Diskuze k článku

Patriarchát nebo matriarchát?

Příspěvků 50

29.6.2007 0:23

Mindy,

Aja 74.?.?.?

Miindyyy!
Kde jste? Nastup. [smích]

138704

29.6.2007 0:37

RE: Mindy,

Mindy 217.?.?.?

Reakce na 138704

[smích] Milé Ájo, mám od Vladimíra povolený volno, flákání a věnování se holko-babím blbinám, jiný práci na čas a tááák.
Ale vidím. Pan L. je nepřehlédnutelný. Je to.....eeee....EXTRAORDINÉRNÍ [chechtot]

[smích] Vladimír to zvládne.

Moc pozdravů a podrbávám kočenky. Ozvu se na mail.
Mindy

138705

29.6.2007 0:42

RE: Mindy,

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138705

>[smích] Milé Ájo, mám od Vladimíra povolený volno, flákání a
>věnování se holko-babím blbinám, jiný práci na čas a
>tááák.

>Ale vidím. Pan L. je nepřehlédnutelný. Je
>to.....eeee....EXTRAORDINÉRNÍ [chechtot]

>
> [smích] Vladimír to zvládne.
>
>Moc pozdravů a podrbávám kočenky. Ozvu se na mail.
>Mindy

Uzivejte.
...se tesim.
[smích] [smích]

138706

29.6.2007 0:47

RE: Mindy,

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138705

..jsem se nedovyjadrilo.
Nedovolavala jsem se vaseho zezla editorskeho, ale vasi reakce.
Poooozdeee. [velký smích]

138707

29.6.2007 6:49

Svět trochu jinak

Saša 207.?.?.?

Reakce na 138707

Obdobně jako minule v rubrice „Svět trochu jinak“ je krásný hypotetický článek k zamyšlení. Snad se mně jenom zdá jak ženy již přede mnou tlučou na válečné bubny. Všem se nám bude něco nelíbit, je to totiž alternativní pohled, kde nelze vše prostě popřít, ale nahá představa reality je pro každého jinak rozrušující. Vyvolá to emoce, pravděpodobně bouřlivou debatu stejně jako k článku o přelidnění lidstva, kde diskuze se odvrátila od samotných nepohodlných a teoretických řešení, ale s rekordním počtem 233ti příspěvků (z toho tuším 24 od jediného přispěvovatele). Myslím si tedy, že jediné řešení toho lidského přelidnění bude krvavé, ale rád jsem si přečetl dobře napsaný jiný pohled. Tentokrát bych zas sázel na matriarchát. Ženy ve svém zájmu manipulují s muži a do jisté míry tomu tak bylo i v minulosti, ale dnes se stávají více sofistikované. Ve jménu nedotknutelné a posvátné matky, oproti vždy silnějšímu muži a pro jeho galantnost dnešní feminismus nevyžaduje již pouhou rovnost. Ženy jsou tedy již dnes více než rovnocenné a pohlavně svébytné a svévolné bytosti. Běda tomu kdo by zapochyboval. [cool]

138712

29.6.2007 7:45

Extraordinérní ....

Tom 24.?.?.?

Právě se vám podařilo přefeminizovat feministky. Bravo! Představu světa, plného volně pobíhajících svobodných žen s neukojitelným sexuálním apetitem, jsem měl také - když mi bylo šestnáct.

Dopouštíte se těžké, manipulativní demagogie:

>...žena jako člověk má dnes všechna práva jako muž, může volit jako muž, může být zaměstnána jako muž, jakmile se však vrátí ke své roli ženy, přestává být člověkem a stává se opět ženou v tradičním smyslu patriarchálního chápání rodiny a obce.

To tvrdíte vy. Tradiční smysl patriarchálního chápání rodiny a obce je naprosto prázdný pojem.

>Aby v rodině přestal platit patriarchát, musely by se totiž vztahy v rodině změnit natolik, že by se zhroutil celý systém sociálního i právního zabezpečení rodiny.

Vypustíte tezi platného patriarchátu a hned navrhnete, co by se muselo změnit a co by se zhroutilo ...

>... žijeme s podstaty kultury, která si říká křesťanská.

Hovno. Žijeme v globální nekultuře dneška, která se ústy "užitečných idiotů" snaží odbourat veškeré tradice, kulturní uvědomění a základní vklad do života - fungující rodinu. Sbohem, pane Lhotáku!

to editor: doufám, že toto byla opravdu poslední "labutí píseň" pana Lhotáka. Já už ty jeho sračky, vopravdu nemůžu ...

138716

29.6.2007 7:55

RE: Extraordinérní ....(oprava)

Tom 24.?.?.?

Reakce na 138716

"Já už ty jeho sračky, vopravdu nemůžu ..."

mělo být:

"Já už ty jeho účelové sračky, vopravdu nemůžu ..."

P.S. Není přece možné, aby byl jenom takhle prostince blbej?

138717

29.6.2007 8:47

RE: Extraordinérní ....

Saša 207.?.?.?

Reakce na 138716

>Představu světa, plného volně pobíhajících svobodných
>žen s neukojitelným sexuálním apetitem, jsem měl také -
>když mi bylo šestnáct.

Opustila Vás, když jste založil rodinu? [mrknutí jedním okem]

>Hovno. Žijeme v globální nekultuře dneška, která se ústy
>"užitečných idiotů" snaží odbourat veškeré tradice,
>kulturní uvědomění a základní vklad do života -
>fungující rodinu.

Pane Tome to nemůžete myslet vážně. Nezdá se vám, že tomu může být naopak? Nesnesete jiný pohled (ani ne nutně názor) než ten Váš? Kolikrát zde bylo řečeno, že „Svět trochu jinak“ nemusíte číst! Vaše příspěvky na jiná důležitější témata jsou umírněnější a zde takové rozohnění. [zmaten]

