Z diskuze
Stálé rubriky
Pomoc Zvědavci
Zábava
Příroda
Počítače
Hry
Co se jinam nevešlo
Archiv
Autoři
Předplatné
1 měsíc: 99,-Kč
6 měsíců: 499,-Kč
Pro předplatné (přístup ke článkům starším než 3 měsíce) musíte být zaregistrován.
Tiráž
Vydavatel: Vladimír Stwora
(Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, zde je můj PGP klíč)
Pohledy z Evropy: Richard Král
Spolupráce a příspěvky nejsou honorovány.
Měnové kurzy
$1 US = 19.42 Kč
$1 CAD = 16.35 Kč
$1 AUD = 13.93 Kč
1 € = 26.44 Kč
1 £ = 28.51 Kč
1 CHF = 17.52 Kč
100 Sk = 91.31 Kč
100 rublů = 66.09 Kč
1 unce zlata = 16672 Kč
Poslední aktualizace 05.01. 18:10 SEČ
|
Diskuze k článku
Příspěvků 214
28.7. 2:54
Jídlo? Nemáte na vybranou
stefan
usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?
na vybranou mate, ale jste orientovani tak, aby jste zrali to, co ma nejvice inzeratu, i kdyz to je ten nejvetsi shit. a tak amis chlastaji a uznavaji jen "budweiser", piji coca nebo pepsi cola, i presto, ze stejny damage jim poskytne unfrilled coke. a jedi mcdonald, i presto, ze checkers jsou lepsi, ale nemaji tak moc add's
a nakupuji tam a to, co jim je videno na tv anebo v casopisech.
takze "sumarizing all this", kdo lepe a vice plati advertizing, ma nadeji, ze se jeho zradlo bude vice konzumovat.
stefan
17025
28.7. 4:46
Jídlo? Nemáte na vybranou
Snad jedinym resenim je konsumovat jidlo, schvalene rabiny. Co je "kosher".
Ty potraviny, ktere na nalepce nesou budto "U" v krouzku, ci "K" v krouzku (podobne jako trademark "R" . Sice za to spotrebitel plati extra rabinskou dan (miliony $ kazdym rokem plynou do rabinatu, velka cast primo do statu Isarel), ale je to schvalene "vyborem sovetu", a ti, snad se nechteji otravit.
17033
28.7. 22:33
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
To ste trochu prestrelil. Každá sóje je "kosher". Taká genetická modifikácia, že by bola sója mäsožravá, sa ešte nevyskytla. (Ale to sm ešte nebol v Kostarike...)
17096
29.7. 17:35
Že máte na vybranou? Omyl!
Každý se o tom může přesvědčit prohlédnutím polic v supermarketech. Téměř všechny potraviny (kromě většiny masa) jsou nenápadně označeny židovsku náboženskou taxou, tak jak to popsal pan Albert. Jenom se používá víc než těch dvou uvedených písmen. Kdyby něco takovéhoto udělali třeba baptisti nebo machometání, tak by z takového blatantního porušování ústavního "oddělení církve od státu" spadla střecha Kapitolu.
Označení košér značkou neznamená, že ta potravina je čistá. V košéř cerealu se už našly myší ocásky, vyschlí švábi nebo i živí broučci. To je jen trik, jak dostat prachy z nevědomých goim.
Já tedy nevím, jak to ti rabíni dělají, aby z obyčejné mouky udělali košér mouku, ale musí to bejt dobrej trik, protože dneska je košér už skoro všecko, od kyselých okurek "wyrob polski koszerowy" z antisemitického Polska po sušené švestky z machometánské Bosny. Jenom se divím, že nám ještě neprodávají košér vepřo-knedlo-zélo a košér blutwurst.
Takže v Americe toho na vybranou moc nemáte, každej musí jíst košér a platit rabínskou daň. Ledaže byste si tu sóju pěstovali na záhumenku.
17158
30.7. 18:55
RE: Že máte na vybranou? Omyl!
Označení košér značkou neznamená, že ta potravina je čistá. V košéř cerealu se už našly myší ocásky, vyschlí švábi nebo i živí broučci. To je jen trik, jak dostat prachy z nevědomých goim.
Pán Táborský, vám to nepovedali? Vy ako nežid nemusíte jesť košer stravu. Nemusíte sa opičiť po židoch a jesť to, čo jedia oni. Vážne nie.
17215
31.7. 0:43
Pane Murt, Vám zase nedošla
podstata problému. V Americe jsou skoro všechny potraviny označeny košér, dokonce už i značná část zeleniny a ovoce, a tak to musí všichni kupovat, i kdyby chtěli dávat přednost potravinám bez příplatku na židy. Já proti potravinám označeným košér nic nemám, pokud do toho nebudou míchat extrakt z panenských hygienických vložek. Nechce se mi jen platit rabínovi příspěvek za něco, o co nestojím a což je podle mého názoru ilegální. Mno, až se vyřídí označování GE potravin, tak se snad začnou zřetelně označovat i potraviny s příplatkem pro židy.
17233
31.7. 14:09
RE: Pane Murt, Vám zase nedošla
nakupujte u Číňana
17247
31.7. 17:10
Jo, pane Murt, tohle je přesně ta chutzpah
židovská arogance, pro kterou Židi vždycky nakonec padnou na hubu. A pak brečej, že jim každý ubližuje.
17249
1.8. 19:27
RE: Jo, pane Murt, tohle je přesně ta chutzpah
Co Tebe tak vadi na zidoch,ze su mudrejsi a bohatsi,alebo Ti za toho Tvojho Boha, co stoji za prt, nechcu ukazat, ako taky (cenzurovano - osobni urazka) ako Ty,by mal zmudriet. Ludia(cenzurovano - dalsi urazka) ako TY sa narodili (cenzurovano - nadavka) a nijaky zid vam v tom nepomoze.
17288
5.8. 6:56
RE: Jo, pane Murt, tohle je prˇesneˇ ta chutzpah
Mikin
mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?
>zˇidovská arogance, pro kterou Zˇidi vzˇdycky nakonec >padnou na
>hubu. A pak brecˇej, zˇe jim kazˇdy´ ublizˇuje.
------------
Nezlobte se pane Taborsky, ale me se zda, ze to byli naopak Arabove, kdo padl nekolikrat na hubu pri "nahaneni Zidu do more".
A ze to jsou znovu arabove, kdo "brecej, ze jim kazdy ublizuje"...... ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
17473
31.7. 17:32
znaceni
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?
