Diskuze k článku

Kdo chce prohrát volby

Příspěvků 91

28.5.2006 20:18

Autor je dosti naivni

Zamysl 85.?.?.?

Panove Zielenec a Zelezny jako nezavisli kandidati? To mysli autor vazne? Jedina citelna opozice jsou dnes komuniste, at se nam to libi nebo ne. Je to zaroven jedina partaj, ktera byla i proti valce v Iraku a to muze byti pro mnoho volicu rozhodujici. I na truc se daji dnes ziskat hlasy. Pockejte tyden, a pochopite. Zapomente na levici ci pravici, to je jen futrunk pro ovce. Pro lidi s rozumem existuje bud pravda, nebo lez

107135

28.5.2006 22:15

Tak nevím

Hugo Boss 89.?.?.?

Tak nevím, jestli jsem už tolik paranoidní a ovlivněný teoriemi o různých spiknutích, ale mám takový pocit, že ODS má (z hůry) předem dáno prohrát volby. Může se to zdát jako hloupost, ale co jiného nasvědčuje nevýrazný a rétoricky neschopný Topolánek v čele (v dnešní debatě na ČT1 měl naprosto otřesně barevně sladěný outfit, díky kterému působil ještě více nevýrazně než obvykle, zatímco Paroubek byl sladěn přímo dokonale a přímo "zářil", ale může to být jenom náhoda) + jeho "odposlechová" aféra těsně před volbami, Mackova facka, za kterou nebyl vyloučen z partaje ani nijak potrestán + spousta dalšíh věcí... Zdá se mi, jako by tu někdo pomalu a jistě opět nenápadně chystal cestičku pro znovunastolení vlády proletariátu... (nasvědčovala by tomu i postupující bolševizace zbytku Evropy - nový italský prezient bývalý bolševik...) Ale možná se pletu [smích]

107143

29.5.2006 0:27

RE: Tak nevím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 107143

I Vševěd Klaus Topolánka označil za "falešného a prázdného", což bylo hned dáno na vědomí národu. ČSSD(b)byla protežována už od počátku, kdy byla obdarována komunisty Lidovým domem, po krachu ve volbách 1992 byla alespoň v parlamentě uměle vytvořena přeběhlíky převážně z řad "Levého bloku", mimo parlament se k ní dávali zběhové od dalších krachujících levicových partají, mj.socialistické (včetně Džordžína, který nám v letácích nyní slibuje hájit české národní zájmy prohlubováním evropské integrace a transatlantickou spojeneckou vazbou). Exulanta Horáka vypoklonkovaného zpět za velkou louži nahradil populární kabaretní ochmelka Zeman, de facto neparlamentní partaj byla zuřivě propagována hlavně Novou v kdovíproč stále oblíbených "diskuzních" TV pořadech, které na sebe u údajně konkurenčních sdělovadel až dojemně časově navazují, podobně jako obdobně názorově unifikované zpravodajské relace. Je pravdou, že její představitelé jsou až nestoudně arogantní, pokud mají vysvětlit původ záhadných milionů ("Kato"Kavan a miliony v trezoru, Grossův byt, Krausovo kakao, snad nejlepší číslo byla krabice od bot páně Srby s neustále platnými bankovkami letitých milionových úspor jeho pana otce). Ovšem milionové majetky "pravicových" (ex)politiků nejsou rozmazávány ani v symbolickém měřítku.
Abych parafrázoval Ladislava Klímu, volba mediálně protežovaných stran by pro mne byla jen kopancem sobě samému.

107156

29.5.2006 8:10

RE: Tak nevím

Lea 84.?.?.?

Reakce na 107156

Parafráze Ladislava Klímy je výstižná. I já mám stejný dojem. Když se ptáte,proč nejsou milionové majetky pravicových ex-politiků rozmazávány ani v měřítku symbolickém,nabízí se možná jeden důvod. Privatizace a její způsob. Přechod společnosti ze socialismu formou divoké cesty,která nemá obdoby,notož něco společného se státy na západ od nás. Jenomže co dělat? Můžeme zpochybnit způsob,karty už jsou ale rozdané. Majetek bezpečně uložen v zahraničí a nemovitostech. V případě,že by se někdo otázal,jak mohl dotyčný přijít k miliardám, spustí se řev o závistivosti,typické to vlastnosti Čechů. Cibulka navrhuje majetková přiznání.Je paradoxem,že totéž navrhují komunisté. V médiích je ale presentován pouze názor komunistů. Kdyby byl dán prostor Cibulkovi, možná by se otázka nakradených majetků dostala do jiné roviny. Mám na mysli roviny spravedlnosti. Od komunistů to takto chápáno není. Možná bychom se divili,jak si v tom rozdávání rozuměli všichni,napříč politickými stranami. Včetně odborů.

107172

29.5.2006 10:38

RE: Tak nevím

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107143

No ona ta konspirační teorie fakt není tak mimo. Nejde mi do hlavy, jak ODS mohla prošustrovat svůj náskok ze začátku loňského roku. Média jí šla na ruku (většinou), ČSSD měla pár dalších průserů a Paroubek i přes svou činorodost a houževnatost není zas takovej sympaťák, aby ho prostý lid zbožňoval. Navíc prostý lid je pod tlakem médií, jak se můžu dost často přesvědčit ve "své" hospůdce, protože lid věří tomu, čemu věřit chce, ať jsou fakta jakýkoliv. Možná památná věta "potřebovali jsme na chvíli zhasnout" byla nedokončená- dalo by se doplnit "a když už teď svítíme, ať si s tím poradí někdo jinej". Je podstatně jednodušší kritizovat z opozice než se pokoušet skutečně pracovat, obzvlášť když hospodářská pozice ČR ještě není a bohužel dlouho nebude v růžových barvách. Pak teprve bude stát za to vyhrát volby a říct: teď vám to ukážem!

107180

28.5.2006 22:35

lide maji obecne kratkou pamet

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

takze - par linku pro jeji osvezeni:

http://www.volby1946.cz/ - prectete si, co komuniste psali pred unorem a jak se to lisilo ve vysledku od toho, co udelali + srovnani s CSSD

http://cssd.unas.cz/ - takove male shrnuti osob v CSSD pusobicich

http://www.volebnifakta.cz/?action=statements - naprosto DRTIVE uvedeni na spravnou miru zvystu, jenz vypadavaji z socanu [překvapení] [překvapení] [překvapení]
Kdo precte vic par stranek tak se mu musi z CSSD delat nevolno...

...na druhou stranu voleni ODS je z blata do louze reseni, cize take volit tyhle nebudu... [oči v sloup] A z komunistu strach nemam, mozna by stalo za to je volit jen aby se znemoznili - ne, dalsi unor nebude, to by EU nedopustila - maximalne nas budou okupovat amici, to zvladnem. Cesi tradicne kapituluji bez prutahu [zahanbení] [vyplazený jazyk] [chechtot]

107147

28.5.2006 23:05

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107147

Co Unie Svobody pane Trodas?

Pry ma byt pred utonutim, nechcete ji hodit zachranne kolo?
Jeji platforma je zajimava, pripada mi to jako 'libertarians' tu na kontinente. Tez je to udajne 'mlada' strana a to mnoho lidi hleda. Neveri byvalym komousum v dvou etablovanych stranach. [smích]

107149

28.5.2006 23:08

RE: lide maji obecne kratkou pamet

cybervlk 83.?.?.?

Reakce na 107147

ZASE JEDEN CO SE BOJÍ VŠEHO

107150

29.5.2006 11:03

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Vratislav wratislav (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 107150

Pan Trodas se bojí všech,s vyjímkou zelených a komunistů [chechtot]

107183

29.5.2006 11:16

RE: lide maji obecne kratkou pamet

trodas trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?

Reakce na 107183

No, ja volival zelene, ale od te doby, co je u moci klika Bursik-Uhl-Jacques a v pozadi Havel tak me ta strana nevoni a volit ji nemuzu, i kdyz me prisla jako nej. alternativa.

Pak tu mame uz jen NS, ktera me svym programem docela oslovuje, sice se s nimi neshodnu na sve definici svobody (mam na mysli legaizaci drog) ale to je - proti ostatnim stranam - detail.

...no a pak je tu ta moznost volit komunisty, aby se a) ostatni strany chytly za nos a za b) aby se ti magori konecne sami zdiskreditovali - je-li to v soucasne situaci vubec mozne.

Aneb - kdo si pamatuje jmeno posrance ze KSC, jenz pronajima zidovske mafii de-facto na Vaclavaku barak na "kasino" a ze ta zidacka mafie je zodpovedna za to hazeni granatu po jejich predstavitelich za bileho dne dalsim zidem?
No?
No nikdo. Jako kdyby se to nestalo, ze? ...jenze ono se to stalo a deje...

A ne, strach nemam z zadneho, takze to mate Vratislave nejake popletene [vyplazený jazyk]

http://ax2.old-cans.com/bendib/Da-vinci-code.jpg

[chechtot] [chechtot] [chechtot]

107185

28.5.2006 23:08

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Lose 195.?.?.?

Reakce na 107147

No je pravda, že na komunistech nevidím žádnou špína (že by žádná nebyla? - nemyslím to co bylo do 89tyho...to už je trošku ohraná písnička a když podle toho máme odsuzovat KSČM, tak stejně tak můžem odsuzovat vetšinu ostatních politiků, který jsou v dnešních tzv. demo-stranách). A tak pro ty, kteří z nich nemají strach se jeví jako rozumná alternativa. Nicméně, mám je volit, nějak se mi nechce...na druhou stranu se jich nebojím a kdo jiný má možnost se dostat do vlády a nepatřit k těm bulvárním stranám (ODS,ČSSD,KDU-ČSL)?

107151

29.5.2006 0:17

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Pan Johanes 217.?.?.?

Reakce na 107151

Říká se, že komunisti žrali děti, je to pravda?

107155

29.5.2006 1:17

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 107155

To spíš Ukrajinci z hladu, který jim tam komunisté zařídili v té decentně utajované genocidě...www.infoukes.com/history/famine/

107158

29.5.2006 1:47

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107155

Jo kdyby zrali svoje deti, tak by tu uz ted zadny komunisti nemuseli "oxidovat" [smích]

107161

29.5.2006 1:47

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107151

To je spravny nahled,

rozdil je v tom, ze ti v KCSM si to priznaji a dokonce to maji ve jmene za coz jim davam kredit. Ve vsech ostatnich lido-demo zemich si bud zmenili jmeno, ci vyhyhuli po preslici. Dokonce i v takove Italii si zmenili jmeno na socialisty.... co se to deje s tim svetem? [oči v sloup]

Ze by Neokun uz naplno prevzal jejich roli?! [naštvaný]

107160

29.5.2006 3:03

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107151

Pane LOSE, pisete ...nemyslim to co bylo do 89tyho...to uz je trochu obehrana pisnicka...
Jste zrejme mlad, cili o opravdovem komunismu nic nevite. Za totality by jste ani takto "mluvit a myslet" nemohl. Jo mohl, ale take by jste za to mohl sedet v lapaku.
Kdo voli v dnesni dobe komunisty, tak je to bud naivni mlady clovek, byvaly komunista a nebo pak prospechar.
Jen se divim, ze by pro komunisty volili i nekteri emigranti. Museli to byt ti, kteri se az tak spatne v Cechach nemeli a proto by zrejme chteli komunisty zpet.
I kdyby ale komuniste vyhrali, tak uz zase takovou "silu" nemaji. Ze v byvalem Ceskoslovensku vladli 40 let bylo jen tim, ze meli velkou podporu Sovetskeho Svazu a jejich satelitu.
[pláč]

107169

29.5.2006 10:32

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Loser 195.?.?.?