138720

29.6.2007 9:12

RE: Extraordinérní ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 138720

Pane Sašo, dnes je divná doba, a někdo se snaží (účelově) popřít vše, co není "racionální" (obecně řečeno vše, co neodpovídá mužskému principu). Ženský princip, protipól racia, tj. city, jsou vytěsňovány, a je jim upíráno jejich samotné působení a vliv, nebo jsou chápány jako něco apriori negativního ve smyslu špatného a nekonstruktivního. Toto samo je ale vysoce iracionální přístup, protože neodpovídá realitě, kterou všichni žijeme a pokud chceme, i vidíme. Jak rozum, tak city, tu z definice jsou, a fungují "dobře" jedině tehdy, pokud existují ve vzájemné rovnováze a harmonni. Jakmile se snaží kterýkoliv extrém převzít kontrolu a vládu nad druhým, degenerují automaticky principy oba. Pan Lhoták je bohužel školní ukázkou někoho, kdo nezvládl ženský princip sám v sobě a tím i v životě. Z toho plyne, že jeho světatvorné teorie, které jsou jen odrazem jeho zmateného "vnitřku", jsou od života odtržené, nerealizovatelné a v důsledku škodlivé.
K potlačování ženského principu (intuice) bohužel patří i požadavek racionální, neosobní argumentace. Je přeci nad slunce jasnější, že dává zbraň do ruky různým šikovným manipulátorům, kteří prostě umí racionalizovat a formulovat každou, byť i sebešílenější teorii - v historii máme nespočet průkazných demonstrací této skutečnosti. Je-li někdo nemocný, či má-li někdo zlé úmysly, neznamená to automaticky, že neumí argumentovat, a argumentů je vždy množství nesčetné, vždyť i ve vědeckých táborech existují protichůdné a nesmiřitelné tábory a názory. Šikovný manipulátor dokonce ať už vědomě, či podvědomě, využívá právě ony vytěsněné emoce, které nás ovládají tím víc, čím méně jsme si jich vědomi. Pan Lhoták tedy pochopitelně nalezne odezvu u všech, kdo jsou postiženi podobně jako on strachem z ženského a mateřského principu, a záleží už jen na stupni inteligence a racionalizace, s jakými "argumenty" nás pak on či jeho příznivci budou dále manipulovat.
Extrémní feminismus je pochopitelně to samé v bleděrůžovém, ale momentálně je bohužel až příliš pochopitelnou reakcí na to, co vystrájejí páni Lhotákové tohoto světa.

138722

29.6.2007 17:51

RE: Extraordinérní ....

Saša 207.?.?.?

Reakce na 138722

Článek (jako předcházející) je psán úmyslně k vyvolání silných emocí. Můžete si z toho vybrat co chcete, tedy i opak tj. potvrzení toho co racionální je. City a pudy mají obě pohlaví zcela nepatrně rozdílné a autor z toho těží. Je to a priori špatné? Tyto články jsou zcela vědomě a s předešlým varováním editora uváděny jako „Svět trochu jinak“. Tedy pohled do jiného světa, zdárně nám snad podhazujete, že čtenář bude negativně ovlivněn. Názory si utváříme sami a je nepravděpodobné, že je změníme náhledem do jiného světa. Nejsme děti, naše mravy nebudou (účelově??) poškozeny! Snad nebudeme pálit a zakazovat knihy, dávat zde ještě další upozornění „Jen pro dospělé“ apod. Obavy z manipulace, volání po lynčování nebo další Sir Ahmed Salman Rushdie? [mrknutí jedním okem]. Bezesporu text vyvolává silnou odezvu a to je snad dobře, Zvědavci jsou přece zvídaví. [zmaten]

138750

29.6.2007 18:10

RE: Extraordinérní ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 138750

Myslím, že se mýlíte. Články pana Lhotáka jsou psány jen jako ventilace jeho osobních frustrací a nedostatků. Počínaje vášnivou kritikou Justice, která si dovolila chtít po něm alimenty na děti, které zplodil ve svých třech (sic) manželstvích, přes odsouzení manželství a plození (protože jemu se to nevyvedlo), po kritiku chtivosti dívenek, které daly někomu jinému .. atd. - výčet je to směšný a smutný zároveň. Ty nabubřelé pseudofilosofické fráze, kterými si sám před sebou ospravedlňuje svou zapšklou kritiku všeho, na co nedosáhne, a které si článek od článku odporují, už prohlédla většina čtenářů - hlavně díky jeho malicherným a neadekvátním reakcím v diskuzích, které jsou s jeho povznesenými traktáty v do očí bijícím rozporu. Nejde o to, že by nám snad kazil mravy, spíš nám kazí žaludek a Zvědavci kazí reputaci - to je asi tak hlavní odezva, kterou jsou články pan Lhotáka schopny vyvolat. Přesto ale vidím nebezpečí v tom, že pokud se dostane takovýto jedinec k moci, je schopen skutečně nebezpečných činů, právě takovíto lidé nakonec pálí nejen knihy, které odporují jejich názorům, ale i třeba "čarodějnice".

138751

29.6.2007 16:56

RE: Extraordinérní ....

Tom 24.?.?.?

Reakce na 138720

>Opustila Vás, když jste založil rodinu? [mrknutí jedním okem]

Ne. Vás ano? ... už v šestnácti? [mrknutí jedním okem]


>Hovno. Žijeme v globální nekultuře dneška, která se ústy "užitečných idiotů" snaží odbourat veškeré tradice, kulturní uvědomění a základní vklad do života - fungující rodinu.

>Nezdá se vám, že tomu může být naopak?

No to se mně právě zdá, že všechno je směrováno k tomu, aby to bylo naopak.

>Nesnesete jiný pohled (ani ne nutně názor) než ten Váš?

Snesu jiný pohled (snesu i jiný názor) ale nesnáším účelovou demagogii.

Sledujte Lhotáka trochu pozorněji:

"Jak by tedy mělo vypadat společenství, v němž má žena přirozenou a plnohodnotnou roli?"

Lhoták mluví o jakémsi vypadajícím společenství. On nehovoří o ženě jako o samostatném jedinci, ale o její vizáži v davu a jedině tak, podle jeho slov - bude mít přirozenou a plnohodnotnou roli.

Mno, já bejt ženskou, tak ho vezmu kramflekem po kebuli. Nebo ještě níž. Obzvláště pak, když jeho žaludeční vidiny (od slova žalud) o přirozené a plnohodnotné promiskuitě v naznačeném společenství, vypadají takto:

"Žena by měla být smyslným středem, nymfou inspirující k sexuálnímu naplnění ve styku s více muži."

Pan Lhoták při filozofování zřejmě ješte nedospěl k pro něj překvapujícímu zjištění, že žena byla vždy smyslným středem, i když pro některé jedince je ten střed někde úplně jinde a inspiraci k sexuálnímu naplnění ve styku s více muži by měl raději ponechat na jejich apetitu.

Ako sa ludově hutorí - Jedna slepice dokáže uspokojit deset kohoutů.

Zdá se ale, že ani deset slepic neuspokojí představy jednoho Lhotáka ...

138741

29.6.2007 17:17

RE: Extraordinérní ....

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 138741

Jen pro upřesnění, když mluvím o společentsví, nemám na mysli celou společnost, může jít o relativně uzavřený a semknutý rodový spolek, nikoliv o dav.

Jsou dvě možnosti, buď zůstat u tradiční rodiny a s ní související etiky, která má patriarchální obsah (resp. navrátit se k nim ze současného úpadku), nebo zcela změnit způsob soužití i morální zásady a učinit tak zadost ženskému snu o "rovnosti pohlaví" (Podloženo antropologickými studiemi)

138747

29.6.2007 7:58

Oj synku němaš ty jakysik problem s babama?

Truda z Hlučina 217.?.?.?

Take pomatene čteni no až se mi s teho bryle zamlžily. Už vidim ty volně pobihajici čtyřicitky a padesatky jak juchaju na šikovne synky ať si to idu s nima rozdat, doma spokojeny rovnopravny stary, děcka zaopatřene susedskym kolektivem, po baraku rozlezly matriarchat, patriarchat bespečně zavřeny v šifoneru a fšude klid a mir.
Akorat gdesi u interneta sedi frustrovany chlopek s těšce filozofickym vyrazem po ksichtě a duma jak to eště vylepšit. Bo na něho asi nězbyla žadna vesela svobodna roba....

