Diskuze k článku

Malý velký farmaceutický skandál

Příspěvků 41

21.1.2009 8:10

Moudro mé mámy

Jarmila 83.?.?.?

Moje máma vždycky říkávala: Lékař předepisuje léky, aby byl z něčeho živ, lékárník ty léky vydává, aby byl také z něčeho živ- ale chytrý pacient ty léky zahodí- aby taky zůstal naživu.[smích]

Jinak SUKL si otevřel web, aby si lidé mohli na internetu vyhledat účinky jakéhokoliv léku:
http://www.leky.sukl.cz/

181633

15.3.2011 13:42

RE: Moudro mé mámy

dahliapoverty dahliapoverty (zavináč) seznam (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 181633

Skvělé! Maminka byla (nebo stále ještě je) velice moudrá žena.

239557

21.1.2009 8:29

.

cyp 85.?.?.?

Nejlepší léky jsou pivo a sex.

181635

21.1.2009 8:37

Možnosti SUKLu jsou omezené

Pierre 62.?.?.?

Pokud EMEA vydá pro lék souhlas pro EU, SUKL to musí v podstatě akceptovat. Zkoušky léků jsou mimořádně časově i finančně nákladné, opravdu věříte tomu, že když jsou jednou provedeny a uznány jako vyhovující (ať už jde o klinickou zkoušku nebo o stabilitní testy), že je bude někdo provádět znovu? (I kdyby k tomu došlo, bude je znovu provádět výrobce na smluvních pracovištích) Skupina testovaných osob musí vyjádřit souhlas s testováním - kde seženete třeba těhotné ženy, které dají souhlas s testováním nového léku na sobě (contergan je sice už 50 let za námi, ale pořád zůstává v živé paměti). Současný trend je takový, že se co možná nejvíce zkoušek posouvá dio zemí, kde nejsou z etického hlediska až tak moc choulostiví.
A co se zákazu týká, v tom je SUKL už úplně bez viny - vydat upozornění nebo nařídit stažení léku může pouze v případě, kdy mu je hlášena tzv. nežádoucí příhoda (stejný postup platí pro léky i pro zdravotnické prostředky vč. in vitro diagnostik) nebo v případě, kdy je tato nežádoucí příhoda oznámena jinému regulátorovi v jiné zemi a ten vydá příslušné rozhodnutí - pak SUKL reaguje nikoli na nežádoucí příhodu, ale na toto opatření. Pokud tedy jiný regulátor nevydal opatření a SUKLu nebyla hlášena nežádoucí příhoda na území ČR, pak SUKL nemůže nic dělat. Takto jsou nastavena pravidla. Problém není v lécích a jejich schvalování, stejné potíže jsou s bezpečností všech výrobků uváděných na trh v EU. Obávám se, že nemá smysl se rozhořčovat nad léky nebo hračkami nebo potravinami - to všechno je součástí přesunu národních pravomocí do Bruselu. A mohu-li si dovolit otázku - jak to všechno souvisí s privatizací nemocnic?

181636

21.1.2009 12:22

Farmaceutická genocida

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 181636

Zeptal jsem se známého, pracujícího v biochemickém výzkumu: "Víš, že očkování (zvlášť kojenců a dětí) poškozuje imunitní systém a jeho prospěšnost je nižší než následné zdravotní komplikace?"
řekl:"Vím.Vždyť se blízko tohoto oboru pohybuju."
já na to:"A přesto jsi nechal udělat ze své právě narozené dcery očkovací jehelníček?"
odpověď: "Je lepší, když bude mít na několik let zlikvidovanou imunitu, než kdyby nám ji nějaká kráva ze sociálky odebrala za zanedbání péče (očkování) a ty roky strávila v diagnostickém ústavu než by nám ji soud po několika odvoláních vrátil."

Toliko k tomu, jak se náš stát stará o blaho farmaceutických firem.Napřed ti v útlém dětství zničí zrdaví a ty jim pak budeš po zbytek života cpát další peníze aby tě vyléčili (dalšími léky, u kterých převažuje poškozování zdraví nad jeho léčivými schopnostmi).
Velice se mi nezdá ta hysterická kampaň za očkování "proti rakovině" děložního čípku (papilomavirus).Útočí to na ženy ze všech stran, billboardy, reklamy v ženských časopisech, dokonce se k tomu přidaly i kosmetické firmy.Vsadím se, že za deset let se ukáže,že třetina z očkovaných bude neplodných, třetině se budou rodit zrůdičky a poslední třetina dostane rakovinu.
To není paranoia, to je postoj získaný po delší době googlení (na téma: pharmacy, vaccination, controversy, damage, Mathias Rath) a potvrzení velké části vygoogleného,mj. několika lékaři a lidmi z oboru.

na závěr trocha optimizmu:
ČR podepsala jakousi evropskou chartu práv pacienta, podle které pacient nemůže být nucen k lékařskému výkonu. Takže svéprávný plnoletý člověk může v klidu odmítnout očkování.(problém může nastat u dětí se sociálkou-viz výše)

181644

21.1.2009 16:06

RE: Farmaceutická genocida

MedWet 194.?.?.?

