Diskuze k článku

Z druhé strany SMS Mikroplateb

Příspěvků 51

1.12.2005 0:29

Zacina mi to byt jasnejsi, ale...

Druid 84.?.?.?

jak to, ze kdyz jste sjednavali dealera sms-ek pana Stworu jste po nem nechteli videt jeho zivnostensky list pripadne registraci platce dph? Prece se to tak obvykle delava. Protoze jako soukroma osoba-nepodnikatel by to mohl delat pouze na zaklade dohody o provedene praci kterou danite vy a posilate uz ciste penize.

81169

1.12.2005 22:52

RE: Zacina mi to byt jasnejsi, ale...

David Maly 83.?.?.?

Reakce na 81169

Co je tohle za argumentaci? Vzdyt kazdy snad vidi, co podepisuje, ne? Alespon ja bych si tedy nejdriv precetl to, co podepisuji.

81332

2.12.2005 18:11

RE: Zacina mi to byt jasnejsi, ale...

Druid 81.?.?.?

Reakce na 81332

Souhlasim, i vam bych to doporucil, vice cist, mene psat.

81435

3.12.2005 18:00

RE: Zacina mi to byt jasnejsi, ale...

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 81332

Cetl jste nekdy napriklad pravidla nektere z banek a nebo jinych "zarizeni". Ja teda ne uplne vsechno. Ona to je totiz velice "nudna" cetba. [zmaten]

81521

1.12.2005 0:45

Platební kanály na českém internetu

jiří mašek 160.?.?.?

Pane Hřebabecký,
provozuji zpoplatněný web. Kdysi na začátku jsem se o možnost platby prostřednictvím telefon. linek zajímal, ale poté, co jsem zjistil, že po loupeži operátor-volaný nezbyde klientovi prakticky nic, řešení jsem zavrhl. Proto když pan Stwora přišel s touto možností, nedával jsem tomu příliš velkou naději.

To se nyní bohužel potvrdilo. Chci se ovšem zeptat Vás konkrétně: Podnikání je o přiměřeném riziku, do kterého vstupuje podnikatel. Mohu se zeptat, do čeho vstupujete vy, když jste jištěni ze všech stran? Je to horší, než banka...

A druhá věc. Jak to chápu, jste s vašimi obchodními partnery v naprosto nerovnovážném postavení. Oni si v pátek večer písknou a vy musíte do neděle skákat. To stejné však vyžadujete po svých klientech. Být Vaším klientem, jen za tohle už jím nejsem.

Nutno na závěr podotknout, že velmi podobný problém, jako se zpoplatněnými sms je v Česku i např. s platbou kreditními kartami.

Dokud mi jakýkoli "výběrčí" negarantuje aspoň 97-95% částky, která mi náleží, odmítám uvažovat o jakékoli nové "moderní metodě" a ženu klienty do banky či na poštu. Bohužel pro ně a možná i pro mne, ale vydírat se nenechám.... Myslím, že při mém obratu by si i z těch 5% výběrčí docela slušně vydělal, byť i těch 5% je např. při e-prodeji knih šíleně moc.

Mé uznání patří V. Stworovi, že Vám umožnil napsat své stanovisko.

81172

1.12.2005 11:41

RE: Platební kanály na českém internetu

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81172

Pane Mašek,
nase riziko spociva v tom, ze kdyz NEKDO nesplni podminky operatoru, my dostaneme vysoke (100.000+) pokuty. Nekomu se to muze zdat malo, ale nam se to zda, vzhledem k tomu, ze sluzby poskytujeme zdarma, az, az...

81219

1.12.2005 12:55

RE: Platební kanály na českém internetu

jiří mašek 160.?.?.?

Reakce na 81219

Ne, myslel jsem trochu něco jiného. Riziko je něco, co se vyskytne "náhle" na cestě a co příliš nelze ovlivnit... Zdálo se mi, že se snažíte podnikat bez rizika, což nevím, zda úplně jde. A pak tlačíte tímto svým strachem o nulové riziko své zákazníky ke zdi.

To, co uvádíte, jsou PŘEDEM známé podmínky, se kterými vy do toho jdete, nebo nejdete. A jak vidno, umíte si to ošéfovat (odpojíte zákazníka).

81232

1.12.2005 22:54

RE: Platební kanály na českém internetu

David Maly 83.?.?.?

Reakce na 81232

Smluvni pokuty se nevyskytuji nahle? Takze je to skoro jako by nebyly?

81333

2.12.2005 4:40

RE: Platební kanály na českém internetu

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 81333

No operaratur si ve ctvrtek kychnul, a kdo to nstihl do pondeli do dvanacti mel smulu, takze casu vlastne bylo dost.

81373

2.12.2005 4:42

RE: Platební kanály na českém internetu

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 81219

Prominte me to hlava nebere, telecom ted nafasoval 200 000 000 Kc pokuty. Reknete me jste spokojeni s postavenim operaturu v branzi a pripada vam danovy system u nas pruhledny, jednoduchy, dobry?

81374

1.12.2005 3:57

ano,

M 193.?.?.?

to, že je nynější systém sms plateb v ČR obvyklý a legální ještě není žádným důvodem, proč by se měl kterýkoliv člověk nechat sdírat z kůže. SMS platby mě začnou zajímat nejdříve tehdy, když budu mít garantováno, že mi zůstane minimálně 2/3 z došlé částky.

81193

1.12.2005 7:06

Faktura

MiR 86.?.?.?

Není pravdou, že zákazník vám musí poslat fakturu. Na základě smlouvy, kterou nepochybně máte, je možno udělat vyúčtování a poslat příslušné peníze. Ostatně to takhle dělají akciovky při posílání dividend. Váš postup spíše svědčí o tom, že máte ve firmě nepořádek a zákazníci se musejí o své peníze hlásit.