Byl jsem se mrknout v obchode a vazne tam to "U" a "K" bylo na koser potravinach. Mohl byste mi rici jake dalsi znacky se pouzivaji pro "koser" potraviny?
17251
Jistě, to je stará známá věc.
Jaké další symboly se používají? Včera jsem potřeboval koupit čokoládu a byl jsem v obchodě, který se specializuje na věci z dovozu a nemasovou americkou produkci, kde jsem narazil na belgickou čokoládu vyrobenou pro nějakou společnost v Coloradu, která byla přímo označena židovskou hvězdou (asi půlcentimetrové nenápadné logo) s nápisy košer, apd. - nijak jsem to dál neluštil... To bylo poprvé, co jsem zde něco takového viděl...
17253
Tak u Vás v Česku (podle Vaší emajlové adresy) to už také zavedli? Já nevím jak je to u Vás, ale u nás jim na to už ani nestačí abeceda. Kromě R v kroužku, které je vyhraženo pro Registrovanou Značku, TM v kroužku pro Trade Mark a C v kroužku pro Copyright.
A u nás je košér už skoro všecko, ocel, plastiky a už jsem viděl i reklamy na košér konzervy pro psy a kočky. Musím se příležitostně podívat, jak je to s kondómy. Ne, to si nedělám srandu. Začalo to už dávno tím, že jednu ocelárnu v Pittsburgu soudili, že dělá nekošér plech, protože při válcování mazali plechy vepřovým sádlem. A to by se jako mohlo stát, byl ten argument, že z takového plechu udělají konservu nebo víčko k flašce s gefilte fish, žid by to snědl a nedostal by se do nebe. A tak, aby se výrobci čehokoliv možného, co by takovou újmu mohlo židům přivodit, raději platí rabínům výpalné, než aby chodili k soudu a platili miliónové náhrady za způsobené "pain and suffering".
17254
1.8. 0:08
RE: znaceni
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?
"Tak u Vás v Česku (podle Vaší emajlové adresy) to už také zavedli?"
To nevim, jestli to uz zavedli v Cechach, ale ja sardinky kupuju v Quality Market v Buffalo. Tomu znaceni koser vyrobku jsem dosud nevenoval pozornost, tak proto ta ma zvedavost. Myslel jsem totiz, ze tyhle vyrobky nejsou tak rozsirene. S tou ocelarnou jste me dostal. Dneska vecer se vydam na malou pruzkumnou vypravu do kramu. Tak, ze zajmu.
17259
2.8. 7:30
RE: Že máte na vybranou? Omyl!
mateji
brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
Proboha pane Taborsky, kde vy na tyto pitomosti chodite????
To se vam zda, nebo to ctete nekde v Dikobraze. Co to tady
placate za blbosti ?
To je z horecky ? Z nevedomosti ? Z lidske zlomyslnosti ?
Vzdyt to je jako by clovek cetl radky stareho Nohejla. To
nema hlavu ani patu. To je jenom snuska holych nesmyslu,
zalozena na vasi (cenzurovano - osobni urazka). Ze se nestydite
clovece ? Co prosim vas vy vite o potravinarstvi a jeho
inspekci ?????
Ze se nestydite clovece !!!!!!!!
17309
2.8. 17:57
pitomosti
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?
Prosim Vas, Mateji, mohl byste jeste dodat proc jsou to podle Vas pitomosti, co pan Taborsky pise? To mi totiz ve Vasem prispevku chybi.
17316
3.8. 2:05
RE: pitomosti
mateji
brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
Mohu dodat pane Daniele.
Co proboha maji rabinove spolecneho s inspekci potravin ?
Rabin je fysicky pritomen pri koserove porazce hoveziho
jen asi necelych 5 minut. Jeho povinnost zpociva v tom
ze podreze krk dobytka velice ostrym nozem a potom nafoukne
plice a prohlidne slezinu. To je vse.
Jakou spojitost nasel pan Taborsky s mysima ocaskama a zivyma
broukama to opravdu nevim. Nad koserovym vinem rabin pronese
nejakou "mumlaninu" slov, ale ze by nosil po kapsach mysi ocasky
to je pro me opravdu neslychane. Ale jiste vy, pan Nohejl a Albert
mu date za pravdu.
K vuli respektovani nabozenske svobody je povolen "koser", ale
stejnak maso ci ostatni potraviny musi byt prohlednuty a zchva-
leny statnim veterinarem. To co napsal pan Taborsky to nema s
inspekci potravin vubec nic spolecneho.
Kdyz si prectete jeste jednou jeho prispevek, urcite na to prijdete
taky.
Je to neco podobneho, jako to delaji v konkurencnim boji cinske
restaurace, ze si vymysli tu drzou lez, ze sousedni restaurace
dava do cinskeho masa trebas maso psi, ci kocici.
No a to je vsechno, preji pekny weekend.
17336
4.8. 0:13
Pane Brodský, co to tu šíříte za bludy?
"Co proboha maji rabinove spolecneho s inspekci potravin ?
". Na celý proces zpracování košér produktů musí dohlížet rabín. Alepoň tak to tvrdí židovské zdroje informací o košéru, a výrobci o tom košér označení na obalech. A je to také "ospravedlnění" rabínské přirážky (mno, možná, že tomu říkají dobrovolný příspěvek) na potravinách v USA (a možná i jinde).
"Rabin je fysicky pritomen pri koserove porazce hoveziho
jen asi necelych 5 minut. Jeho povinnost zpociva v tom
ze podreze krk dobytka velice ostrym nozem a potom nafoukne
plice a prohlidne slezinu. " Zase omyl, pane Brodský. Porážku, včetně podříznutí krku, provádí nábožensky trénovaný řezník, zvaný "šochet", nikoliv rabín. Ten také aké nafoukne ty plíce a možná prohlídne slezinu. Játra neprohlíží, přestože právě ta jsou nejčastěji ze všech orgánů infikována parazity - a například jaterní motolice nejsou, protože to jsou červi, výslovně košér. Já bych logicky předpokládal, že by měl dobytčeti před podříznutím také ohledat panenskou blánu, aby se ujistil, že je to opravdu jalovice. Rabín to dělá (jako melouch) jenom v malých komunitách nebo kongregacích, kde nemají šocheta; a v tm případě dělá řezničinu celou.