Reakce na 107169

Vskutku velmi mlád jsem, to je pravda. Nicméně to nic nemění na faktu, že KSČM vypadá jako nejserioznější strana, co se projevu týče. Nestotožňuju se s programem komunistů a neříkám, že je budu volit. Jenom mi prostě z těch všech stran připadají nejcivilizovanější. Současné chování členů ostatních velkých stran stojí za "potěš pr*".

107178

31.5.2006 4:05

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107178

Tady je neco pro neverici "Tomase" pana Losera a Kubrta. http://www.novinky.cz/domaci/86723-studenti-z-listopadu-89-varovali-pred-navratem-komunistu_k6gnb.html

107368

29.5.2006 10:34

RE: lide maji obecne kratkou pamet

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 107169

>Jste zrejme mlad, cili o opravdovem komunismu nic nevite. Za
>totality by jste ani takto "mluvit a myslet" nemohl. Jo mohl, ale
>take by jste za to mohl sedet v lapaku.
To mi připomnělo z Černých baronů agitaci kapitána Ořecha: "Soudruzi, to si vůbec nedovedete představit! Tehdy (za první republiky) byl takový teror, že kdo vykřikl ´Ať žije Sovětský svaz´ mohl za to jít až na tři měsíce do vězení! Dneska to voláme, a často celé hodiny. Mohu odpovědně prohlásit, že za to nikdo nebyl zavřen!" Sám si tenhle pozoruhodný argument pamatuji, v padesátých létech jsme ho často slyšeli a také jsme se mu coby puberťáci chechtali. Uvádím ho tu proto, abychom si uvědomili, kdo převzal logiku komunistických agitátorů.
Ale vážně: JE NAPROSTO NUTNÉ VOLIT KOMUNISTY. JE TO JEDINÁ PARTA, U KTERÉ MÁME ALESPOŇ NĚJAKOU NADĚJI, ŽE U NÁS PO PŘÍŠTÍ ČTYŘI ROKY NEBUDOU AMERICKÉ ZÁKLADNY.
J. H.

107179

29.5.2006 11:14

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 107179

ŽE U NÁS PO
>PŘÍŠTÍ ČTYŘI ROKY NEBUDOU AMERICKÉ ZÁKLADNY.
>J. H.

Promiňte, ale tomu přece sám nevěříte... [chechtot] [chechtot] Uvědomte si kdo je SKUTEČNÁ MOC, kdo míchá a rozdává karty. Optimismus je jistě dobrá věc, ale nelze jím vytvářet iluze, nahrazovat realitu a smysl pro realitu. Optimismus není totéž co naivita. Horování pro něco, naděje, logika spočívá a je v něčem jiném. Ve schopnosti rozlišovat - co je co - bych viděl jako primární, na prvním místě. Nějací "komunisti", či jak jim říkáte, nějací poslanci, "vláda" - pouhé figurky, pouzí vykonavatelé MOCI - jsou ti poslední, kteří o něčem rozhodují.

Ó nemoudří Galatští, kdož jest vás tak zmámil, abyste nebyli povolni pravdě...

107184

29.5.2006 12:33

RE: lide maji obecne kratkou pamet

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 107184

>Uvědomte si kdo je SKUTEČNÁ MOC, kdo míchá a rozdává
>karty. Optimismus je jistě dobrá věc, ale nelze jím
>vytvářet iluze, nahrazovat realitu a smysl pro realitu.
Nemohu se zbavit pocitu, že jste se v tom nějak zapletl. Jestliže Vaše SKUTEČNÁ MOC ovládá úplně všechno, pak přinejmenším není žádný důvod nevolit komunisty.
J. H.

107194

29.5.2006 13:19

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 107194

Jestliže Vaše SKUTEČNÁ MOC ovládá úplně všechno, pak
>přinejmenším není žádný důvod nevolit komunisty.

Nikoli "moje" SKUTEČNÁ MOC, ale veskrze SKUTEČNÁ MOC jako taková. Skutečná světová MOC (TRH v rukou nadnárodních společností, bank...atd. - onen superkapitalismus, vysoce koncentrovaný finanční MONOPOL) je neviditelná a pracuje prostřednictvím kontroly peněžních toků a finančních operací, které se pak odrážejí v politice a promítají do zákonů. Globální dimenze tohoto (mafiánského) uspořádání omezuje rozsah veškerého odporu. Kvóty, limity, omezení, zákony, uspořádání co kde (ČR nevyjímaje) a jak bude, popř. nebude, vyrábět/nevyrábět, zaměstnanost/nezaměstnanost, základny/nezákladny atd...
Kdo chce vidět vidí, kdo nechce vidět nevidí. Iluze (demokracie) jsou možná báječná věc, ale probuzení ze sna bývá zpravidla kruté...

107197

29.5.2006 19:07

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107197

myslim, ze Vase a pana JH plaforma neni tak protivchudna. Vy mluvite o centralni moci s mezinarodni aplikaci a pan(pani) JH rika v podstate totez. Domniva se (ponekud naivne) ze se to da lecit volbou novokomunistu.... to tedy je mozne, ale jen do toho okamziku, kdy nekomu prdne v bedne a maska darmogracie spadne.

Pro pana Rypala:
verte, ja je nenavidel tady, byla to vicemene popularni moda, ale ti dnesni a ti vcerejsi je uplne jina branze. Kdyz si to nechcete priznat jen sam sebe salite. Rozdil neni nezbytne v ideologii, ale v PROVEDENI. To same jmeno + jina doba = jina vec!

Jinak, jak jsem jiz predeslal, dopad jejich masivni volby by skoncil masivnim ekonomickym fiaskem Ceska. Ne v rukou komunistu, ale rukou kapitalu. Garantovano!

107216

29.5.2006 20:17

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 107216

>myslim, ze Vase a pana JH plaforma neni tak protivchudna.

Krucinál... jak Vám odpovědět [velký smích] Jak vysvětlit, že platformou je diktát (centrální moc), což není o volbách, ale o iluzi voleb... Jestli MOCI někdo říká "komunisti", "kapitalisti", "hokejisti", "fotbalisti" je ve světle podstaty, která je vždy určující, zcela bezvýznamné, protože součástí demokracie je vytváření (diktát) dojmu demokracie, co do součásti iluze samé. Maji to - "pod svícnem největší tma" v kombinaci "zloděj křičí, chyťte zloděje" - fakt zmáklý kluci, to se musí uznat. Stejně jako se musí uznat, že jen do toho okamziku, kdy nekomu prdne v bedne a maska darmogracie a stínohra spadne. Myslím , že mi rozumíte... [velký smích]

107221

29.5.2006 20:38

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107221

Jisteze pane,

studium techto veci je moje celozivotni zamereni.
Vse co vidime je jen venkovni forma, podstata je zcela jina. [smích]

107224

29.5.2006 21:07

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 107224

Něco nedefinovatelného mi říká, že se to posere samo, zevnitř, přičiněním nějakého butterfly efektu... Otázkou taky je, jestli se to už před lety dávno neposralo, mezitím, co my tady o tom celou dobu žvaníme... [chechtot] Ty všehoschopný kluci jsou schopný všeho... [chechtot]

107226

29.5.2006 21:56

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107226

Jo, i to je mozne... treba bublina jiz praskla a my jsme ji stale jeste zalepeni. Rusky se tomu rika "maskyrovka", angelsky pak "deception". Cesky je to podfuk. [chechtot]

107233

29.5.2006 22:47

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 107233

Kde jsou ty doby, kdy podfuk byl ještě podfukem. Dneska je všechno jinak... [chechtot] [chechtot]

Řecký filosof, Sókratés, řekl: Vím, že nic nevím! A vyjádřil tak moudré vědomí nevědomosti o absolutním a podstatném. Český spisovatel, Bohumil Hrabal, geniálně převedl Sókratovskou myšlenku do současnosti, když řekl: Předstírám, že vím, že nic nevím!

[chechtot] [chechtot] [chechtot]

107244

29.5.2006 21:15

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Zvědavej. 4.?.?.?

Reakce na 107221

[cool] [cool]

107228

31.5.2006 9:19

RE: lide maji obecne kratkou pamet

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 107221

>Jestli MOCI někdo říká "komunisti",
>"kapitalisti", "hokejisti", "fotbalisti" je ve světle podstaty,
>která je vždy určující, zcela bezvýznamné,
Ale samozřejmě. Jsem přesvědčen, že skutečná MOC vůbec nemá hmotnou podobu. Platí to i o té části moci, která se nám staví před oči, chce ovládat a podle svého - a zdá se, že i Vašeho - přesvědčení také ovládá vše. Tato moc je stále vzteklejší, agresivnější a bezohlednější, jak si uvědomuje, jak málo času jí zbývá. Jenže - nevšiml jste si, že ono jí občas něco nevyjde? Že není tak mocná, jak by ráda byla? Stojí za to zkusit sem tam uloupnout z té její stavby kamínek.
To máte jako za komunistů. Přečtěte si, jak tu lidé zkuhrají, jak bylo zle. Ale ono se nechalo sem tam udělat i něco dobrého. Člověk sice občas dostal po tlamě, ale stejně to stálo za to.
J. H.

107381

31.5.2006 14:17

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 107381

Stojí za to zkusit sem tam uloupnout z té její
>stavby kamínek.

Tím, že budete horovat a volit "komunisty"..."Naděje".... [chechtot] [chechtot] [chechtot]

Obávám se, že jste se do té své "káry naivity", falešných představ a "nadějí" nechal zapřáhnout natolik, že jste ztratil smysl pro realitu, pro SKUTEČNOST, která bije.

SKUTEČNÁ MOC = je TRH. Zapomínáte a nevidíte: TRH = MONOPOL. Skutečná MOC je TRH v rukou nadnárodních společností, bank...atd.- hrstka lidí která má v hrsti všechno a všechny - MOC a KONTROLA NAD národy, NAD státy, NAD lidmi, NAD politiky, zkrátka NAD vším, NAD celou planetou! - je neviditelná a pracuje prostřednictvím kontroly peněžních toků a finančních operací, které se pak odrážejí v politice a promítají do zákonů.