Reakce na 181644

Neviete nahodou z hlavy, ci to podpisala aj SR? Alebo kde by som to vedel najst.
Mna nutia na ockovanie proti tetanu uz kolik let. [smích]
Dakujem.

181665

21.1.2009 16:56

RE: Farmaceutická genocida

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 181644

na hysterickou kampaň za očkování "proti rakovině" způsobené papilomavirem mám velmi podobný názor (odmítavý).
před cca 1-2 lety jsem někde na internetu (nemohu to teď najít) četl velmi alarmující článek či studii, kde se uvádělo, že některé očkované dívky a ženy po tomto očkování postihly určité dost těžké zdravotní potíže, z nichž se ani za léta nevyléčily (v podstatě zůstaly invalidní), a že dokonce malé procento po tomto očkování zemřelo.
navíc je to drahé očkování, a tedy zřejmě dost velká motivace k drahé kampani a masovému protlačení i přes vědomí rizik.
obecně mám k očkování a především jeho vynucování státem docela negativní postoj.

181672

21.1.2009 19:40

RE: Možnosti SUKLu omezené nejsou, SUKL neumí pracovat

amiourová katka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 181636

protože vyhodil svou zodpovědnost tím způsobem, že vytovřil závadnéou koncepci - opravdu musíme vytvářet specializované útvary policie a prokuratury, aby došlo k tomu, že SUKL nahlédne důvodná podezření (resp. důkazy - které jsem mu v případě SILGARDU dodala), že je něco nesprávmého. Pokud jsou podklady falešné a založené studie věcně nesprávné - jsou to jen samé důvody proto, aby takovéto léky do prodeje puštěny nebyly. Výrobce by se rychle naučil povinnosti přistoupit na důkladný koncept vědce farmakologa např. kapacity Garratiniho - alespoň - a nutné forenzní skrutinium věrohodnosti a vpustit do příbalového letáku ty informace, které tam být mají. Pro ukázku doporučuji článek v MFDNES o tom, jak klinické studie vypadají - doktor pacientovi nic neřekne, rutině jej vyšetří a podá mu pilulku. Protože šlo o novinářku s akreditací pro mainstremový tisk, považuji existenci těchto postupů na našem území za prokázanou.
A jak to souvísí s privatizací nemocnic - inu každá nemocnice si přeci vybírá dodavatele - a když jde jen o zisk, lékařské nároky padají tak rychle, jak malý je průsak informací o rizicích do všeobecného povědomí. O celém, případu dohadování se SUKLEM v případě SILGARD viz ještě tento týden Blisty, doufám. Doloženy důkazy, doložena odpověd SUKLU. Opravdu musí tato společnost vytvářet jen deviantní struktury?

181681

21.1.2009 23:40

RE: Možnosti SUKLu jsou omezené

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 181636

máte to trošku popletené - ale jen zcela pochopitelně - on totiž, když se člověk chce uplatnit, tak nejsnazší je vstoupit do nějaké struktury a formy - a tdy už se kývá nebo neodkyvuje hypnotický vehikl - všechny ty kolektivní psychické záležitost - jde ovšem jen o to, zda jste tváří v tvář faktům schopna tento hypnotický model uzdravovat - pošlu vám kontakt na sub signo veneni - které mi podalo zprávu o neuroloických potížích své dcery (tlak za očima atd) po první akcíně - =údajně bylo hlášení podáno. VY mi řekněte, co SUKL udělal. Ano, opravdu si myslím, že deviantní modely fungování se uzdravují jen prostřednictvím vyšší morálky.

181695

22.1.2009 4:17

RE: Možnosti SUKLu jsou omezené

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 181636

Ne, nemel by to automaticky akceptovat. A dle meho nazoru pri komlikacich u pacientu, by si na to mel posvitit. Skutecna veda neprijma slepe nove objevy, ale hezky si je proveri empirickymi metodami v jinych laboratorich. Bez ohledu na naklady a casove prodleni, veda deformovana byznysem by mela byt kontolovana z vice stran. Byznys vladne pezezi, a korupce je mocna carodejka. Vice nezavislych pohledu se korumpuje podstane hure a hrozi vetsi riziko i uniku informaci.

Autorka nakousla velmi palcive tema a clanek je vynikajicim podnetem pro velmi zajimavou diskuzi. A aby toho nebylo malo, tak tady soupnu neco, co bylo i pres protesty odborne verejnosti preneseno do ilegality, protoze to stalo v ceste velkemu byznysu. Prirodni produkty totiz nejdou patentovat, to hodne souvisi i s GMO. Dale kdyz mame tu svobodu a pravo na informace bych rad vedel, zda jsou v CR pristupne statistiky ohledne umrtnosti novorozenta a kojencu na vakciny, ktere jsou tusim ze zakona povinne.
http://www.czechfp.cz/site/?p=2288

181725

23.1.2009 7:48

RE: Možnosti SUKLu jsou omezené

Jarmila 83.?.?.?

