Diskuze k článku

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Příspěvků 68

24.4.2005 3:48

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Petr Vanek 209.?.?.?

docela jsem se pobavil, ale to pouze nad editorskou poznamkou [mrknutí jedním okem]

clanku i prekladatelce fandim.

je docela zajimave cist takovyhle vydavateluv komentar nad clankem, ktery sice nemusi byt pravdivy, ale prece jen plne podporuje zvedavcovu (sledujice placenou reklamu na titulni strance dnes jiz historickou) humanistickou myslenku o tom, ze lide by meli za zvedavce platit podle toho, na kolik si jej ceni a kolik vydelavaji penez.

komunisti nam krome jinych veci zneuzili i terminologii, coz veci jeste vice komplikuje. komunismus zpatky nechci, lokalni komunitni hodnoty vsak ano.

50384

24.4.2005 11:52

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

abel 81.?.?.?

Reakce na 50384

Plně s Vámi souhlasím, že ironická poznámka editorova tady není moc na místě. I když je v tom článku ze všeho nejvíc naivity. Nevím, co je "komunistického" na odmítání kapitalizmu jako takového, či některých jeho "špecifík" zvlášť. Editor se patrně domnívá, že kapitalizmus je jediný správný, jediný mravný, spravedlivý atd. systém. A jediný myslitelný, zapomněl jsem napsat. Každý, kdo má jiný názor, je komunista. Hm, to jsem to dopracoval na stará kolena[smích].

50412

24.4.2005 16:07

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 50412

Ano, nepochybuji, že se vždy najdou čtenáři, kteří budou tak nějak apriori nesouhlasit s tím, co říkám. To je v pořádku. Ale tady už jde o víc.

Tak nějak jsem považoval za nutné se od obsahu distancovat ještě zvláštním odstavcem, protože tohle je víc než komunismus. Tohle je zrůdnost zabalena do líbivého hávu o rovnosti všech. Kdekoliv čtu, jak černoušci a další paraziti budou spokojeně žít a nebudou mít žádné problémy, jen se budou vesele množit, protože země je přeci nafukovaci, otevírá se mi kudla v kapse.

Kéž by autor více rozvedl, čím bude motivovat těch zbývajích 20 %, kteří budou tvořit hodnoty, jestliže budou mít stejně, jako ti, kteří nedělají. To už jsme snad měli, ne?

Kapitalismus je dozajista špatný řád, a věřím, že bude časem nahrazen něčím, co se skutečně bude nazývat "přirozeným řádem", ale určitě to nesmí vypadat tak, jak to autor rýsuje. To by byla katastrofa.

50428

24.4.2005 16:55

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

68 68.?.?.?

Reakce na 50428

Souhlasim s panem Stworou. Komunismus ve svych ideich nemuze existovat, protoze lide se podle tech komunistickych idei neumi a nebo nechteji ridit. Byli jsme dost dlouho svedky toho, jak komunismus pracuje od deseti k nule. Take jsme dost dlouho svedky toho, ze kapitalismus pracuje lepe, nez komunismus. Kdyz uz nic jineho, tak se drzi nad vodou, kde komunismus se potapi.

Komunismus je neco takoveho, jako jsou cirkve, ktere ve svych ideich chteji, aby lide zili v miru a bez hrichu. A prece se porad vrazdi, krade, nebo dokonce sami knezi molestuji deti.

Komunismus ani cirkve nedosahnou svych idei, protoze lidsvo na to neni a nebude pripraveno.

Je mozne, jak pan Stwora rika, ze nekdy prijde neco jineho nez kapitalismus, ale komunismus bez diktatury to nikdy nebude.

50432

24.4.2005 18:03

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

abel 81.?.?.?

Reakce na 50432

Hlavně s poslední větou vřele souhlasím. Oni všichni ti autoři myšlenek o krásné komunistické, liberální (..., dosaďte libovolné) budoucnosti jaksi zapomínají na to, že problémem není nějaká změna vnějších podmínek, vynutitelná přinejhorším i násilím, ale změna v lidském nitru. Čerta pomůžou sebesložitější systémy hospodářství a/nebo politiky, které mají zajistit to očekávané obecné blaho, když se lidi dál budou řídit takovými motivaemi, jako je chamtivost, sobectví atd. A tady selhali zatím všichni diktátoři a despotové, dékázali změnit svět, ale nedokázali a nedokážou změnit člověka. On se musí změnit sám. Čímž a prori považuju všechny sny o štastnější budoucnosti za bezcenný brak.

50442

24.4.2005 18:31

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

detergent 194.?.?.?

Reakce na 50442

Wono by to mohlo snad i fungovat. Ale základní předpoklad je vytvořit energii z ničeho - nebo alespoň prakticky z ničeho. To znamená nutnost zavést neztrátovou recyklaci (tj. na molekulární úrovni) a soběstačný, dlouhodobě vytěžovatelný zdroj energie (energie ze slunce, fúze, M/AM reakce?).
Jakmile bychom měli v ruce neomezené množství energie, bylo by potom už možné realizovat cokoliv. Mohli bychom převádět energii ve hmotu (co by nám záleželo na energetických nákladech, pokud bychom měli energie nekonečné množství?) a získávat tak "nedostatkové" materiály v množství dostatečném pro všechny. Veškerou výrobu by zabezpečily nanoroboty (nepotřebují jiné vstupy než energii, materiál pro replikaci dalších nanorobotů a materiál pro výrobu požadovaného předmětu). Potraviny by mohly být produkovány z molekul základních prvků v prakticky neomezeném množství a v kvalitě nerozeznatelné od pravých.

Potom - a teprve potom - je reálné, že bychom platili v FREE za ty práce, které nemohou vykonávat stroje. Ale ještě reálnější je, že bychom na tyto práce nahnali otroky. Proč by si potomci dnešních velkokapitalistů měli lámat hlavu s nějakými FREE, když otrok je konec konců taky free...

50446

24.4.2005 20:36

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Petge 83.?.?.?

Reakce na 50446

Hm, pozoruhodná úvaha, měl bych v tom případě ještě lepší myšlénečku !! Nebylo by úplně nejlepší vinvestovat "pět peněz" do superpočítače, tam vytvořit virtualní svět a'la MATRIX a tam nacpat všechny lidi a nechat je žít tam ? To by pak potřebovalo na Zemi nechat jen pár milionů lidí pro zachování biologické podstaty, jednu elektrárnu na napájení toho superpočítače, obsluhu počítače a otázka je vyřešena jednou provždy. A nechal bych ten virtuální svět vždy nějaký čas běžet, až by se systém začal v tom virtuálním světě moc kazit (asi jako to teď zažíváme v tom našem Matrixu tady), udělal by se "RESTART" = konec světa a znovu !!

