Diskuze k článku

Negroponte jako cestovní ředitel

Příspěvků 51

12.3.2007 0:14

Marná snaha

Antiseptik 69.?.?.?

Mlýnské kameny nevyhnutelných následků politiky USA vůdči Jižní Americe za posledních sto let nelze zastavit několika milióny a hezkými řečičkami. Já být zodpovědný za organizování Bušových zahraničních cest, bych mu řekl:" škoda času, slov a peněz Jirko, to co jste tam vyvedli do teďka jen tak nevokecáš, lepší sedět doma a nedělat si zahraniční ostudu. Co takhle třeba do Česka? Tam tě ještě alespoň nějací dosud milujou." Chavez je pouze důsledek americké politiky, bez ní by nikdy nebyl prezidentem. Díky USA bude možná ještě vůdce celé Jižní Ameriky.

130590

12.3.2007 22:26

RE: Marná snaha

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 130590

Valecneho zlocince a saska Bushe u nas ma "rado" asi tolik lidi, co v Jizni Americe [oči v sloup] [zahanbení]

Ale muze to zkusit. Treba se nezmuzeme na takove protesty proti tomu grazlovi... [zahanbení]

130649

12.3.2007 23:48

RE: Marná snaha

Vanagu Bílý muž 85.?.?.?

Reakce na 130649

Milovníků Bushe je osum. Dnes předávali na emerickém velvyslanectví "ZVACÍ DOPIS" a velice je mrzí, že jejich vojáci nemohou přijet hned. (Pane Bože, tady ale žijou hovada.)

130654

13.3.2007 0:34

RE: Marná snaha

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 130654

Osum? To je o sedum víc než bych si přál. Jednoho bych asi ještě snesl. Ale i zde na Zvědavci je jich víc než jeden.

130658

13.3.2007 9:32

RE: Marná snaha

Guru 84.?.?.?

Reakce na 130654

Zdravím Vás Vanagu,
dovolte prosím malou aktualizaci: milovníků Bushe je patrně 12.
Připočetl jsem nekritického obdivovatele USA pana Cibulku a všechny členy jeho strany Pravý Blok (tj. + další 3 osoby).
Což tak odstartovat nějaku petici, aby v USA nejednali s našimi turisty jakožto se zadrženými zločinci, tj. vzetí otisků prstů, focení atd..
Pamatujete na onoho Brazilského soudce, kterého takovéto zacházení rozčílilo natolik, že se ihned vrátil z US letiště domů a nařídil snímat všem nebohým US turistům otisky prstů postaru, tj. razítkovací barvou (tomu říkám reciprocity) [chechtot]

130690

12.3.2007 1:24

pod praporem socialismu

Abu Allah 67.?.?.?

Tak vida, zase se zveda prapor socialismu a bude se budovat spravedlivejsi spolecensky rad. Penize na tuhle kratochvili se vezmou z tezby nerostneho bohatstvi, hlavne ropy ve Venezuele. A az se socialismus vubuduje a nerostne bohatstvi vyrabuje, poslou nenavideni Emerikanci jako obvykle potravinovou pomoc. Urrrrraaaaa.

130595

12.3.2007 19:06

RE: pod praporem socialismu

Sid 91.?.?.?

Reakce na 130595

Či je Chavez socialista je otázne. Socializmus a teokracia sú predsa protipóly, tak prečo ten čudný vzťah s Ahmadinejadom?

130638

13.3.2007 1:49

RE: pod praporem socialismu

z.a.p 74.?.?.?

Reakce na 130638

To ani zdaleka neni pravda Side.

Existuje cela jedna 'vetev' socialismu, totiz krestansky socialismus. Jeho representantem v L.Americe je Chavez, nejznamejsi krestansky socialista v U.S. je J. Carter.

Socializmus a ateisticky Marxismus jsou dve zcela odlisne zalezitosti. Socialismus je vseobecne takova forma vlady, kde socialni spravedlnost je na prvnim miste zajmu. Krestansky socialismus nema zapotrebi odmitani viry, protoze nepouziva nasilnych revolucnich metod. Prave naopak cerpa z predpokladu rovnosti pred Bohem a krestanske lasky k bliznimu.

Krestansky socialismus se probouzi i v samotnych Statech: http://www.christianalliance.org/site/c.bnKIIQNtEoG/b.592941/k.CB7C/Home.htm

z.a.p

130660

13.3.2007 9:34

RE: pod praporem socialismu

Sid 91.?.?.?

Reakce na 130660

Teokracia ale popiera akúkolvek rovnosť. Mullahovia majú štatút polobohov. Prijímy z ropy sa nerozdelujú luďom, ale idú mullahom, Hamasu a Hizballáhu. Takisto postavenie žien je nezlúčiteľné zo socializmom.

130691

14.3.2007 1:35

RE: pod praporem socialismu

z.a.p 74.?.?.?

Reakce na 130691

Nevim, kde jste ke svym tvrzenim prisel.....[překvapení]

ja mluvim o krestanskem socialismu, ne muslimskem. Co se tyce postaveni zen v krestanstvi, radim Vam navstivit (predpokladam, ze zijete v S.A.) katolicky kostel - budete zirat a nevychazet z udivu! Je tam jaksi ze zvyku knez, nejaky ten ojedinely muz, ale vetsinou se ukazuji kolem oltare zeny.

Navic ze zasady neverim oficialnim 'zvestem' ani trochu. I k tomu ne vychoval socialismus i kdyz ten nam lhal mene nez trupety propagandy soucasne doby.

z.a.p

130761

12.3.2007 20:05

RE: pod praporem socialismu

Muchomůrka červená 62.?.?.?