Všechno se proměnilo ve "zboží", kde "cenu" všemu určuje TRH a jediným kritériem je "zisk". Zisk mající milóny podob. Zisk za každou cenu, protože "cena" nerozhoduje. Rozhoduje TRH v rukou hrstky lidí, která má "v hrsti" všechno a všechny, stejně jako o všem a o všech rozhoduje. Taková je realita.

Představy máte, ale schopnost rozlišovat a především představivost Vám očividně schází. To je evidentní. [mrknutí jedním okem] Naděje spočívá v pochopení. Pochopení spočívá ve schopnosti chápat a pochopit. Pochopit znamená přijmout. Přijmout znamená smířit se. O tom je víra, pokora a pravda. Už rozumíte? Chodit se špuntovkou na "neviditelnou ruku trhu", chobotnici velikosti planety je nejen naivní a pošetilé, ale zároveň důkazem slepoty. Že existuje tisíce sofistikovaných způsobů jak udělat z lidí slepce, z celých národů pitomce, o tom snad nepochybujete... Pro člověka je však důležité jedno: nedovolit a nepřipustit, aby nechal dělat a dělal pitomce a ovci sám ze sebe, "svobodně a demokraticky", když marketing MONOPOLU na pravdu z mnohých pitomce "vyrobil" a vyrábí jak na běžícím pásu, aniž by tuto "proměnu" myslících bytostí ve zboží, v nemyslící ovce, stádo chodící k volbám, pacholky peněz a otroky systému vůbec postřehli, něčeho všimli, natož uvědomili. Všimli a uvědomili, že VŠECHNO JE JINAK! Stojí za to zkusit sem tam zapnout mozek, představivost, přemýšlet a myslet, sem tam uloupnout ze šupin na očích.

107407

29.5.2006 14:57

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107179

Pane J.H. , jestli neznate nikoho, kdo za komunistu nebyl zavreny, tak jste bud moc mlady a nebo jen chcete "zastirat" pravdu. Muj nejlepsi kamos sedel ve vezeni za to ze rekl v praci politicky vtip. Nejaka komunisticka podlezla svine ho praskla. Dostal 2 a pul roku. Do dneska nevim kdo ho udal, ale kdybych to zjistil, tak ho vlatnorucne obesim na prvni poulicni lampe. Po roce 1989 se s tema kurvama melo "zatocit" jinak. V dnesni dobe je uz pozde. [pláč]

107201

29.5.2006 21:53

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt kubrt (tečka) v (tečka) nalevu (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 107201

Rejpale, znám snad několik desítek (nebo set???) lidí, co tehdy vyprávěli politický vtipy a nic. Znám pár lidí (mezi nima sebe), co se ocitli za kazetu nahrávek Nohavicy, Třešňáka a podobně v zájmu STB...a kromě výslechu mýho (v současné době) švagra taky nic. Život šel dál, já jsem třeba kvůli bytu šel dělat " k vojákům", jako OP. Bez problémpů... Ale znám X lidí, co po tzv. sametové revoluci mohutně vyzdvihovali svůj boj proti komunistům s následnou perzekucí a vězněním. A vím o nich natuty, že seděli buď za rozkrádačku nebo příživu (= kradli nebo nedělali, což se tehdy nesmělo ). Zkuste tyhle citovky na lidi, kteří o bývalým režimu ví akorát z čítanek. Můžete na mail...nechci být anonym. I když se pravým jměnem nepodepisuju.

107232

30.5.2006 1:51

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107232

Koukam zase jeden "neverici Tomas". Slysel jste nekdy ze se vypraveli vtipy o "zlatou mriz"? Kazdej den v praci jsme si vypraveli politicky vtipy a jeden takovy debil to vsechno tajne nahtaval na magnetofon.
Posledni vtip, kterej muj kamos rekl byl tento.
Potkali se dva kamosi a jeden rika. Kdes byl tak dlouho, uz jsem te nejmin 4 roky nevidel. Druhy kamos odpovedel, no byl jsem ve vezeni. A proboha za co, odvetil druhy. No koukal jsem na Husaka pri spartakiade dalekohledem. Za to jsi ale nemohl byt zavreny, ne? Jo byl, on byl totiz ten dalekohled pripevnenej na brokovnici.

Samozrejme ze nesel sedet jen za tyto vtipy(ktere ostatne vypraveli vsichni ostatni vcetne me).
Muj kamos byl take velmi anti-komunisticky zameren(coz ja take). Oba jsme odmitli podepsat prohlaseni o rozmisteni ruskych raket na zapadni hranici Ceskoslovenska. Muj kamos byl take v Charte 77, coz jsem ani ja nevedel.
Takze kdyz to takhle pekne vsechno shrneme, tak ty 2 a pul roku nebylo zase az tak moc.

Takze priste az zase budete delat chytraka, tak si o tom trochu popremyslejte. [zmaten]

107258

30.5.2006 13:46

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107258

Nevím, kdo z nás dvou dělá chytráka...napsal jste, že Váš kamarád dostal 2 a půl roku za vyprávění vtipu...pak jste dodal, že nešel sedět jen za tohle, podepsal Ch77 a podobně... a jedním dechem píšete o tom, že tyhle vtipy jste vyprávěli všichni (a nešli jste za ně sedět). Jaký je prosím rozdíl proti mému tvrzení? Jestli mi chcete podsouvat tvrzení že nikdo za antikomunismus neseděl tak jste opět vedle - já jen napsal to o rozkráčkách a příživě,že se z nich stali disidenti. Znal jsem osobně jednoho polistopadového poslance ještě v r. 1985. Kdyby se někdo postavil před jeho barák v Kadani a zavelel: Energovod vpřed!, tak mu odpochoduje...a jak se ve federálním shromáždění bil v prsa a natíral tank na růžovo... zkrátka v tomhle státě nebylo tolik přesvědčenejch bolševiků a opravdovejch disidentů, jak píšou (dnešní) dějiny.Zkuste přemýšlet Vy, než začnete poučovat.

107304

30.5.2006 20:45

RE: lide maji obecne kratkou pamet

hostující 85.?.?.?

Reakce na 107304

Makali jsme na stavbě.Na západě Čech. Někdy kolem roku osumdesát.
Budu psát pouze o dvou ,z těch několika desítek dělníků a nadřízených ,co nás tam bylo.
Ten první,říkejme mu třeba Jožo,normální otec od rodiny,tak jako každý jiný...
Ten druhý , takový ten půlmistřík ,sotva odrostlý škole,mlíko na bradě.
Ale 'chytrej jak rádijo'.
A taky už komunista.
Musím ještě říct,že politický vtipy byly na pořadu skoro každý den.
Jednou ,v pondělí v poledne přijel Jožo z domova a u oběda vytáh,na stroji psaných pár listů,s takovými těmi průpovídkami jako : Vyjmenuj čtyři hlavní nepřátele budování socializmu - jaro,léto, podzim ,zima
Nebo: jaký je rozdíl mezi lidem a lidima - lid buduje a lidi na to serou.
A tak podobně.
''Jé to je fajn,pane Jožo,půjčte mi to ,já si to v kanclu ,až tam nikdo nebude opíšu...''
No ,a Jožo půjčil.
Ten týden měli zrovna komunisti schůzi.
Co myslíte , že ten hajzlík udělal?
Jožu to stálo tehdy,tuším,dvanáct měsíců života!
A Svobodná Evropa ani nepípla.
A tak dodnes nevím.Byl Jožo disident,nebo nebyl Jožo disident?
A ještě něco.
Už je to dávno,co oba protagonisté zmizeli z mého života.
Ale docela by mě zajímalo,jak žijí a jak se jim daří dnes.
Můžu pouze hádat.....

107335

30.5.2006 21:34

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107335

Já netvrdil, že se to nikdy nedělo. Ale ten půlmistřík musel být arcisvině, teď bude mít zřejmě na klopě modrou turistickou šipku...jenže kdyby pozavírali všechny vypravěče vtípků o zlatou mříž, neměl by kdo makat a ani vládnout...to víte, že Husák ty vtipy sbíral? I s lidma ,co je vyprávěli. Nebo v co se změní komunista, když se octne v epicentru jaderného výbuchu? V tvrdé záření gamma a škodí dál...v každým případě ale Váš Jožo porušil jednu velice důležitou preambuli - taky se vyprávěla jako vtip: Nemysli.Myslíš-li,nemluv.Mluvíš-li,nepiš.Píšeš-li,nepodepisuj se.Podepíšeš-li se - nediv se ... s odstupem času to vypadá směšně, ale za blbost lidi platili vždycky nejvíc. To neznamená, že by mi ho nebylo líto nebo že bych jeho krym schvaloval. Ale žádnej režim nemiluje lidi, co kašlou i na nepsaný pravidla - a fóry psaný na stroji byly jednoznačně kvalifikovatelný jako rozšiřování protisocialistickejch blablabla... to snad znáte. Byl Jožo disident? Tak v tom případě jsme byli disidenti úplně všichni ... a jak žijou dnes? Na toho mladýho usilovnýho jsem Vám odpověděl v úvodu. Jožo tipuju maká rukama za pár flinců, aby se i s rodinou uživil, nadává na komače že mu zkazili život a pokud znám lidi, půjde volit ODS, aby se už nikdy nedostali k moci...

107338

30.5.2006 23:31

RE: lide maji obecne kratkou pamet

antikomunista 87.?.?.?

Reakce na 107232

> Zkuste tyhle citovky na lidi, kteří o bývalým režimu ví akorát z čítanek.

Vite co pane Kubrt, jdete do p..ele. Deda mi chcipnul v uranovych dolech Jachymov jen proto, ze nekolaboroval s fasouny a nesedel tise na prdeli v protektoratu, ale udelal tu "chybu" ze utekl do Anglie a slouzil u 311. perute. Tata jako syn "nepritele statu" nemohl vystudovat ani ucnovku a do smrti delal krmice prasat v JZD. Ja vystudoval prumyslovku jen proto ze v roce 1983 uz rezim nebyl tak dusledny a do smrti nezapomenu na oduty ksicht predsedu skolniho SSM, ktery pred myma ocima roztrhal mou prihlasku na VS se slovy, ze s mym kadrovym profilem muzu byt rad ze mne delnicka trida a rodna strana necha vubec zmaturovat. (mimochodem, ten hajzl dneska kandiduje za nas kraj do parlamentu za CSSD). Na VS jsem se dostal az po roce 1989...

A to jsme nebyli jako rodina ani disidenti, ane jsme nepodepsali chartu. A navzdory tomu nam soudruzi skurvili zivot. Vy si fakt myslite, ze jsou tady na foru jen lidi, co za komunistu tahali kacera a srali do plinek ???

107353

31.5.2006 7:56

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107353

Rejpal psal o tom, že se za komunistů nesmělo ani myslet a za fór se šlo sedět na dva a půl roku...to je snad blbost, nemyslíte? Toho se týkala má odpověď...Jestli máte zájem, přečtěte si celou naši přestřelku a pak teprv mne do té prdele pošlete, pokud myslíte že tam opravdu patřím.