Reakce na 181725

Ano, byznys a zisk z léků má často přednost před zdravím lidí. Tak například v případě antikoncepce pro ženy vznikly podivné nesrovnalosti. Snad by nám někdo ze SÚKLu mohl prozradit, jak možné, že postinor podražil o 26 500 procent? Kdyby takto podražilo máslo, tak by stála kostka másla místo dnešních 20 Kč celých 2 650 Kč. A to není u toho postinoru jediná podivnost. Za komunistů to byla regulérní antikoncepce, kterou doktoři předepisovali ženám, které neměly pravidelný sexuální styk. Čili tak dobrá třetina žen nemusela používat denní antikoncepci, což šetřilo jejich zdraví i přírodu. Účinky dnešního postinoru byly ale zesíleny tak, že je po něm ženám špatně. Čili nejen jeho úděsně přemrštěná cena, ale i jeho nepříjemné účinky zajišťují, že je používán jen výjimečně. To se děje patrně proto, aby všechny ženy bez rozdílu byly nuceny pojídat pouze denní antikoncepci. Z hlediska zisku je to nejvýhodnější- to se miliardy někomu hrnou samy do kapsy. Ale z hlediska zdraví žen a přírody je to špatně. Nebudu popisovat všechny ty špatné účinky, jenom zmíním účinek na přírodu. Vyplavené estrogeny ovlivňují všechny živočichy i rostliny, a taky muže. Stávají se méně plodnými a mají méně spermií. No, ale hlavně že si někdo mastí nebývale kapsy, to je pro někoho to nejdůležitější hledisko.

Taky by mě zajímala ze strany SÚKLu další věc: proč dodnes neschválil mifepriston, když v západním světě se již používá 20 let.

181853

21.1.2009 10:46

v ČR běžná praxe

PG 195.?.?.?

Lékař vypíše recept (na někoho), lékárník v té hodnotě objedná od distributora kosmetiku nebo elektroniku a úhrada se vyinkasuje od pojišťovny. Dotyčný pacient buď neví, nebo to toleruje.
Na to není třeba karabiníků, stačí se zeptat podnapilých lékařů a lékárníků.

181641

22.1.2009 23:23

RE: v ČR běžná praxe

zyx 83.?.?.?

Reakce na 181641

tak tak a jeste hůře... [pláč]

181833

21.1.2009 12:54

B17

android 195.?.?.?

Malokto tusi, ze napr. rakovinu mozu vyliecit s B17: linka
Hlavne, ze profituju z chemoterapie, ozarovania.

Uvodom:
Here is how it works: Cancer loves sugar. The sugar in the apricot seeds surrounds cyanide. The cancer draws in the sugar, eats it, and releases the cyanide at the cancer cell and only at the cancer cell: sort of like a smart bomb. The problem with this is that some people take too much. While others take enough, but also have a diet high in sugar. Simply put: you must stop all sugar consumption, cut back drastically on carbohydrates, and then take your apricot seeds. Otherwise, you can do your body a great disservice, and not do anything to battle your cancer.

Dalsie informacie:
www.b17vitamin.com
apricotseeds

Pripravky:
link1
link2
link3

Video:
World Without Cancer 1of2.wmv
World Without Cancer 2of2.wmv

181649

21.1.2009 22:10

RE: B17

amiourka kamio (zavináč) centrum (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 181649

Nevím jestli jde sehnat B17 samotné, mne neuroložka nabídla B na neuropatii, ale vzhledem k minulé léčbě Hodgkina (plně, i když skrze kladku Rakovina sro - tj následky, ) upozornila, že B rakovinný rozvoj naopak podporuje.
Mám ale jiný problém, dcerku subjektivně čtrt roku pobolívá bříško, nyní subjektivně bolí střeva při kakání. Domnívám se, že vzhledem k subjektivní bolesti není klasické vyšetření kolonoskopií vhodné. Také se jí čtvrt roku motá občas hlava. Předčasné dospívání, špatné držení těla (bederní a křížová oblast), také vyvalené bříško dědičně a zřejmě špatné úpony ve spodní části břicha - jež by se daly napravovat podle fyzioterapeutky chytrým cvikem při mírně pokrčených nohách vlehu tlakem do špičky, když se to provede správně, léčí to jak držení těla, tak ploché nohy, tak dno pánevní. Nad fyziologií svého zažívání má dcerka značný přehled - umí krknout na požádání a vlastně i ví, kdy si prdne. Kde se vzala bolest nevíme, jinak bychom měly podezření ještě na Crohnovu chorobu. Kromě bolesti střev je ale dnes dcera extrémně veselá a zpívá si. Říká se, že u devadesáti procent dětí jsou bolesti bříška psychologického původu - jenže i doktor řekne - to jsem si myslel taky, a pak se ukázalo, že můj syn ty žaludeční vředy opravdu měl. Zkoušíme dešifrovat tu bolest. Dcerka má určité zkušenosti se samoléčbou - když se jí ve čtyřech objevila bradavička, byla instruována, že na jejím zmizení byl poprvé dokázán účinek hypnozy - a hle, do týdne bradavice zmizla. (BRadavice jsou virové). Tak ještě chvilku budeme asi hledat, kde se vyskytují lékaři, kteří umí vyléčit a mají hluboké znalosti. [bliji]

