Diskuze k článku

Sametová faleš

Příspěvků 95

18.11.2006 21:17

co dodat

ladin 89.?.?.?

(Zrušeno. Osobně napadáte autora.)

121635

19.11.2006 4:35

RE: co dodat

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 121635

Jestli si dnes někdo myslí, že jsou horší časy než za komunistů, že je dnes méně spravedlnosti než za komunistů, tak to není "obyčejný" člověk, ale hňup.A odkazovat na jeho pocity a dojmy je nesmysl.On totiž ke své existenci moc nepotřebuje.Maximálně trochu bůčku, piva a pár vteřinek na rozmnožování.

121661

19.11.2006 8:27

RE: co dodat

Nikl 24.?.?.?

Reakce na 121661

Jestli v Cechach nezijes, tak to nemuzes pochopit. Tohle jsem uz mnohokrat od "zustavsich" slysel. [oči v sloup]
Prej jim do toho jejich zivota v Cechach nemame co kecat. Ani rady prej nechtej, mozna tak dostat nejaky to Euro (na dolary uz pry serou). [zmaten]

121669

25.11.2006 16:05

Máme se jak na zámku,ať to trvá věčně...

lesov 83.?.?.?

Reakce na 121661

Čekáme jenom na to,až nám řekneš,soudruhu,jak se máme a co si máme myslet.
Prosím o rychlé vyjádření,ta nejistota je strašná! [vyplazený jazyk]
PS.(s lopatou):
Jsem rád,že se najde někdo,kdo ví,co si mám myslet a jak se teď cítím.

122242

25.11.2006 18:13

RE: Máme se jak na zámku,ať to trvá věčně...

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 122242

Pro mne je šumafuk, co si myslí hňup.Máte volné pole působnosti.Nicméně vám podobným se vyhýbám.

122248

18.11.2006 21:53

Herecká svoloč

TT 88.?.?.?

A víte co? Já to těm hercům nezazlívám, byl komunismus, chtěli hrát, tak se snažili a hráli. Co jim ale vyčítám, z čeho je mi na blití je to, jak se každej z bejvalých prominentů sere do politiky dnes.

Tu Saskia Burešová prohlašuje, že byla utlačovaná, támhle zas Smoliak nevynechá žádnou protikumunistickou akci (na co si má zrovna on stěžovat?), L.Bílá nevynechá žádnou ODS párty, další zas rozhodně podepsal chartu a další byl zas po mučení donucen podepsat antichartu. Každopádně nikdo (bohdalová, kanyza) nespolupracoval s režimem. Všichni nevýslovně trpěli (vetchý nejvíc).. ale hráli a hráli a hráli.

FUJ! Jediný o kom vím, že se nikam neserou jsou Abrhám se Šafránkovou a nejen proto je mám pořád rád..

121638

18.11.2006 22:57

RE: Herecká svoloč

Tie.Bomber 85.?.?.?

Reakce na 121638

Jo herci. Prosím Vás, nezlobte se na ně. Jejich smysl pro pro realitu je pokroucený a jediné, co je kdy zajímalo byly peníze za jejich štěky. Nedivím se tomu, že lížou zadky vždy tomu, kdo je u moci, vždyť ten je přeci platí. A kdyby fouklo odjinud, vytuší včas, že mají jít škrábat na jiné dveře, protože už toho lízání zadků bylo přeci dost. Oni ne, to ti druzí. Komediant bude vždycky komediant, to říkával můj praděda a měl pravdu.
Herců se nebojím a směju se jim. Jde mi o větší rybky. Například hlasitě halekajícího komunistobijce pana Mejstříka. Někteří mě za to zatratí, ale nemůžu mu přijít na jméno. Bývalý politruk v pražském socialistickém svazu mládeže a teď by své bývalé kamarády nejradši zakopal pod zem.
Na webu se dají najít odkazy o tom jak horlivé socialistické články psal... a teď? Chtěl by zrušit i hvězdičku na tričkách. Byl u "likvidace" majetku SSM a moc rád bych viděl, kolik toho majetku jen jemu nakonec sloužilo ku prospěchu, žádal o dotace po povodních, na něž ovšem vůbec neměl nárok.... A ta paranoia, kterou předvádí v poslední době? Vytahování dvacet let staré špíny na někoho, koho by se mu hodilo zdiskreditovat? Zákaz komunistických symbolů a to až po hvězdičku? Trest odnětí svobody za názor? Chce zavřít všechny (pitomce), kteří volili komanče, do vězení? To jsou metody gestapáků a estébáků, copak mu to ještě nikdo neřekl?
Je to kariérista a hnusný sobec, to by řekl můj praděda.
A měl by pravdu.
Je asi dobře že se toho nedožil, poněvadž by to asi nevydržel a musel by mu jet dát přes držku. Někdy nechápu, nač lidé myslí, když volí. Proč si nezjistí kdo je kdo. A tak je pan Mejstřík váženým senátorem a pro svůj horlivě záporný postoj vůči všemu s hvězdičkou i obdivován nemalou částí pravicově smýšlejících "slušných lidí" kteří ovšem nevědí, nebo nechtějí vědět.
Já osobně budu triko s hvězdou nosit dál, ať už mi to legislativa posvětí, nebo ne. A to kvůli Che Guevarovi a ne kvůli "horlivcům" nebo ustrašeným pantátům s rudou knížkou.

121643

19.11.2006 18:44

RE: Herecká svoloč

beran 217.?.?.?

Reakce na 121643

Já Mejstříkovy aktivity beru jako další epizodu z nekonečného seriálu Český Absurdistán a již se těším na dobu, kdy se při zatloukání hřebíku budu muset schovávat, protože srp a kladivo budou zakázány.

121712

20.11.2006 22:53

RE: Herecká svoloč

Horsovsky Petr 89.?.?.?

Reakce na 121643

Bombere, jses zrovna takovy blb - ze by po pradedovi? Nadavas p. Mejstrikovi kvuli hvezdickam, sam se priznavas, ze jses vyznavacem onoho teplouse a komunistickeho teroristy Che Gewary. Oh, jak smesne a primitivni!!!!

121829

21.11.2006 22:51

RE: Herecká svoloč

Tie.Bomber 85.?.?.?

Reakce na 121829


>Bombere, jses zrovna takovy blb - ze by po pradedovi? Nadavas p.
>Mejstrikovi kvuli hvezdickam, sam se priznavas, ze jses
>vyznavacem onoho teplouse a komunistickeho teroristy Che Gewary.
>Oh, jak smesne a primitivni!!!!


Nejsem blb, jsem konkávně dementní buzerantskej arciblb, váženej pane velké H, tak si to laskavě zapamatujou a nepletou mi tituly. A můj praděda hmm, to vědějí, že to byl stejně zoufalej případ... A taky bych jim chtěl povědět, že mě teď vobrátili na pravou víru a vod dnešního dne se moje záda pokloněj nejen jim, ale i jeho bohu hrdinnému a nejčestnějšímu Mejstříkovi. A když už vymýtají toho mýho knížete pekelnýho Che Guevaru, tak nezapomenou vygumovat hvězdičky, symboly pekla samotného. A spálej mi pro jistotu to triko, abych nebyl uveden v pokušení...

Tak aby bylo jasno, mnoho jste o sobě pověděl už svým duchaplným vstupem do diskuze, tím, jak máte co říci k tématu, tím jak používáte interpunkci a jak jste se spřátelil s diakritikou.
Také bych Vám chtěl říci, že je neslušné někomu tykat, pokud Vám to není nabídnuto, nebo neznáte-li delší čas osobu ke které hovoříte. Pak je také patrné, že se vůbec neumíte chovat, neboť jste bez důvodu napadl mého zesnulého pradědu, což se v diskuzi lidí s IQ nad 100 prostě nehodí a není mi to vůbec příjemné. Já bych taky mohl prohlásit ledacos o Vaší matce a otci, když vy, pan velké H, jste jejich kuturně vychovaný potomek, ale na tuhle úroveň diskuze prostě nehodlám klesnout.
Pokud hovoříte o Che Guevarovi, bylo by dobré, kdybyste dokázal alespoň správně přepapouškovat jeho jméno, když o něm píšete. Ano, souhlasím, že byl komunista, ale bylo to asi tím, že té ideji věřil. Pro Vaši informaci: Sám pocházel z bohaté rodiny a přesto se vzepřel sociálně nespravedlivému systému se zbraní v ruce. A mohl sedět doma a na ty chudé venku se dívat tak nějak shora. Nemějte mě prosím za ultralevicového idealistu, tím opravdu nejsem. Na Guevarovi se mi líbí jeho zásadovost, jeho charisma a jeho aktivní boj proti něčemu, co mu vadilo a chtěl to změnit. Dokázal zemřít za to, čemu věřil p akci CIA v Bolívii. To že byl komunista mě nefascinuje, ale alespoň mohl rovně stát, protože nepřevlékal kabáty, jako bezpáteřní soudruh/pan Mejstřík a kvanta jemu podobných. A že by byl Che Guevara "teplouš"? O tom opravdu nic nevím, podle mých informací na ně měl spíš spadeno.
Nastudujte si, prosím, alespoň nějaká fakta, než začnete plácat játrama a plivat žluč na tomto diskuzním fóru.
Divím se, že tenhle Váš bezobsažný a urážející článek nebyl smazán. Pokud Vy reprezentujete konzervativní pravicové voliče (když jste tak proti Guevarovi), měli by se od Vás rychle distancovat, neboť jim reklamu zrovna neděláte. Prach jste a v prach se obrátíte, pane velké H, a věřte, že ani mému pradědovi, ani mě byste nestál ani za vlepení těch pár facek.

121919

22.11.2006 18:23

RE: svoloč soudruh Che

semtex seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com 140.?.?.?

Reakce na 121919

Che je jeden z neprominentnejsich zlocincu v historii. Sam vlastni rukou zabil temer 1000 nevinnych vcetne 9ti leteho kluka. On to udelal, protoze veril jiste idei. Noseni tricka s obrazkem tohohle dobytka je vrchol ignoratstvi.

122017

23.11.2006 6:52

RE: svoloč soudruh Che

Tie.Bomber 194.?.?.?