81203

1.12.2005 11:43

RE: Faktura

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81203

Z nasi komunikace s prislusnymi urady vyplyva pravy opak, pokud vsak mate konkretni reseni, jak to po pravni strance korektne udelat, napiste mi to, prosim, na e-mail. ROzhodne nebudeme proti.
Dekuji

81220

2.12.2005 15:33

RE: Faktura

MSV 62.?.?.?

Reakce na 81220

Konkretní řešení mají třeba zde.
http://www.pipay.cz/ObchodniInformace.do

81418

1.12.2005 9:13

Chapu

Trained.Monkey 193.?.?.?

Mozna si to vetsina lidi v cizine neuvedomuje, ale takovy pravni stav v Cesku bohuzel je. Operatori si diktuji podminky a bez potvrzeni nejde ani onemocnet.

A klobouk dolu ze pan Stwora dal moznost vyjadreni protistrane

81208

2.12.2005 4:44

RE: Chapu

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 81208

To patri k odbrym zvykum na Zvedavci, proto si ho taky vysoko cenim! [mrknutí jedním okem]

81375

1.12.2005 9:52

klient

kavol 193.?.?.?

tak jsem se chtěl podívat na ten software, co si mají klienti nainstalovat na server, ale zjistil jsem, že není tak úplně free, tak jsem si ho nestáhl ... takže SMSden má bod mínus za desinformaci

tak jsem aspoň nahlídnul do dokumentace:

- formát PDF, hm, na webu bych očekával, že to bude v HTML, ale budiž ... horší je, že je tam podělaná diakritika, bod mínus, a že je to vysázeno naprosto úchylně, další bod mínus

- kód na straně tři návodu na zpoplatnění stránek je sice hezky barevný, ale jinak naprosto na nic ... tak, jak je napsaný, neudělá vůbec nic, pouze vygeneruje do logu chybové hlášky o neinicializovaných proměnných ... deset bodů mínus

z textové omáčky okolo lze vyvěštit, že to ale není první skript, co se v rámci dané session spouští, takže by se mohlo zdát, že proměnné v druhém if by třeba mohlý být inicializované a dokonce i obsahovat hodnoty, na které se testují, jenže v tom textu není zmíněno nastavení $_SESSION["sd_pid"] a tedy její porovnání s náhodným řetězcem těžko projde ...

víc se tím nemá cenu zabývat ...

dle všeho jde o blbost psanou (a interpretovanou, nepředkompilovanou) v PHP, takže

a) není pravda tvrzení, že klient instalovaný na serveru (poskytovatele stránek) nemůže napáchat škodu; naopak, může páchat cokoliv, nač má daná instance PHP práva (čti: totéž, co mohou udělat vlastní skripty p. Stwory) - dle instalační příručky dokonce vyžaduje vlastní přístup do databáze a zápis do svého adresáře (!)

b) je pravda, že kód si může uživatel prověřit (že se žádnou škodu páchat nesnaží)

tedy další bod mínus za desinformaci

po stránce softwarové (resp. presentace software) to ve mě tedy zanechalo dojem dosti negativní ... [oči v sloup]

po stránce právní to nehodnotím, jak je to s těmi fakturami, do toho opravdu nevidím, jenom bych zareagoval na to, že p. Stwora je v pozici dealera - nejenom dealera, on část té služby i technicky zajišťuje, tedy IMO fakticky získává statut "poskytovatele telekomunikačních služeb", na což potřebuje licenci a vzhledem k povaze služby k tomu potřebuje patřičný živnostenský list, což AFAIK nemá, takže jestli s ním SMSden podepsal "dealerskou" smlouvu, byla chyba p. Stwory, že si ji nečetl, ale především chyba SMSden, že mu ji v tomto znění předložila - druhá možnost by byla, jak už někdo zmínil, dohoda o provedení práce (která by musela být uzavřena i na umístění kódu na stránky atp.) ... no a třetí možnost samozřejmě nějaká forma zaměstnaneckého poměru [velký smích]

81212

1.12.2005 11:38

RE: klient

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81212

- SMSden client je FREE - po registraci. Jeho pouziti bez registrace (bez ziskani klice) totiz neni mozne. Registraci je mozno provest treba se zadanim nesmyslnych udaju a je zdarma
-HTML dokumentace JE v klientske casti systemu. PDF je export teto dokumentace (aby ji bylo mozne ulozit do PC), proto ta horsi sazba
- Ukazkovy kod v manualu je UKAZKOVY, ma tedy slouzit k vytvoreni hrube predstavy o zpusobu fungovani a pomoci uzivatelum ke spravne implementaci. Bezny programator zvladne implementovat sluzby behem hodiny (to mame overeno).
- Odpovedi na Vase dalsi minusove body je: pochopite ze kontextu ostatnich casti manualu a jeste lepe po instalaci SMSden clienta.
- To, ze PHP je blbost, nebudu komentovat, to napiste panum na www.php.net
- a) Jakykoli program co si nainstalujete do PC muze ze sve podstaty delat co chce, proc Vam treba MS Office nepromazou harddisk? Asi proto, ze by si Bill Gates ustrihl ostudu... to same plati pro SMSden clienta s tim rozdilem, ze v jeho pripade si to muzete duklade overit primo ctenim zdrojaku.
- b) - viz. a)

81217

1.12.2005 12:52

RE: klient

kavol 193.?.?.?

