Z diskuze
Stálé rubriky
Pomoc Zvědavci
Zábava
Příroda
Počítače
Hry
Co se jinam nevešlo
Archiv
Autoři
Předplatné
1 měsíc: 99,-Kč
6 měsíců: 499,-Kč
Pro předplatné (přístup ke článkům starším než 3 měsíce) musíte být zaregistrován.
Tiráž
Vydavatel: Vladimír Stwora
(Chcete-li mi poslat důvěrnou zprávu, zde je můj PGP klíč)
Pohledy z Evropy: Richard Král
Spolupráce a příspěvky nejsou honorovány.
Měnové kurzy
$1 US = 15.04 Kč
$1 CAD = 14.75 Kč
$1 AUD = 14.49 Kč
1 € = 23.63 Kč
1 £ = 29.82 Kč
1 CHF = 14.67 Kč
100 Sk = 78.05 Kč
100 rublů = 64.06 Kč
1 unce zlata = 14040 Kč
Poslední aktualizace 04.07. 18:10 SEČ
|
Diskuze k článku
Příspěvků 144
16.8. 1:22
mozna jiny nahled.
Ja bych rekl, ze je to spise naopak. Otroci nejsou ti na ktere se divate, ale ti, kteri se divaji. Prave oni, majici ilusi moci, jsou zatazeni do podivane a utraceji penize za sva prani. Zatimco ti, ktere povazujeme za otroky, jsouce exhibicionisty ocekavaji predem dohodnutou odmenu. Ti divajici se, budou miti jiste neocekavane reakce na veci ktere nikdy predtim neexperiencovali. Budou opatrne vedeni k novym conclusions a v jejich mozcich budou pomalu vypalovany nove cesty k novym socialnim vazbam. Pomalu budou taveny tabu, ktere byly vybudovany stoletimi opatrne spolecnosti. A mozna za dva roky, pri patem vydani tohoto programu uvidime ty zmeny.
66266
16.8. 22:54
RE: mozna jiny nahled.
No bať.Pochopil jste to zcela správně.Zdebilňování národa vyššího stupně
66410
17.8. 1:05
RE: mozna jiny nahled.
Cemu se divit, chapu hamburgery tolik nedrazdi. Ani to, ze miliony lidi fascinovane po cely rok denne sleduji Dynastii, Dallas .... Ani tolik nevadi, ze je treba koupit co dva roky ( casovy interval je otazkou penez ) novou TV ( vymysleli prece plazmu), PC pripadne auto. To je cena konzumu, nova tupa a primitivni zabava, musi byt zabavnejsi. Konzumni zabava az na vzacne zablesky postrada napad, inteligenci, zapletku, takze to musi necim nahradit. Budem lidi sokovat, znicime intimitu, postupne zmenime timto zpusobem lidske bytosti na stado prasat. Zajimave, ze demokracie to nechape jako moralni devastaci spolecnosti, alespon na mladsi 15 let by mel brat zakon zretel. Nejsem v Cesku, takze se zeptam? V kolik se to vysila? Pamatuju, ze nektere klipy se museli po desete vecer.
66429
24.8. 23:14
RE: mozna jiny nahled.
Milý René, naprosto s Vámi souhlasím. Jen přemýšlím, co přijde příště, až se i toto okouká. Bude to smrt v přímém přenosu? Násilí v přímém přenosu?
Pomalu se posunujeme k stále hlubší dekadenci. Zachovat si v tomto marasmu aspoň kousek vnitřní svobody, nenechat se tím vtáhnout a ničit - to chce dnes už velikou sílu vůle. Jestli tento trend bude pokračovat, co bude za dvacet let v mozcích a duších dnešních dětí, které vtom vyrostou? Raději nemyslet...
67609
15.9. 5:32
RE: mozna jiny nahled.
Running Man přece. A jiné kousky ze sci-fi. Vymyšleno už to bylo, uskutečníme postupně. Najednou to nejde. Věci se musejí okoukat, ale nesmějí se okoukat moc rychle, to by z toho bylo chechtáčků méně než možno. A taky spousta pseudointelektuálů, NGoistů a jiných, co si myslí, že myslí, doposud povykuje - ale vsaďte se, že za deset let vám to ani nepřijde. Či spíše budete se pohoršovat nad tím Running Manem a vzpomínat na staré dobré VyVolené, kteří byli tak neškodní a zajímaví.
70761
22.8. 9:55
RE: mozna jiny nahled.
spíš je zdebilňován ten, kdo o tom píše. Když vidím, jak to kritizujete, ale zároveň vás natolik svrbí prsty, abyste o tom něco nadatlovala je docela mazec. Asi sama máte v sobě něco špatně. Proč bych ěmla odsuzovat ěnkoho, kdo se tam přihlásí nebo někoho, kdo se na to dívá? Ježišmarjá, ať si každý dělá, co chce. Zotročená si nijak nepřipadám, vždyť je to dokonalá psychologická učebnice! Navíc chápu, že ty prachy mnohé lákají, jen jim nežeru ty kecy, že dají většinu na charitu nebo přátelům hahaha
67205
23.8. 0:59
RE: mozna jiny nahled.