"Jakou spojitost nasel pan Taborsky s mysima ocaskama a zivyma
broukama to opravdu nevim." To jste si špatně přeslabikoval. Pan Táborský opakoval zprávu z denního tisku, že se myší ocásky, vyschlí švábi a i živí broučci našli v cerealu - a jak označeno na krabici, vyrobeném pod dohledem rabína. Broučci tam nejpravděpodobnějí vlezli bez rabínovy pomoci a myší ocásek se tam mohl dostat zlomyslností. Ten můj známý veterinář mi prozradil, že ten šochet si jednou musel od té rozkošerované jalovice nutně odskočit a zlomyslní řezníci mu ji mezitím pochcali a poplivali. A to on ten chudák, samozřejmě nemohl poznat, i kdyby jí nafukoval pličky sebevíc. No, a na košér guláši v Majzlovce to taky nikdo nepoznal.
"K vuli respektovani nabozenske svobody je povolen "koser", ale
stejnak maso ci ostatni potraviny musi byt prohlednuty a zchva-
leny statnim veterinarem." V Praze tenkrát košér porážka nepodléhala veterinární kontrole, poněvadž se košér masa nesmí dotknout nečistá ruka gojíma. Tak mi to alespoň vysvětlil ten veterinář a cítil se poněkd dotčen tou židovskou pochybností o jeho osobní hygiéně. "Já si do svíčkový nachcat nenechám", tak nějak to komentoval. Jak je to s tím teď přesně v USA nevím, ale většina FDA regulací se na košér nevztahuje (je "exempted" . Možná, že je to jen pro tu náboženskou svobodu, která se tu právě v současnosti tak propaguje a dodržuje.
Pane Brodský, Vy ale děláte Vašimi komentáři židům medvědí službu! A také, jest-li máte nějakou známost s rabínem, poproste ho, aby Vám dohlédl na pravopis. To Vaše psaní je jak od negramota.
17395
4.8. 0:49
RE: Pane Brodský, co to tu šíříte za bludy?
mateji
brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
Nezlobte se pane Taborsky,
ale nemate ani v jednom bode pravdu. Opakuji ani v jednom bode
pravdu. Zajimalo by me kde vy na tyto informace chodite a ktery
kolega veterinar vam tyto informace dal.
Abych vam ale neublizil tak docela, opravdu muj pravopis je
velice spatny. Velice spatny. Ale to me vubec nevadi. A ze jsem
vami oznacen jako negramota to me taky vubec, ale vubec nevadi.
Pred casem me tady pan Pelisek nazval "starym kokotiskem" a taky
me to vubec nevadilo. Necitil bych se vubec dobre, kdyby s vasich
ust vysel nejaky compliment na me. Snad bych se i trosku stydel.
Proste necitil bych se dobre. Mel jste nekdy takovy pocit ? Kdysi
na vojne v Hodonine me chteli dat pochvalu pred rozvynutym praporem
pluku a ja jsem to odmitl. Tak bych se citil zase ja po vasi poch-
vale. Ne dekuji. Zustanu radeji negramotou. Preji vam hezky zbytek nedele pane Taborsky.
17397
4.8. 5:10
Jen si to, pane Brodský, opakujte.
Když si to budete opakovat dost dlouho, tak tomu budete za nějakoun dobu možná i věřit. Jinak, pocity jako Vy nemám a nijak je nepostrádám. A kdybych je snad někdy měl mít, tak Vám slibuji, že si dojdu za psychiatrem.
17405
5.8. 4:42
RE: Jen si to, pane Brodský, opakujte.
mateji
brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
No kdyz to rikate vy pane Taborskym tak ja teda za tim psychiatrem pujdu. Jo a muze to byt i nejaka psychiatricka ?
Vysledek bud positivni, nebo negativni dodam okamzite.
A vas prosim, aby ste pokracoval ve svych prispevkach o
veterinarni inspekci potravin. Mohu vam prozradit, ze jsem
jeste nic zajimavejsiho v zivote jeste necetl. To jsou opravdu
vase vlastni, osobni postrehy ?
17466
28.7. 9:42
Jídlo? Nemáte na vybranou
Pavel
Ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?
Damy,panove a soudruzi nebudeme mit zadnou jinou sanci nez se branit. Myslim tim fysicky, tito zlotrili gauneri se nezastavi pred nicim vylidnit tuto planetu podle jejich planu a prani. Pamatujete ze oni vlastni tuto planetu a navic pet procent Divame se do hlavni zbrani.Bude proti nam pouzito co koliv a kdykoliv.Budeme mit tolik odvahy si branit vlastni zivoty??? Co myslite.
17040
28.7. 9:55
Jídlo? Nemáte na vybranou- vyborne Albert
lepsi koser nez jedovate sojove boby GM.
A takova to byla prijemna znacka ze sveta motoru , ta GM![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
A kdyz uz KOSER, tak take sabes-dekl na hlavu!
Se svetovym prestupem na tu pravou viru konecne dojde i k vyporadani s takovymi lidstvu skodlivymi vlivy jako jsou GM!
Po otrave zaludku by stejne doslo k otrave i sede hmoty mozkove.
Tak proc alespon ten zaludek neusetrit![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Je to jak v jinem prispevku uz bylo napsano:
lide jsou jako opice - za banan vse!
Plne McDonaldy, KFC a dalsi fabriky jsou toho dokladem.
S dobrou reklamou(nekteri lide) spapaji co jim naservirujete![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Takze kazdemu co jeho jest!
Do doby nez to moudre hlavy uzakoni( konsumaci GM ) a USA budou jiste jako ve vsem na prvnim miste,
do te doby nezoufejte a zivte se dle svobodneho vyberu - zatim.
God bless You
17041
28.7. 14:34
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou- vyborne Albert
Dufam, ze sa neurazis...neviem presne, ako si to myslel. Ale len pre pripad, ze si si nerobil psinu, GM v tomto pripade nie je General Motors...ale General Mills.
17049
28.7. 16:59
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou- vyborne Albert
... a nebo Geneticky Modifikované ![mrkám jedním okem [mrknutí jedním okem]](images/smiles/icon_wink.gif)
17059
28.7. 21:58
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou- vyborne Albert
Iste...ale ked je na krabici so cereals GM, tak je to znacka pre General Mills...len som chcel podotknut, ak to niekoho myli....mna to tiez mylilo.
17084
28.7. 15:54
Jídlo? Nemáte na vybranou
Co to placas ?? " U nas v Americe".... Evropa je daleko horsi Asie to se neda ani mluvit a zbytek svta to je katastrofa. Amerika je proti ostatnim daleko fairer!!