107373

29.5.2006 22:12

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt kubrt (tečka) v (tečka) nalevu (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 107201

Rejpale, znám snad několik desítek (nebo set???) lidí, co tehdy vyprávěli politický vtipy a nic. Znám pár lidí (mezi nima sebe), co se ocitli za kazetu nahrávek Nohavicy, Třešňáka a podobně v zájmu STB...a kromě výslechu mýho (v současné době) švagra taky nic. Život šel dál, já jsem třeba kvůli bytu šel dělat " k vojákům", jako OP. Bez problémpů... Ale znám X lidí, co po tzv. sametové revoluci mohutně vyzdvihovali svůj boj proti komunistům s následnou perzekucí a vězněním. A vím o nich natuty, že seděli buď za rozkrádačku nebo příživu (= kradli nebo nedělali, což se tehdy nesmělo ). Zkuste tyhle citovky na lidi, kteří o bývalým režimu ví akorát z čítanek.

107238

30.5.2006 19:06

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107238

Vase prispevky jsou ceneny

pane Kubrt, protoze podavaji realitu v pravem svetle. Nezapomenme, ze pro jisty psychologicky faktor nekteri z nas maji potrebu ocernovat minulost vic nez je zahodno - a tomu se rozumi. Ovsem v uhrnu, snad krome obdobi 'normalizace' to byla pro vetsinu (tech mene ambicioznich) lidi v porovnani s tim, co je ted 'selanka'.

Vtipy rikal temer kazdy vcetne policajtu, byla to kompletni svejkarna a proto to nemohlo k nicemu spet. Nikdo nemel zadnou poradnou motivaci, krome te ke kradeni. Komousi byli (a jsou ted legalne) kapitalisti a skoro kazdy meloucharil bez zdaneni - raj to napohled. Bez uplatku jste se nehnul z fleku a vse bylo 'nedostatkove'. Ukazal jste 'zelene' a najednou bylo vse...

A disidenti to byli snilci a diky svym povaham, jsou jimi nyni opet. Ale popravde, vespodu byl marast, podfuk a lez a proto se tomu tez rikalo trefne "Shokialismus". Dnes je to nachlup podobne a legalizovane a rika se tomu "Demokratura". [chechtot]

A tech 'svini' par bylo to je pravda, ale zanedbatelne v porovnani s tim co vidim zde ve sve prijate zemi.... v tom 'rozvinutem' kapitalismu s ne-lidskou tvari. [naštvaný]

107330

30.5.2006 20:28

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107330

Děkuji za to, že jste pochopul můj příspěvek tak, jak jsem ho psal [smích] . Jen dodatek - 50. léta byly asi o dost horší, než normalizace. Ale to vlastně vím jen z četby a vyprávění, takže...by možná Rejpal měl radost.
Asi jsem tehdy skutečně patřil k těm "méně ambiciózním", nedodělal jsem VŠ, kašlal na kariéru a užíval si folku, bigbítu, vandrů, holek...a paradoxně jsem se tehdy cítil podstatně víc svobodnej , než teď. Teď je míra svobody určená objemem konta...za komančů, ať zakazovali jak chtěli jsme se stejně k svýmu dostali. A to byla asi větší svoboda, než moct dnes (za peníze) všechno. Tak se mějte.
P.S. Kubrt je přezdívka stará asi 15 let - takže toho "pána" v klidu příště vynechte, jo?

107331

30.5.2006 22:30

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107331

Tak jo pane, pardon co to rikam... [velký smích]

Kubrte, mate svoje zkusenosti a tem se nikdo nevyhne, paklize ovsem nezabil rozum alkoholem ci necim podobnym. Ja jsem mozna jen o neco starsi a mohu Vam neco sdelit z tech padesatych... tehda lide opravdu meli strach. Vezmete si to, bylo par let po valce a lide byli jeste celi 'auf' a tudiz neni divu, ze Stalinska mafie toho plne vyuzila. (Ne nepodobne se pouziva nyni "boje s terorem" k ujarmeni obcanu...)

Vzpominam si, jak muj otec po vecerech poslouchal Svobodnou, ale pekne potichu a co chvili vybehl na dvorek aby se ujistil, zda to neni prilis nahlas a nekdo ho nemuze (asi soused) slyset a udat. Ja jsem mel na nauceni ze skoly dilec 'pasma' tj. jakesi politicke odrhovacky ("Nyni, kdy se mezinarodni situace opet priostrila...", to same co dnes!), kterou jsme pak prednaseli obcanum v obecnim rozhlasu... ti asi meli radost! [naštvaný]

Takze, prdel to zrovna nebyla..... nicmene, kdyz jsme coby ucni (uz nekdy v sedesatych letech) byli instruovani ke spravnemu pozdravu "Cest praci!", jeden delnik nam opacil..." a jsi s tim doprdele pitomce!" z cehoz jsem se poucil a napriste jsem zdravil uz jenom "Vsest-v-praci" coz se docela uvedlo, a vsem libilo. Starsi a moudrejsi vsak stale jeste zdravili "Pomahej Pambu!" Casy se holt pomalu menily k lepsimu, nez se zase zmenily - k horsimu. A tak to jde a nebude to jinak. [chechtot]

107344

30.5.2006 8:11

RE: lide maji obecne kratkou pamet

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 107201

>Pane J.H. , jestli neznate nikoho, kdo za komunistu nebyl
>zavreny, tak jste bud moc mlady a nebo jen chcete "zastirat"
>pravdu.
Můj táta taky seděl. A víte proč? Protože se v té době část komunistů domnívala, že lze nastolit lepší poměry způsobem, který tak krásně popisujete:
>tak ho vlatnorucne obesim na prvni poulicni lampe. Po
>roce 1989 se s tema kurvama melo "zatocit" jinak.
Já na rozdíl od Vás z vlastní zkušenosti vím, že se tímto způsobem jen hromadí bezpráví a zločiny.
Vás se pak mohu zeptat, čím si myslíte, že se lišíte od fašizujících komunistů, se kterými se ti slušní rozešli už někdy před padesáti lety.
J. H.

107275

29.5.2006 11:45

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Zvědavej. 4.?.?.?

Reakce na 107169

>I kdyby ale komuniste vyhrali, tak uz zase takovou "silu" nemaji.
>Ze v byvalem Ceskoslovensku vladli 40 let bylo jen tim, ze meli
>velkou podporu Sovetskeho Svazu a jejich satelitu.

To, že do 89. u nás vládla totalita je dílem Moskvy a českých nohsledů její politiky. Čeští komunisté si původní program představovali poněkud jinak, ale jejich chybou bylo, že bezmezně věřili Moskvě a nedokázali se vzepřít Stalinovi, po roce 1948. To je pochopitelně neomlouvá, ale podívejte se na vývoj v takové Jugoslávii, kde vládli rovněž komunisté, ale nedopustili ve své zemi diktát Moskvy, kde tudíž byly zachovány určité svobody a znárodnění malopodnikatelů se nekonalo. Jugoslávští občané měli dovoleno svobodně cestovat, pracovat kde se jim zachtělo a svobodně se vrátit do své vlasti. Dílem sovětských poraděnků a vazalství Gottwalda vůči Moskvě, to v ČSR dopadlo tak jak si přála Moskva. Původně i Gottwald prohlašoval, že nebudou znárodňovat živnostníky, ale po diktátu z Moskvy se nepostavil na odpor a naopak se stal otrockým vykonavatelem její vůle a znárodnili i posledního ševce! O potlačení občanských svobod nemluvě. KSČM, nikomu takovému jako byla Moskva nepodléhá, tudíž nehrozí nebezpečí, že by ten svůj program nemohla dodržet.

107187

29.5.2006 14:49

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107187

Pane Zvedavej, napsal jste doplnek k memu prispevku velice pekne. Kdyby do Ceskoslovenska v roce 1968 neprisli vojaci Warsavske smlovi, mohli jsme na tom byt podobne jako kdysi byvala Jugoslavie. Komuniste meli na jare 1968 jine plany, kterym lide verili, ale bohuzel to zasranou okupaci se vse "zhatilo". Lide pak uz kumunistum neverili a plno lidi(vcetne me) odeslo do emigrace, protoze pod vladou okupantske zeme nechteli zit. [pláč]

107200

29.5.2006 15:47

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Zvědavej. 4.?.?.?

Reakce na 107200

>... mohli jsme na tom byt podobne jako kdysi byvala
>Jugoslavie. Komuniste meli na jare 1968 jine plany, kterym lide
>verili, ale bohuzel to zasranou okupaci se vse "zhatilo". Lide
>pak uz kumunistum neverili a plno lidi(vcetne me) odeslo do
>emigrace, protoze pod vladou okupantske zeme nechteli zit.

Souhlasím. O vývoji v roce 1968 jsem se nezmínil a děkuji Vám za doplnění. Ta Jugoslávie se mi také zamlouvala. Koncem šedesátých let, když se uvolnila represe let padesátých, jsme tam jezdili na dovolenou a měli tam i pár přátel u kterých jsme pobývali na privátě. Vývoj počátkem 68. u nás, se mi moc líbil a troufnul bych si tvrdit, že tehdy za Dubčekovým vedením stála většina národa. Ale po okupaci, když jsem viděl tu beznaděj, to ''sypání si popela na hlavu'' a odvolávání původního přesvědčení od většiny politiků, jsem rovněž odešel. A kdo tvrdí, že nenásledovaly represe nechť si přečte něco zde: http://www.totalita.cz/
[pláč]

107206

29.5.2006 19:54

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107206

Jiste pane Z.,

byla to sklicujici doba. A to prave zacalo az po dubnove 'normalizaci' r. 1969 - naplno. Jestli jste to nezazil, moc nevite.... respektive muzete vedet ale jen ze cteni. Ja byl tehda v armade, chteli nas pouzit k potlaceni demonstraci kdyby bylo treba. Sla mi z toho hruza... jeste ted, kdyz na to vzpomenu. Nastesti jsem se tomu vyhnul, ale ti co tam byli o tom vypraveli: byli napakovani ve velkem poctu v nejake skole, nemeli po nekolik dnu moznost vyjit ven, politicka vychova denne, byli nastvani jak psi a bylo jim jedno do ceho pujdou. V te dobe jsem pochopil, jak se 'upravuje' mozek cloveka od ktereho chcete aby delal co si prejete vy.

Jeste k te Jugoslavii (za Tita). Ja jsem si tam take pripadal jak v raji. Znal jsem rec skoro tak dobre jako mistni, takze jsem se dostal do dosti zajimavych hovoru. Vzpominam si, jak jsem jednou sedel s par lidmi kdesi na verejnosti a zacal jsem si 'poustet hubu na spacir' a chvalit jak to maji zarizeno. Tu me jeden z mych spolecniku poklepal na rameno a rekl mi: "Vidis toho tam s kniry (...ovaj s brkovima)? To je tajnej...". Takze, pouceni je, jako vzdy predtim: nedelejme si prilisne iluze. I v te svobodne (o tolik vic nez v nasi zemi!) Jugoslavii jste musel byt coby navstevnik prihlasen u mistni policie, atd...