A nechal bych to běžet v 1000x vyšším čase, než je reálný a operátoří počítače by dělali panbičky pro lidičky v MATRIXU a naopak by dobré výsledky, kterých by ti Matrixáci dosáhli uvnitř, by zaznamenávali do pamětí pro skutečné použití v bio reálu. To by byl svět !! Tam vždycky, když by ti Matrixaci vyžrali všechnu virtuální ropu a uhlí, tak by se udělal konec světa a nanovo. Vijóóó !!

(A nechal bych tam klidně vládnout Staliny, Leniny, Hitlery, Pol Poty a jiné, stejně jako to naší panbičci dělají v našem Matrixu)

50456

24.4.2005 21:24

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

NAFTAK katfan (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 50442

Myslím si totéž. Lidi jsou kurvy, ve smyslu urvi co urvi. Ale jak toho "nového" člověka vychovat to fakt nevím. Vždyť už ani žádný národ nemá ve svých tzv. žijících elitách nějakého příkladně se chovajícího muže či ženu, kterého by, pokud v nich nevyhasnul všechen morální plamínek, uctívali, napodobovali. Pokud mají, tak je to člověk většinou tak skromný, který si myslí, že to je normální a do jakéhokoliv svého "zviditelnění" se nehrne,takže širší veřejnosti je utajen...a to je na povídání na román,takže ahoj Abeli.

50465

25.4.2005 14:06

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Had 194.?.?.?

Reakce na 50442

Hola abele,
>problémem není nějaká změna vnějších podmínek, vynutitelná >přinejhorším i násilím, ale změna v lidském nitru.
To čtu a slyším vždy velmi rád, odvolává se to na mé osobní zkušenosti s vývojem člověka, lidstva i světa.
Je to prostě vždy potěšující dozvědět se, že kdosi má obodbné postoje.

>A tady selhali zatím všichni diktátoři a despotové, dékázali změnit >svět, ale nedokázali a nedokážou změnit člověka. On se musí změnit >sám. Čímž a prori považuju všechny sny o štastnější budoucnosti za >bezcenný brak.
Výborně a správně - z mého pohledu. Hlavně ta sebeproměna, pak totiž ta šťastná budoucnost je spravedlivě a zaslouženě jen pro toho, kdo si svojí snahou a vůlí vydobyl a zasel semínka té šťastné budoucnosti. A pak ta budoucnost se zvolna přelije do současného prožívání - semínka snahy uzrály...
Co na tom, že svět a lidé se stále trápí? Kdo již zaplatil svou sebeproměnou světu jeho požadavky, může si dovolit se tím již nezatěžovat.Ale to je jiná, další kapitola...

50541

24.4.2005 20:17

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

ja 84.?.?.?

Reakce na 50432

citujem: "Komunismus ve svych ideich nemuze existovat, protoze lide se podle tech komunistickych idei neumi a nebo nechteji ridit.
Take jsme dost dlouho svedky toho, ze kapitalismus pracuje lepe, nez komunismus. Kdyz uz nic jineho, tak se drzi nad vodou, kde komunismus se potapi."

staci si to precitat a zamysliet sa... je to hlupost, cisty alibizmus. v com konkretne je lepsi kapitalizmus? a nemyslim si ze kapitalizmus sa drzi nad vodou, minimalne tolko isto fatalii vzniklo aj v kapitalizme ako aj v komunizme.

50452

24.4.2005 21:29

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

68 68.?.?.?

Reakce na 50452

staci si to precitat a zamysliet sa... je to hlupost, cisty alibizmus. v com konkretne je lepsi kapitalizmus? a nemyslim si ze kapitalizmus sa drzi nad vodou, minimalne tolko isto fatalii vzniklo aj v kapitalizme ako aj v komunizme.

Kapitalismus existuje v USA uz po vic jak 400 roku. Ke komunismusu se ve skutecnosti vubec nedoslo, a socialismus se zhroutil za 70 roku.

50467

25.4.2005 13:01

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

abel akonec (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

Reakce na 50467

No, uberte trochu, první kolonisté měli co dělat, aby zvládli americké podnebí, chřestýše a trapné Indiány, kteří bůhvíproč tvrdili, že jsou tam doma oni. O nějakém fungujícím společenském systému se tam dá mluvit tak 200 let. Ale nejde o ta numera. Jde spíš o naivní víru, že tohleto (kapitalizmus) je teprve to pravé ořechové, a že to bude fungovat nerušeně dál až na věky amen. Nebude. Ví Bůh, že nejsem komouš, ale přesto bych doporučoval každému serióznímu zájemci k přečtení Leninovu knihu "Imperializmus jako nejvyšší stadium kapitalizmu". Kromě zjevného omylu s proletariátem jako hybnou silou dějinných změn, což byl asi omyl záměrný, je tam ten kapitalizmus analyzován až příliš dobře. Hlavně to, jak se bude stále víc kapitálu nacházet ve stále méně rukou, a jak se to všechno nakonec serve. Doufám, že toho se už nedožiju. Z faktu, že ten či onen systém fungoval tolik a tolik let nelze vyvovzovat žádné velké závěry stran budoucnosti. Kapitalizmus na začátku své existence, někdy v 16. století v Anglii a Holandsku obsahoval určitě pozitivní prvky ve srovnání s feudálním systémem (i když si myslím, že poddaný na panství osvíceného feudála se měl mnohem líp, než "osobně svobodný" raněkapitalistický dělník, který musel dřít třeba 12 hodin). Jenomže feudalizmus už více méně nemáme, už se nemá kapitalizmus k čemu pozitivně vymezovat. Bolševizmus už taky nemáme, a platí totéž. Než dosti chmurných úvah.

50531

25.4.2005 15:17

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Bořivoj 194.?.?.?

Reakce na 50467

kapitalismus v USA už 400 let? To je úžasný výkon na to, že USA existují teprve asi 200 let!

Ještě poznámku k církvím. Církve opravdu nenaplní svoje ideje. Ony to ani neočekávají. Ke křesťanskému učení vyloženě patří, že nikdy(!) nebude na zemi existovat ideální společnost, ráj, společenství dokonalých lidí nebo cokoliv podobného! Pokud by někdo v církvi něco takového hlásal, byla by to hereze! Ráj na zemi bude existovat jedině na "věčnosti"!
Proto je nesmysl srovnávat církve s komunismem. Církev neslibuje žádné "světlé zítřky" - alespoň ne v tomto světě. Církev pouze vyzívá, k cestě za tímto ideálem (což je jediná smysluplná cesta bez fanatismu).

50545

25.4.2005 17:06

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

68 68.?.?.?

Reakce na 50545

kapitalismus v USA už 400 let? To je úžasný výkon na to, že USA existují teprve asi 200 let!

A to pred osamostatnenim (Idependence) tam meli komunismus nebo co??

50557

26.4.2005 9:26

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

abel 81.?.?.?