17052
28.7. 22:35
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
To určite nie. V Ázii sú oblasti, kde napríklad vôbec nehnoja (serú na to). O genetických modifikáciach sa im ani len nezdá. (Respektíve, čo si príroda vymodifikuje sama.)
17097
28.7. 19:43
Jídlo? Nemáte na vybranou
Jirka
ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?
> Není snad třeba připomínat, že titíž vědci prosazující GM plodiny, jsou v těsném spojení s firmami vyrábějícími herbicidy.
Pochopitelně, protože firmy vyrábějící GM plodiny zároveň vyrábějí herbicidy (třeba právě Monsanto - http://www.monsanto.com/monsanto/layout/products/default.asp, http://www.monsanto.com/monsanto/layout/sci_tech/crop_chemicals/default.asp).
Čím víc se GM rozšíří po světě, tím více jejich herbicidů se bude moci "vylít" do přírody. Z obojího mají zisk. A čím víc se toho tam "vylije", tím spíš nepřežije nic jiného, než jejich GM. Jak prosté...
PS: Zajímavý je také článek "Monsanto a GM potraviny: Trable už i v Číně a v USA"(http://www.blisty.cz/txt.php?id=14874&iid=1346).
17073
28.7. 20:08
Jídlo? Nemáte na vybranou
Proč chodit tak daleko.
Podívejte se do "našich" supermaketů. Výrobcí potravin a hlavně masných výrobků vyrábí v perfekteně vykachlíkovaných prostorech, s perfektně vymitými nerezovými nádobami s vychloubanou normou ISO 900x naprosto nežratelné výrobky. Ano nežratelné, neboť ani můj pes to nesežere.
Kdepak ty socialistické špekáčky (a jak je haněli) jsou ?
17074
28.7. 21:09
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
Kdepak ty socialistické špekáčky (a jak je haněli) jsou ?
Jo, jo. Zlate komunisticke casy. Do tech spekacku se dalo vsechno, co se smetlo z nevykachlickovane podlahy, a jak na ne lidi radi stali fronty. Take na ty casy a fronty vzpominam.
17079
28.7. 23:20
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
stefan
usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?
>Kdepak ty socialistické špekáčky (a jak je haněli) jsou ?
>
>Jo, jo. Zlate komunisticke casy. Do tech spekacku se dalo
>vsechno, co se smetlo z nevykachlickovane podlahy, a jak na ne
>lidi radi stali fronty. Take na ty casy a fronty vzpominam.
brnak, opet s tebou musim souhlasit!!!!!!!!!
stefan
17103
1.8. 7:22
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
Aký s tým máš problém? Nech kúpiš akýkoľvek výrobok z mletého mäsa, aj keby bol vyrobený v najsterilnejšej výrobni, nikdy nemáš záruku, že ten potkan, čo doňho pomleli bol aspoň 100% zdravý a neskapal na prašivinu, alebo čosi podobné, prípadne nebol otrávený!!!
17273
28.7. 23:54
Socanske spekacky
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?
To teda byla "mnamka"! Uaaa!! Musel s z nich vyskvarit vsechen tuk nebo se musely zamichat do dalsiho jidla, aby se daly vubec pozivat. Byly takove pekne "nasolene". Nezapomente na bozsky "Lansmit" a "Kruti maso s vejci", klasickou "Jatrovou pastiku" (vzdycky me ukrutne zajimalo, co se do ni davalo za socanu a dava ted, taky za socanu )). I jine dalsi skvele socialisticke "dobroty" by se nasly. Abych ale nekrivdil, "Spam" to je tedy taky lahudka hodna srovnani s "Lansmitem" aj.
17108
28.7. 21:05
Jídlo? Nemáte na vybranou
vita55
vita55 (zavináč) razdva (tečka) cz 212.?.?.?
Krásný důkaz vymytí mozku reklamou jsou mléčné výrobky s 0% tuku. Paničky si za tyto vybrakované výrobky ještě připlatí a pak se cpou "barbekem" (či jak se to píše) z kterýho odkapává přismahnutý živočišný tuk. To mi opravdu můj mozek nebere.
17078
1.8. 7:28
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
Najkrajšie na tých výrobkoch s 0% tuku (aj keď drobným písmom občas priznajú 0,1-0,2%) je, že bežným spôsobom, teda odstredením sa dá dosiahnuť odtučnenie na 0,4-0,5%, zvyšok tuku nie je emulgovaný. ale zozpustený, teda sú dve možnosti:
Chemická extrakcia prbytočného tuku
Náhrada časti mlieka zmesou modifikovaného škrobu a želatiny, prípadne kombinácia oboch. Tak dostaneme tie najvynikajúcejšie a zdravotne najprospešnejšie mliečne výrobky (podľa reklamy a výrobcov).
17274
28.7. 22:20
Jídlo? Nemáte na vybranou
Kríženiu umelo modifikovaných bylín s inými sa bráni sterilizáciou týchto modifikantov.
Či je rastilna jedlá, sa dá pomerne ľahko overiť.
17090
28.7. 23:46
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?
Jo, taky me to napadlo. Zejmena, kdyz autor pise, ze GM rostliny nemaji moznost se rozmnozovat ze semene, takze at zrno ptak sezere nebo ne, rostlina nebo jeji krizenec s rostlinou "prirozenou" z nej nevzejde.
17106
28.7. 22:24
Jídlo? Nemáte na vybranou
Sterilizácia týchto plodín je potom aj príčinou, prečo si farmár musí kupovať vždy nové a nové semená. Je to preto, lebo ekologický aktivisti si toto vymohli. Takže nie je to zlá korporácia, ktorá núti farmára, aby bol jej otrokom, ale ľudia ako Thomas Smith. (Ktorý sa bez pomoci alopatickej medicíny vyliečil z cukrovky.)
17091
29.7. 9:54
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
Pokud vím, tak nižší schopnost reprodukce, dost často také naprostá nemožnost reprodukce je docela známým průvodním znakem většiny genetických manipulací.
Otázkou pak, je zda tuto vlastnost není lépe na někoho hodit, aby firmy prosazující GM měly lepší "public relation".