Reakce na 122017

Ne, nejde mi přímo o Che Guevaru. I on měl svoje masařky, máte pravdu. Byl revolucionář, byl někdy nerozumný, vedl guerilovou válku - byly oběti. Ale na triku to je jen symbol.
A mě jde o to, aby mohl člověk svobodně nosit na tričkách co se mu zamane a ne že mu budou bezpáteřní prospěcháři určovat co se nosit smí a co ne.
Vaší logikou nazíráno by tu nikdo neměl smět nosit kříž. Kolik nevinných lidí povraždila inkvizice a křížové výpravy? Byli to také lidé. A církev jejich vrah. Nebo kolik nevinných lidí za války zabilo spojenecké bombardování? Neměli bychom cenzurovat ve vysílání všechny britské a americké státní symboly?
Che byl proti výše jmenovaným úplný břídil.
Ne. Touhle logikou to prostě nejde.
Zkuste o tom pouvažovat Vy "vrchole humanity a demokracie", než někomu začnete nadávat do ignorantů.

122066

23.11.2006 20:52

RE: svoloč soudruh Che

semtex seemtx (zavináč) hotmail (tečka) com 72.?.?.?

Reakce na 122066

Proboha, o cem to tu brebentite? Vzdyt Che Guevara zavrazdil vlastni rukou dobrou tisicovku nevinnych a vy tomu rikate, ze byl NEKDY NEROZUMNY!! Ja tomu rikam, ze byl nebezpecny maniak a vrah a ze je dobre, ze skoncil jak skoncil.

122114

23.11.2006 21:48

RE: svoloč soudruh Che

Karel z Čech 88.?.?.?

Reakce na 122114

>Vzdyt Che Guevara zavrazdil
>vlastni rukou dobrou tisicovku nevinnych a vy tomu rikate, ze byl
>NEKDY NEROZUMNY!! Ja tomu rikam, ze byl nebezpecny maniak a vrah
>a ze je dobre, ze skoncil jak skoncil.

Jde o to, kdo to tvrdí a co je na tom skutečně pravdy. Americká líheň lží už vyprodukovala takové množství nesmyslů, že dnes již jen málokdo těm kecům věří.

122120

23.11.2006 23:43

RE: svoloč soudruh Che

Datel 206.?.?.?

Reakce na 122114

No a ti druzi zabili jednou bombou , to co on by nezvlad v rukach i kdyby zil do stovky.

122128

24.11.2006 8:28

RE: svoloč soudruh Che

Luftíček 194.?.?.?

Reakce na 122114

Hele pane Semtex, vy jste asi spadl z jahůdky. Kdo shodil atomovky na Japonská města? Co udělala USA Koreji a ve Vietnamu? A v Jugoslávii? A co dělá v Afghánistánu? A co dělá v Iráku? Tomu říkám terorismus. Zbláznil jste se? Co sem pletete Che Guevaru? Ten vedl polovojenské oddíly složené povětšinou z dobrovolníků. Vy natvrdlíku. Studujte a pak diskutujte. A studujte z více zdrojů, ne jen z těch Emerickejch. Howg

122157

22.11.2006 7:58

RE: Herecká svoloč

TT 194.?.?.?

Reakce na 121829

Tohle je skutečně příspěvek na úrovni. Když nemáte co říct, protože víte naprosté h.. nebo protože máte IQ sklenice vody, tak se radši vůbec neprojevujte. Neumíte ani správně napsat Che Guevaru. Pro mě navždy zůstane symbolem revoluce.. Ale o jeho homosexualitě mi není známo nic. Obecně se tomu, čemu vy naprosto trapně říkáte "komunistický terorista" (omezte TV - víc jak 10h denně je už moc) říká "revolucionář". Očekávám, že jednou se zase lid sebere a očistí ty naše samozvané vůdce (ohněm a mečem).. A tím nemyslím tu naši "sametovou"..

121943

22.11.2006 21:39

RE: Herecká svoloč

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 121943

No, nevím zda je tento pán dobrým symbolem, snad jen komunistického dobrodruha. Poté, co zkrachoval jako ekonomický expert (údajně se přeslechl a místo dobrý "economista" rozuměl "comunista" a přihlásil se Fidelovi na schůzi), se rozhodl řádit po světě a do Bolívie se vydal na základě toho, že jde o stát v centru jižní Ameriky a tudíž se domníval, že padne do rukou marxistů, kteří začnou následně expandovat na všechny strany. Ale v Bolívii tamní junta provedla pozemkovou reformu a rolníci o boj nejevili zájem, naopak Che rychle naprášili. Kubánský emigrant Rodriguez z CIA, který po něm šel, ho chtěl živého, ale zakrátko zaslechl v rádiu, jak hlásí jeho smrt, ačkoli byl zajat zdravý. Bolivijští vojáci s ním pak udělali krátký proces.

122028

18.11.2006 23:13

Podvod pokračuje

Bubeník 85.?.?.?

Svatá pravda. V dalším oslavném díle na "revoluci" státní TV - Labyrintem revoluce se člověk dověděl jak ON - Klaus a spol před listopadem pořádali ekonomická fora. a jak bylo vše úspěšně zprivatizováno. Snad tam chybělo už jen letošní dobrozdání Koženého. Bohužel, jeho již do propagandy, ze známého důvodu, zařadit nešlo.

121644

19.11.2006 7:15

Souhlas,17 Listopad a co se dělo poté bylo divadlo

danuše 80.?.?.?

Kolaborantovi Havlovi vrátily majetek,zbytek chartistů si ho ukrad.Komunisti už ho mněly a nebo si k němu rychle pomohly.

121665

19.11.2006 8:13

RE: Souhlas,17 Listopad a co se dělo poté bylo divadlo

Nikl 24.?.?.?

Reakce na 121665

Jaky pak komunisti uz majetek nemeli. Mozna ne v Cechach, ale urcite ho meli "ulitej" ve Svicarsku. [pláč]

121668

19.11.2006 8:33

RE: Souhlas,17 Listopad a co se dělo poté bylo divadlo

Nikl 24.?.?.?

Reakce na 121668

Bylo tam napsano "komunisti uz majetek mnely", nak jsem to prehlid, ale ted je to uz vlastne jedno.

121670

19.11.2006 7:44

Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Stejně jako vy doma, v bývalém Československu, tak my tady v zahraničí jsme s napětím hltali zprávy u televizních obrazovek
a nevěřícně sledovali postupný pád komunismu. Nechci hovořit za všechny, ale ti co odešli hledat nový domov z ekonomicko-existenčních důvodů (jedno nebo druhé, případně obojí)a nedokázali se smířit s bezprávím režimu, tak měli zajistě podobné zážitky jako já a snad se s mojím názorem ztotožní? Bylo to až neuvěřitelné, jako v nějakěm snu, ve kterým se mnohým z nás jistě i snívalo, že se ta železná opona konečně nadzvedává. Nikdo z nás, do situace nezasvědcených, nemohl tušit, že sledujeme pouze divadelní scénu a že to vše jede podle předem připraveného scénáře. Rumuni tomu dali punc důležitosti a dojem skutečné revoluce, zastřelením ševce Nikolaje Čaušescu a jeho ženy, tehdejšího presidenta a první dámy. Erik Honeker, tehdejší president NDR, se v zoufalství domáhal pomoci u moskevských přátel. Zjistil však, že to přátelství nebylo na věčné časy a Gorbačev mu oznámil - poraď si s tím sám. A tak jsme se stali svědky rozebírání betonové stěny v Berlíně, symbol opevnění a nepropustnosti režimu. Opravdu dojemná podívaná, když si člověk uvědomil, kolik lidí bylo zastřeleno při pokusu dostat se na druhou stranu a najednou tu je svoboda a ta obrovská radost a nadšení! V tomto napětí se očekávalo, jaký bude vývoj situace u nás doma v Československu. Žádná střelba, žádné vrtulníkové úprchy vlády, jako v Rumunsku. Gustáv Husák, Miloš Jakeš a další loutky komunistického režimu byly propuštěny ze zaměstnání a Tatrovky 613-ky je odvezly domů. Proto se tomu říkalo sametová revoluce... sametová opona jde dolů...prťatý šašek Vašek (ne ani tak vzrůstem, ale osobností) je vtažen na prkna politické scény, herci si v zákulisí převléknou kostýmy a masky...opona nahoru a jede se dál a podle starého scénáře.
A nebudeme jako ONI, jak se hrdě Havel rozkřikoval! Já osobně jsem Havlovi tehdy věřil a strašně vám tam doma fandil. Zase svobodný národ po mnohaletém útisku!
Mnozí se i vrátili domů a ti ostatní, co zapustili v novém domově kořeny trochu hlouběji, mají konečně možnost navštívit své rodiny a příbuzné. Zbořené mosty jsou opět postaveny.
Až teprve díky internetu (vřelé díky za tuhle vymoženost), jsme měli možnost nahlédnout do zákulisí a zjistit, že to všechno byla ve skutečnosti pouze
Sametová faleš. [naštvaný]

121666

19.11.2006 11:31

RE: Sametový podvod

V. Sodek 89.?.?.?

Reakce na 121666

>Stejně jako vy doma, v bývalém Československu, tak my tady v zahraničí jsme s >napětím hltali zprávy u televizních obrazovek
Dival jsem se tehdy na CNN, kde Majda Korbel byla pecena varena ( kdybych tehdy vedel, co je to za majdu,...ach yo ). V breznu 90 jsem priletel, zvedavy, nadseny....semtam nejaka ta debata, nejake ty penize nechal k dispozici parte kluku se zajimavym projektem (nikdo netlacil na pilu),....odletel zpet, rok a pul pozoroval situaci,....no, a od te doby pendluji, ikdyz posledni dobou uz ani tak moc ne e,...ale dane platim v obou zemich. Neni to o tom, jak hluboko clovek zapusti koreny, ale o tom, jak zivot jde a improvizaci se zamerne nekladou prekazky. LA-Brno - 13hod na ceste,....to zas neni tak moc, abych z toho musel delat dva ruzne svety pro svou rodinu. Ikdyz vzdy to zavisi na vysi prijmu, at uz se dani kdekoliv.
Ovsem at se, v kruhu rodinnem, citime svobodni jak chceme, vzdy prijde otazka,

A/ jestli jsme schopni akceptovat pitome narazky typu: obcane cizi zeme at tahnou odkud prisli ( viz na Zvedavci nekomentovany dialog ze strany oponenta [mrknutí jedním okem] ),popr.tak trosicku, trosinecku...heh....deformovanou povahu vetsiny mistnich po letite nadvlade bolsevika v rudem a dnes stejneho vyssavace v modrem, nebo jinem kabate....
nebo
B/
narky kamaradu, kteri leta bydli v CA na stejnem miste a nechapou neumerne navysovani najemneho (pisu o vseobecnych podminkach, nikoliv specificky o pripadech mych znamych), k tomu pojistky v US, at uz zdravotni, socialni, auta....atd, proste nutne vydelana castka musi byt dosti vysoka. Navic danove zatizeni je zatizeno agresivnimi choutkami neocons, nekonecna podpora sionistum a vlezdoprdelkovym rezimum jinych statu( ci zajem to je si uz dosadte sami,...nejsem vsevedouci, heh )
Ale co mohu rict s jistotou je, ze ten muj chleba, ktery krajim tam i zde,ma ty dve podelany kurky a jim je taky, at jsou mekke, nebo tvrde. Kurky nevyhazuji, protoze tak jsem se to naucil od svych prarodicu a rodicu.
A tito, ac uz se narodili na evropskym kontinentu, nebo za Atlantikem ve Statech, me ucili to stejne,... bohu libé.