107219

29.5.2006 21:12

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Zvědavej. 4.?.?.?

Reakce na 107219

Ale já vím, pane Zape. O tom přihlašování u policie v YU vím. Ale to bylo i v Rakousku, pokud jste tam pobýval jako cizinec delší dobu. O to mi ani tak nešlo. Já v té době žasnul nad nevídanými svobodami vlastních, tj. YU občanů, ve srovnání s tím, jak jsem to pamatoval v Československu.
Tu ''normalizaci'' jsem zažil už mimo republiku, pouze z novin a zpráv přátel, ale dovedu si to představit. Tehdy se tam na tom potlačení srpnových událostí 1969, ''proslavila'' Lidová milice, pokud vím.
Ovšem ta postupná likvidace YU po pádu SSSR a následná agere NATO, to mi tedy oči otevřelo, to mi věřte!

107227

29.5.2006 22:00

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107227

'....to mi tedy oči otevřelo, to mi věřte!'
-----------------------------------------------------------------------

Prave tak me

a to jsem jeste nemel I-net a ani mi to nikdo 'neporadil'.
[smích]

107235

30.5.2006 2:50

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107206

Pane Zvedavej, dekuji za vase doplneni a i za ty web stranku o totalite. Doufan ze zejmena pan Kubert si ji poradne procte. Kdyz uz teda nicemu neveri, tak at vidi ze to nejsou jen pomluvy. [oči v sloup]

107261

30.5.2006 14:14

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107261

Pane,derou se mi na jazyk poněkud ostřejší slova. Je mi 45, takže jsem (s Vaším dovolením) dost význačnou část života v té tzv. totalitě prožil. Otec vstoupil do KSČ koncem 50. let kvůli bráchovi a ségře, protože měl problémy kvůli své matce - mé babičce. Ta nepřestala chodit demonstrativně do kostela až do konce svýho života, tak se to snažil takhle žehlit,měl v práci problémy. V 69 ze strany při prověrkách vyletěl (mj.díky lidem, kteří byli do té doby jeho přátelé) a já se asi i díky tomu málem nedostal na blbej učňák s maturou...ale na vysokou pak kupodivu jo. Koho chcete, doprdele (promiňte, pane Stwora, ale tady už to moc slušně nejde), poučovat o životě před rokem 89??? Mě nebo mý vrstevníky, kteří nebyli ani ve straně,ani v milicích,ani udavači štácky? Pane, to nebyl seriál Major Zeman nebo Zdivočelá země (ať tu máme obě krajnosti). My jsme tehdy žili. A ujišťuju Vás, že paměť slouží.

107309

30.5.2006 15:04

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107309

Pane Kubrt, ja vas preci nechci poucovat. Psal jsem jen odezvu na nas prispevek, ze nikdo za komunismu "netrpel". Takovy keci me lezou na nervy.
Myslite, ze moje rodina nebyla pronasledovana. Moji matky sourozenci(2 bratri a sestra) odesli v roce 1968 do emigrace(ziji do tedka v Kanade, tak jako ja).
Po jejich odchodu nas porad sledovali, odposlouchavali telefony a nikam jsmem se nedostali. Ja jsem se ani do te Jugoslavie nedostal, protoze si mysleli, ze chci zdrhnout. Komunisty jsem nenavidel, protoze delali neprijemnosti mym rodicum a i mim pratelum a to jim nikdy neprominu.
Hlavne me serou ty, kteri po "sametove revoluci" prevlikli kabaty a ted se nam vsem chechaji [pláč]

V roce 1986 se me konecne podarilo sehnat zajezd do Jugoslavie, odkud jsem presel hranice do Italie a pak pokracoval az do Nemecka. Tam jsem zil rok v lagru a cekal na vstupni visa do Kanady. Nekteri lide(hlavne Polaci tam cekali az 3 roky), ja jsem to ale mel snadnejsi protoze jsem mel v Kanade stryce, ktery me sponsoroval.
Po mem odchodu a to uz me bylo 34 let, moji rodice meli tolik problemu, ze jsem tomu ani nechtel verit. Myslel jsem si, ze kdyz uz jsem dospeli, ze by po mych rodicich policie jit nemela, ale to jsem se zmilil. Nikdy jsem nebyl za nic zavreny, cili jsem nebyl zadny "pobuda"(jak jste se mylne domnival, ze kazdy kdo mel problemy s policii musel byt kriminalnik).
Do dneska toho nelituju, ze jsem odesel, protoze komunismus vlastne v Cechach nikdy "neskoncil". Zmenila se sice politika a da se cestovat a zatim si rict co chcete, ale to dlouho nepotrva.
Takze si nemyslete, ze jenom vy a vase rodina meli problemy. Takovych lidi bylo daleko vic. A nekteri za to sli i do vezeni, i kdyz vy tomu neverite. [zmaten]

107316

30.5.2006 17:23

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107316

Jestli jsem někde napsal že nevěřím věznění (z politických důvodů) lidí za komunistů, ať visím. Napsal jsem POUZE to, že VĚTŠINA lidí co se po sametu bila v prsa svým odporem proti komunistům a trpěla ve vězení s opravdovým disentem neměla nic společnýho. Takže Vám leze na nervy to, co jsem neřekl a tím pádem se mě poučovat snažíte. A to mě, vážený pane, vždycky nadzvedne, když se mě někdo bohorovně snaží poučovat o tom, co jsem prožil více-méně na vlastní triko a že mé dojmy jsou mylné. Nemám ve zvyku psát o tom, co se dělo mým rodičům nebo mě, ale Vy jste mne zařadil do škatulky, která je mi dost vzdálená a děláte ze mě pitomce, který by si o totalitě měl napřed něco přečíst a pak mluvit...když v ní prožil víc než půlku života. To zase sere mně. I lidi, co převlíkli kabáty . A taky lidi, co z emigrace ví všechno nejlíp a jemnej nesouhlas třeba na základě osobní zkušenosti je pro ně okamžitá výzva k obviňování buď z ignorantství nebo bolševizmu...

107323

31.5.2006 3:16

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107323

Jo Kubrte s vami se neda diskutovat. Hned jak zjistie ze jsem emigrant, tak si myslite ze chci jen radit. [zmaten] [oči v sloup] [zahanbení]

107367

31.5.2006 7:37

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107367

Pokud používáte na mou adresu obraty "Pane Kubrt, ja vas preci nechci poucovat. Psal jsem jen odezvu na nas prispevek, ze nikdo za komunismu "netrpel". Takovy keci me lezou na nervy." tak se se mnou skutečně diskutovat nedá. Já to nenapsal,přečtěte si laskavě pečlivě mé příspěvky. A pokud mi blahosklonně dáváte linky na stránky o kterejch dávno vím a taky si o některých protagonistech (jmenovitě pánové Mejstřík a Štětina) myslím svoje, co je to jiného než poučování zpoza velké louže? Pane, zkuste se smířit s tím, že místní domorodé obyvatelstvo nejenže může mít, ale z dost velké části i má o současném dění v gubernii přehled podstatně větší, než Vy.

107372

31.5.2006 14:26

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107372

Me je u prdele (s prominutim pane Stwora) koho budete Kubrte letos volit. Vsechny politicke strany stoji stejne za hovno, at uz to je v Cechach nebo nekde jinde. Kazdej si chce jen "nahrabat" a po nas potopa.
Ja jen psal, ze bych tem komunistum uz nikdy neveril a to bylo o cem byla rec. A s tim jsem s vami zkoncil "vojaku" [smích]

107409

31.5.2006 17:42

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107409

Řeč mezi náma byla sice celou dobu o něčem jiným, ale taky je to odpověď. Hlavně neztrácejte nervy, vždycky se můžete časem zjevit v roli moudrého poručíka Duba a pronést fatální větu typu: " ... již před válkou jsme s okresním hejtmanem...".
P.S. A kterejm komunistům byste, pane Rejpal, nevěřil? Těm v KSČM,ČSSD,ODS nebo i v jiných stranách? [smích]

107418

1.6.2006 1:30

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107418

Kubrte uz jsem nechtel odpovidat, ale neda me to. Samozrejme ze neverim tem v KSCM. Rikaji ze jsou jiz jina strana a ze se jiz "poucili". To jeste neznamena, ze nemohou nastolit novou totalitu. Ale kdyz tomu neverite, tak dobre pro vas a ostatni, kteri je budou volit.
Jen aby jste jednou nelitovali [velký smích]

107433

1.6.2006 7:38

RE: lide maji obecne kratkou pamet

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107433

Teda Vy jste ale šibal! Cituji: "Ale kdyz tomu neverite, tak dobre pro vas a ostatni, kteri je budou volit". Takže já jsem volič KSČM??? Ale jděte... zkuste se dívat na věci tak jak jsou a ne jak byste je chtěl mít. Těch pár členů z přesvědčení v KSČM mi připadá snad i sympatičtější, než smečka kariéristickejch hovad co vrhla s hlasitým pokřikem rudou knížku do kanálu a teď se bije v prsa, jak za komunistů trpěla... Žijeme v EU,jsme členy NATO,je rok 2006 a Vy tady melete o nové komunistické totalitě??? To by nás musel nějakej soudruh krvavě sponzorovat, milej pane, protože by k nám přes západní hranice přišlo velice málo věcí, když už neuvažuju o jiném druhu pomoci, třeba jako v r. 1968,a to by zas neprošlo u NATA.
Totalita by tady hrozila v případě nadpolovičního vítězství ODS (senát, president, parlament jednobarevný...) ale to asi taky neprojde. Tak se o nás nebojte. My už jsme tady taky docela velcí kluci a umíme se o sebe postarat,poručíku Dube [smích]

107437

1.6.2006 7:56

RE: lide maji obecne kratkou pamet

J. H. 62.?.?.?

Reakce na 107367

>Jo Kubrte s vami se neda diskutovat. Hned jak zjistie ze jsem
>emigrant, tak si myslite ze chci jen radit. [zmaten] [oči v sloup] [zahanbení]
No a ne snad?
J. H.

107438

1.6.2006 14:44

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107438

No dobre s vami jsem se sice nebavil pane J.H. ale kdyz uz jste si "zastaral", tak me reknete vy co mate proti emigrantum?
Podivejte se pane, kazdy emigrant at zije mimo svou vlast 10, 20, 30, 40 nebo i vice let, tak porad se citi jako Cech. Kazdy ma v Cechach jeste bud rodice nebo sourozence a pratele a nikdo z nas emigrantu nechce, aby tito lide opet prozili dalsi totalitu. Kdyz nekomu doporucim aby nevolil komunisty, tak to se snad jeste muze, ne? Nebo ze by to uz bylo zakazane? Zrejme jsem uz "zaspal" dobu [chechtot]

107458

29.5.2006 19:15

RE: lide maji obecne kratkou pamet

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107187

"Jugoslávští občané měli dovoleno svobodně cestovat, pracovat kde se jim zachtělo a svobodně se vrátit do své vlasti."
------------------------------------------------------------------------

Ano, velmi spravne!

