Diskuze k článku

O lidech a bramborech

Příspěvků 43

7.11.2009 0:35

Kam ten svět spěje?

Op 217.?.?.?

Nikam nespěje. Naštěstí je pořád stejný, nikdy nebyl lepší ani horší. Ve frontě se už předbíhali i staří Egypťané. Kéž by na nás nedopadlo nikdy nic horšího než loket "frontové" bojovnice do žeber [smích]

204325

7.11.2009 2:48

Lidi a brambory

Satanist 75.?.?.?

Docela zajimave tema co se tyce brambor, cibule a dalsich plodin jak jsem se docetl na internetu o dejinach Holocaustu tak to byl udajne sekec mazec i mezi zidama.......

204330

7.11.2009 4:43

uh ?

F.L.Vek 66.?.?.?

Uh ? Eh ? A to se prosim stalo jeste za komunistu kdy byl vseho nedostatek, nebo jsou vesnicane stale tak zaostali ?!

204331

8.11.2009 17:03

RE: uh ?

MartinM 88.?.?.?

Reakce na 204331

Vesnice jsou zaostalé? Považujete mačkanice při nástupu do pražské MHD za pokročilé? [smích]

204377

7.11.2009 8:20

mičurini

costmen 90.?.?.?

si pěstují brambory a jsou ekologické.Koupené Vám do týdne naklíčí a zčernají.,,Chci li nakrmit dám jim rybářský prut,,

204333

7.11.2009 10:47

school survey

Fany 89.?.?.?

Tento nazor sem nepatri,ale co kdybych rekl u soudu v Cechach,ze holocaust byla oslava konce valky a A.H.byl fotbalovy trener nemeckeho druzstva??Velice by me zajimalo,jestli bych byl treba odsouzen za zlehcovani holooooocaustu.Tyto nazory predvedly anglicke skolni deti. [velký smích] [velký smích]

204334

11.11.2009 4:11

RE: school survey

steve 72.?.?.?

Reakce na 204334

Tento nazor sem nepatri
... PATRI !
.. pokud by jste toto rekl v Cechach - rovnalo by se to sebevrazde. Vase manzelka by byla eliminovana, deti odebrany na prevychovu (k odberu ledvin), mate-li andulku - dostala by 16 let na tvrdo za konspirativni mlceni.
.. sousedi by byli "zfiserovani" do piksle od keksu, tchyne "zkomorovana" do sucheho krmiva.
.. vysledna zprava o prevychove vas a dalsich zucastnenych by byla odeslana britskym studentum k zabavne cetbe ..

204498

12.11.2009 20:25

RE: school survey

Fany 89.?.?.?

Reakce na 204498

Takhle dobre jsem se uz dlouhoooo nezasmal..hehehe[velký smích]

204651

7.11.2009 10:58

bolševici

palačinka113 195.?.?.?

Myslím, že jde o jev, který lze vysvětlit přetrváváním v lidech mentality, vytvořené ve středoevropském prostoru vládami bolševiků. Tehdy stále něco chybělo (sirky, tkaničky do bot, prášek na prání, pomeranče atd.) a lidi si byli zvykli chovat se ve frontách agresivně - bez asertivity odejdeš domů s prázdnou. V Čechách toto přetrvávání post-bolševické mentality je poněkud méně patrné, než třeba v Rusku nebo na Ukrajině, ale občas i tady se to ukáže. Není to ani dobré, ani špatné, je to prostě fakt, se kterým se nedá nic dělat.

204335

7.11.2009 21:19

RE: bolševici

kubrt 94.?.?.?

Reakce na 204335

Drahá placko,
čím tedy hodláte zdůvodnit obdobné chování nakupičů výprodejového zboží v bývalé západní Evropě ?

204354

7.11.2009 22:19

RE: bolševici

Rene Bartosek 68.?.?.?

Reakce na 204354

Pravdepodbne ten bolsevismus infekcne prosakoval skrze draty. [velký smích] [velký smích]

204356

7.11.2009 12:26

vegetariáni jsou za vodou

insider 85.?.?.?

a ti lidé se instiktivně tlačili. http://www.youtube.com/watch?v=1kXLPOJc54A

204338

7.11.2009 14:45

Divil byste se, pane,

Alf Aalf 90.?.?.?