Reakce na 130595

>Tak vida, zase se zveda prapor socialismu a bude se budovat
>spravedlivejsi spolecensky rad

Akce vyvolává reakci, víme? Ono to s tím kapitálismem není tak slavný, jak se jeho zarytým milovníkům zdá. Stačí se podívat do samotných USA, jak to tam vypadá s chudobou, kolik je tam bezdomovců a dětí-bezdomovců a podobně. Ono to spíš vypadá, že USA na ten svůj liberální kapitalismus krutě doplatí...

130644

13.3.2007 3:03

RE: pod praporem socialismu

Abu Allah 75.?.?.?

Reakce na 130644

Ano muchomurko, staci se podivat do USA. A pak do nejake zeme pod tim praporem socialismu. A mozna take na to, odkud a kam lidicky prchaji.
Chavez tim svym znarodnovanim, likvidaci svobodnych medii a financni podporou dalsich socialistu vede svou zemi do peknych sracek. Nechapu, proc to musim vysvetlovat nekomu kdo je ceske narodnosti.

130665

13.3.2007 3:39

RE: pod praporem socialismu

Kubyk 76.?.?.?

Reakce na 130665

>Ano muchomurko, staci se podivat do USA. A pak do nejake zeme pod
>tim praporem socialismu. A mozna take na to, odkud a kam lidicky
>prchaji.

>Chavez tim svym znarodnovanim, likvidaci svobodnych medii a
>financni podporou dalsich socialistu vede svou zemi do peknych
>sracek. Nechapu, proc to musim vysvetlovat nekomu kdo je ceske
>narodnosti.

Na Miami pribyva utecencu s Venezuely kazdym dnem. Je to mohutnejsi migrace nez Kubanska vlna v dobach slavy Fidela. Ja myslim, ze Chaveze hodne brzo Venezuela odstrani. Po jeho ozralem vystupu pred OSN uz od nej odvratil tvar zbytek Latinske Ameriky jmenovite Bolivie a Cuba, ktera mu prostrednictvim svych diktatoru fandila. Pred jeho volbami se konaly statisicove demonstrace proti jeho zvoleni v Caracassu, ale presto byl zahadne znovuzvolen. No dockejme dne.

130669

13.3.2007 18:54

RE: pod praporem socialismu

Muchomůrka červená 62.?.?.?

Reakce na 130665

Otázka je, jak dlouho ještě budou "prchat", jak jste napsal. Nic není na věčné časy a ani nynější západní "zřízení", které se nazývá kapitalismem (diskutovalo se tady na Zvědavci o tom, že to vlastně žádný kapitalismus není, ale asi něco ve smyslu nadnárodně korporativistické plutokracie či jak to nazvat?). To, že prchají lidé ze socialistických států ještě neznamená, že v USA je kdovíjak blaze. Všimněte si, jak vláda USA přerozděluje finance, obrovský částky jdou na zbrojení a téměř nulový do sociální sféry, chudých a bezdomovců přibývá. Kam chce takovým přístupem ke svým vlastním lidem USA dospět? Co ten jejich obrovský státní dluh? Snažím se naznačit, že to, že socialismus je pro vás "špatný" vůbec neznamená, že kapitalismus(?) je "dobrý", toť celé.

A ještě k těm médiím, ono jich moc po světě svobodných není, to by vůbec nemusel vznikat Zvědavec [chechtot]

130735

12.3.2007 2:00

socani

texaskycizek 70.?.?.?

Celosvetove hnuti, ktere se dostava k moci tim, ze naslibuje chudsim vrstvam modre z nebe. Mirne prehnano, slibi "vse" zadara. Kdo to bude platit? I ti chudi se mohou optat. Vysvetleni=zabavime to bohacum, stejne Vam to ukradli. To patri Vam!!! Protoze chudych je daleko vice, nez bohatych u voleb to samozrejme vyhraji. Ze zacatku to opravdu funguje, dokud je z ceho brat. Jenze....vsichni vime, jak to dopadne. Idiot, ktery ma akorat politicke schopnosti je najednou ve vedeni toho zabaveneho podniku. No, kam to muze vest? Muze to fungovat jedine pro takoveho Huga Chaveze, kde penize tecou ze zeme. Takze tam par desitek let vydrzi. Propaguje socialismus jinym jihoamericanum, rika jim, vidite, u nas to funguje!! A ti, protoze jsou to tupci, mu skoci na socansky spek. Kdyz maji smulu a penize netecou ze zeme, tak je z toho Kuba.
Vas, Texaskycizek (pokracovani)

130596

12.3.2007 14:15

RE: socani

hc 194.?.?.?

Reakce na 130596

No jo, lepší by bylo, kdyby ta ropa patřila Ewingům z Dallasu. Tedy pro ty Ewingy. [cool]

130625

12.3.2007 16:14

RE: socani

Alexa 85.?.?.?

Reakce na 130596

>Vysvetleni=zabavime to bohacum, stejne Vam to ukradli.

Ano Čížku, máte pravdu. Socialismus v podání Chaveze a dalších takhle funguje.
Naopak kapitalistická demokracie jako v ČR nebo "vašich" USA funguje obráceně. "Chudé necháme makat za co nejméně a my bohatí na tom vyděláme nejvíc."
Nechci se dohadovat o spravedlnosti, to je na jinou debatu. Jde o podstatu. Nejvíc vydělá jen překupník a ne ten kdo tvoří hodnoty, ať hmotné nebo nehmotné.

Tohle je příkladný článek toho, jak to dnes funguje. 25ti letý člověk, který toho rukama asi příliš nedokáže, ale narodil se do správné rodiny se správnými kontakty vydělá za rok tolik, co 10 dalších lidí nevydělá za celý život. Je to druhý, opačný extrém k tomu ,který popisujete vy.

130630

12.3.2007 16:56

RE: socani

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 130630

Vy si myslite, ze takhle to funguje jenom dnes?