A proto Jugoslavie vydrzela 'pad berlinske zdi' a proto musela byt posleze udolana jinym zpusobem..... myslim, ze takova skolni lekce se nam za nasich zivotu jiz nedostane.

Vidime uz KDO, ODKUD, KUDY a KAM to dovedl? Otevrme oci a pochopme, dalsi moznost uz nebude!

107217

2.6.2006 1:12

RE: lide maji obecne kratkou pamet

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 107169

>Kdo voli v dnesni dobe komunisty, tak je to bud naivni mlady clovek, byvaly komunista a nebo pak prospechar.

A ku_va! Tak prospěcháři celou dobu volí KSČM, hm, a furt žádnej prospěch, to je divný - že se na to ještě nevys_ali, to mi fakt hlava nebere... [oči v sloup]

107512

2.6.2006 1:45

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Rejpal 24.?.?.?

Reakce na 107512

Blzkova, kdyz jsem napsal prospechari, tak tim jsem myslel ti kteri tam lezou jen z prospechu. Vy jste nikdy neslysela, ze kdo byl v KSC pred rokem 1989, ze dostal prednostne byt a nebo mel i jina "privilegia"? [oči v sloup]
Nevim ale jestli to plati jeste ted v te "nove" KSCM. [zmaten]

107513

30.5.2006 14:36

RE: lide maji obecne kratkou pamet

Aja 24.?.?.?

Reakce na 107151

No je pravda, že na komunistech nevidím žádnou špína (že by žádná nebyla? - nemyslím to co bylo do 89tyho...to už je trošku ohraná písnička a když podle toho máme odsuzovat KSČM

...ach, sladka nevedomosti. Zavrena ocka a kratka pamet. [chechtot]
Tu obehranou pisnicku by vam meli poustet nekolikrat denne, poslech povinny.

107313

29.5.2006 12:58

...lide bdete....

SandWalker 80.?.?.?

http://www.volebnifakta.cz/img/humor/humor-117.jpg

107195

29.5.2006 18:15

Revoluce dle ustavy

merc 89.?.?.?

Nechapu proc tak vsichni nadavaji na politicke strany. Chovaji se naprosto dle prirozenosti a kapitalisticko-liberalne-demokratickeho politickoekonomickeho systemu. To znamena, ze se chovaji tak jak jim to my, obcane a nositele statni moci, jedini skutecni suvereni ve state a zdroj veskere statni moci, dovoli. Staci si precist ustavu.
Zajimave z hlediska primeho vykonu moci primo lidem je zejmena postoj ODS, ktera se k referendu (dle ustavy jedinemu primemu vykonu moci) stavi nepratelsky a vlastne tim jiz dava lidu najevo co si o nem mysli a kde lezi meze jeho moci. Ostatni strany zejmena levicove ODS a KSCM se o ustavni zakon o referendu pokouseli nekolikrat, ale holt 3/5 vetsina ve snemovne a pote v senatu se hleda tezko. Holt dle konzervativniho mysleni ODS je lidu ponechano pouze jednou za 4 roky legitimovat vladu k cemu vlada uzna za vhodne a pote jiz pouze drzet hubu. Uz z toho je jasne videt jak se ODS stavi k obcanum (jako k blbcum).
Tento stav ale neni tak bezvychodny jak by se mohlo zdat. Ústavu totiz prijali dle preambule obcane CR prostrednictvim svych zastupcu a je nabiledni otazka zda ustavodarce mel vubec pravo uprit lidu moznost referenda, protoze jeho legitimita pochazi pouze z lidu. Navic je v protikladu k Listine zakl. prav a svobod, ktera je take soucasti ustavniho poradku a rika, ze obcane maji pravo podilet se na sprave veci verejnych primo. Ted se dostavam k meritu veci. Listina totiz uznava za legitimni revolucni uchopeni moci, ktere slouzi lidu a prosazuje nezadatelna lidska a obcanska prava, pokud vyuziti zakonnych prostredku neni mozne a to kvuli ochrane demokratickeho radu lidskych prav a zakladnich svobod. Mne se zda ze lide jsou jiz delsi dobu toho nazoru, ze politici a jejich strany prave jednaji proti lidskym a obcanskym pravum a dle toho je tedy cas vzit si moc zpet a prosadit vyrazne primejsi vykon statni moci.

107210

29.5.2006 18:36

RE: Revoluce dle ustavy

Honza777 213.?.?.?

Reakce na 107210

K tomu, aby člověk chápal, nestačí přečíst si jen ústavu. [chechtot] Ústava slouží k tomu, aby občan/volič nechápal. [chechtot] [chechtot]

107213

29.5.2006 20:06

RE: Revoluce dle ustavy

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107210

"... dle toho je tedy cas vzit si moc zpet a prosadit vyrazne primejsi vykon statni moci."
-----------------------------------------------------------------------

A jak si takovou akci predstavujete VNE politickych stran? Vime prece, ze politicke strany jsou prostredniky mezi obcanstvem a statem.... obcane sami bez representace skrz politicke strany jsou beztvarnym (a beztvarym) stadem.... [zmaten]

107220

30.5.2006 7:20

Hlupák bez paměti?

Botičák 160.?.?.?

Jen hlupák bez paměti může si nepamatovat zlodějiny v režii ODS. Kde ČSSD jen hloupě čuměla. Ostatně za Zemana to bylo asi plánované.
Klaus - Macek + další (Helbigové....)
Klaus - Kožený

107270

30.5.2006 14:37

Volit KSČ?

PPP 212.?.?.?

Volil jsem ODU - zkrachovali
Volil jsem US-DEU - krachují
Mám to zkusit s KSČ?
[oči v sloup]

107314

31.5.2006 0:32

RE: Volit KSČ?

Ezop cz_dragon (zavináč) seznam (tečka) cz 4.?.?.?

Reakce na 107314

Zkuste to ja Vam preji uspech! [velký smích]

107357

30.5.2006 22:45

Takze se mili spoluobcane dostavame

zapa 69.?.?.?

zase zpet k tomu, kde jsme zacali: proste nevime KOHO volit! [naštvaný]
A je to nejaky div? Podle me NE..... protozeeeeee jsme tem zapraskanym politikum nechali, aby si vystaveli ty zahradky podle sveho, no a samozrejma vec, ancto to jsou 'profici v zacviku', ty jejich zahradky (rozumej strany) jsou si podobne jako vejce vejci.

Takze jak to vidim ja, jsou tu dve moznosti: bud neotalet a na ne kalet a nevolit at si tu demokraturu delaji sami, ANEBO si hodit petnikem a volit jednu z tech co vyjde........ a vono to nejak dopadne. A nevinte me, kdyz z toho zase vyleze nejaka habad'ura! [chechtot]

107345

31.5.2006 16:09

volby prohraje nevzdělaný národ

blanik 221.?.?.?

Milí přátelé,
Výčet zločinů čssd je dlouhý ,přesvědčivý a už dobře známý , a přece hrozí, že ta strana vyhraje volby.
Je to tím ,že náš otupený a oslabený národ nemá svoji inteligenci ,zvláště tu mladou!!!
A tady je ten největší a bezprecedentní zločin čssd!! Po 8 let likviduje naše vysokoškoláky-což naposled dělali Němci za války.
Zákony o studiu na našich vysokých školách z dílny čssd se jevily jako nesmyslné od samého začátku a od samého začátku zaplnily naše VŠ Slováky na úkor českých studentů.-
Žádná politická strana!ani jedna(!) se tehdy k této podivné nespravedlnosti nevyjádřila přes počáteční protesty našich postižených studentů-kterým bylo vysvětleno ,že se měli u přijímaček více snažit.-
Mladí ovšem nevěděli ,že existuje všemocný ( Husákův )Svaz Slováků , který v naší zemi ovládá klíčová místa včetně vysokých škol ,a není pro něj problém nakouzlit přijímací řízení pro libovolný počet slovenských „studentů“.
Nikomu nebylo nápadné ,že naši středoškoláci ,kteří vyhrávali evropské soutěže se nedostávají na práva či medicinu pro velký počet „ pilných“ slovenských uchazečů.

Tedˇsklízíme.Které straně vlastně důvěřovat, když ani jedna nemá dost rozumu a síly starat se o budoucnost národa?
Kdokoli chtěl v minulosti národ ujařmit , udeřil napřed na jeho duševní elitu a duševní sílu.
Co by byla Bílá Hora bez popravy českých pánů ? , Jak asi by Stalin podroboval statečné Poláky bez Katyňského lesa ? Uzavření našich vysokých škol Němci měl být první krok k likvidaci národa , jak se pak hodil bolševikovi .-Národ bez VŠ inteligence ,zvláště té mladé je lehce manipulovatelný až k zániku.-
Dnes už je jasné všem ,že vysokoškolský zákon čssd nebyl nesmyslný,byl promyšlený a zločinný v návaznosti na Svaz Slováků ,který od Husákovy doby stále posiluje v naší zemi.
Tedˇnelze konkurovat hospodskému profíkovi Paroubkovi-asponˇne tím způsobem jak předvádí ODS.
Čssd je držena nad vodou 3 mi skupinami[velký smích]ůchodci ,Slováky s českou příslušností a zabedněnci.
Vysvětlovat Slovákům ,že už toho bylo dost a že sází do hry česko-slovenské vztahy když berou úplatky od vlády na úkor lidu hostitelské země je asi v tuto chvíli marné.
Vysvětlovat něco snadno zpracovaným zabedněncům ,kteří pro vidinu pár stovek ,které zbudou pro ně po velké národní loupeži , uvěří všemu loupežnickému lhaní –je marné.

107414

31.5.2006 21:44

RE: volby prohraje nevzdělaný národ

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107414

"Zákony o studiu na našich vysokých školách z dílny čssd se jevily jako nesmyslné od samého začátku a od samého začátku zaplnily naše VŠ Slováky na úkor českých studentů.'
-------------------------------------------------------------------------

No a co pan Blanicky...

nech Cesi idu studovat na Slovac, strednu bacovsku,
.... vyhananie, nahananie a vyroba ostiepkov.
Je vraj o nu velky zaujom ! [chechtot]

Nech vzajomna vymena Slovakov a Cechov pokracuje i nadalej.

107426

31.5.2006 16:11

volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

blanik 221.?.?.?