V [cool]

121687

19.11.2006 19:07

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121687

Vláďo, vy to víte z nás nejlépe. Vy jste jednou nohou tam a druhou tady. A ty urážky co se sem tam objeví, že jsme občané cizí země atd... to bych ignoroval. To je pouze neopodstatněná závist. Takových lidí však není mnoho. Většina inteligentních lidí jistě kladně ohodnotí příliv odborných zkušeností.
Nechci nikoho doma podceňovat, ale tak jsme byli odchovaní komunismem. A tady platí to přísloví: podej hladovému rybu a nakrmíš ho na jeden den. Nauč ho rybařit a nakrmíš ho jednou provždy. Jak píšete o tom zapuštění kořenů. Samozřejmě je to z velké části otázka finanční a také respektování přání rodiny. Není to tak snadné začínat opět někde jinde, když už do důchodu není tak daleko. [smích]

121713

19.11.2006 18:05

RE: Sametový podvod

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121666

Mirdo, Ty a ja si muzeme gratulovat,

ze jsme vypadli. Ne ani proto jak se to doma 'zmenilo', ale jak se to nezmenilo. Kdyz jsem se naposledy setkal s byvalymi kamarady uvedomil jsem si jaci to jsou zabednenci. Maji pred ocima jen tu malou ceskou scenu: porad jen melou o 'komunistech'. Asi je to o tech komunistech co stale jeste zijou v nich. Asi je to take zavisti, ze ti vetsi komuniste byli uspesnejsi (meli ostrejsi lokty a kvalitnejsi styky), nez oni - mali komuniste. Nikdy nepricichli k poradne praci a k poradnemu usili jake jsme museli vynalozit my. Stezuji si jak je zivot ted na ne tvrdy. Neni divu, vetsinou se jen zasivali; hledali praci jen jako 'solich'. A porad jen melou o komunistech.... k zumdleni. Je nelitujme. Litujme sebe, ze vime vic. Neb nase znalost je vpravde zdrcujici.

Jak ja rikam: my jsme si vybrali emigraci dobrovolne; na ne byla emigrace uvalena. [velký smích]

z.a.p

121711

19.11.2006 20:43

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121711

Zdeňku, nejprve Ti odpovím na Tvůj příspěvek o pár poschodí níže:
>Cesi vzdy delaji jen "aby se nereklo". Tak se ani pred 17 lety >nic moc nereklo. Nic neresit, jen to zavonacit.

Tady Ti musím trochu oponovat. Naletěli jsme na podvod komoušům.
Naši doma a rovněž my tady z povzdálí. Provokatéři začali stagnovat: Havel na Hrad a davy se přidaly. Jsem přesvědčen, že pokud by lidi znaly pravidla hry, tak ty provokatéry zmlátí hned na místě a budou stagnovat svobodné volby! Komouši tehdy neměli plán B. Havel byl předurčen již předem. Po "zvolení"
prezidentem oznámil: tak já to tedy beru (když jinak nedáte)
na jedno volební období. Vydrbali s námi!
Následující příspěvek, kde píšeš:

>Asi je to o tech komunistech co stale jeste zijou v nich. Asi >je to take zavisti, ze ti vetsi komuniste byli uspesnejsi...

Já bych nebyl zase tak kritický, přesto souhlasím.
My jsme v tom vyrůstali také. Proto víme, co to obnášelo. Jedna generace se učí od druhé a najednou šlus a má se jet jinak?
To nejde odnaučit přes noc. Já jsem si prošel doma několik zaměstnání a řeknu Ti, že fušky frčely všude. Nejen, že to bylo tolerováno, ale kooperace na všech stranách. Takhle si něco vytočit na soustruhu, něco zavařit, opravit si auťák v pracovní době atd. A pokud se to šéfovi líbilo, tak Ti řekne udělej mi to také a to bylo z materiálu z práce. Nejprve pro sebe a pak se teprve dělalo pro firmu. Není se však čemu divit. Vždyť na trhu nic nebylo! A tak, pokud jsi chtěl něco jiného, lepšího, tak se dávala volná ruka lidové tvořivosti. Zase jsme se tímto naučili něco udělat z ničeho a ze všech různých oborů. Ne nadarmo se říká: Zlaté české ručičky. Pracovat jsme tedy uměli a pracovní disciplínu jsme se už museli naučit tady.

121722

19.11.2006 22:14

RE: Sametový podvod

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121722

Mirdo, rikas:

"Naletěli jsme na podvod komoušům." Ale to snad ne... vzdyt 'komousi' (lepe receno schopni, namipulativni jedinci - protagonisti systemu) nebyli nikdy nic jineho nez spina a lhari. Lhali narodu soustavne a opakovane. Neverim, ze 'narod' si predstavoval prijezd blanickych rytiru. Nikdo jiny tam prece (z vladnich funkcionaru) nebyl nez prave ti 'komousi'. Skoncil jeden den a meli 'jit od valu' a kdo tam mel byt dalsi den? Kdo jiny, nez ti sami, jen malinko 'upraveni'. Takze (a to doufam vysvita z mych projevu) ty teze o 'komousich' neberu.

Souhlasim, ze Havla bylo mozno prokouknout, ale 'lid' byl oslepen a rekl bych nekriticky nadsen. Tak kluci jdeme na paradu a pak na pivo... zapomente na ten stary jed a vse bude dobry, jo! Tak nejak. Lide jsou jak plastelina, vsak to vime. A malokdo mel byt' jen mlhave zdani, ze nejaky mix socialismu a kapitalismu absolutne neni mozny.

Pamatuji velmi dobre, jak to za starych casu byvalo: byl to z dnesniho pohledu raj. Fusoval temer kazdy... jeden druhemu vyhovel. Jako v pohadce. Proto mi take vadi, ze ti dnesni chytraci maji tolik problemu s 'komousi'. Neni to od nich ani zdaleka uprimne. Oni v tom systemu zili a jemu napomahali. Jsou tedy i oni 'komousi'.[mrknutí jedním okem]

z.a.p

121729

20.11.2006 6:28

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121729

>Mirdo, rikas:
>"Naletěli jsme na podvod komoušům." Ale to snad ne... vzdyt
>'komousi' (lepe receno schopni, namipulativni jedinci -
>protagonisti systemu) nebyli nikdy nic jineho nez spina a lhari.
>Lhali narodu soustavne a opakovane...
Ano...ano, už mne přestaň mlátit. Já jsem se jenom špatně vyjádřil. Mělo být : Na komunistický podvod. My dva jsme tam na té demonstraci nebyli, tak není snadné hodnotit nebo odsuzovat akce lidí, co se toho zůčastnili. V podstatě ani nevím, zdali ty akce pádu režimů v okolních zemích byly doma v televizi ukazovány? Pokud ano, tak to zajisté vzbudilo dojem opravdových revolucí a změny režimů. Solidárnošč v Gdaňsku, Rumuni i Němci se komoušů zbavili. Takže lidé skočili na špek.
A těžko jím to vytýkat, že byli důvěřiví. Vymýšlet podvody může zase jenom podvodník. Mně to nejde. Ale zeptejme se Klause, jak zařídit kupónovou privatizaci a vykrást republiku! [naštvaný]

P.S. Dole jsem již odpověděl na ostatní příspěvky.

121757

20.11.2006 12:35

RE: Sametový podvod

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121757

To je pravda, nebyli jsme pri tom

ale na druhou stranu jsme meli urcitou perspektivu a nas 'motor byl jiz natocen', zatimco doma nevedeli zda maji nalit do nadrze petrak nebo naftu. Takze urcity naskok v chapani jsme meli jiz tehda. Mezi domacimi zrejme prevladala totalni letargie a ignorace.

Jeden datail z pozorovani lidi a nazoru.... pritocil se ke me tehda jeden Ind a rekl mi: "a vis kdo bude brzy vlastnit C^ekoslovakija? Americane!!" [velký smích]

Pokud jde o privatizaci, z naivniho pohledu se to na zacatku jevilo jako skvely napad. Lec, znovu a opet - sprosty tahak! Jak dlouho budeme jeste jako pitomci sedet a koukat? Snad uz ne, ale prvni dve partie jsme prohrali. [naštvaný]

Dik za diskuzni prispevky na moje namety!

z.a.p

121784

19.11.2006 21:04

RE: Sametový podvod

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 121711

Já bych řekl, že jste v iluzi. Dnes se již spousta věcí vyrovnává, to vy ale nevidíte. Pro emigranty jako jste vy, může být pokrok, ke kterému zde dochází, vcelku nepříjemný, neboť snižuje ten váš "náskok". kterým se ve svém příspěvku tak opájíte a tak jej radší nevidíte.