Jiste neni treba odsuzovat nekoho. kdo se diva. Ucastnici, konec koncu co lidi jsou vsechno ochotni udelat pro penize. Vite, ale kdyz se narodi male dite, tak je to takovy maly bezohledny sobecky zivocich, lidskou bytost z nej musime vychovat a v tom bych videl podstatu tehle debaty. O uspechu spolecnosti v historii nerozhodovali tolik prirodni podminky, jako kvalita spolecnosti. Podstatne rysy jsou ucta k pravidlum, uroven vzdelani, kvalifikovana pracovitost.... Takze cokoliv co srazi lidskou dustojnost, vnitrni mravni zakon sice neomezuje vasi osobni svobodu, ale zato omezuje me pojeti svobody.
67317
23.8. 7:14
RE: mozna jiny nahled.
Ježišmarjá,Lola,já si dělám co chci.Píšu si jak se mě nelíbí duchamorná show VyVolení.Pokud VyVolené vnímáte jako dokonalou psychologickou učebnici,pak je velice zajímavé,co hodláte nastudovat.Psychologicky. Přeji vám pěkný,ničím nerušený počum
67385
Pripomina mi to nadavanie starych paprdov na "tu dnesnu mladez"
No a samozrejme, kto nesuhlasi s autorkou tak "v sobě má něco špatně".
![obracím oči v sloup [oči v sloup]](images/smiles/icon_rolleyes.gif)
66268
Jsem sice ještě téměř ve věku té mládeže, ale na tohle nadávám taky. Takže mentálně spíš páprda a starý morous, který kazí legraci ...
S autorkou souhlasím a tím spíš, že to není jen o jednom hodně debilním pořadu. Ten je pouze tou pověstnou špičkou ledovce. Symbolem, který může pomoct i některým otrokům, aby si ten obojek uvědomili.
66418
No a samozrejme, kto nesuhlasi s autorkou tak "v sobě má něco špatně".
Ano a za vsechno muze jen vlada. No, kdo taky jiny,
ze ano. A kdo ma vladu v rukou. No preci ..... a cely
pripad je vyrizen. Stastni to lide s takovym "rozume".
No aspon nemusi premyslet. Jim je urceno kralostvi ne-
bezke.
66533
16.8. 2:19
Aarone, dobre podano :)
trodas
trodas (zavináč) seznam (tečka) cz 82.?.?.?
A ono je vlastne fuk, kdo je otok a kdo neni.
Ta otazka ze irelevantni. Relevantni je ta zmena v posunu zabavy. Rekl bych, ze je k horsimu a prilis degradujici, ale to jsem mozna jen ja. Za penize je mozne na obrazovku dostat vpravde cokoliv... ![obracím oči v sloup [oči v sloup]](images/smiles/icon_rolleyes.gif)
Na druhou stranu je otazka, jestli takova krasna demonstrace Big Brothera v akci nemuze pusobit i trosku pozitivne.
Kdysi nam ucitel predvadel metodou negativniho prikladu (strelba naslepo vojenskou vzduchovkou do mist, kde se nachazel typicky zpozdeny, opozdeny a flegmaticky spoluzak Sedlar...) ze se zbranemi na branaku nemame mirit na sebe a uz vubec ne po sobe strilet ![chechtám se tomu nahlas... [chechtot]](images/smiles/icon_lol.gif)
Zatrest jsme mu rozstrileli par smrcku, misto tercu a invalidovali vysledky tim, ze jsem ukradl a rozdistribuoval vetsi mnozstvi streliva, takze se v tercich nalezelo vice prustrelu, nez bylo zahodno ![chechtám se tomu nahlas... [chechtot]](images/smiles/icon_lol.gif)
Co tim chci rici? Ze i spatny priklad muze byt nekdy poucny a pokud trampoty dne nezapijeme vecer do nemoty a vezmeme si z toho ponauceni, treba vice nasich spoluobcanu pochopi, ze skoro presne takoveho Big Brothera s nami obcas nas stat a nasi voleni (zastupci) hraji... ![mrkám jedním okem [mrknutí jedním okem]](images/smiles/icon_wink.gif)
Vsechno zle je k necemu dobre a na TV se kvuli tomu divat tedy nebudu
66269
16.8. 7:17
RE: Aarone, dobre podano :)
Co tim chci rici? Ze i spatny priklad muze byt nekdy poucny a pokud trampoty dne nezapijeme vecer do nemoty a vezmeme si z toho ponauceni, treba vice nasich spoluobcanu pochopi, ze skoro presne takoveho Big Brothera s nami obcas nas stat a nasi voleni (zastupci) hraji...
trotas
A dalsi takovy. Vy zase to svedete na Velkeho Bratra.
tak podle vas scenar asi napsal sam president s pre -
dsedou vlady. Hergot chlape uz mate jiste pupertalni
leta za sebou tak uz konecne zacnete premyslet jako
ostatni dospeli lide. A ne ze za vsechno mohou poli-
tici, americane a zide.
66297
odkud, pane Dušane, myslíte, že tato parodie na zábavu přišla? kdo na ní vydělá?
66312
16.8. 15:39
RE: schválně...
odkud, pane Dušane, myslíte, že tato parodie na zábavu přišla? kdo na ní vydělá?
Baldwin
Soukromna stanice PRIMA. Ne kancelar presidenta republiky.
66357
17.8. 1:13
RE: schválně...