Kdo tvori hodnoty? Ten kdo vyrabi na sklad, nebo ten kdo dokaze ten sklad rozprodat?

130632

12.3.2007 17:51

RE: socani

hc 194.?.?.?

Reakce na 130632

?

130635

12.3.2007 19:08

RE: socani

Alexa 85.?.?.?

Reakce na 130632

>Vy si myslite, ze takhle to funguje jenom dnes?<

?! ... Možná byste mohl tok svých myšlenek trochu objasnit i těm méně chápavým.

>Kdo tvori hodnoty? Ten kdo vyrabi na sklad, nebo ten kdo dokaze ten sklad rozprodat?<

Určitě netvoří hodnoty ten, kdo jen někde koupí a jinde prodá. Hodnotu tvoří ten, kdo něco umí a kdo něco vytvoří. Snad chápu kam míříte, ale když - dnes rádoby - obchodník chce prodat, musí mít co. V tomto schematu je tedy producent nepostradatelný, ale obchodník, který dnes nemusí umět víc než dobře lhát postradatelný ze své podstaty je.

130639

13.3.2007 2:20

RE: socani

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 130639

No vy pisete: podivejte jak to dnes funguje, kdo se dobre narodi, ma hned vic penez nez kolik jinych 20 lidi vydela za cely zivot, tak se ptam, jestli si myslite, ze to tak funguje jen dnes. Dovolim si podotknout, ze vy do te kategorie dobre narozenych patrite taky.

Kdo jen nekde koupi a jinde proda zcela jiste tvori hodnotu, protoze zjevne nejak pomohl tomu, kdo prodal, a tomu, kdo koupil. Obchodnik je ze sve podstaty docela stejne nepostradatelny jako ten kdo vyrobi ten predmet obchodu. Ten producent by nic neprodukoval kdyby to nikdo nekoupil. Ukrajinskej hladomor byl zpusobenej prave rozkladem obchodu se zemedelskejma vyrobkama. Certvi kolik milionu skapalo.

Mate mozna keramickou pec. Jestli jo, tak se vam doma hromadej hory krasnejch nadob, protoze je poteseni to delat. Ale kupodivu, je tezky to zbozi udat. Kdyz to vod vas nekdo koupi a distribuuje, dela vam sluzbu nebo ne?

130661

13.3.2007 3:16

RE: socani

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 130661

Ukrajinsky hladomor byl zpusoben potrebou zapadni meny na finacovani Stalinova vojenskeho prumyslu. Byla naduroda obili, a "obchodnici" toto obili prodali do Evropy. Obchod je jiste potrebna vec, ale musi brat za sve obchodni sluzby rozumny profit, z toho prostinkeho duvodu, ze nevytvari realnou hodnotu. Obvzlast v technologickem svete, ktery znemoznuje globalni konflikt, ktery vynuluje pocitadlo, kdyz fiat money jsou kryty chabe necim realnou hodnotou. Obchod je vsak do znacne miry kontrolovan uzkou skupinou lidi, obvzlast mezinarodni. At zije svobodny trh lobistickych skupin, korupce a byrokracie. [pláč]

130667

13.3.2007 4:46

RE: socani

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 130667

Prosimvas tohle berete kde? Podivejte se do encyklopedie, konzultujte zdravy rozum. Pote, co komunisti zacali zabavovat majetky a urodu, misto aby za ni platili, nikdo nechtel nic delat. Obili se samo nezaselo, hlina lidem nechutnala, smrtka mela hody.

Jinak to pletete dost dohromady. Lobbysticke skupiny, korupce a byrokracie skvele bujely i za casu zlataku a obchodu ciste mistniho. Nic vobdivuhodnyho to nejni, ale aspon to prinasi jistotu, ze kdyz se ten prohnilej svet neskacel dodnes, tak zejtra bude asi taky este stat.

130678

14.3.2007 5:49

RE: socani

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 130678

Dokument BBC Netvor jmenem Stalin. Ma to 6 dilu, kde to presne je nevim. Krome toho slo o to zlomit odpor Ukrajincu, bylo jich prilis mnoho, aby je taticek Stalin mohl prestehovat. Ten dokument BBC je unikatni na kratkou dobu byli totiz pristupne sovetske archivy i zahranici. Jake jsou vase zdroje? [mrknutí jedním okem] Jiste obili se samo nezasaje, ale ani samo se nezkonfiskovalo armadou a nevyvezlo do Evropy. Z ceho vseho myslite, ze Stalin financoval industrializaci a valecny prumysl SSSR, mackal obyvatelstvo, vyvazel suroviny, zlato cokoliv, co se dalo prodat. Guderian odhadoval na konci tricatych let pocet sovetskych tanku na 10 000, byl obvinen konkurenty z jinych zbrani, treba Goringem, ze prehani. Ve skutecnosti jich bylo 30 000.

A pokud jde o korporace nekdy v 60-tych letech s vrazdou JFK doslo ke zlomu, kdy prerostli i zemi jako USA. To, ze byl zavrazden JFK je tragedie, ktere slo tezko zabranit. Avsak. to ze nasi predkove nesli tvrde po krku tem, co za tim svinstvem stali, je vec za kterou platime my a budou tvrde platit i ti po nas!!

Mozna, ze zejtra bude jeste ten nas jako ripa zdravy svet stat, ale nemel by jste byt prilis prekvapeny, kdyby nestal. 200 nejvetsich korporaci potrebuje 0,3% lidicek jako zamestnancu, vypada to ze nas je tu par prebytecnych, obvzlast kdyz i neoliberarni ekonomove pochopili, ze za zdroje nelze do svych matematickych modelu dosadit pri vypoctech lezatou osmicku. Korporace se ted prave rvou o kontrolu zdroju, to ze pritom zneuzivaji prapor s hvezdami a pruhy je vysmech, tem co vedi.