138718

29.6.2007 9:13

RE: Oj synku němaš ty jakysik problem s babama?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 138718

[chechtot] [chechtot] [smích]

138723

29.6.2007 9:44

Problém rovnoprávnosti?

proteus 88.?.?.?

Nepřipadá mi, že by autor napsal něco rozumného, ať už vycházím z manželství svých rodičů, nebo ze svého vlastního svazku, nevidím tam nic, co by korespondovalo s jeho vizí "patriarchátu". Má družka, toho času na mateřské, je samozřejmě s dcerou doma - za prvé proto, že dceru kojí (což bych já při nejlepší vůli zastávat nemohl), a za druhé proto, že já vydělám více peněz než ona (a peníze jsou v případě, že máte dítě, rozhodně potřeba). To ale rozhodně neznamená, že by měl někdo v něčem navrch. Ohledně veškerých závažných otázek se vždy radíme společně, vybereme nejrozumnější řešení a pak se podle tohoto rozhodnutí řídíme. Pokud jsem si všiml, fungovalo to tak i u mých a jejích rodičů, nějaká nerovnoprávnost tu prostě neexistuje. A co se sexuality týče - pokud je vztah v pořádku, nemá ani jeden z partnerů potřebu uspokojovat se s kýmkoliv jiným, to je součást nepsané smlouvy, kterou spolu muž a žena (zpravidla) uzavírají, pokud spolu chtějí žít. Pokud má autor jiné zkušenosti, pak jsou jedině subjektivní a na jejich základě rozhodně nemůže tyto zkušenosti zobecňovat. Vůbec mi v poslední době připadá, že rovnoprávnost jako taková je problém, který v podstatě neexistuje... Ale to je zase můj subjektivní názor, který rozhodně nechci nikomu podsouvat.

138727

29.6.2007 16:58

Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu

stein55 84.?.?.?

Reakce na 138727

>Nepřipadá mi, že by autor napsal něco rozumného, ať už
>vycházím z manželství svých rodičů, nebo ze svého
>vlastního svazku, nevidím tam nic, co by korespondovalo s jeho
>vizí "patriarchátu".

Slepá láska je najhorší spôsob na výber partnera. Existujú však praktické nástroje, ktoré nám pomôžu nestratiť bystrozrak.

Vložený obrázek

nech sa páči -> Pragmatický pohľad na tému - ždovský zorný uhol.

stein55

138743

29.6.2007 19:56

RE: Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138743

Po precteni jsem dosla k zaveru, ze bych byla idealni zidovska manzelka. [smích]
....ale ani muj muz si nestezuje (ani ja ne).

138758

29.6.2007 20:54

RE: Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu

stein55 84.?.?.?

Reakce na 138758

>Po precteni jsem dosla k zaveru....

pani aja,

tak je vsetko v pohode [smích] prajem pekny weekend.

stein55

p.s.: aj ked to pisal rabin, urcite to plati (malo by platit) vseobecne. ja som bol dlhe roky uspesne slobodny; pani steinova tiez. odvtedy to 29 rokov spolu majstrujeme.

138760

29.6.2007 21:13

RE: Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu

Aja 74.?.?.?

Reakce na 138760

Souhlas.
A snad prave proto, ze je tady vztah zena-muz postaven docela logicky, prijdou mi problemy, ktere predklada pan Lhotak, jako "pseudoproblemy".

Matriarchaty, patriarchaty, zivot v komunite, feminismus, rovnopravnost...vsechno je to "jen zastupne", takove bla, bla, bla z ktereho se vytraci vlastni vztah mezi muzem a zenou, jejich "stejnosti" a rozdilnosti.

I vam pekny weekend s pani steinovou.
[smích]

138761

29.6.2007 10:29

Autor

miro.slav 89.?.?.?

to v podstate vystihol dobre,len v jednej veci sa myli:
to co popisuje ako moznu buducnost je uz DNES v zapadnom svete
realitou.Zeny hlavne krasne zeny uz DNES nepatria svojmu manzelovi alebo priatelovi.Rozdavaju svoju priazen mnohym dalsim tzv.kamaratom,ktorych si pestuju ako rezervoar do ktoreho mozu kedykolvek nacriet(kolegovia v praci,
spoluziaci,internetovi znami atd.).
To im zaroven umoznuje vytvarat tlak na svojho momentalneho partnera z cielom maximalizovat svoj status v partnerstve.
V pripade,ze v pripade konfliktu partner neustupi,su pripravene okamzite povolat nejakeho nahradnika z rezervoaru tzv.kamaratov.
V druhom pripade ked v konflikte partner ustupi a je ochotny prijat nove kapitulacne vacsinou ponizujuce podmienky,su ochotne pri nom zostat,kedze dosiahli svoje:z partnera urobili sluhu,ktory im robi vsetok servis:taxikara,instalatera,psychoterapeuta,au pair,bankomat atd.Zaroven im ponechal slobodu rozvijat si svoj rezervoar nahradnikov,cim si aj do buducna udrzia silnu poziciu pri presadzovani svojho postavenia vo vztahu.

138731

29.6.2007 16:24

RE: Autor

Truda z Hlučina 217.?.?.?

Reakce na 138731

Oj na tym zapadě už fšeci zblbli a chlopi su take strašne sragory? To mě tam stary něpusti na poznavaci zajezd a ja sem do te Pařiže tak chtěla! Eště bych tam načuchla divnyma manyrama a po třiceti rokach rozvod na spadnuti a misto svojeho Wernera bych si nasadila dom Emila z vedlejši chalupy, možna by lepši kosil zahradu nebo častějši krmil kraliky.
No eště že muj je ze stare školy a jak bych chtěla blbnut tak by mi akorat řekl Mamo uklidni se a neseď tak dluho u teho počitača ma to na tebe špatny vliv. A běž rači robit tu večeřu bo viš jak to dopadlo u Bohdalky a Menšika jak ona k te večeři furt nic neměla a on byl hladny.

138740

29.6.2007 12:32

Nejdřív je třeba se v tom vyznat a pak můžete něco o tom psát !

Novákneu 195.?.?.?