Od ceho je tady premier? Nas tata Paroubek nas ochrani pred technarama. S podivem, 5 000 technaru zdevastuje kus pozemku, drtiva vetsina si vylije hlavy, znacna cas to okoreni necim tvrdsim a premier o tom vi. Ted vypada, ze komercni TV mini moralne devastovat lidskou dustojnost a dat ty spravne impulzy mladezi a vlada nic.
66431
Já se obávám, že nemáte tak úplně pravdu. Tyto pořady u nás sice vysílá Prima, NOVA ... ale přicházejí odjinud. Tady se vysílají jen koupené licence, protože takový tvar není třeba vymýšlet a vnášet do něj nějaké tuzemské prvky, když už ho úspěšně odzkoušeli jinde. Pan Werich kdysi řekl, že se obává, že až na naši kulturní půdu vstoupí Amerika, přinese to jen vulgarismy a násilí. A jeho jasnozřivost byla bohužel velmi přesná. Ostatně, kde není poptávka, tam není nabídka. Můžeme zlořečit jen sami sobě, protože všichni, kdo tyto pořady sledují, vlastně říkají, že je o ně zájem, že se musí vysílat, aby byl dav uspokojen. Nejde ale jen o Big Brothera a podobné pořady, k vulgarizaci zábavy dochází v posledních letech se stále stoupající intenzitou. Podporu mají hlavně ti, kteří dokáží vymyslet vulgárnější, hloupější a ukřičenější vtipy a scénky, protože nějak se musí ta prázdnota, již nám chtějí sdělit, zamaskovat. Jen doufám, že to lidi konečně pochopí (a některé náznaky již existují) a vzepřou se tomu, aby padli až na samotné dno tohohle hnusu, protože pořád je ještě kam padat. Ještě jsme neviděli smrt v přímém přenosu, zatím se můžeme jenom dívat na její pozůstatky ve zpravodajstvích všech TV stanic. Ještě můžeme křičet, že něco nechceme, protože nám dosud neimplantovali čipy, kterými by usměrnili naše chování. Ale možná už není za pět minut dvanáct, možná už odbíjí dvanáctá a my jsme si toho jen nevšimli.
66528
17.8. 16:38
RE: schválně...
Presne tak. Ale Werich zemrel v roce 1980 - to byl jeste v americke televizi uplny raj, se srovnanim s dneskem ![pláču, je mi smutno... [pláč]](images/smiles/icon_cry.gif)
66553
18.8. 4:23
RE: schválně...
Tvurci cipu nechteji usmernovat prece nase chovani. Ono chteji zvysit nasi bezpecnost ( proti kriminalite), zredukovat administrativu, kdyz vsechny zasadni udaje budeme mit stale sebou, a tim konecne usporit na duchody. Mozna pujdeme do duchodu ve veku, kdy se toho dozijeme, pokud maly visilac EM vln v nasem tele ponekud nesnizi delku zivota. No, ja tomu taky nemuzu nejak uverit.
66612
Doufám, že to, co jste napsal, míníte ironicky. Jinak bych Vás musela považovat za velkého naivku.
67228
22.8. 13:20
RE: schválně...
>Tvurci cipu nechteji usmernovat prece nase chovani. Ono chteji
>zvysit nasi bezpecnost ( proti kriminalite), zredukovat
>administrativu, kdyz vsechny zasadni udaje budeme mit stale
>sebou, a tim konecne usporit na duchody.
Nase chovani bude ovlivneno[1]. Staci permanentni vedomi, ze jsme sledovani.
Administrativa zredukovana nikdy nebude. Byrokratum zatim bylo vsechno malo a penez a papiru chteji porad vic a porad vic a porad vic - chovanim nikolik nepodobne agresivnim malignim nadorum. Mozna by pomohlo cytostatikum na bazi olova.
[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Panopticon
67236
19.8. 17:15
RE: Aarone, dobre podano :)
>
>A dalsi takovy. Vy zase to svedete na Velkeho Bratra.
>tak podle vas scenar asi napsal sam president s pre -
>dsedou vlady. Hergot chlape uz mate jiste pupertalni
>leta za sebou tak uz konecne zacnete premyslet jako
>ostatni dospeli lide. A ne ze za vsechno mohou poli-
>tici, americane a zide.
>
>
>
Úplně za všechno nemohou, ale většina špinavostí nese jejich podpis.
66843
16.8. 2:20
Mohlo by to byt zajimave.
Ani ne ten porad sam o sobe, jako spis sirsi kontext: reakce medii, reakce koncovych spotrebitelu.
66270
predevsim, Mindo jedno, at vas ani nenapadne tlouct do vaseho potomka.
Co me na tom vsem osobne zarazi- jak nas maji ti ruzni autori a producenti prectene, jak maji jistotu, ze bude obrovska sledovanost, ze narod usedne pred TV a bude cucet.
Vono to vypada, ze uz behame s ovci kozesinkou a be, be, bekame.
Nekoukejte na to a ja vam zarucim, ze se stanete nejoblibenejsi kolegyni na pracovisti; vsichni se na vas vrhnou a budou vam ubohe, co nesleduje, licit jak to vsechno bylo (vlastni zkusenost ze me promluvila).
66281
přesvědčilo jste mě Ajo jedno.Nefacknu ho.Nedošáhnu
Dnes jsem na to koukla,když už sem si to zde požvýkala.Ty VyVolené.Zatím nedokážu udržet pozornost.Pohled na ztrnulé úsměvy vybíraných děcek mě dílem vzteká a dílem otravuje.Ale show ještě nezačala. Nepochybuji,že opožděná menstruace druhé nejoblíbenejší aktérky a prudká hádka mezi pány J a M o to,kdo sežral tu poslední čabajku,národ plně zaměstná Zdravím Mindy
66408
17.8. 4:10
Preju vam, Mindy,
pevny nerv. Budete ho, tusim, potrebovat.