Reakce na 50557

Ten tam měli za Indiánů[smích] Ale je fakt, že o fungujícím společenském systému se dá mluvit teprve potom, až se tam bílí jakž-takž etablovali, a začali dovážet otroky z Afriky, protože Indiáni na vykořisťování moc vhodní nebyli, a kolonistů bylo málo.

50655

28.4.2005 5:15

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Ruda 24.?.?.?

Reakce na 50452

Pane Synacik (nevim je to prezdivka ci vase jmeno?)

To co jste nam tady napsal je jakoby "opsane" z diskuse na www.kscm.cz. Take je tam clovek, ktery pise podobne nesmysly a podepisuje se "JA".

50826

26.4.2005 15:04

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

zap 65.?.?.?

Reakce na 50432

Pokud vim, nejblize ke komunismu je stat Israel.

A pritom je zalozen na kapitalismu! Ti kteri pracovat nechteji take dobre ziji a o vsechny je postarano. Neni to prinejmensim socialismus?

Takze nejsme od utopie tak daleko. Ac pravda, vztahuje se to jen na male procento lidi...

50678

26.4.2005 15:27

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

zap 65.?.?.?

Reakce na 50428

Kéž by autor více rozvedl, čím bude motivovat těch zbývajích 20 %, kteří budou tvořit hodnoty, jestliže budou mít stejně, jako ti, kteří nedělají. To už jsme snad měli, ne?

Ja mam pane Stwora zakladni problem a tim je pojmem "hodnoty".

Mate zrejme na mysli materialni hodnoty. Podivejme se vsak, jak je vyznam(a de facto hodnota) techto hodnot rozmelnen a nekdy vskutku anulovan. V okamziku, kdy prevedete 'materialni hodnotu' na penize, puvodni hodnota, representovana psychickou a fysickou praci ztraci svoji podstatu. Je totiz nemeritelne variabilni. (Rika se tomu trh, coz je svum zpusobem nastroj podfuku.)

Neco na co jste ku prikladu vynalozil usili v cene $100 dolaru, jednou odevzdano kupcum a financnikum, muze mit ten samy den hodnotu $1! Kde je tech zbyvajicich 99% hodnoty Vasi prace?

Behem pozorovani chodu veci(v obdobi vice nez 25let) v 'rozvinute kapitalisticke spolecnosti' jsem si vsiml, ze lide vlastne to vse instinktivne vi(citi) a dle toho nakladaji s procesem vytvareni hodnot a s vysledkem teto tvorby. Vsiml jsem si, ze svoji praci doslova 'nemaji radi'. Delaji ji jen proto, aby si vydelali na preziti.(A nemam jim to ani trochu za zle!) Na opacnem konci, spoteba techto 'bezcitne' vyrobenych hodnot je prave tak nechutna - viz konzumerismus.

Mam zato, ze pravo 'tvorit hodnoty' bylo cloveku, v pravem slova smyslu, jiz davno zcizeno. A to bez rozdilu zda pracuje, chce pracovat, ci chce jen 'vegetovat'.

Takze, toto si uvedomujice, kdo ma pravo prohlasit, ze on vytvari hodnoty a nekdo jiny ne? Neni skutecna 'hodnota' jen myslenka? Pokud se neda zpenezit, ovsem.
[smích]

50684

25.4.2005 8:54

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Zrzek 147.?.?.?

Reakce na 50412

Nestacim se divit, hned prvni dve reakce na tento clanek jsou pozitivni. Pritom ty myslenky jsou uplne naivni, nerealne a hlavne hloupe. Proti tomu by se dalo vznest tolik namitek, ze se omezim pouze na konstatovani: pane Stwora, mel jste to dat do sekce humor.

50509

24.4.2005 5:43

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Jiří Táborský 71.?.?.?

Pane Stwora,

nejdřív sem dáte to polykání semene a teď todlecto. Ještě, že k tomu nepřidáváte hrozbu, že se mi stane neštěstí nenadálé, když hned nepošlu kopii na třicet adres. Tedy, když jsem si kousek přečetl, tak se mi málem neštěstí nenadálé přihodilo.

50388

24.4.2005 8:49

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Najde se nějaký dobrák, který by mně, omezenému polointeligentovi vysvětlil, o čem ten člověk v článku píše? Jak jsem pochopil, rozvíjí vizi nějaké nové, "lepší" společnosti, která se bude mít strašně dobře a to na věčné časy a nikdy jinak. Měnové jednotky FREE, panečku, něco takového by nevymysleli ani šesticípí. [chechtot]

Možná to bude nějaká inovace ideologie hnutí New Age, které je už příliš zprofanováno na to, aby přitáhlo další ovečky. Příslib Happylandu už nezabírá. Proč to tedy nezkusit pomocí těchto (staro)nových myšlenek.

Nikde jsem v článku neobjevil žádného arbitra, nějakého Velkého Dohlížitele, který by to všechno vedl, rozhodoval a usměrňoval.

Možná by bylo lepší, kdyby tento článek o lepší společnosti byl editorem přece jen zařazen do kategorie Humor. [cool]

50396

24.4.2005 9:28

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Jarmila 85.?.?.?

Mám dotaz: Chtěla bych sem zaslat svůj článek nazvaný- Reforma voleb a referend, ale nemám tušení, na jakou adresu ho zde zaslat.Poradí mi někdo? Jinak zkrácená verze vyšla na Neviditelném psu:
http://pes.internet.cz/clanky/2005/04/42938_0_0_0.html
ale zde bych chtěla zveřejnit nezkrácenou.
Jarmila

50401

24.4.2005 15:59

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 50401

>Mám dotaz: Chtěla bych sem zaslat svůj článek nazvaný-
>Reforma voleb a referend, ale nemám tušení, na jakou adresu
>ho zde zaslat.Poradí mi někdo?

editor@zvedavec.org

50427

24.4.2005 12:17

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

adragon 62.?.?.?

jeste si jisti ze nejde o recesi ?

50414

24.4.2005 14:03

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Safraporte ! Vy jste to dokázali celé přečíst ?

Ale vážněji - já to sice nedokázal dočíst do konce, ale na druhou stranu něco jsem si z toho přece jen odnesl. Je evidentní, že tudy takhle cesta nevede, ono to ani v té přírodě takhle prostě nefunguje. Ale ani bezuzdný kapitalismus není cesta, která by končila někde jinde než v ... (neslušné slovo - autocenzurováno).

Jedna myšlenka ale si mi tam zalíbila - ta permanentní měna, znehodnocení starých peněz. Totiž celé neštěstí lidského rodu patrně spočívá v hromadění majetku a jeho přesouvání na další generace. Toto skutečně v přírodě není, vyjma snad u kolektivního hmyzu, ale tam to neni bráno jako majetek, žejo. Tedy - ještě jsem neviděl zpychlého mravence, který by si to frčel po lese v nějakém petisetmravencovém autě (1 mravenec = ekvivalent jako u lidí 1 HP ) a beuzdně pálil nějakou cennou ingredienci a'la benzín.