GM je především kšeft. Na jedné straně se lze bavit nakolik škodlivý. A na druhé straně nelze přehlédnout, že firmy prosazující prostě jdou velmi tvrdě za ziskem hlava nehlava. Pro velké firmy není problém opatřit si jakékoli potvrzení nezávadnosti, zaplatit jakoukoli testovací laboratoř, ba jí dokonce i za tímto účelem založit.
17135
29.7. 10:05
RE: Jídlo? Nemáte na vybranou
Ale nemôžeme apriori odmietať technológiu z dôvodu, že niektoré korporácie, ju využívajúcu, balancujú na hrane zákano, respektíve ho i prekračujú.
Takú istú argumentáciu by sme mohli povedať aj proti farmárom, čo toto nepoužívajú, ale povedzme že nadmieru používajú pesticídy, prípadne dusitany.
Samozrejme GM sú veľkým problémom, ale podstata je závažnejšia, ako je povedané v tomto, podľa mňa tendenčnom článku.
Ide o to, že keď budú existovať len monokultúry, budú ďaleko náchyľnejšie na škodcov, ktorý ešte dnes neexistujú ale môžu vzniknúť. (Nie som si istý, ale niekde som čítal, že ročne vzniká v prírode aj niekoľko desiatok nových druhov hmyzu.) Takže z tohto pohľadu, by GM namiesto odstránenia hladu, mohli vytvoriť úplne nové hladomory. (Napríklad.)
17136
29.7. 17:48
Milý witch doctor Murt:
"Sterilizácia týchto plodín je potom aj príčinou, prečo si farmár musí kupovať vždy nové a nové semená."
Mohl byste tady vysvětlit, jak se taková sterilizace provádí?
17159
30.7. 19:05
sterilizace
Dan
danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?
Mozna stejne jako se do bunky (rostliny, zvirete ci bakterie) vklada neprirozena geneticka informace potrebna ke tvorbe neprirozenych latek (antibiotik, insekticidu atp.)?
17218
31.7. 14:12
RE: sterilizace
Nie, ide o problém, že som napísal sterilizácia plodín, namiesto sterilita plodín, čo obecného rabína Táborského prinútilo, aby preukázal svoju múdrosť.
Každý, kto si už niekedy kúpil pomaranč a nenašil v ňom kôstky, tak vie, čo je to sterilná rastlina. Ako sa takáto rastlina vypestuje prakticky je pre mňa záhadou, ale keďža sa tým neživím, tak predpokladám, že tým nespôsobujem veľkú spoločenskú ujmu.
17248
31.7. 18:34
RE: sterilizace
Mno, to jste celej Vy, pane Murt:
"Ako sa takáto rastlina vypestuje prakticky je pre mňa záhadou, ale keďža sa tým neživím, tak predpokladám, že tým nespôsobujem veľkú spoločenskú ujmu."
Ne, pane Murt, Vy nezpůsobujete žádnou společenskou újmu, jenom opakovaně demonstrujete, že víte hovno a vedete o tom chytré řeči. I ta nejpitomější mičůrinka ví, jak se dělají pomeranče bez semínek. Česky se tomu říká roubování.
Mimochodem, rabín nejsem. Jó, rabínství, to je šmé! Košér vyčůraná živnost jak inkasovat bez hnutí prstem desátky od generální populace. Česky se tomu říká zlodějna.
17252
1.8. 9:42
RE: sterilizace
Za to vy tu demoštrujete svoje veľké vedomosti naozaj obratným spôsobom.
Prečo tak inteligentný a vzdelaný človek ako vy musí kupovať v hypermarketoch? Je to pohodlné, že? Zlenivel ste, radšej idete 500m autom, ako kilometer peši. To patrí k americkému životnému štýlu rovnako ako košer strava, tak sa nesťažujte. Nemôžete mať všetko.
17277
1.8. 16:50
Tak to vidíte, pane Murt,
zase víte hovno o americkém způsobu života a děláte z něj suverénní uzávěry.
Jak tady už pěkně popsal možnosti nákupu potravin pan Juchelka a i jiní, kdo má čas a chuť a prostředky, tak si může v mnoha případech vybrat podle libosti. V mnoha případech si ale ani ten vybrat nemůže, protože je to nepovolují zdravotnické (úmyslně nepíši zdravotní) regulace, monopolizace výroby a distribuce a podobně, jako například u mléka a některých mléčných výrobků, a podobně u masa a masných výrobků. Má to ale i své dobré důvody.
Většina Američanů si to ale dovolit nemůže. Už třeba jen proto, že nemají čas objíždět specializované obchody. Nakupovat v supermarketech se stalo pro většinu Američanů nevyhnutelnou nutností, stejně tak jako je většina rodin nucena mít víc než jedno auto. To není z lenosti nebo z pohodlnosti a mnoho Američanů takové nutnosti nenávidí.
Já s mojí paní Dášou a se psy, například, běháme tři a půl míle denně, abychom si vykompezovali nevyhnutelnou nutnost jezdit všude autem. Jo, zamudruje zase pan Murt, můžete přece jezdit na kole nebo na koni. Mno, na koni jsem párkrát do města jel, z recese a politického protestu, ale teď už ani to nejde, protože ani na kole ani na koni už na silnici nesmím.
Pan Juchelka tady naznačil, že nejlepší produkty jsou ty, které si jeden sám vypěstuje. A k tomu to potěšení a radost z tvořivé činnosti! Jenže v zemi neomezených možností tuhle možnost většina lidí nemá. Mno, my bychom ji měli a kdysi jsme si to z pionýrského nadšení, z nerozumu a z neznalosti poměrů vyzkoušeli. O tom by se dalo napsat několik srandovních knih. Měli jsme svoje vejce, mléko a všechno, co z něj jde udělat, svoje hovězí, slepičí a kuřecí, husí, perličí, krůtí, rybí, chřestýší a aligátoří a jinou místní zvěřinu, prostě všechno, co běhá po dvoře. A má panenka pláče v komoře - nakonec většinu potravin kupujeme už dlouho v supermárkytu. Kromě zeleniny a floridského a georgijského ovoce - to ale pochopí každý, kdo ochutnal třeba mango, dozrálé na stromě nebo rajče, dozrálé na poli. Mno, a občas si koupíme místní beefalo (kam se hrabe, pane Juchelko, Vaše hovězí z Kobe nebo midwestern Angus z Omaha Steak!).
Pokud jde o ty košér produkty, tak to se vůbec nedá mluvit o tom mít něco na vybranou. Drtivá většina Američanů ani netuší, že je kupuje.