Donutila jsem se shlednout kousek americke a kousek quebecke show,
abych se dozvedela, proc to nemam rada, ale reknu vam, je to nad cloveci sily.
Jo a loni, kdyz jsem byla v Cechach, videla jsem kousek takovyho toho, co uvadel ,tusim ,Radek John. No, to bylo taky hvezdny.
Tak s chuti do toho a podavejte hlaseni, jo?
Chcete smajliky proti styskani ? a uz jenom jeden
P.S. Zverejnuje se v prubehu sledovanost?
66452
>predevsim, Mindo jedno, at vas ani nenapadne tlouct do vaseho
>potomka.
Proč ne? Vy také patříte k těm politicky korektntím, kteří tvrdí, že dětem musí domlouvat a domlouvat a domlouvat?
Domnívám se, že výchovná facka je nejlepší. Zatím nebylo vynalezeno nic účinnějšího.
66414
Domnívám se, že výchovná facka je nejlepší. Zatím nebylo vynalezeno nic účinnějšího.
Domluva je ucinnejsi. Ale pouze za predpokladu, ze domlouvajici ma dostatecne vysokou duveru domlouvaneho. Pokud domlouvajici duveru dotycneho ztratil, nebo nikdy neziskal, musi pouzit mene ucinne a primitivnejsi prostredky.
66417
>Domluva je ucinnejsi.
Tak jen domlouvejte, domlouvejte. Můžete začít malými vzteklouny (do 7 let), kteří jsou přesvědčení, že mohou všechno, a pokračujte třeba na příštím Czechtek.
66419
>>Domluva je ucinnejsi.
>
>Tak jen domlouvejte, domlouvejte. Můžete začít malými
>vzteklouny (do 7 let), kteří jsou přesvědčení, že mohou
>všechno, a pokračujte třeba na příštím Czechtek.
Ja myslim, ze je nejlepsi si to vyzkouset. Jednou pohlavkem a jednou laskavou domluvou a hned kazdy bude vedet na cem je. Osobne zastavam nazor sveho otce, ktery mi vzdy po neuspesne domluve vlepil pohlavek a doprovazel to slovy : Tam, kde nestaci domluva musi nasledovat argument. Musim priznat, ze ten pohlavek si pamatuji vic nez tu domluvu. No, ale kazdy jsme jiny, ze.
66484
Tak jen domlouvejte, domlouvejte. Můžete začít malými vzteklouny (do 7 let), kteří jsou přesvědčení, že mohou všechno, a pokračujte třeba na příštím Czechtek
Vladimir Stwora
Americka asociace ucitelu se asi pred 5 lety
priznala, ze zakaz telesnych trestu na zak -
ladnich skolach byl velkym omylem. Psycho -
logove rikaji, ze asi u 80 % procent deti
neni jineho vychodiska, nez mu par "vrazit".
66549
Já bych jen doplnil: Půjčte si nějaký přírodovědný film o tom, jak se chovají zvířata ve volné přírodě. Např. lední medvědi nebo mustangové. Krásně o tom píše Monty Robersts v knize Muž, který naslouchal koním. Neposlušná hříbata matka usměrní běžně tím, co by se u lidí dalo nazvat výchovný pohlavek. Jinak to prostě nejde. Malým dětem domlouvat nelze, protože nechápou, větším proto, že neposlouchají. Pozor, ať to zase někdo nepřetočí. Jiná věc je děti trýznit nbeo mučit třeba tak, že z toho jsou zlomeniny. To je už samozřejmě na kriminál.
66561
Neoficialne na to americti psychologove a sociologove prisli pred vice jak 10 lety, ale co s tim tedka. Existuji zakony, precedensi, ale hlavne dorustaji nam dalsi generace "zcivilizovanych" mladych lidi.
66613
>Neoficialne na to americti psychologove a sociologove prisli pred
>vice jak 10 lety, ale co s tim tedka. Existuji zakony,
>precedensi, ale hlavne dorustaji nam dalsi generace
>"zcivilizovanych" mladych lidi.
Pane Bartosek, budou se muset najit rozumny lidi, kteri se nebudou bat pred zraky spoluobcanu dat dve na zadecek diteti, ktery v supermarketu jeci, jak kdyz ho na noze bere, ze mu maminka nechce koupit to co vytahal z regalu a ktery po domluve vztekle strhne regal se zbozim na zem, a vykaslou se na nejakou v ten moment nic neresici psychologii vedcu.