50416

25.4.2005 9:02

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Zrzek 147.?.?.?

Reakce na 50416

To s tim predavanim majetku mezi generacemi zni jako zajimava myslenka, mohl byste to trosku rozvest. Asi je to opravdu neco, co je proti prirode a ma to neblahy vliv na lidstvo. Ale chtelo by to opravdu trosku o tom zafilozofovat [smích] .

50511

25.4.2005 17:43

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 50511

pro Zrzek
Lidé se na svět rodí obrazně i doslova s holým zadkem a taky tak odchází z tohoto světa. Každý člověk by měl mít právo na vzdělání a rovné startovní šance pro uplatnění v životě. Tak by se rozvíjely ve zdravé konkurenci individuální schpnosti každého jedince. To je stále v souladu s přírodou.

Teď ale do toho člověk vnesl nový neorganický prvek - hromadění a mezigenerační předávání majetku. To teď míním tak, že jestli se lidský rod vyvíjel do dnešního genetického stavu miliony let v souladu s přírodou, se vznikem civilizace začali lidé s hromaděním majetku. To jsou prapříčiny všech myslitelných válek, ani Trojská válka nebyla kvůli Heleně, to je jen básnická licence. Šlo o nadvládu nad Egejským prostorem, tedy zase o majetek.

(pokračování)

50560

25.4.2005 17:44

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 50511

(pokračování)
Než ten dost přihlouplý způsob hospodaření, navržený ptimárně zde diskutovaným článkem, potom skutečně by revoluci do lidské společnosti vneslo odbourání dědictví. Je to zdánlivě namířené proti bohatým lidem, což oni samozřejmě budou interpretovat jako útok na schopné lidi a jakousi další daň. Avšak nikoliv !!

Společnost, která by si na to navykla, by na tom byla lépe. Jedinou skutečnou daní by bylo tzv. "odúmrtí" a jinak by nikdo nebyl nijak zdaňován. Schopní lidé by sebe a svou rodinu zajistili materiálně úměrně svým schopnostem a celý život by neplatili daně. Všechny prostředky by mohli dát do rozvoje, nemělo by totiž smysl prostředky umrtvovat v neaktivním majetku. Nemělo by smysl být milionářem - dotyčný by tak pracoval jen na daně.

Jediné, co by jeho děti dědily by byly prostředky vložené do jejich nadstandartního vzdělání, tam by totiž patrně rodiče vlastně jedině mohli investovat a bylo by to tak v pořádku. Stát by zabezpečoval podobně jako dnes celospolečenské funkce, ale zásadně by nepodporoval nikoho nad stanovený standart - ale zato všechny stejně. Myslím, že to sice vypadá nelidsky, ale v takovém systému bych striktně a tvrdě trestal ty lidi, kteří by plodili děti a nemohli je přitom materiálně zajistit.

50561

25.4.2005 18:43

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Petge 83.?.?.?

Reakce na 50561

Prdlačky anonymní autor - to jsem já Petge !

50569

24.4.2005 14:07

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

TraTom 212.?.?.?

No vidíte. A když jsem vám tvrdil, že komunisté nemají lidská práva, tak jste mě kamenovali.

A díky Hitlerovi se jejich zhoubná ideologie rozlezla do Evropy.

50417

24.4.2005 15:27

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Jiří Táborský 71.?.?.?

Reakce na 50417

Mno, to rozlézání komunistické ideologie byste snad měl přišít jiným, ne?

50424

25.4.2005 8:16

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

TraTom 194.?.?.?

Reakce na 50424

Pokud vím, nebýt Ády lakýrníka, tak by půlku Evropy nemusela "osvobodit" rudá svoloč.

50507

24.4.2005 15:55

Otázka:

Brt 62.?.?.?

Jestli FREE peníze kažký půlrok ztratí svoji hodnotu, tak na tom bude každej půlrok škodnej ten, komu zrovna zůstanou v ruce - třeba pekař, co byl tak hloupej a 30.června večer prodával chleba za FREEky. Pochopil jsem to dobře?

50426

24.4.2005 17:03

RE: Otázka:

TS 213.?.?.?

Reakce na 50426

Ono je to asi spis mysleno jako "polocas rozpadu" nez jako nahly skokovy pokles. Skokove zmeny hodnoty v tomhle schematu nedavaji smysl.

50435

24.4.2005 16:56

Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!

Janek 24.?.?.?

A to za techto podminek:

1) Postavime mohutne rakety schopne dosahnout planetu Mars s velkym nakladem materialu a zarizeni.
2) Vybudujeme na Marsu dychatelnou atmosferu a obyvatelne prostredi.
3) Posleme tam nejake rostliny a zvirata aby se rozmnozovala.
4) Do raket nalozime vsechny zidy vcetne misencu a posleme je na Mars.
5) Pak nalozime vsechny ostatni barevne vcetne misencu a posleme na Mars.
6) Rakety na marsu ze zeme radiove na dalku explodujeme.

7) Pak konecne zavedeme na zemi navrhovany hospodarsky system!!!

Jen tak mimochodem by nam vsem bylo docela urcite jedno, kdyby po splneni bodu 1-6 byl zaveden treba komunizmus, nacismus, demokracie nebo anarchie, protoze by to byla jen prochazka ruzovou zahradou.

Nemel by nekdo nejakou jednodussi nahradu za podminky (1-6) ???

50433

24.4.2005 20:28

RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!

Miro 84.?.?.?

Reakce na 50433

Bod 4) treba vykonat dukladne!!!!!

50453

25.4.2005 13:15

RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!

Jarda 85.?.?.?

Reakce na 50433

Nechci vam brat iluze, ale tohle se planuje uz davno. Az na to, ze tam pujdou jen ti vyvoleni (ten vyber probiha uz nekolik desetileti!) a tady na zemi nechaji doslova peklo.

50532

25.4.2005 16:25

RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!

Dana 82.?.?.?

Reakce na 50433

Zapomněl jste na Mars odeslat sebe.

50554

26.4.2005 15:33

RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!

zap 65.?.?.?

Reakce na 50433

Nemusite az na Mars, pane Janku

V severnich castech Kanady je mista habadej. Zkuste tam vsak dotahnout nejaky prumysl, ci vyrobu jakehokoli druhu, ktere by takovou komunitu existencne zajistila. Hodne zdaru!

Pokud nezmenite ekonomicky system, nedokazete nic. Tento system ma spatna meritka a spatne cile. At' na planete Zemi, tak i na kazde jine.