ale, paradoxně, chovají se jinak.
Zažil jsem za svůj život jen tady v ČR jednu lokální a dvě velké povodně, a co jinde, to ani popisovat nechci, a mohu potvrdit, že v takových situacích se valná většina lidí chová až neuvěřitelně solidárně, velkoryse a vstřícně. Ovšem, v tzv. "normálních" situacích, např. ve zmiňované frontě, se chovají jinak. Jakmile se např. po povodních situace normalizuje, začnou se zase chovat "jako vždycky" [smích]
Proč - to netuším. A ani nevím zda se tomuto fenoménu už někdo věnoval, např. sociologové, etologové či psychologové. Pokud se zde nějaký nalézá, doporučuji tento jev ke zkoumání. [velký smích]
Sám za sebe jen tolik (názor - nic víc): Asi máme zakódováno, že zatímco normálně musíme soupeřit o zdroje, tak v krajní situaci kdy jsou postiženi všichni musíme spolupracovat aby přežil aspoň někdo. Jak praví přísloví - Psi z jednej vsi sa perů, ale na vlky sa zberů.

204344

8.11.2009 6:03

RE: Divil byste se, pane,

Saša 74.?.?.?

Reakce na 204344

>že v takových situacích se valná většina lidí
>chová až neuvěřitelně solidárně, velkoryse a vstřícně.

Souhlasím! Za opravdu krizové situace se skutečně často lidé chovají až neuvěřitelně solidárně, velkoryse a vstřícně.

>Ovšem, v tzv. "normálních" situacích,

Jednou jsem čekal na vstup do 747 do Frankfurtu, nejdříve nastupuje první třída, pak mrzáčci a maminky s dětmi a konečně ohlásí, aby nastupovali všichni. Lidé se začnou strkat až letuška se nezdrží hlášení: „netlačte se do Frankfurtu přiletíme všichni ve stejnou dobu“. [smích]

>tak v krajní situaci kdy jsou postiženi všichni musíme
>spolupracovat aby přežil aspoň někdo. Jak praví přísloví
>- Psi z jednej vsi sa perů, ale na vlky sa zberů.

U psů to jistě platí, ale platí to opravdu do samé krajnosti u člověka? Až do samotného sebeobětování?

204366

7.11.2009 16:25

Abyste se nemýlili

cepheus 213.?.?.?

Je sice pravda, že by u nás jeden pro druhého prstem nehnul, ale Češi vynikají v okamžitých událostech - '68, '89 apod., ne ve frontě na brambory. A konec konců díky Bohu za to, je to právě díky té místní apatické atmosféře, že neskáčeme pro věci jako je radar nebo Lisabon, nevěříme na teroristy, extremisty atp. a díky naší všeobecné skepsi ke všemu a všem se dáme ještě celkem obtížně zmanipulovat - i když naše imunita se s tím jak se revoluce vzdaluje stále zhoršuje, a jakou obranyschopnost bude mít generace 2000+ to je ve hvězdách.

204346

7.11.2009 19:03

Brambory,cibule,občane,

tenZulice 90.?.?.?

pamatuji,v 89'tém jsme stáli bok po boku,v tlačenici na lepší
zítřek.Nezáviděli jsme si,neboť tehdy jsme byli "holé zadky"
a téměř všichni na "jedné lodi".
Dnes,pokud jde o ony brambory,či cibuli - obecně vzato - byť by
šlo o cokoliv,vědomi si svých ještě holejších zadků,dvacetileté
masáži kapitalistické hojnosti,jsme připraveni - bok po boku -
si vzájemně rozkopat své zadky.
Tato občanská "ohleduplnost" je důsledkem oné 20-tileté "vzornici" chování především našich "politických vůdců",tedy
našich lidských "vzorů".
Povaha česká je nyní umocněna vzorcem chování politických špiček.
Co dodat ?

Sobeckost,hrabivost,intolerance,podvádění,
...jediný způsob přežití ???

204347

8.11.2009 10:58

RE: Brambory,cibule,občane,

Jiřin 90.?.?.?

Reakce na 204347

je to přece Vaše volba [smích]
já přežívám i bez těchto vlastností...

204369

9.11.2009 12:55

RE: Brambory,cibule,občane,

Nav 213.?.?.?

Reakce na 204369

Jste hvězda. Pokud ovšem nežijete mezi samými svými následovateli, tak máte velký problém a vaše cnosti vám neboudou nic platné.

204406

9.11.2009 19:25

RE: Brambory,cibule,občane,

Jiřin 90.?.?.?

Reakce na 204406

ó děkuji [smích]
nemám a nepotřebuji mít žádné následovatele
nepociťuji, že bych měl velký problém, jen nemám tolik hmotných statků, ale to je spíše ku prospěchu [mrknutí jedním okem]

204419

7.11.2009 21:52

80.-tá léta...

leo69 89.?.?.?