130774

14.3.2007 8:42

RE: socani

Abu Allah 67.?.?.?

Reakce na 130774

Takze Bartosku, hladomor na Ukrajine nebyl zavinen jakousi potrebou meny, ani jakymisi anonymnimi obchodniky jak se nam zde snazite namluvit. Vinu za vsechny ty miliony mrtvych nesou komunisti. Prave komunisti zabavili na Ukrajine vsechno zradlo, komunisti to zradlo prodali a komunisti za ty penize nakoupili zbrane. Nebo snad na BBC rikali neco jineho?
A ze nasi predkove nesli komunistum po krku, to je ci vina ?

130780

15.3.2007 3:00

RE: socani

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 130780

Mno, pokud si prectete co jsem napsal vyse, tak obchodnici byly napsani v uvozovkach. Taktez jsem nekolikrat zduraznil Stalin financovani vojenske industrializace SSSR, vyvoz obili z Ukrajiny, nadurodu a nejak mi prislo logicke, ze z toho i pan Blaha pochopi, ze ten hladomor nebyl vyjimecne dusledkem centralniho planovani, jak se domnival on, ale zjevnym racionalnim umyslem, ktery zrealizovala Stalinova masinerie s velkym podilem zidobolsevicke NKVD, kdyz uz se bavime o tech "ruskych"komunistech. Jsem rad, ze jste pochopil, takze to muzete pretlumocit v ZOO. Tesi me, ze dokument Netvor jmenem Stalin povazujete za duveryhodny zdroj, to se mi s vasi partou nestava casto. [velký smích] [velký smích]

130838

13.3.2007 18:32

RE: socani

Alexa 85.?.?.?

Reakce na 130661

>...tak se ptam, jestli si myslite, ze to tak funguje jen dnes.

Nebojte, vím, že tomu je tak hodně dlouho, jenže dnes, díky mediim vlastně stále slyším, jak je to skvělé, správné a nejlepší a pokud to někdo kritizuje, tak se z něj dělá automaticky socialista, komunista a zloděj.

>Kdo jen nekde koupi a jinde proda zcela jiste tvori hodnotu, protoze zjevne nejak pomohl tomu, kdo prodal, a tomu, kdo koupil.

Ono tvoří hodnotu je sporné. Spíš vytváří zisk, ale pokud mluvím o hodnotě, tak mluvím o věci, která přináší užitek. Jinak samozřejmě máte pravdu, ale jen v určitém kontextu. Dnes není možné obchodovat bez exportu vyrobeného zboží mimo již nasycenou oblast - to je pravda. Jenže to je dnes, kdy i maximální zisky se musí maximalizovat. Já mám na mysli doby, kdy lidé vyráběli kvuli tomu, aby byli jen existenčně zajištěni - víc totiž nikdo z nás ve skutečnosti ani nepotřebuje. Tím narážím na zhoubnost kapitalismu v tom, že zisk, byť je obrovský se stále musí maximalizovat, i když k tomu nevede vlastně žádný racionální důvod.

>Mate mozna keramickou pec.

Nemám, ale chtěla bych [smích] .

>Ale kupodivu, je tezky to zbozi udat. Kdyz to vod vas nekdo koupi a distribuuje, dela vam sluzbu nebo ne?

To ano, co když si zařídím internetový obchod, nebo budu jednotlivé kousky prodávat v aukcích? Tím vyřadím obchodníka a zastanu jeho funkci v řetězci a tím pádem dám své práci větši hodnotu.

130732

13.3.2007 20:30

RE: socani

jozin z bazin 128.?.?.?

Reakce na 130732

No ohledne toho prodeje v aukcich nebo na internetu, to si zkuste, potom mozna zacnete mit o obchodnicich vyssi mineni.

Tenhle postoj ze kapitalismus je zhoubny protoze na nekterych kontech jsou mnohamistne castky z casto neprilis racionalnich duvodu, v tom nejste sama. Ja navrhuju podivat se na jine obory lidske cinnosti, zdali shledate nejake racionalni duvody tam.

130748

13.3.2007 0:30

RE: socani

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 130630

Hlavně Amerika hospodařila v jižní americe po mnoho desetiletí. Pan Čížek jaksi nechce vidět, že asi dost špatně, když je otamtud vyhánějí. Jo hospodařili sice pro sebe dobře, ale zruinovali všechny, až na pár přisluhovačů, a není se čemu divit, že tam chtějí teď zkusit něco jiného. Pravzláštní je, nařknout začínající systém z toho, že to přivedou na mizinu, když na mizině už dávno jsou díky předešlému. Přenášení viny za minulost do budoucnosti?

130657

13.3.2007 18:43

RE: socani

Alexa 85.?.?.?

Reakce na 130657

>Pan Čížek jaksi nechce vidět, že asi dost špatně, když je otamtud vyhánějí.

Pan Čížek se mnou příliš nemluví, nevím proč. Možná proto co jste napsal [smích] .

>Pravzláštní je, nařknout začínající systém z toho, že to přivedou na mizinu, když na mizině už dávno jsou díky předešlému. Přenášení viny za minulost do budoucnosti?

Myslím, že v tomto se spíš hraje na neznalost. Tady(v ČR) se příliš nemluví o "intervencích" USA v jižní americe. Snad je to snaha nevidět "božské" chyby(přežitek obdivu z dob ilegálního poslechu Radio Free Europe), nebo je to selektivní slepota.

130733

13.3.2007 4:52

RE: socani

z.a.p 74.?.?.?