50685

24.4.2005 17:13

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

to muze byt jen recese,
co bude s dluzniky kteri nezaplati podle domluvy protoze na to nebudou mit
co bude s lidskymi vlastnostmi jako je zavist, fanatismus a podobne
jak vyresi drogy, alkohol
co bude s nekonecnym bojem panu tvorstva o co nejlepsi samicku

jak rikal v klasice svobodnik Halik - poslal bych je do michelinky
tahat gumy a pak dodal neco o intelektualech (zdroj-Cerni baroni)

proste nekdo za penize svych tatinku (doufam teda ze ne za statni)
zkousi za kazdou cenu neco vymyslet ale zivot neni pocitacova hra
a lidi nejsou pocitacove simulace

skoda casu nad prectenim

50437

25.4.2005 2:08

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Martin 193.?.?.?

příliš naivní, příliš komplikované, příliš nemožné k uskutečnění i kdyby byla vůle to uskutečnit, hezká myšlenka, akorát že nesmysl [smích]

to já mám lepší recept na léčení ekonomiky, který je jednoduchý, snadno uskutečnitelný a funkční, akorát že k tomu taky nikdy nedojde [smích], protože by si to vyžádalo vůli myslet dál než za jedno volební období, což žádná vládnoucí strana nikdy nepřipustí, nebylo by totiž tolik k rozkradení pro ni.

50488

25.4.2005 13:17

RE: Prirodzena ekonomia - svetovy blahobyt v harmonii s prirodou

Jarda 85.?.?.?

Reakce na 50488

Ale vzdyt je to jednoduche, zrusit republiku a vyhlasit kralovstvi. Takovy kral vzdy bral zodpovednost nikoli za "volebni obdobi", ale i za sve dedice!

50534

26.4.2005 17:34

RE: Prirodzena ekonomia - svetovy blahobyt v harmonii s prirodou

zap 65.?.?.?

Reakce na 50534

Toto neni spatne myslenka, Jardo,

ale, kdo nam zvoli krale? Mame potiz zvolit presidenta. A otazka jeste tezsi: volit krale, mezi KYM? Vime, ze kral mel byt jakousi almarou vsech ctnosti. Svym zpusobem chytra (a silna) opice. Takovi uz neexistuji. [chechtot]

50697

25.4.2005 13:24

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Michal Bartek mbartek (zavináč) zoznam (tečka) sk 62.?.?.?

Idem sa dať zmraziť. Keď to bude fungovať, tak ma rozmrazte.
Len mám obavy, či ma vôbec niekedy rozmrazia [chechtot]

50535

25.4.2005 15:01

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Martin 193.?.?.?

tak jsem si dal tu práci, přečetl to znovu a pozorně ... je to ještě větší hovadina, než jsem si poprve myslel. Kromě toho autor lže, argumentuje nelogicky a jestliže (velmi zřídka) použije pro argumenty čísla, tak si je upraví naprosto šíleným způsobem tak, že to připomíná vládní statistiky. Řekl bych, že to má na svědomí parta naivňoučkých studentů v rámci nějakého rádoby ekonomického modelování nebo některá anarchistická skupina, která si představuje, jak budeme šťasně v míru a harmonii skotačit po loukách a držet se za ruce. Ta teorie naprtosto nepřipouští lidskou přirozenost, díky které je to pro lidi stejně dobrá myšlenka, jako pro kapra létání.

50542

25.4.2005 19:16

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Já První 83.?.?.?

Reakce na 50542

Můžete mi osvětlit, v čem konkrétně autor lže a převrací fakta? Rád bych se poučil [smích].

50576

25.4.2005 15:42

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

olgo 213.?.?.?

off topic

autoři na zvědavci:
Kateřina Amiourová
Překladatelka, průvodkyně po Praze a českých zámcích, ing. chemie a potravinářských technologií manželka Alžířana, co si myslí, že snědla houpacího koně, furt se válí, tloustne, neuklízí a nic nedělá a trpí občas, kapku, jako by drobnými duševními poruchami...

pardon, ale proč tato charakteristika pane Stworo ? Vy jste ten její alžírský manžel (jak to jinak víte) ???

50547

25.4.2005 15:54

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 50547

Tak si to ona sama napsala. Pokud to jde, nechávám autora, aby sám napsal, co je ochoten o sobě sdělit. [mrknutí jedním okem]

50550

26.4.2005 10:50

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

olgo 213.?.?.?

Reakce na 50550

děkuji za odpověď, nešlo mi moc dohromady, že by jste byl schopen takto někoho charakterizovat. (není nutno tveřejňovat, jde jen o zdvořilost [smích]

50663

25.4.2005 16:24

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Dana 82.?.?.?

Při vší úctě k autorovi, prokousat se až nakonec toho výtvoru, nebylo jednoduché a přiznám se, že ne všemu jsem rozuměla. Jedno, ale vím jistě, pokud autor předpokládal, že svou teorii bude aplikovat na lidech , tak si mohl ušetřit čas .

50553

25.4.2005 16:54

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Martin 193.?.?.?

ale pár vtipných věcí by na tom byl , např.
USA by okamžitě přišli o svůj ekonomický náskok, protože by rozpočet státu závisel na počtu obyvatel , čína by se stala okamžitě nejbohatším státem na světě, Lucembursko a Švýcarsko by patřily mezi nejchudší [smích], v podstatě státní rozpočty by se okamžitě upravili dle počtu obyvatel, takže kdo měl ve státě ještě nedávno hladomory by byl boháč a kdo měl málo obyvatel, byl by ekonomicky žebrák [smích]

50556

25.4.2005 18:39

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Marie 213.?.?.?

Moji milí součtenáři,
už několik týdnů se tu a tam začtu na Zvědavci a znova a znova vždy žasnu, co je na světě lidí a co mají různých ba přerůzných názorů! [překvapení] [oči v sloup]
Zatím jsem mlčela jako partyzáni, ale život v blahobytu a v harmonii s přírodou - to je téma, co mě dostalo. Já se domnívám, že my lidé jsme tady na zemi totiž hosty a to, zda si vymýšlíme kapitalismus nebo komunismus , je pouze hra - pravda že značně nebezpečná a to v obou případech.Řada obevujících se teorií, které se snaží najít jinou alternativu společenského uspořádání, svědčí řekněme o tom, že řadě lidí začíná být z těch -ismů značně úzko a tak s invencí sobě vlastní hledají cesty. Těm, kdo pochopili, že nám lidem je přede všemi spory potřeba zdravé Země s úrodnou zdravou půdou (abychom vůbec mohli dál žít, potřebujeme jíst),posílám následující adresu: http://www.ekozahrady.com/duchovní_princip.htm
Na závěr zaparafrázuji Boženu Němcovou v předmluvě k Babičce:...dost na tom, najde-li se několik čtenářů, kteří o tobě Přírodo, s takovou láskou čísti budou, s jakou zde, na této webové adrese, o tobě píší...
a všem posílám zelený čtyřlístek pro štěstí a dobré trávení, které je také předpokladem bystrého myšlení [smích]

50568

25.4.2005 18:53

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 50568

Žijeme v -ismech- a ještě dlouho v nich žít budeme, protože zatím ještě nikdo na nic lepšího nepřišel. Každý sice preferuje jiný -ismus-, ale málokdo se pokouší o takový rozvrat, jako autor a příznivci článku. Ačkoliv kdo ví, možná to ani sám autor nemyslel vážně. [smích]

50571

26.4.2005 19:51

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 50568

Tady Marie uvedla ten naprosto zásadní problém!
Člověk vzešel z přírody,ale minimálně posledních 200 let
se pokouší přírodě "velet", být nad ní!
To je ten zásadní problém.
My nevíme ani proč jsme na světě.
A přitom se chováme,jako kdybychom měli nějaká
vyjímečná "práva" nad celou Zemí a vše nám patřilo,
včetně Vesmíru.
Lidská nesmyslná pýcha bude nejspíše lidi ještě hodně
bolet, než dojdou k nějakému smírnému jednání
z celým Všehomírem!