66625
Tak trochu reality. Muj kamos neni rozvedeny se svou zenou, ale neziji spolu, maji dcerku. To co ted popisu se nedelo na verejnosti!!! Holce v ty dobe bylo deset let. Mama pracovala v baru a holka musela cast dne byt sama doma, protoze kamos taky musi pracovat prozmenu pres cely den. Imigrantska constraction fnguje na 50-70 hodin pracovniho tydne. Ja mel ted volnejsi obdobi. Ale tenhle chlapik se drzel spis k tem sedmedesti hodinam, dojezdy do prace se vetsinou nepocitaji. Na navstevu prisla kamaradka ze skoly, doma nahlasila, ze je jeji kamoska doma sama a uz to jelo policajti. Kamos musel vysvetlovat na stanici, mamu odvezli poldove z baru. Kamosovi pomohl tlumocit jeho sef Polak ( fajn chlap), a kdyz byl dost nastvany tak se policajtu ptal co vlastne chteji, vzdyt ti lide pouze pracuji, aby mohli zaplatit rent, splatku na auto, telefon a zabezpecit ekonomicky sveho potomka. Ptal se jich proc se radsi nestaraji o decka v jinych castech mesta na ulici casto na drogach. Policajtum to nebylo prijemne, ale rekli, ze to bylo na konkretni udani, a ze s tim nemuzou nic delat. No museli cekat do puldruhe do noci na jednoho afroamericana ze socialky z Indiany, aby jim mohl servat, ze jsou stupidi, kteri nevi jak vychovavat deti. Tomu rikam opravdu komedie. Takze pozor pokud nedovrsi 18ti let je kazdy v USA zlate svate tele a vas zavrou az zcernate. Dvakrat jsem tady vylit vzteky z auta, jednou si to nekdo hispanskeho vzhledu rozmyslel a podruhe ho pro jistotu drzela jeho slecna. Mozna by me ve finale tolik nemrzela ta kudla, kterou by se mozna "branil", ale vek dotycneho "ditete"!!
66634
Pane Bartosek, tenhle pripad co popisujete je sice o necem jinem, nez o tom, zdali vzteklymu decku dat radsi na zadek, nebo do nej hustit nejake domluvy, ktere neposloucha a kterym nerozumi.Dite je v USA opravdu chraneno zakony a ja myslim, ze se mnou budete souhlasit, ze vzhledem k tomu, ze zde zije tolik etnik, kultur a ras, je to nezbytne. Nechavat desetilete decko bez hlidani doma samotne, je opravdu velmi nerozumne a i rodice, kteri spolu neziji by meli najit zpusob, jak to resit. Policajti udelali opravdu to co je jejich povinnosti a diskuse vaseho pritele s nimi byla zcela zbytecna. Kdyz oba delaji tolik hodin, ze nemaji cas na hlidani sveho ditete, urcite by dramaticky nezchudli, kdyby zaplatili za hlidani, tak jak to dela kazdy jen trochu zodpovedny rodic, ktery ma o svy decko starost. Argumentovat tim, ze se o dozor sveho decka nestaraji, protoze v jinych castech mesta jsou decka na drogach je skutecne stupidni. Co se tyce vasi prchlivosti, asi nejsem prvni, kdo vam poradi : z auta nevylitavejte a nenechte se vytocit, nebyl byste prvni, prchlivec, ktery ty dvere nestacil ani otevrit, protoze ho zastavila kulka. Muzete docela lehce narazit na vyspelejsi dite, ktery za celej zivot na tu prdel nedostalo, rodice ho nechavali samotneho doma a v puberte je presvedceny, ze s pistoli v ruce je mistr sveta.
66646
Kdyz mi bylo deset, taky jsem byl obcas doma sam a taky mne neubylo.
66660
>Kdyz mi bylo deset, taky jsem byl obcas doma sam a taky mne
>neubylo.
Nevím, kde žiješ, ale tady v Kanadě nesmí být dítě mladší jak 12 let samo doma, bez dozoru staršího člověka, je to trestné. Může být "hlídáno" (babysitting) starším bratrem, či sestrou, nebo úplně cizím děckem, kterému je víc jak 12 let. Někteří teenagers si takto i přivydělávají, že pohlídají třeba sousedům, jejich mladšího potomka. Ale znám několik českých rodin, kde rodiče klidně nechali svoje ratolesti (4 či 5ileté) přes noc samotné doma, zatímco šli na párty, nebo do hospody, a když se ráno kolem čtvrté vraceli, jejich dítka na ně mávala z desátého patra a radostně je vítala tak, že málem z toho okna vypadla. Ono i starší dítě, myslím to, kterému je mu víc než 12 let, může vyvést pěknou volovinu, ale když je mu svěřena role ochránce a dohlížitele, obyčejně se snaží tuto činnost vykonávat dobře. Tady dokonce dělají i kursy pro tyto mladší "babysitters"- opatrovníky.
66749
Kdyz mi bylo deset, taky jsem byl obcas doma sam a taky mne neubylo.
TS, to bylo, a bohuzel to uz tak neni. Vsechno se zmenilo jak v Cesku, tak v Kanade a jinych zemich. Podle mne je to skoda. Clovek se dnes podiva na dite, a nebo pohladi cizi dite po vlasech a uz je povazovan za perverta. A nanestesti, tech pervertu je dnes nejak mnoho. Mozna proto, ze se jim skoro nic nestane, protoze se vymluvi na otce alkoholika a podobne.
66757
19.8. 0:44
RE: Tedy
Reakce na 6
>Nevím, kde žiješ, ale tady v Kanadě nesmí být dítě
>mladší jak 12 let samo doma, bez dozoru staršího člověka,
>je to trestné.
V Cechach a jeste pred revoluci. Dostal jsem nejakou knizku na cteni a nez jsem ji precetl byli rodice obvykle zpatky.
Nevim jestli to tehdy bylo nebo nebylo trestne, ale na mne to fungovalo.