Reakce na 81217

>- SMSden client je FREE - po registraci. Jeho pouziti bez
>registrace (bez ziskani klice) totiz neni mozne. Registraci je
>mozno provest treba se zadanim nesmyslnych udaju a je zdarma

lžete nebo na svých stránkách uvádíte návštěvníka v omyl

http://smsden.com/ => Downloads (odkaz vpravo) => SMSden client (aktuální verze 3.7) => "Ještě nemám kód a heslo Vyberte zemi Vašeho operátora. ... Pokračovat v platbě" - nevím jak Vy, ale já tedy sms zadarmo nemám; když jsem tam byl ráno, psalo to cosi o jednotné ceně 3 Kč, teď to prozměnu hází chybu ...

>-HTML dokumentace JE v klientske casti systemu. PDF je export
>teto dokumentace (aby ji bylo mozne ulozit do PC), proto ta horsi
>sazba

to vás nijak neomlouvá

btw, copak html není možno uložit?

>- Ukazkovy kod v manualu je UKAZKOVY, ma tedy slouzit k vytvoreni
>hrube predstavy o zpusobu fungovani a pomoci uzivatelum ke
>spravne implementaci. Bezny programator zvladne implementovat
>sluzby behem hodiny (to mame overeno).

tím spíše, že je UKÁZKOVÝ, měl by být korektní

>- To, ze PHP je blbost, nebudu komentovat, to napiste panum na
>www.php.net

nikde jsem nenapsal "PHP je blbost"!

>- a) Jakykoli program co si nainstalujete do PC muze ze sve
>podstaty delat co chce, proc Vam treba MS Office nepromazou
>harddisk? Asi proto, ze by si Bill Gates ustrihl ostudu... to
>same plati pro SMSden clienta s tim rozdilem, ze v jeho pripade
>si to muzete duklade overit primo ctenim zdrojaku.

jenom mlžíte - co provádí či neprovádí M$ Office je naprosto irelevantní ... stejně jako jste mlžil v předchozí diskusi i v článku - např. "KLIENT nastavi sam v sobe ty session promenne, ale session promenne vzhledem k uzivateli internetu, ne vzhledem k serveru" (http://zvedavec.org/nazory_1427.htm#ptr81048) - $_SESSION pochopitelně klient nemodifikuje "sám v sobě" nýbrž v prostředí běžícího PHP, přičemž co myslíte tím "ne vzhledem k serveru" je mi záhadou nad záhady, neboť s polem $_SESSION pracuje právě server, uživatel z něj nanejvýše dostane (nejspíše jako cookie) session id, o kterou se stará samotné PHP

81231

1.12.2005 13:46

RE: klient

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81231

- SMSden client je zdarma po registraci. TEdy abych to vysvetlil uplne pro kazdeho. To, ze je zdarma po registraci znamena, ze k tomu, abyste jej zdarma ziskal se musite co,?... ZAREGISTROVAT! Ano, a PO registraci jej dostanete zdarma. Pripadne mohu poskytnout osobni konzultaci ohledne tohoto problemu [smích]
- HTML jde ulozit, nicmene PDF je mozno ulozit i prenaset mnohem komfortneji. Dokonce si myslim, ze diky tomu vzniklo
- Dobre, odpovim i na Vas posledni dotazek. SMSden client NEnastavuje session vzhledem k serveru SMSDEN. Tak. Slovickareni ohledne toho, kde je fyzicky session ulozena bych nechal na diskusi treba ne nejakem serveu, ktery se touto problematikou primo zabyva. Je mi jasne, ze mate o problematice siroke znalosti, ale zde by stejne vysly mozna nazmar.

81250

1.12.2005 15:53

Nepřehledné a zamlžené

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 81250

Pan Kavol má pravdu. Mnohokrát jsem vás upozorňoval na to, že to máte popsáno čínsky. Dokonce jsem vám navrhoval, že vám pomůžu s přepisem manuálu do češtiny. SMSden client je zdarma, ale je tak přepečlivě na té stránce schován, že se mi tam podařilo dostat se jen jednou - a za boha jsem si podruhé nedokázal vzpomenout, jak jsem se tam tenkrát dostal.

Naopak zřetelně vyznačena volba Download na hlavním menu vyvolá žádost o SMS za 3,-Kč. A to si ještě pamatuji, že to před měsícem bylo za 50,-Kč. Změnili jste to nedávno. Není to velká částka, ale pro mě v zahraničí je technicky nemožné tu SMS poslat. A je to otázka principu. Když zdarma, tak zdarma.

Váš argument, že pro registrované to zdarma je, je lichý. Ten, kdo není přihlášen, to nepotřebuje a žádnou škodu by s tím neudělal. Naopak - mohlo by mu to pomoci v rozhodování, zda se zaregistrovat nebo ne. Protože by se do toho podíval předem.

Co se bezpečnosti týče, pamatuji si naprosto přesně rozhovor přes MSN Messenger s panem Hrebabeckým. Ten pan uznal, že že by bylo technicky možné udělat z jejich serveru jakýkoliv zásah do systému na mém serveru. Ano, včetně mazání obsahu a vkládání trojských koňů. Přesně, jak píše pan Kavol. Argumentoval ale tím, že proč by to dělali, vždyť (a) by ztratili klienty, (b) samotný kód je veřejný a mohu se přesvědčit, že tam nejsou zadní vrátka, ani nic jiného. Bohužel ten rozhovor nemám archivovaný, takže to nemohu doložit.

Věřím, že to nedělají, že nesázejí trojské koně, ale nevím, jak mají zabezpečený systém u nich, kdo všechno má k tomu přístup.