Historie k němu nenalézá ekvivalent.- Vůbec nechápu proč by do toho měla krafat historie , nebo filozofie.Snad možná Marx a Engls vyprodukovali nějaké urputné úvahy jak přejít z kapitalismu na komunismus , který však jistě vycházel z toho jak žijí jiné skupiny lidí jinde na světě. Co vše je na světě možné je třeba hledat v cestopisech , nebo v antropologických studiích , ty mohou zhodnotit i život těch , kteří o tom netouží psát . Je však jisté , že vláda z hlediska výběru pohlaví je nesmysl . Může jít taky o "vládu" šamana , ale v čem vlastně chcete vládnout , když největší problém je najít jídlo a to zabere třeba 2h práce denně. Mluvit s pýchou o civilizovaném světě a zcela přehlížet způsob života např. brazilských indiánů je proboha snad nepřijatelné. Nedávno se tam papež naparoval, jak divochům církev pomohla. Jejich mluvčí jej vyvedl však z omylu prohlášením , že nejsou žádnou podřadnou kulturou a církev jim přinesla jen smrt a stále menší životní prostor. Je známo , že matriarchát funguje ještě dnes minimálně někde v Číně , tam o mnoho detailech nevím . Ale vím jak antropolog Malinovský popsal život Trobiánů. Muž nevlastní děti své manželky , naopak je jim jen přítelem a vychovává děti své sestry o kterou se také stará , řeší to mnoho problémů , kterých se my těžko zbavíme , ale přináší to jistá úskalí , která jsou podstatná ,ale ne častá , takže je zde vypustím. Důležitější je asi zmínit , že Malinovský mezi těmito lidmi žil a často jejich život popisoval z psychologického hlediska. Uvedl např. že nemají pochopitelně žádné třídní rozdělení , děti si tam užívají sexu většinou svobodně , jsou jen s tím vykazováni do pralesa. Nemají žádné problémy s pubertálními projevy , přechod dětí do dospělosti je prost u nás tak obvyklých psychických otřesů.Další velmi zajímavé popisy dětí vynechám a zmíním se o tom , že sexuální páry jsou si velmi přirozeně věrni , nemají problémy s uchylákama , jako je známe my.Pokud chtějí svůj vztah ukončit nedělají z toho problém , ale najdou si někoho jiného a žijí v poklidu dál,což u nás by tento popis značně neodpovídal. Je dobré zmínit ještě, že nežijí z hlediska vlastnění majetku a kapitálu , který byl v naší historii vždy zřetelný. I např. za socialismu , kdy komunisti hovořili o přechod na komunismus , tak byli při tom asi stejně absurdní jako dnešní kapitalisti hovořící o ekologii. V obou případech se jedná min. o to , že to není myšleno vážně. Kapitalismus se chová obecně velmi zle k lidem , jsou to jen dojné krávy a obzvláště dříve ženy. Snažit se však o nastolení spravedlnosti tím , že žena bude vládnout , tak to by jistě jen mírně změnilo taktiku elit , ale oni by sy své nové vládkyně vycvičili po svém. A destruktivní vývoj společnosti by v podstatě nezměněn vesele frčel dál. Toto je reakce jen...Automaticky kráceno

138733

29.6.2007 13:24

Tak se Vam to Vladimire podarilo:

z.a.p 72.?.?.?

rozlozil jste Zvedavce zevnitr. Vetsi etickou dezorientaci nez Lhotakovy clanky jsem jeste nikde nevidel. Zmatek, ambiguita, zcestnost.... hnus.

Gratuluji! [pláč]

138736

29.6.2007 15:09

asu iž nebudu komentovat, ale mám dotaz

Anonymouse 88.?.?.?

Jaký je autorův rodný jazyk?

138738

29.6.2007 16:57

Uz je mi jasne, jaky ma se zenami problem...

LG lg (zavináč) zion (tečka) cz 213.?.?.?

Z muže dobyvatele se tak stane pouhý objekt sebevědomého a neskrývaného zájmu.

Co k tomu vice dodat [cool]

138742

29.6.2007 16:59

Při četbě

rickover 86.?.?.?

podobných textů si vždycky vzpomenu na svou matku, ta říkala, že emancipace - tenkrát za socialismu se tomu samému neříkalo "feminismus" jako dnes, ale "emancipace" - je největší podvod na ženách v historií, že to ženám přineslo akorát jednu zbytečnou směnu denně navíc. Něco na tom je, dříve ženy pracovaly spolu se svými manžely na vlastním hospodářství, či živnosti, nebo obchodu a bydlely s nimi též ve vlastním. Dnes on i ona pracují na cizím, v cizí firmě, bydlí za pronájem v cizím bytě a "doma" se dohadují, kdo na koho vypere a uvaří, nic je vzájemně nespojuje jako dříve, žijeme spolu (většina z nás) jako spolubydlící, co se občas vzájemně použijí jako vyměnitelná sexuální pomůcka, neexistuje MY a NAŠE, pouze JÁ/TY a MOJE/TVOJE. I dítě je pak logicky překážkou, pro práci i pro vlastní život, je lépe si ho nepořizovat, demografický pokles v Evropě má tuto hlubokou příčinu, naše feminismem desítky let pokřivované a již pokřivené vztahy mezi muži a ženami.

Asi nejvíc mne pobavila úvaha, že "..žena, zejména krásná žena, by měla patřit všem a nikomu..." [chechtot] , člověk si představuje žádostivého vzteklounka, co žárlí na souseda, protože soused má doma hezkou manželku, co vzteklounkovi nedá a nedá [chechtot].

I krásná žena - stejně jako i ta ošklivější - má právo vybrat si muže, kterému bude věrná a založí si s ním rodinu, ne být Ančou Utěšitelkou pro všechny, co si řeknou a ještě si libovat, jak je "rovnoprávná" tím, že dá každému.

138744

29.6.2007 17:18

za hodinu začne víkend...

8-P 212.?.?.?

...tak si tu trošku zaanalyzuji.

Bůh stvořil muže, a z muže ženu, aby byl "člověk" kompletní. Chlap je sice silnější, racionálnější, a Bůh ví co ještě ejší; nicméně žena je zase krásnější, pracovitější (nemá tak velký problém s pracemi s nízkou přidanou hodnotou), a hlavně společenštější. Ženy motivují chlapy do společenských dějů (plesy, bály, festivaly), a muži zase vymýšlí a udržují v chodu všechny ty zábavné věci jako auta, letadla, a lodě. Toliko teorie.

V praxi samozřejmě jednotliví lidé pociťují štěstí při sexu, při pití piva, při kecání s přáteli a blízkými, a při splnění snů a přání. Bolest lidé pociťují při řezných ranách, při průstřelech, při hádkách; a také jako reakci na ztrátu někoho blízkého, na zradu, a nebo na nedobrovolné zacházení. Zárověň platí, že každý člověk je jiný, a proto homosexuála naštve když ho holky z pobřežní hlídky donutí k sexu; chlapa naštve, když musí žehlit; a ženskou naštve, když je donucena vyměnit kola u auta. Feministku naštve, když jí chlap otevře dveře; a Japonce rozzuří, když mu manželka odmítne poslušnost.

A já doufám, že se pan Lhoták nenaštve, když napíšu, že jeho článek je prachsprostým teoretizováním o jeho osobních názorech a myšlenkách, kterým dává umělý "punc" racionální analýzy. V článku totiž není jasně vymezený problém, ani řešení. Tedy - jestli se článek snaží řešit problém, jak zrovnoprávnit ženy a muže na 130%, tak jsem to nepochopil.

Přeji štastné prázdniny, a veselý víkend. Amen.

138748

29.6.2007 17:46

Všechno je jinak.