Zbývají důchodci ,kterým záleží na tom , aby se jejich vnukům nebo dětem dostalo v jejich zemi nejvyššího možného vzdělání .Důchodci ,kteří pamatují , že Slováci byli vždycky velmi milí hodní a pohostinní , ale jak nám jako národ mohli šlápnout na krk tak to s chutí udělali (chce snad někdo měnit historii ?)-a dělají to i tedˇ díky špinavému handlu s čssd-.Důchodci ,kteří by chtěli stonat v českých nemocnicích ošetřováni tradičně nadanými českými lékaři-.Jedině na důchodcích ,kteří něco pamatují a mají rádi své vnuky –leží naděje na záchranu národa.Čssd dokonce lanaří lékaře a jiné vysokoškoláky z východu!!za byt a slušný plat a prezentuje to jako svoji starost o staré lidi a národ- nebylo tu v dobách míru v naší historii většího pokrytectví .Tedy důchodci rozhodnou o naší budoucnosti . Nevidíme stranu ,která by se jim za to pak chtěla odvděčit(kromě Paroubkových zlosynů ,kteří kradou budoucnost našim dětem ,aby pro své vlastní zachování
u koryt-nějakým tím zbytkem upláceli jejich dědy.
První krok je dostat Zemanovi a Paroubkovi zločince z vlády ,tedy volit ODS s nadějí ,že se jí podaří rychle napravit duševní mrzačení našeho národa.Napodobme konečně bratry Slováky s jazykovým zákonem a vysokým školstvím asponˇnějaký čas přednostně pro naše mladé lidi. Pokud ODS nevyhraje , neboťˇmůže být pozdě na nápravu vlastní neprozíravosti ( kolik inteligentů si vytvořila ,tolik jí tedˇnaslouchá , a pro zabedněnce tady není) , pak první cíl který máme ,je vrátit nejvyšší možné vzdělání do rukou především českých mladých lidí –tam je hlavní investice v nenásilném boji proti bolševizmu a ostatním izmům vysilujícím naši zem.

Není to zvláštní?75% národa věří prezidentovi,a Paroubek ,který ho na hradě otevřeně nechce má vyhrát volby? Není už čas nazvat věci pravým jménem a odvést našeho mladšího bratra trochu dál od kormidla,Jednou nám ,až dostane rozum , poděkuje.
Skupina Blaník ident.kód -20711468688

107415

1.6.2006 19:03

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 107415

najprv by si sa mal, ty blanicky rytier, prebudit a prestudovat zopar materialov, nez tu zacnes rozsirovat blbosti o nejakom slovenskom jazykovom zakone a ine.

http://www.ucitelskenoviny.cz/obsah_clanku.php?vydani=16&rok=03&odkaz=slovaky.html
-------
okrem toho studuje v Nemecku, na technickych univerzitach, az 17% studentov zo zahranicia. od Angoly cez Prahu az po Togo a vsetci zdarma.

http://www.zeit.de/2004/27/C-Ausl_8ander

ja som nemecky obyvatel (pochadzam z nemeckeckej narodnostnej mensiny na Slovensku) a tiez nevykrikujem, ze ceski Honzovia tu studuju zdarma. a nie je ich tu malo, urcite aspon 20 krat viac, ako nemeckych studentov v Cechach.
dokonca som ani nikdy nepocul, ze by sa sudetski Nemci stazovali na ceskych studentov, ktori tu studuju zdarma. a tym skutocne lezite v zaludku.

107481

1.6.2006 21:23

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

Lojzík 59.?.?.?

Reakce na 107481

8 let-delší dobu než byla světová válka na našich vysokých školách zní Slovenština. Každé léto se po pohovorech na vysoké školy v našich domácnostech pláče, naši studenti jsou poučováni šťastnějšími slovenskými konkurenty(dosazenými protekcí a studujícími zde zdarma), že měli být pilnější. Ti z našich co se dostali, těžko shánějí koleje a musí dojíždět. ČSSD svoji školskou politikou zcela vědomě ochromila naše vysoké školy-proto žádné studentské nepokoje-proč by Slováci reptali? Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere. Navíc po zakončení studia zahraniční studenti šíří naši slávu v zahraničí , jak zdůvodňoval svůj počin učitel Zeman(tehdy ministr školství ), když před 8-mi lety zavelel k útoku na hlavu naší společnosti). To šíření naší slávy v praxi vypadá tak, že většina Slováků neodchází domů, nebo do světa, ale zůstává tady a významných místech klinikách, vysokých školách, kancelářích a úřadech. Z těchto míst bludný kruh pokračuje.
Milí důchodci a dělníci jestli Vám není jasné ,že jde o vlastizradu tak jděte volit čssd ,dočkáte se časem pobytu v nemocnici, kde už teď sestrička zvolá lekára a lekár primára a dostane se vám doma ve vaší vlasti péče jako v cizině (východní cizině) vzpomeňte si pak na Boží mlejny když jste šli k urnám.
Milí Slovenští přátelé (bez ironie) víme, že jsou mezi vámi lidé hodní nejvyšší úcty, nechte si vyprávět ,jak jste před válkou posíleni bratrem Němcem hnali ze svého Slovenska „čehúny“,kteří vám pomáhali stavět železnice, silnice i továrny a zakládali slovenské školství. Nikdo se na Vás teď nezlobí, byli jste alergičtí na češtinu a neměli jste v té době ještě přiměřeně silnou vrstvu vysokoškoláků ve své zemi, a to stačilo. Tady vám teď není přisouzena budovatelská role . Bezděčně dusíte rozvoj naší inteligence. Nedopusťte aby pokračovala dál politika čssd i kdyby se vám zdánlivě hodila-nehodí se! Rozdělí nás, prosíme uvědomte si to , pomozte včas skoncovat s touto nespravedlností.-Z našeho budoucího konfliktu se bude radovat vždycky někdo třetí-tušíte kdo u nás a kdo u vás?
Pokud myslíte, že mluvíme do větru,¨a že jste přijímání na výhodná místa kvůli svým mimořádným schopnostem připoměňme si činnost p.rektora Wilhelma roduvěrného východnára, kterému je hodně Slováků vděčných za přijetí na VŠ v Praze i bez pohovoru.

107489

2.6.2006 0:30

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 107489

na to ti mozem odpovedat len jedno, ak to ma byt tych 1,5% Slovakov (viac ich tam nestuduje), ktori studuju v Cechach, co ma byt zodpovednych za cesku univerzitnu mizeriu (ceski vitazi mestskych olympiad v dejepise bez moznosti studovat), tak to potom nestoji v akademickych Cechach za vela.

neviem, ci poznas indickeho guru Baghwana, znamejsieho pod menom OSHO, ktoreho problem bol rokovany v indickom parlamente. chceli ho totiz, ako Inda vyhostit z Indie, pretoze vraj nici indicku kulturu.
Bhagwan to komentoval slovami:
"Ak dokaze jeden clovek znicit kulturu, staru 6000 rokov, tak to moze znamenat len jedno, ta kultura stoji za hovno!"

paralela k vasim (tvojim a blanikovym) reminiscenciam, na temu slovenski studenti zaberaju miesta talentovanym ceskym maturantom na ceskych univerzitach:

ak vas dokaze, po 70-tich rokoch spolunazivania, tak rozhodit 1,5% slovenskych studentov na ceskych univerzitach, tak stoji vas vysokoskolsky (a nielen ten) system za hovno.
a urcite to nie su slovenski studenti, ktori niesu na tom vinu.
pomeditujte o tom.
obaja! [mrknutí jedním okem]

okrem toho, moze kazdy a jeden zahranicny student studovat v Cechach zadarmo (nielen Slovaci), ak je ochotny sa naucit cesky jazyk. jedina vyhoda, (obojstranna pre ceskych studentov plati to iste na Slovensku) pre slovenskych studentov oproti napr. Albancom, spociva v moznosti vyjadrovat sa na univerzitach po slovensky.
myslis si skutocne, ze by to bol pre Slovaka väcsi problem zlozit skusky z cestiny, ako pre Nemca, Araba alebo zida?

a ak je vasim najväcsim problemom 1,5% slovenskych studentov na ceskych univerzitach a nie ste schopni vidiet pozitivne stranky tejto studentskej vymeny, tak ste obycajni bezmozgovi chudaci a moze mi vas byt len luto.

107508

2.6.2006 3:50

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107508

Panove, panove, pribrzdete trochu

svoje vasne. Sice v CR neziji ale vim, ze urcite procento slovenskych studentu (pry dosti znacne na KU, UKP a jinde, jiste vic nez 1.5%, mozna 15-20% je realna figura) se nachazi na Ceskych vysokych skolach. Ja osobne takovou zpravu primo miluji. Vite proc? Z techto jednoduchych duvodu:
1. udrzuji se tim vztahy mezi nasimi narody (hodne Slovaku dostane v Cesku praci a zustane natrvalo, zalozi rodiny atd.), 2. slovensti absolventi budou sirit dobrou povest ceskeho skolstvi, 3. cesti studenti se budou o to vice snazit o svoje vysledky (konkurence je zdrava). Vim, je to trochu idealisticky pojato a nemam prilis styku s realitou v CR.

Nicmene, znalost sveta pomaha. Moje dcera zacala studovat universitu zde v Kanade, pripravna studia v bio-chemii. No a vite co? Dobra tretina studentu jsou z Dalneho Vychodu (Ciny)! A jsou vesmes sponsorovani jejich vladou (vladami). A skoro zadny neumi na zacatku poradne kvaknout anglicky... ne ze by umeli o mnoho vic na konci! Jake jsou asi jejich 'prijimaci zkousky'...chachachaaa, dovolte mi abych se zasmal. A kanadska vlada to samozrejme sponzoruje pro zjevny duvod - pritok penez!

Tak si to bratia preberte a pak si vymyslejte nejake stvave reci mezi nasimi, vskutku bratrskymi narody. Dekuji! [smích]

107518

2.6.2006 9:59

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 107518

>Panove, panove, pribrzdete trochu

>svoje vasne. Sice v CR neziji ale vim, ze urcite procento slovenskych studentu
>(pry dosti znacne na KU, UKP a jinde, jiste vic nez 1.5%, mozna 15-20% je realna figura)
>se nachazi na Ceskych vysokych skolach.

http://www.ucitelskenoviny.cz/obsah_clanku.php?vydani=16&rok=03&odkaz=slovaky.html

"Počet cizinců na českých vysokých školách je 3,6 %," informuje IVAN WILHELM, rektor UK a předseda České konference rektorů (ČKR). "

107525

2.6.2006 15:41

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107525

Je tam hodne zajimaveho cteni....

perspektivne se hovori o roku 2004 jako o roku, kdy se melo zavest skolne. Plati to jiz? Vubec se to jevi prevazne jako otazka financnich nakladu pro stat a tim danoveho poplatnika. Mit cizi studenty na svych universitach je jiste pekna vizitka, ale v prvni vlne to mistni ekonomice nic neprinese, to je pravda.

Alternativou je zavedeni ferovych skolnich poplatku s vypomoci na bydleni tem 'prespolnim'.