121724

19.11.2006 21:56

RE: Sametový podvod

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121724

Zda se mi, ze me zahrnujete

do kategorie do ktere nepatrim. Ja totiz nepatrim do zadne kategorie. [velký smích]
Muj naskok jak pravite, absolutne netkvi v materialni sfere. Tim, cim se lide okazale v Cesku presentuji, ja ani nemam (kuprikldu mobil=cell phone) ani mit nemusim. Muj domek, nabytek a auto jsou mozna pod prumerem 'uspesneho' ceskeho obcana. Muj naskok je ve znalosti. A ten je v porovnani s mymi byvalymi prateli obrovsky. A v tom bode bohuzel tez moje komunikace s nimi konci - nejsme na te stejne urovni. Nikoho za to ale vinit nemohu, to je mi jasne. Oni zustali v pohodli, ja jsem se vystavil ostremu vetru. Oni dusevne zakrneli, ja jsem pokrocil. A ta jejich malost je az bolestna. Tak to je.

z.a.p

121728

20.11.2006 18:27

Chyba!

Jindra 147.?.?.?

Reakce na 121728

Chyba! Proste jste si neumel najit poradny pratele. Sam si za to muzete.

121806

21.11.2006 2:40

RE: Chyba!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121806

Zmeny se deji osobnim vyvojem mily Jindrichu!

Lidi jak jsme je kdysi znali nejsou temi samymi za 25 let, ani nemohou byt. Nekdo jde dopredu a nekdo stagnuje. Nekdo si vybral nepohodu aby sel dopredu. Jiny se zase drzel maminy sukne aby mel pohodli a sve oblibene piskoviste. Kdysi jsme byli vsichni stejni a staveli ty same babovicky - vedli ty same neplodne reci. Ale cas a okolnosti to zmenily. A o tom je muj prispevek!

z.a.p [smích]

121837

21.11.2006 6:41

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121711

Zdeňku, ještě jsem ti zapomněl odpovědět na tento příspěvek.
Tímto možná končí naše kamarádství, ale budu upřímný a to se snad hodnotí? Píšeš:
>Mirdo, Ty a ja si muzeme gratulovat,
>ze jsme vypadli. Ne ani proto jak se to doma 'zmenilo', ale >jak se to nezmenilo...

Ne, vůbec mne nemrzí, že jsem odešel. Co jsem se za toho více než čtvrtstoletí v zahraničí naučil a poznal, to se nedá vyčíst z knížek. To jsou životní zkušenosti. Až zvláštní pocit svobody při cestování tady, kdy se celník jenom zeptá odkud a kam jedeš a ještě ti popřeje šťastnou cestu a na podávaný pas jen mávne rukou jako by říkal, už tady nezdržuj. Doma za komoušů ti prohrabali celníci celé auto při návratu z Polska. Jenom abys nepřivážel něco, co nebylo na Čs. trhu a co se dalo se ziskem výhodně prodat. Teď je to přesně naopak. Američtí celníci jsou ti šňupalové a v Praze na Ruzyni si tě nikdo ani nevšimne, přestože táhneš na vozíku dva plné kufry a procházíš lajnou -nic k proclení. Co se týče mých kamarádů? Zdaleka jsem neměl
stejné pocity, jako ty. Ani mi nepřipadalo, že jsem přijel na návštěvu a žiji někde jinde. Cítil jsem tu dobrosrdečnost a kamarádství, jako bych nikdy neodejel. Mnozí z nich jsou dokonce úspěšní podnikatelé. I v naší rodině. Dejme stranou politiku. Byl to podvod na lidi a rovněž neporovnávám přeplněné obchody zbožím. To je stejné, jako tady - made in China. Čeho jsem si však všiml, že se lidé k sobě chovají mnohem přívětivěji ať už na úřadě v restauraci nebo v obchodě a to s respektem, jako k zákazníkovi. Jako tady - náš zákazník, náš pán. Tohle za komoušů nebylo. Technologie a know-how už není ani otázka času, ale výběru a ten mají v Evropě podstatně větší než my tady na Americkém kontinentě. Pozorováním jazýčku na váhách ekonomického úspěchu bychom se možná už i dohadovali, zdali jazýček neukazuje nyní již ve prospěch České republiky? Ruku na srdce, tady to stagnuje, ne-li pomalu sklouzává dolů. Tady začínám pozorovat manýry komunismu. Možná je načase znovu pakovat kufry? [velký smích]
Dále píšeš:
>Jak ja rikam: my jsme si vybrali emigraci dobrovolne;...

Ani bych neřekl. Vyhnal nás režim. Já bych jen tak na zkušenou do světa nevycestoval s vědomím, že už možná neuvidím rodiče a své sestry. A budu považován za kriminálníka pro opuštění republiky. Já jsem neměl moc na vybranou. Za mne rozhodli soudruzi z krajského výboru KSČ. Buď podepíšeš přihlášku do strany a nebo jdeš od fochu. Já bláhovej jsem si myslel, že si mne budou jako odborníka natolik považovat, že se přece jenom bez té červené knížečky obejdu. Zmýlil jsem se a tak jsem se dostal na listinu kádrově nespolehlivých. Proto jsem tady.

121849

20.11.2006 2:37

RE: Sametový podvod

Datel 206.?.?.?

Reakce na 121666

Trumburo , asi jste se nesnazil skontaktovat osobne. Samozdrejme ze ze nikdy nicim neopovedel. Proste nastoleny bezcharakterni radoby inteektual jeste k tomu opilec.

121748

20.11.2006 23:44

RE: Sametový podvod

Horesovsky Petr 89.?.?.?

Reakce na 121666

(Mnoho osobních urážek a výpadů. Celý příspěvek zrušen. Přečtěte si pravidla diskuze. Editor.)

121835

21.11.2006 7:04

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121835

>(Mnoho osobních urážek a výpadů. Celý příspěvek zrušen.
>Přečtěte si pravidla diskuze. Editor.)

Docela by mne i zajímalo, čím jsem pana Horešovského vytočil k nepříčetnostem? Bratranec soudruha Jakeše?
Snad bych to i spolknul, jsem splachovací. [smích]

121850

21.11.2006 9:04

RE: Sametový podvod

Horesovsky Petr 89.?.?.?

Reakce na 121835

Zajimave - SMIRDA mohl urazet p. Havla a nazvat ho saskem a TO MU PROSLO. Na otazku SMIRDY: to bylo to, co mne vytocilo.....Jinak uznavam pravidla hry a omlouvam se!

121857

21.11.2006 9:52

RE: Sametový podvod

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 121857

pan Havel tu neni diskutujicim ani autorem clanku, tedy Smirda zadna pravidla neporusil

121863

21.11.2006 15:45

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121863

>pan Havel tu neni diskutujicim ani autorem clanku...

Ano, tak to je Méďo. Bývalý prezident pan Havel píše jenom divadelní hry. Jednu nám již předhodil. Myslím že se to jmenovalo "sametová revoluce" nebo tak nějak?
[mrknutí jedním okem]

121890

22.11.2006 8:43

RE: Sametový podvod

MedaBeda mcaellen (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 121890

pekna hra. Docela usla.
Havel coby "disident", mel ve vezeni celu zvlast, neomezenou korespondenci a kdyz byl na svobode, jezdil v tehdejsich nejmodernejsich zapadnich vozech. Tomu rikam vydrzovany nepritel systemu. [velký smích]

121948

23.11.2006 3:47

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121948

>pekna hra. Docela usla. [velký smích]

On ji Havel vlastně ani nenapsal. On v ní účinkoval jako asistent choreografa a později, po 17. listopadu 1989,
to už dirigoval sám. Tohle však již víme a také si dovedu představit tu jeho celu. Zřejmě vybavená jako obývací pokoj s televizí a rádiem a ani bych se nedivil, že měl klíče od zadního vchodu. V roce 1999 přijel Havel sem do Kanady.
Tehdy jsem ještě neznal ty jeho zákulisní tahy a zůčastnil se setkání Havla s krajany. Nejenže jsem si uvědomil, že jako politik stojí za kulové kemo, ale všiml jsem si, jak uhýbá očima při odpovídání na choulostivé otázky. Bylo vidět, že...(samocenzůra kvůli Verešovským a spol. s.r.o.) pan prezident nemluví pravdu. Takhle vědět tehdy, co vím dnes![naštvaný] No škoda mluvit![naštvaný] Jen se podívejte na ten jeho
chronologický záznam.
Období 1970-1979. Z nějakého
záhadného důvodu se Havel zapomněl zmínit o Chartě 77? Tady, jako "disident", by se snad mohl něčím pochlubit? Vždyť to byla právě Charta 77, čím se "proslavil" jako bojovník proti režimu![velký smích]

122056

23.11.2006 15:21

RE: Sametový podvod

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122056

tá stránka je blbo urobená, má to tam ale spomenuté

122087

24.11.2006 2:27

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 122087

>tá stránka je blbo urobená, má to tam ale spomenuté
Ani ne tak "blbo urobená", jako vytvořená lyšácky aby se Havel nekompromitoval. Máte pravdu, v dokumentech je zmínka o Chartě.
Proč to ale vypustil v chronologii událostí? Jak já si tohle vysvětluji, že Charta byla napsána komoušema a použita jako past na vychytání "protirežimovských živlů" a současně vyzdvihnout Havla, jako trpitele. Tisíce lidí co to podepsali ztratili zaměstnání, jenom Havel a pár jeho kámošů (karetní partička), šli do chládku. Havel se nechce o tom zmiňovat a vystavit se nepříjemným otázkám. Když už někdo lže, tak si musí velmi dobře pamatovat o čem lhal předtím, jinak se sám chytne. A on je zkrátka opatrný. [naštvaný]

122143

24.11.2006 17:27

RE: Sametový podvod

kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122143

to taky [bliji]

122193

28.12.2006 11:55

RE: Sametový podvod

mám co říct 210.?.?.?

Reakce na 122056

Pro zivotopis Havla v roce 1977 zkus tento link
http://www.vaclavhavel.cz/index.php?sec=2&id=3&page=11
zda se mi, ze ty Havlovy stranky jsou blbe technicky, protoze nikde neni odkaz na predchozi/pristi stranku a linky po strane tam nevedou (dostal jsem se tam zmenou cisla stranky na konci adresy). Typickej sancajk, jako vsechno, co nese jeho jmeno, ze ano, Dasenko (kdyz uz tedy je ten puvodni clanek o hercich).