V 80.-tých letech minulého století, vlastně už tisíciletí [velký smích] , jsem vyrůstal na jednom z plzeňských sídlišť a žádné fronty na brambory se tam stát nemuseli. Praxe byla každý rok taková, že se v místním sídlištním nákupním centru vždy na podzim začaly brát záznamy s objednávkou kdo si kolik objednává pytlů brambor na zimu a tyto objednané a zaplacené pytle potom rozváželo družstvo jednorázově v určitý den náklaďákem, nebo častěji traktorem po sídlišti před jednotlivé vchody do domů. Např. v čísle domu xy si objednalo xy nájemníků xy pytlů brambor a tak v určený den rozvozu jim to chlapíci z družstva složili na chodníku před vchodem do domu. Ne každý byl třeba v tu chvíli doma a tak si to odklidili až po tom, kdy dorazili z práce domů. Před každým vchodem do paneláku na daném sídlišti leželo xy pytlů brambor a nic se neztrácelo a každý si poctivě vzal jen to svoje objednané. Už vidím, jak by to asi dopadlo dneska a kolik lidí by muselo ten svůj pytel "oplakat" jako ukradený...

Lidi sice měli "hovno", ale měli k sobě blíž! A to mě na tomhle současném "demokratickém kapitalismu" štve, jak se lidi jeden druhému odcizili a jaký vznikl bordel a chaos...

m, [mrknutí jedním okem]

204355

7.11.2009 22:32

RE: 80.-tá léta...

Pepa z depa 96.?.?.?

Reakce na 204355

Lepsi bych to nenapsal [mrknutí jedním okem]

204358

8.11.2009 0:05

Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!

Laskavý 88.?.?.?

Reakce na 204355

Každý soudný člověk měl v roce 1989 bolševika už plné zuby a poslouchat ty kuní držky, Jakeše a Bilaka, co měli místo mozku rudou hvězdu, bylo za trest!!! A proto šel "bolšán" od válu, ale nějak se nám zadními vrátky v jiné podobě vrátil!
Jenomže jsme zapomněli na druhou stránku věci a tou byla část
"socialistické ekonomiky" , která měla být zachována. Všechno privatizace nezachrání a také plán není úplně k zahození.Už se dnes zase mluví o plánu, protože mít rozpočet jenom na jeden rok u mnohých ekonomických záměrů nepostačuje - velké liniové stavby, energetika a další věci.
Třeba příkladně,když budu konkrétní , od roku 1970 do roku 1989 bylo postaveno více jak 2,5 milionů bytů a v těch posledních letech se již naučili stavět,takže jsou dodnes tzv. "paneláky" předmětem velkého zájmu a na realitním trhu především v Praze velmi žádané,jako laciné bydlení! Proč nemohla být tato státní výstavba alespoň v nějaké míře zachována? Ostatně je to tak v celé Evropě, že se staví laciné sociální a startovací bydlení s podporou státu, nebo obcí, ale u nás máme neviditelnou ruku trhu a tisíce bezdomovců v Praze na ulicích!!! Prostě jsme pitomci!
Trh vyřeší vše, tak máme vyřešeno!!! A když budu hodně protivný, tak za 20 let demokracie a privatizací, jsme nahospodařili státní dluh ve výši cca 1 bilion 200 miliard korun!!!!!!!!!!
To nemusím vůbec komentovat!!!! Splácet budou vnuci, nebo svatý Petr! A po 20 letech máme premiéra starého bolševika!!! To je pro ostudu!!! To se nenašel jeden slušný a schopný člověk, který za sebou nemá minulost s příslušností v KSČ a ten je jmenován do tak výsostně politické funkce jako je premiér!!! To je stejné, jako kdyby po válce jmenovali v Německu do čela vlády starého esesáka!!!! Jenomže on slaví Mojžíška a má tu správnou chlupatou legitimaci!!! [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]
Píšeš, že lidi měli "hovno", ale to není úplně pravda!!! Životní úroveň nebyla špatná a jenom abychom ještě špendlíčkem nehrabali! Je nutné si také uvědomit, že jsme o 20 let dále, ale co se týče právě vztahů mezi lidmi,někde se něco zadrhlo!Dost se stýkám s mladými lidmi a snad tam je nějaká naděje, že z nich nevyrostou karikatury na člověka, které jsou ve velké míře ve starší generaci, která je "zkurvená" bolševikem v mládí a zlodějským kapitalismem v pozdějším věku, ukradni a urvi co můžeš, přes mrtvoly!!!! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] Tak už máme co jsme chtěli! Ale demokracie a svoboda to příliš není! Demokracie a svoboda, ale taková kulhavá, takový mrzáček!!! A kdo za to může?