181689

21.1.2009 14:19

Poznámka

Filip S 147.?.?.?

Nechce se mi to číst. Můžu ale potěšit čtenáře, že na lékařských fakultách jsou budoucí lékaři vzděláváni v tom duchu, že privatizace nemocnic a liberalizace lékařské péče jsou špatné. Já sám bych to i dovolil, ale jen za podmínek, které jsou takřka utopické. Jelikož ty utopické podmínky sotva někdy nastanou, tak jsem proti.

181657

22.1.2009 4:20

RE: Poznámka

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 181657

Hmm kdyz jeden je linej cist, tak me prekvapuje, ze neni linej psat. Chtit se na neco konkretne preptat z clanku? Radeji to zkusim u tech, co ctou. [velký smích] [velký smích]

181726

21.1.2009 17:35

Ockovani

yto 193.?.?.?

Zajimavy clanek o ockovani zde http://www.metabolicketypy.com/ruzne_1.htm.

181673

21.1.2009 18:41

reakce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

to Pierre
- s přesouváním výzkumu se mýlíte - pokud proběhne studie za takových podmínek, že jsou pochyby o dodržení etických podmínek, nebude nikde publikována a jako taková nelze použít k registraci.

to očkovací anonym
- to, že někdo uklízí v laborce, ještě neznamená, že je ve výzkumu nebo dokonce že je autoritou na odborné otázky oboru. To, že očkování oslabuje imunitu je svým způsobem pravda - v průměru skutečně oslabuje imunitu, protože umožňuje přežít i těm, jejichž slabá imunita by byla příčinou jejich časného úmrtí.

to PG
- přečtěte si něco o úhradových limitech.

181678

22.1.2009 4:27

RE: reakce

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 181678

Dobre jake jsou teda statistiky povinnych ockovani umrti u deti? Jake jsou treba statistiky umrti u starych lidi pri ockovani proti chripce? Sehnat srovnavaci statiticky vzorek neockovanych deti je zrejme nemozne, ale u ockovani proti chripce by to snad nemel byt problem? Nebo je to prilis drahe zjistit, jetli je efektivnejsi ockovani nebo prirozena imunita. Ony ty chripkove viry podlehaji docela rychle zmenam. Velmi pravdepodbne to v laborce podle reakce vedete. Ja jsem spise takovy zvedavy uklizec. Od uklizece bych zduvodneni na zaklade dat nechtel, ale od odbornika se rad necham poucit.

181727

22.1.2009 11:40

klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 202.?.?.?

Reakce na 181678

1)lžeš
klinický výzkum se skutečně přesouvá k nám na východ. Ona je totiž velmi malá pravděpodobnost, že se český (ukrajinský) pokusný vohnout (zvyklý držet hubu a krok) bude domáhat odškodnění, pokud zjistí nějaké etické problémy (třeba poškození orgánů, zjištěná už na potkanech, o které nebyl předem informován). Tohle by na západě nikomu neprošlo, novináři by tuto firmu roznesly na kopytech a to se v našem státě prodejných novinářských prostitutů stát nemůže, s čímž farmafirmy počítají.A v neposlední řadě to je laciný pokusný materiál.
Příkladem je nově zřizovaná pokusná pobočka americké kliniky Mayo v brněnské FNuSA.Tato nebude obsahovat operační sál pro pokusy na zvířatech jak bývá zvykem (ty zústanou v zahraničí), ale jen pro pokusy na lidech (levné bílé maso u nás na východě).Ředitel nemocnice proti tomu protestoval s poukazem na neetičnost takového řešení a po zásluze byl vyhozen.

2)tuplovaně lžeš
tenhle můj známý "uklízeč v laborce" má doktorát v oboru, kromě svého domovského pracoviště spolupracuje na výzkumných projektech na dvou univerzitách a přednáší na konfrencích nejen v ČR ale i v zahraničí.