124186

29.12.2006 4:22

RE: Sametový podvod

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 124186

Už jsem si myslel, že se Havel za Chartu stydí. Díky za link.
Vůbec mne nenapadlo, že se tam člověk musí dostat hákováním.
Připadá mi to jako nahlížet za oponu. [chechtot] [chechtot] [chechtot]

124214

19.11.2006 12:58

Cerna a bila

Gilhad 89.?.?.?

Neni vsechno jen cerne, nebo bile ... Musim uznat, ze spousta veci, ktere jsem si tehdy pral, se nesplnily a spousta veci je stale spatnych. Spousta lidi se na tom napakovalo a spousta nesvaru pretrvalo, dokonce se objevily nove ...
Rozhodne ale musim rict, ze se mam podstatne lepe nez predtim (a nejen ja, ale vsichni, ktere znam). A rozhodne bych zpatky nemenil. A nejde jen o materialni stranku veci, ale i (hlavne) o svobodu ...

Takovy primer - kdyz jsem pracoval ve statnim podniku, mel muj sef jen o maly fous vic nez ja. Pak jsem presel k soukrome firme - sef mel dvakrat tolik, co ja, ovsem ja mel dvakrat tolik, co v predchozim zamestnani. Za stejnou praci, navic s vetsi moznosti vzdelavani, vetsi volnosti (zadne pichacky), zajimavejsi naplni ...

Takze bud bych si mohl styskat, jak me hrozne vykoristuji, ze ten sef ma dvakrat tolik co ja a ze to jde z moji prace ...
Nebo se muzu radovat, ze mam vic volnosti a penez ...
Je na kazdem co si vybere ...

(Nemluve o tom, ze jsem se postupem casu udelal sam pro sebe [mrknutí jedním okem] a tak ted nemam sefa zadneho ... takze sice nikoho ze sve prace nezivim (mimo stat a jeho prizivniky), ale zakazky si musim shanet sam, prace mam nad hlavu a financne jsem si az tak nepomohl ... ale co se svobody tyce, srovnavat se to neda ...)


Takze asi tak ... kazdy musi zvazit sam, zda je pro nej dulezitejsi jeho svoboda a jeho prijmy, nebo to, ze nekdo jiny bude mit vic, nez on ....

121694

20.11.2006 12:48

RE: Cerna a bila

datel 206.?.?.?

Reakce na 121694

Ono bohuzel ze prijde doba kde to bude cerne a bile- system neuzivi nevykonne. Jakto zde nekteri pisi- penize Vas nenakrmi a jejich hodnota je v celku nulova. Nenajim se jich, nenapiju a nenadycham. Jakozto nenazranec jsem prinutil sve decko makat (chce spendovat do tech vselijakych her- tak si vydelej-) dal jsem aker pudy priblizne 50KG bramborurodilo se mu z 800 kilo a ztech brambor vydela 500 $ -placam a za drinu jak pes. Kdezto ten ktery prodava ty jeho hry to vydela na dvou zakaznicich. smozdremme ze sere ted na hry.Ale na druhe - uzivi rodinu. A co se deje v tedo dobe na jedne strane je penez prehodnoceny a na druhe pod. Cim vic lidi se chce zivit vceku neprinosem. A cim min lidi chce maualne delat.

121789

21.11.2006 3:12

RE: Cerna a bila

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 121789

Velmi hezky priklad deformace v ktere zijeme, ale ono se to narovna. [smích] A v tom rimskem hesle chleb a hry, byly hry az na druhem miste. [mrknutí jedním okem]

121841

19.11.2006 13:05

SAMETOVE EGO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

PANE KRALI,ZNI TO HEZKY,ALE KDOPAK Z TECH DNESNICH KRITIKU JE JISTY SVOU NEOCHVEJNOU CISTOU DUSI,JAKO MASINOVE? TO MI PRIPADA, JAKO ABSTAK, KDY SOUCASNY NEJVETSI ODPURCE RUDYCH BYL TEHDY V TOM AZ PO USI A DNES VIDI RUDE V KAZDEM HERCI, CI LOSTONOSOVI.TAKZE, PANE KRALI,CTU VASE PROKLAMACE S CHUTI,ALE LEPE VAM NA ZAHRADCE. [oči v sloup]

121695

19.11.2006 14:13

Dokumenty v on-line archivu čt

A. 85.?.?.?

Na stránkách archivu čt se k tématu 17.listopadu nalézá pouze pořad

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/902731-co-jst...

Škoda, že tu nejsou i ty v článku zmiňované...

121697

19.11.2006 14:49

pozor

Jiří 88.?.?.?

Nesouhlasím akorát s jednou formulací. Autor si přeje aby necenzurované (tzn. nestřihané a nezmanipolované) záběry byly na ČT častěji a jen o kousek dál navádí ke střihu záběrů Havla s Čalfou. Jen tak nahazuje že by se to hodilo... Není právě tohle tak trošku manipulace? Kdyby vyšel ten střih, který by se JEMU líbil, nebyl by ten záměr zmanipulovaný? Ano,měl by evokovat Havlovu náklonnost s komunisty-jednají spolu a on pak komunistu jmenuje. Podle mého názoru "objektivně" znamená vše, bez střihu, bez vlastních názorů, sympatií.Vím, že z tohoto pohledu je těžké udělat něco striktně objektivně. Tento článek mi taky nepřipadá objektivní. Mám pocit, že se tu Havlovi lehce křivdí. Co názor, jak tehdy nahradit tu obrovskou mašinerii, ten úřednický aparát čítající desítky tisíc komunistů novými, nekomunisticky a "demokraticky" smýšlejícími novými úředníky? Z této pozice Havel neměl moc manévrovacího prostoru. Dovolím si poslední připomínku. Vyzývat Čechy k revoluci? Myslím, že by to bylo předem odsouzeno k neúspěchu. Ta zapálená menšina(ke které se taky počítám) by masový projev dlouhotrvajícího nesouhlasu nespustila. Nejsme (bohužel) Maďaři[smích]

121698

19.11.2006 21:38

RE: pozor

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 121698

Nooo, Nemci take tenkrat pred policajty utekli - aby se vratili s topenarskymi trubkami v rukou a hnali tu komunistickou policii svinskym krokem [mrknutí jedním okem]
Proste nejsou ovce jako mi vsude okolo, jen v CR jsou same ovce...

Vec druha s Calfou a Havlem je logicka. Na uvedenych zaberech to vypadalo jako kdyby byli dva nesmiritelni protivnici a chteli se sezrat - a holt p. Kral by rad aby se takhle britce narodu ukazalo, jak to tenkrat bylo.

Co se Havla tyce:
1 - sporne restituce, je jedinou osobou kdy se slo pred 1948, podvod na n-tou
2 - zvolen jednohlasne hlasy komunistickeho parlamentu prezidentem
3 - Calfa premierem. Co dodat?
4 - jako-by disident jezdici v Mercedesu nas spis vsechny obelhal - ocividne byl komunity pestovanym disidentem v bavlnce pro plan B, uskutecneny v 1989
5 - puvodne "na jedno obdobi to z donuceni vezmu" se staly obdobi dve a vlastne pak neustavne tri, nebot CSFR zanikla a tak mohl mit dalsi obdobi (!)
6 - nejsme jako oni, nevyporadani se se zradci a komunisty, tolerovani ztrat nejdulezitejcich archivu v StB a jinde, maskovani stop - obzaloba za moralni likvidaci naroda jak remen

121726

19.11.2006 15:59

Co taky jineho

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Cesi vzdy delaji jen "aby se nereklo". Tak se ani pred 17 lety nic moc nereklo. Nic neresit, jen to zavonacit. Natrit tank naruzovo - jo to je revoluce; to chce hodne odvahy co!

Ale o tom se uz mluvilo tolik... jen aby se neco reklo. [chechtot]

z.a.p

121702

19.11.2006 16:45

RE: Růžový tank

nitram 213.?.?.?

Reakce na 121702

Tank byl natřen až velmi dlouho po tzv. "sametu". Jeho natěrači už měli v té chvíli bezpečnou jistotu, že jim někdo nepodkopne žebřík.

Nicméně, hanba padá na jejich hlavy.

121705

19.11.2006 22:28

Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

pratele, ale jsem toho naroru, ze pravda se musi rici.

Moje pojeti pravdy je asi takove: cesky narod o zadnou zmenu nestal. Ano je to tak, dolozim!
V lete (a snad uz od jara) roku 1989 stale vetsi skupiny vychodnich Nemcu odjizdeli 'na dovolenou' do CSSR s umyslem masove emigrace. Bylo jiz vsude plno, od prehrady na Lipne az po zapadonemecke vyslanectvi kde jich nekolik set taborilo. A nasinci na ne koukali jako ze se jich to netyka: no dederoni utikaj, co ja s tim mam co spolecnyho, ne?! Proste jim nedochazelo vubec nic a o nic nez nacpanou lednicku rizky a pivem nemeli zajem. A nebyt studentu az nekdy v listopadu - NIC by se nedelo. Absolutne NIC.

A proto jim Novy svetovy rad nastolil presne to co maji. a to jeste maji to stesti, ze Vendelin udelal druhou oficielni cestu (po Nemecku) do zahranici prave do Izraele. Takze tim snad zajistil tomu novemu nastavajicimu 'radobystatu' nejaka aktiva. Takze mu za tu 'zradu idealu' muzeme byt nakonec vdecni. Jak rikam, trochu me to mrzi, ale pravda se musi rict. Ne vzdy ale alespon nekdy. A dnes je k tomu prilezitost! [cool]

z.a.p

121730

19.11.2006 23:34

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121730

Kdyz uz jsem dnes v tom 'sebenenavideni',

tak jeste toto. Slysel jsem, ze stav ceskeho naroda je takovy jaky je z nasledujicich duvodu:

- nemame Boha (chce nekdo oponovat?)
- nemame rytire (Cesi se vyzivaji v roli vedenych, ne vudcich, nebo nemam pravdu?)
- nemame katy (jsme prece civilizovany narod, ze!)

z.a.p [mrknutí jedním okem]

121735

20.11.2006 12:07

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Filantrop 80.?.?.?