81271

1.12.2005 16:17

RE: Nepřehledné a zamlžené

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81271

Aby bylo mozno do SMSden clienta vkaldat spustitelny kod, musel by k tomu byt uzpusoben SMSden client. V pripade, ze by k tomu uzpusoben byl, pak bychom mohli z pozice serveru treba posilat spustitelny kod. To je vsak jen hypoteza a tak jsem to sdeloval i panu Stworovi. Nicmene SMSden client k tomu uzpusoben neni (a ani to neplanujeme) a kazdy se o tom muze presvedcit.

Proc je SMSden client v sekci download za 3Kc? Ne, opravdu nechceme zbohantout, duvod je takovy, ze kdyz je to tak, jak to je, kazdy si muze v realu vyzkouset proces platby a ozrejmy se mu tak vyuziti systemu. Tot vse. Pravda je, ze v urcitych pripadech to muze pusobit negativne a je to pro nas vec na zvazeni, co je pro lidi vetsim prinosem.

81275

1.12.2005 16:23

RE: Nepřehledné a zamlžené

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81275

... samozrejme, ze se mu ozrejmi... a ne ozrejmy [smích]

81276

1.12.2005 17:47

RE: Nepřehledné a zamlžené

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 81275

Pravda. Obecně platí, že vzdálené procedury spojují dva environmenty. Dva vzdálené servery. Je lhostejno, kdo koho volá první. Jakmile takový most existuje, otevírá to možnost zneužití.

Samotná knihovna XML RPC má neustále nacházené díry. Viz např. tady: http://www.pivotlog.net/archive/2005/07/04/xml_rpc_patch. Vím já, jakou verzi používáte vy a můj provider a zda máte všechny záplaty na místě?

Že to není malý problém, svědčí i fakt, že Google po zadání textu "XML-RPC security" najde 1720000 odkazů. http://www.google.ca/search?q=xml-rpc+security

Jde o to, že by předávání parametru o zaplacení šlo řešit šikovněji a bez potencionálního porušení integrity. Viz např. www.pipay.cz.

81281

1.12.2005 18:56

RE: Nepřehledné a zamlžené

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81281

Toto, jak pisete, komfortnejsi predavani parametru o zaplaceni podporuje jiz delsi dobu sluzba SMS CSV2, ktera Vam v okamziku, kdy prijme novou SMS preda informace o teto SMS na libovolny Vas script prostym GETovanim parametru.

81290

1.12.2005 19:47

RE: Nepřehledné a zamlžené

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 81290

To jsem vám navrhoval. Za mých dob to nebylo. Naopak mi bylo řečeno, že to nejde, protože máte velké množství různých klientů a musíte počítat s mnoha variantami.

81297

1.12.2005 20:08

RE: Nepřehledné a zamlžené

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81297

Jiz to jede... Navic chystame, ze odpovedni SMS bude moci byt Wap-push odkaz resp. binary SMS

81301

2.12.2005 4:48

RE: Nepřehledné a zamlžené

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 81301

Jsem naprosty laik, ale vypado to skoro, ze by jste panu Stworovi byli neco dluzni ohledne poradanstvi na tema bezpecnost systemu. [mrknutí jedním okem]

81376

1.12.2005 17:50

RE: klient

kavol 193.?.?.?

Reakce na 81250

>- SMSden client je zdarma po registraci. TEdy abych to vysvetlil
>uplne pro kazdeho. To, ze je zdarma po registraci znamena, ze k
>tomu, abyste jej zdarma ziskal se musite co,?... ZAREGISTROVAT!

zaregistrovat se nemohu, protože nesouhlasím s podmínkami

co teď?

a mimochodem, řekl jsem "lžete nebo na svých stránkách uvádíte návštěvníka v omyl", přičemž na druhém výroku v disjunkci nic nemění ani pokus o dovysvětlení - odkaz na download se velmi jasně tváří, že SMS je nutná

navíc, dle vaší reakce na p. Stworu "Proc je SMSden client v sekci download za 3Kc?" lze soudit, že je pravdivý i první výrok v citované (neexlusivní) disjunkci, neboť tato reakce se jaksi neslučuje s výroky "Registraci ... a je zdarma" a "SMSden client je zdarma po registraci.", neboť zdarma + zdarma není rovno 3 Kč

>- HTML jde ulozit, nicmene PDF je mozno ulozit i prenaset mnohem
>komfortneji. Dokonce si myslim, ze diky tomu vzniklo

WTF? - on váš operační systém/správce souborů ukládá, přesouvá, kopíruje atp. soubory PDF nějakým jiným způsobem než soubory HTML? já jsem takové chování zatím nikde nepozoroval; tedy za celou moji zkušenost s unixovskými OS, DOSem i Windows ...

jo, pravda, u systémů, které rozlišují "textové" a "binární" soubory (např ftp přenos) je menší problém s HTML kódovaným v 7bit ASCII nežli s PDF (které je "binary" ), to by ovšem znamenalo menší komfort u PDF ...

>- Dobre, odpovim i na Vas posledni dotazek. SMSden client
>NEnastavuje session vzhledem k serveru SMSDEN.

nevím, jak tomu mám rozumět ...

a) "vzhledem k serveru SMSden" ~ "na serveru SMSden" ... byla snad někde řeč o $_SESSION na serveru SMSden? - řeč je o serveru, kde je klient nainstalován ...

b) "vzhledem k serveru SMSden" ~ "podle informací ze serveru SMSden" ... ale to přece ano, jak by se jinak získala informace o platbě?

81282

1.12.2005 19:06

RE: klient

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81282

Pokud se nemuzete zaregistrovat, protoze nesouhlasite s podminami, je pro Vas aplikace SMSden client bezcenna [smích] Avsak ani tak nemusite zoufat... pokud mi poslete mail, ZDARMA Vam jej poslu na e-mail.

