Diskuze k článku

Povrchní svět lidí

Příspěvků 39

27.5.2007 0:30

Zábava

Drobeck 213.?.?.?

Zábava k životu patří, vždy patřila a patřit bude. Váš článek mi připadá jednostranný a silně zaujatý… Možná je to jen můj dojem, ale mám pocit jakoby to psal zneuznaný autor ? Nebo jste nešťastný a sám a nemáte s kým jít na fotbal nebo na koncert a vůbec pobavit se?
Píšete o svobodě, ale co je svoboda? V první řadě zodpovědnost, pokud chcete svobodu, tedy možnost žít podle svého, musíte si v první řadě určit nějaké mantinely. A jen na Vás závisí co si zvolíte! Nikdo Vás přece nenutí vydávat peníze za sport nebo hudbu.
Jiná věc je otázka politiky která nás vede ke konzumnímu životu. Samozřejmě tady není co řešit, spokojený občan je předpoklad jak vyhrát příští volby.
Další otázka by mohla směřovat k tomu co je pro Vás podřadné na ocenění učitelů, lékařů, vědců atd… Zkuste si projít statistiky na Inetu kolik kdo vydělává podle oborů a odpracované doby.
A do třetice, výstupy těchto podle Vás zneuznaných géniu:
vědci kteří produkují vynálezy nemající šanci v dnešní (rozuměj tržní) ekonomice,
lékaři kteří víc než v ordinaci stojí před soudy za poškození zdraví a učitelé?
Kapitola sama o sobě nezvládají disciplínu natož aby něco učili. Jenom si stěžují a montují kamery kam se dá (dokonce i toalety)…

136210

27.5.2007 1:26

RE: Zábava

ilsa ilsa (zavináč) wo (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 136210

Pane, ten článek jste vůbec nepochopil.

136212

27.5.2007 8:29

RE: Zábava

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 136212

>Pane, ten článek jste vůbec nepochopil.

To máte jistě pravdu, ale myslím, že i kdyby nakrásně tento páně Lhotákův článek, četl každý občan této nemocné planety, tak by to nic nepomohlo a svět by asi vypadal pořád stejně. Lidi se začnou zajímat a druhého, až když potřebují jeho pomoc, nebo mají z něčeho veliký strach a bojí se tak, že jsou pak ochotni obětovat i to, co by jinak nikdy neobětovali. A to asi nezmění nikdo. Snad jen Bůh, jestli ovšem nějaký existuje. Změnu myšlení, spíše však náhled na život, může však povětšinou učinit jenom ten, kdo o to má zájem a kdo je toho schopen. A já si myslím, že je právě méně takových, kteří jsou toho schopni a ochotni to udělat. Celkově s tím článkem souhlasím, ale dýše z něho silný závan utopie. "Lidi jsou lidi a jsou schopni jenom toho, čeho jsou lidi schopni". Jak daleko jsme pokročili v našich "zábavách" od starého Říma ? Stále existují "trilobiti", kteří jsou ochotni mlátit se mezi sebou za peníze a pro "potěchu" druhých. Box, Kikbox, ultimate fighting, catch as catch can a podobné zhovadilosti. Je ovšem pravda, že se hojně daří těmto dekadentním "sportům" ve Státech. I ten maňáskový wrestling, který si neopomněli nazvat "světovým" je sice víceméně neškodný, ale co to vzbuzuje v těch polomozcích, kteří to zaníceně sledují, je také poněkud znepokojující. Takže vidíte, kolik hovad je stále ochotno produkovat tuto činnost a ještě víc je těch, kteří to chtějí vidět a ještě za to platit. Můžete se pokusit jim dát přečíst článek pana Lhotáka. Reakce zaručena, ovšem jaká, to snad ani není třeba zmiňovat. [smích] [pláč]

136220

27.5.2007 8:44

RE: Zábava

Tom 24.?.?.?

Reakce na 136212

Je opravdu tak těžké pochopit článek?

Máte to tady černé na bílém:

"Mluvím o filozofii pro reálný život, pro světský život, pro normální lidi, a ta nevznikne, pokud o ni neprojevíme zájem, pokud nepřispějeme namísto zábavy a pohodlí k jejímu zrození, pokud dáme raději tisíc korun za vstupenku na fotbal či zábavný koncert namísto toho, abychom si koupili myšlenkově obsažnou knížku ....."

Máte si koupit knížku!

Vložený obrázek

136221

27.5.2007 2:38

RE: Zábava

spaceman 88.?.?.?

Reakce na 136210

Ja si nemyslím, že je článek silně zaujatý nebo že je snad chudák autor sám a nemá s kým jít na koncert nebo se vůbec pobavit. Jde spíš o to co si vlastně Vy a autor článku pod pojmem ZÁBAVA představujete ... nejspíš si to nebude podobné. Podřadné na ocenění učitelů, vědců nebo lékařů je hlavně to, že jim a jejich myšlenkám není dáván zdaleka takový prostor v médiích jako třeba zpěvákovi kapely Kabát, stupidní multimilionářce Paris Hilton nebo desítkám dlaších "osobností", jejichž přínos pro zlepšení soužití jedinců v naší společnosti či pro zlepšení soužití naší společnosti s okolním prostředím se dá srovnávat s onanií potetovaného kulturisty před třídou prvňáčků. A co je tedy ta svoboda? Dá se snad ještě mluvit o nějaké svobodě? Já myslím že už dávno ne. Svoboda je jen iluze. Nikdo z nás není svobodný. [zmaten]