107542

2.6.2006 10:29

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 107518

http://www.radio.cz/cz/clanek/69264

"Pro zahraniční studenty platí stejná pravidla jako pro studenty české. To znamená, že když jsou schopni studovat v češtině, tak školné neplatí, pokud studují v cizím jazyce, tak školné platí."

http://www.ucitelskenoviny.cz/obsah_clanku.php?vydani=06&rok=03&odkaz=cizinci.html

"Je to možné proto, že klíčovým kritériem pro přijetí do bezplatného studia na jakoukoliv českou vysokou školu není v prvé řadě národnost, ale studijní předpoklady. A k nim zároveň patří i schopnost studovat v českém jazyce. (Abychom však byli úplně přesní: Netýká se to tak docela Slováků, kterých jsou mezi zahraničními studenty téměř dvě třetiny. Mohou totiž cele komunikovat v mateřském jazyce. Takže například i diplomové práce mohou odevzdávat ve slovenštině.)"

"Nemalá část studentů k nám přišla ze zemí, kde zase studují naši studenti. Jde zejména o státy Evropské unie. Ty přijímají mnohem více českých studentů, než navštíví posluchači ze zemí EU české, moravské či slezské vysoké školy dohromady."

ked si to precitate a spocitate, to by teoreticky znamenalo, ze keby ste vy vyhodili cudzich studentov a cudzie univerzity by vyhodili vasich(ceskych) studentov, tak vas to vyjde drahsie(ak ste schopni za tym vidiet len peniaze), nez teraz.
alebo si to predstavujete tak, ako s dialnicami. Cesi sa vozia po nemeckych zdarma, ale Nemci v Cechach za dialnice musia platit.

"Zahraničních posluchačů však na technických univerzitách studuje poměrně dost. Na pražské ČVUT jich jsou nyní necelé 4 stovky, na brněnském VUT 120 a na Technické univerzitě v Liberci téměř 130."

takze to mame, na vsetkych ceskych technickych univerzitach 650 cudzincov, spolu zo Slovakmi.
to kurva musi zanedlho ceske skolnictvo polozit.

ale mate pravdu, tych Slovakov nie je ich 1,5% (stary udaj), ale 2,2%...

107526

1.6.2006 20:32

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

jiri-j 221.?.?.?

Reakce na 107415

Čssd-obětuje všechno aby se udržela .I budoucnost vlastních dětí(vlastních ne, ty mají zasychrované ,ale budoucnost těch našich ano .Obětují Česko –Slovenské vztahy nerozumným podporováním Husákova Svazu Slováků ,který velmi nebezpečně a krátkozrace zaplavuje klíčová místa.a pak především vysoké školy svými lidmi –a to za podpory čssd panoptika hrůzy jak bylo výše popsáno. Svaz Slováků založený v českých zemích Husákem téměř zcela vytěsnil naše mladé lidi z našich vysokých škol-.Tím se čssd dopouští hanebného zločinu na budoucnosti česko-slovenských vztahů a ohrožuje budoucnost našeho národa vůbec.
Kdykoli chtěl v dějinách nepřítel ochromit a zotročit a posléze zlikvidovat nějaký národ-útočil napřed na jeho hlavu .Co by byla Bílá Hora bez popravy Českých pánů? Jak by se Stalinovi pokořovalo statečné Polsko bez Katynského lesa?Při první zámince nás Němci ochromili zavřením vysokých škol-protože dobře věděli ,že právě vysokoškolská mládež si nenechá kálet na hlavu ohledně budoucnosti své země a země bez vlastní inteligence je manipulovatelná až k tiché likvidaci . Jsou to strašné zločiny- ač pochopitelné ve válce , tak neodpustitelné . A jak vládnout dnešní ukecaní zlodějíčkové od kýblů a půllitrů?Jak že se starají o národ a jeho budoucnost –hlavně o školství o kterém tolik vykřikují?

107485

1.6.2006 22:23

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107485

Teda pane, mám v sobě (vzhledem k začínající chorobě a nutnosti zítra v 5.30 vstát z postele a jít si vydělat na daně+ živobytí) 2 grogy, který by asi porazily vola. Ale takový fantasmagorie se mi v hlavě nerojí ani omylem...co je prosím ten Svaz Šlováků (potrpím si na pravopis - keď my Česi, tak oni Šlováci [smích] ) založený Husákem??? Kde působí, jaký má program a kde téměř vytěsnili studenti z naší východosousední země studenty z naší gubernie??? A co proboha vůbec chcete říct ?

107494

2.6.2006 3:54

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107494

Tehle clovek asi utekl doktorovi Chocholouskovi z kresla... [chechtot]
N e u v e r i t e l n e! [oči v sloup]

107519

2.6.2006 12:43

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

kubrt 89.?.?.?

Reakce na 107519

Já?

107527

3.6.2006 2:20

RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/

zapa 69.?.?.?

Reakce na 107527

"Já?"
-------------------------------------------------------------


[oči v sloup] Ale kdepak, ten pred Vami!

107571

2.6.2006 16:25

ad: "britské hlísty"!...

Krysa 84.?.?.?

Oni už v Anglii vyhráli komunisti???? Jinak si totiž ty zrůdné kydy nedokážu vysvětlit???! Nebo "britské hlísty" podporuje KSČ??? Co to je za zasrané kydy o sociální demokracii???

107544

3.6.2006 2:04

MIREK TUPOHLAVEK

Ostravak 85.?.?.?

Myslim,ze Modri ptaci, Mirek Tupohlávek i se svoji Modrou sanci pro bohate patri do opozice, ne-li na smetiste dejin [chechtot]

http://im.lide.cz/photo/big/61/5494661-5519321.jpg

107570

Příspěvků: 91

28.05. 20:18 Zamysl  Autor je dosti naivni
28.05. 22:15 Hugo Boss  Tak nevím
29.05. 00:27  RE: Tak nevím
29.05. 08:10 Lea  RE: Tak nevím
29.05. 10:38 kubrt  RE: Tak nevím
28.05. 22:35 trodas  lide maji obecne kratkou pamet
28.05. 23:05 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
28.05. 23:08 cybervlk  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 11:03 Vratislav  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 11:16 trodas  RE: lide maji obecne kratkou pamet
28.05. 23:08 Lose  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 00:17 Pan Johanes  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 01:17  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 01:47 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 01:47 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 03:03 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 10:32 Loser  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 04:05 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 10:34 J. H.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 11:14 Honza777  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 12:33 J. H.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 13:19 Honza777  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 19:07 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 20:17 Honza777  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 20:38 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 21:07 Honza777  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 21:56 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 22:47 Honza777  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 21:15 Zvědavej.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 09:19 J. H.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 14:17 Honza777  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 14:57 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 21:53 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 01:51 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 13:46 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 20:45 hostující  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 21:34 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 23:31 antikomunista  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 07:56 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 22:12 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 19:06 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 20:28 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 22:30 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 08:11 J. H.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 11:45 Zvědavej.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 14:49 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 15:47 Zvědavej.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 19:54 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 21:12 Zvědavej.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 22:00 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 02:50 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 14:14 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 15:04 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 17:23 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 03:16 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 07:37 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 14:26 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
31.05. 17:42 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
01.06. 01:30 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
01.06. 07:38 kubrt  RE: lide maji obecne kratkou pamet
01.06. 07:56 J. H.  RE: lide maji obecne kratkou pamet
01.06. 14:44 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 19:15 zapa  RE: lide maji obecne kratkou pamet
02.06. 01:12 baba_Blažková  RE: lide maji obecne kratkou pamet
02.06. 01:45 Rejpal  RE: lide maji obecne kratkou pamet
30.05. 14:36 Aja  RE: lide maji obecne kratkou pamet
29.05. 12:58 SandWalker  ...lide bdete....
29.05. 18:15 merc  Revoluce dle ustavy
29.05. 18:36 Honza777  RE: Revoluce dle ustavy
29.05. 20:06 zapa  RE: Revoluce dle ustavy
30.05. 07:20 Botičák  Hlupák bez paměti?
30.05. 14:37 PPP  Volit KSČ?
31.05. 00:32 Ezop  RE: Volit KSČ?
30.05. 22:45 zapa  Takze se mili spoluobcane dostavame
31.05. 16:09 blanik  volby prohraje nevzdělaný národ
31.05. 21:44 zapa  RE: volby prohraje nevzdělaný národ
31.05. 16:11 blanik  volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
01.06. 19:03  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
01.06. 21:23 Lojzík  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 00:30  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 03:50 zapa  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 09:59  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 15:41 zapa  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 10:29  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
01.06. 20:32 jiri-j  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
01.06. 22:23 kubrt  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 03:54 zapa  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 12:43 kubrt  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
03.06. 02:20 zapa  RE: volby prohraje nevzdělaný národ/pokračování/
02.06. 16:25 Krysa  ad: "britské hlísty"!...
03.06. 02:04 Ostravak  MIREK TUPOHLAVEK

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 98 čtenářů částkou 15 298 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 7

Spacákova revoluce 2?20.11.20 13:08 Česká republika 2

Novináři používají agregát dýmu pro zdramatizování protestů20.11.20 12:25 Slovensko 5

Sčítačka hlasů v poslanecké sněmovně je cinknutá a upravuje hlasování20.11.20 04:14 Česká republika 1

Šéf protiteroristické skupiny navrhuje národní debatu o kriminalizaci pochybovačů o vakcíně19.11.20 23:14 Británie 3

TRUMP TRIBUTE II CZ19.11.20 14:45 USA 0

Na Slovensku střílí gumovými projektily do hlav lidem18.11.20 22:25 Slovensko 0

Ještě jednou President Trump18.11.20 22:13 USA 1

Vláda vyrobila další paskvil, obchody zavírají při zákazu vycházení17.11.20 17:34 Česká republika 4

V polní nemocnici v Letňanech neležel jediný pacient16.11.20 22:10 Česká republika 2

Vládě se zalíbilo omezování a šikanování lidí, další komplikace při nákupu potravin16.11.20 19:09 Česká republika 0

To je vlastenec a ne jak jej líčí media15.11.20 21:55 USA 2

Rozvrat vzdělanosti národa v přímém přenosu15.11.20 21:17 Česká republika 10

Soud rozhodl, že nařízení nosit roušky venku bylo nezákonné13.11.20 19:03 Česká republika 4

Od Prymuly k Blatnému. Aneb z bláta do louže13.11.20 16:27 Česká republika 3

Trump bojuje jako lev. Vyhodil vedení Pentagonu. Na iDnes z toho šílí11.11.20 23:26 USA 6

Jak je to se zahlcenými krematorii covidovými mrtvými v Ostravě10.11.20 10:43 Česká republika 3

Městský soud bude posuzovat zákonnost nošení roušek09.11.20 19:50 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
22,18 Kč
Euro
26,29 Kč
Libra
29,58 Kč
Kanadský dolar
17,00 Kč
Australský dolar
16,23 Kč
Švýcarský frank
24,32 Kč
100 japonských jenů
21,22 Kč
Čínský juan
3,37 Kč
Polský zloty
5,88 Kč
100 maď. forintů
7,29 Kč
Ukrajinská hřivna
0,78 Kč
100 rublů
29,18 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 464,28 Kč
1 unce stříbra
519,14 Kč
Bitcoin
409 043,85 Kč

Poslední aktualizace: 24.11.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 103