Reakce na 130630

"Chudé necháme makat za co nejméně a my bohatí na tom vyděláme nejvíc."
---------------------------------------------------------------

Zostrovani procesu vedouci k udrzovani chudych chudymi (a vytvareni chudych z puvodni stredni tridy) bez sance individualniho pokroku a uspechu jsem (spolu s mnoha ostatnimi) zacal zaznamenavat v prostredi Severni Ameriky prave po padu svetove socialisticke soustavy. Tim tez padl i klasicky kapitalismus coby prostredek konkurence a optimalnejsiho zprostredkovani prace za penize.

Nasledny proces je prisne zameren na pojisteni pozic oligarchie, ktera se uz dale s nikym o nic delit nechce. Tak je treba videt dnesni situaci - ma to s kapitalismem jiz pramalo spolecneho.

Dnes muzete nabizet sebekvalitnejsi praci, ale uz za ni nemuzete dostat prislusnou odmenu. Dostanete jen tolik, kolik je urceno v nomenklature cen, tudiz si namuzete vlastni iniciativou nijak prilepsit. To jest ovsem za predpokladu, ze vubec praci odpovidajici vasi kvalifikaci dostanete.

Ja to nazyvam "kapitalisticky komunismus", nejhorsi kombinace s jakou svet mohl prijit.


z.a.p

130679

13.3.2007 18:53

RE: socani

Alexa 85.?.?.?

Reakce na 130679

>Dnes muzete nabizet sebekvalitnejsi praci, ale uz za ni nemuzete dostat prislusnou odmenu. Dostanete jen tolik, kolik je urceno v nomenklature cen, tudiz si namuzete vlastni iniciativou nijak prilepsit. To jest ovsem za predpokladu, ze vubec praci odpovidajici vasi kvalifikaci dostanete.

Tohle je spíš velkou konkurencí, "tlačením" prodejních(a tím i výrobních) cen dolů a s tím jde ruku v ruce i snižování kvality výsledného produktu - ke škodě zákazníka, který je ale již tak vycepovaný, že si zvykl každé 4 roky koupit nové auto, televizi a každé dva roky rychlovarnou konvici a třeba každý půlrok nový mobilní telefon.

Máte pravdu, že to takhle funguje, ale problém je, že na tu "hru" přistoupili skoro všichni. Ti slabší, nebo ti rezistetní mají smůlu a končí pod mostem a dokud tomuhle systému bude stačit většina, tak bude fungovat nadále.

>Ja to nazyvam "kapitalisticky komunismus", nejhorsi kombinace s jakou svet mohl prijit.

V newspeaku je to "svoboda a demokracie" [pláč] .

130734

12.3.2007 22:14

RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,

Nasredin 82.?.?.?

Reakce na 130596

... myslím si o sobě, že jsem hodně pravicový člověk, ale řeknu vám, že pokud bych si měl už vybrat, komu rozdám státní peníze (tedy peníze vybrané z našich daní), tak bych je přece jenom rozdal radši našincům (stejně jako Chavez), než abych je cpal Baraku Alonovi (10 mld Kč), Ronaldu Louderovi (10 mld. Kč), Nomuře (40 Mld), Philipsu (20 Mld), DIAG HUMAN (500 mil. Kč), atd .. atd. Když si představím, že naše tzv. pravicová vláda prodá ČEZ za cca 200 mld Kč a my si budeme nakupovat naši elektřinu za světové ceny a veškeré roční zisky ČEZu cca 20 mld Kč) půjdou do zahraničí a vše budou financovat naše banky tak tomu fakt jako pravičák vůbec nerozumím. Beru to podle prodeje Telecomu - co nám Čechům tento prodej přinesl ? Nízké ceny za volání a internet ? Ne ! Odpověď zní: nic. Já už se tomu Putinovi ani nedivím, že ty zahraniční šmejdy vyštípal z ruských ropných a plynových nalezišť - pro něj to bylo také nestravitelné, aby si Rusové kupovali svoji vlastní ropu a plyn za světové ceny. Vidíte a pořád si pane Čížek myslím, že jsem pravičák, že podporuji soukromé podnikání - malých, středních i velkých národních firem.

130648

13.3.2007 9:42

RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,

Guru 84.?.?.?

Reakce na 130648

Zdravím pane Nasredine,
dovolte prosím následující předpověď:
naše nová Orálně Demokratická vláda (ODs & Co.) nestihne prodat ČEZ dříve, než se celý svět dozví, že Steorn ORBO funguje. Svět se toto dozví do 7.7.2007. Následně silně poklesnou akcie podniků z některých oborů jako např.: výroba a rozvod elektřiny.
Za 2 roky si lidé koupí jeden Steorn ORBO generátor do paneláku, napojí jej na domovní rozvod a ČEZu pošlou pozdravy.
Tyto generátory bude vyrábět tisíce firem (nikoliv Steorn, ten pouze prodá Intellectual Property).
Krátce: naši zvolení reprezentanti to opět nezvládnou (nestihnou).
Proto se nemusíte obávat, že bychom nakupovali elektřinu odjinud za draho. [cool]

130692

13.3.2007 19:22

RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 130692

Myslím, že z tohoto oblaku pršať nebude.
Hoci by to bolo krásne.

130739

14.3.2007 1:13

RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,

z.a.p 74.?.?.?

Reakce na 130692

Vy jste zrejme jeden z tech techno-nadsencu, ktery veri, ze vse je deje skrz objevne vynalezy a prudce inteligentni reseni. Ani zdaleka ne. Je spousta skvelych a znamych reseni technickych problemu, ktere vsak nevedou nikam. Jeden z mnoha: je mozne jiz dnes spolehlive jezdit na vodu a presto na ni nikdo (viditelne, masove) nejezdi. Kazdy plati jak vul za drahy benzin a podporuje nejhorsi zlocinny syndikat sveta.

http://www.keelynet.com/energy/waterfuel.htm

Vse je vlastneno financnim monopolem moci. A ten si da setsakra pozor, aby mu nekdo nevzal karabac z ruky. Takovy blazen zas neni. I kdyz jste vypotil neco uzasneho, oni vam na to proste reknou, ze to je prilis nakladne na vyvoj, ma to skodlive vedlejsi ucinky, neni na to pripraven trh a podobnou hovadinu. Kdyz budete i nadale zatvrzele stat na svem, tak vam to 'vysvetli' jinak. (To se tez stalo mnoha puvodcum toho vynalezu o kterem prikladam link.)

z.a.p

130760

12.3.2007 2:20

pokracovani socanu

texaskycizek 70.?.?.?