204362

8.11.2009 1:44

RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 204362

Kdo za to muze ?
Nezlobte se pane, ale mohou za to lide jako vy. Lide kteri se porad hrabou v minulosti, veri komunistum a chteji vsechno po socialisticky planovat.
(Zase me to vymazte, vy zastance svobody slova).

204363

8.11.2009 11:34

RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!

Saša 74.?.?.?

Reakce na 204363

>Lide kteri se porad hrabou v minulosti

Kupředu pravá, že pane Linek [smích]

>veri komunistum a chteji vsechno po socialisticky planovat.

Komunisti jsou ve Vašich chorobně zrůdných představách, pane Linku. Vždyť snad nejsou už ani v té Číně odkud zcela všechno nakupujete. Kdybyste neslintal o komunistech a nepletl si socialismus s minimální sociální jistotou, tak byste pochopil, že i v té Americe socialisticky plánují a to nejen sociální zdravotnictví.

Přes deset procent lidí by potřebovalo sociální podporu v nezaměstnanosti a psychiatři blázní.
V Orlandu zase propuštěný zaměstnanec zabil několik lidí. Pane Linek, Vy chcete být obdivován a Vy byste chtěl ten komunismus v ČR, aby se Vám dostalo o to většího odivu a mohl vyprávět a natahovat se, kam jste to až dotáhl. [velký smích]

204371

8.11.2009 15:16

RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!

Laskavý 88.?.?.?

Reakce na 204363

Tlachat o ničem ti jde Linek náramně! Kde jsem napsal, že chci všechno plánovat a že věřím komunistům!!! Ty snad lžeš i když spíš!!! Žádám editora, aby se nekompromisně zbavil a deratizoval stránky Zvědavce od všech podobných přispěvatelů!!!
Tlachavých,provokujících štěnic je nutné se zbavit zásadně a jednou pro vždy!!! Přijmu jakoukoliv kritiku, může někdo napsat třeba že jsem blbý a píšu blbé příspěvky, ale musí napsat proč a kde jsem něco podobného napsal.A docela je člověk rád, když ho někdo věcně utře, protože se chytne za zobák a podruhé takovou kravinu nenapíše!!!
Když mne však provokatér Linek napíše, že za to mohu já, ale už nenapíše za co,vymyslí si, že věřím komunistům a chci všechno po socialisticky plánovat, je zralý na pár facek!!!!!
Víš co Linek,já ti to řeknu jednou pro vždy!!!
Jdi už konečně se svými kecy, které jsou pouze uslintané a nasírací, do řitě!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nikam jinam tě poslat nemohu!!!!!!

204373

8.11.2009 11:08

RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!

Jiřin 90.?.?.?

Reakce na 204362

Velice vás zdravím pane Laskavý, mám velmi silný pocit, že jste jedním z mnoha lidí, kterým nedochází (bez urážky), že to zřízení, ve kterém žijeme, nemá s demokracií nic společného, je to postbolševický vexlácký feudalismus, kdy si bolšáni v r. 89 prostě jen převlíkli kabáty, protože věděli, že se jim v nich bude žít ještě blahobytněji a s větší mocí, než za tatíčka ÚV KSČ. Díky nálepce "demokracie" nám můžou dokola zacpávat ústa, že "tohle jsme přece chtěli" [smích] Jsou šlechtou, nemusejí nic dělat, mají absolutní nesvržitelnou moc a my jsme jejich otroky, ať chceme nebo nechceme. A protože jsou to stále titíž bolševici a vexláci (stejné rodiny, stejné mafie, pár nových jich vzniklo), nepřekvapí, že premiér je opět komanč, navíc křížený se zákulisní klikou z tzv. Izraele. Mám jednu radu - nezabývejme se tolik těmi politickými "prasaty", dostávají tak energii, kterou lze využít mnohem líp ve vztahu k lidským bytostem, ještě tu stále nějaké jsou, jak doufám [smích]

204370

8.11.2009 23:30

RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!

serpico 77.?.?.?

Reakce na 204370

přesně tak,máte recht pane Jiří,k vašemu komentu není moc co dodávat snad jen,-

"nezabývejme se tolik těmi politickými "prasaty", dostávají tak energii" - bohužel tohle zatím nedokážu,i když jsem se snažil,jakmile nakouknu občas do novin(abych zcela nevypadl z "reality"[mrknutí jedním okem],tak se mi zvedne tlak a není se mnou řeč min.půl dne,někdy dokonce sám sebe přistihnu,jak v tomto stavu myslím na docela hrůzné věci... [bliji]

204385

11.11.2009 21:24

RE: 80.-tá léta...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 204355

>na daném sídlišti leželo xy pytlů brambor a nic se neztrácelo a každý si poctivě vzal jen to svoje objednané.
Dnes nebyl k mání denní tisk v Kauflandu na Proseku, někdo ho čmajznul komplet, než ráno otevřeli.