136213

27.5.2007 7:10

RE: Zábava

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 136210

Ono s těmi vědci, vynálezy a tržním hospodářstvím je to tak, že vynalézáním opravdu nic nevyděláte. Dejme tomu, že na něco přijdete:
V první řadě musíte mít balík, abyste si to nechal patentovat ve všech formách a státech kde a jak se dá, jinak vám to ukradnou. Ten ovšem nemáte.
V druhé řadě vás s tím pošlou do háje, neb oni vyrábí už něco, kde by si výrobou toho vašeho konkurovali sami sobě, a ke všemu by museli zavádět novou výrobu a proč by to dělali když je živí to co už dělají?
Poté vám navrhnou, že to celý máte realizovat, zajistit všechny atesty, katalogy a reklamu a oni to teda pak milostivě od vás vezmou a začnou vyrábět a prodávat.
S tím je zase vy pošlete do prdele, neb na to jednak nemáte, jednak to už byste to mohli prodávat a vyrábět zrovna sami neb jediný, co pro vás ta firma udělá, je to, že všechno nechá udělat VAS a sama bude jen vydělávat.
Takže to hodíte do šuplíku a je po vynalézání.
A abych nezapomněl: pokud je váš výrobek dokonalý, hlavní věcí výrobce je doplnit ho tzv. "kurvítkem", aby to dlouho nevydrželo.

Krysa

136218

27.5.2007 14:09

RE: Zábava

Alena 212.?.?.?

Reakce na 136218

>A abych nezapomněl: pokud je váš výrobek dokonalý, hlavní
>věcí výrobce je doplnit ho tzv. "kurvítkem", aby to dlouho
>nevydrželo.


Dokonale vystiženo Vážený Pane.

Proč by daný výrobek měl fungovat dokonale,dlouhou životností?Správnost pojmu a "kurvítkem" ukázet dojem.To nezapadá do jejich jimi určené strategie tržního hospodářství./Tedy pokud jsem pochopila správně/

Ráda bych slyšela Váš názor jak sám vidíte možné otevření šuplíku?Tímto způsobem,jak píšete je nesmysl cokoliv vynalézat bez obavy doplnění "kurvítkem". [zmaten] [pláč]


Alena

136228

28.5.2007 4:59

RE: Zábava

Druid 89.?.?.?

Reakce na 136228

Jako obvykle prechazi tato role vrchniho arbitra na spotrebitele. Pokud mu nebude dlouhodobe divne, ze vec zakoupena pred dvaceti lety stale bez problemu funguje a vec nova, kterou z nejakeho zvlastniho rozmaru snad zavanu novosti ci mozna snahy byt IN [smích] vymenil za vec fungujici lec starou, ktera se mu po dvou letech a jednom mesici uzivani zcela nahodne vykurvi, tak se nebude dit nic. Ale coz, stoji to par penez, tak to prece nebude resit. Casem treba zapomene na to, jak dlouho ma co vydrzet. Beztak o tom co si kupuje, vi takove lejno, ze nema ani jinou moznost.

136254

28.5.2007 16:38

RE: Zábava

Alena 212.?.?.?

Reakce na 136254

S Vašim názorem souhlasím.A děkuji za jeho pochopení.Ovšem pokud se mé jednoduché počty nepletou,pak právě za věc,která nyní pro někoho stojí pár peněz,která se dejme tomu po dvou letech rozbije a jsme nuceni si danou věc zakoupit po čase znovu,kde cena samozřejmě vzroste,ale opět vzrostou především náklady,výnosy a výdaje.Takže pro někoho možno pár peněz,ale pro někoho jako pro mne postrádá logiku a princip funkčnosti.Stále pro můj selský rozum zaplatím více,než-li za výrobek,jehož životnost je 20let.Mám spousty věcí po babičce,které fungují dodnes a to více jak půl století.Pro někoho možná staré,out,ale pro mne funkční.
Pravdu máte,že to co si kupujeme,které si nejsme schopni sami vyrobit,nevíme nic a nemáme jinou možnost.Ale tady si dovolím pouze doplnit,vždy máme možnost.Nikde snad neexistuje jen jedna možnost,krom zákonů,které bychom měli dodržovat,i když jsou na hlavu postavené.Nyní záleží pouze na nás,jakou možnost si vybereme.Buďto zakoupíme či nikoliv,pak ovšem musíme přemýšlet čím nahradit tento výrobek.Mohu se plést,nerozumím skoro ničemu,pouze svému "řemeslu" a to s ničím tak závažným,jako je tržní hospodářství společné.Pokud se pletu,ráda bych věděla kde.

136282

28.5.2007 18:59

RE: Zábava

popolnik 38.?.?.?

Reakce na 136282

>Mám spousty věcí po babičce,které fungují dodnes a to více jak >půl století.Pro někoho možná staré,out,ale pro mne funkční.

Pani Alena,

prepacte, ze sa tak "z boku" zapojim do debaty; urcite sa Vam bude pacit nasledovna platforma, kde si vyrobcovia produktov napisali na vlajku no kurvitka!