Vy se bezne vyjadrujete souvetich plne odpovdajicich matematicke logice nebo jiz nemate jine prostredky jak reagovat?

K Vasemu WTF [smích] : tak napriklad: pokud si ulozite na HDD HTML stranku, ve ktere jsou treba obrazky, mate razem N souboru, kde N = M+1, kde M je pocet souboru souvisejicich se samotnym HTML souborem (a to je jeste obvykle doprovazeno X adresari), ale pokud si ulozite PDF, vzdy mate pouze jeden soubor. Pak kdyz to chcete treba nekomu poslat tak to nemusite zipovat a podobne. Mno, snad se mi podarilo Vam to objasnit.

81292

5.12.2005 11:22

RE: klient

kavol 193.?.?.?

Reakce na 81292

>Pokud se nemuzete zaregistrovat, protoze nesouhlasite s
>podminami, je pro Vas aplikace SMSden client bezcenna [smích]

otázka, jaký pro mě má význam vlastnit zdrojový kód dané aplikace, je ovšem naprosto irelevantní

>Avsak ani tak nemusite zoufat... pokud mi poslete mail, ZDARMA Vam jej
>poslu na e-mail.

proč mám někomu sdělovat svoji adresu?

- mě stále zajímá otázka, jak mohu tu aplikaci získat zdarma na stránkách smsden.com ...?

>Vy se bezne vyjadrujete souvetich plne odpovdajicich matematicke
>logice nebo jiz nemate jine prostredky jak reagovat?

vy se v diskusi běžně věnujete namísto obsahu způsobu vyjadřování oponenta nebo již nemáte jiné prostředky jak reagovat?

- jinak ano, snažím se vyjadřovat přesně

>K Vasemu WTF [smích] : tak napriklad: pokud si ulozite na HDD HTML
>stranku, ve ktere jsou treba obrazky, mate razem N souboru, kde N
>= M+1, kde M je pocet souboru souvisejicich se samotnym HTML
>souborem (a to je jeste obvykle doprovazeno X adresari), ale
>pokud si ulozite PDF, vzdy mate pouze jeden soubor. Pak kdyz to
>chcete treba nekomu poslat tak to nemusite zipovat a podobne.

"zipovat" pochopitelně nemusím ani to HTML s obrázky zvlášť, ale to ponechme stranou, stejně jako fakt, že ve zmíněném dokumentu (http://smsden.com/downloads/doc_zpoplatneni_stranek.pdf) žádné obrázky nejsou ... spíše by mě zajímalo, proč se tak vehementně věnujete mojí poznámce o volbě formátu, kde konstatuji, že mě to překvapilo (nikoliv že je to špatně: "formát PDF, hm, na webu bych očekával, že to bude v HTML, ale budiž"), a přitom zcela opomíjíte mnohem důležitější otázku kvality onoho dokumentu ...

81854

1.12.2005 22:59

RE: klient

David Maly 83.?.?.?

Reakce na 81282

Asi tomu moc nerozumim, ale pokuste se mi to objasnit. Jake uvadeni navstevniku v omyl mate na mysli, kdyz se kazdy po registraci dostane zdarma k moznosti zpoplatneni? Treba to plyne jen z neceho, co zatim nevim, ale nechapu to.

81334

5.12.2005 12:48

RE: klient

kavol 193.?.?.?

Reakce na 81334

>Asi tomu moc nerozumim, ale pokuste se mi to objasnit. Jake
>uvadeni navstevniku v omyl mate na mysli, kdyz se kazdy po
>registraci dostane zdarma k moznosti zpoplatneni?

já pro změnu nechápu, o jaké "možnosti zpoplatnění" hovoříte vy, když mě zajímá pouze zdrojový kód aplikace a nikoliv faktické zpoplatňování stránek ...

nicméně tedy ještě jednou o čem mluvím pro ty, co nejsou schopni si v tom udělat jasno na základě starších příspěvků:

kliknu-li na stránce http://smsden.com/ na odkaz "Downloads" a potom na ikonku vedle "SMSden client (aktuální verze 3.7)", nezískám zdrojový kód smsden klienta, nýbrž dostanu se na stránku s titulkem "SMS brána k souborům a stránkám"

na této stránce se žádný odkaz na stažení souboru nenachází, nicméně nachází se tam odkaz nadepsaný "Již jsem zaslal SMS s kódem (zadat údaje a stáhnout soubor)", dle kterého to vypadá, že download mi bude umožněn až po zaslání sms

dále (resp. předtím) se tam nachází formulář s výběrem země (výběr z jedné možnosti, hm, zajímavé) a tlačítkem "Pokračovat v platbě", jehož stisk vede t.č. na stránku s chybou "Pro zadanou zemi není SMS platba dostupná."

toto tedy navozuje představu, že smsden klient lze stáhnout pouze po zaslání sms, která není zdarma (když jsem na těch stránkách byl poprvé, místo chyby to psalo cosi o ceně 3 Kč za sms)

nicméně pan Hřebabecký tvrdí, že smsden klienta lze stáhnout zdarma ... pokud tomu tak opravdu je, tak výše uvedený postup (odkaz "Downloads" je na úvodní stránce jasně viditelný) je matoucí, neboť jako možnost stažení smsden klienta zdarma rozhodně nevypadá

je tam ještě poznámka "Aktuální verze klienta smsden je dostupná zdarma registrovaným uživatelùm a zároveò ihned po registraci.", nicméně:

a) registrace vyžaduje dosti obtížně splnitelné podmínky (nepovažuji příliš za profesionální přístup radu obcházet je)

b) výše uvedená "download" stránka nijak nenasvědčuje tomu, žeby potřebný kód získal člověk registrací, bez odeslání příslušné sms

c) pan Hřebabecký v jiném příspěvku píše "Proc je SMSden client v sekci download za 3Kc? Ne, opravdu nechceme zbohantout, duvod je takovy, ze kdyz je to tak, jak to je, kazdy si muze v realu vyzkouset proces platby ...", což rovněž nasvědčuje tomu, že sms je třeba odeslat (bez ohledu na registraci)