204543

12.11.2009 2:23

RE: 80.-tá léta...

Pepa z depa 96.?.?.?

Reakce na 204543

Proc si tam tedy nenamontovali video kamery?
[mrknutí jedním okem]

204578

8.11.2009 3:22

Chtíč

tapanmisra tapanmisra (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Když osoba rozjímá o smyslových objektech, vyvíjí k nim připoutanost. Z připoutanosti se projevuje chtíč a z chtíče povstává hněv. (Bhagavad Gita 2.62)

204364

8.11.2009 17:37

RE: Chtíč

tomesm tomesm (zavináč) email (tečka) cz 88.?.?.?

Reakce na 204364

Ja myslim, Tapanmisro Dasi, ze citaty vaisnavske filosofie jsou zde zbytecne. Lide jsou takovi vsude. Prave jsem se vratil z Indie, zde je predbihani narodnim sportem. Clovek se musi obrnit obrovskou trpelivosti a shovivavosti. Kdo chce spechat, kdo chce byt hruby, tak ho nechme. Neni treba se podivovat nad bidnym stavem spolecnosti, tim nic nezmenim. Nic nezmenim ani citovanim Pisem, ktere nidko nezna. Je treba JIT VLASTNIM PRIKLADEM. Se vsim a vsude. U vseho a za kazdych okolnosti.Je vsak treba obrovska trpelivost. Kdybych se mel rozcilovat pokazde, kdyz vidim nejakou prasarnu, tak bych se uz asi zblaznil [smích] Pojdme dat priklad. [mrknutí jedním okem]

204379

9.11.2009 14:12

RE: Chtíč

tapanmisra 217.?.?.?

Reakce na 204379

Nemuzeme dat dobry priklad pokud nezname alespon trochu pisma.

204412

8.11.2009 17:53

nekdo mi zase prskal na krk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Tohle je typicke pro mnoho narodu a je to jen jedni z dalsich duvodu proc neuvazuji na vrat do rodne vlastni,privykl jsem za dlouha leta podstatne slusnejsimu a civilizovanejsimu chovani obcanu tady v Kanade,nekdy je az komicke pozorovat lidi na autobusove zastavce,vsichni stoji ve spaliru jak vojaci a kulturne nastupuji jeden za druhym do vozidla hormadne dopravy,samozrejmne se obcas nekde predvede nejaky extremista ,ale nevycvalana mensina se chte nechte prizpusobuje slusne chovajici se vetsine.Ja si snad ani nemohu rozpomenout na to,aby mne nekdo predbehl ve fonte a nebo se drze tlacil u pultu potravin.Po prijezdu do Cech to nikdy netrava dlouho, nez se setkam s neurvalym primitivem,ktery mi prska za zady na krk a neokazale se rve v pred,vlastne nekdy ten blbec ani nevi proc a kam.O discipline ucastniku silnicniho provozu radeji nebudu ani rozepisovat,vsichni si dokazeme vybavit besive behajici chodce ceskych prechodu a nekompromisne spechajici dulecite sofery.

204380

8.11.2009 20:33

RE: nekdo mi zase prskal na krk

H.Linek 76.?.?.?

Reakce na 204380

To jste napsal #64 velmi rozumne. Podobne je to i ve Statech. Lide nepredbihaji, jsou zdvorilejsi a chodec na prechodu neni lovna zver.
Na druhe strane pri svych navstevach CR vidim jakysi pokrok, ktery vam zrejme unikl. Prodavaci jsou dnes mnohem slusnejsi, obchody jsou plne zbozi, ubyva ruzne te nenavisti, hrubosti a dalsich nesvaru. Jde to mnohem pomaleji nez si lide asi predstavovali a ja se nedivim jejich netrpelivosti. Stejne jako dalsi ctenari, davam vinu spatne politicke atmosfere a vlivu starych komunistu. Ti podle me nemaji v parlamentu a soudnim systemu co delat, dava to spatny priklad. Denacifikace pomohla v Nemecku, pomohla by ve forme dekomunizace i v CR.
Takhle spousta toho spatneho pretrvava. Dukaz jsou napriklad reakce Laskaveho a do znacne miry i Sasi. S nekym takovym se rozhodne neda polemizovat a je to ke skode vsem.
Reci o nejakem planovani jako bylo za komunistu jsou ostatne nesmysl. Jiste - planovat musime vsichni. Od hajzlbaby az po managera Skodovky. Ale stat se do planovani firem nema co plest.
Staci vzpomenout na priklad firem CZ a Jawa, ktere jeste na zacatku 60 let zasobovaly motocykly tretinu celeho sveta. Kdyz zajem o motorky znenadani prudce stoupl, nebyly diky petiletemu planu obe firmy schopny zareagovat a ztratily navzdy svetove trhy ve prospech Japonska a dalsich zemi.
A prece se dodnes najdou takovi, kteri jsou ochotni vinit za pretrvavajici mizerii kapitalismus a trh.