Iste, tie ceny su trochu nadpriemerne, ale my nie sme az tak bohati, aby sme si mohli dovolit kupovat lacne veci. Ze ano? [mrknutí jedním okem]

Vložený obrázek

....racte vstupit!

p.s.: pre dobrych priatelov hladam a obstaravam darky vzdy tu.

136293

30.5.2007 0:40

RE: Zábava

Alena 212.?.?.?

Reakce na 136293

Vážený Pane,děkuji Vám za odkaz.Shlédla jsem a některé z věcí jsou opravdu úžasné.Pravda,až na ceny. [mrknutí jedním okem]

Pro inspiraci velice zajímavé,jako Kalimba.

I když jsem zastáncem,který pro své přátelé dárky tvoří sám a v neposlední řadě nejraději nakupuji v antikvariátech,v různých veteších,kde se dají občas najít neocenitelné kousky.A také jsem i půdní vymeteč [smích] [smích]


Alena

136411

30.5.2007 10:02

RE: Zábava

popolnik 38.?.?.?

Reakce na 136411

>A také jsem i půdní vymeteč

Pani Alena, to je ta spravna challenge! Ta neistota v hladani a potom aj v najdeni; neprekonatelne! Prajem Vam este pekny den.

136432

29.5.2007 6:47

RE: Zábava

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 136282

A co kdyz si ze zakona nekdo pojisti, aby bylo zbozi na stejne urovni. Treba nekdo uvedl, ze v elektronice se prestane pri vyrobe pouzivat olovo. Ciste z ekologickych duvodu, ja jinak? Ze tam zustane jina hromada tezkych kovu horsiho charakteru?.... Avsak elektronice pro letadla bude ucinena vyjimka a tam se bude moct olovo pouzivat. A tak to jde udelat skoro se vsim. Staci to pouze navenek pozitivne zduvodnit. Posledni do oci bijici pripad je bionafta. Neni dulezite, co je pravda, ale jakym zpusobem je zpracovana verejnost a ovlivneno ci vytvoreno verejne mineni.

136314

29.5.2007 20:32

RE: Zábava

Alena 212.?.?.?

Reakce na 136314

>A co kdyz si ze zakona nekdo pojisti, aby bylo zbozi na stejne
>urovni.

Pane René,tady jsem to,přiznám se,zcela nepochopila.

O olovu,jsem nevěděla vůbec nic.Vaše čtení mne přimnělo si oprášit pramalé znalosti a trochu více se dozvědět.
Dočetla jsem se,že olovo je známo již od starověku a jeho využití.Kde se využívá,jaké má vlastnosti..atd.
Především je znám jako velice odolný kov,proti korozi,nemluvě o jeho spracování.Jedním z jeho atributů je právě dlouhá životnost./omluvte prosím laika/
Nyní i díky Vašim slovům,mé prosté myšlení více rozumí a kousek do skládačky zapadnul.
Ano,jak jinak,než-li z ekologického,hygienického,epidemologického hlediska?Koukám,že dnes co je dobré,je vlastně špatné a co je špatné je tím nejlepším?
Dočetla jsem se,že teprve zhruba před 100 lety,se výzkum zabýval těmito toxickými kovy.A také,tyto poznatky si naši vědci přivezli ze stáží z USA. [zmaten]
Když si uvědomím,že USA,která nemá žádné kořeny,je zde pouze zhruba 300let,smíchaná převážně z Evropanů a Americkým snem..bylo/z poslíčka-milionářem/?

Také je otázkou,dnes jsou totiž vě všem obsaženy toxické látky,kovy.

Víte,držím se rad mé babičky.Dej si vše na co máš chuť a co Ti chutná,nekoukej co je zdravé,nebo nezdravé.Pouze co je dobré.Neboj,on si to Tvůj žaludek sám přebere.Babička je zdářným příkladem,nikdy netrpící vážnějšími chorobami,čiší vitalitou a za 5 let jí bude 100roků.Podle "odborníků"by tu neměla již býti!No tak nevím,kde je tedy zakopaný pes?!

Zde se mi jen potvrzuje,že dříve to fungovalo daleko lépe,než-li dnes.Že by to bylo tou jinou dobou? [velký smích]

Chtěla jsem se Vás zeptat pane René,jak jste psal o bionaftě?Netuším co jste tím myslel a ráda bych věděla více.Děkuji.

Alena

136387

29.5.2007 22:10

RE: Zábava

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 136387

Bionafta je tady. http://www.osel.cz/index.php?clanek=2607
A olovo v polovodicich ma souvislost se studenymi spoji, a jelikoz v letecke a tusim ve vojenske technice ma byt v EU povoleno, tak nekdo moc dobre vi, co cini. To by nam vsak mohli podrobneji vysvetlit panove radioamateri nabo profesionalove. Zrejme se tech polovodicu v ramci boje za ekologii bude muset vyrabet vice. V bledemoderem se sofistikovane da do vzneseneho havu, cokoliv. [pláč]