Podival jsem se na jmeno Roger Burbach, autor tohoto clanku. Je v Berkeley, California, zname socanske stredisko. Pracuje pro tzv. CENSA - Centre for the study of the Americas. Samozvany levicak, ktery se snazi ovlivnit verejne mineni. Na adrese : www.fntg.org/funders/profile.php?op=list muzete najit jmena prispevatelu teto organisaci. Hemzi se to jmeny jako Mayer,Altman,Straus,Golden. Vsichni vime, co to znamena.No, proste hledaji "spolucestovatele", kteri po precteni vykriknou:"vidite, ja to vzdy rikal, ze US nestoji za nic! Zde mam potvrzeni od akademiku!!!" Jenze, v tom nasem svete nejhlasiteji mluvi vysledky a vsichni vedi jak je na tom to US s vysledky. Politicke projevy nevytvori mimo ilusi nic! Jenom pro toho politika to vytvori pekny plat a ze nemusi "makat" No, jak to muze dopadnout v te Jizni Americe? Hadejte. Nabidka dne: nemusite makat a vse bude zadarmo, nebo tvrde pracujte a budete se mit dobre. Pro koho asi budou volit???
Vas, Texaskycizek

130598

12.3.2007 20:42

RE: pokracovani socanu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 130598

[red]Na adrese : www.fntg.org/funders/profile.php?op=list muzete najit jmena prispevatelu teto organisaci. Hemzi se to jmeny jako Mayer,Altman,Straus,Golden. Vsichni vime, co to znamena{/red]

Samej Žid!!! [bliji] [bliji] [bliji]

130646

12.3.2007 4:17

Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 38.?.?.?

„Ekvádor je suverénní země. Nepotřebujeme na naší půdě zahraniční vojáky.“

Ať je to v Itálii, Kanadě nebo v Ekvádoru. I ty Maďaři mají vládu, která sice není nic moc, ale má aspoň dost rozumu říct NE USA ZÁKLADNĚ.

Proč zrovna naši politici jsou ty nejvíc prodejný děvky ze všech [pláč]

130605

12.3.2007 5:40

RE: Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!

skepse sama 201.?.?.?

Reakce na 130605

jakej pan, takovej sluha [smích] nebo naopak

130608

12.3.2007 22:30

RE: Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 130605

> Proč zrovna naši politici jsou ty nejvíc prodejný děvky ze všech

Protoze jim to trpime.

130650

13.3.2007 6:05

RE: Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 130605

>...I ty Maďaři mají vládu, která sice není nic moc, ale má >aspoň dost rozumu říct NE USA ZÁKLADNĚ...

V maďarské vládě je přibližně 70% židů. Životní úroveň v Maďarsku je v zoufalém stavu
a situace se již stává neúnosná. Lidé si velice dobře uvědomují, že ta jejich vláda je
skutečně nic moc, jak píšete a chystají na 15. března t.r.demonstraci (za pár dnů).

Původní záměr je oslava maďarské nezávislosti (roku 1848), ale skutečný důvod je
ukázat své vládě, že čeho je moc, toho je příliž a připravují pro ně takový menší holocaust
s proslovy Davida Irvinga, který přislíbil účast (v Maďarsku nemají zákon bránící hlásání pravdy).
Jarmulkáři ve vládě, z obavy ze skutečného holocaustu, pozvali na svou ochranu 200 vojáků
z Israele. Ti však prozatím opatrně vykukují z oken synagogy a vyčkávají, jak se situace vyvine.

Je vidět, že Maďaři mají ten správný recept, jak se zbavit nebezpečného viru.

Zdroj: http://www.aljazeera.com/me.asp?service_id=13086

130683

12.3.2007 11:16

Az to tam Hugo vezme do parady....tak zadny penize na ten jejich hladomor ode mne nedostanou

Me2d 83.?.?.?

[chechtot]

130619

12.3.2007 17:49

nie je nad free money

eccesignum 160.?.?.?

Urcite Chavez bude uspesnejsi v kratkodobom vyhlade, dava venezuelske prachy zadarmo - tie peniaze sa ale prejedia a nic sa nepouzije na infrastrukturu ap = v dlhodobom vyhlade narobia viac skody ako uzitku.
Ja som vo Venezuele bol viac-krat, je tam nedostatok zakladnych potravin. Napr. cukor a ryza su dotovane a ceny kontrolovane statom - daju sa dostat len v statnych obchodoch a ludia stoja cely den; co je v poriadku, lebo su v podstate nezamestnani, ale coskoro splacu nad "vydelkem"

130634

12.3.2007 21:49

Trochu osobně ...

vladuna 86.?.?.?