A čeho jsi dosáhl ty?
Kolik jsi dostal grantů?
Na kolika výzkumných projektech pracuješ?
Kolik máš publikací se slušným impakt faktorem?
Měl jsi vůbec nějaký příspěvek na jakékoliv zahraniční konferenci?
Podle mě jsi spíš ty podržtaška z laboratoře, možná s Mgr. nebo ještě bolševický RNDr.(ten dávali dřív za pusu, čili dobrý kádrový posudek), co někde obsluhuje chromatograf nebo NMR či dělá úředničinu a připadá si při tom strašně důležitě.
A nebo ti farmaceutické firmy zadotovaly Lexusa za 2mil. a vilu u Prahy, za šíření lží o "dobru" farmaceutického průmyslu? (i takové existence potkává ten můj známý na konferencích)

Je varující, jak tu všichni soptí vzteky nad genocidou palestinců a uniká nám genocida nás a našich dětí pomocí farmaceutických koncernů:

http://www.celostnimedicina.cz/zaloba-na-farmaceuticke-korporace.htm
http://www.mwm.cz/clanek1.php?id=1288&pjmeno=&kredit=&p1=

181750

22.1.2009 16:24

RE: klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 181750

Proč tolik emocí? Agumenty, které uvádíte, včetně uvedených linků, jsou racionální. Bohužel, Váš příspěvek, s jehož obsahem osobně souhlasím, vyznívá zbytečně konfrontačně.

181794

22.1.2009 16:39

RE: klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 181794

Někteří lidé, pane Nasredine, jsou již totálně vypruzení tím, v jaké nebetyčné lži žijeme. Pak stačí málo a někteří se dokáží rozčílit na užitečné idioty sytému, ačkoliv by jim jich mělo býti spíše líto. Já mám také co dělat, abych udržel nervy na uzdě, když čtu ty příspěvky užitečných idiotů systému, kteří vůbec nechápou, v jaké obrovské lži žijeme. Tihle budovatelé a opraváři Matrixu jsou svým způsobem horší, než náš úhlavní nepřítel, který Matrix zorganizoval a řídí ho.

181795

22.1.2009 16:56

RE: klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 181795

Ano, Hestroyi, máte pravdu. I mě dokážou některé příspěvky pěkně vytočit. Našel jsem pro sebe recept. Vypnout comp, obejít dvakrát dvorek a buď pak zareagovat, či ne. Na některé anonymy reagovat ani nejde, při sebelepší vůli. Zde je namístě ignorace. Apropó, stýská se mi po Pergillovi a jeho "bahnění" se v prasárničkách.

181798

26.1.2009 15:54

RE: reakce

PG 195.?.?.?

Reakce na 181678

Možná jste mne nepochopil, já nepíšu o nějakém teoretickém konstruktu, leč o zcela běžné dlouholeté praxi lékařů a lékárníků. Další zajímavou kapitolkou je trojúhelník pojišťovna, farmaceutická firma, lékař.

182175

21.1.2009 19:56

Trochu neco jineho

Panelak Obama 91.?.?.?

Web k zamysleni: www.exopolitika.cz

181683

21.1.2009 22:29

RE: Trochu neco jineho

mtk 80.?.?.?

Reakce na 181683

Ten satanův symbol vlevo nahoře je fakt zajímavý. [chechtot]

181690

21.1.2009 23:29

Dejte si pozor i na běžné léky

Tsuga 213.?.?.?

Paracetamol obsažený v lécích jako paralen, panadol, valetol, coldrex atd. asi každý zná. Dost odkazů (často od lékařů) najde Váš vyhledávač např. na téma "otrava paracetamolem". Pro zdravého dospělého člověka může být smrtelně nebezpečnou prý dávka 8g (tablety pro dospělé bývají půlgramové). Pro člověka, který má s játry problémy (často alkoholici ale nejen oni) může být fatální i dávka poloviční. V jistých podmínkách a třeba při řádném zapití léků alkoholem to může být ještě méně. Potom dojde k akutnímu selhání jater, často následuje poměrně dlouhé a kruté umírání.
Paracetamol je celkem běžně užívanou látkou. V reklamách jsem slyšel jen: "...čtěte příbalový leták" -ano, něco tam o tom je.
Léky s Paracetamolem jistě prošly klinickými zkouškami.
Jak je to v praxi?
Těch článků o otravě paracetamolem je docela dost a mnohé vypadají docela důvěryhodně a fundovaně - pro mne, pro laika.
Tak si dejte pozor i na léky běžně užívané.

181694

22.1.2009 13:29

Léky nejsou bonbóny

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Článek napsal evidentně někdo, kdo lékům rozumí jak koza náklaďáku. Každý lék má neždoucí účinky, proto jsou to léky a ne bonbóny. Lékárnice Lucka

181768

22.1.2009 17:00

RE: Léky nejsou bonbóny

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 181768

Současný farmaceutický PRŮMYSL neléčí, jen potlačuje symptomy. Třeba takový Paralen. Tělo zvyšuje svoji teplotu, aby se zbavilo nemoci. Co udělá moderní "medicína"? Teplotu zase sníží, aby se člověk necítil špatně a mohl jít do práce.