66766
>Kdyz mi bylo deset, taky jsem byl obcas doma sam a taky mne
>neubylo.
No predne to byla jina doba, v domacnosti byly jedinym nebezpecim sirky a potom, usuzuji z toho, ze kdyz nekdo zavola policii, tak si asi vsiml, ze to decko je doma vic nez obcas.Taky predpokladam, ze zena, ktera dela v baru, ma ve dne volno.
66774
Odpovedel za me pan TS, taky jsem byl sam doma, protoze rodice holt meli ve fabrice nekdy stejnou smenu. A tem policajtum bylo opravdu trapne, a bylo jim jeste trapneji po zurivem agresivnim vystupu pana kuratora, jedna vec je udani a druha vec je realny stav veci. Tihle rodice jsou normalni lidi, ani narkomani, ani alkoholici. A prave problemy ve vychovnem systemu v USA, kdy se cesta medu jevi po deseti letech jako chybna, nastavuji tuto situaci ad absurdum. Jinak si uvedomuju riziko strelnych zbrani v USA, ale byl do me vlozen bojovny duch, nekdy se proste neudrzim. Dvakrat za sedm let neni zas tak zle, ale dekuju za dobre minenou radu.
66847
>Odpovedel za me pan TS, taky jsem byl sam doma, protoze rodice
>holt meli ve fabrice nekdy stejnou smenu.
Pane Bartosek, jak to teda vlastne je. Nejak se do toho zamotavate. V te uvodni povidce tvrdite cituji : Mama pracovala v baru, z toho jsem vychazel. Ted zase tvrdite, ze oba pracuji ve fabrice a maji stejnou smenu.Co si z toho mam vybrat? Ja zacinam mit pocit, ze se to ani nestalo.
>Tihle rodice jsou normalni lidi, ani narkomani, ani
>alkoholici. A prave problemy ve vychovnem systemu v USA, kdy se
>cesta medu jevi po deseti letech jako chybna, nastavuji tuto
>situaci ad absurdum.
Problem ditete, jehoz rodice ziji separovane nesvadejte na americke zakony.Na vine jsou rodice, kteri nedovedou svemu diteti zajistit rodinne zazemi, protoze je zrejme vic zajima honba za penezi.Zadny narizeny vychovny system v americe neexistuje, existuji ale zakony, ktere chrani dite pred nezodpovednymi rodici. Tem se budou must ti vasi znami v budoucnu prispusobit a ne o nich polemizovat.
>Jinak si uvedomuju riziko strelnych zbrani v
>USA, ale byl do me vlozen bojovny duch, nekdy se proste neudrzim.
>Dvakrat za sedm let neni zas tak zle, ale dekuju za dobre minenou
>radu. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
Neni tomu davno, co zde odsoudili sestnactiletyho kluka, ktery zastrelil na dalnici dopravniho policistu. Udelal to proto, ze to byla podminka ke vstupu do gangu. Proste vetsi populace, vic magoru a my mezi nimi zijeme pane Bartosek. Proti takovejm magorum si nepomuzete s zadnou silou nebo zbrani, k tomu vam nedaji sanci.
66942
Asi mate pravdu ja jsem radeji volili par facek nez-li, aby do me mama hucela, obvzlast kdyz jsem vedel, ze ma pravdu!!! Na druhou stranu jsou okamziky, kdy par facek je nenahraditelnych. Rodice mam opravdu velmi rad.
66432
>>predevsim, Mindo jedno, at vas ani nenapadne tlouct do vaseho
>>potomka.
>
>Proč ne? Vy také patříte k těm politicky korektntím,
>kteří tvrdí, že dětem musí domlouvat a domlouvat a
>domlouvat?
>
>Domnívám se, že výchovná facka je nejlepší. Zatím nebylo
>vynalezeno nic účinnějšího.
Jezismarja, pane Stworo, Mindy se zminila v clanku, ze jeji syn je dospelak.
Jsem zastance domlouvani, obcas prolozeneho "jednou na zadek".
Uz moje babicka rikavala- Skoda kazde rany, ktera padne vedle.
A laskave mi nerikejte "politicky korektni", to bych si vyprosila.
66421
16.8. 6:07
Je to o morálce
Vydává nám aktéry, izolované ve vystajlingovaném baráku, do rukou, abychom si to užili.
A já jsem se mylně domníval, že to počešťování a skloňování anglických výrazů se vyskytuje pouze u Čechů žijících v anglicky mluvících zemích, tak jak o tom psal Škvorecký, o té jeho "blběnce". To je opravdu ten nejvýstižnější výraz "ve vystajlingovaném baráku" ? Tady je v TV něco podobného, jmenuje se to "Fear Factor" - Činitel strachu a tam jsou kolikrát taky pěkný zhovadilosti, jako sníst ve vymezeném čase co nejvíc nějakých odporných červů, housenek,či brouků, nebo lovit v nádobě naplněné kravskou krví, pouze ústy, nějaké předměty a pod. Cena je $ US 50,000.- pro vítěze.
Jinak je docela dobře vidět, že určitá skupina lidí je ochotna udělat téměř cokoliv, pokud za to dostanou zaplaceno víc peněz. Takže ono to bude o morálce, né že né, ale o poněkud upadlé morálce.
66286
16.8. 6:52
RE: Je to o morálce
A já jsem se mylně domníval, že to počešťování a skloňování anglických výrazů se vyskytuje pouze u Čechů žijících v anglicky mluvících zemích,...