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Pojmy matriarchát a patriarchát původně znamenaly něco jiného, a sice určování příbuzenské linie v lidské komunitě. Stále dochází k matení jazyků, bohužel i ve formě zpracování rozličných slovníků. Pro určování dominantního postavení v lidské společnosti, tak, jak to chápe autor úvodního článku a řada jiných povolaných, by bylo vhodnější užívat pojmy andrarchie či gynarchie.
A jestliže je nesprávný úvodní axiom, pak je špatné téměř všechno následující. To by bylo moc psaní. Můj otec říkal: když odejde táta, odejde chleba. Když odejde máma, odejde všechno. To dnes zní trochu archaicky, že?

138749

29.6.2007 18:50

feminismus

merc 84.?.?.?

Feminismus je přímým potomkem kapitalismu. Jde jen o to, že jelikož kapitalimus představuje fyzickou rovinu existence a je viditelný ihned tak feminismus představuje intelektuální rovinu, která na materiální reaguje a díky tomu se objevuje později. Kapitalismus zničil soudobé poměry a vztahy, obyčejné lidi obral o jejich ekonomické prostředky obživy a namísto toho je postavil do rovnoceného postavení s ostatními. Liberalismus říkal, že díky tomu ukončil nadvládu člověka nad člověkem, problém je, že jen tuto nadvládu přenesl z mocensko-politické roviny na roviny ekonomickou. Nadvláda a panství tak zůstala, akorát musela udělat místo přechodu z feudálního panství na kapitalistické. To co se dělo ve vztahu mezi muži se muselo později stát i na genderové rovině, protože stavidla otevřená renesancí a zničená osvícenstvím již nešlo vrátit zpět. Pokud liberalismus dal právo muži bylo jen otázkou času, kdy ho získají i ženy. Za toto právo ovšem zaplatili nejistotou na ekonomické rovině, získali tzv. smluvní svobodu, tj. uzavřít smlouvu a prodat svoji práci, bez tohoto nemůže kapitalismus existovat, nebo může, ale potom se nazývá jinak a to komunismus či fašismus.
Dále mi není jasné na které straně autor stojí. Měl by si vybrat mezi konzervatismem a křesťanstvím, které ovšem přirozenost a z ní vyplývající sexuální volnost zavrhují a nebo dát přednost přirozenosti, ale měl by se vzdát své sentimentální glorifikace starých hodnot, prototože ty nemají s přirozeností pranic společného. Je ovšem možné, že bere přirozenost jako to co je vyzkoušené trváním času (konzervatismus), v tom případě se ovšem rovná klerikálům 19. století.
Nakonec bych rád ještě přidal Durkheimův pohled na manželství, ke kterému došel při výzkumu sociálních zdrojů sebevražd. Manželství je Durkheimem rozumněno jako společenská regulace nejen fyzického instinktu, ale také morálních a etických citů, které se vlivem sexuální žádostivosti v průběhu evoluce zkomplikovaly. Protože se morální a citové dispozice staly na organických základních životních potřebách nezávislé, stala se morální regulace monogamního manželství nezbytností. Donucením muže k věčnému svazku s jednou ženou mu stanovuje přísně určitý a konečný objekt pro potřeby lásky. Rozvod by byl poté chápán jako uvolnění této manželské regulace a kdekoli zákon a zvykosti povolily jeho nadměrné praktikování tak je dosavadní relativní imunita k sebevraždě podkopána a sebevražednost stoupá. Jelikož manželství propůjčuje větší imunitu manželovy tak úměrně tam, kde je rozvodovost přílišná je činí náchlylnější k sebevraždě. Vysvětlení je, že duševní život žen a dle toho také duševní charakter jejich sexuálních potřeb je méně rozvinut než u mužů. Ty se tak spíše vztahují k jejich organismu a nacházejí tak účinné sebeovládání v psychologii bez potřeby doda...Automaticky kráceno

138753

29.6.2007 18:51

feminismus 2

merc 84.?.?.?

Ty se tak spíše vztahují k jejich organismu a nacházejí tak účinné sebeovládání v psychologii bez potřeby dodatečné externí regulace monogamního manželství, která je potřebná mužům. Na základě tohoto vysvětletní je tedy tradiční pohled na manželství, jehož účelem je chránit ženu před mužskými vrtochy a vykořenit polygamní chování mužů, klamný. Naopak oběť zde činí žena, která na oplátku získává málo nebo nic.

138754

29.6.2007 18:59

Fantasmagorie

virila 88.?.?.?

Už mi to splývá pane Stworo, zdá se mi, že všechny články na tomto serveru jsou identické lhotákovské účelové fantasmagorie. Nelze hledět do blázince a vidět tam skutečný normální život. Já bych tady již nezveřejnila ani vtip. Zachraň se kdo můžeš!

138755

29.6.2007 19:27

Necht slysime reakci od anti-Semitu

Stare Usporadani Sveta 148.?.?.?

At jiz feministek, ci jejich stoupencu, kteri napadnou praveho Semitu Saula-Sv. Pavla (Hebrejec vsech Hebrejcu, Israelita z kmene Benjamin) za to co rekl na tema ulohy muze a zeny. Napr. ve svych Listech:

První Epištola S. Pavla k Korintským, kapitola 11
7 Nebo není muž z ženy, ale žena z muže.
8 Není zajisté muž stvořen pro ženu, ale žena pro muže.

První Epištola S. Pavla k Timoteovi, kapitola 1
11 Žena ať se učí mlčeti, ve všeliké poddanosti.
12 Nebo ženě nedopouštím učiti, ani vládnouti nad mužem, ale aby byla v mlčení.
13 Adam ezajisté prve jest stvořen, potom Eva.
14 Adam nebyl sveden, ale žena svedena jsuci, příčinou přestoupení byla.
15 Ale však spasena bude v plození dětí, jestliže by zůstala u víře, a v lásce, a v posvěcení svém, s středmostí.

138757

29.6.2007 23:23

Jedině patriarchát

Zorba 83.?.?.?

Pouze patriarchát je funkční model v jehož rámci může existovat civilizovaná společnost. Feministky se bohužel se svojí propagandou a podporou mocných západního světa snaží úspěšně patriarchát ničit a tím ničí i přirozené vztahy v lidské společnosti. Je dobře že řada národů(např. Arabové, Srbové, Rusové, Iránci atd.) odolávají ničivému západnímu feminismu který všude přichází s globalizací.

138764

30.6.2007 7:33

RE: Jedině patriarchát

Stare Usporadani Sveta 24.?.?.?

Reakce na 138764

>Pouze patriarchát je funkční model v jehož rámci může
>existovat civilizovaná společnost. Feministky se bohužel se
>svojí propagandou a podporou mocných západního světa snaží
>úspěšně patriarchát ničit a tím ničí i přirozené
>vztahy v lidské společnosti. Je dobře že řada
>národů(např. Arabové, Srbové, Rusové, Iránci atd.)
>odolávají ničivému západnímu feminismu který všude
>přichází s globalizací.