50710

25.4.2005 19:42

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

R. 24.?.?.?

Z textu citit marihuanove oblaciky.

50579

25.4.2005 21:31

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Martin 193.?.?.?

Já první : pardon, přehlídl jsem váš dotaz. A musím přiznat, že bych se nerad tím článkem prokousával znovu, tak jen pár příkladů :

1) autor nám tvrdí, že lidé, kteří v minulosti dělali cokoliv nemorálního, dělali tak z nouze, protože o ně nebylo postaráno a že systém, kdy se stát postará o všechny, v podstatě odstraní války a pod. Hmmm, to jako že najednou všem lidem tak nějak spontáně bude stačit co mají a nikdo nebude chtít víc ? Podle této argumentace by všichni popravčí, okupační vojáci, kolaboranti, politici, pracovníci reklamy a podobná verbež byli před svou kariérou lidmi s podprůměrnými příjmy, kteří to dělají jen z nouze.

2) Nenásilný a něžný přechod na novou ekonomiku ? Oni se bohatí nenásilně zřeknou svého bohatství a nebude jim vadit, že jejich majetek stratí hodnotu, protože bude v podstatě neprodejný ?

3) Kdo zajistí důležité profese, aby bylo o občany postaráno, když bude o všechny postaráno i bez práce ? Kolik je profesí, které lidi dělají ne z lásky k profesi, ale pro peníze ? Kdo nám vyveze popelnice, vyčistí ucpaný záchod ...

4) Autor si myslí, že k fungování států stačí tisknout peníze, na tom je založena celá jeho úvaha, prostě se natisknou peníze a tak bude o lidi postaráno... Klesne výroba (a kdo by taky podnikal, když se mu nevyplatí vlastnit majetek, který by si za svoje peníze mohl koupit), nebudou lidi ve službách, nikdo nebude mít nic a všichni budou šťastní, víc naivní úvahu už fakt neznám, kdo se bude rýpat v hnoji a vypěstuje nám obilí nebo vykrmí prasátko ? Tyhle práce se nedělají z lásky k práci.

5) co investice ? Investice se nevyplatí, protože půjčky budou bezúročné. Neboli veškeré strojní zařízení, fabriky a pod se prostě časem rozpadnou a doslouží, bez investorů by tady totiž dávno nebyli. Kdo by taky investoval, když mu zústanou rizika ze ztráty a žádná možnost zisku

6) A ty banky, kde si člověk může free proměnit na body a kde se budou dávat bezúročné půjčky to budou dělat jen tak, že je baví si hrát na banky bez zisku ? Nebo je stát bude dotovat ? [smích]

7) a dost, unavuje mě to, dal jsem pár příkladů a už mě to nebaví, je to prostě nebetyčná KRAVINA

50595

25.4.2005 22:05

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Martin 193.?.?.?

já první: nedalo mi to, abych to nevzal systematicky :
stav konta stále v pluse (nijaké dlhy)
aha, takže kdo má postaráno o základní životní potřeby, ten se prostě nezadluží. To jako že všichni ti lidi, co si berou půjčky a úvěry nebo zboží na splátky a svou existencí tento argument vyvracejí, vlastně neexistuji ?

tvorbu peňazí pre každého občana na svete, rovnaké práva pre
všetky štáty
aha, na to státy určitě přistoupí, např. USA by bylo celé nadšené, že má stejná práva jako Horní Volta.

občianske peniaze pre všetkých ľudí na svete
aha, to jako že když se lidem dají natištěné peníze, tak to vyřeší problémy .... v našem městě je spousta občanů, kteří dostávají natištěné peníze, přesto jak se zdá jejich problémy to neřeší

najjednoduchší daňový systém na svete
ano, stát si prostě bude každý měsíc tisknout peníze, které si nechá a inflace asi přesto nebude, to je fakt jednoduchý, akorát že blbost

veľkorysý štátny rozpočet pre všetky krajiny
bože a co krajiny s málo obyvateli ? USA bude mít 5x měnší rozpočet než Čína, to bude radosti

jednoduchý systém zdravotného a sociálneho zabezpečenia
haha, kdo bude v tom systému pracovat ? všechny ty sestřičky a sanitáři to dělají z lásky k práci ? Takže tam zůstanou i když budou mít peníze za nic ? A učitelé, kteří se často bojí svých svěřenců a nemají na to nervy ???

vyriešenie nezamestnanosti a čiernej práce
aha, takže když je postaráno o základní životní potřeby a lidi nemají strach o živobytí, tak není černá práce ? TO TADY POTOM ZA KOMUNISTŮ ASI NEBYLI ŽÁDNÍ MELOUCHÁŘI, ŽE ? a šedá ekonomika jistě taky nebude, stačí se podivat na např. politiky, je o ně postaráno a proto samozřejmě ani náhodou nekradou [smích]
Nezaměstnanost se vyřeší, že nebudou nedobrovolní nezaměstnaní, akorát nebudou lidi na spoustu věcí, který k zajištění chodu společnosti potřebujeme

nižšiu hladinu cien pri podstatne vyšších ziskoch
božíííčku to je tak blbý [smích] Jestliže ubyde lidí v profesích, budeme se ještě rádi předhánět a dávat inzeráty na internetovou burzu typu : hledám popeláře, kdo opraví elektřinu v domě, kdo pomůže s velkým úklidem, ceny za práci by vyletěly až ke hvězdám, proč by lidi chodili do práce, když by to nepotřebovali kvůli penězům ?

nové "rozumné" trhy pre priemysel, obchod a remeslá
jaké trhy ? Prostě by bylo moc peněz a míň služeb a zboží, které by za to šly koupit, byli bysme na tom zase obráceně, každý by měl peníze a zoufale sháněl řemeslníka.
zaopatrenie v starobe pre všetkých ľudí na svete
penězi ???? kdo jim bude měnit plíny, píchat kapačky, prát podělaná prostěradla ...
* bezúročné kredity a investície, systém win-win (zisk) pre všetkých zúčastnených
neboli investovat můžeš, můžeš nést riziko investice, ale nebudeš mít zisk, no nekupte to

50599

25.4.2005 23:34

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

zap 70.?.?.?