136400

28.5.2007 11:07

RE: Zábava

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 136228

Tržní hospodářství se řídí systémem trhni co mužeš. Nikoli kvalitou výrobků. Tudíž aby se "trhlo" je nutný vyrábět levně bez ohledu na kvalitu a tak, aby se to podělalo den po záruce a oprava byla dražší jak nové zařízení, např.hlava za 1500 a cely video za 2100. Tudíž se doplní kurvítkem a pak se vyrábí furt dokola, neb každej je nucenej kupovat a kupovat neb mu nic nevydrží. Viz např. videa LG, to je tak šílená sračka, že bych si tim nepodložil ani stůl! Kvalitní výrobky se ale dnes už NESEZENOU a to ani když akceptujete vyšší cenu a jste ochotni ji zaplatit!!! (Jistě, občas se něco najde, ale jen velmi zřídka!) Všude je vám ovšem vnucováno, že jde o spotřební zboží co se teda musí spotřebovat a není na to, aby vám vydrželo 5-10 let! Když už to nejde jinak, vymyslí se nový systém abyste museli všechno zahodit a začít znovu (digi TV, digirecordery, DRM radio) a kde se dá zajistit, že si třeba už neokopírujete kazetu od souseda, případně to, že vaše zařízení bude inetem hlásit, kolikrát se na něm přehrávalo porno z místní pujčovny ale přitom bude z plastu, takže na něm něco co nevidět upadne a vy pujdete pro nový...
A ono nejde jen o techniku: boty vyráběné pro policii čR mi vydržely asi 6let, ale nejdou sehnat. Normální se mi rozsypou za jednu sezonu a je jedno, jestli jsou od Vietnamců nebo odjinud - liší se pak leda cenou! Řada výrobků je už v době prodeje nepoužitelných (viz Euronoha na mém webu: http://krysatec-labs.benghi.org/phprs/view.php?cisloclanku=2007052101 ).

No a jak se vyrábí kurvítko? Např. v mobilu zařídíte, aby tam byl obvod, co za tři měsice začne hlásit, že baterie je vadná, ač je dobrá! Nebo konstruktér navrhne "packu do videa" z kovu, ale udělá se z plastu no a ta den po záruce upadne, načež vám výrobce sdělí, že: 1.packa není a nebude 2.packa bude ale za 400k při výrobní ceně 2koruny 3. máte jít do prdele i s packou, neb on nyní vyrábí DVD, takže máte zahodit všechny videokazety a koupit si jeho DVD rekorder! Doprodej součástek se pak řeší nikoli snížením ceny ale naopak zvýšením na 5ti i desetinásobek, abyste si teda kurva rozmysleli, jestli budete něco opravovat a nevyplatilo se vám to seč to jde!
Ostatně co to máte za blbý nápady něco opravovat nebo nedej buh SAM si vyrabět, na to sou tam ONI a VY mate držet hubu a NAKUPOVAT NOVY!
A jak sdělili mému známému, pokuušejícímu se před lety v USA koupit notebook bez operačního systému MS: Jste se zbláznil, ne? To by vás taky mohlo napadnout, že si nějaký OS napíšete sám!!!
A cesta z toho ven? Já to řeším tak, že zavčas seženu ještě kvalitní výrobky (videa z doby Tesla Avex, magnetofony JVC z let 80tých, gramofony a pod. jedou i 20let a dalších 20 vydrží) a nakoupim kazety v takovém počtu, aby jak říkají známí, nám vydržely až do smrti.
Ale ještě bych potřeboval znamyho policajta se stejně velkou nohou jak mám já...


Krysa

136268

28.5.2007 17:34

RE: Zábava

Alena 212.?.?.?

Reakce na 136268

Vážený Pane,i já Vám musím poděkovat za lidštinu výkladu tržního hospodářství jak funguje.Takhle krásně mi to ještě nikdo nevysvětlil,abych to svým rozumem byla schopná pochopit.Ba dokonce poukázal na možné řešení.
Na Vámi poslaný odkaz se podívám.A zárovň mi to ukazuje opět jiný směr mých kroků,nové řešení a nové myšlení,které si můj mozek musí ještě přemlet.


[zmaten] Alena

136284

29.5.2007 18:10

RE: Zábava

Anonymouse 88.?.?.?

Reakce na 136268

>Např. v mobilu zařídíte, aby tam byl obvod, co za tři měsice začne hlásit, že baterie je vadná, ač je dobrá!

A víte jistě že je dobrá? Li-ion baterie musí mít povinně obvody, které jí při poruše nebo třeba zkratu a podibně vyřadí. Klidně si to "kurvítko" odpojte, ale pak si nestěžujte až vám mobil ustřelí ucho. [oči v sloup]

136374

27.5.2007 10:06

A pokud jde o ty love hercům, umělcům a pod...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

...záleží holt jak komu a jak zaco. Já jaksi neberu hromadný sporty zvláště ne typu americkej fotbal (co to má společnýho s fotbalem ..) nebo zrůdnosti typu wrestlingu. Jinej pohled mám ovšem např. na tenis nebo skoky na lyžích.
Pokud jde např. o herce, tak chápu zcela jasně, proč by měl mít prachy třeba Charles Bronson, ale nechápu, proč by proboha za něco měla dostat za cokoli prachy ta kráva Paris Hilton!
(kromě snad toho, že by jí to dali aby už konečně nikam nelezla...)

Jinak knížky jsou svinsky drahý a často ve svinsky málo výtiscích. Navíc se místo brožovaných vydání vydávají bichle velký jak cihla a taky obdobné váhy. Ještě že jsou antikvariáty...

Krysa

136222

27.5.2007 10:23

Jako kázání v kostele...............

Striga 85.?.?.?

