlave prevzal cestny doktorat. Vidensky "Kurier" prinesl Havluv obrazek, na nemz s zidovskymi modlicimi reminky na hlave, opren o Zed narku, septa hebrejske modlitby a sklada prisahu ..

159312

17.4.2008 19:40

Však počkejte....

Tomáš Marný 88.?.?.?

Však počkejte, co se bude v blízké budoucnosti v Česku a celé Evropě dít. Málo kdo ví, že vše zde bylo dopředu perfektně připraveno a lidstvo má již oprátku na krku, nyní nám ji přitahují a brzy..... no nechci ani pomyslet.
Havel a ostatní politici byli jenom článkem řetězu.... [bliji]

159319

17.4.2008 20:18

RE: Však počkejte....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 159319

Tak tohle nemám rád. Nebylo by možné, něco z té blízké budoucnosti prozradit. Fakt by mě to zajímalo. A kdyby náhodou jste věděl i jaká čísla vyjdou za týden ve sportce, taky bych to ocenil.

159323

18.4.2008 6:20

Jsem moc spokojen

Reach 88.?.?.?

Chápu, že každý nevydělává 0,5 mio měsíčně jako já, ale lépe se mají všichni. Špatně se daří pouze závistivcům. Havel je sice trochu moula, ale v podstatě měl pravdu. Jak by taky ne, nemohlo být hůř neý za rudocha.... [cool]

159354

18.4.2008 10:04

RE: Jsem moc spokojen

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 159354

Já ne. Od počátku 90. let šly ke dnu všechny obory, které jsem mohla díky svému studiu dělat. Zatraceně to na svém uplatnění cítím, již skoro 20 let příštipkařím v oborech, které jsem nestudovala. Dobrý den. Vy to zase nesete na zvyšování cen v těchto oborech.

159359

18.4.2008 20:30

RE: Jsem moc spokojen

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 159359

Ano celkove negativni jednani pro vsechny strany, krome uzke zajmove skupiny, se tvari jako prirozena a nejvyhodnejsi moznost. Tudiz uzke zajmove skupiny schopnych a vsehoschopnych profituji na hre negativnim celkovym souctem, ale protoze z ciziho krev netece, tak se vlastne nic nedeje a cele divadlo pokracuje vesele dal. Tedy az do chvile, kdy se ty negativa celkove nahromadi pres unosnou miru, mam zly pocit, ze tady kde jsem ( Chicago ) to uz je. A nedavno kdyz mas kamos rikal, ze v CR vsechno normalne jede stavebni boom... Jsem se zeptal jestli si pamatuje, ze tady bylo 2-3 roky zpatky tzv. vsechno taky v nejlepsim poradku. Na to mi neodpovedel nic, pouze si povzdechl.

159381

18.4.2008 23:20

Tak Veskrna byl hodne marod ,

Kadence crazy 154.?.?.?

a ta dejchavicnost nebo souchotiny musela Vaska Havlu hodne deptat i na duchu podle tech jeho cancu uz tenkrat ...... Ale hlavni vec je , ze Vaskovi doktori v USA kde byl na operaci pomohli a i nadale se na Hrade ozyvalo respirrrrrrratorrrrrr za prihlizeni sluzebnictva prevlecenych v ruzovych pyjamas ktere doufajice v lepsi casy pro jednu damu nadsene prenaselo vibrator made in China a importovany z USA i s trafem protoze i v CZ panuje jiny napeti z komnaty do komnaty ..... [velký smích]

159397

19.4.2008 5:31

RE: Tak Veskrna byl hodne marod ,

Semerad semeradj (zavináč) yahoo (tečka) com 76.?.?.?

Reakce na 159397

>a ta dejchavicnost nebo souchotiny musela Vaska Havlu hodne
>deptat i na duchu podle tech jeho cancu uz tenkrat ...... Ale
>hlavni vec je , ze Vaskovi doktori v USA kde byl na operaci
>pomohli

Vaclav Havel nikdy v USA operovan ani hospitalizovan nebyl. Tluste strevo mu operovali v Insbrucku a plice doma. Vymyslite si nesmysly Krakonosi a obvinujte z canacani toho nepraveho.

159406

21.4.2008 19:42

RE: Tak Veskrna byl hodne marod ,

Kadence crazy 154.?.?.?