Vymenna ekonomie?

A co se stane s carstvom Chazarov? Co kdyz nebudou souhlasit? [velký smích]

50612

26.4.2005 18:05

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

zap 65.?.?.?

Priklanim se k tomu pohledu, ze ma-li se stat nejaka zmena

a ma se tak dit bez nasilnosti, musi se stat ZDOLA a POSTUPNE.

Uvedu pripad. Sam se nezucastnuji konzumerismu. Kupuji jen to co nutne potrebuji k zivotu, nicim neplytvam a udrzuji veci v mem drzeni k maximalni zivotnosti. Uz jenom timto 'selskym' pristupem vyrazuji z funkce celou plejadu ruznych kupciku a prizivniku. Snizuji take tvorbu odpadu a nadprodukce. Uvadim take v platnost vztah 'hodnoty' me prace k praci tech, kteri vyrobili zbozi ktere ja uzivam. Nezadam vic, nez mohu sam vytvorit.

Neberu si pujcky. Nejsem sice 'nabozensky silenec', ale verim zakladnimu theoremu buddhismu ktery rika, ze pocatkem vseho utrpeni je chteni. Prosim, chci-li neco co neni nezbytne nutne, setrim si a az mam dostatek hotovosti jdu a vec si zakoupim. Tim posilam 'k sipku' hladove banky a prostredniky v porizovani dluhu.

Neskacu na mody a trendy. Ty jsou umele, prazdne a nic nerikajici. Jsou urcene k memu ochuzovani, hlavne dusevnimu. Nesmyslne elektronicke hracky, ktere delaji to ci ono, ktere fakticky kvalitativne nezlepsuji muj zivot, jsou jen pritezi. Nehlede na to, ze jejich ne-koupi jsem si podrzel tezko vydelany peniz.

Hodnotou vsech hodnot je myslenka. Poznani ucelu naseho pobytu na teto planete, pomahani druhym nezistnym a uprimnym zpusobem. Nepodavani se ruznym polo-dobrovolnym buzeracim, uvalenym na nas shora. NEMUSIM delat to s cim nesouhlasim. MUSIM delat to, pro co se rozhodnu.

To je nastin idealu, ne skutecnosti. Ale znalost idealu je smer, kterym se ubirat. Tak si mohu pripravit lepsi budoucnost a zit svobodne. Tim take mohu prispet k lepsi a rozumnejsi spolecnosti. Neznam lepsiho daru, ktery si mohu sam a jinym doprat, nez je svoboda mysli.

50698

26.4.2005 18:11

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 70.?.?.?

Reakce na 50698

Tohle, co říkáte, by se mělo učit ve škole jako náboženství. Všimněte si, že je to pořád o jednom: obyčejný zdravý rozum. A instinkty, které nás varují, a které stále méně dokážemem poslouchat.

50699

26.4.2005 18:49

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Petge 83.?.?.?

Reakce na 50698

Takhle se snažím postupovat taky - tedy teď jste mě touto myšlenkou velmi potěšil. Já jsem si připadal značně opuštěně s tajovým životním postojem, není moc obvyklý.
-minimalizovaná spotřeba ve všech oblastech, kde je to rozumné
-co nejdelší životnost spotřebních předmětů a co nejmenší odpad.
-nepůjčovat si a nemít dluhy, neúčastnit se hazardu.
-vyhýbání se modním činnostem, kde se jen ukazuje, že na to mám.
-nonstop studium všeho zajímavého a užitečného, co je v hlavě, je jednou provždy moje bohatství a netíží to, mám to "sbalené" permanentně ..

Přirozeně to nejde provést do důsledků najednou, to by člověka taky mohli zavřít do blázince. Já tomu říkám "odpojení se" po vzoru toho, co lze vidět v Matrix I. - tam je to ale míněno jinak. A lehounce bych ještě změnil tu prvotní příčinu - "chtění" na "lpění", to je přesnější. Podle této a mám pocit že hinduistické myšlenky (ale se možná pletu a mají to obě učení) je to zlo ve "lpění" na materiálních hodnotách a činnostech.

Pokud již člověk musí konat něco materiálního (což vlastně ani nejde nekonat !), musí tuto činnost člověk dělat bez lpění na této činnosti a na výsledcích, musí to odevzdat Bohu. Jinak plní svou karmu a to je špatné, i kdyby náhodou podle mínění okolního světa i svého nejlepšího vědomí a svědomí konal "dobro". To je totiž nesmysl - nikdo neví, co je to "dobro". Jsou jen činnosti, které nesou karmické následky a nebo, které nenesou karmické následky.

50703

26.4.2005 22:37

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

zap 65.?.?.?

Reakce na 50703

Pane Petge,

nejste na tomto svete opusten a rozhodne nejste sam!

Jak vidim, je nas tu par s podobnym zamerenim. Ostatni s jinym zamerenim nas mohou povazovat za cvoky, ale to se me nedotkne. Zda se mi(a uz jsem si toho vsiml driv), ze Vase zdroje jsou z Vychodu(a nejen odtamtud). Se mnou je to podobne, ac musim priznat, ze za jednu z nejskvostnejsich knizek stale povazuji Komenskeho 'Labyrint sveta a Raj srdce'.

Mejte se!

50725

26.4.2005 19:53

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 50698

To jsou velmi správné myšlenky!!!

50711

29.4.2005 10:03

RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Modráček meskal (zavináč) seznam (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 50698

Postupuji podobně - mám svůj standard, když ho dosáhnu, už nechci pokročit ani o milimetr. Můžou mně před očima mávat libovolným pozlátkem - marná snaha. [cool]

50923

26.4.2005 19:27

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Já První 83.?.?.?

Pro lepší pochopení autorových myšlenek je lepší si přečíst tohle:

http://64.233.167.104/search?q=cache:HKYr0zaLPxYJ:www.joytopia.net/dateien/other_languages/noeflyer_slo.pdf+joytopia&hl=cs&lr=lang_cs

Nevím, ale příjde mi že je to mnohem lépe srozumitelné než tento článek.

50706

26.4.2005 22:50

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

zap 65.?.?.?

K veci dobra:

To je totiž nesmysl - nikdo neví, co je to "dobro". Jsou jen činnosti, které nesou karmické následky a nebo, které nenesou karmické následky.

Ja jsem se na to naucil divat tak, ze muj instikt(funkce me duse) mi dava znameni co je dobro. Nehledam v tom tedy neco vzneseneho a vzdaleneho. Proste, kdyz slysim volani po necem, co mi vyhovi a da mi dobry pocit, udelam to. Myslim, ze lide vyrostli v Buddhisticke ci hinduisticeke vychove maji podobne sklony. Delam veci spontanne, ale s mirou a pokud mozno promyslene.