Opět názor, že co je lidové, oblíbené a dobře placené, je povrchní, a to ne až tak moc chtěné bude asi umění, že?
Ale pro mě je třeba Troškova série Slunce, seno.. právě návratem ke skutečnému lidství a hledáním pravdy o nás samých, i když to kritika ztrhala.

Spíše psychologie než filozofie by objasnila, proč lidé tíhnou k úspěšným, slavným, obdivovaným, a platí za možnost konzumovat jejich produkty. Proč dívky vzdychají nad plakátem silných chlapů z Kabátu, proč se s nimi ztotožňují kluci a proč tihle muzikanti roztančí stadiony. Tohle nedokázal ani můj táta lékař, ani máma učitelka. Proto je nikdo taky jako Kabáty neplatil.

Napřed jsem se rozčilovala, že autor napsal článek, který je snůškou frází o ničem, čiší z něj závist nezaplaceného intelektula a povýšenost nad obyčejnými lidmi, kteří mezi chozením do práce, vařením a okopáváním zahrádky nemají myšlenky na vytváření nového světa sami v sobě a spolu navzjem, jak by chtěl autor.

Teď, po několikerém psaní a mazání a novém psaní, autorovi děkuji za podnět, který mě přinutil zamyslet se nad tím, co mě na jeho názorech rozčiluje, a zformulovat argumenty.

136223

27.5.2007 17:17

RE: Jako kázání v kostele...............

Alena 212.?.?.?

Reakce na 136223

Paní Strigo,zcela rozumím Vašemu pohledu i chápu Vaše myšlení.V některých názorech s Vámi souhlasím,ale v některých má trochu jiný názor.Ano,čistě osobní pocit k autorovým článkům a plně nezaujatý postoj.

Ano,každý film,knížka,hra..pro každého jedince má jiný podtext,uvědomnění si a možno se i přiblíží k autorovýmu myšlení.Já,jakožto nezávislý divadelní ochotník,tj. ochotník hrající pro Svou a druhým pro radost,potěšení a odměnou zde nejsou peníze,prosadit své já byti úspěšný,uznávaným a dobře placeným hercem-tím také niky nebudu a především nechci být,které se příčí mému myšlení,které se hnusí jakékoliv komerci.

Já vidím psychologii,která objasňuje příčiny lidského chování a filozofie spíše ukazuje směr k jejim možným příčinám.Obě by ovšem měli jit ruku v ruce./Pouze můj názor./

V autorových slovech osobně nevidím závist,povýšenost nad obyčejnými lidmi,ba naopak,ale i já se samozřejmě mohu plést.Vidím spíše jak je neštasten nad těmito věcmi,lidmi a jejich pochopením,která se neslučuje s jeho viděním podstaty.A to co pan autor psal,to se neslučuje i s mým pohledem na věc.


Alena

136234

27.5.2007 11:28

Knížky

Bedřich 89.?.?.?

Je pravda, že četba dobré knížky může člověku dát více než sledování televize nebo pochůzka na fotbal. Jde ale o to, co je dobrá knížka. Můj názor je, že to nejsou objektivistické knížky a v nich prezentovaný randismus. Dopady pravidelné četby těchto knížek jsou zřetelné z postojů, které randisti zaujímají v USA vůči okolnímu světu - atomové bombardování jako přijatelná metoda boje s jinými, méně objektivistickými lidmi a jejich vládami, pro mne osobně přijatelná není. Rozdíl mezi zdánlivě podobnými filosofiemi randismu a libertiánstvím je značný. Asi není náhoda, že do libertiánských časopisů přispíval i F. Neitzsche, zatímco randisti jeho dílo nenávidí a překroutili z něj, co se dalo. Raději proto čtu díla M. Rothbarda, L. Klímy i F. Nietzsche, např. Antikrist aneb pokus o kritiku křesťanství je z hledisko religionistiky velmi poučný, než sektářskou propagandu příznivců paní Randové-Rosenbaumové.

136224

27.5.2007 17:34

RE: Knížky

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 136224

Dovolím si poznamenat, že pod slovy objektivistická filozofie nechápu výlučně filozofii Ayn Randové. Já osobně mnohem více čerpám také s F. Nietzsche, Heideggera, Patočky a jejich fenomenologie. Již v názvu svého dřívějšího článku o filozofii objektivismu jsem položil důraz na kritický objektivismus a pod pojmem nová filozofie chápu kritické východisko ze všech filozofií, kterým jde o objektivní pravdu, včetně filozofie Ayn Randové. Se skupinami hájícími 100% platnost rozumu a Randismu se neztotožňuji.

136235

27.5.2007 20:52

RE: Knížky

cz)dragon 70.?.?.?

Reakce na 136235

Je velice zajimave ze Nietzsche je oznacovan za posledniho filosofa zabivajici se otazkami objektivismu pred Ayn Rand. Adolf Hitler byl obdivovatelem Nietascheho a ztotoznoval se s jeho filosofii, jak je mozny ze veci dopadli tak jak dopadli....