Reakce na 159406

Tak asi v ceskych zpravach lzou ! Jo a tem cancum Veskrny se v CZ smeji jeste dnes ! Naposled v jeho projevu o americkym radaru . RE: http;//www.idnes.cz/ [velký smích]

159577

19.4.2008 10:56

zabavne, ale

vulgar von hulwaath 83.?.?.?

kdyby nekdo neco takovyho rekl dnes a myslel to vazne, tak by byl s nejvetsi pravdepodobnosti oznacen za neostalinistu, vytazen na namesti a demokraticky zastrelen. nebo aspon obvinen z vlastizrady a spionaze pro moskvu/teheran

159414

19.4.2008 23:03

Nasi Chazarici zasa bojuju za

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

svojho sukmenovca Havla. Ten "humanitny bombarder" je skutocny zmrd. Osobne som par jeho kniziek precital, ale bol som z nich jelen(Asi nedosahujem hladinu chazarskej inteligencie). Tak toto je "dramatik" ako z Orwella. Je to naozaj blbec "parexcelans". A najkrajsi je, ked si vlozi na hlavu jarmulku a trieska hlavu do muru narekov. Pani obhajcovia, vycistete si svoje jarmulky a sup do prace. Velmi nas ovplyvnujete so svojimi
chazarskymi mudrami. Nieco sa ti nezda pod kamenom? zdvihni ho a najdes "pitvorneho" cerva s jarmulkou, blektajuceho svoje mudrosti. Ozajstni Zidia a rabini z vas sionistov maju nekonecnu traumu
[bliji]

159455

20.4.2008 0:13

RE: Nasi Chazarici zasa bojuju za

Reach 88.?.?.?

Reakce na 159455

Gibi ty jsi (Odpuste si prosím nadávky kolegům. -Moderátor.)

159458

20.4.2008 10:24

Mily Reach88

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

v mojom prispevku neboli nadavky ale prirovnania [chechtot] Tak ako je prirovnanie bolsevik, komunista, primitivny odporca radaru CR, atd. Prosto pouzivam metody tvoje a tebe spriaznenych dusi. Ja na tom nevidim nic nespravneho, ved aky pozicaj , taky vrat. Nepaci sa? A nam ostatnym sa ma pacit? S vami nie je zmysluplna debata mozna, lebo nakoniec vzdy skoncite u antisemitizmu, hluposti ostatnych Nevyvolenych, shoy a tak podobne. Argumenty ziadne, preto ani ja s vami nepotrebujem komunikovat inak ako komunikujem. Som vas ucenlivy ziak a je to tak lahke
[chechtot] Uvedomte si, ze vdaka globalnej informovanosti ste stratili svoj hlavny tromf - utajenie. No a potom kamienky info,
ked zapadnu, vytvoria mozaiku, ktora vytvara pre vas vysoko nelichotivy obraz. Rozlisujem medzi vam a ludskymi Chazarmi. Medzi sialenymi rabinmi a ludskymi. Medzi pravdou a ucelovou lzou. Dokedy ste si mysleli, ze vam to vase klamstvo vydrzi?
Neapelujem na vas zdravy ludsky rozum, lebo ho nemate. Kto sa raz
povazuje za Vyvoleneho nemoze byt clovek. Je iba a len Vyvoleny.
Viete ako povedal v base zavrety Bosniak Svejkovi na Bartolomejskej?
DOBRO DOSLI
[velký smích] [chechtot]

159478

21.4.2008 23:59

RE: Mily Reach88

Reach 88.?.?.?

Reakce na 159478

Promiňte vůbec Vám nerozumím, nebyl jste při psaní Vašeho příspěvku nějak emočně rozrušený?

159589

19.12.2012 10:20

Nějaká kamufláž?

Vašek 90.?.?.?