Reakce na 121735

Já bych se do té oponentury pustil:

-peníze jsou náš (můj NE) bůh
-např. Viktor Kožený je vzor našeho (můj NE) rytíře
-společnost je kat - společnost (já NE) je vychovávána k jakési "autodenunciaci"

121782

19.11.2006 23:47

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 121730

>A proto jim Novy svetovy rad nastolil presne to co maji. a to
>jeste maji to stesti, ze Vendelin udelal druhou oficielni cestu
>(po Nemecku) do zahranici prave do Izraele.
Skutečně??? [překvapení] O tom vážně slyším poprvé! On tam jel dřív než do Polska? Než do Rakouska, Maďarska? Dřív než do USA??

121736

20.11.2006 0:18

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121736

Tak si to pamatuji. Mate-li zdroj o tom, ze to bylo jinak, rad se necham poucit. Nemohu rict zda se jednalo o oficielni statni navstevu. Myslim ze to byla jen takova 'bokovka', soude z toho jak se to publikovalo.

Jen jsem si tehda rikal: "snad mel jet do toho 'Sovetskeho svazu' na prvnim miste.... [oči v sloup]

z.a.p

121737

20.11.2006 2:58

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121736

Dal jsem si s tim 'praci' a sel primo na 'kovarovu'
stranku: http://www.vaclavhavel.cz/index.php?sec=3&id=6...
----------------------------------------------------------
Oficielni statni a pracovni cesty prezidenta V.Havla:

1. 21.03.1990 Spojene kralovstvi VB a Sev. Irska
(nikoliv Nemecko jak jsem predtim uvedl. V.B. dava smysl, neb se tam dle p. H. Makowa nachazi sidlo svetove konglomerace moci, tzv. "ustredni bankeri" )

2. 25.041990 stat Izrael - TelAviv a Jerusalem
[v tom jsem mel pravdu, tzn. v rozpeti pouheho mesice(!), dalsi komentar neni nutny...]

Myslim, ze se tim vcelku potvrdilo to co jsem oznacoval jako 'promptni' nastup vlivu NWO v Ceske republice.
A to vse za pouhych 5 mesicu po studentske demonstraci!

z.a.p

121750

20.11.2006 11:22

Hm, to je nějaký neúplný seznam...

Vodník 82.?.?.?

Reakce na 121750

To Německo, o kterém mám dojem si pamatuju, že bylo opravdu první Havlovou zahraniční návštěvou, tam chybí úplně. Takže nevím.

121781

20.11.2006 0:28

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

nitram 213.?.?.?

Reakce na 121730

Napsal jste: ".......A nebyt studentu az nekdy v listopadu - NIC by se nedelo. Absolutne NIC."

Dovolím si oponovat. Ti studenti byla jen stafáž. Převrat uskutečnila rezidentura KGB a její podřízená složka StB. A dalo jim dost práce vykopat Čechy od televizorů a ledniček.
[bliji]

121738

20.11.2006 0:35

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121738

Myslim, ze jsme na stejne vlnove delce....
Ja vsak neznam to 'skutecne' pozadi. Ale dava to smysl; proste byl cas aby prevzali iniciativu oni, kdyz se 'lid' k nicemu nemel. Jako pri hre sachu, kazdy ma svuj tah.
Dobry ustup neni prohra!

z.a.p [mrknutí jedním okem]

121739

20.11.2006 0:49

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Nikl 24.?.?.?

Reakce na 121738

Nitrame, a mate na to nejake dukazi, ze to uskutecnila KGB a spol? [oči v sloup]
Zrejme zase neka paranoia, ze?
[zmaten]

121741

20.11.2006 11:09

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

nitram 213.?.?.?

Reakce na 121741

důkazi se správně píše "důkazy".
Jinak pro mne těch důkazů je v této zemi celá řada. Jedním z nich je i pracovník Prognostického ústavu na Hradě pražském.

121780

21.11.2006 3:28

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 121741

Dukazy se palili tri dny pri skartaci archivu STB,vozili to tam na nakladacich. Nekdo z lidi, co se k tomu prichojmetl informoval OF a dal... Nic, ticho po pesine. A o tom, ze Moskva musela dat zelenou ohledne svych satelitu?... [velký smích] [velký smích]

121843

20.11.2006 1:46

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 121738

Smajlik pro horky usmev tady neni, takze [smích] [mrknutí jedním okem]

121745

20.11.2006 2:11

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Datel 206.?.?.?

Reakce na 121738

Kdo udelal prevrat to se muzeme jen domnivat . Vysmech je vtom ze to svadeji na studenty. A ti kteri tvrdi jaka tam byla nedemokracie a studenti udelaji prevrat (tim nedhci propagovat vymozenosti socialismu). Zkuste nechat udelat prevrat v Anglii , USA , nebo Canada.

121746

21.11.2006 3:31

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 121746

Naopak mladi lide a obvzlast studenti jsou skvely "revolucni material". Idealy, optimismus, naivita, temperament, nekompromisni videni reality... Co chtit vice? [mrknutí jedním okem]

121844

21.11.2006 7:27

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

datel 206.?.?.?

Reakce na 121844

No jo, jejich sila je trochu kravalu ,ale ne likvidovat systemy.

121851

23.11.2006 1:35

RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 121851

Zkuste si precist neco o historii. Ja jsem nerekl, ze oni meni usporadani, ale jsou pouziti ci zneuziti" temi, co stoji za zmenou ci pokusem o zmenu!

122047

20.11.2006 2:39

hmmm..sudruh havel...

Marian 74.?.?.?

okolo r. 1986 som cital jedny emigrantske noviny v ktorych pisali o havlovi...ako o platenom agentovi sudetakov...a ze mu nejde o nic ine ako o navrat sudetakov do ciech....nemyslim ze to bolo daleko od p[ravdy...nechapem preco som este pred prevratom v r. 1989 tie noviny vyhodil...asi preto ze som si myslel aj vtedy aj etraz ze havel bol nula...ale mohol som si to drzat...lebo ten clanok ho ozaj velmi kritizoval...

121749

20.11.2006 3:14

RE: hmmm..sudruh havel...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121749

Kdyz se na to podivate s odstupem casu

a uvazite vnitrni udalosti, mezinarodni jednani, a statni navstevy, zacne se Vam to rysovat ponekud jasneji. Vedeni statu muselo byt zcela zrejme o co se jedna a co se pripravuje, ale Havel zrejme nebyl jejich 'typ' jak se vseobecne tvrdi. Proto ho chteli takto zdiskreditovat. Otazka sudetaku hraje na ceske nervy prave tak jako kdyby Vam nekdo rekl, ze se Blava prodava Magyarom. [mrknutí jedním okem]

z.a.p

121751

20.11.2006 3:53

RE: hmmm..sudruh havel...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121751

Nechci navozovat prehnane konstrukce,

ale otazka mela znit: proc v emigrantskem tisku? Na jeden takovy si vzpominam, jmenoval se Zapad. Byl na kridovem papire, byl skvele tiskove proveden a mam za to, ze vychazel kazdy druhy mesic. Byly tam clanky ruzneho druhu, casto dost podivne znejici, budici kontraverze v ostatnim emigracnim tisku. Neveril bych, ze vychazel z iniciativy obycejnych pristehovalcu.

Jestlize si tehda vlada CSFR uvedomovala o co se jedna (a to muselo byt vetsine myslicich lidi po prichodu Gorbacova k moci jasne), potom ji tez muselo prijit na mysl, kdo bude takoveho Havla podporovat vcetne zprostredkovani financni pomoci ze zahranici. Emigranti mohli byt tou cilovou skupinou. Zni to sice neohrabane (ale stary rezim se nevyznacoval velkou pruznosti) ale i tak, ocernit Havla o ocich emigrace nemusela byt spatna myslenka. A emigracni tisk se cetl s duverou i doma!

V kazdem pripade to ukazuje na dve veci: vlada vedela co je v kartach a Havel nebyl v te dobe jeji oblibeny kun (to se ale v zaveru mohlo v dusledku nutnosti zmenit).

z.a.p

121753

20.11.2006 5:49

RE: hmmm..sudruh havel...

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121753

Člověk si na chvilku odskočí od obrazovky a jak vidím diskuze pokračuje o stošest. Zdeno, nebudu se již vracet a komentovat
příspěvky s hora. V podstatě se shodnem i s tím, že tady v Kanadě neletí soutěž mezi sousedy. Např. kdo má lepší barák, auto, kdo má ten nejposlednější model mobilního telefonu, nebo plazma TV. Doma to je znatelnější. Tohle je však silně individuální. Při mé návštěvě jsem si rovněž všiml, že tam potkáváš lidi většinou s rukou na uchu. Nepřetržitá komunikace. Ani já ten krám nepoužívám. Leží to doma někde šuplíku a snad to ani nefunguje. Takhle se cítím
svobodnější a ne jako pes u boudy.
K tomu tisku v exilu. Oběžník Západ se mi také dostal párkrát do rukou. Myslím, že to bylo publikováno v Torontu u Škvoreckého? Nejsem si však jistý a nechci hledat v krabicích, pokud to tam vůbec je. Četl jsem, že Škvorecký byl také jeden z těch exulantů ve spolupráci s StB. Komu nyní věřit? My jsme se
již o Havlovi bavili ve článku: Havel a jeho proslovy, cca
asi před měsícem. Tam jsme se shodli, že si Havla komouši připravovali již od roku 1977 založením Charty a dokonce ještě daleko dříve. Nakonec teď už to je jedno. Podvedl nás všechny. Nebudu se tedy opakovat a vylévat si svou žluč!
[mrknutí jedním okem]

121755

20.11.2006 12:20

RE: hmmm..sudruh havel...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 121755

Je to tak Mirdo,

habadura byla sehrana a to dokonale. A to samozrejme pali kazdeho obcana s trochou sebecti. Na druhou stranu kazdy oponent v takove diskuzi by mohl namitnout: a co jste chteli - Rumunsko?! Jinak jak uvadis, vedly se (a budou vest) chymery o tom zda '68 Publishers byli ci nebyli zapojeni do prace rezimu. Je bych osobne nenechal zadny kamen neobracen. [velký smích]
Mame velmi podobny nazor na chovani konzumerstva... ani ja si neprikladam briketu k uchu. (Nechci vypadat jako kontraspion Venca Pecka.) Je to skutecna posedlost v tom Cesku. Pripomina mi to obdelnickove bryle, strafate kosile a samozrejme....sustaky (a zigulaky)! [chechtot]

z.a.p

121783

20.11.2006 9:32

Žádná faleš

be cz135848 (zavináč) tiscali (tečka) cz 80.?.?.?