P.S. pro pana Juchelku: S těmi borůvkami máte naprostou pravdu, kam se hrabou americké borůvky bez chuti a bez zápachu na borůvky z jižních Čech, to je nebe a dudy. Ty americké jsou úplně jiný druh, rostou na vysokých keřích a jsou dobré akorát tak pro medvědy. Z Chile, říkáte, jsou lepší?
17284
1.8. 18:51
RE: Tak to vidíte, pane Murt,
Tak to vidíte, pane Murt,
zase víte hovno o americkém způsobu života a děláte z něj suverénní uzávěry.
Mno, tak kdyz uz poucujete pana Murta, tak jste mu urcite nedopatrenim nerekl, ze 99% supermarketu ma oddil zeleniny a ovoce pestovane tak zvane organicky. Stoji to vic, ale kdo nema rad ty "cidy," tak si to muze koupit. Jestlize na to nema, tak at si to nekupuje a nebo at si to vypestuje. Takze se nemusi do nejakych "specializovanych obchodu.
Pokud se tyka boruvek z jiznich Cech, tak pokud si je tam nepojede nasbirat, tak v ceskych obchodech jsou boruvky stejne chuti jako v americkych. Mimo jine, malo kdo v Cechach sbira boruvky, protoze to vezme asi 3 hodiny nasbirat jeden litr boruvek. A to se malo komu chce. Sem tam uvidite jeste nejakou babicku, ktera si tu praci da.
Pokud se tyka vyrobku oznacenych "Koser" tak pan Buh zaplat za to. To totiz svym zpusobem zajistuje proces toho vyrobku. Neco podobneho jako je system ISO 90XX. Na priklad do normalniho "hot dog" parku se z prasete semele a da vsechno krome toho praseciho zachrochtani. Tam jsou rozdrcene kosti, zuby, streva, kopyta, no proste vsechno. Kdyz si koupim Koser parek, tak vim, ze tyhle veci, ktere nebyly urceny pro konzumaci tam nejsou.
Mno pane Taborsky, priste budte trochu objektivni.
17286
2.8. 6:14
Tak jak je to s tím košér párkem?
Tak Vy si opravdu myslíte, že v košér párku je jen kvalitní vepřové?
17307
2.8. 7:00
RE: Tak jak je to s tím košér párkem?
Tak jak je to s tím košér párkem?
Tak Vy si opravdu myslíte, že v košér párku je jen kvalitní vepřové?
Ne, tam neni zadne veprove. Tam je kvalitni hovezi.
17308
2.8. 18:44
RE: Tak jak je to s tím košér párkem?
stefan
usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?
>Ne, tam neni zadne veprove. Tam je kvalitni hovezi.
>
no, brnaku, a nic vic, co? jenom fucking kosher vejce, kosher voda, kosher strouhanka, kosher koreni a strevo z kosher svine, co?
ty a ten matej to mate skutecne v tech hlavach pomatene!!!!!
ted si zajdu koupit kosher "joint", mozna i kosher "cocu" a jdu se zhulit na vasi pocest a hlavne na pocest lidske debility, ktere jste jeste spolu s mikinem tak dobrymi predstaviteli!
h've ya nice one, stefan
17318
3.8. 2:07
RE: Tak jak je to s tím košér párkem?
No, to jsem moc rád, pane brnak, že jste to dodatečně vysvětlil, že jste měl na mysli hovězí a nikoliv normální párky. Tak jak jste to napsal, "Na priklad do normalniho 'hot dog' parku se z prasete semele a da vsechno krome toho praseciho zachrochtani. Tam jsou rozdrcene kosti, zuby, streva, kopyta (sic), no proste vsechno. Kdyz si koupim Koser parek, tak vim, ze tyhle veci, ktere nebyly urceny pro konzumaci tam nejsou." tak nikdo nemohl tušit, že píšete o hovězích párkách. Psal jste totiž o párkách z prasete a jak jsou kvalitnější, když jsou košér. Tak jsem se pro jistotu zeptal, abyste nesvedl nějakého pravověrného k smrtelnému hříchu. Měl jsem totiž takový dojem, že ani nepoznáte vepřové od koňského - když jste baštil normální prasečí párek a našel jste v něm kopyto.
17337
2.8. 15:35
RE: Tak jak je to s tím košér párkem?
mateji
brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
V koseru veprve maso ?
Pane Taborsky, vzdyt vite vy clovece, co je to vubec koser ?
Nechcete se venovat oravdu necemu jinemu, nez psani tady tychle
nesmyslu ? Nevim, jestli si tady s lidi delate legraci jako to
delaval kdysi spisovatel Hasek, anebo jste opravdu tak hluboce
neinformovany a (cenzurováno - osobní urážka).
17313
3.8. 8:26
RE: Tak jak je to s tím košér?
Matěji, tak mám dojem, že jste hodně nešikovně šlápl do hodně velkého hovna, když jste se zeptal: "vite vy clovece, co je to vubec koser ?". Některé aspekty košéru totiž Židi neradi rozmazávají, protože je to dost eklhaft záležitost.
Jako kluk jsem slýchával od čimelických tet, když se někdo seknul nebo říznul a tekla mu hodně krev, "Panebóže, to je krve jak vo košérový zabijačce". Myslel jsem tehdy, že je to stejné jako "Doprdele, to je krve jak z prasete", jak říkali na rozdíl od tet strejdové.
Teprve mnohem později jsem se dozvěděl ten rozdíl, když jsem si chodil pro vzorky pathologických tkání pro laboratorní praktika do pražských jatek. Na jatkách se tehdy všelijak obcházely předpisy, ale jedno pravidlo se dodržovalo absolutně - že se zvířata zabíjela rychle a bez předsmrtného traumatu. Napřílad, prasata byla před podříznutím omráčena elektrickým proudem; hovězí dobytek byl "střílen" do mozku specielním aparátem a smrt nastávala okamžitě nebo v bezvědomí zvířete.
Vzorky jsem si bral hlavně z nucené porážky, to byl zlatý důl pro mé účely. S jatečním veterinářem jsme se při tom vždycky předháněli ve stories o nejotřesnějších pathologických případech. Jednou, když nevěděl čím přetrumfnout dva týdny mrtvá siamská dvojčata, prohnilá skrz břišní dutinu krávy, se zeptal: “A košér porážku, tu jsi už viděl?”. Neviděl a tak mě pozval na příští naplánovanou.