81860

1.12.2005 12:38

Přál bych si,

Karel z Čech 212.?.?.?

aby tento článek nečetl žádný pracovník banky a žádný firemní ekonom. To by se nám také mohlo stát, že banka mi nevyplatí úrok z peněz na účtu, protože jsem jí úrok nevyfakturoval, že nedostanu dividendy z akcií, protože jsem je nevyfakturoval a pod.
Ani na výhru v jakékoliv loterii zatím nemusí člověk vystavovat fakturu a ani vyúčtování a přesto peníze dostane jen po předložení losu nebo tiketu o sázce.

81227

1.12.2005 13:08

RE: Přál bych si,

David Maly 83.?.?.?

Reakce na 81227

[velký smích] co to tady motate, komediante? Nechapu, jak muzete vubec neco takoveho davat dohromady. Mate pocit, ze projekt SMSden.com ma status banky nebo loterie? Nejdrive si prectete zakony a potom si treba Vase prispevky rozmyslite.

81237

1.12.2005 20:02

RE: Přál bych si,

Karel z Čech 212.?.?.?

Reakce na 81237

Vážený znalče, můžete mi nějak přiblížit, co má statut banky či loterie společného se způsobem účtování? Nebo jste snad názoru, že pro banku platí jiné účetní předpisy než pro jiné podnikatelské subjekty?
A dokonce víte snad jaké?

Komediant jste tady v tom případě vy. Chcete mluvit do něčeho, o čem nemáte ani potuchu.

81300

1.12.2005 22:46

RE: Přál bych si,

David Maly 83.?.?.?

Reakce na 81300

Cha, to si asi delate legraci, kdyz nechapete rozdil mezi ulozenymi penezi a mezi penezi, ktere jste vydelal nejakou cinnosti. Stejne tak loterie podleha specifickym zakonum. Az budete chtit priste neco vykrikovat, overte si nejdriv skutecny stav a doporucil bych Vam si precist zakony [chechtot]

81330

1.12.2005 13:41

RE: Přál bych si,

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81227

Snad jen tolik, ze provozovani SMS mikroplateb neni loterie ani bankovni produkt a jiz vubec nema charakter akcii. Kdyby si to nejaky ekonom precetl, mozna by Vam to spise objasnil [smích]

81249

1.12.2005 14:36

Já už si raději nic nepřeji, ale...

Kráťa 213.?.?.?

Reakce na 81249

Copak o tuto službu nemůže projevit zájem obyčejná fyzická osoba? Která neprovozuje žádnou živnost? Mít to jako normální příjem a normálně to zdanit jako příjem fyzické osoby? Copak ten SMSehm nemůže vystavit normální výdajový doklad? Nebo dobropis? Nebo cokoliv jiného, co příjemce převezme, převzetím stvrdí provedení platby a účetnictví SMSbrm má vystaráno? Já myslím, že možné to je, jen se tomu SMSehm nechce...

A to, že operátor si klade nějaké podmínky ke splnění do tří dnů, notabene přes víkend, to je jen o tom, že operátor(-ři) je(jsou) prase(-ata). Jakoby se učili od státní správy - koukejte doložit do tří dnů, my vám do tří let odpovíme. Řekl bych, že normální termín na podobné změny je 30 (slovy - třicet) dnů. Ne každý si dělá stránky sám, ne každá IT firma na vás má čas teď hned, kdy to má být splněno atd.

81256

1.12.2005 15:41

RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81256

Pokud znate jakykoli zpusob jak to udelat, budeme velice radi, kdyz nam napisete na e-mail. Jiz dlouho se snazime vymyslet, jak zpristupnit platby i nepodnikatelum. Vime, ze by to byla velka konkurencni vyhoda, nebot to zatim nikdo neumoznuje.

81268

1.12.2005 18:27

Jak je celá služba právně deklarována...

brozkeff noname (tečka) tm (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 81268

Pokud jsem to dobře pochopil, v současné době je charakter služby takový, že klient (p.Stwora) umístí na své stránky kód na SMS a reklamu na stránky smsden, a právně se jedná o affilate program, kdy primárně jde o propagaci SMSDEN, z čehož má p.Stwora "provizi", pokud někdo pošle tu SMS. Což je skutečně naprosto absurdní, každý přece chce poslat SMS (a tedy peníze) p.Stworovi, nikoliv nějakým prostředníkům. Každý pochopíme, že ti operátoři a prostředníci si budou účtovat peníze za cenu jakoby běžné SMS plus nějaký drobný manipulační poplatek za průchod agregátorem ap., ale současný stav je skutečně zoufalý!
Nedokážu to k ničemu podobnému přirovnat, podobný byrokratický nesmysl opravdu neznám. Copak to se nijak nedá celou tuto podnikatelskou činnost a službu oficiálně deklarovat jinak, aby se snížila ta neúnosná režie a další šílenosti typu "zpětného fakturování"?

81286

2.12.2005 4:49

RE: Jak je celá služba právně deklarována...

Aaron Katz 207.?.?.?