136239

27.5.2007 23:44

RE: Knížky

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 136239

Otázka spíše zní, zda nelze Nietzscheho považovat za prvního filozofa, který se byl schopen podívat na člověka, duchovní vývoj společnosti a genealogii morálky z novodobého objektivistického hlediska. Většina ostatních filozofií byla a dosud je zatížena idealismem. Pochopit Nietzscheho správně jako objektivistického filozofa vyžaduje jisté filozofické vzdělání a znalost myšlenkových proudů a dějů, které on kritizoval. Hitlera bych navíc zdaleka nespojoval hlavně s Nietzschem. Myslím si, že objektivistická filozofie má budoucnost teprve před sebou. Zatím je možné vidět neustálou tendenci k záchraně naší evropské kultury naplněním úlohy křesťanské duchovnosti formou novodobé evangelizace společnosti. Křesťanské církve pro to dělají co mohou a brojí proti objektivismu všemi prostředky, protože by znamenal jejich konec. Tady se volání Nietzscheho po nových filozofech, po přehodnocení všech hodnot, dosud nenaplnilo. A ten zápas bohužel trpí odklonem lidí od jakékoliv filozofie či intelektuálního chápání světa, jímž se stávají snadnou kořistí ideologického populismu, pokud nejsou pouhou hříčkou propagandy konzumních hodnot a spotřeby, za níž se už nic jiného neskrývá.

136243

28.5.2007 1:14

RE: Knížky

cz_dragon 70.?.?.?

Reakce na 136243

Naprosto s Vami souhlasim ze objektivismus je duchovni konkurence Krestnaske cirke, ale nejenom Krestanske cirkve alei ostatnim organizovanym nabozenstvim existujicim na tomto svete. Presto verim ze nabozenstvi a vira v Boha nezmizi z tohoto sveta, ale bude současně existovat s objektivismem. Objectivismus a nabozenstvi davaji lidu zaklady k moralnimu chovani. Spolecnost bez jakych koliv moralnich zasad nema a nebude mit dlouho dobeho trvani, speciene v dobach stresnych.

136246

28.5.2007 8:49

RE: Knížky

Julian 66.?.?.?

Reakce na 136235

Pane Lhotak, vy tady mluvite porad o filozofech a jednou jste se dokonce vyjadril, ze "mluvite reci filozofu". Ale vzdyt je to vsechno nesmysl.
Ayn Rand, Nietzsche, H.Hesse nebo treba R. Bach na rozdil od vas umi nebo umeli psat. A protoze umeli psat, lide jejich knizky ctou a jejich myslenkam rozumi.
Vy psat neumite. Ani trochu. Pouzivate zbytecne cizich slov, pisete nesmyslne kvetnate a sroubovane vety, ktere ztraceji smysl jeste pred svym dokoncenim.
Pokud si pilot a filozof Richard Bach koupil z vytezku sveho psani deset letadel, vy si nekoupite z vytezku sveho slovniho prujmu ani Trabanta.
Nezlobte se, ale nekdo vam to musel rict.

136262

29.5.2007 6:57

RE: Knížky

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 136262

Mno, pro me filosofove zdaleka tak srozumitelni nejsou. Dokonce pro me nejsou srozumitelni panove jako Leibnitz nebo Newton..., kteri se drzi mnohem jasneji definovanych pravidel nez filosofie, a prestoze je to stare 200 let ci vice. A silne pochybuju, ze jsou to vecicky srozumitelne vetsine populace, vcetne vas. Pokud se mylim, rad si od vas necham vysvetlit neco treba z myslenek Imanuela Kanta. [smích]

136316

29.5.2007 13:24

RE: Knížky

Radim Lhoták rlhotak (zavináč) zvedavec (tečka) info 83.?.?.?

Reakce na 136262

Skláním se před slovesným uměním a filozofickým géniem F. Nietzsche - jediným skutečným filozofem, kterého jste jmenoval, milý Juliáne. Kéž by mé šroubovabné články či Váš řevnivý pathos přivedly pár čtenářů ke spisům alespoň našeho českého génia Jana Patočky. Ztlumila by se tím trochu má úzkost nad stavem této společnosti.

136350

27.5.2007 13:43

tentokrát

Anonymouse 88.?.?.?

Tentokrát souhlasím, až na ten poslední odstavec.

136227

27.5.2007 17:38

taketo clanky pisu neuznany intelektualy,

Erik 82.?.?.?

ktory maju pocit, ze len kvoli tomu ze su ini ako vecsina populacie, tak su automaticky nieco viac.
Diagnoza sa nazyva Mesiassky komplex.
Ak dnesnu dobu nazyvaju pohrdavo "konzumnou", tak som velmi stastny ze som sa jej dozil.
Lebo je iba na mne, co si vyberiem z toho co ponuka.
Mozem chodit na "suterenne" americke filmy rovnako ako do alternativnych klubov, to iste plati pre literaturu, hudbu, stravovanie..

136236

27.5.2007 20:02

Úvodnímu článku rozumím snad dobře.

Kropáč 89.?.?.?

O situci zmíněné v úvodním článku psal již před řadou let Umberto ECO, viz Skeptikové a těšitelé. Také se lze něco dozvědět v knize "Čím onemocněl svět?" (R. Dahlke). Knihy jsou dost drahé, ale zas nikoli tak, jako vstupné na výstavu mrtvol. Navíc si lze (zatím) řadu knih zapůjčit ve veřejných knihovnách, za skutečně lidovou cenu. Ovšem řada lidí preferuje zábavu pasivní, bez trápení ducha. Ono to chce od všeho trochu, aby lidský duch příliš nezaostával za technickým rozvojem a exploatací věcných hodnot. Kde na to vzít čas, že?