Košér řezník si už vybral jalovici (musí to bejt jalovice, tvrdil mi veterinář) a svazoval ji řemeny nohy, když jsme vešli do menšího odděléní hlavní haly. Byl to menší, brýlatý, podsaditý chlapík v klobouku a s plnovousem, se silným předloktím a s krátkými prsty se špinavými nehty. Vyběhl proti nám abychom se hned vzdálili. Veterinář mu ale nalhal, že jsem ze zdravotního odboru Národního výboru a on že tam musí být se mnou. Chvíli žbrblal, ale pak se vrátil k jalovici, dovázal jí nohy, pak jí je řemenem podtrhl, nejdřív přední a pak zadní. Jalovice přitom bučelal, snažila se vstávat, ale svázal ji dalším řemenem do kozelce. Pak sebou už jen trhala, několikrát se převalila se strany na stranu, nepřetržite bučela, oči vypoulené a u tlamy pěnu. Šochet, nebo tak nějak tomu jejich řezníkovi říkají, potom vyjmul z pouzdra nůž, který vypadal jako veliká břitva bez držadla a jedním řezem ji prořízl krk (musí jí ho proříznout jediným řezem, vysvětloval mi veterinář, jinak to není košér a musí to dělat znovu s jinou jalovicí). Svázaná jalovice sebou začala křečovitě škubat, hlasitě chrčela proříznutým krkem, kolem plno krve, za chvíli se přestala pohybovat, jen občas seou křečovitě trhla a nakonec se jen občas zachvěla.
“Jak jim něco takového můžete dovolit?” otočil jsem se na veterináře. Pokrčil rameny a šochet se na mne z podřepu, jak rozvazoval jalovici nohy, zamračeně podíval a řekl: “To jsou jen nervy. A povolení máme od vašeho odboru”.
17355
3.8. 8:33
RE: Tak jak je to s tím košér, Matěji?(pokračován)
Omlouvači košér zabíjení tvrdí, že to je bezbolestné a rychlé. Dovedu pochopit, že poklesem krevního tlaku v mozku dojde k bezvědomí. Byl jsem příliš šokován než abych se podíval na hodinky, jak dlouho trvalo, než jalovice znehybněla. Rozhodně to bylo ale mnohonásobně déle než dvě vteřiny, jak uvádí košér literatura. Viděl jsem dost normálních porážek, kde se dobytče po výstřelu okamžitě a bez hlesu svalí na podlahu a žádné nervy s ním nemlátí o zem. A to, co jsem viděl při košér zabíjení mi nepřipadalo ani trochu bezbolestné. A nakonec, kdyby bylo tak rychlé a bezbolestné, tak by nebylo potřeba osvobození košér porážek z FDA regulací.
Kdybyste rád něco o košér alkoholu, kdo ho dělá a jak výrobu alkoholu monopolizuje, tak si zase jen napište.
17356
3.8. 4:56
RE: Tak jak je to s tím košér párkem?
mateji
brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?
Ale kde vas to bere pane Taborsky, to vite ze ne.
Jsou tyam nekdy jak sam pisete i kopyta a jedna
pani tam nasla dokonce i podkovu, ale nikde to ne-
hlasila, protoze podkova byla zlata. Vy by jste to
taky jiste nehlasil. Oni by vam ji mohli vzit a vam
bypak jen zustalo jen to kopyto. A nezlomil jste si
na tom kopyte nejaky svuj zub ? Jake to stesti. No
nemusite nic rikat, hlavni, ze vam to moc dobre pise.
Kdysi budou vase clanky otisknute i v nejake skolni
citance, clovek nikdy nevi. Ale urcite to bude pro
deti ze zvlastni skoly.
17348
2.8. 19:05
RE: Tak to vidíte, pane Murt,
stefan
usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?
>Mno, tak kdyz uz poucujete pana Murta, tak jste mu urcite
>nedopatrenim nerekl, ze 99% supermarketu ma oddil zeleniny a
>ovoce pestovane tak zvane organicky.
brnaku, je to snad naopak, ne? asi jen 1% ma organicke oddeleni.
ale u vas v "koshermarketu" to tam tak mate, co??? tady u nas jsou tzv. organicky pestovane produkty, jedno rajce stoji asi $1.-
a chutna stejne jako ty "shitovky" z bezneho obchodu!!! sousedka
byla prave takova kosherka, vse kupovala organicke a kosher, ale kdyz otevrela lednicku a nabidla mi ty plesnive produkty, tak uz jsem od ni nevypil ani vodu.
a uz dlouho nedbam na rady sarlatanu. nejzte maslo, jezte margarin, pak to obrati. nepijte kavu ani alkohol, pozdeji napisou,ze je to i zdrave, nejezte tucne, mastne, maso, pecivo, sladke, slane, moc korenene.
nejlepe asi nic anebo to, co my vam doporucujeme, co potrebujeme prodat!!!!!
a tak si davam vse, na co mam chut a hotovo, na jejich reklamy lejnuji!!!
stefan
17319
1.8. 22:59
RE: Tak to vidíte, pane Murt,
Pane Táborský,
já to také míchám a kupuji většinu věcí, snad kromě zeleniny, vajíček, sýrů apd., v supermarketu, i když u nás máme vlastně také několik organických obchodů, které vypadají jako supermarkety.
K těm supermarketům - když zde byla zimní olympiáda, seznámil jsem se shodou okolností s kulturní "delegací" české výpravy, kterou tvořili Miroslav Paleček (z bývalého dua Paleček a Janík) a Oldřich Vetchý (Tmavomodrý svět). Celkem jsme se (na tu chvíli) skamarádili a Palečkovi jsem pak dělal pár dní neoficiálnícho průvodce. Když jsme jednou zastavili v jednom ze zdejších ochodů (poměrně velký a tradiční americký supermarket, 20+ pokladen, banka, customer service, lékárna, apd.) ptal se mě, kdeže jsou ty "známé" americké supermarkety, když jsem mu řekl, že v jednom takovém se právě nachází, byl docela zklamán a reagoval "no, to je spíš jen takovej market, ne? To na okraji Prahy...". Dalo mi celkem práci mu vysvětlit, že je zde spíše trend směřující k tradičnímu staroevropskému způsobu specializovaných obchůdků a něco, co by on nazval "supermarketem" jsem zde vlastně nikdy ani neviděl...