Reakce na 81286

Pane Broskeff, zda se, ze vy jediny jste to pochopil. Myslim, ze Vy nebydlite v Cechach.
Vysvetleni bylo v te casti, kde pan pisatel rika, ze pan Stwora se stal prodavacem SMSek. Zatimco pan Stwora si myslel, ze ziskava takzvaneho brokera pro inkasovani prispevku pro svou stranku.
Zde je ten hacek. Obe strany se povazuji za primarni objekty. Zde na zapade vyberci penez se povazuje za stranu sluzebnou, zatimco v Cechach se nestastne povazuji za iniciatora a zakaznika za sveho zamestnance.
Tim padem, v jejich pochopeni se pan Stwora stal jejich zamestnancem, ktery si nevybiral sve prispevky a oni ziskavali provisi, ale jejich zamestnancem, ktery si vybiral svou provisi za prodane SMSky.
Zde ale v kontraktu to, podle toho co jsem cetl, to nebylo objasneno.

81377

1.12.2005 19:04

RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...

Dáša 80.?.?.?

Reakce na 81268

>Pokud znate jakykoli zpusob jak to udelat, budeme velice radi,
>kdyz nam napisete na e-mail. Jiz dlouho se snazime vymyslet, jak
>zpristupnit platby i nepodnikatelum. Vime, ze by to byla velka
>konkurencni vyhoda, nebot to zatim nikdo neumoznuje.

Tady zřejmě došlo k nedorozumění mezi Vámi. Pan Stwora si u Vás zřejmě objednal službu jako běžný zákazník, který nepodniká. On totiž v tomto případě není zprostředkovatelem (dealerem) Vašich služeb. To znamená, že jako nedaňový subjekt Vám nemůže vystavit žádný daňový (ani nedaňový) doklad, teď předpokládám že není držitelem IČO ani DIČ. Dost dobře si nedovedu představit, jak by se na takovou fakturu dívali na Vašem finančním úřadě. Ale pravděpodobně by Vám ji museli vyhodit z nákladů jako daňově neuznatelný výdaj. Tím, že Váš kolega poslal zmíněnou částku ze svého osobního účtu Vám ušetřil dohadování s finančákem.To je zřejmě také důvod proč tuto službu zatím "nepodnikatelům" nikdo neumožňuje a pokud na to nezareaguje legislativa , tak se ani do budoucna nic nezmění.

81291

1.12.2005 19:11

RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81291

Njn, co se ale da delat, kdyz pan Stwora podepise smlouvu, kde ma jasne psano, ze nam musi vystavit fakturu? Navic jak psal v jednom svem mailu, fakturu by nam bez problemu vystavit mohl, kdyby chtel...

81293

1.12.2005 19:19

RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...

Dáša 80.?.?.?

Reakce na 81293

Tady je rada velice jednoduchá. Před podepsáním jakékoliv obchodní smlouvy si vyžádejte kopii živnostenského listu a osvědčení o DIČ. Chráníte tím nejen sebe , ale také klienta před případnými nedorozuměními.
Já to dělám vždycky a v případě, že se jedná o zahraničního klienta si dávám pozor dvojnásob. Protože různé daňové předpisy v různých zemích už nadělaly spousty průšvihů.

81295

1.12.2005 20:19

RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...

johnnail hrebab (zavináč) smsden (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 81295

To je dvojsecne, uz takhle si tu stezuji na byrokracii, ....

81305

2.12.2005 0:06

RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...

Druid 84.?.?.?

Reakce na 81305

pane, vy prece mate povinnost si zjistit, ze ten s kym chcete podepsat obchodni smlouvu ma na tento ukon opravneni, navic kdyz obchodujte pres internet a vubec nevite s kym jednate. To neni byrokracie, to si chranite sebe.

81345

2.12.2005 20:15

RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...

Dáša 80.?.?.?

Reakce na 81305

>To je dvojsecne, uz takhle si tu stezuji na byrokracii, ....


Hm, tady mi to začíná zavánět alibismem. Mohl byste mi prosím vysvětlit jakou byrokracii a hlavně dvojsečnost vidíte ve vyžádání si kopií dvou dokladů?
Copak vy nechcete mít jistotu, že tyhle účetní náležitosti má Vaše firma v pořádku? To mě dost udivuje.

81440

2.12.2005 9:55

Hňuspeak marketingových zmrdů nové doby, s požehnání MEZINÁRODNÍHO ŽIDA

Robin 83.?.?.?

Všimněte si rétoriky těchto zlodějů :

-osobně velice vážím
-nemírně hluboce Vás obdivuju
-je nám to nesmírně hluboce líto
-jste pro nás velice důležitým klientem
-my Vás chápeme, ale my za nic nemůžeme, a velice si Vás vážíme
-naprosto adekvátní
-chtěl tímto poděkovat
-dopadlo to jak to dopadlo
-ale opravdu si Vás nesmírně hluboce vážíme
-a to je o ničem
-a o tom to je

S takovou licoměrnou a jí podobnou rétorikou se dnes a denně setkáte,
z úst těch nejhorších zločinců a zmrdů nové doby.

Čím více Vás chce takový zmrd okrást, tim častěji se mu z huby
linou taková fabrikovaná hesla a paroly.
________________________________________________________________

Jedno staré přísloví tvrdí:

KDE SE LICHOTÍ - OSNUJE SE ZLO.

Tak pozor dej na v té podivné době

81395

2.12.2005 22:01

Nevím, jestli jsem něco nepřehlédl

krysa 84.?.?.?

..ale netuším, jak muže soukromá osoba nemající živ. list vystavovat fakturu, která mj. má obsahovat IČO a DIČO a buhví co ještě - např. číslo účtu, který ale logicky nemusím mít. To je stejná kravina, jako kdybych vystavoval někomu účet za něco co mu prodám např. na inzerát, ač nejsem podnikatel.
Jediný, co mužu, je podepsat výdejový doklad o převzetí částky, pokud vím.
Což by taky mělo stačit.
Druhou věcí je to, že měnit něco z pátku do pondělí je prasárna, neb přes víkend se o tom dotyčný nemusí vůbec dozvědět - ale ani v týdnu ne, když třeba na týden odcestuje. To má jako furt sedět doma a nebo u telefonu jestli náhodou nebude někdo něco měnit?
Ježišmarjá dyť i předvolání od soudu či policie dostanete 15 dní předem!!!