A to nemluvím o "doktorech", kteří na rýmu předepisují antibiotika. Já osobně k doktorovi nechodím a těmto "lékům" se vyhýbám jako čert kříži!

Navíc, pokud je někdo lékárník, jistě ví, že se dělají jakési porovnání těchto "léků" s placebem. U většiny léků je rozdíl v řádu procent!!! Tzn., že placebo má zhruba stejnou účinnost, jako většina těchto "léků", které ovšem stojí nemalé peníze.

181799

24.1.2009 4:19

RE: Léky nejsou bonbóny

Antiseptik 69.?.?.?

Reakce na 181799

Placebo ale nemá negativní vedlejší účinky. [velký smích]

181956

24.1.2009 22:13

RE: Léky nejsou bonbóny

pietroo 194.?.?.?

Reakce na 181799

Kdybychom chtěli dnešní medicínu shodit, tak bychom řekli, že vlastně léčí tím stylem, že nemoc potlačí a tím ji zatlačí ještě mnohem hlouběji. Tam pak funguje jako časovaná bomba.

182014

22.1.2009 19:51

RE: Léky nejsou bonbóny

amiourka 85.?.?.?

Reakce na 181768

To jste se asi spletla - lék je od slova léčit.

181815

22.1.2009 23:42

RE: Léky nejsou bonbóny

zyx 83.?.?.?

Reakce na 181768

Ahoj Lucko, hezke jmeno, ... [smích] Chapu to dobre, ze kdyz to nema nezadouci ucinky, tak to neleci? [smích] Mozna to melo znit "Diky za to, ze to pomaha, bohuzel to, jako skoro vse, neni dokonale..."

181835

23.1.2009 3:25

RE: Léky nejsou bonbóny

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 181768

Nepamatuju, ze by po bonbonech dochazelo k umrtim, aspon v casovem intervalu, kdy jsou uzivany leky. Jestli nejake bonbony jsou schopny odrovnat jatra behem nekolika tydnu, nebo privest lidi na pokraj sebevrazdy ci zpusobit potrat nebo treba zavislost? Hmmm, to by chtelo konkretni udaje. Potrat mi sice nehrozi, ale presto by to chtelo znat konkretne nebezpeci. Ja totiz desne rad bastim sladke, tak abych vedel na co si mam dat majzla.

181844

23.1.2009 6:59

RE: Léky nejsou bonbóny

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 74.?.?.?

Reakce na 181768

Lucka: „Každý lék má nežádoucí účinky, proto jsou to léky a ne bonbóny“

amiourka: „To jste se asi spletla - lék je od slova léčit“

zyx: „když to nemá nežádoucí účinky, tak to neléčí?“

Rene Bartosek: „že by po bonbonech docházelo k úmrtím .... nebo třeba závislost?... by to chtělo znát konkrétně nebezpečí“


Téměř vše (nejen „léky”) má po jisté době v jisté denní dávce vedlejší a nežádoucí účinky. Jde o (o někdy subjektivní) poměr prospěšnosti k riziku. Bonbóny pochopitelně nesou riziko relativně velmi malé, mohou však mít vliv na váhu, stav zubů, člověk si dovede vypěstovat závislost na vše včetně placeba apod. Řada farmaceutik nese podobně malé riziko, většina větší, jde jen a jen o porovnání té subjektivní prospěšnosti k riziku. V častém případě, že lék v drtivé většině případů život prodlouží a výjimečně zkrátí rozhodně se vyplatí brané riziko.

Nic to nemnění na skutečnosti, že pro lékaře je často nejsnazší napsat „lék“ a ještě z toho mít finanční zisk.

181850

24.1.2009 3:10

RE: Léky nejsou bonbóny

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 181850

Proto jsem tam napsal casovy udaj nekolik tydnu. Muzeme mluvit treba o tom, co to je toxicke? I voda nebo sul muze pri urcitem mnozstvi zabijet, stejne jako bonbony, ale je rozdil mezi kouskem cokolady a nekolika mg nejakeho toxinu? A pani lekarnice nam proste naservirovala bonbony dohromady s leky. Muze bez vetsich zdravotnich problemu zbastit bonbenieru, u vetsiny baleni leku bych si vsecky tabletky zbastit nedovolil ani nahodou.

Kdyz uz jsme u drahoty toho leceni, tak co treba chemoterapie, ktera se zameruje pozue na dusledky rakoviny, a to buh vi s jakou efektivitou a ci jine metody? Ma to znamenat, ze za 60 let vyzkumu se prislo az teprve ted nedavno na napad treba profesora Holeho priskrtit nadorum energeticky prisun a jit tim po pricine? Kolik vlastne stoji ta chemoterapie 200 000 euro? Chirurgicke zakroky taky ranec penez, ze ano? A kolik treba stoji jako ucinna prevence kumbucha? Par drobnych nebo nic, pokud vam o ni reknou a daruji treba jako mne pratele.