Naprosty recht. Snad pouze bychom mohli dodal, ze nicivy feminismus neni zapadni, a neprichazi sam o sobe. Tato niciva, a naprosto hnusna plisen byla zamerne NEKYM zasazena, je udrzovana, slechtena, a 'vylepsovana' prave za ucelem likvidace zapadni civilizace. Tj. KRESTANSTVI.
Nyni: kdo je odveky nepritel krestanu? Vzniklo snad krestanstvi jako protest proti Islamu? Ci vznikl Islam jako protest proti krestanstvi? Neni-li pravda ze jak (skutecne) krestanstvi (viz slova Sv. Pavla) tak i Islam nemaji pro feminismus absolutne ani pid tolerance?
Feminismus je jednim z principalnich nastroju (vymyslenych, vlastnenych a pouzivanych asi kym?) zamerne zkonstruovanych k zaniku zapadni (i.e., KRESTANSKE) civilizace. Kdo je asi ten, kdo ma na destrukci KRESTANSTVI nejvetsi zajem? [zmaten] Mohamedani? Kdyby ano (jak kazi globalni media), nesrali by si timto sami sobe do bot?

138771

30.6.2007 8:31

RE: Jedině patriarchát

vladuna 81.?.?.?

Reakce na 138771

K tomu nemohu nic dodat, snad jen se pod to podepsat.
Jen nazev puvodniho prispevku byl zbytecne provokujici ci agresivni.
Dalsi nabozenstvi s patriarchalnim modelem je zidovstvi. Toto by zde melo byt rovnez zahrnuto.
Tak jako "upalovani carodejnic" nemuze byt brano jako vazny argument proti krestanstvi, tak sionismus popripade zidovske / sionisticke spicky usilujici o NWO a jejich doktriny ci akce nemohou byt brany jako argument proti zidovstvi. Talmudicke zidovstvi je pouze jednou z myslenkovych odnozi zidovstvi. Mozna nejmarkantnejsi, ale nikoliv myslenkove nejblizsi starozakonni zvesti.

http://www.jewsagainstzionism.com/
http://www.jewsnotzionists.org/
http://www.nkusa.org/

138776

1.7.2007 20:49

RE: Jedině patriarchát

Stare Usporadani Sveta 24.?.?.?

Reakce na 138776

>Dalsi nabozenstvi s patriarchalnim modelem je zidovstvi.
Problem je ale v tom, ze zidovske "nabozenstvi" (tezko nazvat spolecenskou strategii, ci kult coz judaismus je, "nabozenstvim"[mrknutí jedním okem] podporuje patriarchalni model mezi temi "svymi", ale na druhe strane, predevsim mezi krestany (i.e., uhlavni nepratele) ji nici vsemi moznymi zpusoby.

>sionismus popripade zidovske /
>sionisticke spicky usilujici o NWO a jejich doktriny ci akce
>nemohou byt brany jako argument proti zidovstvi. Talmudicke
>zidovstvi je pouze jednou z myslenkovych odnozi zidovstvi. >http://www.jewsagainstzionism.com/
>http://www.jewsnotzionists.org/
>http://www.nkusa.org/

Pane Vladuna,
necht jeden, rozumejici anglictine rabina (napr. namisto 'world' rika 'welt', matertina tohoto rabina je yiddish), polskeho chazara Israele Domba, na uvedene lince slysi jake zaujima stanovisko "anti-zionisticka" Naturei Karta.
www.youtube.com/watch?v=1QfgvDXsDds
Zatimco zioniste usiluji o dominaci sveta pred prichodem jejich vysneneho "moshiai" (kdo to bude? Potomek Lucifera? Ci on sam?), Naturei Karta chce s tou dominaci pockat az yiddish "moshia" prijde na tento svet. A pak se to "rozbali" naplno, euka v ruce se zionisty. Jaky je teda rozdil? Zadny. I princip Naturai Karta, stejne jako zionistu, spociva na Talmudu. Mily rabin se o tom jasne zminuje, svymi vyrazy o "vrozene svatosti" zidu se rovna zionistum, rabin je stejny prolhany supermacista. Bez Talmudu (Kristus se o ustni forme, kterou mazany rabin nazyva taky "Torah", ci "ustni Torah", jeste tehdy nesepsane v Talmud zminuje a napada kde jen muze, jako "Tradice Starsich, ktere udelaly zakony Mojzise a Boha neplatnymi"[mrknutí jedním okem] by neexistoval ani zionismus, ani tito Naturei Karda zide, kteri jen nesouhlsi s nacasovanim zidovske dominace nad tradicnim svetem (aby to se mohlo stat, tradicni svet, rozdily mezi rasami a narody, rozdily mezi zenami a muzi, vse musi byt zniceno, a krestanstvi pod trestem zabiti zakazano. A na tom zide, at zioniste, Naturei Karta, ci ateisticti zide, pracuji 24 hodin denne, 365 dni v roce. A dari se jim). Ale cil je stejny: NWO ve kterem budou pouze dva druhy: Zide (vrozena svatost, lide), gojimi (zvirata v lidske podobe bez naroku na majetek, vse majetek "lidi" = zidu).
Rabin Israel Domb a jeho Naturai Karta (ktera nesouhlasi se zionismem, tj. neouhlasi s nacasovanim, ale souhlasi se zidovskym supermacismem nadrazenosti nad vsemi ostatnimi lidmi)slouzi jen k zastreni mysle gojimu, aby se nereklo ze "vsichni zide jsou stejni, ze jsou mezi nimi i dobri ...".
Kdyby zid nenasledoval Talmud, tak nebude zid. A Talmud je "Magna Chartou" pro Neturai Karta.
Vyznamny rabin Rodkinson definoval: "Moderni zid je produkt talmudu". V jinych slovech, bez talmudu by nebylo dnesnich zidu, at jiz zionistu, ateistickych, ci tech "vyckavajicich" jako Naturai Karta.
Talmud, manual Naturai Karty, je plny nenavisti vuci Kristu, Sv. Panne Marii, a nasledovnikum Krista.
http://libreopinion.com/members/standarteslc/jewishquestion07.html
Amen

138932

2.7.2007 4:50

P. Vladuno, toto je snad mluvici samo za sebe

Stare Usporadani Sveta 24.?.?.?

Reakce na 138776

Pani Elizabeth Dilling byla siroce znamym kritikem judaismu pred druhou svetovou valkou, az do doby kdy zemrela v 1967.
Toto je v anglictine, pokud rozumite, a chcete-li, studujte. I s nahledy do orig. exhibitu. Skvele pro jednoho, kdo ma zajem ne byt krmen, nybrz vedet: "Vejdi-a-naslouchej."
http://www.come-and-hear.com/dilling/index.html

138962

2.7.2007 5:02

Film ktery stoji za to aby byl shlednut

Stare Usporadani Sveta 24.?.?.?