81455

2.12.2005 23:14

RE: Nevím, jestli jsem něco nepřehlédl

pk202 195.?.?.?

Reakce na 81455


>Ježišmarjá dyť i předvolání od soudu či policie dostanete
>15 dní předem!!!

Jenže to je ve státě, kde je běžnou praxí, že vstoupí v platnost zákon, který se výslovně odkazuje na prováděcí vyhlášku. Tu však státní správa vydá až za několik měsíců od platnosti zákona. Do té doby Vás prostě můžou zavřít kdy si vzpomenou, protože ten zákon prostě nemůžete dodržet, když nevíte jak....

Jo a taky musíte hlídat všechny zákony, protože k zákonu o zemědělství klíďo píďo přidaj pár paragrafů vztahujících se k telekomunikacím, nebo tak nějak podobně....

No prostě, žijeme si tady jako v pohádce......... ovšem bohužel v pohádce o Kocourkově......


81464

Příspěvků: 51

01.12. 00:29 Druid  Zacina mi to byt jasnejsi, ale...
01.12. 22:52 David Maly  RE: Zacina mi to byt jasnejsi, ale...
02.12. 18:11 Druid  RE: Zacina mi to byt jasnejsi, ale...
03.12. 18:00 Ruda  RE: Zacina mi to byt jasnejsi, ale...
01.12. 00:45 jiří mašek  Platební kanály na českém internetu
01.12. 11:41 johnnail  RE: Platební kanály na českém internetu
01.12. 12:55 jiří mašek  RE: Platební kanály na českém internetu
01.12. 22:54 David Maly  RE: Platební kanály na českém internetu
02.12. 04:40 Rene Bartosek  RE: Platební kanály na českém internetu
02.12. 04:42 Rene Bartosek  RE: Platební kanály na českém internetu
01.12. 03:57 M  ano,
01.12. 07:06 MiR  Faktura
01.12. 11:43 johnnail  RE: Faktura
02.12. 15:33 MSV  RE: Faktura
01.12. 09:13 Trained.Monkey  Chapu
02.12. 04:44 Rene Bartosek  RE: Chapu
01.12. 09:52 kavol  klient
01.12. 11:38 johnnail  RE: klient
01.12. 12:52 kavol  RE: klient
01.12. 13:46 johnnail  RE: klient
01.12. 15:53 Vladimír Stwora  Nepřehledné a zamlžené
01.12. 16:17 johnnail  RE: Nepřehledné a zamlžené
01.12. 16:23 johnnail  RE: Nepřehledné a zamlžené
01.12. 17:47 Vladimír Stwora  RE: Nepřehledné a zamlžené
01.12. 18:56 johnnail  RE: Nepřehledné a zamlžené
01.12. 19:47 Vladimír Stwora  RE: Nepřehledné a zamlžené
01.12. 20:08 johnnail  RE: Nepřehledné a zamlžené
02.12. 04:48 Rene Bartosek  RE: Nepřehledné a zamlžené
01.12. 17:50 kavol  RE: klient
01.12. 19:06 johnnail  RE: klient
05.12. 11:22 kavol  RE: klient
01.12. 22:59 David Maly  RE: klient
05.12. 12:48 kavol  RE: klient
01.12. 12:38 Karel z Čech  Přál bych si,
01.12. 13:08 David Maly  RE: Přál bych si,
01.12. 20:02 Karel z Čech  RE: Přál bych si,
01.12. 22:46 David Maly  RE: Přál bych si,
01.12. 13:41 johnnail  RE: Přál bych si,
01.12. 14:36 Kráťa  Já už si raději nic nepřeji, ale...
01.12. 15:41 johnnail  RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...
01.12. 18:27 brozkeff  Jak je celá služba právně deklarována...
02.12. 04:49 Aaron Katz  RE: Jak je celá služba právně deklarována...
01.12. 19:04 Dáša  RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...
01.12. 19:11 johnnail  RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...
01.12. 19:19 Dáša  RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...
01.12. 20:19 johnnail  RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...
02.12. 00:06 Druid  RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...
02.12. 20:15 Dáša  RE: Já už si raději nic nepřeji, ale...
02.12. 09:55 Robin  Hňuspeak marketingových zmrdů nové doby, s požehnání MEZINÁRODNÍHO ŽIDA
02.12. 22:01 krysa  Nevím, jestli jsem něco nepřehlédl
02.12. 23:14 pk202  RE: Nevím, jestli jsem něco nepřehlédl

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

11

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 16 čtenářů částkou 3 732 korun, což je 11 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Možná nejdůležitější projev prezidenta Trumpa03.12.20 10:51 USA 7

Zastavme krádež voleb! 03.12.20 00:23 USA 0

Íránského vědce patrně zavraždil Mosad01.12.20 23:07 Írán 8

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 1

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Měnové kurzy

USD
21,76 Kč
Euro
26,42 Kč
Libra
29,26 Kč
Kanadský dolar
16,92 Kč
Australský dolar
16,16 Kč
Švýcarský frank
24,42 Kč
100 japonských jenů
20,94 Kč
Čínský juan
3,33 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,39 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
29,22 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 053,57 Kč
1 unce stříbra
523,40 Kč
Bitcoin
420 094,44 Kč

Poslední aktualizace: 4.12.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 140