Jinak, ty borůvky z Chile byly dobré jen jednou, kupoval jsem pak z Chile další a byly podobné jako ty americké. Čas od času se mi zdá, že se v nich vyskytne náznak, vzpomínka, na to pravé borůvkové aroma, ale s největší pravděpodobností jde pouze o autosugesci...
Jsem rovněž fanoušek amerického hovězího, nevím sice, co máte na mysli pod pojmem beefalo (kříženec?), ale jsem si jist, že to bude dobré... Hovězí z Kobe ale nechte na pokoji - normálně by to člověk na steak asi nekoupil - je to velice jemně prorostle vypadající maso, tak, že vypadá z dálky až růžově, na rozdíl od tmavě červených klasických steaků - ale ta chuť a jemnost! Naštěstí je v USA jen málo dostupné a šíleně drahé - i v Japonsku, takže rozhodně nejsem jeho častým konzumentem... ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Vy jste na Vaší farmě dělal z domácícho mléka i sýry a tak? To Vás obdivuji... Pěstovat zeleninu, to ještě ano, ale tím by to pro mě asi skončilo - nebo bych musel přestat pracovat a být jenom doma.
Na závěr se musím pochlubit - moje, tuto sezónu již druhá houbařská výprava byla opět korunována úspěchem (vzal jsem si v pátek volno, abych to těm, kdo chodí v sobotu vysbíral...). Praváky a kozáky, od malých, čerstvě narozených až po obra s průměrem nohy u země 15cm, 20cm vysokého a s 25cm kloboukem. Jelikož zde panuje momentálně strašné sucho, houby nejsou téměř vůbec červivé a rostou v horách kolem systému horských jezer, propojených meandrujícícími mikro-potůčky, které zvlhčují okolní půdu. Parádní příroda, nikde nikdo - asi hodinu autem od města (což je zde na západě jako za rohem). ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
17291
2.8. 1:23
RE: Tak to vidíte, pane Murt,
samozřejmě má být Ondřej Vetchý... ![pláču, je mi smutno... [pláč]](images/smiles/icon_cry.gif)
17299
2.8. 20:08
RE: Tak to vidíte, pane Táborský,
vy vlastne vceľku zábavný chlapík. Jazdite na koni do práce. Tu musí byť super!
To, čo viem o Amerike, je to, čo sa dozvedám:
1. Z Americkej propagandy
2. Z divnej pseudo-protiamerickej propagandy (aká sa občas vyskytuje tu).
Americká propaganda rada tvrdí o svojej zemi, ako o krajine neobmedzených možností. (Takže by ste napríklad mohol podnikať v ne-košer potravinách a keďže by boli lacnejšie minimálne o židovskú daň, isto by sa dobre predávali. Takže vlastne to, čo vidíte ako provlém, by sa dalo vidieť ako super podnikateľský zámer.) ![jsem zmaten, nerozumím... [zmaten]](images/smiles/icon_confused.gif)
Tá iná propagnda hovorí, že to tam u vás je o hovne. Čo však hovorí je aj to, že je u vás pomerne vysoká cenová hladina (čo môžeme interpretovať ako pomerne vysokú životnú úroveň), takže ste občanom bohatej krajiny. Ste štastlivec. Viete koľko ľudí v krajinách tretieho sveta by vám závidelo? Ale vy sa stále len sťažujete a sťažujete. (Čo vám samozrejme neberiem, len hovorím že je možno chyba, že s tým voľačo neurobíte namiesto toho, že míňate čas hovorením o tom. Ano?)
Ale chcel by som vám dnes najmä prejaviť sovje uznanie. Vaše príspevky ma dostávajú stále častejšie zlepšujú náladu. Je dobré, že ste sem prišli.
17323
28.7. 22:30
Jídlo? Nemáte na vybranou
A vôbec:
tie tri body, čo tam maník píše, že ako z toho von mi pripadajú trochu stupídne.
Nejesť sóju. (???) Boli časy keď v Amerike posipávali deti DDT a dnes im vadí modifikovaná sója. To sú presne také tie extrémy, ako tu u nás za starého socializmu, keď sa vravelo že Jedno vajce denne. Na tretí deň sa ukázalo, že to nie je až taká výhra.
Písať kongresmenom, že nejete sóju. (Ale konkurenčné plodiny, ich pestovatelia sa isto potešia.)
Prispievať Thomasovi Smithovi finančne na jeho kampaň proti sóji. Fakt super článok.
Stavím sa o 1Sk, že Smith je platený nejakou korporáciou, čo pestuje kukuricu, alebo dováža obylie z Kanady.
17093
28.7. 22:37
Čekal jsem, kdy se ozve někdo proti tomu článku
No, zatím vás, kupodivu, moc není.
Otázka na další čtenáře: Nikdy jsem neslyšel, že by Američané sypali své děti DDT. Ví o tom někdo něco?
>Stavím sa o 1Sk, že Smith je platený nejakou korporáciou, čo
>pestuje kukuricu, alebo dováža obylie z Kanady.
P.S. Stavím jeden dolar, že Graham je placený firmou Monsato.
17098
29.7. 10:15
RE: Čekal jsem, kdy se ozve někdo proti tomu článku
Otázka na další čtenáře: Nikdy jsem neslyšel, že by Američané sypali své děti DDT. Ví o tom někdo něco?
Videl som dokumentárny film, kde bol aj takýto záber.
(BTW: bolo to v čase, keď hádzali na svojich vojakov atómové bomby. Takže DDT na deti? Úplná pohoda.)
17137
30.7. 0:48
RE: Čekal jsem, kdy se ozve někdo proti tomu článku
A ja sa stavim o jeden Euro, ze Grahama platia Ufoni.
17180
28.7. 23:31
Jídlo? Nemáte na vybranou
stefan
usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?
no, vidite, tady je priklad lidske stupidity, neznalosti, duvery, lenosti, pohodlnosti a vseho toho dohromady. o cem mluvim, o tom, ze panicka bohata ma duveru v to ci ono zbozi, v tu kterou firmu. je lina nebo pohodlna, v horsim pripade blba a nevzdelana, ze se o to kterem zbozi nezajima dale, jelikoz drive nebo pozdeji ji ta firma odrbe kvalitou nebo kvantitou. a tak panicka zere ten stejny shit jako vsichni, jen s tim rozdilem, ze ona plati za "kvalitu a renome "big fucking bucks".
viz posledni pruzkum jak supermarkety caruji s daty na mrazenych masech a podobne.
cau stefan
17104
28.7. 23:36
Jídlo? Nemáte na vybranou
|