Reakce na 138776

Hodinovy film v anglictine, z roku 1988. Zde se jeden zvidavy muze dozvedet odpoved na to, co se dnes deje kolem nas, a odkud to vzeslo.
http://video.google.com/videoplay?docid=-6657600254881054584&q=the+other+israel

138963

30.6.2007 12:28

RE: Jedině patriarchát

Jarmila 85.?.?.?

Reakce na 138771

Jistě, feminismus je hnusný, protože zanáší rozkol mezi muži a ženami už i tím, že by neustále rád využíval nějakých výhod pozitivních diskrminací. Ovšem rasisticky smýšlející muži jsou ještě hnusnější, když se domnívají, že ženští lidé jsou podřadnější než mužští lidé- z toho důvodu by prý jim mužští lidé měli oprávnění vládnout. Oni řvou proti feministkám, že chtějí mít všlijaké výhody získané pozitivní diskriminací, ale přitom sami nejsou o nic lepší, neboť rovněž by byli rádi pozitivně diskriminovaní. Svou nadvládu by chtěli mít rovnou zákonem potvrzenou, místo aby se sami snažili získat ženu, u které by si získali přirozený respekt.

138787

2.7.2007 22:07

RE: Jedině patriarchát

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 138787

Nevím o jaké pozitivní diskriminaci žen nebo zákonem potvrzené nadvládě zde mluvíte. Jsem ale rád že odsuzujete feminismus, u vás mne to opravdu překvapuje, protože jsem si myslel že jste téměř "fanatická" feministka a i ty vaše stránky jsou neskutečně feministické. Ovšem používání výrazů jako "mužští lidé" a "ženští lidé" mi přijde stejně zvláštní a jako okoppírované od feministek.
Feminismus je špatný protože ničí tradiční rodinu a patriarchální společnost a ženy díky němu přestávají být ženami a muži přestávají být muži.

139056

2.7.2007 21:56

RE: Jedině patriarchát

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 138771

Naši civilizaci chtějí zničit americko-sionistické mocenské elity(tedy lidé jako Bush, Sharon atd.). Jejich cílem je nastoli nový světový řád(NWO), to znamená zničení všech kultur a národů a jejich nahrazení jednou multikulturní prohnilou masou které bude vládnout jedna světová vláda. takže feminismus vytvořili a šíří mocipáni z USA, EU a Izraele s cílem zničit všechny kultury(křestanskou, muslimskou i ty ostatní) a tak nastolit svůj NWO. Jsou to právě americko-sionističtí mocipáni a jejich media, propaganda a globalizace kteří urputně ničí křestanské národy a zdaleka nejen křestanské. A pokud se jim nějaký národ odmítne podřídit pak na něj i zaútočí(viz. Srbsko, Irák, Afganistán a brzy patrně i Irán).
Samozřejmě že ani v křestanství ani v Islámu a ani v žádném jiném nánoženství není pro feminismus prostor. Ani jedno z těchto náboženství nevzniklo jako protest proti tomu druhému, obě vznikly samostatně nezávisle nasobě.
takže ano, feminismus nemá nic společného s opravdovou křestanskou kulturou, ale je produktem mocipánů z USA, EU a Izraele kteří se dnes snaží vystupovat jako "západ", kteří ale ve skutečnosti západní civilizaci ničí.

139053

30.6.2007 16:17

RE: Jedině patriarchát

Striga 160.?.?.?

Reakce na 138764

Jasně, akorát že ten patriarchát chcípe jaksi sám od sebe. Poslali jste nás do práce, utekli jste od rodiny, jezdíme autem, chodíme si vydělávat a nějak musíme obstarat děti, protože tatínci šli ten patriarchát budovat někam jinam.

Někteří do parlamentu, jiní do hospody, třetí na fotbal. Ještě jsem nezažila restauraci plnou kouřících matek, které vařící manželé volají domů, plné stadiony žen, řvoucích na rozhodčího, neznám rodinu, kde by matka řekla sory, děti buďte hodné, zamilovala jsem se jinde, Pepa je o dvacet let mladší a odcházím za hlasem své vagíny.

My baby totiž na ten patriarchát nemáme čas, abychom ho hýčkaly. Musíme budovat svět pro sebe a své děti, takže ten patriarchát udržují jen chlapi a je to vidět. Chcípe.

138794

30.6.2007 18:12

RE: Jedině patriarchát

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 138794

Tento článek dává prostor a naznačuje možnosti sociálního modelu, který není patriarchální. A mám pocit, že Vás pobuřuje ještě více, než obhajoba patriarchátu. Chtete rovnost v podmínkách patriarchálního modelu rodiny, kde to nefunguje a ani fungovat nemůže. Je to s Vámi opravdu těžké.

138819

1.7.2007 5:05

RE: Jedině patriarchát

V. Sodek 212.?.?.?

Reakce na 138819

Pane filozofe
Vše je možné [smích]

138880

2.7.2007 22:10

RE: Jedině patriarchát

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 138794

Patriarchát bohužel přestává fungovat, není to ale vina jen mužů nebo jen žen. Je to vina morálního úpadku a degenerace které způsobují zanikání tradičních hodnot a tradiční rodiny a tradičních úloh žen a mužů.

139058

30.6.2007 7:37

Vysvětlení původu slova orgie

Jarmila 85.?.?.?

Řecké slovo orgia znamená oběť, bohoslužba, mystérium. Každé vítězné náboženství mění bohy náboženství poraženého v ďábly. Kněžky keltských a germánských kultů plodnosti byly ve středověku upalovány jako čarodějnice. Muslimové rozpoutali svatou válku proti křesťanům a křesťané pořádali křížové výpravy proti muslimskému ďáblovi. A tak snad není příliš překvapující, že slovo orgie, které kdysi označovalo nesvětější rituál starého mateřského náboženství, dnes pokleslo na nadávku. Ale bylo by příliš snadné připisovat vinu za toto zfalšování jen samotnému křesťanství.

Ženskosprávní kultury, které kdysi odvozovaly svá měřítka hodnot ze sexuální konstituce ženy, považovaly lásku za naplnění boží vůle. „Malá smrt“, krátká ztráta vědomí při orgasmu, byla pojímána jako zjevení: v tomto okamžiku se člověk stává nástrojem Velké bohyně a na vlastním těle zažívá extázi božského tvoření. Žena ví, že tomu tak je, protože jí byla dána schopnost zrodit život. Dítě je živým svědectvím, že bohyně může tvořit skrze ženu. Proto byla v mateřskosprávních kulturách láska svatá. Byla prosta studu a viny.

Naproti otcovskosprávním kulturám je pohlavní styk prostředkem pro získání rozkoše. Protože muž pro svou rozkoš nemusí přinášet žádnou oběť- ne on, nýbrž žena rodí v bolestech- je jeho pohlavní život stále pronásledován špatným svědomím. Toto špatné svědomí může mít dvě formy: buďto je, jako v asketických náboženstvích,směsí nenávisti k ženám a zdrženlivosti, kterou si muž sám dobrovolně ukládá, nebo jako v Heladě a Římě, vede k rozdělení lidstva na bytosti ukájející rozkoš (chlapce, kinédy, hetéry, kurtizány, metresy) a na výrobce potomstva (manželky, matky) Vzniká rozpolcená loajalita. Kde muž „miluje“, tam nemůže „uctívat“. A kde „uctívá“, tam nemůže „milovat“. Tak se orgie stala z věci posvátné věcí zlořečenou a bezbožnou.