Nekdy mi propomina 'delani dobra' sobecke; pod zdanim ,ze to delame pro nekoho jineho to vlastne delame pro sebe! Ale myslim, ze neni se za co stydet. Delanim dobra se vlastne vsichni spojujeme a regenerujeme.

50726

28.4.2005 10:30

Bullshit - Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

and1 217.?.?.?

Subjektivně:
Je to největší zprofanovaný utopistický bullshit jaký jsem kdy četl...
Objektivně:
Komunismus je vryt do našich pamětí pod kódem do dokonalosti nedovedeného rádoby státního zřízení pod taktovkou neschopných, hamižných, brutálních a bezcitných pohlavárů uznávajících polodementní (a někdy i czela dementní)myšlenky strůjců dvou hlavních směrů - marxismu a leninismu...
Kdopak se kdy dozví jak by byl eventuelně uchopen marxismus někým jiným než "soudruhy" z Ruska. Objektivně subjektivní případ.


Morální (ne)čistota dnešní lidské populace je nezvladatelně poznamenána penězi, tudíž básnění o vizi přirozené ekonomie nepřipadá vůbec v úvahu. Možná někdy, někde, kdo ví. Ale rozhodně ne v naší době.

V horizontu pěti set až tisíce let. Plus mínus. Spíše plus. [velký smích]

50838

31.5.2005 21:18

Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

abc 84.?.?.?

mno...takychto clankov je na nete habadej,
je to stale to iste len v inom vydani
- naivita ,ziadny zmysel pre realny pohlad na
ubohost ludskych "charakterov".

Ostava uz len otazka k comu potom vlastne taketo clanky su...

54181

Příspěvků: 68

24.04. 03:48 Petr Vanek  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 11:52 abel  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 16:07 Vladimír Stwora  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 16:55 68  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 18:03 abel  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 18:31 detergent  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 20:36 Petge  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 21:24 NAFTAK  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 14:06 Had  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 20:17 ja  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 21:29 68  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 13:01 abel  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 15:17 Bořivoj  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 17:06 68  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 09:26 abel  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
28.04. 05:15 Ruda  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 15:04 zap  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 15:27 zap  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 08:54 Zrzek  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 05:43 Jiří Táborský  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 08:49 Modráček  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 09:28 Jarmila  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 15:59 Vladimír Stwora  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 12:17 adragon  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 14:03  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 09:02 Zrzek  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 17:43  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 17:44  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 18:43 Petge  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 14:07 TraTom  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 15:27 Jiří Táborský  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 08:16 TraTom  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
24.04. 15:55 Brt  Otázka:
24.04. 17:03 TS  RE: Otázka:
24.04. 16:56 Janek  Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!
24.04. 20:28 Miro  RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!
25.04. 13:15 Jarda  RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!
25.04. 16:25 Dana  RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!
26.04. 15:33 zap  RE: Plne s timto navrzenym hospodarstvim souhlasim!!
24.04. 17:13  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 02:08 Martin  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 13:17 Jarda  RE: Prirodzena ekonomia - svetovy blahobyt v harmonii s prirodou
26.04. 17:34 zap  RE: Prirodzena ekonomia - svetovy blahobyt v harmonii s prirodou
25.04. 13:24 Michal Bartek  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 15:01 Martin  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 19:16 Já První  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 15:42 olgo  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 15:54 Vladimír Stwora  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 10:50 olgo  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 16:24 Dana  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 16:54 Martin  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 18:39 Marie  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 18:53 Modráček  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 19:51 Peleška Milan  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 19:42 R.  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 21:31 Martin  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 22:05 Martin  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
25.04. 23:34 zap  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 18:05 zap  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 18:11 Vladimír Stwora  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 18:49 Petge  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 22:37 zap  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 19:53 Peleška Milan  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
29.04. 10:03 Modráček  RE: Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 19:27 Já První  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
26.04. 22:50 zap  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
28.04. 10:30 and1  Bullshit - Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou
31.05. 21:18 abc  Prirodzená ekonómia - svetový blahobyt v harmónii s prírodou

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Co nikdo neříká o lockdown29.11.20 23:02 Neurčeno 0

Seznamte se: Soudruh Vrábel, Vyvolený informátor29.11.20 17:01 USA 1

Policejní robocapové zastavili zločin28.11.20 11:19 Česká republika 6

Jak migranti "obohatili" Švédsko27.11.20 21:12 Švédsko 1

České nemocnice jsou motivovány umístit co nejvíc covidových pacientů na JIPce27.11.20 21:02 Česká republika 2

Vláda se chystá vymývat nám za naše peníze mozky. BigPharma se tetelí radostí27.11.20 17:07 Česká republika 1

Odporné. Jako by to ani nebyli živí tvorové27.11.20 16:50 Dánsko 3

V Georgii a Michiganu byl právě vypuštěn Kraken26.11.20 17:24 USA 0

Sčítání hlasů v USA zřejmě ovlivňuje Harry Potter26.11.20 17:00 USA 7

Virginie: Mezi 5:07-5:12 ráno po volební noci zmizelo 169.000 hlasů26.11.20 16:33 USA 0

Obama napadl Hispánce za masivní podporu Trumpa a následně to od Hispánců schytal 26.11.20 10:59 USA 0

Volební fact-checker Facebooku dal v roce 2017 cenu Bidenovi, zaměstnanci dotují demokraty26.11.20 10:11 USA 0

Nevadský soudce odsouhlasil, aby Trumpův tým předložil soudu své důkazy o volebních podvodech26.11.20 09:21 USA 0

Pensylvánská soudkyně pozastavila certifikaci výsledků voleb 26.11.20 09:05 USA 2

Sadistická vláda nám dovolí nadechnout se, než zase přiškrtí25.11.20 22:48 Česká republika 2

Vývoj náboženství ve světě 1946 - 201925.11.20 12:36 Neurčeno 2

Novinky.cz zase straší covidem v Polsku, skutečnost je zřejmě jiná25.11.20 11:07 Polsko 0

Neuvěřitelně otevřený článek o teroru politické korektnosti na Expres.cz23.11.20 18:31 Česká republika 3

Sidney Powell: It will be BIBLICAL - advokátka bez obalu odhaluje podvody ve volbách23.11.20 13:53 USA 3

Newsroom ČT24 má jasno: hurá, očkovat!22.11.20 11:13 Česká republika 8

Měnové kurzy

USD
21,94 Kč
Euro
26,24 Kč
Libra
29,32 Kč
Kanadský dolar
16,92 Kč
Australský dolar
16,17 Kč
Švýcarský frank
24,19 Kč
100 japonských jenů
21,02 Kč
Čínský juan
3,34 Kč
Polský zloty
5,86 Kč
100 maď. forintů
7,32 Kč
Ukrajinská hřivna
0,77 Kč
100 rublů
28,77 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 153,71 Kč
1 unce stříbra
501,25 Kč
Bitcoin
426 318,99 Kč

Poslední aktualizace: 1.12.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 470