Vy nepracujete v IT, ze ne?
66293
16.8. 7:11
co bolo to bolo
Tak na zacatku pisete mila pani, ze je to soukromna TV stanice.
Na to na konci, ze je to v rukach vasich politickych cinitelu.
Našim lídrům se totiž VyVolení budou líbit. At už budou veřejně říkat cokoliv. Otrokům je radost vládnout.
Jsou to přece otroci.
Tak jak je to vlastne ? Nemela jste toho dost, kdyz veskera
kulturni cinost byla rizena Stranou ? Ne ze by se me ten
perversni program libil. Ale zkuste premyslet i o jine
alternative.
Zase priklad. Cechum se clovek nikdy nezavdeci. Ani za
komunismu, ani za demokracie. Furt budou nespokojeni.
Budou reptat, nadavat. To chcete aby tam zase vletel
nejaky "poverenik" s KSC a cele to i kdyz pitome shaw
zrusil ? To uz nejde soudrusko. Co bolo, to bolo.
Terasky som majorom.
66296
16.8. 10:15
RE: co bolo to bolo
dobře řečeno.
dle mého mínění jde o klasický stupidní program (show), pro stupidní diváky amerického typu, kteří se bohužel v naší společnosti za těch pár let "demokracie" urodili. ale máte pravdu, proč brát stupidním divákům jejich zábavu? vždyť nikdo nikoho nenutí sledovat TV.
66313
20.10. 7:24
RE: co bolo to bolo
Souhlasím, poč brát stupidním divákům, stupidní zábavu. Na co máme v ruce volič? Na to, abychom si mohli přepnout program v TV...A hlavně si vybrat pořad, který mne bude zajímat. Může se stát, že si nevyberu nic ze všech programů, tak si vezmu pěknou knížku a je vystaráno. VyVolení i Velký Bratr jsou stupidní a hloupé pořady, ale kdo má zájem, ten se může dívat, sledovat, kritizovat chování aktérů, ale nemyslím si, že je to dobrý pořad pro děti i když dnes morálka je víc než uvolněná. Záleží na výchově rodičů svých dětí, záleží na domluvě, na vysvětlování. Oba pořady dětem nic nepřinesou...Je to jen boj obou televizí, boj o větší sledovanost, boj o dražší reklamy, čili boj o peníze....!!!!
74829
17.8. 0:37
RE: co bolo to bolo
Ale nepíšu,majore Dušane.Nepíšu,že je TO v rukou našich politických činitelů.Píšu,že našim lídrům se TO bude líbit.Po kulturtrégrech v tesilu se mi nestýská zbla.Ale v tomto případě by mě takový prostý nekomentovaný a nedebatovatelný zákaz "zhůry" velice uspokojil.Čo bolo,to bolo
66422
18.8. 6:11
RE: co bolo to bolo
Ale nepíšu,majore Dušane.Nepíšu,že je TO v rukou našich politických činitelů.Píšu,že našim lídrům se TO bude líbit.Po kulturtrégrech v tesilu se mi nestýská zbla.Ale v tomto případě by mě takový prostý nekomentovaný a nedebatovatelný zákaz "zhůry" velice uspokojil.Čo bolo,to bolo
Mindy
To by jste musela nejprve na nejakem ministerstvu
ceske vlady to oddelani co hlida "moralitu" soukromnych
TV stanic vytvorit. To uz pani Mindy neexistuje. Az
ho vytvorite spolecne s oddelenim censury tak jste
zase nazpatek v komunismu. Uz to pochopte, proboha.
Nikdo vas nedrzi, bezte do poarlamentu a senatu a zacnete
lobbovat. za prosazeni censury a kontroly tisku, TV,
divadel, fimu a podobne. Ano je to odporny, nechutny
program. Ja bych se na to ani 10 vterin nekoukal.
A vy prosim vas prestante psat takove nesmysly o
otrocich a otrokarich, vladnouci vrstve a podobne.
Lide co si nemohou vytvorit svuj vlastni nazor by
vam mohli nakonec i uverit.
66632
18.8. 6:28
RE: co bolo to bolo
Nebojte se lide bez vlastniho nazoru na Zvedavce nechodi, ti sleduji Vyvolene.
66635
22.8. 14:14
RE: co bolo to bolo
>Nebojte se lide bez vlastniho nazoru na Zvedavce nechodi, ti
>sleduji Vyvolene.
Vždyť to není pravda. Je tu nejen Lojzodušan a četař leho, ale i další z jejich kadibudky kema, 68.profesor, Petr Největší i další.
67242
Máte to dobře napsané.
Myslím, že je to poprvé, co jsme na stejné notě.
oji
66298
16.8. 23:02
RE: Teda Mindy
Děkuji,Oji.Ovšem počítejte s tím,že se zase rozvrznu.Já vůbec nemám hudební sluch. Mindy
66411
16.8. 8:32
Nepřipadá vám že bez televize byli lidi o znání normálnější?
Myslím si, že už jen pouhá existence televize coby svítíci škatulky, která dělá z lidí blbečky a všechny je stmeluje svými virtuálními "společnými" zážitky je na pováženou a že lidi sakra mění...
Vážně vám připadá zajímavé sledovat exhibicionisty, kteří se pokřivenou cestou zalíbení se divákům dostanou k penezům, ketré jim budou ti samí lidé závidět?