204382

9.11.2009 11:30

RE: nekdo mi zase prskal na krk

voyta 82.?.?.?

Reakce na 204382

Máte naprostou pravdu. Předbíhání, tlačenice... To by so v Good ol' USA nemohlo nikdy stát.

http://www.youtube.com/watch?v=7wNuvuZr9cA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=u_XOSE2AqSE&feature=related

204400

9.11.2009 13:30

RE: nekdo mi zase prskal na krk

KILLROY 192.?.?.?

Reakce na 204382

Hoci Vojto pastol fajnovy link ako to vyzera ked spodina chce byt prva vo Wall Marte ked je vypredaj, ale skor Vam davam za pravdu s tym spravanim ludi v USA.
Neviem len, kde beriete presvedcenie ze "dekomunizace" by pomohla. Ti stari komunisticki paprdovia sami nevedeli o com tocia, neverili ze buduju uspesny system. Len zili z vyhod ktore ich funkcie ponukali. Denacifikacia bola, lebo ludia systemu verili a mali na neho dobre spomienky pred vojnou. Myslim ze sa to neda porovnavat. Co by ste navrhovali dnes? tlaci sa na jazyk de-"demokratizacia" v manipulovanej mafianskej forme ako ju po 20 rokov od 1989 zijeme.

204407

9.11.2009 14:06

H.Linek zase lže jako prase!!!

Laskavý 88.?.?.?

Reakce na 204380

Já sám nejsem expert na plánování, pouze jsem zde prezentoval názor,který se začal diskutovat v odborné ekonomické veřejnosti!
Jednak jde o fakt, že je mnoho investičních akcí, kde interval ročního zúčtování vůbec nestačí!!! Je nutné zajistit takovou investici na mnoho roků dopředu! Dokonce je veliký problém čtyřletého volebního období, protože jedna politická garnitura něco začne a přijde druhá po 4 letech a záměr zruší a škody zaplatí daňový poplatník!!!! Příkladně všechny velké liniové stavby /dálnice,železnice ale i třeba rozvoj letiště/ je nutné dlouhodobě naplánovat!!! a zajistit investice, protože se může stát, že uprostřed stavby dojdou peníze a co potom z rozestavěnou stavbou, jejíž konzervace je v průběhu roků někdy dražší, než její včasné dohotovení!!!
Zrovna tak energetika a její rozvoj se musí naplánovat na mnoho let dopředu! Dokonce i v průmyslu a to nemusí být jenom ten těžký a veliký, ale i ten spotřební! Je všeobecně známo, že je nadbytek kapacit v automobilovém průmyslu o 20 až 30% a někdo bude muset jít z kola ven, což se nás Česka bytostně dotýká, protože vyrobíme cca 1 milion aut ročně a na své trhu prodáme
s bídou desetinu vyrobeného množství! Jistě namítnete, že trh a konkurence vše vyřeší, ale jaké budou celospolečenské ztráty, to již nikoho nezajímá! Kdo bude platit podpory v nezaměstnanosti?
Majitelé automobilek jistě ne!Na jednoho pracovníka v automobilce je navázáno cca 10 pracovníků v dodavatelském průmyslu!!! Takže i zde je nutné najít systém, který nebude rušit volný trh a přitom zamezí plýtvání zdroji! V plánování jde o formu regulace trhu, kdy je nutné citlivě nastavit míru regulací! Ekonomika bez regulace se posléze dostává do neřešitelných situací, jako třeba v USA, kde doplácí daňový poplatník na džungli v bankovním sektoru astronomickými částkami / cca 700 miliard USD / a přitom, lidé ,kteří škody zavinili jsou nepostižitelní a volně přecházejí do jiných příbuzných oborů a tam škodí dále!!! Zde jsou bohužel i ve vleku s politiky, takže potom se škody zametou pod koberec a nic se nikomu nestane, jenom daňový poplatník zapláče!!!!!!
Rozumný způsob plánování souběžně s působením tržních sil je potřeba jako sůl!!! Příkladem může být Čína, kde nechali velkou část ekonomiky trhu, ale zásadní věci si musí stát ponechat!!!
Je odbornou otázkou, kolik plánovat a kolik nechat trhu, ale současný model celosvětové tržní žumpy je dlouhodobě neudržitelný a ve finále zaplatíme všichni, třeba válkou a hlavně válkou o zdroje, která šmahem vyřeší všechny nevyváženosti trhu!!! [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

204411

9.11.2009 13:54

Svet je porad stejnej

Ursus 83.?.?.?

nebyl lepsi ani horsi...to ptoste jen clovek starne

204409

9.11.2009 15:02

U nás na vsi.