Krapet kamufláž..
ČSFR vznikla až v roce 1990 ..
Jestli toto je pravda při generální stávce (19.11.1989):
"... Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých tiskových konferencích ..."
Pak nevím co ti komunisti kouřili ...
[velký smích]

280803

Příspěvků: 60

17.04. 05:51 Tom  Z projevu na Letenské pláni, listopad 1989
17.04. 07:44 charon  ;)
17.04. 14:36 Robocrep  RE: ;)
17.04. 08:14 pm  :-D
17.04. 08:38 Vladimir Karasek  RE: :-D
17.04. 10:03 nitram  RE: Vladimíre Karásku
17.04. 10:06 MF  RE: Vladimíre Karásku
17.04. 13:06 Vojta49  RE: Vladimíre Karásku
17.04. 20:54 Vratislav  RE: Vladimíre Karásku
17.04. 10:44 micha  RE: Vladimíre Karásku
17.04. 09:37 voyta  RE: :-D
17.04. 10:14 pietroo  RE: :-D
17.04. 10:51 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  RE: :-D
17.04. 11:37 pietroo  RE: :-D
17.04. 09:55 FRCV  RE: :-D
17.04. 20:56 Vratislav  RE: :-D
18.04. 11:49 Mic  RE: :-D
19.04. 08:42 Upak  RE: :-D
19.04. 12:17 2xs  RE: :-D
19.04. 19:58 Jarmil  RE: :-D
19.04. 21:13  RE: :-D
19.04. 22:38 Vojta49  RE: :-D - vyprávění o "zlatých časech"
21.04. 10:56 IVAn  RE: :-D - vyprávění o
21.04. 12:39 Franta  RE: :-D - vyprávění o
19.04. 21:09 hestroy  RE: :-D
20.04. 12:17 Jezinka  RE: :-D
17.04. 08:30 Karkanos  Chrochtající lež
17.04. 10:19 dlouhon  Zvukovy zaznam
17.04. 10:52 HAVLŮV KRÁLOVSKÝ PRD  Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr éééööööhmmmmm chrrrrrrrrchchchly chrrrrrrrrchchchly
23.04. 21:12 Jarmila  RE: Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr éééööööhmmmmm chrrrrrrrrchchchly chrrrrrrrrchchchly
17.04. 10:53  A co jako ?
17.04. 11:30 Paulito  RE: A co jako ?
17.04. 13:39 lesov  RE: A co jako ?
17.04. 15:12 v79  RE: A co jako ?
17.04. 17:59 google  RE: A co jako ?
17.04. 18:31 Vladimir Karasek  RE: A co jako ?
17.04. 20:13 google  RE: A co jako ?
18.04. 22:58 google  RE: A co jako ?
18.04. 23:21 Rene Bartosek  RE: A co jako ?
19.04. 00:06 Reach  RE: A co jako ?
22.04. 22:26  Karel Gott
17.04. 20:00  RE: A co jako ?
17.04. 11:02 Zdenek S.  Máme pro toto i pěkné dětské… pořekladlo
17.04. 13:06 Petr M.  Praha 3-Žižkov, listopad 1995
17.04. 13:48 Jezinka  Jó Venda,
17.04. 18:51 Latinec  Komu se Havel upsal ..
17.04. 19:40 Tomáš Marný  Však počkejte....
17.04. 20:18  RE: Však počkejte....
18.04. 06:20 Reach  Jsem moc spokojen
18.04. 10:04 amiourka  RE: Jsem moc spokojen
18.04. 20:30 Rene Bartosek  RE: Jsem moc spokojen
18.04. 23:20 Kadence crazy  Tak Veskrna byl hodne marod ,
19.04. 05:31 Semerad  RE: Tak Veskrna byl hodne marod ,
21.04. 19:42 Kadence crazy  RE: Tak Veskrna byl hodne marod ,
19.04. 10:56 vulgar von hulwaath  zabavne, ale
19.04. 23:03 Gibi z Wilsonova  Nasi Chazarici zasa bojuju za
20.04. 00:13 Reach  RE: Nasi Chazarici zasa bojuju za
20.04. 10:24 Gibi z Wilsonova  Mily Reach88
21.04. 23:59 Reach  RE: Mily Reach88
19.12. 10:20 Vašek  Nějaká kamufláž?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

56

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 120 čtenářů částkou 19 700 korun, což je 56 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 1

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 1

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 3

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
21,93 Kč
Euro
26,15 Kč
Libra
29,32 Kč
Kanadský dolar
16,85 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,21 Kč
100 japonských jenů
21,10 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,84 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,98 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 642,06 Kč
1 unce stříbra
508,58 Kč
Bitcoin
374 951,67 Kč

Poslední aktualizace: 27.11.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 534