Bylo mi v té době 34 let . O tom, co se stalo na Národní jsem se dozvěděl z komunistické televize od komunistických hlasatelů s komunistickým hodnocením. Pak přijeli do našeho města herci a studenti a ti popsali, co zažili a co se v Praze děje. Lidé byli opatrní a nedůvěřiví, všude se neuvěřitelně improvizovalo.Když do našeho podniku přijelo za ředitelem pár pánů v kožených bundách, šel z nich strach ! Do prvních voleb do národního výboru byl problém sehnat nějaké kandidáty. V Československu bylo několik milionů komunistů, téměř v každé rodině, nebo mezi příbuznými byli komunisté, takže každá radikální akce proti nim by se dotkla i rodin , nebo příbuzných těch radikálů! Východní Němci měli západní Němce, my měli střední skupinu sovětských vojsk uprostřed Čech. Polsko bylo pro mnoho lidí příkladem chaosu. A v tomhle jste chtěli dělat nesametovou revoluci?

121771

20.11.2006 18:03

RE: Žádná faleš

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 121771

>...O tom, co se stalo na Národní jsem
>se dozvěděl z komunistické televize od komunistických
>hlasatelů s komunistickým hodnocením. Pak přijeli do našeho
>města herci a studenti a ti popsali, co zažili a co se v Praze
>děje. Lidé byli opatrní a nedůvěřiví, všude se
>neuvěřitelně improvizovalo...
Tohle jsem si myslel. Jak chceš něco organizovat, když nemáš finanční prostředky a potřebné informace? Televize byla pod kontrolou komoušů, takže lidé ani nevěděli, co se děje u sousedů. Nám to tady probíhalo v telce jako seriál na pokračování každý den. Polákům pomáhala CIA, východním Němcům západní a v Československu si to udělali komouši sami. Přesně jako v tom článku o nošení kamenů. Sundáme okovy a jede se dál
a nyní za mince a říkejme tomu "svoboda".
Jak píše pan Kyklop v příspěvku níže:
>Tak ma napadá - Rumunsko bolo jedinou krajinou Varšavkej >zmluvy, kde neboli sovietske vojská - a jedinou, kde prevrat >prebehol krvavo.
Už asi těžko zjistíme, zdali Rumuni měli nějakou pomoc západu, nebo jen tak improvizovali. Je jasné, že taková revoluce aby byla úspěšná, tak se připravuje mnoho roků. Komouši na to měli čas i peníze a lidé nevěděli, co se na ně chystá. To nelze nikomu vytýkat. [mrknutí jedním okem]

121805

20.11.2006 18:29

RE: Žádná faleš

A. 85.?.?.?

Reakce na 121771

>sehnat nějaké kandidáty. V Československu bylo několik
>milionů komunistů

Členská základna KSČ a její vývoj:

1948 - 2,42 mil. členů
1954 - 1,49
1966 - 1,70
1971 - 1,19
1976 - 1,38
1980 - 1,53
(zdroj: B.Nebojsa: Normalizace - to je ono!)

121807

20.11.2006 18:40

RE: Žádná faleš

Petr Gejdoš 83.?.?.?

Reakce na 121807

Hm - to jsou údaje za Českou republiku, nebo za Československo ? Já tomu totiž dodnes jaksi moc nerozumím - tehdy byla jakože KSČ jako komunistická strana Československá a KSS jako komunistická strana Slovenska. Nikdy mě to nezajímalo, až teď mě napadá, že to je nějaká ftákovina a nejsem si jist, jak to vlastně bylo !

121808

20.11.2006 19:09

RE: Žádná faleš

A. 85.?.?.?

Reakce na 121808

Také mě to napadlo a přiznám se, že nevím. Tu knížku nevlastním, údaje mám opsány a bohužel bez komentáře k tomuto. Takže by to chtělo ještě jiný zdroj, jak to vlastně s tou členskou základnou bylo. [zmaten]

121812

20.11.2006 14:24

o ničom?

Kyklop 217.?.?.?

A nezabúdal by som na milície, ozbrojenú päsť komunistickej strany... [oči v sloup]
Že to celé dopadlo, ako to dopadlo? Mohlo to tiež dopadnúť ako v Rumunsku - ale skôr ešte horšie, pretože v ČSSR neexistoval jediný symbol a jediný vodca štátu, ako bol v Rumunsku Čaučesku, takže to strieľanie by trvalo dlhšie. Alebo to mohlo dopadnúť ako Maďarsko v 1956 - a komunisti, ŠtB, milície a časť armády by sa do pustili do boja s ostatnými - prehrali by, samozrejme, ale za akú cenu? Bojovali by tvrdo a dlho, pretože by už nemali čo stratiť.
Tak ma napadá - Rumunsko bolo jedinou krajinou Varšavkej zmluvy, kde neboli sovietske vojská - a jedinou, kde prevrat prebehol krvavo.

121794

22.11.2006 22:14

RE: o ničom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 121794

Mám určité podezření, že s Ceauceskem si vyřídil účty KGB (zlikvidoval řadu jeho agentů při zmaření převratu r.1973). Okolo Rumunska tehdy byla značná hysterie, mluvilo se o tisících mrtvých, dokonce byly vytahovány rozpitvané mrtvoly z márnic a umísťovány "v terénu". Rovněž jsme mohli vidět záznam otřesného "procesu" s rumunským diktátorem, který byl promptně zastřelen i se svou údajně židovskou manželkou (RSR udržovala vztahy s Izraelem i po r.1967). Nakonec těch obětí bylo cca 300.

122034

23.11.2006 5:31

RE: o ničom? o Rumunech

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 122034

>Mám určité podezření, že s Ceauceskem si vyřídil účty
>KGB (zlikvidoval řadu jeho agentů při zmaření převratu
>r.1973).

Další kamínek do mozajky! Obdivoval jsem Rumuny, jak to vzali
hopem, přestože nerad vidím prolévání krve. Zdůvodňoval jsem si to, že na něho museli mít velký vztek. Ceaušesku a jeho manželka nemluvili o řádových občanech jinak než, že jsou červi.
Kdoví, jak nás Husák nazýval? Při novoročním projevu jsme u něho byli soudruzi a soudružky, ale v soukromí - ????? [zmaten]

122060

23.11.2006 15:28

RE: o ničom? o Rumunech

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122060

čo bol Ceaucesku pred začatím kariery? (pôvod, vzdelanie...)

Gusto bol doktor práv už pred vojnou, takže asi mal aspoň nejakú minimálnu úroveň (mám taký pocit, že z povojnových prezidentov mal najvyššie dosiahnuté vzdelanie). Takže príliš vulgárny asi nebol, ale to by musel prehovoriť niekto z jeho okolia.

122088

24.11.2006 3:23

RE: o ničom? o Rumunech

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 122088

>čo bol Ceaucesku pred začatím kariery? (pôvod, vzdelanie...)

Ceaucesku byl vyučený švec. Komouši se navzájem protlačovali přes university, ale nikdo nemusel být odborníkem, hlavně že získal diplom a titul. I ti bez titulů byli ve funkcích
ředitelů podniku. Co bylo důležité - angažovat se soudruhu!
Někdo se tady zmínil, že manželka Ceauseska byla židovského původu. Podle Talmudu všichni "nežidé" jsou považováni za hmyz!,
případně i Goyim - kráva. Proto tedy ta ropucha nazývala lidi
červama.
Kyklope, jak píšete dále:
>...Gusto príliš vulgárny asi nebol, ale to by musel prehovoriť >niekto z jeho okolia. [překvapení]
Také si myslím. Byl to takový inteligentní křivák, Brežněvova loutka. Bylo by zajímavé, kdyby se ozval někdo z jeho okolí.
Najde se tady někdo? [chechtot] [chechtot] [chechtot]

122150

24.11.2006 6:15

RE: o ničom? o Rumunech

Mirda smirek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 122150

Abych ty svoje "kecy" nějak podložil, tak tady je odkaz.
To je ale počteníčko! Složitě propletené akce StB a KBG. Bylo to jejich dobře placené zaměstnání a z peněz daňových poplatníků.
Našel jsem i ten odkaz na Chartu 77. V seznamu signatářů by bylo zajímavé zjistit, kdo byl podveden a kdo byl ten podvodník?.

122156

25.11.2006 17:10

RE: o ničom? o Rumunech

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 122088

O Ceaucescovi se tvrdilo, že se s komunisty seznámil v base, kde seděl za krádež kufrů na nádraží. Toto sice nepsal nikdo z Husákova okolí, ale je to celkem zajímavé www.blisty.cz/2006/11/16/art31299.html

122244

22.11.2006 17:28

Pro hlodavce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Nedokážu si představit, jak by si autor představoval "skutečnou revoluci". Že lidi popadnou vidle, sekyrky, vzduchovky a půjdou do boje proti vyzbrojeným policajtům a milicionářům?
Mne připadá v pořádku, že se podařilo vytvořit tlak lidí na režim, takovým způsobem, že komunisti byly tlačeni k předání moci, nikoliv k ozbrojené obraně svých životů.
Nevidím nic divného na tom, že se lidi přestali bát v momentě, když viděli, že komunistický režim nemůže počítat se zahraniční pomocí.

122011

22.11.2006 21:56

RE: Pro hlodavce

Kyklop 217.?.?.?

Reakce na 122011

Rovnako dobre sa dá povedať, že komunisti vo vedení stratili záujem na obrane svojich pozícií (nedá sa povedať ideálov, mnohí žiadne, okrem moci, nemali) vo chvíli, keď zistili - boli niekým dostatočne mocným ubezpečený - že im nepôjde o život, a zväčša ani o osobnú slobodu. Som presvedčený, že ešte 20. novembra (listopadu) malo komunistické vedenie bezpečne dosť síl a prostriedkov (mocenských nástrojov), aby celý začínajúci proces celkom spoľahlivo zadupali do zeme. Ale tiež evidentne pochopili, že to by koniec len oddialilo a nie odvrátilo.
Bojovať mohli - ale neurobili to. Prečo? To sa časom možno tiež dozvieme. Každopádne tým, že to vzdali bez boja, zachránili pár desiatok či skôr pár tisíc ľudských životov.