136237

28.5.2007 12:29

Je to neřešitelný problém,

Antiseptik 69.?.?.?

neboť většina, která též má největší hlas, moc přemýšlet nechce. Chce prostě přežít a občas se bavit. Očekávat že lid ze spoda jaksi svévolně způsobí obrodu z této mizerie ducha i těla je utopistické, ovšem zrovna tak je utopistické očekávat podobnou změnu od vládců, kteří dobře vědí co většina chce a na jaký vařený nudli je můžou táhnout. Nevím jak z toho ven, ale dokavaď bude problém v tom že špatní lidé bohatnou namísto "dobrých" lidí, jsme v koncích. Bohatnout nemá nikdo, pokud nemůžou bohatnout všichni. Totiž to co si představujeme pod termínem bohatnutí je iluze. Bohatsví by se muselo přesunout do jiné roviny, k bohatsví plynoucího z bez stresovaného života, z jistotou dobré vůle ostatních a jasné snahy vládnoucích se starat o celkové zlepšení, nikoliv zisk nás samotných a našich přátel na úkor těch ostatních. Dokavaď bude možné alespoň dýchat a i jenom trochu věřit, že třeba to někam vede, tak masa lidstva se ani nehne. Bohužel v čase, kdy jim bude jasný, že je to opravdu v prdeli, to už v prdeli opravdu bude a bude pozdě s tím něco dělat. Takže úkolem současných myslitelů je vlastně varovat budoucí generace, aby se vyhnuli takovýmto koncům, až se dohrabou zase k civilizaci. Problém bude, že nám to nebudou věřit, jako jsme my nevěřili minulým civilizacím jejich varování. Každá nová generace totiž žije v přesvědčení, že sama ví vše nejlíp a co jí budou nějaký už dávno zemřelí dědkové do toho kecat.

136273

28.5.2007 15:42

RE: Je to neřešitelný problém,

Alena 212.?.?.?

Reakce na 136273

Pod Vaše slova se i já plně podepisuji.Je pravdou,že historie se stéle opakuje.Jen s většími hrůznějšími následky a prostředky použité v "boji".Osobně můj názor je takový[překvapení]d prvopočátku jakákoliv idea,která vyrůstala právě v mysli radě starších,kteří uznávali svůj řád společenství,založený právě na lidskosti,chopené jejich rozumem a filosofickou hloubkou jejich myšlení podívat očima do daleké budouctnosti.Především čerpali jeden od druhého,přírody,naslouchali hlasu prostého lidu,zvířat a svého ducha,diskutovali,filozovovali a pokládali si otázky,na které bylo nekonečno odpovědí a to je posouvalo vidět jak se říká za hranice.Dle mého to byla tou nejlepší a možnou fungující ideou,která se začala naplnovat a skvétat.Psali se ty nejlepší moudré knihy,které byli psány především o spovědi jejich lidskosti,žití a bytí,pohledy nabyté zkušenostmi nejenom svými,ale i druhých.Poukazovali na své chyby a omyly,co přineslo jejich poučení se z nich..atd.Byly to knihy psané životem.
Ovšem v každé době se našel vždy vnitřní nebo vnější záškodník,který byl možno zaslepen závistí,touho po svém vlastním blahobytu,moci.Pak nezbývalo nic jiného,nežli bránit své společenství,teritorium.Tak jako v dobách pravěkých.Boj o přežití.Rozrůstali si další a další společenství,které nemělo vždy stejného jmenovatele dobro.
A v rukou společenství,kde převládá ovládat vše a všechny,míti touhu mýti všemocnou moc,Ti chtějí vládnou celému světu,aby jim celý svět patřil.Zatím se to bohudík nikomu nepodařilo naplnit,ale vězte,že tato touha začíná býti doménou všech mocností.A vyhrát zde může jen ten nejsilnější,který vlastní ty nejhorší možné potřeby,jako jsou zbraně,armáda a především kapitál.A jakékoliv jiné společenství,který uznává opak jejich myšlení,jde tzv.proti produ,je pro ně zlem,hrozbou,která by mohla narušit jejich ideu.Dle mého prostého rozumu by se mělo opět nahlédnou ke kořenům lidství,kde fungující společenství zanechala svá moudra a jak se vypořádávala se zlem,které se bohudík nestačilo naplnit./Čistě můj pohled,názor/
Důležité je si předávat osobní zkušenosti,hovořit o nich,diskutovat,ptát se,né se obvinovat,vinit jaký kdo.Především naslouchat co lidi trápí,zajímá,potřebují,z čeho se radují,co je naplnuje,prostě vše.Né co se líbí mně a pokud se to líbí mě,tak se to přeci musí líbit i ostatním.Dnes každý mluví,ale pouze drtivá menšina naslouchá.Zde je kámen úrazu dle mého.Každý myslí pouze sám na sebe a ostatní ho nezajímají,Proč bychom měli řešit druhého problémy,když svých máme dost.Lidé se uzavírají sami do sebe,místo toho aby se otevírali.