Desmos 90.?.?.?

Pochybuji, že u nás na malé vsi na Vysočičině by se lidé takto chovali. Je to zřejmě regionem i konkretním místem. My si tady sami udržujeme neoficiální hospodu, dělaji zde poutě a i přes drobné rozmíšky je ves soudržná. Možná by se k nám mohli jít od Zlína poučit.
Nechci být jedovatý, když vidím žižloně Tupolánka a Čunka tak to naznačuje co zlínsko plodí. Ostatně, největší debil na vojně co jsem zažil byl také ze zlínska, z Jablunkova. Omlouvám se těm normálním zlíňákům. I ten co psal tento článek asi bude z podobného těsta. Místo aby se ozval a předbíhače zpražil, raděj si vyleje srdce jen virtuálně. My z naší vsi řešíme hned na místě.

204415

11.11.2009 19:34

Je historický rozdiel

Čitatelka 91.?.?.?

Stávali sme vo frontách na banány či pomaranče ale disciplínovane pred nežnou. Naše národy odvtedy zvlčeli a sú ukážkou morálky života v kapitalizme.

204537

11.11.2009 21:11

RE: Je historický rozdiel

kubrt 94.?.?.?

Reakce na 204537

Akorát je tu jeden rozdíl,drahá. Pomeranče nebo banány byly třešničkou na dortíku, domácího ovoce bylo dost a za pusu. Erteple a cibuli řadím myslím nejen já mezi základní potraviny [pláč]

204542

12.11.2009 16:33

To bych nečekala - taková ptákovina, a jaký hašteření to vyvolá...

Lenka R. 90.?.?.?

Gratuluji, pane autore, tenhle článek je trefa. Nikoho nepomlouvá, neuráží, neuvádí zjevně přehnané informace - a přece to zvedlo "vlnu zájmu a odporu". Ano, toto je zjevně cesta, jak přimět lidi k reakci, aniž byste někoho přímo napadal. Pár řádků - a jak celý dvorek kejhá! Jen nevím, jaký to má smysl. Že by Page Rank? [chechtot]

204638

25.11.2009 1:31

Brambory nebo autobus ono je to jedno.

george husek 82.?.?.?

Jezdim autobusem dvakrát týdně do Prahy. Na nástupišti nás vždy čeká asi dvacet. Autobus přijede úplně prázdný. V autobuse je okolo 40 míst. Od samého začátku každému (s IQ nad 50.) muselo být jasné, že je tam místo pro každého z nás. Nejdříve se do autobusu nacpou ti co přišli polední. Pak mládež a na konec ti co tam čekali od začátku.
Všichni se musí tlačit.
Ještě to bude trvat mnoho let než sem do Čech příjde civilizace.