181949

23.1.2009 12:15

italie ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Tak jestli je italie jako priklad pro zustani u socialistickeho modelu, tak potes panbuh. V te zemi snad kvuli socialismu nefunguje nic... kdy uz zacne lid premyslet - ach jo

181889

24.1.2009 3:21

RE: italie ?

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 181889

Jiste je treba jit po vzoru soukromeho zdravotnictvi USA. 40 milionu lidi bez zdravotniho pojisteni a prestoze si lidi musi cvakat pojisteni jako mourovaty, tak efektivita merena v HDP je 15% , coz oproti bezpaltne zdravotni peci v CR predstavuje dvojnasobek. Pokud je o vseobecne zdravi populace, tak napr. mira umrtnosti novorozencu a kojencu v USA, kdyz to reknu eufemicky, nic moc.

A zrovinka jedna americka zdravotni pojistovna, ktera behem dvou let ztratila nejake 2 000 000 pojistencu v USA, by s pany jako Cikrt, Julinek... chtela ukazat jak ma vypadat to spravna efektivni a lacina zdravotni pece, ktera ma jako primarni cil zisk. Vlastne pardon zdravou populaci, jak jinak, ze ano? Doufejme, ze to nebude jako s pomoci ceskemu prumyslu: Tatra, Aero, Poldi, Skoda Plzen...

Mozna by bylo lepe spolehnout na sebe. Nenicit to, co funguje a pokud jde o privatni sektor, tak nikdo nikomu nebrani postavit fungl nove nemocnice a vybavit je. V kazdem pripade prodat pod cenou fungujici verejna zarizeni je bud zlodejina nebo do nebe volajici tupost.

181950

24.1.2009 12:26

RE: italie ?

Nasredin 85.?.?.?

Reakce na 181950

Naprosto s Vámi souhlasím. Nijak bych neomezoval soukromé podnikání v oblasti zdravotní a důchodové. Ať má každý možnost se nechat pojistit, nebo platit soukromým pojišťovnám, resp. fondům. Ale ať mi nikdo nebere státní, neziskové! Ta naše proradná vláda přesunuje, pomalu ale jistě, přímé daně do nepřímých, aby pak mohla drze vyhlásit, že není na solidární zdravotnictví a důchody dostatek prostředků. Bohužel pro nás obyčejníky, jsou zdravotnictví a důchodový systém, jediným místem, které dosud neovládá soukromý kapitál a kde si nemůže dělat, co chce. Je to především státní a regulovaná oblast. Soukromý kapitál se jen třese na tuto komoditu a my se jednou nebudeme stačit dívat na vytunelované nebo nedostupné služby.

Já mám příklad v mojí rodině, kdy svobodná prateta, za 1. republiky, jako bankovní úřednice, odváděla pravidelné, nemalé částky peněz, do důchodového fondu. Když nadešla doba jejího penzionování, fond padl. Prostě byl vytunelován. Neměla nic. Jen díky rodině, kam se uchýlila a pomáhala v domácnosti a s výchovou dětí, přežila.

181984

24.1.2009 22:04

RE: italie ?

Rene Bartosek 76.?.?.?

Reakce na 181984

Zajimave proc neni popularni nemecky model. Ze by to byl ten komunismus, o kterem zvani Cikrt, kdyz nevi co by odpovedel na argumenty oponentu?
http://www.blisty.cz/2009/1/23/art44945.html

182011

Příspěvků: 41

21.01. 08:10 Jarmila  Moudro mé mámy
15.03. 13:42 dahliapoverty  RE: Moudro mé mámy
21.01. 08:29 cyp  .
21.01. 08:37 Pierre  Možnosti SUKLu jsou omezené
21.01. 12:22  Farmaceutická genocida
21.01. 16:06 MedWet  RE: Farmaceutická genocida
21.01. 16:56  RE: Farmaceutická genocida
21.01. 19:40 amiourová katka  RE: Možnosti SUKLu omezené nejsou, SUKL neumí pracovat
21.01. 23:40 amiourka  RE: Možnosti SUKLu jsou omezené
22.01. 04:17 Rene Bartosek  RE: Možnosti SUKLu jsou omezené
23.01. 07:48 Jarmila  RE: Možnosti SUKLu jsou omezené
21.01. 10:46 PG  v ČR běžná praxe
22.01. 23:23 zyx  RE: v ČR běžná praxe
21.01. 12:54 android  B17
21.01. 22:10 amiourka  RE: B17
21.01. 14:19 Filip S  Poznámka
22.01. 04:20 Rene Bartosek  RE: Poznámka
21.01. 17:35 yto  Ockovani
21.01. 18:41  reakce
22.01. 04:27 Rene Bartosek  RE: reakce
22.01. 11:40  klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval
22.01. 16:24 Nasredin  RE: klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval
22.01. 16:39 hestroy  RE: klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval
22.01. 16:56 Nasredin  RE: klinika Mayo v ČR, Mengele by se radoval
26.01. 15:54 PG  RE: reakce
21.01. 19:56 Panelak Obama  Trochu neco jineho
21.01. 22:29 mtk  RE: Trochu neco jineho
21.01. 23:29 Tsuga  Dejte si pozor i na běžné léky
22.01. 13:29  Léky nejsou bonbóny
22.01. 17:00 hestroy  RE: Léky nejsou bonbóny
24.01. 04:19 Antiseptik  RE: Léky nejsou bonbóny
24.01. 22:13 pietroo  RE: Léky nejsou bonbóny
22.01. 19:51 amiourka  RE: Léky nejsou bonbóny
22.01. 23:42 zyx  RE: Léky nejsou bonbóny
23.01. 03:25 Rene Bartosek  RE: Léky nejsou bonbóny
23.01. 06:59  RE: Léky nejsou bonbóny
24.01. 03:10 Rene Bartosek  RE: Léky nejsou bonbóny
23.01. 12:15  italie ?
24.01. 03:21 Rene Bartosek  RE: italie ?
24.01. 12:26 Nasredin  RE: italie ?
24.01. 22:04 Rene Bartosek  RE: italie ?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