Ale čím byla orgie v mateřském právu? Párování všech lidí se všemi ostatními. Pohlavní akt, který jinak podnikáme pro rozkoš, se stával obětí. Změnil se z aktu braní v akt dávání. Cílem nebylo atomizované, sobecké párování dvou lidí, kteří se odtáhli od zbytku lidstva, aby hověli soukromému potěšení, nýbrž sjednocení všech se všemi. Starých a mladých, krásných a ošklivých- všichni se spojovali před očima všch. Neexistovalo žádné tajemství, žádná vina, žádný stud, neboť to byla oběť. Nedálo se tak z rozkoše, nýbrž z povinnosti. Nebyl to akt světského sobectví, nýbrž rituál, forma bohoslužby, jaká ještě přežívá v anglikánské svatební liturgii: „Svým tělem se k tobě modlím, své tělo obětuji tobě ke cti.“
(z knihy Encyklopedie sexuality od Ernesta Bornemana)

138772

6.9.2008 11:13

ehm

Willynka 82.?.?.?

Pane Lhotáku, Vy máte z žen komplex jak Brno. Asi byste s tím měl něco dělat, protože tyhle bludy se nedají číst.

170004

24.10.2014 22:53

výběr

Vilda 37.?.?.?

Řekl bych jednoznačně matriarchát,ikdyž možná ne tak jednoznačně,protože jak kdy. Žena má být milována, ma jí být věnováno vše a má i mít hlavní slovo-proč by ne. Nicméně pokud pravdu nemá a dělá něco špatně, tak je to prostě špatně a muž by jí měl ukázat že to tak být nemá.

319731

25.10.2014 12:43

výběr

Vilda 37.?.?.?

Řekl bych jednoznačně matriarchát,ikdyž možná ne tak jednoznačně,protože jak kdy. Žena má být milována, ma jí být věnováno vše a má i mít hlavní slovo-proč by ne. Nicméně pokud pravdu nemá a dělá něco špatně, tak je to prostě špatně a muž by jí měl ukázat že to tak být nemá.

319767

Příspěvků: 50

29.06. 00:23 Aja  Mindy,
29.06. 00:37 Mindy  RE: Mindy,
29.06. 00:42 Aja  RE: Mindy,
29.06. 00:47 Aja  RE: Mindy,
29.06. 06:49 Saša  Svět trochu jinak
29.06. 07:45 Tom  Extraordinérní ....
29.06. 07:55 Tom  RE: Extraordinérní ....(oprava)
29.06. 08:47 Saša  RE: Extraordinérní ....
29.06. 09:12  RE: Extraordinérní ....
29.06. 17:51 Saša  RE: Extraordinérní ....
29.06. 18:10  RE: Extraordinérní ....
29.06. 16:56 Tom  RE: Extraordinérní ....
29.06. 17:17 Radim Lhoták  RE: Extraordinérní ....
29.06. 07:58 Truda z Hlučina  Oj synku němaš ty jakysik problem s babama?
29.06. 09:13  RE: Oj synku němaš ty jakysik problem s babama?
29.06. 09:44 proteus  Problém rovnoprávnosti?
29.06. 16:58 stein55  Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu
29.06. 19:56 Aja  RE: Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu
29.06. 20:54 stein55  RE: Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu
29.06. 21:13 Aja  RE: Desať spôsobov, ako vstúpiť do zlého vzťahu
29.06. 10:29 miro.slav  Autor
29.06. 16:24 Truda z Hlučina  RE: Autor
29.06. 12:32 Novákneu  Nejdřív je třeba se v tom vyznat a pak můžete něco o tom psát !
29.06. 13:24 z.a.p  Tak se Vam to Vladimire podarilo:
29.06. 15:09 Anonymouse  asu iž nebudu komentovat, ale mám dotaz
29.06. 16:57 LG  Uz je mi jasne, jaky ma se zenami problem...
29.06. 16:59 rickover  Při četbě
29.06. 17:18 8-P  za hodinu začne víkend...
29.06. 17:46 Kropáč  Všechno je jinak.
29.06. 18:50 merc  feminismus
29.06. 18:51 merc  feminismus 2
29.06. 18:59 virila  Fantasmagorie
29.06. 19:27 Stare Usporadani Sveta  Necht slysime reakci od anti-Semitu
29.06. 23:23 Zorba  Jedině patriarchát
30.06. 07:33 Stare Usporadani Sveta  RE: Jedině patriarchát
30.06. 08:31 vladuna  RE: Jedině patriarchát
01.07. 20:49 Stare Usporadani Sveta  RE: Jedině patriarchát
02.07. 04:50 Stare Usporadani Sveta  P. Vladuno, toto je snad mluvici samo za sebe
02.07. 05:02 Stare Usporadani Sveta  Film ktery stoji za to aby byl shlednut
30.06. 12:28 Jarmila  RE: Jedině patriarchát
02.07. 22:07 Zorba  RE: Jedině patriarchát
02.07. 21:56 Zorba  RE: Jedině patriarchát
30.06. 16:17 Striga  RE: Jedině patriarchát
30.06. 18:12 Radim Lhoták  RE: Jedině patriarchát
01.07. 05:05 V. Sodek  RE: Jedině patriarchát
02.07. 22:10 Zorba  RE: Jedině patriarchát
30.06. 07:37 Jarmila  Vysvětlení původu slova orgie
06.09. 11:13 Willynka  ehm
24.10. 22:53 Vilda  výběr
25.10. 12:43 Vilda  výběr

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

72

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 141 čtenářů částkou 25 032 korun, což je 72 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,

stalo se už smutným pravidlem, že na konci měsíce musím uvřejňovat tenhle křiklavý rámeček s prosbou o pomoc. Do konce měsíce zbývá poslední den a my máme vybráno jen něco přes 70 %. Prosím uvažte, zda byste mohli přispět na provoz tohoto serveru. Děkuji.

Ve zkratce

Rouška neposkytuje žádnou ochranu proti virům a tedy ani COVID-1929.09.20 07:27 Neurčeno 10

Přidusit, povolit. Přidusit, povolit. Prymula si to užívá28.09.20 19:12 Česká republika 4

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 8

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 2

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Měnové kurzy

USD
23,19 Kč
Euro
27,17 Kč
Libra
29,79 Kč
Kanadský dolar
17,29 Kč
Australský dolar
16,48 Kč
Švýcarský frank
25,16 Kč
100 japonských jenů
21,94 Kč
Čínský juan
3,40 Kč
Polský zloty
6,00 Kč
100 maď. forintů
7,43 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,26 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 837,42 Kč
1 unce stříbra
556,38 Kč
Bitcoin
248 813,78 Kč

Poslední aktualizace: 29.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 882