Něco přes dvacet let zpět jsem studoval na Gymnáziu v Bučovicích. Moje třídní profesorka byla paní profesorka Škodíková. Suprová ženská. Ovšem její aprobační předměty byly ruština a občanská nauka. V té době byla matematika, fyzika a chemie skoro jako smysl mého života. Formován Hlasem Ameriky a Svobodnou Evropou jsem ostentativně její předměty nebral v potaz. Občanská nauka neustále za tři. Vždycky jsem to nějak okecal. Ruština? Klasicky za pět a příště vás volám na opravu. Oprava - za jedna nebo za dvě. Věděla, že úplně blbý nejsem. Vždyť jsem jezdil na matematické a fyzikální olympiády a nevedl jsem si zrovna špatně. Od prvního pololetí prvního ročníku jsem měl slíbeno za čtyři z ruštiny na vysvědčení. Dvě, tři trojky a že by mi dala za čtyři z ruštiny? Tak dlouho se do lesa volá, až se ucho utrhne ... Na konci třeťáku jsem ji tam měl jako když namaluje ... Pak přišla maturita. Jména těch, kteří napsali maturitní písemku za jedna. Pak jména těch, co to zmákli za dvě, za tři, za čtyři. Stále jsem své jméno neslyšel. Pak následovalo hrobové ticho. Přečetla jména asi pěti studentů, to moje tam bylo také. Oznámila, že při sebelepší vůli je to - nedostatečná. Pak dodala něco v tom smyslu, že nám nechce a nebude komplikovat život a máme rovněž za čtyři. Při ústní zkoušce jse si vytáhl téme "gostinici", prostě restaurace, jídla, kuchyně atd. Něco jsem jí tam česko-slovensko-rusky povyprávěl. Prošel jsem.

Zpět k tématu: bylo to z oblasti marxismu a dokonce jsme se učili jakési obecné vzorce z ekonomie. To, co mi ulpělo v hlavě bylo, že hodnota vzniká prací. Ne ono židovské přehazování peněz z jedné kapsy do druhé a půjčka, kdy věřitel není schopen splácet ani úroky z úroků, což byla a je ekonomická situace některých jihoamerických zemí.

Navíc teologické téma svého času dosti žhavé v Latinské Americe: jsem katolík a marxista. Kombinace, prolínání a styčné body těchto doktrín.

Ačkoliv teologické vzdělání, poznamenán exaktnímí (empirickými) vědami jsem již zůstal. Systém, který nevytváří reálné hodnoty musí jednoho dne zkolabovat. Před nějakým časem, bych já věděl kdy, se objevil na Zvědavci link na web, který popisoval "polopatisticky" fungování "papírových" peněz. Stále věřím tomu, že je ve světě dost sil, ať zleva či zprava, které nedovolí aby NWO jak politicky či ekonomicky uspěl.

Už dávno nemám na paní profesorku Škodíkovou jakýkoliv kontakt. Ale budiž jí zadostiučiněním, že jako "rozumné" zpravodajství sleduji interfax.ru a moje momentálně nejoblíbenější muzika je ruský střední proud a ruští písničkáři. Takže: děkuji paní profesorko za vše.

130647

13.3.2007 2:54

RE: Trochu osobně ...

Abu Allah 75.?.?.?

Reakce na 130647

Tak vy jste katolik a marxista. A verite, ze hodnota vznika praci.
Ja tu spojitost mezi katolicismem a marxismem take vidim, protoze se obe nabozenstvi udrzovaly u moci pomoci inkvizice a muciren.
Ovsem marxisticka ekonomie prilis velke hodnoty nikdy nevytvorila. Ty hodnoty vznikly praci prave v kapitalistickych statech, ktere marxismus nepoznaly. Anebo v zemich, jez splachly blboucke marxisticke teorie do hajzlu. Treba v soucasne dobe v Cine a ve Vietnamu.

130664

13.3.2007 9:29

RE: Trochu osobně ...

IVAn 85.?.?.?

Reakce na 130664

Ta Čína jim do té demagogie moc neštymuje, co Abu? [chechtot] To spíš hovořme o České republice jako o zemi, která "splachla blboucke marxisticke teorie do hajzlu" -> viz Nasredin o několik příspěvků výše.A co takhle komunistické kibucy ve vašem milovaném Erec Jisraeli? Ty fungují či ne? [mrknutí jedním okem]

130689

13.3.2007 19:35

RE: Trochu osobně ...

Abu Allah 75.?.?.?

Reakce na 130689

Me se naopak Ivane Cina do mych teorii velice hodi. Masivni investice nadnarodnich spolecnosti spolu s nepatrnymi platy tam vytvorily podminky pro soucasny boom. Kapitalismus jako za Charlese Dickense. Proto je nutne budovat plot, aby se tam lidicky ze sousedniho korejskeho statu delniku a rolniku tak nehrnuli.
Socialismus jeste nepracoval nikde a nikdy. Pokud to pan Chavez a par dalsich zpatecniku nevi, tak se to dovi.
Kibutzy v Izraeli pokud vim funguji, stejne jako funguji podobne komuny Huteritu, Menonitu nebo treba hippies. Velky vliv na hospodarstvi zadne zeme ale nemaji. Vetsina zemedelskeho vyvozu Izraele pochazi z normalnich farem a Izrael vydelava ostatne jeste vice na hi-tech industry.

130740

13.3.2007 19:37

Svobodná Latinská Amerika

Zorba 83.?.?.?

Je dobře že stále víc zemí Latinské Ameriky se staví na odpor USA a snaží se svrhnout americkou nadvládu. Osvobodili se už Venezuela a Bolívie a jak se zdá tak se k nim možná připojí i Ekvádor. Je paradoxní že Američani své imperium upevnují a rozšiřují na blízkém východě, ve východní Evropě a v Asii, ale v Latinské Americe se jim imperium rozpadá. Bohužel, ale Washington to tak určitě nenechá a udělá vše aby bouře v Latinské Americe potlačil, at už organizováním různých pučů(jako na Ukrajně nebo Gruzii) či přímo vojenskou invazí. I přesto je ale vyvoj v Latinské Americe pozitivní, nebot se tam k moci dostali opravdoví vlastenci a dobří křestané(např. Chavez) kteří brání svobodu a existenci svého národa. Doufejme že i u nás v Evropě dojde k podobné serii antiamerických revolucí jako v Latinské Americe. Bylo by skvělé kdyby se i Evropští vlastenci (jako Le Pen, Šešelj a Nikolić atd.) dostali k moci a osvobodili své národy od nadvlády USA a sionistů. Jsem rád že nacionalistická hnutí jsou v Evropě na vzestupu a doufám že se stejně jako v Latinské Americe dostanou k moci. Něco takového by bylo velkým posílením antiamerické koalice a velkou ranou pro americké a sionistické světovládce.