54

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 97 čtenářů částkou 16 271 korun, což je 54 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Drahoš vs. Zeman: Co řekli k migraci? Video 9min19.01.18 21:23 Česká republika 0

Havel má svou lavičku: Platila ji Praha 6 a stála téměř MILION19.01.18 16:25 Česká republika 2

Německo: Urážky a hrozby od lidí, kteří doslova obsadili naše území19.01.18 09:23 Německo 4

Protičernošská reklama z Číny poukazuje na absurdnosť protibielej reklamy z Talianska18.01.18 23:56 Čína 2

Měli jsme vážnou poruchu systému18.01.18 11:07 Neurčeno 1

Pověsti, že německá vláda tajně letecky šíbruje migranty do Německa, se ukázaly být pravdou14.01.18 21:03 Neurčeno 0

Německý federální dětský televizní kanál: Ode dneška budeme Boha nazývat Alláhem. Všechny děti jsou muslimové14.01.18 20:20 Německo 2

Regensburg: Skupina mladých migrantů napadla dva policisty. Jsou s vážnými zraněními v nemocnici14.01.18 19:17 Německo 0

Wurzen (okres Lipsko): Boj mezi Němci a migranty - dva muži vážně zraněni 14.01.18 18:49 Německo 0

Pirát Michálek zcela vážně tvrdí, že Masaryk řekl: Všechno, co najdete na internetu, nemusí být pravda14.01.18 15:21 Česká republika 1

Times: Tusk obvinil Polsko z tajné práce pro Kreml a vystoupení z EU! 14.01.18 13:29 Polsko 0

Václav Havel: Všichni Češi jsou pokrytečtí vychcánkové a všichni kradou - delegovali svoje zlo na Junka (STB agent).To mě na tom sere!14.01.18 12:41 Česká republika 1

Dva slušňáci připíjejí na pokračující spolupráci 14.01.18 12:09 Česká republika 2

Antifa ubila muže železnou tyčí zato, že měl šle v národních barvách14.01.18 11:27 Španělsko 2

Babiš - slizký had - se již vyvléká z podpory Zemana. Doporučil mu zdůraznit orientaci na Západ, nehovořit ve prospěch Ruska a Číny a vyměnit poradce13.01.18 20:08 Česká republika 3

ODS opět zvolila svým vůdcem bývalého předsedu moravského výboru Panevropské unie, Petra Fialu, a doporučila voličům volit globalistu Drahoše13.01.18 19:54 Česká republika 1

Volby 2018: Miloš Zeman zvítězil s 38,57 % hlasů v prvním kole. Před pěty lety dostal 24,21 % hlasů. Druhému kolu se nevyhneme13.01.18 19:23 Česká republika 8

Počty nakažených spalničkama na Ukrajině rychle narůstají13.01.18 17:24 Ukrajina 2

Feministky pobouřil dopis hvězdné Deneuveové proti kriminalizaci mužů13.01.18 10:20 Francie 0

Štěch vůbec netuší, o čem hlasoval. Autoři petice proti směrnici EU o zbraních napsali Štěchovi a jeho odpověď četli s vytřeštěnýma očima13.01.18 00:58 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
20,78 Kč
Euro
25,39 Kč
Libra
28,80 Kč
Kanadský dolar
16,63 Kč
Australský dolar
16,61 Kč
Švýcarský frank
21,56 Kč
100 japonských jenů
18,75 Kč
Čínský juan
3,24 Kč
Polský zloty
6,09 Kč
100 maď. forintů
8,21 Kč
Ukrajinská hřivna
0,72 Kč
100 rublů
36,62 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 669,25 Kč
1 unce stříbra
353,77 Kč
Bitcoin
253 476,01 Kč

Poslední aktualizace: 20.1.2018 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 950