136278

28.5.2007 23:36

RE: Je to neřešitelný problém,

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 136278

Problém je dneska v tom, že na tom řešit problémy, zlepšovat životní prostředí, prostě dělat lidem život lepší a radostnější se prd vydělá v porovnání s tím co se dá nasekat na opaku; dělat život horší, sedřít z lidí doslova kůži, čím horší tím lepší, neb v zoufalství a nedostatku času a peněz nakonec přistoupí na všechno, jenom aby měli pár minut pokoj. Dokavaď budeme jako společnost uznávat bohatství (finanční) jako cíl našeho snažení a uctívat ty co ho dosáhli, jako nějaké moudré osoby, místo bachom pradvivě řekli: hovno moudří, přinejmenším bezohlední a sobečtí, pokud ne rovnou zloději, tak jsme na stejným kolotoči. Čas z něho seskočit.

136296

28.5.2007 12:47

dělám zábavu a současně něco sděluji

tomiky nonduality (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

podívej se na sekci články na mých stránkách www.tomb.estranky.cz

136275

28.5.2007 15:44

Pokračování....

Alena 212.?.?.?

Bojí se z možné konfrontace,pravdy,upřímnosti?Když se mi něco nelíbí,budu o tom raději mlčet,nebo kývat mlčky hlavou s davem?Mluvím za své vlastní zkušenosti,kdy já sama jsem se bála vyjádřit svůj názor z obavy,že se nebudu líbit ostatním.Dnes už na to začínám kašlat,protože jsem cítila,že to nejsem já,byla jsem neštastná,plná své viny a viny ostatních,kteří svou vinu házeli na mne.Ovšem je dobré si uvědomit,že vhazování viny opět na ostatní je nemožné a začarovaný kruh.Proto svou recyklací vhazuji pozuze pomyslný míč bez viny,láskou a porozumněním,nebo žádný,aby nikomu a ničemu nemohl již ublížit.Berte to pouze jako mou zpověď,třeba jako vylití si srdíčka.A dějiji za pochopení.Alena

136279

28.5.2007 15:50

Omluva...

Alena 212.?.?.?

P.S.[překvapení]mlouvám se za pravopis a chyby,která zde i já vidím a bije mi to do očí. [pláč] [pláč]

136280

29.5.2007 7:00

Chleb a hry.

Rene Bartosek 68.?.?.?

Plati to presne v tom poradi, jak to je psano. Vedeli to uz stari Rimani a nic se prilis s lidmi nezmenilo. Bez "chleba" akorat vydrzime kratsi dobu.

136317

Příspěvků: 39

27.05. 00:30 Drobeck  Zábava
27.05. 01:26 ilsa  RE: Zábava
27.05. 08:29  RE: Zábava
27.05. 08:44 Tom  RE: Zábava
27.05. 02:38 spaceman  RE: Zábava
27.05. 07:10  RE: Zábava
27.05. 14:09 Alena  RE: Zábava
28.05. 04:59 Druid  RE: Zábava
28.05. 16:38 Alena  RE: Zábava
28.05. 18:59 popolnik  RE: Zábava
30.05. 00:40 Alena  RE: Zábava
30.05. 10:02 popolnik  RE: Zábava
29.05. 06:47 Rene Bartosek  RE: Zábava
29.05. 20:32 Alena  RE: Zábava
29.05. 22:10 Rene Bartosek  RE: Zábava
28.05. 11:07  RE: Zábava
28.05. 17:34 Alena  RE: Zábava
29.05. 18:10 Anonymouse  RE: Zábava
27.05. 10:06  A pokud jde o ty love hercům, umělcům a pod...
27.05. 10:23 Striga  Jako kázání v kostele...............
27.05. 17:17 Alena  RE: Jako kázání v kostele...............
27.05. 11:28 Bedřich  Knížky
27.05. 17:34 Radim Lhoták  RE: Knížky
27.05. 20:52 cz)dragon  RE: Knížky
27.05. 23:44 Radim Lhoták  RE: Knížky
28.05. 01:14 cz_dragon  RE: Knížky
28.05. 08:49 Julian  RE: Knížky
29.05. 06:57 Rene Bartosek  RE: Knížky
29.05. 13:24 Radim Lhoták  RE: Knížky
27.05. 13:43 Anonymouse  tentokrát
27.05. 17:38 Erik  taketo clanky pisu neuznany intelektualy,
27.05. 20:02 Kropáč  Úvodnímu článku rozumím snad dobře.
28.05. 12:29 Antiseptik  Je to neřešitelný problém,
28.05. 15:42 Alena  RE: Je to neřešitelný problém,
28.05. 23:36 Antiseptik  RE: Je to neřešitelný problém,
28.05. 12:47 tomiky  dělám zábavu a současně něco sděluji
28.05. 15:44 Alena  Pokračování....
28.05. 15:50 Alena  Omluva...
29.05. 07:00 Rene Bartosek  Chleb a hry.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 103 čtenářů částkou 17 488 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 8

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Žárovku vynalezl černoch, říká Biden07.09.20 23:12 USA 5

Měnové kurzy

USD
23,28 Kč
Euro
27,15 Kč
Libra
29,65 Kč
Kanadský dolar
17,41 Kč
Australský dolar
16,40 Kč
Švýcarský frank
25,13 Kč
100 japonských jenů
22,08 Kč
Čínský juan
3,41 Kč
Polský zloty
5,95 Kč
100 maď. forintů
7,46 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
30,19 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 546,24 Kč
1 unce stříbra
527,65 Kč
Bitcoin
245 096,37 Kč

Poslední aktualizace: 24.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 375