130741

13.3.2007 19:42

RE: Svobodná Latinská Amerika

Sid 91.?.?.?

Reakce na 130741

Máš pravdu,takýto režim- socialistický a pokrokový a lá Morales alebo Ortega treba nastoliť aj v Iráne. Žiadnych senilných pedofilov v bradách a turbanoch.

130743

14.3.2007 18:43

RE: Svobodná Latinská Amerika

Zorba 83.?.?.?

Reakce na 130743

Tak v tom případě jsi mne nepochopil. Podle mne je Iránský vlastenecký režim stejně dobrý jako např. vlastenecký režim ve Venezuele. Kéž by i v čele naší země stáli přesvědčení nacionalisté, oddaní svému lidu a hájící svobodu a kulturu svého národa, tak jako v Iránu, venezuele atd.

130817

Příspěvků: 51

12.03. 00:14 Antiseptik  Marná snaha
12.03. 22:26 trodas  RE: Marná snaha
12.03. 23:48 Vanagu Bílý muž  RE: Marná snaha
13.03. 00:34 Antiseptik  RE: Marná snaha
13.03. 09:32 Guru  RE: Marná snaha
12.03. 01:24 Abu Allah  pod praporem socialismu
12.03. 19:06 Sid  RE: pod praporem socialismu
13.03. 01:49 z.a.p  RE: pod praporem socialismu
13.03. 09:34 Sid  RE: pod praporem socialismu
14.03. 01:35 z.a.p  RE: pod praporem socialismu
12.03. 20:05 Muchomůrka červená  RE: pod praporem socialismu
13.03. 03:03 Abu Allah  RE: pod praporem socialismu
13.03. 03:39 Kubyk  RE: pod praporem socialismu
13.03. 18:54 Muchomůrka červená  RE: pod praporem socialismu
12.03. 02:00 texaskycizek  socani
12.03. 14:15 hc  RE: socani
12.03. 16:14 Alexa  RE: socani
12.03. 16:56 jozin z bazin  RE: socani
12.03. 17:51 hc  RE: socani
12.03. 19:08 Alexa  RE: socani
13.03. 02:20 jozin z bazin  RE: socani
13.03. 03:16 Rene Bartosek  RE: socani
13.03. 04:46 jozin z bazin  RE: socani
14.03. 05:49 Rene Bartosek  RE: socani
14.03. 08:42 Abu Allah  RE: socani
15.03. 03:00 Rene Bartosek  RE: socani
13.03. 18:32 Alexa  RE: socani
13.03. 20:30 jozin z bazin  RE: socani
13.03. 00:30 Antiseptik  RE: socani
13.03. 18:43 Alexa  RE: socani
13.03. 04:52 z.a.p  RE: socani
13.03. 18:53 Alexa  RE: socani
12.03. 22:14 Nasredin  RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,
13.03. 09:42 Guru  RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,
13.03. 19:22  RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,
14.03. 01:13 z.a.p  RE: socani - Tak vám nevím pane Čížek,
12.03. 02:20 texaskycizek  pokracovani socanu
12.03. 20:42  RE: pokracovani socanu
12.03. 04:17  Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!
12.03. 05:40 skepse sama  RE: Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!
12.03. 22:30 trodas  RE: Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!
13.03. 06:05 Mirda  RE: Kdo to zkusil, už nechce USA vojáky ani vidět!
12.03. 11:16 Me2d  Az to tam Hugo vezme do parady....tak zadny penize na ten jejich hladomor ode mne nedostanou
12.03. 17:49 eccesignum  nie je nad free money
12.03. 21:49 vladuna  Trochu osobně ...
13.03. 02:54 Abu Allah  RE: Trochu osobně ...
13.03. 09:29 IVAn  RE: Trochu osobně ...
13.03. 19:35 Abu Allah  RE: Trochu osobně ...
13.03. 19:37 Zorba  Svobodná Latinská Amerika
13.03. 19:42 Sid  RE: Svobodná Latinská Amerika
14.03. 18:43 Zorba  RE: Svobodná Latinská Amerika

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

52

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 111 čtenářů částkou 18 231 korun, což je 52 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 1

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 1

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 2

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

V polní nemocnici v Letňanech neležel jediný pacient16.11.20 22:10 Česká republika 2

Vládě se zalíbilo omezování a šikanování lidí, další komplikace při nákupu potravin16.11.20 19:09 Česká republika 0

To je vlastenec a ne jak jej líčí media15.11.20 21:55 USA 2

Rozvrat vzdělanosti národa v přímém přenosu15.11.20 21:17 Česká republika 10

Soud rozhodl, že nařízení nosit roušky venku bylo nezákonné13.11.20 19:03 Česká republika 4

Od Prymuly k Blatnému. Aneb z bláta do louže13.11.20 16:27 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
21,95 Kč
Euro
26,14 Kč
Libra
29,37 Kč
Kanadský dolar
16,89 Kč
Australský dolar
16,16 Kč
Švýcarský frank
24,15 Kč
100 japonských jenů
21,03 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
5,86 Kč
100 maď. forintů
7,24 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,96 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 739,34 Kč
1 unce stříbra
512,79 Kč
Bitcoin
417 079,51 Kč

Poslední aktualizace: 25.11.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 544