Je mi na nic z toho, jak všichni kolem mě nebudou mluvit zas tu dobu o něčem jiném...
66300
Všechno směřuje k reality show, které jsem viděl například ve filmu Running man (hrál tam Arnie). Ještě před pár lety jsem si myslel, že se to stát nemůže, ale už se to blíží... Já se na to koukat ale nebudu
66302
16.8. 9:04
RE: Running man
Já se na to koukat ale nebudu
Je zbytecne se divat kdyz jsme vsichni hraci.
66305
16.8. 10:01
RE: Running man
LG
lg (zavináč) zion (tečka) cz 212.?.?.?
Na film zapomen a precti si spis tu knihu, na jejiz motivy byl ten film natocen. Ta reality show v tom filmu je oproti tomu, co se deje v knize, jen slaby odvar.
66308
16.8. 10:03
RE: Running man
Fakt jo? Už sem si jí chtěl přečíst dávno, ale myslel jsem, že je napsaná podle filmu a NE naopak. Tak to si ji přečtu!
66309
16.8. 10:24
RE: Running man
LG
lg (zavináč) zion (tečka) cz 212.?.?.?
Ehm... Ty asi nevis, kdo je to Stephen King a asi ses i spatne dival do titulku... no nevadi. Jestli si ji prectes, tak zjistis, jak drsna muze byt Reality Show.
66314
16.8. 10:27
RE: Running man
on ten film docela drsný byl.
ono bude stačit pár let a kromě sexu se do takovýchto šou dostane násilí a později i v omezené míře povolené zabíjení odsouzenců. takové koukatelnější a pro diváky zábavnější popravy.
66315
16.8. 11:05
RE: Running man
LG
lg (zavináč) zion (tečka) cz 212.?.?.?
hmm... drsny... tak moc drsny zase nebyl...
66318
16.8. 10:30
RE: Running man
No zas to nepřeháněj, na reality show narazíš i v jiných knihách (např. fahrenheit). Knížku už sem stáhnul, zjistil jsem, že je od Kinga až dnes. Kinga nemám rád vůbec (je to jeden ze dvou autorů, které nakousnu a v půlce zhrzeně odhodim - ten druhej je Pratchett), ale přesto se o tu knížku pokusim.
66317
16.8. 11:07
RE: Running man
LG
lg (zavináč) zion (tečka) cz 212.?.?.?
ale nez to zacnes cist, tak zapomen na ten film - je to o necem uplne jinem...
66319
17.8. 8:05
RE: Running man
V tomhle máš pravdu, včera jsem to rozečetl a ihned mě to chytlo. To se mi u Kinga ještě nestalo. Asi to bude nějaká jeho prvotina..
66483
16.8. 13:24
RE: Running man
Dále doporučuju "Obchodníci s vesmírem" od Pohla (reklamní průmysl budoucnosti a jeho dopady na společnost), "Juta" a "Plástev jedu" od Pecinovského (znásilněné společenské zřízení, člověk degradovaný na výrobní prostředek), "Maso" od Harníčka (institucionalizovaná dravčí společnost požírající sebe sama, oproštěná od veškerého balastu mezilidských vztahů) nebo sbírku "Vesmír je báječné místo pro život" z Edice 13 (spousta podobně pikantních antiutopických povídek, jmenovitě "Stojící žena" od Jasutaky, "Velkoprodejna" od Roffeta, "Otvírák" od Léouriera, "Můžete to být i vy" od Robertse). Nebýt tady tři tisíce znaků limit, tak sem některou z těch povídek opíšu. Všechno jsou to moc hezká díla - člověk pod jejich vlivem vidí události skutečného světa úplně jinýma očima. ![úsměv [smích]](images/smiles/icon_smile.gif)
- "A co se vlastně stalo s tím tvým telefonem?"
- "Nevím. Vůbec se nedá vytočit číslo. Pokaždé se ozve jiná linka. A nakonec jsem slyšel divné zvuky, výkřiky. A pak už nic, dokonce ani signál."
- "A co říkali na té jiné lince?"
- "Nevím, nevšímal jsem si toho. Něco jako že je lepší lidi navštěvovat než jim telefonovat. Nejsou to táž slova, ale smysl je stejný. Napřed jsem si myslil, že jde o reklamu na potrubní poštu."
- "Příště musíš dávat větší pozor. Někdo umřel, aby ti to mohl říct."
DŮVĚŘUJTE ZVOLENÝM VÁMI ZVOLENÝCH. ONI VĚDÍ. ![mrkám jedním okem [mrknutí jedním okem]](images/smiles/icon_wink.gif)
66334
17.8. 12:50
RE: Running man
v podstate celu tematiku big brother velmi dobre vystihol guru philip k. dick v knihe 'flow my tears, policeman said'. vrelo odporucam.
66511
17.8. 12:46
RE: Running man
myslim ze autorom knihy je david bachman, ak ma pamat neklame. tento pseudonym pouzival king este ked sa snazil montovat do sci-fi a celkom mu to uslo. kniha je uplne o niecom inom. v obdobi adolescencie na mna tato kniha urobila vskutku silny dojem. o filme to povedat nemozem. ale to iba na okraj
66509
17.8. 1:19
RE: Running man
Taky jsem si na ten film vzpomel, hned po precteni clanku.
66433
|