205651

Příspěvků: 43

07.11. 00:35 Op  Kam ten svět spěje?
07.11. 02:48 Satanist  Lidi a brambory
07.11. 04:43 F.L.Vek  uh ?
08.11. 17:03 MartinM  RE: uh ?
07.11. 08:20 costmen  mičurini
07.11. 10:47 Fany  school survey
11.11. 04:11 steve  RE: school survey
12.11. 20:25 Fany  RE: school survey
07.11. 10:58 palačinka113  bolševici
07.11. 21:19 kubrt  RE: bolševici
07.11. 22:19 Rene Bartosek  RE: bolševici
07.11. 12:26 insider  vegetariáni jsou za vodou
07.11. 14:45 Alf Aalf  Divil byste se, pane,
08.11. 06:03 Saša  RE: Divil byste se, pane,
07.11. 16:25 cepheus  Abyste se nemýlili
07.11. 19:03 tenZulice  Brambory,cibule,občane,
08.11. 10:58 Jiřin  RE: Brambory,cibule,občane,
09.11. 12:55 Nav  RE: Brambory,cibule,občane,
09.11. 19:25 Jiřin  RE: Brambory,cibule,občane,
07.11. 21:52 leo69  80.-tá léta...
07.11. 22:32 Pepa z depa  RE: 80.-tá léta...
08.11. 00:05 Laskavý  Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!
08.11. 01:44 H.Linek  RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!
08.11. 11:34 Saša  RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!
08.11. 15:16 Laskavý  RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!
08.11. 11:08 Jiřin  RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!
08.11. 23:30 serpico  RE: Je to trochu od tématu , ale jak bylo za bolševika a zdali také s vaničkou nebylo vylito dítě!
11.11. 21:24  RE: 80.-tá léta...
12.11. 02:23 Pepa z depa  RE: 80.-tá léta...
08.11. 03:22 tapanmisra  Chtíč
08.11. 17:37 tomesm  RE: Chtíč
09.11. 14:12 tapanmisra  RE: Chtíč
08.11. 17:53  nekdo mi zase prskal na krk
08.11. 20:33 H.Linek  RE: nekdo mi zase prskal na krk
09.11. 11:30 voyta  RE: nekdo mi zase prskal na krk
09.11. 13:30 KILLROY  RE: nekdo mi zase prskal na krk
09.11. 14:06 Laskavý  H.Linek zase lže jako prase!!!
09.11. 13:54 Ursus  Svet je porad stejnej
09.11. 15:02 Desmos  U nás na vsi.
11.11. 19:34 Čitatelka  Je historický rozdiel
11.11. 21:11 kubrt  RE: Je historický rozdiel
12.11. 16:33 Lenka R.  To bych nečekala - taková ptákovina, a jaký hašteření to vyvolá...
25.11. 01:31 george husek  Brambory nebo autobus ono je to jedno.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

45

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc únor přispělo 100 čtenářů částkou 13 560 korun, což je 45 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Buzny sbírají podpisy pod petici požadující svatby. Politici jim jsou nakloněni21.02.18 21:11 Česká republika 3

Neidentifikované vrtulníky v Afghánistánu21.02.18 02:27 Afghánistán 1

Protiruské pogromy na Ukrajině20.02.18 02:04 Ukrajina 0

Švédsky absurdistan. Krátke multikultúrne spravodajské okienko zo Švédska19.02.18 12:29 Švédsko 0

Starosta (soc. dem.): V Castel Volturno diktují pravidla Nigerijci19.02.18 01:36 Itálie 0

Německem i Rakouskem zní: Zrušme poplatky rádiu a televizi18.02.18 21:49 Německo 0

Sociální úřad přiznal migrantce s dětmi 7.345,45 eur měsíčně. Lidé, kteří to rozlobeně komentovali, budou stíháni pro nenávistné podněcování18.02.18 20:10 Německo 2

Dovolená jen pro černé Američanky18.02.18 16:39 USA 2

Berlín: Protestní pochod žen proti islamizaci k belínskému federálnímu kancléřství18.02.18 16:28 Německo 0

Viersen: Afričan znásilnil 65 letou Němku18.02.18 15:56 Německo 1

"Mnichovský diktát" EU: Pokud ministerstva sama neskoncují s rušivými emocemi okolo relokací, nadiktuje "konečné řešení" Rada Evropy18.02.18 15:43 Evropská unie 1

Dívky mizí ze startu formule 1. Jsou v protikladu s normami dnešní doby18.02.18 15:19 Neurčeno 0

Než migrant překročí hranice Evropy...16.02.18 18:35 Neurčeno 2

Vysoká hra Putina: Turecko nakupuje ruské S40016.02.18 16:25 Turecko 7

Transgender kojí15.02.18 14:47 Británie 1

Dva teplí sdílejí fotku "svého" dosud nenarozeného dítěte na Twitteru 14.02.18 17:23 Británie 3

Přihlouplí češti umělci opět školí Zemana a potažmo národ14.02.18 16:45 Česká republika 3

Tak je to tady: vláda znovu hlásí Česko k fiskálnímu paktu14.02.18 16:34 Neurčeno 0

Kto vraždil na Majdane?14.02.18 07:54 Ukrajina 2

Korfu: Pákistánec pobodal Brita14.02.18 00:36 Řecko 1

Měnové kurzy

USD
20,58 Kč
Euro
25,35 Kč
Libra
28,70 Kč
Kanadský dolar
16,23 Kč
Australský dolar
16,12 Kč
Švýcarský frank
21,96 Kč
100 japonských jenů
19,12 Kč
Čínský juan
3,25 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
8,12 Kč
Ukrajinská hřivna
0,76 Kč
100 rublů
36,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 341,05 Kč
1 unce stříbra
342,22 Kč
Bitcoin
214 954,42 Kč

Poslední aktualizace: 21.2.2018 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 215