122032

22.11.2006 22:17

RE: Pro hlodavce

Kevin 84.?.?.?

Reakce na 122011

>Nedokážu si představit, jak by si autor představoval "skutečnou revoluci". Že lidi popadnou vidle, sekyrky, vzduchovky a půjdou do boje proti vyzbrojeným policajtům a milicionářům?

Uz to tady psal pan Gejdos. S predstavivosti lidi to dnes jde od desiti k peti... Co takhle dotahnout tu revoluci do dusledku? Co takto postavit pred spravedlivy soud nejen stareho duchodce Bilaka nebo par dalsich starcu, ale treba i ty stovky okresnich a krajskych aparatciku, kteri dnes naprosto bez problemu rozmnozuji sve majetky vyuzivajic penize a styky ziskane jeste za byvaleho rezimu. Co takhle potrestat tyto exponenty rezimu za ty tisice zbabranych zivotu, stovky decek ktere kvuli "kadrovemu profilu" mohli studovat maximalne ucnovku, stovky lidi co delali popelare a pomocne delniky jen proto ze dosti nahlas neschvalovali okupaci v roce 1968.

Ach jo, jak to rekl pan dramatik. Pravda a laska zvitezila nad lzi a nenavisti a vsichni jsme meli stejnou startovni caru. Akorat ze nekteri na te care stali v nalestenem Mercedesu a nekteri v otrhanem kabate a s aktovkou v ruce. Ze synacku soudruhu tajemniku a krajskych estebaku jsou dnes panove podnikatele ridici megamilionove imperia jako Penta a z deti tech, kterym skazili zivot jsou delnici co se drou v tovarnach patricich temto velkopodnikatelum...

Nekdo jednou vtipne poznamenal, ze jedinym duvodem proc soudruzi zorganizovali "sametovou revoluci" bylo, ze uz je nebavilo skryvat sve majetky a predstirat "vladu delnicke tridy" a chteli mit moznost, poradne chytit lid pod krkem...

>Mne připadá v pořádku, že se podařilo vytvořit tlak lidí na režim, takovým způsobem, že komunisti byly tlačeni k předání moci, nikoliv k ozbrojené obraně svých životů.

[chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

Tohle jste snad ani nemohl myslet vazne. Komunisti snad predali nejakou moc? Kdyz se tak divam na mnozstvi byvalych i soucasnych komunistu ve vsech urovnich statu marne premyslim: komu ze to predali tu moc ???

122035

22.12.2006 23:33

To se to povidá, ... s odstupem času. Jak jste se TEHDY angažoval vy, pane R. Králi?

pohled zvenčí 206.?.?.?

Některé vaše komentáže jsou zajímavé a s perspektivou, která je užitečná. Ale vaše zalykání se tím, jak v době sametové výměny garnitury lidé v záběrech ČT nevolají po vyšetřování zločinů komunismus, atd. je značně přitažené za vlasy. Kde jste, prosím, na těch záběrech vy, nebo kde jinde - prokazatelně - jste v té době žádal tak rozhodné vypořádání se s dědictvím komunismu? Nepiště ale, jako Klaus, který stran odporu proti komunistickému režimu je naprosto nahý, si vymyslel, že "opravdu, ale opravdu" jednou dal Ritě Budínské-Mlynářové-Klímové (člence KSČ od 126ti let, co se s Papá, prvorepublikovým redaktoram, za komunismu šéfredaktorem Rudého Práva, vrátila z fešáckého exilu v NYC) pod pseudonymem Kosmas (jak originální) jí do Tváře dal jeden příspěvek. Děkuji a přeji hezké Vánoce.

123890

Příspěvků: 95

18.11. 21:17 ladin  co dodat
19.11. 04:35 Vratislav  RE: co dodat
19.11. 08:27 Nikl  RE: co dodat
25.11. 16:05 lesov  Máme se jak na zámku,ať to trvá věčně...
25.11. 18:13 Vratislav  RE: Máme se jak na zámku,ať to trvá věčně...
18.11. 21:53 TT  Herecká svoloč
18.11. 22:57 Tie.Bomber  RE: Herecká svoloč
19.11. 18:44 beran  RE: Herecká svoloč
20.11. 22:53 Horsovsky Petr  RE: Herecká svoloč
21.11. 22:51 Tie.Bomber  RE: Herecká svoloč
22.11. 18:23 semtex  RE: svoloč soudruh Che
23.11. 06:52 Tie.Bomber  RE: svoloč soudruh Che
23.11. 20:52 semtex  RE: svoloč soudruh Che
23.11. 21:48 Karel z Čech  RE: svoloč soudruh Che
23.11. 23:43 Datel  RE: svoloč soudruh Che
24.11. 08:28 Luftíček  RE: svoloč soudruh Che
22.11. 07:58 TT  RE: Herecká svoloč
22.11. 21:39  RE: Herecká svoloč
18.11. 23:13 Bubeník  Podvod pokračuje
19.11. 07:15 danuše  Souhlas,17 Listopad a co se dělo poté bylo divadlo
19.11. 08:13 Nikl  RE: Souhlas,17 Listopad a co se dělo poté bylo divadlo
19.11. 08:33 Nikl  RE: Souhlas,17 Listopad a co se dělo poté bylo divadlo
19.11. 07:44 Mirda  Sametový podvod
19.11. 11:31 V. Sodek  RE: Sametový podvod
19.11. 19:07 Mirda  RE: Sametový podvod
19.11. 18:05  RE: Sametový podvod
19.11. 20:43 Mirda  RE: Sametový podvod
19.11. 22:14  RE: Sametový podvod
20.11. 06:28 Mirda  RE: Sametový podvod
20.11. 12:35  RE: Sametový podvod
19.11. 21:04  RE: Sametový podvod
19.11. 21:56  RE: Sametový podvod
20.11. 18:27 Jindra  Chyba!
21.11. 02:40  RE: Chyba!
21.11. 06:41 Mirda  RE: Sametový podvod
20.11. 02:37 Datel  RE: Sametový podvod
20.11. 23:44 Horesovsky Petr  RE: Sametový podvod
21.11. 07:04 Mirda  RE: Sametový podvod
21.11. 09:04 Horesovsky Petr  RE: Sametový podvod
21.11. 09:52 MedaBeda  RE: Sametový podvod
21.11. 15:45 Mirda  RE: Sametový podvod
22.11. 08:43 MedaBeda  RE: Sametový podvod
23.11. 03:47 Mirda  RE: Sametový podvod
23.11. 15:21 Kyklop  RE: Sametový podvod
24.11. 02:27 Mirda  RE: Sametový podvod
24.11. 17:27 kyklop  RE: Sametový podvod
28.12. 11:55 mám co říct  RE: Sametový podvod
29.12. 04:22 Mirda  RE: Sametový podvod
19.11. 12:58 Gilhad  Cerna a bila
20.11. 12:48 datel  RE: Cerna a bila
21.11. 03:12 Rene Bartosek  RE: Cerna a bila
19.11. 13:05  SAMETOVE EGO
19.11. 14:13 A.  Dokumenty v on-line archivu čt
19.11. 14:49 Jiří  pozor
19.11. 21:38 trodas  RE: pozor
19.11. 15:59  Co taky jineho
19.11. 16:45 nitram  RE: Růžový tank
19.11. 22:28  Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
19.11. 23:34  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 12:07 Filantrop  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
19.11. 23:47 Vodník  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 00:18  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 02:58  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 11:22 Vodník  Hm, to je nějaký neúplný seznam...
20.11. 00:28 nitram  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 00:35  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 00:49 Nikl  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 11:09 nitram  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
21.11. 03:28 Rene Bartosek  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 01:46 Rene Bartosek  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 02:11 Datel  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
21.11. 03:31 Rene Bartosek  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
21.11. 07:27 datel  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
23.11. 01:35 Rene Bartosek  RE: Je mi lito, ze jsem dnes tak 'nabrouseny'
20.11. 02:39 Marian  hmmm..sudruh havel...
20.11. 03:14  RE: hmmm..sudruh havel...
20.11. 03:53  RE: hmmm..sudruh havel...
20.11. 05:49 Mirda  RE: hmmm..sudruh havel...
20.11. 12:20  RE: hmmm..sudruh havel...
20.11. 09:32 be  Žádná faleš
20.11. 18:03 Mirda  RE: Žádná faleš
20.11. 18:29 A.  RE: Žádná faleš
20.11. 18:40 Petr Gejdoš  RE: Žádná faleš
20.11. 19:09 A.  RE: Žádná faleš
20.11. 14:24 Kyklop  o ničom?
22.11. 22:14  RE: o ničom?
23.11. 05:31 Mirda  RE: o ničom? o Rumunech
23.11. 15:28 Kyklop  RE: o ničom? o Rumunech
24.11. 03:23 Mirda  RE: o ničom? o Rumunech
24.11. 06:15 Mirda  RE: o ničom? o Rumunech
25.11. 17:10  RE: o ničom? o Rumunech
22.11. 17:28  Pro hlodavce
22.11. 21:56 Kyklop  RE: Pro hlodavce
22.11. 22:17 Kevin  RE: Pro hlodavce
22.12. 23:33 pohled zvenčí  To se to povidá, ... s odstupem času. Jak jste se TEHDY angažoval vy, pane R. Králi?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

11

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 16 čtenářů částkou 3 732 korun, což je 11 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Možná nejdůležitější projev prezidenta Trumpa03.12.20 10:51 USA 3

Zastavme krádež voleb! 03.12.20 00:23 USA 0

Íránského vědce patrně zavraždil Mosad01.12.20 23:07 Írán 6

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 1

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Měnové kurzy

USD
21,79 Kč
Euro
26,40 Kč
Libra
29,17 Kč
Kanadský dolar
16,86 Kč
Australský dolar
16,14 Kč
Švýcarský frank
24,38 Kč
100 japonských jenů
20,86 Kč
Čínský juan
3,32 Kč
Polský zloty
5,90 Kč
100 maď. forintů
7,34 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,99 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 006,15 Kč
1 unce stříbra
523,46 Kč
Bitcoin
415 340,60 Kč

Poslední aktualizace: 3.12.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 487